Appels en peren met elkaar vergelijken om een aggressive groep neaderthalers uit de wind te houden.quote:Op zondag 12 december 2010 11:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, maar of dit nou aan de islam ligt of aan kortzichtige agressie van een groep onderontwikkelde kansloze zeloten? In de USA lopen debatten over abortus gierend uit de klauwen door schuimbekkende rednecks en Pinkstergemeentevolk.
In beide gevallen zou ik zeggen: het debat koste wat kost doorgang laten vinden zodat schreeuwers hun zin niet krijgen en praters hun stem wel kunnen laten horen.
Je weerlegt in ieder geval op geen enkele wijze haar post.quote:Op zondag 12 december 2010 11:38 schreef huhggh het volgende:
[..]
Appels en peren met elkaar vergelijken om een aggressive groep neaderthalers uit de wind te houden.
Hopelijk ga je hiermee nou niet het pad inslaan waarbij je letterlijk alles erbij gaat slepen om deze laffe aanslag maar "recht te praten".
Of nog erger, in "perspectief te zetten", ook altijd zo'n mooie.
Als je 'behoorlijk zat' en 'haten' op 1 lijn wil stellen wordt het inderdaad interessantquote:Op zondag 12 december 2010 11:37 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Mwah. Moet zeggen dat ik die domme schreeuwerds ook behoorlijk zat begin te worden. Het weet niks maar het krijst voor tien.
NL zou beter af zijn zonder die mensen. Dus dan komen we in een verdomd interessante situatie, vind je niet?
Als ik jou met kanker vergelijk, dan is dat liefdevol natuurlijk.quote:Op zondag 12 december 2010 11:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je 'behoorlijk zat' en 'haten' op 1 lijn wil stellen wordt het inderdaad interessant
Mutant01 heeft je al gewezen op het onoprechte karakter van je statementquote:Op zondag 12 december 2010 11:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je 'behoorlijk zat' en 'haten' op 1 lijn wil stellen wordt het inderdaad interessant
Hoezo uit de wind? Aanpakken natuurlijk, maar je niet blindstaren op de islam als "oorzaak".quote:Op zondag 12 december 2010 11:38 schreef huhggh het volgende:
[..]
Appels en peren met elkaar vergelijken om een aggressive groep neaderthalers uit de wind te houden.
Rechtpraten? In perspectief zetten? Waar doe ik dat?quote:Hopelijk ga je hiermee nou niet het pad inslaan waarbij je letterlijk alles erbij gaat slepen om deze laffe aanslag maar "recht te praten".
Of nog erger, in "perspectief te zetten", ook altijd zo'n mooie.
Als er meer en meer idioten rond gaan lopen met rugzakken vol met spijkers is het redelijk rake typering.quote:Op zondag 12 december 2010 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik jou met kanker vergelijk, dan is dat liefdevol natuurlijk.
Op dit soort fora, maar in pakweg Istanbul, Konya, Rabat of Meknes for all I care? Hier kom je niet weg met de dingen die mensen daar zeggen. Dat zet aan tot kritisch denken en volgens mij is dat belangrijk en goed.quote:Op zondag 12 december 2010 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik probeer helemaal niemand af te schrijven als niet echt Islamitisch, dat is vanuit mijn religie ook niet mijn taak. Dat jij meent dat het "er nogal veel zijn" dat is een extreem subjectieve constatering waar ik eigenlijk niets mee kan. Feit is dat mensen aan de lopende band lopen te huilen over "de korte teentjes van moslims", maar ondertussen zijn het wel de moslims die bijvoorbeeld op dit soort fora aan de lopende band emmers stront over zich heen krijgen. Dat niet alleen, hun gebedshuizen worden aan de lopende band beklad en hebben te maken met vandalisme. Verder zijn er hele powerpointpresentaties losgelaten op moslims om hen maar in een bepaalde hoek te drukken. En worden ze in specifieke landen uitgemoord middels het principe van collateral damage. Dit soort daden worden vaak zonder slag of stoot door 99% van de moslims geaccepteerd. Het is voorspelbaar dat jij dan weer over "slachtofferschap" gaat janken, maar zijn moslims in bovenstaande gevallen dan ook niet echt het slachtoffer?
Niets onoprechts aan. Wanneer 'de jouwen' zich misdragen kan je verwachten dat daar vanuit de 'hunnen' een reactie op komt. Als je vervolgens om die reactie een heel land haat kan je beter vertrekken.quote:Op zondag 12 december 2010 11:41 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Mutant01 heeft je al gewezen op het onoprechte karakter van je statement
Dat is toch wel een behoorlijk domme opmerking weer.quote:Op zondag 12 december 2010 11:31 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Maar dat maakt "de islam" nog steeds niet tot een gevaar.
Althans, niet tot een groter gevaar dan iedere andere mythe die mensen laat spreken uit de naam van een godheid.
Je zult moeten accepteren dat religies door de geschiedenis heen heel vaak als politiek instrument zijn gebruikt. Dat het op dit moment iets is wat je vooral terugziet binnen de islam is helemaal waar, maar de gedachte dat dit te danken is aan de islam zelf is zacht gezegd wat naief.
Als je een beetje begrijpend zou kunnen lezen, zou je snappen dat ik van Mwana wil horen dat het niet in de genen zit, maar in het geloof...quote:Op zondag 12 december 2010 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hebben moslims een beperkte genetische poel dan? Als dit het niveau is waarop je wenst te discussieren...
Het gaat al fout in je tweede zin. Daar zit de onoprechtheid. Kennelijk vind je het vertrek van de Orthodoxe Joden (uit Nederland, wegens pesterijen) dan ook rechtvaardig.quote:Op zondag 12 december 2010 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niets onoprechts aan. Wanneer 'de jouwen' zich misdragen kan je verwachten dat daar vanuit de 'hunnen' een reactie op komt. Als je vervolgens om die reactie een heel land haat kan je beter vertrekken.
Mutant01 serieus nemen.quote:Op zondag 12 december 2010 11:41 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Mutant01 heeft je al gewezen op het onoprechte karakter van je statement
Sterke argumentatie. Nu ben ik overtuigt hoor.quote:Op zondag 12 december 2010 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat al fout in je tweede zin. Daar zit de onoprechtheid.
Dus bij jou is het OF genen, OF geloof?quote:Op zondag 12 december 2010 11:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als je een beetje begrijpend zou kunnen lezen, zou je snappen dat ik van Mwana wil horen dat het niet in de genen zit, maar in het geloof...
Volgens mij ligt het aan het feit dat veel Islamieten komen uit landen waar het de meerderheids of staatsgodsdienst is waaraan niet getwijfeld mag worden. Het levert veel mensen op die een soort muslim in name only zijn. Voor wie religie niet meer is dan 5 keer per dag een gebed opzeggen dat je niet begrijpt, een maand niet overdag eten, wat aalmoezen geven, een reisje naar Mekka is. Oh ja, ooit moet je een keer verklaard hebben dat er maar een God is en dat Mohammed zijn profeet is.quote:Op zondag 12 december 2010 11:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Waarom heeft de islam dan zoveel van dat soort types. Is dat soms iets genetisch?
Lees de edit.quote:Op zondag 12 december 2010 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sterke argumentatie. Nu ben ik overtuigt hoor.
Volgens mij haten Orthodoxe Joden Nederland niet, maar de pesterijen. Begin je de nuance al te snappen??quote:Op zondag 12 december 2010 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat al fout in je tweede zin. Daar zit de onoprechtheid. Kennelijk vind je het vertrek van de Orthodoxe Joden (uit Nederland, wegens pesterijen) dan ook rechtvaardig.
Vrij treurig dat een volwassen man er daadwerkelijk dergelijke redenaties op nahoudt.quote:Op zondag 12 december 2010 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niets onoprechts aan. Wanneer 'de jouwen' zich misdragen kan je verwachten dat daar vanuit de 'hunnen' een reactie op komt. Als je vervolgens om die reactie een heel land haat kan je beter vertrekken.
De reactie vind je begrijpelijk, daar gaat het om. De reactie van in dit geval de "pester". Begrijp je?quote:Op zondag 12 december 2010 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij haten Orthodoxe Joden Nederland niet, maar de pesterijen. Begin je de nuance al te snappen??
Ook al van die sterke argumentatie "Als je het niet me t mij eens ben, ben je treurig".quote:Op zondag 12 december 2010 11:47 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Vrij treurig dat een volwassen man er daadwerkelijk dergelijke redenaties op nahoudt.
Grappig , jij was kort geleden toch juist zo een moslim.quote:Op zondag 12 december 2010 11:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het aan het feit dat veel Islamieten komen uit landen waar het de meerderheids of staatsgodsdienst is waaraan niet getwijfeld mag worden. Het levert veel mensen op die een soort muslim in name only zijn. Voor wie religie niet meer is dan 5 keer per dag een gebed opzeggen dat je niet begrijpt, een maand niet overdag eten, wat aalmoezen geven, een reisje naar Mekka is. Oh ja, ooit moet je een keer verklaard hebben dat er maar een God is en dat Mohammed zijn profeet is.
De mix die je daaruit krijgt is zo giftig dat Wilders overkomt als een frisse wind.
Eh nee, lees het nog eens rustig door. Je gaat geen LAND haten omdat iemand het niet met je eens is. Als je dat WEL doet moet je lekker weggaan naar een LAND wat je niet haat. Is het nou werkelijk zo moeilijk?quote:Op zondag 12 december 2010 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De reactie vind je begrijpelijk, daar gaat het om. De reactie van in dit geval de "pester". Begrijp je?
Absoluut. Maar het is niet inherent aan de islam. Net zoals heksenjachten niet inherent zijn aan het christendom.quote:Op zondag 12 december 2010 11:44 schreef huhggh het volgende:
[..]
Dat is toch wel een behoorlijk domme opmerking weer.
Aanslagen door moslims, en vanwege hun moslim-zijn, stekenmet kop en schouder in de wereld uit.
Dat verdient de nodige aandacht.
Waar anders komt die opmerking over die mohammed-tekening vandaan?
En het is niet de eerste keer dat moslims (fysiek) hun pijlen richten tegen die tekenaar.
Een tekening....een tekening...
Je hebt hopelijk toch wel door hoe gestoord dat is?
Oh jawel hoor, maar daar dacht ik tien jaar geleden over na. Ondertussen ben ik er al lang uit. Het probleem is de islam en de ideeenwereld en manier van denken die daar bij hoort.quote:Op zondag 12 december 2010 11:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus bij jou is het OF genen, OF geloof?
Je brein is zo beperkt dat het niet iets anders durft te bedenken?
Je begrijpt het nog steeds niet. Je vindt de reactie van de PESTER dus begrijpelijk of in ieder geval te verwachten. Je geeft namelijk ZELF aan dat "misdragingen van de jouwen - tot een reactie kunnen leiden van de hunnen".quote:Op zondag 12 december 2010 11:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, lees het nog eens rustig door. Je gaat geen LAND haten omdat iemand het niet met je eens is. Als je dat WEL doet moet je lekker weggaan naar een LAND wat je niet haat. Is het nou werkelijk zo moeilijk?
? Hoe bedoel je? Ik hoop toch echt dat ik juist NIET in die categorie val waarin het alleen maar op uiterlijkheden aankomt.quote:Op zondag 12 december 2010 11:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Grappig , jij was kort geleden toch juist zo een moslim.
Huh?quote:Op zondag 12 december 2010 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook al van die sterke argumentatie "Als je het niet me t mij eens ben, ben je treurig".
HiZ is toch helemaal geen moslim, maar een Turkije liefhebber? Das heel iets anders, ben ik ook, en ik ben toch echt geen moslim.quote:Op zondag 12 december 2010 11:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Grappig , jij was kort geleden toch juist zo een moslim.
Jij denkt dat de bemoeienis van westerse landen in het Midden-Oosten, slechts begon sinds de laatste inval van Irak?quote:Op zondag 12 december 2010 11:50 schreef huhggh het volgende:
Overigens:
Men kan hier praten als brugman maar het feit is dat:
- De zoveelste moslim weer een aanslag heeft gepleegd
- Deze moslim weer refereert naar die tekenaar...die trouwens nog steeds beveiligd moet worden hierdoor
- Moslims ook aanslagen pleegde voor "we" uberhaupt ook maar in Irak zaten.
"inconvenient truth", iemand?
Oh, dat zijn de enige twee mogelijkheden? Ik ben atheist dus alles wat ik nu denk moet wel uit mijn pakketje DNA voortkomen?quote:Op zondag 12 december 2010 11:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als je een beetje begrijpend zou kunnen lezen, zou je snappen dat ik van Mwana wil horen dat het niet in de genen zit, maar in het geloof...
Even zoeken hoor, ik kan me toch heel duidelijk 'ik ben ook moslim' reacties van jou herrineren. Misschien laat mijn geheugen mij in de steek.quote:Op zondag 12 december 2010 11:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
? Hoe bedoel je? Ik hoop toch echt dat ik juist NIET in die categorie val waarin het alleen maar op uiterlijkheden aankomt.
De koppeling waar je op reageert klopt niet, maar je eigen reactie komt heel erg dicht bij het goedpraten van reageren met terrorisme.quote:Op zondag 12 december 2010 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de bemoeienis van westerse landen in het Midden-Oosten, slechts begon sinds de laatste inval van Irak?
Oh zeker is een enorme groep 'moslims' in feite helemaal niks. Maar de stoottroepen zijn het wel, en de 'moslims' hebben de basale islamitische denkstructuren wel ingeprent gekregen.quote:Op zondag 12 december 2010 11:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het aan het feit dat veel Islamieten komen uit landen waar het de meerderheids of staatsgodsdienst is waaraan niet getwijfeld mag worden. Het levert veel mensen op die een soort muslim in name only zijn. Voor wie religie niet meer is dan 5 keer per dag een gebed opzeggen dat je niet begrijpt, een maand niet overdag eten, wat aalmoezen geven, een reisje naar Mekka is. Oh ja, ooit moet je een keer verklaard hebben dat er maar een God is en dat Mohammed zijn profeet is.
De mix die je daaruit krijgt is zo giftig dat Wilders overkomt als een frisse wind.
Nee, helaas voor jou.quote:Op zondag 12 december 2010 11:49 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Absoluut. Maar het is niet inherent aan de islam. Net zoals heksenjachten niet inherent zijn aan het christendom.
Dus als je je pijlen richt op "de islam" zul je per definitie het doel missen.
Mijn koppeling klopt volstrekt, hij lijkt te insinueren dat de grondslag van het terrorisme in zijn geheel niet te maken heeft met de situatie aldaar. Ten tweede vraag ik mij af waaruit blijkt dat dit "heel dicht bij het goedpraten van terrorisme" komt. Elke constatering die ik maak, is volgens jou vijandelijk.quote:Op zondag 12 december 2010 11:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
De koppeling waar je op reageert klopt niet, maar je eigen reactie komt heel erg dicht bij het goedpraten van reageren met terrorisme.
Ja dat is nog steeds het geval. En dat maakt dus ook dat ik nadenk over dingen in relatie tot het geloof. En dat ik dus tot denkbeelden kom. Denkbeelden die maken dat ik mensen als Wilders als een godsgeschenk zie omdat ze helpen om een einde te maken aan de geestelijke luiheid. Die is volgens mij zo groot dat je met alleen een goed gesprek onder vrienden er niks aan kunt veranderen.quote:Op zondag 12 december 2010 11:52 schreef IHVK het volgende:
HiZ zei op het forum hier een bepaalde tijd dat hij moslim was.
Ok, dan is HiZ een prima moslim. De meeste Turkse moslims kan ik ook prima hebben, het zijn meer de Arabieren en Marokkanen die zo militant zijn.quote:Op zondag 12 december 2010 11:52 schreef IHVK het volgende:
HiZ zei op het forum hier een bepaalde tijd dat hij moslim was.
Waar ligt wat jou betreft het punt waarop de gedragingen van individuen kunnen worden geprojecteerd op de religie die zij aanhangen, en daarmee alle volgers van die religie?quote:Op zondag 12 december 2010 11:50 schreef huhggh het volgende:
Overigens:
Men kan hier praten als brugman maar het feit is dat:
- De zoveelste moslim weer een aanslag heeft gepleegd
- Deze moslim weer refereert naar die tekenaar...die trouwens nog steeds beveiligd moet worden hierdoor
- Moslims ook aanslagen pleegde voor "we" uberhaupt ook maar in Irak zaten.
"inconvenient truth", iemand?
Oja, lekker fijn discussiėren ook met dit soort verdachtmakingen.quote:Op zondag 12 december 2010 11:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
De koppeling waar je op reageert klopt niet, maar je eigen reactie komt heel erg dicht bij het goedpraten van reageren met terrorisme.
Ik ben bang dat ik je nog steeds niet begrijp; ik ben moslim. Wat verandert daaraan als ik er kritisch over nadenk en me niet verbonden voel met haatbaarden en terroristen?quote:Op zondag 12 december 2010 11:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Even zoeken hoor, ik kan me toch heel duidelijk 'ik ben ook moslim' reacties van jou herrineren. Misschien laat mijn geheugen mij in de steek.
quote:Op zondag 12 december 2010 11:53 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nee, helaas voor jou.
De aanslagen worden toch echt door moslims gepleegd.
En dat hebben we ze toch echt van de islam.
Andere heilige boeken of niet, vrijwel alle terroristische aanslagen worden toch echt door moslims gepleegd. Laten we het daar eens over hebben in plaats van de aandacht maar gemakzuchtig te verlleggen naar andere (offtopic) onderwerpen.
Dat doet hij aan de lopende band, maar dat zal mij aan mijn anus roesten eigenlijk.quote:Op zondag 12 december 2010 11:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oja, lekker fijn discussiėren ook met dit soort verdachtmakingen.
Maar HiZ is geen Turk, maar een Nederlander.quote:Op zondag 12 december 2010 11:55 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ok, dan is HiZ een prima moslim. De meeste Turkse moslims kan ik ook prima hebben, het zijn meer de Arabieren en Marokkanen die zo militant zijn.
Misschien is het dan wel genetisch.quote:Op zondag 12 december 2010 11:55 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ok, dan is HiZ een prima moslim. De meeste Turkse moslims kan ik ook prima hebben, het zijn meer de Arabieren en Marokkanen die zo militant zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |