Een HD trailer staat hier: http://www.gametrailers.com/video/vga-10-elder-scrolls/708369quote:Bethesda Softworks heeft The Elder Scrolls V: Skyrim aangekondigd. De uitgever deed dat met een teaser trailer, die werd getoond tijdens de SpikeTV Video Game Awards. Het spel staat gepland voor 11 november 2011.
Uit de trailer, waarin nog geen in-game beelden te zien zijn, valt af te leiden dat The Elder Scrolls V: Skyrim zich afspeelt na The Elder Scrolls IV: Oblivion. Waar in dat spel de de regio Cyrodiil nog centraal stond, daar speelt deel vijf zich af in Skyrim, de noordelijkste provincie van het fictieve koninkrijk Tamriel. Hoewel er nog weinig bekend is over het spel, mag verwacht worden dat Skyrim een stuk grauwer en donkerder wordt dan voorganger Oblivion.
The Elder Scrolls V: Skyrim staat gepland voor een release op 11 november 2011. Bethesda heeft nog niet bekendgemaakt op welke platforms de game zal verschijnen, maar het ligt voor de hand dat de Xbox 360, PlayStation 3 en de pc op een versie kunnen rekenen.
http://tweakers.net/nieuw(...)ls-v-skyrim-aan.html
Eerlijk gezegd had ik nog wel langer verwachtquote:
Inderdaad.quote:Op zondag 12 december 2010 13:14 schreef genakt het volgende:
hopelijk ziet niet weer elk grotje enz hetzelfde eruit
Hier zit Steam Oblivion al te downloaden.quote:Op zondag 12 december 2010 14:43 schreef themole het volgende:
Shit, mijn TES-games liggen op mijn kamer. Had net de behoefte om morrowind/oblivion weer te gaan spelen. Dan vanavond maar.
Dat zou ik wel tof vinden want in Oblivion (en in iets mindere mate in FO3 en NV) waren de omgevingen grotendeels hetzelfde ingedeeld (kon die engine ook niet iets van random omgevingen genereren?). Een voorbeeldje was bijv. dat je nooit in een hoekje hoefde te kijken naar een doorgang of gang naar de volgende ruimte, dit was namelijk altijd in het midden van de kamer. Vaak was het dan ook gangetje-ruimte-gangetje-ruimtequote:
Ik ook trouwensquote:Op zondag 12 december 2010 20:48 schreef KeizerKuzco het volgende:
Mooi! Heb heel veel tijd besteed aan Oblivion (nog nooit uitgespeeld helaas, ik haakte altijd af van de main quest en ging andere dingen doen)
Toffe game
Als ik die savegames nog heb ja!quote:Op zondag 12 december 2010 23:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
RickoKun, ga verder spelen in Morrowind en ontdek het zelf!
Ja ik las het al ergens, maar toch hopen op een paar gebieden waar geen sneeuw ligt.quote:Op maandag 13 december 2010 09:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Skyrim = vooral sneeuw, geen wonder in het uiterste noorden
Nieuwe enginequote:Op maandag 13 december 2010 09:46 schreef HyperViper het volgende:
Elder Scrolls![]()
Hopelijk niet alleen sneeuw!
!
Edit: En een nieuwe engine:
http://twitter.com/Bethblog/status/14010984884604929
Wat is dat? Dat die beesten zich afstemmen op jouw level? Dat was hoogst irritant ja.quote:
Of met bloed zweet en tranen en heel veel tijd zo'n beest verslaan wat je eigenlijk nog lang niet aan zou kunnen. Dat maakt zo'n spel tof imoquote:Op maandag 13 december 2010 11:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is dat? Dat die beesten zich afstemmen op jouw level? Dat was hoogst irritant ja.
In een open RPG wil ik juist dat ik bepaalde monsters nog niet aankan en dan als je 10 levels hoger bent terug gaan met een attitude van "Zo, en wat had jij nou kutbeest?![]()
"
Idd, en in bijv. Morrowind is het een mooie manier van progressie. In eerste instantie zijn sommige beestjes al heel lastig (zeker als wizard). Later wandel je er zo doorheen. Totdat je een gevaarlijk land binnenwandelt waar weer lompere beesten zitten natuurlijkquote:Op maandag 13 december 2010 11:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is dat? Dat die beesten zich afstemmen op jouw level? Dat was hoogst irritant ja.
In een open RPG wil ik juist dat ik bepaalde monsters nog niet aankan en dan als je 10 levels hoger bent terug gaan met een attitude van "Zo, en wat had jij nou kutbeest?![]()
"
quote:Op maandag 13 december 2010 09:54 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Ja ik las het al ergens, maar toch hopen op een paar gebieden waar geen sneeuw ligt.
Plenty dusquote:
Klopt dat wel? Het noorden van Cyrodiil was volgens mij toch echt zee in oblivion? En morrowind zat niet aan het vaste land?quote:
Ik heb de laatste tijd wat Two Worlds 2 gespeeld, en zó hoort het te zijn kwa stemacteurs! Elke character had een andere stem, en bovendien waren die stemmen ook nog leuk ingesproken dus merkte je echt onderscheid!quote:Op maandag 13 december 2010 11:17 schreef STING het volgende:
Hopelijk dit keer met wat meer stem acteur & actrices
Details, details. Verschuiving van continenten gaat gewoon wat sneller in die wereld.quote:Op maandag 13 december 2010 14:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Klopt dat wel? Het noorden van Cyrodiil was volgens mij toch echt zee in oblivion? En morrowind zat niet aan het vaste land?
Zo lijkt het alsof Skyrim relatief klein is in vergelijking met Cyrodiil en Morrowind. Ben benieuwd of de spelwereld dan ook kleiner zal zijn.quote:
En anders verzin je gewoon even een land aan de andere kant van de oceaan of pleurt er nog wat eilanden bij.quote:Op maandag 13 december 2010 14:46 schreef wise het volgende:
[ afbeelding ]
edit:
Regions of the Elder Scrolls
Tamriel Black Marsh | Cyrodiil | Elsweyr | Hammerfell | High Rock | Morrowind | Skyrim | Summerset Isle | Valenwood
Other Lands Akavir | Aldmeris | Atmora | Cathnoquey | Esroniet | Pyandonea | Roscrea | Thras | Yneslea | Yokuda
Worlds Mundus | Nirn | Oblivion
Genoeg delen te maken
Ik zou het niet erg vinden als het iets kleiner zou zijn, maar wel iets voller bijvoorbeeld.quote:Op maandag 13 december 2010 14:47 schreef Devz het volgende:
[..]
Zo lijkt het alsof Skyrim relatief klein is in vergelijking met Cyrodiil en Morrowind. Ben benieuwd of de spelwereld dan ook kleiner zal zijn.
aangezien er de hoogste berg staat en verder her en der ook bergen zal het wel veel cave explorer uit hangen wordenquote:Op maandag 13 december 2010 14:47 schreef Devz het volgende:
[..]
Zo lijkt het alsof Skyrim relatief klein is in vergelijking met Cyrodiil en Morrowind. Ben benieuwd of de spelwereld dan ook kleiner zal zijn.
Het mag van mij best groot en uitgestrekt zijn met veel random stuff erin, als het allemaal maar te bereizen is.quote:Op maandag 13 december 2010 15:00 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden als het iets kleiner zou zijn, maar wel iets voller bijvoorbeeld.
Minder grote lege vlaktes is alleen maar een plus in mijn ogen.
Toch maar weer eens Oblivion spelen.
Morrowind speelde zich alleen af op het eiland Vvardenfell. Qua grootte van de provincie maak ik me daarom niet veel zorgenquote:Op maandag 13 december 2010 14:47 schreef Devz het volgende:
[..]
Gewoom vaste travelpoints zoals in morrowind lijkt me wel genoeg iddquote:Op maandag 13 december 2010 15:55 schreef Appelknaller het volgende:
Als je niet zo vanuit een menuutje kan fast-travelen lijkt het sowieso wel groter dan Oblivion.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:55 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Gewoom vaste travelpoints zoals in morrowind lijkt me wel genoeg idd
Dat... of een prijs voor fast travel. Geen instant teleportation IIG.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:55 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Gewoom vaste travelpoints zoals in morrowind lijkt me wel genoeg idd
Wat ik trouwens ook hoop is dat (zal toch wel niet gebeuren, dat kunnen die gare spelcomputers niet aan) we weer meer vrijheid krijgen. In de zin dat er ook weer levitation spells komen, en dat we dan weer recall & mark spells terugzien.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:24 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Dat... of een prijs voor fast travel. Geen instant teleportation IIG.
Neemt een groot deel van het " holy hel wat is het groot hier" gevoel weg.
is tegenwoordig veel te moeilijk om te realiseren, daarvoor zou je weer op de mods moeten wachtenquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wat ik trouwens ook hoop is dat (zal toch wel niet gebeuren, dat kunnen die gare spelcomputers niet aan) we weer meer vrijheid krijgen. In de zin dat er ook weer levitation spells komen, en dat we dan weer recall & mark spells terugzien.
( hoeft niet zo heel erg, maar wat wel cool zou zijn: Als je een hele hoge mage bent (zeg maar al de beste van het spel) dat je dan waanzinnig brute spells kan doen, zoals vroegah met Might and Magic, dat je een complete stad in de hens kon zetten, nouja de inwoners ervan)
Dat was cool idd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wat ik trouwens ook hoop is dat (zal toch wel niet gebeuren, dat kunnen die gare spelcomputers niet aan) we weer meer vrijheid krijgen. In de zin dat er ook weer levitation spells komen, en dat we dan weer recall & mark spells terugzien.
( hoeft niet zo heel erg, maar wat wel cool zou zijn: Als je een hele hoge mage bent (zeg maar al de beste van het spel) dat je dan waanzinnig brute spells kan doen, zoals vroegah met Might and Magic, dat je een complete stad in de hens kon zetten, nouja de inwoners ervan)
*kwijl*quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik hoop iig dat ze spells zoals die van Midas Magic e.d. erin zullen stoppenquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Hier wacht ik al op sinds het uitkomen van Daggerfallquote:
Gezien het grote aantal Dwemer ruins in Morrowind verwacht ik toch ook wel wat in Skyrim. Weet niet goed of Dwemer ook daar voorkwamen, maar dat was wel één van de mooiste dingen in Morrowind.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:34 schreef BWolf het volgende:
Wat kondigt de trailer nou precies aan? Dat we het op moeten gaan nemen tegen draken? Ik dacht in eerste instantie dat de dwemer terugkeerden, omdat er gepraat werd over iets waarvan mensen niet wisten of het wel bestaan had, dus dat zou dwemer kunnen zijn. Maar dat zal wel niet helaas, ook al zou ik het wel gruwelijk vinden.
Ik wel, aangezien ze waarschijnlijk voor een console-crowd-pleaser gaanquote:Op woensdag 15 december 2010 19:03 schreef Document1 het volgende:
Ik hoop dat ze zeer goed naar de kritiek op Oblivion hebben geluisterd, als ze dat gedaan hebben maak ik mij geen zorgen.
Fuck die consolesquote:Op woensdag 15 december 2010 19:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik wel, aangezien ze waarschijnlijk voor een console-crowd-pleaser gaan
bethesda..... nooitquote:Op woensdag 15 december 2010 20:09 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Fuck die consolesProbaly gonna be some port.
Kennende wel. Maar kijk naar DICE en EA, EA nam DICE over en nu fucked up ports everywhere.quote:
Heb jij dan slechts een klein stom schermpje op je pc aangeslotenquote:Op donderdag 16 december 2010 21:21 schreef Devz het volgende:
Zo'n game speelt gewoon veeeel lekkerder weg op de bank met een controller dan achter zo'n klein stom schermpje.
Je weet dat Morrowind ook op de consoles was? :quote:Op donderdag 16 december 2010 20:44 schreef KoningSjef het volgende:
O my god.. wat ben ik blij dat dit spel nu EINDELIJK is aangekondigd.
Hoop overigens wel dat het weer meer richting Morrowind trekt.. maar goed.. dat zal inderdaad vanwege die sterf consoles wel niet gebeuren.
mijn 32" beeldscherm is anders groot zat. + De mods voor de pc maken het 1000x beter dan op de consolequote:Op donderdag 16 december 2010 21:21 schreef Devz het volgende:
Zo'n game speelt gewoon veeeel lekkerder weg op de bank met een controller dan achter zo'n klein stom schermpje.
Consoles
Oblivion was qua sfeer idd best blij met die strak blauwe lucht en de groene bomen.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:44 schreef KoningSjef het volgende:
O my god.. wat ben ik blij dat dit spel nu EINDELIJK is aangekondigd.
Hoop overigens wel dat het weer meer richting Morrowind trekt.. maar goed.. dat zal inderdaad vanwege die sterf consoles wel niet gebeuren.
Dat lijkt me sterk en ik mag het niet hopen.quote:
Gast, TES was veel toffer voor het ook naar de consoles ging!quote:Op donderdag 16 december 2010 19:30 schreef Gezicht het volgende:
Jezus wat een PC fanboys hier.! Zeik niet zo en ben blij met wat je hebt man.
Morrowind was ook op de console hequote:Op vrijdag 17 december 2010 02:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Gast, TES was veel toffer voor het ook naar de consoles ging!
quote:Op vrijdag 17 december 2010 01:43 schreef karton het volgende:
[..]
Oblivion was qua sfeer idd best blij met die strak blauwe lucht en de groene bomen.
De donkere moerassen van morrowind, de zandstormen en de mist gaven mij echt het gevoel dat ik echt álles tegen had. Weinig mensen die je moesten omdat je een "outlander" was![]()
Morrowind > Oblivion
Dat was de verneukende stapquote:
Ik heb ze op beiden gespeeld. Xbox vind ik een stuk leuker. Lekker op de bank hangen, een beetje door Vvardenfell cruisen. Ik vind het op de console een stuk relaxter. Ik ben ook niet van de mods ofzo. Hoewel met de download content op de 360 het wel een beetje verneukt werd.quote:Op vrijdag 17 december 2010 02:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat was de verneukende stap
Ik durf te wedden dat PC gamers het een stuk toffer vonden dan consolers
quote:Op vrijdag 17 december 2010 02:21 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik heb ze op beiden gespeeld. Xbox vind ik een stuk leuker. Lekker op de bank hangen, een beetje door Vvardenfell cruisen. Ik vind het op de console een stuk relaxter. Ik ben ook niet van de mods ofzo. Hoewel met de download content op de 360 het wel een beetje verneukt werd.
Wat vind jij dan zoveel beter aan de PC versie ?quote:
Alles! Toetsenbord + muis, niet zomaar buttonbashen (en ik hoop dat de consolers geen auto-aim haddenquote:Op vrijdag 17 december 2010 03:36 schreef Seam het volgende:
[..]
Wat vind jij dan zoveel beter aan de PC versie ?
fanboyquote:Op vrijdag 17 december 2010 03:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Alles! Toetsenbord + muis, niet zomaar buttonbashen (en ik hoop dat de consolers geen auto-aim hadden) !
Geen 47" in ieder gevalquote:Op donderdag 16 december 2010 21:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Heb jij dan slechts een klein stom schermpje op je pc aangesloten.
Het gaat natuurlijk om het relatieve schermoppervlak he. Een 47" scherm waar je 5m vanaf zit is kleiner dan een 32" scherm waar je 50cm vanaf zit.quote:
Welnee, pc-gamers hebben weer mods.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:37 schreef drumstickNL het volgende:
Ik snap wel wat er leuk kan zijn als je zo'n game op de console hebt maar het gaat toch ten koste van de content voor PC gamers.
Inderdaad weinig zinvol. Beide hebben zo hun voor- en nadelen per spel en dan heb je ook nog zoiets als smaak.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:48 schreef ems. het volgende:
Zullen we de pc/console discussie nu even achterwege laten? Het wordt toch hetzelfde spel
Smaak is voor losers.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:10 schreef STING het volgende:
[..]
Inderdaad weinig zinvol. Beide hebben zo hun voor- en nadelen per spel en dan heb je ook nog zoiets als smaak.
Mass Effect was in eerste instantie alleen voor de 360 en dat was de vernieuwendste RPG van de laatste jarenquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:14 schreef RickoKun het volgende:
Daarbij zijn er veel meer mogelijkheden gameplay-gerelateerd voor de PC (want kan meer programmering aan, meer geheugen), en dan heb ik het niet over de simpele fast travel knoppen.
Daarom zijn al die games de afgelopen 5 jaar (en de toekomstige 3) hetzelfde, omdat die consoles een stop op de knop hebben. Beter dan HDR wordt het de komende tijd niet.
Maar er valt zoveel meer te doen, er worden dingen weggelaten omdat de consoles het niet aankunnen. Zoals bij oblivion dat je indoor (steden) en outdoor (landschap) hebt, dat was bij Morrowind niet het geval.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:16 schreef Seam het volgende:
[..]
Mass Effect was in eerste instantie alleen voor de 360 en dat was de vernieuwendste RPG van de laatste jaren
Nee daar heb je wel gelijk in, maar zelfs dan is Oblivion nog altijd gigantisch.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:22 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar er valt zoveel meer te doen, er worden dingen weggelaten omdat de consoles het niet aankunnen. Zoals bij oblivion dat je indoor (steden) en outdoor (landschap) hebt, dat was bij Morrowind niet het geval.
WE!? WEEEEEEEEEE!?!?!?!?!?!?!?!???!?!?!?!?!quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:24 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee daar heb je wel gelijk in, maar zelfs dan is Oblivion nog altijd gigantisch.
Maar we zouden stoppen met deze discussie
Onze ideeen die we graag in Skyrim terug willen zien. Ik vond bij Morrowind dat afgesloten deel bij de bergen echt vet. Het was moeilijk om het daar vol te houden en er waren meer geheimen verborgen, zoals de tempels waar je de Dweomer artefacten moest halen. De Oblivion Planes vond ik in eerste instantie supervet, maar het maakte het einde wel minder stoer. Zou veel bruter zijn geweest als dat zich ook in een Plane afspeelde.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:25 schreef RickoKun het volgende:
[..]
WE!? WEEEEEEEEEE!?!?!?!?!?!?!?!???!?!?!?!?!
Mwah ik vond het wel interessant om te bediscussiëren
Maarja waar moeten we het nu anders over hebben? Er is niks bekend behalve dan die trailer en dat het met een nieuwe engine wordt gemaakt.
Ik bedoel juist voor de finale een unieke Plane, met echt een soort van stad/fort waar in je moest infiltreren. Nu vond ik de finale nogal flets.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:38 schreef STING het volgende:
De Oblivion planes vond ik juist heel erg eentonig en saai.
Dit is juist het meest onderscheidende van TES. Vind dit altijd perfect werken en je hebt echt het gevoel dat je dingen aan het trainen bent. Nee het zou juist andersom moeten, meer RPG's moeten dit systeem gebruiken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:43 schreef Desunoto het volgende:
Als je er eentje verkent had, had je alles al gezien.
Wat ik vooral wil zien is dat het zogenaamde "level scaling" aangepast wordt. Niet dat het compleet weg moet, maar dat je niet meer alleen super sterke beesten tegenkomt. De minder sterke wezens moeten ook blijven. Dan heb je wel het gevoel dat je sterker wordt. En eigenlijk zouden ze terug moeten naar een basissysteem: je krijgt experience naarmate je quests doet en dingen vermoord. En die je dan gewoon kan verdelen over je verschillende attributen.
Jup, mee eens.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:53 schreef Seam het volgende:
[..]
Dit is juist het meest onderscheidende van TES. Vind dit altijd perfect werken en je hebt echt het gevoel dat je dingen aan het trainen bent. Nee het zou juist andersom moeten, meer RPG's moeten dit systeem gebruiken.
Ik ookquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:39 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik bedoel juist voor de finale een unieke Plane, met echt een soort van stad/fort waar in je moest infiltreren. Nu vond ik de finale nogal flets.
Ik vond dat juist altijd het grootste nadeel... Ik bedoel, hoe kan je nou geen XP krijgen als je de halve wereld hebt gered, puur omdat je niet gesprongen hebt ofzo? Nee, van mij mag Skyrim het normale XP-systeem gebruiken zoals alle andere games dat doen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:53 schreef Seam het volgende:
[..]
Dit is juist het meest onderscheidende van TES. Vind dit altijd perfect werken en je hebt echt het gevoel dat je dingen aan het trainen bent. Nee het zou juist andersom moeten, meer RPG's moeten dit systeem gebruiken.
Als je niet springt zal je er ook niet beter in worden, wat vind je daar onlogisch aan?quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik vond dat juist altijd het grootste nadeel... Ik bedoel, hoe kan je nou geen XP krijgen als je de halve wereld hebt gered, puur omdat je niet gesprongen hebt ofzo?
quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik vond dat juist altijd het grootste nadeel... Ik bedoel, hoe kan je nou geen XP krijgen als je de halve wereld hebt gered, puur omdat je niet gesprongen hebt ofzo? Nee, van mij mag Skyrim het normale XP-systeem gebruiken zoals alle andere games dat doen.
Als ik niet spring word ik niet beter in springen in alle RPG's. Maar in TES word ik in niets beter als ik niet spring en acrobatics als primary skill heb. Dat is toch klets.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:00 schreef Seam het volgende:
[..]
Als je niet springt zal je er ook niet beter in worden, wat vind je daar onlogisch aan?
Je bent een newbie zo te zienquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Als ik niet spring word ik niet beter in springen in alle RPG's. Maar in TES word ik in niets beter als ik niet spring en acrobatics als primary skill heb. Dat is toch klets.
Nee hoor.quote:
Weet ik. Maar je moet je primary skills gebruiken anders level je niet. En dat is gewoon verrot.quote:Als je springt en je levelt daarin als misc skill dan voegt het juist toe bij de bonussen (x3, x5) als je een nieuw level bereikt. Hierdoor kun je juist snel levelen naar 100 punten bij iedere attribute.
Maar mijn waerde Bart, je gaat niet een winning formula veranderen, wat Seam al zei; dát is juist wat TES onderscheidt van die miljarden anderen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
Weet ik. Maar je moet je primary skills gebruiken anders level je niet. En dat is gewoon verrot.
Ja dat is ook wel weer zo. Ik ben er gewoon nooit zo'n fan van geweest. Aan het begin kies je je skills, en dan denk je: acrobatics, da's handig, primary skill. En dan ga je spelen en dan blijkt dat je het eigenlijk niet gebruikt. Met elke andere RPG geen probleem, je spendeert gewoon je XP aan andere skills. Maar in TES heb je dan een probleem omdat je (bijna) niet levelt als je een paar van die skills zo hebt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:09 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar mijn waerde Bart, je gaat niet een winning formula veranderen, wat Seam al zei; dát is juist wat TES onderscheidt van die miljarden anderen.
Als jij veel gaat schieten met een geweer, word je er toch ook beter in? Dan word je toch niet ineens beter in het sneaken?
Maar dat vind ik ook juist leuk hoorquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:14 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel weer zo. Ik ben er gewoon nooit zo'n fan van geweest. Aan het begin kies je je skills, en dan denk je: acrobatics, da's handig, primary skill. En dan ga je spelen en dan blijkt dat je het eigenlijk niet gebruikt. Met elke andere RPG geen probleem, je spendeert gewoon je XP aan andere skills. Maar in TES heb je dan een probleem omdat je (bijna) niet levelt als je een paar van die skills zo hebt.
En dit probleem heb je niet bij andere RPG's? Want je wil toch juist een perfect character hebben en dat lukt je nooit in een keer. Sterker nog, ik ben teleurgesteld als dat wel kan.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:17 schreef Bart het volgende:
Precies, dan moet je weer opnieuw beginnen, en daar heb ik echt een hekel aan. Ik wil spelen van het begin tot het eind en dan klaar. En als het een goed spel is, dan nog een keer. Maar niet 8x hetzelfde stukje binnen korte tijd
.
Perfect niet nee, maar het lukt altijd wel zó dat ik er prima van het begin tot het eind mee kan spelenquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:18 schreef Seam het volgende:
[..]
En dit probleem heb je niet bij andere RPG's? Want je wil toch juist een perfect character hebben en dat lukt je nooit in een keer. Sterker nog, ik ben teleurgesteld als dat wel kan.
Je brengt het perfect onder woordenquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef RickoKun het volgende:
[..]Ja maar......de TES games hadden altijd al zo iets!
Trouwens, waar je wel gelijk in hebt, is dat het epische gevoel wel wat beter mag. Niemand weet aan het eind van het spel dat jij die ultimate baas bent. Niemand die je bedankt etc etc.
Ik wil aan het eind gewoon ook van die npc's horen hoe kenservet ik wel niet ben, en dat alle bitches mij in de mond willen nemen.
...bij wijze van.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:21 schreef HyperViper het volgende:
Ik heb vernomen dat het spel gaat draaien op een aangepaste Quake 2 engine; wordt badass.
Bij Morrowind kon je iig nog "Nerevar" worden. Dat heb ik idd ook wel gemist bij Oblivion.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef RickoKun het volgende:
[..]Ja maar......de TES games hadden altijd al zo iets!
Trouwens, waar je wel gelijk in hebt, is dat het epische gevoel wel wat beter mag. Niemand weet aan het eind van het spel dat jij die ultimate baas bent. Niemand die je bedankt etc etc.
Ik wil aan het eind gewoon ook van die npc's horen hoe kenservet ik wel niet ben, en dat alle bitches mij in de mond willen nemen.
...bij wijze van.
Het verhaal van Oblivion viel sowieso best wel tegen. Vooral het einde was tenenkrommend slechtquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:53 schreef Seam het volgende:
Maar dat had ook te maken met het verhaal heZoiets paste niet echt binnen het verhaal in Oblivion.
Als Nerevar flikte ik ook alles wat ik maar kon doen... complete dorpen uitmoorden, een volledig Indoril-outfit aanhebben en als er een guard over begon te zeiken was ie dood, guildmembers doden want fuck jullie ik ben de baas EN Nerevar reborn...quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:47 schreef Samael het volgende:
[..]
Bij Morrowind kon je iig nog "Nerevar" worden. Dat heb ik idd ook wel gemist bij Oblivion.
quote:
Of dikke vette nucleaire bommen kunnen casten, en dan een compleet stadje uitroeien op een langzame manier vanwege de radioactieve fallout waardoor ze in ghouls veranderen en.......oh wacht dat is een ander spelquote:Op zaterdag 18 december 2010 15:29 schreef Seam het volgende:
Spirit Bomb wordt waarschijnlijk bedoeld, die is veel groter. Zoiets lijkt me ook wel stoer, maar gezien de schaal bij area effects is dat nooit mogelijk. Dan vallen de andere vuurballen veel te goed uit.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:25 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Of dikke vette nucleaire bommen kunnen casten, en dan een compleet stadje uitroeien op een langzame manier vanwege de radioactieve fallout waardoor ze in ghouls veranderen en.......oh wacht dat is een ander spel
Ja daar zeg je wel iets inderdaad. 't Zijn niet vaak gevechten waarbij je meerdere tegenstanders tegen het lijf komt (nouja, max. 5 dan).quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:26 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee maar wat epische gevechten zou wel een mooie toevoeging zijn. Oblivion had dat al wat meer. Hoewel de quests die je samen moest uitvoeren als duo wel soms irritant waren door de AI. Maar zo'n massagevecht ljikt me wel prachtig, hoewel dat veel te moeilijk te realiseren is in zo'n game.
OF wat ook kan: gevechten tegen gigantische beesten. Het lijkt me echt episch om een keer in een TES game tegen een draak of demon te vechtenquote:Op zaterdag 18 december 2010 16:28 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja daar zeg je wel iets inderdaad. 't Zijn niet vaak gevechten waarbij je meerdere tegenstanders tegen het lijf komt (nouja, max. 5 dan).
Met Might and Magic had je gewoon 100 monsters tegenover je staan
Die Daedric tempel in het noorden van Morrowind waar iedereen elkaar in naam van Sheogorath af aan het slachten was.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:26 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee maar wat epische gevechten zou wel een mooie toevoeging zijn. Oblivion had dat al wat meer. Hoewel de quests die je samen moest uitvoeren als duo wel soms irritant waren door de AI. Maar zo'n massagevecht ljikt me wel prachtig, hoewel dat veel te moeilijk te realiseren is in zo'n game.
Oh ja dat was ik alweer helemaal vergeten. Ik schrok me te pletter toenquote:Op zaterdag 18 december 2010 16:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die Daedric tempel in het noorden van Morrowind waar iedereen elkaar in naam van Sheogorath af aan het slachten was.
Mja, en de companion ging altijd net voor me staan als ik sloeg, schoot of een spell casttequote:Op zaterdag 18 december 2010 16:26 schreef Seam het volgende:
[..]
Het enige goede aan Mass Effect was het verhaal, dus ik weet niet of dat je argument kracht bijzetquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:16 schreef Seam het volgende:
[..]
Mass Effect was in eerste instantie alleen voor de 360 en dat was de vernieuwendste RPG van de laatste jaren
'I'm on your side!quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mja, en de companion ging altijd net voor me staan als ik sloeg, schoot of een spell castte
Bethesda kennende komen die pas heel laatquote:
Weet nog goed wat het allereerste was wat ik deed: net zo lang op de koning inbeuken tot de guards me afmaaktenquote:Op maandag 20 december 2010 13:05 schreef KeizerKuzco het volgende:
[..]
'I'm on your side!'
Geweldig altijd
Is dat een gamemagazine oid?quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:07 schreef Aneurysma het volgende:
Jongens.Waar krijg ik in Nederland zo'n Game Informer? Of gaat dat hem niet worden?
quote:
Oh ik heb het hele topic niet gelezen dus dacht dat het al gezegd was. In het februari-nummer van Game Informer (een gamemagazine dus inderdaad) komt de eerste echte informatie vrij in de vorm van een 12-pagina lange onthulling. Abbonees krijgen hem 6 januari ofzo al.quote:
Ja is dat zo? En waar dan? Ik neem niet aan dat elk willekeurig Amerikaans game-blad gewoon in heel Nederland verkrijgbaar is.quote:Op woensdag 22 december 2010 01:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Dan kun je toch in de winkel kopen?
Probeer Schiphol of A'dam Centraal.quote:Op woensdag 22 december 2010 02:01 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Ja is dat zo? En waar dan? Ik neem niet aan dat elk willekeurig Amerikaans game-blad gewoon in heel Nederland verkrijgbaar is.
Ik denk dat die info allemaal ingescanned zal worden. Ik weet niet of je dat vervelend vindt maar ik haal die info daar dan wel uitquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:07 schreef Aneurysma het volgende:
Jongens.Waar krijg ik in Nederland zo'n Game Informer? Of gaat dat hem niet worden?
Goed punt. Maar dan moet ik wachten tot de scans online staan.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:27 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik denk dat die info allemaal ingescanned zal worden. Ik weet niet of je dat vervelend vindt maar ik haal die info daar dan wel uit
Dat gaat minder dan 24 uur na de uitgave duren hoorquote:Op woensdag 22 december 2010 20:47 schreef Aneurysma het volgende:
http://twitter.com/#!/Andrew_Reiner/status/17626997882626048
Can't wait.
[..]
Goed punt. Maar dan moet ik wachten tot de scans online staan.
morrowind overhaul en morrowind graphics extender doen het ook goed om het spel wat op te leuken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:52 schreef ems. het volgende:
Ter viering van het heugelijke feit heb ik Morrowind + 2 exp maar weer eens geinstalleerd. Met wat mods die her en der te vinden zijn ziet het er voor een oud spel nog erg mooi uit.
Toen hij net uit was heb ik hem heel ver gespeeld en om een reden die ik me niet meer kan herinneren heb ik het nooit helemaal afgemaakt. Volgens mij was er iets fout met mijn saves oid.
Dit is dus mijn 2e keer dat ik het ga spelen. Leuk om te zien dat ik de meeste locaties nog herkenTis toch alweer 8-9 jaar geleden.
Ik vind het toch altijd tegenvallen als ik oude spellen weer ga spelen. Morowind was supertof maar ik weet zeker als ik het nu ga spelen dat het enorm tegen gaat vallen.quote:Op zondag 26 december 2010 16:37 schreef karton het volgende:
[..]
morrowind overhaul en morrowind graphics extender doen het ook goed om het spel wat op te leuken.
Die overhaul en morrowind graphics extender zijn zeker de moeite waard.quote:Op zondag 26 december 2010 22:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het toch altijd tegenvallen als ik oude spellen weer ga spelen. Morowind was supertof maar ik weet zeker als ik het nu ga spelen dat het enorm tegen gaat vallen.
Dat had ik ook toen ik het een hele tijd geleden weer ging spelen. Als je de vanilla versie speelt is het de eerste 30 minuten doorbijten maar daarna wen je eraan en zit je weer helemaal in het spel.quote:Op zondag 26 december 2010 22:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het toch altijd tegenvallen als ik oude spellen weer ga spelen. Morowind was supertof maar ik weet zeker als ik het nu ga spelen dat het enorm tegen gaat vallen.
Niks mis met lekker doorrijden.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:14 schreef Kriegel het volgende:
Ik heb al een jaar de Morrowind GotY liggen, ben nu toch maar bezig wat mods erop te gooien (graphics extender en extra omgevingsgeluid, manual block, one-handed spears o.a.) zodat ik daar eens mee aan de slag kan, wellicht een mooie voorbereiding op Skyrim.
Obvlivion vond ik frustrerend vanwege het domme meelevellen van je vijanden, en toen ik dat met een mod probeerde recht te zetten kreeg ie een perma-crash. Kan 'm niet eens meer deïnstalleren, tief dan ook maar op.
Hopelijk zijn de mods die ik nu erop zet wel een beetje compatible met elkaar, dat vind ik toch altijd verdomd lastig te bepalen. Vooral texture en mesh mods hebben bij mij altijd de neiging om foutmeldingen over ontbrekende files te geven.
Goede tipquote:Op donderdag 30 december 2010 20:38 schreef pagadder het volgende:
De GOTY van Oblivion is nu op Steam te koop voor ¤9.99.
Profiteer ervan, mocht je die nog niet hebben.
Het zijn wel de Steam Sales, dus geldig voor 24 uur.
Kerelquote:
Nice, ga dat ook eens proberen. Is die Tamriel Rebuilt addon trouwens een aanrader?quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:53 schreef ems. het volgende:
http://forums.bethsoft.co(...)graphics-and-sounds/
Goede guide voor mensen die morrowind in "HD" willen spelen. Het is even wat sleutelwerk maar dan heb je ook wat
Vergeet trouwens niet tamriel addon plugin te regelen. Vrijwel een gratis expansion
Ik heb hem geinstalleerd maar eerlijk gezegd ben ik er nog niet aan toegekomen om te checken. Het is (net als Bloodmoon) zeg maar een extra stuk land erbij op de map en als ik de screenshots en verhalen mag geloven is het heel tofquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:56 schreef karton het volgende:
[..]
Nice, ga dat ook eens proberen. Is die Tamriel Rebuilt addon trouwens een aanrader?
Mede omdat een hoop mensen geen morrowind hebben gespeeld maar wel geinteresseerd zijn in de elder scrolls reeks. Bovendien valt er alleen nog maar losjes over te speculeren en dan is het logisch dat de vorige delen ter sprake komen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:19 schreef RickoKun het volgende:
Maar er is ook een morrowind topic. De laatste tien posts gaan over morrowind ipv het nieuwe deel.
Nope.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:03 schreef KeizerKuzco het volgende:
Zou de Dark Brotherhood etc. ook actief zijn in Skyrim?
Waren ze er ook in Morrowind?
Uhm..de Dark Brotherhood was er toch wel...Als je in het begin ergens gaat slapen wordt je aangevallen door Assassins van de Dark Brotherhoodquote:
Precies, ik vond al die Guilds wel tof.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:06 schreef Spaulding het volgende:
Je zal toch wel weer die Guilds hebben? Vond de Dark Brotherhood eigenlijk de leukste verhaallijn uit Oblivion.
Klopt. Maar volgens mij kwamen ze pas met de tribunal expansionquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:06 schreef DjinN het volgende:
[..]
Uhm..de Dark Brotherhood was er toch wel...Als je in het begin ergens gaat slapen wordt je aangevallen door Assassins van de Dark Brotherhood
Tuurlijk zullen de guilds er bij zijn, dat is er in elk deel volgens mij wel geweest.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:23 schreef KeizerKuzco het volgende:
[..]
Precies, ik vond al die Guilds wel tof.
Maar daar weten ze vast wel een waardige vervanger voor te bedenken.
Oh oké, ik speel de Elder Scrolls pas vanaf Oblivion.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:30 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Tuurlijk zullen de guilds er bij zijn, dat is er in elk deel volgens mij wel geweest.
Ah ik heb alleen de normale game gespeeld vandaarquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:06 schreef DjinN het volgende:
[..]
Uhm..de Dark Brotherhood was er toch wel...Als je in het begin ergens gaat slapen wordt je aangevallen door Assassins van de Dark Brotherhood
Morrowind 2011!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:40 schreef KeizerKuzco het volgende:
[..]
Oh oké, ik speel de Elder Scrolls pas vanaf Oblivion.
Misschien Morrowind binnenkort maar eens proberen.
Mits ie een dikke computer heeftquote:
Hoop het, geen gedoe maar gewoon oldskool Elder Scrolls stijl: meppen, spells casten of rangedquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:12 schreef Cudles het volgende:
Vraag me af hoe ze dat qua combat aanpakken. Gewoon op af lopen en meppen?
Op de achterkant staat een bericht dat je op de site van gameinformer kan vertalenquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:54 schreef TheGeneral het volgende:
Gameinformer cover:
[ afbeelding ]
Voor en achterkant:
[ afbeelding ]
Die combat in Dark Messiah was echt geniaalquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:59 schreef ems. het volgende:
Alsjeblieft niet. First person combat is tot zoveel meer in staat, zoals Dark Messiah al eens heeft laten zien:
Voornaamste kritiekpunt op morrowind en oblivion vond ik altijd de houterige combat. Als je dat wegneemt..
Prima als ze het weten te verbeteren, zolang het maar niet 'verslechterd' of er een compleet ander systeem in komt oid.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:59 schreef ems. het volgende:
Alsjeblieft niet. First person combat is tot zoveel meer in staat, zoals Dark Messiah al eens heeft laten zien:
Voornaamste kritiekpunt op morrowind en oblivion vond ik altijd de houterige combat. Als je dat wegneemt..
Het lijkt me sterk dat het slechter zal worden. Ik denk dat Bethesda best wel weet dat de combat één van de zwakkere punten van de elder scrolls reeks was. Het moet allemaal gewoon wat dynamischer en hoewel ik geen kopie verwacht van Dark Messiah vind ik dat een heel goed uitgangspunt voor Skyrim.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Prima als ze het weten te verbeteren, zolang het maar niet 'verslechterd' of er een compleet ander systeem in komt oid.
Joah dat ben ik met je eens hoor! Een beetje de keus of je je muisknop inramt om de 0,3 seconden of dat je hem ingedrukt houdt voor 2 seconden is inderdaad niet hele erge dynamische combatquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat het slechter zal worden. Ik denk dat Bethesda best wel weet dat de combat één van de zwakkere punten van de elder scrolls reeks was. Het moet allemaal gewoon wat dynamischer en hoewel ik geen kopie verwacht van Dark Messiah vind ik dat een heel goed uitgangspunt voor Skyrim.
Dat schoppen van Dark Messiah was zooo cool gedaan. Ik hoef echt niet iedereen in de afgrond te kunnen stampen maar het is leuk om te zien dat zo'n kleine toevoeging heel veel kan betekenen voor het battlen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En over level-scaling:quote:Most RPGs have a built-in reward for your painstaking efforts to grow stronger than the sewer rats of the world: you get to beat the stuffing out of the baddies who hung you from flagpoles and gave you swirlies back in the day.
The Elder Scrolls IV: Oblivion, though? Not so much.
Instead, enemies levels would scale with yours, or washed up enemies would be replaced with something more capable of snapping you like a particularly sob-prone twig. As a result, players complained that the game lacked a tangible sense of progression, and it served as a small red mark on an otherwise fantastic game.
Fortunately, this time around, Bethesdas learned its lesson.
Since people are asking, wanted to briefly touch on level scaling. All our games have had some amount of randomness/leveling based on player level. Skyrims is similar to Fallout 3s, not Oblivions, wrote a Bethesda community manager on the games official forums.
Fallout 3s level-scaling, of course, was much less pronounced and far more refined. In other words, no terrifying three-eyed gorilla monsters until weve got the gear, stats, and (hopefully) psychological preparation to deal with them.
[ Bericht 96% gewijzigd door Spaulding op 08-01-2011 11:30:19 ]
Zomg.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 05:56 schreef Dibble het volgende:
Eerste scans komen al naar buiten. Tijd om te fappen! Allemaal ingame btw medemogelijk gemaakt door de nieuwe engine die Besthesda in ontwikkeling heeft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die Duitse stemmen zijn topkwaliteit, daar hoef je je iig geen zorgen om te maken. Verder went het Duits heel snel omdat het gewoon goed gedaan is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:24 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat ik Nehrim maar eens ga proberen in de tussentijd.
Dat schijnt een geweldige mod te zijn met een compleet nieuwe wereld en nieuw verhaal.
Enige nadeel is dat het in het duits is met engelse subs.
Ik denk dat ik het wel red met een nieuwe videokaart alleenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:12 schreef Sloggi het volgende:
Kut. Ik wil helemaal gaan nieuwe PC kopen.
Hoeveel had Oblivion er eigenlijk?quote:
18.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoeveel had Oblivion er eigenlijk?
Vond ik meer dan genoeg volgens mijquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:02 schreef Silv het volgende:
[..]
18.
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Skills
Zelfde hier. Sommige van die skills gebruikte ik ook echt nooit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vond ik meer dan genoeg volgens mij
Bij Morrowind zijn er wel een stuk meer, maar dat komt vooral omdat je voor elk soort wapen een eigen skill hebt ipv blade/blunt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:53 schreef Seam het volgende:
Oh shit ik dacht altijd dat het er veel meer waren
Zit er nu een uurtje of 2 in. Ziet er prima uit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:11 schreef karton het volgende:
[..]
Die Duitse stemmen zijn topkwaliteit, daar hoef je je iig geen zorgen om te maken. Verder went het Duits heel snel omdat het gewoon goed gedaan is.
Episch. Alleen jammer dat ik sinds het begin van mijn studie niet echt tijd meer heb voor leuke dingenquote:Op zondag 9 januari 2011 02:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Zit er nu een uurtje of 2 in. Ziet er prima uit.
Hier vermaak ik me wel mee tot de release van Skyrim denk ik
Nog meer mensen toevallig hier die deze mod gespeeld hebben? Zoja, wat vonden jullie ervan?
Ik zat helemaal op het begin vast toen je naar beneden flikkerde. Ik moest een torch aansteken maar die was nergens te bekennen. Ook door console commands een torch toevoegen lukte niet. Toen heb ik alles maar weer van mn computer afgeflikkerd.quote:Op zondag 9 januari 2011 02:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Zit er nu een uurtje of 2 in. Ziet er prima uit.
Hier vermaak ik me wel mee tot de release van Skyrim denk ik
Nog meer mensen toevallig hier die deze mod gespeeld hebben? Zoja, wat vonden jullie ervan?
Behoorlijk baas. Wel intensief voor de hardware als je het er een beetje uit wilt laten zien.quote:Op zondag 9 januari 2011 01:44 schreef RickoKun het volgende:
Jonge hoe baas is het als je een monster zou kunnen bevriezen en em vervolgens met je hamer in duizend stukjes kan slaan
Dat is zo! Desalniettemind hoop ik dat de spreuken (vooral de aanvallende / destruction spells) er mooier uitzien dan in morrowind en oblivion, op de één of andere manier blijft het er wat doffig uitzien heb ik het idee!quote:Op zondag 9 januari 2011 14:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Behoorlijk baas. Wel intensief voor de hardware als je het er een beetje uit wilt laten zien.
Tijd om em weer eens op te pakken, heb geen idee waar ik was gebleven.quote:Op zondag 9 januari 2011 17:30 schreef drumstickNL het volgende:
http://www.nehrim.de/indexEV.html
Voor mensen die wachten op Skyrim.
edit: Ik zie dat mensen het er al over hebben hier. Errrrg toffe mod.
Ik probeer ook weg te blijven van de hype maar het gaat zo moeilijk nu de eerste details bekend zijn. Waarom laten ze een dag voordat het spel in de winkel ligt niet weten dat ie de volgende dag uitkomt? Niet wachten tot de releasedatum, geen hypemachine maar gewoon lekker de volgende dag naar de winkel gaan om TES te kopen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik doe niet mee aan al dat gegeil en gehype.
Kan het iig niet tegenvallen als ie uitkomt.
Ik wil 'm eigenlijk al pre-orderen als dat zou kunnenquote:Op maandag 17 januari 2011 18:57 schreef karton het volgende:
[..]
Ik probeer ook weg te blijven van de hype maar het gaat zo moeilijk nu de eerste details bekend zijn. Waarom laten ze een dag voordat het spel in de winkel ligt niet weten dat ie de volgende dag uitkomt? Niet wachten tot de releasedatum, geen hypemachine maar gewoon lekker de volgende dag naar de winkel gaan om TES te kopen.
Dat zou wel chill zijn! Maar ik vind het eigenlijk wel fijn dat het er is. Aangezien er tegenwoordig toch maar 3 á 4 toptitels per jaar uitkomen die ik wat aan vind, en dan mag de info best een beetje verspreid zijn! (al heb je wel gelijk soms met bepaalde games waarin ze teasers plaatsen met een aankondiging van een trialer, dat slaat helemaal nergens opquote:Op maandag 17 januari 2011 18:57 schreef karton het volgende:
[..]
Ik probeer ook weg te blijven van de hype maar het gaat zo moeilijk nu de eerste details bekend zijn. Waarom laten ze een dag voordat het spel in de winkel ligt niet weten dat ie de volgende dag uitkomt? Niet wachten tot de releasedatum, geen hypemachine maar gewoon lekker de volgende dag naar de winkel gaan om TES te kopen.
Om vervolgens 3 verschillende trailers uit te brengen met als 4e extra grote trailer. En die grote trailer bestaat dan uit 'de beste scenes' van de eerste 3 traildersquote:Op maandag 17 januari 2011 20:50 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dat zou wel chill zijn! Maar ik vind het eigenlijk wel fijn dat het er is. Aangezien er tegenwoordig toch maar 3 á 4 toptitels per jaar uitkomen die ik wat aan vind, en dan mag de info best een beetje verspreid zijn! (al heb je wel gelijk soms met bepaalde games waarin ze teasers plaatsen met een aankondiging van een trialer, dat slaat helemaal nergens op)
quote:De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.
Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.
Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.
Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.
Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.
Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
Je doet je naam niet echt eer aan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:48 schreef HyperViper het volgende:
Als ik bedenk hoe lang het nog duurt voor het spel überhaupt komt heb ik er al geen zin meer in.
[ afbeelding ]
Zondaar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:48 schreef HyperViper het volgende:
Als ik bedenk hoe lang het nog duurt voor het spel überhaupt komt heb ik er al geen zin meer in.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:48 schreef HyperViper het volgende:
[ afbeelding ]
Godnakende, dat klinkt wel allemaal heel vet idd.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:40 schreef wise het volgende:
Creation Engine van TES V: Skyrim uitgelegd
[..]
Ik heb er 2x 3ghz (e8400) en een 8800gt inliggen en ik kan alles nog goed draaien. Ik speel eigenlijk altijd zonder AA dus dat scheelt sowieso al flink maar ik begin ook te vrezen dat Skyrim een computerkiller kan worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Godnakende, dat klinkt wel allemaal heel vet idd.
En het klinkt ook alsof ik misschien iets meer dan mijn videokaart zal moeten upgraden
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt aangezien het ook voor de xbox360 en ps3 uitkomt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:31 schreef karton het volgende:
[..]
Ik heb er 2x 3ghz (e8400) en een 8800gt inliggen en ik kan alles nog goed draaien. Ik speel eigenlijk altijd zonder AA dus dat scheelt sowieso al flink maar ik begin ook te vrezen dat Skyrim een computerkiller kan worden.
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om m'n computer te gaan upgraden. M'n desktop is nu 3 jaar oud en tegen de tijd dat Skyrim uitkomt 4 jaar dus dan is het wel tijd om te gaan upgraden. Even afwachten hoe Skyrim het doet op het huidige systeem en anders eventueel upgraden.
Oblivion was er ook voor de Xbox maar dat was toch wel degelijk een pc-killer. Het is ook lang een belangrijke benchmark gebleven.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:35 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt aangezien het ook voor de xbox360 en ps3 uitkomt.
Ik heb een overklokte core2quad opf 3.65 ghz met 4 gigabyte geheugen en een Radeon HD 5770. Daar zal ik het spel vast wel mee kunnen draaien maar ik heb geen zin om detail (flink) terug te moeten schroeven of om op non-native resoluties (1920*1080) te moeten spelen. En een beetje AA ben ik wel van.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:31 schreef karton het volgende:
[..]
Ik heb er 2x 3ghz (e8400) en een 8800gt inliggen en ik kan alles nog goed draaien. Ik speel eigenlijk altijd zonder AA dus dat scheelt sowieso al flink maar ik begin ook te vrezen dat Skyrim een computerkiller kan worden.
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om m'n computer te gaan upgraden. M'n desktop is nu 3 jaar oud en tegen de tijd dat Skyrim uitkomt 4 jaar dus dan is het wel tijd om te gaan upgraden. Even afwachten hoe Skyrim het doet op het huidige systeem en anders eventueel upgraden.
Ja daar heb je wel gelijk in. Maar ik denk dat iemand die een beetje een up to date pc heeft dit wel kan draaien, dat was oook alweer 3 jaar geleden denk ik?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oblivion was er ook voor de Xbox maar dat was toch wel degelijk een pc-killer. Het is ook lang een belangrijke benchmark gebleven.
Ik kon Oblivion destijd ook 'wel draaien' maar eerlijk gezegd wil ik het deze keer gewoon met alle toeters en bellen. Meen me te herinneren dat ik in Oblivion de draw distance oid flink heb moeten terugschroeven.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:40 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in. Maar ik denk dat iemand die een beetje een up to date pc heeft dit wel kan draaien, dat was oook alweer 3 jaar geleden denk ik?
Mijn pc is nu ook alweer een jaar of twee oud, maar daar tyf ik dan maar een goeie videokaart in.
Daggerfall was ook al niet mals voor zijn tijd hoor.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:06 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Probleem met Oblivion was dan ook dat de engine niet geoptimaliseerd was voor de nieuwste ontwikkelingen destijds (denk aan multicore e.d.).
Je kunt met wat ini tweaks wel forceren dat ie meerdere threads gebruikt, maar dan nog is het niet optimaal genoeg.
Ik verwacht dat deze engine daar veel beter mee om kan gaan, en dus ook beter geoptimaliseerd is, en dus ook minder een pc killer zal zijn.
Then again, TES spellen zijn iig vanaf Morrowind altijd al pc killers geweest, dus wie weet
Mwa, ik verwacht dat het met een HD5770 nog wel goed te doen zal zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daggerfall was ook al niet mals voor zijn tijd hoor.
Maar ik verwacht voor alle toeters en bellen dat ik minstens een nieuwe gpu nodig heb.
Mwa, als ik kijk naar jou specs, en de gemiddelde recommended specs is het nog niet echt nodig.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ach, ik zie het wel. Als het spel uitkomt is deze config weer een jaar of 2 oud. Een nieuwe TES is wel voldoende reden om te upgraden mocht dat nodig/wenselijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |