Ik heb geen idee eigenlijk. Waren er in het verleden problemen met betalen?quote:Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
In de veronderstelling dat? Heb je dit ergens zwart op wit staan?quote:Op maandag 22 november 2010 10:11 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het is particulier.
En ja er is veel gebeld naar het buitenland. Maar mijn ouders waren in de veronderstelling dat dat gegaan is via zo een tussenbureau als belkampioen oid.
Ja, waarom niet?quote:Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
quote:Op maandag 22 november 2010 10:07 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Op 18 november is er een brief ontvangen (bij mijn ouders) van KPN over dat er in korte tijd enorm hoge kosten zijn geweest op de vaste telefoonlijn.
Deze kosten schijnen te liggen tussen 9 november en 19 november van ruim 700e ex btw.
Wat nou zuigen... ze zijn zo fatsoenlijk om 'vreemd' verbruik te melden voordat de reguliere rekening komt. Ik vind dat behoorlijk netjes.quote:Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).
Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
Nou ben ik helemaal geen fan van KPN maar als er gewoon heel veel gebeld is naar een ver land dan zal er ook gewoon betaald moeten worden natuurlijk. Daar is niets vreemds aan. Om in vervolg dit soort ellende te voorkomen TS, zou ik je ouders laten "bellen" via skype of msn. Dan kost het naast je internetabonnement verder niets.quote:Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).
Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
KPN zuigt niet er is gewoon een reden voor dit bedrag. Of je een rekening moet betalen zonder specificatie weet ik niet, het is wel netjes dat je een vooraankondiging krijgt van ze.quote:Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Als de kosten gemaakt zijn in de periode van 9 november en 19 november, dan heb je het over vorige weekquote:Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ja maar lekker dat ze dat dan METEEN eisen zonder factuur te sturen.quote:Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nou ben ik helemaal geen fan van KPN maar als er gewoon heel veel gebeld is naar een ver land dan zal er ook gewoon betaald moeten worden natuurlijk. Daar is niets vreemds aan.
Ik vind het zeker ook netjes dat ze dit doen. Alleen vind ik het minder tof dat ze per direct vragen het te betalen zonder dat ik inzage heb gehad in die rekening. Want geld terugkrijgen is altijd meer werk om je gelijk te halen...quote:Op maandag 22 november 2010 10:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat nou zuigen... ze zijn zo fatsoenlijk om 'vreemd' verbruik te melden voordat de reguliere rekening komt. Ik vind dat behoorlijk netjes.
Ja gaat om een vaste lijn. Heb ze net gebeld. Dus vandaar dat de dame zei dat het tussen 9 en 19 november was.quote:
Vast wel, maar dat is hier niet relevantquote:Op maandag 22 november 2010 10:19 schreef jeoff het volgende:
ik heb zo veel negatieve verhalen over KPN (direct en indirect) dat wil je niet weten.
Veel te duur, veel te log (lijken wel ambtenaren) en zeer onbehulpzaam.
Ik weet dat er veel gebeld is. Mijn vader zit momenteel in het buitenland. En mijn moeder heeft wel (vrijwel) dagelijks even contact met hem gehad. Maar zoveel vind ik ook enorm veel en zie dus voor deze periode liever eerst een specificatie voordat er tot betaling over gegaan wordt.quote:Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als de kosten gemaakt zijn in de periode van 9 november en 19 november, dan heb je het over vorige week
Een typefoutje, of niet? Als het geen typefoutje is, dan zou ik rustig even vragen om de specificatie.
Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.quote:Op maandag 22 november 2010 10:20 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Ik weet dat er veel gebeld is. Mijn vader zit momenteel in het buitenland. En mijn moeder heeft wel (vrijwel) dagelijks even contact met hem gehad. Maar zoveel vind ik ook enorm veel en zie dus voor deze periode liever eerst een specificatie voordat er tot betaling over gegaan wordt.
Dat is misschien wel een goed plan.quote:Op maandag 22 november 2010 10:21 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
[..]
Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.
Wie zegt dat deze niet vandaag of morgen in de bus zit?quote:Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef jeoff het volgende:
[..]
Ja maar lekker dat ze dat dan METEEN eisen zonder factuur te sturen.
Lekker klantvriendelijk
Jup dat hebben ze net telefonisch gezegd! Ben eht daar dus ook niet mee eensquote:Op maandag 22 november 2010 10:22 schreef Karina het volgende:
Ik zou eerst maar eens op een factuur vragen, voordat je zomaar gaat betalen. Weet je zeker dat ze hebben gezegd dat er vandaag betaald moet worden, zo zonder factuur?
Dus de soep is niet zo heet als dat die gegeten wordt.quote:Op maandag 22 november 2010 10:23 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een goed plan.
In de brief staat alleen dat ik voor 22 november had moeten reageren. Is lastig als je de brief pas de 19e na werktijd krijgt. Maar vandaag dus gebeld. Staat overigens ook niet in de brief dat ik per direct zou moeten betalen. Alleen contact opnemen om afsluiting te voorkomen.
En dat doen ze dus om nog meer kosten te voorkomen, als jullie er geen verklaring voor hebben.quote:Op maandag 22 november 2010 10:23 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een goed plan.
In de brief staat alleen dat ik voor 22 november had moeten reageren. Is lastig als je de brief pas de 19e na werktijd krijgt. Maar vandaag dus gebeld. Staat overigens ook niet in de brief dat ik per direct zou moeten betalen. Alleen contact opnemen om afsluiting te voorkomen.
verklaring is er in principe wel. maar wil wel eerst de specificatie zien, omdat het zo hoog is.quote:Op maandag 22 november 2010 10:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dat doen ze dus om nog meer kosten te voorkomen, als jullie er geen verklaring voor hebben.
Ik vind betalen ook niet zo erg. Want als die ksoten daadwerkelijk gemaakt zijn dan so be it.quote:Op maandag 22 november 2010 10:25 schreef PiRANiA het volgende:
Vooralsnog ga ik mer maar van uit dat de kosten echt gemaakt zijn, gewoon dom dus. KPN zorgt dat de kosten niet meer uit de hand lopen.
Ik denk dat je wel een factuur/specificatie kan vragen, maar denk dat je toch moet gaan betalen.
Dit is precies wat je tegen de dame of heer van KPN moet zeggen.quote:Op maandag 22 november 2010 10:26 schreef smurfinnetje78 het volgende:
verklaring is er in principe wel. maar wil wel eerst de specificatie zien, omdat het zo hoog is.
Ik vind het maar een vaag verhaal eigenlijk.quote:Op maandag 22 november 2010 10:27 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ik vind betalen ook niet zo erg. Want als die ksoten daadwerkelijk gemaakt zijn dan so be it.
Maar per direct en zonder factuur ben ik het niet mee eens
Check mn laatste reactie. Dat heb ik net gezegd. Maar ze kunnen/willen dus geen factuur sturen. Dus moet hun geloven, betalen en daarna een factuur zoals die normaliter komt en dan controleren.quote:Op maandag 22 november 2010 10:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dit is precies wat je tegen de dame of heer van KPN moet zeggen.
Opgelost
Ze kunnen geen specificatie afgeven? Dat lijkt mij baarlijke nonsens.quote:Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ok, KPN gaat dus niet mee werken aan een factuur. Want die kunnen ze niet maken.
En zij geven aan dat ze ons gewoon mogen afsluiten...En dat betwijfel ik.
Ze mogen volgens mij een melding maken over de te hoge kosten. Maar mogen ze dan ook afsluiten zonder dat we direct betalen? Ik wil namelijk toch echt eerst die rekening zien!
dat is beide niet het geval!quote:Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vaag verhaal eigenlijk.
kpn stuurt gewoonlijk einde van de maand een rekenening of automatische afschrijving.
Volgens mij moet toch betalingen gemist hebben of een vage betalingshistorie hebben wanneer ze zo gaan piepen.
Onzin. Die kunnen ze wel maken, want je kunt instellen dat je aan het eind van de maand gewoon een gespecificeerde rekening krijgt, en dat systeem kan die gegevens gewoon uitspugen. Of ze dat ook tussentijds kunnen weet ik niet, maar als ze een flag krijgen bij jullie aansluiting dat de kosten excessief oplopen dan kunnen ze ook zien waar dat door komt.quote:Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ok, KPN gaat dus niet mee werken aan een factuur. Want die kunnen ze niet maken.
En zij geven aan dat ze ons gewoon mogen afsluiten...En dat betwijfel ik.
Ze mogen volgens mij een melding maken over de te hoge kosten. Maar mogen ze dan ook afsluiten zonder dat we direct betalen? Ik wil namelijk toch echt eerst die rekening zien!
Nee kunnen ze niet. Zeggen ze. Ze kunnen zien blijkbaar dat de kosten tussen 9-19 november zo zijn opgelopen.quote:Op maandag 22 november 2010 10:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze kunnen geen specificatie afgeven? Dat lijkt mij baarlijke nonsens.
Nou ik vertel wel degelijk het hele verhaal.quote:Op maandag 22 november 2010 10:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Onzin. Die kunnen ze wel maken, want je kunt instellen dat je aan het eind van de maand gewoon een gespecificeerde rekening krijgt, en dat systeem kan die gegevens gewoon uitspugen. Of ze dat ook tussentijds kunnen weet ik niet, maar als ze een flag krijgen bij jullie aansluiting dat de kosten excessief oplopen dan kunnen ze ook zien waar dat door komt.
Ik denk dat je niet het hele verhaal vertelt. Er is vrijwel altijd een regeling te treffen, en als dat bij jullie niet gaat dan is daar een reden voor die ik hier niet lees. Ik denk daarom dat je niet het volledige verhaal vertelt.
Wat een prachtig woordquote:Op maandag 22 november 2010 10:32 schreef Copycat het volgende:
Ze kunnen geen specificatie afgeven? Dat lijkt mij baarlijke nonsens.
Geprobeerd met de afdeling die de brief heeft gestuurd. Doen ze niet.quote:Op maandag 22 november 2010 10:21 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
[..]
Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.
Het is iig een ander rekeningnr. iets met 2059... ovv vooruitbetaling telnr zou het moeten...quote:Op maandag 22 november 2010 10:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat een prachtig woord
Ik vind het een raar verhaal... Owkee, ik snap dat KPN aan de bel trekt als er ineens onverwacht hoge kosten gemaakt worden. Ik snap dat KPN ze betaald wil hebben. Maar om om ¤ 700 zulke ophef te maken? Was het nou ¤ 7.000, dan kon ik het me voorstellen.
Hebben ze ook verteld hoe je het moet betalen zonder factuur? Ik neem aan naar P867600 o.v.v. het telefoonnnummer. Maar hoe gaat het superautomatische systeem van KPN dat verwerken? Als er geen openstaande factuur tegenover staat, wordt het net zo hard teruggestort.
Strange...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |