Ik heb geen idee eigenlijk. Waren er in het verleden problemen met betalen?quote:Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
In de veronderstelling dat? Heb je dit ergens zwart op wit staan?quote:Op maandag 22 november 2010 10:11 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het is particulier.
En ja er is veel gebeld naar het buitenland. Maar mijn ouders waren in de veronderstelling dat dat gegaan is via zo een tussenbureau als belkampioen oid.
Ja, waarom niet?quote:Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
quote:Op maandag 22 november 2010 10:07 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Op 18 november is er een brief ontvangen (bij mijn ouders) van KPN over dat er in korte tijd enorm hoge kosten zijn geweest op de vaste telefoonlijn.
Deze kosten schijnen te liggen tussen 9 november en 19 november van ruim 700e ex btw.
Wat nou zuigen... ze zijn zo fatsoenlijk om 'vreemd' verbruik te melden voordat de reguliere rekening komt. Ik vind dat behoorlijk netjes.quote:Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).
Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
Nou ben ik helemaal geen fan van KPN maar als er gewoon heel veel gebeld is naar een ver land dan zal er ook gewoon betaald moeten worden natuurlijk. Daar is niets vreemds aan. Om in vervolg dit soort ellende te voorkomen TS, zou ik je ouders laten "bellen" via skype of msn. Dan kost het naast je internetabonnement verder niets.quote:Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).
Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
KPN zuigt niet er is gewoon een reden voor dit bedrag. Of je een rekening moet betalen zonder specificatie weet ik niet, het is wel netjes dat je een vooraankondiging krijgt van ze.quote:Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Als de kosten gemaakt zijn in de periode van 9 november en 19 november, dan heb je het over vorige weekquote:Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ja maar lekker dat ze dat dan METEEN eisen zonder factuur te sturen.quote:Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nou ben ik helemaal geen fan van KPN maar als er gewoon heel veel gebeld is naar een ver land dan zal er ook gewoon betaald moeten worden natuurlijk. Daar is niets vreemds aan.
Ik vind het zeker ook netjes dat ze dit doen. Alleen vind ik het minder tof dat ze per direct vragen het te betalen zonder dat ik inzage heb gehad in die rekening. Want geld terugkrijgen is altijd meer werk om je gelijk te halen...quote:Op maandag 22 november 2010 10:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat nou zuigen... ze zijn zo fatsoenlijk om 'vreemd' verbruik te melden voordat de reguliere rekening komt. Ik vind dat behoorlijk netjes.
Ja gaat om een vaste lijn. Heb ze net gebeld. Dus vandaar dat de dame zei dat het tussen 9 en 19 november was.quote:
Vast wel, maar dat is hier niet relevantquote:Op maandag 22 november 2010 10:19 schreef jeoff het volgende:
ik heb zo veel negatieve verhalen over KPN (direct en indirect) dat wil je niet weten.
Veel te duur, veel te log (lijken wel ambtenaren) en zeer onbehulpzaam.
Ik weet dat er veel gebeld is. Mijn vader zit momenteel in het buitenland. En mijn moeder heeft wel (vrijwel) dagelijks even contact met hem gehad. Maar zoveel vind ik ook enorm veel en zie dus voor deze periode liever eerst een specificatie voordat er tot betaling over gegaan wordt.quote:Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als de kosten gemaakt zijn in de periode van 9 november en 19 november, dan heb je het over vorige week
Een typefoutje, of niet? Als het geen typefoutje is, dan zou ik rustig even vragen om de specificatie.
Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.quote:Op maandag 22 november 2010 10:20 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Ik weet dat er veel gebeld is. Mijn vader zit momenteel in het buitenland. En mijn moeder heeft wel (vrijwel) dagelijks even contact met hem gehad. Maar zoveel vind ik ook enorm veel en zie dus voor deze periode liever eerst een specificatie voordat er tot betaling over gegaan wordt.
Dat is misschien wel een goed plan.quote:Op maandag 22 november 2010 10:21 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
[..]
Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.
Wie zegt dat deze niet vandaag of morgen in de bus zit?quote:Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef jeoff het volgende:
[..]
Ja maar lekker dat ze dat dan METEEN eisen zonder factuur te sturen.
Lekker klantvriendelijk
Jup dat hebben ze net telefonisch gezegd! Ben eht daar dus ook niet mee eensquote:Op maandag 22 november 2010 10:22 schreef Karina het volgende:
Ik zou eerst maar eens op een factuur vragen, voordat je zomaar gaat betalen. Weet je zeker dat ze hebben gezegd dat er vandaag betaald moet worden, zo zonder factuur?
Dus de soep is niet zo heet als dat die gegeten wordt.quote:Op maandag 22 november 2010 10:23 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een goed plan.
In de brief staat alleen dat ik voor 22 november had moeten reageren. Is lastig als je de brief pas de 19e na werktijd krijgt. Maar vandaag dus gebeld. Staat overigens ook niet in de brief dat ik per direct zou moeten betalen. Alleen contact opnemen om afsluiting te voorkomen.
En dat doen ze dus om nog meer kosten te voorkomen, als jullie er geen verklaring voor hebben.quote:Op maandag 22 november 2010 10:23 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een goed plan.
In de brief staat alleen dat ik voor 22 november had moeten reageren. Is lastig als je de brief pas de 19e na werktijd krijgt. Maar vandaag dus gebeld. Staat overigens ook niet in de brief dat ik per direct zou moeten betalen. Alleen contact opnemen om afsluiting te voorkomen.
verklaring is er in principe wel. maar wil wel eerst de specificatie zien, omdat het zo hoog is.quote:Op maandag 22 november 2010 10:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dat doen ze dus om nog meer kosten te voorkomen, als jullie er geen verklaring voor hebben.
Ik vind betalen ook niet zo erg. Want als die ksoten daadwerkelijk gemaakt zijn dan so be it.quote:Op maandag 22 november 2010 10:25 schreef PiRANiA het volgende:
Vooralsnog ga ik mer maar van uit dat de kosten echt gemaakt zijn, gewoon dom dus. KPN zorgt dat de kosten niet meer uit de hand lopen.
Ik denk dat je wel een factuur/specificatie kan vragen, maar denk dat je toch moet gaan betalen.
Dit is precies wat je tegen de dame of heer van KPN moet zeggen.quote:Op maandag 22 november 2010 10:26 schreef smurfinnetje78 het volgende:
verklaring is er in principe wel. maar wil wel eerst de specificatie zien, omdat het zo hoog is.
Ik vind het maar een vaag verhaal eigenlijk.quote:Op maandag 22 november 2010 10:27 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ik vind betalen ook niet zo erg. Want als die ksoten daadwerkelijk gemaakt zijn dan so be it.
Maar per direct en zonder factuur ben ik het niet mee eens
Check mn laatste reactie. Dat heb ik net gezegd. Maar ze kunnen/willen dus geen factuur sturen. Dus moet hun geloven, betalen en daarna een factuur zoals die normaliter komt en dan controleren.quote:Op maandag 22 november 2010 10:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dit is precies wat je tegen de dame of heer van KPN moet zeggen.
Opgelost
Ze kunnen geen specificatie afgeven? Dat lijkt mij baarlijke nonsens.quote:Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ok, KPN gaat dus niet mee werken aan een factuur. Want die kunnen ze niet maken.
En zij geven aan dat ze ons gewoon mogen afsluiten...En dat betwijfel ik.
Ze mogen volgens mij een melding maken over de te hoge kosten. Maar mogen ze dan ook afsluiten zonder dat we direct betalen? Ik wil namelijk toch echt eerst die rekening zien!
dat is beide niet het geval!quote:Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vaag verhaal eigenlijk.
kpn stuurt gewoonlijk einde van de maand een rekenening of automatische afschrijving.
Volgens mij moet toch betalingen gemist hebben of een vage betalingshistorie hebben wanneer ze zo gaan piepen.
Onzin. Die kunnen ze wel maken, want je kunt instellen dat je aan het eind van de maand gewoon een gespecificeerde rekening krijgt, en dat systeem kan die gegevens gewoon uitspugen. Of ze dat ook tussentijds kunnen weet ik niet, maar als ze een flag krijgen bij jullie aansluiting dat de kosten excessief oplopen dan kunnen ze ook zien waar dat door komt.quote:Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ok, KPN gaat dus niet mee werken aan een factuur. Want die kunnen ze niet maken.
En zij geven aan dat ze ons gewoon mogen afsluiten...En dat betwijfel ik.
Ze mogen volgens mij een melding maken over de te hoge kosten. Maar mogen ze dan ook afsluiten zonder dat we direct betalen? Ik wil namelijk toch echt eerst die rekening zien!
Nee kunnen ze niet. Zeggen ze. Ze kunnen zien blijkbaar dat de kosten tussen 9-19 november zo zijn opgelopen.quote:Op maandag 22 november 2010 10:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze kunnen geen specificatie afgeven? Dat lijkt mij baarlijke nonsens.
Nou ik vertel wel degelijk het hele verhaal.quote:Op maandag 22 november 2010 10:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Onzin. Die kunnen ze wel maken, want je kunt instellen dat je aan het eind van de maand gewoon een gespecificeerde rekening krijgt, en dat systeem kan die gegevens gewoon uitspugen. Of ze dat ook tussentijds kunnen weet ik niet, maar als ze een flag krijgen bij jullie aansluiting dat de kosten excessief oplopen dan kunnen ze ook zien waar dat door komt.
Ik denk dat je niet het hele verhaal vertelt. Er is vrijwel altijd een regeling te treffen, en als dat bij jullie niet gaat dan is daar een reden voor die ik hier niet lees. Ik denk daarom dat je niet het volledige verhaal vertelt.
Wat een prachtig woordquote:Op maandag 22 november 2010 10:32 schreef Copycat het volgende:
Geprobeerd met de afdeling die de brief heeft gestuurd. Doen ze niet.quote:Op maandag 22 november 2010 10:21 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
[..]
Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.
Het is iig een ander rekeningnr. iets met 2059... ovv vooruitbetaling telnr zou het moeten...quote:Op maandag 22 november 2010 10:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat een prachtig woord
Ik vind het een raar verhaal... Owkee, ik snap dat KPN aan de bel trekt als er ineens onverwacht hoge kosten gemaakt worden. Ik snap dat KPN ze betaald wil hebben. Maar om om ¤ 700 zulke ophef te maken? Was het nou ¤ 7.000, dan kon ik het me voorstellen.
Hebben ze ook verteld hoe je het moet betalen zonder factuur? Ik neem aan naar P867600 o.v.v. het telefoonnnummer. Maar hoe gaat het superautomatische systeem van KPN dat verwerken? Als er geen openstaande factuur tegenover staat, wordt het net zo hard teruggestort.
Strange...
Het klinkt bijna als oplichting.quote:Op maandag 22 november 2010 10:39 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het is iig een ander rekeningnr. iets met 2059... ovv vooruitbetaling telnr zou het moeten...
En welk telefoonnummer heb je in hemelsnaam gebeld dan?quote:Op maandag 22 november 2010 10:39 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het is iig een ander rekeningnr. iets met 2059... ovv vooruitbetaling telnr zou het moeten...
Precies...quote:
Dat gevoel krijg ik ook meer en meer.quote:Op maandag 22 november 2010 10:41 schreef ElisaB het volgende:
Weet je zeker dat je niet genaaid wordt door een of andere slimmerd?
Nee precies en zelfs al bel je 10.000 EURO in de maand. Dan nog sluiten ze je pas af na 3 maanden wanbetalen volgens mij. Tussentijds betalen, in mijn 34 jarige leven nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 22 november 2010 10:43 schreef ElisaB het volgende:
Precies...![]()
Ik ken deze wijze van handelen helemaal niet van KPN.
Dat zou ook verklaren waarom het ineens snel snel moet. Dit werkt natuurlijk maar een paar dagen (en in het weekend kan niemand de echte KPN bellen). Wie weet hoeveel mensen de brief hebben gehad en ineens betalenquote:Op maandag 22 november 2010 10:43 schreef Copycat het volgende:
Dat gevoel krijg ik ook meer en meer.
Nee en zeker niet om ¤ 700. Recent is een oom van mij overleden. Die woonde aan het andere eind van de wereld. Mijn ouders hebben flinke tijden aan de telefoon gezeten om de nalatenschap te regelen met de vrienden aan de andere kant. Je wilt niet weten wat een telefoonrekening dat heeft opgeleverd. Maar van KPN hebben ze niets gehoord hoorquote:Op maandag 22 november 2010 10:44 schreef Daniel1976 het volgende:
Nee precies en zelfs al bel je 10.000 EURO in de maand. Dan nog sluiten ze je pas af na 3 maanden wanbetalen volgens mij. Tussentijds betalen, in mijn 34 jarige leven nog nooit van gehoord.
Bel nou maar eens gewoon met 0900 - 0224 (of zoiets... kan ook 0800 - 0244 zijn).quote:Op maandag 22 november 2010 10:46 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het gironummer dat begint met 2059XXX staat nrmaal ook boven de facturen en specificaties die we standaard krijgen...
En ik heb naar een 010-45XXXXX gebeld.
Zijn je ouders niet gewoon al papierloos voor KPN? Maak een Mijn KPN account aan en zorg dat je online de facturen in kan zien. Krijgen je ouders überhaupt nog wel facturen van KPN? Ik denk het niet namelijk.quote:Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Dit is inderdaad een rare situatie.. is het niet toevallig Belkampioen? Want zij zouden er tussen zitten.. Maar ja, als TS zegt dat ze belt met KPN dan belt ze met KPN..quote:Op maandag 22 november 2010 10:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Precies...![]()
www.kpn.com en dan zoeken op klantenservicequote:Op maandag 22 november 2010 10:47 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Wat is volgens jullie het echte nr? Mag in een PM
Ik ken alleen nog een 0900 nr maar die was te druk en werd de verbinding weer verbroken.
Ok ik moet ff rennen. Doktersafspraak. Ben hopelijk binnen een uur weer terug met meer nieuws,
Ze doen het wel eens met mobiele aansluitingen, maar goed...quote:Op maandag 22 november 2010 10:44 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee precies en zelfs al bel je 10.000 EURO in de maand. Dan nog sluiten ze je pas af na 3 maanden wanbetalen volgens mij. Tussentijds betalen, in mijn 34 jarige leven nog nooit van gehoord.
Ja, dat dusquote:Op maandag 22 november 2010 10:51 schreef kebabkever het volgende:
0900 - 0244 is nummer van klantenservice KPN
Dan heb je 100% zeker geen factuur van KPN ontvangen, maar van zo'n tussen bedrijf als Pretium oid...quote:Op maandag 22 november 2010 10:46 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het gironummer dat begint met 2059XXX staat nrmaal ook boven de facturen en specificaties die we standaard krijgen...
En ik heb naar een 010-45XXXXX gebeld.
Zo, opgelostquote:Op maandag 22 november 2010 10:54 schreef kebabkever het volgende:
En ik heb overigens een goeie vriend van mij die werkt bij KPN factuur en betalingen. En die zegt dat KPN nooit zo te werk gaat. En dat er nooit wordt gevraagd om direct een betaling te voldoen. Ongeacht de hoogte van het bedrag!
Da's dus 020....quote:Voor contact met één van onze helpdesk-medewerkers kunt u een bericht sturen via ons contactformulier of u kunt bellen naar 020 200 85 22.
Maar waarom dan een 010-nummer als de helpdesk van Belkampioen op 020 zit....quote:Op maandag 22 november 2010 10:55 schreef Razor21 het volgende:
l ik de belkosten? Krijg ik een rekening thuis?
Nee, u betaalt gewoon via uw normale telefoonrekening. Op uw telefoonrekening staan de kosten vermeldt als 0900-(informatie)nummer. Bij uw provider kunt u hiervan een specificatie opvragen.
http://www.belkampioen.nl/faq_belkampioen/536/
Ja maar wat heeft belkampioen te doen met KPN?quote:Op maandag 22 november 2010 10:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zo, opgelost
Toch die Belkampioen
Nee, toch niet, want:
[..]
Da's dus 020....
Geen idee eigenlijkquote:Op maandag 22 november 2010 10:57 schreef kebabkever het volgende:
Ja maar wat heeft belkampioen te doen met KPN?
quote:Op maandag 22 november 2010 11:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk
Het zal Belkampioen ook niet zijn geweest, want die krijgen gewoon hun geld van KPN. Hmmm.... blijft een raar verhaal! Ik denk (zomaar) dat er iemand bij Belkampioen werkt die kan zien dat er ongewoon veel gebeld wordt en die dacht: Ik ga donderdag eens een lijstje maken, dan stuur ik aan het einde van de dag een brief naar alle mensen die veel hebben gebeld en dan ga ik maandag op mijn rekening kijken hoeveel knuppels er betaald hebben
postmaster@afspreeklijn.nlquote:Op maandag 22 november 2010 10:59 schreef Razor21 het volgende:
Bij SIDN : https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/?domain=belkampioen
(even uitgebreid zoeken aanvinken).
Yups. Het werktquote:Op maandag 22 november 2010 11:01 schreef kebabkever het volgende:
![]()
![]()
Helaas zijn er genoeg mensen die zonder enig nadenken betalen
quote:Op maandag 22 november 2010 11:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
postmaster@afspreeklijn.nl
moet je eens voor de grap surfen naar http://www.afspreeklijn.nl
Vage toko
Moet je dit is zien:quote:Op maandag 22 november 2010 11:05 schreef Daniel1976 het volgende:
De toko wordt steeds vager: let op:
http://www.aboutus.org/SingleCam.nl
ja ze krijgen maandelijkse specificaties! Op papier per post.quote:Op maandag 22 november 2010 10:48 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Zijn je ouders niet gewoon al papierloos voor KPN? Maak een Mijn KPN account aan en zorg dat je online de facturen in kan zien. Krijgen je ouders überhaupt nog wel facturen van KPN? Ik denk het niet namelijk.
Dan zou ik KPN helemaal bellen en zeggen dat iemand fraudeert onder hun naam.quote:Op maandag 22 november 2010 11:06 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
ja ze krijgen maandelijkse specificaties! Op papier per post.
De brief was ook wel een beetje amateuristisch wel met een kpn logo, maar niet de kantoorgegevens kloppende bij het telnr en raar gevouwen in een enveloppe..
Scan die brief is in.. en post em is. En laat je even jou gegevens weg. Zodat we de brief kunnen zienquote:Op maandag 22 november 2010 11:06 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
De brief was ook wel een beetje amateuristisch wel met een kpn logo, maar niet de kantoorgegevens kloppende bij het telnr en raar gevouwen in een enveloppe..
Ik zou inderdaad met de brief naar de Primafoonwinkel gaan en dit uit laten zoeken, want het lijkt er steeds meer op dat je ouders besodemieterd worden.quote:Op maandag 22 november 2010 11:06 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
En daarnaast stuurt KPN geen papieren facturen meer, MITS anders aangegeven. Facturen krijg je in de mailbox van de abbonomenthouder!quote:Op maandag 22 november 2010 11:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan zou ik KPN helemaal bellen en zeggen dat iemand fraudeert onder hun naam.
Eens kijken hoe snel ze dan kunnen werken.
Dude... you are being screwedquote:Op maandag 22 november 2010 11:06 schreef smurfinnetje78 het volgende:
daarom wil ik ook inzien wat en hoe. Ze kunnen je waarschuwen als je te veel kosten maakt. Maar afsluiten?? Over de zelfde maand als de waarschuwing?? Volgens mij kan/mag dat niet. En idd 700e is geen 7000 of meer.quote:Op maandag 22 november 2010 10:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een rare situatie.. is het niet toevallig Belkampioen? Want zij zouden er tussen zitten.. Maar ja, als TS zegt dat ze belt met KPN dan belt ze met KPN..
TS, vertel eens? Wat voor telefoonnummer bel jij als je naar KPN belt?
Overigens, mooie opmerking van iemand hier, waarom direct betalen? Aan het eind van de maand wordt de factuur opgemaakt. Dit creeert een open post in het systeem, waar een betaling tegenover gesteld moet worden om die open post dicht te boeken. Maar, die open post komt pas op moment van factureren, en die factuur is er nog niet, want die 700 euro gaat over de periode van 10 dagen, niet over de periode van een maand. Maw, de kosten voor de maand november zouden nog hoger moeten zijn (de binnenlandse gesprekken etc). Als jij de betaling per nu moet voldoen dan zou dat in het systeem van KPN betekenen dat er een bedrag binnen komt op een klantnummer waar geen open post staat, dus die post wordt a conto geregistreerd. En als die open post er wel is, dan moeten ze ook een factuur kunnen overleggen, immers, die is dan klaar.
Het zou zomaar kunnen zijn dat je genaaid wordt door dat Belkampioen.
Als je ze nog leuk trapje na wil geven. Dan bel je dat nummer nog een keer en dan vertel je even dat je ze aan gaat geven bij de politie en de kpn.quote:Op maandag 22 november 2010 11:09 schreef ElisaB het volgende:
Dude... you are being screwed
Niet meer druk over maken en zéker niet gaan betalen. Je bent zojuist saved by the bell, want iemand probeert je paps en mams geld afhandig te maken
Leve FOK!; en weer een tevreden klant
Kun je die brief niet inscannen (uiteraard zonder prive gegevens) ben erg benieuwd nu.quote:Op maandag 22 november 2010 11:09 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
daarom wil ik ook inzien wat en hoe. Ze kunnen je waarschuwen als je te veel kosten maakt. Maar afsluiten?? Over de zelfde maand als de waarschuwing?? Volgens mij kan/mag dat niet. En idd 700e is geen 7000 of meer.
Ik had net ook de naam van de afdeling ergens neer gezet. Is volgens mij ook wel een rare afdelingsnaam die over facturen e betalingen gaan...
thnx ga straks bellen als ik weer thuis ben.quote:Op maandag 22 november 2010 10:51 schreef ElisaB het volgende:
Factuur en betaling: 0900-0244
¤ 0,10 /min ** 8.00 - 22.00 uur, dagelijks ***
Goed plan, lijkt me enorm leuk!quote:Op maandag 22 november 2010 11:10 schreef ElisaB het volgende:
Nu wil ik helemaal dat 010-nummer wel weten, want dan ga ik ze bellen
Met de OPTA-opsporingsdiens. Wilt u zorgen dat iedereen in het pand over 5 minuten met de jas aan klaar staat? U belazert de boel en u wordt allen opgehaald voor verhoor
ow en btw even dit:quote:Op maandag 22 november 2010 11:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dude... you are being screwed
Niet meer druk over maken en zéker niet gaan betalen. Je bent zojuist saved by the bell, want iemand probeert je paps en mams geld afhandig te maken
Leve FOK!; en weer een tevreden klant
Jij wil een "bedrijf" met zo'n website als deze:quote:Op maandag 22 november 2010 11:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
We gaan voorbij aan het feit dat er wel veel gebeld is naar het buitenland. Er zal toch aan iemand betaald moeten worden.
Maar de kans is klein dat er voor een bedrag van 700 euro is gebeld en al helemaal dat je dat als een tussentijdse betaling moet voldoen, gesommeerd door een amateuristisch briefje uit naam van KPN met een afwijkend telefoon- en bankrekeningnummer.quote:Op maandag 22 november 2010 11:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
We gaan voorbij aan het feit dat er wel veel gebeld is naar het buitenland. Er zal toch aan iemand betaald moeten worden.
Maar dan wel aan KPN en niet aan één of ander dubieus bedrijf wat nogal vaag over specificaties doet.quote:Op maandag 22 november 2010 11:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
ok ik ga straks wel even naar een primafoonwinkel. Dat is misschien sneller. Thnx voor deze info. To be continuedquote:Op maandag 22 november 2010 10:54 schreef kebabkever het volgende:
En ik heb overigens een goeie vriend van mij die werkt bij KPN factuur en betalingen. En die zegt dat KPN nooit zo te werk gaat. En dat er nooit wordt gevraagd om direct een betaling te voldoen. Ongeacht de hoogte van het bedrag!
Ja maar, ja maar, ja maar Albacom welquote:Op maandag 22 november 2010 11:13 schreef Razor21 het volgende:
http://www.opta.nl/nl/reg(...)=belkampioen&x=0&y=0
Zijn niet bekend bij de opta
Geloven niet. Maar als dat bedrijf bijvoorbeeld 20 euro per minuut wil rekenen en de ouders van de TS toch van hun "service" gebruik hebben gemaakt zal er toch betaald moeten worden.quote:Op maandag 22 november 2010 11:13 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Jij wil een "bedrijf" met zo'n website als deze:
http://www.albacom.nl/
100% geloven op hun gecrediteerde telefoonrekening?
Volgens mij wordt er gewoon keurig aan het einde van de maand betaald aan KPN. Geen vuiltje aan de luchtquote:Op maandag 22 november 2010 11:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Dan nog bestaat er zoietrs in het nederlands recht als "het redelijke"quote:Op maandag 22 november 2010 11:14 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Geloven niet. Maar als dat bedrijf bijvoorbeeld 20 euro per minuut wil rekenen en de ouders van de TS toch van hun "service" gebruik hebben gemaakt zal er toch betaald moeten worden.
laten we het op genaaid houden ;! Betalen doen ze altijd met alles. Liever eerder e te vaak dan te laat. Mn moeder zou dit ook gewoon btaald hebben maar ik vertrouw zulke dingen niet met direct betalen en geen facturen!quote:Op maandag 22 november 2010 11:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Yups. Het werkt
Mijn beste gok is: óf de ouders van TS zijn notoire wanbetalers en KPN is het zat, óf de ouders van TS worden genaaid.
Ik zou bellen met het 0900-nummer van KPN (als het niet meer zo druk is) en rustig aanhoren wat ze daar te zeggen hebben. Verder zou ik het 010-nummer hier gewoon posten (want er is niets stiekems aan als dat gewoon een nummer van KPN is).
Het bedrijf dwingt je toch niet van hun service gebruik te maken? Er operen wel meer onredelijke bedrijven in mijn optiek.quote:Op maandag 22 november 2010 11:16 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Dan nog bestaat er zoietrs in het nederlands recht als "het redelijke"
Ja mopje, maar als je via Belkampioen belt, dan wordt er gewoon afgerekend met KPN. Dus moet er gewoon betaald worden aan KPN.quote:Op maandag 22 november 2010 11:14 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Geloven niet. Maar als dat bedrijf bijvoorbeeld 20 euro per minuut wil rekenen en de ouders van de TS toch van hun "service" gebruik hebben gemaakt zal er toch betaald moeten worden.
Eens. Ik ben erg benieuwd naar het "verhaal" van dit bedrijf.quote:Op maandag 22 november 2010 11:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja mopje, maar als je via Belkampioen belt, dan wordt er gewoon afgerekend met KPN. Dus moet er gewoon betaald worden aan KPN.
Dan nog is het op zijn minst bijzonder dat er nep KPN brieven worden verstuurd.quote:Op maandag 22 november 2010 11:14 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
edit foutjequote:Op maandag 22 november 2010 11:18 schreef kebabkever het volgende:
trouwens:
http://www.aboutus.org/SingleCam.nl
Daar staat als adres admiraal helfrich 1 in Leiden. Maar volgens google maps ligt dit dus in het harde :S En niet in Leiden...
Precies. Alle alarmbellen moeten gaan rinkelen als je zo'n vreemde brief ontvangt. En dan is het dus zaak direct naar het échte KPN-nummer te bellen, niet die nummers die op die brief staan natuurlijk.quote:Op maandag 22 november 2010 11:19 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Dan nog is het op zijn minst bijzonder dat er nep KPN brieven worden verstuurd.
"De brief was ook wel een beetje amateuristisch wel met een kpn logo, maar niet de kantoorgegevens kloppende bij het telnr en raar gevouwen in een enveloppe.." met andere telefoon- en bankrekeningnummers....
Dat dus... vriendelijk dat ze je op de hoogte stellen als je belgedrag ineens anders is dan normaal, maar als je zelf zegt dat dat klopt zou ik niet weten waarom je ineens per direct een bedrag zou moeten betalen voordat er een rekening komt, zeker als je een trouwe klant bent die niet bekend staat om betalingsproblemen.quote:Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vaag verhaal eigenlijk.
kpn stuurt gewoonlijk einde van de maand een rekenening of automatische afschrijving.
Volgens mij moet toch betalingen gemist hebben of een vage betalingshistorie hebben wanneer ze zo gaan piepen.
Inderdaad.quote:Op maandag 22 november 2010 10:32 schreef Copycat het volgende:
Dat ontkent ook niemand, en de ouders van TS zijn ook bereidwillig genoeg, maar waarom direct gaan betalen aan een bedrijf dat normaal altijd de rekeningen op tijd betaald krijgt als ze een factuur sturen, en nu uit het niets ineens dreigen met afsluiting zonder een factuur te hebben gestuurd?quote:Op maandag 22 november 2010 11:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Buitenland bellen kan overigens echt duur zijn, mijn vader heeft op een zakenreis van 3 dagen in Libanon voor 600 euro verbeld, dat was iets van 2,50/min ofzo. Bellen naar landen buiten europa is een stuk prijziger, en valt meestal buiten de diverse bundels etc. Bellen naar sommige eilanden in Oceanië kost ~¤10/min, dus echt bizar veel is het nou ook weer niet als hij net in 1 van die landen zit die buiten de diverse bundels vallen.quote:Op maandag 22 november 2010 10:20 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Ik weet dat er veel gebeld is. Mijn vader zit momenteel in het buitenland. En mijn moeder heeft wel (vrijwel) dagelijks even contact met hem gehad. Maar zoveel vind ik ook enorm veel en zie dus voor deze periode liever eerst een specificatie voordat er tot betaling over gegaan wordt.
Jij hebt het over mobiel bellen... de ouders van TS hebben gewoon met hun vaste telefoon naar het buitenland gebeld.quote:Op maandag 22 november 2010 12:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Buitenland bellen kan overigens echt duur zijn, mijn vader heeft op een zakenreis van 3 dagen in Libanon voor 600 euro verbeld, dat was iets van 2,50/min ofzo. Bellen naar landen buiten europa is een stuk prijziger, en valt meestal buiten de diverse bundels etc. Bellen naar sommige eilanden in Oceanië kost ~¤10/min, dus echt bizar veel is het nou ook weer niet als hij net in 1 van die landen zit die buiten de diverse bundels vallen.
Dit is wel de handelswijze van KPN als er nog meer rekeningen openstaan die niet betaald worden.quote:Op maandag 22 november 2010 10:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Precies...![]()
Als haar vader in zeg Afghanistan zit, betaal je daar 2 euro/min voor bij kpn, via de vaste lijn dus. Egypte is al 1,21/min, en dat is nog aardig dichtbij. Als hij off-shore zit, en ze bellen naar een Iridum nummer, zit je op ~8euro/min. Het hoeft dus niet eens mobiel om duur te zijn.quote:Op maandag 22 november 2010 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij hebt het over mobiel bellen... de ouders van TS hebben gewoon met hun vaste telefoon naar het buitenland gebeld.
Kan ook wel duur zijn, maar valt over het algemeen nogal mee.
Hier is duidelijk meer aan de hand, mogelijk dingen waar de TS geen weet van had.quote:Op maandag 22 november 2010 12:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit is wel de handelswijze van KPN als er nog meer rekeningen openstaan die niet betaald worden.
Het zijn niet eens privegegevens? Het is gewoon op internet te vinden d.m.v. openbare website's?quote:Op maandag 22 november 2010 12:17 schreef Sjeen het volgende:
Geen heksenjachten, posten van gegevens etc...
Dat kan best, maar we willen ze niet op FOK! geplaatst zienquote:Op maandag 22 november 2010 12:25 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Het zijn niet eens privegegevens? Het is gewoon op internet te vinden d.m.v. openbare website's?
Okiquote:Op maandag 22 november 2010 12:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat kan best, maar we willen ze niet op FOK! geplaatst zien
Ik kan in de rekeningen van mijn ouders en in de administratie van alles. Ben daarvoor gemachtigd voor als zij in het buitenland zitten.quote:Op maandag 22 november 2010 12:24 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hier is duidelijk meer aan de hand, mogelijk dingen waar de TS geen weet van had.
Da's wel iets van de laatste tijd overigens. Let alleen wel op dat je hiermee niet dergelijke oplichters in de hand werkt. Dus niet dat je mensen de mogelijkheid ontneemt om te achterhalen of dit oplichting is.quote:Op maandag 22 november 2010 12:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat kan best, maar we willen ze niet op FOK! geplaatst zien
En bij eventuele claims richting Fok! werk je Fok! tegen. Alles heeft twee kanten.quote:Op maandag 22 november 2010 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's wel iets van de laatste tijd overigens. Let alleen wel op dat je hiermee niet dergelijke oplichters in de hand werkt.
Je belt dus niet met KPN, ben maar niet bang! Ga het goed uitzoeken en vraag gewoon om een factuur en als ze dan moeilijk doen dan gewoon zeggen dan doe ik gewoon aangifte, kijken hoe ze dan reageren!quote:Op maandag 22 november 2010 12:36 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ik zit naar die brief te kijken, maar nder het KPN logo staat niet het postbud nr van Den Haag erbij en dat groene halve balonnetje rechtsboven staat ook niet op de brief.
En links onder een halve blauwe ballon die ook mist op de ontvangen brief.
Zit nu te wachten op iemand bij het 0900 nummer.
Overigens net mijn moeder ff gesproken.
De man die die brief op 18 november getypt heeft die zou (toen mijn moeder vanochtend belde) even niet op zijn plek zitten. En toen ik vanochtend belde was hij de hele dag vrij...
weird
En ze zouden het ook bij het rechte eind kunnen hebben.quote:Op maandag 22 november 2010 12:45 schreef IntensiveGary het volgende:
TS, doe jezelf een lol en zoek als de sodemieter contact met iemand van Case Management. Kans is nl levensgroot dat dit gewoon vanuit collections komt. Dat de de brief apart in de enveloppe zat komt omdat dit soort gevallen met de hand worden behandeld.
Al die mensen hier die 'oplichters, oplichters' roepen zouden het zomaar mis kunnen hebben (ElisaB!)
Case Management?quote:Op maandag 22 november 2010 12:45 schreef IntensiveGary het volgende:
TS, doe jezelf een lol en zoek als de sodemieter contact met iemand van Case Management. Kans is nl levensgroot dat dit gewoon vanuit collections komt. Dat de de brief apart in de enveloppe zat komt omdat dit soort gevallen met de hand worden behandeld.
Al die mensen hier die 'oplichters, oplichters' roepen zouden het zomaar mis kunnen hebben (ElisaB!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |