die burgemeester uit spin city speelt erinquote:Op woensdag 15 december 2010 12:12 schreef Karina het volgende:
Moby Dick 2010
Avontuur?
Weer zo een geweldige Asylum film. Dit keer geen piranha's, haaien of inktvissen, maar een walvis, zo groot als een flatgebouw.
Ahab (ja ja zelfs de originele naam hebben ze aangehouden) wordt in zijn jonge jaren (varende in een onderzeeër) aangevallen door een heule grote walvis, zijn been gaat eraf en bijna al zijn mede-bemanningsleden gaan dood. Hij zweert wraak!
Jaren later, kapitein op een andere onderzeeër inmiddels, gaat hij de wraak zoeken.
Fantastische film weer, de graphics, het acteerwerk
goed voor anderhalf uur lachen. En waarom is die ene vent zo raar vermomd met bril en pruik?
Muziek was wel spannend, dat dan weer wel.
[ afbeelding ]
Vond de film veel beter dan een 6.1...quote:Op woensdag 15 december 2010 15:58 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
Best een aardige film, al had 'ie véél sterker kunnen zijn... vooral de rol van 'de dame zonder tong', Etain, had beter door een ander vervuld kunnen worden. Ze kwam op mij maar weinig overtuigend over, terwijl ze juist zo'n belangrijke rol heeft in de film.
Al met al zitten er indrukwekkende beelden tussen (de gevechtsscenes), het idee, het verhaal an sich is prima, maar de uitwerking laat te wensen over.
Cijfer: 6.1
Zorgvuldige afweging tegen andere films die je reeds hebt bekeken en een cijfer hebt gegeven. (@whatiwatch.net)quote:Op woensdag 15 december 2010 16:03 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Vond de film veel beter dan een 6.1...
Hoe komen jullie trouwens aan de cijfers?
Hebben jullie dan een lijst met + en - en dan alles bij elkaar optellen ofzo?
Want hoezo een 6.1 ipv een 6?
Klopt ja, echt geld nodig die vent. Dat was trouwens niet de vermomde vent die ik bedoelde, dat was een hoge pief of zo met een zonnebril op en een pruik op.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:20 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
die burgemeester uit spin city speelt erin![]()
Lol nee, het was een versie zonder ondertitelingquote:Op woensdag 15 december 2010 08:52 schreef JDx het volgende:
720p versie met NL ondertiteling gekeken? Die heb ik ooit gemaakt
Zit trouwens best wel een kern van waarheid in die film, als ik om me heen kijk, alle oud klasgenoten (vwo) hebben bijna nog geen kids, maar ken ook veel meiden zonder opleiding die thuis zitten in de bijstand met een kind en zonder vent
misschien speelt die persoon wel 2 rollen in de filmquote:Op woensdag 15 december 2010 16:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Klopt ja, echt geld nodig die vent. Dat was trouwens niet de vermomde vent die ik bedoelde, dat was een hoge pief of zo met een zonnebril op en een pruik op.
Net ff trailer gekeken en ik wil 'm zien!! Lijkt me heerlijk wegkijken die filmquote:Op woensdag 15 december 2010 20:09 schreef Deaf_Devil het volgende:
Gister Scott Pilgrim vs The World gezien.
Met 1 woord: Geweldig!
Is uiteraard helemaal persoonlijk, echt een film die je geweldig vind of helemaal niks vind.
Deze is lachen idd!quote:Op woensdag 15 december 2010 00:01 schreef Karstman het volgende:
Idiocracy
[ afbeelding ]
Een kleine kritische kijk in de mogelijke toekomst van de mensheid. Het lijkt een ver van m'n bed show maar bedenk eens waar we naar toe gaan als Henk en Ingrid maar blijven doorfokken terwijl de intelligentsia het te druk hebben met hun linkse hobby's om te reproduceren... Dus, heb je een IQ van boven de honderd? Achter die PC vandaan en neuken! Doe het niet voor jezelf maar doe het voor je ongeboren kinderen!
Tip: spoel even door tot het einde van de aftiteling voor leuk grapje.
Gruwelijke rukfilm idd.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:09 schreef Deaf_Devil het volgende:
Gister Scott Pilgrim vs The World gezien.
Met 1 woord: Geweldig!
Is uiteraard helemaal persoonlijk, echt een film die je geweldig vind of helemaal niks vind.
Aanrader inderdaad.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Viking84 het volgende:
Vandaag (500) Days of Summer gezien. Wat een heerlijke film! Echt een aanrader!
had m tot de helft gekeken, vond er niks aan... dus gestopt.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Viking84 het volgende:
Vandaag (500) Days of Summer gezien. Wat een heerlijke film! Echt een aanrader!
moet je hem toch nog maar een keer afkijken tot het eindquote:Op donderdag 16 december 2010 14:12 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
had m tot de helft gekeken, vond er niks aan... dus gestopt.
je moet hem ook afkijken , hij begint namelijk een beetje traagquote:Op woensdag 15 december 2010 22:47 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Gruwelijke rukfilm idd.
Halfweg afgezet.
Ik heb me juist kapot gelachen om die film, ik vond het werkelijk briljant. Vooral dat stuk met Diddy en die 'Jeffrey'quote:Op donderdag 16 december 2010 16:08 schreef 8108139dpths het volgende:
Ik heb vannacht Get Him to the Greek aangezet... GODDAMN, wat is dat slecht, heb 'm ook vrij snel uitgezet. dit wil ik niet eens afkijken.
Heb ik ook destijds ook uitgezet, later verder gekeken en geen spijt van gehad.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:43 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
[..]
Ik heb me juist kapot gelachen om die film, ik vond het werkelijk briljant. Vooral dat stuk met Diddy en die 'Jeffrey'
Ik merk hetzelfde.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:44 schreef JDx het volgende:
[..]
Heb ik ook destijds ook uitgezet, later verder gekeken en geen spijt van gehad.
Heb ik trouwens steeds vaker dat films erg slap zijn, maar ik kijk ze dan toch af vanwege bepaalde recensies of mensen hier die ik vertrouw als ze zeggen dat een film goed is. En eenmaal afgekeken zijn ze toch best leuk, vaak vooral door hoe het afloopt of een bepaalde plotwending die nog net niet plaatsvond voor het afzetten.
Vond t een 'mooie' film van 2.15uur wat niet mooier is gemaakt dan hoe het was.quote:Het vertelt het ware verhaal van een Amerikaanse elitemacht die op 3 oktober 1993 in Mogadishu werd gedropt om twee hooggeplaatste Somalische pionnen te ontvoeren. Als de hele operatie volgens plan was verlopen, hadden de Amerikanen na een uur alweer met succes de aftocht kunnen blazen. De aanval stootte echter op een sterke verdediging en er werden twee Amerikaanse Black Hawk helikopters neergeschoten. Er kwamen 19 Amerikanen en ongeveer 1000 Somali's om het leven en er raakten 73 US-soldaten gewond in deze actie en wat er op volgde.
Niet te zuinig ja..Ze hadden hem beter Plothole kunnen noemen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:35 schreef DeRakker. het volgende:
Triangle.. wat een kut film, was echt zonde van mn tijd.![]()
Ja.quote:Op vrijdag 17 december 2010 07:55 schreef Mainport het volgende:
Als jullie een boek hebben gelezen zeggen jullie dan ook "ik geef dit boek een 7.1"
quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:05 schreef SnuggLe het volgende:
Ja.
En als ik gegeten heb zeg ik "ik geef dit eten een 3.6"
En als ik mijn vriendin geneukt heb zeg ik "ik geef deze sex een 8.2"
Dat snap ik echt niet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:33 schreef BraveDribbel het volgende:
Triangle vind ik juist een underrated film. Geef hem zeker een 7,5..
Er zitten miss ook plotholes in, maar je blijft na de film met veel vragen zitten en dat vond ik wel vet!
dan heb je nog niet genoeg films gezienquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:44 schreef DeRakker. het volgende:
Enige film dat tijdverspilling was die ik ooit heb gezien.
dat kloptquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:46 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dan heb je nog niet genoeg films gezien
Die waren zeker heel erg mooi idd! De immensiteit indrukwekkend.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:20 schreef El_Matador het volgende:
Eens, ik vond het ook een goeie film! Mooie beelden ook. Zeker die in het stadion.
Hahaha, ik dacht al: huh?!quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:39 schreef BrandX het volgende:
Net door de recensies in dit topic Mary & Max gezien.
Wat een vreselijke kut film!
want ik moest huilen op het eind![]()
![]()
Een dikke 8!
Ik heb hem ook gekeken nav dit topic. Echt keihard zitten jankenquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:39 schreef BrandX het volgende:
Net door de recensies in dit topic Mary & Max gezien.
Wat een vreselijke kut film!
want ik moest huilen op het eind![]()
![]()
Een dikke 8!
Ik zag je verslag en dacht, hej, die staat hier al een tijdje stof te verzamelen, maar even opgezet dus. Helemaal met je eens :-) heerlijk goede filmquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:16 schreef BrandX het volgende:
Vorige week voor het eerst naar een film in het fimhuis geweest, op uitnodiging van een vriendin. Deze film gezien: El secreto de sus ojos / The Secret in Their Eyes
[ afbeelding ]
Al met al zeker een aanrader om te zien!
imdb-score: 8.3
BX-score: 9
quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:00 schreef single_queen het volgende:
[..]
Ik zag je verslag en dacht, hej, die staat hier al een tijdje stof te verzamelen, maar even opgezet dus. Helemaal met je eens :-) heerlijk goede film
een wijve-film dus?quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:00 schreef single_queen het volgende:
[..]
Ik zag je verslag en dacht, hej, die staat hier al een tijdje stof te verzamelen, maar even opgezet dus. Helemaal met je eens :-) heerlijk goede film
het is verre van een wijve-film. Alleen maar omdat twee vrouwen het goed vinden, is het niet meteen een wijfe-film.quote:
nee, helemaal niet zelfs.quote:
Ook net gezien. Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 01:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Say Anything... (1989, VS, Cameron Crowe)
Een tijdloze tiener romcom zoals een tiener romcom behoort te zijn. De chemie tussen John Cusack en Ione Skye is echt ongelofelijk. Het zijn beiden karakters waarin ik met mee kon leven. Omdat ze meer zijn dan de twee stereotype tegenpolen, die toch voor elkaar vallen. Het zijn volledige karakters met echte gevoelens, twijfels en angsten. Waardoor de overeenkomsten groter worden dan de verschillen. Maar ook de andere karakters zijn goed geschreven. De vader is meer dan een ééndimensionale overbeschermende pappa. Er is ook oog voor zijn gevoelens en de redenen voor z'n gedrag. Het goede acteerwerk van John Mahoney helpt natuurlijk ook wel mee. Dan is er ook nog Lili Taylor als de beste vriendin van Loyd (John Cusack). Wat sowieso een briljante move is om de beste vrienden van Loyd twee meisjes te laten zijn i.p.v. de standaard vrienden.
Maar het is natuurlijk boven alles wel nog steeds John Cusack's film. De manier waarop hij ons laat meeleven met de pijn van het verdriet van Loyd bij de onvermijdelijke dal in de relatie is in weinig romcoms geëvenaard. Waar in de meeste romcoms dat dal een verplicht nummertje is, waar de kijker door heen moet. Is het in deze film het hoogtepunt van de film.
De film heeft een soundtrack, die nu ook nog steeds lekker is.
cijfer: 8.5
Ik vond het juist beter dat ie dat kinderlijk chineesje aan de kant gooide, die met paars haar is goddelijkquote:Op zaterdag 18 december 2010 12:53 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
onzinfilm. af en toe echt hilarisch. tegen t einde wordt ie wat minder maar al met al een leuke film, zeker als je Cera fan bent. Enige onbegrijpelijke aan de film is dat ie een geil chineesje aan de kant zet voor een chagrijnig kutwijf met paars haar.
echt zo'n stereotype alto wijfquote:Op zaterdag 18 december 2010 13:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik vond het juist beter dat ie dat kinderlijk chineesje aan de kant gooide, die met paars haar is goddelijk
True. Plus ze speelt de dochter van Bruce Willis in Die Hard 4quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik vond het juist beter dat ie dat kinderlijk chineesje aan de kant gooide, die met paars haar is goddelijk
Je laat me kwijlen ^^quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:13 schreef HenryHill het volgende:
[..]
True. Plus ze speelt de dochter van Bruce Willis in Die Hard 4
Dat is je waardering of hoe moet ik het zien?quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:46 schreef casper019 het volgende:
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
140 minuten / 155 minuten (DVD Extended Edition)
geregisseerd door Andrew Adamson
met Georgie Henley, William Moseley en Skandar Keynes
Vier Britse kinderen worden naar het buitenhuis van een professor gestuurd, waar ze veilig zullen zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ze vinden een magische garderobe, waarmee ze in het mysterieuze land Narnia kunnen komen. Het land wordt overheerst door een slechte heks, en om haar te kunnen verslaan, moeten de kinderen leeuwenkoning Aslan vergezellen.
Ik vond het een hele leuke film, echt een film die zowel voor volwassenen als kinderen leuk is. En er zit ook een lekkere vaart in de film, waardoor hij niet gaat vervelen en makkelijk in 1 keer te kijken is. De film deed me wel een beetje denken aan lord of the rings, maar dan wat minder serieus en fantasy/sprookjes achtiger.
Hele leuke film, ga zeker de andere delen ook zien.
3.5*
ben benieuwd wat je er van vindt!quote:Op zondag 19 december 2010 09:39 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren Io sono l'amore (Ik ben liefde) gezien met Tilda Swinton in de hoofdrol. Met de naam Tilda Swinton is ook alles wel gezegd eigenlijk. Zij draagt de film die zonder haar minder op mijn aandacht had kunnen rekenen.
Vandaag El secreto de sus ojos maar eens kijken.
dat zie je er toch bij staan of niet soms?quote:Op zondag 19 december 2010 00:08 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dat is je waardering of hoe moet ik het zien?
quote:Een verdomd fantastische prent van Clint Eastwood met Angelina Jolie en John Malkovich in een heerlijke bijrol. In deze film laat Jolie ook zien dat ze werkelijk kan acteren en niet alleen mooi of verleidelijk kan wezen. In het LA van eind de jaren 1920 wordt de zoon van een alleenstaande moeder ontvoerd. De LAPD beweert de zoon te hebben terug gevonden in een andere staat met medewerking van de plaatselijke politie daar. De moeder Jolie zegt dat de jongen haar zoon niet is en houdt dat ook vol. Dit wordt niet in dank afgenomen door een corrupte politiemacht en ze laten haar interneren. Gelukkig zijn er ook nog mensen die strijden tegen deze corrupte macht. De vraag die nu rijst is of ze ooit de waarheid zal ontdekken.
Zoals al eerder aangehaald, speelt Jolie hier een zeer sterke rol. Dit geld eigenlijk voor de gehele cast. Ook de sfeer zoals de kleding, het gedrag van mannen en vrouwen (ook tegenover elkaar) en de autos kloppen allemaal.
Changeling is een topfilm gemaakt door een regisseur die ons de laatste jaren sterk verwent. Clint Eastwood is een God!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |