quote:Op maandag 29 november 2010 19:47 schreef DemonRage het volgende:
Kut!Nog niet genoeg broeikaseffect
Een ijstijd tegenwerken met een broeikaseffect.quote:Op maandag 29 november 2010 19:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Al zorg je voor meer en meer broeikaseffect krijg je vanzelf dat de aarde ingrijpt en je dus over heel Noord Europa een ijstijd krijgt....... dus wat heb je liever?
Hier in Pijnacker sneeuwt t aardig door.quote:Op maandag 29 november 2010 20:00 schreef kepler het volgende:
Sneeuwt nog steeds licht in Den Haag, toch bijna een halve cm in totaal![]()
Dat kan je niet tegen werken.quote:Op maandag 29 november 2010 20:03 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een ijstijd tegenwerken met een broeikaseffect.
Als je bedoelt dat dan de golfstroom stil komt te liggen: Dat heeft waarschijnlijk maar zeer beperkte gevolgen voor ons klimaat.quote:Op maandag 29 november 2010 19:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Al zorg je voor meer en meer broeikaseffect krijg je vanzelf dat de aarde ingrijpt en je dus over heel Noord Europa een ijstijd krijgt....... dus wat heb je liever?
Als de golfstroom stil komt te liggen, dan worden hier kouderecords gebroken.quote:Op maandag 29 november 2010 20:07 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat dan de golfstroom stil komt te liggen: Dat heeft waarschijnlijk maar zeer beperkte gevolgen voor ons klimaat.
Als jij die warm water golfstroom die west Europa warm houd bedoeld dan bedoelen we de zelfde ja. Waarom denkt je dat dat weinig gevolgen heeft dan? Zonder warm water golfstroom, geen gematigd klimaat hier.quote:Op maandag 29 november 2010 20:07 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat dan de golfstroom stil komt te liggen: Dat heeft waarschijnlijk maar zeer beperkte gevolgen voor ons klimaat.
Het klimaat hier is veel meer afhankelijk van luchtstromen dan van de zee(stromen). Natuurlijk heeft de Golfstroom wel invloed op het klimaat maar als die (gedeeltelijk) stil komt te vallen zijn de gevolgen lang niet zo desastreus als men vreest...quote:Op maandag 29 november 2010 20:12 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als jij die warm water golfstroom die west Europa warm houd bedoeld dan bedoelen we de zelfde ja. Waarom denkt je dat dat weinig gevolgen heeft dan? Zonder warm water stroom geen gematigd klimaat hier.
Die kans is er zeker, vooral bij opklaringenquote:Op maandag 29 november 2010 20:15 schreef kepler het volgende:
Zorgt dit laagje sneeuw er nu voor dat we echt die lage temps gaan halen komende dagen?
De zeestromen hebben ook invloed op de luchtstromen.quote:Op maandag 29 november 2010 20:14 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Het klimaat hier is veel meer afhankelijk van luchtstromen dan van de zee(stromen). Natuurlijk heeft de Golfstroom wel invloed op het klimaat maar als die (gedeeltelijk) stil komt te vallen zijn de gevolgen lang niet zo desastreus als men vreest...
Ach, het wordt ongeveer zo koud als Canada op 52 graden noorderbreedte waar de bevolking erg dun is door de kou, maar voor de rest is het geen catastrofe neequote:Op maandag 29 november 2010 20:14 schreef ganzenherder het volgende:
Het klimaat hier is veel meer afhankelijk van luchtstromen dan van de zee(stromen). Natuurlijk heeft de Golfstroom wel invloed op het klimaat maar als die (gedeeltelijk) stil komt te vallen zijn de gevolgen lang niet zo desastreus als men vreest...
Zulke zaken blijven veel gissen natuurlijk. We weten pas echt wat de gevolgen zijn wanneer de Golfstroom echt stilvalt...quote:De invloed van de stromingen in de oceaan op het klimaat lijkt hiermee een stuk kleiner dan door velen wordt gedacht. Volgens schattingen transporteren water en lucht alleen in de tropen ongeveer vergelijkbare hoeveelheden warmte. In de gematigde breedten, ten noorden van 35 graden noord, lijkt het erop dat de atmosfeer (en dus de wind) de belangrijkste transporteur van warmte is, veel belangrijker dan water. De hoeveelheid warmte, die de Warme Golfstroom aanvoert, valt hier in het niet bij de warmte die het in de winter afkoelende oceaanwater als geheel in de lucht brengt en vervolgens via de overheersende westelijke stroming richting het westen van Europa transporteert. Hierdoor zijn de winters bij ons veel warmer dan ze zonder de aanwezigheid van de zee zouden zijn.
Zout is opquote:Op maandag 29 november 2010 22:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is hier één gladde klere zooi op de weg
Preventief strooien? Wat is dat !?
En de winter is nog niet eens begonnenquote:Op maandag 29 november 2010 22:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is hier één gladde klere zooi op de weg
Preventief strooien? Wat is dat !?
Jammer?quote:Op maandag 29 november 2010 22:19 schreef INViCTuS het volgende:
Jammer dat het zondag al gaat dooien..
Gewoon zorgen dat je kan fietsen naar werk, nergens last vanquote:Op maandag 29 november 2010 22:36 schreef byah het volgende:
[..]
Jammer?
Ik heb vandaag 3 uur in de file gestaan, ik heb het wel weer gehad met de sneeuw op de Nederlandse wegen. "Vroeger" vond ik het ook mooi en wel spannend, maar na vandaag is het voor mij wel weer duidelijk dat ik de winters van de jaren 90 totaal niet erg vond.
Ik fiets elke dag naar mn werk (een afstand van 7 minuten maar toch) en die sneeuw in mn ogen deed soms gewoon pijn. Ik had mn bril al afgezet omdat ik het haat als er druppels op mn bril zitten, maar bij nader inzien had ik die misschien toch beter op kunnen houden.quote:Op maandag 29 november 2010 22:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je kan fietsen naar werk, nergens last vanBehalve dan sneeuw in je ogen
Sneeuw in je ogen is boutquote:Op maandag 29 november 2010 22:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je kan fietsen naar werk, nergens last vanBehalve dan sneeuw in je ogen
Maar nu vraag ik mij af, hoe staat het met de NTVT?quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:22 schreef horned_reaper het volgende:
Hir DMO OK. KTG te koud. EC Uitvoer is duidelijk te koud. (Problemen met de veel te dikke sneeuwlaag die vanmorgen al in het model aanwezig was.) Hetzelfde probleem zien we overigens ook in de GFS Uitvoer. Vannacht Tmin -2 graden, dinsdag rond -1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |