Dat weet ik wel, ik heb bij het keurings en selectiecentrum gewerktquote:Op woensdag 15 december 2010 00:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb niet zo'n fysiek beroep. Van geschiedenisboeken lezen word je niet bepaald groot en sterk.
Maar ik wil ook liever niet fitnessen; met opdrukken, pull-ups en sit-ups ben je gewoon fit en hebben je spieren een goede combinatie van kracht en uithoudingsvermogen. Maar bij de keuring wordt dus alleen maar het uithoudingsvermogen gemeten.
Het probleem is dat alles naar het zuiden verdwijnt en dat ik prima woon in het noorden van het land. Ik zit nu in de Peel, daarvoor Ede, Den Helder, Ede, Oirschot, Havelte, Steenwijk, Weert, Seedorf... ik ben vast wel een paar vergeten... Maar ik ben nu langer onderweg naar de Peel dan dat ik was toen ik in Seedorf zat.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Toen zat je in Weert? Ik geloof Hiversum en Grave zijn de langste stukken die ik heb afgelegd, ik heb altijd in de buurt gewerkt waar ik woonde; Venlo/Roermond/Weert/Veldhoven/Oirschot.
Coopertest had je in 1969 nog niet, wij deden 30 minuten duurloop etc, gewichtheffen enzovoortquote:Op woensdag 15 december 2010 00:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je moet tegenwoordig vooral te vinden zijn in het stiekem sterk hok en ontzettend breed worden, want dat schijnt de eis te zijn. Met "basisconditie" schijn je er niet te komen. Hadk jij ook als intake 2800 meter op de coopertest?
Dat is idd een nadeel, ik ben zelf wel eens in Seedorf geweest, toen zat ik nog bij RLJ, en moest ik daar instructie geven voor de AMX Pri, maar dan bleef ik daar slapen, en Hilversum en Utrecht zat ik intern.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het probleem is dat alles naar het zuiden verdwijnt en dat ik prima woon in het noorden van het land. Ik zit nu in de Peel, daarvoor Ede, Den Helder, Ede, Oirschot, Havelte, Steenwijk, Weert, Seedorf... ik ben vast wel een paar vergeten... Maar ik ben nu langer onderweg naar de Peel dan dat ik was toen ik in Seedorf zat.
Wanneer ga je op keuring?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:21 schreef Sloggi het volgende:
Ik bedoelde trouwens de kracht in plaats van het uithoudingsvermogen als we het over spieren hebben.
Toen het goedkoper was om Jenever in je ruitensproei tankje te gooien dan het spul van de pomp.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:32 schreef Clan het volgende:
Brunssum heb ik ook een tijd gewerkt, kreeg ik zo'n zwarte NAVO plaat op de wagen, en kon ik dagelijks tax free inkopen, sigaretten en sterke drank waren een 'prikkie'.
Preciesquote:Op woensdag 15 december 2010 00:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen het goedkoper was om Jenever in je ruitensproei tankje te gooien dan het spul van de pomp.
Nee hoor, dat was al afgeslotenquote:Op woensdag 15 december 2010 00:41 schreef m.k het volgende:
als we het toch over begrafenis nummer gaan hebben. dit zou die van mij zijn.![]()
Als ik de pijp uit ga dan dit voor mij:quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:37 schreef AchJa het volgende:
Ik moest destijds mijn halve begrafenis regelen toen ik naar Afghanistan ging, ik zat te twijfelen tussen twee nummers.
Dust in the wind van Kansas:
Of Old and Wise van Allan Parsons project.
Ik twijfel nog steeds, welke moet ik nemen?
Om het bij huis te houden toch maar deze denk ik...quote:Op woensdag 15 december 2010 00:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als ik de pijp uit ga dan dit voor mij:
Dan draai ik deze;quote:Op woensdag 15 december 2010 00:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Om het bij huis te houden toch maar deze denk ik...
Niks depri aan hoor, en nee, niks geen vogeltjsdans aan mijn grafquote:Op woensdag 15 december 2010 00:57 schreef Clan het volgende:
Allemaal die deperssieve liedjes, ik hoorde laatst van een vriend dat die bij zijn crematie de Vogeltjesdans wilde laten draaien, ik kwam niet meer bij, bij de gedachte daaraan;
Dank Clan.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:03 schreef Clan het volgende:
@ErwinRommel
Ik zit al mijn 'oude' OnderOfficieren en Legerkoeriers in te lezen en interessante artikels in te scannen, vond ook een mooie over de oprichting van de LM, ik zal die voor je inscannen.
Ik moet zeggen dat ik vroeger niet veel tijd had om al die bladen in te lezen, maar er staan verdomd mooie items in.
The blue Diamonds kende ik wel, maar je had eind vijftiger/begin zestiger jaren geen 'jeugd muziek' op de radio, later kreeg je twee uur op Radio Luxemburg. Wat ik vroeger hoorde was vooral fanfaremuziek. Ik ben trouwens al in 1959 gaan werken, dus met jeugdgroeperingen zoals later de Provo's had ik niets, en dat was alleen maar in de randstad.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dank Clan.
Deze moet jij wel kennen denk ik. (ik kom zelf uit een Indo familie)
Ik ben de Friese taal niet machtig, heb je ook een vertaling naar het Nederlands?quote:Op woensdag 15 december 2010 01:05 schreef AchJa het volgende:
Het Friese Volkslied
Frysk bloed tsjoch op! wol no ris brūze en siede,
En būnzje troch śs ieren om!
Flean op! Wy sjonge it bźste lān fan d'ierde,
It Fryske lān fol eare en rom.
Klink dan en daverje fier yn it rūn
Dyn ālde eare, o Fryske grūn!
Hoe ek fan oermacht, need en see betrutsen,
Oerālde, leave Fryske grūn,
Nea waard dy fźste, taaie bān ferbrutsen,
Dy't Friezen oan har lān ferbūn.
Fan būgjen frjemd, bleau by 't āld folk yn eare
Syn namme en taal, syn frije sin;
Syn wurd wie wet; rjocht, sljocht en trou syn leare,
En twang, fan wa ek, stie it tsjin.
Trochloftich folk fan dizze ālde namme,
Wźs jimmer op dy ālders grut!
Bliuw ivich fan dy grize, hege stamme
In grien, in krźftich bloeiend leat!
quote:Op woensdag 15 december 2010 01:11 schreef Clan het volgende:
[..]
The blue Diamonds kende ik wel, maar je had eind vijftiger/begin zestiger jaren geen 'jeugd muziek' op de radio, later kreeg je twee uur op Radio Luxemburg. Wat ik vroeger hoorde was vooral fanfaremuziek. Ik ben trouwens al in 1959 gaan werken, dus met jeugdgroeperingen zoals later de Provo's had ik niets, en dat was alleen maar in de randstad.
Indo-rock scheen toen wel "hot" te zijn in met name Duitsland.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:11 schreef Clan het volgende:
[..]
The blue Diamonds kende ik wel, maar je had eind vijftiger/begin zestiger jaren geen 'jeugd muziek' op de radio, later kreeg je twee uur op Radio Luxemburg. Wat ik vroeger hoorde was vooral fanfaremuziek. Ik ben trouwens al in 1959 gaan werken, dus met jeugdgroeperingen zoals later de Provo's had ik niets, en dat was alleen maar in de randstad.
Ik ken haar wel, maar niet mijn dingquote:Op woensdag 15 december 2010 01:15 schreef Clan het volgende:
@Erwin Rommel; Wieteke van Dort zal je wel kennen, ze treed nog vaak op de veteranendag op als Tante Leen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |