abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 december 2010 @ 19:43:39 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_89811516
http://www.telegraaf.nl/b(...)mdebat__.html?p=23,1

De Amsterdamse politie levert forse bewaking voor het debat volgende week in cultureel centrum De Balie, onder de titel ’Is de islam gevaarlijk?’. De politie zal zichtbaar aanwezig zijn met geüniformeerde agenten, maar ook met politiemensen in burger tussen het publiek.

De afgelopen dagen heeft Yoeri Albrecht, directeur van De Balie, overleg gevoerd over de bewaking van het islamdebat. Gevreesd wordt voor ordeverstoringen door moslimjongeren, zoals tijdens soortgelijke discussiebijeenkomsten de afgelopen maanden.
Het debat over de aard van de islam wordt gevoerd tussen oud-euro-commissaris Frits Bolkenstein, auteurs Sam en Wim van Rooy van het spraakmakende zwartboek ’De Islam, kritische essays over een politieke religie’, journalisten en historici.
Het debat wordt voorgezeten door de in België woonachtige Amsterdamse dichter en schrijver Benno Barnard, die recent werd bedreigd door de extremistische beweging Sharia4Belgium, die strijdt voor invoering van het islamitisch recht in België. Een voordracht van Barnard aan de Universiteit van Antwerpen, getiteld ’Leve God, weg met Allah’, werd maart van dit jaar gewelddadig verstoord door een groep jonge moslimradicalen.
De Balie huurt voor de debatavond ook zelf particuliere bewakers in. In Antwerpen werd de presentatie van het zwartboek ’De Islam, kritische essays over een politieke religie’ enkele weken geleden zelfs bewaakt door een antiterreureenheid van de Belgische federale politie. Zelfs de chef van die Belgische eenheid was aanwezig tijdens een soortgelijk debat als nu zal plaats hebben in De Balie.
De Amsterdamse schrijver Benno Barnard heeft gevraagd om een persoonlijke bevestiging van de Amsterdamse politie „dat ze voor een serieuze bescherming zorgen”. Barnard had bodyguards bij de ruw verstoorde presentatie in Antwerpen. Die ”kleerkasten”, zoals Barnard ze zelf noemt, voorkwamen ternauwernood dat de schrijver in het ziekenhuis belandde.
Bij het komende debat staan vragen centraal als ’Is de islam gevaarlijker dan andere wereldgodsdiensten?’ en ’Is een ideologie of een religie verantwoordelijk te stellen voor de wandaden van sommige gelovigen?’. De organisatoren hebben overwogen om de debatavond de titel te geven: ’Is een debat over de islam gevaarlijk?’

=========================================================
Het debat is niet eens meer nodig, het feit dat ze politie, particuliere bewaking en een anti terreureenheid moeten inzetten zegt al genoeg :')
pi_89811572
De Amsterdamse politie heeft het debat ook al intern gevoerd. :P
  zaterdag 11 december 2010 @ 19:46:44 #3
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_89811634
Waarom zetten we politie en anti-terreureenheden in?
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_89812058
Tsja je zult het nooit weten toch? Als er niks gebeurt, zeggen die mensen dat het kwam omdat er van tevoren aangekondigde beveiliging was. Gebeurt er wel wat dan zeggen ze 'zie je nou wel?'

Over de aard van de bedreigingen is ook niks bekend, het kan net zo goed, een 'tzzz wollaahhh ik ga ze afmaken daar' internetheld van maroc.nl zijn.
know'm sayin?
word? word.
pi_89812499
Bizar wel, zoveel bewaking.
En dan het onderwerp van het debat :D
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:25:00 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_89813076
Hmmm als je ziet dat er zoveel bewaking nodig lijkt bij dit debat dan vraag je je toch af of dit de vraag al niet beantwoord :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_89814242
Het probleem is niet het gevaar van de islam maar het geschreeuw van een stel idioten in naam van "de" islam.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89814354
De islam is alleen gevaarlijk voor mensen die haatzaaien tegen moslims.
pi_89814497
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:06 schreef Politicoloog het volgende:
als kritiek hetzelfde is als haatzaaien
pi_89814728
quote:
Oh gelukkig maar. Wat verstaat de islam trouwens onder haatzaaien? Ik bedoel, ik denk dat die vrouwen die een shahadah plus nekshot kregen in die stadions in Afghanistan dat graag postuum zouden weten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89815285
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 19:43 schreef slashdotter3 het volgende:

Het debat is niet eens meer nodig, het feit dat ze politie, particuliere bewaking en een anti terreureenheid moeten inzetten zegt al genoeg :')
Het debat is al gevoerd ja. En dan bedoel ik het debat over hoe weinig mensen een grote impact kunnen hebben op een grote groep.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Donald Duck held zaterdag 11 december 2010 @ 21:32:08 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89815362
quote:
Moslims vinden al snel iets haatzaaien. Constructief debat is iets wat zij niet kennen. Met geweld en intimidatie willen ze elke vorm van kritiek de kop indrukken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:56:36 #13
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89818278
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Het probleem is niet het gevaar van de islam maar het geschreeuw van een stel idioten in naam van "de" islam.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het probleem is wel degelijk de islam. De mensen die dit niet willen inzien hebben er niet veel kaas van gegeten.
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:01:40 #14
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_89818417
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:03:43 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89818483
quote:
de islam is niet alleen extreem gevaarlijk vanwege dit feit door jou zonder blikken of blozen aangedragen... het omvat veel meer evil.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_89818496
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 21:32 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Moslims vinden al snel iets haatzaaien. Constructief debat is iets wat zij niet kennen. Met geweld en intimidatie willen ze elke vorm van kritiek de kop indrukken.
Zoveel generalisaties je lijkt wel een moslim. O+
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:05:29 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89818556
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 23:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

jouw 'redelijke' bron, waar je steeds dieper uit moet zien te putten, raakt aardig opgedroogd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:06:35 #18
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89818593
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 23:03 schreef IHVK het volgende:
Hij heeft wel gelijk. Met moslims doelt Saviour hoogst waarschijnlijk op een significante (grote) deel onder hen.
pi_89818612
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 23:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jouw 'redelijke' bron, waar je steeds dieper uit moet zien te putten, raakt aardig opgedroogd.
Thanx for the info!
pi_89818657
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 23:06 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Met moslims doelt Saviour hoogst waarschijnlijk op een significante (grote) deel onder hen.
Maar dat geldt verder voor vrijwel alle bevolkingsgroepen ik vind Saviour nou ook niet het schoolvoorbeeld van redelijkheid of evenwichtigheid bijvoorbeeld.
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:10:19 #21
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89818727
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 december 2010 23:08 schreef IHVK het volgende:
Maar dat geldt verder voor vrijwel alle bevolkingsgroepen ik vind Saviour nou ook niet het schoolvoorbeeld van redelijkheid of evenwichtigheid bijvoorbeeld.
Nee, moslims vormen wat dat betreft een uitzondering. Een relatief groot deel onder hen heeft klaarblijkelijk moeite met andersdenkenden. Ik zie gelukkig nog geen veiligheidsmaatregelen bij debatten die het jodendom of het christendom aangaan.
pi_89818897
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 23:10 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nee, moslims vormen wat dat betreft een uitzondering. Een relatief groot deel onder hen heeft klaarblijkelijk moeite met andersdenkenden. Ik zie gelukkig nog geen veiligheidsmaatregelen bij debatten die het jodendom of het christendom aangaan.
Moah het geweld van christenen en joden uit zich gewoon op andere niveaus kijk maar naar de oorlogen die worden gevoerd.

Maar goed alsnog is het niet echt juist om te zeggen dat 'moslims niet met kritiek kunnen omgaan' als je het toch over een niet al te groot deel hebt.
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:20:27 #23
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89819016
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 23:15 schreef IHVK het volgende:
Maar goed alsnog is het niet echt juist om te zeggen dat 'moslims niet met kritiek kunnen omgaan' als je het toch over een niet al te groot deel hebt.
Ik heb het juist wel over een groot deel.
pi_89819030
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 23:20 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik heb het juist wel over een groot deel.
Wat is groot.
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:22:56 #25
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89819085
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 23:20 schreef IHVK het volgende:
Wat is groot.
O, je wilt het op die manier spelen? Neem anders een frisse kijk in de wereld. Ik ga trouwens een film kijken.
pi_89819166
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 23:22 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

O, je wilt het op die manier spelen? Neem anders een frisse kijk in de wereld. Ik ga trouwens een film kijken.
Nee ik speel niet , ik stel een serieuze vraag, wat is groot in jouw ogen.

Maar goed kijk ze.

Stiekem vind ik jou een toffe user, wetende dat jij daar schijt aan hebt.
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:28:44 #27
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89819253
quote:
1s.gif[b] Op zaterdag 11 december 2010 23:25 schreef IHVK het volgende:[/b
Stiekem vind ik jou een toffe user, wetende dat jij daar schijt aan hebt.
He he he, zo'n ongevoelige figuur ben ik nu ook weer niet. Stiekem mag ik jou ook wel, maar niet doorvertellen he? Vrienden? Maar nu ga ik echt weg. 23:45 Canvas overigens.

[ Bericht 2% gewijzigd door AryaMehr op 11-12-2010 23:34:26 ]
pi_89819909
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 23:28 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

He he he, zo'n ongevoelige figuur ben ik nu ook weer niet. Stiekem mag ik jou ook wel, maar niet doorvertellen he? Vrienden? Maar nu ga ik echt weg. 23:45 Canvas overigens.
Ok vrienden :P

Heb momenteel geen tv binnen bereik helaas.
pi_89826007
We hebben zojuist voor de zoveelste keer antwoord gekregen op die vraag, ditmaal uit Ikea-land. :')
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_89826337
:')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89826587
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het probleem is wel degelijk de islam. De mensen die dit niet willen inzien hebben er niet veel kaas van gegeten.
Jij snapt echt vrij weinig van het principe van netjes discussiëren he?
"Iedereen die het niet met mij eens is, is dom" :N
En ja, dit is een ad hominem om je aan te spreken hierop. Kan helaas niet zonder.

Ik ken een boel moslims die het nooit in hun hoofd zouden halen een ander te bedreigen, overschreeuwen of het woord niet eens zouden gunnen. Dat heeft te maken met ontwikkeldheid en opvoeding, niks met die vijf zuilen.
  zondag 12 december 2010 @ 10:59:12 #32
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89826636
quote:
Op zondag 12 december 2010 10:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jij snapt echt vrij weinig van het principe van netjes discussiëren he?
"Iedereen die het niet met mij eens is, is dom" :N
En ja, dit is een ad hominem om je aan te spreken hierop. Kan helaas niet zonder.

Ik ken een boel moslims die het nooit in hun hoofd zouden halen een ander te bedreigen, overschreeuwen of het woord niet eens zouden gunnen. Dat heeft te maken met ontwikkeldheid en opvoeding, niks met die vijf zuilen.
Mag ik me aansluiten bij AryaMehr.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_89826683
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 10:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Mag ik me aansluiten bij AryaMehr.
Ja dat mag. Hoezo?
  zondag 12 december 2010 @ 11:04:46 #34
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89826713
quote:
Op zondag 12 december 2010 11:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja dat mag. Hoezo?
Omdat hij gelijk heeft. Niet bepaalde individuen vormen het probleem, maar de islam zelf.
pi_89826785
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Omdat hij gelijk heeft. Niet bepaalde individuen vormen het probleem, maar de islam zelf.
En dat ben ik niet met je eens, gebaseerd op de enorme diversiteit aan individuen onder de moslims en hun acties. Dat stelletje apen met grote bekken dat debatten komt verstoren is daar niet exemplair voor.
  zondag 12 december 2010 @ 11:11:18 #36
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89826791
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:25 schreef deedeetee het volgende:
Hmmm als je ziet dat er zoveel bewaking nodig lijkt bij dit debat dan vraag je je toch af of dit de vraag al niet beantwoord :D
Als je gedachten korter zijn dan je penis dan lijkt dat wel zo he? :D

J. <3
pi_89826831
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:11 schreef HLV_Siempre het volgende:

[..]

Als je gedachten korter zijn dan je penis dan lijkt dat wel zo he? :D

Je kan het wel grappig proberen af te doen, maar hij heeft wezenlijk wel een punt.
Bij debatten over andere onderwerpen heb je niet de beveiliging nodig die nu blijkbaar getroffen worden.
Ook het verleden heeft al meerdere keren aangetoond dat dit geen overdreven maatregelen zijn.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_89826852
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:09 schreef Robin__ het volgende:

[..]

als kritiek hetzelfde is als haatzaaien
In veel gevallen lijkt haatzaaien een nieuwe vorm van kritiek te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89826897
- knip -

[ Bericht 46% gewijzigd door sp3c op 12-12-2010 14:57:31 ]
pi_89826960
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:14 schreef huhggh het volgende:

[..]

Je kan het wel grappig proberen af te doen, maar hij heeft wezenlijk wel een punt.
Bij debatten over andere onderwerpen heb je niet de beveiliging nodig die nu blijkbaar getroffen worden.
Ook het verleden heeft al meerdere keren aangetoond dat dit geen overdreven maatregelen zijn.
Nee, maar of dit nou aan de islam ligt of aan kortzichtige agressie van een groep onderontwikkelde kansloze zeloten? In de USA lopen debatten over abortus gierend uit de klauwen door schuimbekkende rednecks en Pinkstergemeentevolk.

In beide gevallen zou ik zeggen: het debat koste wat kost doorgang laten vinden zodat schreeuwers hun zin niet krijgen en praters hun stem wel kunnen laten horen.
pi_89827013
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In veel gevallen lijkt haatzaaien een nieuwe vorm van kritiek te zijn.
Bevalt het nogal dat slachtofferschap?

Overigens denk ik dat de opmerking van Arya vooral opgaat voor moslims in landen waar het de meerderheidsgodsdienst is. Hier in Nederland valt het wel mee, en daar hebben zelfs mensen als Wilders een positieve rol in gespeeld. Je wordt hier als moslim meer dan in die zogenaamde Islamitische landen gedwongen om na te denken over je religie.

Wat niet wegneemt dat we nog erg veel mensen hebben rondlopen die elke traditie van hun ouders als onderdeel van het Islamitische dogma zien.
pi_89827066
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:24 schreef HiZ het volgende:
Bevalt het nogal dat slachtofferschap?
Bevalt het je? Het slachtofferschap aan iemand toebedelen? Of mag ik dit niet constateren?

quote:
Overigens denk ik dat de opmerking van Arya vooral opgaat voor moslims in landen waar het de meerderheidsgodsdienst is. Hier in Nederland valt het wel mee, en daar hebben zelfs mensen als Wilders een positieve rol in gespeeld. Je wordt hier als moslim meer dan in die zogenaamde Islamitische landen gedwongen om na te denken over je religie.
De opmerkingen van Arya laat ik aan mij voorbij gaan, omdat ik weet waar zijn opmerkingen vandaan komen. Dat je meent dat Wilders een positieve rol speelt of heeft gespeeld is in mijn ogen ook veelzeggend. De Islam dwingt uit zichzelf al mensen om goed na te denken over je religie. Het zijn dan ook juist de mensen die dat niet doen die al schuimbekkend bij dit soort bijeenkomsten staan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89827120
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bevalt het je? Het slachtofferschap aan iemand toebedelen? Of mag ik dit niet constateren?

[..]

De opmerkingen van Arya laat ik aan mij voorbij gaan, omdat ik weet waar zijn opmerkingen vandaan komen. Dat je meent dat Wilders een positieve rol speelt of heeft gespeeld is in mijn ogen ook veelzeggend. De Islam dwingt uit zichzelf al mensen om goed na te denken over je religie. Het zijn dan ook juist de mensen die dat niet doen die al schuimbekkend bij dit soort bijeenkomsten staan.
Ja, probleempje is alleen dat het er nogal veel zijn die schuimbekkend rondlopen bij elke echte of vermeende 'belediging'. Je kunt wel leuk proberen om die mensen allemaal af te schrijven als 'niet echt Islamitisch' maar jij en ik weten heel goed dat het zo niet werkt.
  zondag 12 december 2010 @ 11:31:48 #44
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89827141
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:14 schreef huhggh het volgende:

[..]

Maar dat maakt "de islam" nog steeds niet tot een gevaar.

Althans, niet tot een groter gevaar dan iedere andere mythe die mensen laat spreken uit de naam van een godheid.

Je zult moeten accepteren dat religies door de geschiedenis heen heel vaak als politiek instrument zijn gebruikt. Dat het op dit moment iets is wat je vooral terugziet binnen de islam is helemaal waar, maar de gedachte dat dit te danken is aan de islam zelf is zacht gezegd wat naief.
J. <3
pi_89827206
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:30 schreef HiZ het volgende:
Ja, probleempje is alleen dat het er nogal veel zijn die schuimbekkend rondlopen bij elke echte of vermeende 'belediging'. Je kunt wel leuk proberen om die mensen allemaal af te schrijven als 'niet echt Islamitisch' maar jij en ik weten heel goed dat het zo niet werkt.
Ik probeer helemaal niemand af te schrijven als niet echt Islamitisch, dat is vanuit mijn religie ook niet mijn taak. Dat jij meent dat het "er nogal veel zijn" dat is een extreem subjectieve constatering waar ik eigenlijk niets mee kan. Feit is dat mensen aan de lopende band lopen te huilen over "de korte teentjes van moslims", maar ondertussen zijn het wel de moslims die bijvoorbeeld op dit soort fora aan de lopende band emmers stront over zich heen krijgen. Dat niet alleen, hun gebedshuizen worden aan de lopende band beklad en hebben te maken met vandalisme. Verder zijn er hele powerpointpresentaties losgelaten op moslims om hen maar in een bepaalde hoek te drukken. En worden ze in specifieke landen uitgemoord middels het principe van collateral damage. Dit soort daden worden vaak zonder slag of stoot door 99% van de moslims geaccepteerd. Het is voorspelbaar dat jij dan weer over "slachtofferschap" gaat janken, maar zijn moslims in bovenstaande gevallen dan ook niet echt het slachtoffer?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 december 2010 @ 11:36:57 #46
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89827278
quote:
Op zondag 12 december 2010 11:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En dat ben ik niet met je eens, gebaseerd op de enorme diversiteit aan individuen onder de moslims en hun acties. Dat stelletje apen met grote bekken dat debatten komt verstoren is daar niet exemplair voor.
Waarom heeft de islam dan zoveel van dat soort types. Is dat soms iets genetisch?
  zondag 12 december 2010 @ 11:37:42 #47
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89827298
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 11:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Doei...
Mwah. Moet zeggen dat ik die domme schreeuwerds ook behoorlijk zat begin te worden. Het weet niks maar het krijst voor tien.

NL zou beter af zijn zonder die mensen. Dus dan komen we in een verdomd interessante situatie, vind je niet? :D
J. <3
pi_89827306
Sommigen geven islam de schuld van dit extremisme en dan vraag ik mij af, waarom?
Ik weet zeker dat jullie bitter weinig over de islam kennen en er vergelijkt hier iemand de islam met kanker.
Beargumenteren is ook iets wat velen hier niet kennen
“The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr”
Prophet Muhammed pbuh
pi_89827315
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:36 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Waarom heeft de islam dan zoveel van dat soort types. Is dat soms iets genetisch?
Hebben moslims een beperkte genetische poel dan? Als dit het niveau is waarop je wenst te discussieren...
Allah Al Watan Al Malik
pi_89827320
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:31 schreef HLV_Siempre het volgende:

[..]

Maar dat maakt "de islam" nog steeds niet tot een gevaar.

Althans, niet tot een groter gevaar dan iedere andere mythe die mensen laat spreken uit de naam van een godheid.

Je zult moeten accepteren dat religies door de geschiedenis heen heel vaak als politiek instrument zijn gebruikt. Dat het op dit moment iets is wat je vooral terugziet binnen de islam is helemaal waar, maar de gedachte dat dit te danken is aan de islam zelf is zacht gezegd wat naief.
Als het vooral haatbaarden zijn die het beeld bepalen kan ik best begrijpen dat niet-Moslims erg ongemakkelijk worden van Islam. Ook lopen er nog best veel mensen rond die op de een of andere rare manier enorme bewondering hebben voor de idealen van die haatbaarden omdat ze beter zijn in het naleven van de vijf zuilen.

Zeg maar, vijf keer bidden op een dag maakt op een of andere manier hun extremisme respectabeler. Ik vind dat een vreselijk idee, en persoonlijk heb ik meer met christenen, joden, atheisten etc die gewoon een vreedzame samenleving willen. Maar daarvoor heb je ook nodig dat je je niet gaat opwinden over elke echte of vermeende provocatie.

Daarnaast, in de helft van de kwesties waarin de haatbaarden zich beledigd voelen kan ik zelfs als ik het probeer geen echte basis in de Islam terugvinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')