Mooi, dus volgend jaar komt hij terug om zijn schapen op het droge te krijgen, daar neemt hij 5 maanden te tijd voor.quote:ATLANTA - Een christelijke website lanceert een grote affichecampagne in Atlanta met de niet mis te verstane boodschap dat Jezus onder ons zal terugkeren. De verrijzenis is gepland op 21 mei 2011. Dat meldt The Atlanta Journal-Constitution.
Initiatiefneemster Allison Warden van de site WeCanKnow.com uit North Carolina baseert haar voorspellng op grondige bijbelstudie. Ze nodigt gelovigen tevens uit om de Heilige Schrift uit te pluizen.
"De Bijbel leert ons onomstotelijk dat Jezus op 21 mei volgend jaar zal terugkeren", zegt Warden. "Hij zal van de gelegenheid gebruik maken om zoveel mogelijk mensen te redden uit de klauwen van het Kwade".
De zoon van God heeft vervolgens 5 maanden de tijd om (de zielen van) zijn volgelingen in veiligheid te brengen voordat zijn vader op 21 oktober 2011 de aarde vernietigt, exact 13.023 jaar nadat Hij hem heeft geschapen, valt ook te lezen op de website.
De reclamecampagne moet die bewering kracht bijzetten. De affiches tonen drie wijzen op een kameel en de ster van Betlehem. "Hij komt terug", staat er voorts op te lezen. De borden hangen inmiddels al in Nashville, Detroit en Omaha. (CBR)
en dat is ... ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:05 schreef Bastard het volgende:
Ah ik zie al waarom het 5 maanden in beslag neemt om mensen wakker te schudden.
Het zal er vermoedelijk wel ergens moeten staan http://www.wecanknow.com/quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:17 schreef Parabolismic het volgende:
Kan iemand die datum sowieso even nummerologisch verklaren of iets?
Welk onderzoek, cijfers, gegevens, bronvermeldingen, naam adres en telefoonnummers.
Die kamelen zeggen ook echt alles!
Daarom... Wel interesting tho.. het komt zo'n beetje allemaal bij elkaar heaquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het zal er vermoedelijk wel ergens moeten staan http://www.wecanknow.com/
Voor zover ik weet staan er in de bijbel geen exact datums vermeld, dus ik ben ook wel benieuwd welke bijbelstudie er gedaan is en waarom het niet eerder aan het 'licht' is gekomen!
Dat het een kwartier al duurt eer zich de eerste poster aanmeldt op de TT "de messias komt er aan" .. niemand bekommert zich er toch omquote:
Goh, misschien omdat de TT genoeg zegt over hoe serieus dit bericht genomen moet worden?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat het een kwartier al duurt eer zich de eerste poster aanmeldt op de TT "de messias komt er aan" .. niemand bekommert zich er toch om
Bij die TT krijg ik ook niet bepaald het gevoel van "goh die heb ik nog nooit gehoord".quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:22 schreef Bastard het volgende:
Dat het een kwartier al duurt eer zich de eerste poster aanmeldt op de TT "de messias komt er aan" .. niemand bekommert zich er toch om
Ho ho, dat beweerde ik niet, dat beweren anderen:quote:Op zaterdag 11 december 2010 03:04 schreef Ticker het volgende:
Ik hoop eigenlijk op een reactie van The Stranger.
Die was nogal overtuigd van de bewering dat de 2012 voorspelling op basis van foute planeet stand aannames waren gedaan van venus. En dat zo doende de kalender 200 jaar later oid was.
Ik heb hier het idee dat er ook onderzoek is geweest, maar nu hoor ik niemand.
Maar dat kan zijn omdat die bronnen niet nagelezen zijn omdat de TT meer in gaat over de Jezus prophecie.
Zou ook zo maar kunnen dat een aantal iwant2believers op een hele rare manier verongelukken waardoor de balans weer wat rechter getrokken wordt en dat de mensheid eindelijk op het pad van logica en rede wordt gebracht.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:01 schreef semexo het volgende:
Zou maar zo kunnen dat Project Blue Beam dan van start gaat. De valse terugkomst van Jezus. Het gaat dan om buitenaardse wezens die ons komen redden.
Even gezien vanuit mijn BNW standpunt is er letterlijk te veel voorbij gekomen over 2012 dat ik het getal niet los kan laten.quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ho ho, dat beweerde ik niet, dat beweren anderen:
http://www.natutech.nl/00(...)ver_twee_eeuwen.html
En ik kan me niet herinneren dat Venus een rol speelde hierin, wel een fout in de correlatie tussen de maya kalender en de onze. Daarnaast zijn er geen maya legenden die letterlijk zeggen dat op die datum de aarde vergaat/opnieuw wordt opgestart/etc maar wel inscripties met data van na 2012 (over toekomstige kroningen etc). Dus ik hecht persoonlijk weinig waarde aan het 2012 verhaal.
Stap af van het woord Jezus. Maak er een gedachtengang van positieve verandering van alsin de verandering van de wereld welke begon rond die tijd. Het begin van het einde.quote:Wat Jezus ermee te maken heeft is mij helemaal onduidelijk, of heeft hij een klein anderhalf jaar nodig om vanaf zijn verschijnen de juiste mensen te redden van de ondergang?
Ik snap wat je bedoelt, maar ik zie het toch anders in (wat een verrassing hequote:Op zaterdag 11 december 2010 16:52 schreef Ticker het volgende:
[..]
Even gezien vanuit mijn BNW standpunt is er letterlijk te veel voorbij gekomen over 2012 dat ik het getal niet los kan laten.
1: Sitchin zijn 12e planeet ging over 2012
2: Mckenna's I-Ching
3: Maya's (galactive verschuiving)
4: Terugkomst van de Messiahs speelt na duizenden jaren precies rond dat getal
5: De spelen van 2012 waar met het logo ZION van is te maken
6: Solar Maximus, 2001 was de laatste - 2012 is de volgende, deze 11 jarige cycles word nautlettend in de gaten gehouden door NASA
Mogelijk gaan bij nr 5 je nekharen overeind staan van ongeloof, maar het feit dat zo'n simpel logo 400.000 pond heeft gekost om te maken terwijl het uit 4 letters bestaat die bij een simpele maar eenzelfde draai de letters ZION maken, vertellen mij dat we weer mogen opletten.
Maar zo kun je alles wel met 2012 verbinden. De dood van Lennon was het begin van het einde, el nino van 1998 was het begin van het einde, de geboorte van Jezus zelf was het begin van het einde. In dit soort gevallen worden losse gebeurtenissen, voor zover deze laatste datum wel eens juist blijkt te zijn, in tegenstelling tot de waslijst aan data die ongemerkt voorbij zijn gegaan, te snel tot een doel geleidt...quote:Stap af van het woord Jezus. Maak er een gedachtengang van positieve verandering van alsin de verandering van de wereld welke begon rond die tijd. Het begin van het einde.
Mocht er dan ook nog een man met profetische eigenschappen opstaan, is het verhaal compleet.
En naast dat rijtje zal er vast nog meer zijn dat toevallig in 2012 zal gaan gebeuren.. maakt volgend jaar en het jaar erop wel heel spannend als je van samenzweringen houdtquote:Op zaterdag 11 december 2010 16:52 schreef Ticker het volgende:
[..]
Even gezien vanuit mijn BNW standpunt is er letterlijk te veel voorbij gekomen over 2012 dat ik het getal niet los kan laten.
1: Sitchin zijn 12e planeet ging over 2012
2: Mckenna's I-Ching
3: Maya's (galactive verschuiving)
4: Terugkomst van de Messiahs speelt na duizenden jaren precies rond dat getal
5: De spelen van 2012 waar met het logo ZION van is te maken
6: Solar Maximus, 2001 was de laatste - 2012 is de volgende, deze 11 jarige cycles word nautlettend in de gaten gehouden door NASA
Mogelijk gaan bij nr 5 je nekharen overeind staan van ongeloof, maar het feit dat zo'n simpel logo 400.000 pond heeft gekost om te maken terwijl het uit 4 letters bestaat die bij een simpele maar eenzelfde draai de letters ZION maken, vertellen mij dat we weer mogen opletten.
En je verwisseld de o en de i. Met andere woorden, er zijn best wat stappen nodig om in een (jaren '80) logo een complot te zien...quote:Op zondag 12 december 2010 09:41 schreef P8 het volgende:
Dan bedoel je waarschijnlijk dit logo:
[ afbeelding ]
Een belabberd logo als je het mij vraagt, maar de enige reden dat je er ZION in kán zien, komt omdat 2012 in 1337-speak ZOIZ is. Draai 1 Z een kwartslag en je hebt een N. Puur (simpel) toeval.
Niet in de gaten dat beide op dezelfde manier gedraaid worden om er ZION in te krijgen. Dat de 2 expres in stukken is gedeeld om er het puntje op de i van te kunnen maken? Oopsie, dat vergat je even erbij te vermelden - silly-you..quote:Op zondag 12 december 2010 09:41 schreef P8 het volgende:
[ afbeelding ]
Een belabberd logo als je het mij vraagt, maar de enige reden dat je er ZION in kán zien, komt omdat 2012 in 1337-speak ZOIZ is. Draai 1 Z een kwartslag en je hebt een N. Puur (simpel) toeval.
En dat het zoveel heeft gekost is ook logisch. We leven in een kapitalistische wereld en zodra je een naam hebt in de design-wereld kun je geld vragen voor niks. 400K voor iets wat brugpiepers in hun schriften kladden bijvoorbeeld.
Kom op zegquote:Op maandag 13 december 2010 11:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
Niet in de gaten dat beide op dezelfde manier gedraaid worden om er ZION in te krijgen. Dat de 2 expres in stukken is gedeeld om er het puntje op de i van te kunnen maken? Oopsie, dat vergat je even erbij te vermelden - silly-you..![]()
Klopt, maar dit is niet ongebruikelijk in de designwereld.quote:En kom nou toch, honderdduizenden euro's voor 4 spuuglelijke letters? Bij sommige is er echt wat mis met hun klopt-iets-niet-rader.
Het blokje ligt naast de 1.. is het dus een deel van de 1?quote:Op maandag 13 december 2010 16:04 schreef P8 het volgende:
[..]
Kom op zegDat losse blokje ligt naast de 1. Als je er echt zo graag letters in wil zien zou ik zeggen dat het een r is.
Dus bekend zijn met de design wereld.. maar kosten wat het kost jezelf afwenden van de mogelijkheid dat je naar een dubbele betekenis kijkt? Right, want de design wereld heeft geen creatieve geesten.quote:Klopt, maar dit is niet ongebruikelijk in de designwereld.
Nee, het blokje is onderdeel van de 2. Dat probeer ik duidelijk te maken.quote:Op maandag 13 december 2010 16:46 schreef Ticker het volgende:
[..]
Het blokje ligt naast de 1.. is het dus een deel van de 1?
Zal wel iets met contracten, een goede promotie en slechte smaak te maken hebben.quote:[..]
Dus bekend zijn met de design wereld.. maar kosten wat het kost jezelf afwenden van de mogelijkheid dat je naar een dubbele betekenis kijkt? Right, want de design wereld heeft geen creatieve geesten.
Die bedoelde ik natuurlijk.. typo.quote:Op maandag 13 december 2010 18:15 schreef P8 het volgende:
[..]
Nee, het blokje is onderdeel van de 2. Dat probeer ik duidelijk te maken.
Oftewel je hebt ook geen idee.quote:Zal wel iets met contracten, een goede promotie en slechte smaak te maken hebben.
Net als jij. Ik probeer echter geen vergezochte conclusies hieraan te koppelen.quote:
Je bent niet zo bekend met de logo-design wereld blijkbaar.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:52 schreef Ticker het volgende:
maar het feit dat zo'n simpel logo 400.000 pond heeft gekost om te maken terwijl het uit 4 letters bestaat die bij een simpele maar eenzelfde draai de letters ZION maken, vertellen mij dat we weer mogen opletten.
En al zou dat bedrag normaal zijn (wat het niet is), is dat, zoals gewoonlijk, totaal het punt niet..quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je bent niet zo bekend met de logo-design wereld blijkbaar.
Bij mijn vorige werkgever is anderhalve ton betaald om op hetzelfde logo uit te komen dat ze al hadden, alleen met de bedrijfsnaam in een ander lettertype eronder.
quote:Mogelijk gaan bij nr 5 je nekharen overeind staan van ongeloof, maar het feit dat zo'n simpel logo 400.000 pond heeft gekost om te maken terwijl het uit 4 letters bestaat die bij een simpele maar eenzelfde draai de letters ZION maken, vertellen mij dat we weer mogen opletten.
Oh ?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:24 schreef Ticker het volgende:
[..]
En al zou dat bedrag normaal zijn (wat het niet is), is dat, zoals gewoonlijk, totaal het punt niet..
Maar wat je er nu van wilt maken is dus eigenlijk : "maar iets dat redelijk normaal is en vrij vaak voorkomt vertelt mij dat we weer mogen opletten" ?quote:maar het feit dat zo'n simpel logo 400.000 pond heeft gekost om te maken terwijl het uit 4 letters bestaat die bij een simpele maar eenzelfde draai de letters ZION maken, vertellen mij dat we weer mogen opletten.
Kijk en dit is een prachtig voorbeeld van de muur waar je telkens tegen aanloopt, want met zulke opmerking twijfel ik er ook geen moment aan dat jij je als een vis op het droge voelt in TRU en BNW.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:35 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh ?
Jij schrijft :
[..]
Maar wat je er nu van wilt maken is dus eigenlijk : "maar iets dat redelijk normaal is en vrij vaak voorkomt vertelt mij dat we weer mogen opletten" ?
Of wat ?
Daar heb je zondermeer gelijk in.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:02 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kijk en dit is een prachtig voorbeeld van de muur waar je telkens tegen aanloopt, want met zulke opmerking twijfel ik er ook geen moment aan dat jij je als een vis op het droge voelt in TRU en BNW.
Je leest niet, je luisterd niet, je denkt niet na, maar je neemt aan en trekt conclusies op basis van jouw mening met betrekking tot het onderwerp.
In feite handel je dus uit psychologische afkeur voor het onderwerp. Je zoekt de verre hoek op van je discussie partner en daar waar dan de context verkracht kan worden, doe je met alle plezier mee om voor jezelf het idee te hebben dat je de stof beter tot je hebt dan wie dan ook. Tragisch.
En om nu terug te komen op dit punt. De basis voor de aanname dat er een dubbele betekenis in het logo 2012 zit, komt uit het visuele aspect. Dus nee _Led_ er is niet eerst een conclusie op basis van de kosten van het logo getrokken. Het logo was een op zichzelf staand fenomeen wat al een flinke tijd opgemerkt was. Het was pas veel later dat het bizarre kostenplaatje naar boven kwam, wat zou kunnen aanduiden dat men aardig wat geld in het model heeft gestoken om dit simpel en goedkoop uitziende logo zijn dubbele betekenis te laten vervullen. Dat jij nou net weer heel toevallig iemand kent die, naar jouw idee, nog geen 25% van de prijs van het olympisch logo heeft betaald maar dat dit daarom dus ontkracht is.. tja daar kan ik nou weer met mijn logica pet niet bij.
En bespaar me een reactie waarin je aangeeft dat je niets voelt voor BNW en TRU en dat de onderwerpen van fantasten zijn, want dat verveeld en zet je nu al meer dan 4 jaar geen zoden aan de dijk. Beter nog, de onderwerpen hier beginnen steeds meer grip te krijgen op de samenleving.
Helemaal mee eens, zo zie ik het ookquote:Op zondag 12 december 2010 09:41 schreef P8 het volgende:
[ afbeelding ]
Afhankelijk waar het voor is (en wat voor 'naam' (oftewel status) het reclamebureau heeft), worden inderdaad gigantische bedragen betaald voor logo's. Da's niks nieuws, is al jaren zoquote:En dat het zoveel heeft gekost is ook logisch. We leven in een kapitalistische wereld en zodra je een naam hebt in de design-wereld kun je geld vragen voor niks. 400K voor iets wat brugpiepers in hun schriften kladden bijvoorbeeld.
Luisterd ?quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:02 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kijk en dit is een prachtig voorbeeld van de muur waar je telkens tegen aanloopt, want met zulke opmerking twijfel ik er ook geen moment aan dat jij je als een vis op het droge voelt in TRU en BNW.
Je leest niet, je luisterd niet
Je beschuldigt me van het feit dat ik conclusies zou trekken op basis van mijn eigen mening ?quote:je denkt niet na, maar je neemt aan en trekt conclusies op basis van jouw mening met betrekking tot het onderwerp.
Ja, kom nou eens tot je punt, want dit oeverloze gezever vermaakt niemandquote:In feite handel je dus uit psychologische afkeur voor het onderwerp. Je zoekt de verre hoek op van je discussie partner en daar waar dan de context verkracht kan worden, doe je met alle plezier mee om voor jezelf het idee te hebben dat je de stof beter tot je hebt dan wie dan ook. Tragisch.
En om nu terug te komen op dit punt.
Uhm, meerdere mensen hebben je nou al aangetoond dat logo's gewoon absurd veel geld kunnen kosten, en dat dat kostenplaatje dus GEEN ENKELE hint is naar een eventuele dubbele betekenis, omdat dat zo vaak voor komt.quote:De basis voor de aanname dat er een dubbele betekenis in het logo 2012 zit, komt uit het visuele aspect. Dus nee _Led_ er is niet eerst een conclusie op basis van de kosten van het logo getrokken. Het logo was een op zichzelf staand fenomeen wat al een flinke tijd opgemerkt was. Het was pas veel later dat het bizarre kostenplaatje naar boven kwam, wat zou kunnen aanduiden dat men aardig wat geld in het model heeft gestoken om dit simpel en goedkoop uitziende logo zijn dubbele betekenis te laten vervullen.
Als je denkt dat dat het punt was heb je een heel klein logica-petje dat al een paar eeuwen uit de mode isquote:Dat jij nou net weer heel toevallig iemand kent die, naar jouw idee, nog geen 25% van de prijs van het olympisch logo heeft betaald maar dat dit daarom dus ontkracht is.. tja daar kan ik nou weer met mijn logica pet niet bij.
Klopt, idioten vinden elkaar stukken makkelijker sinds de komst van teh internets !quote:En bespaar me een reactie waarin je aangeeft dat je niets voelt voor BNW en TRU en dat de onderwerpen van fantasten zijn, want dat verveeld en zet je nu al meer dan 4 jaar geen zoden aan de dijk. Beter nog, de onderwerpen hier beginnen steeds meer grip te krijgen op de samenleving.
Daar heb jij weer gelijk inquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:13 schreef P8 het volgende:
Ach, het imago van het Christendom kan weinig meer kapot aan gaan inmiddels
Ik weet niet war je deze onzin hebt gelezen, maar laat me 1 fragment zien waar het woord of beschrijvende term DNA op voorkomt, laat me 1 inscriptie zien waarbij ze het over dimensies hebben, laat me 1 pagina zien uit de codex waar ze het hebben over een hidige dan wel toekomstige bank...quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:33 schreef naatje_1 het volgende:
[..]Wat voorspellen de maya's voor 2012?
• Over een nieuwe technologie zouden beschikken, dan onze huidige. Die ook veel verder gaat dan wat we nu kunnen.
• Dat we het begrip tijd en geld zullen overstijgen.
• Dat we na het passeren van de 4e dimensie in de 5e dimensie zullen komen.
• Dat de aarde en ons zonnestelsel galactisch gesynchroniseerd zullen worden met de rest van het universum.
• Er veranderingen zullen plaatsvinden in ons DNA.
• Het plan van ons zonnestelsel weer op één lijn getrokken zal worden met het plan van onze melkweg (deze cyclus heeft 26.000 jaar geduurd)
• Twee andere, ons onbekende zonnestelsels, tegelijkertijd op één lijn getrokken zullen worden.
Na 2012:
• De veranderingen die nu gaan plaatsvinden, hebben zeer grote gevolgen voor de maatschappij en onszelf. Het gevolg hiervan zal zijn, dat er een nieuw soort samenleving zal ontstaan.
• Er zal een stijging zijn van het aantal natuurrampen, zoals: aardbevingen, overstromingen en vulkaanuitbarstingen.
• Er zal de komende jaren een enorme machtsstrijd komen tussen het leger en overheden.
• Het banksysteem dat we kennen zal instorten.
Really? Wat dacht je van 2000 voor Christus tot 900 na Christus?quote:De Maya's is een volk dat leefde in Midden-Amerika. Van 6000 tot 2000 voor Christus, de Archaïsche periode.
Wat The_Stranger ook zegt, de Maya hebben niks meer voorspelt dan een het begin van een nieuwe cyclus van hun kalender. Voor zover ik weet zou dit volgens hun geloof gepaard moeten gaan met bovennatuurlijke krachten. Ik ben nog nooit een heldere, concrete voorspelling tegengekomen. Enkel interpretaties van Mayanisten.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:44 schreef naatje_1 het volgende:
Het gaat mij vooral om de rampen waar ze over spreken. Is het niet toevallig dat wij juist nu in een economische crisis zitten, in een klimaatcrisis en dat onze fossiele brandstoffen opraken?
Maar dat is slechts de helft van een precessiecyclus!quote:exact 13.023 jaar nadat Hij hem heeft geschapen
quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:21 schreef naatje_1 het volgende:
Die klimaatveranderingen waar jij over spreekt, waren ver voor het bestaan van de mens. Dus in die zin is het anders dan voorheen.
Nee, want dat zou het weer onlogisch maken dat die crisis er nu niet is (zou zijn)quote:En ja, het is logisch dat er nu een economische crisis is, maar waarom juist nu? Kon het niet wachten tot na 2012?
Zoals Ronin ook zegt waren heeft "de mens" extremer weer meegemaakt. Neemt niet weg dat er waarschijnlijk een relatie is tussen onze industriële ontwikkelingen en de huidige klimaatverandering. Echter, de fossiele brandstoffen zijn bijna op, en dan heeft de Aarde weer alle tijd van de wereld (hihi) om te herstellen (hoewel dat dus eigenlijk niet kan, daar er geen "stabiele" toestand bestaat)quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:21 schreef naatje_1 het volgende:
Die klimaatveranderingen waar jij over spreekt, waren ver voor het bestaan van de mens. Dus in die zin is het anders dan voorheen. En ja, het is logisch dat er nu een economische crisis is, maar waarom juist nu? Kon het niet wachten tot na 2012?
Let wel, die link die jij geeft gaat over ene huidige "priester" die legendes en verhalen interpreteert. Er zijn relatief weinig overblijfselen van de Maya cultuur als het op schrift aankomt. natuurlijk zijn er inscripties, maar die zeggen meer over de (al dan niet overdreven) prestaties van de toen heersende koningen dan wat het volk geloofde. Na de komst van de Spanjaarden is er een sterke beweging geweest om het heidense Maya geloof uit te roeien, waardoor 99% van de schriftelijke bronnen vernietigd zijn. Daarnaast is ook het Maya volk flink gedecimeerd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:44 schreef naatje_1 het volgende:
http://mikegeubel.blogspo(...)lingen-over-het.html
Dan alsnog, het is hoogst opmerkelijk. En zoals ik al zei doen die DNA en die dimensie mij niets. Het gaat mij vooral om de rampen waar ze over spreken. Is het niet toevallig dat wij juist nu in een economische crisis zitten, in een klimaatcrisis en dat onze fossiele brandstoffen opraken?
Overigens spreken de maya's dus ook nergens over de totale vernietiging van de aarde.
In de twee posts hierboven wordt uitgelegd waarom je mening ongefundeerd is. Waarom zou je hem dan behouden?quote:Op woensdag 15 december 2010 17:24 schreef naatje_1 het volgende:
Afijn, het is weg te beargumenteren, maar we zullen zien. Naar mijn mening is het allemaal wel heel erg toevallig, maar dat is dus mijn mening.
Zie mijn ondertitel.....quote:Op woensdag 15 december 2010 18:05 schreef P8 het volgende:
[..]
In de twee posts hierboven wordt uitgelegd waarom je mening ongefundeerd is. Waarom zou je hem dan behouden?
Hoe weet jij of die man niet de waarheid spreekt? Hoe kan je zeker weten, daar er geen geschreven bronnen zijn daarover, dat het klinklare onzin betreft? Het lijkt jou logischer dat het zo is dat de man niet de waarheid spreekt, maar in mijn optiek spreekt hij wel de waarheid.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:05 schreef P8 het volgende:
[..]
In de twee posts hierboven wordt uitgelegd waarom je mening ongefundeerd is. Waarom zou je hem dan behouden?
Heb je uberhaupt gelezen wat er gepost is?quote:Op woensdag 15 december 2010 21:10 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Hoe weet jij of die man niet de waarheid spreekt? Hoe kan je zeker weten, daar er geen geschreven bronnen zijn daarover, dat het klinklare onzin betreft? Het lijkt jou logischer dat het zo is dat de man niet de waarheid spreekt, maar in mijn optiek spreekt hij wel de waarheid.
Of over de klimaatcrisis en de economiecrisis, hoe weet jij zo zeker dat dit niet in verband staat? Wat zijn jouw bronnen? Uiteraard is dit een vakervoorkomend fenomeen, maar betekent dat ook dat ik niet mag denken dat dit wel heel toevallig nu gebeurd?
Je zegt zelf dat je er geen argumenten tegenin kan brengen, maar je kan wel jezelf herhalen. Besef hoe ongelooflijk weinig zoiets waard is?quote:Ik kan er dan wel geen argumenten tegenin brengen, gewoon omdat ik mijzelf dan blijf herhalen en jullie jezelf ook, dit betreft een meningsverschil en het zijn geen feiten die hier besproken worden.
Als je dat werkelijk vergelijkbaar vindt, dan heb ik medelijden met je.quote:Zo kan je bijvoorbeeld ook zeggen dat de Paus en Gerard Joling één zijn, want heb je ze ooit samen gezien? Tegen dat soort argumenten is niets tegenin te brengen, maar iedereen weet/gelooft dat het niet waar is. Nu is dit natuurlijk een heel ander geval, maar wel vergelijkbaar.
En die mening deel ikquote:Op woensdag 15 december 2010 17:24 schreef naatje_1 het volgende:
Afijn, het is weg te beargumenteren, maar we zullen zien. Naar mijn mening is het allemaal wel heel erg toevallig, maar dat is dus mijn mening.
Ik moet later vanmiddag een hoop dingen buiten doen, toevallig regent hetquote:Op woensdag 15 december 2010 17:24 schreef naatje_1 het volgende:
Nou kort dan http://www.calleman.com/quote:Op donderdag 16 december 2010 13:08 schreef P8 het volgende:
Bastard, kun jij dan antwoord geven op de vraag die ik hier stelde?
[Agenda] 21 Mei verrijst de messias
Ik zei al.. korte repliekquote:Op donderdag 16 december 2010 14:46 schreef P8 het volgende:
ant·woord het; o -en mondelinge of schriftelijke reactie: een ~ op een brief
2link de; m -s 1 schakel, verbinding 2 (comp) mogelijkheid om met één keer klikken naar een andere locatie (op een cd-rom, op internet) te gaan
Daar zit een significant verschil tussen
mijn mening is wel gefundeerd, maar jullie beargumenteren dat die fundering niet goed is. In mijn optiek is die fundering wel goed.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:15 schreef P8 het volgende:
Maar dan deel je de mening met Naatje dat er "iets" gaat gebeuren op 21-12-2012.
Waar het om ging was dat de redenen die naatje aankaart ongefundeerd zijn en om basis daarvan zulke conclusies te trekken daarom onjuist is.
Je ziet jouw "redenen" als een basis voor jouw mening. Aangetoond is dat jouw redenen simpelweg niet deugen. Versimpeld de situatie uitgelegd:quote:Op donderdag 16 december 2010 23:18 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
mijn mening is wel gefundeerd, maar jullie beargumenteren dat die fundering niet goed is. In mijn optiek is die fundering wel goed.
Nee. Het enige wat gebeurt op die dag is dat de Mayakalender is afgelopen. Of eigenlijk al in Oktober 2011.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:15 schreef P8 het volgende:
Maar dan deel je de mening met Naatje dat er "iets" gaat gebeuren op 21-12-2012.
Waar het om ging was dat de redenen die naatje aankaart ongefundeerd zijn en om basis daarvan zulke conclusies te trekken daarom onjuist is.
- Als hij komt is hij misschien met stille trom gekomen. We zullen moeten wachten op de einddatum 5 maanden laterquote:Op vrijdag 17 december 2010 10:27 schreef _Led_ het volgende:
Anywayz, als het straks dus 22 mei is en er is uiteraard weer helemaal geen fuck gebeurd, welk excuus krijgen we dan te horen ?
- we waren er niet klaar voor ?
- dankzij de gebeden va de gelovigen is het niet nodig om langs te komen ?
- de hemelse bingo loopt uit dus hij komt later wel een keertje ?
Nee, ik zeg: Je kan niet met zekerheid zeggen dat het een peer is, het zou ook kunnen zijn dat het een appel is. Het is namelijk zo toevallig dat het me waarschijnlijk lijkt dat het een appel is.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:48 schreef P8 het volgende:
[..]
Je ziet jouw "redenen" als een basis voor jouw mening. Aangetoond is dat jouw redenen simpelweg niet deugen. Versimpeld de situatie uitgelegd:
Jij zegt: Kijk, dit object is sappig, heeft een dunne schil en een beetje melig qua structuur. Het is wel erg toevallig dat dit object al deze eigenschappen bezit. Dit moet wel een appel zijn.
Anderen zeggen: Nee, het is geen appel, maar een peer. Het lijkt misschien op een appel, maar je vergeet dat (insert peer-eigenschappen).
Jij: Ik vind mijn mening gefundeerd en blijf het derhalve een appel noemen.
Het getuigt van niks meer dan onterechte koppigheid.
Hoe bedoel je 'juist nu' ? In 1929 was 't nog een stukje erger qua crisis hoor.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:44 schreef naatje_1 het volgende:
Is het niet toevallig dat wij juist nu in een economische crisis zitten, in een klimaatcrisis en dat onze fossiele brandstoffen opraken?
Dude, dit is TRU, hier discussieren we niet, hier herhalen we (inclusief ikquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:43 schreef P8 het volgende:
Bij deze verwijder ik dit topic uit mAT. Discussiëren is echt onmogelijk hier.
De quote van Sagan uit de sig van Stranger gaat ook in dit topic op.
Toch lukt het soms wel hoorquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:50 schreef P8 het volgende:
True.
Ik weet ook niet waar ik de valse hoop vandaan haalde
Dat is wel héél toevallig, vind je ook niet ?quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:42 schreef nokwanda het volgende:
pffft, dat gelul is er ook al vanaf het begin der tijden.
Nee, dan geven we jou de schuld.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:27 schreef _Led_ het volgende:
Anywayz, als het straks dus 22 mei is en er is uiteraard weer helemaal geen fuck gebeurd, welk excuus krijgen we dan te horen ?
- we waren er niet klaar voor ?
- dankzij de gebeden va de gelovigen is het niet nodig om langs te komen ?
- de hemelse bingo loopt uit dus hij komt later wel een keertje ?
Jezus hoefde niet langs te komen omdat de wereld mij al heeft ?quote:Op zondag 19 december 2010 12:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, dan geven we jou de schuld.
quote:Op maandag 20 december 2010 09:50 schreef _Led_ het volgende:
Jezus hoefde durft niet langs te komen omdat de wereld mij [= _Led_] al heeft (?)
Voorspeld door de man die ook al voorspelde dat in 1994 het einde der tijden zou zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:10 schreef Bastard het volgende:
Nog minder dan een maandjehttp://www.ad.nl/ad/nl/10(...)s-al-op-21-mei.dhtml
Misschien was dat de uiterlijke datum waarop alles nog voorkomen had kunnen worden.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Voorspeld door de man die ook al voorspelde dat in 1994 het einde der tijden zou zijn.Da's 17 jaar geleden.
Mensen die de ark letterlijk nemen..quote:
Zou tijd worden.quote:
Ik zou ze een brief sturen met "hahahahaha"quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:08 schreef RickoKun het volgende:
TVP om de mensen uit te lachen![]()
(of mag dat niet, mijn waerde bastard?)
Ook dan vreet ik mijn schoen op.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:56 schreef Hoppahoppa het volgende:
Zullen jullie gek opkijken als dadelijk blijkt dat ik de messias ben.... Ik gniffel nu al in mijn vuistje.
Dan zou ik maar vast een schone slipper uitzoeken!quote:
Hey Hoppa.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:20 schreef DeNieuweMessias het volgende:
Fuck. De 21e pas. Ik dacht dat ik de 12e al werd verwacht.
Oh, dit is ergquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Barbaaf het volgende:
Ook in Nederland lopen er gelovigen rond:
[ afbeelding ]
Gezien de spelling is dit door een Fok!ker gemaakt
Hey Bastard. Heb je al een mooie schoen uitgezocht? Ik wil best een sausje maken hoor, iets Thais, Indiaas? U roept maar!quote:
quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dan zou ik maar vast een schone slipper uitzoeken!
Thais.. ja dat is lekkerquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:31 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hey Bastard. Heb je al een mooie schoen uitgezocht? Ik wil best een sausje maken hoor, iets Thais, Indiaas? U roept maar!
Geen probleem. Regel ik voor je. Ik vind Aziatisch koken hartstikke leuk, dus dat komt goed!quote:
Deal!quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Geen probleem. Regel ik voor je. Ik vind Aziatisch koken hartstikke leuk, dus dat komt goed!
Maar je moet er wel een schoen bij opvreten he? Dan is het een deal.quote:
Ja prima geen probleem. Als blijkt dat jij de messias bent dan hequote:Op donderdag 12 mei 2011 18:15 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar je moet er wel een schoen bij opvreten he? Dan is het een deal.
Tja. Het probleem blijft natuurlijk dat mijn voorganger zijn tijd mee had. Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om erkend te worden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja prima geen probleem. Als blijkt dat jij de messias bent dan he
Maar je kan nog steeds op water gaan lopen toch? Of eindeloos brood uitdelen, misschien een blinde weer laten lopen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:21 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tja. Het probleem blijft natuurlijk dat mijn voorganger zijn tijd mee had. Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om erkend te worden.
Hèhè. Dat laatste gaat wel lukken.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar je kan nog steeds op water gaan lopen toch? Of eindeloos brood uitdelen, misschien een blinde weer laten lopen?
Ah, je krabbelt al terugquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:21 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tja. Het probleem blijft natuurlijk dat mijn voorganger zijn tijd mee had. Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om erkend te worden.
Nee, je misinterpreteert me. Ik ben het wel, alleen de ellende tegenwoordig is dat je nog zo je best kunt doen, de mensen geloven het gewoon niet meer. Net hier nog (met de hond) het meertje overgelopen zonder nat te worden. Het enige wat ze naar me riepen was:"vuile uitslover" en "kijk, daar heb je Hans Klok".quote:
Ja, dat is idd wel een beetje lulligquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, je misinterpreteert me. Ik ben het wel, alleen de ellende tegenwoordig is dat je nog zo je best kunt doen, de mensen geloven het gewoon niet meer. Net hier nog (met de hond) het meertje overgelopen zonder nat te worden. Het enige wat ze naar me riepen was:"vuile uitslover" en "kijk, daar heb je Hans Klok".
Staan ze daar wat meer open voor mij, denk je?quote:
it's payback timequote:Op donderdag 12 mei 2011 18:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
Staan ze daar wat meer open voor mij, denk je?
Bad-ass messias gaat terug om de Joden goed op hun nummer te zetten?quote:
ja?quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
Bad-ass messias gaat terug om de Joden goed op hun nummer te zetten?
Dat zou wel vet lauwe shit zijn. Jo! I'm back. En dan ala Rambo volgeladen met machinegeweren dood en verderf zaaien.quote:
Nou dat volk heeft het altijd al gedaan sinds zn dood dus ik neem aan dat ze nu wel eens vrij van schuld zijn he, of blijven we de duitsers nu bijvoorbeeld ook nog straffenquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Bad-ass messias gaat terug om de Joden goed op hun nummer te zetten?
Zoveel mogelijk mensen laten bekeren en dan zeggen dat het een rekenfoutje was.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:33 schreef AwesomeSauce het volgende:
Waarom denken christenen dat ze zoiets kunnen voorspellen terwijl er duidelijk in de bijbel staat dat niemand weet wanneer het zal gebeuren
Zeg wie zit daar te schijten op die poster?quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Barbaaf het volgende:
[ afbeelding ]
Dus ik ben niet de enige die dat dacht.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:51 schreef boempa het volgende:
[..]
Zeg wie zit daar te schijten op die poster?
Nope. Great minds think alike.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus ik ben niet de enige die dat dacht.
De bijbel garandeerd wel meer meerquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Barbaaf het volgende:
[ afbeelding ]
Die taalfout viel me meer opquote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus ik ben niet de enige die dat dacht.
Of 'Hij is echt gekomen maar werd zo moedeloos van ons gedrag dat ie zelfmoord heeft gepleegdquote:Op zondag 15 mei 2011 22:20 schreef RickoKun het volgende:
of ze zeggen zoe van:
"Bohh bohh! We hebben wel gelijk! Alleen de Messias is nu geboren dus we moeten nu eerst 15 jaar wachten!"
bronquote:We've been hearing all this chatter about how the world will end on May 21st.
And as May 21st approaches, and the volume of chatter increases, we've gotten curious: How, exactly, is the world going to end?
Well, now we know!
New York magazine interviewed one of the folks who says the world is going to end. And unlike most prophets of doom, he's actually quite specific:
[W]hen we get to May 21 on the calendar in any city or country in the world, and the clock says about — this is based on other verses in the Bible — when the clock says about 6 p.m., there’s going to be this tremendous earthquake that’s going to make the last earthquake in Japan seem like nothing in comparison. And the whole world will be alerted that Judgment Day has begun. And then it will follow the sun around for 24 hours. As each area of the world gets to that point of 6 p.m. on May 21, then it will happen there, and until it happens, the rest of the world will be standing far off and witnessing the horrible thing that is happening.
Now, some folks have already raised the question about Daylight Savings, etc., but we assume God has long since figured that one out. And some other folks think that May 21st is actually just going to be "The Rapture" and that the world's actually going to end in October.
But we'll worry about that later.
For now, we'll just start the clock running. Check in for the latest time left at the link below. 7 days and counting!
Read more: http://www.businessinside(...)2011-5#ixzz1MWK32HdE
Hij heeft in ieder geval een veel jonger chicky aan de haak geslagen. RESPECT.quote:Op maandag 16 mei 2011 09:57 schreef UncleScorp het volgende:
"Wij zijn Jezus en Maria Magdalena en we menen het"
[ afbeelding ]
Een koppel dat beweert Jezus Christus en Maria Magdalena te zijn, heeft z'n tenten opgeslagen in de Australische deelstaat Queensland. De twee trekken van langsom meer volgelingen aan, maar de kerkelijke autoriteiten steken een waarschuwende vinger op. Dat meldt The Sunday Mail.
Jezus en Maria Magdalena werden geboren als Alan John Miller (47) en Mary Suzanne Luck (32). "Maar mijn naam is Jezus Christus. En ik meen het", aldus de 'zoon van God', die nabij zijn hoofdkwartier in het landelijke Wilkesdale al zowat veertig volgelingen heeft aangetrokken.
Geld
De leiding van de anglicaanse en katholieke kerken in Australië raden mogelijke volgelingen van het koppel evenwel aan waakzaam te zijn. 'Jezus en Maria' vragen geld aan hun aanhangers. Goedgelovigen en andere 'zwakken van geest' zouden er wel eens bekaaid van af kunnen komen.
Vastgoed
Miller kocht drie jaar geleden een lap grond van 16 hectaren in Wilkesdale. Volgelingen van de 'Divine Truth' ('Goddelijke Waarheid') hebben zich inmiddels op de vastgoedmarkt gestort. Zij verwerven gronden en panden om dicht bij hun spirituele leiders te kunnen vertoeven.
Internationaal centrum
In 2009 hebben aanhangers van het koppel de handen in elkaar geslagen om een terrein van 240 hectaren te kopen. Ze verzamelden hiervoor omgereknd 300.000 euro. Daar houden ze wekelijkse bijeenkomsten en plannen ze de bouw van een centrum om bezoekers van over de hele wereld te verwelkomen.
Kruis
Intussen wordt het land volop ontgonnen. Toeval of niet: vanuit de lucht lijkt het alsof er een gebied werd ontbost in de vorm van een gigantisch kruis. (eb)
[ afbeelding ]
www.hln.be
Aan de andere kant, Jezus is ook klein begonnen, met 12 apostelen..quote:Op maandag 16 mei 2011 15:17 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval een veel jonger chicky aan de haak geslagen. RESPECT.
Maar goed, het onderschrijft wel dat het vrijwel onmogelijk is om als nieuwe Messias serieus te worden genomen. Sure, in zijn directe omgeving zijn er wat mensen die het interessant vinden, maar het is geen wereldnieuws.....
Tja, maar hij was dan ook 'the one and only original'. Dit zijn overduidelijk bedriegers.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aan de andere kant, Jezus is ook klein begonnen, met 12 apostelen..
Matteüs 24:36quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:23 schreef Fatihtjuh het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk mensen laten bekeren en dan zeggen dat het een rekenfoutje was.
Vanuit een eventueel goddelijk perspectief wel ja. Maar vanuit het perspectief van de natuur, evolutie, doet de mens precies wat hij moet doen, want hij is zo geworden zoals hij is geworden.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:27 schreef AwesomeSauce het volgende:
Ik ben zelf christen maar de mensen falen hard.![]()
Je bevestigd je vraag uit zelfkennis.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Vanuit een eventueel goddelijk perspectief wel ja. Maar vanuit het perspectief van de natuur, evolutie, doet de mens precies wat hij moet doen, want hij is zo geworden zoals hij is geworden.
In mijn post reageer ik op de stelling van Awesome dat de mensheid faalt vanuit twee perspectieven. Ik geef geen antwoord op welke vraag dan ook, maar slechts de twee meest besproken opties. Evolutie en het goddelijke perspectief. In die post geef ik verder geen waardeoordeel en laat ik mijn persoonlijke voorkeur niet eens doorschemeren. Dat zal ik in deze post wel doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:01 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je bevestigd je vraag uit zelfkennis.
Beetje krom, om te stellen dat je het antwoord al hebt terwijl je de echte vraag niet weet.
Beide theorieën sluiten elkaar uit volgens jou?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:17 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
In mijn post reageer ik op de stelling van Awesome dat de mensheid faalt vanuit twee perspectieven. Ik geef geen antwoord op welke vraag dan ook, maar slechts de twee meest besproken opties. Evolutie en het goddelijke perspectief. In die post geef ik verder geen waardeoordeel en laat ik mijn persoonlijke voorkeur niet eens doorschemeren. Dat zal ik in deze post wel doen.
AwesomeSauce geeft aan dat de mensheid faalt. Ik bestrijd dat, niet vanuit zelfkennis, maar vanuit mijn overtuiging. De evolutie maakt geen vergissingen maar is een proces van trial and error waarin zelfs de errors ergens toe leiden. In de evolutie is geen goed of slecht, dingen zijn gewoon zoals ze zijn.
De stelling dat de mensheid faalt is dus, vanuit het oogpunt van de evolutie, gewoon onzin. Echter, wanneer je het vanuit het goddelijke perspectief bekijkt (als je gelooft in de mens als schepping van God) dan klopt het wel. In de meeste religies wordt het ideaalplaatje van de mensheid anders geschetst dan de huidige realiteit. Dat ik iets anders geloof doet daar niets aan af.
Eerlijk gezegd ben ik daar niet uit. Vanuit het goddelijke perspectief is de letterlijke interpretatie van (bijvoorbeeld) de bijbel volgens mij aantoonbaar niet juist. Maar zoals ik altijd zeg, het uitsluiten van het bestaan van een hogere macht is niet volledig uit te sluiten, omdat er geen bewijs is dat God niet bestaat.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:15 schreef Loppe het volgende:
[..]
Beide theorieën sluiten elkaar uit volgens jou?
Ik volg daarmee de traditie van de grote geloven, omdat die God een 'gezicht' hebben gegeven, al is dat een rare stelling over de Islam.....quote:
Ken je Nassim Haramein? Die geeft god een wetenschappelijke betekenis.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:30 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik volg daarmee de traditie van de grote geloven, omdat die God een 'gezicht' hebben gegeven, al is dat een rare stelling over de Islam.....
Maar jij ziet God anders? Omschrijf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |