quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je te transparant bent dan geef je je onderhandelingspositie weg. Je kunt niet overal je kaarten open gaan gooien.
Politiek is wel een machtsspel waarbij veel te verliezen valt. Tight play is dan ook noodzakelijkquote:
Maar waarom onderhandelen met wat je niet hebt (bluf) ? Is het niet veel beter te onderhandelen op basis van waarheden?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:52 schreef P8 het volgende:
[..]
Politiek is wel een machtsspel waarbij veel te verliezen valt. Tight play is dan ook noodzakelijk
Waarom niet pokeren op alleen de waarde van je kaarten?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar waarom onderhandelen met wat je niet hebt (bluf) ? Is het niet veel beter te onderhandelen op basis van waarheden?
Als alles open is dan is er weinig onderhandelingsruimte meer over.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar waarom onderhandelen met wat je niet hebt (bluf) ? Is het niet veel beter te onderhandelen op basis van waarheden?
Omdat het ook om aanbestedingen gaat. Als china ziet voor hoeveel wij bepaalde producten aanbieden is het voor de Chinezen heel makkelijk om minder te bieden. Zo sleep je nooit orders binnen en dat ga ook jij op den duur merken.quote:
Omdat er meerdere belangen spelen. Soms kan het verstandig zijn om een goede hand weg te leggen daarom.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:54 schreef Zith het volgende:
[..]
Waarom niet pokeren op alleen de waarde van je kaarten?
*omdat je dan kankerhard ingemaakt wordt.
Wikileaks is voornamelijk bedoeld om kwalijke zaken naar buiten te brengen, niet om alle geheimen maar te onthullen. Als regeringen dat zo belangrijk vinden moeten ze maar beter op hun geheimen passen.quote:
IMO kan het gezien worden als een zwakte dat we dat stadium nog niet voorbij zijn. Zeker als je kijkt naar internationale verdragen, dan zou dit geen spel meer zijn maar een status quo.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:52 schreef P8 het volgende:
[..]
Politiek is wel een machtsspel waarbij veel te verliezen valt. Tight play is dan ook noodzakelijk
Oh god, het niveau van dit politiewerk.quote:Onderzoek naar aanval website OM
Uitgegeven: 10 december 2010 16:39
Laatst gewijzigd: 10 december 2010 16:39
DEN HAAG - Het Team High Tech Crime van de Nationale Recherche stelt een onderzoek in naar de aanval vrijdag op de site van het Openbaar Ministerie (OM). Dat meldt het OM.
Het team is al tot de conclusie gekomen dat het om een georganiseerde aanval ging, vanuit één of meerdere computers. Verder is bij het offensief gebruik gemaakt van pc's die sympathisanten hiervoor beschikbaar hebben gesteld.
Politie en justitie vermoeden dat de aanval verband houdt met de arrestatie van de 16-jarige jongen die donderdag werd opgepakt voor zijn betrokkenheid bij aanvallen op de websites van MasterCard en de betalingssite PayPal.
Volgens het OM behoort de jongen tot de groep WikiLeaksaanhangers die de aanvallen zijn gaan uitvoeren na de aanhouding van Julian Assange in Groot-Brittannië.
© ANP
Als jij onderhandelt, vertel je dan ook de waarheid? Ik ga er vanuit dat je het wel eens hebt gedaan op een rommelmarkt, electronicawinkel, of het buitenland.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:55 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Oh god, het niveau van dit politiewerk.
Nogmaals ... politiek != poker.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:54 schreef Zith het volgende:
[..]
Waarom niet pokeren op alleen de waarde van je kaarten?
*omdat je dan kankerhard ingemaakt wordt.
Lijkt me wel leuk zaken doen. Ze vertellen mij de maximale prijs die ze willen betalen en dan ga ik met ze "onderhandelen".quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:56 schreef P8 het volgende:
[..]
Als jij onderhandelt, vertel je dan ook de waarheid? Ik ga er vanuit dat je het wel eens hebt gedaan op een rommelmarkt, electronicawinkel, of het buitenland.
Ik heb laatst een woninig gekocht, dan ga ik ook echt neit zeggen he ik kan maximaal 2 ton lenen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zucht, ja.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:56 schreef P8 het volgende:
[..]
Als jij onderhandelt, vertel je dan ook de waarheid? Ik ga er vanuit dat je het wel eens hebt gedaan op een rommelmarkt, electronicawinkel, of het buitenland.
True.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:55 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
IMO kan het gezien worden als een zwakte dat we dat stadium nog niet voorbij zijn. Zeker als je kijkt naar internationale verdragen, dan zou dit geen spel meer zijn maar een status quo.
[..]
Het "Team High Tech Crime"quote:Oh god, het niveau van dit politiewerk.
Niet alle onderhandeling gaan ten koste van mensenlevens.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nogmaals ... politiek != poker.
politiek = mensenlevens.
Het abstractieniveau is stukken hoger natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
politiek = mensenlevens.
Vertel dat aan de inmiddels 40+ % in de US die onder de armoedegrens leeft.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:58 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Niet alle onderhandeling gaan ten koste van mensenlevens.
Poverty in the United States is cyclical in nature with roughly 13 to 17% of Americans living below the federal poverty line at any given point in time, and roughly 40% falling below the poverty line at some point within a 10-year time span.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Vertel dat aan de inmiddels 40+ % in de US die onder de armoedegrens leeft.
Ah, en als het om mensenlevens gaat spelen er dus geen grote belangen, en is voorzichtigheid niet geboden ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
politiek = mensenlevens.
Sorry, maar dat onderhandelen gelijk staat aan afbreuk doen op je geweten is complete onzin. Besteed er 10 seconden nadenken aan je zal dat zelf ook inzien.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zucht, ja.
Liever een eerlijke deal dan een slecht geweten.
Lees een van de eerste zinnen eens:quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wel als je bluf of leugens gebruikt om te onderhandelen. Om dat te begrijpen moet je wel eerst een geweten hebben natuurlijk maar ik denk dat jij liever je flappen telt dan iemand een eerlijke deal doet?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:00 schreef P8 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat onderhandelen gelijk staat aan afbreuk doen op je geweten is complete onzin. Besteed er 10 seconden nadenken aan je zal dat zelf ook inzien.
Volgens mij is wel genoeg uitgelegd dat je gegevens ook zo kunt verdraaien dat je wel gelijk hebt. Maar wat heeft de verkoop van bv onderzeeers aan een bepaald land hier mee te maken om een voorbeeld te noemen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Waarom zou een deal oneerlijk zijn als ik een betere prijs weet te bedingen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wel als je bluf of leugens gebruikt om te onderhandelen. Om dat te begrijpen moet je wel eerst een geweten hebben natuurlijk maar ik denk dat jij liever je flappen telt dan iemand een eerlijke deal doet?
Gaat het nu over bluffen en liegen tijdens de onderhandeling of over het wel of niet openbaar maken van de afspraken die daardoor ontstaan zijn. Dat zij 2 totaal verschillende dingen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wel als je bluf of leugens gebruikt om te onderhandelen. Om dat te begrijpen moet je wel eerst een geweten hebben natuurlijk maar ik denk dat jij liever je flappen telt dan iemand een eerlijke deal doet?
Hij zoekt het gewoon in de andere uiterste om gelijk te krijgen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Waarom zou een deal oneerlijk zijn als ik een betere prijs weet te bedingen?
Snap je het verschil echt niet tussen liegen, en niet alle kaarten direct open op tafel gooien ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
A recent NPR report states that as much as 30% of Americans have trouble making ends meet and other advocates have made supporting claims that the rate of actual poverty in the US is far higher than that calculated by using the poverty threshold.[45] While the poverty threshold is updated for inflation every year, the basket of goods used to determine what constitutes being deprived of a socially acceptable miniumum standard of living has not been updated since 1955. As a result, the current poverty line only takes goods into account that were common more than 50 years ago, updating their cost using the Consumer Price Index.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Lees een van de eerste zinnen eens:
Poverty in the United States is cyclical in nature with roughly 13 to 17% of Americans living below the federal poverty line at any given point in time, and roughly 40% falling below the poverty line at some point within a 10-year time span
Je bent niet open en transparant hier.
Net was het nog 40%.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
A recent NPR report states that as much as 30% of Americans have trouble making ends meet
Nee. Maar ik speel je wel gek met poker (uitnodiging staat, TH no limit)quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:05 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Snap je het verschil echt niet tussen liegen, en niet alle kaarten direct open op tafel gooien ?
Ik zou je niet willen opzadelen met nog meer december-rekeningen, je had geloof ik al moeite genoeg om je belastingen te kunnen betalen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee. Maar ik speel je wel gek met poker (uitnodiging staat, TH no limit)
quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik zou je niet willen opzadelen met nog meer december-rekeningen, je had geloof ik al moeite genoeg om je belastingen te kunnen betalen.
Om jou te quoten: "Doe niet alsof je me kent". Ik ben benieuwd waarvan jij het idee krijgt dat ik op geld belust ben.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
quote:SPAIN
For freedom, say no to state terrorism
Madrid: Saturday, December 11, 6pm
Location: Embajada británica en Madrid (British Embassy), Torre Espacio, Paseo de la Castellana 259D, 28046 Madrid
Event page: http://freewikileaks.eu/
A Coruña: Saturday, December 11, 6pm
Location: Embajada de Suecia en A Coruña (Swedish Embassy): Sale del Cantón Grande a las 18.00 en el Obelisco hacía la Avenida de Linares Rivas 18-21, A Coruña, Spain
Barcelona: Saturday, December 11, 6pm
Location: Consulado General Británico en Barcelona (British General Consulate), Edificio Torre de Barcelona, Avenida Diagonal, 477, 13º, 08036 Barcelona
Sevilla: Saturday, December 11, 6pm
Location: Ayuntamiento de Sevilla, Plaza Nueva 1, Sevilla, Spain
Valencia: Saturday, December 11, 6pm
Location: Consulado de Suecia en Valencia (Swedish consulate), Plaza Porta de la Mar 4, pta 8, Valencia, Spain
Zaragoza: Saturday, December 11, 6pm
Location: Diputación de Zaragoza, Plaza de España 2, Zaragoza, Spain
ARGENTINA
Buenos Aires: Saturday, December 11, 1pm
Location: Embajada Británica en Argentina (British Embassy), Dr. Luis Agote 2412, Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina
PERU
Lima: Saturday, December 11, 1pm
Location: Embajada Británica en Perú (British Embassy), Torre Parque Mar piso 22, Lima, Perú
AUSTRALIA
Melbourne: Monday, December 20, 7.00 p.m.
Location: Conference Room, Arts House, Meat Market, 5 Blackwood Street, North Melbourne
Getting there: Melway Reference: 2B A9
Organizer: SEP Australia public meetings
Tickets: $4/$2 concession
Event page: http://www.wsws.org/articles/2010/dec2010/mtgs-d08.shtml
Sydney: Tuesday, December 21, 7.00 p.m.
Getting there: Close to Central Station
Tickets: $4/$2 concession
Event page: http://www.wsws.org/articles/2010/dec2010/mtgs-d08.shtml
MEXICO
Ciudad de México: Saturday, December 11, 6pm
Location: Embajada Británica en Mexico (British Embassy): Río Lerma 71 (esquina con Rio Sena), Del. Cuauhtemoc, Mexico DF.
Event page: http://www.facebook.com/event.php?eid=130062810387847
LOCATION UPDATES:
Amsterdam: Location for December 11 rally has been changed from De Dam to Museum Square.
Het is niet toegestaan de video stream te bekijken vanaf uw geografische locatie.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:09 schreef P8 het volgende:
[..]
Om jou te quoten: "Doe niet alsof je me kent". Ik ben benieuwd waarvan jij het idee krijgt dat ik op geld belust ben.
Maargoed, onderhandelen (op microniveau) is een spel waarbij de verkoper nooit zijn product zal verkopen als hij hier geen winst mee pakt (ongeacht wat er gezegd wordt). Beide partijen liegen waarbij de consument het product/eigen vermogen onderwaardeert en de verkoper zijn product overwaardeert en/of zijn eigen vermogen onderwaardeert.
----------------------
Nu op www.nos.nl is er ook een videochat oid over wikileaks.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Lijkt me sterk dat je genoeg op tafel kunt leggen om het me moeilijk te maken
Ik geloof dat je niet helemaal open bentquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Heerlijk ... met stapels december-rekeningen om de sfeer te drukken ondanks dat ik me gek betaal aan belastingen en premies. Jij?
Ja ... want in jouw wereld betekent gek worden van rekeningen automatisch ook dat je ze niet kunt betalenquote:Op vrijdag 10 december 2010 17:14 schreef _Led_ het volgende:
Ik geloof dat je niet helemaal open bent
Waar trakteer jij jezelf dan op?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:16 schreef Googolplexian het volgende:
Ik geef mezelf iig niet een lullig beamertje kado voor kerst
Weet nog niet zeker ... zal of diner voor 20 worden in favo restaurant maar wil ook nieuwe auto (Honda, hoor ... niets over the top). En geef mezelf een extra opleiding volgend jaarquote:
Ik hoop het ook voor jequote:Op vrijdag 10 december 2010 17:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Weet nog niet zeker ... zal of diner voor 20 worden in favo restaurant maar wil ook nieuwe auto (Honda, hoor ... niets over the top). En geef mezelf een extra opleiding volgend jaarWerktuigbouwkunde (hoop dat het wat wordt)
Dan moet er wel wikinieuws komenquote:
Op elk voorbeeld wat je hier geeft kun je eenzelfde reactie geven die jij op _Led_ gaf.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Weet nog niet zeker ... zal of diner voor 20 worden in favo restaurant maar wil ook nieuwe auto (Honda, hoor ... niets over the top). En geef mezelf een extra opleiding volgend jaarWerktuigbouwkunde (hoop dat het wat wordt)
Mjah ... die HBO INSI werkt ook maar voor zo langquote:
Leuk hoe z'n posts contrasteren met z'n eerdere opvatting dat alles gelijk verdeeld moet worden en dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat er altijd mensen zijn die meer willen dan anderen he ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:22 schreef P8 het volgende:
Op elk voorbeeld wat je hier geeft kun je eenzelfde reactie geven die jij op _Led_ gaf.
Vandaar diner voor 20quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:23 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Leuk hoe z'n posts contrasteren met z'n eerdere opvatting dat alles gelijk verdeeld moet worden en dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat er altijd mensen zijn die meer willen dan anderen he ?
Allemaal ethiopieertjes neem ik aan ?quote:
Dat vind jij veel?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://wlcentral.org/node/578
Drukke dag morgen
[..]
Neuh ... in het kader van openheid breng ik het wel langs. Adres?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Allemaal ethiopieertjes neem ik aan ?
Enneh, scan je in het kader van openheid de rekening nog even in om te laten zien dat je voor 20 hebt afgerekend ?
Tja, als er 500 op het museum plein staan is het veel vermoed ik. De gemiddelde inwoner van Nederland heeft echt geen idee of maakt zich er echt niet druk om.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:26 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Dat vind jij veel?
AUSTRALIA
UNITED STATES
CANADA
GERMANY
AUSTRIA
PORTUGAL
THE NETHERLANDS
SPAIN
ARGENTINA
PERU
MEXICO
Ik vind het maar weinig landen waar ze de straat op gaan
quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Neuh ... in het kader van openheid breng ik het wel langs. Adres?
Herengracht 410,quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Neuh ... in het kader van openheid breng ik het wel langs. Adres?
hoe laat? en heb je bier?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Herengracht 410,
1017BX,
tnv. Led.
Cheerio
Bier op je werk?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:31 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Op dit ogenblik wel ja, maar ik ga er zo vandoor
Guerrilla BV?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Herengracht 410,
1017BX,
tnv. Led.
Cheerio
klopt, Assange heeft zijn leaks bewust op de US gericht, en liet andere lekken links liggen. Het is de bedoeling dat Openleaks alles lekt zonder te kijken op wie het is gericht..quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ex-medewerkers WikiLeaks beginnen eigen site
http://tweakers.net/nieuw(...)nnen-eigen-site.html
Zo dannnnn ....quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:38 schreef jpjedi het volgende:
al eventjes bekend maar toch..ik kan er niet met droge ogen naar kijken. Hoe typerend:
Bob Beckel is an American political commentator and an analyst on the Fox News Channel.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zo dannnnn ....
Leaders of the Free World
Toch wel heftig idd.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:38 schreef jpjedi het volgende:
al eventjes bekend maar toch..ik kan er niet met droge ogen naar kijken. Hoe typerend:
Waar ik steeds meer vraagtekens bij zet:quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, Assange heeft zijn leaks bewust op de US gericht, en liet andere lekken links liggen. Het is de bedoeling dat Openleaks alles lekt zonder te kijken op wie het is gericht..
quote:DEN HAAG - Cybercriminaliteit, cyberveiligheid en cyberverdediging, het zijn topprioriteiten van het kabinet. Dat zei minister Ivo Opstelten (Veiligheid, Justitie) vrijdag na afloop van de ministerraad naar aanleiding van het platleggen van sites zoals die van het Openbaar Ministerie.
'Het is zorgelijk, maar we hebben binnen de overheid een goede organisatie om de zaken te herstellen, die nu ook extra alert is. Het is strafbaar, de hackers moeten worden opgespoord en voor de rechter komen', aldus de bewindsman, die stelde dat de daders zeker opgepakt gaan worden.
'Het OM is daar druk mee bezig en ik volg het op de voet, ook nu vandaag terwijl ik in de ministerraad zat. De aanvallen hadden toch het effect dat de sites eruit lagen. Dat is onacceptabel.'
'We moeten er een antwoord op hebben, we zullen met het cyberbeleid ook het goede antwoord blijken te hebben', aldus de minister.
Het hele punt lijkt me juist hoe en of de wereld die beperkte vrijheden gaat accepteren.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Waar ik steeds meer vraagtekens bij zet:
Hoe kun je dit allemaal doen zonder van tevoren erbij na te denken dat dit gewoon het einde betekent voor de vrijheden zoals we dat nu kennen.
Denk je nu echt dat de cowboys van het vierde rijk lijdzaam gaan toezien hoe al hun gekonkel de ether rondgeslingerd gaat worden?
Dat mag toch geen verrassing zijn. De aanvallen van verschillende websites geven nu wel een stok om mee te slaan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3884/WikiLeaks/article/detail/1071199/2010/12/10/Minister-hackers-moeten-worden-opgespoord-en-berecht.dhtml
[..]
Het was ook meer retorisch bedoeld.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het hele punt lijkt me juist hoe en of de wereld die beperkte vrijheden gaat accepteren.
Er is nooit vrijheid geweest zonder een gevecht.
De cowboys van het vierde rijk zullen waarschijnlijk tijdig standrechtelijk geëxecuteerd worden, voor ze een gevaar kunnen vormen voor de vrijheden die wikileaks ons biedtquote:Op vrijdag 10 december 2010 17:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Waar ik steeds meer vraagtekens bij zet:
Hoe kun je dit allemaal doen zonder van tevoren erbij na te denken dat dit gewoon het einde betekent voor de vrijheden zoals we dat nu kennen.
Denk je nu echt dat de cowboys van het vierde rijk lijdzaam gaan toezien hoe al hun gekonkel de ether rondgeslingerd gaat worden?
Het is propaganda. Internet is een wild beest. Ze kunnen boos kijken en pubers afschrikken die op het punt staan te klikken. Maar de oorlog is groter dan dat.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat mag toch geen verrassing zijn. De aanvallen van verschillende websites geven nu wel een stok om mee te slaan.
Google doet een twitteractie door Wikileaks uit hun trending zoekopdrachten te houden?quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Het was ook meer retorisch bedoeld.![]()
Gelukkig is op google nog alles pais en vree.
http://www.google.nl/intl/nl/press/zeitgeist2010/#queries
Snelst stijgende personen: 1. justin bieber
Ik zie helemaal voor me dat die Opstelten bij het uitspreken van 'cyberveiligheid' en 'cyberverdediging' druk met zijn handen en armen zit te gebaren zo van: 'kijk eens wat voor flashy technische en hippe termen ik eruit gooi'.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3884/WikiLeaks/article/detail/1071199/2010/12/10/Minister-hackers-moeten-worden-opgespoord-en-berecht.dhtml
[..]
En ik geloof nooit dat ze google plat krijgen. Sowieso hebben die zich nu meer dan een week kunnen ingraven.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Het was ook meer retorisch bedoeld.![]()
Gelukkig is op google nog alles pais en vree.
http://www.google.nl/intl/nl/press/zeitgeist2010/#queries
Snelst stijgende personen: 1. justin bieber
Zou googolplex weten dat in de EU de armoede tussen de 16 en 18 procent is, maar de GDP per capita in de VS op 46,400 dollar ligt en in de EU 32,900?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Lees een van de eerste zinnen eens:
Poverty in the United States is cyclical in nature with roughly 13 to 17% of Americans living below the federal poverty line at any given point in time, and roughly 40% falling below the poverty line at some point within a 10-year time span
Je bent niet open en transparant hier.
Waarschijnlijk komt anon weer met een kut excuus : "Ja we kúnnen het wel, maar we willen niet dat jullie niet meer kunnen googlen"quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:18 schreef jpjedi het volgende:
[..]
En ik geloof nooit dat ze google plat krijgen. Sowieso hebben die zich nu meer dan een week kunnen ingraven.
Gewoon landen bij de EU blijven trekken. Komt vast wel goedquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou googolplex weten dat in de EU de armoede tussen de 16 en 18 procent is, maar de GDP per capita in de VS op 46,400 dollar ligt en in de EU 32,900?
Volgens Chesbrough (2004) is business strategy en negotiation strategy een vorm van poker, terwijl dit vroeger gezien werd als een vorm van schaakquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
politiek = mensenlevens.
typ in google 's langzaam het woord neger in en kijk naar de suggesties bij de laatste letter.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Google doet een twitteractie door Wikileaks uit hun trending zoekopdrachten te houden?
Het laat vooral zien dat je wel snel loopt af te geven op de VS maar slecht geinformeerd bent en zaken niet in verhouding weet te zien.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Gewoon landen bij de EU blijven trekken. Komt vast wel goed
Ja, want EU en VS zijn echt vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het laat vooral zien dat je wel snel loopt af te geven op de VS maar slecht geinformeerd bent en zaken niet in verhouding weet te zien.
quote:SVT documentary
SVT, Sweden's national television broadcaster, has made available an "exclusive rough-cut" of its one-hour, in-depth documentary on WikiLeaks. The video, in its current format, will be available on the SVT Play website until Monday, December 13.
From the description:
"From summer 2010 until now, SVT has been following the secretive media organization WikiLeaks and its enigmatic Editor-in-Chief Julian Assange.
Reporters Jesper Huor and Bosse Lindquist have traveled to key countries where WikiLeaks operates, interviewing top members, such as Assange, new Spokesperson Kristinn Hrafnsson, as well as people like Daniel Domscheit-Berg who now is starting his own version - Openleaks.org."
The documentary also includes interviews with Ian Overton from The Bureau of Investigative Journalism, James Ball of TBIJ and WikiLeaks, Icelandic MP Birgitta Jónsdóttir, former WikiLeaks collaborators Herbert Snorrason and Smári McCarthy, and PRQ CEO Mikael Viborg.
The documentary looks at WikiLeaks' philosophy and operations, some of its famous disclosures including the Kenya report, the Guantanamo manuals, Kaupthing, Trafigura, the Collateral Murder video, the Afghanistan and Iraq war logs, the US administration's reactions, and the lead-up to the Cablegate release.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja, want EU en VS zijn echt vergelijkbaar.
Die van de climategate leaks deed het zoals het hoort. Gewoon de hele brut op een Russische sharesite uploaden en daarna de link verspreiden. Klaar.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, Assange heeft zijn leaks bewust op de US gericht, en liet andere lekken links liggen. Het is de bedoeling dat Openleaks alles lekt zonder te kijken op wie het is gericht..
Agenten mishandelen / Politie.nl mishandelen, same-same.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:05 schreef Blobje het volgende:
Deze terrorist moet natuurlijk wel vast blijven zitten. Gelukkig staan mishandelaars van agenten de volgende dag weer buiten.
Je bent grappig.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ah ... je snapt de domheid van je vergelijking nu?
Nou, leg het mij dan eens uit. Naast dat je m'n woorden verdraait zit er hopelijk wel iets zinnigs in je verhaal.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent grappig.
Dom
Maar grappig
Ga jij eerst maar eens de links die je zelf post begrijpenquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou, leg het mij dan eens uit. Naast dat je m'n woorden verdraait zit er hopelijk wel iets zinnigs in je verhaal.
quote:Waar Nederland over praat...
Anonymous
Kerstgala
Luchtalarm
New Kids Turbo
Miljonair Fair
Piratenfestijn
Hackers
Thank God It S Friday
Kerstborrel
Kerstdiner
.
Op hyves gaat het eerder over kerstrapporten en de wintersportvakantie, toch?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:30 schreef Maanvis het volgende:
Gelukkig is hyves wel aardig tegen wikileaks.
[..]
Dan niet ... context is a bitch, innit?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga jij eerst maar eens de links die je zelf post begrijpen
nee, die trending topiques boycot hyves zoals je ziet.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op hyves gaat het eerder over kerstrapporten en de wintersportvakantie, toch?
Staat er anders niet tussen in dat lijstje.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:30 schreef Maanvis het volgende:
Gelukkig is hyves wel aardig tegen wikileaks.
[..]
Het broertje van wikileaks wel.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:37 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Staat er anders niet tussen in dat lijstje.
Julian Assagne heeft verklaard dat hij niets met de acties van Anon te maken wil hebben.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:37 schreef Klaudias het volgende:
Is WikiLeaks eigenlijk blij met die acties van Anonymous? Ik kan me voorstellen dat aanvallen op sites niet echt in de lijn is van hun eigen werk. WikiLeaks publiceert over een agressor (overheden, multinationals), maar Anonymous is juist zelf een agressor.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een site even platleggen de "zaak" echt verder helpt. Hoogst wat tijdelijke ergernis bij de "slachtoffers" en het sussen van wraakgevoelens bij de daders.
Denk het ook, ik ben blij met een instantie als Wikileaks, maar Anonymous is gewoon te triest voor woorden en ik hoop dat de verantwoordelijken snel gevonden worden en dat die op mogen draaien voor de schade.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:37 schreef Klaudias het volgende:
Is WikiLeaks eigenlijk blij met die acties van Anonymous? Ik kan me voorstellen dat aanvallen op sites niet echt in de lijn is van hun eigen werk. WikiLeaks publiceert over een agressor (overheden, multinationals), maar Anonymous is juist zelf een agressor.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een site even platleggen de "zaak" echt verder helpt. Hoogst wat tijdelijke ergernis bij de "slachtoffers" en het sussen van wraakgevoelens bij de daders.
Want je Mastercard werkte niet meer?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Denk het ook, ik ben blij met een instantie als Wikileaks, maar Anonymous is gewoon te triest voor woorden en ik hoop dat de verantwoordelijken snel gevonden worden en dat die op mogen draaien voor de schade.
en paypal en visa en toen ik aangifte wilde doen deed de politiesite niets.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:51 schreef Blobje het volgende:
[..]
Want je Mastercard werkte niet meer?
Lach er maar om. Het had zo mooi kunnen zijn. Een organisatie die geweldloos overheden en bedrijven weet te sarren.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:51 schreef Blobje het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Assange/wikileaks is o.a. gerenommeerd door de documenten die ze hebben vrijgegeven omtrent het gevaarlijke afvaldumpen bij ivoorkust en corruptie bij de stemmingen in Kenya.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit baseer ik op de verhalen van een ex-medewerker die hierom bij Wikileaks is weggegaan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:57 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Assange/wikileaks is o.a. gerenommeerd door de documenten die ze hebben vrijgegeven omtrent het gevaarlijke afvaldumpen bij ivoorkust en corruptie bij de stemmingen in Kenya.
Meer Obama 2.0quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:53 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Lach er maar om. Het had zo mooi kunnen zijn. Een organisatie die geweldloos overheden en bedrijven weet te sarren.
Gandhi 2.0
Impossiblequote:Op vrijdag 10 december 2010 20:04 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Als ze lef hebben, proberen ze google plat te leggen.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:04 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Als ze lef hebben, proberen ze google plat te leggen.
Volgende press release: "We kunnen het wel, wij zijn het internet, wij hebben macht, maar we doen het niet, want dat is bad taste"quote:
Onzinnige aannames dus.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit baseer ik op de verhalen van een ex-medewerker die hierom bij Wikileaks is weggegaan.
Ja, dapper ... maar Google is niet plat te leggen. Google = de Uber-Cloud.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Volgende press release: "We kunnen het wel, wij zijn het internet, wij hebben macht, maar we doen het niet, want dat is bad taste"
Neuh, genoeg andere getuigen die dat bevestigen. Bovendien is een ander door hem aangedragen feit (dat Wikileaks geen transparantie over zijn eigen methodes biedt) makkelijk te controleren.quote:
Laten we er geen doekjes om winden; het was een hoax dat dat jochie is opgepakt. Net als toen met die creditcard nummers.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:09 schreef Blobje het volgende:
Ik vind hun acties ook best leuk. Elke dag weer even kijken wat nu weer plat ligt. Misschien kinderachtig en ook gewoon vrij onschuldig, maar het krijgt veel internationale media-aandacht. "Hackers!!"![]()
De reactie van Nederland vind ik alleen wat verdacht. Mastercard en de andere bedrijven zijn natuurlijk geen Nederlandse bedrijven. Toch werd die jongen 's nachts nog van zijn bed getild. Dit internationaal misdrijf doet dan toch sterk vermoeden dat iemand even een telefoontje naar Nederland heeft gepleegd. Internationale druk?
Nah hoeft niet. We hebben hele teams "cyberpolitie" die normaal hele dagen uit de neus zitten eten. Die zijn allang blij dat ze iets te doen hebben. Nou hebben ze ook nog daadwerkelijk eentje gepakt. Kan nog net mooi in het jaarverslag.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:09 schreef Blobje het volgende:
Ik vind hun acties ook best leuk. Elke dag weer even kijken wat nu weer plat ligt. Misschien kinderachtig en ook gewoon vrij onschuldig, maar het krijgt veel internationale media-aandacht. "Hackers!!"![]()
De reactie van Nederland vind ik alleen wat verdacht. Mastercard en de andere bedrijven zijn natuurlijk geen Nederlandse bedrijven. Toch werd die jongen 's nachts nog van zijn bed getild. Dit internationaal misdrijf doet dan toch sterk vermoeden dat iemand even een telefoontje naar Nederland heeft gepleegd. Internationale druk?
Yep. je kijkt naar de lucht en je ziet allemaal wolkjes voorbij komen. Rustig...melkwit...zacht voorbij zwevend. Je ogen dwalen af naar de horizon....en dan zie je dit:quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja, dapper ... maar Google is niet plat te leggen. Google = de Uber-Cloud.
Tjah, zolang de aanvallers van wikileaks met hun ddos aanvallen niet ook opgepakt worden kan ik er ook geen moeite mee hebben dat Anonymous of wie dan ook gewoon doorgaat met hun ddos aanvallen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Laten we er geen doekjes om winden; het was een hoax dat dat jochie is opgepakt. Net als toen met die creditcard nummers.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Yep. je kijkt naar de lucht en je ziet allemaal wolkjes voorbij komen. Rustig...melkwit...zacht voorbij zwevend. Je ogen dwalen af naar de horizon....en dan zie je dit:
[ afbeelding ]
LOL!!!!!quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
toen ik aangifte wilde doen deed de politiesite niets.
Meer hier: Nog steeds as en geen vliegverkeer #6 (oud vulkanen topic)quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..](klik)
fakking briljante foto, trouwens!
pfffff .thanks! Die had ik gemist!quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meer hier: Nog steeds as en geen vliegverkeer #6 (oud vulkanen topic)
Kijkend naar eerdere Wikileaks releases en zaken waar de heer Assange bij betrokken is is er geen reden om aan te nemen dat Assange/Wikileaks anti-US is.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Neuh, genoeg andere getuigen die dat bevestigen. Bovendien is een ander door hem aangedragen feit (dat Wikileaks geen transparantie over zijn eigen methodes biedt) makkelijk te controleren.
Dit al bekend? of loop ik hopeloos achter?quote:Julian Assange's lawyers 'preparing for possible US charges'
Legal team for WikiLeaks founder says Washington may be planning to invoke Espionage Act to indict their client
Julian Assange Julian Assange: his lawyers predict US charges against him are imminent. Photograph: Dan Kitwood/Getty Images
Lawyers acting for Julian Assange, the editor-in-chief of WikiLeaks, said today they are preparing for a possible indictment by the US authorities.
Jennifer Robinson said her team had heard from "several different US lawyers rumours that an indictment was on its way or had happened already, but we don't know".
According to some reports, Washington is seeking to prosecute Assange under the 1917 act, which was used unsuccessfully to try to gag the New York Times when it published the Pentagon Papers in the 1970s. However, despite escalating rhetoric over the last fortnight, no charges have yet been lodged, and government sources say they are unaware any such move is being prepared.
Robinson said Assange's team did not believe the US had grounds to prosecute him but understood that Washington was "looking closely at other charges, such as computer charges, so we have one eye on it".
Assange is in Wandsworth prison in south London after being refused bail on Tuesday. Sweden is seeking his extradition over allegations of sexual assault.
Speaking to ABC News, Robinson said she did not believe the Espionage Act applied to Assange, adding: "In any event he's entitled to first amendment protection as publisher of WikiLeaks and any prosecution under the Espionage Act would in my view be unconstitutional and puts at risk all media organisations in the US."
Robinson said Assange was being held in solitary confinement in London with restricted access to a phone and his lawyers.
"This means he is under significant surveillance but also means he has more restrictive conditions than other prisoners. Considering the circumstances he was incredibly positive and upbeat."
Earlier this week, the US attorney general, Eric Holder, said the United States had been put at risk by the flood of confidential diplomatic documents released by WikiLeaks and he authorised a criminal investigation.
Holder said: "The lives of people who work for the American people has been put at risk; the American people themselves have been put at risk by these actions that are, I believe, arrogant, misguided and ultimately not helpful in any way. We are doing everything that we can.
"We have a very serious, active, ongoing investigation that is criminal in nature. I authorised just last week a number of things to be done so that we can hopefully get to the bottom of this and hold people accountable, as they should be."
In a letter to the Guardian today, prominent supporters including John Pilger, Terry Jones, Miriam Margolyes and AL Kennedy called for Assange's release. "We protest at the attacks on WikiLeaks and, in particular, on Julian Assange ," they wrote, adding that the leaks have "assisted democracy in revealing the real views of our governments over a range of issues".
http://www.guardian.co.uk(...)e-lawyers-us-charges
Half. Volgens mij nog niet dit nieuwsbericht. Maar sowieso werkelijk die amerikanen.....Ze doen er duidelijk echt alles aan om hem op te kunnen pakken. Het zal me niets verbazen als ze hem op een of andere manier of dood of in de VS krijgen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dit al bekend? of loop ik hopeloos achter?
Het is dat van de trap af vallen in de gevangenis wel erg overduidelijk is, maar anders......quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Half. Volgens mij nog niet dit nieuwsbericht. Maar sowieso werkelijk die amerikanen.....Ze doen er duidelijk echt alles aan om hem op te kunnen pakken. Het zal me niets verbazen als ze hem op een of andere manier of dood of in de VS krijgen.
Geeft wel weer aan dat als je maar groot genoeg bent dat Anon dan niets durft te doen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Yep. je kijkt naar de lucht en je ziet allemaal wolkjes voorbij komen. Rustig...melkwit...zacht voorbij zwevend. Je ogen dwalen af naar de horizon....en dan zie je dit:
[ afbeelding ]
Dat zei ik ook niet. Er is in die tijd veel gelekt van de US. Europese lekken en lekken uit het midden oosten liet hij links liggen. Het lijkt me dat deze man die de nieuwe wikileaks gaat opzetten niet voor niets een onafhankelijke transparante wikileaks gaat maken waar alles gelekt wordt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:35 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Kijkend naar eerdere Wikileaks releases en zaken waar de heer Assange bij betrokken is is er geen reden om aan te nemen dat Assange/Wikileaks anti-US is.
er is 1 menneke opgepakt en de volgende actie is het lekken van uitgelekte bestandenquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geeft wel weer aan dat als je maar groot genoeg bent dat Anon dan niets durft te doen.
Knappe jongen als je Google kunt ddos'enquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:54 schreef algebra010 het volgende:
Google wordt dan ook door het internet minder snel als groot en boosaardig gezien dan bedrijven als Mastercard.
zou dat komen doordat ze 2 handen, 1 buik zijn met wikileaks?quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:54 schreef algebra010 het volgende:
Google wordt dan ook door het internet minder snel als groot en boosaardig gezien dan bedrijven als Mastercard.
je moet het als Anon op zijn minst PROBEREN.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Knappe jongen als je Google kunt ddos'en
Wat heeft Google dan gedaan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je moet het als Anon op zijn minst PROBEREN.
Bij wijze van statement.
Internetdemonstratie was het toch! Demonstreren, ook al werkt het niet.
Ze maken het mogelijk dat de wereld heel makkelijk de cables kunnen vinden =_=quote:
Nogmaals:quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bij wijze van statement.
Dus wikileaks beheert mijn email, of gaat in tegen de privacywetgeving? Of claim je dat ze samenwerken?quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zou dat komen doordat ze 2 handen, 1 buik zijn met wikileaks?
Ze beheren je mail, weten waar je woont, waar je op zoekt, capturen je wifiverkeer, gaan in tegen privacywetgeving.. Ze lekken alles wat ze over je weten.
Dat idd. Google Ddossen is even handig als het doodgooien van een olifant met wattenstaafjes.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nogmaals:
[ afbeelding ]
Google ziet waarschijnlijk het verschil niet eens kwa verkeer tussen een DDOS van anon, en een verhoogd aantal zoekopdrachten vlak voor een concert van Justin Bieber
Google heeft vast wel een bredere agenda dan ze tot op heden doen voorkomen maar de kwaadaardigheid moet nog blijken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:11 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Google kan ook kwaadaardig zijn. (Als het dat nog niet is)
Je kan genoeg illegale troep zoeken/vinden.
Lekker punkertje ben je, geen idee hebben waar het om gaat maar met een grote bek aksie aksie roepen en rellenquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bij wijze van statement.
Vermoeiende ja/nee verhalen, het valt nog mee dat ze de leaks zelf niet tegenspreken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
'Geen druk op bedrijven over WikiLeaks'
http://www.nu.nl/internet(...)ijven-wikileaks.html
Dat plaatje bij het nieuwsbericht doet me wel heeeeel erg denken aan een zekere irakees
[ afbeelding ]
![]()
wat heeft dat nuvoor nut ... de schade is al gedaanquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:21 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Vermoeiende ja/nee verhalen, het valt nog mee dat ze de leaks zelf niet tegenspreken.
Vergis ik me of had een Reichskanzler, die van na 1933, ook niet een snorretje ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
'Geen druk op bedrijven over WikiLeaks'
http://www.nu.nl/internet(...)ijven-wikileaks.html
Dat plaatje bij het nieuwsbericht doet me wel heeeeel erg denken aan een zekere irakees
[ afbeelding ]
![]()
Zie je serieus geen verschil met deze snor?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:40 schreef quirigua het volgende:
[..]
Vergis ik me of had een Reichskanzler, die van na 1933, ook niet een snorretje ?
Is dat Charlie Chaplin ? Seems so - -quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:43 schreef Pettigrew81 het volgende:
Zie je serieus geen verschil met deze snor?
Charlie Chaplin was een groots dictator.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:48 schreef quirigua het volgende:
[..]
Is dat Charlie Chaplin ? Seems so - -
Jij bedoelde Hitler die zijn inspiratie voor zijn snor haalde bij Charlie Chaplin.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:48 schreef quirigua het volgende:
[..]
Is dat Charlie Chaplin ? Seems so - -
proest ...quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Charlie Chaplin was een groots dictator.
Doorgaan met ademhalen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
proest ...
moest serieus een stevige verslikking voorkomen
moeten zijn. Nu nog een programma om die 2 dingen te combineren, TrueCrypt werkt in ieder geval nietquote:ß²²¹³99942apophis
Yeah right, de code staat op internet maar er is nog geen bom gebarsten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:22 schreef Resistor het volgende:
Volgens http://www.abovetopsecret.com/forum/thread638230/pg1 zou het wachtwoord van de insurance.aes256 file
[..]
moeten zijn. Nu nog een programma om die 2 dingen te combineren, TrueCrypt werkt in ieder geval niet
het youtube "filmpje" is inmiddels verwijderd door de gebruikerquote:Op vrijdag 10 december 2010 22:22 schreef Resistor het volgende:
Volgens http://www.abovetopsecret.com/forum/thread638230/pg1 zou het wachtwoord van de insurance.aes256 file
[..]
moeten zijn. Nu nog een programma om die 2 dingen te combineren, TrueCrypt werkt in ieder geval niet
Ik ben benieuwd hoe veel valse passwords er nog gaan komen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:26 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Yeah right, de code staat op internet maar er is nog geen bom gebarsten.
Dat had ik al ontdekt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:28 schreef Dulk het volgende:
[..]
het youtube "filmpje" is inmiddels verwijderd door de gebruiker
Naast Powned (of hoe je dat ook schrijft met de hoofd- en kleine letters), ik heb nog geen minuut TV van ze gezien) doet nu ook de Avro aan een mirror: http://avro.nl/wikileaks/quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:48 schreef Googolplexian het volgende:
Prominent French newspaper Libération is now hosting a WikiLeaks mirror at http://wikileaks.liberation.fr
vpro ook al een tijdje http://files.vpro.nl/wikileaks/quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:50 schreef Resistor het volgende:
[..]
Naast Powned (of hoe je dat ook schrijft met de hoofd- en kleine letters), ik heb nog geen minuut TV van ze gezien) doet nu ook de Avro aan een mirror: http://avro.nl/wikileaks/
Dat zou wel wat zijn jaquote:Op vrijdag 10 december 2010 23:27 schreef Re het volgende:
En dan zit er een 512versleuteld bestand onder
Het is AES256 encryptie. Er zijn veel libraries voor programmeertalen om die te ontcijferen (mits je de goeie key hebt natuurlijk) Je hebt ook nog een probleem dat - stel dat het inderdaad uit letters en cijfers bestaat - je niet weet welke karakterset dan gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:22 schreef Resistor het volgende:
[..]
Is allang door een woordvoerder van wikileaks gezegt dat ze hem nog niet gaan vrijgeven. Tis hun enige troefkaart. Zie he eerder gebeuren als hij echt uitgeleverd gaat worden aan de VS ofzo.quote:Op zaterdag 11 december 2010 02:27 schreef Nachtjager het volgende:
Assange is gearresteerd. Waar blijft nu openbaarmaking die security file zoals ie beloofd had?
Of hoort dit bij zijn gefake (Wikileaks nept)?
(met dank aan iemand van de anonops-irc voor het overnemen)quote:Haagse Jeroen(16) verbijstert omgeving met cyberaanval
'Visa-hacker wist niet wat hij deed'
DEN HAAG <> Avond na avond zat hij achter zijn computer.
Terwijl zijn ouders nietsvermmoedend tv zaten te kijken,
bereidde de 16-jarige Jeroen uit Den Haag een digitale
aanval voor op de websites van Mastercard en Visa.
Zodra de jonge WikiLEaks sympathisant het offensief eenmaal
had geopend,wist hij dat het 'een kwestie van tijd' was
voordat de politie hem zou oppakken.
De scholier die niet eens informatica in zijn pakket had,
haalde gisteren het wereldnieuws met zijn digitale misdrijf.
Een arrestatieteam lichtte 'Jeroenz0r', zoeaks hij zich
op internet noemt, gisternacht van zijn bed. Hij heeft
bekend de sites van Visa en Mastercard te hebben platgelegd,
omdat deze bedrijven weigerden zaken te doen met de
klokken-luider website WikiLeaks.
"Het is een nachtmerrie, zeker voor zijn ouders", zegt
Henk Ordelman, rector van Jeroens school, de christelijke
scholengemeenschap De Populier. "De jongen is blijkbaar
onhandig geweest maar ik twijfel of hij de gevolgen van
zijn daad heeft overzien." Ordelman werd kort na de arrestatie
gebeld door Jeroens geschokte ouders.
"Wij zitten met de kwestie in de maag, maar voor hen
is het helemaal verschrikkelijk"
Op een internetforum blijkt Jeroen voor zijn aanhouding
al te hebben opgeschept over zijn daden.
Sinds zijn arrestatie nemen vrienden op het forum het
voor hem op. "Als hij straks 20.000 euro boete moet betalen,
gaan wij dan koekjes bakken en langs de huizen om geld
in te zamelen?"
Jeroens arrestatie was gisteren niet alleen wereldnieuw,
de aanhouding leide ook tot een digitale 'tegenaanval':
sympathisanten van WikiLeaks legden uit protest de
websites van politie en justitie plat. Justitie
onderzoekt die actie, maar het heeft nog even geen
nieuwe aanhoudingen verricht
Bron: AD 11/12/2010
dat staat niet in het artikelquote:Op zaterdag 11 december 2010 08:58 schreef joepie91 het volgende:
[..]
en vervolgens ook nog overnemen dat het voor de ouders erger zou zijn dan voor hemzelf...
Google DDoSen heeft ongeveer evenveel effect als een oceaan in elkaar willen slaan. Volledig kansloos.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bij wijze van statement.
Dat staat wel in het artikel, je ziet het er toch staan? Het impliceert duidelijk dat het voor zijn ouders de grootste nachtmerrie zou zijn, en niet voor Jeroen zelf.quote:Op zaterdag 11 december 2010 09:09 schreef Klaudias het volgende:
[..]
dat staat niet in het artikel
met dat "zeker voor zijn ouders" bedoelt de rector dat de klap bij de ouders harder aan komt dan bij de school
dus het enige waarom je het een slecht artikel vindt is dat ze één nerd-dingetje verkeerd hebben.
ach ja....
Dat staat er niet. De rector zegt: "Wij zitten met de kwestie in de maag, maar voor henquote:Op zaterdag 11 december 2010 09:34 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dat staat wel in het artikel, je ziet het er toch staan? Het impliceert duidelijk dat het voor zijn ouders de grootste nachtmerrie zou zijn, en niet voor Jeroen zelf.
cia zit toch in langley?quote:
Was al een keer gepost in het topic.quote:Op zaterdag 11 december 2010 09:50 schreef Boze_Appel het volgende:
Het zegt verder ook bijzonder weinig, maar kwam het tegen en vond het wel grappig.
Ze proberen zeker te ddos-en via google...quote:Op zaterdag 11 december 2010 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zou verwachten dat ook veel aanvragen uit Fort Meade zouden komen.
Denk niet dat de NSA daar intresse in heeft, ze zijn niet operatief, maar meer een grote stofzuiger. NSA verzameld, kraakt en analyseren, maar voeren geen operaties uit, dat is de taak van de CIA.quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:17 schreef BertV het volgende:
[..]
Zou je "veel aanvragen" ook kunnen omschrijven als een kansloos "lonely-ddos-attackje"
quote:Twitter claims that a phrases novelty is a major predictor of whether itll trend or not. But Sundays is the opposite of novel its a term that spikes once a week, every week, in pretty much the same way at pretty much the same time.
Op de website van der Spiegel staat een goed verhaal daaroverquote:Op zaterdag 11 december 2010 10:51 schreef Googolplexian het volgende:
Leaked Cables Show Vatican Tensions and Diplomacy With U.S.
er zijn toch ook al wat vrijgegeven? op hoeveel van die 3021 zitten we nu?quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:04 schreef Googolplexian het volgende:
Wikileaks US Embassy Cables - Data visualisation
We kunnen dus (ongeveer) 3021 leaks van Den Haag verwachten
1 van Haagse originequote:Op zaterdag 11 december 2010 11:23 schreef Klaudias het volgende:
[..]
er zijn toch ook al wat vrijgegeven? op hoeveel van die 3021 zitten we nu?
De Haagse berichten zullen in eerste instantie natuurlijk ook niet zo interessant zijn voor de journalisten van de Guardian, NY Times enzovoort.quote:
ik vermoed vanwege het internationale gerechtshof...quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:04 schreef Jane het volgende:
[..]
De Haagse berichten zullen in eerste instantie natuurlijk ook niet zo interessant zijn voor de journalisten van de Guardian, NY Times enzovoort.
Vergeleken met andere landen en gezien de grootte van Nederland wel bizar veel berichten uit het Haagse, btw.
Komt dit ook uit de Wikileaks? Want het staat er niet bij. Kan ook een 'gewone' ontdekking van de Guardian zijn natuurlijk. Denk dat ze zich bij dit bericht ook wel trots op de borst slaan bij die krant, trouwens.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:17 schreef Googolplexian het volgende:
Foreign Office memo shows 2002 plan to sell Iraq invasion to UK media
quote:Jack Straw, spells out ways to soften up the media, including "critics like the Guardian". Under the heading Not taking the UN route, Williams wrote: "Our argument should be narrow, and put with vigour Iraq is uniquely dangerous."
[...]
Williams wrote: "Our target is not the argumentative interviewer or opinionated columnist, but the kind of people to whom ministerial interviews are a background hum on the car or kitchen radio. We must think Radio 5. Although the big Radio 4 programmes have to be done, we must not let them set themselves up as judge and jury."
He added: "Listeners in traffic jams will understand that intelligence is partial, dangerous to acquire, and limited in what it is safe to put out in public. If the dossier is judged by these, rather than by Guardian standards, it will be worth doing."
Mooi dat hij ook even uitwerkt waarom Julian Assange dan zo 'illegaal' zou zijnquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:17 schreef w8jij17 het volgende:
Interessant column van Arjan Dasselaar:
http://www.nu.nl/column/2399534/wikileaks-moet-stoppen.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:I was going thru WikiLeaks mirrors list, and noticed a small oddity; http://wikileaks.psytek.net was on netblock which belonged Central Intelligence Agency. It has now changed, but 010-12-08 12:27:34 (EEST) was still registered for CIA.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:30 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Mooi dat hij ook even uitwerkt waarom Julian Assange dan zo 'illegaal' zou zijnInderdaad. De kritiek die hij op wikileaks heeft bestaat eruit dat het 'illegaal' zou zijn, als hij dit verder niet uitwerkt in zijn stuk dan is de inhoud verder zonder betekenis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijns inziens kan iets als wikileaks nooit stoppen omdat het in de aard van een overheid zit om er een verborgen agenda op na te houden, het zal dus altijd nodig zijn. Verder lijkt het me ook niet dat de overheid zelf de aangewezen partij is om vergaande openheid van bestuur te geven. Daar zal een platform voor nodig zijn dat los staat van de overheid, zoals wikileaks.quote:Wikileaks is dus pas echt geslaagd als ze kan stoppen.
Wat versta jij onder openheid en hoe ver moet die openheid gaan (en waarom)?quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:40 schreef CiviQ het volgende:
[..]
Inderdaad. De kritiek die hij op wikileaks heeft bestaat eruit dat het 'illegaal' zou zijn, als hij dit verder niet uitwerkt in zijn stuk dan is de inhoud verder zonder betekenis.
[..]
Mijns inziens kan iets als wikileaks nooit stoppen omdat het in de aard van een overheid zit om er een verborgen agenda op na te houden, het zal dus altijd nodig zijn. Verder lijkt het me ook niet dat de overheid zelf de aangewezen partij is om vergaande openheid van bestuur te geven. Daar zal een platform voor nodig zijn dat los staat van de overheid, zoals wikileaks.
Jij gaat door voor de koelkastquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:07 schreef P8 het volgende:
[..]
ik vermoed vanwege het internationale gerechtshof...
Er is vrij veel mis met deze column, imho.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:17 schreef w8jij17 het volgende:
Interessant column van Arjan Dasselaar:
http://www.nu.nl/column/2399534/wikileaks-moet-stoppen.html
Als onze kranten alleen informatie zouden bevatten die op een 'normale' manier verkregen was, dan zouden ze dus alleen officiële persberichten kunnen publiceren. Onderzoeksjournalistiek is in de ogen van deze columnist blijkbaar per definitie 'abnormaal'.quote:"Wikileaks heeft het kwart miljoen aan ambtelijke telegrammen dat ze thans druppelsgewijs vrijgeeft, niet op een normale manier gekregen"
Waar slaat dit op? Er is hier nergens sprake geweest van inbraak, dus dat kan de les nooit zijn.quote:"Als de journalistiek iets van Wikileaks kan leren, zoals nogal wat mensen luidkeels roepen, is het dus: inbreken. Tijd voor paramilitaire journalistieke organisaties, waarvan de leden à la de SAS, de GSG 9 en de GIGN in staat zijn om geheime militaire complexen te penetreren en met usb-sticks vol gevoelige intel te ontsnappen."
De 'cables' waar het hier om gaat komen van de Amerikaanse overheid, dus wat heeft de Nederlandse wettelijke definitie van een staatsgeheim er überhaupt mee te maken?quote:" Maar Wikileaks doorbreekt het bestaande, perverse gedragspatroon wel op een illegale http://wetboek.net/lexicon/staatsgeheim.html manier."
quote:ELLSBERG: Julian Assange is not a criminal under the laws of the United States. I was the first one prosecuted for the charges that would be brought against him. I was the first person ever prosecuted for a leak in this country although there had been a lot of leaks before me. Thats because the First Amendment kept us from having an Official Secrets Act. . . .
http://www.ellsberg.net/archive/daniel-ellsberg-on-colbert-report
Dat is een complex vraagstuk, en een sluitend antwoord heb ik voor mezelf ook nog niet.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:50 schreef P8 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder openheid en hoe ver moet die openheid gaan (en waarom)?
Is nu.nl niet van de Telegraaf? Zijn die lui gekocht door de AIVD of zo?quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Er is vrij veel mis met deze column, imho.
[..]
Als onze kranten alleen informatie zouden bevatten die op een 'normale' manier verkregen waren, dan zouden ze dus alleen officiële persberichten kunnen publiceren. Onderzoeksjournalistiek is in de ogen van deze columnist blijkbaar per definitie 'abnormaal'.
Interessant standpunt, idd.
[..]
Waar slaat dit op? Er is hier nergens sprake geweest van inbraak, dus dat kan de les nooit zijn.
[..]
De 'cables' waar het hier om gaat komen van de Amerikaanse overheid, dus wat heeft de Nederlandse wettelijke definitie van een staatsgeheim er überhaupt mee te maken?
De columnist zou zich eens wat beter moeten laten informeren, bijvoorbeeld over het volgende (uit de link die eerder in dit topic werd geplaatst):
[..]
Het waarom-gedeelte van de vraag is heel simpel: omdat wij allen individuen zijn, op zich, dat waar de wereld omheen draait, het enige wat belangrijk is, het primaat; en niet een anonieme bureaucratie, niet andere mensen. Dit is mijn leven, mijn wereld. Waarom moet het open zijn: omdat ik wil weten wat anderen met mijn leven doen, en ja, daar komt het uiteindelijk wel op neer, want dat is wat de overheid doet: spelen met jouw leven en er dingen voor bepalen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:50 schreef P8 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder openheid en hoe ver moet die openheid gaan (en waarom)?
en omdat de individuen moeten stemmen en de rekening betalen voor hun eigen onderdrukking.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het waarom-gedeelte van de vraag is heel simpel: omdat wij allen individuen zijn, op zich, dat waar de wereld omheen draait, het enige wat belangrijk is, het primaat; en niet een anonieme bureaucratie, niet andere mensen. Dit is mijn leven, mijn wereld. Waarom moet het open zijn: omdat ik wil weten wat anderen met mijn leven doen, en ja, daar komt het uiteindelijk wel op neer, want dat is wat de overheid doet: spelen met jouw leven en er dingen voor bepalen.
Heeft hij een openbaar adres waarop andere mensen ook hun bezorgdheid kunnen tonen?quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af wat Arjan Dasselaar vind van de klokkenluider Van Buitenen die zoveel onthulde over de EU en waar Elsevier (waar hij ook voor werkt) zo dankbaar over schreef. Ik vraag me verder af wat hij vind over de NY Times en Washington post, die voor de amerikaanse regering zeer pijnlijke gelekte info publiceerden. En wat hij van Emile Zola vind...
Heb hem een mailtje gestuurd waar ik hem dit vraag, en vraag me af wat hij daar op antwoorden zal (als ie dat al doet)
quote:LONDEN - WikiLeaks-oprichterJulian Assange is vrijdag overgebracht naar een afdeling met een strenger gevangenisregime in Londen kort nadat de klokkenluiderswebsite onthulde, dat het Vaticaan weigerde mee te werken in een onderzoek naar kindermisbruik door katholieke priesters in Dublin.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1071535/2010/12/11/Strenger-gevangenisregime-voor-Assange.dhtml
[..]
Nou inderdaad. Ik wilde net een reactie schrijven met ongeveer hetzelfde punt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af wat Arjan Dasselaar vind van de klokkenluider Van Buitenen die zoveel onthulde over de EU en waar Elsevier (waar hij ook voor werkt) zo dankbaar over schreef. Ik vraag me verder af wat hij vind over de NY Times en Washington post, die voor de amerikaanse regering zeer pijnlijke gelekte info publiceerden.
Jaquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft hij een openbaar adres waarop andere mensen ook hun bezorgdheid kunnen tonen?
Hij moet beschermd worden tegen echte terroristen: Het Vaticaan. Ze zullen hun contacten met de Cosa Nostra gebruiken om Assange te vermoorden en WikiLeaks te stoppen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:14 schreef Asgard het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Het word echt steeds gekker.
Serieus, ik weet niet eens wat ik moet zeggen.
Dan vraag ik me echt af hoe hij de rol van de Pers ziet. Ik vrees dat deze medewerker van Elsevier die daar over technologie en internet schrijft de klassieke pers nog steeds als heel iets anders ziet als Internet. Kortom, een internetspecialist die het internet niet begrijptquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Ik wilde net een reactie schrijven met ongeveer hetzelfde punt.
De meest positieve manier waarop ik zijn column kan uitleggen is dat Dasselaar blijkbaar een idealist is die vindt dat je door maar op de juiste mensen te stemmen een wereld kunt creëren waarin klokkenluiders niet meer nodig zijn. Dat zou mooi zijn, maar om nou tot die tijd iedereen die misstanden naar buiten brengt als (hele of halve) criminelen aan te duiden....
Moek zelf zoeken?quote:
Je denkt toch niet dat ik stompzinnige antisemieten als jij dat bent ga helpen, niet?quote:
Hij is volgens zijn advocaat overgeplaatst voor zijn eigen veiligheid, maar daarbij nemen ze hem gemakshalve zijn laptop en toegang tot een telefoon af. Royal sadness.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1071535/2010/12/11/Strenger-gevangenisregime-voor-Assange.dhtml
[..]
De Iraeli's maken Joden impopulair, zij zijn de anti-semieten.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik stompzinnige antisemieten als jij dat bent ga helpen, niet?
Hij moet idd beschermd worden. Tegen de huidige regeringen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:19 schreef CiviQ het volgende:
[..]
Hij is volgens zijn advocaat overgeplaatst voor zijn eigen veiligheid, maar daarbij nemen ze hem gemakshalve zijn laptop en toegang tot een telefoon af. Royal sadness.
En het niet niet toestaan om te bellen of een laptop te gebruiken is daarvoor nodig omdat..?quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij moet idd beschermd worden. Tegen de huidige regeringen.
Regeringen zwaar onder vuur liggen door de WikiLeaks. Ze vechten voor hun leven. vooral de Amerikaanse. En nu is het Vaticaan ook actief geworden. Assange zou zo maar een echte (en dode) martelaar kunnen worden.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:23 schreef CiviQ het volgende:
[..]
En het niet niet toestaan om te bellen of een laptop te gebruiken is daarvoor nodig omdat..?
Ja uiteraard.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Regeringen zwaar onder vuur liggen door de WikiLeaks. Ze vechten voor hun leven. vooral de Amerikaanse. En nu is het Vaticaan ook actief geworden. Assange zou zo maar een echte (en dode) martelaar kunnen worden.
Je kan alleen maar tegen dit soort aanvallen zijn als je er persoonlijk last van hebt?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:51 schreef Blobje het volgende:
[..]
Heb je wel een doel ingevuld?quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:30 schreef Aepjeh het volgende:
Ik heb er wel op geklikt, lol. Ik dacht dat er dan gewoon een of ander dom plaatje te voorschijn zou komen, maar die teller gaat gewoon omhoog... lol
Natuurlijk. Misschien is er helemaal geen gevaar, maar verzinnen ze het als excuus om hem verder te isoleren.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:30 schreef CiviQ het volgende:
[..]
Ja uiteraard.
Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat hij wordt overgeplaatst 'voor zijn eigen veiligheid', en tegelijk krijgt hij geen toegang meer tot een laptop en het gebruik van een telefoon. Die maatregelen staat los van zijn eigen veiligheid.
Maar ondertussen gaat het vrijgeven van de informatie gewoon door, of Assange nou leeft of niet. Assange wordt gebruikt om journalisten bang te maken, dat is de enige conclusie die ik kan trekken.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Regeringen zwaar onder vuur liggen door de WikiLeaks. Ze vechten voor hun leven. vooral de Amerikaanse. En nu is het Vaticaan ook actief geworden. Assange zou zo maar een echte (en dode) martelaar kunnen worden.
Het is intimidatie. Staatsterreur dus. Of die dingen nou gepubliceerd worden of niet, dat is niet belangrijk, het gaat erom dat een volgende keer iemand het niet waagt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar ondertussen gaat het vrijgeven van de informatie gewoon door, of Assange nou leeft of niet.
Klopt, de vraag is of het niet compleet de andere kant op gaat werken en er een revolutie op gang komt die nog veel moeilijker te stoppen is.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is intimidatie. Staatsterreur dus. Of die dingen nou gepubliceerd worden of niet, dat is niet belangrijk, het gaat erom dat een volgende keer iemand het niet waagt.
Natuurlijk heeft het vervolgen van deze mensen geen zin om het lekken van de geheimen tegen te houden. Assange en dat 16 jarige jongetje worden misbruikt om de bevolking als geheel bang te maken, en tegelijkertijd om de aandacht van de bevolking weg te houden van de Leaks.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar ondertussen gaat het vrijgeven van de informatie gewoon door, of Assange nou leeft of niet. Assange wordt gebruikt om journalisten bang te maken, dat is de enige conclusie die ik kan trekken.
Die vraag is simpel en het antwoord ook: Nee. Nee, dat gaat niet gebeuren. De overheden zullen winnen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:39 schreef CiviQ het volgende:
[..]
Klopt, de vraag is of het niet compleet de andere kant op gaat werken en er een revolutie op gang komt die nog veel moeilijker te stoppen is.
Het hele WikiLeaks-idee is viral geworden. Links en rechts worden er leaks-opgericht. Er komt een Open-Leaks, Breda heeft een leak, straks heeft zelfs de FiFa een Leaks.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:39 schreef CiviQ het volgende:
[..]
Klopt, de vraag is of het niet compleet de andere kant op gaat werken en er een revolutie op gang komt die nog veel moeilijker te stoppen is.
Er is nooit een winnaar. Het is continu balanceren tussen vrijheid en veiligheid. Nu staat de meter dik in "onvrij", en krijgen we een kleine revolutie.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die vraag is simpel en het antwoord ook: Nee. Nee, dat gaat niet gebeuren. De overheden zullen winnen.
De overheid zal het internet niet kunnen verbieden, dat zou te veel weerstand opleveren vanuit de hele wereld. Ik denk dat ze de kracht van het internet echt onderschatten. En omdat ze het niet kunnen verbieden zullen zaken als wikileaks moeilijk te controleren zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die vraag is simpel en het antwoord ook: Nee. Nee, dat gaat niet gebeuren. De overheden zullen winnen.
Die revolutie komt er helemaal niet. Klein noch groot. De overheid zal pakken en pakken en de burger piept en de overheid pakt meer. Die revolutie is zo komende als rechtlijnige arbitrage bij voetbal. Leuk idee, leuke verwachting, ain't gonna happen. Je bent een gek als je je ertegen verzet, ga het uit de weg, negeer het, maar bevechten lukt niet.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is nooit een winnaar. Het is continu balanceren tussen vrijheid en veiligheid. Nu staat de meter dik in "onvrij", en krijgen we een kleine revolutie.
Je moet het ook niet bevechten, je moet je realiseren dat je er zelf onderdeel van uit maakt. Het is als Jihad, de oorlog tegen de vijand in jezelf.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die revolutie komt er helemaal niet. Klein noch groot. De overheid zal pakken en pakken en de burger piept en de overheid pakt meer. Die revolutie is zo komende als rechtlijnige arbitrage bij voetbal. Leuk idee, leuke verwachting, ain't gonna happen. Je bent een gek als je je ertegen verzet, ga het uit de weg, negeer het, maar bevechten lukt niet.
Wat is dit voor holistisch gezever? De overheid, dat ben jíj? Zoiets? Je maakt er geen deel van uit, je wordt er aan onderworpen, je zult het ondergaan, je maakt er deel van uit zoals een mier deel uitmaakt van je schoenzool. Je moet het inderdaad niet bevechten, je moet die schoen vermijden.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet het ook niet bevechten, je moet je realiseren dat je er zelf onderdeel van uit maakt. Het is als Jihad, de oorlog tegen de vijand in jezelf.
Dat kan lastig worden. In een oorlog zijn geen regels.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:51 schreef sp3c het volgende:
hey jongens ik vind dit allemaal reuze amusant enzo maar ik wil geen linkjes zien die mogelik schadelijk kunnen zijn voor Fok! ... je mag (wmb) je topics houden en de boel bespreken maar fok! doet niet mee, als dat niet kan gaat alles dicht wat ermee te maken heeft
wij zijn neutraal in deze oorog
Mag ik je er op wijzen dat je hier gewoon in het Wikileaks-topic zit en dat het dus wel handig is om erbij te vermelden dat deze reactie over de Anon-aanvallen gaat (neem ik aan tenminste). Het zou voor verwarring kunnen zorgen. Ik neem namelijk ook aan dat er geen discussie is over of de onthullingen van Wikileaks op FOK! besproken mogen worden ("je mag (wmb) je topics houden en de boel bespreken"). Anders wordt het wel heel ernstig...quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:51 schreef sp3c het volgende:
hey jongens ik vind dit allemaal reuze amusant enzo maar ik wil geen linkjes zien die mogelik schadelijk kunnen zijn voor Fok! ... je mag (wmb) je topics houden en de boel bespreken maar fok! doet niet mee, als dat niet kan gaat alles dicht wat ermee te maken heeft
Dit topic gaat over wikileakspublicaties, wat is mogelijk schadelijk voor fok? De OP waarin links staan naar Wikileaks en de kranten die er over schrijven?quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:51 schreef sp3c het volgende:
Kun je aangeven welke links Fok! mogelijk schadelijk vindt voor Fok!?quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:51 schreef sp3c het volgende:
het gaat me idd over die anon aanvallenquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Mag ik je er op wijzen dat je hier gewoon in het Wikileaks-topic zit en dat het dus wel handig is om erbij te vermelden dat deze reactie over de Anon-aanvallen gaat (neem ik aan tenminste). Het zou voor verwarring kunnen zorgen. Ik neem namelijk ook aan dat er geen discussie is over of de onthullingen van Wikileaks op FOK! besproken mogen worden ("je mag (wmb) je topics houden en de boel bespreken"). Anders wordt het wel heel ernstig...
??? Dus iedereen die hier post wordt 'gestraft' als één persoon de verkeerde links post, snap ik dat correct?quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:04 schreef sp3c het volgende:
de links die zijn verwijderd
naar die aanvalssite of hoe je het wil noemen
[..]
het gaat me idd over die anon aanvallen
en er is NOG geen discussie over de onthullingen van wikileaks maar gek genoeg zie ik de gewraakte linkjes zelden in dat topic over 'de oorlog' verschijnen en hier wel ... als dat doorgaat dan zijn ze voor mij hetzefde en gaan ze allebei dicht
Que?quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:04 schreef sp3c het volgende:
en er is NOG geen discussie over de onthullingen van wikileaks maar gek genoeg zie ik de gewraakte linkjes zelden in dat topic verschijnen en hier wel ... als dat doorgaat dan zijn ze voor mij hetzefde en gaan ze allebei dicht
Misschien is het handig om de topics even door te lezen. Er wordt toch echt gewoon gepraat over wikileaks opzich, de reacties daarop en de mogelijke gevolgen. Het plaatsen van zo'n ongewenste link is daarom ook een incident.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
en er is NOG geen discussie over de onthullingen van wikileaks maar gek genoeg zie ik de gewraakte linkjes zelden in dat topic over 'de oorlog' verschijnen en hier wel ... als dat doorgaat dan zijn ze voor mij hetzefde en gaan ze allebei dicht
noem het wat je wil, ik wil het iig niet hebben en als het systematisch word gaat het dichtquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
??? Dus iedereen die hier post wordt 'gestraft' als één persoon de verkeerde links post, snap ik dat correct?
er zijn 15 topics, ieder topic is er wel minstens 1 leukerd diehet moet plaatsen en ik ben er wel klaar me vandaar de waarschuwingquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Que?
Volgens mij zijn wij hier al de hele ochtend aan het discussieren over de site Wikileaks in het algemeen en de reactie van de wereld daarop en gaat het hier (op dat ene linkje na) eigenlijk niet over de ddos-aanvallen. Ik snap dus niet goed waar je het over hebt.
crewbash ook nietquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:08 schreef Sheepcidus het volgende:
Dat linkje zelf is ook niet eens illegaal
Klinkt alsof je eigenlijk zelf niet weet wat je wil. Ik kan er geen touw aan vast knopen en zie ook niet wat het te maken heeft met het wikileaks topic.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien moet je ze zelf doorlezen want ik post gewoon actief mee in al die topicsquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:09 schreef CiviQ het volgende:
[..]
Misschien is het handig om de topics even door te lezen. Er wordt toch echt gewoon gepraat over wikileaks opzich, de reacties daarop en de mogelijke gevolgen. Het plaatsen van zo'n ongewenste link is daarom ook een incident.
linkje waar je jezef kunt aanmelden voor die ddos acties = niegoequote:Op zaterdag 11 december 2010 14:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Klinkt alsof je eigenlijk zelf niet weet wat je wil. Ik kan er geen touw aan vast knopen en zie ook niet wat het te maken heeft met het wikileaks topic.
Misschien even duidelijk uitleggen ofzo?
Doe niet zo geagiteerd joh.. je bent nu iedereen aan het aanvallen over een link die niet door de beugel kan waar hier 95% niet eens weet van heeft.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien moet je ze zelf doorlezen want ik post gewoon actief mee in al die topics
Beste sp3c, misschien moet je dan ff afstand nemen, want jij bent degene die in dit topic net een interessante discussie onderbroken hebt die niets met de ddos-aanvallen te maken had. Alleen het linkje verwijderen was genoeg geweest.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien moet je ze zelf doorlezen want ik post gewoon actief mee in al die topics
ik heb meerdere linkjes verwijderd maar ze blijven komen ... logisch vervolg is een waarschuwingquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Beste sp3c, misschien moet je dan ff afstand nemen, want jij bent degene die in dit topic net een interessante discussie onderbroken hebt die niets met de ddos-aanvallen te maken had. Alleen het linkje verwijderen was genoeg geweest.
dan heeft het niet zoveel zin als waarschuwingquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:16 schreef Jane het volgende:
Het is misschien het beste als je alle posts vanaf je eigen post 262, inclusief mijn huidige post, ff verwijdert uit dit topic. Dan kan hier weer gewoon over Wikileaks gepraat worden.
ik zat laatst ook een beetje te surfen kwam dus ook op zon link en klikte op "loading my laser" ofzo en dan loopt ie al meteen, dacht bij mezelf dat gaat wel heeel makkelijk...quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:30 schreef Aepjeh het volgende:
Ik heb er wel op geklikt, lol. Ik dacht dat er dan gewoon een of ander dom plaatje te voorschijn zou komen, maar die teller gaat gewoon omhoog... lol
er zal heus wel zo nu en dan iemand komen die een link plaatst en vraagt "is dit zon loic ding?" zou sneu zijn als ie dan dicht zou gaanquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:10 schreef sp3c het volgende:
noem het wat je wil, ik wil het iig niet hebben en als het systematisch word gaat het dicht
Ironisch genoeg heeft bijna iedereen in dit topic gewoon over dat ene linkje heengekeken (of er iig niet op gereageerd) en ben jij degene die het nu tot onderwerp hier heeft gemaakt.quote:
ja dat quoten ging per ongelukquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Ironisch genoeg heeft bijna iedereen in dit topic gewoon over dat ene linkje heengekeken (of er iig niet op gereageerd) en ben jij degene die het nu tot onderwerp hier heeft gemaakt.
Je overdrijft werkelijk schromelijk, maar idd, maar weer terug on topic.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:24 schreef sp3c het volgende:
nou je kunt beginnen met een TR te plaatsen als het langskomt ipv het met zijn allen te quoten met de boodschap 'wat zou er gebeuren als je het klikt?'
en met met zijn allen bedoel ikpapierversnipperaar
Ik durf niet meerquote:
Wat was de urgente reden van jouw optreden hier eigenlijk?quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:27 schreef sp3c het volgende:
je overdrijft werkelijk schromelijk googolplexian
Laten we nu weer gewoon on-topic gaan, want de discussie is nu wel redelijk dood terwijl het best interessant was.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:33 schreef svann het volgende:
[..]
Wat was de urgente reden van jouw optreden hier eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |