abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 december 2010 @ 02:10:26 #101
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_90029393
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:30 schreef Gezicht het volgende:
Jezus wat een PC fanboys hier. :')! Zeik niet zo en ben blij met wat je hebt man.
Gast, TES was veel toffer voor het ook naar de consoles ging!
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_90029396
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 02:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Gast, TES was veel toffer voor het ook naar de consoles ging!
Morrowind was ook op de console he :P
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 december 2010 @ 02:11:43 #103
Rawr
pi_90029414
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 01:43 schreef karton het volgende:

[..]

Oblivion was qua sfeer idd best blij met die strak blauwe lucht en de groene bomen.
De donkere moerassen van morrowind, de zandstormen en de mist gaven mij echt het gevoel dat ik echt álles tegen had. Weinig mensen die je moesten omdat je een "outlander" was _O-
Morrowind > Oblivion
O+
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 december 2010 @ 02:18:20 #104
Rawr
pi_90029492
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 02:10 schreef Seam het volgende:

[..]

Morrowind was ook op de console he :P
Dat was de verneukende stap ;(

Ik durf te wedden dat PC gamers het een stuk toffer vonden dan consolers :7
pi_90029517
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 02:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dat was de verneukende stap ;(

Ik durf te wedden dat PC gamers het een stuk toffer vonden dan consolers :7
Ik heb ze op beiden gespeeld. Xbox vind ik een stuk leuker. Lekker op de bank hangen, een beetje door Vvardenfell cruisen. Ik vind het op de console een stuk relaxter. Ik ben ook niet van de mods ofzo. Hoewel met de download content op de 360 het wel een beetje verneukt werd.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 december 2010 @ 03:27:48 #106
Rawr
pi_90029958
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 02:21 schreef Seam het volgende:

[..]

Ik heb ze op beiden gespeeld. Xbox vind ik een stuk leuker. Lekker op de bank hangen, een beetje door Vvardenfell cruisen. Ik vind het op de console een stuk relaxter. Ik ben ook niet van de mods ofzo. Hoewel met de download content op de 360 het wel een beetje verneukt werd.
:(
pi_90029993
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 03:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

:(
Wat vind jij dan zoveel beter aan de PC versie ?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 december 2010 @ 03:38:29 #108
Rawr
pi_90029999
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 03:36 schreef Seam het volgende:

[..]

Wat vind jij dan zoveel beter aan de PC versie ?
Alles! Toetsenbord + muis, niet zomaar buttonbashen (en ik hoop dat de consolers geen auto-aim hadden :') ) !
pi_90030641
Eeuwige discussie over of PC fijner is dan console. Lijkt me toch een kwestie van voorkeur.

Fast travel zit er niet alleen in voor de console gamers. In de reviews wordt een spel tegenwoordig naar beneden gehaald als je onnodige stukken moet lopen. Er zijn ook zat PC gamers die dit vervelend vinden. De mensen die er over klagen zijn de hardcore (grote) minderheid. Dat zijn de enigen die de moeite nemen om erover te klagen. Reken er dus maar op dat er fast travel in zit.

Dat Morrowind een duistere sfeer heeft maakt de game misschien wel beter. Oblivion had dat niet. Dat is niet een mankement van de game zelf, maar van de setting die gekozen is. Een kaal landschap met zandstormen die een dodelijke ziekte verspreiden is nu eenmaal een stuk duisterder dan een gebied dat Middeleeuws fantasy aandoet met veel groene bossen. Dat kan je dus niet toeschrijven aan 'slecht gamedesign'.

Oh ja, so what als consolegamers auto aim hebben? Zal jou toch een zorg zijn?

Ik heb Morrowind met heel veel plezier op de PC gespeeld. Ik heb Oblivion op de 360 gespeeld. Ben met allebei zeer tevreden en heb niet een uitgesproken voorkeur voor het één of het ander. Vond allebei meer dan uitstekende games. Ook als Skyrim precies als Oblivion zou zijn zou ik het nog kopen en helemaal stukspelen.
pi_90031987
Ergens had ik de ijdele hoop dat er een keer een GAM topic zou komen zonder PC vs console of console vs console zou zijn.
Nouja, weer een topic minder te volgen... :N
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  vrijdag 17 december 2010 @ 09:41:49 #111
296894 Xblister
Simply the best..
pi_90032237
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 03:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Alles! Toetsenbord + muis, niet zomaar buttonbashen (en ik hoop dat de consolers geen auto-aim hadden :') ) !
fanboy :O
Roll with the fastest
I'm the baddest who rolls with the madness
pi_90032380
Zullen we de pc/console discussie nu even achterwege laten? Het wordt toch hetzelfde spel, stelletje ultra nerds :')
Conscience do cost.
pi_90033414
quote:
99s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:22 schreef Bart het volgende:

[..]

Heb jij dan slechts een klein stom schermpje op je pc aangesloten :').
Geen 47" in ieder geval :+
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:26:10 #114
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_90033563
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:22 schreef Devz het volgende:

[..]

Geen 47" in ieder geval :+
Het gaat natuurlijk om het relatieve schermoppervlak he. Een 47" scherm waar je 5m vanaf zit is kleiner dan een 32" scherm waar je 50cm vanaf zit.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_90033950
Ik snap wel wat er leuk kan zijn als je zo'n game op de console hebt maar het gaat toch ten koste van de content voor PC gamers.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:50:43 #116
65252 Bart
pi_90034406
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:37 schreef drumstickNL het volgende:
Ik snap wel wat er leuk kan zijn als je zo'n game op de console hebt maar het gaat toch ten koste van de content voor PC gamers.
Welnee, pc-gamers hebben weer mods.
pi_90037390
Inderdaad stop de discussie. Dit topic gaat over de game van 2011 Skyrim.
pi_90042894
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 09:48 schreef ems. het volgende:
Zullen we de pc/console discussie nu even achterwege laten? Het wordt toch hetzelfde spel
Inderdaad weinig zinvol. Beide hebben zo hun voor- en nadelen per spel en dan heb je ook nog zoiets als smaak. :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:11:52 #119
65252 Bart
pi_90042938
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:10 schreef STING het volgende:

[..]

Inderdaad weinig zinvol. Beide hebben zo hun voor- en nadelen per spel en dan heb je ook nog zoiets als smaak. :)
Smaak is voor losers.

Maar het is inderdaad wel knap dat iedereen voor alle anderen de voor- en nadelen kan vastleggen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:14:08 #120
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90043015
Daarbij zijn er veel meer mogelijkheden gameplay-gerelateerd voor de PC (want kan meer programmering aan, meer geheugen), en dan heb ik het niet over de simpele fast travel knoppen.

Daarom zijn al die games de afgelopen 5 jaar (en de toekomstige 3) hetzelfde, omdat die consoles een stop op de knop hebben. Beter dan HDR wordt het de komende tijd niet.
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:15:17 #121
65252 Bart
pi_90043060
Prima, hoef ik mijn pc voorlopig ook niet meer te upgraden.
pi_90043088
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:14 schreef RickoKun het volgende:
Daarbij zijn er veel meer mogelijkheden gameplay-gerelateerd voor de PC (want kan meer programmering aan, meer geheugen), en dan heb ik het niet over de simpele fast travel knoppen.

Daarom zijn al die games de afgelopen 5 jaar (en de toekomstige 3) hetzelfde, omdat die consoles een stop op de knop hebben. Beter dan HDR wordt het de komende tijd niet.
Mass Effect was in eerste instantie alleen voor de 360 en dat was de vernieuwendste RPG van de laatste jaren
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:22:52 #123
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90043322
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:16 schreef Seam het volgende:

[..]

Mass Effect was in eerste instantie alleen voor de 360 en dat was de vernieuwendste RPG van de laatste jaren
Maar er valt zoveel meer te doen, er worden dingen weggelaten omdat de consoles het niet aankunnen. Zoals bij oblivion dat je indoor (steden) en outdoor (landschap) hebt, dat was bij Morrowind niet het geval.
pi_90043375
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:22 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Maar er valt zoveel meer te doen, er worden dingen weggelaten omdat de consoles het niet aankunnen. Zoals bij oblivion dat je indoor (steden) en outdoor (landschap) hebt, dat was bij Morrowind niet het geval.
Nee daar heb je wel gelijk in, maar zelfs dan is Oblivion nog altijd gigantisch.
Maar we zouden stoppen met deze discussie :D
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:25:24 #125
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90043415
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:24 schreef Seam het volgende:

[..]

Nee daar heb je wel gelijk in, maar zelfs dan is Oblivion nog altijd gigantisch.
Maar we zouden stoppen met deze discussie :D
WE!? WEEEEEEEEEE!?!?!?!?!?!?!?!???!?!?!?!?!

Mwah ik vond het wel interessant om te bediscussiëren :@

Maarja waar moeten we het nu anders over hebben? Er is niks bekend behalve dan die trailer en dat het met een nieuwe engine wordt gemaakt.
pi_90043530
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:25 schreef RickoKun het volgende:

[..]

WE!? WEEEEEEEEEE!?!?!?!?!?!?!?!???!?!?!?!?!

Mwah ik vond het wel interessant om te bediscussiëren :@

Maarja waar moeten we het nu anders over hebben? Er is niks bekend behalve dan die trailer en dat het met een nieuwe engine wordt gemaakt.
Onze ideeen die we graag in Skyrim terug willen zien. Ik vond bij Morrowind dat afgesloten deel bij de bergen echt vet. Het was moeilijk om het daar vol te houden en er waren meer geheimen verborgen, zoals de tempels waar je de Dweomer artefacten moest halen. De Oblivion Planes vond ik in eerste instantie supervet, maar het maakte het einde wel minder stoer. Zou veel bruter zijn geweest als dat zich ook in een Plane afspeelde.
pi_90043916
De Oblivion planes vond ik juist heel erg eentonig en saai. :)
pi_90043971
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:38 schreef STING het volgende:
De Oblivion planes vond ik juist heel erg eentonig en saai. :)
Ik bedoel juist voor de finale een unieke Plane, met echt een soort van stad/fort waar in je moest infiltreren. Nu vond ik de finale nogal flets.
pi_90044131
Als je er eentje verkent had, had je alles al gezien.

Wat ik vooral wil zien is dat het zogenaamde "level scaling" aangepast wordt. Niet dat het compleet weg moet, maar dat je niet meer alleen super sterke beesten tegenkomt. De minder sterke wezens moeten ook blijven. Dan heb je wel het gevoel dat je sterker wordt. En eigenlijk zouden ze terug moeten naar een basissysteem: je krijgt experience naarmate je quests doet en dingen vermoord. En die je dan gewoon kan verdelen over je verschillende attributen.
pi_90044502
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:43 schreef Desunoto het volgende:
Als je er eentje verkent had, had je alles al gezien.

Wat ik vooral wil zien is dat het zogenaamde "level scaling" aangepast wordt. Niet dat het compleet weg moet, maar dat je niet meer alleen super sterke beesten tegenkomt. De minder sterke wezens moeten ook blijven. Dan heb je wel het gevoel dat je sterker wordt. En eigenlijk zouden ze terug moeten naar een basissysteem: je krijgt experience naarmate je quests doet en dingen vermoord. En die je dan gewoon kan verdelen over je verschillende attributen.
Dit is juist het meest onderscheidende van TES. Vind dit altijd perfect werken en je hebt echt het gevoel dat je dingen aan het trainen bent. Nee het zou juist andersom moeten, meer RPG's moeten dit systeem gebruiken.
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:56:22 #131
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90044618
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:53 schreef Seam het volgende:

[..]

Dit is juist het meest onderscheidende van TES. Vind dit altijd perfect werken en je hebt echt het gevoel dat je dingen aan het trainen bent. Nee het zou juist andersom moeten, meer RPG's moeten dit systeem gebruiken.
Jup, mee eens.

Maar de level scaling moet inderdaad aangepast worden, maar ik denk dat ze dat wel doen. Anders zijn ze ontzettende pus sletjes.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 december 2010 @ 14:57:28 #132
Rawr
pi_90044663
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:39 schreef Seam het volgende:

[..]

Ik bedoel juist voor de finale een unieke Plane, met echt een soort van stad/fort waar in je moest infiltreren. Nu vond ik de finale nogal flets.
Ik ook ;( Ik had wel een mooi wtf :o momentje toen Mehrunes Dagon ineens in de stad was, maar dat was veel te snel voorbij ;(
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:59:34 #133
65252 Bart
pi_90044739
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:53 schreef Seam het volgende:

[..]

Ik vond dat juist altijd het grootste nadeel... Ik bedoel, hoe kan je nou geen XP krijgen als je de halve wereld hebt gered, puur omdat je niet gesprongen hebt ofzo? Nee, van mij mag Skyrim het normale XP-systeem gebruiken zoals alle andere games dat doen.
pi_90044757
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:59 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik vond dat juist altijd het grootste nadeel... Ik bedoel, hoe kan je nou geen XP krijgen als je de halve wereld hebt gered, puur omdat je niet gesprongen hebt ofzo?
Als je niet springt zal je er ook niet beter in worden, wat vind je daar onlogisch aan?
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:01:21 #135
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90044802
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:59 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik vond dat juist altijd het grootste nadeel... Ik bedoel, hoe kan je nou geen XP krijgen als je de halve wereld hebt gered, puur omdat je niet gesprongen hebt ofzo? Nee, van mij mag Skyrim het normale XP-systeem gebruiken zoals alle andere games dat doen.
;( Ja maar......de TES games hadden altijd al zo iets!

Trouwens, waar je wel gelijk in hebt, is dat het epische gevoel wel wat beter mag. Niemand weet aan het eind van het spel dat jij die ultimate baas bent. Niemand die je bedankt etc etc. :')

Ik wil aan het eind gewoon ook van die npc's horen hoe kenservet ik wel niet ben, en dat alle bitches mij in de mond willen nemen.

...bij wijze van.
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:01:52 #136
65252 Bart
pi_90044819
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:00 schreef Seam het volgende:

[..]

Als je niet springt zal je er ook niet beter in worden, wat vind je daar onlogisch aan?
Als ik niet spring word ik niet beter in springen in alle RPG's. Maar in TES word ik in niets beter als ik niet spring en acrobatics als primary skill heb. Dat is toch klets.
pi_90044896
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef Bart het volgende:

[..]

Als ik niet spring word ik niet beter in springen in alle RPG's. Maar in TES word ik in niets beter als ik niet spring en acrobatics als primary skill heb. Dat is toch klets.
Je bent een newbie zo te zien :) Als je springt en je levelt daarin als misc skill dan voegt het juist toe bij de bonussen (x3, x5) als je een nieuw level bereikt. Hierdoor kun je juist snel levelen naar 100 punten bij iedere attribute.
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:06:50 #138
65252 Bart
pi_90044999
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:03 schreef Seam het volgende:

[..]

Je bent een newbie zo te zien :)
Nee hoor.
quote:
Als je springt en je levelt daarin als misc skill dan voegt het juist toe bij de bonussen (x3, x5) als je een nieuw level bereikt. Hierdoor kun je juist snel levelen naar 100 punten bij iedere attribute.
Weet ik. Maar je moet je primary skills gebruiken anders level je niet. En dat is gewoon verrot.
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:09:04 #139
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90045074
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:06 schreef Bart het volgende:

[..]

Nee hoor.

[..]

Weet ik. Maar je moet je primary skills gebruiken anders level je niet. En dat is gewoon verrot.
Maar mijn waerde Bart, je gaat niet een winning formula veranderen, wat Seam al zei; dát is juist wat TES onderscheidt van die miljarden anderen.

Als jij veel gaat schieten met een geweer, word je er toch ook beter in? Dan word je toch niet ineens beter in het sneaken?
pi_90045078
Tsja ik vind het juist verschrikkelijk uitgebalanceerd. Geweldig systeem.
pi_90045080
Het skill systeem van TES vond ik juist erg leuk en op een of andere manier voelt het ook wat realistischer aan. Dat natuurlijk in tegenstelling tot het meelevelen van de monsters, snap echt niet waarom ze dat erin hebben gestopt. Maar goed, kijkende naar Fallout, zullen we daar hopelijk wel van geleerd hebben :7
pi_90045217
Ook hoop ik trouwens op meer steden. Dan maar wat kleiner en wat minder mensen, maar ik vond het veel interessanter in Morrowind. Dat je dan wel overal een huis kon kopen was wel erg vet. Hopelijk verbeteren ze dat nog, dat je nu echt mooi je wapens en armour kan stallen in een etalage en dat je bedienden kan krijgen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:14:17 #143
65252 Bart
pi_90045278
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:09 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Maar mijn waerde Bart, je gaat niet een winning formula veranderen, wat Seam al zei; dát is juist wat TES onderscheidt van die miljarden anderen.

Als jij veel gaat schieten met een geweer, word je er toch ook beter in? Dan word je toch niet ineens beter in het sneaken?
Ja dat is ook wel weer zo. Ik ben er gewoon nooit zo'n fan van geweest. Aan het begin kies je je skills, en dan denk je: acrobatics, da's handig, primary skill. En dan ga je spelen en dan blijkt dat je het eigenlijk niet gebruikt. Met elke andere RPG geen probleem, je spendeert gewoon je XP aan andere skills. Maar in TES heb je dan een probleem omdat je (bijna) niet levelt als je een paar van die skills zo hebt.
pi_90045330
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:14 schreef Bart het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel weer zo. Ik ben er gewoon nooit zo'n fan van geweest. Aan het begin kies je je skills, en dan denk je: acrobatics, da's handig, primary skill. En dan ga je spelen en dan blijkt dat je het eigenlijk niet gebruikt. Met elke andere RPG geen probleem, je spendeert gewoon je XP aan andere skills. Maar in TES heb je dan een probleem omdat je (bijna) niet levelt als je een paar van die skills zo hebt.
Maar dat vind ik ook juist leuk hoor :D
Ik ben bij de vorige delen denk ik een keer of acht keer opnieuw begonnen omdat ik toch net wat anders wilde.
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:17:37 #145
65252 Bart
pi_90045393
Precies, dan moet je weer opnieuw beginnen, en daar heb ik echt een hekel aan :D. Ik wil spelen van het begin tot het eind en dan klaar. En als het een goed spel is, dan nog een keer. Maar niet 8x hetzelfde stukje binnen korte tijd :P.
pi_90045448
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:17 schreef Bart het volgende:
Precies, dan moet je weer opnieuw beginnen, en daar heb ik echt een hekel aan :D. Ik wil spelen van het begin tot het eind en dan klaar. En als het een goed spel is, dan nog een keer. Maar niet 8x hetzelfde stukje binnen korte tijd :P.
En dit probleem heb je niet bij andere RPG's? Want je wil toch juist een perfect character hebben en dat lukt je nooit in een keer. Sterker nog, ik ben teleurgesteld als dat wel kan.
pi_90045545
Ik heb vernomen dat het spel gaat draaien op een aangepaste Quake 2 engine; wordt badass.
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:23:37 #148
65252 Bart
pi_90045611
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:18 schreef Seam het volgende:

[..]

En dit probleem heb je niet bij andere RPG's? Want je wil toch juist een perfect character hebben en dat lukt je nooit in een keer. Sterker nog, ik ben teleurgesteld als dat wel kan.
Perfect niet nee, maar het lukt altijd wel zó dat ik er prima van het begin tot het eind mee kan spelen :).
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 december 2010 @ 15:28:35 #149
Rawr
pi_90045782
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Trouwens, waar je wel gelijk in hebt, is dat het epische gevoel wel wat beter mag. Niemand weet aan het eind van het spel dat jij die ultimate baas bent. Niemand die je bedankt etc etc. :')

Ik wil aan het eind gewoon ook van die npc's horen hoe kenservet ik wel niet ben, en dat alle bitches mij in de mond willen nemen.

...bij wijze van.
Je brengt het perfect onder woorden _O_
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:30:46 #150
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90045875
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:21 schreef HyperViper het volgende:
Ik heb vernomen dat het spel gaat draaien op een aangepaste Quake 2 engine; wordt badass.
:') Quake 2? Dat wordt me een grafisch spel!

[/sarcasme]
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:47:32 #151
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_90046496
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef RickoKun het volgende:

[..]

...bij wijze van.
Bij Morrowind kon je iig nog "Nerevar" worden. Dat heb ik idd ook wel gemist bij Oblivion.
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_90046750
Maar dat had ook te maken met het verhaal he ;) Zoiets paste niet echt binnen het verhaal in Oblivion.
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:23:59 #153
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_90047859
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:53 schreef Seam het volgende:
Maar dat had ook te maken met het verhaal he ;) Zoiets paste niet echt binnen het verhaal in Oblivion.
Het verhaal van Oblivion viel sowieso best wel tegen. Vooral het einde was tenenkrommend slecht ;(
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 december 2010 @ 17:07:01 #154
Rawr
pi_90049412
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:47 schreef Samael het volgende:

[..]

Bij Morrowind kon je iig nog "Nerevar" worden. Dat heb ik idd ook wel gemist bij Oblivion.
Als Nerevar flikte ik ook alles wat ik maar kon doen... complete dorpen uitmoorden, een volledig Indoril-outfit aanhebben en als er een guard over begon te zeiken was ie dood, guildmembers doden want fuck jullie ik ben de baas EN Nerevar reborn...

Goeie oude tijden O+
pi_90073877
Ghehe.. inderdaad goeie oude tijden.

Toch jammer dat die verrekte guards nooit voldoende respect voor je hadden. Als je iemand dood sloeg werd je toch aangevallen door die lafhartige afvalligen.

Wat ik overigens ook heel mooi zouden vinden.. (en verdomd moeilijk te implementeren) is bijv. dat je als Grand Master van de diverse guilds eindelijk es zelf opdrachten kunt gaan uitdelen aan een stel slaafjes. Nu werd je weliswaar de baas.. maar dan was er niets meer te doen.. geen quests meer.. maar ook geen bevelen uitdelen.

Ik vond de diverse huizen die je kunt kopen overigens wel leuk.. maar ik wil idd ook wat bedienden ofzo hebben. Spells mogen ook wat krachtiger.. dat je.. zoals volgens mij eerder in dit topic al geopperd werd .. een vuurbal gooit op een compleet dorp.
Animo forte nihil forte !
Pro quantum bonus.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 december 2010 @ 01:18:25 #156
Rawr
pi_90074418
Kamehameha jonguh! :')
  zaterdag 18 december 2010 @ 12:51:33 #157
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90081868
Wat is op met die naam, alsof we de lucht gaan rimmen ofzo.
pi_90083176
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 01:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Kamehameha jonguh! :')
:')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_90086320
Spirit Bomb wordt waarschijnlijk bedoeld, die is veel groter. Zoiets lijkt me ook wel stoer, maar gezien de schaal bij area effects is dat nooit mogelijk. Dan vallen de andere vuurballen veel te goed uit.
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:25:13 #160
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90087783
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 december 2010 15:29 schreef Seam het volgende:
Spirit Bomb wordt waarschijnlijk bedoeld, die is veel groter. Zoiets lijkt me ook wel stoer, maar gezien de schaal bij area effects is dat nooit mogelijk. Dan vallen de andere vuurballen veel te goed uit.
Of dikke vette nucleaire bommen kunnen casten, en dan een compleet stadje uitroeien op een langzame manier vanwege de radioactieve fallout waardoor ze in ghouls veranderen en.......oh wacht dat is een ander spel
pi_90087817
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:25 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Of dikke vette nucleaire bommen kunnen casten, en dan een compleet stadje uitroeien op een langzame manier vanwege de radioactieve fallout waardoor ze in ghouls veranderen en.......oh wacht dat is een ander spel
:D Nee maar wat epische gevechten zou wel een mooie toevoeging zijn. Oblivion had dat al wat meer. Hoewel de quests die je samen moest uitvoeren als duo wel soms irritant waren door de AI. Maar zo'n massagevecht ljikt me wel prachtig, hoewel dat veel te moeilijk te realiseren is in zo'n game.
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:28:46 #162
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90087864
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:26 schreef Seam het volgende:

[..]

:D Nee maar wat epische gevechten zou wel een mooie toevoeging zijn. Oblivion had dat al wat meer. Hoewel de quests die je samen moest uitvoeren als duo wel soms irritant waren door de AI. Maar zo'n massagevecht ljikt me wel prachtig, hoewel dat veel te moeilijk te realiseren is in zo'n game.
Ja daar zeg je wel iets inderdaad. 't Zijn niet vaak gevechten waarbij je meerdere tegenstanders tegen het lijf komt (nouja, max. 5 dan).
Met Might and Magic had je gewoon 100 monsters tegenover je staan :')
pi_90087921
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:28 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ja daar zeg je wel iets inderdaad. 't Zijn niet vaak gevechten waarbij je meerdere tegenstanders tegen het lijf komt (nouja, max. 5 dan).
Met Might and Magic had je gewoon 100 monsters tegenover je staan :')
OF wat ook kan: gevechten tegen gigantische beesten. Het lijkt me echt episch om een keer in een TES game tegen een draak of demon te vechten _O_
pi_90087991
quote:

[..]

Die Daedric tempel in het noorden van Morrowind waar iedereen elkaar in naam van Sheogorath af aan het slachten was.
pi_90088272
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:33 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Die Daedric tempel in het noorden van Morrowind waar iedereen elkaar in naam van Sheogorath af aan het slachten was.
Oh ja dat was ik alweer helemaal vergeten. Ik schrok me te pletter toen :D
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 december 2010 @ 16:52:19 #166
Rawr
pi_90088471
quote:

[..]

Mja, en de companion ging altijd net voor me staan als ik sloeg, schoot of een spell castte :')
  maandag 20 december 2010 @ 12:27:37 #167
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_90170615
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:16 schreef Seam het volgende:

[..]

Het enige goede aan Mass Effect was het verhaal, dus ik weet niet of dat je argument kracht bijzet :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 20 december 2010 @ 13:05:59 #168
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_90172187
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Mja, en de companion ging altijd net voor me staan als ik sloeg, schoot of een spell castte :')
'I'm on your side! :( '
Geweldig altijd
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_90181108
Ik wil nieuws en teasers :(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_90187020
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik wil nieuws en teasers :(
Bethesda kennende komen die pas heel laat ;(
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  Moderator / Redactie FP maandag 20 december 2010 @ 17:54:08 #171
Rawr
pi_90187712
quote:
10s.gif Op maandag 20 december 2010 13:05 schreef KeizerKuzco het volgende:

[..]

'I'm on your side! :( '
Geweldig altijd
Weet nog goed wat het allereerste was wat ik deed: net zo lang op de koning inbeuken tot de guards me afmaakten :')
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:07:47 #172
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_90254264
Jongens. :( Waar krijg ik in Nederland zo'n Game Informer? Of gaat dat hem niet worden? ;(
Op woensdag 20 april 2011 14:38 schreef gogosweden het volgende:
Jij bent geil
  Moderator / Redactie FP dinsdag 21 december 2010 @ 23:45:41 #173
Rawr
pi_90264316
Een wut? :@
pi_90264482
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:07 schreef Aneurysma het volgende:
Jongens. :( Waar krijg ik in Nederland zo'n Game Informer? Of gaat dat hem niet worden? ;(
Is dat een gamemagazine oid?
No resentment ever evened out a weaker hand
  woensdag 22 december 2010 @ 00:58:32 #175
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_90268525
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Een wut? :@
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:48 schreef Silv het volgende:

[..]

Is dat een gamemagazine oid?
Oh ik heb het hele topic niet gelezen dus dacht dat het al gezegd was. In het februari-nummer van Game Informer (een gamemagazine dus inderdaad) komt de eerste echte informatie vrij in de vorm van een 12-pagina lange onthulling. Abbonees krijgen hem 6 januari ofzo al.
Jij bent geil
pi_90269525
Dan kun je toch in de winkel kopen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 22 december 2010 @ 02:01:25 #177
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_90270948
quote:
Op woensdag 22 december 2010 01:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Dan kun je toch in de winkel kopen?
Ja is dat zo? En waar dan? Ik neem niet aan dat elk willekeurig Amerikaans game-blad gewoon in heel Nederland verkrijgbaar is.
Jij bent geil
pi_90276221
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 02:01 schreef Aneurysma het volgende:

[..]

Ja is dat zo? En waar dan? Ik neem niet aan dat elk willekeurig Amerikaans game-blad gewoon in heel Nederland verkrijgbaar is.
Probeer Schiphol of A'dam Centraal.
  woensdag 22 december 2010 @ 11:44:49 #179
302853 themole
graaft totaal door.
pi_90281270
Volgensmij zie ik dat blad best vaak in de Bijenkorf van Eindhoven liggen.
Niet altijd serieus
  woensdag 22 december 2010 @ 12:27:36 #180
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90283167
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:07 schreef Aneurysma het volgende:
Ik denk dat die info allemaal ingescanned zal worden. Ik weet niet of je dat vervelend vindt maar ik haal die info daar dan wel uit :@
pi_90283191
Denk ik ook. Of verschijnt op het internet.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 22 december 2010 @ 20:47:29 #182
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_90306962
http://twitter.com/#!/Andrew_Reiner/status/17626997882626048

Can't wait.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:27 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik denk dat die info allemaal ingescanned zal worden. Ik weet niet of je dat vervelend vindt maar ik haal die info daar dan wel uit :@
Goed punt. Maar dan moet ik wachten tot de scans online staan. :(
Jij bent geil
pi_90308043
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:47 schreef Aneurysma het volgende:
http://twitter.com/#!/Andrew_Reiner/status/17626997882626048

Can't wait.

[..]

Goed punt. Maar dan moet ik wachten tot de scans online staan. :(
Dat gaat minder dan 24 uur na de uitgave duren hoor :P Bij zo'n game komt zoiets snel naar boven. Gewoon even rond die datum de Bethesda forums afspeuren.
  donderdag 23 december 2010 @ 16:53:56 #184
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_90349234
Dat wordt een lang jaar.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_90413268
Ter viering van het heugelijke feit heb ik Morrowind + 2 exp maar weer eens geinstalleerd. Met wat mods die her en der te vinden zijn ziet het er voor een oud spel nog erg mooi uit.

Toen hij net uit was heb ik hem heel ver gespeeld en om een reden die ik me niet meer kan herinneren heb ik het nooit helemaal afgemaakt. Volgens mij was er iets fout met mijn saves oid.

Dit is dus mijn 2e keer dat ik het ga spelen. Leuk om te zien dat ik de meeste locaties nog herken :) Tis toch alweer 8-9 jaar geleden.
Conscience do cost.
pi_90462015
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:52 schreef ems. het volgende:
Ter viering van het heugelijke feit heb ik Morrowind + 2 exp maar weer eens geinstalleerd. Met wat mods die her en der te vinden zijn ziet het er voor een oud spel nog erg mooi uit.

Toen hij net uit was heb ik hem heel ver gespeeld en om een reden die ik me niet meer kan herinneren heb ik het nooit helemaal afgemaakt. Volgens mij was er iets fout met mijn saves oid.

Dit is dus mijn 2e keer dat ik het ga spelen. Leuk om te zien dat ik de meeste locaties nog herken :) Tis toch alweer 8-9 jaar geleden.
morrowind overhaul en morrowind graphics extender doen het ook goed om het spel wat op te leuken.
pi_90464192
Die graphics extender heb ik nu dus lopen inderdaad. Fancy water 8-)
Conscience do cost.
pi_90473521
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 16:37 schreef karton het volgende:

[..]

morrowind overhaul en morrowind graphics extender doen het ook goed om het spel wat op te leuken.
Ik vind het toch altijd tegenvallen als ik oude spellen weer ga spelen. Morowind was supertof maar ik weet zeker als ik het nu ga spelen dat het enorm tegen gaat vallen. :P
pi_90474386
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind het toch altijd tegenvallen als ik oude spellen weer ga spelen. Morowind was supertof maar ik weet zeker als ik het nu ga spelen dat het enorm tegen gaat vallen. :P
Die overhaul en morrowind graphics extender zijn zeker de moeite waard.
Met die MGE kan je ook shaders (bijv. god rays, bloom, caustics) instellen waardoor je het spel naar eigen smaak kan 'verbeteren'. (hou wel je fps in de gaten)
Die overhaul is een combinatie van heel veel mods en texture packs. De installatie is wel in het Italiaans maar nog steeds goed te begrijpen.
De MGE haalt ook de fog weg waardoor je vrijwel oneindig ver weg kan kijken waardoor je vanuit Seyda Neen Vivec ziet liggen, maar dat verneukt naar mijn mening de sfeer zwaar. Gelukkig kan je in de MGE de fog distance instellen waardoor de oorspronkelijke sfeer wel bewaard blijft.

Overhaul is hier te vinden: http://morrowindoverhaul.net/forum/index.php?topic=26.0
Je moet ook de 2 patches downloaden wat het pakket in totaal zo'n 1,8gb maakt.
Verder ook de Morrowind Code Patch downloaden waarmee je enkele bugs fixen.
MGE is hier te halen: http://sourceforge.net/pr(...)les/Beta%20Releases/
Ik gebruik de laatste Beta versie omdat die de meeste (beste?) ondersteuning geeft aan de verschillende mods.
pi_90474638
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat had ik ook toen ik het een hele tijd geleden weer ging spelen. Als je de vanilla versie speelt is het de eerste 30 minuten doorbijten maar daarna wen je eraan en zit je weer helemaal in het spel.
  maandag 27 december 2010 @ 11:15:37 #191
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90486744
áls je met morrowind aan de gang gaat, moet je idd die graphics extender en shizzle erbij halen. Die maken het spel werkelijk waar bijna zo mooi als oblivion (nouja, op de npc's na dan)
pi_90504133
Gaat misschien mijn eerste TES worden. Pas vanaf Oblivion een beetje bekend met de serie, maar kwam daar niet veel verder dan de tutorial. De wereld sprak me totaal niet aan, stijve dode boel. Gameplay vond ik wel interessant.
I'm the motherfucking baboon
  woensdag 29 december 2010 @ 14:14:44 #193
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_90581492
Ik heb al een jaar de Morrowind GotY liggen, ben nu toch maar bezig wat mods erop te gooien (graphics extender en extra omgevingsgeluid, manual block, one-handed spears o.a.) zodat ik daar eens mee aan de slag kan, wellicht een mooie voorbereiding op Skyrim.

Obvlivion vond ik frustrerend vanwege het domme meelevellen van je vijanden, en toen ik dat met een mod probeerde recht te zetten kreeg ie een perma-crash. Kan 'm niet eens meer deďnstalleren, tief dan ook maar op. :')

Hopelijk zijn de mods die ik nu erop zet wel een beetje compatible met elkaar, dat vind ik toch altijd verdomd lastig te bepalen. Vooral texture en mesh mods hebben bij mij altijd de neiging om foutmeldingen over ontbrekende files te geven.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator / Redactie FP woensdag 29 december 2010 @ 14:21:10 #194
Rawr
pi_90581837
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:14 schreef Kriegel het volgende:
Ik heb al een jaar de Morrowind GotY liggen, ben nu toch maar bezig wat mods erop te gooien (graphics extender en extra omgevingsgeluid, manual block, one-handed spears o.a.) zodat ik daar eens mee aan de slag kan, wellicht een mooie voorbereiding op Skyrim.

Obvlivion vond ik frustrerend vanwege het domme meelevellen van je vijanden, en toen ik dat met een mod probeerde recht te zetten kreeg ie een perma-crash. Kan 'm niet eens meer deďnstalleren, tief dan ook maar op. :')

Hopelijk zijn de mods die ik nu erop zet wel een beetje compatible met elkaar, dat vind ik toch altijd verdomd lastig te bepalen. Vooral texture en mesh mods hebben bij mij altijd de neiging om foutmeldingen over ontbrekende files te geven.
Niks mis met lekker doorrijden.

;(
  woensdag 29 december 2010 @ 14:23:39 #195
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_90581934
Ik moest lachen. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_90645657
De GOTY van Oblivion is nu op Steam te koop voor ¤9.99.
Profiteer ervan, mocht je die nog niet hebben.

Het zijn wel de Steam Sales, dus geldig voor 24 uur.
pi_90653627
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:38 schreef pagadder het volgende:
De GOTY van Oblivion is nu op Steam te koop voor ¤9.99.
Profiteer ervan, mocht je die nog niet hebben.

Het zijn wel de Steam Sales, dus geldig voor 24 uur.
Goede tip *O*
Children of the night. What music they make.
  Moderator / Redactie FP donderdag 30 december 2010 @ 22:59:42 #198
Rawr
pi_90654063
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:52 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Goede tip *O*
Kerel :W
pi_90655458
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Kerel :W
Euj :W
Children of the night. What music they make.
pi_90663674
http://forums.bethsoft.co(...)graphics-and-sounds/

Goede guide voor mensen die morrowind in "HD" willen spelen. Het is even wat sleutelwerk maar dan heb je ook wat :)

Vergeet trouwens niet tamriel addon plugin te regelen. Vrijwel een gratis expansion
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')