Een HD trailer staat hier: http://www.gametrailers.com/video/vga-10-elder-scrolls/708369quote:Bethesda Softworks heeft The Elder Scrolls V: Skyrim aangekondigd. De uitgever deed dat met een teaser trailer, die werd getoond tijdens de SpikeTV Video Game Awards. Het spel staat gepland voor 11 november 2011.
Uit de trailer, waarin nog geen in-game beelden te zien zijn, valt af te leiden dat The Elder Scrolls V: Skyrim zich afspeelt na The Elder Scrolls IV: Oblivion. Waar in dat spel de de regio Cyrodiil nog centraal stond, daar speelt deel vijf zich af in Skyrim, de noordelijkste provincie van het fictieve koninkrijk Tamriel. Hoewel er nog weinig bekend is over het spel, mag verwacht worden dat Skyrim een stuk grauwer en donkerder wordt dan voorganger Oblivion.
The Elder Scrolls V: Skyrim staat gepland voor een release op 11 november 2011. Bethesda heeft nog niet bekendgemaakt op welke platforms de game zal verschijnen, maar het ligt voor de hand dat de Xbox 360, PlayStation 3 en de pc op een versie kunnen rekenen.
http://tweakers.net/nieuw(...)ls-v-skyrim-aan.html
Eerlijk gezegd had ik nog wel langer verwachtquote:
Inderdaad.quote:Op zondag 12 december 2010 13:14 schreef genakt het volgende:
hopelijk ziet niet weer elk grotje enz hetzelfde eruit
Hier zit Steam Oblivion al te downloaden.quote:Op zondag 12 december 2010 14:43 schreef themole het volgende:
Shit, mijn TES-games liggen op mijn kamer. Had net de behoefte om morrowind/oblivion weer te gaan spelen. Dan vanavond maar.
Dat zou ik wel tof vinden want in Oblivion (en in iets mindere mate in FO3 en NV) waren de omgevingen grotendeels hetzelfde ingedeeld (kon die engine ook niet iets van random omgevingen genereren?). Een voorbeeldje was bijv. dat je nooit in een hoekje hoefde te kijken naar een doorgang of gang naar de volgende ruimte, dit was namelijk altijd in het midden van de kamer. Vaak was het dan ook gangetje-ruimte-gangetje-ruimtequote:
Ik ook trouwensquote:Op zondag 12 december 2010 20:48 schreef KeizerKuzco het volgende:
Mooi! Heb heel veel tijd besteed aan Oblivion (nog nooit uitgespeeld helaas, ik haakte altijd af van de main quest en ging andere dingen doen)
Toffe game
Als ik die savegames nog heb ja!quote:Op zondag 12 december 2010 23:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
RickoKun, ga verder spelen in Morrowind en ontdek het zelf!
Ja ik las het al ergens, maar toch hopen op een paar gebieden waar geen sneeuw ligt.quote:Op maandag 13 december 2010 09:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Skyrim = vooral sneeuw, geen wonder in het uiterste noorden
Nieuwe enginequote:Op maandag 13 december 2010 09:46 schreef HyperViper het volgende:
Elder Scrolls![]()
Hopelijk niet alleen sneeuw!
!
Edit: En een nieuwe engine:
http://twitter.com/Bethblog/status/14010984884604929
Wat is dat? Dat die beesten zich afstemmen op jouw level? Dat was hoogst irritant ja.quote:
Of met bloed zweet en tranen en heel veel tijd zo'n beest verslaan wat je eigenlijk nog lang niet aan zou kunnen. Dat maakt zo'n spel tof imoquote:Op maandag 13 december 2010 11:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is dat? Dat die beesten zich afstemmen op jouw level? Dat was hoogst irritant ja.
In een open RPG wil ik juist dat ik bepaalde monsters nog niet aankan en dan als je 10 levels hoger bent terug gaan met een attitude van "Zo, en wat had jij nou kutbeest?![]()
"
Idd, en in bijv. Morrowind is het een mooie manier van progressie. In eerste instantie zijn sommige beestjes al heel lastig (zeker als wizard). Later wandel je er zo doorheen. Totdat je een gevaarlijk land binnenwandelt waar weer lompere beesten zitten natuurlijkquote:Op maandag 13 december 2010 11:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is dat? Dat die beesten zich afstemmen op jouw level? Dat was hoogst irritant ja.
In een open RPG wil ik juist dat ik bepaalde monsters nog niet aankan en dan als je 10 levels hoger bent terug gaan met een attitude van "Zo, en wat had jij nou kutbeest?![]()
"
quote:Op maandag 13 december 2010 09:54 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Ja ik las het al ergens, maar toch hopen op een paar gebieden waar geen sneeuw ligt.
Plenty dusquote:
Klopt dat wel? Het noorden van Cyrodiil was volgens mij toch echt zee in oblivion? En morrowind zat niet aan het vaste land?quote:
Ik heb de laatste tijd wat Two Worlds 2 gespeeld, en zó hoort het te zijn kwa stemacteurs! Elke character had een andere stem, en bovendien waren die stemmen ook nog leuk ingesproken dus merkte je echt onderscheid!quote:Op maandag 13 december 2010 11:17 schreef STING het volgende:
Hopelijk dit keer met wat meer stem acteur & actrices
Details, details. Verschuiving van continenten gaat gewoon wat sneller in die wereld.quote:Op maandag 13 december 2010 14:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Klopt dat wel? Het noorden van Cyrodiil was volgens mij toch echt zee in oblivion? En morrowind zat niet aan het vaste land?
Zo lijkt het alsof Skyrim relatief klein is in vergelijking met Cyrodiil en Morrowind. Ben benieuwd of de spelwereld dan ook kleiner zal zijn.quote:
En anders verzin je gewoon even een land aan de andere kant van de oceaan of pleurt er nog wat eilanden bij.quote:Op maandag 13 december 2010 14:46 schreef wise het volgende:
[ afbeelding ]
edit:
Regions of the Elder Scrolls
Tamriel Black Marsh | Cyrodiil | Elsweyr | Hammerfell | High Rock | Morrowind | Skyrim | Summerset Isle | Valenwood
Other Lands Akavir | Aldmeris | Atmora | Cathnoquey | Esroniet | Pyandonea | Roscrea | Thras | Yneslea | Yokuda
Worlds Mundus | Nirn | Oblivion
Genoeg delen te maken
Ik zou het niet erg vinden als het iets kleiner zou zijn, maar wel iets voller bijvoorbeeld.quote:Op maandag 13 december 2010 14:47 schreef Devz het volgende:
[..]
Zo lijkt het alsof Skyrim relatief klein is in vergelijking met Cyrodiil en Morrowind. Ben benieuwd of de spelwereld dan ook kleiner zal zijn.
aangezien er de hoogste berg staat en verder her en der ook bergen zal het wel veel cave explorer uit hangen wordenquote:Op maandag 13 december 2010 14:47 schreef Devz het volgende:
[..]
Zo lijkt het alsof Skyrim relatief klein is in vergelijking met Cyrodiil en Morrowind. Ben benieuwd of de spelwereld dan ook kleiner zal zijn.
Het mag van mij best groot en uitgestrekt zijn met veel random stuff erin, als het allemaal maar te bereizen is.quote:Op maandag 13 december 2010 15:00 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden als het iets kleiner zou zijn, maar wel iets voller bijvoorbeeld.
Minder grote lege vlaktes is alleen maar een plus in mijn ogen.
Toch maar weer eens Oblivion spelen.
Morrowind speelde zich alleen af op het eiland Vvardenfell. Qua grootte van de provincie maak ik me daarom niet veel zorgenquote:Op maandag 13 december 2010 14:47 schreef Devz het volgende:
[..]
Zo lijkt het alsof Skyrim relatief klein is in vergelijking met Cyrodiil en Morrowind. Ben benieuwd of de spelwereld dan ook kleiner zal zijn.
Gewoom vaste travelpoints zoals in morrowind lijkt me wel genoeg iddquote:Op maandag 13 december 2010 15:55 schreef Appelknaller het volgende:
Als je niet zo vanuit een menuutje kan fast-travelen lijkt het sowieso wel groter dan Oblivion.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:55 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Gewoom vaste travelpoints zoals in morrowind lijkt me wel genoeg idd
Dat... of een prijs voor fast travel. Geen instant teleportation IIG.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:55 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Gewoom vaste travelpoints zoals in morrowind lijkt me wel genoeg idd
Wat ik trouwens ook hoop is dat (zal toch wel niet gebeuren, dat kunnen die gare spelcomputers niet aan) we weer meer vrijheid krijgen. In de zin dat er ook weer levitation spells komen, en dat we dan weer recall & mark spells terugzien.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:24 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Dat... of een prijs voor fast travel. Geen instant teleportation IIG.
Neemt een groot deel van het " holy hel wat is het groot hier" gevoel weg.
is tegenwoordig veel te moeilijk om te realiseren, daarvoor zou je weer op de mods moeten wachtenquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wat ik trouwens ook hoop is dat (zal toch wel niet gebeuren, dat kunnen die gare spelcomputers niet aan) we weer meer vrijheid krijgen. In de zin dat er ook weer levitation spells komen, en dat we dan weer recall & mark spells terugzien.
( hoeft niet zo heel erg, maar wat wel cool zou zijn: Als je een hele hoge mage bent (zeg maar al de beste van het spel) dat je dan waanzinnig brute spells kan doen, zoals vroegah met Might and Magic, dat je een complete stad in de hens kon zetten, nouja de inwoners ervan)
Dat was cool idd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wat ik trouwens ook hoop is dat (zal toch wel niet gebeuren, dat kunnen die gare spelcomputers niet aan) we weer meer vrijheid krijgen. In de zin dat er ook weer levitation spells komen, en dat we dan weer recall & mark spells terugzien.
