abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:53:28 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89757092
Ik knal er weer eentje in voor uw agenda :)
Bronnetje

quote:
ATLANTA - Een christelijke website lanceert een grote affichecampagne in Atlanta met de niet mis te verstane boodschap dat Jezus onder ons zal terugkeren. De verrijzenis is gepland op 21 mei 2011. Dat meldt The Atlanta Journal-Constitution.

Initiatiefneemster Allison Warden van de site WeCanKnow.com uit North Carolina baseert haar voorspellng op grondige bijbelstudie. Ze nodigt gelovigen tevens uit om de Heilige Schrift uit te pluizen.

"De Bijbel leert ons onomstotelijk dat Jezus op 21 mei volgend jaar zal terugkeren", zegt Warden. "Hij zal van de gelegenheid gebruik maken om zoveel mogelijk mensen te redden uit de klauwen van het Kwade".

De zoon van God heeft vervolgens 5 maanden de tijd om (de zielen van) zijn volgelingen in veiligheid te brengen voordat zijn vader op 21 oktober 2011 de aarde vernietigt, exact 13.023 jaar nadat Hij hem heeft geschapen, valt ook te lezen op de website.

De reclamecampagne moet die bewering kracht bijzetten. De affiches tonen drie wijzen op een kameel en de ster van Betlehem. "Hij komt terug", staat er voorts op te lezen. De borden hangen inmiddels al in Nashville, Detroit en Omaha. (CBR)
Mooi, dus volgend jaar komt hij terug om zijn schapen op het droge te krijgen, daar neemt hij 5 maanden te tijd voor.

Geheel uit andere hoek zegt de mayakalender dat "the end of the world as we know it" zal eindigen op 28 Oktober 2011. (in ieder geval vlgs Callemans interpretatie)
http://www.calleman.com/c(...)f_creationcycles.htm
http://www.crystaldimensi(...)011of211212slot.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Bastard op 19-05-2011 11:02:06 ]
The truth was in here.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:05:10 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89757693
Ah ik zie al waarom het 5 maanden in beslag neemt om mensen wakker te schudden. -O-
The truth was in here.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:13:52 #3
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_89758047
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:05 schreef Bastard het volgende:
Ah ik zie al waarom het 5 maanden in beslag neemt om mensen wakker te schudden. -O-
en dat is ... ?
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_89759384
Topcliffhanger! ^O^
pi_89759625
ik ben er klaar voor!
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:12:26 #6
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_89762548
Aliens op 21/05/11 dus *O*
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_89762686
Kan iemand die datum sowieso even nummerologisch verklaren of iets?
Welk onderzoek, cijfers, gegevens, bronvermeldingen, naam adres en telefoonnummers.

Die kamelen zeggen ook echt alles!
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:21:47 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89762843
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:17 schreef Parabolismic het volgende:
Kan iemand die datum sowieso even nummerologisch verklaren of iets?
Welk onderzoek, cijfers, gegevens, bronvermeldingen, naam adres en telefoonnummers.

Die kamelen zeggen ook echt alles!
Het zal er vermoedelijk wel ergens moeten staan http://www.wecanknow.com/
Voor zover ik weet staan er in de bijbel geen exact datums vermeld, dus ik ben ook wel benieuwd welke bijbelstudie er gedaan is en waarom het niet eerder aan het 'licht' is gekomen!
The truth was in here.
pi_89762951
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het zal er vermoedelijk wel ergens moeten staan http://www.wecanknow.com/
Voor zover ik weet staan er in de bijbel geen exact datums vermeld, dus ik ben ook wel benieuwd welke bijbelstudie er gedaan is en waarom het niet eerder aan het 'licht' is gekomen!
Daarom... Wel interesting tho.. het komt zo'n beetje allemaal bij elkaar hea :9
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:08:59 #10
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89764714
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_89765170
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:13 schreef R0N1N het volgende:

[..]

en dat is ... ?
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:22:39 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89765390
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:13 schreef R0N1N het volgende:

[..]

en dat is ... ?
Dat het een kwartier al duurt eer zich de eerste poster aanmeldt op de TT "de messias komt er aan" .. niemand bekommert zich er toch om :D
The truth was in here.
pi_89765685
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat het een kwartier al duurt eer zich de eerste poster aanmeldt op de TT "de messias komt er aan" .. niemand bekommert zich er toch om :D
Goh, misschien omdat de TT genoeg zegt over hoe serieus dit bericht genomen moet worden?
Als die aanhangers nou zouden geloven dat ze door op 21 mei zelfmoord te plegen dichter bij god zouden komen, dan zou ik het toejuichen, maar dit is gewoon: :')
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:30:48 #14
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89765759
Ik heb begrepen dat de 3e Tempel, er spiritueel al staat, alleen verwacht ik wel dat deze ook nog fysiek zal verschijnen.

De vraag is alleen.. wanneer?

3e tempel?
THE NEW TEMPLE AND THE SECOND COMING
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_89783989
en hoe zou hij dan terugkomen?, bezit nemen van een lichaam, als geest die een lichaam materialiseert of gewoon geboren worden of via een medium, het klinkt allemaal weer een beetje te fantastisch, natuurlijk gebeurt er weer niets zoals altijd :{
  vrijdag 10 december 2010 @ 23:51:33 #16
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_89788383
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:22 schreef Bastard het volgende:
Bij die TT krijg ik ook niet bepaald het gevoel van "goh die heb ik nog nooit gehoord".
Het is net een weeralarm. Ik mis alleen nog de kreet "Pas op!" ervoor :P

[edit: en die nieuwe TT maakt het wel iets, maar niet veel beter :P ]

Ik vraag me bij dit soort dingen ook altijd af, hoe komt ie dan ?
Weer geboren ? Op 21 Mei 2011 ? want dan duurt het nog wel 30 jaar.
Of zijn dan die 30 jaar (+/-) voorbij, en 'openbaart' hij zich ?
of daalt ie neer op een wolk o.i.d. ?
hoe valt ie uberhaubt te herkennen ? (als 'de enige echte')

5 maanden is trouwens nog vrij krap als je in alle uithoeken van de wereld je 'volgelingen' moet gaan zoeken.

en mensen die geloven dat het universum pas 6.000 of in dit geval 13.023 jaar oud is ... *zucht*
Dat zou betekenen dat het licht van 99% van alle sterren aan de hemel ergens 'onderweg' is begonnen. Om maar eens iets nagenoeg onmogelijks te noemen. ('nagenoeg' want het Vliegende Spaghetti Monster kan echt alles uiteraard)

Als er al een barmhartige, alles wetende, 'creator' is & die heeft ons daadwerkelijk vrije wil gegeven, zal het 'm WORST zijn wat je hier zoal doet. Dan is er geen 'afrekening' (anders dan die van je 'zelf', je eigen oordeel al terugkijkend wat je met je tijd hier op aarde zoal hebt gedaan).

Maar goed, de God van Abraham is dan ook een ordinaire dictator. :Y)

Grappige is dat juist op dit, op zich toch vrij cruciale punt, zo'n beetje iedere gelovige er zijn eigen interpretatie op na houdt. wel of geen 'vrije wil', beperkingen, 'oordeel', hel, reaping, en wie dan wel en wie dan niet, etc.etc. 8)7
  zaterdag 11 december 2010 @ 03:04:55 #17
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89793559
Ik hoop eigenlijk op een reactie van The Stranger.
Die was nogal overtuigd van de bewering dat de 2012 voorspelling op basis van foute planeet stand aannames waren gedaan van venus. En dat zo doende de kalender 200 jaar later oid was.

Ik heb hier het idee dat er ook onderzoek is geweest, maar nu hoor ik niemand.
Maar dat kan zijn omdat die bronnen niet nagelezen zijn omdat de TT meer in gaat over de Jezus prophecie.
pi_89795731
Is het niet net Pinksteren rond die datum?
'Uitstorting van de Heilige Geest'.
Kan ook nog bedoeld worden misschien.
pi_89795917
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 december 2010 03:04 schreef Ticker het volgende:
Ik hoop eigenlijk op een reactie van The Stranger.
Die was nogal overtuigd van de bewering dat de 2012 voorspelling op basis van foute planeet stand aannames waren gedaan van venus. En dat zo doende de kalender 200 jaar later oid was.

Ik heb hier het idee dat er ook onderzoek is geweest, maar nu hoor ik niemand.
Maar dat kan zijn omdat die bronnen niet nagelezen zijn omdat de TT meer in gaat over de Jezus prophecie.
Ho ho, dat beweerde ik niet, dat beweren anderen:
http://www.natutech.nl/00(...)ver_twee_eeuwen.html

En ik kan me niet herinneren dat Venus een rol speelde hierin, wel een fout in de correlatie tussen de maya kalender en de onze. Daarnaast zijn er geen maya legenden die letterlijk zeggen dat op die datum de aarde vergaat/opnieuw wordt opgestart/etc maar wel inscripties met data van na 2012 (over toekomstige kroningen etc). Dus ik hecht persoonlijk weinig waarde aan het 2012 verhaal.

Wat Jezus ermee te maken heeft is mij helemaal onduidelijk, of heeft hij een klein anderhalf jaar nodig om vanaf zijn verschijnen de juiste mensen te redden van de ondergang?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_89804990
Zou maar zo kunnen dat Project Blue Beam dan van start gaat. De valse terugkomst van Jezus. Het gaat dan om buitenaardse wezens die ons komen redden.
Veni vidi foetsie
pi_89806293
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 16:01 schreef semexo het volgende:
Zou maar zo kunnen dat Project Blue Beam dan van start gaat. De valse terugkomst van Jezus. Het gaat dan om buitenaardse wezens die ons komen redden.
Zou ook zo maar kunnen dat een aantal iwant2believers op een hele rare manier verongelukken waardoor de balans weer wat rechter getrokken wordt en dat de mensheid eindelijk op het pad van logica en rede wordt gebracht.
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 11 december 2010 @ 16:52:45 #22
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89806354
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 10:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ho ho, dat beweerde ik niet, dat beweren anderen:
http://www.natutech.nl/00(...)ver_twee_eeuwen.html

En ik kan me niet herinneren dat Venus een rol speelde hierin, wel een fout in de correlatie tussen de maya kalender en de onze. Daarnaast zijn er geen maya legenden die letterlijk zeggen dat op die datum de aarde vergaat/opnieuw wordt opgestart/etc maar wel inscripties met data van na 2012 (over toekomstige kroningen etc). Dus ik hecht persoonlijk weinig waarde aan het 2012 verhaal.
Even gezien vanuit mijn BNW standpunt is er letterlijk te veel voorbij gekomen over 2012 dat ik het getal niet los kan laten.
1: Sitchin zijn 12e planeet ging over 2012
2: Mckenna's I-Ching
3: Maya's (galactive verschuiving)
4: Terugkomst van de Messiahs speelt na duizenden jaren precies rond dat getal
5: De spelen van 2012 waar met het logo ZION van is te maken
6: Solar Maximus, 2001 was de laatste - 2012 is de volgende, deze 11 jarige cycles word nautlettend in de gaten gehouden door NASA

Mogelijk gaan bij nr 5 je nekharen overeind staan van ongeloof, maar het feit dat zo'n simpel logo 400.000 pond heeft gekost om te maken terwijl het uit 4 letters bestaat die bij een simpele maar eenzelfde draai de letters ZION maken, vertellen mij dat we weer mogen opletten.

quote:
Wat Jezus ermee te maken heeft is mij helemaal onduidelijk, of heeft hij een klein anderhalf jaar nodig om vanaf zijn verschijnen de juiste mensen te redden van de ondergang?
Stap af van het woord Jezus. Maak er een gedachtengang van positieve verandering van alsin de verandering van de wereld welke begon rond die tijd. Het begin van het einde.
Mocht er dan ook nog een man met profetische eigenschappen opstaan, is het verhaal compleet.
pi_89806812
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 16:52 schreef Ticker het volgende:

[..]

Even gezien vanuit mijn BNW standpunt is er letterlijk te veel voorbij gekomen over 2012 dat ik het getal niet los kan laten.
6: Solar Maximus, 2001 was de laatste - 2012 is de volgende, deze 11 jarige cycles word nautlettend in de gaten gehouden door NASA

Mogelijk gaan bij nr 5 je nekharen overeind staan van ongeloof, maar het feit dat zo'n simpel logo 400.000 pond heeft gekost om te maken terwijl het uit 4 letters bestaat die bij een simpele maar eenzelfde draai de letters ZION maken, vertellen mij dat we weer mogen opletten.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik zie het toch anders in (wat een verrassing he ;) ) Mijns inziens zijn er teveel onduidelijkheden en twijfels bij je punten. Sitchin geloof ik niet, punt. (wist niet dat hij onlangs is overleden trouwens.) Niburu komt er niet aan voor 2013, dan hadden we 'm nu al moeten zien. De maya hebben niets gezegd over 2012, anders dan dat er voor hun rond die tijd nieuwe werelden geschapen werden. Ze zeggen echter niets over deze wereld, of deze nu wel of niet overnieuw gemaakt moet worden. Daarnaast lijkt de correlatie tussen "hun" en "onze" kalender dus ook al niet juist.
Waarschijnlijk valt het zonnemaximum al in het volgende jaar, da's dus een goed jaar "te vroeg".

Nu is dat allemaal wel weer recht te breien met allerlei verklaringen, maar voor mij is dit echt veel te ver gezocht.
[..]
quote:
Stap af van het woord Jezus. Maak er een gedachtengang van positieve verandering van alsin de verandering van de wereld welke begon rond die tijd. Het begin van het einde.
Mocht er dan ook nog een man met profetische eigenschappen opstaan, is het verhaal compleet.
Maar zo kun je alles wel met 2012 verbinden. De dood van Lennon was het begin van het einde, el nino van 1998 was het begin van het einde, de geboorte van Jezus zelf was het begin van het einde. In dit soort gevallen worden losse gebeurtenissen, voor zover deze laatste datum wel eens juist blijkt te zijn, in tegenstelling tot de waslijst aan data die ongemerkt voorbij zijn gegaan, te snel tot een doel geleidt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 12 december 2010 @ 08:17:24 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89825277
quote:

[..]

En naast dat rijtje zal er vast nog meer zijn dat toevallig in 2012 zal gaan gebeuren.. maakt volgend jaar en het jaar erop wel heel spannend als je van samenzweringen houdt *O*
The truth was in here.
pi_89825687
Dan bedoel je waarschijnlijk dit logo:

Een belabberd logo als je het mij vraagt, maar de enige reden dat je er ZION in kán zien, komt omdat 2012 in 1337-speak ZOIZ is. Draai 1 Z een kwartslag en je hebt een N. Puur (simpel) toeval.
En dat het zoveel heeft gekost is ook logisch. We leven in een kapitalistische wereld en zodra je een naam hebt in de design-wereld kun je geld vragen voor niks. 400K voor iets wat brugpiepers in hun schriften kladden bijvoorbeeld.
Extremistisch gematigd.
pi_89825807
Aan een datum hebben we niets, een plek is het gene wat belangrijk is.
WAAR komt hij/zij/het? Als het in de woestijnen van Sudan is, of ergens in de achterlanden van China, of in de oerwouden van Zuid-Amerika zullen we het niet snel te horen komen.

Als hij (laat ik maar aannemen dat het een mannelijk figuur is) midden in een stad zou komen verwacht ik dat hij binnen de kortste keren aangehouden gaat worden wegens ordeverstoring :P

En ik zie heel wat anders in dat 2012 logo :X
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_89825809
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 09:41 schreef P8 het volgende:
[ afbeelding ]

Een belabberd logo als je het mij vraagt, maar de enige reden dat je er ZION in kán zien, komt omdat 2012 in 1337-speak ZOIZ is. Draai 1 Z een kwartslag en je hebt een N. Puur (simpel) toeval.
En je verwisseld de o en de i. Met andere woorden, er zijn best wat stappen nodig om in een (jaren '80) logo een complot te zien...

ps. logo doet me denken aan het doe maar album skunk:
C. Sagan
pi_89828913
We zullen zien...
Twiddel
  maandag 13 december 2010 @ 11:31:40 #30
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89867692
quote:
[ afbeelding ]

En dat het zoveel heeft gekost is ook logisch. We leven in een kapitalistische wereld en zodra je een naam hebt in de design-wereld kun je geld vragen voor niks. 400K voor iets wat brugpiepers in hun schriften kladden bijvoorbeeld.
Niet in de gaten dat beide op dezelfde manier gedraaid worden om er ZION in te krijgen. Dat de 2 expres in stukken is gedeeld om er het puntje op de i van te kunnen maken? Oopsie, dat vergat je even erbij te vermelden - silly-you.. :@
En kom nou toch, honderdduizenden euro's voor 4 spuuglelijke letters? Bij sommige is er echt wat mis met hun klopt-iets-niet-rader.
pi_89877472
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:31 schreef Ticker het volgende:

[..]

Niet in de gaten dat beide op dezelfde manier gedraaid worden om er ZION in te krijgen. Dat de 2 expres in stukken is gedeeld om er het puntje op de i van te kunnen maken? Oopsie, dat vergat je even erbij te vermelden - silly-you.. :@
Kom op zeg :') Dat losse blokje ligt naast de 1. Als je er echt zo graag letters in wil zien zou ik zeggen dat het een r is.
quote:
En kom nou toch, honderdduizenden euro's voor 4 spuuglelijke letters? Bij sommige is er echt wat mis met hun klopt-iets-niet-rader.
Klopt, maar dit is niet ongebruikelijk in de designwereld.
Extremistisch gematigd.
  maandag 13 december 2010 @ 16:46:10 #32
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89879229
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:04 schreef P8 het volgende:

[..]

Kom op zeg :') Dat losse blokje ligt naast de 1. Als je er echt zo graag letters in wil zien zou ik zeggen dat het een r is.
Het blokje ligt naast de 1.. is het dus een deel van de 1?

quote:
Klopt, maar dit is niet ongebruikelijk in de designwereld.
Dus bekend zijn met de design wereld.. maar kosten wat het kost jezelf afwenden van de mogelijkheid dat je naar een dubbele betekenis kijkt? Right, want de design wereld heeft geen creatieve geesten.
pi_89882495
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:46 schreef Ticker het volgende:

[..]

Het blokje ligt naast de 1.. is het dus een deel van de 1?
Nee, het blokje is onderdeel van de 2. Dat probeer ik duidelijk te maken.
quote:
[..]

Dus bekend zijn met de design wereld.. maar kosten wat het kost jezelf afwenden van de mogelijkheid dat je naar een dubbele betekenis kijkt? Right, want de design wereld heeft geen creatieve geesten.
Zal wel iets met contracten, een goede promotie en slechte smaak te maken hebben.
Extremistisch gematigd.
  maandag 13 december 2010 @ 19:00:06 #34
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89884295
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:15 schreef P8 het volgende:

[..]

Nee, het blokje is onderdeel van de 2. Dat probeer ik duidelijk te maken.
Die bedoelde ik natuurlijk.. typo.

quote:
Zal wel iets met contracten, een goede promotie en slechte smaak te maken hebben.
Oftewel je hebt ook geen idee.
pi_89902366
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:00 schreef Ticker het volgende:

Oftewel je hebt ook geen idee.
Net als jij. Ik probeer echter geen vergezochte conclusies hieraan te koppelen.
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:44:45 #36
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_89909538
quote:
maar het feit dat zo'n simpel logo 400.000 pond heeft gekost om te maken terwijl het uit 4 letters bestaat die bij een simpele maar eenzelfde draai de letters ZION maken, vertellen mij dat we weer mogen opletten.
Je bent niet zo bekend met de logo-design wereld blijkbaar.
Bij mijn vorige werkgever is anderhalve ton betaald om op hetzelfde logo uit te komen dat ze al hadden, alleen met de bedrijfsnaam in een ander lettertype eronder.

:)
zzz
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:24:38 #37
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89911045
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je bent niet zo bekend met de logo-design wereld blijkbaar.
Bij mijn vorige werkgever is anderhalve ton betaald om op hetzelfde logo uit te komen dat ze al hadden, alleen met de bedrijfsnaam in een ander lettertype eronder.

En al zou dat bedrag normaal zijn (wat het niet is), is dat, zoals gewoonlijk, totaal het punt niet..
pi_89911358
Dat is wel het punt. Het ontkracht deze uitspraak:

quote:
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:35:36 #39
31101 _Led_
pi_89911461
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:24 schreef Ticker het volgende:

[..]

En al zou dat bedrag normaal zijn (wat het niet is), is dat, zoals gewoonlijk, totaal het punt niet..
Oh ?

Jij schrijft :
quote:
maar het feit dat zo'n simpel logo 400.000 pond heeft gekost om te maken terwijl het uit 4 letters bestaat die bij een simpele maar eenzelfde draai de letters ZION maken, vertellen mij dat we weer mogen opletten.
Maar wat je er nu van wilt maken is dus eigenlijk : "maar iets dat redelijk normaal is en vrij vaak voorkomt vertelt mij dat we weer mogen opletten" ?
Of wat ?
zzz
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:02:57 #40
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89914080
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:35 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Oh ?

Jij schrijft :

[..]

Maar wat je er nu van wilt maken is dus eigenlijk : "maar iets dat redelijk normaal is en vrij vaak voorkomt vertelt mij dat we weer mogen opletten" ?
Of wat ?
Kijk en dit is een prachtig voorbeeld van de muur waar je telkens tegen aanloopt, want met zulke opmerking twijfel ik er ook geen moment aan dat jij je als een vis op het droge voelt in TRU en BNW.
Je leest niet, je luisterd niet, je denkt niet na, maar je neemt aan en trekt conclusies op basis van jouw mening met betrekking tot het onderwerp.
In feite handel je dus uit psychologische afkeur voor het onderwerp. Je zoekt de verre hoek op van je discussie partner en daar waar dan de context verkracht kan worden, doe je met alle plezier mee om voor jezelf het idee te hebben dat je de stof beter tot je hebt dan wie dan ook. Tragisch.

En om nu terug te komen op dit punt. De basis voor de aanname dat er een dubbele betekenis in het logo 2012 zit, komt uit het visuele aspect. Dus nee _Led_ er is niet eerst een conclusie op basis van de kosten van het logo getrokken. Het logo was een op zichzelf staand fenomeen wat al een flinke tijd opgemerkt was. Het was pas veel later dat het bizarre kostenplaatje naar boven kwam, wat zou kunnen aanduiden dat men aardig wat geld in het model heeft gestoken om dit simpel en goedkoop uitziende logo zijn dubbele betekenis te laten vervullen. Dat jij nou net weer heel toevallig iemand kent die, naar jouw idee, nog geen 25% van de prijs van het olympisch logo heeft betaald maar dat dit daarom dus ontkracht is.. tja daar kan ik nou weer met mijn logica pet niet bij.

En bespaar me een reactie waarin je aangeeft dat je niets voelt voor BNW en TRU en dat de onderwerpen van fantasten zijn, want dat verveeld en zet je nu al meer dan 4 jaar geen zoden aan de dijk. Beter nog, de onderwerpen hier beginnen steeds meer grip te krijgen op de samenleving.
pi_89914218
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:02 schreef Ticker het volgende:

[..]

Kijk en dit is een prachtig voorbeeld van de muur waar je telkens tegen aanloopt, want met zulke opmerking twijfel ik er ook geen moment aan dat jij je als een vis op het droge voelt in TRU en BNW.
Je leest niet, je luisterd niet, je denkt niet na, maar je neemt aan en trekt conclusies op basis van jouw mening met betrekking tot het onderwerp.
In feite handel je dus uit psychologische afkeur voor het onderwerp. Je zoekt de verre hoek op van je discussie partner en daar waar dan de context verkracht kan worden, doe je met alle plezier mee om voor jezelf het idee te hebben dat je de stof beter tot je hebt dan wie dan ook. Tragisch.

En om nu terug te komen op dit punt. De basis voor de aanname dat er een dubbele betekenis in het logo 2012 zit, komt uit het visuele aspect. Dus nee _Led_ er is niet eerst een conclusie op basis van de kosten van het logo getrokken. Het logo was een op zichzelf staand fenomeen wat al een flinke tijd opgemerkt was. Het was pas veel later dat het bizarre kostenplaatje naar boven kwam, wat zou kunnen aanduiden dat men aardig wat geld in het model heeft gestoken om dit simpel en goedkoop uitziende logo zijn dubbele betekenis te laten vervullen. Dat jij nou net weer heel toevallig iemand kent die, naar jouw idee, nog geen 25% van de prijs van het olympisch logo heeft betaald maar dat dit daarom dus ontkracht is.. tja daar kan ik nou weer met mijn logica pet niet bij.

En bespaar me een reactie waarin je aangeeft dat je niets voelt voor BNW en TRU en dat de onderwerpen van fantasten zijn, want dat verveeld en zet je nu al meer dan 4 jaar geen zoden aan de dijk. Beter nog, de onderwerpen hier beginnen steeds meer grip te krijgen op de samenleving.
Daar heb je zondermeer gelijk in.
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:18:50 #42
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89914682
quote:
[ afbeelding ]

Helemaal mee eens, zo zie ik het ook :).

quote:
Afhankelijk waar het voor is (en wat voor 'naam' (oftewel status) het reclamebureau heeft), worden inderdaad gigantische bedragen betaald voor logo's. Da's niks nieuws, is al jaren zo :).
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:30:56 #43
31101 _Led_
pi_89915107
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:02 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je leest niet, je luisterd niet
Luisterd ? :D

quote:
je denkt niet na, maar je neemt aan en trekt conclusies op basis van jouw mening met betrekking tot het onderwerp.
Je beschuldigt me van het feit dat ik conclusies zou trekken op basis van mijn eigen mening ?
Hm, ik ben bang dat ik inderdaad schuldig moet bekennen !
Gewoon even ter informatie, op basis van wiens mening zou ik dan conclusies moeten trekken volgens jou ?

quote:

En om nu terug te komen op dit punt.
Ja, kom nou eens tot je punt, want dit oeverloze gezever vermaakt niemand :)

quote:
De basis voor de aanname dat er een dubbele betekenis in het logo 2012 zit, komt uit het visuele aspect. Dus nee _Led_ er is niet eerst een conclusie op basis van de kosten van het logo getrokken. Het logo was een op zichzelf staand fenomeen wat al een flinke tijd opgemerkt was. Het was pas veel later dat het bizarre kostenplaatje naar boven kwam, wat zou kunnen aanduiden dat men aardig wat geld in het model heeft gestoken om dit simpel en goedkoop uitziende logo zijn dubbele betekenis te laten vervullen.
Uhm, meerdere mensen hebben je nou al aangetoond dat logo's gewoon absurd veel geld kunnen kosten, en dat dat kostenplaatje dus GEEN ENKELE hint is naar een eventuele dubbele betekenis, omdat dat zo vaak voor komt.

Snap je het nu, of zal ik het nog eens wat langzamer voor je uitleggen ? :)

quote:
Dat jij nou net weer heel toevallig iemand kent die, naar jouw idee, nog geen 25% van de prijs van het olympisch logo heeft betaald maar dat dit daarom dus ontkracht is.. tja daar kan ik nou weer met mijn logica pet niet bij.
Als je denkt dat dat het punt was heb je een heel klein logica-petje dat al een paar eeuwen uit de mode is :')

quote:
Klopt, idioten vinden elkaar stukken makkelijker sinds de komst van teh internets !

zzz
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:37:50 #44
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89915341
1337

_O_
pi_89920331
Je kunt niet voorspellen wanneer die terugkomt, dus, leuk geprobeerd, maar jammer voor het imago van het Christendom.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_89921816
Ach, het imago van het Christendom kan weinig meer kapot aan gaan inmiddels :')
Extremistisch gematigd.
pi_89922556
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:13 schreef P8 het volgende:
Ach, het imago van het Christendom kan weinig meer kapot aan gaan inmiddels :')
Daar heb jij weer gelijk in :') Man, wat schaam ik mij om Christen te zijn tegenwoordig :X

Even inhakend op de maya discussie van 2012, het zou natuurlijk wel heel erg kloppen... Wat voorspellen de maya's voor 2012?

• Over een nieuwe technologie zouden beschikken, dan onze huidige. Die ook veel verder gaat dan wat we nu kunnen.
• Dat we het begrip tijd en geld zullen overstijgen.
• Dat we na het passeren van de 4e dimensie in de 5e dimensie zullen komen.
• Dat de aarde en ons zonnestelsel galactisch gesynchroniseerd zullen worden met de rest van het universum.
• Er veranderingen zullen plaatsvinden in ons DNA.
• Het plan van ons zonnestelsel weer op één lijn getrokken zal worden met het plan van onze melkweg (deze cyclus heeft 26.000 jaar geduurd)
• Twee andere, ons onbekende zonnestelsels, tegelijkertijd op één lijn getrokken zullen worden.

Na 2012:

• De veranderingen die nu gaan plaatsvinden, hebben zeer grote gevolgen voor de maatschappij en onszelf. Het gevolg hiervan zal zijn, dat er een nieuw soort samenleving zal ontstaan.
• Er zal een stijging zijn van het aantal natuurrampen, zoals: aardbevingen, overstromingen en vulkaanuitbarstingen.
• Er zal de komende jaren een enorme machtsstrijd komen tussen het leger en overheden.
• Het banksysteem dat we kennen zal instorten.

Is het niet de bijbel die spreekt over grote oorlogen en natuurrampen? Is het ook niet de bijbel die spreekt over een merkteken, het beruchte allombekende 666 teken van het beest, dat zal worden aangebracht bij ons lichaam?

Daarnaast is het natuurlijk interessant om te zien dat het banksysteem nu aan het instorten is... Maar dat heeft weinig met dit onderwerp te maken.

http://eindtijdinbeeld.nl/2012%20&%20Christen-zijn%201.htm
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_89924262
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:33 schreef naatje_1 het volgende:

[..]Wat voorspellen de maya's voor 2012?

• Over een nieuwe technologie zouden beschikken, dan onze huidige. Die ook veel verder gaat dan wat we nu kunnen.
• Dat we het begrip tijd en geld zullen overstijgen.
• Dat we na het passeren van de 4e dimensie in de 5e dimensie zullen komen.
• Dat de aarde en ons zonnestelsel galactisch gesynchroniseerd zullen worden met de rest van het universum.
• Er veranderingen zullen plaatsvinden in ons DNA.
• Het plan van ons zonnestelsel weer op één lijn getrokken zal worden met het plan van onze melkweg (deze cyclus heeft 26.000 jaar geduurd)
• Twee andere, ons onbekende zonnestelsels, tegelijkertijd op één lijn getrokken zullen worden.

Na 2012:

• De veranderingen die nu gaan plaatsvinden, hebben zeer grote gevolgen voor de maatschappij en onszelf. Het gevolg hiervan zal zijn, dat er een nieuw soort samenleving zal ontstaan.
• Er zal een stijging zijn van het aantal natuurrampen, zoals: aardbevingen, overstromingen en vulkaanuitbarstingen.
• Er zal de komende jaren een enorme machtsstrijd komen tussen het leger en overheden.
• Het banksysteem dat we kennen zal instorten.

Ik weet niet war je deze onzin hebt gelezen, maar laat me 1 fragment zien waar het woord of beschrijvende term DNA op voorkomt, laat me 1 inscriptie zien waarbij ze het over dimensies hebben, laat me 1 pagina zien uit de codex waar ze het hebben over een hidige dan wel toekomstige bank...

De Maya voorspelden weinig tot niets aangaande 2012. Mayanisten daarentegen wel weer, maar die hebben praktisch niets met de oude Maya te maken.
De oude Maya hadden wel legendes en geloven over het einde van een cyclus, maar het is niet bekend dat de Maya ook werkelijk voorspelden, dachten of geloofden dat het eind van deze cyclus ook het eind van de wereld (as we know it) betekende. Daarnaast zijn er nooit inscripties gevonden met dit soort doemscenario's, maar wel met data die na 2012 liggen, waarop de Maya bijvoorbeeld het zoveel jarige (eeuwige) koningschap van een bepaalde koning zouden gaan vieren.

Zie net de link waar je deze onzin hebt gelezen, maar die site staat werkelijk bol van de fouten en je zou er verstandig aan doen deze site met een vrachtwagen lading aan zout te nemen.

quote:
De Maya's is een volk dat leefde in Midden-Amerika. Van 6000 tot 2000 voor Christus, de Archaïsche periode.
Really? Wat dacht je van 2000 voor Christus tot 900 na Christus?

En dan heb ik het nog niet over de talloze schrijffouten, stijlfouten, grammaticale fouten en zinnen die niet afgemaakt worden. Leuke amateur poging, maar bij lange na geen goede bron om je mening op te baseren..

________________________________________________________________________________

Even een vraag aan Ticker, voor mijn informatie. Stel het logo is inderdaad zo ontworpen dat er zion in te lezen valt, laten we even in het midden of dat zo is.
Wat is het doel om dat zo te ontwerpen? Ons onbewust pro dan wel anti Joods te maken? Is het een waarschuwing dat er in 2012 een Joodse gebeurtenis aankomt? Waarom via een logo? Wat is het doel, het lijkt mij een nogal ineffectief middel om je boodschap de wereld in te sturen..

[ Bericht 5% gewijzigd door The_stranger op 14-12-2010 17:24:24 ]
C. Sagan
pi_89925383
http://mikegeubel.blogspo(...)lingen-over-het.html

Dan alsnog, het is hoogst opmerkelijk. En zoals ik al zei doen die DNA en die dimensie mij niets. Het gaat mij vooral om de rampen waar ze over spreken. Is het niet toevallig dat wij juist nu in een economische crisis zitten, in een klimaatcrisis en dat onze fossiele brandstoffen opraken?

Overigens spreken de maya's dus ook nergens over de totale vernietiging van de aarde.
pi_89925664
Ik weet niet of deze site betrouwbaar is, maar: http://www.tweeduizendtwaalf.nl/ en dan onder 2012 en Maya's en dan Wat zeggen de Maya's over 2012? en dan pagina 2
pi_89926213
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:44 schreef naatje_1 het volgende:
Het gaat mij vooral om de rampen waar ze over spreken. Is het niet toevallig dat wij juist nu in een economische crisis zitten, in een klimaatcrisis en dat onze fossiele brandstoffen opraken?

Wat The_Stranger ook zegt, de Maya hebben niks meer voorspelt dan een het begin van een nieuwe cyclus van hun kalender. Voor zover ik weet zou dit volgens hun geloof gepaard moeten gaan met bovennatuurlijke krachten. Ik ben nog nooit een heldere, concrete voorspelling tegengekomen. Enkel interpretaties van Mayanisten.
Maar je vraagt of het toevallig is dat deze omstandigheden nu plaatsvinden. Eerst de economische crisis: Dit is niet de eerste economische crisis en zal ook niet de laatste zijn als we dit economische systeem volhouden.
De klimaatcrisis: Gaat, afhankelijk van wie je moet geloven in deze kwestie, gepaard met het onderstaande. Desalniettemin is het alleen een klimaatcrisis omdat de mensheid het zo besluit te noemen. De geschiedenis van onze planeet laat zien dat het veel (VEEL) extremer kan.
De fossiele brandstoffen: Zijn niet de enige delfstoffen die opraken en hebben ook zeker geen prioriteit wat dat betreft. Maar dan nog hebben we (afhankelijk van de delfstof) nog voorraad voor 20-100 jaar. 2012 is over 2 jaar.

Dus toeval? Die laatste twee zijn waarschijnlijk enigszins gekoppeld, dus dat die simultaan plaatsvinden is geen toeval, maar logisch.
De economische crisis? Een complexe maatschappij vraagt om een complexe economie. De complexe economie heeft een bijna onverzadigbare honger naar de beschikbare delfstoffen. Een complexe economie (de onze tenminste) loopt echter ook het gevaar in te storten. Dat deze dingen dus allemaal tegelijk gebeuren is geen bizar toeval. "Tegelijk" moet eigenlijk tussen haakjes, want het zijn geen incidentele gebeurtenissen, maar lange processen die elkaar overlappen.
Extremistisch gematigd.
pi_89926651
Die klimaatveranderingen waar jij over spreekt, waren ver voor het bestaan van de mens. Dus in die zin is het anders dan voorheen. En ja, het is logisch dat er nu een economische crisis is, maar waarom juist nu? Kon het niet wachten tot na 2012?
pi_89942518
quote:
exact 13.023 jaar nadat Hij hem heeft geschapen
Maar dat is slechts de helft van een precessiecyclus! :?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 14 december 2010 @ 23:36:37 #54
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_89942566
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:21 schreef naatje_1 het volgende:
Die klimaatveranderingen waar jij over spreekt, waren ver voor het bestaan van de mens. Dus in die zin is het anders dan voorheen.
:')

Nog nooit van ijstijden gehoord ?
Of is dat niet extreem genoeg ?
Of was het je nog niet bekend dat de laatste pas zo'n 12.000 jaar geleden is geeindigd ?
Of geloof je dat er toen nog geen mensen waren ?

Wat wel serieus anders is dan vroeger, is onze afhankelijkheid van electronica. Waar de Zon in het verleden met een zonnevlam (EMP) weinig tot geen schade aanrichte, zou dat heden ten dage catastrofale gevolgen kunnen hebben.

quote:
En ja, het is logisch dat er nu een economische crisis is, maar waarom juist nu? Kon het niet wachten tot na 2012?
Nee, want dat zou het weer onlogisch maken dat die crisis er nu niet is (zou zijn) :P
pi_89943573
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:21 schreef naatje_1 het volgende:
Die klimaatveranderingen waar jij over spreekt, waren ver voor het bestaan van de mens. Dus in die zin is het anders dan voorheen. En ja, het is logisch dat er nu een economische crisis is, maar waarom juist nu? Kon het niet wachten tot na 2012?
Zoals Ronin ook zegt waren heeft "de mens" extremer weer meegemaakt. Neemt niet weg dat er waarschijnlijk een relatie is tussen onze industriële ontwikkelingen en de huidige klimaatverandering. Echter, de fossiele brandstoffen zijn bijna op, en dan heeft de Aarde weer alle tijd van de wereld (hihi) om te herstellen (hoewel dat dus eigenlijk niet kan, daar er geen "stabiele" toestand bestaat)
En die economische crisis; tsja, waarom was er in de jaren '30 de Beurskrach? Waarom begon deze economische crisis jaren geleden al (sommigen zeggen dat een economische crisis zit ingebakken in ons systeem), waarom zou je uberhaupt een economische crisis (een langdurig proces zonder precieze begindatum) willen koppelen aan een duidelijke datum, namelijk 2012-12-21?
Extremistisch gematigd.
pi_89954180
quote:
http://mikegeubel.blogspo(...)lingen-over-het.html

Dan alsnog, het is hoogst opmerkelijk. En zoals ik al zei doen die DNA en die dimensie mij niets. Het gaat mij vooral om de rampen waar ze over spreken. Is het niet toevallig dat wij juist nu in een economische crisis zitten, in een klimaatcrisis en dat onze fossiele brandstoffen opraken?

Overigens spreken de maya's dus ook nergens over de totale vernietiging van de aarde.
Let wel, die link die jij geeft gaat over ene huidige "priester" die legendes en verhalen interpreteert. Er zijn relatief weinig overblijfselen van de Maya cultuur als het op schrift aankomt. natuurlijk zijn er inscripties, maar die zeggen meer over de (al dan niet overdreven) prestaties van de toen heersende koningen dan wat het volk geloofde. Na de komst van de Spanjaarden is er een sterke beweging geweest om het heidense Maya geloof uit te roeien, waardoor 99% van de schriftelijke bronnen vernietigd zijn. Daarnaast is ook het Maya volk flink gedecimeerd.
De kans dat een hedendaagse "priester" nog de juiste geloven en opvattingen van de toen levende Maya kan reproduceren is daardoor praktisch nul. Dat ook omdat in die 500/600 jaar na de komst van de Spanjaarden, elk geloof beïnvloed is door nieuwe ideeën, dus ook het oude Maya geloof.
Een hedendaagse priester is dus een twijfelachtige bron van informatie als het op de religie van de oude Maya aankomt.

Qua economische crisis en klimaatproblemen ben ik bang dat je aan cherrypicking doet. Ja, we hebben een crisis, zowel economisch als klimatologisch, maar is dat uitzonderlijk? Ten eerst eis het nog geen 2012 en het ziet er nu naar uit dat de economische crisis langzaam aan het overgaan is en ten tweede, het is niet de eerste, en waarschijnlijk niet de laatste, crisis die de mens meemaakt. Natuurlijk was er de crisis van de jaren '30, maar de economie wordt gekenmerkt door constante golfbewegingen, soms omhoog, soms omlaag.
In hoeverre kun je deze crisis aangrijpen als bewijs voor 2012 als je weet dat er "constant" crisissen zijn?
Ook het klimaatprobleem is geen unicum. Wat te denken van de (middeleeuwse) kleine ijstijd? Toen lagen de temperaturen in Europa 2 graden onder die van nu (en van nu zijn de temperaturen voordat het broeikaseffect zijn werk deed). Deze kleine ijstijd heeft veel negatieve gevolgen opgeleverd, van verloren oogsten tot uitbraak van ziektes en parasieten, resulterend in toenemende sterfte. Tot nu toe, en voor zover bekend, leidt ons klimaatprobleem niet tot dezelfde problemen voor 2012.
Daarnaast, maar het is niet de bedoeling een discussie over het klimaatprobleem aan te zwengelen, lijkt het erop dat de wereld in zijn geheel de laatste 10 jaar niet warmer is geworden, maar is afgekoeld. Dat is geen bewijs voor wat dan ook, maar wel een aanwijzing dat de link klimaatprobleem - 2012 misschien niet te leggen, of op zijn minst vrij twijfelachtig is...
C. Sagan
pi_89965106
Afijn, het is weg te beargumenteren, maar we zullen zien. Naar mijn mening is het allemaal wel heel erg toevallig, maar dat is dus mijn mening.
pi_89966724
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:24 schreef naatje_1 het volgende:
Afijn, het is weg te beargumenteren, maar we zullen zien. Naar mijn mening is het allemaal wel heel erg toevallig, maar dat is dus mijn mening.
In de twee posts hierboven wordt uitgelegd waarom je mening ongefundeerd is. Waarom zou je hem dan behouden?
Extremistisch gematigd.
pi_89974432
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:05 schreef P8 het volgende:

[..]

In de twee posts hierboven wordt uitgelegd waarom je mening ongefundeerd is. Waarom zou je hem dan behouden?
Zie mijn ondertitel.....
C. Sagan
pi_89975218
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:05 schreef P8 het volgende:

[..]

Hoe weet jij of die man niet de waarheid spreekt? Hoe kan je zeker weten, daar er geen geschreven bronnen zijn daarover, dat het klinklare onzin betreft? Het lijkt jou logischer dat het zo is dat de man niet de waarheid spreekt, maar in mijn optiek spreekt hij wel de waarheid.

Of over de klimaatcrisis en de economiecrisis, hoe weet jij zo zeker dat dit niet in verband staat? Wat zijn jouw bronnen? Uiteraard is dit een vakervoorkomend fenomeen, maar betekent dat ook dat ik niet mag denken dat dit wel heel toevallig nu gebeurd?

Ik kan er dan wel geen argumenten tegenin brengen, gewoon omdat ik mijzelf dan blijf herhalen en jullie jezelf ook, dit betreft een meningsverschil en het zijn geen feiten die hier besproken worden.

Zo kan je bijvoorbeeld ook zeggen dat de Paus en Gerard Joling één zijn, want heb je ze ooit samen gezien? Tegen dat soort argumenten is niets tegenin te brengen, maar iedereen weet/gelooft dat het niet waar is. Nu is dit natuurlijk een heel ander geval, maar wel vergelijkbaar.
pi_89980493
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:10 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Hoe weet jij of die man niet de waarheid spreekt? Hoe kan je zeker weten, daar er geen geschreven bronnen zijn daarover, dat het klinklare onzin betreft? Het lijkt jou logischer dat het zo is dat de man niet de waarheid spreekt, maar in mijn optiek spreekt hij wel de waarheid.

Of over de klimaatcrisis en de economiecrisis, hoe weet jij zo zeker dat dit niet in verband staat? Wat zijn jouw bronnen? Uiteraard is dit een vakervoorkomend fenomeen, maar betekent dat ook dat ik niet mag denken dat dit wel heel toevallig nu gebeurd?
Heb je uberhaupt gelezen wat er gepost is?
quote:
Ik kan er dan wel geen argumenten tegenin brengen, gewoon omdat ik mijzelf dan blijf herhalen en jullie jezelf ook, dit betreft een meningsverschil en het zijn geen feiten die hier besproken worden.
Je zegt zelf dat je er geen argumenten tegenin kan brengen, maar je kan wel jezelf herhalen. Besef hoe ongelooflijk weinig zoiets waard is?
quote:
Zo kan je bijvoorbeeld ook zeggen dat de Paus en Gerard Joling één zijn, want heb je ze ooit samen gezien? Tegen dat soort argumenten is niets tegenin te brengen, maar iedereen weet/gelooft dat het niet waar is. Nu is dit natuurlijk een heel ander geval, maar wel vergelijkbaar.
Als je dat werkelijk vergelijkbaar vindt, dan heb ik medelijden met je.

@Stranger: Sagan *O*
Extremistisch gematigd.
  donderdag 16 december 2010 @ 07:40:35 #62
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89987953
quote:
En die mening deel ik :)
The truth was in here.
pi_89995661
Bastard, kun jij dan antwoord geven op de vraag die ik hier stelde?

[Agenda] 21 Mei verrijst de messias
Extremistisch gematigd.
  donderdag 16 december 2010 @ 13:59:09 #64
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89997700
quote:
Ik moet later vanmiddag een hoop dingen buiten doen, toevallig regent het :).
  donderdag 16 december 2010 @ 14:40:27 #65
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89999413
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:08 schreef P8 het volgende:
Bastard, kun jij dan antwoord geven op de vraag die ik hier stelde?

[Agenda] 21 Mei verrijst de messias
Nou kort dan http://www.calleman.com/

Ik heb een andere mening en hang dus daarin net een andere mogelijkheid aan.
Only time will tell ;)
The truth was in here.
pi_89999674
ant·woord het; o -en mondelinge of schriftelijke reactie: een ~ op een brief

2link de; m -s 1 schakel, verbinding 2 (comp) mogelijkheid om met één keer klikken naar een andere locatie (op een cd-rom, op internet) te gaan

Daar zit een significant verschil tussen ;)
Extremistisch gematigd.
  donderdag 16 december 2010 @ 15:03:37 #67
8372 Bastard
Persona non grata
pi_90000555
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:46 schreef P8 het volgende:
ant·woord het; o -en mondelinge of schriftelijke reactie: een ~ op een brief

2link de; m -s 1 schakel, verbinding 2 (comp) mogelijkheid om met één keer klikken naar een andere locatie (op een cd-rom, op internet) te gaan

Daar zit een significant verschil tussen ;)
Ik zei al.. korte repliek :+

Natuurlijk begrijp ik de logische beredenatie wel van the_stranger, maar er is ook nog een studie die je over de mayakalender kan doen, Dr. Calleman heeft in ieder geval er een studie van gemaakt en vond ik leuke dingen naar voren brengen.
Veruit het meeste is natuurlijk op de kalender al gebeurd, je zou dus de bekende historie er naast kunnen leggen en zien of er overeenkomsten zijn. Je kan daar interpretaties van maken en aparte dingen op terugvinden.
Het is daarom dat ik die logische beredenatie even wat te kort door de bocht vind gaan.
Als ik je aan mag raden, http://www.beslist.nl/boeken/d0000094885/Maya_kalender.html
Leuk en verhelderend boek.
The truth was in here.
pi_90024422
Maar dan deel je de mening met Naatje dat er "iets" gaat gebeuren op 21-12-2012.
Waar het om ging was dat de redenen die naatje aankaart ongefundeerd zijn en om basis daarvan zulke conclusies te trekken daarom onjuist is.
Extremistisch gematigd.
pi_90024526
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:15 schreef P8 het volgende:
Maar dan deel je de mening met Naatje dat er "iets" gaat gebeuren op 21-12-2012.
Waar het om ging was dat de redenen die naatje aankaart ongefundeerd zijn en om basis daarvan zulke conclusies te trekken daarom onjuist is.
mijn mening is wel gefundeerd, maar jullie beargumenteren dat die fundering niet goed is. In mijn optiek is die fundering wel goed.
pi_90025850
quote:
10s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:18 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

mijn mening is wel gefundeerd, maar jullie beargumenteren dat die fundering niet goed is. In mijn optiek is die fundering wel goed.
Je ziet jouw "redenen" als een basis voor jouw mening. Aangetoond is dat jouw redenen simpelweg niet deugen. Versimpeld de situatie uitgelegd:
Jij zegt: Kijk, dit object is sappig, heeft een dunne schil en een beetje melig qua structuur. Het is wel erg toevallig dat dit object al deze eigenschappen bezit. Dit moet wel een appel zijn.
Anderen zeggen: Nee, het is geen appel, maar een peer. Het lijkt misschien op een appel, maar je vergeet dat (insert peer-eigenschappen).
Jij: Ik vind mijn mening gefundeerd en blijf het derhalve een appel noemen.

Het getuigt van niks meer dan onterechte koppigheid.
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:27:30 #71
31101 _Led_
pi_90033614
Anywayz, als het straks dus 22 mei is en er is uiteraard weer helemaal geen fuck gebeurd, welk excuus krijgen we dan te horen ?

- we waren er niet klaar voor ?
- dankzij de gebeden va de gelovigen is het niet nodig om langs te komen ?
- de hemelse bingo loopt uit dus hij komt later wel een keertje ?
zzz
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:56:32 #72
8372 Bastard
Persona non grata
pi_90034602
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:15 schreef P8 het volgende:
Nee. Het enige wat gebeurt op die dag is dat de Mayakalender is afgelopen. Of eigenlijk al in Oktober 2011. :)_ Maar houden we met 2012 een slag om de arm :P
The truth was in here.
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:03:51 #73
8372 Bastard
Persona non grata
pi_90034824
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:27 schreef _Led_ het volgende:
Anywayz, als het straks dus 22 mei is en er is uiteraard weer helemaal geen fuck gebeurd, welk excuus krijgen we dan te horen ?

- Als hij komt is hij misschien met stille trom gekomen. We zullen moeten wachten op de einddatum 5 maanden later :)
The truth was in here.
pi_90036507
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:48 schreef P8 het volgende:

[..]

Je ziet jouw "redenen" als een basis voor jouw mening. Aangetoond is dat jouw redenen simpelweg niet deugen. Versimpeld de situatie uitgelegd:
Jij zegt: Kijk, dit object is sappig, heeft een dunne schil en een beetje melig qua structuur. Het is wel erg toevallig dat dit object al deze eigenschappen bezit. Dit moet wel een appel zijn.
Anderen zeggen: Nee, het is geen appel, maar een peer. Het lijkt misschien op een appel, maar je vergeet dat (insert peer-eigenschappen).
Jij: Ik vind mijn mening gefundeerd en blijf het derhalve een appel noemen.

Het getuigt van niks meer dan onterechte koppigheid.
Nee, ik zeg: Je kan niet met zekerheid zeggen dat het een peer is, het zou ook kunnen zijn dat het een appel is. Het is namelijk zo toevallig dat het me waarschijnlijk lijkt dat het een appel is.
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:22:26 #75
31101 _Led_
pi_90038017
quote:
Is het niet toevallig dat wij juist nu in een economische crisis zitten, in een klimaatcrisis en dat onze fossiele brandstoffen opraken?
Hoe bedoel je 'juist nu' ? In 1929 was 't nog een stukje erger qua crisis hoor.
En in de jaren 80 hadden we zure regen, daar hoor je niemand meer over, nu zijn het opeens de ijsberen die verdrinken door opwarming . En over 10 jaar is het ongetwijfeld opeens een nieuwe ijstijd die eraan zit te komen.
En dat die fossiele brandstoffen opraken - is dat echt nu ? Ik kan nog prima tanken en ik zie het niet gebeuren dat dat binnen anderhalf jaar opeens helemaal anders wordt.

Op elk punt in de geschiedenis waren er wel mensen die dachten dat "juist toen" alles 'opeens' slechter ging.
zzz
pi_90038779
Bij deze verwijder ik dit topic uit mAT. Discussiëren is echt onmogelijk hier.
De quote van Sagan uit de sig van Stranger gaat ook in dit topic op.
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:48:55 #77
31101 _Led_
pi_90039022
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:43 schreef P8 het volgende:
Bij deze verwijder ik dit topic uit mAT. Discussiëren is echt onmogelijk hier.
De quote van Sagan uit de sig van Stranger gaat ook in dit topic op.
Dude, dit is TRU, hier discussieren we niet, hier herhalen we (inclusief ik :)) enkel onze eigen standpunten oeverloos (en steeds luider) terwijl we onze vingers in onze oren duwen :P
zzz
pi_90039102
True.
Ik weet ook niet waar ik de valse hoop vandaan haalde :')
Extremistisch gematigd.
pi_90039750
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:50 schreef P8 het volgende:
True.
Ik weet ook niet waar ik de valse hoop vandaan haalde :')
Toch lukt het soms wel hoor :Y

'once in a blue moon :P'

pi_90050838
pffft, dat gelul is er ook al vanaf het begin der tijden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 18 december 2010 @ 02:17:11 #81
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_90075942
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:42 schreef nokwanda het volgende:
pffft, dat gelul is er ook al vanaf het begin der tijden.
Dat is wel héél toevallig, vind je ook niet ?
Blijkbaar wisten ze toen al meer ! :Y

:+
pi_90117338
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:27 schreef _Led_ het volgende:

Nee, dan geven we jou de schuld.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 20 december 2010 @ 09:50:05 #83
31101 _Led_
pi_90165095
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nee, dan geven we jou de schuld.
Jezus hoefde niet langs te komen omdat de wereld mij al heeft ?
zzz
  maandag 20 december 2010 @ 12:27:02 #84
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_90170596
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 09:50 schreef _Led_ het volgende:
Jezus hoefde durft niet langs te komen omdat de wereld mij [= _Led_] al heeft (?)
  maandag 20 december 2010 @ 12:33:04 #85
31101 _Led_
pi_90170879
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:27 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Same difference :)
zzz
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:10:04 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95996074
The truth was in here.
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:15:59 #87
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_96001065
24 mei ben ik jarig *O*

Maar dat even terzijde.

Er is geen kwaad, dus waarom zouden we gered moeten worden terwijl wij onze eigen toekomst scheppen. Geniaal om mensen naar de kerk te trekken zodat er weer geld binnen stroomt.
Er was eens....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 april 2011 @ 21:38:56 #88
862 Arcee
Look closer
pi_96016339
Ach ja, en als het toch niet zo blijkt te zien, dan schuift het gewoon weer op naar een volgende datum, net zoals Christenen dat al eeuwenlang doen. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 28 april 2011 @ 17:41:28 #89
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_96096965
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:10 schreef Bastard het volgende:
Nog minder dan een maandje :) http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)s-al-op-21-mei.dhtml
Voorspeld door de man die ook al voorspelde dat in 1994 het einde der tijden zou zijn. :') Da's 17 jaar geleden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_96143418
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:41 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Voorspeld door de man die ook al voorspelde dat in 1994 het einde der tijden zou zijn. :') Da's 17 jaar geleden.
Misschien was dat de uiterlijke datum waarop alles nog voorkomen had kunnen worden.
pi_96166063
Pfieuw, gelukkig is de meet eerder -O-
pi_96626320
Dussum, wie wil er bij mij op mijn Ark? :7
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:08:14 #93
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_96656438
TVP om de mensen uit te lachen :@ :@ (of mag dat niet, mijn waerde bastard?)
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:26:32 #94
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_96687870
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:47 schreef Ba2tiaan het volgende:
Dussum, wie wil er bij mij op mijn Ark? :7
Mensen die de ark letterlijk nemen..
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:12:15 #95
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_96689735
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:12 schreef marcel-o het volgende:
Aliens op 21/05/11 dus *O*
Zou tijd worden. ^O^
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:37:12 #96
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96690836
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:08 schreef RickoKun het volgende:
TVP om de mensen uit te lachen :@ :@ (of mag dat niet, mijn waerde bastard?)
Ik zou ze een brief sturen met "hahahahaha"
The truth was in here.
pi_96698661
Zullen jullie gek opkijken als dadelijk blijkt dat ik de messias ben.... Ik gniffel nu al in mijn vuistje.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:04:32 #98
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96699035
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:56 schreef Hoppahoppa het volgende:
Zullen jullie gek opkijken als dadelijk blijkt dat ik de messias ben.... Ik gniffel nu al in mijn vuistje.
Ook dan vreet ik mijn schoen op.
The truth was in here.
pi_96699330
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ook dan vreet ik mijn schoen op.
Dan zou ik maar vast een schone slipper uitzoeken!
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:20:56 #100
344730 DeNieuweMessias
Hier ben ik dan!
pi_96699734
Fuck. De 21e pas. Ik dacht dat ik de 12e al werd verwacht.
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:00:58 #101
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96701388
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:20 schreef DeNieuweMessias het volgende:
Fuck. De 21e pas. Ik dacht dat ik de 12e al werd verwacht.
Hey Hoppa.
The truth was in here.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2011 @ 16:10:51 #102
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_96701812
Ook in Nederland lopen er gelovigen rond:

Gezien de spelling is dit door een Fok!ker gemaakt :')
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Moderator donderdag 12 mei 2011 @ 16:18:14 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_96702134
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Barbaaf het volgende:

[ afbeelding ]

Oh, dit is erg :@
pi_96705025
*schrijft in agenda* ik wacht geduldig af.
roekoekoek
pi_96705234
Wil eerste nog ff naar de kapper.
pi_96705327
quote:
6s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:00 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hey Hoppa.
Hey Bastard. Heb je al een mooie schoen uitgezocht? Ik wil best een sausje maken hoor, iets Thais, Indiaas? U roept maar!
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:51:28 #107
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_96706053
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:11 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dan zou ik maar vast een schone slipper uitzoeken!
:')
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:53:38 #108
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96706130
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:31 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Hey Bastard. Heb je al een mooie schoen uitgezocht? Ik wil best een sausje maken hoor, iets Thais, Indiaas? U roept maar!
Thais.. ja dat is lekker :9
The truth was in here.
pi_96706152
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Thais.. ja dat is lekker :9
Geen probleem. Regel ik voor je. Ik vind Aziatisch koken hartstikke leuk, dus dat komt goed!
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:13:08 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96706818
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:54 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Geen probleem. Regel ik voor je. Ik vind Aziatisch koken hartstikke leuk, dus dat komt goed!
Deal! :9~
The truth was in here.
pi_96706897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:13 schreef Bastard het volgende:

[..]

Deal! :9~
Maar je moet er wel een schoen bij opvreten he? Dan is het een deal.
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:20:14 #112
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96707085
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:15 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar je moet er wel een schoen bij opvreten he? Dan is het een deal.
Ja prima geen probleem. Als blijkt dat jij de messias bent dan he 8-)
The truth was in here.
pi_96707163
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja prima geen probleem. Als blijkt dat jij de messias bent dan he 8-)
Tja. Het probleem blijft natuurlijk dat mijn voorganger zijn tijd mee had. Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om erkend te worden.
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:25:02 #114
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96707282
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:21 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Tja. Het probleem blijft natuurlijk dat mijn voorganger zijn tijd mee had. Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om erkend te worden.
Maar je kan nog steeds op water gaan lopen toch? Of eindeloos brood uitdelen, misschien een blinde weer laten lopen?
The truth was in here.
pi_96707329
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar je kan nog steeds op water gaan lopen toch? Of eindeloos brood uitdelen, misschien een blinde weer laten lopen?
Hèhè. Dat laatste gaat wel lukken. ;)
  Moderator donderdag 12 mei 2011 @ 18:27:23 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_96707387
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:21 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ah, je krabbelt al terug :P
pi_96707485
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ah, je krabbelt al terug :P
Nee, je misinterpreteert me. Ik ben het wel, alleen de ellende tegenwoordig is dat je nog zo je best kunt doen, de mensen geloven het gewoon niet meer. Net hier nog (met de hond) het meertje overgelopen zonder nat te worden. Het enige wat ze naar me riepen was:"vuile uitslover" en "kijk, daar heb je Hans Klok".
  Moderator donderdag 12 mei 2011 @ 18:32:47 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_96707596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:29 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee, je misinterpreteert me. Ik ben het wel, alleen de ellende tegenwoordig is dat je nog zo je best kunt doen, de mensen geloven het gewoon niet meer. Net hier nog (met de hond) het meertje overgelopen zonder nat te worden. Het enige wat ze naar me riepen was:"vuile uitslover" en "kijk, daar heb je Hans Klok".
Ja, dat is idd wel een beetje lullig :{
pi_96707731
ga naar judea
pi_96707880
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:36 schreef Loppe het volgende:
ga naar judea
Staan ze daar wat meer open voor mij, denk je?
pi_96707946
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
Staan ze daar wat meer open voor mij, denk je?
it's payback time
pi_96707978
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:41 schreef Loppe het volgende:

[..]

it's payback time
Bad-ass messias gaat terug om de Joden goed op hun nummer te zetten?
pi_96708155
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
ja?
pi_96708212
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:46 schreef Loppe het volgende:

[..]

ja?
Dat zou wel vet lauwe shit zijn. Jo! I'm back. En dan ala Rambo volgeladen met machinegeweren dood en verderf zaaien.

Probleem is alleen dat ze me dan waarschijnlijk in de media wegzetten als Moslimterrorist. Daar bereik ik ook niets mee.
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:03:07 #125
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96708961
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:42 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nou dat volk heeft het altijd al gedaan sinds zn dood dus ik neem aan dat ze nu wel eens vrij van schuld zijn he, of blijven we de duitsers nu bijvoorbeeld ook nog straffen :')
The truth was in here.
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:33:37 #126
339798 AwesomeSauce
Is een autist.
pi_96710572
Waarom denken christenen dat ze zoiets kunnen voorspellen terwijl er duidelijk in de bijbel staat dat niemand weet wanneer het zal gebeuren :?
leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.
pi_96718734
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:33 schreef AwesomeSauce het volgende:
Waarom denken christenen dat ze zoiets kunnen voorspellen terwijl er duidelijk in de bijbel staat dat niemand weet wanneer het zal gebeuren :?
Zoveel mogelijk mensen laten bekeren en dan zeggen dat het een rekenfoutje was.
pi_96721523
quote:

[ afbeelding ]

Zeg wie zit daar te schijten op die poster?
@luna
  vrijdag 13 mei 2011 @ 07:42:51 #129
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96737070
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:51 schreef boempa het volgende:

[..]

Zeg wie zit daar te schijten op die poster?
Dus ik ben niet de enige die dat dacht.
The truth was in here.
pi_96737405
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 07:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nope. Great minds think alike.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:22:29 #131
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_96740333
quote:

[ afbeelding ]

De bijbel garandeerd wel meer meer
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
  Moderator vrijdag 13 mei 2011 @ 10:58:07 #132
249559 crew  Lavenderr
pi_96741584
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 07:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Die taalfout viel me meer op :o
  zondag 15 mei 2011 @ 20:43:42 #133
344325 turbulence81
please fasten your seatbelts
pi_96855673
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:51 schreef boempa het volgende:

tsja... in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
  zondag 15 mei 2011 @ 22:20:32 #134
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_96862826
of ze zeggen zoe van:

"Bohh bohh! We hebben wel gelijk! Alleen de Messias is nu geboren dus we moeten nu eerst 15 jaar wachten!"
  zondag 15 mei 2011 @ 23:04:57 #135
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_96865911
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:20 schreef RickoKun het volgende:
of ze zeggen zoe van:

"Bohh bohh! We hebben wel gelijk! Alleen de Messias is nu geboren dus we moeten nu eerst 15 jaar wachten!"
Of 'Hij is echt gekomen maar werd zo moedeloos van ons gedrag dat ie zelfmoord heeft gepleegd :{.'. Anyway, nog 6 dagen. Spannend *O* emo.gif
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_96876134
"Wij zijn Jezus en Maria Magdalena en we menen het"

Een koppel dat beweert Jezus Christus en Maria Magdalena te zijn, heeft z'n tenten opgeslagen in de Australische deelstaat Queensland. De twee trekken van langsom meer volgelingen aan, maar de kerkelijke autoriteiten steken een waarschuwende vinger op. Dat meldt The Sunday Mail.

Jezus en Maria Magdalena werden geboren als Alan John Miller (47) en Mary Suzanne Luck (32). "Maar mijn naam is Jezus Christus. En ik meen het", aldus de 'zoon van God', die nabij zijn hoofdkwartier in het landelijke Wilkesdale al zowat veertig volgelingen heeft aangetrokken.

Geld
De leiding van de anglicaanse en katholieke kerken in Australië raden mogelijke volgelingen van het koppel evenwel aan waakzaam te zijn. 'Jezus en Maria' vragen geld aan hun aanhangers. Goedgelovigen en andere 'zwakken van geest' zouden er wel eens bekaaid van af kunnen komen.

Vastgoed
Miller kocht drie jaar geleden een lap grond van 16 hectaren in Wilkesdale. Volgelingen van de 'Divine Truth' ('Goddelijke Waarheid') hebben zich inmiddels op de vastgoedmarkt gestort. Zij verwerven gronden en panden om dicht bij hun spirituele leiders te kunnen vertoeven.

Internationaal centrum
In 2009 hebben aanhangers van het koppel de handen in elkaar geslagen om een terrein van 240 hectaren te kopen. Ze verzamelden hiervoor omgereknd 300.000 euro. Daar houden ze wekelijkse bijeenkomsten en plannen ze de bouw van een centrum om bezoekers van over de hele wereld te verwelkomen.

Kruis
Intussen wordt het land volop ontgonnen. Toeval of niet: vanuit de lucht lijkt het alsof er een gebied werd ontbost in de vorm van een gigantisch kruis. (eb)

www.hln.be

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 16 mei 2011 @ 15:09:07 #137
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_96887554
quote:
We've been hearing all this chatter about how the world will end on May 21st.
And as May 21st approaches, and the volume of chatter increases, we've gotten curious: How, exactly, is the world going to end?
Well, now we know!
New York magazine interviewed one of the folks who says the world is going to end. And unlike most prophets of doom, he's actually quite specific:
[W]hen we get to May 21 on the calendar in any city or country in the world, and the clock says about — this is based on other verses in the Bible — when the clock says about 6 p.m., there’s going to be this tremendous earthquake that’s going to make the last earthquake in Japan seem like nothing in comparison. And the whole world will be alerted that Judgment Day has begun. And then it will follow the sun around for 24 hours. As each area of the world gets to that point of 6 p.m. on May 21, then it will happen there, and until it happens, the rest of the world will be standing far off and witnessing the horrible thing that is happening.
Now, some folks have already raised the question about Daylight Savings, etc., but we assume God has long since figured that one out. And some other folks think that May 21st is actually just going to be "The Rapture" and that the world's actually going to end in October.
But we'll worry about that later.
For now, we'll just start the clock running. Check in for the latest time left at the link below. 7 days and counting!

Read more: http://www.businessinside(...)2011-5#ixzz1MWK32HdE
bron
_O-

OT: Geloven we dit? Ik niet in ieder geval.
Er zijn al 100en voorspellingen gedaan dat de wereld zou vergaan, en dit is weer zo'n waardeloze! :O
ⁿڻⁿ
pi_96887902
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 09:57 schreef UncleScorp het volgende:
"Wij zijn Jezus en Maria Magdalena en we menen het"

[ afbeelding ]

Een koppel dat beweert Jezus Christus en Maria Magdalena te zijn, heeft z'n tenten opgeslagen in de Australische deelstaat Queensland. De twee trekken van langsom meer volgelingen aan, maar de kerkelijke autoriteiten steken een waarschuwende vinger op. Dat meldt The Sunday Mail.

Jezus en Maria Magdalena werden geboren als Alan John Miller (47) en Mary Suzanne Luck (32). "Maar mijn naam is Jezus Christus. En ik meen het", aldus de 'zoon van God', die nabij zijn hoofdkwartier in het landelijke Wilkesdale al zowat veertig volgelingen heeft aangetrokken.

Geld
De leiding van de anglicaanse en katholieke kerken in Australië raden mogelijke volgelingen van het koppel evenwel aan waakzaam te zijn. 'Jezus en Maria' vragen geld aan hun aanhangers. Goedgelovigen en andere 'zwakken van geest' zouden er wel eens bekaaid van af kunnen komen.

Vastgoed
Miller kocht drie jaar geleden een lap grond van 16 hectaren in Wilkesdale. Volgelingen van de 'Divine Truth' ('Goddelijke Waarheid') hebben zich inmiddels op de vastgoedmarkt gestort. Zij verwerven gronden en panden om dicht bij hun spirituele leiders te kunnen vertoeven.

Internationaal centrum
In 2009 hebben aanhangers van het koppel de handen in elkaar geslagen om een terrein van 240 hectaren te kopen. Ze verzamelden hiervoor omgereknd 300.000 euro. Daar houden ze wekelijkse bijeenkomsten en plannen ze de bouw van een centrum om bezoekers van over de hele wereld te verwelkomen.

Kruis
Intussen wordt het land volop ontgonnen. Toeval of niet: vanuit de lucht lijkt het alsof er een gebied werd ontbost in de vorm van een gigantisch kruis. (eb)

[ afbeelding ]

www.hln.be

Hij heeft in ieder geval een veel jonger chicky aan de haak geslagen. RESPECT.

Maar goed, het onderschrijft wel dat het vrijwel onmogelijk is om als nieuwe Messias serieus te worden genomen. Sure, in zijn directe omgeving zijn er wat mensen die het interessant vinden, maar het is geen wereldnieuws.....
  Moderator maandag 16 mei 2011 @ 15:19:36 #139
249559 crew  Lavenderr
pi_96887971
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:17 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Hij heeft in ieder geval een veel jonger chicky aan de haak geslagen. RESPECT.

Maar goed, het onderschrijft wel dat het vrijwel onmogelijk is om als nieuwe Messias serieus te worden genomen. Sure, in zijn directe omgeving zijn er wat mensen die het interessant vinden, maar het is geen wereldnieuws.....
Aan de andere kant, Jezus is ook klein begonnen, met 12 apostelen..
pi_96888018
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Aan de andere kant, Jezus is ook klein begonnen, met 12 apostelen..
Tja, maar hij was dan ook 'the one and only original'. Dit zijn overduidelijk bedriegers.

Ik heb nog geen apostelen, maar ik heb dan ook nog 5 dagen de tijd.
  maandag 16 mei 2011 @ 17:52:52 #141
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_96894878
Mja, als het Jezus zou zijn, dan weet je dat wel hoor. Het is niet zomaar een persoon, maar hij verricht dan ook wonderen enzo.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:27:47 #142
339798 AwesomeSauce
Is een autist.
pi_96904774
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:23 schreef Fatihtjuh het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk mensen laten bekeren en dan zeggen dat het een rekenfoutje was.
Matteüs 24:36
36 Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het.

Ik ben zelf christen maar de mensen falen hard. :')
leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.
pi_96926982
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:27 schreef AwesomeSauce het volgende:

Ik ben zelf christen maar de mensen falen hard. :')
Vanuit een eventueel goddelijk perspectief wel ja. Maar vanuit het perspectief van de natuur, evolutie, doet de mens precies wat hij moet doen, want hij is zo geworden zoals hij is geworden.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:01:43 #144
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_96927681
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:24 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Vanuit een eventueel goddelijk perspectief wel ja. Maar vanuit het perspectief van de natuur, evolutie, doet de mens precies wat hij moet doen, want hij is zo geworden zoals hij is geworden.
Je bevestigd je vraag uit zelfkennis.
Beetje krom, om te stellen dat je het antwoord al hebt terwijl je de echte vraag niet weet.
pi_96927978
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:01 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je bevestigd je vraag uit zelfkennis.
Beetje krom, om te stellen dat je het antwoord al hebt terwijl je de echte vraag niet weet.
In mijn post reageer ik op de stelling van Awesome dat de mensheid faalt vanuit twee perspectieven. Ik geef geen antwoord op welke vraag dan ook, maar slechts de twee meest besproken opties. Evolutie en het goddelijke perspectief. In die post geef ik verder geen waardeoordeel en laat ik mijn persoonlijke voorkeur niet eens doorschemeren. Dat zal ik in deze post wel doen.

AwesomeSauce geeft aan dat de mensheid faalt. Ik bestrijd dat, niet vanuit zelfkennis, maar vanuit mijn overtuiging. De evolutie maakt geen vergissingen maar is een proces van trial and error waarin zelfs de errors ergens toe leiden. In de evolutie is geen goed of slecht, dingen zijn gewoon zoals ze zijn.

De stelling dat de mensheid faalt is dus, vanuit het oogpunt van de evolutie, gewoon onzin. Echter, wanneer je het vanuit het goddelijke perspectief bekijkt (als je gelooft in de mens als schepping van God) dan klopt het wel. In de meeste religies wordt het ideaalplaatje van de mensheid anders geschetst dan de huidige realiteit. Dat ik iets anders geloof doet daar niets aan af.
pi_96931947
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:17 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

In mijn post reageer ik op de stelling van Awesome dat de mensheid faalt vanuit twee perspectieven. Ik geef geen antwoord op welke vraag dan ook, maar slechts de twee meest besproken opties. Evolutie en het goddelijke perspectief. In die post geef ik verder geen waardeoordeel en laat ik mijn persoonlijke voorkeur niet eens doorschemeren. Dat zal ik in deze post wel doen.

AwesomeSauce geeft aan dat de mensheid faalt. Ik bestrijd dat, niet vanuit zelfkennis, maar vanuit mijn overtuiging. De evolutie maakt geen vergissingen maar is een proces van trial and error waarin zelfs de errors ergens toe leiden. In de evolutie is geen goed of slecht, dingen zijn gewoon zoals ze zijn.

De stelling dat de mensheid faalt is dus, vanuit het oogpunt van de evolutie, gewoon onzin. Echter, wanneer je het vanuit het goddelijke perspectief bekijkt (als je gelooft in de mens als schepping van God) dan klopt het wel. In de meeste religies wordt het ideaalplaatje van de mensheid anders geschetst dan de huidige realiteit. Dat ik iets anders geloof doet daar niets aan af.
Beide theorieën sluiten elkaar uit volgens jou?
pi_96932220
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:15 schreef Loppe het volgende:

[..]

Beide theorieën sluiten elkaar uit volgens jou?
Eerlijk gezegd ben ik daar niet uit. Vanuit het goddelijke perspectief is de letterlijke interpretatie van (bijvoorbeeld) de bijbel volgens mij aantoonbaar niet juist. Maar zoals ik altijd zeg, het uitsluiten van het bestaan van een hogere macht is niet volledig uit te sluiten, omdat er geen bewijs is dat God niet bestaat.

Echter, in mijn overtuiging is het wel zo dat al het bewijs dat wordt aangedragen voor het WEL bestaan van een God (op zijn zachtst gezegd) niet verifieerbaar is. Het kan zijn dat een God de evolutie in gang heeft gezet (al dan niet volgens een vooropgezet plan). Maar als dat zo is, dan is dat voor de stelling niet relevant als hij niet bijstuurt. De vraag is ook of, in een dergelijk scenario, de woorden in bijvoorbeeld de bijbel over de schepping er überhaupt toe doen. We moeten dan naar een andere God gaan zoeken omdat de God die gebaseerd is op het oude testament (Islam, Christendom, Jodendom) in letterlijke zin in ieder geval niet bestaat.

Logisch redenerend is er geen reden om uit te gaan van een opperwezen. Maar uitsluiten is onzin. Dat is in het kort mijn gedachte daarover.
pi_96932455
Volgens mij verpersoonlijk je god te veel.
pi_96932500
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:29 schreef Loppe het volgende:
Volgens mij verpersoonlijk je god te veel.
Ik volg daarmee de traditie van de grote geloven, omdat die God een 'gezicht' hebben gegeven, al is dat een rare stelling over de Islam.....

Maar jij ziet God anders? Omschrijf?
pi_96933000
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:30 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik volg daarmee de traditie van de grote geloven, omdat die God een 'gezicht' hebben gegeven, al is dat een rare stelling over de Islam.....

Maar jij ziet God anders? Omschrijf?
Ken je Nassim Haramein? Die geeft god een wetenschappelijke betekenis.
God is leven en evolutie. Iedereen heeft een vrije wil, alles wat je een ander verkeerd aan doet, doe je eigl. jezelf aan want we zijn allemaal god.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')