dan heb je nog niet genoeg films gezienquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:44 schreef DeRakker. het volgende:
Enige film dat tijdverspilling was die ik ooit heb gezien.
dat kloptquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:46 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dan heb je nog niet genoeg films gezien
Die waren zeker heel erg mooi idd! De immensiteit indrukwekkend.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:20 schreef El_Matador het volgende:
Eens, ik vond het ook een goeie film! Mooie beelden ook. Zeker die in het stadion.
Hahaha, ik dacht al: huh?!quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:39 schreef BrandX het volgende:
Net door de recensies in dit topic Mary & Max gezien.
Wat een vreselijke kut film!
want ik moest huilen op het eind![]()
![]()
Een dikke 8!
Ik heb hem ook gekeken nav dit topic. Echt keihard zitten jankenquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:39 schreef BrandX het volgende:
Net door de recensies in dit topic Mary & Max gezien.
Wat een vreselijke kut film!
want ik moest huilen op het eind![]()
![]()
Een dikke 8!
Ik zag je verslag en dacht, hej, die staat hier al een tijdje stof te verzamelen, maar even opgezet dus. Helemaal met je eens :-) heerlijk goede filmquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:16 schreef BrandX het volgende:
Vorige week voor het eerst naar een film in het fimhuis geweest, op uitnodiging van een vriendin. Deze film gezien: El secreto de sus ojos / The Secret in Their Eyes
[ afbeelding ]
Al met al zeker een aanrader om te zien!
imdb-score: 8.3
BX-score: 9
quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:00 schreef single_queen het volgende:
[..]
Ik zag je verslag en dacht, hej, die staat hier al een tijdje stof te verzamelen, maar even opgezet dus. Helemaal met je eens :-) heerlijk goede film
een wijve-film dus?quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:00 schreef single_queen het volgende:
[..]
Ik zag je verslag en dacht, hej, die staat hier al een tijdje stof te verzamelen, maar even opgezet dus. Helemaal met je eens :-) heerlijk goede film
het is verre van een wijve-film. Alleen maar omdat twee vrouwen het goed vinden, is het niet meteen een wijfe-film.quote:
nee, helemaal niet zelfs.quote:
Ook net gezien. Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 01:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Say Anything... (1989, VS, Cameron Crowe)
Een tijdloze tiener romcom zoals een tiener romcom behoort te zijn. De chemie tussen John Cusack en Ione Skye is echt ongelofelijk. Het zijn beiden karakters waarin ik met mee kon leven. Omdat ze meer zijn dan de twee stereotype tegenpolen, die toch voor elkaar vallen. Het zijn volledige karakters met echte gevoelens, twijfels en angsten. Waardoor de overeenkomsten groter worden dan de verschillen. Maar ook de andere karakters zijn goed geschreven. De vader is meer dan een ééndimensionale overbeschermende pappa. Er is ook oog voor zijn gevoelens en de redenen voor z'n gedrag. Het goede acteerwerk van John Mahoney helpt natuurlijk ook wel mee. Dan is er ook nog Lili Taylor als de beste vriendin van Loyd (John Cusack). Wat sowieso een briljante move is om de beste vrienden van Loyd twee meisjes te laten zijn i.p.v. de standaard vrienden.
Maar het is natuurlijk boven alles wel nog steeds John Cusack's film. De manier waarop hij ons laat meeleven met de pijn van het verdriet van Loyd bij de onvermijdelijke dal in de relatie is in weinig romcoms geëvenaard. Waar in de meeste romcoms dat dal een verplicht nummertje is, waar de kijker door heen moet. Is het in deze film het hoogtepunt van de film.
De film heeft een soundtrack, die nu ook nog steeds lekker is.
cijfer: 8.5
Ik vond het juist beter dat ie dat kinderlijk chineesje aan de kant gooide, die met paars haar is goddelijkquote:Op zaterdag 18 december 2010 12:53 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
onzinfilm. af en toe echt hilarisch. tegen t einde wordt ie wat minder maar al met al een leuke film, zeker als je Cera fan bent. Enige onbegrijpelijke aan de film is dat ie een geil chineesje aan de kant zet voor een chagrijnig kutwijf met paars haar.
echt zo'n stereotype alto wijfquote:Op zaterdag 18 december 2010 13:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik vond het juist beter dat ie dat kinderlijk chineesje aan de kant gooide, die met paars haar is goddelijk
True. Plus ze speelt de dochter van Bruce Willis in Die Hard 4quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik vond het juist beter dat ie dat kinderlijk chineesje aan de kant gooide, die met paars haar is goddelijk
Je laat me kwijlen ^^quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:13 schreef HenryHill het volgende:
[..]
True. Plus ze speelt de dochter van Bruce Willis in Die Hard 4
Dat is je waardering of hoe moet ik het zien?quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:46 schreef casper019 het volgende:
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
140 minuten / 155 minuten (DVD Extended Edition)
geregisseerd door Andrew Adamson
met Georgie Henley, William Moseley en Skandar Keynes
Vier Britse kinderen worden naar het buitenhuis van een professor gestuurd, waar ze veilig zullen zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ze vinden een magische garderobe, waarmee ze in het mysterieuze land Narnia kunnen komen. Het land wordt overheerst door een slechte heks, en om haar te kunnen verslaan, moeten de kinderen leeuwenkoning Aslan vergezellen.
Ik vond het een hele leuke film, echt een film die zowel voor volwassenen als kinderen leuk is. En er zit ook een lekkere vaart in de film, waardoor hij niet gaat vervelen en makkelijk in 1 keer te kijken is. De film deed me wel een beetje denken aan lord of the rings, maar dan wat minder serieus en fantasy/sprookjes achtiger.
Hele leuke film, ga zeker de andere delen ook zien.
3.5*
ben benieuwd wat je er van vindt!quote:Op zondag 19 december 2010 09:39 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren Io sono l'amore (Ik ben liefde) gezien met Tilda Swinton in de hoofdrol. Met de naam Tilda Swinton is ook alles wel gezegd eigenlijk. Zij draagt de film die zonder haar minder op mijn aandacht had kunnen rekenen.
Vandaag El secreto de sus ojos maar eens kijken.
dat zie je er toch bij staan of niet soms?quote:Op zondag 19 december 2010 00:08 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dat is je waardering of hoe moet ik het zien?
quote:Een verdomd fantastische prent van Clint Eastwood met Angelina Jolie en John Malkovich in een heerlijke bijrol. In deze film laat Jolie ook zien dat ze werkelijk kan acteren en niet alleen mooi of verleidelijk kan wezen. In het LA van eind de jaren 1920 wordt de zoon van een alleenstaande moeder ontvoerd. De LAPD beweert de zoon te hebben terug gevonden in een andere staat met medewerking van de plaatselijke politie daar. De moeder Jolie zegt dat de jongen haar zoon niet is en houdt dat ook vol. Dit wordt niet in dank afgenomen door een corrupte politiemacht en ze laten haar interneren. Gelukkig zijn er ook nog mensen die strijden tegen deze corrupte macht. De vraag die nu rijst is of ze ooit de waarheid zal ontdekken.
Zoals al eerder aangehaald, speelt Jolie hier een zeer sterke rol. Dit geld eigenlijk voor de gehele cast. Ook de sfeer zoals de kleding, het gedrag van mannen en vrouwen (ook tegenover elkaar) en de autos kloppen allemaal.
Changeling is een topfilm gemaakt door een regisseur die ons de laatste jaren sterk verwent. Clint Eastwood is een God!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |