abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89147029
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zijn het nu ineens de Jezuïeten?

Dat je dit zegt geeft aan dat je qua kennis serieus op niveau 0 zit. Ik ga dus verder ook niet in op je post, is voor mij tijdverspilling, doe je huiswerk en dan praten we wel weer verder.
pi_89147043
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:02 schreef Ticker het volgende:
Mwah, die zitten al een tijdje er hoog op de piramide hoor... :D
Maar natuurlijk.

quote:
Drogreden.. moet je immers ergens in geloven voordat je iets voorgeschoteld krijgt als waarheid?
"Iedereen begrijpt toch wel dat de paus een nitwit is?"

quote:
Nou, wereldschokkend.

quote:
Het enige wat nergens op gebaseerd lijkt te zijn is jouw achtergrond informatie mbt de hele smik smak.
Dat macht corrumpeert en er meer gebeurt achter de schermen dan wij voor mogelijk kunnen houden geloof ik graag, maar dit heeft meer weg van een weddenschap "wie de meest bewonderenswaardige fantasieën neer weet te zetten".
pi_89147167
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat je dit zegt geeft aan dat je qua kennis serieus op niveau 0 zit. Ik ga dus verder ook niet in op je post, is voor mij tijdverspilling, doe je huiswerk en dan praten we wel weer verder.
Ach, nu zijn het de Jezuïten omdat het om de paus gaat, 2 topics verderop zijn het de Reptilians die aan een NWO werken en over een week is er geen verschil meer en werkt alles en iedereen samen.
pi_89147180
Dit is een uitstekende docu die in grote lijnen uitlegt wat ik zeg:

pi_89147371
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ach, nu zijn het de Jezuïten omdat het om de paus gaat, 2 topics verderop zijn het de Reptilians die aan een NWO werken en over een week is er geen verschil meer en werkt alles en iedereen samen.
Doe je huiswerk.
pi_89152004
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar de werkelijke NWO is niet het bureaucratische surveillance systeem wat er nu aan zit te komen. Het is een terugkeer naar paganisme waarin de mysteriereligie de wereldreligie zal zijn en iedereen daar ook tot ingewijd zal worden en aan mee zal doen. Dit zal zogenaamde vrijheid en vrede brengen na het bureaucratische survaillance systeem en daarom zullen veel mensen erin trappen.

Je kan nog wel een aantal jaar wachten want we zijn er nog lang niet. Wat nu komt is een implosie van het systeem, vervolgens totale controle/martial law en daarna denk ik nog een massale crisis en chaos, wellicht de bekende alien invasie om de werkelijke NWO waarbij echt de hele wereld verenigd wordt op te zetten. Dit is allemaal artificieel en geen natuurlijk verloop. Tegen die tijd is iedereen zo gebrainwashed dat men de NWO als wenselijk zal beschouwen.
Maar hoewel je het veroordeeld hoop jij daar dus op. En het liefst zo spoedig mogelijk? Omdat het nu eenmaal zo door je gelezen wordt?

De profetieën uit jouw lezing zouden eigenlijk nooit kunnen uitkomen als iedereen zich zou bekeren tot wat jij aanhangt. Daar knaagt toch iets heel vreemds, niet?
pi_89152577
quote:
5s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:55 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Maar hoewel je het veroordeeld hoop jij daar dus op. En het liefst zo spoedig mogelijk? Omdat het nu eenmaal zo door je gelezen wordt?
Wat wil je me nu precies in de schoenen schuiven? Is het moreel onjuist om te verlangen naar de komst van het paradijs?

quote:
De profetieën uit jouw lezing zouden eigenlijk nooit kunnen uitkomen als iedereen zich zou bekeren tot wat jij aanhangt. Daar knaagt toch iets heel vreemds, niet?
Nee, profeties zijn inderdaad conditioneel. In de bijbel komt dit meerdere malen voor, dat een profeet uitspreekt wat God zal doen, maar de mensen bekeren zich en God ziet dus af van bepaalde daden. Dus nee, niets vreemds. Als iedereen zich werkelijk zou bekeren zou dat een boel ellende schelen ja.
pi_89153564
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat wil je me nu precies in de schoenen schuiven? Is het moreel onjuist om te verlangen naar de komst van het paradijs?
Ik speel advocaat van de duivel. En ja het is toch ook wat krom allemaal.
quote:
Nee, profeties zijn inderdaad conditioneel. In de bijbel komt dit meerdere malen voor, dat een profeet uitspreekt wat God zal doen, maar de mensen bekeren zich en God ziet dus af van bepaalde daden. Dus nee, niets vreemds. Als iedereen zich werkelijk zou bekeren zou dat een boel ellende schelen ja.
Ah, van dat "conditioneel" hoorde ik eigenlijk nooit veel. Zeker als het op de openbaringen aankomt.

Bedankt dat je je zienswijze deelt. Ik kijk anders naar het leven dus als het vandaag allemaal losbarst dan zal ik wel ongelofelijk voor eeuwig gemarteld worden door vlammen.
Hoewel ik ook dat niet echt geloof natuurlijk. :o
pi_89154474
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:26 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ik speel advocaat van de duivel. En ja het is toch ook wat krom allemaal.
Als je alle verantwoordelijkheid bij God legt wel misschien. Maar het punt is nu juist dat we zelf voor een groot deel verantwoordelijk zijn. God geeft ons allemaal kansen tot verbetering. Maar als we niet willen, zijn de gevolgen voor onszelf (en onze kinderen, en kleinkinderen, en kleinkleinkinderen etc. tot de laatste generatie).

quote:
Ah, van dat "conditioneel" hoorde ik eigenlijk nooit veel. Zeker als het op de openbaringen aankomt.
De profeet Jonah is een voorbeeld. Toen die profeteerde tegen de bewoners van Nineve dat die stad geoordeeld zou worden, bekeerden de inwoners zich en zodoende kwam de profetie niet uit.

Wat betreft openbaringen en conditionele profetie, misschien moeten we hierbij een onderscheid maken tussen profetie en visioen. De openbaringen zijn een visioen van wat de toekomst brengt. Profeten spraken vaak over de oordelen die God zou doen. Johannes ziet in de openbaringen in visioenen wat de toekomst gaat brengen en het laatste oordeel van God. Dat laatste oordeel zou er sowieso al komen omdat ieder mens dat ooit geleefd heeft ooit voor de rechterstoel van Christus rekenschap af zal moeten leggen voor wat ie in dit leven gedaan heeft. Dus hel en verdoemenis zullen er zeker zijn aangezien in het verleden niet ieder mens zich bekeerd heeft en dus ook niet met genade het koninkrijk van God binnen zal komen. Maar het hele NWO/wereldwijde georganiseerde rebellie tegen God zou in principe voorkomen kunnen worden door bekering van de hele wereldbevolking.

quote:
Bedankt dat je je zienswijze deelt. Ik kijk anders naar het leven dus als het vandaag allemaal losbarst dan zal ik wel ongelofelijk voor eeuwig gemarteld worden door vlammen.
Hoewel ik ook dat niet echt geloof natuurlijk. :o
Geen dank. Je hebt nog tijd om kennis op te doen, waarheid in deze wereld te zoeken. Zo zie ik dit topic ook, ik plaats bijbelteksten, ik vertaal wat de bijbel zegt in begrijpelijke concrete woorden, heb links naar in mijn ogen betrouwbare informatie geplaatst daar kun je iets mee doen of niet. Wanneer je er niets mee doet, zal je dat wellicht die dag aangerekend worden ja. Je zal in ieder geval niet kunnen zeggen dat je het niet gehoord hebt.

Verder zou ik meer nadruk willen leggen op het goede nieuws in plaats van het slechte. Het slechte nieuws voor jezelf kan namelijk voorkomen worden, verlossing is een gebed verwijderd. God is een gebed verwijderd. Dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden. God steekt zijn hand uit naar iedereen, naar jou, naar mij. En via mij nu naar jou. Het is een kwestie van geloven en beetpakken.
pi_89156131
quote:
99s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:27 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ben nuchter, ik ben geen loonie, ik ben alleen het gejengel en gejammer zat van alle tinfoilhats hier, ik wil keihard zien dat we genaaid worden door de elite en dat gebeurt maar niet...
Wie is we ? De mensheid ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_89157577
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als je alle verantwoordelijkheid bij God legt wel misschien. Maar het punt is nu juist dat we zelf voor een groot deel verantwoordelijk zijn. God geeft ons allemaal kansen tot verbetering. Maar als we niet willen, zijn de gevolgen voor onszelf (en onze kinderen, en kleinkinderen, en kleinkleinkinderen etc. tot de laatste generatie).

De profeet Jonah is een voorbeeld. Toen die profeteerde tegen de bewoners van Nineve dat die stad geoordeeld zou worden, bekeerden de inwoners zich en zodoende kwam de profetie niet uit.

Wat betreft openbaringen en conditionele profetie, misschien moeten we hierbij een onderscheid maken tussen profetie en visioen. De openbaringen zijn een visioen van wat de toekomst brengt. Profeten spraken vaak over de oordelen die God zou doen. Johannes ziet in de openbaringen in visioenen wat de toekomst gaat brengen en het laatste oordeel van God. Dat laatste oordeel zou er sowieso al komen omdat ieder mens dat ooit geleefd heeft ooit voor de rechterstoel van Christus rekenschap af zal moeten leggen voor wat ie in dit leven gedaan heeft. Dus hel en verdoemenis zullen er zeker zijn aangezien in het verleden niet ieder mens zich bekeerd heeft en dus ook niet met genade het koninkrijk van God binnen zal komen. Maar het hele NWO/wereldwijde georganiseerde rebellie tegen God zou in principe voorkomen kunnen worden door bekering van de hele wereldbevolking.

[..]

Geen dank. Je hebt nog tijd om kennis op te doen, waarheid in deze wereld te zoeken. Zo zie ik dit topic ook, ik plaats bijbelteksten, ik vertaal wat de bijbel zegt in begrijpelijke concrete woorden, heb links naar in mijn ogen betrouwbare informatie geplaatst daar kun je iets mee doen of niet. Wanneer je er niets mee doet, zal je dat wellicht die dag aangerekend worden ja. Je zal in ieder geval niet kunnen zeggen dat je het niet gehoord hebt.

Verder zou ik meer nadruk willen leggen op het goede nieuws in plaats van het slechte. Het slechte nieuws voor jezelf kan namelijk voorkomen worden, verlossing is een gebed verwijderd. God is een gebed verwijderd. Dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden. God steekt zijn hand uit naar iedereen, naar jou, naar mij. En via mij nu naar jou. Het is een kwestie van geloven en beetpakken.
Ik geloof wel dat je dingen kunt leren uit de bijbel en dat er inzichten in staan die interessant zijn.
Maar behalve wat ik al heb uitgelegd over het leven niet echt kunnen zien als verhaal. Gaat het er bij mij ook al niet in dat een god zoveel waarde zou hechten aan wat een mens allemaal wel en niet gelooft.

Zelfs voor de meest gruwelijke crimineel zou ik bijvoorbeeld niet een meer absurde straf kunnen verzinnen als een eeuwige hel. (Noem mij mild, lol, maar dat is toch totaal gestoord?) En het wordt nog gekker als het enkel feit dat je niet in god kan geloven op een manier die voorgeschreven is je daar al zou belanden.
Maar oke positief. Uhm...tja die rol van Gabriel die de steen voor het graf heeft verplaatst. En hoe dat gelezen zou kunnen worden als mooie metafoor voor het breken van de dogmatiek in religie. Is dat een te vrije/poeetishe lezing in jouw beleving?

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 26-11-2010 12:38:17 ]
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:34:56 #139
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:39:48 #140
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89182486
quote:
Farage *;

Dan deze...

Of deze waarin de rol van Balkenende.. die ook opeens naar voren werd geschoven als mogelijke kandidaat, ten twijfel word getrokken.

En een om het af te leren?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:43:50 #141
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89185654
Bilderberg Group - Towards Creation Of One World Company Ltd
3 delen

"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 15 december 2010 @ 00:41:18 #142
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_89945120
How the Animated Series G.I. Joe Predicted Today’s Illuminati Agenda

TV en film is zo voorspellend in wat de toekomst te bieden heeft.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_89947393
quote:
Op woensdag 15 december 2010 00:41 schreef Lambiekje het volgende:

:')

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 15 december 2010 @ 09:32:50 #144
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_89948287
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:41 schreef Lambiekje het volgende:

Zeker cool inderdaad.

Grappig eigenlijk, dat iemand als de 'wijze' RM-rf, zo kinderachtig reageert op iets waar je gewoon gelijk in hebt.
Waarom zou Cobra een new currency willen? En waarom wasde piramide met de slang.. uh cobra, daar al zo bekend? Dit waren onze jeugd filmpjes, of zaten we te kijken naar de toekomst in tekeningfilm?

Het vertrouwen in de oprechtheid van sommige users hier ebt weg. Zag ik ze ooit als discussie partners, zie ik nu gewoon dat ze moedwillig dit onderwerp willen onderdrukken.
Is dat voor je broederschap RM-rf? Eed afgelegd? Ritueeltje gedaan misschien?
pi_89948719
quote:
Op woensdag 15 december 2010 09:32 schreef Ticker het volgende:

[..]

Is dat voor je broederschap RM-rf? Eed afgelegd? Ritueeltje gedaan misschien?
o christus, natuurlijk is dat zo en ben ik een belangrijk lid van het 'Grote Complot' dat alles bepaald.. :')

punt is van dit soort dingen dat je gewoon jezelf naar de mond zit te praten... al dat soort van 'complot-denken' is precies die 'fantasie-gedachte' die óók een belangrijke bron is voor fantastische kinder-tekenfilms en bv ook hollywood-films, domweg omdat het 'entertainment' is.. het zijn heel 'spannende' verhalen waarin mensen graag geloven ...

Wat iemand als Lambiekje en jij kennelijk ook niet wilt bedenken is misschien dat die hele 'complot-gedachte' zélf een doorgeslagen 'tekenfilm-fantasie' is over de wereld, die misschien ook deels sterk geinspireerd is dòór juist de tekenfilms die mensen in hun jeugd hebben gekeken...

tekenfilms met meestal een heel duidelijk 'goed tegen kwaad' gedachte erachter, met een duidelijk herkenbare 'boze Kracht' en een 'Goede' die ertegen strijd.

Ik vind overigens ook wel degelijk complot-theorieen een erg interssant discussie-onderwerp, maar in godsnaam, als iemand aankomt met een 'wereldbeeld gehaald uit kindertekenfilms en gaat stellen dat 'de wereld precies zo is als de tekenfilms die hij in zn jeugd gekeken heeft houdt het moment om serieus te discussieren domweg op, omdat ik dan wel heel erg moet neerknielen om te dat niveau te verlagen...
Straks komt ook nog iemand aan met de vaststelling dat die Windmolens in Teletubbies en de Teletubbies die opeens in 'trance' geraken erdoor 'bewijs' zijn van de mediamanipulatie door de NWO ([small]en ja, ik weet dat er vast op internet websites te vinden zijn die iig heel overtuigend proberen zulke dingen 'serieus' te schrijven, een soort van Rule 34 van complot-theorieen: "If it exists, there is a conspiracy-theorie around it.")

Dit topic is overigens juist begonnen door iemand die eens riep te bewijzen dat die vermeende NWO 'reeel' was: "Al dat gezapige gerommel in de marge".
wat Lambiekje nu juist doet is wéér aankomen metvan die 'gezapige rommel"-argumenten betreffende een door hem vermoedde NWO, die hij herkend uit 'GI Joe-tekenfilms' : (Althans, hij heeft ergens een tekst van iemand anders gelezen die hem verteld dat hij dat dient te herkennen, en dat doet hij dan ook gelijk.)
Laat Lambiekje nu eens écht ingaan op wat gesteld wordt in de OP, de vraag naar de 'realiteit' van al die hard bewerde 'complot-gedachtes', hoe werkelijk zijn die _nu_, of is het nog altijd enkel 'plannen voor de toekomst'?,
ipv autistisch zijn eigen 'linkjes' en youtube filmpjes te gaan posten die volgens hem 'alles zeggen', maar eigenlijk gewoon het ontwijken van een discussie zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door RM-rf op 15-12-2010 10:01:02 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 15 december 2010 @ 10:09:06 #146
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89949172
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:51 schreef RM-rf het volgende:
Straks komt ook nog iemand aan met de vaststelling dat die Windmolens in Teletubbies en de Teletubbies die opeens in 'trance' geraken erdoor 'bewijs' zijn van de mediamanipulatie door de NWO ([small]en ja, ik weet dat er vast op internet websites te vinden zijn die iig heel overtuigend proberen zulke dingen 'serieus' te schrijven, een soort van Rule 34 van complot-theorieen: "If it exists, there is a conspiracy-theorie around it.")
Check anders nog even het geluid onder die doorgedraaide tweeling documentaire. Hoor je duidelijk die teletubbies molens onderdoor. at 11:11 (lol)

Verder heb je gelijk. Complotten en rare samenlopen zijn het onderwerp van vrijwel alle fictie zelfs zogenaamde non-fictie. Er is niet veel fantasie voor nodig.

[ Bericht 8% gewijzigd door Odysseuzzz op 15-12-2010 10:50:26 ]
  woensdag 15 december 2010 @ 23:21:55 #147
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_89982922
quote:

[..]

o christus, natuurlijk is dat zo en ben ik een belangrijk lid van het 'Grote Complot' dat alles bepaald.. :')

punt is van dit soort dingen dat je gewoon jezelf naar de mond zit te praten... al dat soort van 'complot-denken' is precies die 'fantasie-gedachte' die óók een belangrijke bron is voor fantastische kinder-tekenfilms en bv ook hollywood-films, domweg omdat het 'entertainment' is.. het zijn heel 'spannende' verhalen waarin mensen graag geloven ...
Niets is dommer om het maar weg te zetten als entertainment.
uhh alleen misschien ik heb niets te verbergen mentaliteit.

Had je gezien wat de subschrift van Vigilant Citizen is!?!
Symbols rule the world, not words nor law

quote:
Wat iemand als Lambiekje en jij kennelijk ook niet wilt bedenken is misschien dat die hele 'complot-gedachte' zélf een doorgeslagen 'tekenfilm-fantasie' is over de wereld, die misschien ook deels sterk geinspireerd is dòór juist de tekenfilms die mensen in hun jeugd hebben gekeken...

tekenfilms met meestal een heel duidelijk 'goed tegen kwaad' gedachte erachter, met een duidelijk herkenbare 'boze Kracht' en een 'Goede' die ertegen strijd.

Ik vind overigens ook wel degelijk complot-theorieen een erg interssant discussie-onderwerp, maar in godsnaam, als iemand aankomt met een 'wereldbeeld gehaald uit kindertekenfilms en gaat stellen dat 'de wereld precies zo is als de tekenfilms die hij in zn jeugd gekeken heeft houdt het moment om serieus te discussieren domweg op, omdat ik dan wel heel erg moet neerknielen om te dat niveau te verlagen...

Je draait het om. Het is sowieso al met de compleet verkeerde insteek geproduceerd. Materialisme plus geweld verheerlijking plus alle NWO agendapunten. Het is puur en alleen op gezet om een mindset te creëren.

quote:

hehehe ... ik heb eventjes gezocht en ja. Teletubbies is slecht.
quote:
Teletubbies" is indoctrination so naked and pure it's almost farcical.
bron
quote:
Dit topic is overigens juist begonnen door iemand die eens riep te bewijzen dat die vermeende NWO 'reeel' was: "Al dat gezapige gerommel in de marge".
wat Lambiekje nu juist doet is wéér aankomen metvan die 'gezapige rommel"-argumenten betreffende een door hem vermoedde NWO, die hij herkend uit 'GI Joe-tekenfilms' : (Althans, hij heeft ergens een tekst van iemand anders gelezen die hem verteld dat hij dat dient te herkennen, en dat doet hij dan ook gelijk.)
Laat Lambiekje nu eens écht ingaan op wat gesteld wordt in de OP, de vraag naar de 'realiteit' van al die hard bewerde 'complot-gedachtes', hoe werkelijk zijn die _nu_, of is het nog altijd enkel 'plannen voor de toekomst'?,
ipv autistisch zijn eigen 'linkjes' en youtube filmpjes te gaan posten die volgens hem 'alles zeggen', maar eigenlijk gewoon het ontwijken van een discussie zijn.
lees dit nog maar even door
Nieuwe Wereld Orde: feit of fictie? (I)
Nieuwe Wereld Orde: feit of fictie? (II)
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:35:35 #148
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89983634
quote:
Dank, dit topic is in eerste instantie uit pure balorigheid en frustratie ontstaan over de gang van zaken in [BNW].
Ik poste hier vroeger vaak en graag, las me een slag in de rondte en deed mn best feit van fictie te onderscheiden maar heb vrijwel alle onderwerpen met een open blik tegemoet getreden.

Wat me uiteindelijk al een tijd tegen de borst stuit zijn een paar dingen, enerzijds Bankfurt en aanhang die menen de absolute wijsheid in pacht te hebben, dat deels te onderbouwen met kutfilmpjes en kleuterwebsites, anderzijds de debunk fundamentalisten die er een sport van maken [BNW] af te zeiken en zich vaak te beroepen op opleidingsniveau of empirisch onderzoek.

Tegen beide kan ik niet zeggen "blijf weg" dat zou de sjeu ook wel een beetje weghalen, maar het heeft voor mij het plezier om hier rond te hangen wel een end weggehaald en maakt dat ik op wat sarcastische opmerkingen na hier vrijwel nooit meer mn mening uit.

Daarnaast hebben 70-80% van de onderwerpen de revue al eens gepasseerd en zit er geen uitdaging meer in me weer te verdiepen in David Icke, de Bohemian Grove, Skulls&Bones of weet ik veel welke secret society nu weer zonder te gevoel te hebben keer op keer in herhaling te vallen en de topics van de keren ervoor door te lezen om een en ander weer naar boven te halen.

Last but zeker not least, ik ben ook wel klaar met wachten, als we dan toch naar dekloten moeten dan liever nu, ik ben in de kracht van mn leven, heb de kennis, materialen en methoden om te overleven, alleen, met mn partner, met familie of met nog meer mensen en dat zal in de loop der jaren alleen maar afnemen, naast het feit dat de techniek en kennis aan de andere zijde (ehm the dark side ;) ) alleen maar zal toenemen en duiken onder the grid of vluchten uit de chaos alleen maar moeilijker zal worden, dus als mantra voor dit hele topic... BRING IT ON!! ~O>
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 15 december 2010 @ 23:44:04 #149
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_89984012
mischien naar FB met je post....BRING IT ON!!!
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_89987718
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Niets is dommer om het maar weg te zetten als entertainment.
uhh alleen misschien ik heb niets te verbergen mentaliteit.

Had je gezien wat de subschrift van Vigilant Citizen is!?!
Symbols rule the world, not words nor law

Hoewel ik het deels ook met RM-rf eens ben. Heb je ook wel een punt. In zulke tekenfilms worden dingen wel geromantisering en verheerlijkt. Het zou mij ook niet verbazen als net als met shooter games en grote filmproducties defensie meespeelt in de ontwikkeling ervan.

Maar uiteindelijk is dat niet veel anders dan de verhalen die in zo'n beetje elke cultuur de ronde doen over helden en de goede zaak.
Van bosjesmannen tot indianenstammen tot drugsbendes tot hele naties. Allemaal hebben ze dat soort verhalen. En in de meeste gevallen worden juist kinderen daar aan blootgesteld. En word je pas volwassen gevonden als je een krijger bent.

Cultuur hangt samen en wordt gevormd door zulke verhalen en vandaag is daarop geen uitzondering. Ookal is het verboden in Nederland soldaten te werven onder de 18 jaar. Dat wil dan niet zeggen dat daarmee verhalen/games/tekenfilms/videoclips over "helden" verboden zijn.

Entertainment was simpelweg nooit puur entertainment. Of het nu een moralistisch, absurde, heldhaftige of whatever inslag heeft. Wat jij dus misschien verdacht of opmerkelijk vindt is al zo oud als de mensheid. Daarmee is het niet minder interessant maar ook niet iets om heel raar van op te kijken.

Ik kan me wel voorstellen dat, als je steeds de zelfde symbolen en themas terugvindt, er iets begint te knagen. Maar verhalen van imperiums die ten val komen of waar geld plots waardeloos wordt zijn ook al zo oud als geld zelf. En de symbolen die worden gebruikt worden juist gebruikt om hun lange traditie. ( Daarbij komt ook nog eens een interessant probleem dat er blijkbaar niet eens zoveel verhalen te vertellen zijn.)

Uiteindelijk zegt het allemaal wel iets over de tijdsgeest, cultuur en geschiedenis -en kun je het in gevallen wegzetten als sneaky propaganda- maar is het niet een groot complot. Het is veel en veel banaler dan dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')