abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:53:28 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89757092
Ik knal er weer eentje in voor uw agenda :)
Bronnetje

quote:
ATLANTA - Een christelijke website lanceert een grote affichecampagne in Atlanta met de niet mis te verstane boodschap dat Jezus onder ons zal terugkeren. De verrijzenis is gepland op 21 mei 2011. Dat meldt The Atlanta Journal-Constitution.

Initiatiefneemster Allison Warden van de site WeCanKnow.com uit North Carolina baseert haar voorspellng op grondige bijbelstudie. Ze nodigt gelovigen tevens uit om de Heilige Schrift uit te pluizen.

"De Bijbel leert ons onomstotelijk dat Jezus op 21 mei volgend jaar zal terugkeren", zegt Warden. "Hij zal van de gelegenheid gebruik maken om zoveel mogelijk mensen te redden uit de klauwen van het Kwade".

De zoon van God heeft vervolgens 5 maanden de tijd om (de zielen van) zijn volgelingen in veiligheid te brengen voordat zijn vader op 21 oktober 2011 de aarde vernietigt, exact 13.023 jaar nadat Hij hem heeft geschapen, valt ook te lezen op de website.

De reclamecampagne moet die bewering kracht bijzetten. De affiches tonen drie wijzen op een kameel en de ster van Betlehem. "Hij komt terug", staat er voorts op te lezen. De borden hangen inmiddels al in Nashville, Detroit en Omaha. (CBR)
Mooi, dus volgend jaar komt hij terug om zijn schapen op het droge te krijgen, daar neemt hij 5 maanden te tijd voor.

Geheel uit andere hoek zegt de mayakalender dat "the end of the world as we know it" zal eindigen op 28 Oktober 2011. (in ieder geval vlgs Callemans interpretatie)
http://www.calleman.com/c(...)f_creationcycles.htm
http://www.crystaldimensi(...)011of211212slot.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Bastard op 19-05-2011 11:02:06 ]
The truth was in here.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:05:10 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89757693
Ah ik zie al waarom het 5 maanden in beslag neemt om mensen wakker te schudden. -O-
The truth was in here.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:13:52 #3
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_89758047
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:05 schreef Bastard het volgende:
Ah ik zie al waarom het 5 maanden in beslag neemt om mensen wakker te schudden. -O-
en dat is ... ?
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_89759384
Topcliffhanger! ^O^
pi_89759625
ik ben er klaar voor!
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:12:26 #6
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_89762548
Aliens op 21/05/11 dus *O*
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_89762686
Kan iemand die datum sowieso even nummerologisch verklaren of iets?
Welk onderzoek, cijfers, gegevens, bronvermeldingen, naam adres en telefoonnummers.

Die kamelen zeggen ook echt alles!
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:21:47 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89762843
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:17 schreef Parabolismic het volgende:
Kan iemand die datum sowieso even nummerologisch verklaren of iets?
Welk onderzoek, cijfers, gegevens, bronvermeldingen, naam adres en telefoonnummers.

Die kamelen zeggen ook echt alles!
Het zal er vermoedelijk wel ergens moeten staan http://www.wecanknow.com/
Voor zover ik weet staan er in de bijbel geen exact datums vermeld, dus ik ben ook wel benieuwd welke bijbelstudie er gedaan is en waarom het niet eerder aan het 'licht' is gekomen!
The truth was in here.
pi_89762951
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het zal er vermoedelijk wel ergens moeten staan http://www.wecanknow.com/
Voor zover ik weet staan er in de bijbel geen exact datums vermeld, dus ik ben ook wel benieuwd welke bijbelstudie er gedaan is en waarom het niet eerder aan het 'licht' is gekomen!
Daarom... Wel interesting tho.. het komt zo'n beetje allemaal bij elkaar hea :9
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:08:59 #10
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89764714
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_89765170
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:13 schreef R0N1N het volgende:

[..]

en dat is ... ?
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:22:39 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89765390
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:13 schreef R0N1N het volgende:

[..]

en dat is ... ?
Dat het een kwartier al duurt eer zich de eerste poster aanmeldt op de TT "de messias komt er aan" .. niemand bekommert zich er toch om :D
The truth was in here.
pi_89765685
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat het een kwartier al duurt eer zich de eerste poster aanmeldt op de TT "de messias komt er aan" .. niemand bekommert zich er toch om :D
Goh, misschien omdat de TT genoeg zegt over hoe serieus dit bericht genomen moet worden?
Als die aanhangers nou zouden geloven dat ze door op 21 mei zelfmoord te plegen dichter bij god zouden komen, dan zou ik het toejuichen, maar dit is gewoon: :')
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:30:48 #14
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89765759
Ik heb begrepen dat de 3e Tempel, er spiritueel al staat, alleen verwacht ik wel dat deze ook nog fysiek zal verschijnen.

De vraag is alleen.. wanneer?

3e tempel?
THE NEW TEMPLE AND THE SECOND COMING
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_89783989
en hoe zou hij dan terugkomen?, bezit nemen van een lichaam, als geest die een lichaam materialiseert of gewoon geboren worden of via een medium, het klinkt allemaal weer een beetje te fantastisch, natuurlijk gebeurt er weer niets zoals altijd :{
  vrijdag 10 december 2010 @ 23:51:33 #16
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_89788383
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:22 schreef Bastard het volgende:
Bij die TT krijg ik ook niet bepaald het gevoel van "goh die heb ik nog nooit gehoord".
Het is net een weeralarm. Ik mis alleen nog de kreet "Pas op!" ervoor :P

[edit: en die nieuwe TT maakt het wel iets, maar niet veel beter :P ]

Ik vraag me bij dit soort dingen ook altijd af, hoe komt ie dan ?
Weer geboren ? Op 21 Mei 2011 ? want dan duurt het nog wel 30 jaar.
Of zijn dan die 30 jaar (+/-) voorbij, en 'openbaart' hij zich ?
of daalt ie neer op een wolk o.i.d. ?
hoe valt ie uberhaubt te herkennen ? (als 'de enige echte')

5 maanden is trouwens nog vrij krap als je in alle uithoeken van de wereld je 'volgelingen' moet gaan zoeken.

en mensen die geloven dat het universum pas 6.000 of in dit geval 13.023 jaar oud is ... *zucht*
Dat zou betekenen dat het licht van 99% van alle sterren aan de hemel ergens 'onderweg' is begonnen. Om maar eens iets nagenoeg onmogelijks te noemen. ('nagenoeg' want het Vliegende Spaghetti Monster kan echt alles uiteraard)

Als er al een barmhartige, alles wetende, 'creator' is & die heeft ons daadwerkelijk vrije wil gegeven, zal het 'm WORST zijn wat je hier zoal doet. Dan is er geen 'afrekening' (anders dan die van je 'zelf', je eigen oordeel al terugkijkend wat je met je tijd hier op aarde zoal hebt gedaan).

Maar goed, de God van Abraham is dan ook een ordinaire dictator. :Y)

Grappige is dat juist op dit, op zich toch vrij cruciale punt, zo'n beetje iedere gelovige er zijn eigen interpretatie op na houdt. wel of geen 'vrije wil', beperkingen, 'oordeel', hel, reaping, en wie dan wel en wie dan niet, etc.etc. 8)7
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  zaterdag 11 december 2010 @ 03:04:55 #17
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89793559
Ik hoop eigenlijk op een reactie van The Stranger.
Die was nogal overtuigd van de bewering dat de 2012 voorspelling op basis van foute planeet stand aannames waren gedaan van venus. En dat zo doende de kalender 200 jaar later oid was.

Ik heb hier het idee dat er ook onderzoek is geweest, maar nu hoor ik niemand.
Maar dat kan zijn omdat die bronnen niet nagelezen zijn omdat de TT meer in gaat over de Jezus prophecie.
pi_89795731
Is het niet net Pinksteren rond die datum?
'Uitstorting van de Heilige Geest'.
Kan ook nog bedoeld worden misschien.
pi_89795917
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 december 2010 03:04 schreef Ticker het volgende:
Ik hoop eigenlijk op een reactie van The Stranger.
Die was nogal overtuigd van de bewering dat de 2012 voorspelling op basis van foute planeet stand aannames waren gedaan van venus. En dat zo doende de kalender 200 jaar later oid was.

Ik heb hier het idee dat er ook onderzoek is geweest, maar nu hoor ik niemand.
Maar dat kan zijn omdat die bronnen niet nagelezen zijn omdat de TT meer in gaat over de Jezus prophecie.
Ho ho, dat beweerde ik niet, dat beweren anderen:
http://www.natutech.nl/00(...)ver_twee_eeuwen.html

En ik kan me niet herinneren dat Venus een rol speelde hierin, wel een fout in de correlatie tussen de maya kalender en de onze. Daarnaast zijn er geen maya legenden die letterlijk zeggen dat op die datum de aarde vergaat/opnieuw wordt opgestart/etc maar wel inscripties met data van na 2012 (over toekomstige kroningen etc). Dus ik hecht persoonlijk weinig waarde aan het 2012 verhaal.

Wat Jezus ermee te maken heeft is mij helemaal onduidelijk, of heeft hij een klein anderhalf jaar nodig om vanaf zijn verschijnen de juiste mensen te redden van de ondergang?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_89804990
Zou maar zo kunnen dat Project Blue Beam dan van start gaat. De valse terugkomst van Jezus. Het gaat dan om buitenaardse wezens die ons komen redden.
Veni vidi foetsie
pi_89806293
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 16:01 schreef semexo het volgende:
Zou maar zo kunnen dat Project Blue Beam dan van start gaat. De valse terugkomst van Jezus. Het gaat dan om buitenaardse wezens die ons komen redden.
Zou ook zo maar kunnen dat een aantal iwant2believers op een hele rare manier verongelukken waardoor de balans weer wat rechter getrokken wordt en dat de mensheid eindelijk op het pad van logica en rede wordt gebracht.
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 11 december 2010 @ 16:52:45 #22
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89806354
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 10:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ho ho, dat beweerde ik niet, dat beweren anderen:
http://www.natutech.nl/00(...)ver_twee_eeuwen.html

En ik kan me niet herinneren dat Venus een rol speelde hierin, wel een fout in de correlatie tussen de maya kalender en de onze. Daarnaast zijn er geen maya legenden die letterlijk zeggen dat op die datum de aarde vergaat/opnieuw wordt opgestart/etc maar wel inscripties met data van na 2012 (over toekomstige kroningen etc). Dus ik hecht persoonlijk weinig waarde aan het 2012 verhaal.
Even gezien vanuit mijn BNW standpunt is er letterlijk te veel voorbij gekomen over 2012 dat ik het getal niet los kan laten.
1: Sitchin zijn 12e planeet ging over 2012
2: Mckenna's I-Ching
3: Maya's (galactive verschuiving)
4: Terugkomst van de Messiahs speelt na duizenden jaren precies rond dat getal
5: De spelen van 2012 waar met het logo ZION van is te maken
6: Solar Maximus, 2001 was de laatste - 2012 is de volgende, deze 11 jarige cycles word nautlettend in de gaten gehouden door NASA

Mogelijk gaan bij nr 5 je nekharen overeind staan van ongeloof, maar het feit dat zo'n simpel logo 400.000 pond heeft gekost om te maken terwijl het uit 4 letters bestaat die bij een simpele maar eenzelfde draai de letters ZION maken, vertellen mij dat we weer mogen opletten.

quote:
Wat Jezus ermee te maken heeft is mij helemaal onduidelijk, of heeft hij een klein anderhalf jaar nodig om vanaf zijn verschijnen de juiste mensen te redden van de ondergang?
Stap af van het woord Jezus. Maak er een gedachtengang van positieve verandering van alsin de verandering van de wereld welke begon rond die tijd. Het begin van het einde.
Mocht er dan ook nog een man met profetische eigenschappen opstaan, is het verhaal compleet.
pi_89806812
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 16:52 schreef Ticker het volgende:

[..]

Even gezien vanuit mijn BNW standpunt is er letterlijk te veel voorbij gekomen over 2012 dat ik het getal niet los kan laten.
6: Solar Maximus, 2001 was de laatste - 2012 is de volgende, deze 11 jarige cycles word nautlettend in de gaten gehouden door NASA

Mogelijk gaan bij nr 5 je nekharen overeind staan van ongeloof, maar het feit dat zo'n simpel logo 400.000 pond heeft gekost om te maken terwijl het uit 4 letters bestaat die bij een simpele maar eenzelfde draai de letters ZION maken, vertellen mij dat we weer mogen opletten.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik zie het toch anders in (wat een verrassing he ;) ) Mijns inziens zijn er teveel onduidelijkheden en twijfels bij je punten. Sitchin geloof ik niet, punt. (wist niet dat hij onlangs is overleden trouwens.) Niburu komt er niet aan voor 2013, dan hadden we 'm nu al moeten zien. De maya hebben niets gezegd over 2012, anders dan dat er voor hun rond die tijd nieuwe werelden geschapen werden. Ze zeggen echter niets over deze wereld, of deze nu wel of niet overnieuw gemaakt moet worden. Daarnaast lijkt de correlatie tussen "hun" en "onze" kalender dus ook al niet juist.
Waarschijnlijk valt het zonnemaximum al in het volgende jaar, da's dus een goed jaar "te vroeg".

Nu is dat allemaal wel weer recht te breien met allerlei verklaringen, maar voor mij is dit echt veel te ver gezocht.
[..]
quote:
Stap af van het woord Jezus. Maak er een gedachtengang van positieve verandering van alsin de verandering van de wereld welke begon rond die tijd. Het begin van het einde.
Mocht er dan ook nog een man met profetische eigenschappen opstaan, is het verhaal compleet.
Maar zo kun je alles wel met 2012 verbinden. De dood van Lennon was het begin van het einde, el nino van 1998 was het begin van het einde, de geboorte van Jezus zelf was het begin van het einde. In dit soort gevallen worden losse gebeurtenissen, voor zover deze laatste datum wel eens juist blijkt te zijn, in tegenstelling tot de waslijst aan data die ongemerkt voorbij zijn gegaan, te snel tot een doel geleidt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 12 december 2010 @ 08:17:24 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89825277
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 16:52 schreef Ticker het volgende:

[..]

En naast dat rijtje zal er vast nog meer zijn dat toevallig in 2012 zal gaan gebeuren.. maakt volgend jaar en het jaar erop wel heel spannend als je van samenzweringen houdt *O*
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')