ik heb het toch al eerder gezegd en je fotos bewijzen het..... blackheathquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:41 schreef Individual het volgende:
Het vorige topic sloot met sneeuw.
Planet Greenwich Park
[ afbeelding ]
Planet Blackheath
[ afbeelding ]
Werkelijk super...we hebben hier de warmste lente die ik tot nu toe in 13 jaar hier heb mee gemaakt en ook buitengewoon droog (dit is qua werk niet zo leuk want irrigeren is irriteren..)quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:11 schreef Individual het volgende:
Op het moment heb je gelijk rechtsedirecte. Hoe gaat de lente/zomer bij jou?
Ja en het 9de deel hebben we met zijn allen redelijk snel vol gekregen!!quote:
Dank je!quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:14 schreef wonderer het volgende:
Wat een bijzondere foto's, zeg... hoe heb je dat gedaan?
gelukkig niet vaak zo hoorquote:Op woensdag 1 december 2010 03:38 schreef wonderer het volgende:
Wtf, die regen!Je kon beter een boot kopen dan die tuscon...
vies plakkerig weer.. voel me de hele dag bezweetquote:Op woensdag 1 december 2010 03:40 schreef wonderer het volgende:
En hoe snel verdwijnt dat water nou? En is het daarna van dat plakkerige warme weer of valt dat ook wel mee?
Mooie little planet!quote:Op woensdag 1 december 2010 03:24 schreef SlamD het volgende:
Probeer ik ook even te pronken met mijn oude veren. Hoewel ik wel moest valsspelen aangezien ik de brug niet helemaal op de foto had staan.
[ afbeelding ]
[edit]
Sorry. Wist niet dat het een sneeuwthema was.
leuk initatief maar is qua verzendkosten vanuit NZ niet te doen...jammerquote:Op woensdag 1 december 2010 13:26 schreef edcetera het volgende:
Mag ik de Kaaskoppen in dit topic nog wijzen, naar dit leuk initiatief:
Nederland - Buitenland - Kerstruilpakket
Als ik volgend jaar thuis ben voor Kerst lijkt het me een leuk idee en dan wil ik er misschien wel meer dan 1 sturen/ontvangen.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:26 schreef edcetera het volgende:
Mag ik de Kaaskoppen in dit topic nog wijzen, naar dit leuk initiatief:
Nederland - Buitenland - Kerstruilpakket
Dit komt allemaal erg ongelukkig over...hiervoor ga je noet naar het buitenland toe..quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:47 schreef revpolen het volgende:
ben momenteel totaal ongelukkig hierzo
mis me meisje en me kind ( komen pas over 27 dagen )
me werk is wel super leuk! maar rij elke avond met super veel pijn in me knie naar huis,
en daardoor zie ik het me geen 6 dagen in de week doen.. ( wat ze wel verwachten hierzo )
zit er nu over na te denken om of 3 dagen in de week te gaan werken ( wat uiteraard ook veel minder oplevert ) en meer tijd aan me meisje en kind te geven.
en dan na 6 maanden terug te keren naar Nederland
waarom nog 6 maanden blijven?
Vrienden/familie hebben al tickets gekocht tot die tijd..
heb nu net een nieuwe auto gekocht.
ben bezig met informatie in te winnen om die naar Nederland te krijgen ( iemand enig idee wat dit kost? )
Ik zat evne op je profiel te lurken en zie dat je al heel wat stappen hebt ondernomen ondanks je relatief jonge leeftijd...vader, geemigreerdquote:Op vrijdag 3 december 2010 19:13 schreef revpolen het volgende:
neuh wil me hele leven hier al heen
en denk als me vrouwtje en kind er zo zijn ik me al heel stuk beter voel
tot die tijd ga ik gewoon door met werken
en anders half jaartje relaxxen
kan het gelukkig missen
Inderdaad Maarten, het eerste jaar heb je vaak nog dat vakantiegevoel omdat alles nieuw en nog leuk isquote:Op zaterdag 4 december 2010 01:27 schreef maartena het volgende:
Het eerste jaar, en eigenlijk de eerste twee jaar zijn het zwaarst.... zeker in landen met een zware cultuurschok, en waar je de lokale taal niet goed kent.
Cultuurshock en lokale taal valt wel mee op Aruba denk ikquote:Op zaterdag 4 december 2010 01:27 schreef maartena het volgende:
Het eerste jaar, en eigenlijk de eerste twee jaar zijn het zwaarst.... zeker in landen met een zware cultuurschok, en waar je de lokale taal niet goed kent.
min karretjequote:Op dinsdag 7 december 2010 05:00 schreef revpolen het volgende:
hihi
de auto dealer had me geld nog niet ontvangen ( vanuit NLrekening.. )
zeg die breng je leen auto maar terug krijg je wel ff de mijne te
leen... komt die dit naar me werk brengen
van mij mag het nog ff duren! voor me geld hierzo is
[ afbeelding ]
Hij is vandaag weer verhoogt. Het is nu AWG 1,97 de liter.quote:Op dinsdag 7 december 2010 05:13 schreef revpolen het volgende:
1,95 de liter
0,82 euro cent per liter dus
Hier geen vuurwerk tijdens oud en nieuw...hier wordt alleen vuurwerk afgestoken tijdens Guy Fawkes vieringenquote:Op donderdag 9 december 2010 16:50 schreef maartena het volgende:
Ik heb elke dag vuurwerk....
10 minuten van Disneyland, en die gooien elke dag $10k aan vuurwerk de lucht in. Om 21:30 in de zomer, en 19:45 in de winter.
Wat grappig dat ze daar nog steeds Guy Fawkes vieren.quote:Op donderdag 9 december 2010 18:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Hier geen vuurwerk tijdens oud en nieuw...hier wordt alleen vuurwerk afgestoken tijdens Guy Fawkes vieringen
Toch zijn er elk jaar idioten die zelfs met een AK47 in de lucht schieten.... ze worden tegenwoordig wel vrij snel opgepakt, want buren praten vrij snel natuurlijk, en de politie staat altijd op scherp.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:21 schreef Individual het volgende:
Toen ik in Albuquerque o&n vierde (1999-2000) was er een campagne op tv tegen het in de lucht schieten met vuurwapens en dat er genoeg cellen vrij waren voor overtreders. Ze moesten vertellen dat die kogels ook weer (met dezelfde snelheid) naar beneden komen omdat die mensen dat niet wisten...
Even terug naar school hoor... 9,8m/s is net 35km/uurquote:maar gewoon met 9,8m/s, ofwel de zwaartekracht.
Ja dat bedoel ik eigenlijk ook..... er is een vaste formule voor. Maar wat ik dus eigenlijk bedoelde is dat een kogel niet harder naar benden komt vallen dan een ander object.quote:Op vrijdag 10 december 2010 02:52 schreef flipsen het volgende:
Even terug naar school hoor... 9,8m/s is net 35km/uur![]()
Het is al een paar weken geleden, maar als ik me goed herinner kan je de versnelling berekenen en gebruik je daarvoor 9,8m/s KWADRAAT voor. En dan heb je nog allerlei remmende factoren natuurlijk, dus er is op aarde wel een maximum, bijvoorbeeld bij parachutespringen. Exacte cijfers mag je zelf opzoeken
Ik ben destijds nog die lift aan de zijkant op geweest..... Het was een Chriet Titulaer project, die woonde in de regio en deed van alles rondom Utrecht..... blijven hangen toen ie klaar was met studeren in de domstadquote:Bizarre foto trouwens van die Apollo
Jaaa... daar heb ik ook nog een foto van. Was ik 12 jaar en dus samen met Opa en Oma naar de domtoren gegaan. Goede oude tijd was dat.quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben destijds nog die lift aan de zijkant op geweest..... Het was een Chriet Titulaer project, die woonde in de regio en deed van alles rondom Utrecht..... blijven hangen toen ie klaar was met studeren in de domstad
Die Apollo was trouwens op ware grootte.
Dat inderdaad. Bij natuurkunde heb ik behoud van energie geleerd. Als je een kogel 100m loodrecht de lucht inschiet trekt de zwaartekracht hem met dezelfde snelheid weer naar beneden. Of dat nu een kogel is of een piano maakt niet uit. In de praktijk zal de kogel wel afgeremd zijn, maar vallende kogels maken nog steeds slachtoffers.quote:Op vrijdag 10 december 2010 02:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Even terug naar school hoor... 9,8m/s is net 35km/uur![]()
Het is al een paar weken geleden, maar als ik me goed herinner kan je de versnelling berekenen en gebruik je daarvoor 9,8m/s KWADRAAT voor. En dan heb je nog allerlei remmende factoren natuurlijk, dus er is op aarde wel een maximum, bijvoorbeeld bij parachutespringen. Exacte cijfers mag je zelf opzoeken
Als Maarten zo hoor over AK47s dan zal dat best eens kunnen gebeuren! Ik hoop dat dat ver weg van Venice Beach is.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:42 schreef thomaster het volgende:
[..]
Vallende kogels die slachtoffers maken?
In de praktijk wordt de kogel inderdaad afgeremd, en wel zo dat ie een 'terminal velocity' krijgt. Hebben de Mythbusters een leuke uitzending over gedaan. Kan 'm zo snel niet vinden, maar wel de uitzending over de terminal velocity van een cent.quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:48 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Bij natuurkunde heb ik behoud van energie geleerd. Als je een kogel 100m loodrecht de lucht inschiet trekt de zwaartekracht hem met dezelfde snelheid weer naar beneden. Of dat nu een kogel is of een piano maakt niet uit. In de praktijk zal de kogel wel afgeremd zijn, maar vallende kogels maken nog steeds slachtoffers.
Dit jaar maken we het mee in LA!
Euuh...vooral laid-back en relaxed. Voor falang die lang in Thailand hebben gewoond valt het vaak wat tegen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:06 schreef Flammie het volgende:
Ik moet 6 januari naar Laos voor een nieuw visum. Ben benieuwd hoe Laos is
Zorg dat je een leuk feest hebt.... want op straat is er niet zoveel te beleven met oud en nieuw. Het leeft hier gewoon niet zo erg als bijv. in New York op Times Square.quote:
We hebben wel wat ervaring met in verre vreemde steden O&N te vieren en we zijn er een paar keer eerder geweest. Het gaat ook niet echt om de bezienswaardigheden. We hebben een hostel direct aan Venice Beach en we kennen er wat mensen dus dat komt wel goed.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Zorg dat je een leuk feest hebt.... want op straat is er niet zoveel te beleven met oud en nieuw. Het leeft hier gewoon niet zo erg als bijv. in New York op Times Square.
Nog nooit mee gemaakt..quote:Op donderdag 9 december 2010 14:30 schreef Remc0Aruba het volgende:
Ja, maar het moet wel op het eiland zijn. Anders is er niks te koop.
Wel eens vuurwerk hier meegemaakt ? Zo nee, bereid je voor....
26e Ams - Heathrow - ezequote:Op woensdag 22 december 2010 13:08 schreef Individual het volgende:
Morgen een 2e poging om naar LA te vliegen en de volgende dag door naar Albuquerque. De eerste poging is gestrand door het slechte Britse organisatievermogen bij sneeuw.![]()
We komen dus net voor Kerstavond aan om het met de familie te vieren en dan op de 30e naar LA voor een week.
quote:Op woensdag 22 december 2010 13:14 schreef flipsen het volgende:
Lekker hutjemutje op het strand liggen, echt iets waar ik van houd.
Als je het dan ook nog doet op een plek waar heel Tokkie Argentinie samen komt is er helemaal niks aan.quote:
Zou ik ook doen maar het moet wel kunnen, misschien vinden flip's schoonlui het wel leuk om daar te gaan zitten.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je het dan ook nog doet op een plek waar heel Tokkie Argentinie samen komt is er helemaal niks aan.
Ga dan naar Villa Gesell, Pinamar of desnoods Mar de Ajo of zo, je wordt toch maar een keer 60
Dat dusquote:Op woensdag 1 december 2010 02:29 schreef popolon het volgende:
Niet te snel graag, ik mot 't wel kunnen bijhouden.
Hier nog een beetje warmer, heb vandaag inkopen gedaan voor de kerstbarbeque on the beachquote:Op donderdag 23 december 2010 01:55 schreef maartena het volgende:
Hier 6 dagen regen gehad.... wat eigenlijk enorm VEEL is voor Zuidelijk California. En dan ook harde regen, veel problemen met blanke straten etc.....
Met kerst.... schijnt de zon weer en is het een graad of 20. Dat wordt dus na-tafelen in de tuin.
Zou koud is het hier dit jaar nog niet geweest, maargoed, ik woon vlakbij een fjord, dat scheelt nogal. Mijn vrouw was enkele weken geleden voor haar werk in Røros en daar was het -33, maar da's vrij normaal daar.quote:Op donderdag 23 december 2010 01:27 schreef KarinJ. het volgende:
@Fogel, hier in het zuiden hebben we -23 gehad, we gaan nu naar t warme Nederland.
Ga je traditioneel Norsk julemat eten?
Lekker fris. Is nog best te doen als het niet echt waait.quote:Op donderdag 23 december 2010 09:09 schreef Fogel het volgende:
in Røros en daar was het -33, maar da's vrij normaal daar.
Over het algemeen is daar weinig wind gelukkig.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Lekker fris. Is nog best te doen als het niet echt waait.
Bij jou in de familie trouwen ze verkleed als Kerstnman?quote:Op donderdag 23 december 2010 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als je gaat trouwen kan je het nog een keer aan driverr
quote:Op donderdag 23 december 2010 09:25 schreef Drive-r het volgende:
Brrrr, ik ga vandaag richting Stockholm. Enorm klote, ik moest de Kerstman doen dit jaar voor alle kids in de familie, is mijn vriendin dat pak kwijt geraakt met haar bagage deze week![]()
Moet ik GVD vandaag nog een nieuw pak kopen
quote:Op donderdag 23 december 2010 21:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bij jou in de familie trouwen ze verkleed als Kerstnman?
kom op Maarten, that's part of Xmas, get in to the spirit of thingsquote:Op donderdag 23 december 2010 21:53 schreef maartena het volgende:
[..]
NIET in lange rijen bij de kassa staan nadat je jezelf door drukte heen worsteld.....
Hou je vooral niet inquote:Op vrijdag 24 december 2010 04:57 schreef popolon het volgende:
Ik had bijna de neiging te zeggen 'ja kerel, dat weet ik.'
Ja zeker.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kerstmis in NL en morgen proberen om in Brazilië of Argentinië te geraken?
Popi, kende je vrouw wel je vader ?
Wat eet jij met kerst? Laotiaans of Europees?quote:Op zaterdag 25 december 2010 05:17 schreef breaky het volgende:
3 wijntjes en veels te veel bier in de bar gisteravond...ik heb nog steeds een hangover![]()
Wel heerlijk getafeld trouwens.![]()
Ben nog steeds blij dat we dit jaar besloten hebben gewoon geld te geven aan het personeel in plaats van kadootjes.
Hier ook, met veel goed eten en wijn.quote:Op zondag 26 december 2010 05:59 schreef Gaoxing het volgende:
Zoonlief zit 'last xmas' te zingen op z'n bed
Wij hebben leuke, rustige dagen gehad. Vooral georienteerd op het gezin, zoals inmiddels traditie is.
Dit jaar hebben we op de 24ste Europees (Frans) gegeten en gisteren Laotiaans. Allebei erg lekker.quote:Op zondag 26 december 2010 06:01 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wat eet jij met kerst? Laotiaans of Europees?
Ey als je in Chiang Mai bent en wilt meeten ofzo stuur gerust een PMquote:Op zondag 26 december 2010 05:59 schreef Gaoxing het volgende:
Wij hebben leuke, rustige dagen gehad. Vooral georienteerd op het gezin, zoals inmiddels traditie is. Zojuist naar het noorden gevlogen en ingechecked in ons hotel. 't Leven is goehoed!
En wat eten jullie met de feestdagen? Ik neem dat jullie qua eten vrij internationaal ge-orienteerd zijn...quote:Op zondag 26 december 2010 05:59 schreef Gaoxing het volgende:
Wij hebben leuke, rustige dagen gehad. Vooral georienteerd op het gezin, zoals inmiddels traditie is. Zojuist naar het noorden gevlogen en ingechecked in ons hotel. 't Leven is goehoed!
In de UK heb je nog iets meer, daar krijg je de 24e een halve dag, en de 27e en 28e volledig vrij.... Relaxed!quote:Op zondag 26 december 2010 06:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Hier ook, met veel goed eten en wijn.Morgen lekker niks doen.
Leuke wel in de VS is dat als een vakantiedag zoals kerst in het weekend valt je hem de dag ervoor of erna terugkrijgt. Was vrijdag vrij dus.
Hier kost de kerstweek plus 1.5 dag dit jaar maar 2.5 dag, aangezien we 31e ook een halve dag krijgen en de 3e vrij is.quote:Op zondag 26 december 2010 11:01 schreef Fogel het volgende:
Bij mijn werkgever kost 1 kerstweek + een halve dag maar 2 vakantiedagen, ongeacht hoeveel dagen er in het weekend vallen.
En met pasen 10 dagen vrij zonder vakantiedagen op te moeten nemen. En nee, ik werk niet in een kerk![]()
Dat laatste was ons ruimschoots opgevallenquote:Op zondag 26 december 2010 10:17 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ey als je in Chiang Mai bent en wilt meeten ofzo stuur gerust een PM![]()
Of als je iets wilt weten
Vanavond is walking street in Chiang Mai btw
Ik wilde antwoorden dat dat niet zo is, maar bij nader inzien wel, ja. Wel heel traditioneel, en dus niet Aziatisch. Vooraf een salade met pancetta, gerookte eendeborst (ik ben een tijdje kok in Frankrijk geweest, en deed daar veel met eend), bosbessen en dressing met frambozenazijn. Als hoofdgerecht rode kool, appelmoes (die twee stonden te pruttelen en het rook echt net als bij m'n oma vroeger), gebakken eendeborst, ham en cranberries (blijven hangen uit Guam), en aardappeltjes op z'n frans. En zelfgemaakt mint/chocolade-ijs met versgebakken chocoladekoekjes toe.quote:Op zondag 26 december 2010 10:22 schreef breaky het volgende:
[..]
En wat eten jullie met de feestdagen? Ik neem dat jullie qua eten vrij internationaal ge-orienteerd zijn...
De internationale school waar m'n kinderen op zitten heeft ook drie weken. Man heeft alleen 3 januari. En ik heb, op m'n Australische opleiding, helemaal nietsquote:Op zondag 26 december 2010 11:21 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik, onderwijs Zweden, heb drie weken vakantie dit jaar. Mijn neefjes in Nederland hebben maar 1 week, gek genoeg.
Doh!quote:Op zondag 26 december 2010 10:40 schreef Drive-r het volgende:
[..]
In de UK heb je nog iets meer, daar krijg je de 24e een halve dag, en de 27e en 28e volledig vrij.... Relaxed!
Het is jaaaaren geleden dat ik zelf gekookt heb met kerst...we hebben ons lekker laten verwennen door naar een, voor Laotiaanse standaard, duur restaurant te gaan.quote:Op zondag 26 december 2010 14:27 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik wilde antwoorden dat dat niet zo is, maar bij nader inzien wel, ja. Wel heel traditioneel, en dus niet Aziatisch. Vooraf een salade met pancetta, gerookte eendeborst (ik ben een tijdje kok in Frankrijk geweest, en deed daar veel met eend), bosbessen en dressing met frambozenazijn. Als hoofdgerecht rode kool, appelmoes (die twee stonden te pruttelen en het rook echt net als bij m'n oma vroeger), gebakken eendeborst, ham en cranberries (blijven hangen uit Guam), en aardappeltjes op z'n frans. En zelfgemaakt mint/chocolade-ijs met versgebakken chocoladekoekjes toe.
Ik heb de hele aankomende week betaald vrij. Oh, en vrijdag ook inderdaad.quote:Op zondag 26 december 2010 06:29 schreef popolon het volgende:
Hier ook, met veel goed eten en wijn.Morgen lekker niks doen.
Leuke wel in de VS is dat als een vakantiedag zoals kerst in het weekend valt je hem de dag ervoor of erna terugkrijgt. Was vrijdag vrij dus.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 05:05 schreef flipsen het volgende:
Met 6 man en 2 kids hebben we hier lekker van kunnen eten op kerstavond
[ afbeelding ]
Toch nog wel kunnen genieten van de business class stoelen op het eerste stuk?quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:35 schreef Individual het volgende:
Posole, enchiladas, tamales en heel veel suikerdingen gegeten deze Kerst.![]()
Nu op ABQ Sunport wachtend op de vlucht naar LAX via Tuscon. Na 4 dagen sneeuwvertraging in Londen bijna sneeuwvertraging in Albuquerque, maar we hebben geluk.
ik heb het gevoel dat ik bij het verkeerde bedrijf werk haha,quote:Op vrijdag 31 december 2010 09:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Toch nog wel kunnen genieten van de business class stoelen op het eerste stuk?
Hij had een upgrade wegens de vertragingquote:Op vrijdag 31 december 2010 10:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik heb het gevoel dat ik bij het verkeerde bedrijf werk haha,
Alhoewel, mijn baas vliegt zelf ook cattle class terwijl hij net over de 2 meter is
En, gisteren nog het vuurwerk bij Ling and Sons gezien ?quote:Op maandag 27 december 2010 06:21 schreef revpolen het volgende:
zo mijn kerst zit er op..
deze week 82 uur gewerkt
en dat nog tot uhh midden jan ofzo?
gelukkig wel bijna vrouwtje hierzo
morgen vuurwerk kopen
Dat was geweldig! Eerst aan de bar een paar drankjes en daarna plat op bed. Als het geen upgrade was geweest hadden we het nooit gedaan. Upper Class is 10x de normale prijs.quote:Op vrijdag 31 december 2010 09:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Toch nog wel kunnen genieten van de business class stoelen op het eerste stuk?
eensgelijk maar ik heb een verrassing voor je, het is nu half acht 's ochtends op Nieuwsjaardag but it is just an other dayquote:Op vrijdag 31 december 2010 19:29 schreef KarinJ. het volgende:
Ik wens jullie een goed en spannend 2011 toe.
hahaquote:Op zaterdag 1 januari 2011 00:09 schreef flipsen het volgende:
Daarentegen ga ik straks lekker in de tuin zitten en wat vlees op de parilla gooien
same here Flipsen, het is hier nu 1 uur 's middags en mijn vrouw is bezig de BBQ lunch voor te bereiden.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 00:09 schreef flipsen het volgende:
Daarentegen ga ik straks lekker in de tuin zitten en wat vlees op de parilla gooien
wat voor op de bbq Maarten?quote:Op zondag 2 januari 2011 05:26 schreef maartena het volgende:
Ik heb geen sneeuw.... maar wel papegaaien in mijn voortuin
[ afbeelding ]
Nah, hier doen we niet aan roadkill bbq, zoals in Kentuckyquote:
Een lammetje ook goed? Gistermiddag het begin van het nieuwe jaar op de campo gevierd met wat vrienden, was weer goed geslaagd.quote:
In Noorwegen worden beide varianten ongeveer gelijk gebruikt.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:50 schreef maartena het volgende:
2011:
Voor hen die in Engelstalige landen wonen:
Is het bij jullie gangbaar om "twenty-eleven" te gebruiken of "two-thousand-eleven"?
Voor hen die in andere landen wonen:
Wordt bij jullie een variant met "twintig", of eentje met "tweeduizend" gebruikt?
2000-11 en 20-11 worden beide wel gebruikt.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:50 schreef maartena het volgende:
2011:
Voor hen die in Engelstalige landen wonen:
Is het bij jullie gangbaar om "twenty-eleven" te gebruiken of "two-thousand-eleven"?
Voor hen die in andere landen wonen:
Wordt bij jullie een variant met "twintig", of eentje met "tweeduizend" gebruikt?
Het is deze week inderdaad - voor Zuid-Californische standaarden - redelijk koud! Maar eigenlijk alleen 's nachts.... dan koelt het af tot een graad of 5. In de bergen rond L.A. sneeuwt het en vriest het wel, maar dat doet het elk jaar natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:13 schreef Individual het volgende:
Wat is het trouwens koud in LA Maarten! Nog nooit zo koud hier meegemaakt. Maar goed dat we een toffe hostel met toffe mensen hebben.
Toch zit daar een klein verschil tussen.....quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:24 schreef SlamD het volgende:
Volgens mij was het 20-10, dus ook 20-11 hier volgens mij.
Australiers korten de korste woorden al af, dus het lijkt me sterk dat ze voor de lange variant gaan.
Aan de andere kant, ik heb ook nooit zo neiging gehad om "negentienhonderd negenennegentig" (of hoe het ook geschreven mag zijn) te zeggen, dus alleen de 200x-jaren waren uitzonderingen.
Haquote:Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
Een lammetje ook goed? Gistermiddag het begin van het nieuwe jaar op de campo gevierd met wat vrienden, was weer goed geslaagd.
[ afbeelding ]
Nu wel een poeh-poeh buikje...
Zelfs Key West was vorige week fris. Maar met 58 was het toch nog vrij warm mbt de rest van het land.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is deze week inderdaad - voor Zuid-Californische standaarden - redelijk koud! Maar eigenlijk alleen 's nachts.... dan koelt het af tot een graad of 5. In de bergen rond L.A. sneeuwt het en vriest het wel, maar dat doet het elk jaar natuurlijk.
Same here,quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:24 schreef SlamD het volgende:
Volgens mij was het 20-10, dus ook 20-11 hier volgens mij.
Australiers korten de korste woorden al af, dus het lijkt me sterk dat ze voor de lange variant gaan.
Ik vind het idd zeer fris. V/d week ook in vergist, dus nu lekker verkoudenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is deze week inderdaad - voor Zuid-Californische standaarden - redelijk koud! Maar eigenlijk alleen 's nachts.... dan koelt het af tot een graad of 5. In de bergen rond L.A. sneeuwt het en vriest het wel, maar dat doet het elk jaar natuurlijk.
2 dagen nadat we wegvlogen uit Albuquerque werd er 's nachts 1 voorspeld...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 04:49 schreef EnochRoot het volgende:
[..]
Zelfs Key West was vorige week fris. Maar met 58 was het toch nog vrij warm mbt de rest van het land.
Het zou hier -17 worden vandaag, maar het is maar -11C. -17C valt best mee zolang het windstil en droog is.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 08:37 schreef Individual het volgende:
[..]
2 dagen nadat we wegvlogen uit Albuquerque werd er 's nachts 1 voorspeld...Dat is -17C!
Waarom is dat een probleem?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:29 schreef Jagärtrut het volgende:
mijn nick betekend dat ik moe ben in het Zweeds. Ik heb een nieuwe nick ivm herkenbaarheid van m'n voornaam in m'n oude nick.
ach, eens een baan in Nederland willen zoeken, 2 woorden bij elkaar plakken in google, et voila, fok! is de eerste hit...quote:
Ah.... mjah, dat probleem heb ik niet zo, zelfs niet als je mijn nick in Google smijt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:40 schreef Jagärtrut het volgende:
ach, eens een baan in Nederland willen zoeken, 2 woorden bij elkaar plakken in google, et voila, fok! is de eerste hit...
Je youtube videos zijn de eerste hit bij mijquote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ach, eens een baan in Nederland willen zoeken, 2 woorden bij elkaar plakken in google, et voila, fok! is de eerste hit...
als je er Zweden bij gooit dan krijg je vrij veel Fok! geschiedenis..quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je youtube videos zijn de eerste hit bij mij
Je gaat rechtstreeks naar Vientiane over de friendship bridge? Anyway de eerste verassing verandering is positiefquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:20 schreef Flammie het volgende:
nice.. morgen moet ik naar Laos voor mijn nieuwe visum etcLange reis voor de boeg en ik ga met de bus (vanuit Chiang Mai). Ben benieuwd hoe Laos is, maar lijkt me allemaal meer van hetzelfde en zal vast weinig problemen of verassingen opleveren
Zwaai maar even als jullie langsrijden, wij wonen ong. 1 km voor het Llaollao hotelquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zo effe 4 dagen chili daarna naar bariloche en punta
Dos mille dies un. (2000 - 11)quote:Op dinsdag 4 januari 2011 01:00 schreef flipsen het volgende:
Dos mil once... Valt weinig aan af te korten
Jepquote:Op woensdag 5 januari 2011 02:49 schreef breaky het volgende:
[..]
Je gaat rechtstreeks naar Vientiane over de friendship bridge? Anyway de eerste verassing verandering is positief
En dat is alleen nog maar binnen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
wooowww Individual, dat is echt een mooie " over the top" kerstboom
same here, hier blijft de kerstboom ook geen dag langer dan driekoningen staan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 06:35 schreef maartena het volgende:
Ik heb alle kerstspullen, zoals het hoort natuurlijk, zo rond driekoningen (6 Januari) allemaal weer opgeborgen.
Jup... En dan is een accuut geval als een beenbreuk inderdaad erg lastig, maar je kan er altijd wel een mouw aan passen. Kost wel vaak een kapitaal, die mouwquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:26 schreef Gaoxing het volgende:
Hadden we het hier een tijdje geleden niet over dat het vervelend is als je in het buitenland zit, en er is iets met je ouders?
Of een tijdelijke opname in een verpleeghuis tot ze loopgips heeft en de honden misschien naar een vriendin of in het ergste geval naar een asiel? Best lastig als je ver weg zit hebben wij ook ondervonden. Terwijl ook wij toch in zo'n 10 uur bij de familie kunnen zijn. Sterkte in ieder geval!quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, wat lastig lijkt me dat inderdaad. Zoals individual al zegt, Zweden is ook niet zo ver weg, als het echt nodig is kun je binnen een dag in NL zijn.
Heeft je moeder helemaal geen netwerk waar ze op kan leunen, Goaxing? Sterkte! En flipsen ook...
Ja, het blijkt best goed te gaan. Onze landlijn deed het alleen niet, haar laptop blijkt in reparatie, mijn prepaid kan niet naar NL bellen, en in de tijd dat ik moest wachten tot hub thuis kwam en ik op zijn telefoon kon bellen had ik de grootste problemen bedachtquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft je moeder helemaal geen netwerk waar ze op kan leunen, Goaxing? Sterkte! En flipsen ook...
Dat wilde ik ook net gaan zeggen. Sterkte!quote:
toen mijn oma anderhalf jaar geleden overleed, en ik nog een Nederlandse reisverzekering had, dekte die alle kosten, en heeft alle vluchten etc. voor me geboekt..quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook net gaan zeggen. Sterkte!
Mijn opa is in 2004 overleden en ik ben blij dat ik zo snel bij de familie heb kunnen zijn. Het is natuurlijk ook niet alleen maar de afstand, maar ook, hoe slecht het ook klinkt, de kosten. Dat valt voor mij nog wel mee, maar ik kan me voorstellen dat dat voor langere afstanden expenonetieel stijgt.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:17 schreef Gaoxing het volgende:
Toen ik vanmiddag zei dat oma misschien niemand had om de hond uit te laten begonnen de oogjes van jongste (6) al te glimmen. Die zag zichzelf best alleen naar Nederland vliegen om oma te gaan helpen
Dat is het probleem, dat weet niemand (nog). Zie ook Vader slokdarmkanker, wat nu?quote:Sterkte flipsen, dat klinkt als akelig nieuws, maar dus niet hele korte termijn?
Mijn ouders hebben geen hondquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Flipsen, kunnen de buren niet helpen? Een hond uitlaten kost je echt niet zoveel tijd
Mijn kerstboom blijft zeker tot eind februari nog wel goed, dus die gaat nog niet weg.quote:Op woensdag 12 januari 2011 06:35 schreef maartena het volgende:
Ik heb alle kerstspullen, zoals het hoort natuurlijk, zo rond driekoningen (6 Januari) allemaal weer opgeborgen.
Yep, dat gebeurt nu ook, met nog een vrijwilliger achter de hand.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
kunnen de buren niet helpen? Een hond uitlaten kost je echt niet zoveel tijd
Oe, wat naarquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:11 schreef flipsen het volgende:
Dat is het probleem, dat weet niemand (nog). Zie ook Vader slokdarmkanker, wat nu?
Heeft nog geen beslissing genomen. Vorige week had hij weer een onderzoek, volgende week de uitslag en dan maar horen hoe het gaat. Voorlopig voelt hij zich (lichamelijk) nog opperbest en ik heb het vermoeden dat hij uiteindelijk niet voor de operatie gaat kiezen. Dus dan wordt het een kwestie van afwachten vrees ik.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:44 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oe, wat naarWat heeft hij gekozen en hoe gaat het nu?
Sorryquote:Op zaterdag 22 januari 2011 04:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
maar even een schopje om weer wat leven in de brouwerij te brengen na de akelige dicussie over al het ziek en zeer van afgelopen week.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 08:41 schreef maartena het volgende:
Brouwerij? Ik heb net een "Arrogant Bastard" op:
[ afbeelding ]
7.2% Alcohol.
Toch een heel stuk beter dan dat gele pisbier!
Hier ook niet echt iets spannends aan de hand, hard werken en lange dagen maken omdat we bezig zijn met de oogst van onze tulpenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 08:45 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Anyway, verder is er niet zoveel te beleven hier
Gips is irritant!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 08:45 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
SorryMaar ik had het alleen maar over een gebroken been (wat overigens wat ernstiger bleek dan verwacht, dus nu nog een keer 3 weken geen loopgips).
Anyway, verder is er niet zoveel te beleven hier, afgezien van vooral veel studeren. Op zich wel leuk: m'n afgelopen opdracht met 3 Australiers gemaakt, en nu werk ik met een Australische die in Abu Dhabi woont.
Waar ga je heen, Fogel?
Hahaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:09 schreef Fogel het volgende:
Vermakelijke topics: Verjaardagen in een kring en Verjaardagen in een kring #2
Ik vraag me af waarom het eigenlijk zo is in NL...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Hahazo herkenbaar in NL. Dat is hier wel anders, gelukkig.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:09 schreef Fogel het volgende:
Vermakelijke topics: Verjaardagen in een kring en Verjaardagen in een kring #2
Geen idee..... bij ons loopt iedereen gewoon overal rond, inclusief de Nederlandse vrienden die ik heb. Binnen en buiten inderdaad.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:17 schreef Fogel het volgende:
Ik vraag me af waarom het eigenlijk zo is in NL...
En gelukkig is het hier ook (voor Nederlandse begrippen) totale chaos met mensen die gewoon op random plekken in of buiten het huis zijn.
Om 18:00 of 20:00 eten? Dan zijn de restaurants hier nog niet eens openquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:23 schreef maartena het volgende:
Nederlanders zijn wel meer een routinevolk volgens mij.... er dient tussen 18:00 en 18:30 gegeten geworden. Bij mij is dat allemaal veel losser, soms om 18:00, soms om 20:00, tis maar net hoe het uitkomt, en wanneer wie zin heeft in koken.
Huh? Als ik in Argentinie zo rond 20:00 de stad binnen wandel voor een hapje, wil je zeggen dat ik dan nergens terecht kan?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:44 schreef flipsen het volgende:
Om 18:00 of 20:00 eten? Dan zijn de restaurants hier nog niet eens open
Dat zou wel kunnen, maar ik denk dat het als raar word gevonden. Meeste Argentijnen eten pas rond 21.00-22.00 las ik een keer. Weet niet of het waar is hoorquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Huh? Als ik in Argentinie zo rond 20:00 de stad binnen wandel voor een hapje, wil je zeggen dat ik dan nergens terecht kan?
Siquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:17 schreef maartena het volgende:
Huh? Als ik in Argentinie zo rond 20:00 de stad binnen wandel voor een hapje, wil je zeggen dat ik dan nergens terecht kan?
In de weekenden de volgende dagquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:27 schreef Diconnected het volgende:
Dat zou wel kunnen, maar ik denk dat het als raar word gevonden. Meeste Argentijnen eten pas rond 21.00-22.00 las ik een keer. Weet niet of het waar is hoor
Ik heb het een keertje in Italie meegemaakt in een heel klein plaatsje. Net aangekomen met de auto, hongerig, maar we mochten het restaurant niet in om 19:50. Kom maar terug over 40 minuten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:17 schreef maartena het volgende:
kijk dat is heel wat anders dan de conservatieve mentaliteit hier in het diepe zuiden van NZ waar om 6 uur 's avonds de restaurants vol zitten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:27 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen, maar ik denk dat het als raar word gevonden. Meeste Argentijnen eten pas rond 21.00-22.00 las ik een keer. Weet niet of het waar is hoor
Ik zit momenteel in Maleisië tot 21 februari en dit was ook 1 van mijn grootste ergernissen ! Ze maken ook veel gebruik van die draadloze stickjes ipv van een modem/router wat wij in Nederland kennen.quote:Hier ook weinig te melden. Gewoon elke dag werken. Ben sinds oktober Luang Prabang niet uit geweest. Verder begint het ontzettend trage internet me hier steeds meer op de zenuwen te werken
Same here. Nu moet ik wel zeggen dat Laos ietsje conservatiever ingesteld is dan Thailand dus alles minder laat open blijft.quote:Op woensdag 26 januari 2011 03:25 schreef Gaoxing het volgende:
Hier wordt prompt om 6 uur gegeten, want 7 uur naar bed, half 8 licht uit
Thai eten ook vrij vroeg, maar dan zijn er wel markten/standjes met eten tot diep in de nacht
Ik heb hier nu ADSL met 128kb...dat had ik in Nederland 10 jaar geleden al niet meer. Nu kan ik wel sneller krijgen (max 2mb) maar dat is ook ranzig duur (ettelijke honderden euros per maand)quote:Op woensdag 26 januari 2011 03:29 schreef marckvandijk het volgende:
[..]
Ik zit momenteel in Maleisië tot 21 februari en dit was ook 1 van mijn grootste ergernissen ! Ze maken ook veel gebruik van die draadloze stickjes ipv van een modem/router wat wij in Nederland kennen.
Omdat gezonder is een ritme te hebben?quote:Op woensdag 26 januari 2011 05:07 schreef wonderer het volgende:
Ik weet nog wel dat ik het eerste jaar het eten om zes uur klaar wilde hebben, tot ik op een dag dacht "waarom eigenlijk??"
Dus nu kook ik als het me uitkomt
128 Kb.... dat is wel heel erg traag.quote:Op woensdag 26 januari 2011 05:07 schreef breaky het volgende:
Ik heb hier nu ADSL met 128kb...dat had ik in Nederland 10 jaar geleden al niet meer. Nu kan ik wel sneller krijgen (max 2mb) maar dat is ook ranzig duur (ettelijke honderden euros per maand)
3G is volgens mij gecapt op 144kb hier maar zeker weten doe ik dat niet.
Het is vooral zaak gelijk je draadloos netwerk te beveiligen want anders wil de hele buurt nog wel eens van je internet gebruik maken!
Ze zijn er wel mee bezig om e.e.a te upgraden hier qua hardware en nieuwe kabels in de grond.quote:Op woensdag 26 januari 2011 06:40 schreef maartena het volgende:
[..]
128 Kb.... dat is wel heel erg traag.
Ik hoor mensen in Nederland met 60, 100, 120 Mbps verbindingen.... en mijn moeder had een aanbieding voor glasvezel gekregen bij haar thuis en vroeg mij of 30 Mbps (de goedkoopste variant) snel genoeg was!
Kom ik aan met mijn 24 Mbps down, 3 Mbps up..... wat echt het snelste is wat ik KAN krijgen waar ik woon.....
Snel zat overigens. Kan er alles mee doen wat ik wil.
Mijn 3G blackberry gaat iets van 1 tot 2 Mbps, meer krijg ik er echt niet uit. Meestal dichter bij de 1 dan de 2
In Thailand is het overigens ook niet voorruit te branden. Maar ik heb van een vriend vernomen dat er toch ergens in China een zwart gat zit waar alle informatie wegvloeit. Waarom dat is? geen idee.quote:Op woensdag 26 januari 2011 03:29 schreef marckvandijk het volgende:
[..]
Ik zit momenteel in Maleisië tot 21 februari en dit was ook 1 van mijn grootste ergernissen ! Ze maken ook veel gebruik van die draadloze stickjes ipv van een modem/router wat wij in Nederland kennen.
Dus zeg maar ver van de bewoonde wereldquote:Op woensdag 26 januari 2011 12:00 schreef breaky het volgende:
[..]
Ze zijn er wel mee bezig om e.e.a te upgraden hier qua hardware en nieuwe kabels in de grond.
Ik vind het niet zo heel erg om langzaam internet te hebben. Het punt is echter dat Luang Prabang helaas een gebrek heeft aan veel voorzieningen die in Vientiane en in buurlanden wel beschikbaar zijn. Ik noem bijvoorbeeld een bioscoop, leuke winkels, supermarkt, theater of zelfs actuale DVD's of boeken. Dan wil je nog wel eens je toevlucht zoeken tot het internet voor wat afleiding.
Ja...je kunt je hier heel makkelijk afsluiten van de rest van de wereld. Alhoewel dit stadje (ongeveer 100.000 inwoners) erg toeristisch is, er relatief erg weinig media beschikbaar. Daarnaast ligt het ook vrij afgelegen. Lokale mensen zijn hier vaak absoluut niet op de hoogte van wat er zich in het buitenland afspeelt. Rellen in Bangkok, overstromingen in Myanmar, Typhoons in Vietnam en aardbevingen in China....de Lao haalt zijn schouders op en schoffelt wat door op zijn stukje land.quote:Op donderdag 27 januari 2011 05:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus zeg maar ver van de bewoonde wereld
en de Nieuw Zeelander zou zeggen: should be right matequote:Op vrijdag 28 januari 2011 07:35 schreef breaky het volgende:
[..]
de Lao haalt zijn schouders op en schoffelt wat door op zijn stukje land.
Nu ik weer terug in NL ben, met m'n Franse husband, ben ik tot mijn stomme verbazing ook op de NL eettijden overgegaan!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Om 18:00 of 20:00 eten? Dan zijn de restaurants hier nog niet eens open
Daar wen ik volgens mij nooit meer aan. Hoewel ik het hier weer een beetje vervelend vind dat veel winkels pas laat open gaan: veel pas om 10 uur, terwijl mijn dagen erg vroeg beginnen. Maar ja, dan blijven ze inderdaad wel tot 22 uur open, en eten is er altijd wel te vinden tot een uur of 4 's morgens.quote:Op zondag 30 januari 2011 01:32 schreef Bora-Bora het volgende:
Waar ik echter nog steeds niet tegen kan (we hebben het er al vaker over gehad), dat zijn de winkelsluitingstijden. Die zijn nog steeds totaal prut hoor! Pffffffffffff!!
Ik vind iets leuks doen nog lekkerderquote:Op zondag 30 januari 2011 09:46 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ook niet. Maar even op zondag, met de kinderen, vind ik toch wel erg lekker.
Tot 1 am bedoel je?quote:Op maandag 31 januari 2011 04:27 schreef Diconnected het volgende:
Die hier is open van 6.00 am tot 1.00 pm, elke dag. Best wel handig. Zondagmiddag boodschappen doen, heerlijk
ja iddquote:Op maandag 31 januari 2011 04:33 schreef Platina het volgende:
[..]
Tot 1 am bedoel je?
Hier zijn ze van 6 of 7 s'ochtends tot middernacht open. Ook iedere dag. Verder veel kleine superettes die van 8 tot 8 of 9 tot 9 open zijn.
Spulletjes voor een komend verjaardagsfeestje bij elkaar zoeken, een kadootje voor papa's komende verjaardag kopen, en dan met een net gekocht boekje lunchen bij de Ierse kroeg valt hier onder 'iets leuks doen' DAM.quote:Op maandag 31 januari 2011 04:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind iets leuks doen nog lekkerder
En, ben je geintegreerd?quote:Op maandag 31 januari 2011 15:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hier ben je pas geintegreerd als je weet waar je bier kan halen na 2200h en waar de kroegen zitten die na normale sluitingstijd open zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |