quote:Wat een ondoordachte en gevoelloze reactie die dan nog van een Moderator komtOp woensdag 27 oktober 2010 17:39 schreef swarmahoer het volgende:
hoelang zou die nog te leven hebben als hij de operatie niet ondergaat?
70 is al behoorlijk oud
quote:waar praat jij nu weer overOp woensdag 27 oktober 2010 17:48 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Wat een ondoordachte en gevoelloze reactie die dan nog van een Moderator komtGemiddeld wordt een Nederlandse man ouder dan 78.
Ik zou er met een arts over praten.
quote:Nou zo'n rare vraag vind ik dat niet hoor!Op woensdag 27 oktober 2010 17:48 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Wat een ondoordachte en gevoelloze reactie die dan nog van een Moderator komtGemiddeld wordt een Nederlandse man ouder dan 78.
Jij gaat in het ziekenhuis ook semi door het lint als de vraag gesteld wordt of je wel gereanimeerd wil worden?quote:Op woensdag 27 oktober 2010 17:48 schreef El_Borracho het volgende:
Aan de andere kant, nu al 4 jaar verder zónder operatie, dat is dan ook wel weer heel positief (terugkijkend dan, want de statistieken zullen hem nu wel snel inhalen)quote:Bij slokdarmkanker worden de vooruitzichten vaak gegeven voor twee groepen patiënten:
• Patiënten die een operatie ondergaan die gericht is op genezing (curatieve behandeling)
• Patiënten die niet meer geopereerd kunnen worden, en die een behandeling krijgen om de ziekte af te remmen en klachten te verminderen (palliatieve behandeling)
Van de eerste groep is het percentage patiënten dat na vijf jaar nog leeft ongeveer 25 tot 30 %. Het percentage patiënten uit de tweede groep, dat na vijf jaar nog in leven is, is een stuk lager. De vijfjaarsoverleving van alle slokdarmkankerpatiënten samen is ongeveer 10%.
Voor sommigen wel, voor anderen niet.quote:Op zondag 28 september 2014 01:12 schreef BloedendeVagina het volgende:
Is het echt zoveel moeite om even te revalideren en alles opnieuw te leren?
Vraag is meer: heeft ie een doodswens, of niet?
Hij heeft gezien wat zo´n operatie met iemand doet, ze hebben gegeten met iemand die de operatie heeft ondergaan. En ja, het is zoveel moeite, als je niet weet waar je het over hebt, stel dan niet van die domme vragen. Nog even afgezien van de leeftijd.quote:Op zondag 28 september 2014 01:12 schreef BloedendeVagina het volgende:
Is het echt zoveel moeite om even te revalideren en alles opnieuw te leren?
Vraag is meer: heeft ie een doodswens, of niet?
Een kutziekte is het, ben net wat te vaak op begravenissen geweest daardoor.quote:Op zondag 28 september 2014 00:53 schreef flipsen het volgende:
Aan de andere kant, nu al 4 jaar verder zónder operatie, dat is dan ook wel weer heel positief (terugkijkend dan, want de statistieken zullen hem nu wel snel inhalen)
Tja.. Het is simpel.quote:Op zondag 28 september 2014 04:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hij heeft gezien wat zo´n operatie met iemand doet, ze hebben gegeten met iemand die de operatie heeft ondergaan. En ja, het is zoveel moeite, als je niet weet waar je het over hebt, stel dan niet van die domme vragen. Nog even afgezien van de leeftijd.
Lees je even mee BloedendeVagina? Daarnaast is de kans op genezing na een operatie ook maar "minimaal", ofwel je krijgt geen enkele zekerheid en je leven wordt wel compleet verwoest met zo´n operatie.quote:Op zondag 28 september 2014 09:47 schreef Sotchi2014 het volgende:
Ik denk ook dat je vader destijds de juiste beslissing heeft genomen. Als ik terug in de tijd kon gaan, zou ik ook niks hebben laten doen in plaats van alle ellende daarna. En ik ben dan pas 23 nu, maar ik weet zeer zeker waarover ik spreek en zelfs al had ik op mijn 15e nog 5 jaar gekregen, had dat me meer waard geweest dan alle ellende daarna met de vraag of ik ooit beter word.
Geen idee, donderdag horen ze dus meer. Ik vraag me af of een operatie uberhaubt nog mogelijk is nu, maar las wel dat ze tegenwoordig ook een stent kunnen plaatsen om het slikken te verbeteren. Dan doe je uiteraard verder ook niets aan de kanker, maar het verlicht wel. Chemo lijkt me het kloterigst en dat is ook alleen nog maar pallitatief als ik het goed heb begrepen.quote:Is het geen optie voor je vader om de chemo te skippen en enkel et gezwel te laten amputeren? Dan kan hij misschien weer wel goed slikken, zonder alle ellende van chemo en bestraling. De kanker verdwijnt dan niet, maar aangezien je vader al op leeftijd is... gaat de natuurlijke weg misschien net zo snel als dat de kanker zou doen.
Ja, ik lees mee.quote:Op zondag 28 september 2014 18:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Lees je even mee BloedendeVagina? Daarnaast is de kans op genezing na een operatie ook maar "minimaal", ofwel je krijgt geen enkele zekerheid en je leven wordt wel compleet verwoest met zo´n operatie.
Maar Sotchi, jij hebt slokdarmkanker gehad en hebt de operatie ondergaan? Zo jong?? Damn...
[..]
Geen idee, donderdag horen ze dus meer. Ik vraag me af of een operatie uberhaubt nog mogelijk is nu, maar las wel dat ze tegenwoordig ook een stent kunnen plaatsen om het slikken te verbeteren. Dan doe je uiteraard verder ook niets aan de kanker, maar het verlicht wel. Chemo lijkt me het kloterigst en dat is ook alleen nog maar pallitatief als ik het goed heb begrepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |