abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90038922
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:44 schreef DeRakker. het volgende:
Enige film dat tijdverspilling was die ik ooit heb gezien.
dan heb je nog niet genoeg films gezien :P
pi_90039068
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:46 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dan heb je nog niet genoeg films gezien :P
dat klopt :P
En ik kijk ook niet elke film... kijk eerst wel trailer, beschrijving, cijfer imdb enz... om zoveel mogelijk flops te voorkomen :D
  Boks-Chick vrijdag 17 december 2010 @ 14:16:22 #153
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90043092
Vorige week voor het eerst naar een film in het fimhuis geweest, op uitnodiging van een vriendin. Deze film gezien: El secreto de sus ojos / The Secret in Their Eyes

Een Argentijnse film en een absolute aanrader imo.
Het gaat over een net gepensioneerde 'legal counselor' (weet geen correcte NL vertaling :@) die een boek wil gaan schrijven over een zaak waar hij aan gewerkt heeft in zijn vroege jaren. Een zaak die hem nooit heeft losgelaten, met name door de ervaringen die hij opdoet met de weduwenaar. HIj gaat graven in het verleden en dit leidt hem naar een (enigzins) verrassend plot.

Het leuke aan de film is dat de uitgangspunt voor de verandering niet eens een zaak is die niet opgelost is, want de zaak is wel opgelost. Waarom hij dan toch het verleden in duikt vertel ik verder niet want dat is een deel van de essentie die als een rode draad door de film heen loopt. De terugblikken spelen zich af in de jaren zeventig, en die sfeer en het tijdsbeeld is prachtig neergezet.

De hoofdpersoon is een man waar ik, op zijn uitstraling en de rust die hij heeft, mij zeer aansprak en hem gelijk sympathiek maakte. De drie andere belangrijke figuren (zijn ex bazin, zijn ex collega en de weduwenaar) zijn prima gecast in hun rol. Acteerprestaties zijn, op die van de hoofdpersoon na, niet altijd even geweldig maar dat doet niets af aan het verhaal. De onbeholpenheid geeft het zelfs wel ietsjes meer jus (dus wellicht juist expres zo gedaan, in which case my bad).

Al met al zeker een aanrader om te zien!

imdb-score: 8.3
BX-score: 9

N.B: grappig is dat IMDB zegt in de intro dat het om een niet-opgeloste zaak gaat, maar dat is absoluut niet juist! De zaak is wel opgelost!

[ Bericht 2% gewijzigd door BrandX op 17-12-2010 14:30:14 ]
lolwut
pi_90043236
Eens, ik vond het ook een goeie film! Mooie beelden ook. Zeker die in het stadion.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Boks-Chick vrijdag 17 december 2010 @ 14:20:55 #155
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90043262
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:20 schreef El_Matador het volgende:
Eens, ik vond het ook een goeie film! Mooie beelden ook. Zeker die in het stadion.
Die waren zeker heel erg mooi idd! De immensiteit indrukwekkend.
lolwut
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:27:09 #156
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90043475
Lijkt mij ook een toffe film!
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:06:36 #157
286575 Roces18
Chef de party
pi_90054192
Net the Town gezien, ik moet zeggen het was weer eens "fijn" om Ben Affleck op het witte doek te zien. Keek zeer lekker weg, maar het kon in ieder geval beter.

7,5! (aanrader)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:03:45 #158
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_90057012
Exam

Ik wist niet precies wat ik hiervan moest verwachten, dus ik begon te kijken met nogal tegenstrijdige gevoelens. Maar het viel allemaal gelukkig mee, de acteurs deden uistekend hun best, en het verhaal was leuk, en ook meeslepend. Deze film houdt je van begin tot eind geinteresseerd, en in spanning.
Het enige minpuntje was het eind, dat was een beetje jammer.

Toch een wel verdiende 7.5 van mij
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
pi_90058504
Shutter Island, Geweldig!

geef m een 9.5 :)
imdb: 8.0
Collectible solid silver personalised..
  Boks-Chick vrijdag 17 december 2010 @ 20:39:54 #160
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90058746
Net door de recensies in dit topic Mary & Max gezien.

Wat een vreselijke kut film!

want ik moest huilen op het eind :@ :'(

Een dikke 8!
lolwut
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:43:26 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90058979
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:39 schreef BrandX het volgende:

Een dikke 8!
Hahaha, ik dacht al: huh?!

Mary and Max! _O_.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:48:40 #162
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_90059278
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:39 schreef BrandX het volgende:

Een dikke 8!
Ik heb hem ook gekeken nav dit topic. Echt keihard zitten janken :o
My mama didn't raise no fool
  Boks-Chick vrijdag 17 december 2010 @ 20:58:32 #163
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90059875
Gelukkig, het ligt niet aan mij :'(
lolwut
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:00:01 #164
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90059969
Vandaag dus in de herkansing:

Winter`s Bone
De 17-jairge Ree leeft in het onherbergzame gedeelte van Missouri samen met haar labiele moeder en haar kleine broertje en zusje. Omdat haar moeder het niet aankan moet Ree voor het huishouden en haar broertje en zusje zorgen. De vader is niet in beeld, die zit gevangen. Wanneer op een dag de sherrif langskomt en haar verteld dat vadertjelief het huis en de grond waarop het staat als onderpand heeft gegeven voor z`n borg zet Ree alles op alles om vader zover te krijgen dat hij tijdens z`n proces zal verschijnen in de rechtbank...

De pas 20-jarige Jennifer Lawrence is hét hoogtepunt van deze pracht film. In haar eerste hoofdrol draagt ze de film zonder enig probleem. In ieder shot waarin ze te zien is voel je haar wanhoop en de druk die op haar ligt om goed voor haar gezin te zorgen en te zorgen dat ze niet hun huis verliezen. Afgaande op haar acteer prestatie hier mag je wel zeggen dat ze een talent is om in de toekomst rekening mee te houden.

De koude,kille sfeer die wordt neergezet pas uitstekend bij het desolate gebied waar het verhaal zich afspeelt. De (bijna) afwezigheid van een muziekale score zorgt ervoor dat dat nog iets wordt aangedikt en beter over komt.
Het is een erg meeslepend coming-of-age/roadmovie/drama geworden dat van begin tot einde boeit waarin de keerzijde van The American Dream pijnlijk aan het licht komt.
Waarschijnlijk een grote verrassing in vele einde jaars lijstje.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  Boks-Chick vrijdag 17 december 2010 @ 21:42:51 #165
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90062550
Trailer net gezien en oeh, my kinda movie! Die ga ik snel zien.
lolwut
pi_90063259
American Beauty
Wat een meesterlijke film. Heerlijke comedy, mooi drama, Amerikaanse zelfspot en feel-goodfilm in 1.

9.1/10

En ja, ik heb nog wel meer goeie films die ik nog niet gezien heb... :@ ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_90070413
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:16 schreef BrandX het volgende:
Vorige week voor het eerst naar een film in het fimhuis geweest, op uitnodiging van een vriendin. Deze film gezien: El secreto de sus ojos / The Secret in Their Eyes

[ afbeelding ]

Al met al zeker een aanrader om te zien!

imdb-score: 8.3
BX-score: 9

Ik zag je verslag en dacht, hej, die staat hier al een tijdje stof te verzamelen, maar even opgezet dus. Helemaal met je eens :-) heerlijk goede film
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
  Boks-Chick zaterdag 18 december 2010 @ 00:06:12 #168
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90070752
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:00 schreef single_queen het volgende:

[..]

Ik zag je verslag en dacht, hej, die staat hier al een tijdje stof te verzamelen, maar even opgezet dus. Helemaal met je eens :-) heerlijk goede film
:D leuk!
lolwut
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:13:23 #169
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_90071218
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:00 schreef single_queen het volgende:

[..]

een wijve-film dus?
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:16:54 #170
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_90071465
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:13 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

een wijve-film dus?
het is verre van een wijve-film. Alleen maar omdat twee vrouwen het goed vinden, is het niet meteen een wijfe-film. :')
  Boks-Chick zaterdag 18 december 2010 @ 00:17:33 #171
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90071515
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:13 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

een wijve-film dus?
nee, helemaal niet zelfs.
Deze gaat over secreto de sus ojos / The Secret in Their Eyes en niet over mary & Max ;)
lolwut
  zaterdag 18 december 2010 @ 02:27:45 #172
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90076129
Inception

Oordeel: Mja.. het is leuk om voor de verandering eens geen C film te kijken. Inception ziet er gelikt uit net zoals elke grote hollywood movie. De belichting, de grijs/oranje tint. Geen handycam werk met een filter in Vdub. Alleen het verhaal kon me niet zoveel boeien. Zit wel een interessant concept in over realiteit en het verliezen ervan. Maar voorderest viel ik zowat in slaap bij het verhaal. Er worden zoveel slechte films gemaakt ik snap het niet.. Shrek 4 vond ik leuker. In veel opzichten deed het me denken aan die andere film waar dicaprio in speelde. Ik dacht zijn vorige grote film. Shutter Island als ik me niet vergis.

6.5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_90076204
Beetje raar ook dat die gozer heel moeilijk gaat lopen doen voor z'n kindjes, terwijl hij z'n kindjes ook gewoon naar hem toe kan laten komen... :')
pi_90076286
Hm, ik vind Inception en Shutter Island niet echt op elkaar lijken. Of je zou het moeten gooien op: (misschien) iets met dromen. Maar voor de rest zijn het toch twee totaal verschillende films.
  zaterdag 18 december 2010 @ 03:05:28 #175
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90076537
2010: Moby Dick

Oordeel: ik bleef maar kijken naar dat ene blonde meisje. wie was dat ook alweer. Kende ik haar uit sabrina the teenage witch of.. nee zij speelde in Xena! Nu heeft ze alleen 15 kilo meer aan dr lijf. Afijn, je ziet heel veel mega-potvis met een hele lange spitse snuit en veel slagtanden. En dat kon mij nog het meeste boeien. In die zin was hij leuker dan "Mega Shark VS Giant Octopus" met Debbie Gibson. Erg zonde. Als Hollywood nou eens dat jaren 20 concept van King-Kong vs giant Snakes en dezen eens flink uitwerkten in twee uur durende spaktakels?

5.5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_90076566
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 december 2010 01:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Say Anything... (1989, VS, Cameron Crowe)
Een tijdloze tiener romcom zoals een tiener romcom behoort te zijn. De chemie tussen John Cusack en Ione Skye is echt ongelofelijk. Het zijn beiden karakters waarin ik met mee kon leven. Omdat ze meer zijn dan de twee stereotype tegenpolen, die toch voor elkaar vallen. Het zijn volledige karakters met echte gevoelens, twijfels en angsten. Waardoor de overeenkomsten groter worden dan de verschillen. Maar ook de andere karakters zijn goed geschreven. De vader is meer dan een ééndimensionale overbeschermende pappa. Er is ook oog voor zijn gevoelens en de redenen voor z'n gedrag. Het goede acteerwerk van John Mahoney helpt natuurlijk ook wel mee. Dan is er ook nog Lili Taylor als de beste vriendin van Loyd (John Cusack). Wat sowieso een briljante move is om de beste vrienden van Loyd twee meisjes te laten zijn i.p.v. de standaard vrienden.
Maar het is natuurlijk boven alles wel nog steeds John Cusack's film. De manier waarop hij ons laat meeleven met de pijn van het verdriet van Loyd bij de onvermijdelijke dal in de relatie is in weinig romcoms geëvenaard. Waar in de meeste romcoms dat dal een verplicht nummertje is, waar de kijker door heen moet. Is het in deze film het hoogtepunt van de film.
De film heeft een soundtrack, die nu ook nog steeds lekker is.
cijfer: 8.5
Ook net gezien. Je hebt gelijk. O+

En Beautiful Girls. Ook een geweldige film met een hele fijne cast. De scenes tussen de hoofdpersoon en Natalie Portman zijn echt ongelooflijk. Kijken als je van laidback komedie/drama houdt. 8
pi_90076788
Burn After Reading

Erg genoten van de film. Klik maar op de link voor inhoudelijke informatie over de film, want ik zou niet weten hoe ik dit het beste kan omschrijven.
Wat me vooral aansprak en wat de film een leuke bijsmaak gaf, waren de rollen van de opvallende acteurs in deze film. Ik heb het dan over George Clooney, John Malkovich en Brad Pitt. Malkovich speelt nog enigszins een rol die we vaker van hem zien vertonen, maar Clooney en Pitt zetten een personage neer die voor hen wat ongebruikelijk is.

Mijn waardering: 8
IMDB waardering: 7,2
  zaterdag 18 december 2010 @ 09:59:20 #178
286575 Roces18
Chef de party
pi_90078421
Harry Potter en de Vuurbeker

( Ja ik loop nogal achter met Harry Potters :P)
Ik vond dit de minst leuke film. Het is allemaal een beetje snel afgeraffeld zoals de opdrachten die zijn weergeven in 10 minuten speeltijd o.i.d. en de spanning tussen hermelien etc. die was ook niet goed weergeven vond ik zelf.

Maar hij keek wel lekker weg zoals alle andere delen dus een 6,5.
(Denk dat ik vandaag deel 5 maar ga opzetten lol)
pi_90081935

onzinfilm. af en toe echt hilarisch. tegen t einde wordt ie wat minder maar al met al een leuke film, zeker als je Cera fan bent. Enige onbegrijpelijke aan de film is dat ie een geil chineesje aan de kant zet voor een chagrijnig kutwijf met paars haar.
pi_90082361
Nothing Personal (Urszula Antoniak, 2009)
Prima Nederlandse productie.De twee hoofdrolspelers (Stephen Rea en Lotte Verbeek) leveren een puike prestatie, knap om zo sterk te acteren met maar weinig dialoog en kleine subtiele momenten die goed worden overgebracht. Verder mooie beelden van Ierse landschappen. 7.5

Je kan de film hier trouwens bekijken!
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:57:21 #181
286575 Roces18
Chef de party
pi_90083719
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:53 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
onzinfilm. af en toe echt hilarisch. tegen t einde wordt ie wat minder maar al met al een leuke film, zeker als je Cera fan bent. Enige onbegrijpelijke aan de film is dat ie een geil chineesje aan de kant zet voor een chagrijnig kutwijf met paars haar.
Ik vond het juist beter dat ie dat kinderlijk chineesje aan de kant gooide, die met paars haar is goddelijk :9~
pi_90083784
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:57 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik vond het juist beter dat ie dat kinderlijk chineesje aan de kant gooide, die met paars haar is goddelijk :9~
echt zo'n stereotype alto wijf
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:13:06 #183
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_90087464
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:57 schreef Roces18 het volgende:

[..]

True. Plus ze speelt de dochter van Bruce Willis in Die Hard 4 :)
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:51:42 #184
286575 Roces18
Chef de party
pi_90088454
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:13 schreef HenryHill het volgende:

[..]

True. Plus ze speelt de dochter van Bruce Willis in Die Hard 4 :)
Je laat me kwijlen ^^ :@ :9~ :9~
pi_90089442
Oeps, verkeerde.

[ Bericht 51% gewijzigd door JDx op 18-12-2010 18:45:22 ]
  Moderator zaterdag 18 december 2010 @ 17:37:45 #186
9859 crew  Karina
Woman
pi_90089653
Transmorphers
SF

Omdat ik echt niet meer wist welke film te kijken, maar weer een Asylum film opgezocht.

De aarde is overgenomen door machines, een soort kruising tussen transformers en Cylons, een groep rebellen wil de macht weer overnemen.

Wederom slecht geacteerd en slechte graphics. Toch was het verhaal op zich niet eens zo heel slecht, maar de uitvoering laat zwaar te wensen over helaas. De film is uit 2007, dus waarschijnlijk wel een beetje gejat van BSG.

Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:38:06 #187
286575 Roces18
Chef de party
pi_90096639
Harry Potter en de Orde van de Feniks

Ik vind het tot nu een van de beste uit de reeks. Verhaal is veel sterker en er gebeuren "leukere" dingen.

7,5
pi_90104605
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe

Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
140 minuten / 155 minuten (DVD Extended Edition)

geregisseerd door Andrew Adamson
met Georgie Henley, William Moseley en Skandar Keynes

Vier Britse kinderen worden naar het buitenhuis van een professor gestuurd, waar ze veilig zullen zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ze vinden een magische garderobe, waarmee ze in het mysterieuze land Narnia kunnen komen. Het land wordt overheerst door een slechte heks, en om haar te kunnen verslaan, moeten de kinderen leeuwenkoning Aslan vergezellen.

Ik vond het een hele leuke film, echt een film die zowel voor volwassenen als kinderen leuk is. En er zit ook een lekkere vaart in de film, waardoor hij niet gaat vervelen en makkelijk in 1 keer te kijken is. De film deed me wel een beetje denken aan lord of the rings, maar dan wat minder serieus en fantasy/sprookjes achtiger.
Hele leuke film, ga zeker de andere delen ook zien.
3.5*
pi_90105489
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:46 schreef casper019 het volgende:
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
140 minuten / 155 minuten (DVD Extended Edition)

geregisseerd door Andrew Adamson
met Georgie Henley, William Moseley en Skandar Keynes

Vier Britse kinderen worden naar het buitenhuis van een professor gestuurd, waar ze veilig zullen zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ze vinden een magische garderobe, waarmee ze in het mysterieuze land Narnia kunnen komen. Het land wordt overheerst door een slechte heks, en om haar te kunnen verslaan, moeten de kinderen leeuwenkoning Aslan vergezellen.

Ik vond het een hele leuke film, echt een film die zowel voor volwassenen als kinderen leuk is. En er zit ook een lekkere vaart in de film, waardoor hij niet gaat vervelen en makkelijk in 1 keer te kijken is. De film deed me wel een beetje denken aan lord of the rings, maar dan wat minder serieus en fantasy/sprookjes achtiger.
Hele leuke film, ga zeker de andere delen ook zien.
3.5*
Dat is je waardering of hoe moet ik het zien?
pi_90113563
Drugstore Cowboy
Dun verhaal over een aantal junks. Nergens echt boeiend. Het rolletje van William S. Burroughs is nog het leukste.
6.5/10

zondag 19 december 2010 @ 09:39:56 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90113946
Gisteren Io sono l'amore (Ik ben liefde) gezien met Tilda Swinton in de hoofdrol. Met de naam Tilda Swinton is ook alles wel gezegd eigenlijk. Zij draagt de film die zonder haar minder op mijn aandacht had kunnen rekenen.

Vandaag El secreto de sus ojos maar eens kijken :).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 19 december 2010 @ 10:12:43 #192
286575 Roces18
Chef de party
pi_90114245
Harry Potter & de Halfbloed Prins

Beste deel tot nu toe uit de reeks, er gebeuren een stuk spannendere dingen in, en het verhaal ontvouwt zicht.

8!
pi_90114867
Ik heb gisteren ´the american´ gezien.

Mooie beelden, lekker rustig tempo, een puike Clooney.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen het een dodelijk saaie film vinden maar ik vond hem erg lekker wegkijken.

Dat moppie was ook wel prima. :9~

8
  Boks-Chick zondag 19 december 2010 @ 11:06:55 #194
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90115189
quote:
7s.gif Op zondag 19 december 2010 09:39 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren Io sono l'amore (Ik ben liefde) gezien met Tilda Swinton in de hoofdrol. Met de naam Tilda Swinton is ook alles wel gezegd eigenlijk. Zij draagt de film die zonder haar minder op mijn aandacht had kunnen rekenen.

Vandaag El secreto de sus ojos maar eens kijken :).
ben benieuwd wat je er van vindt!
lolwut
  zondag 19 december 2010 @ 11:10:26 #195
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_90115253
Heb gisteren alle 3 de Lord of the Ring films gekeken.
Had de films nog nooit gezien,het was een hele lange zit, maar het was de moeite waard.
De 3e film was uitmuntend. De tweede en eerste waren ook erg goed.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  zondag 19 december 2010 @ 11:10:31 #196
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_90115257
Gisteren "Into the Wild" gezien.
Prachtfilm en nog echt gebeurt ook... ;(

En die muziek van Eddie Vedder...subliem *)
pi_90115274
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 00:08 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Dat is je waardering of hoe moet ik het zien?
dat zie je er toch bij staan of niet soms?
  † In Memoriam † zondag 19 december 2010 @ 11:14:07 #198
264940 8108139dpths
pi_90115336

heerlijke film... 7.4 ^O^

Ik had er heel wat van verwacht na het zien van de trailer... achteraf viel hij me echter nogal tegen, vnl. omdat het niets meer dan een regelrechte (en slechte) rip-off van Heat blijkt te zijn.

Cijfer: 5.9

quote:
Een verdomd fantastische prent van Clint Eastwood met Angelina Jolie en John Malkovich in een heerlijke bijrol. In deze film laat Jolie ook zien dat ze werkelijk kan acteren en niet alleen mooi of verleidelijk kan wezen. In het LA van eind de jaren 1920 wordt de zoon van een alleenstaande moeder ontvoerd. De LAPD beweert de zoon te hebben terug gevonden in een andere staat met medewerking van de plaatselijke politie daar. De moeder Jolie zegt dat de jongen haar zoon niet is en houdt dat ook vol. Dit wordt niet in dank afgenomen door een corrupte politiemacht en ze laten haar interneren. Gelukkig zijn er ook nog mensen die strijden tegen deze corrupte macht. De vraag die nu rijst is of ze ooit de waarheid zal ontdekken.
Zoals al eerder aangehaald, speelt Jolie hier een zeer sterke rol. Dit geld eigenlijk voor de gehele cast. Ook de sfeer zoals de kleding, het gedrag van mannen en vrouwen (ook tegenover elkaar) en de autos kloppen allemaal.
Changeling is een topfilm gemaakt door een regisseur die ons de laatste jaren sterk verwent. Clint Eastwood is een God!
_O_ Ijzersterke, meeslepende film met zeer sterk acteerwerk van Angelina Jolie, die je, als je er eenmaal in zit, niet meer los laat. _O_

Een waargebeurd verhaal overigens. :X ;(

Cijfer: 9.5
  zondag 19 december 2010 @ 11:20:09 #199
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90115500
Eens wat betreft Changeling. Briljante film! _O_.
Niet meer actief op Fok!
  Boks-Chick zondag 19 december 2010 @ 11:24:06 #200
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90115616
Changeling was inderdaad een zeer prettige verrassing tov wat ik er vooraf van verwachtte met Jolie in de hoofdrol.
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')