( hoeft niet zo heel erg, maar wat wel cool zou zijn: Als je een hele hoge mage bent (zeg maar al de beste van het spel) dat je dan waanzinnig brute spells kan doen, zoals vroegah met Might and Magic, dat je een complete stad in de hens kon zetten, nouja de inwoners ervan)
*kwijl*quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wat ik trouwens ook hoop is dat (zal toch wel niet gebeuren, dat kunnen die gare spelcomputers niet aan) we weer meer vrijheid krijgen. In de zin dat er ook weer levitation spells komen, en dat we dan weer recall & mark spells terugzien.
( hoeft niet zo heel erg, maar wat wel cool zou zijn: Als je een hele hoge mage bent (zeg maar al de beste van het spel) dat je dan waanzinnig brute spells kan doen, zoals vroegah met Might and Magic, dat je een complete stad in de hens kon zetten, nouja de inwoners ervan)
Ik hoop iig dat ze spells zoals die van Midas Magic e.d. erin zullen stoppenquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wat ik trouwens ook hoop is dat (zal toch wel niet gebeuren, dat kunnen die gare spelcomputers niet aan) we weer meer vrijheid krijgen. In de zin dat er ook weer levitation spells komen, en dat we dan weer recall & mark spells terugzien.
( hoeft niet zo heel erg, maar wat wel cool zou zijn: Als je een hele hoge mage bent (zeg maar al de beste van het spel) dat je dan waanzinnig brute spells kan doen, zoals vroegah met Might and Magic, dat je een complete stad in de hens kon zetten, nouja de inwoners ervan)
Hier wacht ik al op sinds het uitkomen van Daggerfallquote:
Gezien het grote aantal Dwemer ruins in Morrowind verwacht ik toch ook wel wat in Skyrim. Weet niet goed of Dwemer ook daar voorkwamen, maar dat was wel één van de mooiste dingen in Morrowind.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:34 schreef BWolf het volgende:
Wat kondigt de trailer nou precies aan? Dat we het op moeten gaan nemen tegen draken? Ik dacht in eerste instantie dat de dwemer terugkeerden, omdat er gepraat werd over iets waarvan mensen niet wisten of het wel bestaan had, dus dat zou dwemer kunnen zijn. Maar dat zal wel niet helaas, ook al zou ik het wel gruwelijk vinden.
Ik wel, aangezien ze waarschijnlijk voor een console-crowd-pleaser gaanquote:Op woensdag 15 december 2010 19:03 schreef Document1 het volgende:
Ik hoop dat ze zeer goed naar de kritiek op Oblivion hebben geluisterd, als ze dat gedaan hebben maak ik mij geen zorgen.
Fuck die consolesquote:Op woensdag 15 december 2010 19:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik wel, aangezien ze waarschijnlijk voor een console-crowd-pleaser gaan
bethesda..... nooitquote:Op woensdag 15 december 2010 20:09 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Fuck die consolesProbaly gonna be some port.
Kennende wel. Maar kijk naar DICE en EA, EA nam DICE over en nu fucked up ports everywhere.quote:
Heb jij dan slechts een klein stom schermpje op je pc aangeslotenquote:Op donderdag 16 december 2010 21:21 schreef Devz het volgende:
Zo'n game speelt gewoon veeeel lekkerder weg op de bank met een controller dan achter zo'n klein stom schermpje.
Je weet dat Morrowind ook op de consoles was? :quote:Op donderdag 16 december 2010 20:44 schreef KoningSjef het volgende:
O my god.. wat ben ik blij dat dit spel nu EINDELIJK is aangekondigd.
Hoop overigens wel dat het weer meer richting Morrowind trekt.. maar goed.. dat zal inderdaad vanwege die sterf consoles wel niet gebeuren.
mijn 32" beeldscherm is anders groot zat. + De mods voor de pc maken het 1000x beter dan op de consolequote:Op donderdag 16 december 2010 21:21 schreef Devz het volgende:
Zo'n game speelt gewoon veeeel lekkerder weg op de bank met een controller dan achter zo'n klein stom schermpje.
Consoles
Oblivion was qua sfeer idd best blij met die strak blauwe lucht en de groene bomen.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:44 schreef KoningSjef het volgende:
O my god.. wat ben ik blij dat dit spel nu EINDELIJK is aangekondigd.
Hoop overigens wel dat het weer meer richting Morrowind trekt.. maar goed.. dat zal inderdaad vanwege die sterf consoles wel niet gebeuren.
Dat lijkt me sterk en ik mag het niet hopen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |