Dank je wel!quote:
Goeiemorgen lieve Maitje.quote:
Maar dat is plan C. Waar is plan B gebleven?quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:23 schreef Maitje het volgende:
Gisteren met een oud buurmeisje zitten "praten". Zij was gezakt voor de medische keuring bij de KL, is toen gaan solliciteren bij de politie.
Nu moet ik zeggen dat toen ik aan het beslissen was of ik def wilde of heel wat anders, de politie ook op mijn lijstje stond. Laat ik eerlijk zijn, ik zou dat veel liever doen als billen wassen in het ziekenhuis..
Frustrerend!
Mogguh EllaN.quote:
Plan B zou eigenlijk 2 jarige opleiding worden tot verpleegkundige en dan als nog amver doen. Alleen kom ik hoogstwaarschijnlijk niet in aanmerking voor de 2 jarige opleiding omdat ik dan een big registratie mis.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar dat is plan C. Waar is plan B gebleven?
Hooi EllaNquote:
Goed zo! Daar kunnen sommigen in de SC een voorbeeld aan nemen!quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:39 schreef Maitje het volgende:
Goed, moet eerst nog van alles uitzoeken. En het komt uiteraard niet 1,2,3 uit de luchtvallen.
Een rel over een hondje geloof ik.quote:
Ah die heb ik nog meegekregen haha.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Een rel over een hondje geloof ik.
Politiekeuring is wel pret overigens: Als ze denken dat je levenservaring mist word je gewoon afgekeurd, en ze zeuren om de kleinste dingen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:23 schreef Maitje het volgende:
Gisteren met een oud buurmeisje zitten "praten". Zij was gezakt voor de medische keuring bij de KL, is toen gaan solliciteren bij de politie.
Nu moet ik zeggen dat toen ik aan het beslissen was of ik def wilde of heel wat anders, de politie ook op mijn lijstje stond. Laat ik eerlijk zijn, ik zou dat veel liever doen als billen wassen in het ziekenhuis..
Frustrerend!
Gehehe, nee dan gewoon eerst agentquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Goed zo! Daar kunnen sommigen in de SC een voorbeeld aan nemen!
Maar dan wel meteen solliciteren voor hoofdagent!
Nou, ik moet juist een "goed" besluit makenquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:46 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ah die heb ik nog meegekregen haha.
Klinkt verstandig Maitje. Goed jouw opties afwegen. Ook al maak je uiteindelijk een besluit, waar je toch niet heel blij mee bent; je bent nog jong dus alles kan nog
.
Nou, ik ken 2 mensen die beide in Amsterdam hebben gesolliciteerd en beide hier in Amersfoort wonen en gewoon beide zijn aangenomenquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:16 schreef Vronsky het volgende:
Goeiemorgen DEF.
[..]
Politiekeuring is wel pret overigens: Als ze denken dat je levenservaring mist word je gewoon afgekeurd, en ze zeuren om de kleinste dingen.
Ben zelf afgekeurd ervoor omdat ze vond dat ik te ver weg woonde en daardoor de opleiding niet zou afmaken.. terwijl ze me wel vertelde dat alles voor de rest gewoon perfect was.
Let wel op: er zijn momenteel ook bij de politie niet echt veel vacatures vrij, en al helemaal niet in de provincie utrecht.
http://www.kombijdepoliti(...)atures&se=vac_uitgeb
Haaglanden etc.. wil misschien nog wel lukken, maar dan ga je dus wel verhuizen: En je zit niet intern op de politie-academie, houd daar dus rekening mee!
En: toen ik gekeurd werd was er sprake van een regeling dat je maar 50% van je salaris kreeg op de academie dagen, dus dat is misschien 400 euro.
Ga ik zeker doen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:26 schreef Cobra4 het volgende:
Zoek dan ook de trajecten uit.![]()
Kijk maar eens naar de verschillen tussen de trajecten van agent en hoofdagent.
quote:
quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:43 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ging net, op verzoek van mijn zusje, mijn neefje van school halen voor de lunch.
Terwijl ik stond te wachten bij het hek tikt een agent op mijn schouder om te vragen wat ik bij die school aan het doen was en pakt een andere agent de eipet uit mijn handen.
Wat bleek het geval. Een lerares had mij, tijdens het wachten, zien staan klooien met m'n eipet en had aan haar leerlingen gevraagd of iemand mij kende. Dat was niet het geval en zonder overleg met andere leerkrachten heeft zij de politie gebeld.
Het kwam blijkbaar niet in haar op dat er nog 7 andere groepen op die school aanwezig zijn. En in 1daar van zit mijn neefje.
Jullie hadden de ouders die ook stonden te wachten moeten horen terwijl ik stond te praten met de agenten. Ik ben blijkbaar een pervers mannetje, een kinderlokker, een pedo, een hufter, iemand die dood moet, iemand die zijn ballen moet verliezen, iemand die (als haar man er zou zijn) dood geslagen zou worden.
Het gesprek met de agenten was snel voorbij, met hun excuses. Maar de ouders wilden niks horen van de uitleg van hen, de lerares van mijn neefje en mijn (ondertussen huilende) neefje zelf.
Ik kreeg zelfs te horen van het schoolhoofd dat ik maar niet meer moest komen!
Yep, ik meen het.quote:
Juist. Ik zou overmorgen met hem gaan zwemmen. Maar ik weet niet of dat nog een goed plan is.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:45 schreef Vronsky het volgende:
Wtf..
Wat voor een achterlijke school is dat?
Ziehier het effect van al dat gebeuren over die pedofilie zaken de laatste tijd.. mensen gaan dingen zien die er niet zijn.
Ohja, en elke pedofiel is in bezit van een iPad.
Ik ben netjes gebleven omdat mijn neefje erbij was.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Op zich na dat pedo-schandaal kan ik het mij ergens wel voorstellen dat men extra alert is, maar die reactie van dat schoolhoofd? Ik had hem de huid vol gescholden.
Ja, ok. Snap ik.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben netjes gebleven omdat mijn neefje erbij was.
Godskolere wat een lef.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:43 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ging net, op verzoek van mijn zusje, mijn neefje van school halen voor de lunch.
Terwijl ik stond te wachten bij het hek tikt een agent op mijn schouder om te vragen wat ik bij die school aan het doen was en pakt een andere agent de eipet uit mijn handen.
Wat bleek het geval. Een lerares had mij, tijdens het wachten, zien staan klooien met m'n eipet en had aan haar leerlingen gevraagd of iemand mij kende. Dat was niet het geval en zonder overleg met andere leerkrachten heeft zij de politie gebeld.
Het kwam blijkbaar niet in haar op dat er nog 7 andere groepen op die school aanwezig zijn. En in 1daar van zit mijn neefje.
Jullie hadden de ouders die ook stonden te wachten moeten horen terwijl ik stond te praten met de agenten. Ik ben blijkbaar een pervers mannetje, een kinderlokker, een pedo, een hufter, iemand die dood moet, iemand die zijn ballen moet verliezen, iemand die (als haar man er zou zijn) dood geslagen zou worden.
Het gesprek met de agenten was snel voorbij, met hun excuses. Maar de ouders wilden niks horen van de uitleg van hen, de lerares van mijn neefje en mijn (ondertussen huilende) neefje zelf.
Het gaat mij meer om mijn neefje. Hoe zal hij zich voelen als dit ook in het zwembad zou gebeuren?quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, ok. Snap ik.
Anyway, bizarre weer zeg.
En gewoon gaan zwemmen met je neefje.
Daar heb je idd wel gelijk in ja. Bepraat het anders met je zus.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om mijn neefje. Hoe zal hij zich voelen als dit ook in het zwembad zou gebeuren?
Zij gaat zo eerst naar die school.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar heb je idd wel gelijk in ja. Bepraat het anders met je zus.
Ahh, ok.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zij gaat zo eerst naar die school.
Correct.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:42 schreef Cobra4 het volgende:
That's it. Mijn zusje heeft net het zelfde "advies" van het schoolhoofd gekregen. Ik heb nu een afspraak staan bij de politie om aangifte te doen van alles wat in dit geval mogelijk is.Terecht!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een domme, koppige, kwaaddenkende mensen heb je toch in dit land zeg. Mijn bek valt open.
Lang leve de media.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:47 schreef CpV het volgende:
[..]
Terecht!
Wat een domme, koppige, kwaaddenkende mensen heb je toch in dit land zeg. Mijn bek valt open.
Schreeuw ze in de houding en geef ze straf exercitie.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:20 schreef Vronsky het volgende:
Er lopen hier buiten tokkies in half GVT.
Ik heb anoniem vernomen dat de Politie dat ook wel wil doen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:20 schreef AchJa het volgende:
Wat voor fucking klapjosti is dat schoolhoofd?
Zullen we hem opwachten bij het fietsenhok?
Een ipad.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:25 schreef hcwp het volgende:
Wat is een eipet?![]()
Het raarste vind ik die ouders nog wel. De school is allicht gewoon alert, soit, was zo opgelost met de politie. Maar die ouders.. tuig van tegenwoordig.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:42 schreef Cobra4 het volgende:
That's it. Mijn zusje heeft net het zelfde "advies" van het schoolhoofd gekregen. Ik heb nu een afspraak staan bij de politie om aangifte te doen van alles wat in dit geval mogelijk is.Wat een fucking idioten. Ik weet niet hou oud je neefje is, maar om een klein jochie weg te trekken bij al zijn vriendjes en kennissen is een opvoedkundig kutidee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijne school zeg.Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
Eens. Zwaar klote.quote:
Ik neem een borrel, een peuk, luister naar The Cure, denk ondertussen aan Maitje, ga vervolgens snurken en bepaal overmorgen na het gesprek met de Politie over hoe en wat.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:39 schreef m.k het volgende:
coba, neem een koffie een peuk luister wat naar the cure en ga dan beslissingen maken
Een predictor met een blauwe verkleuring?quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:47 schreef ErwinRommel het volgende:
YES!!!! Mijn cadeautje van Lotusss is binnen
whehehequote:Op dinsdag 14 december 2010 14:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Een predictor met een blauwe verkleuring?
goed planquote:Op dinsdag 14 december 2010 14:42 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik neem een borrel, een peuk, luister naar The Cure, denk ondertussen aan Maitje, ga vervolgens snurken en bepaal overmorgen na het gesprek met de Politie over hoe en wat.
Wij willen een uitgewerkt verslag.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Morgen btw een gesprek met de D66 defensie-woordvoerdster om 15:00. (telefonetisch, dat dan weer wel)
Dat zal ik postenquote:Op dinsdag 14 december 2010 15:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wij willen een uitgewerkt verslag.
hoppa gemeente jas aan en harken die bloemperkenquote:Op dinsdag 14 december 2010 15:20 schreef Cobra4 het volgende:
Wauw!! Kamerleden op wachtgeld moeten werken voor de samenleving. Net aangenomen in de Tweede Kamer.
Get Some!quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:10 schreef Cobra4 het volgende:
Mariniers op koopvaardij schepen aangenomen!!!
Twee keer per week twee uur fitnessen , drie keer per week hardlopen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:43 schreef Sloggi het volgende:
Vortix, wat fitnesste jij ook voor je VFB?
Het zou eens tijd worden!!quote:
Als het aan het kabinet ligt krijgen langmodel cadetten sinds gisteren zakgeld.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:13 schreef Cesp het volgende:
[..]
Oh schijt. Hoelang zou het duren voordat zoiets ingevoerd wordt?
Dat is wel prima. Hoop datquote:Op dinsdag 14 december 2010 15:10 schreef Cobra4 het volgende:
Mariniers op koopvaardij schepen aangenomen!!!
En ik hoop dat er dan een ALOO nodig is. Dan mag ik ook mee.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:15 schreef EllaN het volgende:
[..]
Dat is wel prima. Hoop dateen rondje mee mag.
Zou grappig zijn als jullie samen gaanquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En ik hoop dat er dan een ALOO nodig is. Dan mag ik ook mee.
Ben dus wel benieuwd of ze volk van de MSO gaan meesturen of van een Marnsbat.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:15 schreef EllaN het volgende:
[..]
Dat is wel prima. Hoop dateen rondje mee mag.
Bedenk je eens hoeveel schepen er dan gaan varen zonder convooi. En hoeveel mensen daarvoor nodig zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:26 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ben dus wel benieuwd of ze volk van de MSO gaan meesturen of van een Marnsbat.
Wellicht beiden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:26 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ben dus wel benieuwd of ze volk van de MSO gaan meesturen of van een Marnsbat.
Is dat een pluspunt dan!quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:23 schreef EllaN het volgende:
[..]
Zou grappig zijn als jullie samen gaan. Dan zie je wellicht een foto van mij hangen zonder dat je weet dat ik het ben.
Dus.. op een bepaald moment gaat het volledige Korps Mariniers op bootjes zitten omdat iedereen ineens denkt dat het veilig is?quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Bedenk je eens hoeveel schepen er dan gaan varen zonder convooi. En hoeveel mensen daarvoor nodig zijn.
Nee, als iedereen denkt dat het veilig is zit er geen enkele Marinier aan boord.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:31 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Dus.. op een bepaald moment gaat het volledige Korps Mariniers op bootjes zitten omdat iedereen ineens denkt dat het veilig is?
om die reden zou ik dat nooit doen!quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:35 schreef EllaN het volgende:
[..]
Dat is al een reden om te proberen om mee te gaan!
What. the. fuck?! Mensen zijn echt doorgeslagen...quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:43 schreef Cobra4 het volgende:
quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
om die reden zou ik dat nooit doen!
Geen zorgen Maitje.
Flikker op met die kut opmerkingen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:47 schreef Rave_NL het volgende:
Cobra, voor ik overhaaste conclusies wil gaan trekken, stond je toevallig met je broek op je enkels zonder dat je het door had?
quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Flikker op met die kut opmerkingen.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:48 schreef jankaas020 het volgende:
Vandaag m'n nieuwe daagsblauw opgehaald, inc. nette schoenen, blijken het geen Van Liers te zijn maar 1 of andere knakedingen met een fucking spiegelgladde leren lap als zool...
Ik heb de van Liers meerdere malen per jaar aan maar los daarvan zijn die spekzolen gewoon kut..quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:11 schreef jankaas020 het volgende:
Das wel een idee, rave!![]()
[ afbeelding ]
Ik snap dat dure Van Liers bullshit zijn als je die maar 2 keer per jaar aan heb. Maar om zoiets aan boord aan te treken is echt een nogo!
Ik volg het nietquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
om die reden zou ik dat nooit doen!
Geen zorgen Maitje.
Haix zijn Duitse hoge werkschoenen, heeft met legerkisten niks te maken..quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:46 schreef Vronsky het volgende:
Bleh, haix.
Dat vind ik dus echt klote schoenen, had dat spul ook bij de brandweer.. erg oncomfortabel.
Meindl zit juist weer perfect hier, maar die maken geen brandweerlaarzen.
De zwarte leren, loop er bijna het hele jaar rond mee..quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
[ afbeelding ]
Ik vind ze verschrikkelijk zitten.
Ok.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:05 schreef Vortix het volgende:
[..]
Twee keer per week twee uur fitnessen , drie keer per week hardlopen.
Kraftwerkquote:
Idd, de pioniers!!!!quote:
Okee, die groene dingen zijn een ramp, net zoals de desert boots van dat model.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
De zwarte leren, loop er bijna het hele jaar rond mee..
Hmmm geen idee, was dat een fragment in een docu? Zo ja, welke!quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:11 schreef Sunglasses het volgende:
Heren en dames,
Een tijdje terug hadden jullie een quote van een Amerikaakse militair die iets zei over het koffiegebruik van Nederlandse militairen. Ik kan hem alleen nergens meer vinden en wilden hem graag gebruiken in mn kerstgedicht voor mn vriendinnetje op uitzending. Wie kan me verder helpen?
Thanks!
In Bosnie kregen we die groene, of dessert boots, was een rommeltje. Ik kreeg niks, en was tevreden met mijn gewone boots.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Okee, die groene dingen zijn een ramp, net zoals de desert boots van dat model.
Volgens mij postte RonaldV die, naar aanleiding van wat een Amerikaanse stafofficier zei tijdens een internationale oefening. De strekking was "The Dutch are a wonderful bunch. I just prey the world doesn't run out of coffee first." Of zoiets.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hmmm geen idee, was dat een fragment in een docu? Zo ja, welke!
Wij droegen de standaard gevechtslaars en veldtenue, was ook niet te doen, onder in ht dal was het warm, en hoog in de bergen lag er sneeuw. Het was mouwen op -en afstropen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In Bosnie kregen we die groene, of dessert boots, was een rommeltje. Ik kreeg niks, en was tevreden met mijn gewone boots.
Zou ook een zomer outfit krijgen. Nooit aangekomen.
Napoleon was enorm leergierig, hij had een koets, met verwarmingsbuizen, en allerlei boeken erin, Wiskunde, natuurkunde, en als hij het boek uit had, gooide hij die uit het raam, zo weet men heel veel af van de routes die hij, door Europa, af legde.quote:
quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:59 schreef Sunglasses het volgende:
Met alle respect voor de Ozzies: ik hecht meer waarde aan de wijze woorden van een USAF generaal die ik ooit tijdens een oefening op pikte:
"Those Dutch are an excellent bunch. I just hope this airbase has enough coffee to keep them going."
de goede man refereerde aan het feit dat hij (alweer) moest wachten met de ochtendbriefing tot 150 Nederlanders allemaal voorzien waren van een bak cafeïne
Dit was dus idd de uitspraak die ik zocht! Vortix, geef jezelf even een schouderklopje voor je goede geheugen!
Omdat er altijd van die "ow kijk mij is aan gewicht trekken en wat ben ik gespierd" mannetjesquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:54 schreef Iska het volgende:
Spiergroepen@oefening
Maar waarom loop je voor lul?
Ik train altijd tegenovergestelde spiergroepen die samenwerken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:42 schreef Iska het volgende:
Avond mensen
Was begonnen met paar oefeningen en ben toen telkens meer gaan doen aan de hand van gesprekken met meer ervaren mensen etc. Volgens mij heb ik zo wel een redelijke verdeling.
Any thoughts?
Meestal kan je wel lachen met dat soort gasten hoor.. Maar verschil is misschien dat ik @ TU zit waardoor het type mensen toch iets anders is dat er komtquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:58 schreef Maitje het volgende:
Omdat er altijd van die "ow kijk mij is aan gewicht trekken en wat ben ik gespierd" mannetjes. En ik heb serieus nog nooit dat een vrouw zien doen.. en daarbij vind ik het minder leuk dan de apparaten.
Kijk, zou er geen andere weg zijn dan alleen maar die losse gewichte, ja.. dan ga ik er bij staan en laat ik mijn kippenkreften is zien.. maar needoe mij maar de apparaten dan.
Wel een goed punt (had al gehoopt dat je zou reagerenquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:00 schreef Rave_NL het volgende:
Ik train altijd tegenovergestelde spiergroepen die samenwerken.
Als je je borst traint duw je gewicht weg met je triceps.
Als je je rug traint trek je gewicht naar je toe met je biceps.
Als je die spiergroepen dan samenpakt kun je ze de volgende dag ontlasten door een andere spiergroep te trainen.
Dus rug/biceps, borst/triceps, schouder met benen erbij en dan op alle drie de trainingsdagen wat buik erbij.
Die zien mij al aankomenquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:00 schreef Iska het volgende:
[..]
Meestal kan je wel lachen met dat soort gasten hoor.. Maar verschil is misschien dat ik @ TU zit waardoor het type mensen toch iets anders is dat er komt
Ik train voor mezelf, en verwacht ook dat anderen dat doen. Ik heb liever dat een meid moeite heeft met een gewicht van 5kg en vooruitgang boekt dan een meid die hetzelfde gewicht stiekem op een machine doet omdat ze bang is dat mensen zullen zien dat ze niet helemaal comfortabel is met het feit dat ze in een fitnesshal staat.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Omdat er altijd van die "ow kijk mij is aan gewicht trekken en wat ben ik gespierd" mannetjes. En ik heb serieus nog nooit dat een vrouw zien doen.. en daarbij vind ik het minder leuk dan de apparaten.
Kijk, zou er geen andere weg zijn dan alleen maar die losse gewichte, ja.. dan ga ik er bij staan en laat ik mijn kippenkreften is zien.. maar needoe mij maar de apparaten dan.
Waarom niet? Ik meen te weten dat dit ook te maken heeft met marsen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:02 schreef Iska het volgende:
[..]
Benen doe ik alleen niet omdat in combinatie met veel hardlopen etc niet altijd even lekker gaat.
Dan kan je dus wel weer wat jij zei doen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:02 schreef Iska het volgende:
[..]
Wel een goed punt (had al gehoopt dat je zou reageren). Benen doe ik alleen niet omdat in combinatie met veel hardlopen etc niet altijd even lekker gaat.
Maar ik ga het denk ik eens proberen. Ben benieuwd of het lekker werkt! Train btw wel maar 3 keer per week (om de dag dus)
Tuurlijk train ik ook voor mijzelf, dat is ook de bedoelingquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:03 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik train voor mezelf, en verwacht ook dat anderen dat doen. Ik heb liever dat een meid moeite heeft met een gewicht van 5kg en vooruitgang boekt dan een meid die hetzelfde gewicht stiekem op een machine doet omdat ze bang is dat mensen zullen zien dat ze niet helemaal comfortabel is met het feit dat ze in een fitnesshal staat.
En daarnaast, losse gewichten zijn veel nuttiger voor je lichaam dan machines.
Ja, als je uiteindelijk iets vraagt dan helpen ze uiteraard, daar zijn ze ook niet te beroerd voor. Maar gewoon als je binnen komt en even een goede dag terwijl je staat/zit te staren vind ik erg onbeleefd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:11 schreef EllaN het volgende:
Gek dat ze niets terug zeggen. Wij hebben ook zo'n zaal die liefkozend het machohok wordt genoemd
, maar de mannen doen nooit raar ofzo. Ze kijken even op, zeggen hoi of geven een knikje en gaan verder met hun training. Ze zijn zelfs heel behulpzaam
.
Een maandje of langer geleden had ik een dag flink aan benen gewerkt. Toen ik de dag erna ging hardlopen kon ik na een half uurtje lopen een paar km naar huis strompelen omdat m'n kuiten gewoon vaststondenquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:04 schreef Maitje het volgende:
Waarom niet? Ik meen te weten dat dit ook te maken heeft met marsen?
Ik weet wel van mijzelf toen, toen ik extreem veel trainde voor Nijmegen en echt lange afstanden ging lopen (denk aan 30 tot 45km) ik gewoon niet kon hardlopen, ik had zulke zware benen.
Maar ben benieuwd?
Ik zou me dan inderdaad ook niet op mijn gemak voelen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:13 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja, als je uiteindelijk iets vraagt dan helpen ze uiteraard, daar zijn ze ook niet te beroerd voor. Maar gewoon als je binnen komt en even een goede dag terwijl je staat/zit te staren vind ik erg onbeleefd.
Maarum, ik ga aan de CHAMPAGNE!![]()
Als je conditioneel een beest wil worden moet je gewoon op dat roei apparaat gaan zitten.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:02 schreef Maitje het volgende:
[..]
Die zien mij al aankomen![]()
Ach ze zullen vast aardig zijn, bedoel miss letten ze er nog geen eens op, maar ik werk gewoon met die apparaten en train 2 tot 3x per week.
Eerst beginnen met conditie. Als ik er niet op de fiets naar toe ben gegaan ga ik fietsen een half uur, ben ik er wel op de fiets heen gegaan, dan ga ik hardlopen of steppen en dat ook een half uur tot 40 minuten. En daarna train ik de spiergroepen die ik afwissel met been en arm spieren en als laatste buik en rug.
Ik roeide altijd in een stalen schouw.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:31 schreef Rave_NL het volgende:
Heb het zelfs nog een tijdje op het water gedaan, kan geen ergometer tegenop..
4+. in de zomer.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik roeide altijd in een stalen schouw.
Ben ik het niet mee eens, misschien dat het wel zo is maar bij het zwemmen ga ik niet door tot ik kapot ga ofzo, dan verzuip ik onderweg.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:35 schreef Clan het volgende:
Zwemmen is misschien nog wel de beste oefening, train je meteen je hele lichaam!
Try and go my dearquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:36 schreef Lotusss het volgende:
Oh ja, moet ook naar de sportschool deze week....
Kut-energieprobleem!!!
Eerst naar jou morgenquote:
Daarom heb ik MLV zonder zwemmen gedaan, twee uur zwemmen doet niemand. Maar elke ochtend wat zwemmen is al heel gezond, ook voor je uithoudingsvermogen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, misschien dat het wel zo is maar bij het zwemmen ga ik niet door tot ik kapot ga ofzo, dan verzuip ik onderweg.
Uiteraardquote:
quote:
Ben hem aan het downen... iodl is niet zo vlot.quote:
quote:
quote:
Ken hem!quote:
Die zoeken die kinderen van mij steeds op!quote:
Veel irritanter!quote:
Ga maar lachen dan. Ik ben nogal een headbanger geweest.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:01 schreef Vronsky het volgende:
Als iemand dit nog kent ga ik lachen:
quote:
quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ga maar lachen dan. Ik ben nogal een headbanger geweest.
Over het algemeen maken al die anarchisten wel leuke muziek.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:05 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Voor een stel anarchisten maakten ze nog best wel goed spul.
Die draaiden we hier afgelopen weekquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:06 schreef Lotusss het volgende:
Nog steeds een favoriet op Engelse bruiloften
Die gaan we idd weer veel horen maar blijft wel een mooi nummer.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:18 schreef AchJa het volgende:
Nog 1 uit begin 80... die gaan we deze dagen weer vaak horen!
Die ken ik zelfs nog, ik heb die ergens op een cd staan, met stukken uitgevoerd op keyboard.quote:
Is jou vader wel is langer dan 3 weken van huis geweest?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:58 schreef Vronsky het volgende:
Losser worden, of is het iets anders
Wat zielig. :>
(Def gerelateerd want meneer heeft problemen omdat z'n papa militair is.)
Hier ben ik het mee eens. Mijn vader was toen ik jong was ook vrij veel van huis (hij is muzikant en mijn ouders zijn al lang niet meer bij elkaar) en dat kan echt wel je gevoelens flink omgooien. Natuurlijk niet echt vergelijkbaar met iemand die aan de andere kant van de wereld zijn leven riskeert, maar goed.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:34 schreef Maitje het volgende:
[..]
Is jou vader wel is langer dan 3 weken van huis geweest?
Ik denk dat vele kinderen van militairen hierover mee kunnen praten. De 1 gaat daar makkelijker mee om dan de ander. Wie ben jij om er over te oordelen?
Eens na het lezen van de OP van het topic!quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:34 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik denk dat vele kinderen van militairen hierover mee kunnen praten. De 1 gaat daar makkelijker mee om dan de ander. Wie ben jij om er over te oordelen?
Ik vind ze beiden erg depressief klinken, maar ik vind de eerste zachter klinken dan de tweede.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:37 schreef AchJa het volgende:
Ik moest destijds mijn halve begrafenis regelen toen ik naar Afghanistan ging, ik zat te twijfelen tussen twee nummers.
Dust in the wind van Kansas:
Of Old and Wise van Allan Parsons project.
Ik twijfel nog steeds, welke moet ik nemen?
quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:34 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik kan uit de post van Vrons niet echt goed uithalen of hij nu negatief of postitief is.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:40 schreef Vortix het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Mijn vader was toen ik jong was ook vrij veel van huis (hij is muzikant en mijn ouders zijn al lang niet meer bij elkaar) en dat kan echt wel je gevoelens flink omgooien. Natuurlijk niet echt vergelijkbaar met iemand die aan de andere kant van de wereld zijn leven riskeert, maar goed.
Ik kan me best vinden in wat die jongen zegt hoor. Niet iedereen is een stoere gevoelloze Rambo, Vrons
Ja, en: Ik heb overigens geen mening neergezet, ik heb er ook bij gezet waarom ik het gelinked heb.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:34 schreef Maitje het volgende:
[..]
Dat was dus ook de bedoelingquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Ik kan uit de post van Vrons niet echt goed uithalen of hij nu negatief of postitief is.
Waar zijn deze cijfers voor?quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:49 schreef Iska het volgende:
80kg squat
50kg overhead press
60kg bench
60kg deadlift
Had ik via Vronsky, maar dat zijn niet echt richtlijnen meer
Maar handig boekje! Alleen vind ik apparaten helemaal niks :S. Vervelende is dat die alleen doen waarvoor ze ontworpen zijn, terwijl je met gewichten gewoon natuurlijker traint
quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:37 schreef AchJa het volgende:
Ik moest destijds mijn halve begrafenis regelen toen ik naar Afghanistan ging, ik zat te twijfelen tussen twee nummers.
Ik heb bij de voordeur afscheid genomen, de oudste was toen anderhalf en de jongste drie maanden. Dus de kinderen hadden het niet echt door. Maar ze zijn ook niet anders gewend dat papa altijd pleite is. Een collega van mij is een zoon van een marine vent van de onderzeedienst. De eerste verjaardag waar zijn vader bij was, was toen hij 18 werd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:46 schreef Clan het volgende:
Toen ik uitgezonden werd toen stonden heel veel kinderen te huilen bij het afscheid.
Ik kan me herinneren dat ik nog, als grap, zo'n teddybeer in VN tenue voor mijn jongste heb gekocht ( hij was toen 17)
Oké, nog maar eens bedankt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef Vronsky het volgende:
Dat zijn de 4 testen die je voorgeschoteld krijgt tijdens de fysieke keuring, is mijn persoonlijke zicht op wat je moet doen om cluster 4 te scoren naar aanleiding van wat ik zelf toentertijd trainde.
Alleen uithoudingsvermogen is nog steeds het belangrijkste, daarom snap ik niet waarom ze niet het Amerikaanse PFT model overnemen: Gewoon pushups, situps en pullups.
Uithoudingsvermogen is ook mentaal, ga maar eens een hele dag saai puin staan te scheppen, of zand.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef Vronsky het volgende:
Dat zijn de 4 testen die je voorgeschoteld krijgt tijdens de fysieke keuring, is mijn persoonlijke zicht op wat je moet doen om cluster 4 te scoren naar aanleiding van wat ik zelf toentertijd trainde.
Alleen uithoudingsvermogen is nog steeds het belangrijkste, daarom snap ik niet waarom ze niet het Amerikaanse PFT model overnemen: Gewoon pushups, situps en pullups.
Mijn vader zat bij de Koopvaardij en was ook gewoon 4 à 5 maanden achter elkaar pleite. Dat was iets wat ik (en mijn broertje) van jongs af aan gewend waren. Geen trauma's aan overgehouden hoorquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb bij de voordeur afscheid genomen, de oudste was toen anderhalf en de jongste drie maanden. Dus de kinderen hadden het niet echt door. Maar ze zijn ook niet anders gewend dat papa altijd pleite is. Een collega van mij is een zoon van een marine vent van de onderzeedienst. De eerste verjaardag waar zijn vader bij was, was toen hij 18 werd.
90% zeker, maar echt veel stelt het ook niet voor dus als jij nog een paar maanden de tijd heb red je het heus wel.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oké, nog maar eens bedankt.
In hoeverre ben je zeker van deze cijfers?
Hiermee ga ik binnenkort naar de lokale fitnessboer om eens te kijken wat verstandig is. Ik wil sowieso het KCT-programma afwerken (ook al wordt het geen KCT), en daarnaast één of twee keer per week fitnessen.
Die van mij waren dat ook gewend, of op oefening, 's avond wachtlopen, of intern in opleiding.Ik nam wel een 's avonds de jongste mee naar de kazerne als ik wacht liep, dan sliep hij op een bepaald moment op de bank, in het kantoortje, en legde ik hem daarna op de achterbank van de auto. Ook toen ik bij de GGD stage liep in Den Bosch, en een dag op de meldingskamer zat nam ik hem mee, dan zag die me wat vaker.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb bij de voordeur afscheid genomen, de oudste was toen anderhalf en de jongste drie maanden. Dus de kinderen hadden het niet echt door. Maar ze zijn ook niet anders gewend dat papa altijd pleite is. Een collega van mij is een zoon van een marine vent van de onderzeedienst. De eerste verjaardag waar zijn vader bij was, was toen hij 18 werd.
Ik denk niet dat het anders is, weg is weg.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:58 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mijn vader zat bij de Koopvaardij en was ook gewoon 4 à 5 maanden achter elkaar pleite. Dat was iets wat ik (en mijn broertje) van jongs af aan gewend waren. Geen trauma's aan overgehouden hoor
Al is Koopvaardij wel iets anders dan de Krijgsmacht; dat laatste is iets minder qua weten dat iemand terugkomt enzo....
Dat wilde ik net zeggen, de 'wilde vaart' is soms maanden op zee.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:58 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mijn vader zat bij de Koopvaardij en was ook gewoon 4 à 5 maanden achter elkaar pleite. Dat was iets wat ik (en mijn broertje) van jongs af aan gewend waren. Geen trauma's aan overgehouden hoor
Al is Koopvaardij wel iets anders dan de Krijgsmacht; dat laatste is iets minder qua weten dat iemand terugkomt enzo....
In die luxe positie zit ik niet, ik mag een enkele reis van 240 kilometer doen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Die van mij waren dat ook gewend, of op oefening, 's avond wachtlopen, of intern in opleiding.Ik nam wel een 's avonds de jongste mee naar de kazerne als ik wacht liep, dan sliep hij op een bepaald moment op de bank, in het kantoortje, en legde ik hem daarna op de achterbank van de auto. Ook toen ik bij de GGD stage liep in Den Bosch, en een dag op de meldingskamer zat nam ik hem mee, dan zag die me wat vaker.
Maar goed, alles went.
Dat komt zeker goed. Coopertest twee maanden geleden was 2650 meter, en toen was ik nog niet eens begonnen met rennen naast het voetballen. Ik ben een ervaren wielrenner, heb op een paar flinke cols afgezien, dus die fietstest gaat me zeker lukken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:58 schreef Vronsky het volgende:
[..]
90% zeker, maar echt veel stelt het ook niet voor dus als jij nog een paar maanden de tijd heb red je het heus wel.
Zou je dus niet te veel erop gaan focussen: De conditie test is eigenlijk belangrijker.. onderschatten volgens mij veel mensen.
Dat is ook een mooi nummer voor een uitvaart.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:59 schreef AchJa het volgende:
@Clan en Vrons. Nee, die muziek gaat hem niet worden. Dan zou ik nog liever Boudewijn draaien met het testament.
Aaaaah, waar was je toen precies voor gegaan?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat komt zeker goed. Coopertest twee maanden geleden was 2650 meter, en toen was ik nog niet eens begonnen met rennen naast het voetballen. Ik ben een ervaren wielrenner, heb op een paar flinke cols afgezien, dus die fietstest gaat me zeker lukken.
En ja, dit klinkt misschien als onderschatting, maar ik heb 'm zes jaar geleden al eens gedaan.
Als een vriendin van me deze hoort moet ze weer getroost worden:quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:59 schreef AchJa het volgende:
@Clan en Vrons. Nee, die muziek gaat hem niet worden. Dan zou ik nog liever Boudewijn draaien met het testament.
Dat is een aardig lange rit zeg, dat is het halve land af rijden.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
In die luxe positie zit ik niet, ik mag een enkele reis van 240 kilometer doen.
Officier infanterie lang model. Maar toen was ik 17, een watje en deed ik niets aan fitness. Ik ben blij dat ik er toen zelf een punt achter heb gezet, ik heb nu stukken meer bagage.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:05 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Aaaaah, waar was je toen precies voor gegaan?
Dat heb ik met Why worry van de Dire Straits. Was het nummer van mijn broertje die ook al een jaar of 20 onder de grond ligt.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als een vriendin van me deze hoort moet ze weer getroost worden:
Haar stiefbroer is vorig jaar gesneuveld. Wel een prachtig nummer.
Van Fryslan naar Limburg!quote:Op woensdag 15 december 2010 00:08 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is een aardig lange rit zeg, dat is het halve land af rijden.
Ik begrijp niet dat jullie allemaal van die programma's volgen, ik heb dat nooit gedaan behalve gewoon hard werk verricht, en ik ben gewoon door de testen heengekomen, en toen was ik al 26!quote:Op woensdag 15 december 2010 00:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Officier infanterie lang model. Maar toen was ik 17, een watje en deed ik niets aan fitness. Ik ben blij dat ik er toen zelf een punt achter heb gezet, ik heb nu stukken meer bagage.
Toen zat ik geloof ik zonder noemenswaardige training 13 minuten op de fiets. De krachttest was een flop, maar ik had me niet goed voorbereid. Vandaar dat ik daar ook wat meer tegenaan hik; ik ben nooit een krachtmens geweest, ik moet het meer van souplesse hebben. Afzien kan ik wel (ik ben een keer of zeven dood gegaan op de Tourmalet), maar sterk ben ik niet.
Toen zat je in Weert? Ik geloof Hiversum en Grave zijn de langste stukken die ik heb afgelegd, ik heb altijd in de buurt gewerkt waar ik woonde; Venlo/Roermond/Weert/Veldhoven/Oirschot.quote:
Ik heb niet zo'n fysiek beroep. Van geschiedenisboeken lezen word je niet bepaald groot en sterkquote:Op woensdag 15 december 2010 00:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat jullie allemaal van die programma's volgen, ik heb dat nooit gedaan behalve gewoon hard werk verricht, en ik ben gewoon door de testen heengekomen, en toen was ik al 26!
Je moet tegenwoordig vooral te vinden zijn in het stiekem sterk hok en ontzettend breed worden, want dat schijnt de eis te zijn. Met "basisconditie" schijn je er niet te komen. Hadk jij ook als intake 2800 meter op de coopertest?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat jullie allemaal van die programma's volgen, ik heb dat nooit gedaan behalve gewoon hard werk verricht, en ik ben gewoon door de testen heengekomen, en toen was ik al 26!
Dat weet ik wel, ik heb bij het keurings en selectiecentrum gewerktquote:Op woensdag 15 december 2010 00:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb niet zo'n fysiek beroep. Van geschiedenisboeken lezen word je niet bepaald groot en sterk.
Maar ik wil ook liever niet fitnessen; met opdrukken, pull-ups en sit-ups ben je gewoon fit en hebben je spieren een goede combinatie van kracht en uithoudingsvermogen. Maar bij de keuring wordt dus alleen maar het uithoudingsvermogen gemeten.
Het probleem is dat alles naar het zuiden verdwijnt en dat ik prima woon in het noorden van het land. Ik zit nu in de Peel, daarvoor Ede, Den Helder, Ede, Oirschot, Havelte, Steenwijk, Weert, Seedorf... ik ben vast wel een paar vergeten... Maar ik ben nu langer onderweg naar de Peel dan dat ik was toen ik in Seedorf zat.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Toen zat je in Weert? Ik geloof Hiversum en Grave zijn de langste stukken die ik heb afgelegd, ik heb altijd in de buurt gewerkt waar ik woonde; Venlo/Roermond/Weert/Veldhoven/Oirschot.
Coopertest had je in 1969 nog niet, wij deden 30 minuten duurloop etc, gewichtheffen enzovoortquote:Op woensdag 15 december 2010 00:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je moet tegenwoordig vooral te vinden zijn in het stiekem sterk hok en ontzettend breed worden, want dat schijnt de eis te zijn. Met "basisconditie" schijn je er niet te komen. Hadk jij ook als intake 2800 meter op de coopertest?
Dat is idd een nadeel, ik ben zelf wel eens in Seedorf geweest, toen zat ik nog bij RLJ, en moest ik daar instructie geven voor de AMX Pri, maar dan bleef ik daar slapen, en Hilversum en Utrecht zat ik intern.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het probleem is dat alles naar het zuiden verdwijnt en dat ik prima woon in het noorden van het land. Ik zit nu in de Peel, daarvoor Ede, Den Helder, Ede, Oirschot, Havelte, Steenwijk, Weert, Seedorf... ik ben vast wel een paar vergeten... Maar ik ben nu langer onderweg naar de Peel dan dat ik was toen ik in Seedorf zat.
Wanneer ga je op keuring?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:21 schreef Sloggi het volgende:
Ik bedoelde trouwens de kracht in plaats van het uithoudingsvermogen als we het over spieren hebben.
Toen het goedkoper was om Jenever in je ruitensproei tankje te gooien dan het spul van de pomp.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:32 schreef Clan het volgende:
Brunssum heb ik ook een tijd gewerkt, kreeg ik zo'n zwarte NAVO plaat op de wagen, en kon ik dagelijks tax free inkopen, sigaretten en sterke drank waren een 'prikkie'.
Preciesquote:Op woensdag 15 december 2010 00:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen het goedkoper was om Jenever in je ruitensproei tankje te gooien dan het spul van de pomp.
Nee hoor, dat was al afgeslotenquote:Op woensdag 15 december 2010 00:41 schreef m.k het volgende:
als we het toch over begrafenis nummer gaan hebben. dit zou die van mij zijn.![]()
Als ik de pijp uit ga dan dit voor mij:quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:37 schreef AchJa het volgende:
Om het bij huis te houden toch maar deze denk ik...quote:Op woensdag 15 december 2010 00:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als ik de pijp uit ga dan dit voor mij:
Dan draai ik deze;quote:Op woensdag 15 december 2010 00:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Om het bij huis te houden toch maar deze denk ik...
Niks depri aan hoor, en nee, niks geen vogeltjsdans aan mijn grafquote:Op woensdag 15 december 2010 00:57 schreef Clan het volgende:
Allemaal die deperssieve liedjes, ik hoorde laatst van een vriend dat die bij zijn crematie de Vogeltjesdans wilde laten draaien, ik kwam niet meer bij, bij de gedachte daaraan;
Dank Clan.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:03 schreef Clan het volgende:
@ErwinRommel
Ik zit al mijn 'oude' OnderOfficieren en Legerkoeriers in te lezen en interessante artikels in te scannen, vond ook een mooie over de oprichting van de LM, ik zal die voor je inscannen.
Ik moet zeggen dat ik vroeger niet veel tijd had om al die bladen in te lezen, maar er staan verdomd mooie items in.
The blue Diamonds kende ik wel, maar je had eind vijftiger/begin zestiger jaren geen 'jeugd muziek' op de radio, later kreeg je twee uur op Radio Luxemburg. Wat ik vroeger hoorde was vooral fanfaremuziek. Ik ben trouwens al in 1959 gaan werken, dus met jeugdgroeperingen zoals later de Provo's had ik niets, en dat was alleen maar in de randstad.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dank Clan.
Deze moet jij wel kennen denk ik. (ik kom zelf uit een Indo familie)
Ik ben de Friese taal niet machtig, heb je ook een vertaling naar het Nederlands?quote:Op woensdag 15 december 2010 01:05 schreef AchJa het volgende:
Het Friese Volkslied
Frysk bloed tsjoch op! wol no ris brûze en siede,
En bûnzje troch ús ieren om!
Flean op! Wy sjonge it bêste lân fan d'ierde,
It Fryske lân fol eare en rom.
Klink dan en daverje fier yn it rûn
Dyn âlde eare, o Fryske grûn!
Hoe ek fan oermacht, need en see betrutsen,
Oerâlde, leave Fryske grûn,
Nea waard dy fêste, taaie bân ferbrutsen,
Dy't Friezen oan har lân ferbûn.
Fan bûgjen frjemd, bleau by 't âld folk yn eare
Syn namme en taal, syn frije sin;
Syn wurd wie wet; rjocht, sljocht en trou syn leare,
En twang, fan wa ek, stie it tsjin.
Trochloftich folk fan dizze âlde namme,
Wês jimmer op dy âlders grut!
Bliuw ivich fan dy grize, hege stamme
In grien, in krêftich bloeiend leat!
quote:Op woensdag 15 december 2010 01:11 schreef Clan het volgende:
[..]
The blue Diamonds kende ik wel, maar je had eind vijftiger/begin zestiger jaren geen 'jeugd muziek' op de radio, later kreeg je twee uur op Radio Luxemburg. Wat ik vroeger hoorde was vooral fanfaremuziek. Ik ben trouwens al in 1959 gaan werken, dus met jeugdgroeperingen zoals later de Provo's had ik niets, en dat was alleen maar in de randstad.
Indo-rock scheen toen wel "hot" te zijn in met name Duitsland.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:11 schreef Clan het volgende:
[..]
The blue Diamonds kende ik wel, maar je had eind vijftiger/begin zestiger jaren geen 'jeugd muziek' op de radio, later kreeg je twee uur op Radio Luxemburg. Wat ik vroeger hoorde was vooral fanfaremuziek. Ik ben trouwens al in 1959 gaan werken, dus met jeugdgroeperingen zoals later de Provo's had ik niets, en dat was alleen maar in de randstad.
Ik ken haar wel, maar niet mijn dingquote:Op woensdag 15 december 2010 01:15 schreef Clan het volgende:
@Erwin Rommel; Wieteke van Dort zal je wel kennen, ze treed nog vaak op de veteranendag op als Tante Leen.
Ik ging een jaar, ofzo na Elvis in dienst. Ik kende vroeger iemand die Elvis in Duitsland op de NAVO basis waar hij diende had gezeten.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
[..]
Indo-rock scheen toen wel "hot" te zijn in met name Duitsland.
Ik ben van bouwjaar 1973, maar heb die "Indische" roots nog steeds een beetje in me mbt sentiment. Ik groeide op met jaren 80 en 90 muziek. De muziek van nu kan me eigenlijk geen flikker schelen want het is allemaal hetzelfde.
Nu ff niet, ik ga echt snurken...quote:Op woensdag 15 december 2010 01:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik ben de Friese taal niet machtig, heb je ook een vertaling naar het Nederlands?
Welterustenquote:Op woensdag 15 december 2010 01:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu ff niet, ik ga echt snurken...
Truste iedereen!
Deze ken ik zeer zekerquote:Op woensdag 15 december 2010 01:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Wie deze niet kent is een barbaar!!!!
leuk dat je het even meld, dank hiervoorquote:
Schubert vindt ik zelf erg mooi:quote:Op woensdag 15 december 2010 01:30 schreef Clan het volgende:
Dit vind ik pas mooie muziek, en muziek met een enorme historie erachter;
Daar hoor je allerlei Amerikaanse volksmuziek in terug, harstikke mooi stuk is dat.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Dvorak mag er ook wezen, is ook mooi:
Karajan is altijd beter!quote:
Je hoort het verschil wel. Goed, de een houd van die de ander van dat, maar verschil zit er echt tussen per dirigent.quote:
Karajan wordt toch gezien als de beste dirigent van de tweede helft van de twintigste eeuw, en ik vind zijn uitvoeringen altijd beter, de meeste platen en cd's heb ik de uitvoeringen van Karajan.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je hoort het verschil wel. Goed, de een houd van die de ander van dat, maar verschil zit er echt tussen per dirigent.
Mooi is dat toch?quote:Op woensdag 15 december 2010 01:56 schreef Vronsky het volgende:
Man.. vrouwen.
Net wanneer ik volledig in de put zit, zorgt iemand er ineens weer voor dat alles super gaat. :>
Ik ken hetquote:Op woensdag 15 december 2010 01:56 schreef Vronsky het volgende:
Man.. vrouwen.
Net wanneer ik volledig in de put zit, zorgt iemand er ineens weer voor dat alles super gaat. :>
Klopt Karajan is idd de beste, nu ja, een van de beste dirigenten die men heeft gehad. Hij is onderscheidend in zijn werk. Een meester in het dirigere n, een meester die pit heeft.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Karajan wordt toch gezien als de beste dirigent van de tweede helft van de twintigste eeuw, en ik vind zijn uitvoeringen altijd beter, de meeste platen en cd's heb ik de uitvoeringen van Karajan.
Was je dan van plan om bij het legioen te gaan?quote:Op woensdag 15 december 2010 02:00 schreef Vronsky het volgende:
Heel misschien dat ik nu zelfs nog naar het Legioen ga.. maar nu niet om te ontsnappen.
Alleen nog een manier vinden om met haar in contact te blijven, schrijven mag volgens mij nog onder een andere naam (Alleen het eerste jaar.)
We zien wel, het leven is in ieder geval mooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |