abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89827893
quote:
Op zondag 12 december 2010 11:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik je nog steeds niet begrijp; ik ben moslim. Wat verandert daaraan als ik er kritisch over nadenk en me niet verbonden voel met haatbaarden en terroristen?
Hm , wie in dit topic voelt zich verbonden met haatbaarden eb terroristen ? Nog niemand gezien eigenlijk.
  zondag 12 december 2010 @ 11:58:22 #102
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89827899
quote:
Op zondag 12 december 2010 11:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien is het dan wel genetisch.
Nee, het is de cultuur, stupid.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_89827924
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijn koppeling klopt volstrekt, hij lijkt te insinueren dat de grondslag van het terrorisme in zijn geheel niet te maken heeft met de situatie aldaar. Ten tweede vraag ik mij af waaruit blijkt dat dit "heel dicht bij het goedpraten van terrorisme" komt. Elke constatering die ik maak, is volgens jou vijandelijk.
Het was geen 'vijandige' opmerking; het was een poging om je te wijzen op de logica die er onder je opmerking zat. Aanslagen op Amerikaanse belangen is een heel erg zwak alternatief voor het streven naar vrijheid en democratie in je eigen land.
  zondag 12 december 2010 @ 11:59:36 #104
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89827931
quote:
Op zondag 12 december 2010 11:57 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar HiZ is geen Turk, maar een Nederlander. :P
En Mutant01 is een Marokkaanse moslim die heel liberaal in het leven staat.
Ik vind Mutant allesbehalve liberaal. Het is zo'n echte SGPert die als hij de kans krijgt voor iedereen de vrijdagsluiting gaat laten doorvoeren.
pi_89827949
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:58 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, het is de cultuur, stupid.
De "cultuur". Oh, dan is het dus niet de religie? Hey, dus naast genen en geloof hebben we nog cultuur. Hmm zouden er misschien NOG MEER dingen een rol spelen!

Daarnaast is het frappant dat je spreekt over "cultuur", op welke wijze wordt terrorisme of agressief gedrag gepromoot in de Marokkaanse cultuur volgens jou?
Allah Al Watan Al Malik
pi_89827974
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hm , wie in dit topic voelt zich verbonden met haatbaarden eb terroristen ? Nog niemand gezien eigenlijk.
In dit topic denk ik inderdaad niemand. Als ik die indruk heb gegeven wil ik me daarvoor wel verontschuldigen. Maar de groep die zich moslim noemt is wat groter dan onze gezellige praatkransje he.
pi_89827982
quote:
Op zondag 12 december 2010 11:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik vind Mutant allesbehalve liberaal. Het is zo'n echte SGPert die als hij de kans krijgt voor iedereen de vrijdagsluiting gaat laten doorvoeren.
Mutant?

Dan ken je hem niet goed genoeg.
pi_89827987
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het was geen 'vijandige' opmerking; het was een poging om je te wijzen op de logica die er onder je opmerking zat. Aanslagen op Amerikaanse belangen is een heel erg zwak alternatief voor het streven naar vrijheid en democratie in je eigen land.
Wie heeft het over alternatieven? Daar waar ik slechts een objectieve constatering maak, meen jij daar een politieke statement in te zien. De logica achter mijn opmerking heb ik ook vrij duidelijk gemaakt me dunkt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89828020
quote:
Op zondag 12 december 2010 12:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

In dit topic denk ik inderdaad niemand. Als ik die indruk heb gegeven wil ik me daarvoor wel verontschuldigen. Maar de groep die zich moslim noemt is wat groter dan onze gezellige praatkransje he.
Dat is waar.
pi_89828054
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De "cultuur". Oh, dan is het dus niet de religie? Hey, dus naast genen en geloof hebben we nog cultuur. Hmm zouden er misschien NOG MEER dingen een rol spelen!

Daarnaast is het frappant dat je spreekt over "cultuur", op welke wijze wordt terrorisme of agressief gedrag gepromoot in de Marokkaanse cultuur volgens jou?
Oh ik denk wel degelijk dat er een verschil te zien is dat mede cultureel bepaald is. Ik heb ooit gelezen dat een belangrijk verschil in bijvoorbeeld de Turkse en Marokkaanse cultuur wordt veroorzaakt dat Marokko wel gekoloniseerd is en Turkije niet. Met als gevolg dat mensen de overheid anders zien. Dat lijkt mij een heel aannemelijke theorie en ik geloof ook niet dat je je hele geschiedenis en cultuur in één generatie overboord kunt gooien.
pi_89828136
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie heeft het over alternatieven? Daar waar ik slechts een objectieve constatering maak, meen jij daar een politieke statement in te zien. De logica achter mijn opmerking heb ik ook vrij duidelijk gemaakt me dunkt.
Elke opmerking wordt gelezen in zijn context, als je het hebt over het 'gevaar van de Islam' en terrorisme, kun je niet plotseling claimen dat een opmerking die standaard in het handboek van de terrorist wordt gebruikt om goed te praten dat ze mensen opblazen niet (zonder nadere kwalificatie) als objectieve constatering poneren.
pi_89828156
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:04 schreef HiZ het volgende:
Oh ik denk wel degelijk dat er een verschil te zien is dat mede cultureel bepaald is. Ik heb ooit gelezen dat een belangrijk verschil in bijvoorbeeld de Turkse en Marokkaanse cultuur wordt veroorzaakt dat Marokko wel gekoloniseerd is en Turkije niet. Met als gevolg dat mensen de overheid anders zien. Dat lijkt mij een heel aannemelijke theorie en ik geloof ook niet dat je je hele geschiedenis en cultuur in één generatie overboord kunt gooien.
Dat zal met name in Algerije een grote rol spelen of hebben gespeeld. Ik zie niet in hoe de kolonisatie van Marokko echter een zodanige cultuurverandering heeft gebracht. Dat noorderlingen een wat vijandigere houding hebben jegens autoriteit (of er in ieder geval wat wantrouwender tegenover staan) kan kloppen. Alleen heeft dat niet met de kolonisator te maken, maar meer met Hassan II. En dat verleden is met zijn dood begraven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89828181
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:56 schreef Canavar het volgende:

[..]

:) Hebben ze van de islam.
Tis toch belachelijk dat je dit zegt. Ik bedoel ik weet 100% dat je maar weinig weet over de islam, nu hoor ik dit veel, jaaa de terroristen doen dit vanwege de islam, maar als dit geloof nog nooit objectief hebt bestudeerd, hoe kan je dan tot zo'n conclusie komen?
Wat een aannames, wat een aannames toch weer.
En dat allemaal omdat mijn kritiek niet in jouw straatje past?

Wellicht weer een moslim die met andere verzinsels ook komt kakken alsof de koran helemaal gevrijwaard is van geweld en agressie?

Hoe je het ook wendt of keert het was wederom een moslim die een aanslag pleegde.
En dat haalt 'ie niet uit stripboek.
Tenzij er inmiddels ook een stripversie is van de koran voor al die analfabetische moslims.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_89828217
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:07 schreef HiZ het volgende:
Elke opmerking wordt gelezen in zijn context, als je het hebt over het 'gevaar van de Islam' en terrorisme, kun je niet plotseling claimen dat een opmerking die standaard in het handboek van de terrorist wordt gebruikt om goed te praten dat ze mensen opblazen niet (zonder nadere kwalificatie) als objectieve constatering poneren.
Wat er in het handboek van een terrorist staat, kan mij geen reet schelen. Dat jij die associatie maakt, moet je geheel zelf weten. Als ik lieg, is het een ander verhaal. Verder is het vrij duidelijk wie ik quote - en met die quote in gedachte is de context van mijn post vrij helder. Het lijkt overigens ook dat jij heel hard je best doet om geen enkele link te leggen tussen hetgeen er zich afspeelt in de wereldpolitiek en het terrorisme zelf. Steek niet je kop in het zand aub. Terrorisme is vaak iets wat geboren is uit wanhoop, onmacht en gewoon een schijtsituatie. Een welvarende moslim, met genoeg eten, drinken, een dak boven zijn hoofd, geen extreme persoonlijke problemen, zal dan ook niet zo snel een terrorist worden. Iemand in een krottenwijk, waarvan zijn familie of in de bak zit of afgeslacht is, zal wat sneller extreme gedachten vertonen. En daar hoef je geen moslim voor te zijn (kijkend naar de favela's of Zuid-Afrika).
Allah Al Watan Al Malik
pi_89828253
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 19:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Het debat is niet eens meer nodig, het feit dat ze politie, particuliere bewaking en een anti terreureenheid moeten inzetten zegt al genoeg :')
JA WANT ALLE MOSLIMS ZIJN HETZELFDE HERP HERP DERP DERP
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_89828264
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal met name in Algerije een grote rol spelen of hebben gespeeld. Ik zie niet in hoe de kolonisatie van Marokko echter een zodanige cultuurverandering heeft gebracht. Dat noorderlingen een wat vijandigere houding hebben jegens autoriteit (of er in ieder geval wat wantrouwender tegenover staan) kan kloppen. Alleen heeft dat niet met de kolonisator te maken, maar meer met Hassan II. En dat verleden is met zijn dood begraven.
Lijkt me erg optimistisch om te denken dat als de dictator dood is dat alles dan meteen goed is. Het wantrouwen gaat niet zomaar weg en kan generaties overleven. Overigens zie je een niet helemaal onvergelijkbaar proces ook in België/Vlaanderen. De vijandigheid van sommige Vlamingen tegen de Belgische staat is niet heel erg goed meer te begrijpen in een situatie waar ze nagenoeg de zaak hebben overgenomen.
  zondag 12 december 2010 @ 12:15:12 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89828337
het zou voor die relschoppende kutmarokkaantjes (want dat zijn het gewoon) best een oplossing zijn om voor hun een shiara in te voeren, denk dat ze dan zo handloos door het leven gaan.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89828365
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:09 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wat een aannames, wat een aannames toch weer.
En dat allemaal omdat mijn kritiek niet in jouw straatje past?

Wellicht weer een moslim die met andere verzinsels ook komt kakken alsof de koran helemaal gevrijwaard is van geweld en agressie?

Hoe je het ook wendt of keert het was wederom een moslim die een aanslag pleegde.
En dat haalt 'ie niet uit stripboek.

In elk Schrift staan afschuwelijke dingen en geboden. Mensen die ze ook uitvoeren en anderen (willen) doden behoren in een gesticht en lijken me niet representatief voor gematigde gelovigen. (Laat me raden "er zijn geen gematigde moslims"?)
quote:
Tenzij er inmiddels ook een stripversie is van de koran voor al die analfabetische moslims.
Analfabete ;)
Ironisch, no?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89828389
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat er in het handboek van een terrorist staat, kan mij geen reet schelen. Dat jij die associatie maakt, moet je geheel zelf weten. Als ik lieg, is het een ander verhaal. Verder is het vrij duidelijk wie ik quote - en met die quote in gedachte is de context van mijn post vrij helder. Het lijkt overigens ook dat jij heel hard je best doet om geen enkele link te leggen tussen hetgeen er zich afspeelt in de wereldpolitiek en het terrorisme zelf. Steek niet je kop in het zand aub.
Tja, ik vind het gefröbel van Amerika een heel wat kleiner probleem dan het feit dat mensen worden onderdrukt door dictators of de tirannie van de meerderheid. Kun jij zeggen dat de Amerikanen al die dictators aan de macht houdt, maar Iran heeft ons in ieder geval geleerd dat alleen Amerikaanse wapens voor de dictator niet voldoende is om aan de macht te blijven.

Ik geloof, uiteindelijk, dat elk volk de overheid krijgt die het verdient. Omdat ik geloof dat vrijheid iets is wat je neemt, niet krijgt.
pi_89828466
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Lijkt me erg optimistisch om te denken dat als de dictator dood is dat alles dan meteen goed is. Het wantrouwen gaat niet zomaar weg en kan generaties overleven. Overigens zie je een niet helemaal onvergelijkbaar proces ook in België/Vlaanderen. De vijandigheid van sommige Vlamingen tegen de Belgische staat is niet heel erg goed meer te begrijpen in een situatie waar ze nagenoeg de zaak hebben overgenomen.
Het vertrouwen in een goede toekomst is anders enorm groot geworden met het aantreden van de nieuwe monarch. Gallup heeft een enquete gehouden in een aantal islamitische landen om te kijken naar de toekomstperspectieven van de bevolking:

Voor mij is dat behoorlijk veelzeggend. 20 jaar geleden was dit onmogelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89828551
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
In elk Schrift staan afschuwelijke dingen en geboden. Mensen die ze ook uitvoeren en anderen (willen) doden behoren in een gesticht en lijken me niet representatief voor gematigde gelovigen. (Laat me raden "er zijn geen gematigde moslims"?)

[..]

Analfabete ;)
Ironisch, no?
Zo voorspelbaar dat er weer iemand met de bijbel aan komt kakken.
Maar, om het nog maar eens te herhalen, moslims steken er met kop en schouder bovenuit als het aankomt op terroristische aanslagen.
Dus daar ga je met je bijbeltje.

Je ziet zelf toch ook wel in hoe achterlijk het is door elke keer zodra er terechte kritiek en afkeuring komt op de zoveelste islamitische aanslag weer met een vingertje naar andere religies te wijzen.
Faal van de eeuw.
pi_89828570
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het vertrouwen in een goede toekomst is anders enorm groot geworden met het aantreden van de nieuwe monarch. Gallup heeft een enquete gehouden in een aantal islamitische landen om te kijken naar de toekomstperspectieven van de bevolking:

[ afbeelding ]

Voor mij is dat behoorlijk veelzeggend. 20 jaar geleden was dit mogelijk.
Mooi dat mensen hopen dat het beter gaat in de toekomst. Ik hoop het ook. Maar het vervelende met voorspellingen is dat ze notoir onbetrouwbaar zijn als ze de toekomst betreffen.

(Dit betekent dus niet dat ik niet denk dat het na Hassan II beter is geworden in Marokko, alleen dat ik niet geloof dat nu alle Marokkaanse burgers nu de overheid vertrouwen als een liefhebbende moeder)
pi_89828625
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:22 schreef huhggh het volgende:

[..]

Maar, om het nog maar eens te herhalen, moslims steken er met kop en schouder bovenuit als het aankomt op terroristische aanslagen.

Je ziet zelf toch ook wel in hoe achterlijk het is door elke keer zodra er terechte kritiek en afkeuring komt op de zoveelste islamitische aanslag weer met een vingertje naar andere religies te wijzen.
Als we toch met claims gaan smijten; er gaan per dag meer moslims dood aan dat terrorisme dan niet-moslims.
pi_89828629
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:22 schreef HiZ het volgende:
Mooi dat mensen hopen dat het beter gaat in de toekomst. Ik hoop het ook. Maar het vervelende met voorspellingen is dat ze notoir onbetrouwbaar zijn als ze de toekomst betreffen.
Dat klopt, maar het zegt toch wel iets over toename van het vertrouwen. Het hangt extreem met elkaar samen.

quote:
(Dit betekent dus niet dat ik niet denk dat het na Hassan II beter is geworden in Marokko, alleen dat ik niet geloof dat nu alle Marokkaanse burgers nu de overheid vertrouwen als een liefhebbende moeder)
Nee, maar dat zal ook nooit gebeuren. In een democratie gebeurt dat ook niet. Het zou pas eng zijn als het wel zo blijkt te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 december 2010 @ 12:24:56 #125
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89828642
quote:
Op zondag 12 december 2010 12:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De islam heeft vanuit mensenrechtenliefhebbend westers oogpunt een nefaste invloed op de gelovigen; de een is daarvoor gevoeliger dan de ander. Plaatselijke gebruiken/cultuur kunnen de islam afremmen, iets menselijker uitwerking laten krijgen. Maar de ideeen blijven even abject.
pi_89828688
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:24 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De islam heeft vanuit mensenrechtenliefhebbend westers oogpunt een nefaste invloed op de gelovigen; de een is daarvoor gevoeliger dan de ander. Plaatselijke gebruiken/cultuur kunnen de islam afremmen, iets menselijker uitwerking laten krijgen. Maar de ideeen blijven even abject.
Dat zijn een paar mooie gemeenplaatsen. Kun je iets specifieker zijn over welke ideeën we het precies hebben?
pi_89828718
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:22 schreef huhggh het volgende:

[..]

Jij snapt mijn punt niet. Volgens mij denk je dat ik denk dat er niks gezegd mag worden van islamitisch extremisme "omdat hullie de gristenen het ook doen".
Maar nee dus, ik denk dat er in elke kleur, religie en ideologie idioten bestaan die het voor zichzelf of in hun schrift kunnen rechtvaardigen om een ander iets aan te doen. Dit gegeven staat los van die schrift of ideologie, het is gewoon het universele menselijke karaktertrekje om gierend uit de bocht te vliegen bij de "juiste" omstandigheden of motivatie.
En dit moet in elke vorm aangepakt, benoemd en veroordeeld worden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89828729
quote:

[..]

De islam heeft vanuit mensenrechtenliefhebbend westers oogpunt een nefaste invloed op de gelovigen; de een is daarvoor gevoeliger dan de ander. Plaatselijke gebruiken/cultuur kunnen de islam afremmen, iets menselijker uitwerking laten krijgen. Maar de ideeen blijven even abject ...
... volgens jou.
pi_89828760
quote:

[..]

Volgens mij geef je geen antwoord op mijn vraag.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 december 2010 @ 12:29:28 #130
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_89828796
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 10:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jij snapt echt vrij weinig van het principe van netjes discussiëren he?
"Iedereen die het niet met mij eens is, is dom" :N
En ja, dit is een ad hominem om je aan te spreken hierop. Kan helaas niet zonder.

Ik ken een boel moslims die het nooit in hun hoofd zouden halen een ander te bedreigen, overschreeuwen of het woord niet eens zouden gunnen. Dat heeft te maken met ontwikkeldheid en opvoeding, niks met die vijf zuilen.
Ik heb nu een stuk of 5 moslims in mijn kennissenkring en geeneen stoort zich aan mensen die heel erg hun best doen om ze in de hoek te drijven.

En toch heb ik bij moslims die ik niet ken heel vaak het idee dat het eersterangs holbewoners zijn. Zoals ze zich gedragen. Nu is het redelijk bekend dat mensen die meer naar het zuiden wonen wat meer pit hebben (italianen en spanjaarden zijn ook relatief snel op hun pik getrapt), dus daar kun je wel een groot deel van het probleem in terugvinden. Maar dat mensen het debat onmogelijk maken (als dit al het geval is) vind ik echt een teken van onderontwikkeling, waarvan ik hoop dat het slechts een kleine groep betreft.

Het mooie aan een beschaafde samenleving is dat je overal kritiek op mag hebben. Als je dit met geweld wilt tegengaan dan hoor je daar gewoon niet in thuis.
  zondag 12 december 2010 @ 12:30:17 #131
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89828821
quote:
Op zondag 12 december 2010 12:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat zijn een paar mooie gemeenplaatsen. Kun je iets specifieker zijn over welke ideeën we het precies hebben?
Ja dat kan ik, maar daar heb ik nu geen tijd voor, en overigens ook geen zin in, want het is een hoop werk om dat uit te schrijven (al gauw een paginaatje of wat).
pi_89828845
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:29 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

En toch heb ik bij moslims die ik niet ken heel vaak het idee dat het eersterangs holbewoners zijn.
Knap dat je dat idee hebt zonder dat je ze kent.
pi_89828846
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:27 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jij snapt mijn punt niet. Volgens mij denk je dat ik denk dat er niks gezegd mag worden van islamitisch extremisme "omdat hullie de gristenen het ook doen". Maar nee dus, ik denk dat er in elke kleur, religie en ideologie idioten bestaan die het voor zichzelf of in hun schrift kunnen rechtvaardigen om een ander iets aan te doen. Dit gegeven staat los van die schrift of ideologie, het is gewoon het universele menselijke karaktertrekje om gierend uit de bocht te vliegen bij de "juiste" omstandigheden of motivatie.
En dit moet in elke vorm aangepakt, benoemd en veroordeeld worden.
Op papier staat het in zoveel heilige boeken.
Daar gaat de discussie ook niet over, dus waarom echt elke keer dat balletje dan opgooien?
Dat is al zo vaak voorbij gekomen en komt elke keer weer opnieuw voorbij zodra er weer een islamitische terreuraanslag heeft plaatsgevonden.
Het voegt helemaal niks toe aan de discussie en leidt alleen maar van het ontopic onderwerp.

Feit is dat, integenstelling tot de andere religies, volgelingen van de islam ook daadwerkelijk terroristische daden uitvoeren.
Faal van de eeuw.
pi_89828894
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:30 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja dat kan ik, maar daar heb ik nu geen tijd voor, en overigens ook geen zin in,
Ok, ik kan je wel even helpen. Als je geen zin er in hebt moet je hier even klikken.
pi_89828896
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:30 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja dat kan ik, maar daar heb ik nu geen tijd voor, en overigens ook geen zin in, want het is een hoop werk om dat uit te schrijven (al gauw een paginaatje of wat).
Je kan vast een simpel voorbeeldje opnoemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89828925
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:30 schreef huhggh het volgende:

[..]

Feit is dat, integenstelling tot de andere religies, SOMMIGE volgelingen van de islam ook daadwerkelijk terroristische daden uitvoeren.
  zondag 12 december 2010 @ 12:33:55 #137
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89828969
quote:
Op zondag 12 december 2010 12:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij geef je geen antwoord op mijn vraag.
Reken maar van wel.

Cultuur is niets anders dan een gedeeld stelsel van ideeen en gebruiken. Religie is een specialis daarvan. De ideeenset islam is abject (m.i.), maar als deze set verwaterd wordt in een brede culturele context, kan het met de uitwerking wel meevallen. Vgl het verdunnen van bepaalde stoffen.
pi_89828993
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:30 schreef huhggh het volgende:

[..]

Op papier staat het in zoveel heilige boeken.
Daar gaat de discussie ook niet over, dus waarom echt elke keer dat balletje dan opgooien.

Feit is dat, integenstelling tot de andere religies, volgelingen van de islam ook daadwerkelijk terroristische daden uitvoeren.
In tegenstelling tot?
http://www.loonwatch.com/2010/01/not-all-terrorists-are-muslims/
  zondag 12 december 2010 @ 12:35:22 #139
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89829031
quote:
Op zondag 12 december 2010 12:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan vast een simpel voorbeeldje opnoemen.
Een enkel voorbeeld is niet genoeg, want het gaat om hele stelsel. Maar goed, als je aamdringt: kijk eens naar de positie van niet-islamieten in de islam.
pi_89829033
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Reken maar van wel.

Cultuur is niets anders dan een gedeeld stelsel van ideeen en gebruiken. Religie is een specialis daarvan. De ideeenset islam is abject (m.i.), maar als deze set verwaterd wordt in een brede culturele context, kan het met de uitwerking wel meevallen. Vgl het verdunnen van bepaalde stoffen.
Jij ziet een groep mensen als 1 vloeistof?
pi_89829052
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:32 schreef Klaudias het volgende:

[..]

:')
Lekker belangrijk ook weer.
Ik zei daarentegen ook niet "alle".
Maar ja, die politiek correctie kniereflex van jou he.

Altijd maar weer die onzinnige discussie om elke keer "sommige" overal voor te moeten plakken.
Dat kom je dus echt alleen maar bij discusies over moslims en de islam tegen. Zo krampachtig, die misplaatste angst om mensen "over een kam te scheren".

[ Bericht 3% gewijzigd door huhggh op 12-12-2010 12:43:03 ]
Faal van de eeuw.
pi_89829057
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Een enkel voorbeeld is niet genoeg, want het gaat om hele stelsel. Maar goed, als je aamdringt: kijk eens naar de positie van niet-islamieten in de islam.
Ja en?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 december 2010 @ 12:38:26 #143
3542 Gia
User under construction
pi_89829137
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:24 schreef HiZ het volgende:
Als we toch met claims gaan smijten; er gaan per dag meer moslims dood aan dat terrorisme dan niet-moslims.
Moslims die moslims doden om een punt te maken.
pi_89829145
quote:

[..]

Reken maar van wel.

Ik denk persoonlijk niet dat religie als een tak van cultuur gezien kan worden. Ik denk dat een deel van religie misschien de gebruiken van een cultuur kan vormen, maar dat een deel ervan ook niet te verenigen valt hiermee. Denk aan de marabout-cultus in Marokko. Dat is cultuur, een religieus gebruik maar staat haaks op de grondslag van islam.
pi_89829160
quote:
Die cijfers zijn A) oud en B) allang ontkracht, doe eerst je huiswerk.
Maar lekker ontopic ook weer.

Is dat trouwens je hele insteek hier, om het maar niet te hoeven hebben over die aanslag in Zweden?
Faal van de eeuw.
pi_89829164
quote:

[..]

Reken maar van wel.

Cultuur staat echter in tegenstelling tot bepaalde religies, niet zwart op wit. Verdunnen zou alleen mogelijk zijn een een transparante, vloeibare ideenset. Derhalve is het niet de "culturele" ideeenset die bepaalde aspecten kan versterken of verwateren, maar eerder de individuele ideeenset. Vandaar ook dat terrorisme in beperkte mate voorkomt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89829271
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:39 schreef huhggh het volgende:

[..]

Die cijfers zijn A) oud
Dus sindsdien zijn er alleen islamitische aanslagen geweest?
quote:
en B) allang ontkracht, doe eerst je huiswerk.
Ontkracht? Hoezo? Het lijkt me in ieder geval jouw punt te ontkrachten dat alleen moslims aanslagne uitvoeren.
quote:
Maar lekker ontopic ook weer.

Is dat trouwens je hele insteek hier, om het maar niet te hoeven hebben over die aanslag in Zweden?
Pssst, dit is niet het topic over de aanslag in Zweden ;)
Meerdere explosies in Stockholm
pi_89829273
Tering, als je het over een topic hebt wat van het onderwerp afdwaalt, dan is dit een klassiek voorbeeld.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 12 december 2010 @ 12:43:12 #149
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89829296
quote:
Op zondag 12 december 2010 12:35 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Jij ziet een groep mensen als 1 vloeistof?
Ik vind dat inderdaad een goede vergelijking.
pi_89829314
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:42 schreef Hathor het volgende:
Tering, als je het over een topic hebt wat van het onderwerp afdwaalt, dan is dit een klassiek voorbeeld.
Wat wil je dan? Een topic waarin iedereen "oeh aah, wat erg" zegt? Of een topic waarin iedereen loopt te schreeuwen wat voor soort kanker de Islam is?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')