SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
als kritiek hetzelfde is als haatzaaienquote:Op zaterdag 11 december 2010 21:06 schreef Politicoloog het volgende:
De islam is alleen gevaarlijk voor mensen die haatzaaien tegen moslims.
Oh gelukkig maar. Wat verstaat de islam trouwens onder haatzaaien? Ik bedoel, ik denk dat die vrouwen die een shahadah plus nekshot kregen in die stadions in Afghanistan dat graag postuum zouden weten.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:06 schreef Politicoloog het volgende:
Het debat is al gevoerd ja. En dan bedoel ik het debat over hoe weinig mensen een grote impact kunnen hebben op een grote groep.quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Het debat is niet eens meer nodig, het feit dat ze politie, particuliere bewaking en een anti terreureenheid moeten inzetten zegt al genoeg
Moslims vinden al snel iets haatzaaien. Constructief debat is iets wat zij niet kennen. Met geweld en intimidatie willen ze elke vorm van kritiek de kop indrukken.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:06 schreef Politicoloog het volgende:
quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Het probleem is niet het gevaar van de islam maar het geschreeuw van een stel idioten in naam van "de" islam.Het probleem is wel degelijk de islam. De mensen die dit niet willen inzien hebben er niet veel kaas van gegeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de islam is niet alleen extreem gevaarlijk vanwege dit feit door jou zonder blikken of blozen aangedragen... het omvat veel meer evil.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:06 schreef Politicoloog het volgende:
Zoveel generalisaties je lijkt wel een moslim.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Moslims vinden al snel iets haatzaaien. Constructief debat is iets wat zij niet kennen. Met geweld en intimidatie willen ze elke vorm van kritiek de kop indrukken.
jouw 'redelijke' bron, waar je steeds dieper uit moet zien te putten, raakt aardig opgedroogd.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zoveel generalisaties je lijkt wel een moslim.
Hij heeft wel gelijk. Met moslims doelt Saviour hoogst waarschijnlijk op een significante (grote) deel onder hen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:03 schreef IHVK het volgende:
Zoveel generalisaties je lijkt wel een moslim.
Thanx for the info!quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jouw 'redelijke' bron, waar je steeds dieper uit moet zien te putten, raakt aardig opgedroogd.
Maar dat geldt verder voor vrijwel alle bevolkingsgroepen ik vind Saviour nou ook niet het schoolvoorbeeld van redelijkheid of evenwichtigheid bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Met moslims doelt Saviour hoogst waarschijnlijk op een significante (grote) deel onder hen.
Nee, moslims vormen wat dat betreft een uitzondering. Een relatief groot deel onder hen heeft klaarblijkelijk moeite met andersdenkenden. Ik zie gelukkig nog geen veiligheidsmaatregelen bij debatten die het jodendom of het christendom aangaan.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:08 schreef IHVK het volgende:
Maar dat geldt verder voor vrijwel alle bevolkingsgroepen ik vind Saviour nou ook niet het schoolvoorbeeld van redelijkheid of evenwichtigheid bijvoorbeeld.
Moah het geweld van christenen en joden uit zich gewoon op andere niveaus kijk maar naar de oorlogen die worden gevoerd.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, moslims vormen wat dat betreft een uitzondering. Een relatief groot deel onder hen heeft klaarblijkelijk moeite met andersdenkenden. Ik zie gelukkig nog geen veiligheidsmaatregelen bij debatten die het jodendom of het christendom aangaan.
Ik heb het juist wel over een groot deel.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:15 schreef IHVK het volgende:
Maar goed alsnog is het niet echt juist om te zeggen dat 'moslims niet met kritiek kunnen omgaan' als je het toch over een niet al te groot deel hebt.
Wat is groot.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb het juist wel over een groot deel.
O, je wilt het op die manier spelen? Neem anders een frisse kijk in de wereld. Ik ga trouwens een film kijken.quote:
Nee ik speel niet , ik stel een serieuze vraag, wat is groot in jouw ogen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:22 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
O, je wilt het op die manier spelen? Neem anders een frisse kijk in de wereld. Ik ga trouwens een film kijken.
He he he, zo'n ongevoelige figuur ben ik nu ook weer niet. Stiekem mag ik jou ook wel, maar niet doorvertellen he? Vrienden? Maar nu ga ik echt weg. 23:45 Canvas overigens.quote:[b] Op zaterdag 11 december 2010 23:25 schreef IHVK het volgende:[/b
Stiekem vind ik jou een toffe user, wetende dat jij daar schijt aan hebt.
Ok vriendenquote:Op zaterdag 11 december 2010 23:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
He he he, zo'n ongevoelige figuur ben ik nu ook weer niet. Stiekem mag ik jou ook wel, maar niet doorvertellen he? Vrienden? Maar nu ga ik echt weg. 23:45 Canvas overigens.
Jij snapt echt vrij weinig van het principe van netjes discussiëren he?quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het probleem is wel degelijk de islam. De mensen die dit niet willen inzien hebben er niet veel kaas van gegeten.
Mag ik me aansluiten bij AryaMehr.quote:Op zondag 12 december 2010 10:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jij snapt echt vrij weinig van het principe van netjes discussiëren he?
"Iedereen die het niet met mij eens is, is dom"
En ja, dit is een ad hominem om je aan te spreken hierop. Kan helaas niet zonder.
Ik ken een boel moslims die het nooit in hun hoofd zouden halen een ander te bedreigen, overschreeuwen of het woord niet eens zouden gunnen. Dat heeft te maken met ontwikkeldheid en opvoeding, niks met die vijf zuilen.
Ja dat mag. Hoezo?quote:Op zondag 12 december 2010 10:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Mag ik me aansluiten bij AryaMehr.
Omdat hij gelijk heeft. Niet bepaalde individuen vormen het probleem, maar de islam zelf.quote:
En dat ben ik niet met je eens, gebaseerd op de enorme diversiteit aan individuen onder de moslims en hun acties. Dat stelletje apen met grote bekken dat debatten komt verstoren is daar niet exemplair voor.quote:Op zondag 12 december 2010 11:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Omdat hij gelijk heeft. Niet bepaalde individuen vormen het probleem, maar de islam zelf.
Als je gedachten korter zijn dan je penis dan lijkt dat wel zo he?quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:25 schreef deedeetee het volgende:
Hmmm als je ziet dat er zoveel bewaking nodig lijkt bij dit debat dan vraag je je toch af of dit de vraag al niet beantwoord
Je kan het wel grappig proberen af te doen, maar hij heeft wezenlijk wel een punt.quote:Op zondag 12 december 2010 11:11 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Als je gedachten korter zijn dan je penis dan lijkt dat wel zo he?
In veel gevallen lijkt haatzaaien een nieuwe vorm van kritiek te zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:09 schreef Robin__ het volgende:
[..]
als kritiek hetzelfde is als haatzaaien
Nee, maar of dit nou aan de islam ligt of aan kortzichtige agressie van een groep onderontwikkelde kansloze zeloten? In de USA lopen debatten over abortus gierend uit de klauwen door schuimbekkende rednecks en Pinkstergemeentevolk.quote:Op zondag 12 december 2010 11:14 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je kan het wel grappig proberen af te doen, maar hij heeft wezenlijk wel een punt.
Bij debatten over andere onderwerpen heb je niet de beveiliging nodig die nu blijkbaar getroffen worden.
Ook het verleden heeft al meerdere keren aangetoond dat dit geen overdreven maatregelen zijn.
Bevalt het nogal dat slachtofferschap?quote:Op zondag 12 december 2010 11:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In veel gevallen lijkt haatzaaien een nieuwe vorm van kritiek te zijn.
Bevalt het je? Het slachtofferschap aan iemand toebedelen? Of mag ik dit niet constateren?quote:
De opmerkingen van Arya laat ik aan mij voorbij gaan, omdat ik weet waar zijn opmerkingen vandaan komen. Dat je meent dat Wilders een positieve rol speelt of heeft gespeeld is in mijn ogen ook veelzeggend. De Islam dwingt uit zichzelf al mensen om goed na te denken over je religie. Het zijn dan ook juist de mensen die dat niet doen die al schuimbekkend bij dit soort bijeenkomsten staan.quote:Overigens denk ik dat de opmerking van Arya vooral opgaat voor moslims in landen waar het de meerderheidsgodsdienst is. Hier in Nederland valt het wel mee, en daar hebben zelfs mensen als Wilders een positieve rol in gespeeld. Je wordt hier als moslim meer dan in die zogenaamde Islamitische landen gedwongen om na te denken over je religie.
Ja, probleempje is alleen dat het er nogal veel zijn die schuimbekkend rondlopen bij elke echte of vermeende 'belediging'. Je kunt wel leuk proberen om die mensen allemaal af te schrijven als 'niet echt Islamitisch' maar jij en ik weten heel goed dat het zo niet werkt.quote:Op zondag 12 december 2010 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bevalt het je? Het slachtofferschap aan iemand toebedelen? Of mag ik dit niet constateren?
[..]
De opmerkingen van Arya laat ik aan mij voorbij gaan, omdat ik weet waar zijn opmerkingen vandaan komen. Dat je meent dat Wilders een positieve rol speelt of heeft gespeeld is in mijn ogen ook veelzeggend. De Islam dwingt uit zichzelf al mensen om goed na te denken over je religie. Het zijn dan ook juist de mensen die dat niet doen die al schuimbekkend bij dit soort bijeenkomsten staan.
Maar dat maakt "de islam" nog steeds niet tot een gevaar.quote:Op zondag 12 december 2010 11:14 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je kan het wel grappig proberen af te doen, maar hij heeft wezenlijk wel een punt.
Bij debatten over andere onderwerpen heb je niet de beveiliging nodig die nu blijkbaar getroffen worden.
Ook het verleden heeft al meerdere keren aangetoond dat dit geen overdreven maatregelen zijn.
Ik probeer helemaal niemand af te schrijven als niet echt Islamitisch, dat is vanuit mijn religie ook niet mijn taak. Dat jij meent dat het "er nogal veel zijn" dat is een extreem subjectieve constatering waar ik eigenlijk niets mee kan. Feit is dat mensen aan de lopende band lopen te huilen over "de korte teentjes van moslims", maar ondertussen zijn het wel de moslims die bijvoorbeeld op dit soort fora aan de lopende band emmers stront over zich heen krijgen. Dat niet alleen, hun gebedshuizen worden aan de lopende band beklad en hebben te maken met vandalisme. Verder zijn er hele powerpointpresentaties losgelaten op moslims om hen maar in een bepaalde hoek te drukken. En worden ze in specifieke landen uitgemoord middels het principe van collateral damage. Dit soort daden worden vaak zonder slag of stoot door 99% van de moslims geaccepteerd. Het is voorspelbaar dat jij dan weer over "slachtofferschap" gaat janken, maar zijn moslims in bovenstaande gevallen dan ook niet echt het slachtoffer?quote:Op zondag 12 december 2010 11:30 schreef HiZ het volgende:
Ja, probleempje is alleen dat het er nogal veel zijn die schuimbekkend rondlopen bij elke echte of vermeende 'belediging'. Je kunt wel leuk proberen om die mensen allemaal af te schrijven als 'niet echt Islamitisch' maar jij en ik weten heel goed dat het zo niet werkt.
Waarom heeft de islam dan zoveel van dat soort types. Is dat soms iets genetisch?quote:Op zondag 12 december 2010 11:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dat ben ik niet met je eens, gebaseerd op de enorme diversiteit aan individuen onder de moslims en hun acties. Dat stelletje apen met grote bekken dat debatten komt verstoren is daar niet exemplair voor.
Mwah. Moet zeggen dat ik die domme schreeuwerds ook behoorlijk zat begin te worden. Het weet niks maar het krijst voor tien.quote:
Hebben moslims een beperkte genetische poel dan? Als dit het niveau is waarop je wenst te discussieren...quote:Op zondag 12 december 2010 11:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Waarom heeft de islam dan zoveel van dat soort types. Is dat soms iets genetisch?
Als het vooral haatbaarden zijn die het beeld bepalen kan ik best begrijpen dat niet-Moslims erg ongemakkelijk worden van Islam. Ook lopen er nog best veel mensen rond die op de een of andere rare manier enorme bewondering hebben voor de idealen van die haatbaarden omdat ze beter zijn in het naleven van de vijf zuilen.quote:Op zondag 12 december 2010 11:31 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Maar dat maakt "de islam" nog steeds niet tot een gevaar.
Althans, niet tot een groter gevaar dan iedere andere mythe die mensen laat spreken uit de naam van een godheid.
Je zult moeten accepteren dat religies door de geschiedenis heen heel vaak als politiek instrument zijn gebruikt. Dat het op dit moment iets is wat je vooral terugziet binnen de islam is helemaal waar, maar de gedachte dat dit te danken is aan de islam zelf is zacht gezegd wat naief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |