Gast, TES was veel toffer voor het ook naar de consoles ging!quote:Op donderdag 16 december 2010 19:30 schreef Gezicht het volgende:
Jezus wat een PC fanboys hier.! Zeik niet zo en ben blij met wat je hebt man.
Morrowind was ook op de console hequote:Op vrijdag 17 december 2010 02:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Gast, TES was veel toffer voor het ook naar de consoles ging!
quote:Op vrijdag 17 december 2010 01:43 schreef karton het volgende:
[..]
Oblivion was qua sfeer idd best blij met die strak blauwe lucht en de groene bomen.
De donkere moerassen van morrowind, de zandstormen en de mist gaven mij echt het gevoel dat ik echt álles tegen had. Weinig mensen die je moesten omdat je een "outlander" was![]()
Morrowind > Oblivion
Dat was de verneukende stapquote:
Ik heb ze op beiden gespeeld. Xbox vind ik een stuk leuker. Lekker op de bank hangen, een beetje door Vvardenfell cruisen. Ik vind het op de console een stuk relaxter. Ik ben ook niet van de mods ofzo. Hoewel met de download content op de 360 het wel een beetje verneukt werd.quote:Op vrijdag 17 december 2010 02:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat was de verneukende stap
Ik durf te wedden dat PC gamers het een stuk toffer vonden dan consolers
quote:Op vrijdag 17 december 2010 02:21 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik heb ze op beiden gespeeld. Xbox vind ik een stuk leuker. Lekker op de bank hangen, een beetje door Vvardenfell cruisen. Ik vind het op de console een stuk relaxter. Ik ben ook niet van de mods ofzo. Hoewel met de download content op de 360 het wel een beetje verneukt werd.
Wat vind jij dan zoveel beter aan de PC versie ?quote:
Alles! Toetsenbord + muis, niet zomaar buttonbashen (en ik hoop dat de consolers geen auto-aim haddenquote:Op vrijdag 17 december 2010 03:36 schreef Seam het volgende:
[..]
Wat vind jij dan zoveel beter aan de PC versie ?
fanboyquote:Op vrijdag 17 december 2010 03:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Alles! Toetsenbord + muis, niet zomaar buttonbashen (en ik hoop dat de consolers geen auto-aim hadden) !
Geen 47" in ieder gevalquote:Op donderdag 16 december 2010 21:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Heb jij dan slechts een klein stom schermpje op je pc aangesloten.
Het gaat natuurlijk om het relatieve schermoppervlak he. Een 47" scherm waar je 5m vanaf zit is kleiner dan een 32" scherm waar je 50cm vanaf zit.quote:
Welnee, pc-gamers hebben weer mods.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:37 schreef drumstickNL het volgende:
Ik snap wel wat er leuk kan zijn als je zo'n game op de console hebt maar het gaat toch ten koste van de content voor PC gamers.
Inderdaad weinig zinvol. Beide hebben zo hun voor- en nadelen per spel en dan heb je ook nog zoiets als smaak.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:48 schreef ems. het volgende:
Zullen we de pc/console discussie nu even achterwege laten? Het wordt toch hetzelfde spel
Smaak is voor losers.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:10 schreef STING het volgende:
[..]
Inderdaad weinig zinvol. Beide hebben zo hun voor- en nadelen per spel en dan heb je ook nog zoiets als smaak.
Mass Effect was in eerste instantie alleen voor de 360 en dat was de vernieuwendste RPG van de laatste jarenquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:14 schreef RickoKun het volgende:
Daarbij zijn er veel meer mogelijkheden gameplay-gerelateerd voor de PC (want kan meer programmering aan, meer geheugen), en dan heb ik het niet over de simpele fast travel knoppen.
Daarom zijn al die games de afgelopen 5 jaar (en de toekomstige 3) hetzelfde, omdat die consoles een stop op de knop hebben. Beter dan HDR wordt het de komende tijd niet.
Maar er valt zoveel meer te doen, er worden dingen weggelaten omdat de consoles het niet aankunnen. Zoals bij oblivion dat je indoor (steden) en outdoor (landschap) hebt, dat was bij Morrowind niet het geval.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:16 schreef Seam het volgende:
[..]
Mass Effect was in eerste instantie alleen voor de 360 en dat was de vernieuwendste RPG van de laatste jaren
Nee daar heb je wel gelijk in, maar zelfs dan is Oblivion nog altijd gigantisch.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:22 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar er valt zoveel meer te doen, er worden dingen weggelaten omdat de consoles het niet aankunnen. Zoals bij oblivion dat je indoor (steden) en outdoor (landschap) hebt, dat was bij Morrowind niet het geval.
WE!? WEEEEEEEEEE!?!?!?!?!?!?!?!???!?!?!?!?!quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:24 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee daar heb je wel gelijk in, maar zelfs dan is Oblivion nog altijd gigantisch.
Maar we zouden stoppen met deze discussie
Onze ideeen die we graag in Skyrim terug willen zien. Ik vond bij Morrowind dat afgesloten deel bij de bergen echt vet. Het was moeilijk om het daar vol te houden en er waren meer geheimen verborgen, zoals de tempels waar je de Dweomer artefacten moest halen. De Oblivion Planes vond ik in eerste instantie supervet, maar het maakte het einde wel minder stoer. Zou veel bruter zijn geweest als dat zich ook in een Plane afspeelde.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:25 schreef RickoKun het volgende:
[..]
WE!? WEEEEEEEEEE!?!?!?!?!?!?!?!???!?!?!?!?!
Mwah ik vond het wel interessant om te bediscussiëren
Maarja waar moeten we het nu anders over hebben? Er is niks bekend behalve dan die trailer en dat het met een nieuwe engine wordt gemaakt.
Ik bedoel juist voor de finale een unieke Plane, met echt een soort van stad/fort waar in je moest infiltreren. Nu vond ik de finale nogal flets.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:38 schreef STING het volgende:
De Oblivion planes vond ik juist heel erg eentonig en saai.
Dit is juist het meest onderscheidende van TES. Vind dit altijd perfect werken en je hebt echt het gevoel dat je dingen aan het trainen bent. Nee het zou juist andersom moeten, meer RPG's moeten dit systeem gebruiken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:43 schreef Desunoto het volgende:
Als je er eentje verkent had, had je alles al gezien.
Wat ik vooral wil zien is dat het zogenaamde "level scaling" aangepast wordt. Niet dat het compleet weg moet, maar dat je niet meer alleen super sterke beesten tegenkomt. De minder sterke wezens moeten ook blijven. Dan heb je wel het gevoel dat je sterker wordt. En eigenlijk zouden ze terug moeten naar een basissysteem: je krijgt experience naarmate je quests doet en dingen vermoord. En die je dan gewoon kan verdelen over je verschillende attributen.
Jup, mee eens.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:53 schreef Seam het volgende:
[..]
Dit is juist het meest onderscheidende van TES. Vind dit altijd perfect werken en je hebt echt het gevoel dat je dingen aan het trainen bent. Nee het zou juist andersom moeten, meer RPG's moeten dit systeem gebruiken.
Ik ookquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:39 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik bedoel juist voor de finale een unieke Plane, met echt een soort van stad/fort waar in je moest infiltreren. Nu vond ik de finale nogal flets.
Ik vond dat juist altijd het grootste nadeel... Ik bedoel, hoe kan je nou geen XP krijgen als je de halve wereld hebt gered, puur omdat je niet gesprongen hebt ofzo? Nee, van mij mag Skyrim het normale XP-systeem gebruiken zoals alle andere games dat doen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:53 schreef Seam het volgende:
[..]
Dit is juist het meest onderscheidende van TES. Vind dit altijd perfect werken en je hebt echt het gevoel dat je dingen aan het trainen bent. Nee het zou juist andersom moeten, meer RPG's moeten dit systeem gebruiken.
Als je niet springt zal je er ook niet beter in worden, wat vind je daar onlogisch aan?quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik vond dat juist altijd het grootste nadeel... Ik bedoel, hoe kan je nou geen XP krijgen als je de halve wereld hebt gered, puur omdat je niet gesprongen hebt ofzo?
quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik vond dat juist altijd het grootste nadeel... Ik bedoel, hoe kan je nou geen XP krijgen als je de halve wereld hebt gered, puur omdat je niet gesprongen hebt ofzo? Nee, van mij mag Skyrim het normale XP-systeem gebruiken zoals alle andere games dat doen.
Als ik niet spring word ik niet beter in springen in alle RPG's. Maar in TES word ik in niets beter als ik niet spring en acrobatics als primary skill heb. Dat is toch klets.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:00 schreef Seam het volgende:
[..]
Als je niet springt zal je er ook niet beter in worden, wat vind je daar onlogisch aan?
Je bent een newbie zo te zienquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Als ik niet spring word ik niet beter in springen in alle RPG's. Maar in TES word ik in niets beter als ik niet spring en acrobatics als primary skill heb. Dat is toch klets.
Nee hoor.quote:
Weet ik. Maar je moet je primary skills gebruiken anders level je niet. En dat is gewoon verrot.quote:Als je springt en je levelt daarin als misc skill dan voegt het juist toe bij de bonussen (x3, x5) als je een nieuw level bereikt. Hierdoor kun je juist snel levelen naar 100 punten bij iedere attribute.
Maar mijn waerde Bart, je gaat niet een winning formula veranderen, wat Seam al zei; dát is juist wat TES onderscheidt van die miljarden anderen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
Weet ik. Maar je moet je primary skills gebruiken anders level je niet. En dat is gewoon verrot.
Ja dat is ook wel weer zo. Ik ben er gewoon nooit zo'n fan van geweest. Aan het begin kies je je skills, en dan denk je: acrobatics, da's handig, primary skill. En dan ga je spelen en dan blijkt dat je het eigenlijk niet gebruikt. Met elke andere RPG geen probleem, je spendeert gewoon je XP aan andere skills. Maar in TES heb je dan een probleem omdat je (bijna) niet levelt als je een paar van die skills zo hebt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:09 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar mijn waerde Bart, je gaat niet een winning formula veranderen, wat Seam al zei; dát is juist wat TES onderscheidt van die miljarden anderen.
Als jij veel gaat schieten met een geweer, word je er toch ook beter in? Dan word je toch niet ineens beter in het sneaken?
Maar dat vind ik ook juist leuk hoorquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:14 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel weer zo. Ik ben er gewoon nooit zo'n fan van geweest. Aan het begin kies je je skills, en dan denk je: acrobatics, da's handig, primary skill. En dan ga je spelen en dan blijkt dat je het eigenlijk niet gebruikt. Met elke andere RPG geen probleem, je spendeert gewoon je XP aan andere skills. Maar in TES heb je dan een probleem omdat je (bijna) niet levelt als je een paar van die skills zo hebt.
En dit probleem heb je niet bij andere RPG's? Want je wil toch juist een perfect character hebben en dat lukt je nooit in een keer. Sterker nog, ik ben teleurgesteld als dat wel kan.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:17 schreef Bart het volgende:
Precies, dan moet je weer opnieuw beginnen, en daar heb ik echt een hekel aan. Ik wil spelen van het begin tot het eind en dan klaar. En als het een goed spel is, dan nog een keer. Maar niet 8x hetzelfde stukje binnen korte tijd
.
Perfect niet nee, maar het lukt altijd wel zó dat ik er prima van het begin tot het eind mee kan spelenquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:18 schreef Seam het volgende:
[..]
En dit probleem heb je niet bij andere RPG's? Want je wil toch juist een perfect character hebben en dat lukt je nooit in een keer. Sterker nog, ik ben teleurgesteld als dat wel kan.
Je brengt het perfect onder woordenquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef RickoKun het volgende:
[..]Ja maar......de TES games hadden altijd al zo iets!
Trouwens, waar je wel gelijk in hebt, is dat het epische gevoel wel wat beter mag. Niemand weet aan het eind van het spel dat jij die ultimate baas bent. Niemand die je bedankt etc etc.
Ik wil aan het eind gewoon ook van die npc's horen hoe kenservet ik wel niet ben, en dat alle bitches mij in de mond willen nemen.
...bij wijze van.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:21 schreef HyperViper het volgende:
Ik heb vernomen dat het spel gaat draaien op een aangepaste Quake 2 engine; wordt badass.
Bij Morrowind kon je iig nog "Nerevar" worden. Dat heb ik idd ook wel gemist bij Oblivion.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef RickoKun het volgende:
[..]Ja maar......de TES games hadden altijd al zo iets!
Trouwens, waar je wel gelijk in hebt, is dat het epische gevoel wel wat beter mag. Niemand weet aan het eind van het spel dat jij die ultimate baas bent. Niemand die je bedankt etc etc.
Ik wil aan het eind gewoon ook van die npc's horen hoe kenservet ik wel niet ben, en dat alle bitches mij in de mond willen nemen.
...bij wijze van.
Het verhaal van Oblivion viel sowieso best wel tegen. Vooral het einde was tenenkrommend slechtquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:53 schreef Seam het volgende:
Maar dat had ook te maken met het verhaal heZoiets paste niet echt binnen het verhaal in Oblivion.
Als Nerevar flikte ik ook alles wat ik maar kon doen... complete dorpen uitmoorden, een volledig Indoril-outfit aanhebben en als er een guard over begon te zeiken was ie dood, guildmembers doden want fuck jullie ik ben de baas EN Nerevar reborn...quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:47 schreef Samael het volgende:
[..]
Bij Morrowind kon je iig nog "Nerevar" worden. Dat heb ik idd ook wel gemist bij Oblivion.
quote:
Of dikke vette nucleaire bommen kunnen casten, en dan een compleet stadje uitroeien op een langzame manier vanwege de radioactieve fallout waardoor ze in ghouls veranderen en.......oh wacht dat is een ander spelquote:Op zaterdag 18 december 2010 15:29 schreef Seam het volgende:
Spirit Bomb wordt waarschijnlijk bedoeld, die is veel groter. Zoiets lijkt me ook wel stoer, maar gezien de schaal bij area effects is dat nooit mogelijk. Dan vallen de andere vuurballen veel te goed uit.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:25 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Of dikke vette nucleaire bommen kunnen casten, en dan een compleet stadje uitroeien op een langzame manier vanwege de radioactieve fallout waardoor ze in ghouls veranderen en.......oh wacht dat is een ander spel
Ja daar zeg je wel iets inderdaad. 't Zijn niet vaak gevechten waarbij je meerdere tegenstanders tegen het lijf komt (nouja, max. 5 dan).quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:26 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee maar wat epische gevechten zou wel een mooie toevoeging zijn. Oblivion had dat al wat meer. Hoewel de quests die je samen moest uitvoeren als duo wel soms irritant waren door de AI. Maar zo'n massagevecht ljikt me wel prachtig, hoewel dat veel te moeilijk te realiseren is in zo'n game.
OF wat ook kan: gevechten tegen gigantische beesten. Het lijkt me echt episch om een keer in een TES game tegen een draak of demon te vechtenquote:Op zaterdag 18 december 2010 16:28 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja daar zeg je wel iets inderdaad. 't Zijn niet vaak gevechten waarbij je meerdere tegenstanders tegen het lijf komt (nouja, max. 5 dan).
Met Might and Magic had je gewoon 100 monsters tegenover je staan
Die Daedric tempel in het noorden van Morrowind waar iedereen elkaar in naam van Sheogorath af aan het slachten was.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:26 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee maar wat epische gevechten zou wel een mooie toevoeging zijn. Oblivion had dat al wat meer. Hoewel de quests die je samen moest uitvoeren als duo wel soms irritant waren door de AI. Maar zo'n massagevecht ljikt me wel prachtig, hoewel dat veel te moeilijk te realiseren is in zo'n game.
Oh ja dat was ik alweer helemaal vergeten. Ik schrok me te pletter toenquote:Op zaterdag 18 december 2010 16:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die Daedric tempel in het noorden van Morrowind waar iedereen elkaar in naam van Sheogorath af aan het slachten was.
Mja, en de companion ging altijd net voor me staan als ik sloeg, schoot of een spell casttequote:Op zaterdag 18 december 2010 16:26 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee maar wat epische gevechten zou wel een mooie toevoeging zijn. Oblivion had dat al wat meer. Hoewel de quests die je samen moest uitvoeren als duo wel soms irritant waren door de AI. Maar zo'n massagevecht ljikt me wel prachtig, hoewel dat veel te moeilijk te realiseren is in zo'n game.
Het enige goede aan Mass Effect was het verhaal, dus ik weet niet of dat je argument kracht bijzetquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:16 schreef Seam het volgende:
[..]
Mass Effect was in eerste instantie alleen voor de 360 en dat was de vernieuwendste RPG van de laatste jaren
'I'm on your side!quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mja, en de companion ging altijd net voor me staan als ik sloeg, schoot of een spell castte
Bethesda kennende komen die pas heel laatquote:
Weet nog goed wat het allereerste was wat ik deed: net zo lang op de koning inbeuken tot de guards me afmaaktenquote:Op maandag 20 december 2010 13:05 schreef KeizerKuzco het volgende:
[..]
'I'm on your side!'
Geweldig altijd
Is dat een gamemagazine oid?quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:07 schreef Aneurysma het volgende:
Jongens.Waar krijg ik in Nederland zo'n Game Informer? Of gaat dat hem niet worden?
quote:
Oh ik heb het hele topic niet gelezen dus dacht dat het al gezegd was. In het februari-nummer van Game Informer (een gamemagazine dus inderdaad) komt de eerste echte informatie vrij in de vorm van een 12-pagina lange onthulling. Abbonees krijgen hem 6 januari ofzo al.quote:
Ja is dat zo? En waar dan? Ik neem niet aan dat elk willekeurig Amerikaans game-blad gewoon in heel Nederland verkrijgbaar is.quote:Op woensdag 22 december 2010 01:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Dan kun je toch in de winkel kopen?
Probeer Schiphol of A'dam Centraal.quote:Op woensdag 22 december 2010 02:01 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Ja is dat zo? En waar dan? Ik neem niet aan dat elk willekeurig Amerikaans game-blad gewoon in heel Nederland verkrijgbaar is.
Ik denk dat die info allemaal ingescanned zal worden. Ik weet niet of je dat vervelend vindt maar ik haal die info daar dan wel uitquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:07 schreef Aneurysma het volgende:
Jongens.Waar krijg ik in Nederland zo'n Game Informer? Of gaat dat hem niet worden?
Goed punt. Maar dan moet ik wachten tot de scans online staan.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:27 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik denk dat die info allemaal ingescanned zal worden. Ik weet niet of je dat vervelend vindt maar ik haal die info daar dan wel uit
Dat gaat minder dan 24 uur na de uitgave duren hoorquote:Op woensdag 22 december 2010 20:47 schreef Aneurysma het volgende:
http://twitter.com/#!/Andrew_Reiner/status/17626997882626048
Can't wait.
[..]
Goed punt. Maar dan moet ik wachten tot de scans online staan.
morrowind overhaul en morrowind graphics extender doen het ook goed om het spel wat op te leuken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:52 schreef ems. het volgende:
Ter viering van het heugelijke feit heb ik Morrowind + 2 exp maar weer eens geinstalleerd. Met wat mods die her en der te vinden zijn ziet het er voor een oud spel nog erg mooi uit.
Toen hij net uit was heb ik hem heel ver gespeeld en om een reden die ik me niet meer kan herinneren heb ik het nooit helemaal afgemaakt. Volgens mij was er iets fout met mijn saves oid.
Dit is dus mijn 2e keer dat ik het ga spelen. Leuk om te zien dat ik de meeste locaties nog herkenTis toch alweer 8-9 jaar geleden.
Ik vind het toch altijd tegenvallen als ik oude spellen weer ga spelen. Morowind was supertof maar ik weet zeker als ik het nu ga spelen dat het enorm tegen gaat vallen.quote:Op zondag 26 december 2010 16:37 schreef karton het volgende:
[..]
morrowind overhaul en morrowind graphics extender doen het ook goed om het spel wat op te leuken.
Die overhaul en morrowind graphics extender zijn zeker de moeite waard.quote:Op zondag 26 december 2010 22:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het toch altijd tegenvallen als ik oude spellen weer ga spelen. Morowind was supertof maar ik weet zeker als ik het nu ga spelen dat het enorm tegen gaat vallen.
Dat had ik ook toen ik het een hele tijd geleden weer ging spelen. Als je de vanilla versie speelt is het de eerste 30 minuten doorbijten maar daarna wen je eraan en zit je weer helemaal in het spel.quote:Op zondag 26 december 2010 22:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het toch altijd tegenvallen als ik oude spellen weer ga spelen. Morowind was supertof maar ik weet zeker als ik het nu ga spelen dat het enorm tegen gaat vallen.
Niks mis met lekker doorrijden.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:14 schreef Kriegel het volgende:
Ik heb al een jaar de Morrowind GotY liggen, ben nu toch maar bezig wat mods erop te gooien (graphics extender en extra omgevingsgeluid, manual block, one-handed spears o.a.) zodat ik daar eens mee aan de slag kan, wellicht een mooie voorbereiding op Skyrim.
Obvlivion vond ik frustrerend vanwege het domme meelevellen van je vijanden, en toen ik dat met een mod probeerde recht te zetten kreeg ie een perma-crash. Kan 'm niet eens meer deďnstalleren, tief dan ook maar op.
Hopelijk zijn de mods die ik nu erop zet wel een beetje compatible met elkaar, dat vind ik toch altijd verdomd lastig te bepalen. Vooral texture en mesh mods hebben bij mij altijd de neiging om foutmeldingen over ontbrekende files te geven.
Goede tipquote:Op donderdag 30 december 2010 20:38 schreef pagadder het volgende:
De GOTY van Oblivion is nu op Steam te koop voor ¤9.99.
Profiteer ervan, mocht je die nog niet hebben.
Het zijn wel de Steam Sales, dus geldig voor 24 uur.
Kerelquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |