In die mate is het een complot dat de geschiedenis zichzelf herhaalt. Ondanks dat we zeiden van dat nooit meer. Mensen zijn aanzienlijk veel dommer dan ~80 jaar geleden. Men ZIET niet eens dat ze een poot worden uitgedraaid, misleid, of mishandeld. Kijk naar bv uitspraken van die gluiperd Cohen.quote:Op donderdag 16 december 2010 06:30 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Hoewel ik het deels ook met RM-rf eens ben. Heb je ook wel een punt. In zulke tekenfilms worden dingen wel geromantisering en verheerlijkt. Het zou mij ook niet verbazen als net als met shooter games en grote filmproducties defensie meespeelt in de ontwikkeling ervan.
Maar uiteindelijk is dat niet veel anders dan de verhalen die in zo'n beetje elke cultuur de ronde doen over helden en de goede zaak.
Van bosjesmannen tot indianenstammen tot drugsbendes tot hele naties. Allemaal hebben ze dat soort verhalen. En in de meeste gevallen worden juist kinderen daar aan blootgesteld. En word je pas volwassen gevonden als je een krijger bent.
Cultuur hangt samen en wordt gevormd door zulke verhalen en vandaag is daarop geen uitzondering. Ookal is het verboden in Nederland soldaten te werven onder de 18 jaar. Dat wil dan niet zeggen dat daarmee verhalen/games/tekenfilms/videoclips over "helden" verboden zijn.
Entertainment was simpelweg nooit puur entertainment. Of het nu een moralistisch, absurde, heldhaftige of whatever inslag heeft. Wat jij dus misschien verdacht of opmerkelijk vindt is al zo oud als de mensheid. Daarmee is het niet minder interessant maar ook niet iets om heel raar van op te kijken.
Ik kan me wel voorstellen dat, als je steeds de zelfde symbolen en themas terugvindt, er iets begint te knagen. Maar verhalen van imperiums die ten val komen of waar geld plots waardeloos wordt zijn ook al zo oud als geld zelf. En de symbolen die worden gebruikt worden juist gebruikt om hun lange traditie. ( Daarbij komt ook nog eens een interessant probleem dat er blijkbaar niet eens zoveel verhalen te vertellen zijn.)
Uiteindelijk zegt het allemaal wel iets over de tijdsgeest, cultuur en geschiedenis -en kun je het in gevallen wegzetten als sneaky propaganda- maar is het niet een groot complot. Het is veel en veel banaler dan dat.
Ja, een complot zie ik eerder als het samenspannen in het verborgene. Het is bijvoorbeeld geen geheim dat holywood samenwerkt met defensie.quote:Op donderdag 16 december 2010 07:28 schreef Lambiekje het volgende:
In die mate is het een complot dat de geschiedenis zichzelf herhaalt. Ondanks dat we zeiden van dat nooit meer. Mensen zijn aanzienlijk veel dommer dan ~80 jaar geleden. Men ZIET niet eens dat ze een poot worden uitgedraaid, misleid, of mishandeld. Kijk naar bv uitspraken van die gluiperd Cohen.
Nou zeg, dat was echt tenenkrommend en doorzichtig als glas. Allochtone zieltjes winnen over de rug van zijn eigen volkquote:Op donderdag 16 december 2010 07:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
In die mate is het een complot dat de geschiedenis zichzelf herhaalt. Ondanks dat we zeiden van dat nooit meer. Mensen zijn aanzienlijk veel dommer dan ~80 jaar geleden. Men ZIET niet eens dat ze een poot worden uitgedraaid, misleid, of mishandeld. Kijk naar bv uitspraken van die gluiperd Cohen.
Ik heb gesteld dat bv de tekenfilm 'GI Joe' inderdaad gewoon een kinder tekenfilm is, die gemaakt is door een geldverdienende tekenfilmstudio als 'entertainment'...quote:Op woensdag 15 december 2010 23:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niets is dommer om het maar weg te zetten als entertainment.
uhh alleen misschien ik heb niets te verbergen mentaliteit.
Leuke pakkende spreuk...quote:Had je gezien wat de subschrift van Vigilant Citizen is!?!
Symbols rule the world, not words nor law
eventjes heel duidelijk: ik draai niks om... ik blijf in het 'onderwerp' van dit topic, nl over de vraag 'waner komt die zogenaamde NWO dan eigenlijk en wàt is dat specifiek'...quote:Je draait het om. Het is sowieso al met de compleet verkeerde insteek geproduceerd. Materialisme plus geweld verheerlijking plus alle NWO agendapunten. Het is puur en alleen op gezet om een mindset te creëren.
'slecht' is een subjectief persoonlijk waarde-oordeel dat iedereen kan hebben...quote:hehehe ... ik heb eventjes gezocht en ja. Teletubbies is slecht.
quote:lees dit nog maar even door
Nieuwe Wereld Orde: feit of fictie? (I)
Nieuwe Wereld Orde: feit of fictie? (II)
goeie shit man, ik wil meedoen.quote:Op maandag 22 november 2010 17:42 schreef YuckFou het volgende:
Ik ben het wel zat
Dat gespeculeer, eindeloze sites doorploegen die over elkaar vallen om nog meer ellende en rampspoed te voorspellen, charlatans die de juiste weg wijzen, wereldleiders die zalvend alles weer een beetje downplayen...
IK WIL ACTIE!!![]()
![]()
Kom maar op met de revolutie, de mindgames, de real life matrix games en die post apocalyptische toestanden, niks geen vredige omwenteling in 2012 naar een harmonieuzer bewustzijn, chaos en disorder! dat moeten we hebben!![]()
Al dat gezapige gerommel in de marge.,..gaan we uitroeien, mooi doe het goed, een beving met 40.000.000 doden, een rebellie waarin good vs. evil talloze slachtoffers eist en de ondergang van de aarde dreigt...project Aurora laagoverscherend in je woonwijk, aliens die zichtbaar landen en het witte huis van de aardbodem wegvaagt!![]()
Ik ben er klaar voor, na meer dan 30 jaar geconditioneerd te zijn door Hollywood...gedebunkt door Illuminatie agenten op fora, aanwijzingen van verborgen handen te hebben gekregen en door HAARP bestraald te zijn met ELF golven wil ik tot de tanden bewapend met kennis, macht, power en waanzin de strijd aangaan!![]()
Wat is daar 'complot' aan... dat is hooguit bepaapde politieke ideen of je mening over de Maatschappij...quote:Op donderdag 16 december 2010 07:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
In die mate is het een complot dat de geschiedenis zichzelf herhaalt.
Tja, dat is gewoon jouw eigen persoonlijke politieke mening en heeft volgens mij helemaal geen flikker te maken met 'Het bewijs dat de NWO komt'... hooguit is het jouw eigen persoonlijke aanname dat je die ene politicus heel makkelijk in het 'Kamp van het Kwaad' wilt plaatsen en dan laat jouw wereldbeeld dat ook makkelijk toe..quote:Kijk naar bv uitspraken van die gluiperd Cohen.
quote:Op donderdag 16 december 2010 10:21 schreef opastokvis het volgende:
goeie shit man, ik wil meedoen.
helaas staat mijn agenda vol tot 2013, kan ik ook doneren?
wat is je bankrekeningnummer?
Uiteraard, Voor doemdenken is tijd genoeg plus dat je daar niet vrolijker van wordt.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:22 schreef Filosofisch het volgende:
Vooral grappen maken hierover. Vooral doen.
Ik snap niet dat je dat wilt. Ik dacht aanvankelijk dat de je een grap maakte. of een pure anarchist was en niet kon wachten.quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:33 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Uiteraard, Voor doemdenken is tijd genoeg plus dat je daar niet vrolijker van wordt.
Feit is en blijft dat al dat gezapig gelul onderhand wel eens aan de kant mag en ik wil zien tot waar wij als volk en zij als machthebbers echt toe in staat zijn, en dat bereik je niet door een beetje op internet fora te janken over de vermeende complotten die overal liggen...
Het gaat erom dat de grote massa wordt gemobiliseerd. En aangezien niemand meer weet wat echt goed is, al denkt een ieder dat wel te weten, moet er echt actie ondernomen worden. Kijk eens naar Horstermeerpolder, verzet tegen overheid. Welliswaar voor een heel andere reden maar niet onmogenlijk dus.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:52 schreef Loppe het volgende:
Alles wat je doet verwachten ze van je dat je dit doet.
Ik stel voor: Doe goed.
Diefstal is niet goed.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:23 schreef ard77 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de grote massa wordt gemobiliseerd. En aangezien niemand meer weet wat echt goed is, al denkt een ieder dat wel te weten, moet er echt actie ondernomen worden. Kijk eens naar Horstermeerpolder, verzet tegen overheid. Welliswaar voor een heel andere reden maar niet onmogenlijk dus.
De protesten over echt belangrijke zaken worden steeds minder in de door medicijn "geregeerde" gebieden. Voor alles is een pilletje... maar dan ook voor alles... pas hier dus mee op.
De banken met de overheden in hun kielzog, verwachten meer en meer dat we naar hun pijpen dansen.
Let op met wat je aanneemt van de overheid, van media tot "keurmerken" van onze aankopen.
Wat is echt goed???
Waar gaat het geld/macht heen, dat niet eens bestaat?
Ik kan hier nog uren over door bomen.
Maar de bedoeling is dat jezelf gaat nadenken, zelfs filosoferen is goed.
Zoek naar echte feiten en niet wat je verteld.
Ook wat ik zeg moet je in twijfel nemen en zelf gaan zoeken.
Als jou antwoord is: "Ik betaal nergens meer voor!!"
Goed begin maar kijk verder
Geweld heb ik niet gezegd. Ook ik weet niet wat goed is. Maar ik ben op onderzoek uit wat mogenlijk is. Sorry maar ik vind je opstelling echt te naïf.quote:Als je denkt dat geweld of je druk maken een oplossing is, doe maar dan.
Ik heb gezocht hoor, tot NWO, aliens en satanisme toe, daar ligt echt de oplossing niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:08 schreef ard77 het volgende:
[..]
Geweld heb ik niet gezegd. Ook ik weet niet wat goed is. Maar ik ben op onderzoek uit wat mogenlijk is. Sorry maar ik vind je opstelling echt te naïf.
Het lijkt net of je niet weet waar ik het nou eigenlijk over heb.
Ik refereer naar mijn ondertitel...
Ook als dat a la rusland of onder pol pot zou zijn , met zulke vrijheid afnemende methodes?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:17 schreef Dave_Bautista het volgende:
Waarom is een Nieuwe Wereld Orde zo slecht? Het is toch juist goed dat de wereld zich verenigd?
Te weinig mensen met teveel macht.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:17 schreef Dave_Bautista het volgende:
Waarom is een Nieuwe Wereld Orde zo slecht? Het is toch juist goed dat de wereld zich verenigd?
nuja, schijnbaar zitten er een enorm aantal mensen in en doen zelf buitenaardsen en onze reptielse mededieren eraan mee, dan kan je stellen dat er nog nooit zoveel mensen met hun neus dezelfde richting opgelopen hebben... peace-love-en-happiness zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:58 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Te weinig mensen met teveel macht.
Ze willen neit dat je het merktquote:Op maandag 22 november 2010 18:12 schreef Zapato het volgende:
Terechte vraag.
Alle conspiracydenkers: waarom merk je nooit iets van een NWO?
het is mijn droom ooit nog een Overheid te krijgen die dàt als uitgangspunt heeftquote:
Dat is nu natuurlijk niet het geval..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:58 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Te weinig mensen met teveel macht.
Alles wordt besproken in de tweede kamer voor men een besluit maakt?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:01 schreef Ticker het volgende:
lol de macht die men heeft is de politieke agenda's er zo doorheen drukken dat democratie misbruikt wordt
Zeker allemaal het verdrag van Lissabon vergeten? De Euro?
Oorlogen? Halloooo wakker worden!!
[ afbeelding ]
Washington Murdered Privacy at Home and Abroadquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:01 schreef Ticker het volgende:
lol de macht die men heeft is de politieke agenda's er zo doorheen drukken dat democratie misbruikt wordt
Zeker allemaal het verdrag van Lissabon vergeten? De Euro?
Oorlogen? Halloooo wakker worden!!
[ afbeelding ]
Maar toch komen deze besluiten er altijd doorheen.. de lobby voor is altijd groter dan tegen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:24 schreef Dave_Bautista het volgende:
[..]
Alles wordt besproken in de tweede kamer voor men een besluit maakt?
dat is onzin ... Politiek is gewoon dat nooit van tevoren vaststaat welke lobby het grootste of invloedrijks is...quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Maar toch komen deze besluiten er altijd doorheen.. de lobby voor is altijd groter dan tegen.
Dat is een hele mooie theorie. Jammer genoeg blijkt de praktijk anders te zijn, en zijn deze punten keihard door de EU heen gedrukt.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is onzin ... Politiek is gewoon dat nooit van tevoren vaststaat welke lobby het grootste of invloedrijks is...
er zijn altijd meestal verschillende belangen en politiek zelf bestaat eruit om mensen wiens belangen voor 'tegen' pleiten beter te verzamelen en zo hun invloed meer te doen gelden... aan de andere kant zulllen de opponenten precies hetzelfde doen met mensen/groepen wier belangen dan vooral 'voor' zijn...
'geld' is hierbij natuurlijk een stevige factor, maar een brede volksbeweging die zeer actief is kan óók een behoorlijke invloed hebben, juist door de macht van het 'aantal' (maar ook hoe 'actief' en 'betrokken' bepaalde groepen zijn)...
Misschien is het ook wel zo dat die 'tegenstanders' van die 'NWO' vooral weinig macht en invloed hebben omdat die vooral achter hun computertjes en op de intrawebs zitten te jammeren 'dat ze zo weinig te zeggen hebben'.
'Welke punten'quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:53 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat is een hele mooie theorie. Jammer genoeg blijkt de praktijk anders te zijn, en zijn deze punten keihard door de EU heen gedrukt.
Ben gister drie keer begonnen om wat te schrijven, telkens kwam ik uit op een sneer omdat jouw denkbeeld zo muurvast zit in het geloof dat politiek en democratie alleen maar eerlijk uitgevoerd kunnen worden omdat we met zoveel verschillende meningen en mensen zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'Welke punten'
gooi jij niet gewoon zomaar 'alles' op een grote hoop?
juist de EU is een perfect voorbeeld van hoe politiek altijd draait om soms tegengestelde 'belangen',....
enerzijds het belang van veel bedrijven, die voral voordeel hebben aan eensoortige regels en een 'vrije markt' in heel europa, en dus ook veel geld besteden aan het 'promoten' hiervan...
tevens nutten die bedrijven graag uit dat bepaalde regels juist hun positie kan beschermen, bijvoorbeeld een 'europese patent-wetgeving'...
daartegenover staat veelal weeer het belang van de enkele 'lidstaten' die zelf erder mnder vordeel hebben aan het 'afdragen' van direkte tegen invloed en die voral ok de belangen van de eigenlidstaat voral willen 'veiligstellen'...
Dé EU bestaat niet als één 'centrale' macht, maar is voral een optelsom van een heleboel lobbygroepen, economische belangen en ook een hoop 'clientelisme' en lokale belangenbescherming.
tja, in plaats van te wilen sneren (over dat 'oprechtheid' wat ik maar weggehaald wordt omdat dat wel van een erg laag en paranodie niveau is) kun je misschien eens afvragen _of_ ik wel zo vast zou zitten...quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:38 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ben gister drie keer begonnen om wat te schrijven, telkens kwam ik uit op een sneer omdat jouw denkbeeld zo muurvast zit in het geloof dat politiek en democratie alleen maar eerlijk uitgevoerd kunnen worden omdat we met zoveel verschillende meningen en mensen zijn.
quote:Vandaag dit kopje:
'VS moest Bos persoonlijk onder druk te zetten'
En daarmee heb ik mijn punt meeeeer dan gemaakt.
Hier kan ik me wel in vinden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 09:27 schreef RM-rf het volgende:
Juist dat 'eenvoudige beeld van goed en fout' en het doen alsof er maar één 'machts-partij' zou bestaan die altijd één en hetzelfde belang is, is juist iets dat me enorm tegenstaat bij vrijwel alle uitingen over complot-ideeen.
Ik vind wél complotten en complot-gedachtes verschrikkelijk interessant en op veel momenten ook in mate geloofwaardig (juist omdat dat óók politiek is en een manier je belangen door te zetten), maar dan wel vanuit een achtergrondgedachte dat er noit maar één partij zou zijn, en altijd een spel van verschillende belangen en partijen.
Dat is jouw meningquote:
Wel hoor, 'zo goed als..' gewoon follow the money doen.quote:Politiek is gewoon dat nooit van tevoren vaststaat welke lobby het grootste of invloedrijks is...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |