abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2010 @ 17:42:41 #1
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89019863
Ik ben het wel zat :(
Dat gespeculeer, eindeloze sites doorploegen die over elkaar vallen om nog meer ellende en rampspoed te voorspellen, charlatans die de juiste weg wijzen, wereldleiders die zalvend alles weer een beetje downplayen...
IK WIL ACTIE!! 8-) 8-)
Kom maar op met de revolutie, de mindgames, de real life matrix games en die post apocalyptische toestanden, niks geen vredige omwenteling in 2012 naar een harmonieuzer bewustzijn, chaos en disorder! dat moeten we hebben! ~O>
Al dat gezapige gerommel in de marge.,..gaan we uitroeien, mooi doe het goed, een beving met 40.000.000 doden, een rebellie waarin good vs. evil talloze slachtoffers eist en de ondergang van de aarde dreigt...project Aurora laagoverscherend in je woonwijk, aliens die zichtbaar landen en het witte huis van de aardbodem wegvaagt! B-)
Ik ben er klaar voor, na meer dan 30 jaar geconditioneerd te zijn door Hollywood...gedebunkt door Illuminatie agenten op fora, aanwijzingen van verborgen handen te hebben gekregen en door HAARP bestraald te zijn met ELF golven wil ik tot de tanden bewapend met kennis, macht, power en waanzin de strijd aangaan! :9~ :9~
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_89020002
je bent naar de klote
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  maandag 22 november 2010 @ 17:45:18 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_89020005
NWO is het nieuwe geloof.
pi_89020092
quote:
8s.gif Op maandag 22 november 2010 17:42 schreef YuckFou het volgende:
Dat gespeculeer, eindeloze sites doorploegen die over elkaar vallen om nog meer ellende en rampspoed te voorspellen, charlatans die de juiste weg wijzen, wereldleiders die zalvend alles weer een beetje downplayen...
IK WIL ACTIE!! 8-) 8-)
Tja, de NWO; .... De Illuminati balen als een stekker.. ;)
  maandag 22 november 2010 @ 17:54:44 #5
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89020396
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:45 schreef FunkyHomosapien het volgende:
je bent naar de klote
Nope, nuchter&strijdbaar 8-)

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:47 schreef Bankfurt het volgende:
Tja, de NWO; .... De Illuminati balen als een stekker.. ;)
Geen idee, d'r gebeurt geen flikker, alleen maar slap gelul en hier en daar wat camera's die op worden gehangen, geen ruimteschepen, geen lizards op tv, geen chaos, slap gelul dat is alles waar de mens nog goed in is :')
pi_89020731
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:54 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Nope, nuchter&strijdbaar 8-)

[..]

Geen idee, d'r gebeurt geen flikker, alleen maar slap gelul en hier en daar wat camera's die op worden gehangen, geen ruimteschepen, geen lizards op tv, geen chaos, slap gelul dat is alles waar de mens nog goed in is :')
Er is wel degelijk iets gebeurd. :)
  maandag 22 november 2010 @ 18:07:31 #7
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89020826
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:04 schreef Bankfurt het volgende:
Er is wel degelijk iets gebeurd. :)
Nee. Er. Gebeurt. Geen. Hol.
Anders, spel het even voor me uit want ik word dood&dood moe van al het halfwas gezemel, wannabe knowalls en onder 1 hoedje spelende Powers That Be, Actie! zeg ik harrrrde Actie! B-)
pi_89020886
quote:
18s.gif Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Anders, spel het even voor me uit want ik word dood&dood moe van al het halfwas gezemel, wannabe knowalls en onder 1 hoedje spelende Powers That Be, Actie! zeg ik harrrrde Actie! B-)
Goed, ik zal het even voor je spellen in blokletters:

het is GAME OVER voor de Illuminati. :)
pi_89020927
quote:
18s.gif Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Verzet je...rook stiekem een sigaret in een cafe zolang dat nog kan.
pi_89020993
Terechte vraag.

Alle conspiracydenkers: waarom merk je nooit iets van een NWO?
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  maandag 22 november 2010 @ 18:18:40 #11
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89021180
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:09 schreef Bankfurt het volgende:

En van wie zijn al die inplantaten dan waar je zo over bezig bent? wie gaan daarmee de macht overnemen? wie spelen er de vuile spelletjes die wij nooit te zien krijgen en waarom zijn t zulke lafbekken dat we dat niet full blown te zien krijgen? :(

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:11 schreef Odysseuzzz het volgende:
Verzet je...rook stiekem een sigaret in een cafe zolang dat nog kan.
Ik denk dat ik met posten, mailen, praten en wijzen op al meer ogen heb geopend over BigBrother toestanden dan jij, stiekem roken is voor pubers. :')

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:12 schreef Zapato het volgende:
Terechte vraag.
Ik ben een conspiracy denken, een tinfoilhat zelfs tot op zekere hoogte...maar wel een ongeduldige! :9~
  maandag 22 november 2010 @ 18:20:12 #12
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89021246
quote:
Terechte vraag.

Omdat je oogkleppen op hebt natuurlijk. :o

Maar kijk eens op de wikipedia. De term betekend niet 1 ding....Genoeg gaande en merkbaar wat er in meer of mindere mate in past. ;)
pi_89021379
quote:
16s.gif Op maandag 22 november 2010 18:18 schreef YuckFou het volgende:

[..]

En van wie zijn al die inplantaten dan waar je zo over bezig bent? wie gaan daarmee de macht overnemen? wie spelen er de vuile spelletjes die wij nooit te zien krijgen en waarom zijn t zulke lafbekken dat we dat niet full blown te zien krijgen? :(
Die zijn nog steeds aan de orde; oh, wacht maar ... over full blown gesproken, je hebt iets gemist... :Y
pi_89021427
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 18:20 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Omdat je oogkleppen op hebt natuurlijk. :o

Maar kijk eens op de wikipedia. De term betekend niet 1 ding....Genoeg gaande en merkbaar wat er in meer of mindere mate in past. ;)
Heb wel eens dingen gelezen, snap ook wel dat er overtuigende info te vinden is op internet. En er zal ook echt wel een kern van waarheid in zitten.

Wat ik niet begrijp is wat dan die negatieve invloed op de wereld is. Op welke manier worden wij als gewone burger nou genaaid door - en ik gebruik het even als verzamelterm - de NWO? Wat zou er voor ons veranderen zonder die NWO?
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  maandag 22 november 2010 @ 18:44:26 #15
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89022225
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:23 schreef Bankfurt het volgende:
Die zijn nog steeds aan de orde; oh, wacht maar ... over full blown gesproken, je hebt iets gemist... :Y
Het was full blown en ik heb het gemist :') *typisch*
Er is geen hol gebeurt. En er gaat niks gebeuren want ze durven niet, ze willen niet en ze hopen dat we met die so called terroristen wel in de pas blijven lopen...fuck off! :(

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:25 schreef Zapato het volgende:
Heb wel eens dingen gelezen, snap ook wel dat er overtuigende info te vinden is op internet. En er zal ook echt wel een kern van waarheid in zitten.
Er zitten ook kernen van waarheid in, macht corrumpeert en absolute macht...nah ja, maar uitoefenen op een nivo waar wij wat van meekrijgen, de apocalyps ontketenen en zichtbaar hun uitroeïngsplannen en mondiale overnames doordrukken ho maar, wij moeten het doen met Hollywood films :'(

quote:
Wat ik niet begrijp is wat dan die negatieve invloed op de wereld is. Op welke manier worden wij als gewone burger nou genaaid door - en ik gebruik het even als verzamelterm - de NWO? Wat zou er voor ons veranderen zonder die NWO?
We krijgen een wereldmunt, wereldregering, wereldleiders en wereldpresident die ons gaat beschermen tegen de aliens :')
Zie je het voor je een Obama-like person die ons de wereld wel ff zal saven...ik niet, die flapdrol heeft z'n steun aan de andere kant van de plas al verspeeld en hier dragen we hem ook steeds minder op handen omdat z'n "change" nogal marginaal blijkt te zijn en weer door t inmiddels republikeinse congres teruggedraaid dreigt te worden...om over die aftakelende koninklijke families maar te zwijgen, de Windsors zijn blij met een huwelijk met een burgermeisje, de Romanovs kent niemand meer en de Oranjes, nah ja... :')
pi_89022289
Als we gewoon de arme, afrikaanse landen uitroeien zijn we al een stuk dichterbij.
#freefrederike
  maandag 22 november 2010 @ 18:45:59 #17
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89022299
quote:

[..]

De één denkt dit en de ander dat... Over het algemeen pakt het niet goed uit voor het "normale volk". Gaan ze een onmenselijke opruiming houden of elk detail van je leven voor je invullen en volgen...dat soort vrolijke dingen. ;)
pi_89023572
Geduld, geduld.
  maandag 22 november 2010 @ 19:15:03 #19
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89023747
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Geduld, geduld.
Ik ben uitgeduld! Ik wil Aktie! Nu! niet over 15 of 25 jaar! Nu! Nu! Nu!
En niet van dat zwakke gelul dat "ik iets gemist heb" of "de Illuminatie weggevaagd zijn" Ik wil zichtbare resultaten en keiharde revolutie!! ~O>
pi_89023895
quote:
15s.gif Op maandag 22 november 2010 19:15 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ben uitgeduld! Ik wil Aktie! Nu! niet over 15 of 25 jaar! Nu! Nu! Nu!
En niet van dat zwakke gelul dat "ik iets gemist heb" of "de Illuminatie weggevaagd zijn" Ik wil zichtbare resultaten en keiharde revolutie!! ~O>
Ik ook. Ik wacht al 4 jaar. Maar langzaam maar zeker gaat alles in vervulling.

Overigens zul je wel anders piepen wanneer het daadwerkelijk bij jou aan de deur komt.
  maandag 22 november 2010 @ 19:24:28 #21
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89024213
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Overigens zul je wel anders piepen wanneer het daadwerkelijk bij jou aan de deur komt.
Eerst zien dan geloven...als het hier aan de deur staat en het bevalt niet ros ik het direkt naar beneden om vervolgens geheel in TEOTWAWKI style ervandoor te gaan en me bij het verzet aan te melden 8-)
pi_89024424
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat is het? En hoe kan dat bij je aan de deur komen? Ook als je het in overdrachtelijke zin bedoelde.
pi_89025698
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:28 schreef Zapato het volgende:

[..]

Wat is het? En hoe kan dat bij je aan de deur komen? Ook als je het in overdrachtelijke zin bedoelde.
'Het' is de komende chaos.

Het komt aan de deur wanneer het je leven begint te beinvloeden op een tastbare manier.
pi_89026415
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het komt aan de deur wanneer het je leven begint te beinvloeden op een tastbare manier.
Aha. Nee dat verklaart een hoop. :')

Dit is nu precies het probleem met dit soort theorien. Ik ben nog best ontvankelijk voor het idee van een overkoepelende organisatie die invloed heeft op ons leven, maar dit soort bijzonder vage teksten overtuigen me nou niet bepaald.

Waar bestaat die chaos uit? Neemt de NWO het OV over, het kabinet, wanneer? Waar zien we dat aan?

Hoe zie ik wanneer het mijn leven gaat beinvloeden? Tot nu toe lijk ik het grotendeels in eigen hand te hebben hoor.
  maandag 22 november 2010 @ 20:40:08 #25
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89027686
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Bring it On!! Ik ben er klaar voor, maar uiteraard is het overgrote deel van de peeps bang om hun comfi leventje te verliezen, bang om echt op te staan, te laf om zich uit te spreken en vooral, met name te lui om ook maar iets te doen, so when it comes, they are fucked... >:)
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:16 schreef Zapato het volgende:
Dit is nu precies het probleem met dit soort theorien. Ik ben nog best ontvankelijk voor het idee van een overkoepelende organisatie die invloed heeft op ons leven, maar dit soort bijzonder vage teksten overtuigen me nou niet bepaald.
Waar bestaat die chaos uit? Neemt de NWO het OV over, het kabinet, wanneer? Waar zien we dat aan?
Hoe zie ik wanneer het mijn leven gaat beinvloeden? Tot nu toe lijk ik het grotendeels in eigen hand te hebben hoor.
Ik denk dat als het komt in een vrij rap tempo een verval van het financiële stelsel komt, pin automaten weigeren, brandstof tekorten ontstaan, water gas en electra uitvallen en manniemannie geen boodschapjes bij AH meer kan doen, zie hier-> chaos in Nederland
Ingrijpen door blauwhelmen van de UN die als wereldregering de macht grijpt en iedereen die zich verzet wordt neergetaserd en opgesloten...welcome to the future...but I'm ready w/

Typisch ook dat de reguliere grote bekken van [BNW] hier niks van zich laten horen, theoriën genoeg, Gb's aan YT filmpjes om de stellingen te onderbouwen, maar eisen dat er actie komt, BF en Biekske, waar zijn jullie? nog niet moe van al dat gezever? niet hongerig naar de eindstrijd...nogmaals...KOM MAAR OP!!
pi_89028560
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:16 schreef Zapato het volgende:

[..]

De chaos bestaat uit meerdere aspecten die met elkaar samenhangen. Economische crisis leidt tot 'valuta en handelsoorlogen', dat is nu aan de gang. Die zullen uiteindelijk tot werkelijke oorlogen leiden. Tegen de tijd dat de economische crisis werkelijk inslaat (de echte klap is steeds uitgesteld door middel van de bail outs) zul je dat wel merken. Hoe precies kan ik niet voorspellen maar wel naar gissen, denk aan sociale onrust, tekorten aan voedsellevering en andere basic levensmiddelen. Wat men nu doet dmv de bail outs is het vuurtje nog wat harder opstoken voordat de boel werkelijk instort. Dat zijn dus de centrale banken samen met overheden, IMF etc. Om sociale onrust de kop in te drukken zullen overheden ongetwijfeld draconische maatregelen nemen tenzij een tijdelijke toestand van anarchie wenselijk is.

Als WO3 in volle gang is zullen wij dat ook wel merken. Je hoeft niet in heel erge conspiracies te geloven om te snappen dat het systeem op klappen staat, we op een tijdbom van schulden en corruptie leven die spoedig gaat klappen. Degenen die hem veroorzaakt hebben zullen er ook maximaal van profiteren en zoals altijd is de gewone man de pineut.
pi_89028810
Als je wil weten hoe de economie van de NWO eruit gaat zien bekijk dan deze video: A new world order vanaf de 53:30e minuut.
  maandag 22 november 2010 @ 21:37:35 #28
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89030555
Als het overduidelijk wordt dat de elite zelf grote rampen veroorzaakt (natuur, gezondheid en economie) dan kunnen zij het schudden. Dat zou niemand pikken. Daarom 'downplayen' zij de boel als ze denken dat zij een stap tever gaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door Schenkstroop op 22-11-2010 22:08:14 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 22 november 2010 @ 22:03:06 #29
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_89031930
TS, denk je nou werkelijk dat wanneer de NWO uitbreekt zoals beschreven wordt jij dan on top of a building kunt staan en alles kan zien kapotgaan, rellen, armode oorlog etc zoals in films?

99% kans dat je geeneen van die dingen zult zien als daadwerkelijk de pleuris uitbreekt. Het zal dan ieder voor zich zijn en dan is e ook de grote mogelijkheid dat de meesten per direct naar kampen gaan waar ze nooit meer iets van het daglicht zullen kunnen waarnemen.

En waar ga je schuilen? Waar geen overheids (NWO) troepen zijn zal het krioelen van de bendes, plunderaars en weetikwat allemaal.Eten zal super schaars worden en als er ergens ook maar wat voedsel is zul je elke keer in een honderden meters lange rij moeten aansluiten voor je kommetje conserveer soep en bonen.
*Hosselcopter*
  maandag 22 november 2010 @ 22:11:48 #30
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89032414
@Dibble: Als je de muziek en dat snelle geknip even voor lief neemt, en even "Conspiracy Theory - Jesse Ventura Season 2 ep4. Police State" kijkt. Het is niet jofel wat ze daar doen in ameirka. Heel weird die afgelegen grote lege inrichtingen met barbwired fences die naar binnen zijn gebogen (dus wat in de kamp zit moet erin blijven). En deze inrichtingen zouden zijn om mensen/families te beschermen "ín case of emergencies". Echt weird.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 22 november 2010 @ 22:13:15 #31
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_89032489
Dibble, het is maar net hoe je NWO interpreteert, jij associeert het met de tweede wereldoorlog situatie. (Overduidelijk)

[ Bericht 0% gewijzigd door WhatsTheSecret op 22-11-2010 22:25:16 ]
Waarom?
pi_89033065
Is het trouwens wel goed om al je geld op de vrijmetselaars te zetten, dus je daar goed in te werken enzow? proberen in het eerste team daarte komen qua 'boze dingen doen'....

Echter, dat je niet achteraf blijkbaar de verkeerde fractie gesteund hebt, dat bv de vrijmetselaars het Feyenoord van de wereldheerschappij zijn... Wel een grote en bekende naam, maar feitelijk bankroet ofwel uitgerangeerde nietsnutten óf juist talentjes die voor een appel-en-een-ei weggekocht worden door de clubs die wél de dienst uitmaken?

Wat is nu eigenlijk het Barcelona C.F. van de wereldmacht? Illuminatie, reptillians, Russische Oligarchen, amerikaanse conservatieven?
Ik macht toch wel hopen dat er één club een beetje sterker is als al de andere? anders komt er nooit één NWO, maareen heleboel kleine kut-NWO-afscheidinkjes of -fracties.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 22 november 2010 @ 22:30:09 #33
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_89033406
quote:
Wat is nu eigenlijk het Barcelona C.F. van de wereldmacht? Illuminatie, reptillians, Russische Oligarchen, amerikaanse conservatieven?
Ik macht toch wel hopen dat er één club een beetje sterker is als al de andere? anders komt er nooit één NWO, maareen heleboel kleine kut-NWO-afscheidinkjes of -fracties.
Mooie vergelijking. Maar als het goed is weet je dat Barcelona ook niet altijd alles wint, als je begrijpt wat ik bedoel.
Waarom?
  maandag 22 november 2010 @ 22:33:30 #34
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89033605
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als WO3 in volle gang is zullen wij dat ook wel merken. Je hoeft niet in heel erge conspiracies te geloven om te snappen dat het systeem op klappen staat, we op een tijdbom van schulden en corruptie leven die spoedig gaat klappen. Degenen die hem veroorzaakt hebben zullen er ook maximaal van profiteren en zoals altijd is de gewone man de pineut.
Als het systeem klapt en we hier 24 uur eerder of juist later de golf over ons heen krijgen is het in eerste instantie ieder voor zich, afhankelijk van hoe de wereld er dan voor staat, vandaar liever nu dan over -x- jaar zodat we nog een beetje weten wat we aan elkaar hebben in plaats van volledig geisoleerde afgestompte zombies alles over ons heen laten komen...
Ik heb nog best vertrouwen in mijn medemens O+
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:03 schreef Dibble het volgende:
TS, denk je nou werkelijk dat wanneer de NWO uitbreekt zoals beschreven wordt jij dan on top of a building kunt staan en alles kan zien kapotgaan, rellen, armoede oorlog etc zoals in films?
99% kans dat je geeneen van die dingen zult zien als daadwerkelijk de pleuris uitbreekt. Het zal dan ieder voor zich zijn en dan is e ook de grote mogelijkheid dat de meesten per direct naar kampen gaan waar ze nooit meer iets van het daglicht zullen kunnen waarnemen.
Ik ga echt niet op een gebouw staan om de chaos te overzien maar probeer er of middenin te zitten en om me heen te slaan of een plek te zoeken van waar ik uit mn verzet kan organiseren...either way, I won't run 8-)
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Het is niet jofel wat ze daar doen in ameirka. Heel weird die afgelegen grote lege inrichtingen met barbwired fences die naar binnen zijn gebogen (dus wat in de kamp zit moet erin blijven). En deze inrichtingen zouden zijn om mensen/families te beschermen "ín case of emergencies". Echt weird.
Ik heb hier nog nergens van die kampen gezien, wellicht wordt het tijd eens een inventarisatie te maken van hoever de EU ervoor staat met zulke plannen alhoewel ik hier inzet op electronische gevangenschap dmv cctv en INDECT dan door echte kampen :{
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:24 schreef RM-rf het volgende:
Is het trouwens wel goed om al je geld op de vrijmetselaars te zetten, dus je daar goed in te werken enzow? proberen in het eerste team daarte komen qua 'boze dingen doen'....
Echter, dat je niet achteraf blijkbaar de verkeerde fractie gesteund hebt, dat bv de vrijmetselaars het Feyenoord van de wereldheerschappij zijn... Wel een grote en bekende naam, maar feitelijk bankroet ofwel uitgerangeerde nietsnutten óf juist talentjes die voor een appel-en-een-ei weggekocht worden door de clubs die wél de dienst uitmaken?
_O_
Hulde! Jij begrijpt wat ik bedoel, waar al die idioten uiteindelijk world domination nastreven is er kennelijk nog geen club machtig genoeg om de wereld echt over te nemen, zelfs al proberen ze het op slinkse wijze, lafhartig laten ze ons zwoegen zonder echt zichtbaar aan de top te staan...
Show yourself and make a coupe, then we'll see what happens c_/
pi_89033959
Zit je aan de pep TS? Je bent zo druk! :X
  maandag 22 november 2010 @ 22:44:19 #36
323707 Trava
WikiLeaks insurance password:
pi_89034314
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:09 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ze zijn juist goed op weg, vandaag de beslissing gemaakt dat Ierland onder curatele wordt geplaatst.

Een stap richting de financiële val van de wereld.
Het WikiLeaks insurance.rar password is: _____
  maandag 22 november 2010 @ 22:48:40 #37
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89034583
quote:
5s.gif Op maandag 22 november 2010 22:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zit je aan de pep TS? Je bent zo druk! :X
Nope, I switched my mindset 8-)
genoeg gelambald, we gaan herrie schoppen *)

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:44 schreef Trava het volgende:
Ze zijn juist goed op weg, vandaag de beslissing gemaakt dat Ierland onder curatele wordt geplaatst. Een stap richting de financiële val van de wereld.
Oit confessions of a financial hitman gezien? Het IMF zijn honden die landen uitknijpen en de Eu doet gezellig mee, maar het gaat maanden, zo niet jaren duren voor er een val van of Ierland of Griekenland komt en ik ben klaar met dat gezemel, als de wereld dan toch naar de klote moet, kom maar op! blijf niet als een zachte heelmeester hier en daar wat wondjes openschuren zodat het langzaam gaat etteren, zet dan de bijl er maar in! >:)
pi_89034672
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2010 22:48 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Nope, I switched my mindset 8-)
genoeg gelambald, we gaan herrie schoppen *)

Nou succes dan maar he! :W
pi_89035527
Alles draait nu om het bewustzijn van mensen; dat ze hun schapen- en hun slachtoffermentaliteit overboord gooien.

En uiteraard dat ze zich richten op God in het Christusbewustzijn i.p.v. op geld en status.
  maandag 22 november 2010 @ 23:06:46 #40
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89035581
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nou succes dan maar he! :W
Thnx, ik merk wel dat het nogal solo is, anderen blijven maar praten en praten en praten...as always...
Maar goed, we blijven posten, wellicht komt er nog een heldere geest die inziet wat mijn doel is...ik ben een hoop gemekker hier meer dan zat, halve verhalen, wazige toespelingen en onuitgesproken woorden...
wees duidelijk zeg wat je bedoeld, laat je stem horen...
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:05 schreef Bankfurt het volgende:
Alles draait nu om het bewustzijn van mensen; dat ze hun schapen- en hun slachtoffermentaliteit overboord gooien.
En uiteraard dat ze zich richten op God in het Christusbewustzijn i.p.v. op geld en status.
En wat is het doel hiervan? Hun God onderuit trappen en de verlosser presenteren nadat hun andere leider van het voetstuk is gevallen?
pi_89035665
quote:
15s.gif Op maandag 22 november 2010 23:06 schreef YuckFou het volgende:
....
En wat is het doel hiervan? Hun God onderuit trappen en de verlosser presenteren nadat hun andere leider van het voetstuk is gevallen?
Het is de Voorzienigheid.

BTW: "de verlosser" is een geestelijke gewaarwording, geen fysiek persoon.
pi_89035898
Dat het huidige systeem niet in deze vorm houdbaar is ben ik met jullie eens. Wie niet, zou ik willen zeggen. Maar ik zie niet de aanwijzingen dat dit per definitie zou moeten leiden tot:

• Een fysieke wereldoorlog.

• Een totale instorting van het financiele systeem.

• Algehele anarchie en chaos.

Waarom gaan jullie uit van het slechte? Je kan de tekenen ook andersom opvatten toch? Dat er verregaande samenwerking is tussen landen alsook een toenemende globalisatie en centralisatie wil toch niet zeggen dat dat MOET uitmonden in een anarchie en oorlog?

Je zou ook kunnen stellen dat dat juist de reden zou kunnen zijn waarom er geen anarchie en chaos ontstaat na een ineenstorting van de economie, of een andere grote gebeurtenis. Landen die samenwerken en communiceren zijn beter in staat om problemen op te lossen en te bezweren. Als je wil zien wat er gebeurt zonder internationale samenwerking hoef je maar een paar honderd jaar achterom te kijken om te zien dat juist dat leidt tot chaos en oorlog, bij de minste of geringste gebeurtenis.

Waarom zien jullie alles zo negatief?
  maandag 22 november 2010 @ 23:16:35 #43
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89035979
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:08 schreef Bankfurt het volgende:
Het is de Voorzienigheid.
BTW: "de verlosser" is een geestelijke gewaarwording, geen fysiek persoon.
:')
Ik kan hier zo weinig mee BF, ik vind je een beste jongen, je schrijft leuke verhaaltjes maar t raakt kant noch wal, ik ben me al 9 jaar bezig aan t houden met alle aluhoedje zaken die er zo'n beetje bestaan, alleen de meest wilde (Icke&consorten) heb ik overgeslagen omdat ik daar niet in geloof, maar het militair industrieel complex, de Illuminatie, royal bloodlines, 9/11, IMF,FED,BTC,CFR, HAARP INDECT, RFID control, zo'n beetje alles heeft de revue gepasseerd en nog steeds is er nergens een gebeurtenis waarbij ik denk "hehe daar gaan we" t is het altijd net niet, t knalt niet door, het stopt voor de lont het kruidvat raakt en alles wordt weer gesust...
Zeg nou zelf, als je zo machtig bent dan heb je er toch schijt aan?
Dan ga je er toch voor? conditionering of niet, who cares?
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:14 schreef Zapato het volgende:
Ik ben niet negatief, integendeel ben juist meer dan positief op t moment, barst van de energie en wil actie! ACTIEEEEE :9

maar nu ga ik slapen, morgen verder met meer geschreeuw :@

[ Bericht 11% gewijzigd door YuckFou op 22-11-2010 23:25:26 ]
pi_89037049
quote:
Terechte vraag.

Omdat je er zelf onderdeel van bent inmiddels.
Of wou je zeggen dat er niet mede namens jou miljoenen mensen sterven zodat een minderheid geld kan verdienen over hun dode rug?
pi_89038123
Ik begrijp je probleem niet die NWO bestaat al eeuwen
  dinsdag 23 november 2010 @ 00:45:00 #46
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_89039554

Tu veux action, alonsi !

Allez Cantona, allez, aléz alézaléz
  dinsdag 23 november 2010 @ 00:45:09 #47
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_89039559
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:14 schreef Zapato het volgende:
Dat het huidige systeem niet in deze vorm houdbaar is ben ik met jullie eens. Wie niet, zou ik willen zeggen. Maar ik zie niet de aanwijzingen dat dit per definitie zou moeten leiden tot:

• Een fysieke wereldoorlog.

• Een totale instorting van het financiele systeem.

• Algehele anarchie en chaos.

Waarom gaan jullie uit van het slechte? Je kan de tekenen ook andersom opvatten toch? Dat er verregaande samenwerking is tussen landen alsook een toenemende globalisatie en centralisatie wil toch niet zeggen dat dat MOET uitmonden in een anarchie en oorlog?

Je zou ook kunnen stellen dat dat juist de reden zou kunnen zijn waarom er geen anarchie en chaos ontstaat na een ineenstorting van de economie, of een andere grote gebeurtenis. Landen die samenwerken en communiceren zijn beter in staat om problemen op te lossen en te bezweren. Als je wil zien wat er gebeurt zonder internationale samenwerking hoef je maar een paar honderd jaar achterom te kijken om te zien dat juist dat leidt tot chaos en oorlog, bij de minste of geringste gebeurtenis.

Het hele concept van de EU was in 1940 al uitgewerkt door het Nazi-regime. Uitgebreide informatie hierover kun je vinden op o.a.:

http://www.prisonplanet.c(...)le-fourth-reich.html
http://www.nazi-roots-of-brussels-eu.org/openletter.html

Een interessant stukje:

quote:
The European League for Economic Co-operation developed policies for European integration that almost mirrored those proposed by Nazis just years previously.

In his book Europes Full Circle, Rodney Atkinson provides a list of policies proposed by Nazis and their similarity to todays European Union.

Europaische Wirtshaftsgemeinschaft
European Economic Community

European Currency System
European Exchange Rate Mechanism

Europabank (Berlin)
European Central Bank (Frankfurt)

European Regional Principle
Committee of the Regions

Common Labour Policy
Social Chapter

Economic and Trading Agreements
Single Market
Dat het monetaire stelsel op het punt van instorten staat, is geen geheim meer. Dit zal betekenen dat miljoenen mensen hun spaargeld, inkomsten, pensioen in 1 klap kwijt zullen raken. Tegelijkertijd zal de hele internationale handel tot stilstand komen wat betekend dat er een gigantisch tekort aan voedsel, brandstof enz. ontstaan.

Hoe groot acht jij de kans dat de mensen, zeker in drukbevolkte gebieden, niet compleet zullen flippen? Ik denk dat de geschiedenis ons wel leert dat die kans gewoon niet aanwezig is.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_89048832
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:24 schreef RM-rf het volgende:

Het vaticaan is het barcelona van de wereldmacht. Het vaticaan heeft alles onder haar controle door middel van haar Jezuietenleger dat een boel van de andere spelers gecreeerd of geinfiltreerd heeft, zoals de vrijmetselarij, de illuminati, de hele zionistische beweging, skull & bones, de hele (voormalig) communistische wereld, en ook de katholieke ridderordes zoals de ridders van malta, columbus, de priesterordes zoals opus dei, etc., en de grote denktanks en regeringslichamen zoals de VN en CFR etc. En dan ook nog de criminele wereld dmv de mafia. De jezuieten regeren.
pi_89049075
Het is het einde van deze wereld zoals vele profeten die hebben aangekondigd. Het is het einde van een spirituele oorlog om ieders eeuwige bestemming. Onze verlossing is in Jezus Christus, het eeuwige leven in een paradijs is ons beloofd. Bid om vergeving van zonden en leer in de voetstappen van Jezus te lopen, in gerechtigheid, naastenliefde en heiligheid. Het is dankzij het verwerpen van die principes dat de wereld zo'n puinzooi is die hij nu is. Het is de tijd voor genezing van de ziekte die onrecht heet.

De enige manier waarop je kunt zult worden beschermd tegen en zult kunnen overleven de chaos die gaat komen is een rotsvast vertrouwen in God. Alleen dan zul je immuun zijn voor dingen als sociale onrust, voedseltekorten etc. omdat je weet dat God uiteindelijk alles in Zijn handen heeft en regeert en je je aan Zijn wil kunt onderwerpen. God heeft beloofd zijn volgelingen te beschermen en voor hen te zorgen, en dat zal Hij doen.

Ik heb zelf de laatste jaren een relatie opgebouwd met God door meer en meer controle van mijn leven aan Hem te geven. Ik heb gebeden voor ervaringen die bewijzen dat wat Hij belooft Hij ook daadwerkelijk zal doen en dat die dingen ook echt zo zijn. Hij heeft elk van die gebeden beantwoord. Ik maak me nergens zorgen om en ik ga me ook niet als een rebel gedragen.

Iedereen die zich niet bekeert zal niet alleen de NWO over zich heen krijgen maar ook Gods furie die veel bitterderd is dan wat een NWO ook op je af kan sturen. Er zullen plagen komen en uiteindelijk de dood. Dit hoeft niemand te overkomen, vergeving van zonden en verzoening met God is mogelijk door Jezus Christus.

Het is de tijd om te geloven en te kiezen. We hebben heel veel waarheid ontvangen, sinds 9/11 is de waarheid meer en meer geopenbaard en velen weten ondertussen wel ongeveer hoe de vork in de steel zit. Velen vragen zich af hoe het komt dat de NWO zo'n stel prutsers zouden zijn, dat komt omdat God uiteindelijk alles regeert en dus stokjes steekt tegen de evil plannetjes van een stel psychopaten, moorderenaars, criminelen.

Onderzoek de bijbelprofeties want niets van wat er nu gebeurt is niet vantevoren aangekondigd.

[ Bericht 62% gewijzigd door Ali_Kannibali op 23-11-2010 13:13:09 ]
pi_89049610
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het vaticaan is het barcelona van de wereldmacht. Het vaticaan heeft alles onder haar controle door middel van haar Jezuietenleger dat een boel van de andere spelers gecreeerd of geinfiltreerd heeft, zoals de vrijmetselarij, de illuminati, de hele zionistische beweging, skull & bones, de hele (voormalig) communistische wereld, en ook de katholieke ridderordes zoals de ridders van malta, columbus, de priesterordes zoals opus dei, etc., en de grote denktanks en regeringslichamen zoals de VN en CFR etc. En dan ook nog de criminele wereld dmv de mafia. De jezuieten regeren.
Ah, nu komen we ergens...

en Ratzinger is natuurlijk de Leo Messi (of is Messi direkt God?) ... (en JP II Ronaldinho, zeker de laatste jaren waggelde die ook precies rond als Ronaldinho op het voetbalveld stond )

Dan wordt ik vanaf nu gewoon hardcore Vaticaanfan.. moet je dan verder nog wat doen?

Sowieso lijkt me dat wel terecht ... want als dus inderdaad alles wat in de Bijbel staat helemaal klopt, hebben ze nog gelijk ook, toch?
ik bedoel, dat is ook een beetje wat ze bij het vaticaan beweren; dat alles wat in de Bijbel staat waar is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_89049833
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ah, nu komen we ergens...

en Ratzinger is natuurlijk de Leo Messi (of is Messi direkt God?) ... (en JP II Ronaldinho, zeker de laatste jaren waggelde die ook precies rond als Ronaldinho op het voetbalveld stond )

Dan wordt ik vanaf nu gewoon hardcore Vaticaanfan.. moet je dan verder nog wat doen?

Sowieso lijkt me dat wel terecht ... want als dus inderdaad alles wat in de Bijbel staat helemaal klopt, hebben ze nog gelijk ook, toch?
ik bedoel, dat is ook een beetje wat ze bij het vaticaan beweren; dat alles wat in de Bijbel staat waar is.
Nee, de leer van het vaticaan is bijbel + traditie, en indien traditie anders is dan de bijbel, wint traditie. Verder zijn de geschriften van het vaticaan anders dan bijv. een king james bijbel die door protestanten is gedrukt, de textus receptus. Jezuieten noemen de textus receptus een smerige adder die hen bijt. De bijbel identificeert het vaticaan als instituut van de antichrist. De paus is antichrist. Anti = in de plaats van. De paus speelt in wezen voor God op aarde en dat is de ultieme godslastering. Vandaar ook dat dit het centrum is van alle corruptie, deze mensen denken werkelijk dat ze het recht hebben op bezit van de aarde en iedereen die erop leeft. Hun streven is absolute heerschappij.
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:13:52 #52
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89051505
Verzet? BNW is toch voor NWO fanboys? Die alles zo leuk mogelijk in kaart trachten brengen? :P

Zelfs als ik mee zou gaan in Ali zijn idee. Als ik het goed begrijp verheugen de zgn echte christenen zich juist over de komst van een boel ellende? Zitten ze juist te hopen dat de antichrist en al dat soort dingen nu eindelijk "hun" nieuwe tijd gaan inluiden?
Of heb ik dat mis?

[ Bericht 2% gewijzigd door Odysseuzzz op 23-11-2010 14:29:55 ]
pi_89055795
De NWO wacht al een behoorlijke tijd. Die kunnen heus nog wel even langer wachten.
Voor 14,99 kan hier jouw opmerking staan!
Of je kan het heel lief vragen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:31:36 #54
323707 Trava
pi_89058959
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is het einde van deze wereld zoals vele profeten die hebben aangekondigd. Het is het einde van een spirituele oorlog om ieders eeuwige bestemming. Onze verlossing is in Jezus Christus, het eeuwige leven in een paradijs is ons beloofd. Bid om vergeving van zonden en leer in de voetstappen van Jezus te lopen, in gerechtigheid, naastenliefde en heiligheid. Het is dankzij het verwerpen van die principes dat de wereld zo'n puinzooi is die hij nu is. Het is de tijd voor genezing van de ziekte die onrecht heet.

De enige manier waarop je kunt zult worden beschermd tegen en zult kunnen overleven de chaos die gaat komen is een rotsvast vertrouwen in God. Alleen dan zul je immuun zijn voor dingen als sociale onrust, voedseltekorten etc. omdat je weet dat God uiteindelijk alles in Zijn handen heeft en regeert en je je aan Zijn wil kunt onderwerpen. God heeft beloofd zijn volgelingen te beschermen en voor hen te zorgen, en dat zal Hij doen.

Ik heb zelf de laatste jaren een relatie opgebouwd met God door meer en meer controle van mijn leven aan Hem te geven. Ik heb gebeden voor ervaringen die bewijzen dat wat Hij belooft Hij ook daadwerkelijk zal doen en dat die dingen ook echt zo zijn. Hij heeft elk van die gebeden beantwoord. Ik maak me nergens zorgen om en ik ga me ook niet als een rebel gedragen.

Iedereen die zich niet bekeert zal niet alleen de NWO over zich heen krijgen maar ook Gods furie die veel bitterderd is dan wat een NWO ook op je af kan sturen. Er zullen plagen komen en uiteindelijk de dood. Dit hoeft niemand te overkomen, vergeving van zonden en verzoening met God is mogelijk door Jezus Christus.

Het is de tijd om te geloven en te kiezen. We hebben heel veel waarheid ontvangen, sinds 9/11 is de waarheid meer en meer geopenbaard en velen weten ondertussen wel ongeveer hoe de vork in de steel zit. Velen vragen zich af hoe het komt dat de NWO zo'n stel prutsers zouden zijn, dat komt omdat God uiteindelijk alles regeert en dus stokjes steekt tegen de evil plannetjes van een stel psychopaten, moorderenaars, criminelen.

Onderzoek de bijbelprofeties want niets van wat er nu gebeurt is niet vantevoren aangekondigd.
En wat nu als jij nog een paar uur te leven hebt door een ziekte? Dan heeft God je niet geholpen.
pi_89060060
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:44 schreef Trava het volgende:

[..]

Ze zijn juist goed op weg, vandaag de beslissing gemaakt dat Ierland onder curatele wordt geplaatst.

Een stap richting de financiële val van de wereld.
De ondergang van Atlantis begon ook met de opzet tot vernietiging van de Ierse bevolking.
pi_89060329
quote:
18s.gif Op maandag 22 november 2010 23:16 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik kan hier zo weinig mee BF, ik vind je een beste jongen, je schrijft leuke verhaaltjes maar t raakt kant noch wal, ik ben me al 9 jaar bezig aan t houden met alle aluhoedje zaken die er zo'n beetje bestaan, alleen de meest wilde (Icke&consorten) heb ik overgeslagen omdat ik daar niet in geloof, maar het militair industrieel complex, de Illuminatie, royal bloodlines, 9/11, IMF,FED,BTC,CFR, HAARP INDECT, RFID control, zo'n beetje alles heeft de revue gepasseerd en nog steeds is er nergens een gebeurtenis waarbij ik denk "hehe daar gaan we" t is het altijd net niet, t knalt niet door, het stopt voor de lont het kruidvat raakt en alles wordt weer gesust...
Dit antwoord geeft al aan, dat je veel gemist hebt; en dat je het niet snapt omdat je geen goed beeld hebt van de NWO. Mijn verhaaltjes zijn dus ook niet voor jou bedoeld.

Ali_Kannibali zit dichter bij de waarheid; Maar er gebeurt nog veel meer dan hij schrijft.
pi_89060555
Ben jij zo een valse profeet, Bankfurt?
pi_89060578
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:17 schreef Loppe het volgende:
Ben jij zo een valse profeet, Bankfurt?
Nee, ik ben niet vals, en ik ben ook geen profeet. Dacht dat dat wel duidelijk was onderhand.
pi_89060768
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:13 schreef Odysseuzzz het volgende:
Verzet? BNW is toch voor NWO fanboys? Die alles zo leuk mogelijk in kaart trachten brengen? :P

Zelfs als ik mee zou gaan in Ali zijn idee. Als ik het goed begrijp verheugen de zgn echte christenen zich juist over de komst van een boel ellende? Zitten ze juist te hopen dat de antichrist en al dat soort dingen nu eindelijk "hun" nieuwe tijd gaan inluiden?
Of heb ik dat mis?
Ja natuurlijk, hoe eerder hoe beter. Maar niet omdat ellende zo'n pretje is, maar omdat kort daarna de ellende in deze wereld dan eindelijk voor eens en voor altijd op zal houden.
pi_89060807
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:31 schreef Trava het volgende:

[..]

En wat nu als jij nog een paar uur te leven hebt door een ziekte? Dan heeft God je niet geholpen.
Wat bedoel je precies?
pi_89060883
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:18 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet vals, en ik ben ook geen profeet. Dacht dat dat wel duidelijk was onderhand.
Duidelijk voor wie? Degene die jouw profetieën wel of niet volgen?
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:42:25 #62
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89061423
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:26 schreef Loppe het volgende:

[..]

Duidelijk voor wie? Degene die jouw profetieën wel of niet volgen?
LoL..
zit je vast?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_89061553
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:42 schreef Ticker het volgende:

[..]

LoL..
zit je vast?
neen, gewoon voor de lol
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:59:38 #64
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89062180
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sorry Ali, ik heb het al eerder gezegd, jouw God is niet mijn God...

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:22 schreef RM-rf het volgende:
Neuken zoveel je kan, en bidden, heel veel bidden :')
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:12 schreef internal het volgende:
De NWO wacht al een behoorlijke tijd. Die kunnen heus nog wel even langer wachten.
Maar ik niet, ik ben het wachten zat! :(
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:11 schreef Bankfurt het volgende:
Mijn verhaaltjes zijn dus ook niet voor jou bedoeld.
Ik ben blij dat je het zelf zegt; verhaaltjes, meer zijn t niet, in het begin nam ik jou nog wel serieus maar de laatste weken ben je imo compleet doorgeslagen in je "verhaaltjes" :{
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja natuurlijk, hoe eerder hoe beter. Maar niet omdat ellende zo'n pretje is, maar omdat kort daarna de ellende in deze wereld dan eindelijk voor eens en voor altijd op zal houden.
Dat bedoel ik! Aktie=reaktie, hoe eerder hoe beter, hoe harder hoe meer en uiteindelijk zal alleen de liefde overwinnen! *;
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:00:40 #65
321001 DarthHouse
The Dark Side......
pi_89062236
quote:
IK WIL ACTIE!! 8-) 8-)
Kom maar op met de revolutie, de mindgames, de real life matrix games en die post apocalyptische toestanden, niks geen vredige omwenteling in 2012 naar een harmonieuzer bewustzijn, chaos en disorder! dat moeten we hebben! ~O>
Al dat gezapige gerommel in de marge.,..gaan we uitroeien, mooi doe het goed, een beving met 40.000.000 doden, een rebellie waarin good vs. evil talloze slachtoffers eist en de ondergang van de aarde dreigt...project Aurora laagoverscherend in je woonwijk, aliens die zichtbaar landen en het witte huis van de aardbodem wegvaagt! B-)
Ik ben er klaar voor, na meer dan 30 jaar geconditioneerd te zijn door Hollywood...gedebunkt door Illuminatie agenten op fora, aanwijzingen van verborgen handen te hebben gekregen en door HAARP bestraald te zijn met ELF golven wil ik tot de tanden bewapend met kennis, macht, power en waanzin de strijd aangaan! :9~ :9~
Rustig rustig....'t komt er aan, in 1990 sprak GHW Bush over New World Order.
Er zullen er ongetwijfeld wel eerder uitspraken over zijn gedaan.
Voorlopig hebben we al de Euro....en een President van Europa.
De volgende stap is wellicht wereldvaluta.....
Daarna .......dan ben jij aan de beurt :P
WATCH FOR PATTERNS. WATCH FOR PATTERNS THAT REPEAT!
pi_89062410
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:59 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Sorry Ali, ik heb het al eerder gezegd, jouw God is niet mijn God...

Dan ga je een hoop ellende een een onnodige dood tegemoet.

Veel plezier ermee.

Maar laat mij met rust wanneer je besluit om te gaan rellen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:14:29 #68
321001 DarthHouse
The Dark Side......
pi_89062860
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, de leer van het vaticaan is bijbel + traditie, en indien traditie anders is dan de bijbel, wint traditie. Verder zijn de geschriften van het vaticaan anders dan bijv. een king james bijbel die door protestanten is gedrukt, de textus receptus. Jezuieten noemen de textus receptus een smerige adder die hen bijt. De bijbel identificeert het vaticaan als instituut van de antichrist. De paus is antichrist. Anti = in de plaats van. De paus speelt in wezen voor God op aarde en dat is de ultieme godslastering. Vandaar ook dat dit het centrum is van alle corruptie, deze mensen denken werkelijk dat ze het recht hebben op bezit van de aarde en iedereen die erop leeft. Hun streven is absolute heerschappij.
http://www.youtube.com/user/TheNWOtruth#p/u/17/i9YiOvKGMQs

The next and last pope wil be the antichrist......ill rest my koffer
pi_89063020
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De bijbel identificeert het vaticaan als instituut van de antichrist. De paus is antichrist. Anti = in de plaats van.
Lies.

quote:
Vandaar ook dat dit het centrum is van alle corruptie, deze mensen denken werkelijk dat ze het recht hebben op bezit van de aarde en iedereen die erop leeft. Hun streven is absolute heerschappij.
Leuk geprobeerd, maar de paus boet juist in aan geloofwaardigheid en macht.
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:20:59 #70
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89063164
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hmmm, maar als je dood gaat voordat al die ellende gebeurt kom je ook gewoon in de eeuwige hemel? Dus eigenlijk is het allemaal niet zo nodig?
pi_89063187
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lies.

[..]

Het is typisch dat op dit moment al die seksschandalen naar boven komen. Wellicht ook de hand van God.

Maar dat neemt niet weg dat het vaticaan haar tentakels overal achter zit en de wereld effectief dmv van verdeel en herenig en heers tactieken overneemt.
pi_89063303
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is typisch dat op dit moment al die seksschandalen naar boven komen. Wellicht ook de hand van God.
Alles is volgens jouw theorie de hand van god, toch?

quote:
Maar dat neemt niet weg dat het vaticaan haar tentakels overal achter zit en de wereld effectief dmv van verdeel en herenig en heers tactieken overneemt.
Neuh, zoals ik net al stelde boet die juist in aan macht en geloofwaardigheid. De antichrist verliest dus terrein? Da's goed nieuws. *)
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:24:52 #73
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89063359
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:00 schreef DarthHouse het volgende:
Rustig rustig....'t komt er aan, in 1990 sprak GHW Bush over New World Order.
Er zullen er ongetwijfeld wel eerder uitspraken over zijn gedaan.
Voorlopig hebben we al de Euro....en een President van Europa.
De volgende stap is wellicht wereldvaluta.....
Daarna .......dan ben jij aan de beurt :P
Bring it On! 8-)
Ik heb geen haast maar ben wel mn geduld aan het verliezen, zoveel overleg, zoveel gelul, zoveel wannabe wereldleiders en al vanaf mn geboorte falen ze stuk voor stuk om mondiale problemen uit te roeien, wat een kansloos zooitje ben je dan bij elkaar?? :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dan ga je een hoop ellende een een onnodige dood tegemoet.
Veel plezier ermee.
Maar laat mij met rust wanneer je besluit om te gaan rellen.
Ik zal je huis stilletjes voiorbij sluipen en wens jouw daarintegen erg veel sterkte met het verwerken van je teleurstelling als jij dood gaat :7
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:14 schreef DarthHouse het volgende:
The next and last pope wil be the antichrist......ill rest my koffer
Wie z'n leven baseert op een boek vol fabelen wat 2000 jaar lang volgens overlevering, aanpassingen door voornamelijk mannen en achterhaalde ideeén leeft zou z'n ogen moeten openen _O-
pi_89063594
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lies.

[..]

Er wordt in ieder geval met man en macht aan zijn stoelpoten gezaagd momenteel. Door wie? Wie zal het zeggen..
pi_89063868
TS beseft zijn eigen slavernij niet.
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:35:42 #76
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89063926
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Er wordt in ieder geval met man en macht aan zijn stoelpoten gezaagd momenteel. Door wie? Wie zal het zeggen..
Momenteel met name door de stakkers die 30/40/50 jaar geleden uit naam van het geloof door de n'onkels&gezusters misbruikt worden en zich nu gesterkt genoeg voelen hun bek open te trekken en verhaal te doen zonder dat ze zwijgzaam en beschaamd terug de hoek in worden gestuurd en wanneer zo'n waterval eenmaal gaat is het niet tegen te houden en moet je als hoofdkwartier wel een reactie geven om nog enigszins geloofwaardig te blijven....
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:37:46 #77
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89064033
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:34 schreef Salvad0R het volgende:
TS beseft zijn eigen slavernij niet.
Gast ik ben me meer dan bewust van de ketenen die me door de maatschappij en eventuele krachten daarboven worden opgelegd en ik ben het zat, nou kan ik al mn implantaten wel kapotvisualiseren maar dan krijg ik morgen via mn tandpasta, mn pindakaas en mn gezichtscreme gewoon weer nieuwe!
Ik wil revolutie, chaos, een confilct waardoor voor eens en voor altijd duidelijk word wie wint, good vs bad, white vs black, the force vs the dark...nu hier en hard!
pi_89064256
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:35 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Momenteel met name door de stakkers die 30/40/50 jaar geleden uit naam van het geloof door de n'onkels&gezusters misbruikt worden en zich nu gesterkt genoeg voelen hun bek open te trekken en verhaal te doen zonder dat ze zwijgzaam en beschaamd terug de hoek in worden gestuurd en wanneer zo'n waterval eenmaal gaat is het niet tegen te houden en moet je als hoofdkwartier wel een reactie geven om nog enigszins geloofwaardig te blijven....
Ja, het is een stortvloed van schandalen.
Het is ook niet menselijk om geestelijken te verplichten zich van seks te onthouden, een leven lang. Daar krijg je dit soort vreselijke dingen van. Dat hele celibaat zou op de schop moeten. Oh, geldt natuurlijk ook voor de nonnetjes, de 'bruidjes van Jezus', daar hebben ze uiteindelijk weinig aan denk ik. Ze hebben toch ook hun verlangens? Zo onnatuurlijk, dat celibaat.
Vind ik voor ik daar commentaar op krijg ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:46:51 #79
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89064532
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
Vind ik voor ik daar commentaar op krijg ;)
Van mij krijg je geen commentaar daarop hoor, ik vind het ook tegennatuurlijk iemand zn hele leven sex te ontzeggen in een belofte aan iets waarin je geloofd :')
Ik ben alleen klaar met het eindeloze welles/nietus wat hier al jaren gebeurt en wil aktie! Ik ben mn hele vertrouwen in alle conspriracies verloren, HAARP heeft niet meer kunnen bereiken dat wat aardbevinkjes en een occasional tsunami, 9/11 was een begin maar stopte daar ook gelijk, een nuke ken ik alleen van YT en uit boekjes en de Russen zijn ook geen gevaar meer...it's boring!
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:50:37 #80
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89064741
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:46 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Van mij krijg je geen commentaar daarop hoor, ik vind het ook tegennatuurlijk iemand zn hele leven sex te ontzeggen in een belofte aan iets waarin je geloofd :')
Ik ben alleen klaar met het eindeloze welles/nietus wat hier al jaren gebeurt en wil aktie! Ik ben mn hele vertrouwen in alle conspriracies verloren, HAARP heeft niet meer kunnen bereiken dat wat aardbevinkjes en een occasional tsunami, 9/11 was een begin maar stopte daar ook gelijk, een nuke ken ik alleen van YT en uit boekjes en de Russen zijn ook geen gevaar meer...it's boring!
En met actie bedoel je dus eigenlijk nog meer leesvoer en filmpjes om naar te kijken? :P
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:24:37 #81
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89066461

Islamic depiction of Iblis, Satan, from the 14th century manuscript 'Kitab al-Bulhan' (Book of Wonders) by Abul Hasan Al-Isfahani. Notice Iblis' hand gestures.

September 11, 1990
quote:
"[The war in Iraq is] a rare opportunity
to move toward an historic period of cooperation.
Out of these troubled times...
a New World Order can emerge."

Quote by: George Herbert Walker Bush
(1924- ) 41st US President, CIA Director, CFR Director, Trilateralist, Yale Skull & Bones Society
Date: before Congress on September 11, 1990
Source: in a speech Bush entitled "Toward a New World Order"
Hoebedoel je waar blijft de NWO?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_89066585
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:24 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
Islamic depiction of Iblis, Satan, from the 14th century manuscript 'Kitab al-Bulhan' (Book of Wonders) by Abul Hasan Al-Isfahani. Notice Iblis' hand gestures.

[ afbeelding ]

September 11, 1990

[..]

Hoebedoel je waar blijft de NWO?
Jeetje, ja, dat is wel opvallend. Bush ook!
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:35:40 #83
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89067067
Bush en Amedinahad are in it together???
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:41:50 #84
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89067353

Deze nog maar eens...
Don't mind the music.. mind the message.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Bush en Amedinahad are in it together???
Nja ongetwijfeld.
Alles wat 'nodig' is en een belangrijke rol speelt heeft ergens wel een touwtje aan de nek.
Waarom moet het net Ahmadinejad zijn die de grote boze boe man is in het midden Oosten speelt? Waarom moet het net dat ene land zijn, wat kern technologie (als we het mogen geloven) kan maken, dat het grote gevaar voor het beloofde land (israel) en de aankomende verbouwingen zal zijn.
Dat er een oorlog moet komen daar is bekend, dat is wel zo'n beetje de gehele NWO.
Ik geloof allang niet meer in toeval.

Er worden vieze spelletjes gespeeld en ik geloof eigenlijk niet meer in een oprecht en eerlijk gevecht waar niet alles al is bepaalt.

Dan schijnt deze ook al een tijdje rond te zwerven waarvan ik niet achter de waarheid kan komen..
Mahmoud Ahmadinejad revealed to have Jewish past

Oh en vergeet ook dit niet:

Ahmadinejad wil samen met de paus werken aan een nieuwe wereldorde
Klinkt niet echt moslim.. of wel?
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:06:58 #85
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89068649
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:24 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat Ahmadjinadjad met Texas te maken heeft is me een raadsel maar verder...
http://www.google.nl/imag(...)=wi&biw=1280&bih=836
pi_89072331
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alles is volgens jouw theorie de hand van god, toch?

We hebben een gelimiteerde vrijheid.

quote:
Neuh, zoals ik net al stelde boet die juist in aan macht en geloofwaardigheid. De antichrist verliest dus terrein? Da's goed nieuws. *)
Dat heb je dus verkeerd.
pi_89072553
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:46 schreef YuckFou het volgende:

[..]

En hoe stel je je dat dan voor, die aktie. Wat denk je zelf uit te kunnen halen anders dan herrie schoppen en vervolgens neergeknuppeld en opgesloten worden?
pi_89072849
quote:
En dit niet christelijk.

Gezellig allemaal samen, de religies, wijzend op de paus als morele autoriteit van de wereld.
pi_89073542
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
We hebben een gelimiteerde vrijheid.
Als ik zo om me heen kijk zit er geen limiet op die vrijheid, natuurwetten daargelaten.

quote:
Dat heb je dus verkeerd.
Hoezo?
  woensdag 24 november 2010 @ 00:14:08 #90
321001 DarthHouse
The Dark Side......
pi_89079130
quote:
18s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:37 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Gast [..] nou kan ik al mn implantaten wel kapotvisualiseren maar dan krijg ik morgen via mn tandpasta, mn pindakaas en mn gezichtscreme gewoon weer nieuwe!

_O_ _O_ _O_ :')
  woensdag 24 november 2010 @ 00:19:56 #91
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_89079362
De NWO is zojuist begonnen! Noord- & Zuid-Korea hebben het weer eens met elkaar aan de stok, jeej.
Waarom?
  woensdag 24 november 2010 @ 00:20:18 #92
321001 DarthHouse
The Dark Side......
pi_89079375
Fema heeft America al ingedeeld.......

En allemaal een eigen BED!!! ;)
pi_89081760
Ali?
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:20 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Hmmm, maar als je dood gaat voordat al die ellende gebeurt kom je ook gewoon in de eeuwige hemel? Dus eigenlijk is het allemaal niet zo nodig?
Snappen doe ik het niet...Als gelovig christen heb je toch al een eeuwig rijk waar je heen mag als je pleite gaat? Dat is toch wel genoeg? Ik snap echt niet waarom sommige zo hard lopen te hopen op totally freaked kutdagen op aarde...terwijl ze die andere belofte(?) van gezellige eeuwigheid in heaven al hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 24-11-2010 07:59:18 ]
  woensdag 24 november 2010 @ 08:37:08 #94
323707 Trava
pi_89082608
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Stel alles is aan de gang en jij bent geinfecteerd door een ziekte je hebt nog een paar uur te leven. Dan heeft god je niet beschermt.
  woensdag 24 november 2010 @ 11:22:19 #95
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_89087288
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:20 schreef DarthHouse het volgende:
Fema heeft America al ingedeeld.......
[ afbeelding ]

En allemaal een eigen BED!!! ;)
[ afbeelding ]
Die zijn niet voor mensen. De gemiddelde Amerikaan past daar amper in.

Theorie ontkracht :')
*Hosselcopter*
pi_89091655
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:20 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Als God genade zal hebben wel ja. Zoniet dan niet. Zowel is het inderdaad niet erg om voortijdig te sterven. Maar hee, het is het einde van de wereld, zou jij die willen missen?

10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

15 Want dat zeggen wij u door het Woord des Heeren, dat wij, die levend overblijven zullen tot de toekomst des Heeren, niet zullen voorkomen degenen, die ontslapen zijn.
16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem des archangels, en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel; en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan;
17 Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen.

Stel je dit even voor, de bazuin van God dat moet een oorverdovende golf van geluid zijn, die alles wegblaast, vervolgens een hemels leger wat korte metten maakt met onze oppressors die ook ten strijde zullen trekken tegen dit leger, ziljoenen engelen, Jezus Christus helderder schijnend dan de zon neerdalend als God almachtig, vuur wat de aarde doet smelten, ik wil daar wel bij zijn.

7 Ziet, Hij komt met de wolken en alle oog zal Hem zien, ook degenen, die Hem doorstoken hebben; en alle geslachten der aarde zullen over Hem rouw bedrijven; ja, amen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ali_Kannibali op 24-11-2010 13:25:15 ]
  woensdag 24 november 2010 @ 13:21:20 #97
321001 DarthHouse
The Dark Side......
pi_89091893
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als God.....
Welke....ik zijn er ruim 6 miljard, kies er maar een uit. 8}
pi_89091963
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:21 schreef DarthHouse het volgende:

[..]

Welke....ik zijn er ruim 6 miljard, kies er maar een uit. 8}
De God van de sabbath.
pi_89095076
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als God genade zal hebben wel ja. Zoniet dan niet. Zowel is het inderdaad niet erg om voortijdig te sterven. Maar hee, het is het einde van de wereld, zou jij die willen missen?

10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

15 Want dat zeggen wij u door het Woord des Heeren, dat wij, die levend overblijven zullen tot de toekomst des Heeren, niet zullen voorkomen degenen, die ontslapen zijn.
16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem des archangels, en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel; en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan;
17 Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen.

Stel je dit even voor, de bazuin van God dat moet een oorverdovende golf van geluid zijn, die alles wegblaast, vervolgens een hemels leger wat korte metten maakt met onze oppressors die ook ten strijde zullen trekken tegen dit leger, ziljoenen engelen, Jezus Christus helderder schijnend dan de zon neerdalend als God almachtig, vuur wat de aarde doet smelten, ik wil daar wel bij zijn.

7 Ziet, Hij komt met de wolken en alle oog zal Hem zien, ook degenen, die Hem doorstoken hebben; en alle geslachten der aarde zullen over Hem rouw bedrijven; ja, amen.
Ja, ik heb al dat lyrische drama nooit echt begrepen. Het kan op tig manieren gelezen worden. En veel ervan valt moeilijk te rijmen met dingen als naastenliefde en vergeving enz.
Dat is wel met meer verhalen maar is het niet waarschijnlijk dat juist dit boek geschreven is door iemand die flink van de kaart was?

En nee, ik zie dat niet zo zitten het einde van de wereld. Al klinkt heel romantisch.
Volgens mij is het zo dat er altijd gelovigen waren, en zijn, die denken dat het einde van de wereld zich wel eens in hun leven zal voordoen. Of daar zo goed als zeker van zijn.

Als het leven en de toekomst echt van verhalen aan elkaar zou hangen zou me dat verbazen maar ook tegenvallen.

Ook zie ik nog steeds de noodzaak van al die voorafgaande ellende niet zo in. Als christenen toch al een eeuwige hemel hebben.
Maar verder wel interessant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 24-11-2010 14:56:31 ]
pi_89104594
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:43 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ja, ik heb al dat lyrische drama nooit echt begrepen. Het kan op tig manieren gelezen worden. En veel ervan valt moeilijk te rijmen met dingen als naastenliefde en vergeving enz.
Dat is wel met meer verhalen maar is het niet waarschijnlijk dat juist dit boek geschreven is door iemand die flink van de kaart was?
Nee, daarvoor is het veel te coherent met de rest vd bijbel. Verschillende schrijvers berichten op verschillende plaatsen en op verschillende tijdstippen over dezelfde gebeurtenissen en beschrijven steeds hetzelfde verhaal en gebruiken ook dezelfde symbolen. Dat duidt niet op van de kaartheid maar op intelligentie.

quote:
En nee, ik zie dat niet zo zitten het einde van de wereld. Al klinkt heel romantisch.
Volgens mij is het zo dat er altijd gelovigen waren, en zijn, die denken dat het einde van de wereld zich wel eens in hun leven zal voordoen. Of daar zo goed als zeker van zijn.
Volgens mij ook. Maar:

19 En wij hebben het profetische woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de morgenster opga in uw harten.
20 Dit eerst wetende, dat geen profetie der Schrift is van eigen uitlegging;
21 Want de profetie is voortijds niet voortgebracht door de wil eens mensen, maar de heilige mensen Gods, van den Heiligen Geest gedreven zijnde, hebben ze gesproken. 2 petrus 1:19-21

Wat de bijbel beschrijft is dat kennis en begrip van de profeties stap voor stap zal verlopen. Hele delen van profeties worden onbegrepen gehouden tot op een gegeven moment, bijv. een deel van de profeties van Daniel:

1 En te dier tijd zal Michaël opstaan, die grote vorst, die voor de kinderen uws volks staat, als het zulk een tijd der benauwdheid zijn zal, als er niet geweest is, sinds dat er een volk geweest is, tot op dienzelven tijd toe; en te dier tijd zal uw volk verlost worden, al wie gevonden wordt geschreven te zijn in het boek.
2 En velen van die, die in het stof der aarde slapen, zullen ontwaken, dezen ten eeuwigen leven, en genen tot versmaadheden, en tot eeuwige afgrijzing.
3 De leraars nu zullen blinken, als de glans des uitspansels, en die er velen rechtvaardigen, gelijk de sterren, altoos en eeuwiglijk.
4 En gij, Daniël! sluit deze woorden toe, en verzegel dit boek, tot den tijd van het einde; velen zullen het naspeuren, en de wetenschap zal vermenigvuldigd worden. Daniel 12:1-4

Dat vers 4 is vervuld de laatste 400 jaar. Het is dankzij de profeet Daniel dat uiteindelijk protestantisme een einde heeft gemaakt aan de katholieke heerschappij, omdat daarmee het vaticaan geidentificeerd werd als antichrist en mensen als Luther etc. hun rebellie gerechtvaardigd achtten. Het begrijpen van deze profeties is sindsdien alleen maar toegenomen, en dat gaat vandaag de dag nog door, men begrijpt steeds meer van wat de bijbel vertelt en aankondigt. Zodoende ben ik persoonlijk zeker dat we tegen het einde zitten, al weet niemand het jaar en de dag, die zijn niet gegeven. Maar wetenschap is vergroot, en we zitten wel degelijk in de laatste periode, de tijd van het oordeel.

Openbaringen verwijst naar het boek van Daniel in hoofdstuk 10. Het ''kleine boekske' is het boek van Daniel. De profeties zijn verzegeld en onbegrepen tot het einde. Vandaag de dag begrijpen we grotendeels wat in openbaringen staat, door vergroting van kennis exact zoals de bijbel beschrijft.

1 En ik zag een anderen sterken engel, afkomende van den hemel, die bekleed was met een wolk; en een regenboog was boven zijn hoofd; en zijn aangezicht was als de zon, en zijn voeten waren als pilaren van vuur.
2 En hij had in zijn hand een boeksken, dat geopend was; en hij zette zijn rechtervoet op de zee, en den linker op de aarde.
3 En hij riep met een grote stem, gelijkerwijs een leeuw brult; en als hij geroepen had, spraken de zeven donderslagen hun stemmen.
4 En toen de zeven donderslagen hun stemmen gesproken hadden, zo zou ik ze geschreven hebben; en ik hoorde een stem uit den hemel, die tot mij zeide: Verzegel hetgeen de zeven donderslagen gesproken hebben, en schrijf dat niet.
5 En de engel, dien ik zag staan op de zee, en op de aarde, hief zijn hand op naar den hemel.
6 En hij zwoer bij Dien, Die leeft in alle eeuwigheid, Die den hemel geschapen heeft en hetgeen daarin is, en de aarde en hetgeen daarin is, en de zee en hetgeen daarin is, dat er geen tijd meer zal zijn;
7 Maar in de dagen der stem des zevenden engels, wanneer hij bazuinen zal, zo zal de verborgenheid Gods vervuld worden, gelijk Hij Zijn dienstknechten, den profeten, verkondigd heeft.
8 En de stem, die ik gehoord had uit den hemel, sprak wederom met mij, en zeide: Ga henen, neem het boeksken, dat geopend en in de hand des engels is, die op de zee en op de aarde staat.
9 En ik ging henen tot den engel, zeggende tot hem: Geef mij dat boeksken. En hij zeide tot mij: Neem dat en eet het op; en het zal uw buik bitter maken, maar in uw mond zal het zoet zijn als honig.
10 En ik nam dat boeksken uit de hand des engels, en ik at dat op; en het was in mijn mond zoet als honig, en als ik het gegeten had, werd mijn buik bitter.
11 En hij zeide tot mij: Gij moet wederom profeteren voor vele volken, en natiën, en talen, en koningen.

quote:
Als het leven en de toekomst echt van verhalen aan elkaar zou hangen zou me dat verbazen maar ook tegenvallen.
Wat bedoel je hiermee?

quote:
Ook zie ik nog steeds de noodzaak van al die voorafgaande ellende niet zo in. Als christenen toch al een eeuwige hemel hebben.
Maar verder wel interessant.
Dat is de opgekropte woede van God tegen eenieder die onrecht heeft gedaan en niets van de waarheid en bekering wil weten.

1 En na dezen zag ik een anderen engel afkomen uit den hemel, hebbende grote macht, en de aarde is verlicht geworden van zijn heerlijkheid.

2 En hij riep krachtelijk met een grote stem, zeggende: Zij is gevallen, zij is gevallen, het grote Babylon, en is geworden een woonstede der duivelen, en een bewaarplaats van alle onreine geesten, en een bewaarplaats van alle onrein en hatelijk gevogelte;
3 Dewijl uit den wijn des toorns harer hoererij alle volken gedronken hebben, en de koningen der aarde met haar gehoereerd hebben, en de kooplieden der aarde rijk zijn geworden uit de kracht harer weelde.
4 En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt.
5 Want haar zonden zijn de ene op de andere gevolgd tot den hemel toe, en God is harer ongerechtigheden gedachtig geworden.
6 Vergeldt haar, gelijk als zij ulieden vergolden heeft, en verdubbelt haar dubbel, naar haar werken; in den drinkbeker, waarin zij geschonken heeft, schenkt haar dubbel.
7 Zoveel als zij zichzelve verheerlijkt heeft, en weelde gehad heeft, zo grote pijniging en rouw doet haar aan; want zij zegt in haar hart: Ik zit als een koningin, en ben geen weduwe, en zal geen rouw zien.
8 Daarom zullen haar plagen op een dag komen, namelijk dood, en rouw, en honger, en zij zal met vuur verbrand worden; want sterk is de Heere God, Die haar oordeelt.

9 En een derde engel is hen gevolgd, zeggende met een grote stem: Indien iemand het beest aanbidt en zijn beeld, en ontvangt het merkteken aan zijn voorhoofd, of aan zijn hand,
10 Die zal ook drinken uit den wijn des toorn Gods, die ongemengd ingeschonken is, in den drinkbeker Zijns toorns; en hij zal gepijnigd worden met vuur en sulfer voor de heilige engelen en voor het Lam.

God heeft zijn toorn over zonde geuit op Jezus Christus, hij heeft geleden voor ieder die niet wil sterven. Maar indien je niets van Hem wil weten, zullen je eigen werken je vergolden worden en ontvang je zelf Gods toorn. Dat is rechtvaardig.
pi_89104843
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:37 schreef Trava het volgende:

[..]

Stel alles is aan de gang en jij bent geinfecteerd door een ziekte je hebt nog een paar uur te leven. Dan heeft god je niet beschermt.
Et alors?
pi_89104875
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat heb je dus verkeerd.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:27 schreef Xa1pt het volgende:
Hoezo?
pi_89105264
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Omdat dat gewoon zo is. Wat moet ik verder toevoegen. Voor mij is het zeggen dat een bal niet rond is, en ik zeg 'dat heb je verkeerd'. Die bal is wel rond. Het vaticaan heeft achter de schermen wel degelijk de touwtjes in handen. Zoek dat zelf na. Of bekijk een docu als deze ter introductie.
pi_89105503
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Omdat dat gewoon zo is. Wat moet ik verder toevoegen.
Je zou kunnen toelichten waarom dat het geval is.

quote:
Voor mij is het zeggen dat een bal niet rond is, en ik zeg 'dat heb je verkeerd'. Die bal is wel rond.
Je zit hier in BNW, een ietwat verkeerde vergelijking dus. Maak er dan van dat je zegt dat een bal vierkant is, en ik jou nu moet overtuigen van het feit dat een bal rond is.

quote:
Het vaticaan heeft achter de schermen wel degelijk de touwtjes in handen. Zoek dat zelf na. Of bekijk een docu als deze ter introductie.
Zo werkt het niet. De paus lijkt steeds meer aan macht en reikwijdte in te boeten, wat blijkt uit de verschillende schandalen en de wijze waarop de paus en consorten in opspraak raken. Dat spreek je tegen omdat het niet strookt met je theorie dat de paus de antichrist is en dan mag ik uit gaan zoeken waarom jouw theorie wél zou kloppen. Errrr.
pi_89106251
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zou kunnen toelichten waarom dat het geval is.

[..]

Je zit hier in BNW, een ietwat verkeerde vergelijking dus. Maak er dan van dat je zegt dat een bal vierkant is, en ik jou nu moet overtuigen van het feit dat een bal rond is.

[..]

Zo werkt het niet. De paus lijkt steeds meer aan macht en reikwijdte in te boeten, wat blijkt uit de verschillende schandalen en de wijze waarop de paus en consorten in opspraak raken. Dat spreek je tegen omdat het niet strookt met je theorie dat de paus de antichrist is en dan mag ik uit gaan zoeken waarom jouw theorie wél zou kloppen. Errrr.
Het feit dat de paus negatief in opspraak is omdat duizenden mensen beginnen te vertellen wat hen is aangedaan, is geen ontkrachting van het feit dat jezueiten wereldwijd direct en via allerlei organisaties overheden, bedrijven, banken en religies beinvloeden. Dat hebben ze de laatste paar honderd jaar voor elkaar gekregen, en wat negatieve publiciteit voor de paus veranderd daar niets aan. Iedereen weet dat het vaticaan een crimineel instituut is, iedereen wijst altijd naar de middeleeuwen als argument dat de christelijke kerk niets waard is, iedereen weet in wezen dat dit antichrist is zonder te beseffen hoever dit gaat.

De paus lijkt weinig macht te hebben en dat is ook de bedoeling. Op die manier kijkt niemand naar het vaticaan als boosdoener maar kan het vaticaan als buitenstaander de wanorde en het leed in de wereld bekritiseren, terwijl ze er zelf verantwoordelijk voor is met haar jezuieten. Dus het vaticaan werkt in het geheim, zorgt voor oorlogen en ander leed, en spreekt zich vervolgens publiekelijk uit tegen al die immoraliteit en roept om een nieuwe wereldorde en een wereld morele autoriteit, zoals hier:

quote:
Pope Benedict on Tuesday called for a "world political authority" to manage the global economy and for more government regulation of national economies to pull the world out of the current crisis and avoid a repeat.

The pope's call for a re-think of the way the world economy is run came in new encyclical which touched on a number of social issues but whose main connecting thread was how the current crisis has affected both rich and poor nations.

Called "Charity in Truth," parts of the encyclical appeared bound to upset conservatives because of its underlying rejection of unbridled capitalism and unregulated market forces, which he said had led to "thoroughly destructive" abuse of the system.

The pope said every economic decision has a moral consequence and called for "forms of redistribution" of wealth overseen by governments to help those most affected by crises.

Benedict said "there is an urgent need of a true world political authority" whose task would be "to manage the global economy; to revive economies hit by the crisis; to avoid any deterioration of the present crisis and the greater imbalances that would result."

Such an authority would have to be "regulated by law" and "would need to be universally recognized and to be vested with the effective power to ensure security for all, regard for justice, and respect for rights."

"Obviously it would have to have the authority to ensure compliance with its decisions from all parties, and also with the co-ordinated measures adopted in various international forums," he said.

The United Nations, economic institutions and international finance all had to be reformed "even in the midst of a global recession," he said in the encyclical, a booklet of 141 pages.

An encyclical is the highest form of papal writing and gives the clearest indication to the world's 1.1 billion Catholics as well as non-Catholics of what the pope and the Vatican think about specific social and moral issues.

It was addressed to all Catholics as well as "all people of good will" and was released on the eve of the start of the G8 Summit in Italy and three days before the pope is due to discuss the global downturn with U.S. President Barack Obama.

In several sections of the encyclical, Benedict made it clear he had great reservations about a totally free market.

"The conviction that the economy must be autonomous, that it must be shielded from 'influences' of a moral character, has led man to abuse the economic process in a thoroughly destructive way," he said.

"In the long term, these convictions have led to economic, social and political systems that trample upon personal and social freedom, and are therefore unable to deliver the justice that they promise," he added.

Profit was useful only if it served as a means to a brighter future for all humanity.

"Once profit becomes the exclusive goal, if it is produced by improper means and without the common good as its ultimate end, it risks destroying wealth and creating poverty," he said.

He said the current economic crisis was "clear proof" of what he branded as "pernicious effects of sin" in the economy.

"The economy needs ethics in order to function correctly not any ethics whatsoever, but an ethics which is people-centred," he said.

"Financiers must rediscover the genuinely ethical foundation of their activity . . . right intention, transparency, and the search for positive results are mutually compatible and must never be detached from one another," he said.

The pope appeared to back government intervention "in correcting errors and malfunctions" in the economy, saying "one could foresee an increase in the new forms of political participation, nationally and internationally."

"Today's international economic scene, marked by grave deviations and failures, requires a profoundly new way of understanding business enterprise," he said.

In other sections of the encyclical, his first on social issues since his 2005 election, he addressed topics such as development, migration, union rights, terrorism, sexual tourism, population issues, the environment, bioethics, and energy.

The encyclical's release was delayed by nearly a year so the pope could address aspects of the current economic crisis.
Dus je hebt de pauselijke bankiers die de hele economie kapotmaken met hun corruptie en wanbeleid en vervolgens komt de paus 'er is een economische crisis door zonde en het is tijd voor moraliteit'. Dus het vaticaan zorgt door middel van haar agents voor immoraliteit en corruptie van de hele (voornamelijk protestants westelijke) maatschappij en komt vervolgens de les lezen. Onbenullige schapen zullen daar uiteindelijk in gaan geloven en dus zo'n nieuwe autoriteit als wenselijk beschouwen, het kan zo immers niet verder, er moet iets gebeuren, en voila de paus wordt naar voren geschoven als morele leider zoals bijv. bij de Verenigde Naties.

Als je daar meer over wil weten, zul je zelf wat van je tijd op moeten offeren om informatie tot je te nemen want ik kan boeken aan posts schrijven en dan nog zul je niets wijzer worden. Dus doe je huiswerk, dat heb ik ook gedaan.
  woensdag 24 november 2010 @ 19:42:08 #106
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89107281
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, daarvoor is het veel te coherent met de rest vd bijbel. Verschillende schrijvers berichten op verschillende plaatsen en op verschillende tijdstippen over dezelfde gebeurtenissen en beschrijven steeds hetzelfde verhaal en gebruiken ook dezelfde symbolen. Dat duidt niet op van de kaartheid maar op intelligentie.
Ja, ik bedoel van de kaart ook niet perse negatief. En ook als het in het plaatje past dan hoeft dat psychedelische ervaringnen niet uit te sluiten. Er zijn wel meer voorbeelden waar die met elkaar te vergelijken zijn.
quote:
(...)

Wat bedoel je hiermee?
Ik bedoel dat het in mijn beleving pervers en droef is om het leven en de toekomst niet slechts te beschrijven als verhaal maar het ook daadwerkelijk als een reeds geschreven verhaal te zien. En er dus ook op die manier mee om te gaan. Ik zeg niet dat jij dat doet. Maar ik kan me geen moment voorstellen dat ik bewust in deze verhalen -of andere- zou trachten geloven alsof ze echt waren zonder grote reserve te nemen. (dus gewoon praktisch niet)
Ofwel: het leven is niet te vangen in een verhaaltje. Daarvoor is het te whatever it is.
quote:
Dat is de opgekropte woede van God tegen eenieder die onrecht heeft gedaan en niets van de waarheid en bekering wil weten.

(...)

God heeft zijn toorn over zonde geuit op Jezus Christus, hij heeft geleden voor ieder die niet wil sterven. Maar indien je niets van Hem wil weten, zullen je eigen werken je vergolden worden en ontvang je zelf Gods toorn. Dat is rechtvaardig.
Ja, de absurdheid van een opermachtige god die zich gaat zitten opwinden over van alles en nog wat ging er bij mij ook al nooit zo in. Net zoals veel van die dingen.
Als god ons in zijn evenbeeld zou hebben geschapen dan zou ik zoals Theo Maassen de fabrikant toch aansprakelijk stellen.
Misschien klinkt dat voor jou als flauwe grapjes. Dus zal ik het daar maar bij laten.

Wel facineert Gabriel me. Misschien kun je daar met jouw visie eens over uitweiden. Maar dat is hier wellicht offtopic
pi_89108437
Nou alsjeblieft, ze beginnen met internet...

http://www.nu.nl/internet(...)acta-dichterbij.html
pi_89108512
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:42 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel van de kaart ook niet perse negatief. En ook als het in het plaatje past dan hoeft dat psychedelische ervaringnen niet uit te sluiten. Er zijn wel meer voorbeelden waar die met elkaar te vergelijken zijn.

Maar een psychedelische ervaring zal nooit, ik herhaal nooit een mens bekendmaken met verlossing door geloof in Jezus Christus en vergeving van zonden door Zijn dood aan het kruis, noch een laatste oordeel voor ieder mens en een compleet ophouden van bestaan door een dood in het vuur. Er is niet 1 ander geval bekend waarbij dit plaatsvond, altijd zal een psychedelische ervaring leiden tot zaken als animisme, pantheisme, luciferianisme, wicca, mystiscisme, gnosticisme, etcetera welke geen van bovenstaande fundamentele christelijke waarheden bevatten. Psychedelische ervaringen openen je geest tot de spirituele wereld maar niet tot de geest die de werken in de bijbel geinspireerd heeft. Dus ik sluit die mogelijkheid uit.

quote:
Ik bedoel dat het in mijn beleving pervers en droef is om het leven en de toekomst niet slechts te beschrijven als verhaal maar het ook daadwerkelijk als een reeds geschreven verhaal te zien. En er dus ook op die manier mee om te gaan. Ik zeg niet dat jij dat doet. Maar ik kan me geen moment voorstellen dat ik bewust in deze verhalen -of andere- zou trachten geloven alsof ze echt waren zonder grote reserve te nemen. (dus gewoon praktisch niet)
Ofwel: het leven is niet te vangen in een verhaaltje. Daarvoor is het te whatever it is.
In mijn ervaring is het absoluut niet droef. Ik weet immers waar ik vandaan kom, waar ik ben, en waar ik heenga. Ik heb alle reden om vrolijk te zijn en dat ben ik ook. Tot het einde toe is het hard werken in deze wereld. Maar de beloften liegen er niet om. Dus die voorstelling zit er naast.

Daarnaast is het geen 'verhaaltje' maar een dagelijkse realiteit. Het is niet simpel geloven en een beetje in een droomwereld verkeren, maar geloven en dag in dag uit bevestigd zien worden wat je gelooft, wat je geloof versterkt en je alleen maar vrolijker maakt omdat het meer vastigheid geeft in welke situatie je je ook bevindt en het je in wezen los maakt van elke aardse aantrekkingskracht. Het geeft vrijheid en blijheid, rust en vrede, perversiteit en droevigheid ervaar ik niet.

[..]
quote:
Ja, de absurdheid van een opermachtige god die zich gaat zitten opwinden over van alles en nog wat ging er bij mij ook al nooit zo in. Net zoals veel van die dingen.
Als god ons in zijn evenbeeld zou hebben geschapen dan zou ik zoals Theo Maassen de fabrikant toch aansprakelijk stellen.
Misschien klinkt dat voor jou als flauwe grapjes. Dus zal ik het daar maar bij laten.
Geen flauwe grapjes, maar wel een soort slachtofferrol innemen naast een complete misinterpretatie van de Schrift. Ja, we zijn oorspronkelijk in Gods evenbeeld gemaakt. Nee, we zijn het niet gebleven. Maar we kunnen er wel tot terug komen, dat is waar het evangelie om gaat, de verlossing van onze miserabele staat als mens en terug komen in relatie met een God van vrede, liefde, vrolijkheid, geduld, schoonheid, etc. Deze wereld wordt niet voor niets een dag geoordeeld en verbrand. Heb je zin om mee verbrand te worden met alle verrotting waar wij als mensheid en kwade geesten voor hebben gezorgd, of wil je wat meer uit het geschenk dat je leven heet halen?

God windt zich op over het welzijn van zijn schepsels. Als ik jou op je hoofd sla terwijl je mij niets hebt gedaan, windt God zich daar over op. Als ik jouw vriendin probeer te versieren en ze uiteindelijk met mij het bed induikt en jou bedriegt, windt God zich daar over op. Als jij mijn fiets jat, windt God zich daar over op. God heeft voor ieder mens bepaalde rechten en als die rechten overtreden worden door andere mensen, windt God zich daar over op. Nu is het trieste verhaal dat we door onze gevallen staat allemaal elkaars rechten overtreden en God dus een probleem met ons allemaal heeft. Dus God windt zich op want samen maken we het leven er niet het fantastische paradijs van wat God voor ogen heeft. God wil ook niet dat we dood gaan maar als we niet terug in gehoorzaamheid aan Hem willen komen (lees: naastenliefde en heiligheid) is dat ons verdiende loon.

quote:
Wel facineert Gabriel me. Misschien kun je daar met jouw visie eens over uitweiden. Maar dat is hier wellicht offtopic.
Gabriel is een engel, een boodschapper. Ik weet niet zoveel van hem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 24-11-2010 20:14:21 ]
  woensdag 24 november 2010 @ 20:29:56 #109
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89109675
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar een psychedelische ervaring zal nooit, ik herhaal nooit een mens bekendmaken met verlossing door geloof in Jezus Christus en vergeving van zonden door Zijn dood aan het kruis, noch een laatste oordeel voor ieder mens en een compleet ophouden van bestaan door een dood in het vuur. Er is niet 1 ander geval bekend waarbij dit plaatsvond, altijd zal een psychedelische ervaring leiden tot zaken als animisme, pantheisme, luciferianisme, wicca, mystiscisme, gnosticisme, etcetera welke geen van bovenstaande fundamentele christelijke waarheden bevatten. Psychedelische ervaringen openen je geest tot de spirituele wereld maar niet tot de geest die de werken in de bijbel geinspireerd heeft. Dus ik sluit die mogelijkheid uit.

Hmmm, maar jij bent toch juist een/het voorbeeld dat er "zo" is gekomen?
quote:
In mijn ervaring is het absoluut niet droef. Ik weet immers waar ik vandaan kom, waar ik ben, en waar ik heenga. Ik heb alle reden om vrolijk te zijn en dat ben ik ook. Tot het einde toe is het hard werken in deze wereld. Maar de beloften liegen er niet om. Dus die voorstelling zit er naast.

Daarnaast is het geen 'verhaaltje' maar een dagelijkse realiteit. Het is niet simpel geloven en een beetje in een droomwereld verkeren, maar geloven en dag in dag uit bevestigd zien worden wat je gelooft, wat je geloof versterkt en je alleen maar vrolijker maakt omdat het meer vastigheid geeft in welke situatie je je ook bevindt en het je in wezen los maakt van elke aardse aantrekkingskracht. Het geeft vrijheid en blijheid, rust en vrede, perversiteit en droevigheid ervaar ik niet.

[..]

[..]

Geen flauwe grapjes, maar wel een soort slachtofferrol innemen naast een complete misinterpretatie van de Schrift. Ja, we zijn oorspronkelijk in Gods evenbeeld gemaakt. Nee, we zijn het niet gebleven. Maar we kunnen er wel tot terug komen, dat is waar het evangelie om gaat, de verlossing van onze miserabele staat als mens en terug komen in relatie met een God van vrede, liefde, vrolijkheid, geduld, schoonheid, etc. Deze wereld wordt niet voor niets een dag geoordeeld en verbrand. Heb je zin om mee verbrand te worden met alle verrotting waar wij als mensheid en kwade geesten voor hebben gezorgd, of wil je wat meer uit het geschenk dat je leven heet halen?

God windt zich op over het welzijn van zijn schepsels. Als ik jou op je hoofd sla terwijl je mij niets hebt gedaan, windt God zich daar over op. Als ik jouw vriendin probeer te versieren en ze uiteindelijk met mij het bed induikt en jou bedriegt, windt God zich daar over op. Als jij mijn fiets jat, windt God zich daar over op. God heeft voor ieder mens bepaalde rechten en als die rechten overtreden worden door andere mensen, windt God zich daar over op. Nu is het trieste verhaal dat we door onze gevallen staat allemaal elkaars rechten overtreden en God dus een probleem met ons allemaal heeft. Dus God windt zich op want samen maken we het leven er niet het fantastische paradijs van wat God voor ogen heeft. God wil ook niet dat we dood gaan maar als we niet terug in gehoorzaamheid aan Hem willen komen (lees: naastenliefde en heiligheid) is dat ons verdiende loon.
Ja, die opgewonde god..dat vind ik altijd zo een raar idee. Ik zal er nog eens wat over nadenken een andere keer.
quote:
Gabriel is een engel, een boodschapper. Ik weet niet zoveel van hem.
Gabriel is ook degene die de steen voor het graf heeft verplaatst. Dus zo een engel bevalt me wel.
het graf lijkt me namelijk een beetje als de dogmatiek en het quasi determinisme/fatalisme in geloven en wat niet meer.
  donderdag 25 november 2010 @ 09:50:27 #110
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89126696
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:05 schreef kadeya het volgende:
Nou alsjeblieft, ze beginnen met internet...
http://www.nu.nl/internet(...)acta-dichterbij.html
Alsof de Computer Idee niet gelijk een speciale uitgifte eruit gooit wanneer ACTA erdoor komt met een "hoe download ik anoniem" uitneembare special?
ACTA is niks, een zeperd, een verdrag wat vooral kopierende bendes zou moeten aanpakken maar zoals alle EU besluiten tegelijk vooral de kleine man treft en dat intresseert de EU niks, dus nemen we ook ACTA mee in t rijtje "to kill first"als ze eindelijk hun NWO smoel laten zien! ~O>

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar een psychedelische ervaring zal nooit, ik herhaal nooit een mens bekendmaken met verlossing door geloof in Jezus Christus en vergeving van zonden door Zijn dood aan het kruis, noch een laatste oordeel voor ieder mens en een compleet ophouden van bestaan door een dood in het vuur.
Er zit 1 punt aan al je betogen Ali, je moet er wel in geloven, en dat doe ik niet, ik geloof in heel andere dingen en ik heb eerder al eens gezegd, als je nu keihard zou beweren een visioen te hebben gehad waarin "een stem" je vertelde dat de mensheid zich die kant op moet bewegen want bladibla komen er een paar aardige mannen in witte jassen je ophalen die je in een heel zachte kamer zetten om af te koelen, nowadays noemen we dat meestal een psychose.

Neemt niet weg dat als jij dit als de verlossende weg ziet je in ieder geval een idee hebt wat je te wachten staat, heb ik ook en ik zie het anders in, zeker als de eerder voorspelde chaos uitbreekt en de laarzen door de straat marcheren, of zou het toch een virus zijn wat uitbreekt, of een complete wipe-out van het financiële systeem waardoor "ut volk" ineens een bende plunderende halve zolen blijkt te zijn...neh, dat laatste niet, afgestompt door tv komen die nog niet van hun plek als het huis van de buren wordt weggevaagd...anyway...bring it on! dat gezapige gezemel van de laatste jaren is me een doorn in het oog en of die torens nou door mininukes, vliegtuigen, holografische nanothermitische partikels of door Newtons wet omlaag zijn gekomen, voor een beetje world scale event is meer nodig....
Maar ik ben roepende in een woestijn merk ik, het gedeelde geduld hier is niet aan mij besteed, als het dan toch zo nosig moet, liever nu dan straks! >:)
pi_89128301
quote:
15s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:50 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Er zit 1 punt aan al je betogen Ali, je moet er wel in geloven, en dat doe ik niet, ik geloof in heel andere dingen en ik heb eerder al eens gezegd, als je nu keihard zou beweren een visioen te hebben gehad waarin "een stem" je vertelde dat de mensheid zich die kant op moet bewegen want bladibla komen er een paar aardige mannen in witte jassen je ophalen die je in een heel zachte kamer zetten om af te koelen, nowadays noemen we dat meestal een psychose.
Nee hoor, dan moeten er eerst sterke aanwijzingen zijn dat je een gevaar vormt voor jezelf of je omgeving. Psychotisch rondlopen mag gewoon...Kijk maar naar de helft van onze regering. :D
quote:
(...)
Maar ik ben roepende in een woestijn merk ik, het gedeelde geduld hier is niet aan mij besteed, als het dan toch zo nosig moet, liever nu dan straks! >:)
Een echte "one world government" komt er in ons leven niet. Daar is China veel te trots voor neem ik aan. Of als je alleen maar kijkt naar hoe veel weerstand er is voor de EU.
We stemmen Nee...en we krijgen Ja? Het mag dan niet groot uitgemeten zijn in het nieuws destijds. Maar die Nee ligt vele nog op de tong.

En dan nog...wat voor strijd wil je nu eigenlijk voeren?

Net als met die gegevensopslag waar jij je druk over maakt.
Ik deel die zorgen wel...Maar ik verwacht niet dat het lang door zal gaan als mensen eenmaal door krijgen hoe volslagen idioot, misbruikgevoelig en kwetsbaar zulke databases en dergelijke zijn.

Of hoe er monopolies ontstaan door slechte wetgeving. Misschien moet het eerst eens goed fout gaan maar uiteindelijk komen we er vanzelf wel weer op terug.

Als het kalf verdronken is dempt men de put...maar ja...iets met vallen en opstaan.

Bestrijden kun je denk ik alleen door nuchter te blijven.
Als iets werkt dan werkt het...en als het niet werkt dan werkt het niet.
pi_89128638
Er zal best een nieuwe wereldorde komen, maar volgens mij is dat geen groot complot. Het is
meer de onvermijdelijke natuurlijke gang van zaken
pi_89131501
quote:
15s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:50 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Alsof de Computer Idee niet gelijk een speciale uitgifte eruit gooit wanneer ACTA erdoor komt met een "hoe download ik anoniem" uitneembare special?
ACTA is niks, een zeperd, een verdrag wat vooral kopierende bendes zou moeten aanpakken maar zoals alle EU besluiten tegelijk vooral de kleine man treft en dat intresseert de EU niks, dus nemen we ook ACTA mee in t rijtje "to kill first"als ze eindelijk hun NWO smoel laten zien! ~O>

[..]

Neemt niet weg dat als jij dit als de verlossende weg ziet je in ieder geval een idee hebt wat je te wachten staat, heb ik ook en ik zie het anders in, zeker als de eerder voorspelde chaos uitbreekt en de laarzen door de straat marcheren, of zou het toch een virus zijn wat uitbreekt, of een complete wipe-out van het financiële systeem waardoor "ut volk" ineens een bende plunderende halve zolen blijkt te zijn...neh, dat laatste niet, afgestompt door tv komen die nog niet van hun plek als het huis van de buren wordt weggevaagd...anyway...bring it on! dat gezapige gezemel van de laatste jaren is me een doorn in het oog en of die torens nou door mininukes, vliegtuigen, holografische nanothermitische partikels of door Newtons wet omlaag zijn gekomen, voor een beetje world scale event is meer nodig....
Volgens mij moet je zelf ook een beetje afkoelen, je draaft zo hard. Waarom neem je de tijd niet om wat van die docu's te kijken die ik heb geplaatst. zoals over de NWO. Die legt een beetje uit hoe en wat. Daar heb je meer aan dan als een dolle tekeer gaan.

En als je dan echt kickt op rellen kun je dit bekijken, recent in London:

pi_89131796
Hoe sociale onrust teweeg kan worden gebracht:

pi_89132725
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe sociale onrust teweeg kan worden gebracht:

Ja, maar daar "wachten" we nu al jaren op.

Ik had die overtuiging destijds ook. Misschien aangewakkert door dit soort clipjes.

Maar nu denk ik dat hier de prachtige positie van China zwaar wordt onderschat.
pi_89134461
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:15 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ja, maar daar "wachten" we nu al jaren op.

Ik had die overtuiging destijds ook. Misschien aangewakkert door dit soort clipjes.

Maar nu denk ik dat hier de prachtige positie van China zwaar wordt onderschat.
Hoewel :o :'(

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Bankrun van 7 dec en dan nog dat China en Rusland de dollar afschaffen

Gaat goed in de EUSSR
  donderdag 25 november 2010 @ 14:27:10 #117
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89135161
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:51 schreef Odysseuzzz het volgende:
Bestrijden kun je denk ik alleen door nuchter te blijven.
Als iets werkt dan werkt het...en als het niet werkt dan werkt het niet.
Ik ben nuchter, ik ben geen loonie, ik ben alleen het gejengel en gejammer zat van alle tinfoilhats hier, ik wil keihard zien dat we genaaid worden door de elite en dat gebeurt maar niet...
En mocht dat overduidelijk in onze maatschappij doorgeramd worden dan sta ik voor op de baricaden om ertegenin te gaan B-)

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:02 schreef lumen_gentium het volgende:
Er zal best een nieuwe wereldorde komen, maar volgens mij is dat geen groot complot. Het is
Soms mag je de natuur best een endje vooruit schoppen...da's menselijk :P

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Volgens mij moet je zelf ook een beetje afkoelen, je draaft zo hard. Waarom neem je de tijd niet om wat van die docu's te kijken die ik heb geplaatst. zoals over de NWO. Die legt een beetje uit hoe en wat. Daar heb je meer aan dan als een dolle tekeer gaan.
En als je dan echt kickt op rellen kun je dit bekijken, recent in London:
Ik kick niet op rellen, hoef niet af te koelen en ga liever nog even als een dolle tekeer dan dat ik mn kop weer in mn kont steek en doe alsof het allemaal wel meevalt...
Als ik sommige hier in [BNW] moetgeloven wemelt mn lijf van de implantaten, direct daarop aangesproken hoor je er gelijk niks meer over, zijn vooral de bigpharma en het militair industrieel complex bezig ons op slinkse wijze tot slaven te maken en worden we linksom of rechtsom gechipt, genaaid en geraped...vandaar...Bring It On! >:)
Liever dat er morgen een RFID busje voor mn deur staat om me te chippen want dat is de bedoeling volgens de overheid dan dat ik er zelf om moet zeuren, liever dat ik zelf ervaar hoe de NWO mn leven komt verkloten dan dat ik dat ergens op het net lees en liever dat ik zelf onder "the grid" moet duiken dan dat ik "Enemy of the State" nog een keer opzet...
al dat gezapig gelul, worden jullie daar zelf nou niet eens moe van?? :')

quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:06 schreef Odysseuzzz het volgende:
Hoewel :o :'(
Hmmm interesting als ze dat echt gaan doen dan zal de VS wel huilie gaan doen, ik ben benieuwd, ik ga mn gouden kronen alvast omsmelten en mn noodpakket aanvullen, christmas could be messy this year....

Aktie=Reaktie en daar is het de hoogste tijd voor, of gaan we vanaf nu uit het raam lopen staren tot 21-12-2012 of er echt aliens uit de lucht komen vallen die de wereld overnemen? Nee toch?
Internet helden genoeg, grote bekken hier op Fok! genoeg maar wanneer je een stelling dropt die echt tegen de gevestigde orde aantrapt zijn ze ineens allemaal verdwenen. :')
pi_89135595
quote:
99s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:27 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ben nuchter, ik ben geen loonie, ik ben alleen het gejengel en gejammer zat van alle tinfoilhats hier, ik wil keihard zien dat we genaaid worden door de elite en dat gebeurt maar niet...
En mocht dat overduidelijk in onze maatschappij doorgeramd worden dan sta ik voor op de baricaden om ertegenin te gaan B-)

Nou, dan kun je eens een kijkje nemen waneer echt over wetten gestemd wordt. Doodsaai verder...
quote:
Hmmm interesting als ze dat echt gaan doen dan zal de VS wel huilie gaan doen, ik ben benieuwd, ik ga mn gouden kronen alvast omsmelten en mn noodpakket aanvullen, christmas could be messy this year....

Aktie=Reaktie en daar is het de hoogste tijd voor, of gaan we vanaf nu uit het raam lopen staren tot 21-12-2012 of er echt aliens uit de lucht komen vallen die de wereld overnemen? Nee toch?
Internet helden genoeg, grote bekken hier op Fok! genoeg maar wanneer je een stelling dropt die echt tegen de gevestigde orde aantrapt zijn ze ineens allemaal verdwenen. :')
Nog steeds interessant waarom goud van begin van onze geschiedenis zo waardevol zou zijn. Of moet zijn...
De toepassingen zijn pas nu relevant. Met computers enz.
Hehe. :s)
pi_89141070
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:02 schreef lumen_gentium het volgende:
Mooie opmerking,

Ik bedoel;

met deze opmerking verdien je een medaille in de orde van de schapenmentaliteit, 1e categorie.

Geen beter schaap dan een schaap die alles als onvermijdelijk ziet.
pi_89141493
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:48 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Mooie opmerking,

Ik bedoel;

met deze opmerking verdien je een medaille in de orde van de schapenmentaliteit, 1e categorie.

Geen beter schaap dan een schaap die alles als onvermijdelijk ziet.
Nou, dan kun je je inderdaad maar beter inlaten met allerlei halfbakken en vergezochte theorieën die allesbehalve consistent zijn en je superieur achten aan al die schapen. Terwijl je ondertussen nauwelijks in staat bent deel te nemen aan het leven, en met een state of mind loopt die veel naiëver en goedgeloviger is dan het gemiddelde 'schaap'.
pi_89141759
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, dan kun je je inderdaad maar beter inlaten met allerlei halfbakken en vergezochte theorieën die allesbehalve consistent zijn en je superieur achten aan al die schapen. Terwijl je ondertussen nauwelijks in staat bent deel te nemen aan het leven, en met een state of mind loopt die veel naiëver en goedgeloviger is dan het gemiddelde 'schaap'.
Voel jij je als schaap aangesproken door mijn post ? :)
pi_89142332
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:03 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Voel jij je als schaap aangesproken door mijn post ? :)
Precies, dat bedoel ik. Een gesprek is bij voorbaat al uitgesloten, omdat je precies datgene er uit filtert wat strookt met je wereldbeeld. Het bevestigt slechts datgene wat je allemaal al denkt te weten. :)
pi_89145931
quote:

[..]

[..]

Soms mag je de natuur best een endje vooruit schoppen...da's menselijk :P

[..]

Ik kick niet op rellen, hoef niet af te koelen en ga liever nog even als een dolle tekeer dan dat ik mn kop weer in mn kont steek en doe alsof het allemaal wel meevalt...
Als ik sommige hier in [BNW] moetgeloven wemelt mn lijf van de implantaten, direct daarop aangesproken hoor je er gelijk niks meer over, zijn vooral de bigpharma en het militair industrieel complex bezig ons op slinkse wijze tot slaven te maken en worden we linksom of rechtsom gechipt, genaaid en geraped...vandaar...Bring It On! >:)
Liever dat er morgen een RFID busje voor mn deur staat om me te chippen want dat is de bedoeling volgens de overheid dan dat ik er zelf om moet zeuren, liever dat ik zelf ervaar hoe de NWO mn leven komt verkloten dan dat ik dat ergens op het net lees en liever dat ik zelf onder "the grid" moet duiken dan dat ik "Enemy of the State" nog een keer opzet...
al dat gezapig gelul, worden jullie daar zelf nou niet eens moe van?? :')

Maar de werkelijke NWO is niet het bureaucratische surveillance systeem wat er nu aan zit te komen. Het is een terugkeer naar paganisme waarin de mysteriereligie de wereldreligie zal zijn en iedereen daar ook tot ingewijd zal worden en aan mee zal doen. Dit zal zogenaamde vrijheid en vrede brengen na het bureaucratische survaillance systeem en daarom zullen veel mensen erin trappen.

Je kan nog wel een aantal jaar wachten want we zijn er nog lang niet. Wat nu komt is een implosie van het systeem, vervolgens totale controle/martial law en daarna denk ik nog een massale crisis en chaos, wellicht de bekende alien invasie om de werkelijke NWO waarbij echt de hele wereld verenigd wordt op te zetten. Dit is allemaal artificieel en geen natuurlijk verloop. Tegen die tijd is iedereen zo gebrainwashed dat men de NWO als wenselijk zal beschouwen.
pi_89146154
quote:
Het feit dat de paus negatief in opspraak is omdat duizenden mensen beginnen te vertellen wat hen is aangedaan, is geen ontkrachting van het feit dat jezueiten wereldwijd direct en via allerlei organisaties overheden, bedrijven, banken en religies beinvloeden.
Zijn het nu ineens de Jezuïeten?

quote:
Dat hebben ze de laatste paar honderd jaar voor elkaar gekregen, en wat negatieve publiciteit voor de paus veranderd daar niets aan. Iedereen weet dat het vaticaan een crimineel instituut is, iedereen wijst altijd naar de middeleeuwen als argument dat de christelijke kerk niets waard is, iedereen weet in wezen dat dit antichrist is zonder te beseffen hoever dit gaat.
Drogredenen. Er zijn overigens maar weinig mensen die geloven in de antichrist.

quote:
De paus lijkt weinig macht te hebben en dat is ook de bedoeling. Op die manier kijkt niemand naar het vaticaan als boosdoener maar kan het vaticaan als buitenstaander de wanorde en het leed in de wereld bekritiseren, terwijl ze er zelf verantwoordelijk voor is met haar jezuieten. Dus het vaticaan werkt in het geheim, zorgt voor oorlogen en ander leed, en spreekt zich vervolgens publiekelijk uit tegen al die immoraliteit en roept om een nieuwe wereldorde en een wereld morele autoriteit, zoals hier:
Herhaling van zetten. Kun je eens wat concreter worden?

quote:
Dus je hebt de pauselijke bankiers
Pauselijke bankiers. Bankiers die in naam van de paus handelen en zo de economie sturen?

quote:
die de hele economie kapotmaken met hun corruptie en wanbeleid
Kapitalisme heeft zn langste tijd gehad, dat heb ik wel vaker gehoord.

quote:
en vervolgens komt de paus 'er is een economische crisis door zonde en het is tijd voor moraliteit'.
De paus is niet de enige en zeker niet de eerste die dit beweert.

quote:
Dus het vaticaan zorgt door middel van haar agents voor immoraliteit en corruptie van de hele (voornamelijk protestants westelijke) maatschappij
Hoe precies?

quote:
en komt vervolgens de les lezen.
Tja, je hebt het over de paus.

quote:
Onbenullige schapen zullen daar uiteindelijk in gaan geloven en dus zo'n nieuwe autoriteit als wenselijk beschouwen, het kan zo immers niet verder, er moet iets gebeuren, en voila de paus wordt naar voren geschoven als morele leider zoals bijv. bij de Verenigde Naties.
Hop, binnen een aantal regels is de paus ineens verworden tot een potentiële wereldleider. :)

quote:
Als je daar meer over wil weten, zul je zelf wat van je tijd op moeten offeren om informatie tot je te nemen want ik kan boeken aan posts schrijven en dan nog zul je niets wijzer worden.
Zolang het nergens op gebaseerd is heeft dat weinig zin inderdaad.
  donderdag 25 november 2010 @ 19:02:37 #125
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89146661
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, die zitten al een tijdje er hoog op de piramide hoor... :D

quote:
Drogredenen. Er zijn overigens maar weinig mensen die geloven in de antichrist.

Drogreden.. moet je immers ergens in geloven voordat je iets voorgeschoteld krijgt als waarheid?

quote:
Hop, binnen een aantal regels is de paus ineens verworden tot een potentiële wereldleider. :)
Pope Urges Forming New World Economic Order to Work for the Common Good

Ahmadinejad wil samen met de paus werken aan een nieuwe wereldorde

http://www.bibliotecapley(...)_vaticanpope_nwo.htm

Om zo maar een simpele greep te doen van pogingen van 'conditioning'.

quote:
Zolang het nergens op gebaseerd is heeft dat weinig zin inderdaad.
Het enige wat nergens op gebaseerd lijkt te zijn is jouw achtergrond informatie mbt de hele smik smak.
pi_89147029
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat je dit zegt geeft aan dat je qua kennis serieus op niveau 0 zit. Ik ga dus verder ook niet in op je post, is voor mij tijdverspilling, doe je huiswerk en dan praten we wel weer verder.
pi_89147043
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:02 schreef Ticker het volgende:
Mwah, die zitten al een tijdje er hoog op de piramide hoor... :D
Maar natuurlijk.

quote:
Drogreden.. moet je immers ergens in geloven voordat je iets voorgeschoteld krijgt als waarheid?
"Iedereen begrijpt toch wel dat de paus een nitwit is?"

quote:
Nou, wereldschokkend.

quote:
Het enige wat nergens op gebaseerd lijkt te zijn is jouw achtergrond informatie mbt de hele smik smak.
Dat macht corrumpeert en er meer gebeurt achter de schermen dan wij voor mogelijk kunnen houden geloof ik graag, maar dit heeft meer weg van een weddenschap "wie de meest bewonderenswaardige fantasieën neer weet te zetten".
pi_89147167
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat je dit zegt geeft aan dat je qua kennis serieus op niveau 0 zit. Ik ga dus verder ook niet in op je post, is voor mij tijdverspilling, doe je huiswerk en dan praten we wel weer verder.
Ach, nu zijn het de Jezuïten omdat het om de paus gaat, 2 topics verderop zijn het de Reptilians die aan een NWO werken en over een week is er geen verschil meer en werkt alles en iedereen samen.
pi_89147180
Dit is een uitstekende docu die in grote lijnen uitlegt wat ik zeg:

pi_89147371
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ach, nu zijn het de Jezuïten omdat het om de paus gaat, 2 topics verderop zijn het de Reptilians die aan een NWO werken en over een week is er geen verschil meer en werkt alles en iedereen samen.
Doe je huiswerk.
pi_89152004
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar de werkelijke NWO is niet het bureaucratische surveillance systeem wat er nu aan zit te komen. Het is een terugkeer naar paganisme waarin de mysteriereligie de wereldreligie zal zijn en iedereen daar ook tot ingewijd zal worden en aan mee zal doen. Dit zal zogenaamde vrijheid en vrede brengen na het bureaucratische survaillance systeem en daarom zullen veel mensen erin trappen.

Je kan nog wel een aantal jaar wachten want we zijn er nog lang niet. Wat nu komt is een implosie van het systeem, vervolgens totale controle/martial law en daarna denk ik nog een massale crisis en chaos, wellicht de bekende alien invasie om de werkelijke NWO waarbij echt de hele wereld verenigd wordt op te zetten. Dit is allemaal artificieel en geen natuurlijk verloop. Tegen die tijd is iedereen zo gebrainwashed dat men de NWO als wenselijk zal beschouwen.
Maar hoewel je het veroordeeld hoop jij daar dus op. En het liefst zo spoedig mogelijk? Omdat het nu eenmaal zo door je gelezen wordt?

De profetieën uit jouw lezing zouden eigenlijk nooit kunnen uitkomen als iedereen zich zou bekeren tot wat jij aanhangt. Daar knaagt toch iets heel vreemds, niet?
pi_89152577
quote:
5s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:55 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Maar hoewel je het veroordeeld hoop jij daar dus op. En het liefst zo spoedig mogelijk? Omdat het nu eenmaal zo door je gelezen wordt?
Wat wil je me nu precies in de schoenen schuiven? Is het moreel onjuist om te verlangen naar de komst van het paradijs?

quote:
De profetieën uit jouw lezing zouden eigenlijk nooit kunnen uitkomen als iedereen zich zou bekeren tot wat jij aanhangt. Daar knaagt toch iets heel vreemds, niet?
Nee, profeties zijn inderdaad conditioneel. In de bijbel komt dit meerdere malen voor, dat een profeet uitspreekt wat God zal doen, maar de mensen bekeren zich en God ziet dus af van bepaalde daden. Dus nee, niets vreemds. Als iedereen zich werkelijk zou bekeren zou dat een boel ellende schelen ja.
pi_89153564
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat wil je me nu precies in de schoenen schuiven? Is het moreel onjuist om te verlangen naar de komst van het paradijs?
Ik speel advocaat van de duivel. En ja het is toch ook wat krom allemaal.
quote:
Nee, profeties zijn inderdaad conditioneel. In de bijbel komt dit meerdere malen voor, dat een profeet uitspreekt wat God zal doen, maar de mensen bekeren zich en God ziet dus af van bepaalde daden. Dus nee, niets vreemds. Als iedereen zich werkelijk zou bekeren zou dat een boel ellende schelen ja.
Ah, van dat "conditioneel" hoorde ik eigenlijk nooit veel. Zeker als het op de openbaringen aankomt.

Bedankt dat je je zienswijze deelt. Ik kijk anders naar het leven dus als het vandaag allemaal losbarst dan zal ik wel ongelofelijk voor eeuwig gemarteld worden door vlammen.
Hoewel ik ook dat niet echt geloof natuurlijk. :o
pi_89154474
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:26 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ik speel advocaat van de duivel. En ja het is toch ook wat krom allemaal.
Als je alle verantwoordelijkheid bij God legt wel misschien. Maar het punt is nu juist dat we zelf voor een groot deel verantwoordelijk zijn. God geeft ons allemaal kansen tot verbetering. Maar als we niet willen, zijn de gevolgen voor onszelf (en onze kinderen, en kleinkinderen, en kleinkleinkinderen etc. tot de laatste generatie).

quote:
Ah, van dat "conditioneel" hoorde ik eigenlijk nooit veel. Zeker als het op de openbaringen aankomt.
De profeet Jonah is een voorbeeld. Toen die profeteerde tegen de bewoners van Nineve dat die stad geoordeeld zou worden, bekeerden de inwoners zich en zodoende kwam de profetie niet uit.

Wat betreft openbaringen en conditionele profetie, misschien moeten we hierbij een onderscheid maken tussen profetie en visioen. De openbaringen zijn een visioen van wat de toekomst brengt. Profeten spraken vaak over de oordelen die God zou doen. Johannes ziet in de openbaringen in visioenen wat de toekomst gaat brengen en het laatste oordeel van God. Dat laatste oordeel zou er sowieso al komen omdat ieder mens dat ooit geleefd heeft ooit voor de rechterstoel van Christus rekenschap af zal moeten leggen voor wat ie in dit leven gedaan heeft. Dus hel en verdoemenis zullen er zeker zijn aangezien in het verleden niet ieder mens zich bekeerd heeft en dus ook niet met genade het koninkrijk van God binnen zal komen. Maar het hele NWO/wereldwijde georganiseerde rebellie tegen God zou in principe voorkomen kunnen worden door bekering van de hele wereldbevolking.

quote:
Bedankt dat je je zienswijze deelt. Ik kijk anders naar het leven dus als het vandaag allemaal losbarst dan zal ik wel ongelofelijk voor eeuwig gemarteld worden door vlammen.
Hoewel ik ook dat niet echt geloof natuurlijk. :o
Geen dank. Je hebt nog tijd om kennis op te doen, waarheid in deze wereld te zoeken. Zo zie ik dit topic ook, ik plaats bijbelteksten, ik vertaal wat de bijbel zegt in begrijpelijke concrete woorden, heb links naar in mijn ogen betrouwbare informatie geplaatst daar kun je iets mee doen of niet. Wanneer je er niets mee doet, zal je dat wellicht die dag aangerekend worden ja. Je zal in ieder geval niet kunnen zeggen dat je het niet gehoord hebt.

Verder zou ik meer nadruk willen leggen op het goede nieuws in plaats van het slechte. Het slechte nieuws voor jezelf kan namelijk voorkomen worden, verlossing is een gebed verwijderd. God is een gebed verwijderd. Dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden. God steekt zijn hand uit naar iedereen, naar jou, naar mij. En via mij nu naar jou. Het is een kwestie van geloven en beetpakken.
pi_89156131
quote:

[..]

Wie is we ? De mensheid ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_89157577
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als je alle verantwoordelijkheid bij God legt wel misschien. Maar het punt is nu juist dat we zelf voor een groot deel verantwoordelijk zijn. God geeft ons allemaal kansen tot verbetering. Maar als we niet willen, zijn de gevolgen voor onszelf (en onze kinderen, en kleinkinderen, en kleinkleinkinderen etc. tot de laatste generatie).

De profeet Jonah is een voorbeeld. Toen die profeteerde tegen de bewoners van Nineve dat die stad geoordeeld zou worden, bekeerden de inwoners zich en zodoende kwam de profetie niet uit.

Wat betreft openbaringen en conditionele profetie, misschien moeten we hierbij een onderscheid maken tussen profetie en visioen. De openbaringen zijn een visioen van wat de toekomst brengt. Profeten spraken vaak over de oordelen die God zou doen. Johannes ziet in de openbaringen in visioenen wat de toekomst gaat brengen en het laatste oordeel van God. Dat laatste oordeel zou er sowieso al komen omdat ieder mens dat ooit geleefd heeft ooit voor de rechterstoel van Christus rekenschap af zal moeten leggen voor wat ie in dit leven gedaan heeft. Dus hel en verdoemenis zullen er zeker zijn aangezien in het verleden niet ieder mens zich bekeerd heeft en dus ook niet met genade het koninkrijk van God binnen zal komen. Maar het hele NWO/wereldwijde georganiseerde rebellie tegen God zou in principe voorkomen kunnen worden door bekering van de hele wereldbevolking.

[..]

Geen dank. Je hebt nog tijd om kennis op te doen, waarheid in deze wereld te zoeken. Zo zie ik dit topic ook, ik plaats bijbelteksten, ik vertaal wat de bijbel zegt in begrijpelijke concrete woorden, heb links naar in mijn ogen betrouwbare informatie geplaatst daar kun je iets mee doen of niet. Wanneer je er niets mee doet, zal je dat wellicht die dag aangerekend worden ja. Je zal in ieder geval niet kunnen zeggen dat je het niet gehoord hebt.

Verder zou ik meer nadruk willen leggen op het goede nieuws in plaats van het slechte. Het slechte nieuws voor jezelf kan namelijk voorkomen worden, verlossing is een gebed verwijderd. God is een gebed verwijderd. Dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden. God steekt zijn hand uit naar iedereen, naar jou, naar mij. En via mij nu naar jou. Het is een kwestie van geloven en beetpakken.
Ik geloof wel dat je dingen kunt leren uit de bijbel en dat er inzichten in staan die interessant zijn.
Maar behalve wat ik al heb uitgelegd over het leven niet echt kunnen zien als verhaal. Gaat het er bij mij ook al niet in dat een god zoveel waarde zou hechten aan wat een mens allemaal wel en niet gelooft.

Zelfs voor de meest gruwelijke crimineel zou ik bijvoorbeeld niet een meer absurde straf kunnen verzinnen als een eeuwige hel. (Noem mij mild, lol, maar dat is toch totaal gestoord?) En het wordt nog gekker als het enkel feit dat je niet in god kan geloven op een manier die voorgeschreven is je daar al zou belanden.
Maar oke positief. Uhm...tja die rol van Gabriel die de steen voor het graf heeft verplaatst. En hoe dat gelezen zou kunnen worden als mooie metafoor voor het breken van de dogmatiek in religie. Is dat een te vrije/poeetishe lezing in jouw beleving?

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 26-11-2010 12:38:17 ]
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:34:56 #139
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:39:48 #140
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89182486
quote:
Farage *;

Dan deze...

Of deze waarin de rol van Balkenende.. die ook opeens naar voren werd geschoven als mogelijke kandidaat, ten twijfel word getrokken.

En een om het af te leren?
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:43:50 #141
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89185654
Bilderberg Group - Towards Creation Of One World Company Ltd
3 delen

woensdag 15 december 2010 @ 00:41:18 #142
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_89945120
How the Animated Series G.I. Joe Predicted Today’s Illuminati Agenda

TV en film is zo voorspellend in wat de toekomst te bieden heeft.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_89947393
quote:
Op woensdag 15 december 2010 00:41 schreef Lambiekje het volgende:

woensdag 15 december 2010 @ 09:32:50 #144
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89948287
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:41 schreef Lambiekje het volgende:

Zeker cool inderdaad.

Grappig eigenlijk, dat iemand als de 'wijze' RM-rf, zo kinderachtig reageert op iets waar je gewoon gelijk in hebt.
Waarom zou Cobra een new currency willen? En waarom wasde piramide met de slang.. uh cobra, daar al zo bekend? Dit waren onze jeugd filmpjes, of zaten we te kijken naar de toekomst in tekeningfilm?

Het vertrouwen in de oprechtheid van sommige users hier ebt weg. Zag ik ze ooit als discussie partners, zie ik nu gewoon dat ze moedwillig dit onderwerp willen onderdrukken.
Is dat voor je broederschap RM-rf? Eed afgelegd? Ritueeltje gedaan misschien?
pi_89948719
quote:
Op woensdag 15 december 2010 09:32 schreef Ticker het volgende:

[..]

Is dat voor je broederschap RM-rf? Eed afgelegd? Ritueeltje gedaan misschien?
o christus, natuurlijk is dat zo en ben ik een belangrijk lid van het 'Grote Complot' dat alles bepaald.. :')

punt is van dit soort dingen dat je gewoon jezelf naar de mond zit te praten... al dat soort van 'complot-denken' is precies die 'fantasie-gedachte' die óók een belangrijke bron is voor fantastische kinder-tekenfilms en bv ook hollywood-films, domweg omdat het 'entertainment' is.. het zijn heel 'spannende' verhalen waarin mensen graag geloven ...

Wat iemand als Lambiekje en jij kennelijk ook niet wilt bedenken is misschien dat die hele 'complot-gedachte' zélf een doorgeslagen 'tekenfilm-fantasie' is over de wereld, die misschien ook deels sterk geinspireerd is dòór juist de tekenfilms die mensen in hun jeugd hebben gekeken...

tekenfilms met meestal een heel duidelijk 'goed tegen kwaad' gedachte erachter, met een duidelijk herkenbare 'boze Kracht' en een 'Goede' die ertegen strijd.

Ik vind overigens ook wel degelijk complot-theorieen een erg interssant discussie-onderwerp, maar in godsnaam, als iemand aankomt met een 'wereldbeeld gehaald uit kindertekenfilms en gaat stellen dat 'de wereld precies zo is als de tekenfilms die hij in zn jeugd gekeken heeft houdt het moment om serieus te discussieren domweg op, omdat ik dan wel heel erg moet neerknielen om te dat niveau te verlagen...
Straks komt ook nog iemand aan met de vaststelling dat die Windmolens in Teletubbies en de Teletubbies die opeens in 'trance' geraken erdoor 'bewijs' zijn van de mediamanipulatie door de NWO ([small]en ja, ik weet dat er vast op internet websites te vinden zijn die iig heel overtuigend proberen zulke dingen 'serieus' te schrijven, een soort van Rule 34 van complot-theorieen: "If it exists, there is a conspiracy-theorie around it.")

Dit topic is overigens juist begonnen door iemand die eens riep te bewijzen dat die vermeende NWO 'reeel' was: "Al dat gezapige gerommel in de marge".
wat Lambiekje nu juist doet is wéér aankomen metvan die 'gezapige rommel"-argumenten betreffende een door hem vermoedde NWO, die hij herkend uit 'GI Joe-tekenfilms' : (Althans, hij heeft ergens een tekst van iemand anders gelezen die hem verteld dat hij dat dient te herkennen, en dat doet hij dan ook gelijk.)
Laat Lambiekje nu eens écht ingaan op wat gesteld wordt in de OP, de vraag naar de 'realiteit' van al die hard bewerde 'complot-gedachtes', hoe werkelijk zijn die _nu_, of is het nog altijd enkel 'plannen voor de toekomst'?,
ipv autistisch zijn eigen 'linkjes' en youtube filmpjes te gaan posten die volgens hem 'alles zeggen', maar eigenlijk gewoon het ontwijken van een discussie zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door RM-rf op 15-12-2010 10:01:02 ]
  woensdag 15 december 2010 @ 10:09:06 #146
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89949172
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:51 schreef RM-rf het volgende:
Straks komt ook nog iemand aan met de vaststelling dat die Windmolens in Teletubbies en de Teletubbies die opeens in 'trance' geraken erdoor 'bewijs' zijn van de mediamanipulatie door de NWO ([small]en ja, ik weet dat er vast op internet websites te vinden zijn die iig heel overtuigend proberen zulke dingen 'serieus' te schrijven, een soort van Rule 34 van complot-theorieen: "If it exists, there is a conspiracy-theorie around it.")
Check anders nog even het geluid onder die doorgedraaide tweeling documentaire. Hoor je duidelijk die teletubbies molens onderdoor. at 11:11 (lol)

Verder heb je gelijk. Complotten en rare samenlopen zijn het onderwerp van vrijwel alle fictie zelfs zogenaamde non-fictie. Er is niet veel fantasie voor nodig.

[ Bericht 8% gewijzigd door Odysseuzzz op 15-12-2010 10:50:26 ]
  woensdag 15 december 2010 @ 23:21:55 #147
52357 Lambiekje
pi_89982922
quote:

[..]

o christus, natuurlijk is dat zo en ben ik een belangrijk lid van het 'Grote Complot' dat alles bepaald.. :')

punt is van dit soort dingen dat je gewoon jezelf naar de mond zit te praten... al dat soort van 'complot-denken' is precies die 'fantasie-gedachte' die óók een belangrijke bron is voor fantastische kinder-tekenfilms en bv ook hollywood-films, domweg omdat het 'entertainment' is.. het zijn heel 'spannende' verhalen waarin mensen graag geloven ...
Niets is dommer om het maar weg te zetten als entertainment.
uhh alleen misschien ik heb niets te verbergen mentaliteit.

Had je gezien wat de subschrift van Vigilant Citizen is!?!
Symbols rule the world, not words nor law

quote:
Wat iemand als Lambiekje en jij kennelijk ook niet wilt bedenken is misschien dat die hele 'complot-gedachte' zélf een doorgeslagen 'tekenfilm-fantasie' is over de wereld, die misschien ook deels sterk geinspireerd is dòór juist de tekenfilms die mensen in hun jeugd hebben gekeken...

tekenfilms met meestal een heel duidelijk 'goed tegen kwaad' gedachte erachter, met een duidelijk herkenbare 'boze Kracht' en een 'Goede' die ertegen strijd.

Ik vind overigens ook wel degelijk complot-theorieen een erg interssant discussie-onderwerp, maar in godsnaam, als iemand aankomt met een 'wereldbeeld gehaald uit kindertekenfilms en gaat stellen dat 'de wereld precies zo is als de tekenfilms die hij in zn jeugd gekeken heeft houdt het moment om serieus te discussieren domweg op, omdat ik dan wel heel erg moet neerknielen om te dat niveau te verlagen...

Je draait het om. Het is sowieso al met de compleet verkeerde insteek geproduceerd. Materialisme plus geweld verheerlijking plus alle NWO agendapunten. Het is puur en alleen op gezet om een mindset te creëren.

quote:

hehehe ... ik heb eventjes gezocht en ja. Teletubbies is slecht.
quote:
Teletubbies" is indoctrination so naked and pure it's almost farcical.
bron
quote:
Dit topic is overigens juist begonnen door iemand die eens riep te bewijzen dat die vermeende NWO 'reeel' was: "Al dat gezapige gerommel in de marge".
wat Lambiekje nu juist doet is wéér aankomen metvan die 'gezapige rommel"-argumenten betreffende een door hem vermoedde NWO, die hij herkend uit 'GI Joe-tekenfilms' : (Althans, hij heeft ergens een tekst van iemand anders gelezen die hem verteld dat hij dat dient te herkennen, en dat doet hij dan ook gelijk.)
Laat Lambiekje nu eens écht ingaan op wat gesteld wordt in de OP, de vraag naar de 'realiteit' van al die hard bewerde 'complot-gedachtes', hoe werkelijk zijn die _nu_, of is het nog altijd enkel 'plannen voor de toekomst'?,
ipv autistisch zijn eigen 'linkjes' en youtube filmpjes te gaan posten die volgens hem 'alles zeggen', maar eigenlijk gewoon het ontwijken van een discussie zijn.
lees dit nog maar even door
Nieuwe Wereld Orde: feit of fictie? (I)
Nieuwe Wereld Orde: feit of fictie? (II)
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:35:35 #148
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89983634
quote:
Dank, dit topic is in eerste instantie uit pure balorigheid en frustratie ontstaan over de gang van zaken in [BNW].
Ik poste hier vroeger vaak en graag, las me een slag in de rondte en deed mn best feit van fictie te onderscheiden maar heb vrijwel alle onderwerpen met een open blik tegemoet getreden.

Wat me uiteindelijk al een tijd tegen de borst stuit zijn een paar dingen, enerzijds Bankfurt en aanhang die menen de absolute wijsheid in pacht te hebben, dat deels te onderbouwen met kutfilmpjes en kleuterwebsites, anderzijds de debunk fundamentalisten die er een sport van maken [BNW] af te zeiken en zich vaak te beroepen op opleidingsniveau of empirisch onderzoek.

Tegen beide kan ik niet zeggen "blijf weg" dat zou de sjeu ook wel een beetje weghalen, maar het heeft voor mij het plezier om hier rond te hangen wel een end weggehaald en maakt dat ik op wat sarcastische opmerkingen na hier vrijwel nooit meer mn mening uit.

Daarnaast hebben 70-80% van de onderwerpen de revue al eens gepasseerd en zit er geen uitdaging meer in me weer te verdiepen in David Icke, de Bohemian Grove, Skulls&Bones of weet ik veel welke secret society nu weer zonder te gevoel te hebben keer op keer in herhaling te vallen en de topics van de keren ervoor door te lezen om een en ander weer naar boven te halen.

Last but zeker not least, ik ben ook wel klaar met wachten, als we dan toch naar dekloten moeten dan liever nu, ik ben in de kracht van mn leven, heb de kennis, materialen en methoden om te overleven, alleen, met mn partner, met familie of met nog meer mensen en dat zal in de loop der jaren alleen maar afnemen, naast het feit dat de techniek en kennis aan de andere zijde (ehm the dark side ;) ) alleen maar zal toenemen en duiken onder the grid of vluchten uit de chaos alleen maar moeilijker zal worden, dus als mantra voor dit hele topic... BRING IT ON!! ~O>
  woensdag 15 december 2010 @ 23:44:04 #149
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_89984012
mischien naar FB met je post....BRING IT ON!!!
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_89987718
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoewel ik het deels ook met RM-rf eens ben. Heb je ook wel een punt. In zulke tekenfilms worden dingen wel geromantisering en verheerlijkt. Het zou mij ook niet verbazen als net als met shooter games en grote filmproducties defensie meespeelt in de ontwikkeling ervan.

Maar uiteindelijk is dat niet veel anders dan de verhalen die in zo'n beetje elke cultuur de ronde doen over helden en de goede zaak.
Van bosjesmannen tot indianenstammen tot drugsbendes tot hele naties. Allemaal hebben ze dat soort verhalen. En in de meeste gevallen worden juist kinderen daar aan blootgesteld. En word je pas volwassen gevonden als je een krijger bent.

Cultuur hangt samen en wordt gevormd door zulke verhalen en vandaag is daarop geen uitzondering. Ookal is het verboden in Nederland soldaten te werven onder de 18 jaar. Dat wil dan niet zeggen dat daarmee verhalen/games/tekenfilms/videoclips over "helden" verboden zijn.

Entertainment was simpelweg nooit puur entertainment. Of het nu een moralistisch, absurde, heldhaftige of whatever inslag heeft. Wat jij dus misschien verdacht of opmerkelijk vindt is al zo oud als de mensheid. Daarmee is het niet minder interessant maar ook niet iets om heel raar van op te kijken.

Ik kan me wel voorstellen dat, als je steeds de zelfde symbolen en themas terugvindt, er iets begint te knagen. Maar verhalen van imperiums die ten val komen of waar geld plots waardeloos wordt zijn ook al zo oud als geld zelf. En de symbolen die worden gebruikt worden juist gebruikt om hun lange traditie. ( Daarbij komt ook nog eens een interessant probleem dat er blijkbaar niet eens zoveel verhalen te vertellen zijn.)

Uiteindelijk zegt het allemaal wel iets over de tijdsgeest, cultuur en geschiedenis -en kun je het in gevallen wegzetten als sneaky propaganda- maar is het niet een groot complot. Het is veel en veel banaler dan dat.
  donderdag 16 december 2010 @ 07:28:23 #151
52357 Lambiekje
pi_89987908
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 06:30 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Hoewel ik het deels ook met RM-rf eens ben. Heb je ook wel een punt. In zulke tekenfilms worden dingen wel geromantisering en verheerlijkt. Het zou mij ook niet verbazen als net als met shooter games en grote filmproducties defensie meespeelt in de ontwikkeling ervan.

Maar uiteindelijk is dat niet veel anders dan de verhalen die in zo'n beetje elke cultuur de ronde doen over helden en de goede zaak.
Van bosjesmannen tot indianenstammen tot drugsbendes tot hele naties. Allemaal hebben ze dat soort verhalen. En in de meeste gevallen worden juist kinderen daar aan blootgesteld. En word je pas volwassen gevonden als je een krijger bent.

Cultuur hangt samen en wordt gevormd door zulke verhalen en vandaag is daarop geen uitzondering. Ookal is het verboden in Nederland soldaten te werven onder de 18 jaar. Dat wil dan niet zeggen dat daarmee verhalen/games/tekenfilms/videoclips over "helden" verboden zijn.

Entertainment was simpelweg nooit puur entertainment. Of het nu een moralistisch, absurde, heldhaftige of whatever inslag heeft. Wat jij dus misschien verdacht of opmerkelijk vindt is al zo oud als de mensheid. Daarmee is het niet minder interessant maar ook niet iets om heel raar van op te kijken.

Ik kan me wel voorstellen dat, als je steeds de zelfde symbolen en themas terugvindt, er iets begint te knagen. Maar verhalen van imperiums die ten val komen of waar geld plots waardeloos wordt zijn ook al zo oud als geld zelf. En de symbolen die worden gebruikt worden juist gebruikt om hun lange traditie. ( Daarbij komt ook nog eens een interessant probleem dat er blijkbaar niet eens zoveel verhalen te vertellen zijn.)

Uiteindelijk zegt het allemaal wel iets over de tijdsgeest, cultuur en geschiedenis -en kun je het in gevallen wegzetten als sneaky propaganda- maar is het niet een groot complot. Het is veel en veel banaler dan dat.
In die mate is het een complot dat de geschiedenis zichzelf herhaalt. Ondanks dat we zeiden van dat nooit meer. Mensen zijn aanzienlijk veel dommer dan ~80 jaar geleden. Men ZIET niet eens dat ze een poot worden uitgedraaid, misleid, of mishandeld. Kijk naar bv uitspraken van die gluiperd Cohen.
pi_89988066
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 07:28 schreef Lambiekje het volgende:

In die mate is het een complot dat de geschiedenis zichzelf herhaalt. Ondanks dat we zeiden van dat nooit meer. Mensen zijn aanzienlijk veel dommer dan ~80 jaar geleden. Men ZIET niet eens dat ze een poot worden uitgedraaid, misleid, of mishandeld. Kijk naar bv uitspraken van die gluiperd Cohen.

Ja, een complot zie ik eerder als het samenspannen in het verborgene. Het is bijvoorbeeld geen geheim dat holywood samenwerkt met defensie.

Van politieke retoriek weet ook iedereen dat er spindokters achter zitten. Het zijn dan ook niet zozeer geheime samenzweringen.
Het lijkt vaak eerder op een soort kneuterige damage control of slecht theater dan een complot. Het probleem is eerder dat het soms goed uitpakt en soms slecht. En dat veel mensen er nogal gevoelig voor lijken te zijn.

Daarbij denken vele nu wel dat Cohen dat zo letterlijk gezegd heeft maar dat is nergens terug te vinden? Net als toen met Herman van Veen. Het zijn maar wat vaak de kranten die dingen opblazen buiten context. - Ik moet het iig nog zien...beetje de waan van de dag weer.

Neemt niet weg dat het vaak slecht theater is wat er uit de mond van politieke leiders komt. Maar een complot is toch wat anders in mijn beleving.

En of mensen nu echt veel dommer zijn zou ik niet durven zeggen. Het leven was veel overzichtelijker back then.
pi_89989431
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 07:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nou zeg, dat was echt tenenkrommend en doorzichtig als glas. Allochtone zieltjes winnen over de rug van zijn eigen volk :') Las daarnet dat CIDI-directeur Naftaniël ook niet blij is met zijn uitspraak.
pi_89990553
quote:
Op woensdag 15 december 2010 23:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik heb gesteld dat bv de tekenfilm 'GI Joe' inderdaad gewoon een kinder tekenfilm is, die gemaakt is door een geldverdienende tekenfilmstudio als 'entertainment'...

Natuurlijk heb je het volste recht op jouw mening dat 'GI Joe' méér zou zijn of iets anders, maar leg dat dan eerst eens uit?
Waarom zou het opens geen 'kindertekenfilm zijn en iets heel anders...

Met alle respect, maar voor mij ga je gewoon op een hele makkelijke manier en zonder enige verder uitleg véél verder door in doodnormale dingen, 'bewijzen' voor je eigen persoonlijke mening te 'willen' zien, zonder dat dat ook daadwerkelijk zo _hoeft_ te zijn...

zeker als het jke verder aan enige uitleg ontbreekt 'Wàárom bv GI Joe iets anders zou moeten zijn dan een kinder-tekenfilm, ga ikzelf liever uit van de simpele dooddoener:
"Sometimes a Cigar is just a cigar." (een bekende misquote die Freud zou hebben gezegd na een lezing over 'orale fixatie' toen een student vroeg naar de betekenis ervan waarom hij zou vaak een sigaar rookte)

quote:
Leuke pakkende spreuk...
maar wat betekent het?
Volgens mij is het een grove onjuistheid, een iets te vage redenatie, die wel lekker klinkt, maar eigenlijk nergens op slaat.

'symbolen' zijn gewoon tekens, die hooguit een bepaalde 'gevoelswaarde' kunnen hebben voor mensen die ze gebruiken ..
Of bv een bepaalde 'communicatie' uit kunnen spreken.

De 'waarde' is echter hooguit wat mensen er zélf aan toekennen... Symbolen zélf zijn helemaal niks-nada-nakkes, zolang er geen mensen zijn die de waarde eraan toekennen.

Wat mij betreft zijn symbolen als bv het 'Kruis', de 'Halve Maan' een 'Ster', of bv 'Hamer en Sikkel', 'Swastika', 'V-tekens', 'pyramides'...; niet veel meer dan wat tekeningetjes, totdat er mensen een 'bedoeling' aan gingen geven, waarbij je overigens soms je vraagtekens kunt zetten bij wat die mensen allemaal aan 'toekennen' als waarde aan een dom symbool.

quote:
Je draait het om. Het is sowieso al met de compleet verkeerde insteek geproduceerd. Materialisme plus geweld verheerlijking plus alle NWO agendapunten. Het is puur en alleen op gezet om een mindset te creëren.
eventjes heel duidelijk: ik draai niks om... ik blijf in het 'onderwerp' van dit topic, nl over de vraag 'waner komt die zogenaamde NWO dan eigenlijk en wàt is dat specifiek'...
JIJ komt hier binnen en beweert iets over wat die 'NWO' volgens jou zou zijn (nl. dat dat allkemaal door GI Joe-tekenfilms uitgelegd zou worden), maar komt aan 'argumenten' niet verder dan een vage 'bewering/aanname' en een youtube filmpje over 'GI Joe', waar dan mensen opeens zélf alles in zouden meten herkennen... terwijl ik daar nu juist niets anders in herken dan een beetje drukke en geweldsverheerlijkende amerikaanse tekenfilm-stijl uit de 80'er jaren.

Ik roep je enkel op eens je beweringen écht te onderbouwen met wat meer dan je losse 'verzinsels'

quote:
hehehe ... ik heb eventjes gezocht en ja. Teletubbies is slecht.
'slecht' is een subjectief persoonlijk waarde-oordeel dat iedereen kan hebben...
Imho is het gewoon en slim kinderprogramma dat heel slim inspeelt op het kijkgedrag van kleine kinderen, met bepaalde trance-elementen, hypnose-technieken, en bv dingen als 'herhaling'...

zulke technieken zijn redelijk algemeen in bv de 'entertainment-sector'.. bv ook in de popmuziek wordt het veel gebruikt (moderne dance-muziek die zelfd e naam 'trance' gekregen heeft doordat het die 'technieken' als basis gebruikt)...
Natuurlijk kan iedereen dat 'slechte muziek' vinden, maar het is en blijft gewon 'muziek'...
alhoewel het je grootste recht is aan te komen met een 'complottheorie' dat er kennelijk een 'Grote Bedoeling' achter zou zitten van een georganiseerde groep 'Satanisten' die mensen in hun macht wil krijgen door 'trance-muziek' als middel te gebruiken...
maar leg dat dan gewoon uit met argumenten en bewijzen, en niet enkel je persoonlijke 'aanname's

quote:
:D typisch antwoord van jou ... weer een linkje dat men 'zou moeten doorlezen'...

ik vraag niet om je 'linkjes' die kennelijk alles zouden moeten zeggen...

Ik vraag jou gewoon of je je eigen mening ook zélf met je eigen argumenten kunt onderbouwen, niet of iemand anders dat voor jou gedaan zou hebben volgens jou..
Leg gewoon uit wat je zélf denkt ipv altijd maar weer naar teksten of filmpjes van anderen te verwijzen
  donderdag 16 december 2010 @ 10:21:51 #155
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_89990600
quote:
IK WIL ACTIE!! 8-) 8-)
goeie shit man, ik wil meedoen.
helaas staat mijn agenda vol tot 2013, kan ik ook doneren?
wat is je bankrekeningnummer?
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_89995947
quote:
Op donderdag 16 december 2010 07:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

In die mate is het een complot dat de geschiedenis zichzelf herhaalt.
Wat is daar 'complot' aan... dat is hooguit bepaapde politieke ideen of je mening over de Maatschappij...
maar dat an sich kan volledig losstaan van 'complot-gedachtes'...

Ik deel ook de mening dat de Gescheidenis zich herhaalt, maar gewoon dat dat ook een natuurlijk iets is, omdat de loop der geschiedenis ook gewoon gegrond is in menselijke eigenschappen, sociaal gedrag en daarin spelen dingen als 'machts-politieke spelletjes' en bv 'belangenbehartiging' of ook bv de dreiging van geweld of het selectief schenden van de rechten van personen die toevallig minder 'macht/invloed' hebben altijd bij.

Imho is het ook onzin om te roepen 'hé grutjes, laten we dat niet meer doen, hé' en dan denken dat het dus 'opeens' voorbij is als iedereen maar heel harc 'goed' gaat zitten zijn, zulke utopische wensdenkerij vind ikzelf een beetje goedgelovig...

Waarin ik dan veel meer vertrouwen hecht zijn liberale iden als die bv Montesquieu, John Locke hadden over de Vrije Samenleving...
Waarin men bv bewust een pogng deed gecentraliserde machten te 'scheiden' en bv bepaalde grondrechten vastleggen in wetgeving en deze via 'gescheiden' politieke, wetgevende, controlerende en rechterlijke machten laten controleren ...

ok een politiek system van 'checks-and-balances' is een goede voorwaarde....
enkel daarbij moet je ook inzien dat soms zelfs juiste n democratie kan eroorzaken dat de meerderheid juist de rechten van minderheden schendt...
wat dat betreft is ook een democratie nooit 'perfect'... de 'perfecte samenleving' bestaat zelfs helemaal niet (alhoewel je misschien, als je erg geloft in wat je in hollywoodfilms ziet makkelijk kiunt gaan geloven in de 'Maakbaarheid' van een samenleving)

quote:
Kijk naar bv uitspraken van die gluiperd Cohen.
Tja, dat is gewoon jouw eigen persoonlijke politieke mening en heeft volgens mij helemaal geen flikker te maken met 'Het bewijs dat de NWO komt'... hooguit is het jouw eigen persoonlijke aanname dat je die ene politicus heel makkelijk in het 'Kamp van het Kwaad' wilt plaatsen en dan laat jouw wereldbeeld dat ook makkelijk toe..

Persoonlijk kan ik me nauwelijks voorstellen dat iemand als Cohen in de 'NWO' veel te zeggen heeft of dat hij er ook maar iets mee te maken zal hebben..
evenmin del ik je mening dat mensen nu dommer zijn dan 80 jaar terug... ik zou juist stellen dat wat dat betreft mensen _niet_ dommer of slimmer worden, ze blijven gewoon zichzelf en hebben dezelfde houding tov hun maatschappij als vroeger, met goede kanten en slechte.

Overigens is dat heel leuk om over te discussieren, al kan dat deels ook snel een 'politieke discussie' worden, maar dàn moet je ook met argumenten voor jouw aanname's komen en niet domweg iets 'stellen' dat volgens jou zo is, omdat _jij_ er het labeltje 'NWO' op plakt en je vervolgens omdat je jouw labeltje op geplakt hebt iedereen die het niet met je eens is mag gaan auitschelden of voor 'dom' verklaren..
zelfs als ze je gewoon vragen jouw 'labeltjes' ens wat duidelijker te onderbouwen
  zondag 19 december 2010 @ 01:25:23 #157
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_90109080
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:21 schreef opastokvis het volgende:
goeie shit man, ik wil meedoen.
helaas staat mijn agenda vol tot 2013, kan ik ook doneren?
wat is je bankrekeningnummer?
^O^ maarrrr donations not accepted :{w
zodra de pleuris uitbreekt is je agenda vanzelf ineens heel erg leeg en heb je tijd te over om mee te doen >:)
pi_90365027
Vooral grappen maken hierover. Vooral doen. :r
iemand een ijsje likken?
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:33:18 #159
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_90429801
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:22 schreef Filosofisch het volgende:
Vooral grappen maken hierover. Vooral doen. :r
Uiteraard, Voor doemdenken is tijd genoeg plus dat je daar niet vrolijker van wordt.
Feit is en blijft dat al dat gezapig gelul onderhand wel eens aan de kant mag en ik wil zien tot waar wij als volk en zij als machthebbers echt toe in staat zijn, en dat bereik je niet door een beetje op internet fora te janken over de vermeende complotten die overal liggen...
pi_90580090
Nou vertel mij eens wat je plannen dan zoal zouden zijn? Protest word toch gewoon genegeerd. Zeitgeist movement wordt niet serieus genomen. We kunnen niet vuur met vuur bestrijden.
Ineens overgaan naar primitief leven zonder inbreng van overheden, onmogenlijk.
Zeg het maar...
Ik ben bereid om NWO, L.U.C.I.D of wat voor soort van controle apparaat tegen te gaan.
pi_90580567
Alles wat je doet verwachten ze van je dat je dit doet.
Ik stel voor: Doe goed.
  woensdag 29 december 2010 @ 13:54:48 #162
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90580637
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:33 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Uiteraard, Voor doemdenken is tijd genoeg plus dat je daar niet vrolijker van wordt.
Feit is en blijft dat al dat gezapig gelul onderhand wel eens aan de kant mag en ik wil zien tot waar wij als volk en zij als machthebbers echt toe in staat zijn, en dat bereik je niet door een beetje op internet fora te janken over de vermeende complotten die overal liggen...
Ik snap niet dat je dat wilt. Ik dacht aanvankelijk dat de je een grap maakte. of een pure anarchist was en niet kon wachten.
Alles wordt al gecentraliseerd. Van economie, gezondheid, oorlogs-industrie tot persoonsgegevens. Ik snap niet dat je niet ziet dat er hard wordt getimmerd voor deze ' one world government' . Waarom wil je dit zo graag?
pi_90581941
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 13:52 schreef Loppe het volgende:
Alles wat je doet verwachten ze van je dat je dit doet.
Ik stel voor: Doe goed.
Het gaat erom dat de grote massa wordt gemobiliseerd. En aangezien niemand meer weet wat echt goed is, al denkt een ieder dat wel te weten, moet er echt actie ondernomen worden. Kijk eens naar Horstermeerpolder, verzet tegen overheid. Welliswaar voor een heel andere reden maar niet onmogenlijk dus.
De protesten over echt belangrijke zaken worden steeds minder in de door medicijn "geregeerde" gebieden. Voor alles is een pilletje... maar dan ook voor alles... pas hier dus mee op.

De banken met de overheden in hun kielzog, verwachten meer en meer dat we naar hun pijpen dansen.
Let op met wat je aanneemt van de overheid, van media tot "keurmerken" van onze aankopen.
Wat is echt goed???
Waar gaat het geld/macht heen, dat niet eens bestaat?
Ik kan hier nog uren over door bomen.
Maar de bedoeling is dat jezelf gaat nadenken, zelfs filosoferen is goed.
Zoek naar echte feiten en niet wat je verteld.
Ook wat ik zeg moet je in twijfel nemen en zelf gaan zoeken.
Als jou antwoord is: "Ik betaal nergens meer voor!!"
Goed begin maar kijk verder
pi_90582760
quote:
5s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:23 schreef ard77 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de grote massa wordt gemobiliseerd. En aangezien niemand meer weet wat echt goed is, al denkt een ieder dat wel te weten, moet er echt actie ondernomen worden. Kijk eens naar Horstermeerpolder, verzet tegen overheid. Welliswaar voor een heel andere reden maar niet onmogenlijk dus.
De protesten over echt belangrijke zaken worden steeds minder in de door medicijn "geregeerde" gebieden. Voor alles is een pilletje... maar dan ook voor alles... pas hier dus mee op.

De banken met de overheden in hun kielzog, verwachten meer en meer dat we naar hun pijpen dansen.
Let op met wat je aanneemt van de overheid, van media tot "keurmerken" van onze aankopen.
Wat is echt goed???
Waar gaat het geld/macht heen, dat niet eens bestaat?
Ik kan hier nog uren over door bomen.
Maar de bedoeling is dat jezelf gaat nadenken, zelfs filosoferen is goed.
Zoek naar echte feiten en niet wat je verteld.
Ook wat ik zeg moet je in twijfel nemen en zelf gaan zoeken.
Als jou antwoord is: "Ik betaal nergens meer voor!!"
Goed begin maar kijk verder
Diefstal is niet goed.
Voor de rest niet te veel drukte maken.
Zo slecht hebben we het nu ook weer niet.
pi_90583463
Nee maar we laten de overheid en de banken gewoon toe te stelen. Goed???
Nee slecht hebben we het nu nog niet, maar onthoud dit "vroeger was alles beter"
Dit zal ook jij over 30 jaar zeggen.
Vooral niet druk maken, dan wordt je gewoon geleefd... ook goed toch???
pi_90583798
Als je denkt dat geweld of je druk maken een oplossing is, doe maar dan.
  woensdag 29 december 2010 @ 15:06:54 #167
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90584011
Het is een bepaalde strategie ja. " ach wat kun je doen, doe wat relaxter dan leef je langer je begint er toch niks aan" . Maar het is eentje die erg gemeengoed is. Waardoor niemand meer opstaat voor de borg van de rechten van burgers. Ik vind het het eerlijk gezegd een slappe luie houding.

Het doel van de mens als kuddedier, is dat men in tijden van gevaar mekaar optrommelt. En dan begint de actie pas. Als iedereen een slappe onverschillige houding aanneemt komt daar uiteindelijk niks meer van.
pi_90584080
quote:
Als je denkt dat geweld of je druk maken een oplossing is, doe maar dan.
Geweld heb ik niet gezegd. Ook ik weet niet wat goed is. Maar ik ben op onderzoek uit wat mogenlijk is. Sorry maar ik vind je opstelling echt te naïf.
Het lijkt net of je niet weet waar ik het nou eigenlijk over heb.
Ik refereer naar mijn ondertitel...
pi_90584467
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:08 schreef ard77 het volgende:

[..]

Geweld heb ik niet gezegd. Ook ik weet niet wat goed is. Maar ik ben op onderzoek uit wat mogenlijk is. Sorry maar ik vind je opstelling echt te naïf.
Het lijkt net of je niet weet waar ik het nou eigenlijk over heb.
Ik refereer naar mijn ondertitel...
Ik heb gezocht hoor, tot NWO, aliens en satanisme toe, daar ligt echt de oplossing niet.
pi_90585259
De oplossing zou ergens in de mensen moeten liggen. Wel willend zijn om op te staan en te zeggen het niet langer te pikken.
Maar het probleem is mensen zoals jij en ik. We weten te weinig om te weten hoe we het precies moeten aanpakken, en vooral ook wie
Daarom de discussie opvoeren en zorgen dat dit verspreid, het liefst wereld wijd.
Dit is het begin. Blijf geïnformeerd en zorg dat je de echte feiten kent.
Ik weet niet of je dan naar aliens moet zoeken maar satanisme of zoiets als L.U.C.I.D. kan raakvlakken hebben met dit onderwerp.
Kijk ook eens naar de vergader agenda van de Bilderberggroep door de jaren heen.
Succes
pi_91479916
Nou, zin in een portie NWO op de blauwe maandagavond?

UNICEF rapporteert dat in Irak tussen 1991 en 1998 meer dan 500.000 kinderen onder de 5 jaar gestorven zijn bovenop het normale sterftecijfer als gevolg van het gebruik van verarmd Uranium 238. Het antwoord hierop van Madeleine Albright, VS ambassadrice bij de VERENIGDE NATIES:
'The price is worth it'.
In 2003, tijdens de tweede golfoorlog werd 8 maal zoveel verarmd Uranium 238 gebruikt ! 2.740 ton verarmd Uranium komt overeen met een radioactiviteit van 130.000 Nagasaki atoombommen !!!
In de Balkanoorlog gebruikte de NAVO niet minder dan 12,7 ton verarmd Uranium 238. En ze doen het ook in Afghanistan.

Niks conspiracy, gewoon de feiten.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:56:29 #172
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_91512676
De N in 'new' world order kan wel weg of omgezet worden in O (oude)
Vermoedelijk zijn de bilderberg, dan wel illuminatie, dan wel vrij metselaar bijeenkomsten gewoon vergaderingen en campagne meetings er van.
En gecontroleerde 'chaos' is eigenlijk geen chaos. Als de boer zijn schapen het hek in drijft is er ook geen 'stampede' terwijl het dat wel is, maar,,,, gestuurd en met een doel.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_91513707
Waarom is een Nieuwe Wereld Orde zo slecht? Het is toch juist goed dat de wereld zich verenigd?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:22:49 #174
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_91513969
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:17 schreef Dave_Bautista het volgende:
Waarom is een Nieuwe Wereld Orde zo slecht? Het is toch juist goed dat de wereld zich verenigd?
Ook als dat a la rusland of onder pol pot zou zijn , met zulke vrijheid afnemende methodes?
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:58:16 #175
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_91518926
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:17 schreef Dave_Bautista het volgende:
Te weinig mensen met teveel macht.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_91519580
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 15:58 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

nuja, schijnbaar zitten er een enorm aantal mensen in en doen zelf buitenaardsen en onze reptielse mededieren eraan mee, dan kan je stellen dat er nog nooit zoveel mensen met hun neus dezelfde richting opgelopen hebben... peace-love-en-happiness zou ik zeggen.

je kunt betwijfel of er een daadwerkelijk 'alternatief' tegen de NWO _is_ en al helemaal of die allemaal eens zijn welke richting ze opwillen, dat lijtk eerder . een bonte mengeling mensen die allemaal wat anders willen en die vooral geen macht hebben :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:26:44 #177
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_91520419
quote:
Terechte vraag.

Ze willen neit dat je het merkt
pi_91521111
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 16:26 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ze willen neit dat je het merkt
het is mijn droom ooit nog een Overheid te krijgen die dàt als uitgangspunt heeft :)
pi_91533446
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:58 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Dat is nu natuurlijk niet het geval.. :N
pi_91537914
wat voor macht heeft de 'illuminati' in nederland dan?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:01:41 #181
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_91538417
lol de macht die men heeft is de politieke agenda's er zo doorheen drukken dat democratie misbruikt wordt
Zeker allemaal het verdrag van Lissabon vergeten? De Euro?

Oorlogen? Halloooo wakker worden!!

[ Bericht 24% gewijzigd door Ticker op 18-01-2011 22:11:54 ]
pi_91539976
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:01 schreef Ticker het volgende:
lol de macht die men heeft is de politieke agenda's er zo doorheen drukken dat democratie misbruikt wordt

[ afbeelding ]
Alles wordt besproken in de tweede kamer voor men een besluit maakt?
pi_91540659
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:01 schreef Ticker het volgende:

[ afbeelding ]
Washington Murdered Privacy at Home and Abroad

In the Swiss newspaper Zeit-Fragen, Professor Dr. Eberhard Hamer from Germany asks, "How Sovereign is Europe?"

He examines the issue and concludes that Europe has little, if any, sovereignty.

Professor Hamer writes that the sovereign rights of Europeans as citizens of nation states were dissolved with the coming into force of the Lisbon Treaty on Dec. 1, 2009. The rights of the people have been conveyed to a political commissariat in Brussels. The French, Germans, Belgians, Spanish, British, Irish, Italians, Greeks, and so forth, now have "European citizenship whatever this may be."

The result of aggregating nations is to reduce the political participation of people. The authority of parliaments and local councils has been impaired. Power is now concentrated in new hierarchical structures within the European Union. European citizenship means indirect and weak participation by people. Self-rule has given way to authoritarian rule from top to bottom.

Professor Hamer then examines the EU commissariat and concludes that it, too, lacks sovereignty, having submitted to the will of the United States.
The problem is not only that Europeans are waging an unconstitutional war ordered by the U.S. in a region of the world where Europe has no interests. Europe's puppet state existence goes far beyond its mercenary service to the American Empire.

The EU has given in to Washington's demand for "free access to the banking data of the central financial service provider, Swift, in Europe. All financial flows in Europe (and between Europe and the rest of the world) will now be monitored by the CIA and other American and Israeli intelligence services." The monitoring will include transfers within Germany, for example, and within individual cities. "The data, even data of completely innocent citizens, have to be stored for five years, of course, at the expense of the banks and their customers."

How sovereign is the EU when it is unable to protect the financial privacy of its citizens from foreign governments?

For some time Zeit-Fragen has been reporting Washington's pressure on the Swiss government to violate Swiss statutory law in order to comply with American demands to monitor financial flows within Switzerland and between Switzerland the world.
Writers show their astonishment at the total contempt Washington has for the sovereignty of other countries and the privacy rights of their citizens.

We Americans should not be surprised. Not withstanding statutory laws, our privacy rights are long gone. In the U.S. privacy has become a cruel and expensive joke. It means that parents cannot find out about the college grades of a son or daughter without the permission of the son or daughter. It means that credit card companies, banks and other financial institutions are required to waste money sending a steady stream of “privacy notices” to customers about the use of the customer's information. It means an American cannot get information about his account with a credit card company, telephone, cable, and Internet provider, bank, utility company or make any alteration in his account without providing a stranger with his Social Security number or other private information over and beyond one's name, address, and account number. This routine is a joke when the government has access to everything. It is part of our Orwellian world that privacy is protected by the requirement to give strangers private information over the telephone.

The American sheeple quietly accepted the complete destruction of their right to privacy. Encouraged by success in smiting the American people, Washington has now destroyed the privacy of Europeans.

Indeed, the "freedom and democracy" government spies on the entire world and sends drones into foreign countries to murder people disapproved by Washington.

Washington denounces other governments for human rights violations while itself violating human rights every day.

Washington puts foreign leaders on trial for war crimes, while committing war crimes every day.

What happens when the dollar goes and Washington no longer has the money to bribe compliance with its demands? When that day arrives, freedom will re-emerge.

To find out more about Paul Craig Roberts, and read features by other Creators Syndicate writers and cartoonists, visit the Creators Syndicate web page at www.creators.com.
  woensdag 19 januari 2011 @ 08:47:05 #184
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_91550295
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:24 schreef Dave_Bautista het volgende:

[..]

Alles wordt besproken in de tweede kamer voor men een besluit maakt?
Maar toch komen deze besluiten er altijd doorheen.. de lobby voor is altijd groter dan tegen.
pi_91553319
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 08:47 schreef Ticker het volgende:

[..]

Maar toch komen deze besluiten er altijd doorheen.. de lobby voor is altijd groter dan tegen.
dat is onzin ... Politiek is gewoon dat nooit van tevoren vaststaat welke lobby het grootste of invloedrijks is...

er zijn altijd meestal verschillende belangen en politiek zelf bestaat eruit om mensen wiens belangen voor 'tegen' pleiten beter te verzamelen en zo hun invloed meer te doen gelden... aan de andere kant zulllen de opponenten precies hetzelfde doen met mensen/groepen wier belangen dan vooral 'voor' zijn...

'geld' is hierbij natuurlijk een stevige factor, maar een brede volksbeweging die zeer actief is kan óók een behoorlijke invloed hebben, juist door de macht van het 'aantal' (maar ook hoe 'actief' en 'betrokken' bepaalde groepen zijn)...

Misschien is het ook wel zo dat die 'tegenstanders' van die 'NWO' vooral weinig macht en invloed hebben omdat die vooral achter hun computertjes en op de intrawebs zitten te jammeren 'dat ze zo weinig te zeggen hebben'.
  woensdag 19 januari 2011 @ 14:53:33 #186
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_91562532
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat is onzin ... Politiek is gewoon dat nooit van tevoren vaststaat welke lobby het grootste of invloedrijks is...

er zijn altijd meestal verschillende belangen en politiek zelf bestaat eruit om mensen wiens belangen voor 'tegen' pleiten beter te verzamelen en zo hun invloed meer te doen gelden... aan de andere kant zulllen de opponenten precies hetzelfde doen met mensen/groepen wier belangen dan vooral 'voor' zijn...

'geld' is hierbij natuurlijk een stevige factor, maar een brede volksbeweging die zeer actief is kan óók een behoorlijke invloed hebben, juist door de macht van het 'aantal' (maar ook hoe 'actief' en 'betrokken' bepaalde groepen zijn)...

Misschien is het ook wel zo dat die 'tegenstanders' van die 'NWO' vooral weinig macht en invloed hebben omdat die vooral achter hun computertjes en op de intrawebs zitten te jammeren 'dat ze zo weinig te zeggen hebben'.
Dat is een hele mooie theorie. Jammer genoeg blijkt de praktijk anders te zijn, en zijn deze punten keihard door de EU heen gedrukt.
Oftewel je zit weer eens politiek NWO te verdedigen met bureaucratische onzin die totaal niet waterdicht is.
pi_91575401
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 14:53 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat is een hele mooie theorie. Jammer genoeg blijkt de praktijk anders te zijn, en zijn deze punten keihard door de EU heen gedrukt.
'Welke punten' :?

gooi jij niet gewoon zomaar 'alles' op een grote hoop?

juist de EU is een perfect voorbeeld van hoe politiek altijd draait om soms tegengestelde 'belangen',....
enerzijds het belang van veel bedrijven, die voral voordeel hebben aan eensoortige regels en een 'vrije markt' in heel europa, en dus ook veel geld besteden aan het 'promoten' hiervan...

tevens nutten die bedrijven graag uit dat bepaalde regels juist hun positie kan beschermen, bijvoorbeeld een 'europese patent-wetgeving'...

daartegenover staat veelal weeer het belang van de enkele 'lidstaten' die zelf erder mnder vordeel hebben aan het 'afdragen' van direkte tegen invloed en die voral ok de belangen van de eigenlidstaat voral willen 'veiligstellen'...

Dé EU bestaat niet als één 'centrale' macht, maar is voral een optelsom van een heleboel lobbygroepen, economische belangen en ook een hoop 'clientelisme' en lokale belangenbescherming.
  donderdag 20 januari 2011 @ 08:38:40 #188
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_91600513
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]

'Welke punten' :?

gooi jij niet gewoon zomaar 'alles' op een grote hoop?

juist de EU is een perfect voorbeeld van hoe politiek altijd draait om soms tegengestelde 'belangen',....
enerzijds het belang van veel bedrijven, die voral voordeel hebben aan eensoortige regels en een 'vrije markt' in heel europa, en dus ook veel geld besteden aan het 'promoten' hiervan...

tevens nutten die bedrijven graag uit dat bepaalde regels juist hun positie kan beschermen, bijvoorbeeld een 'europese patent-wetgeving'...

daartegenover staat veelal weeer het belang van de enkele 'lidstaten' die zelf erder mnder vordeel hebben aan het 'afdragen' van direkte tegen invloed en die voral ok de belangen van de eigenlidstaat voral willen 'veiligstellen'...

Dé EU bestaat niet als één 'centrale' macht, maar is voral een optelsom van een heleboel lobbygroepen, economische belangen en ook een hoop 'clientelisme' en lokale belangenbescherming.
Ben gister drie keer begonnen om wat te schrijven, telkens kwam ik uit op een sneer omdat jouw denkbeeld zo muurvast zit in het geloof dat politiek en democratie alleen maar eerlijk uitgevoerd kunnen worden omdat we met zoveel verschillende meningen en mensen zijn.

Vandaag dit kopje:
'VS moest Bos persoonlijk onder druk te zetten'

En daarmee heb ik mijn punt meeeeer dan gemaakt.
Ik zal je eerlijk zeggen ik twijfel soms ook aan je oprechtheid. Zelfs Terecht is de laatste tijd wat tot inkeer gekomen richting de NWO maar jij.. jarenlang blijf je met je mening boven de rest staan en altijd maar zo'n bureaucratisch mening erbij wat meer reclame lijkt dan een objectieve mening ontstaan door hard werken, vallen en opstaan.
pi_91601267
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 08:38 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ben gister drie keer begonnen om wat te schrijven, telkens kwam ik uit op een sneer omdat jouw denkbeeld zo muurvast zit in het geloof dat politiek en democratie alleen maar eerlijk uitgevoerd kunnen worden omdat we met zoveel verschillende meningen en mensen zijn.
tja, in plaats van te wilen sneren (over dat 'oprechtheid' wat ik maar weggehaald wordt omdat dat wel van een erg laag en paranodie niveau is) kun je misschien eens afvragen _of_ ik wel zo vast zou zitten...

of dat het misschien wel juist precies andersom is, en jij 'politiek' an sich al gelijksteld met een bepaald clichébeeld over één 'NWO'.
waarbij dan opeens _alle_ één doel heeft en kennelijk ook maar één partij aan zet is...

een schaakpartij met enkel zwarte stukken.

quote:
Vandaag dit kopje:
'VS moest Bos persoonlijk onder druk te zetten'

En daarmee heb ik mijn punt meeeeer dan gemaakt.
:?

Dàt is politiek an sich... en ja dat gaat over 'onder druk zetten' en het pogen doordrukken van de eigen belangen en daarvoor ook te pogen anderen dat te laten doen wat in 'jouw' belang is (vanuit de VS gezien)

Hierbij is het zo dat de belangen vande VS niet noodzakelijk hetzelfde belang is van de Nederlandse regering (en volk) ... echter, tevens is het zo dat die belangen wél tevens veel overlap kennen (niet direkt precies hetzelfde belang hebben maakt twee personen nog geen 'vijanden', integendeel, dat maakt juist politiek erg interssant en zorgt er ook voor dat een partij die het ene moment een 'tegenstander' zou kunnen zijn, op een ander moment).
Dat Wikileaks-documentn verteld daar zelfs helemaal niks 'geheims' of nieuws, het was bekend dat bv vice-president Joe Biden idd Bos al persoonlijk opgebeld had om met hem over de houding tov Afghanistan te spreken, hem dus persoonlijk onder druk te zetten... Nieuw hier is hooguit dat de 'adviezen' daartoe dus kennelijk weer vanuit de nederlandse ambtelijke top kwamen.

Ik ben helemaal geen 'één-richtings-denker', althans dat idee heb ik zelf helemaal niet ... MIjn beeld van 'politiek' is juist zéér genuanceerd en ik heb juiste en hekel aan 'simplicisme' en 'zwart-wit-denken'.

Juist dat 'eenvoudige beeld van goed en fout' en het doen alsof er maar één 'machts-partij' zou bestaan die altijd één en hetzelfde belang is, is juist iets dat me enorm tegenstaat bij vrijwel alle uitingen over complot-ideeen.
Ik vind wél complotten en complot-gedachtes verschrikkelijk interessant en op veel momenten ook in mate geloofwaardig (juist omdat dat óók politiek is en een manier je belangen door te zetten), maar dan wel vanuit een achtergrondgedachte dat er noit maar één partij zou zijn, en altijd een spel van verschillende belangen en partijen.
pi_91614500
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:27 schreef RM-rf het volgende:
Juist dat 'eenvoudige beeld van goed en fout' en het doen alsof er maar één 'machts-partij' zou bestaan die altijd één en hetzelfde belang is, is juist iets dat me enorm tegenstaat bij vrijwel alle uitingen over complot-ideeen.
Ik vind wél complotten en complot-gedachtes verschrikkelijk interessant en op veel momenten ook in mate geloofwaardig (juist omdat dat óók politiek is en een manier je belangen door te zetten), maar dan wel vanuit een achtergrondgedachte dat er noit maar één partij zou zijn, en altijd een spel van verschillende belangen en partijen.
Hier kan ik me wel in vinden. :)
pi_91779500
De NWO is er allang. Waar denk je waar die camera's en scanners en verboden en plichten overal voor zijn.

http://www.economist.com/node/17928993
  maandag 24 januari 2011 @ 11:43:10 #192
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_91790995
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:58 schreef RM-rf het volgende:

dat is onzin ...
Dat is jouw mening :) !

quote:
Politiek is gewoon dat nooit van tevoren vaststaat welke lobby het grootste of invloedrijks is...
Wel hoor, 'zo goed als..' gewoon follow the money doen.
Zo lukt het enkelen in NL al XX jaren niet om de reclames voor geblindeerde personenwagens uit de media te krijgen. Terwijl die mate van blindering in NL helemaal niet mag.
Geen politieke partij, ook niet de ombudsman, doet er iets mee, en welten, ach die pvda-er horen we er niet over...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')