Dit is niet de betreffende brief van de jongen zelf. maar het stuk ernaast "Er is de Hiltlergroet, of spugen en schelden"quote:Op woensdag 15 december 2010 13:22 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik zie deze ontwikkeling helemaal passen in de huidige samenleving. Het gaat er niet per sé om wie er wordt beledigd. Het gaat erom dat er beledigd wordt. Dat is de tendens in de samenleving. Iedereen die er een beetje afwijkend uit ziet is het doelwit. Of het dan ook echt antisemitisme is betwijfel ik. Natuurlijk zal er daar ook sprake van zijn maar ik denk dat het meer te maken heeft met een soort van drang naar bevestiging van je eigen cultuur in een globaliserende wereld.
Die ga ik wel even opzetten. Benieuwd hoer Rosenthal reageert op de PVV en hoe dat debat zich verder zal voortzetten met de PVVquote:15.00 uur
Begroting Buitenlandse Zaken antw 1e termijn + 2e termijn Kamer
De geneugten van 1 dubbel paspoort...quote:Op woensdag 15 december 2010 08:11 schreef betyar het volgende:
Hier word ik nou echt kotsmisselijk van kut telegraaf. Waarom word er eerst gesproken over delftenaren en daarna over Marokkanen![]()
Ah ok, ik zal die ook even zoeken zometeenquote:Op woensdag 15 december 2010 13:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Dit is niet de betreffende brief van de jongen zelf. maar het stuk ernaast "Er is de Hiltlergroet, of spugen en schelden"
Jup.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:28 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Precies zoals ik in de post hierboven zeg (na de edit). Mensen hebben steeds meer de neiging naar een gemeenschappelijke identiteit omdat ze merken dat bepaalde aspecten zullen verdwijnen door de globalisering.
Ik zeg iets heel anders dan dat jij leest volgens mijquote:Op woensdag 15 december 2010 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Individualisering gaat veel dieper dan enkel groepjesvorming. Ook binnen groepen is sprake van individualisering.
Precies. De scheidslijn tussen hoger en lager opgeleid is duidelijker. Op alle niveaus hebben hoogopgeleiden meer politieke invloed dan mensen met weinig opleiding. Dat is niet goed.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:34 schreef JoaC het volgende:
[..]
Jup.
In plaats van de cleavages(Tieten!) te doorbreken, worden ze vervangen door nieuwe scheidslijnen.
Tieten posten was wel leuker geweest trouwens!quote:Mark Bovens, hoogleraar bestuurskunde, herinnert zich een eenzame demonstrant op de markt in Leiden, aan de vooravond van het referendum over de Europese grondwet van 1 juni 2005. Op het bord van de demonstrant stond de leus: Liever nationale politici dan Euro-academici.
Voor Bovens illustreerde deze uiting van protest treffend een nieuwe politieke kloof in Nederland. Aan de ene kant van deze kloof staan hoog opgeleide internationaal georiënteerde burgers, krantenlezers met veel politiek zelfvertrouwen. Aan de andere kant staan lager opgeleide burgers, ouderen, vroegtijdige schoolverlaters en kijkers naar de commerciële televisie. Zij zijn maatschappelijk minder actief, voelen zich in politiek opzicht buitengesloten en vinden de internationalisering veel te snel gaan.
Bovens constateert in zijn beschouwing De diplomademocratie opgenomen in de nieuwe bundel De beste de baas? Prestatie, respect en solidariteit in een meritocratie onder redactie van Tjalling Swierstra en Evelien Tonkens dat 82 procent van de laagst opgeleide kiezers tegen de Europese grondwet stemden, 72 procent van de middelbaar opgeleiden en 51 procent van de hoogst opgeleiden. De voorstemmers woonden in villadorpen en de betere buurten van de grote steden. Ze stemden vooral D66 of GroenLinks en ook PvdA, CDA of VVD. De tegenstemmers woonden op het platteland, de vinexwijken of de naoorlogse wederopbouwwijken. Zij stemden SP, LPF, ChristenUnie of bleven thuis.
Meritocratie
De diplomademocratie, waarin een hoog opgeleide participatie-elite het politieke spel beheerst en in de juiste netwerken opereert, is de politieke pendant van de meritocratie. Dit is de maatschappijvorm volgens het principe dat individuele verdiensten bepalend moeten zijn voor de hoogte van het inkomen en de maatschappelijke status van burgers.
Het meritocratische ideaal is egalitair, omdat het zich keert tegen de standenmaatschappij waarin afkomst en bezit de maatschappelijke rangorde bepaalden. Iedereen heeft immers gelijke kansen op een goede opleiding en een daarmee corresponderende goede baan. De meritocratie is tegelijkertijd een appèl en een belofte: wie getalenteerd is en zijn best doet, kan vooruit komen.
Sinds de jaren negentig dringt de schaduwkant van de meritocratie zich op: dalen op de maatschappelijke ladder is net zo gewoon als stijgen. Wie minder goed kan leren en minder hard werkt, heeft het, volgens de meritocratische logica, bovendien aan zichzelf te wijten dat hij onderaan de maatschappelijke ladder belandt. In de huidige maatschappij kun je als vrouw of als arbeiderskind niet meer aankomen met het excuus dat je geen faire kans hebt gehad: het is je eigen schuld als je niet hebt gemaakt.
Levenssfeer
De auteurs van de opstellen in De beste de baas? buigen zich over de vraag waaraan de verliezers in een meritocratie nog hun zelfrespect kunnen ontlenen. Even afgezien van de persoonlijke levenssfeer van relaties, familie en vrienden, is het publieke domein van het recht en het democratisch staatsburgerschap een maatschappelijke sfeer waarin opleiding, prestaties, status of inkomen er in principe niet toe doen. Voor de wet en in de politiek is iedereen gelijk, arm of rijk. Ieders stem telt even zwaar.
Maar is dat nog wel zo, vraagt Mark Bovens zich af. Hij maakt duidelijk dat hoogopgeleiden op alle niveaus meer politieke invloed hebben dan mensen met weinig opleiding. Om te beginnen blijft van die laatste groep één op de vijf kiezers thuis; bij hboers en academici is dat één op de vijfentwintig. Ook het aantal hoogopgeleiden dat actief is in een politieke partij, demonstreert, ingezonden brieven schrijft of inspraakavonden bezoekt, is vijf keer zo hoog als de laagopgeleiden. Van de leden van de Tweede Kamer heeft 90 procent een opleiding op hbo- of academisch niveau.
Studiehuis
Een gevolg van deze onevenredige belangenbehartiging kan zijn dat de agenda van de hoogopgeleiden in de politiek prevaleert boven de agenda van de lager opgeleiden. Bovens meent dat de problemen met het studiehuis veel meer aandacht hebben gekregen dan de volgens hem veel grotere problemen met het vmbo. Een ander voorbeeld van ongelijke toegang tot de politieke agenda is het multiculturele vraagstuk. Bovens: Jarenlang zijn de ongepolijste klachten van de bewoners van de oude wijken als xenofoob en racistisch terzijde geschoven, totdat ze eloquent werden geformuleerd door hooggeleerde publicisten als Pim Fortuyn en Paul Scheffer.
Een diplomademocratie kan misschien verdedigd worden met het argument dat bestuur door experts tot de beste uitkomsten leidt, maar een democratie moet het hebben van de betrokkenheid van alle burgers. Iedereen moet het idee hebben dat zijn of haar inbreng gewicht in de schaal legt en tot verandering kan leiden. Dat is in ons land niet meer zo: lager opgeleiden staan veel cynischer ten opzichte van de politiek (zakkenvullers, die alleen aan zichzelf denken) dan hoogopgeleiden.
Opkomstplicht
Bovens sluit een opstand van ongediplomeerden tegen de meritocratisering van de samenleving en de politiek allerminst uit. Het belangrijkste medicijn tegen de diplomademocratie ziet hij terecht in een gedoseerde vorm van directe democratie: vaker stemmen. Hij denkt daarbij aan correctieve referenda, maar ook aan het opnieuw invoeren van de opkomstplicht.
In België wordt het succes van het rechts-populistische Vlaams Belang wel verklaard uit de opkomstplicht: Belgen die zich van de politiek hebben afgekeerd, moeten toch opkomen en stemmen dan maar op Filip Dewinter. Bovens: Misschien geen aantrekkelijk scenario, maar het dwingt de gevestigde politieke elite wel alert te blijven.
Klopt eigenlijk wel een beetjequote:@observer1: Wie preventief vraagt oorlog te voeren, moet je preventief uit de 2e Kamer verwijderen. #PVV #FAIL #RAUS
Het verhaal van van Praag recentelijk gehad?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:38 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Precies. De scheidslijn tussen hoger en lager opgeleid is duidelijker. Op alle niveaus hebben hoogopgeleiden meer politieke invloed dan mensen met weinig opleiding. Dat is niet goed.
[..]
Tieten posten was wel leuker geweest trouwens!
Ook een goed stuk daar niet vanquote:Op woensdag 15 december 2010 13:34 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ah ok, ik zal die ook even zoeken zometeende titel leek erop alsof dit het was
Ja, best een interessant verhaal. Vond het sowieso een fijne docent om naar te luisteren.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:40 schreef JoaC het volgende:
[..]
Het verhaal van van Praag recentelijk gehad?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
Mede daarom kunnen zelfs die mensen concluderen ; NL is geen volledige democratie.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:38 schreef Zolcon het volgende:
Precies. De scheidslijn tussen hoger en lager opgeleid is duidelijker. Op alle niveaus hebben hoogopgeleiden meer politieke invloed dan mensen met weinig opleiding. Dat is niet goed.
Want? is dit nu zo leuk?quote:Tieten posten was wel leuker geweest trouwens!
quote:
Het is duidelijk dat gelovigen heel weinig op hebben met de wetenschap, maar dit is wel heel erg natuurlijkquote:Geen elektriciteit op sabbat, wel de auto
Is Harry Mens niet zelf een jood?quote:Zoals Harry Mens, die in Business Class verklaarde dat Uri Rosenthal, Job Cohen en Lodewijk Asscher een joodse 'kongsi' hadden gevormd om tot een paars kabinet te komen."
Els borst, enkelvoud. ....quote:
Heerlijk, smmikkel smikkel smakquote:Op woensdag 15 december 2010 13:54 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Die is inderdaad beter.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:54 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Els borst, enkelvoud. ....
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nee mens is geen jood, zijn moeder was het niet namelijk.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:54 schreef Arglist het volgende:
Het is duidelijk dat gelovigen heel weinig op hebben met de wetenschap, maar dit is wel heel erg natuurlijkNicola Tesla zou zich in zijn graf omdraaien.
Is Harry Mens niet zelf een jood?
Geloof biedt rust en verklaringen. Dus niet gek dat mensen daarom gelovig zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:57 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nee mens is geen jood, zijn moeder was het niet namelijk.
Einstein en zelfs Darwin werden gelovig, door de wetenschap.
menig wetenschapper hangt creationisme aan, of is gewoon kerk-ganger.
Menig wetenschapper snapt ook dat auto's elektriciteit nodig hebben als alles goed wil functioneren. Tenzij deze meneer in een volledig mechanische auto uit 1924 rijdt.... Waar zou een dynamo anders voor dienen? Ik zeg maar wat...quote:Op woensdag 15 december 2010 13:57 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Live mededeling, onderwerp nog niet bekend. Ik denk iets met ontucht.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:06 schreef Zolcon het volgende:
waar gaat het over? ik heb echt geen idee
Dat gaat ook weer wat de andere kant op, er is ook voldoende kritiek ten aanzien van gebrek aan participatie.Maar de toon is wel stukken beter :quote:Op woensdag 15 december 2010 12:59 schreef remlof het volgende:
Cohen: moslims worden buitengesloten, zoals Joden in de oorlog
precies. zou wel leuk zijn als ze in Nijmegen nieuw buitenaards leven hebben ontdektquote:Op woensdag 15 december 2010 14:06 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Live mededeling, onderwerp nog niet bekend. Ik denk iets met ontucht.
Inderdaad de heksenjacht is begonnenquote:Op woensdag 15 december 2010 14:08 schreef ethiraseth het volgende:
Las op nu.nl net iets over een jeugdtrainer in Nijmegen die ontucht zou hebben gepleegd. Elke stad wil opeens zijn eigen pedo hebben.
KIENDERPOERNO!!! EINZ!quote:Op woensdag 15 december 2010 14:11 schreef ethiraseth het volgende:
Het zal wel gaan om een man van 21 die wat met een meisje van 17 deed ofzo.
Darwin was gewoon gelovig opgevoed, zoals alle mensen in die tijd. Hij is inderdaad nooit van zijn Christelijke geloof afgestapt, maar een creationist was hij zeker niet. Darwin had immers aangetoond het ontstaan van leven een lang proces was.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:57 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
quote:Overvaller supermarkt Moerkapelle overleden #2
quote:Op woensdag 15 december 2010 10:57 schreef ditiseenusername het volgende:
Hulde voor deze man ! niets dan respect. Ik ken deze man persoonlijk, en heeft echt een hart voor de zaak. Zoals gebleken zal hij er alles aan doen om dit zo te houden.
Ik hoop echt voor hem dat hij niet vervolgd gaat worden, maarja tis en blijft Nederland
quote:
quote:
quote:
quote:Op woensdag 15 december 2010 11:13 schreef longinus het volgende:
Oh en een held die Dickzou vaker moeten gebeuren dat je de overvaller een flink pak rammel geeft ipv dat je ze moet knuffelen.
Nederlandersquote:Op woensdag 15 december 2010 11:03 schreef Hathor het volgende:
Kunnen ze trouwens die tweede ook niet effe van een trap af duwen?
Natuurlijk is er nog niks bewezen, maar het is op zijn minst gezegd dubieus toch en misschien zelfs verdacht? Zo overdreven vind ik het trouwens niet, het gaat om zeker 50 kinderen en wie weet hoeveel nog meer, die misschien wel gefilmd zijn en over de hele wereld door vieze mannetjes bekeken worden.....quote:Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef Tem het volgende:
Het is wel schandelijk hoe de media dit overdreven aan het hypen is. Gisteren die directeur vol in beeld. Het is natuurlijk maf dat die gast kinderfeestjes thuis houdt maar nergens is nog bewezen dat hij die kinderen misbruikte toch?
quote:Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef Tem het volgende:
Het is wel schandelijk hoe de media dit overdreven aan het hypen is. Gisteren die directeur vol in beeld. Het is natuurlijk maf dat die gast kinderfeestjes thuis houdt maar nergens is nog bewezen dat hij die kinderen misbruikte toch?
Lucia de Bquote:Op woensdag 15 december 2010 14:22 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Klopt er is nog niets bewezen. Ik las zelfs in de Volkskrant dat een parool columnist vond dat hij de doodstraf verdiende.
Ik zou mijn kind sowieso niet bij een vent thuis laten voor een uitwuif feestje....dat van 2008 weet ik nietquote:Op woensdag 15 december 2010 14:22 schreef Arglist het volgende:
[..]
Natuurlijk is het er nog niks bewezen, maar het is op zijn minst gezegd dubieus toch en misschien zelfs verdacht? Zo overdreven vind ik het trouwens niet, het gaat om zeker 50 kinderen en wie weet hoeveel nog meer, die misschien wel gefilmd zijn en over de hele wereld door vieze mannetjes bekeken worden.....
Overdreven?
Dat ze die directeur ook eens goed onderzoeken, want hij speelde blijkbaar ook een aardige rol bij de eerder gedane meldingen in 2008 toch?
Wij zijn schuldig aan het feit dat we mensen veroordelen tot het tegendeel bewezen is.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:23 schreef Zolcon het volgende:
Onschuldpresumptie bestaat niet meer in de huidige samenleving
Wat is er met Lucia de B? Je bedoeld dat die uiteindelijk ook onschuldig bleek?quote:
Het is nog veel te speculatief.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik zou mijn kind sowieso niet bij een vent thuis laten voor een uitwuif feestje....dat van 2008 weet ik niet
Is dit een bekentenis?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:24 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wij zijn schuldig aan het feit dat we mensen veroordelen tot het tegendeel bewezen is.
Dat sowieso, maar goed, het gaat toch te ver om te zeggen, eigen schuld dikke bult, toch? Een directeur zei in 2008 dat de aantijgingen zijn medewerker, die Robert M. dus, in diskrediet brachten en zei dat het allemaal fantasie was van het kind in kwestie. Ik weet nu niet of het dezelfde directeur was . Was hij het wel, dan is dat toch hoogst opmerkelijk, in combinatie met die feestjes waar die Robert M. ook nog eens bij was....quote:Op woensdag 15 december 2010 14:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik zou mijn kind sowieso niet bij een vent thuis laten voor een uitwuif feestje....dat van 2008 weet ik niet
Ik haat dit land een zijn inwoners.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:21 schreef Zolcon het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Nederlanders![]()
![]()
Heel triest die Fred Teeven mentaliteit in Nederland.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik haat dit land een zijn inwoners.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |