Syndroom van Gilles de la Tourette?quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:00 schreef lezzer het volgende:
Hier (de peel dus...) begint het echt te waaien.
Wat ik niet snap is waarom die overbuurman nou alweer met z'n sneeuwschep in de weer is (schrap, schrap, schrap, aaarggh). Er is echt nauwelijks sneeuw gevallen vandaag, en gisteren stond hij ook al een uur te schrappen.
Of een godsgruwelijke sneeuwhaatquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:18 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Syndroom van Gilles de la Tourette?
Vorig jaar was deze nog op infoplaza te vinden..... ik kan hem nu zo snel even niet terugvinden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Is de gevoelstemperatuur nog ergens in kaart te zien?
Je kunt het ook zelf doen: http://www.knmi.nl/actueel/omrekenen.htmlquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:25 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Vorig jaar was deze nog op infoplaza te vinden..... ik kan hem nu zo snel even niet terugvinden.
Zelf ook gedaan. Als je er op gaat lopen krijg je namelijk na verloop van tijd halve ijs platen. Daar heb ik geen zin in, want op mijn muil gaan terwijl ik het binnen 20 seconde met een bezem kan weggeven is een kleine moeitequote:Op dinsdag 30 november 2010 17:00 schreef lezzer het volgende:
Hier (de peel dus...) begint het echt te waaien.
Wat ik niet snap is waarom die overbuurman nou alweer met z'n sneeuwschep in de weer is (schrap, schrap, schrap, aaarggh). Er is echt nauwelijks sneeuw gevallen vandaag, en gisteren stond hij ook al een uur te schrappen.
Tofquote:Op dinsdag 30 november 2010 11:49 schreef Haraldvdl het volgende:
Woensdag van het zuiden uit sneeuw
Woensdagmiddag bereikt een gebied met lichte sneeuw het zuidoosten van ons land. Dit sneeuwgebied trekt noordwestwaarts. Ook donderdag valt er nog sneeuw. De totale hoeveelheid die voor woensdag en donderdag verwacht wordt is in de noordelijke helft 3-5 cm, in de zuidelijke helft 5-10 cm, in het zuidoosten mogelijk 10-15 cm.
Uitgifte: 30/11/2010 11:02 uur LT KNMI
http://www.knmi.nl/waarsc(...)_waarschuwingen.html
Laat maar komenquote:
Altijd toch? ..... ijs is een vaste conditie die wordt bereikt onder een bepaalde temperatuur. Maar de structuur van ijs verschilt vrijwel niet van elkaar bij een lagere temperatuur dan een vereiste temperatuur voor ijs.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:23 schreef braddofiel het volgende:
Even rondom vraag.
Tot bij welke temperatuur helpt strooizout nou eigenlijk?
Ik vind niet echt een duidelijk antwoord op internet..
Kut, ik moet zo op de fietsquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:16 schreef horned_reaper het volgende:
Hier de gevoelstemperatuur!![]()
[ afbeelding ]
Daarom strooien ze in Scandinavië na verloop van tijd ook niet meer en gebruikt men vooral zand/grindquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:25 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
[quote]Effectiviteit: de effectiviteit van een dooimiddel kan worden uitgedrukt in de smeltcapaciteit: dit is de hoeveelheid ijs (in kg) die door 1 kg dooimiddel tot smelten kan worden gebracht. Voor natriumchloride wordt de smeltcapaciteit bijvoorbeeld als volgt weergegeven: 12 kg ijs per kg zuiver NaCl bij een temperatuur van - 5 °C. Naarmate de temperatuur lager is, is meer zout nodig om dezelfde hoeveelheid ijs te laten smelten
quote:
Was te merken net ook. Stond buiten bij ziekenhuis en godsamme wat was het koudquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:16 schreef horned_reaper het volgende:
Hier de gevoelstemperatuur!![]()
[ afbeelding ]
en dan is dit nog een aangenaam temperatuurtje in vergelijking met wat ons morgen te wachten staatquote:
Nah!quote:
OMG!quote:
Leuk! Succesquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik hou jullie verder op de hoogte met deze ontwikkeling
Ben benieuwd of dit uitkomtquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:46 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
ziet er leuk uit voor het noorden vrijdag..
Wat is er nou verrot aan sneeuw? Is toch zo gaaf dit! Hebben we eindelijk weer is winter gaan mensen klagenquote:Op woensdag 1 december 2010 07:58 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vind die wind maar verrot!
sneeuw tot en met maandag...
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |