Ik heb al een knuppel voor dichtbij. Dat jachtgeweer is om rustig van bovenop de muur op wat zombies te schieten. Een kruisboog zou wat stiller zijn maar die lijkt mij moeilijker te bedienen en als je in een burcht zit maakt dat geluid niet zoveel uit.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:08 schreef Elegy het volgende:
Waarom een jachtgeweer? Kan je beter een koevoet en een bijl nemen, die hebben geen munitie nodig en zijn stil in het gebruik
Ik vind het niet erg dat ze zich niet strikt aan de comic houden, omdat het anders voor veel kijkers waarschijnlijk erg saai zou worden.
Een aantal dingen zijn chronologisch anders geplaatst of erbij verzonnen maar imo gaat dat prima.
Niet handig, raakt of meteen geïnfecteerd of gaat op de grond liggen als een zombie tegen m aanloopt.quote:
quote:Op donderdag 25 november 2010 14:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Niet handig, raakt of meteen geïnfecteerd of gaat op de grond liggen als een zombie tegen m aanloopt.
Vind het ook niet echt nodig hier..het gaat nu voor 10% over de serie en 90% over andere dingen..quote:Op donderdag 25 november 2010 17:26 schreef Granmal het volgende:
Er lopen tig topics over dit in ONZTsss
Je kan ook gewoon met dat ding schieten, maakt herrie zatquote:Op donderdag 25 november 2010 16:27 schreef Symer het volgende:
Het zou mij wel wat lijken om ergens een flatje op te zoeken met uitzicht over een groot veld en een kanaaltje of riviertje aan de achterkant als makkelijke uitweg. De begane grond volledig barricaderen en op dat veld iets zetten dat zo veel lawaai maakt dat duizend zombies uit heinde en verre daar op af komen.
En dan op de eerste verdieping gaan staan met een M-134 Minigun
Het staat je vrij weer iets over de serie te posten.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:34 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Vind het ook niet echt nodig hier..het gaat nu voor 10% over de serie en 90% over andere dingen..
Awwwwh.. Ik lok ze wel bij je flatje vandaan met mijn luidruchtige geweer.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:20 schreef toetsenbordridder het volgende:
[ afbeelding ]
Last Words: auw! nee! aaaah!
Sidekick: Ugjerke, die weet alles beter dan mij
Location: Nederland natuurlijk, anders moet ik nog verkassen ook.
Headwear: iets wat me niet teveel laat opvallen en een schraap van een zombiehand kan weerstaan.
Kleding: normaal.
Stronghold: flatje naast het fort va Ugjerke, 1e verdieping voldumpen met afval en die zombies komen er nooit doorheen.
Wapens: kruisboog en katana, geen luidruchtige onzin voor mij.
Anthem:
En rauwe vis eten de hele tijdquote:Op donderdag 25 november 2010 18:50 schreef Dulk het volgende:
ik zou trouwens op een eilandje gaan zitten en dan steeds met een roeibootje heen en weer
nix rauw, gewoon bakken in een pannetje boven een vuurtje, en zoeken naar een aggregaat voor powerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 37% gewijzigd door ButcherPete op 27-11-2010 14:20:14 ]
Die dingen kunnen volgens de Zombie Survival Guide de oceaan oversteken, dus een eilandje doet ze nietsquote:Op donderdag 25 november 2010 20:55 schreef Symer het volgende:
Van Atlanta is het een uurtje rijden naar de dichtstbijzijnde eilandjes, maar dat zijn dingetjes van niks.
Ik had mezelf een mooi boomhutje gemaakt als ik Grimes was.
Ja maar de kans dat er tientallen tegelijkertijd aanspoelen is niet al te groot. En als je het zekere voor het onzekere wilt nemen moet je het strand maar barricaderen.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die dingen kunnen volgens de Zombie Survival Guide de oceaan oversteken, dus een eilandje doet ze niets
Yay, over 3 dagen alquote:Op donderdag 25 november 2010 17:46 schreef Symer het volgende:
[..]
Het staat je vrij weer iets over de serie te posten.
Alles wat ik te melden had over de vorige aflevering is al gezegd en de volgende ep komt over 3 dagen pas.
Ligt er ook aan hoe ver je van de kust af zit denk ik. Als je op een eiland in een meertje zit en de zombies kunnen vanaf de kant zien dat er bijv. vuur gemaakt word op het eiland zullen ze er rustig heenlopen met z'n allen. Zit je wat verder van de kust af, een van de Kanaal eilanden bijv., dan moet er net heel toevallig een zombie over de bodem van de zee lopen en bij dat eiland terecht komen. Die kans is heel klein.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:13 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ja maar de kans dat er tientallen tegelijkertijd aanspoelen is niet al te groot. En als je het zekere voor het onzekere wilt nemen moet je het strand maar barricaderen.
Juist, kanaaleilanden waren ook mijn insteek. Volgens mij hebben het meerendeel van die eilanden ook steile rotskusten dus heb je sowieso minder strand om in de gaten te houden.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:07 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ligt er ook aan hoe ver je van de kust af zit denk ik. Als je op een eiland in een meertje zit en de zombies kunnen vanaf de kant zien dat er bijv. vuur gemaakt word op het eiland zullen ze er rustig heenlopen met z'n allen. Zit je wat verder van de kust af, een van de Kanaal eilanden bijv., dan moet er net heel toevallig een zombie over de bodem van de zee lopen en bij dat eiland terecht komen. Die kans is heel klein.
Als je zo'n eiland hebt lijken paarden mij ook wel handig trouwens. Dat is natuurlijk een prachtig vervoermiddel in een post-apocalyptische wereld. Oke, het geeft geen bescherming tegen zombies dus het is niet in elke situatie handig. (Zoals wanneer je een stad vol zombies binnenrijd) Maar het verbruikt geen benzine. Paardenbrandstof is gewoon in de natuur te vinden.
Ik wil Nick Ellis als sidekickquote:Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Ik wil Zoey van L4D als sidekick
Dat is Ellis.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:55 schreef Redisformurder het volgende:
[..]
Ik wil Nick als sidekick
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 25 november 2010 23:55 schreef Redisformurder het volgende:
[..]
Ik wil Nick als sidekick
[ afbeelding ]
mwah , ik zie er nu al genoeg rondlopen die zo de serie inkunnen als je er wat schaafwonden op aanbrengt..quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:17 schreef FoXje het volgende:
Echt een toffe serie. Je gaat bijna hopen op een Zombie uitbraak
Eensch.quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Afl. 4 was de beste sinds de pilot imo.
Vond het echt spannend toen ze met die zak met wapens bij die bende waren, en daarna natuurlijk lachen om die oma en later de hondjes.quote:
Was idd puntje van mijn stoel moment. Zij zouden deze tactiek vaker moeten gebruiken imho maarja het blijft een serie met cliches.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:47 schreef FoXje het volgende:
Dat ze die zombies gingen stampen om daarna met die pakken tussen die zombies gingen doorlopen! Dat was echt spannend!!!
Fantastische scene inderdaadquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:57 schreef Mirel het volgende:
De scene in het park met de kruipende zombies zullen ze nooit overtreffen. Tenzij Frank Darabont weer een episode regisseert.
Machtige scène was dat jaquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:57 schreef Mirel het volgende:
De scene in het park met de kruipende zombies zullen ze nooit overtreffen. Tenzij Frank Darabont weer een episode regisseert.
Lijkt een rugzak je niet handig om gevonden spullen mee terug te nemen naar je stronghold? Het in je handen vast blijven houden terwijl je met zombies vecht lijkt me niet handig.quote:Op zaterdag 27 november 2010 03:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Leuke episode die laatste. Denk trouwens dat Merle die zombies expres naar 't kamp heeft gelokt.
[ afbeelding ]
Idee: Licht reizen. Rugzak is eigenlijk niet nodig.
Wapens: Bolt gun (waarmee ze dieren door hun kop schieten voor ze geslacht worden).
"The principle behind captive bolt stunning is a forceful strike on the forehead using a bolt to induce unconsciousness. The bolt may or may not destroy part of the brain."
Als back up gewoon een crowbar. Simpel en effectief, ook voor het openen van deuren en dergelijke. Daarnaast niet zo breekbaar als een honkbalknuppel. Allebei de wapens produceren geen geluid voor maximum stealth bonus.
Kleding: Kogelvrij vest, voor 't geval dat. Voor de rest running shoes en sportbroek voor snelheid en minder blessures bij rennen. Bivakmuts om adem te filteren, zowel in- als uit. In vanwege stank, uit vanwege de zombies die je adem misschien herkennen.
Locatie/Stronghold: McDonalds. Meestal zijn ze slecht toegankelijk met maar één deur. Daarnaast hebben ze vaak een bovenverdieping die je kunt barricaderen. Maar wat nog beter is, is dat het voedsel van de McDonalds niet kan bederven. Dat spul zit vol met chemische troep, waardoor je er weken van kunt leven. Zo kun je dus rondzwerven om eten te zoeken terwijl je weet dat je altijd ergens op kunt terugvallen. Risico's zijn dus uitgesloten.
Vehicle: Scootertje. Simpel doch snel, makkelijk op en af te springen. Uitvoerig getest door Marokkaanse straatrovers, en daardoor een simpele keuze.
Battle Anthem: Lekker in je bek schijten. Ja toch?
Goede onderbouwing.quote:Op zaterdag 27 november 2010 04:48 schreef ChickenMan het volgende:
Sorry hoor maar die zombie survival sheets zijn echt te triest voor woorden.
Ik weet niet of het voor alle types geldt maar de bolt guns die ik heb gezien maken wel degelijk een hels kabaal.quote:Op zaterdag 27 november 2010 03:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Leuke episode die laatste. Denk trouwens dat Merle die zombies expres naar 't kamp heeft gelokt.
[ afbeelding ]
Idee: Licht reizen. Rugzak is eigenlijk niet nodig.
Wapens: Bolt gun (waarmee ze dieren door hun kop schieten voor ze geslacht worden).
"The principle behind captive bolt stunning is a forceful strike on the forehead using a bolt to induce unconsciousness. The bolt may or may not destroy part of the brain."
Als back up gewoon een crowbar. Simpel en effectief, ook voor het openen van deuren en dergelijke. Daarnaast niet zo breekbaar als een honkbalknuppel. Allebei de wapens produceren geen geluid voor maximum stealth bonus.
Die van Chigurh in No country for old men nietquote:Op zaterdag 27 november 2010 09:07 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik weet niet of het voor alle types geldt maar de bolt guns die ik heb gezien maken wel degelijk een hels kabaal.
met een enorme gastank eraan jaquote:Op zaterdag 27 november 2010 10:42 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Die van Chigurh in No country for old men niet
Touchéquote:Op zaterdag 27 november 2010 11:51 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
met een enorme gastank eraan jasucces met dragen
mee eenschquote:Op zaterdag 27 november 2010 04:48 schreef ChickenMan het volgende:
Sorry hoor maar die zombie survival sheets zijn echt te triest voor woorden.
Daar heb je wel een punt. Misschien dat ze er nog iets in kunnen verwerken leidend naar de oorzaak van de zombie outbreak. We hebben in ieder geval al één vreemd iets,quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:01 schreef Mendeljev het volgende:
Aflevering 4 vond ik niet zo slecht als aflevering 3 maar toch begint het verhaal uitgekauwd te worden. In plaats van een focus te creeren op het zombieverhaal lijkt het plot zich te ontwikkelen tot een dramaserie. En dan heb ik niets tegen dramaseries an sich maar bij dergelijke korte reeksen moet het verhaallijn in het eerste seizoen gewoon sterk zijn zodat het drama zich in de latere seizoenen kan ontwikkelen. Dat hebben alle goede series tot zo ver in gemeen en dat maakt ze imo ook tot een goede serie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maar goed...het stukje metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Bij Lost waren er tenminste geen Island survival sheetjesquote:Op zaterdag 27 november 2010 13:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Haha, hoezo is het flauwekul? Hele grap van dit soort series is er een beetje over nadenken. Of had bij Lost ook alle speculatie achterwege moeten blijven?
Nee maar 90% van de discussies gingen niet over de serie zelf. Maar goed, dat is de schuld van Lost zelf. Wat een ongelofelijke zaadserie uiteindelijk. Grootste anticlimax ooit.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:56 schreef FoXje het volgende:
Bij Lost waren er tenminste geen Island survival sheetjes
Prison Break S1 was goed. Daarna was het bar maar dan ook bar slecht.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:13 schreef Mendeljev het volgende:
Als ze met terugwerkende kracht proberen de kijker te laten plakken door allerlei feitjes te introduceren dan is de magie verloren wat mij betreft. Dan wordt het een soort Lost seizoen 6 waar je op het eind een paar vage verklaringen voorgeschoteld krijgt terwijl juist die verklaringen uit het verhaal zouden moeten blijken. Misschien ben ik wel te veeleisend maar dit is in ieder geval wat ik er van denk.
Prison Break s1 was imo een goed voorbeeld van een sterke plot waar de volgende seizoenen meer focus brachten op het drama (al dan niet met een zekere flop). Dat zou ik graag terugzien bij TWD.
Met een proclimax als einde?quote:Op zondag 28 november 2010 14:52 schreef FoXje het volgende:
Jij vond Lost een zaadserie met een anticlimax als einde. Ik vond het een topserie
Dat snap ik gezien je ui.quote:Op zondag 28 november 2010 14:52 schreef FoXje het volgende:
Jij vond Lost een zaadserie met een anticlimax als einde. Ik vond het een topserie
Een beetje zoals Heroes?quote:Op zondag 28 november 2010 16:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat snap ik gezien je ui.Ik heb me er best mee vermaakt, daar niet van maar tegen het einde begon het als een kaartenhuis in elkaar te storten.
Dat ja, de meeste lichtgewicht bolt guns werken met losse flodders [citation needed].quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:51 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
met een enorme gastank eraan jasucces met dragen
Dat zal denk ik niet gebeuren.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Misschien dat ze er nog iets in kunnen verwerken leidend naar de oorzaak van de zombie outbreak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 november 2010 19:15 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Dat zal denk ik niet gebeuren.Moet je ook niet willen, als je niets te speculeren hebt gaat de helft van de sfeer verloren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Misschien dat ze er nog iets in kunnen verwerken leidend naar de oorzaak van de zombie outbreak. We hebben in ieder geval al één vreemd iets,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maar goed...het stukje metNee, volgens de regels waar de makers zich aan houden zullen ze nooit de oorzaak bekend maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
Dan is het wel te hopen dat er nog iets gaat gebeuren.quote:Op zondag 28 november 2010 19:22 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee, volgens de regels waar de makers zich aan houden zullen ze nooit de oorzaak bekend maken.
We zitten vlak bij de finale dus daar maak ik mij geen zorgen over nu. En dan krijgen we vast een gigantische cliffhanger waar wij ons een jaar over kunnen opvreten.quote:Op zondag 28 november 2010 20:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan is het wel te hopen dat er nog iets gaat gebeuren.Anders wordt het wel een heel gezapig stel bij elkaar.
We weten sowieso al hoe de volgende aflevering gaat openen.
een jaar??quote:Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
We zitten vlak bij de finale dus daar maak ik mij geen zorgen over nu. En dan krijgen we vast een gigantische cliffhanger waar wij ons een jaar over kunnen opvreten.
Ook de eerste niet? Dat is toch echt wel de beste tot nu toe.quote:Op maandag 29 november 2010 06:07 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Eerste 2 afleveringen gezien vannacht nadat ik iedereen in mijn omgeving er maar over hoorde. Als iemand al begon met: "ik heb een nieuwe serie gezien..." dan maakte ik de zin ondertussen al af door Walking Dead te zeggen waarna een enthousiaste reactie volgde.
Ik denk dat ik er teveel van had verwacht omdat het weer zo gehyped werd.. Het moet mij nog overtuigen in ieder geval.
Damn, is dat de beste?! Nee, ik moet wel toegeven dat ze je goed lekker maken bij de eerste afl.quote:Op maandag 29 november 2010 06:20 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ook de eerste niet? Dat is toch echt wel de beste tot nu toe.
Ik vind het niet zo vreemd dat de eerste de beste is. De enige waarvan ik verwacht dat ze beter kunnen zijn is de volgende aflevering als dat ondanks het korte seizoen toch een echte finale is. Of de opening/finale van volgend seizoen.quote:Op maandag 29 november 2010 06:27 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Damn, is dat de beste?! Nee, ik moet wel toegeven dat ze je goed lekker maken bij de eerste afl.
Ik had alleen verwacht dat er meer headshots werden uitgedeeld
quote:"Radical Alternative Ending"
The "Radical Alternative Ending" was not filmed and is presented on the DVD as a series of illustrated storyboards with voiceovers by Boyle and Garland. This ending would have taken the story in a radically different direction from the film's midpoint. When Frank is infected at the military blockade near Manchester, the soldiers do not enter the story. Instead, Jim, Selena and Hannah are somehow able to restrain the infected Frank, hoping they will find a cure for the virus nearby as suggested in the radio broadcast. They soon discover that the blockade had protected a large medical research complex, the same one featured in the first scene of the film where the virus was developed.
Inside, the party is relieved to find a scientist self-barricaded inside a room with food and water. He will not open the door because he fears they will take his food, although he does admit that the "answer to infection is here." Unfortunately, he refuses to talk further because he does not want to make an emotional attachment to people who will soon be dead. After hours of failed attempts to break through the door or coax the man out, Jim eventually brings Hannah to the door and explains Frank's situation. The scientist reluctantly tells them that Frank can only be cured with a complete blood transfusion, and supplies them with the necessary equipment. After learning that he is the only match with Frank's blood type, Jim sacrifices himself so that Frank can survive with his daughter. Just as his journey began, Jim is left alone in the abandoned medical facility, and Selena, Hannah and Frank move into the room with the scientist as a horde of the infected breach the complex. The computer monitors show death and destruction come to life around a thrashing, infected Jim, who is strapped to the same table as the chimp had been in the opening scene.
Garland and Boyle explain that they conceived this ending to see what the film would be like if they did not expand the focus beyond the core four survivors. They decided against it because the idea of a total blood replacement as a cure was not credible. As Boyle said in the DVD commentary, it "didn't make much sense" since the film had already established that one drop of blood can infect a person. "What would we do? Drain him of blood and scrub his veins with bleach?"
ik dacht juist aan de umbrella corporationquote:Op maandag 29 november 2010 12:09 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo vreemd dat de eerste de beste is. De enige waarvan ik verwacht dat ze beter kunnen zijn is de volgende aflevering als dat ondanks het korte seizoen toch een echte finale is. Of de opening/finale van volgend seizoen.Ik hoop dat ze ons nog even flink wat headshots laten zien voordat ze ons tot oktober laten wachten.
Deed jullie dit met het CDC niet een beetje denken aan een van de alternatieve eindes van 28 Days Later?
[..]
Het is wel een erg goed beveiligd high-tech onderzoekscentrum/lab ja.quote:Op maandag 29 november 2010 12:31 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik dacht juist aan de umbrella corporation
Ja, ik had de eerste aflevering weer bekeken, hoop echt dat we ze weer zien.quote:Op maandag 29 november 2010 13:16 schreef Kremers het volgende:
Goede aflevering hoorJammer dat volgende week alweer de laatste is
Ik hoop wel dat Morgan en zijn zoon bij CDC aankomen. Leuke karakters
quote:Op maandag 29 november 2010 15:18 schreef Tim86 het volgende:
Toffe e[ weer..echt balen dat er nog maar eentje is dit seizoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |