abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89004466
Beste medefok!ers,

Ik hoop dat iemand mij hier vrij snel bij kan helpen!

Op 18 november is er een brief ontvangen (bij mijn ouders) van KPN over dat er in korte tijd enorm hoge kosten zijn geweest op de vaste telefoonlijn.
Deze kosten schijnen te liggen tussen 9 november en 19 november van ruim 700e ex btw.

Ik heb hier geen rekening van gezien. Ze hebben alleen een brief gestuurd dat we uiterlijk 22 november contact met ze moeten opnemen.
Zo gezegd zo gedaan. Ik heb vandaag (namens mijn ouders) met ze gebeld en gehoord dus dat het uitzonderlijk hoge kosten zijn.
Maar ze willen dat wij VANDAAG deze kosten moeten betalen anders worden we afgesloten.
Ik heb verder geen rekening oid gezien.
Kunnen ze dit zomaar van ons vragen?? Ik kan zsm niks in de algemene voorwaarden terugvinden. Maar erg behulpzaam zijn ze nog niet bij KPN...

Iemand ideen? Ik ben nu bezig met uitzoeken of mijn ouders rechtsbijstand hebben. Zodat ik die ook om advies kan vragen. Maar wie weet hebben jullie in de tussentijd ook goede tips!!

Ik hoor het graag.
  maandag 22 november 2010 @ 10:09:16 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89004506
Is het zakelijk of particulier?
  maandag 22 november 2010 @ 10:09:26 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004507
Waar komen die kosten dan vandaan? Is er extreem veel gebeld in die tijd of bv naar het buitenland gebeld? Ik neem aan dat KPN de claim ook kan onderbouwen...
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89004560
Het is particulier.

En ja er is veel gebeld naar het buitenland. Maar mijn ouders waren in de veronderstelling dat dat gegaan is via zo een tussenbureau als belkampioen oid.
pi_89004577
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
  maandag 22 november 2010 @ 10:12:38 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004585
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
Ik heb geen idee eigenlijk. Waren er in het verleden problemen met betalen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 22 november 2010 @ 10:12:58 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004593
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:11 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het is particulier.

En ja er is veel gebeld naar het buitenland. Maar mijn ouders waren in de veronderstelling dat dat gegaan is via zo een tussenbureau als belkampioen oid.
In de veronderstelling dat? Heb je dit ergens zwart op wit staan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 22 november 2010 @ 10:13:42 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89004612
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
Ja, waarom niet?
Openstaande rekeningen dienen betaald te worden, ongeacht of het veel geld is of niet.
Je zou kunnen proberen om een regeling te treffen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_89004614
Heb je geen dialer op je computer? Dat je een oude modemkabel nog steeds aangesloten hebt?
pi_89004629
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).

Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
  maandag 22 november 2010 @ 10:15:08 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89004634
quote:
4s.gif Op maandag 22 november 2010 10:07 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Op 18 november is er een brief ontvangen (bij mijn ouders) van KPN over dat er in korte tijd enorm hoge kosten zijn geweest op de vaste telefoonlijn.
Deze kosten schijnen te liggen tussen 9 november en 19 november van ruim 700e ex btw.
:?

Gaat het om een vaste lijn?
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 10:16:49 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89004678
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).

Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
Wat nou zuigen... ze zijn zo fatsoenlijk om 'vreemd' verbruik te melden voordat de reguliere rekening komt. Ik vind dat behoorlijk netjes.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Forum Admin maandag 22 november 2010 @ 10:17:01 #13
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_89004685
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).

Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
Nou ben ik helemaal geen fan van KPN maar als er gewoon heel veel gebeld is naar een ver land dan zal er ook gewoon betaald moeten worden natuurlijk. Daar is niets vreemds aan. Om in vervolg dit soort ellende te voorkomen TS, zou ik je ouders laten "bellen" via skype of msn. Dan kost het naast je internetabonnement verder niets.
pi_89004692
@ karr-1 : Nee nooit ebtaalproblemen gehad. En nee de verondestelling staat nergens op papier. Dat via belkampioen moet je een bepaald nr draaien en dan kun je via een goedkoop tarief naar het buitenland bellen.

@ netsplitter. Het lijkt mij dat ze je eerst van een goede rekening moeten voorzien en acceptgiro oid voor betaling over te gaan? Telefonisch lijkt me niet echt een correcte methode om een betaling af te dwingen?

@ tha_one: nee geen modemverbinding in de pc's. dat is ouderwets ;-) daar doen we hier ook niet meer aan! ;)
  maandag 22 november 2010 @ 10:17:22 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004693
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).

Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
KPN zuigt niet er is gewoon een reden voor dit bedrag. Of je een rekening moet betalen zonder specificatie weet ik niet, het is wel netjes dat je een vooraankondiging krijgt van ze.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 22 november 2010 @ 10:17:26 #16
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89004697
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
Als de kosten gemaakt zijn in de periode van 9 november en 19 november, dan heb je het over vorige week :?

Een typefoutje, of niet? Als het geen typefoutje is, dan zou ik rustig even vragen om de specificatie.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89004706
quote:
3s.gif Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]



Nou ben ik helemaal geen fan van KPN maar als er gewoon heel veel gebeld is naar een ver land dan zal er ook gewoon betaald moeten worden natuurlijk. Daar is niets vreemds aan.
Ja maar lekker dat ze dat dan METEEN eisen zonder factuur te sturen.
Lekker klantvriendelijk
pi_89004712
quote:
5s.gif Op maandag 22 november 2010 10:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat nou zuigen... ze zijn zo fatsoenlijk om 'vreemd' verbruik te melden voordat de reguliere rekening komt. Ik vind dat behoorlijk netjes.
Ik vind het zeker ook netjes dat ze dit doen. Alleen vind ik het minder tof dat ze per direct vragen het te betalen zonder dat ik inzage heb gehad in die rekening. Want geld terugkrijgen is altijd meer werk om je gelijk te halen...
pi_89004726
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:15 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

:?

Gaat het om een vaste lijn?
Ja gaat om een vaste lijn. Heb ze net gebeld. Dus vandaar dat de dame zei dat het tussen 9 en 19 november was.
  maandag 22 november 2010 @ 10:19:13 #20
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_89004727
Ze moeten dat bedrag toch echt onderbouwen hoor. Je hebt recht op een factuur en een specificatie van de kosten.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_89004733
ik heb zo veel negatieve verhalen over KPN (direct en indirect) dat wil je niet weten.
Veel te duur, veel te log (lijken wel ambtenaren) en zeer onbehulpzaam.
  maandag 22 november 2010 @ 10:20:07 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004738
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:19 schreef jeoff het volgende:
ik heb zo veel negatieve verhalen over KPN (direct en indirect) dat wil je niet weten.
Veel te duur, veel te log (lijken wel ambtenaren) en zeer onbehulpzaam.
Vast wel, maar dat is hier niet relevant
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89004746
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Als de kosten gemaakt zijn in de periode van 9 november en 19 november, dan heb je het over vorige week :?

Een typefoutje, of niet? Als het geen typefoutje is, dan zou ik rustig even vragen om de specificatie.
Ik weet dat er veel gebeld is. Mijn vader zit momenteel in het buitenland. En mijn moeder heeft wel (vrijwel) dagelijks even contact met hem gehad. Maar zoveel vind ik ook enorm veel en zie dus voor deze periode liever eerst een specificatie voordat er tot betaling over gegaan wordt.
pi_89004763
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:20 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]



Ik weet dat er veel gebeld is. Mijn vader zit momenteel in het buitenland. En mijn moeder heeft wel (vrijwel) dagelijks even contact met hem gehad. Maar zoveel vind ik ook enorm veel en zie dus voor deze periode liever eerst een specificatie voordat er tot betaling over gegaan wordt.
Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 10:22:05 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_89004777
Ik zou eerst maar eens op een factuur vragen, voordat je zomaar gaat betalen. Weet je zeker dat ze hebben gezegd dat er vandaag betaald moet worden, zo zonder factuur?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_89004790
Waarom bel je ze niet en zeg je dat je niet betaalt zonder dat je een specificatie gezien hebt?
Het lijkt me een bijzonder vreemde gang van zaken als je een anonieme factuur binnen een dag moet betalen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_89004799
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:21 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:

[..]

Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.
Dat is misschien wel een goed plan.
In de brief staat alleen dat ik voor 22 november had moeten reageren. Is lastig als je de brief pas de 19e na werktijd krijgt. Maar vandaag dus gebeld. Staat overigens ook niet in de brief dat ik per direct zou moeten betalen. Alleen contact opnemen om afsluiting te voorkomen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 22 november 2010 @ 10:23:12 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89004803
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef jeoff het volgende:

[..]



Ja maar lekker dat ze dat dan METEEN eisen zonder factuur te sturen.
Lekker klantvriendelijk
Wie zegt dat deze niet vandaag of morgen in de bus zit?
Ben jij familie ofzo dat je zo agressief reageert.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_89004822
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 10:22 schreef Karina het volgende:
Ik zou eerst maar eens op een factuur vragen, voordat je zomaar gaat betalen. Weet je zeker dat ze hebben gezegd dat er vandaag betaald moet worden, zo zonder factuur?
Jup dat hebben ze net telefonisch gezegd! Ben eht daar dus ook niet mee eens :)
Dus vandaar dat ik even om advies kom vragen. Ben nog steeds ook achter de rechtsbijstand aan het aangaan. Maar krijg mn moeder niet te pakken voor de gegevens of de betreffende instantie voor rechtsbijstand.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 22 november 2010 @ 10:24:03 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89004824
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:23 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]



Dat is misschien wel een goed plan.
In de brief staat alleen dat ik voor 22 november had moeten reageren. Is lastig als je de brief pas de 19e na werktijd krijgt. Maar vandaag dus gebeld. Staat overigens ook niet in de brief dat ik per direct zou moeten betalen. Alleen contact opnemen om afsluiting te voorkomen.
Dus de soep is niet zo heet als dat die gegeten wordt. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 10:24:18 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89004833
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:23 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]



Dat is misschien wel een goed plan.
In de brief staat alleen dat ik voor 22 november had moeten reageren. Is lastig als je de brief pas de 19e na werktijd krijgt. Maar vandaag dus gebeld. Staat overigens ook niet in de brief dat ik per direct zou moeten betalen. Alleen contact opnemen om afsluiting te voorkomen.
En dat doen ze dus om nog meer kosten te voorkomen, als jullie er geen verklaring voor hebben.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 22 november 2010 @ 10:25:13 #32
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89004858
Vooralsnog ga ik mer maar van uit dat de kosten echt gemaakt zijn, gewoon dom dus. KPN zorgt dat de kosten niet meer uit de hand lopen.

Ik denk dat je wel een factuur/specificatie kan vragen, maar denk dat je toch moet gaan betalen.
pi_89004892
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En dat doen ze dus om nog meer kosten te voorkomen, als jullie er geen verklaring voor hebben.
verklaring is er in principe wel. maar wil wel eerst de specificatie zien, omdat het zo hoog is.
pi_89004908
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:25 schreef PiRANiA het volgende:
Vooralsnog ga ik mer maar van uit dat de kosten echt gemaakt zijn, gewoon dom dus. KPN zorgt dat de kosten niet meer uit de hand lopen.

Ik denk dat je wel een factuur/specificatie kan vragen, maar denk dat je toch moet gaan betalen.
Ik vind betalen ook niet zo erg. Want als die ksoten daadwerkelijk gemaakt zijn dan so be it.
Maar per direct en zonder factuur ben ik het niet mee eens :)
  maandag 22 november 2010 @ 10:27:58 #35
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89004911
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:26 schreef smurfinnetje78 het volgende:
verklaring is er in principe wel. maar wil wel eerst de specificatie zien, omdat het zo hoog is.
Dit is precies wat je tegen de dame of heer van KPN moet zeggen.

Opgelost :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 10:28:58 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_89004936
En dan? Die gesprekken zijn gevoerd. Helaas alleen niet tegen het goedkopere tarief m.b.v. Belkampioen, maar blijkbaar tegen het volle tarief. Als je moeder iedere dag contact heeft gehad met je vader dan zijn een paar minuten sneller om dan je denkt, vooral als je ook nog in je achterhoofd hebt dat je tegen een gereduceerd tarief belt.

Maar, zien jullie normaal gesproken maandelijks een specificatie van jullie rekening? Ik neem aan dat jullie die normaal gesproken niet krijgen dan wel bekijken, en dat het gewoon betaald wordt via automatische incasso?

Nu is er dus in 10 dagen een rekening ontstaan van 700 euro, en KPN brengt jullie daar netjes van op de hoogte. Dat jullie dat dan direct moeten betalen is niet netjes, maar ik betwijfel eerlijk gezegd of dat daadwerkelijk zo is gezegd, dat jullie NU moeten betalen. Ik vind het ook frappant dat het probleem blijkbaar is dat er geen specificatie is. Alsof het ineens wel prima is dat jullie 700 euro moeten betalen als jullie eerst een papiertje krijgen waar op staat op welke dagen voor hoe lang naar het buitenland is gebeld x tarief per minuut.

Het probleem is dat jullie blijkbaar toch niet via Belkampioen gebeld hebben, en ik denk niet dat dat de schuld is van KPN. Ik denk ook niet dat jullie spookrekeningen krijgen. Het is een geautomatiseerd iets. Het is niet zo dat een medewerker van KPN ineens maar denkt van 'goh laat ik die mensen eens vertellen dat ze 700 euro moeten betalen, gewoon voor de leuk'. Gevoerde gesprek vanuit jullie abonneenummer x tarief per minuut voor die aansluiting = totaalbedrag. Het is niet zo dat dat systeem zomaar dingen gaat verzinnen.

Het is zuur voor jullie, maar een gespecificeerde rekening gaat niets veranderen aan de hoogte van het bedrag, dus zitten te zeuren om een dergelijke specificatie levert ook niks op. Zorg gewoon dat die rekening betaald wordt, desnoods in termijnen, en zorg ervoor dat je moeder minder belt. Als je in 10 dagen 700 euro hebt verbeld dan bel je gemiddeld voor 70 euro per dag. Als je een euro per minuut moet betalen belt je moeder 1u10min per dag met je vader, maar ik vermoed dat het meer kost per minuut, dus als je niet oplet is die 700 euro helemaal niet zo gek.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 22 november 2010 @ 10:30:33 #37
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89004967
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:27 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ik vind betalen ook niet zo erg. Want als die ksoten daadwerkelijk gemaakt zijn dan so be it.
Maar per direct en zonder factuur ben ik het niet mee eens :)
Ik vind het maar een vaag verhaal eigenlijk.
kpn stuurt gewoonlijk einde van de maand een rekenening of automatische afschrijving.
Volgens mij moet toch betalingen gemist hebben of een vage betalingshistorie hebben wanneer ze zo gaan piepen.
pi_89004971
ok, KPN gaat dus niet mee werken aan een factuur. Want die kunnen ze niet maken.
En zij geven aan dat ze ons gewoon mogen afsluiten...En dat betwijfel ik.
Ze mogen volgens mij een melding maken over de te hoge kosten. Maar mogen ze dan ook afsluiten zonder dat we direct betalen? Ik wil namelijk toch echt eerst die rekening zien!
pi_89004981
Zij kunnen wel degelijk een gespecificeerde factuur toesturen. En vraag om een betalingsregeling en laat deze schriftelijk bevestigen.

[ Bericht 63% gewijzigd door vullis op 22-11-2010 10:32:38 (Edit vanwege niet alles gelezen te hebben.) ]
pi_89004991
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:27 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dit is precies wat je tegen de dame of heer van KPN moet zeggen.

Opgelost :)
Check mn laatste reactie. Dat heb ik net gezegd. Maar ze kunnen/willen dus geen factuur sturen. Dus moet hun geloven, betalen en daarna een factuur zoals die normaliter komt en dan controleren.
En anders gaan ze dus afsluiten...
  maandag 22 november 2010 @ 10:32:04 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89005010
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ok, KPN gaat dus niet mee werken aan een factuur. Want die kunnen ze niet maken.
En zij geven aan dat ze ons gewoon mogen afsluiten...En dat betwijfel ik.
Ze mogen volgens mij een melding maken over de te hoge kosten. Maar mogen ze dan ook afsluiten zonder dat we direct betalen? Ik wil namelijk toch echt eerst die rekening zien!
Ze kunnen geen specificatie afgeven? Dat lijkt mij baarlijke nonsens.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_89005036
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]



Ik vind het maar een vaag verhaal eigenlijk.
kpn stuurt gewoonlijk einde van de maand een rekenening of automatische afschrijving.
Volgens mij moet toch betalingen gemist hebben of een vage betalingshistorie hebben wanneer ze zo gaan piepen.
dat is beide niet het geval! :)
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 10:33:23 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_89005046
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ok, KPN gaat dus niet mee werken aan een factuur. Want die kunnen ze niet maken.
En zij geven aan dat ze ons gewoon mogen afsluiten...En dat betwijfel ik.
Ze mogen volgens mij een melding maken over de te hoge kosten. Maar mogen ze dan ook afsluiten zonder dat we direct betalen? Ik wil namelijk toch echt eerst die rekening zien!
Onzin. Die kunnen ze wel maken, want je kunt instellen dat je aan het eind van de maand gewoon een gespecificeerde rekening krijgt, en dat systeem kan die gegevens gewoon uitspugen. Of ze dat ook tussentijds kunnen weet ik niet, maar als ze een flag krijgen bij jullie aansluiting dat de kosten excessief oplopen dan kunnen ze ook zien waar dat door komt.

Ik denk dat je niet het hele verhaal vertelt. Er is vrijwel altijd een regeling te treffen, en als dat bij jullie niet gaat dan is daar een reden voor die ik hier niet lees. Ik denk daarom dat je niet het volledige verhaal vertelt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_89005061
quote:
11s.gif Op maandag 22 november 2010 10:32 schreef Copycat het volgende:

[..]


Ze kunnen geen specificatie afgeven? Dat lijkt mij baarlijke nonsens.
Nee kunnen ze niet. Zeggen ze. Ze kunnen zien blijkbaar dat de kosten tussen 9-19 november zo zijn opgelopen.
Ze kunnen het alleen niet versturen per mail/post de specificatie daarvan.
pi_89005079
Vraag om die betalingsregeling , hieraan moeten ze meewerken.Zo ben je niet direct alles kwijt bij eventuele fraude van een of ander vaag gebeuren.
pi_89005115
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]



Onzin. Die kunnen ze wel maken, want je kunt instellen dat je aan het eind van de maand gewoon een gespecificeerde rekening krijgt, en dat systeem kan die gegevens gewoon uitspugen. Of ze dat ook tussentijds kunnen weet ik niet, maar als ze een flag krijgen bij jullie aansluiting dat de kosten excessief oplopen dan kunnen ze ook zien waar dat door komt.

Ik denk dat je niet het hele verhaal vertelt. Er is vrijwel altijd een regeling te treffen, en als dat bij jullie niet gaat dan is daar een reden voor die ik hier niet lees. Ik denk daarom dat je niet het volledige verhaal vertelt.
Nou ik vertel wel degelijk het hele verhaal.
Er zijn nooit problemen met KPN geweest. Gem. hebben we maandkosten van tussen de 80-100e per maand. En dat wordt netjes afgeschreven zoals dit al jaren gebeurd.
Ik zou niet weten welke informatie ik niet verteld zou hebben. meer info is er gewoon echt niet.
De mensen van de collections afdeling zijn momenteel niet bereidwillig om mee te werken en denken aan hoe dit wel verder kan. Heb inmiddels wel een ander nummer gekregen waarmee ik nu ga bellen om te kijken wat daar de mogelijkheden van zijn!
  maandag 22 november 2010 @ 10:37:44 #47
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005161
quote:
11s.gif Op maandag 22 november 2010 10:32 schreef Copycat het volgende:
Ze kunnen geen specificatie afgeven? Dat lijkt mij baarlijke nonsens.
Wat een prachtig woord O+

Ik vind het een raar verhaal... Owkee, ik snap dat KPN aan de bel trekt als er ineens onverwacht hoge kosten gemaakt worden. Ik snap dat KPN ze betaald wil hebben. Maar om om ¤ 700 zulke ophef te maken? Was het nou ¤ 7.000, dan kon ik het me voorstellen.

Hebben ze ook verteld hoe je het moet betalen zonder factuur? Ik neem aan naar P867600 o.v.v. het telefoonnnummer. Maar hoe gaat het superautomatische systeem van KPN dat verwerken? Als er geen openstaande factuur tegenover staat, wordt het net zo hard teruggestort.

Strange...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89005192
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:21 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:

[..]

Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.
Geprobeerd met de afdeling die de brief heeft gestuurd. Doen ze niet.
Heb nu een ander nr dus die ga ik zo proberen.

Iemand gaf hier een berekening van de gegevens/uren. En dat geloof ik ook wel. Maar ik vind het niet netjes dat ze nu per direct vragen om de betaling te doen terwijl ik verder niks weet/gezien heb van facturen/specificaties.
pi_89005223
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wat een prachtig woord O+

Ik vind het een raar verhaal... Owkee, ik snap dat KPN aan de bel trekt als er ineens onverwacht hoge kosten gemaakt worden. Ik snap dat KPN ze betaald wil hebben. Maar om om ¤ 700 zulke ophef te maken? Was het nou ¤ 7.000, dan kon ik het me voorstellen.

Hebben ze ook verteld hoe je het moet betalen zonder factuur? Ik neem aan naar P867600 o.v.v. het telefoonnnummer. Maar hoe gaat het superautomatische systeem van KPN dat verwerken? Als er geen openstaande factuur tegenover staat, wordt het net zo hard teruggestort.

Strange...
Het is iig een ander rekeningnr. iets met 2059... ovv vooruitbetaling telnr zou het moeten...
  maandag 22 november 2010 @ 10:40:30 #50
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89005236
Kun je die gespecificeerde factuur tegenwoording niet gewoon online bekijken op "mijnKPN" ?
  maandag 22 november 2010 @ 10:41:26 #51
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89005259
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:39 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het is iig een ander rekeningnr. iets met 2059... ovv vooruitbetaling telnr zou het moeten...
Het klinkt bijna als oplichting.
  maandag 22 november 2010 @ 10:41:37 #52
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005265
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:39 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het is iig een ander rekeningnr. iets met 2059... ovv vooruitbetaling telnr zou het moeten...
En welk telefoonnummer heb je in hemelsnaam gebeld dan?

Anywayzzzz.... ik zou maar mooi betalen op het vaste rekeningnummer van KPN!

Weet je zeker dat je niet genaaid wordt door een of andere slimmerd?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 22 november 2010 @ 10:43:24 #53
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005316
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:41 schreef Daniel1976 het volgende:
Het klinkt bijna als oplichting.
Precies... :@

Ik ken deze wijze van handelen helemaal niet van KPN.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 22 november 2010 @ 10:43:40 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89005324
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:41 schreef ElisaB het volgende:

Weet je zeker dat je niet genaaid wordt door een of andere slimmerd?
Dat gevoel krijg ik ook meer en meer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 22 november 2010 @ 10:44:28 #55
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89005353
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:43 schreef ElisaB het volgende:
Precies... :@

Ik ken deze wijze van handelen helemaal niet van KPN.
Nee precies en zelfs al bel je 10.000 EURO in de maand. Dan nog sluiten ze je pas af na 3 maanden wanbetalen volgens mij. Tussentijds betalen, in mijn 34 jarige leven nog nooit van gehoord.
  maandag 22 november 2010 @ 10:45:44 #56
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005377
quote:
11s.gif Op maandag 22 november 2010 10:43 schreef Copycat het volgende:
Dat gevoel krijg ik ook meer en meer.
Dat zou ook verklaren waarom het ineens snel snel moet. Dit werkt natuurlijk maar een paar dagen (en in het weekend kan niemand de echte KPN bellen). Wie weet hoeveel mensen de brief hebben gehad en ineens betalen :D

Ben erg benieuwd naar het telefoonnummer. En TS: bel even naar het echte telefoonnummer van KPN. Best kans dat je de honderdveertigste bent dit uur O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89005401
Het gironummer dat begint met 2059XXX staat nrmaal ook boven de facturen en specificaties die we standaard krijgen...
En ik heb naar een 010-45XXXXX gebeld.
  maandag 22 november 2010 @ 10:47:12 #58
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005409
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:44 schreef Daniel1976 het volgende:
Nee precies en zelfs al bel je 10.000 EURO in de maand. Dan nog sluiten ze je pas af na 3 maanden wanbetalen volgens mij. Tussentijds betalen, in mijn 34 jarige leven nog nooit van gehoord.
Nee en zeker niet om ¤ 700. Recent is een oom van mij overleden. Die woonde aan het andere eind van de wereld. Mijn ouders hebben flinke tijden aan de telefoon gezeten om de nalatenschap te regelen met de vrienden aan de andere kant. Je wilt niet weten wat een telefoonrekening dat heeft opgeleverd. Maar van KPN hebben ze niets gehoord hoor :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 22 november 2010 @ 10:47:46 #59
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005417
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:46 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het gironummer dat begint met 2059XXX staat nrmaal ook boven de facturen en specificaties die we standaard krijgen...
En ik heb naar een 010-45XXXXX gebeld.
Bel nou maar eens gewoon met 0900 - 0224 (of zoiets... kan ook 0800 - 0244 zijn).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89005418
Wat is volgens jullie het echte nr? Mag in een PM :)
Ik ken alleen nog een 0900 nr maar die was te druk en werd de verbinding weer verbroken.

Ok ik moet ff rennen. Doktersafspraak. Ben hopelijk binnen een uur weer terug met meer nieuws,
pi_89005428
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
Zijn je ouders niet gewoon al papierloos voor KPN? Maak een Mijn KPN account aan en zorg dat je online de facturen in kan zien. Krijgen je ouders überhaupt nog wel facturen van KPN? Ik denk het niet namelijk.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 10:48:26 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_89005431
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:43 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Precies... :@

Ik ken deze wijze van handelen helemaal niet van KPN.
Dit is inderdaad een rare situatie.. is het niet toevallig Belkampioen? Want zij zouden er tussen zitten.. Maar ja, als TS zegt dat ze belt met KPN dan belt ze met KPN..

TS, vertel eens? Wat voor telefoonnummer bel jij als je naar KPN belt?

Overigens, mooie opmerking van iemand hier, waarom direct betalen? Aan het eind van de maand wordt de factuur opgemaakt. Dit creeert een open post in het systeem, waar een betaling tegenover gesteld moet worden om die open post dicht te boeken. Maar, die open post komt pas op moment van factureren, en die factuur is er nog niet, want die 700 euro gaat over de periode van 10 dagen, niet over de periode van een maand. Maw, de kosten voor de maand november zouden nog hoger moeten zijn (de binnenlandse gesprekken etc). Als jij de betaling per nu moet voldoen dan zou dat in het systeem van KPN betekenen dat er een bedrag binnen komt op een klantnummer waar geen open post staat, dus die post wordt a conto geregistreerd. En als die open post er wel is, dan moeten ze ook een factuur kunnen overleggen, immers, die is dan klaar.

Het zou zomaar kunnen zijn dat je genaaid wordt door dat Belkampioen.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 22 november 2010 @ 10:49:42 #63
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005452
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:47 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Wat is volgens jullie het echte nr? Mag in een PM :)
Ik ken alleen nog een 0900 nr maar die was te druk en werd de verbinding weer verbroken.

Ok ik moet ff rennen. Doktersafspraak. Ben hopelijk binnen een uur weer terug met meer nieuws,
www.kpn.com en dan zoeken op klantenservice :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89005505
0900 - 0244 is nummer van klantenservice KPN :)
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 22 november 2010 @ 10:51:57 #65
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005514
Factuur en betaling: 0900-0244
¤ 0,10 /min ** 8.00 - 22.00 uur, dagelijks ***
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89005527
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:44 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]



Nee precies en zelfs al bel je 10.000 EURO in de maand. Dan nog sluiten ze je pas af na 3 maanden wanbetalen volgens mij. Tussentijds betalen, in mijn 34 jarige leven nog nooit van gehoord.
Ze doen het wel eens met mobiele aansluitingen, maar goed...

Enige wat kan zijn is dat KPN een brief stuurt met daarin een melding dat er een uitzonderlijk belgedrag is. Dit doen ze gewoon als waarschuwing, maar daarna wordt er gewoon aan het einde van de periode een factuur verstuurd die je moet betalen. Ze kunnen aanbieden dat je al een deel betaald om de rekening niet zo hoog te laten zijn, maar daar hoef je niet aan mee te werken.

Het verhaal klinkt een beetje als heel erg los zand. Ga anders gewoon naar een Primafoon winkel toe en laat het daar even uitzoeken. Want iets moeten voldoen zonder factuur gaat hem niet worden natuurlijk!
  maandag 22 november 2010 @ 10:52:14 #67
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005528
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:51 schreef kebabkever het volgende:
0900 - 0244 is nummer van klantenservice KPN :)
Ja, dat dus :')
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89005557
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:46 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het gironummer dat begint met 2059XXX staat nrmaal ook boven de facturen en specificaties die we standaard krijgen...
En ik heb naar een 010-45XXXXX gebeld.
Dan heb je 100% zeker geen factuur van KPN ontvangen, maar van zo'n tussen bedrijf als Pretium oid...
pi_89005573
En ik heb overigens een goeie vriend van mij die werkt bij KPN factuur en betalingen. En die zegt dat KPN nooit zo te werk gaat. En dat er nooit wordt gevraagd om direct een betaling te voldoen. Ongeacht de hoogte van het bedrag!
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 22 november 2010 @ 10:54:51 #70
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005601
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:54 schreef kebabkever het volgende:
En ik heb overigens een goeie vriend van mij die werkt bij KPN factuur en betalingen. En die zegt dat KPN nooit zo te werk gaat. En dat er nooit wordt gevraagd om direct een betaling te voldoen. Ongeacht de hoogte van het bedrag!
Zo, opgelost _O_

Toch die Belkampioen *O*

Nee, toch niet, want:

quote:
Voor contact met één van onze helpdesk-medewerkers kunt u een bericht sturen via ons contactformulier of u kunt bellen naar 020 200 85 22.
Da's dus 020....
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 22 november 2010 @ 10:55:36 #71
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89005616
l ik de belkosten? Krijg ik een rekening thuis?

Nee, u betaalt gewoon via uw normale telefoonrekening. Op uw telefoonrekening staan de kosten vermeldt als 0900-(informatie)nummer. Bij uw provider kunt u hiervan een specificatie opvragen.

http://www.belkampioen.nl/faq_belkampioen/536/
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_89005620
Klinkt als een vorm van oplichting.
pi_89005621
Volgende vraag: of je gerechterlijke stappen kunt ondernemen tegen de belkampioen?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 22 november 2010 @ 10:57:07 #74
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005657
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:55 schreef Razor21 het volgende:
l ik de belkosten? Krijg ik een rekening thuis?

Nee, u betaalt gewoon via uw normale telefoonrekening. Op uw telefoonrekening staan de kosten vermeldt als 0900-(informatie)nummer. Bij uw provider kunt u hiervan een specificatie opvragen.

http://www.belkampioen.nl/faq_belkampioen/536/
Maar waarom dan een 010-nummer als de helpdesk van Belkampioen op 020 zit.... -O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89005669
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zo, opgelost _O_

Toch die Belkampioen *O*

Nee, toch niet, want:

[..]

Da's dus 020....

Ja maar wat heeft belkampioen te doen met KPN?

Citaat:
Nee, u betaalt gewoon via uw normale telefoonrekening. Op uw telefoonrekening staan de kosten vermeldt als 0900-(informatie)nummer. Bij uw provider kunt u hiervan een specificatie opvragen.

Citaat #2 belkampioen:

Voor contact met één van onze helpdesk-medewerkers kunt u een bericht sturen via ons contactformulier of u kunt bellen naar 020 200 85 22.
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 22 november 2010 @ 10:59:50 #76
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89005738
Bij SIDN : https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/?domain=belkampioen

(even uitgebreid zoeken aanvinken).
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  maandag 22 november 2010 @ 11:00:53 #77
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005758
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:57 schreef kebabkever het volgende:
Ja maar wat heeft belkampioen te doen met KPN?
Geen idee eigenlijk :D

Het zal Belkampioen ook niet zijn geweest, want die krijgen gewoon hun geld van KPN. Hmmm.... blijft een raar verhaal! Ik denk (zomaar) dat er iemand bij Belkampioen werkt die kan zien dat er ongewoon veel gebeld wordt en die dacht: Ik ga donderdag eens een lijstje maken, dan stuur ik aan het einde van de dag een brief naar alle mensen die veel hebben gebeld en dan ga ik maandag op mijn rekening kijken hoeveel knuppels er betaald hebben _O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89005787
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk :D

Het zal Belkampioen ook niet zijn geweest, want die krijgen gewoon hun geld van KPN. Hmmm.... blijft een raar verhaal! Ik denk (zomaar) dat er iemand bij Belkampioen werkt die kan zien dat er ongewoon veel gebeld wordt en die dacht: Ik ga donderdag eens een lijstje maken, dan stuur ik aan het einde van de dag een brief naar alle mensen die veel hebben gebeld en dan ga ik maandag op mijn rekening kijken hoeveel knuppels er betaald hebben _O-
:D :D

Helaas zijn er genoeg mensen die zonder enig nadenken betalen
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_89005829
Domeinnaam belkampioen.nl
Status actief
Houder Van Kasteel Telecommunicatie B.V.

Van kasteel Telecommunicatie B.V. Ook weer zo'n bedrijf dat niet te googlen is.
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 22 november 2010 @ 11:03:29 #80
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89005830
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:59 schreef Razor21 het volgende:
Bij SIDN : https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/?domain=belkampioen

(even uitgebreid zoeken aanvinken).
postmaster@afspreeklijn.nl
moet je eens voor de grap surfen naar http://www.afspreeklijn.nl
Vage toko
  maandag 22 november 2010 @ 11:03:38 #81
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005836
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:01 schreef kebabkever het volgende:
:D :D

Helaas zijn er genoeg mensen die zonder enig nadenken betalen
Yups. Het werkt :Y

Mijn beste gok is: óf de ouders van TS zijn notoire wanbetalers en KPN is het zat, óf de ouders van TS worden genaaid.

Ik zou bellen met het 0900-nummer van KPN (als het niet meer zo druk is) en rustig aanhoren wat ze daar te zeggen hebben. Verder zou ik het 010-nummer hier gewoon posten (want er is niets stiekems aan als dat gewoon een nummer van KPN is).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89005855
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:03 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]



postmaster@afspreeklijn.nl
moet je eens voor de grap surfen naar http://www.afspreeklijn.nl
Vage toko
:{
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 22 november 2010 @ 11:05:03 #83
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89005885
De toko wordt steeds vager: let op:

http://www.aboutus.org/SingleCam.nl
pi_89005903
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:05 schreef Daniel1976 het volgende:
De toko wordt steeds vager: let op:

http://www.aboutus.org/SingleCam.nl
Moet je dit is zien:

Registrar Empetrum Web Solutions

Google is op Empetrum Web Solutions

Krijg je dit als resultaat:
http://www.empetrum.nl/
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_89005915
quote:
Op maandag 22 november 2010 10:48 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]



Zijn je ouders niet gewoon al papierloos voor KPN? Maak een Mijn KPN account aan en zorg dat je online de facturen in kan zien. Krijgen je ouders überhaupt nog wel facturen van KPN? Ik denk het niet namelijk.
ja ze krijgen maandelijkse specificaties! Op papier per post.
De brief was ook wel een beetje amateuristisch wel met een kpn logo, maar niet de kantoorgegevens kloppende bij het telnr en raar gevouwen in een enveloppe..
  maandag 22 november 2010 @ 11:06:39 #86
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89005925
En dit hoort er ook bij:

http://www.albacom.nl/

Is dit niet toevallig het imperium van een net afgetreden pvv'er? :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 22 november 2010 @ 11:07:33 #87
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89005952
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:06 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

ja ze krijgen maandelijkse specificaties! Op papier per post.
De brief was ook wel een beetje amateuristisch wel met een kpn logo, maar niet de kantoorgegevens kloppende bij het telnr en raar gevouwen in een enveloppe..
Dan zou ik KPN helemaal bellen en zeggen dat iemand fraudeert onder hun naam. :D
Eens kijken hoe snel ze dan kunnen werken. :P
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_89005959
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:06 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

ja ze krijgen maandelijkse specificaties! Op papier per post.
De brief was ook wel een beetje amateuristisch wel met een kpn logo, maar niet de kantoorgegevens kloppende bij het telnr en raar gevouwen in een enveloppe..
Scan die brief is in.. en post em is. En laat je even jou gegevens weg. Zodat we de brief kunnen zien :)
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 11:08:18 #89
9859 crew  Karina
Woman
pi_89005975
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:06 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

ja ze krijgen maandelijkse specificaties! Op papier per post.
De brief was ook wel een beetje amateuristisch wel met een kpn logo, maar niet de kantoorgegevens kloppende bij het telnr en raar gevouwen in een enveloppe..
Ik zou inderdaad met de brief naar de Primafoonwinkel gaan en dit uit laten zoeken, want het lijkt er steeds meer op dat je ouders besodemieterd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karina op 22-11-2010 12:20:13 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 22 november 2010 @ 11:08:29 #90
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89005980
Kun je niet via de Opta (die gaat toch over Telecom) vragen of dit bedrijf "zuiver" is?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_89005984
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:07 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Dan zou ik KPN helemaal bellen en zeggen dat iemand fraudeert onder hun naam. :D
Eens kijken hoe snel ze dan kunnen werken. :P
En daarnaast stuurt KPN geen papieren facturen meer, MITS anders aangegeven. Facturen krijg je in de mailbox van de abbonomenthouder!
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 22 november 2010 @ 11:09:08 #92
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89006006
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:06 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ja ze krijgen maandelijkse specificaties! Op papier per post.
De brief was ook wel een beetje amateuristisch wel met een kpn logo, maar niet de kantoorgegevens kloppende bij het telnr en raar gevouwen in een enveloppe..
Dude... you are being screwed *O*

Niet meer druk over maken en zéker niet gaan betalen. Je bent zojuist saved by the bell, want iemand probeert je paps en mams geld afhandig te maken :)

Leve FOK!; en weer een tevreden klant O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89006022
quote:
Op maandag 22 november 2010 10:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]



Dit is inderdaad een rare situatie.. is het niet toevallig Belkampioen? Want zij zouden er tussen zitten.. Maar ja, als TS zegt dat ze belt met KPN dan belt ze met KPN..

TS, vertel eens? Wat voor telefoonnummer bel jij als je naar KPN belt?

Overigens, mooie opmerking van iemand hier, waarom direct betalen? Aan het eind van de maand wordt de factuur opgemaakt. Dit creeert een open post in het systeem, waar een betaling tegenover gesteld moet worden om die open post dicht te boeken. Maar, die open post komt pas op moment van factureren, en die factuur is er nog niet, want die 700 euro gaat over de periode van 10 dagen, niet over de periode van een maand. Maw, de kosten voor de maand november zouden nog hoger moeten zijn (de binnenlandse gesprekken etc). Als jij de betaling per nu moet voldoen dan zou dat in het systeem van KPN betekenen dat er een bedrag binnen komt op een klantnummer waar geen open post staat, dus die post wordt a conto geregistreerd. En als die open post er wel is, dan moeten ze ook een factuur kunnen overleggen, immers, die is dan klaar.

Het zou zomaar kunnen zijn dat je genaaid wordt door dat Belkampioen.
daarom wil ik ook inzien wat en hoe. Ze kunnen je waarschuwen als je te veel kosten maakt. Maar afsluiten?? Over de zelfde maand als de waarschuwing?? Volgens mij kan/mag dat niet. En idd 700e is geen 7000 of meer.
Ik had net ook de naam van de afdeling ergens neer gezet. Is volgens mij ook wel een rare afdelingsnaam die over facturen e betalingen gaan...
  maandag 22 november 2010 @ 11:10:18 #94
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89006032
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:09 schreef ElisaB het volgende:
Dude... you are being screwed *O*

Niet meer druk over maken en zéker niet gaan betalen. Je bent zojuist saved by the bell, want iemand probeert je paps en mams geld afhandig te maken :)

Leve FOK!; en weer een tevreden klant O+
Als je ze nog leuk trapje na wil geven. Dan bel je dat nummer nog een keer en dan vertel je even dat je ze aan gaat geven bij de politie en de kpn.
  maandag 22 november 2010 @ 11:10:31 #95
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89006040
Nu wil ik helemaal dat 010-nummer wel weten, want dan ga ik ze bellen _O-

Met de OPTA-opsporingsdiens. Wilt u zorgen dat iedereen in het pand over 5 minuten met de jas aan klaar staat? U belazert de boel en u wordt allen opgehaald voor verhoor O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 22 november 2010 @ 11:10:35 #96
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89006042
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:09 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

daarom wil ik ook inzien wat en hoe. Ze kunnen je waarschuwen als je te veel kosten maakt. Maar afsluiten?? Over de zelfde maand als de waarschuwing?? Volgens mij kan/mag dat niet. En idd 700e is geen 7000 of meer.
Ik had net ook de naam van de afdeling ergens neer gezet. Is volgens mij ook wel een rare afdelingsnaam die over facturen e betalingen gaan...
Kun je die brief niet inscannen (uiteraard zonder prive gegevens) ben erg benieuwd nu.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_89006047
quote:
Op maandag 22 november 2010 10:51 schreef ElisaB het volgende:
Factuur en betaling: 0900-0244
¤ 0,10 /min ** 8.00 - 22.00 uur, dagelijks ***
thnx ga straks bellen als ik weer thuis ben.
pi_89006056
Dan zou ik eerst de houder van het telefoonnummer achterhalen en inderdaad aangifte gaan doen van deze scam.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  maandag 22 november 2010 @ 11:11:07 #99
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89006058
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:10 schreef ElisaB het volgende:
Nu wil ik helemaal dat 010-nummer wel weten, want dan ga ik ze bellen _O-

Met de OPTA-opsporingsdiens. Wilt u zorgen dat iedereen in het pand over 5 minuten met de jas aan klaar staat? U belazert de boel en u wordt allen opgehaald voor verhoor O+
Goed plan, lijkt me enorm leuk!

Neem je het gesprek op?

OPTA is idd een goeie
pi_89006061
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dude... you are being screwed *O*

Niet meer druk over maken en zéker niet gaan betalen. Je bent zojuist saved by the bell, want iemand probeert je paps en mams geld afhandig te maken :)

Leve FOK!; en weer een tevreden klant O+
ow en btw even dit:

http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,296.1,,0,0.63

Locatie van kasteel telecommunicatie B.V. In het harde. Overigens vlak bij mij (Zwolle)
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  Forum Admin maandag 22 november 2010 @ 11:11:50 #101
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_89006084
We gaan voorbij aan het feit dat er wel veel gebeld is naar het buitenland. Er zal toch aan iemand betaald moeten worden.
  maandag 22 november 2010 @ 11:12:21 #102
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89006096
Kan er trouwens even een korte samenvatting gemaakt worden door iemand?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_89006125
quote:
3s.gif Op maandag 22 november 2010 11:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
We gaan voorbij aan het feit dat er wel veel gebeld is naar het buitenland. Er zal toch aan iemand betaald moeten worden.
Jij wil een "bedrijf" met zo'n website als deze:

http://www.albacom.nl/

100% geloven op hun gecrediteerde telefoonrekening? :')
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 22 november 2010 @ 11:13:13 #104
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89006129
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_89006136
quote:
3s.gif Op maandag 22 november 2010 11:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
We gaan voorbij aan het feit dat er wel veel gebeld is naar het buitenland. Er zal toch aan iemand betaald moeten worden.
Maar de kans is klein dat er voor een bedrag van 700 euro is gebeld en al helemaal dat je dat als een tussentijdse betaling moet voldoen, gesommeerd door een amateuristisch briefje uit naam van KPN met een afwijkend telefoon- en bankrekeningnummer.

Het is gewoon geen KPN! Zoveel is duidelijk. Welke oplichters er exact achter zitten weten we nog niet, maar dat valt uit te zoeken.

[ Bericht 30% gewijzigd door aloe_vera op 22-11-2010 11:18:58 ]
  maandag 22 november 2010 @ 11:13:51 #106
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89006153
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_89006154
quote:
3s.gif Op maandag 22 november 2010 11:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
We gaan voorbij aan het feit dat er wel veel gebeld is naar het buitenland. Er zal toch aan iemand betaald moeten worden.
Maar dan wel aan KPN en niet aan één of ander dubieus bedrijf wat nogal vaag over specificaties doet.
KPN kan zonder al te veel problemen een specificatie sturen, wanneer de brief daar vandaan komt is het na een telefoontje een fluitje van een cent op te lossen.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_89006169
quote:
Op maandag 22 november 2010 10:54 schreef kebabkever het volgende:
En ik heb overigens een goeie vriend van mij die werkt bij KPN factuur en betalingen. En die zegt dat KPN nooit zo te werk gaat. En dat er nooit wordt gevraagd om direct een betaling te voldoen. Ongeacht de hoogte van het bedrag!
ok ik ga straks wel even naar een primafoonwinkel. Dat is misschien sneller. Thnx voor deze info. To be continued :) als ik levend bij de huisarts vandaan kom ;)
wat een gezeik als dit nep is!
  maandag 22 november 2010 @ 11:14:14 #109
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89006172
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:13 schreef Razor21 het volgende:
http://www.opta.nl/nl/reg(...)=belkampioen&x=0&y=0

Zijn niet bekend bij de opta
Ja maar, ja maar, ja maar Albacom wel
http://www.opta.nl/nl/reg(...)uery=albacom&x=0&y=0
  Forum Admin maandag 22 november 2010 @ 11:14:30 #110
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_89006179
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:13 schreef kebabkever het volgende:

[..]



Jij wil een "bedrijf" met zo'n website als deze:

http://www.albacom.nl/

100% geloven op hun gecrediteerde telefoonrekening? :')
Geloven niet. Maar als dat bedrijf bijvoorbeeld 20 euro per minuut wil rekenen en de ouders van de TS toch van hun "service" gebruik hebben gemaakt zal er toch betaald moeten worden.
  maandag 22 november 2010 @ 11:16:03 #111
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89006230
quote:
3s.gif Op maandag 22 november 2010 11:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
We gaan voorbij aan het feit dat er wel veel gebeld is naar het buitenland. Er zal toch aan iemand betaald moeten worden.
Volgens mij wordt er gewoon keurig aan het einde van de maand betaald aan KPN. Geen vuiltje aan de lucht :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89006231
quote:
3s.gif Op maandag 22 november 2010 11:14 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]



Geloven niet. Maar als dat bedrijf bijvoorbeeld 20 euro per minuut wil rekenen en de ouders van de TS toch van hun "service" gebruik hebben gemaakt zal er toch betaald moeten worden.
Dan nog bestaat er zoietrs in het nederlands recht als "het redelijke"
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_89006269
quote:
Op maandag 22 november 2010 11:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Yups. Het werkt :Y

Mijn beste gok is: óf de ouders van TS zijn notoire wanbetalers en KPN is het zat, óf de ouders van TS worden genaaid.

Ik zou bellen met het 0900-nummer van KPN (als het niet meer zo druk is) en rustig aanhoren wat ze daar te zeggen hebben. Verder zou ik het 010-nummer hier gewoon posten (want er is niets stiekems aan als dat gewoon een nummer van KPN is).
laten we het op genaaid houden ;! Betalen doen ze altijd met alles. Liever eerder e te vaak dan te laat. Mn moeder zou dit ook gewoon btaald hebben maar ik vertrouw zulke dingen niet met direct betalen en geen facturen!
  Forum Admin maandag 22 november 2010 @ 11:17:34 #114
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_89006273
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:16 schreef kebabkever het volgende:

[..]



Dan nog bestaat er zoietrs in het nederlands recht als "het redelijke"
Het bedrijf dwingt je toch niet van hun service gebruik te maken? Er operen wel meer onredelijke bedrijven in mijn optiek.
  maandag 22 november 2010 @ 11:17:38 #115
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89006278
quote:
3s.gif Op maandag 22 november 2010 11:14 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Geloven niet. Maar als dat bedrijf bijvoorbeeld 20 euro per minuut wil rekenen en de ouders van de TS toch van hun "service" gebruik hebben gemaakt zal er toch betaald moeten worden.
Ja mopje, maar als je via Belkampioen belt, dan wordt er gewoon afgerekend met KPN. Dus moet er gewoon betaald worden aan KPN.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Forum Admin maandag 22 november 2010 @ 11:18:18 #116
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_89006296
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:17 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja mopje, maar als je via Belkampioen belt, dan wordt er gewoon afgerekend met KPN. Dus moet er gewoon betaald worden aan KPN.
Eens. Ik ben erg benieuwd naar het "verhaal" van dit bedrijf.
pi_89006314
trouwens:

http://www.aboutus.org/SingleCam.nl

Daar staat als adres admiraal helfrich 1 in Leiden. Maar volgens google maps ligt dit dus in het harde :S En niet in Leiden...
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_89006338
quote:
3s.gif Op maandag 22 november 2010 11:14 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]



Geloven niet. Maar als dat bedrijf bijvoorbeeld 20 euro per minuut wil rekenen en de ouders van de TS toch van hun "service" gebruik hebben gemaakt zal er toch betaald moeten worden.
Dan nog is het op zijn minst bijzonder dat er nep KPN brieven worden verstuurd.

"De brief was ook wel een beetje amateuristisch wel met een kpn logo, maar niet de kantoorgegevens kloppende bij het telnr en raar gevouwen in een enveloppe.." met andere telefoon- en bankrekeningnummers....
pi_89006363
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:18 schreef kebabkever het volgende:
trouwens:

http://www.aboutus.org/SingleCam.nl

Daar staat als adres admiraal helfrich 1 in Leiden. Maar volgens google maps ligt dit dus in het harde :S En niet in Leiden...
edit foutje
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 22 november 2010 @ 11:22:28 #120
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_89006421
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:19 schreef aloe_vera het volgende:

[..]



Dan nog is het op zijn minst bijzonder dat er nep KPN brieven worden verstuurd.

"De brief was ook wel een beetje amateuristisch wel met een kpn logo, maar niet de kantoorgegevens kloppende bij het telnr en raar gevouwen in een enveloppe.." met andere telefoon- en bankrekeningnummers....
Precies. Alle alarmbellen moeten gaan rinkelen als je zo'n vreemde brief ontvangt. En dan is het dus zaak direct naar het échte KPN-nummer te bellen, niet die nummers die op die brief staan natuurlijk.
  maandag 22 november 2010 @ 11:30:00 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89006651
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vaag verhaal eigenlijk.
kpn stuurt gewoonlijk einde van de maand een rekenening of automatische afschrijving.
Volgens mij moet toch betalingen gemist hebben of een vage betalingshistorie hebben wanneer ze zo gaan piepen.
Dat dus... vriendelijk dat ze je op de hoogte stellen als je belgedrag ineens anders is dan normaal, maar als je zelf zegt dat dat klopt zou ik niet weten waarom je ineens per direct een bedrag zou moeten betalen voordat er een rekening komt, zeker als je een trouwe klant bent die niet bekend staat om betalingsproblemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_89006784
Wat is het nummer dat je moest bellen volgens die brief, en wat is het rekeningnummer? Volgens mij kon dit wel eens een oplichter zijn, of gebruiken jullie geen automatische incasso?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 22 november 2010 @ 11:35:02 #123
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89006837
quote:
11s.gif Op maandag 22 november 2010 10:32 schreef Copycat het volgende:
Ze kunnen geen specificatie afgeven? Dat lijkt mij baarlijke nonsens.
Inderdaad.

Google eens het KPN nummer en bel dat nummer, niet het nummer dat in die brief staat. Het is complete onzin dat je dat zou moeten gaan betalen zonder een specificatie. KPN doet echt niet zo moeilijk over dat soort dingen en dit ruikt naar een paar oplichters die mensen geld af proberen te troggelen. Ik geloof ook niet dat een bedrijf als KPN moeilijk zou doen over een betalingsregeling.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_89007067
Conclusie is dat TS dus een brief krijgt om per direct een rekening te betalen van cira ¤700 euro.

Na enig onderzoek blijkt dit niet te kloppen van KPN verwacht nooit dat een klant een rekening direct moet betalen. Ouders van TS zijn geen wanbetalers en schijnen een dienst te hebben van de belkampioen.

-knip-

Dus of het bedrijf links is houder van belkampioen. Of het adres bestaat niet...

[ Bericht 23% gewijzigd door Sjeen op 22-11-2010 12:16:38 (niet doen) ]
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 22 november 2010 @ 11:44:04 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89007084
quote:
3s.gif Op maandag 22 november 2010 11:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
We gaan voorbij aan het feit dat er wel veel gebeld is naar het buitenland. Er zal toch aan iemand betaald moeten worden.
Dat ontkent ook niemand, en de ouders van TS zijn ook bereidwillig genoeg, maar waarom direct gaan betalen aan een bedrijf dat normaal altijd de rekeningen op tijd betaald krijgt als ze een factuur sturen, en nu uit het niets ineens dreigen met afsluiting zonder een factuur te hebben gestuurd?

Het ziet er idd naar uit dat iemand probeert de ouders van TS op te lichten, zeker gezien het rekeningnummer en telefoonnummer geen standaard KPN-nummers zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_89007121


[ Bericht 50% gewijzigd door Sjeen op 22-11-2010 12:16:52 ]
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_89007854
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:20 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]



Ik weet dat er veel gebeld is. Mijn vader zit momenteel in het buitenland. En mijn moeder heeft wel (vrijwel) dagelijks even contact met hem gehad. Maar zoveel vind ik ook enorm veel en zie dus voor deze periode liever eerst een specificatie voordat er tot betaling over gegaan wordt.
Buitenland bellen kan overigens echt duur zijn, mijn vader heeft op een zakenreis van 3 dagen in Libanon voor 600 euro verbeld, dat was iets van 2,50/min ofzo. Bellen naar landen buiten europa is een stuk prijziger, en valt meestal buiten de diverse bundels etc. Bellen naar sommige eilanden in Oceanië kost ~¤10/min, dus echt bizar veel is het nou ook weer niet als hij net in 1 van die landen zit die buiten de diverse bundels vallen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 22 november 2010 @ 12:13:22 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89007953
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Buitenland bellen kan overigens echt duur zijn, mijn vader heeft op een zakenreis van 3 dagen in Libanon voor 600 euro verbeld, dat was iets van 2,50/min ofzo. Bellen naar landen buiten europa is een stuk prijziger, en valt meestal buiten de diverse bundels etc. Bellen naar sommige eilanden in Oceanië kost ~¤10/min, dus echt bizar veel is het nou ook weer niet als hij net in 1 van die landen zit die buiten de diverse bundels vallen.
Jij hebt het over mobiel bellen... de ouders van TS hebben gewoon met hun vaste telefoon naar het buitenland gebeld.

Kan ook wel duur zijn, maar valt over het algemeen nogal mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 12:17:14 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89008057
Geen heksenjachten, posten van gegevens etc...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 22 november 2010 @ 12:17:47 #130
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89008078
Zie hierboven. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 12:18:18 #131
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_89008088
Ik denk dat TS gewoon even met die brief naar een Primafoon winkel moet gaan, en daar even eea moet laten uitzoeken, en daarna hier terug moet komen met wat ze in de winkel hebben gezegd :)
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 22 november 2010 @ 12:23:49 #132
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89008244
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:43 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Precies... :@

Ik ken deze wijze van handelen helemaal niet van KPN.
Dit is wel de handelswijze van KPN als er nog meer rekeningen openstaan die niet betaald worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89008251
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij hebt het over mobiel bellen... de ouders van TS hebben gewoon met hun vaste telefoon naar het buitenland gebeld.

Kan ook wel duur zijn, maar valt over het algemeen nogal mee.
Als haar vader in zeg Afghanistan zit, betaal je daar 2 euro/min voor bij kpn, via de vaste lijn dus. Egypte is al 1,21/min, en dat is nog aardig dichtbij. Als hij off-shore zit, en ze bellen naar een Iridum nummer, zit je op ~8euro/min. Het hoeft dus niet eens mobiel om duur te zijn.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89008279
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]



Dit is wel de handelswijze van KPN als er nog meer rekeningen openstaan die niet betaald worden.
Hier is duidelijk meer aan de hand, mogelijk dingen waar de TS geen weet van had.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89008301
quote:
4s.gif Op maandag 22 november 2010 12:17 schreef Sjeen het volgende:
Geen heksenjachten, posten van gegevens etc...
Het zijn niet eens privegegevens? Het is gewoon op internet te vinden d.m.v. openbare website's?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 12:26:25 #136
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89008324
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:25 schreef kebabkever het volgende:

[..]



Het zijn niet eens privegegevens? Het is gewoon op internet te vinden d.m.v. openbare website's?
Dat kan best, maar we willen ze niet op FOK! geplaatst zien :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89008340
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat kan best, maar we willen ze niet op FOK! geplaatst zien :)
Oki :)
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_89008364
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:24 schreef fruityloop het volgende:

[..]



Hier is duidelijk meer aan de hand, mogelijk dingen waar de TS geen weet van had.
Ik kan in de rekeningen van mijn ouders en in de administratie van alles. Ben daarvoor gemachtigd voor als zij in het buitenland zitten.
En (nogmaals) alle rekeningen zijn altijd betaald. Dus wat betreft wanbetaling of achterstand is 0 sprake! Maar ik ga zo even verder op onderzoek uit om te zien wat en hoe. Dus nog even (helaas) verder geen info beschikbaar. Behalve dat ze op dat 0900 nummer te veel wachtende hebben...
pi_89008492
Kan je uitleggen hoe je moeder dat nummer belde? Belde ze eerst het toegangsnummer van de Belkampioen , belde ze eerst een 0800 nummer, etc?
  maandag 22 november 2010 @ 12:32:18 #140
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89008512
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat kan best, maar we willen ze niet op FOK! geplaatst zien :)
Da's wel iets van de laatste tijd overigens. Let alleen wel op dat je hiermee niet dergelijke oplichters in de hand werkt. Dus niet dat je mensen de mogelijkheid ontneemt om te achterhalen of dit oplichting is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89008557
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]



Da's wel iets van de laatste tijd overigens. Let alleen wel op dat je hiermee niet dergelijke oplichters in de hand werkt.
En bij eventuele claims richting Fok! werk je Fok! tegen. Alles heeft twee kanten.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89008645
ik zit naar die brief te kijken, maar nder het KPN logo staat niet het postbud nr van Den Haag erbij en dat groene halve balonnetje rechtsboven staat ook niet op de brief.
En links onder een halve blauwe ballon die ook mist op de ontvangen brief.

Zit nu te wachten op iemand bij het 0900 nummer.

Overigens net mijn moeder ff gesproken.
De man die die brief op 18 november getypt heeft die zou (toen mijn moeder vanochtend belde) even niet op zijn plek zitten. En toen ik vanochtend belde was hij de hele dag vrij...

weird
pi_89008664
heel oud topic, maar zie toch wat overeenkomsten Oplichting KPN Internetdiensten; fake brief?
pi_89008737
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:36 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ik zit naar die brief te kijken, maar nder het KPN logo staat niet het postbud nr van Den Haag erbij en dat groene halve balonnetje rechtsboven staat ook niet op de brief.
En links onder een halve blauwe ballon die ook mist op de ontvangen brief.

Zit nu te wachten op iemand bij het 0900 nummer.

Overigens net mijn moeder ff gesproken.
De man die die brief op 18 november getypt heeft die zou (toen mijn moeder vanochtend belde) even niet op zijn plek zitten. En toen ik vanochtend belde was hij de hele dag vrij...

weird
Je belt dus niet met KPN, ben maar niet bang! Ga het goed uitzoeken en vraag gewoon om een factuur en als ze dan moeilijk doen dan gewoon zeggen dan doe ik gewoon aangifte, kijken hoe ze dan reageren!
pi_89008873
Wat een fucking EIKELS!!!

Ze zeggen dat we MOETEN betalen. Als vooruitbetaling, want zij denken dat we mogelijk niet de kosten kunnen betalen???

Toen ik vroeg of hij inzage had in mijn rekeningen en inkomsten/uitgave patroon was die stil want dat was niet zo.
En ik zou dus MOETEN betalen zonder factuur ed...
pi_89008912
TS, doe jezelf een lol en zoek als de sodemieter contact met iemand van Case Management. Kans is nl levensgroot dat dit gewoon vanuit collections komt. Dat de de brief apart in de enveloppe zat komt omdat dit soort gevallen met de hand worden behandeld.

Al die mensen hier die 'oplichters, oplichters' roepen zouden het zomaar mis kunnen hebben (ElisaB!)

Edit: Ah, ik zie dat je ze gesproken hebt. Ze mogen overigens vooruitbetaling eisen. Net zoals jij mag weigeren. Dat kun je ze dan alleen niet meer telefonisc meedelen, daar het bellen dan wat lastig zal gaan. Schrap trouwens dat Case Management maar. Die kunnen alleen iets doen als KPN fout zit en dat zitten ze hier niet.
pi_89008978
Wel even controleren of het geld waar het naar toe moet, echt van de KPN is.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_89008997
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:45 schreef IntensiveGary het volgende:
TS, doe jezelf een lol en zoek als de sodemieter contact met iemand van Case Management. Kans is nl levensgroot dat dit gewoon vanuit collections komt. Dat de de brief apart in de enveloppe zat komt omdat dit soort gevallen met de hand worden behandeld.

Al die mensen hier die 'oplichters, oplichters' roepen zouden het zomaar mis kunnen hebben (ElisaB!)
En ze zouden het ook bij het rechte eind kunnen hebben. ;) Dit wijkt zo ver af van de normale gang van facturering bij KPN, dat het m.i. toch wel wat verdacht is, en dus ook zo behandeld dient te worden. Eerst een specificatie, dan de factuur betalen. :Y
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 12:48:46 #149
236264 crew  capricia
pi_89009017
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:45 schreef IntensiveGary het volgende:
TS, doe jezelf een lol en zoek als de sodemieter contact met iemand van Case Management. Kans is nl levensgroot dat dit gewoon vanuit collections komt. Dat de de brief apart in de enveloppe zat komt omdat dit soort gevallen met de hand worden behandeld.

Al die mensen hier die 'oplichters, oplichters' roepen zouden het zomaar mis kunnen hebben (ElisaB!)

Case Management?
collections :?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_89009027
Vreemd, maar goed, het gaat dus nu wel zeker om de echte KPN als je het goede helpdesknummer (dus niet die van die brief) hebt gebeld.

Vooruitbetaling eisen is natuurlijk van de zotten, zeker als je geen gespecificeerde factuur kan inzien.

Mijn tip is om een brief te schrijven met je klacht, deze aangetekend te versturen en te wcahten op hun schriftelijke reactie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')