abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88733778
Vanaf oktober 2010 is deze nieuwe serie van start gegaan met een eerste run van 6 episodes op AMC in de VS (o.a. het kanaal van Mad Men).

Gebaseerd op de gelijknamige comicbooks, zal de serie Rick Grimes - een sheriff in Georgia - volgen die terecht is gekomen in een zombie-apocalyptische wereld na het ontwaken uit een coma. De serie zal bij aanvang het verhaal van de comic volgen, maar de makers hebben toestemming om later hun eigen verhaal uit te stippelen.

De eerste episodes worden geregisseerd door Frank Darabont, bekend van o.a. de The Shawshank Redemption en The Mist verfilmingen.

Schrijvers van bekende series als Breaking Bad, The Shield, Battlestar Galactica, The Wire en 24 zullen episodes voor hun rekening nemen. Bear McCreary, vaste componist van de Battlestar Galactica serie, zal de muziek verzorgen.

Beeld en videomateriaal

Links
Set-foto's: http://www.aintitcool.com/node/45461
Blog van AMC: http://blogs.amctv.com/the-walking-dead/
Bezoekje op de set: http://splashpage.mtv.com(...)-tv-set-visit-video/

Vorige Topics
The Walking Dead - Nieuwe zombieserie (oktober 2010)
The Walking Dead - Nieuwe Zombieserie op AMC deel 2
  maandag 15 november 2010 @ 12:39:54 #2
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_88734360
Heel erg vet en zeker de moeite waard voor de liefhebbers van het zombiegenre..

Heb laatst ook de miniserie Dead set gezien uit de UK. Ook erg tof!
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 15 november 2010 @ 12:41:03 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_88734398
Dat ziet er goed uit...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_88734587
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:39 schreef B-FliP het volgende:
Heel erg vet en zeker de moeite waard voor de liefhebbers van het zombiegenre..

Heb laatst ook de miniserie Dead set gezien uit de UK. Ook erg tof!
Deadset was inderdaad goed te pruimen, vooral de humor was echt tof.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_88734637
:)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_88734858
vond deze 2e episode een beetje minder dat de premiere, vooral de scene met dat in stukken hakken van de dode zombie was een beetje B-film, maar misschien hoort dat ook wel erbij :P.
Had alleen gehoopt dat ze meer de richting van de premiere bleven volgen, een absurd thema maar wel serieus vertolkt.

Maar over algemeen zeer goed te kijken serie :)
<hr>
  maandag 15 november 2010 @ 13:02:41 #7
28033 Pek
je moet wat
pi_88735015
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:56 schreef Dawnbreaker het volgende:
vond deze 2e episode een beetje minder dat de premiere
Er is al een derde :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 15 november 2010 @ 13:04:09 #8
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_88735054
Lijkt inderdaad eentje om naar uit te kijken.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_88735266
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:56 schreef Dawnbreaker het volgende:
vond deze 2e episode een beetje minder dat de premiere, vooral de scene met dat in stukken hakken van de dode zombie was een beetje B-film, maar misschien hoort dat ook wel erbij :P.
Had alleen gehoopt dat ze meer de richting van de premiere bleven volgen, een absurd thema maar wel serieus vertolkt.

Maar over algemeen zeer goed te kijken serie :)
Lees de comics. Ze proberen die een beetje aan te houden.
pi_88735385
quote:
15s.gif Op maandag 15 november 2010 13:11 schreef AureliusM het volgende:

[..]

Lees de comics. Ze proberen die een beetje aan te houden.
Geloof ik best maar ik ga mijn mening niet op comics baseren die ik nog nooit gelezen heb. Het doel van een serie op tv lijkt me ook om een grotere doelgroep aan te spreken, dus waarschijnlijk niet alleen diehard fans van de comic.

Sommige dingen werken beter in comics dan op tv en andersom. Bij kickass vond ik dit prima gedaan, daar hebben ze ook elementen aangepast zodat het beter was als verfilming.
<hr>
  maandag 15 november 2010 @ 13:30:06 #11
32402 s0k
..............................
pi_88735808
Beetje cliche om je eigen hand eraf te zagen
..................................................................................................................................................
pi_88736224
I miss my vibrator.

Waar waren al die zombies gebleven die tegen die deur aan het hengsten waren?
  maandag 15 november 2010 @ 13:45:05 #13
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_88736283
kan niet wachten tot ik thuis ben om de nieuwe aflevering te kijken :)
pi_88736543
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2010 13:43 schreef Chriz2k het volgende:
I miss my vibrator.

Waar waren al die zombies gebleven die tegen die deur aan het hengsten waren?
Merle was de vorige dag al vertrokken. De geeks zullen het wel opgegeven hebben toen ze begonnen te ruiken dat het dak leeg was.
pi_88736564
Raar woord eigenlijk voor zombies, 'geeks'.
pi_88738091
Wat een vette aflevering weer _O_ Beter dan Episode 2 imo :D

Én een Boondock Saint die met boog op zombies jaagt :D
pi_88738142
Ik erger me gewoon aan de vrouw van Rick.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 15 november 2010 @ 14:40:39 #18
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_88738249
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:53 schreef Symer het volgende:
Raar woord eigenlijk voor zombies, 'geeks'.
Een geek is natuurlijk van origine iemand die in freakshows de meest smerige dingen eet.

Dus wat dat betreft past het wel. :)
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_88738470
Prima ep :Y
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
pi_88740034
Pfff wat een zaad-aflevering was dit zeg. Het overleven, de vreemde verlaten omgevingen, dat gevoel om nog met een klein groepje over te zijn, de zombies, dat vind ik nou juist zo vet aan deze serie.

90% van deze aflevering bestond uit saaie gesprekken tussen cliche-personages in het kamp. Letterlijk alles was cliche. Je wist gewoon dat er door die spanning tussen Shane en Lorie iets ging gebeuren. Natuurlijk zit er weer een of andere idioot tussen die zn vrouw slaat, en natuuuuuurlijk ziet Shane dit en slaattie em even (half) dood. Die broer van die gast op het dak, dude :')

Opzich niks mis met cliche in een serie als deze, want ik vond de eerste 2 afleveringen goed. Maar de mix tussen actie en 'karakter'-ontwikkeling was echt volkomen zoek. Dit was gewoon een slechte B-film met 1 minuut zombie-actie. En de aflevering begon nog wel zo goed. Daarnaast kun je natuurlijk wel eens zon aflevering erbij hebben in een serie, maar dit seizoen heeft er maar 6. Dan verwacht je toch meer imo
  maandag 15 november 2010 @ 15:48:43 #21
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_88740644
Ik vond het juist een schitterende aflevering _O_
Zeker het eind moest ik hard lachen toen die andere politie-agent die één in elkaar ging slaan. _O-.
Het is allemaal ietwat absurd, maar dat maakt het juist zo goed, het blijft een zombieserie.

Ik ben het met je eens dat na de vette start op het dak het tempo iets zakte, maar ik vond het eind met die muziek weer erg sterk. Kijk erg uit naar volgende week ^O^
pi_88741068
De muziek lijkt zelfs veel op de muziek in 28 Days Later, beetje slap.
pi_88741142
Vind deze aflevering een beetje veel slap gelul. Mag wel meer actie.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_88742902
Het is een serie mensen, geen film :) Dan kun je niet non-stop actie hebben, er moet ook een verhaal verteld kunnen worden.

Ik vond het wel een oké aflevering, dit was eigenlijk de intro voor de karakters. Iedereen een beetje aan het woord geweest zodat je als kijken weet met wie je zoal te maken hebt.

Volgende week dus weer spanning in de stad :)
pi_88742938
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:30 schreef s0k het volgende:
Beetje cliche om je eigen hand eraf te zagen
heb het nog nooit geprobeerd (en het leek toch of een ijzerzaag), kan je handboeien doorzagen? (lijkt me toch een slimmer plan)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')