abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2010 @ 23:53:13 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89943333
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:46 schreef Clan het volgende:
Toen ik uitgezonden werd toen stonden heel veel kinderen te huilen bij het afscheid.

Ik kan me herinneren dat ik nog, als grap, zo'n teddybeer in VN tenue voor mijn jongste heb gekocht ( hij was toen 17 ;) )
Ik heb bij de voordeur afscheid genomen, de oudste was toen anderhalf en de jongste drie maanden. Dus de kinderen hadden het niet echt door. Maar ze zijn ook niet anders gewend dat papa altijd pleite is. Een collega van mij is een zoon van een marine vent van de onderzeedienst. De eerste verjaardag waar zijn vader bij was, was toen hij 18 werd.
pi_89943347
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef Vronsky het volgende:
Dat zijn de 4 testen die je voorgeschoteld krijgt tijdens de fysieke keuring, is mijn persoonlijke zicht op wat je moet doen om cluster 4 te scoren naar aanleiding van wat ik zelf toentertijd trainde.

Alleen uithoudingsvermogen is nog steeds het belangrijkste, daarom snap ik niet waarom ze niet het Amerikaanse PFT model overnemen: Gewoon pushups, situps en pullups.
Oké, nog maar eens bedankt.

In hoeverre ben je zeker van deze cijfers?

Hiermee ga ik binnenkort naar de lokale fitnessboer om eens te kijken wat verstandig is. Ik wil sowieso het KCT-programma afwerken (ook al wordt het geen KCT), en daarnaast één of twee keer per week fitnessen.

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2010 23:54:01 ]
pi_89943374
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef Vronsky het volgende:
Dat zijn de 4 testen die je voorgeschoteld krijgt tijdens de fysieke keuring, is mijn persoonlijke zicht op wat je moet doen om cluster 4 te scoren naar aanleiding van wat ik zelf toentertijd trainde.

Alleen uithoudingsvermogen is nog steeds het belangrijkste, daarom snap ik niet waarom ze niet het Amerikaanse PFT model overnemen: Gewoon pushups, situps en pullups.
Uithoudingsvermogen is ook mentaal, ga maar eens een hele dag saai puin staan te scheppen, of zand.
  dinsdag 14 december 2010 @ 23:58:00 #229
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_89943554
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb bij de voordeur afscheid genomen, de oudste was toen anderhalf en de jongste drie maanden. Dus de kinderen hadden het niet echt door. Maar ze zijn ook niet anders gewend dat papa altijd pleite is. Een collega van mij is een zoon van een marine vent van de onderzeedienst. De eerste verjaardag waar zijn vader bij was, was toen hij 18 werd.
Mijn vader zat bij de Koopvaardij en was ook gewoon 4 à 5 maanden achter elkaar pleite. Dat was iets wat ik (en mijn broertje) van jongs af aan gewend waren. Geen trauma's aan overgehouden hoor ;)

Al is Koopvaardij wel iets anders dan de Krijgsmacht; dat laatste is iets minder qua weten dat iemand terugkomt enzo....
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  dinsdag 14 december 2010 @ 23:58:49 #230
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_89943588
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Oké, nog maar eens bedankt.

In hoeverre ben je zeker van deze cijfers?

Hiermee ga ik binnenkort naar de lokale fitnessboer om eens te kijken wat verstandig is. Ik wil sowieso het KCT-programma afwerken (ook al wordt het geen KCT), en daarnaast één of twee keer per week fitnessen.
90% zeker, maar echt veel stelt het ook niet voor dus als jij nog een paar maanden de tijd heb red je het heus wel.

Zou je dus niet te veel erop gaan focussen: De conditie test is eigenlijk belangrijker.. onderschatten volgens mij veel mensen.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_89943594
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die van mij waren dat ook gewend, of op oefening, 's avond wachtlopen, of intern in opleiding.Ik nam wel een 's avonds de jongste mee naar de kazerne als ik wacht liep, dan sliep hij op een bepaald moment op de bank, in het kantoortje, en legde ik hem daarna op de achterbank van de auto. Ook toen ik bij de GGD stage liep in Den Bosch, en een dag op de meldingskamer zat nam ik hem mee, dan zag die me wat vaker.

Maar goed, alles went.
pi_89943628
@Vrons

Naja er stond zielig... Kwam over als of dat jong zich aanstelde en niet goed snik is. :)
Er was eens....
  dinsdag 14 december 2010 @ 23:59:32 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89943822
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:58 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Mijn vader zat bij de Koopvaardij en was ook gewoon 4 à 5 maanden achter elkaar pleite. Dat was iets wat ik (en mijn broertje) van jongs af aan gewend waren. Geen trauma's aan overgehouden hoor ;)

Al is Koopvaardij wel iets anders dan de Krijgsmacht; dat laatste is iets minder qua weten dat iemand terugkomt enzo....
Ik denk niet dat het anders is, weg is weg.
pi_89943853
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:58 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Dat wilde ik net zeggen, de 'wilde vaart' is soms maanden op zee.
pi_89943907
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:58 schreef Clan het volgende:

[..]

Die van mij waren dat ook gewend, of op oefening, 's avond wachtlopen, of intern in opleiding.Ik nam wel een 's avonds de jongste mee naar de kazerne als ik wacht liep, dan sliep hij op een bepaald moment op de bank, in het kantoortje, en legde ik hem daarna op de achterbank van de auto. Ook toen ik bij de GGD stage liep in Den Bosch, en een dag op de meldingskamer zat nam ik hem mee, dan zag die me wat vaker.

Maar goed, alles went.
In die luxe positie zit ik niet, ik mag een enkele reis van 240 kilometer doen.
pi_89943911
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:58 schreef Vronsky het volgende:

[..]

90% zeker, maar echt veel stelt het ook niet voor dus als jij nog een paar maanden de tijd heb red je het heus wel.

Zou je dus niet te veel erop gaan focussen: De conditie test is eigenlijk belangrijker.. onderschatten volgens mij veel mensen.
Dat komt zeker goed. Coopertest twee maanden geleden was 2650 meter, en toen was ik nog niet eens begonnen met rennen naast het voetballen. Ik ben een ervaren wielrenner, heb op een paar flinke cols afgezien, dus die fietstest gaat me zeker lukken.

En ja, dit klinkt misschien als onderschatting, maar ik heb 'm zes jaar geleden al eens gedaan :).
pi_89943927
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:59 schreef AchJa het volgende:
@Clan en Vrons. Nee, die muziek gaat hem niet worden. Dan zou ik nog liever Boudewijn draaien met het testament.

Dat is ook een mooi nummer voor een uitvaart.
pi_89943940
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat komt zeker goed. Coopertest twee maanden geleden was 2650 meter, en toen was ik nog niet eens begonnen met rennen naast het voetballen. Ik ben een ervaren wielrenner, heb op een paar flinke cols afgezien, dus die fietstest gaat me zeker lukken.

En ja, dit klinkt misschien als onderschatting, maar ik heb 'm zes jaar geleden al eens gedaan :).
Aaaaah, waar was je toen precies voor gegaan? :)
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_89943971
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:59 schreef AchJa het volgende:
@Clan en Vrons. Nee, die muziek gaat hem niet worden. Dan zou ik nog liever Boudewijn draaien met het testament.

Als een vriendin van me deze hoort moet ze weer getroost worden:

Haar stiefbroer is vorig jaar gesneuveld, dit speelden ze op zijn begrafenis. Wel een prachtig nummer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2010 00:09:01 ]
pi_89944051
Gehehe ik weet nog wel ik was 1 jaar (samen met zus) en vaders was voor 6 weken niet thuis geweest, :') we moesten meteen niets meer van hem weten :P.

Overigens is mijn vader sinds ik leef en kan heugen nooit langer als 4 maanden weg geweest (daarvoor wel voor uitzending).

Ik miste hem wel, maar wist niet beter dat die dan op oefening was en als die terug kwam was het feest :D.
Nu is die eigenlijk bijna nooit meer weg, af en toe 2 weken ofzo, oefening in Duitsland maar dan smsen we elke dag wel ff en bellen dan zo nu en dan :).

Maar goed, ik ben tukke! Morgen drukke dag!

Truste
Er was eens....
pi_89944056
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

In die luxe positie zit ik niet, ik mag een enkele reis van 240 kilometer doen.
Dat is een aardig lange rit zeg, dat is het halve land af rijden.
pi_89944060
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:05 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Aaaaah, waar was je toen precies voor gegaan? :)
Officier infanterie lang model. Maar toen was ik 17, een watje en deed ik niets aan fitness. Ik ben blij dat ik er toen zelf een punt achter heb gezet, ik heb nu stukken meer bagage.

Toen zat ik geloof ik zonder noemenswaardige training 13 minuten op de fiets. De krachttest was een flop, maar ik had me niet goed voorbereid. Vandaar dat ik daar ook wat meer tegenaan hik; ik ben nooit een krachtmens geweest, ik moet het meer van souplesse hebben. Afzien kan ik wel (ik ben een keer of zeven dood gegaan op de Tourmalet), maar sterk ben ik niet.
pi_89944148
quote:
8s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:06 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als een vriendin van me deze hoort moet ze weer getroost worden:

Haar stiefbroer is vorig jaar gesneuveld. Wel een prachtig nummer.
Dat heb ik met Why worry van de Dire Straits. Was het nummer van mijn broertje die ook al een jaar of 20 onder de grond ligt.

pi_89944240
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Officier infanterie lang model. Maar toen was ik 17, een watje en deed ik niets aan fitness. Ik ben blij dat ik er toen zelf een punt achter heb gezet, ik heb nu stukken meer bagage.

Toen zat ik geloof ik zonder noemenswaardige training 13 minuten op de fiets. De krachttest was een flop, maar ik had me niet goed voorbereid. Vandaar dat ik daar ook wat meer tegenaan hik; ik ben nooit een krachtmens geweest, ik moet het meer van souplesse hebben. Afzien kan ik wel (ik ben een keer of zeven dood gegaan op de Tourmalet), maar sterk ben ik niet.
Ik begrijp niet dat jullie allemaal van die programma's volgen, ik heb dat nooit gedaan behalve gewoon hard werk verricht, en ik ben gewoon door de testen heengekomen, en toen was ik al 26!
pi_89944341
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Van Fryslan naar Limburg! :D
Toen zat je in Weert? Ik geloof Hiversum en Grave zijn de langste stukken die ik heb afgelegd, ik heb altijd in de buurt gewerkt waar ik woonde; Venlo/Roermond/Weert/Veldhoven/Oirschot.
pi_89944349
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:14 schreef Clan het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat jullie allemaal van die programma's volgen, ik heb dat nooit gedaan behalve gewoon hard werk verricht, en ik ben gewoon door de testen heengekomen, en toen was ik al 26!
Ik heb niet zo'n fysiek beroep. Van geschiedenisboeken lezen word je niet bepaald groot en sterk ;).

Maar ik wil ook liever niet fitnessen; met opdrukken, pull-ups en sit-ups ben je gewoon fit en hebben je spieren een goede combinatie van kracht en uithoudingsvermogen. Maar bij de keuring wordt dus alleen maar de kracht gemeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2010 00:20:39 ]
pi_89944459
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:14 schreef Clan het volgende:

[..]

Je moet tegenwoordig vooral te vinden zijn in het stiekem sterk hok en ontzettend breed worden, want dat schijnt de eis te zijn. Met "basisconditie" schijn je er niet te komen. Hadk jij ook als intake 2800 meter op de coopertest?
pi_89944474
Tja, de één is sterker of heeft een beter uithoudingsvermogen dan de ander.. Wij zaten op ons max als we x kg wegdrukte, een andere gozer warmde zich daarmee op. En die jongen was niet veel bijzonders, alleen groot en lomp. Daarentegen, een maat van mij is echt een spijker die nooit wat aan sporten doet, maar wel ff, zonder moeite, een plaat staal overneemt van een aantal sportbilly's. ;)
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')