je hebt er niets aan! als er sneeuw ligt sta je toch stil!quote:Op maandag 29 november 2010 17:47 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
De eerste de beste lamlul die nu nog durft te stellen dat winterbanden niet nodig zijn in Nederland, krijgt van mij een klap voor z'n bek. Wat denk je dat de schadepost van deze files zijn?
Maarja, een investering van 500eu is blijkbaar te veel gevraagd voor de gemiddelde automobilist.
als je een topic sluit mag je ook een nieuwe openen (de volgende keerquote:Op maandag 29 november 2010 17:54 schreef garnage-patrick het volgende:
mijn laatste post
[..]
je hebt er niets aan! als er sneeuw ligt sta je toch stil!
ah gelukkig maarquote:Op maandag 29 november 2010 17:55 schreef CyberTijn het volgende:
De verkeersverwachting van de ANWB voor maandagavond:
"De ANWB verwacht een normale avondspits, er is wel kans op sneeuw"
http://www.anwb.nl/verkee(...)g/Komende-dagen.html
![]()
![]()
![]()
Probeer maar eens weg te komen met sneeuw op de weg. Als auto moet dat vaak nog wel lukken, maar wat dacht je van vrachtwagens? Dat duurt gewoon lang en zodoende staat het erachter gewoon stil. Niks nieuws lijkt me.quote:Op maandag 29 november 2010 17:58 schreef mefke79 het volgende:
rond Eindhoven staat alles gewoon stil. Maar geen ongevallen gemeld. Kan iemand me dan uitleggen waarom je stil gaat staan? Kijk, langzaam rijden oke, maar stil...
Geloof ik, maar het rare is dat het alleen rondom EIndhoven is dat het echt stil staat. Het zal wel aan de sneeuwbui liggen, sneeuwt hier nog steeds namelijk.quote:Op maandag 29 november 2010 18:00 schreef Drassss het volgende:
[..]
Probeer maar eens weg te komen met sneeuw op de weg. Als auto moet dat vaak nog wel lukken, maar wat dacht je van vrachtwagens? Dat duurt gewoon lang en zodoende staat het erachter gewoon stil. Niks nieuws lijkt me.
Mhaw als ik zou naar de file meldingen kijk op de A12/A27 oa met maar liefst 40km lijkt het maar daar ook niet al te hard gaanquote:Op maandag 29 november 2010 18:02 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Geloof ik, maar het rare is dat het alleen rondom EIndhoven is dat het echt stil staat. Het zal wel aan de sneeuwbui liggen, sneeuwt hier nog steeds namelijk.
Normaal gesproken is het geweldig moet ik zeggenquote:Op maandag 29 november 2010 18:05 schreef mefke79 het volgende:
drass, dat zou wel kunnen kloppen, de nieuwe randweg van Eindhoven heeft redelijk wat viaducten..
Naja het ook wel redelijk slecht ook hoor, moest van nieuwegein naar Utrecht, binnendoor dus, en er was dus gewoon nergens gestrooid. Dus overal zag ik auto's wegglijden, en was de gemiddelde snelheid denk 30 km/h.quote:Op maandag 29 november 2010 18:01 schreef kepler het volgende:
Stelletje watjes zijn we toch ookEr ligt een paar cm sneeuw en alles stopt gelijk
In Den Haag nu lichte/matige sneeuw, begon precies toen ik op mn fiets stapte
946 staat hier, maar goed denk dat als de randstad (A4) ook was getroffen er een flinke hoeveelheid meer had gestaanquote:Op maandag 29 november 2010 18:14 schreef Drassss het volgende:
Record gaan we niet breken. Zitten alweer op 906km.
Megafail frutselquote:Op maandag 29 november 2010 13:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou het? Denk dat het mee gaat vallen.. op doorgaande wegen blijft het niet echt liggen, omdat er ook gestrooid is.
Ja die krijgen nu volgens mij wat dus mischien kan 't nogquote:Op maandag 29 november 2010 18:21 schreef Re het volgende:
[..]
946 staat hier, maar goed denk dat als de randstad (A4) ook was getroffen er een flinke hoeveelheid meer had gestaan
Ja, maar dit zagen ze toch een aantal uur van te voren aankomen?quote:Op maandag 29 november 2010 18:20 schreef byah het volgende:
[..]
Naja het ook wel redelijk slecht ook hoor, moest van nieuwegein naar Utrecht, binnendoor dus, en er was dus gewoon nergens gestrooid. Dus overal zag ik auto's wegglijden, en was de gemiddelde snelheid denk 30 km/h.
had niet door dat mijn post het topic deed sluiten,.. vaak is het posten en dan ben ik weer weg achter de pc (meestal wacht ik geeneens af tot het topic er weer staat!quote:Op maandag 29 november 2010 17:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
als je een topic sluit mag je ook een nieuwe openen (de volgende keer)
Hehequote:
de harde wind misschien ofzo?quote:Op maandag 29 november 2010 18:26 schreef garnage-patrick het volgende:
in het noorden word het flink warmer nu!![]()
had wel verwacht dat het af zou koelen in de avond,...
Inderdaad, voor mijn neus sterft het uit.quote:Op maandag 29 november 2010 19:15 schreef Drassss het volgende:
Hier zal het ook zo'n 4cm zijn. Het sneeuwt nog een beetje, maar niet extreem meer. Op de radar is alles ook aan het "dood gaan" zo te zien.
quote:Op maandag 29 november 2010 19:47 schreef DemonRage het volgende:
Kut!Nog niet genoeg broeikaseffect
Een ijstijd tegenwerken met een broeikaseffect.quote:Op maandag 29 november 2010 19:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Al zorg je voor meer en meer broeikaseffect krijg je vanzelf dat de aarde ingrijpt en je dus over heel Noord Europa een ijstijd krijgt....... dus wat heb je liever?
Hier in Pijnacker sneeuwt t aardig door.quote:Op maandag 29 november 2010 20:00 schreef kepler het volgende:
Sneeuwt nog steeds licht in Den Haag, toch bijna een halve cm in totaal![]()
Dat kan je niet tegen werken.quote:Op maandag 29 november 2010 20:03 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een ijstijd tegenwerken met een broeikaseffect.
Als je bedoelt dat dan de golfstroom stil komt te liggen: Dat heeft waarschijnlijk maar zeer beperkte gevolgen voor ons klimaat.quote:Op maandag 29 november 2010 19:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Al zorg je voor meer en meer broeikaseffect krijg je vanzelf dat de aarde ingrijpt en je dus over heel Noord Europa een ijstijd krijgt....... dus wat heb je liever?
Als de golfstroom stil komt te liggen, dan worden hier kouderecords gebroken.quote:Op maandag 29 november 2010 20:07 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat dan de golfstroom stil komt te liggen: Dat heeft waarschijnlijk maar zeer beperkte gevolgen voor ons klimaat.
Als jij die warm water golfstroom die west Europa warm houd bedoeld dan bedoelen we de zelfde ja. Waarom denkt je dat dat weinig gevolgen heeft dan? Zonder warm water golfstroom, geen gematigd klimaat hier.quote:Op maandag 29 november 2010 20:07 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat dan de golfstroom stil komt te liggen: Dat heeft waarschijnlijk maar zeer beperkte gevolgen voor ons klimaat.
Het klimaat hier is veel meer afhankelijk van luchtstromen dan van de zee(stromen). Natuurlijk heeft de Golfstroom wel invloed op het klimaat maar als die (gedeeltelijk) stil komt te vallen zijn de gevolgen lang niet zo desastreus als men vreest...quote:Op maandag 29 november 2010 20:12 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als jij die warm water golfstroom die west Europa warm houd bedoeld dan bedoelen we de zelfde ja. Waarom denkt je dat dat weinig gevolgen heeft dan? Zonder warm water stroom geen gematigd klimaat hier.
Die kans is er zeker, vooral bij opklaringenquote:Op maandag 29 november 2010 20:15 schreef kepler het volgende:
Zorgt dit laagje sneeuw er nu voor dat we echt die lage temps gaan halen komende dagen?
De zeestromen hebben ook invloed op de luchtstromen.quote:Op maandag 29 november 2010 20:14 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Het klimaat hier is veel meer afhankelijk van luchtstromen dan van de zee(stromen). Natuurlijk heeft de Golfstroom wel invloed op het klimaat maar als die (gedeeltelijk) stil komt te vallen zijn de gevolgen lang niet zo desastreus als men vreest...
Ach, het wordt ongeveer zo koud als Canada op 52 graden noorderbreedte waar de bevolking erg dun is door de kou, maar voor de rest is het geen catastrofe neequote:Op maandag 29 november 2010 20:14 schreef ganzenherder het volgende:
Het klimaat hier is veel meer afhankelijk van luchtstromen dan van de zee(stromen). Natuurlijk heeft de Golfstroom wel invloed op het klimaat maar als die (gedeeltelijk) stil komt te vallen zijn de gevolgen lang niet zo desastreus als men vreest...
Zulke zaken blijven veel gissen natuurlijk. We weten pas echt wat de gevolgen zijn wanneer de Golfstroom echt stilvalt...quote:De invloed van de stromingen in de oceaan op het klimaat lijkt hiermee een stuk kleiner dan door velen wordt gedacht. Volgens schattingen transporteren water en lucht alleen in de tropen ongeveer vergelijkbare hoeveelheden warmte. In de gematigde breedten, ten noorden van 35 graden noord, lijkt het erop dat de atmosfeer (en dus de wind) de belangrijkste transporteur van warmte is, veel belangrijker dan water. De hoeveelheid warmte, die de Warme Golfstroom aanvoert, valt hier in het niet bij de warmte die het in de winter afkoelende oceaanwater als geheel in de lucht brengt en vervolgens via de overheersende westelijke stroming richting het westen van Europa transporteert. Hierdoor zijn de winters bij ons veel warmer dan ze zonder de aanwezigheid van de zee zouden zijn.
Zout is opquote:Op maandag 29 november 2010 22:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is hier één gladde klere zooi op de weg
Preventief strooien? Wat is dat !?
En de winter is nog niet eens begonnenquote:Op maandag 29 november 2010 22:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is hier één gladde klere zooi op de weg
Preventief strooien? Wat is dat !?
Jammer?quote:Op maandag 29 november 2010 22:19 schreef INViCTuS het volgende:
Jammer dat het zondag al gaat dooien..
Gewoon zorgen dat je kan fietsen naar werk, nergens last vanquote:Op maandag 29 november 2010 22:36 schreef byah het volgende:
[..]
Jammer?
Ik heb vandaag 3 uur in de file gestaan, ik heb het wel weer gehad met de sneeuw op de Nederlandse wegen. "Vroeger" vond ik het ook mooi en wel spannend, maar na vandaag is het voor mij wel weer duidelijk dat ik de winters van de jaren 90 totaal niet erg vond.
Ik fiets elke dag naar mn werk (een afstand van 7 minuten maar toch) en die sneeuw in mn ogen deed soms gewoon pijn. Ik had mn bril al afgezet omdat ik het haat als er druppels op mn bril zitten, maar bij nader inzien had ik die misschien toch beter op kunnen houden.quote:Op maandag 29 november 2010 22:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je kan fietsen naar werk, nergens last vanBehalve dan sneeuw in je ogen
Sneeuw in je ogen is boutquote:Op maandag 29 november 2010 22:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je kan fietsen naar werk, nergens last vanBehalve dan sneeuw in je ogen
Maar nu vraag ik mij af, hoe staat het met de NTVT?quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:22 schreef horned_reaper het volgende:
Hir DMO OK. KTG te koud. EC Uitvoer is duidelijk te koud. (Problemen met de veel te dikke sneeuwlaag die vanmorgen al in het model aanwezig was.) Hetzelfde probleem zien we overigens ook in de GFS Uitvoer. Vannacht Tmin -2 graden, dinsdag rond -1.
Het is TOT en MET woensdag...quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:52 schreef leroytje het volgende:
Sneeuw pas voor volgende week woensdag. Veelste ver weg joh.
Kans bestaat maar zo dat we dan weer in de + zitten
Er komen een aantal strookjes vanuit Duitsland opzetten jaquote:Op dinsdag 30 november 2010 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Begint aardig te ontploffen () in het Noorden van Nederland..
Voor vandaag?quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:57 schreef Frutsel het volgende:
Hoe zit het met die eerder voorspelde 'sneeuwbom'
Komt die nog?
voor het hele land?quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:03 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat gaat geen bom worden lijkt me, maar een aantal cm moet wel lukken.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zie jouw plaatje hierboven niet?
Reinout van den Born op Radio 2: zoals de verwachtingen er nu voor staan in een brede strook over het zuiden en wellicht midden een bak met sneeuw in de nacht van woensdag en donderdag. Donderdag overdag ook heel de dag sneeuw daar. Totale som: 10-20 cm.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:57 schreef Frutsel het volgende:
Hoe zit het met die eerder voorspelde 'sneeuwbom'
Komt die nog?
Leuk, ben ik eens een week niet in Limburg en dan ligt er 6 cm.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:08 schreef Frutsel het volgende:
http://www.knmi.nl/klimat(...)x20101130.png&ele=sx
eerste echte sneeuwdek kaartje
Dooifront gaat over Belgie stuklopen en heel NL krijgt door een opbouwend "koud" scandihoog een bulderende ooster en strenge vorst door transportkou [/wensdenkmodus]quote:
En vervolgens een elfstedentocht.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:38 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Dooifront gaat over Belgie stuklopen en heel NL krijgt door een opbouwend "koud" scandihoog een bulderende ooster en strenge vorst door transportkou [/wensdenkmodus]
Mwoah leuk voor de Friezen, maar als je goed de afbeelding kijkt lijkt het stuk te lopenquote:
Ik woon op 1 minuut lopen van de elfstedenroute, dus van mij mag het wel weer een keer doorgaan.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:59 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Mwoah leuk voor de Friezen, maar als je goed de afbeelding kijkt lijkt het stuk te lopen
Hmm lastig, de verwachting is dat het woensdagmiddag laat (vanaf 17.00 uur) KAN gaan sneeuwen. Het probleem is dat het niet overal even erg zal zijn, maw in Brussel hoeft niets aan de hand te zijn terwijl jij misschien hopeloos vast komt te zitten. http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=GRquote:Op dinsdag 30 november 2010 14:39 schreef Coelho het volgende:
Moet donderdag rond de middag in Brussel zijn vanuit Eindhoven. Uurtje of 3 later weer naar huis. Dat wordt midden in de sneeuwzooi, of niet? Het is een sollicitatie, vraag me af in hoeverre hier sprake kan/gaat zijn van overmacht...
Buienradar vooruitspoelen laat alleen de locatie zien van buien die er nu zijn, er wordt geen rekening gehouden met buien die nog moeten ontstaan of veranderende omstandigheden. Het is afwachten wat er gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:27 schreef Han-Pekel het volgende:
Ik zie op buienradar geen enkele neerslag over ons land trekken de komende 24 uur, of ben ik nou gek?! Woon zelf in Haarlem, allemaal erg matig tot nu toe
Je hebt wel de aparte functie buienradar 24u vooruit en die laat morgen om 16.00 al wat sneeuw zien in Limburg --> van vanzelf naar Brabant/Zeeland etc zal trekkenquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Buienradar vooruitspoelen laat alleen de locatie zien van buien die er nu zijn, er wordt geen rekening gehouden met buien die nog moeten ontstaan of veranderende omstandigheden. Het is afwachten wat er gaat gebeuren.
Ja maar dat is toch de neerslagprognose en niet de buienradar...? Han-Pekel, welke bedoel je? Lol, je kunt het antwoord doorhalen dat niet van toepassing is dus.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je hebt wel de aparte functie buienradar 24u vooruit en die laat morgen om 16.00 al wat sneeuw zien in Limburg --> van vanzelf naar Brabant/Zeeland etc zal trekken
Sterker nog: Hij extrapoleert de koers van de buien die nu en slechts nu te zien zijn op de radar, verder doet 'ie helemaal niks.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Buienradar vooruitspoelen laat alleen de locatie zien van buien die er nu zijn, er wordt geen rekening gehouden met buien die nog moeten ontstaan of veranderende omstandigheden. Het is afwachten wat er gaat gebeuren.
Ja dat is de prognose*, die vaak aardig klopt moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:33 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch de neerslagprognose en niet de buienradar...? Han-Pekel, welke bedoel je? Lol, je kunt het antwoord doorhalen dat niet van toepassing is dus.![]()
Hij spoelt de buien die er nu zijn gewoon door in de huidige vorm dus.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:35 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Sterker nog: Hij extrapoleert de koers van de buien die nu en slechts nu te zien zijn op de radar, verder doet 'ie helemaal niks.
Station Winschoten? Tja, daar is ook weinig anders dan een perron...quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:40 schreef horned_reaper het volgende:
HEMEL!!!!! wat is het hier koud.....
Ik heb net een tijdje op de Trein staan wachten.... BRRRR.... en dat is nog een understatement!
Syndroom van Gilles de la Tourette?quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:00 schreef lezzer het volgende:
Hier (de peel dus...) begint het echt te waaien.
Wat ik niet snap is waarom die overbuurman nou alweer met z'n sneeuwschep in de weer is (schrap, schrap, schrap, aaarggh). Er is echt nauwelijks sneeuw gevallen vandaag, en gisteren stond hij ook al een uur te schrappen.
Of een godsgruwelijke sneeuwhaatquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:18 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Syndroom van Gilles de la Tourette?
Vorig jaar was deze nog op infoplaza te vinden..... ik kan hem nu zo snel even niet terugvinden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Is de gevoelstemperatuur nog ergens in kaart te zien?
Je kunt het ook zelf doen: http://www.knmi.nl/actueel/omrekenen.htmlquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:25 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Vorig jaar was deze nog op infoplaza te vinden..... ik kan hem nu zo snel even niet terugvinden.
Zelf ook gedaan. Als je er op gaat lopen krijg je namelijk na verloop van tijd halve ijs platen. Daar heb ik geen zin in, want op mijn muil gaan terwijl ik het binnen 20 seconde met een bezem kan weggeven is een kleine moeitequote:Op dinsdag 30 november 2010 17:00 schreef lezzer het volgende:
Hier (de peel dus...) begint het echt te waaien.
Wat ik niet snap is waarom die overbuurman nou alweer met z'n sneeuwschep in de weer is (schrap, schrap, schrap, aaarggh). Er is echt nauwelijks sneeuw gevallen vandaag, en gisteren stond hij ook al een uur te schrappen.
Tofquote:Op dinsdag 30 november 2010 11:49 schreef Haraldvdl het volgende:
Woensdag van het zuiden uit sneeuw
Woensdagmiddag bereikt een gebied met lichte sneeuw het zuidoosten van ons land. Dit sneeuwgebied trekt noordwestwaarts. Ook donderdag valt er nog sneeuw. De totale hoeveelheid die voor woensdag en donderdag verwacht wordt is in de noordelijke helft 3-5 cm, in de zuidelijke helft 5-10 cm, in het zuidoosten mogelijk 10-15 cm.
Uitgifte: 30/11/2010 11:02 uur LT KNMI
http://www.knmi.nl/waarsc(...)_waarschuwingen.html
Laat maar komenquote:
Altijd toch? ..... ijs is een vaste conditie die wordt bereikt onder een bepaalde temperatuur. Maar de structuur van ijs verschilt vrijwel niet van elkaar bij een lagere temperatuur dan een vereiste temperatuur voor ijs.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:23 schreef braddofiel het volgende:
Even rondom vraag.
Tot bij welke temperatuur helpt strooizout nou eigenlijk?
Ik vind niet echt een duidelijk antwoord op internet..
Kut, ik moet zo op de fietsquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:16 schreef horned_reaper het volgende:
Hier de gevoelstemperatuur!![]()
[ afbeelding ]
Daarom strooien ze in Scandinavië na verloop van tijd ook niet meer en gebruikt men vooral zand/grindquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:25 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
[quote]Effectiviteit: de effectiviteit van een dooimiddel kan worden uitgedrukt in de smeltcapaciteit: dit is de hoeveelheid ijs (in kg) die door 1 kg dooimiddel tot smelten kan worden gebracht. Voor natriumchloride wordt de smeltcapaciteit bijvoorbeeld als volgt weergegeven: 12 kg ijs per kg zuiver NaCl bij een temperatuur van - 5 °C. Naarmate de temperatuur lager is, is meer zout nodig om dezelfde hoeveelheid ijs te laten smelten
quote:
Was te merken net ook. Stond buiten bij ziekenhuis en godsamme wat was het koudquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:16 schreef horned_reaper het volgende:
Hier de gevoelstemperatuur!![]()
[ afbeelding ]
en dan is dit nog een aangenaam temperatuurtje in vergelijking met wat ons morgen te wachten staatquote:
Nah!quote:
OMG!quote:
Leuk! Succesquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik hou jullie verder op de hoogte met deze ontwikkeling
Ben benieuwd of dit uitkomtquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:46 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
ziet er leuk uit voor het noorden vrijdag..
Wat is er nou verrot aan sneeuw? Is toch zo gaaf dit! Hebben we eindelijk weer is winter gaan mensen klagenquote:Op woensdag 1 december 2010 07:58 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vind die wind maar verrot!
sneeuw tot en met maandag...
[ afbeelding ]
Volgens mij lees je verkeerd....quote:Op woensdag 1 december 2010 08:52 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Wat is er nou verrot aan sneeuw? Is toch zo gaaf dit! Hebben we eindelijk weer is winter gaan mensen klagen
Yup en kan pas uitvaren bij hoog water, en dat is rond 15:00 uur.quote:Op woensdag 1 december 2010 10:56 schreef Drassss het volgende:
Op teletekst 121 te lezen dat een veerboot bij Schiermonnikoog is vastgelopen.
Als je em goed vast hebt gezet is er niks aan de handquote:Op woensdag 1 december 2010 11:01 schreef garnage-patrick het volgende:
kijken of mijn windmeter niet van de paal is gewaaid vanmiddag!
is de eerste echt harde wind die hij krijgt te voorduren, pieken nog niet zo hoog vanmorgen, rond 5 a 6 bft
Levert ook een lekkere gevoelstemp op, voor Groningen:quote:Op woensdag 1 december 2010 12:24 schreef Remzz het volgende:
Lekkere middagtemperaturen
[ afbeelding ]
Lol, ff gegoogled: http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/artikel.asp?id=433quote:Op woensdag 1 december 2010 12:38 schreef horned_reaper het volgende:
Hier een lijst van alle hellmann punten die behaald zijn in de maand November!![]()
01. (01.) Eelde (14,8)
02. (02.) Hoogeveen (13,3)
03. (03.) Twenthe (12,4)
04. (04.) Nieuw Beerta (12,1)
05. (05.) Heino (11,8)
06. (07.) Marknesse (10,6)
07. (06.) Leeuwarden (10,4)
08. (08.) Stavoren (9,4)
09. (10.) Deelen (9,3)
(09.) Hupsel (9,3)
11. (11.) Lelystad (8,4)
12. (15.) Maastricht (7,9)
(12.) Volkel (7,9)
14. (13.) Herwijnen (7,5)
15. (14.) De Bilt (7,4)
16. (17.) Ell (7,0)
17. (16.) Gilze-Rijen (6,9)
18. (18.) Arcen (6,7)
19. (19.) Lauwersoog (6,4)
(20.) Woensdrecht (6,4)
21. (21.) Rotterdam (6,1)
22. (22.) Cabauw (5,8)
(23.) Eindhoven (5,8)
(24.) Wijk aan Zee (5,8)
25. (25.) Westdorpe (5,3)
26. (25.) Hoek van Holland (5,2)
(27.) Valkenburg (5,2)
28. (28.) Berkhout (5,1)
(29.) Schiphol (5,1)
30. (30.) Wilhelminadorp (3,5)
(31.) Vlieland (3,5)
32. (32.) Hoorn (Terschelling) (3,3)
33. (33.) De Kooy (2,7)
34. (34.) Vlissingen (2,3)
In mijn flauwe bui zou ik flauw willen reageren, maar ik doe het nietquote:Op woensdag 1 december 2010 12:42 schreef lezzer het volgende:
Hier raakt het al weer bewolkt. Ik ben benieuwd of dat de voorbode is van die sneeuw
Zou goed kunnen, er zit nog niet veel buienactiviteit in maar er komt zeker bewolking aan: http://www.sat24.nl/nlquote:Op woensdag 1 december 2010 12:42 schreef lezzer het volgende:
Hier raakt het al weer bewolkt. Ik ben benieuwd of dat de voorbode is van die sneeuw
Je wist toch wel wat hellmannen zijn?quote:Op woensdag 1 december 2010 12:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, ff gegoogled: http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/artikel.asp?id=433
Okay dus, een voorspellingshulp die punten toekent aan koude dagen, correct?![]()
Nu wel!quote:Op woensdag 1 december 2010 12:46 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Je wist toch wel wat hellmannen zijn?![]()
Het negatieve etmaalgemiddelde van een weerstation wordt omgezet in positieve punten. Dat zijn de hellmann punten. Deze geven een goede indicatie over de aard van de winter.
Strengste winter sinds 1900 is die van 1963 met 345.9 Hellmannen.
De zachtste winter sinds 1900 is die van 1989 met 1,9 Hellmannen.
Hier een mooie uitleg en overzicht![]()
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hellmann.html
Met de bijpassende beugels lijkt mijquote:Op woensdag 1 december 2010 11:22 schreef garnage-patrick het volgende:
hoe heb jij jij je windmeter eigenlijk vastzitten?
http://www.weer.nl/nl/home/weer/neerslagradar/duitsland.htmlquote:Op woensdag 1 december 2010 15:31 schreef mefke79 het volgende:
De sneeuwbui gaat Brabant niet bereiken, hij buigt af naar het zuiden. Geen sneeuw dus meer?
Tja, sneeuw is lastig te voorspellen. Morgen nieuwe kansenquote:Op woensdag 1 december 2010 15:35 schreef mefke79 het volgende:
volgens knmi was het eerst nog vanaf 3 uur vanmiddag, maar dat is dus alleen Limburg geworden.
nou ja, dat pak wat er uit duitsland komt zal met die snelheid wel rond 7 uur aan de oostgrens kloppen...quote:Op woensdag 1 december 2010 15:38 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja, sneeuw is lastig te voorspellen. Morgen nieuwe kansen
Die snelheid kan ook weer inkakken. Het blijft gewoon lastig om het precies te voorspellen. We gaan het zienquote:Op woensdag 1 december 2010 15:40 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, dat pak wat er uit duitsland komt zal met die snelheid wel rond 7 uur aan de oostgrens kloppen...
Same here en flink wat windquote:
Vanaf 19.00 uur is de laatste prognose: http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=ZHquote:Op woensdag 1 december 2010 17:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wanneer komt die sneeuw? En krijgt zuidwest Nederland, oftewel Den Haag hier ook wat van mee?
Op de fiets of fietsen?quote:Op woensdag 1 december 2010 17:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Serieus ga jij hier maar fiets 8/9bft dan piep je wel anders
Hier tocht het anders ook lekker door met windkracht 5/6. Bij tegenwind moet je natuurlijk wel een zoveel mogelijk beschutte route fietsen, dat is natuurlijk wel lastig in het noorden van Friesland.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Haha, zonder handschoenen is het niet te doen inderdaad. Vergeten?quote:Op woensdag 1 december 2010 17:21 schreef kahaarin het volgende:
Maar ik wilde idd net voorstellen om hier te komen fietsen, man, lopend in het winkelcentrum had ik al zoiets van jammer dat ik heen handschoenen mee heb.
quote:Op woensdag 1 december 2010 17:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Haha, zonder handschoenen is het niet te doen inderdaad. Vergeten?
windkracht 9??quote:Op woensdag 1 december 2010 17:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Yup op de pier heeft een 9bft gestaanquote:
Fris briesjequote:
Je kan wat bedjes klaarzetten Kahaarin om ze op te vangenquote:Op woensdag 1 december 2010 18:13 schreef kahaarin het volgende:
Oops...: http://www.nu.nl/binnenla(...)n-zonder-stroom.html
Dusss, als er nog iemand van plan was boodschappen te gaan doen, don't bother....![]()
Maarreh, ander vraagje, als het nog een tijd gaat duren he, de meeste ketels werken toch electrisch? Ik hoop dat ze dit wel snel gaan oplossen... Anders hebben we straks bevriezende Friezen.
Lol, er zijn vast wel mensen dichter in de buurt die warme bedden hebben, als het nu toch gaat sneeuwen vannacht kunnen ze misschien niet meer weg, da's een beetje slordig natuurlijk...quote:Op woensdag 1 december 2010 18:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je kan wat bedjes klaarzetten Kahaarin om ze op te vangen
Je zou ook gewoon in je auto kunnen gaan zitten en wat rondjes gaan rijden hehe.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, er zijn vast wel mensen dichter in de buurt die warme bedden hebben, als het nu toch gaat sneeuwen vannacht kunnen ze misschien niet meer weg, da's een beetje slordig natuurlijk...
Ja, volgens mij heb je dan wel een probleem...quote:Op woensdag 1 december 2010 18:21 schreef kahaarin het volgende:
Lol, melig jongens...?
Maar klopt het nu dat ze daar nu ook geen verwarming hebben? Onze ketel heeft een stekker iig.
Lijkt me niet dat ze daar gasketels hebben..quote:Op woensdag 1 december 2010 18:21 schreef kahaarin het volgende:
Lol, melig jongens...?
Maar klopt het nu dat ze daar nu ook geen verwarming hebben? Onze ketel heeft een stekker iig.
Als er over 9 maanden een geboortegolf vanuit Friesland komt...quote:Op woensdag 1 december 2010 18:21 schreef kahaarin het volgende:
Lol, melig jongens...?
Dat moet haast ook wel. Ik zeil zo af en toe op het oostelijk deel van de Waddenzee, en dan is het al van groot belang dat je goed op het getij let. Zeker nabij Schiermonnikoog staat er onder normale omstandigheden al vrij weinig water. Door de oosten wind is het water echter nog 1 tot 1,2 meter lager dan normaal, dan hou je daar bijna geen water meer over.quote:Zo'n 50 opvarenden van een veerboot hebben negen uur lang vastgezeten op een veerboot bij Schiermonnikoog. De boot liep vast op een zandplaat en reddingsboten konden er vanwege het lage water niet bij. Rond 16.30 uur kwam de boot op eigen kracht los.De mensen aan boord hebben het goed doorstaan. De verwarming draaide op noodstroom.
Mooie en simpele manier om de vergrijzing in Friesland tegen te gaan.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als er over 9 maanden een geboortegolf vanuit Friesland komt...
Dan weet je dat ze nu geen verwarming hebben
Ja, weet ik veel...quote:Op woensdag 1 december 2010 18:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ze daar gasketels hebben..
De radar is niet te vertrouwen in situaties met lichte sneeuwval. Gewoon afwachten.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:42 schreef Re het volgende:
dat spul boven duitsland is best wel ineens weg geloof ik?
quote:Op woensdag 1 december 2010 18:42 schreef Re het volgende:
dat spul boven duitsland is best wel ineens weg geloof ik?
Klopt. Het centrum van Almere zit momenteel zonder warm water en stadsverwarming.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:35 schreef Mercer het volgende:
Als je nu geen verwarming hebt ineens..... Dat is echt zwaar k*t!![]()
Dat is nog best wel hugequote:Op woensdag 1 december 2010 18:51 schreef INViCTuS het volgende:
Sneeuwverwachting tot en met maandag blijft goed
[ afbeelding ]
Het duidt volgens mij meer op onzekerheid, aangezien er 3/10 staat.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:20 schreef Burnie88 het volgende:
Ik verwacht zondag spektakel. De warme lucht gaat het dan winnen van de koude lucht en dat heeft flink veel sneeuw/ijzel/regen tot gevolg. Wat wel grappig is; volgende week dinsdag is het al weer +10 graden, bizar hoe snel het kan veranderen.
Dit is erg vervelend.....quote:Op woensdag 1 december 2010 19:20 schreef Burnie88 het volgende:
Ik verwacht zondag spektakel. De warme lucht gaat het dan winnen van de koude lucht en dat heeft flink veel sneeuw/ijzel/regen tot gevolg. Wat wel grappig is; volgende week dinsdag is het al weer +10 graden, bizar hoe snel het kan veranderen.
brrrrrr, ik stook mijn CV op naar 19 graden voor als ik thuis kom, dan gaat de CV uit en steek ik mijn bioethanol haard aanquote:Op woensdag 1 december 2010 19:16 schreef Rhiannon het volgende:
[..]
Klopt. Het centrum van Almere zit momenteel zonder warm water en stadsverwarming.
'tis bibbbbbber hier!
Nee, ik laat me niet van de wijs brengen, ik ben realistisch. Het is begin december en normaal gesproken is er dan geen sprake van een langere vorstperiode. Ik vind kou/sneeuw ook leuk, maar ik laat me niet van de wijs brengen door 2 dagen vorst en 2 cm sneeuw.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:25 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dit is erg vervelend.....
Waarom laten mensen zich zo makkelijk van de wijs brengen door een paar getallen.
Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat het dinsdag NIET +10 graden zal zijn... nergens in NL
Persoonlijk denk ik dat de warme lucht het niet gaat winnen we de vorst volgende week doorzet.
Dat laten de laatste kaarten ook mooi zien.
Het gaat om de feiten.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:42 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Nee, ik laat me niet van de wijs brengen, ik ben realistisch. Het is begin december en normaal gesproken is er dan geen sprake van een langere vorstperiode. Ik vind kou/sneeuw ook leuk, maar ik laat me niet van de wijs brengen door 2 dagen vorst en 2 cm sneeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |