abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89004466
Beste medefok!ers,

Ik hoop dat iemand mij hier vrij snel bij kan helpen!

Op 18 november is er een brief ontvangen (bij mijn ouders) van KPN over dat er in korte tijd enorm hoge kosten zijn geweest op de vaste telefoonlijn.
Deze kosten schijnen te liggen tussen 9 november en 19 november van ruim 700e ex btw.

Ik heb hier geen rekening van gezien. Ze hebben alleen een brief gestuurd dat we uiterlijk 22 november contact met ze moeten opnemen.
Zo gezegd zo gedaan. Ik heb vandaag (namens mijn ouders) met ze gebeld en gehoord dus dat het uitzonderlijk hoge kosten zijn.
Maar ze willen dat wij VANDAAG deze kosten moeten betalen anders worden we afgesloten.
Ik heb verder geen rekening oid gezien.
Kunnen ze dit zomaar van ons vragen?? Ik kan zsm niks in de algemene voorwaarden terugvinden. Maar erg behulpzaam zijn ze nog niet bij KPN...

Iemand ideen? Ik ben nu bezig met uitzoeken of mijn ouders rechtsbijstand hebben. Zodat ik die ook om advies kan vragen. Maar wie weet hebben jullie in de tussentijd ook goede tips!!

Ik hoor het graag.
  maandag 22 november 2010 @ 10:09:16 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89004506
Is het zakelijk of particulier?
  maandag 22 november 2010 @ 10:09:26 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004507
Waar komen die kosten dan vandaan? Is er extreem veel gebeld in die tijd of bv naar het buitenland gebeld? Ik neem aan dat KPN de claim ook kan onderbouwen...
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89004560
Het is particulier.

En ja er is veel gebeld naar het buitenland. Maar mijn ouders waren in de veronderstelling dat dat gegaan is via zo een tussenbureau als belkampioen oid.
pi_89004577
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
  maandag 22 november 2010 @ 10:12:38 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004585
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
Ik heb geen idee eigenlijk. Waren er in het verleden problemen met betalen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 22 november 2010 @ 10:12:58 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004593
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:11 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het is particulier.

En ja er is veel gebeld naar het buitenland. Maar mijn ouders waren in de veronderstelling dat dat gegaan is via zo een tussenbureau als belkampioen oid.
In de veronderstelling dat? Heb je dit ergens zwart op wit staan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 22 november 2010 @ 10:13:42 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89004612
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
Ja, waarom niet?
Openstaande rekeningen dienen betaald te worden, ongeacht of het veel geld is of niet.
Je zou kunnen proberen om een regeling te treffen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_89004614
Heb je geen dialer op je computer? Dat je een oude modemkabel nog steeds aangesloten hebt?
pi_89004629
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).

Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
  maandag 22 november 2010 @ 10:15:08 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89004634
quote:
4s.gif Op maandag 22 november 2010 10:07 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Op 18 november is er een brief ontvangen (bij mijn ouders) van KPN over dat er in korte tijd enorm hoge kosten zijn geweest op de vaste telefoonlijn.
Deze kosten schijnen te liggen tussen 9 november en 19 november van ruim 700e ex btw.
:?

Gaat het om een vaste lijn?
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 10:16:49 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89004678
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).

Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
Wat nou zuigen... ze zijn zo fatsoenlijk om 'vreemd' verbruik te melden voordat de reguliere rekening komt. Ik vind dat behoorlijk netjes.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Forum Admin maandag 22 november 2010 @ 10:17:01 #13
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_89004685
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).

Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
Nou ben ik helemaal geen fan van KPN maar als er gewoon heel veel gebeld is naar een ver land dan zal er ook gewoon betaald moeten worden natuurlijk. Daar is niets vreemds aan. Om in vervolg dit soort ellende te voorkomen TS, zou ik je ouders laten "bellen" via skype of msn. Dan kost het naast je internetabonnement verder niets.
pi_89004692
@ karr-1 : Nee nooit ebtaalproblemen gehad. En nee de verondestelling staat nergens op papier. Dat via belkampioen moet je een bepaald nr draaien en dan kun je via een goedkoop tarief naar het buitenland bellen.

@ netsplitter. Het lijkt mij dat ze je eerst van een goede rekening moeten voorzien en acceptgiro oid voor betaling over te gaan? Telefonisch lijkt me niet echt een correcte methode om een betaling af te dwingen?

@ tha_one: nee geen modemverbinding in de pc's. dat is ouderwets ;-) daar doen we hier ook niet meer aan! ;)
  maandag 22 november 2010 @ 10:17:22 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004693
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).

Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
KPN zuigt niet er is gewoon een reden voor dit bedrag. Of je een rekening moet betalen zonder specificatie weet ik niet, het is wel netjes dat je een vooraankondiging krijgt van ze.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 22 november 2010 @ 10:17:26 #16
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89004697
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
Als de kosten gemaakt zijn in de periode van 9 november en 19 november, dan heb je het over vorige week :?

Een typefoutje, of niet? Als het geen typefoutje is, dan zou ik rustig even vragen om de specificatie.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89004706
quote:
3s.gif Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]



Nou ben ik helemaal geen fan van KPN maar als er gewoon heel veel gebeld is naar een ver land dan zal er ook gewoon betaald moeten worden natuurlijk. Daar is niets vreemds aan.
Ja maar lekker dat ze dat dan METEEN eisen zonder factuur te sturen.
Lekker klantvriendelijk
pi_89004712
quote:
5s.gif Op maandag 22 november 2010 10:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat nou zuigen... ze zijn zo fatsoenlijk om 'vreemd' verbruik te melden voordat de reguliere rekening komt. Ik vind dat behoorlijk netjes.
Ik vind het zeker ook netjes dat ze dit doen. Alleen vind ik het minder tof dat ze per direct vragen het te betalen zonder dat ik inzage heb gehad in die rekening. Want geld terugkrijgen is altijd meer werk om je gelijk te halen...
pi_89004726
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:15 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

:?

Gaat het om een vaste lijn?
Ja gaat om een vaste lijn. Heb ze net gebeld. Dus vandaar dat de dame zei dat het tussen 9 en 19 november was.
  maandag 22 november 2010 @ 10:19:13 #20
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_89004727
Ze moeten dat bedrag toch echt onderbouwen hoor. Je hebt recht op een factuur en een specificatie van de kosten.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_89004733
ik heb zo veel negatieve verhalen over KPN (direct en indirect) dat wil je niet weten.
Veel te duur, veel te log (lijken wel ambtenaren) en zeer onbehulpzaam.
  maandag 22 november 2010 @ 10:20:07 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004738
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:19 schreef jeoff het volgende:
ik heb zo veel negatieve verhalen over KPN (direct en indirect) dat wil je niet weten.
Veel te duur, veel te log (lijken wel ambtenaren) en zeer onbehulpzaam.
Vast wel, maar dat is hier niet relevant
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89004746
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Als de kosten gemaakt zijn in de periode van 9 november en 19 november, dan heb je het over vorige week :?

Een typefoutje, of niet? Als het geen typefoutje is, dan zou ik rustig even vragen om de specificatie.
Ik weet dat er veel gebeld is. Mijn vader zit momenteel in het buitenland. En mijn moeder heeft wel (vrijwel) dagelijks even contact met hem gehad. Maar zoveel vind ik ook enorm veel en zie dus voor deze periode liever eerst een specificatie voordat er tot betaling over gegaan wordt.
pi_89004763
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:20 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]



Ik weet dat er veel gebeld is. Mijn vader zit momenteel in het buitenland. En mijn moeder heeft wel (vrijwel) dagelijks even contact met hem gehad. Maar zoveel vind ik ook enorm veel en zie dus voor deze periode liever eerst een specificatie voordat er tot betaling over gegaan wordt.
Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 10:22:05 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_89004777
Ik zou eerst maar eens op een factuur vragen, voordat je zomaar gaat betalen. Weet je zeker dat ze hebben gezegd dat er vandaag betaald moet worden, zo zonder factuur?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_89004790
Waarom bel je ze niet en zeg je dat je niet betaalt zonder dat je een specificatie gezien hebt?
Het lijkt me een bijzonder vreemde gang van zaken als je een anonieme factuur binnen een dag moet betalen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_89004799
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:21 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:

[..]

Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.
Dat is misschien wel een goed plan.
In de brief staat alleen dat ik voor 22 november had moeten reageren. Is lastig als je de brief pas de 19e na werktijd krijgt. Maar vandaag dus gebeld. Staat overigens ook niet in de brief dat ik per direct zou moeten betalen. Alleen contact opnemen om afsluiting te voorkomen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 22 november 2010 @ 10:23:12 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89004803
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef jeoff het volgende:

[..]



Ja maar lekker dat ze dat dan METEEN eisen zonder factuur te sturen.
Lekker klantvriendelijk
Wie zegt dat deze niet vandaag of morgen in de bus zit?
Ben jij familie ofzo dat je zo agressief reageert.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_89004822
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 10:22 schreef Karina het volgende:
Ik zou eerst maar eens op een factuur vragen, voordat je zomaar gaat betalen. Weet je zeker dat ze hebben gezegd dat er vandaag betaald moet worden, zo zonder factuur?
Jup dat hebben ze net telefonisch gezegd! Ben eht daar dus ook niet mee eens :)
Dus vandaar dat ik even om advies kom vragen. Ben nog steeds ook achter de rechtsbijstand aan het aangaan. Maar krijg mn moeder niet te pakken voor de gegevens of de betreffende instantie voor rechtsbijstand.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 22 november 2010 @ 10:24:03 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89004824
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:23 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]



Dat is misschien wel een goed plan.
In de brief staat alleen dat ik voor 22 november had moeten reageren. Is lastig als je de brief pas de 19e na werktijd krijgt. Maar vandaag dus gebeld. Staat overigens ook niet in de brief dat ik per direct zou moeten betalen. Alleen contact opnemen om afsluiting te voorkomen.
Dus de soep is niet zo heet als dat die gegeten wordt. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 10:24:18 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89004833
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:23 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]



Dat is misschien wel een goed plan.
In de brief staat alleen dat ik voor 22 november had moeten reageren. Is lastig als je de brief pas de 19e na werktijd krijgt. Maar vandaag dus gebeld. Staat overigens ook niet in de brief dat ik per direct zou moeten betalen. Alleen contact opnemen om afsluiting te voorkomen.
En dat doen ze dus om nog meer kosten te voorkomen, als jullie er geen verklaring voor hebben.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 22 november 2010 @ 10:25:13 #32
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89004858
Vooralsnog ga ik mer maar van uit dat de kosten echt gemaakt zijn, gewoon dom dus. KPN zorgt dat de kosten niet meer uit de hand lopen.

Ik denk dat je wel een factuur/specificatie kan vragen, maar denk dat je toch moet gaan betalen.
pi_89004892
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En dat doen ze dus om nog meer kosten te voorkomen, als jullie er geen verklaring voor hebben.
verklaring is er in principe wel. maar wil wel eerst de specificatie zien, omdat het zo hoog is.
pi_89004908
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:25 schreef PiRANiA het volgende:
Vooralsnog ga ik mer maar van uit dat de kosten echt gemaakt zijn, gewoon dom dus. KPN zorgt dat de kosten niet meer uit de hand lopen.

Ik denk dat je wel een factuur/specificatie kan vragen, maar denk dat je toch moet gaan betalen.
Ik vind betalen ook niet zo erg. Want als die ksoten daadwerkelijk gemaakt zijn dan so be it.
Maar per direct en zonder factuur ben ik het niet mee eens :)
  maandag 22 november 2010 @ 10:27:58 #35
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89004911
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:26 schreef smurfinnetje78 het volgende:
verklaring is er in principe wel. maar wil wel eerst de specificatie zien, omdat het zo hoog is.
Dit is precies wat je tegen de dame of heer van KPN moet zeggen.

Opgelost :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 10:28:58 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_89004936
En dan? Die gesprekken zijn gevoerd. Helaas alleen niet tegen het goedkopere tarief m.b.v. Belkampioen, maar blijkbaar tegen het volle tarief. Als je moeder iedere dag contact heeft gehad met je vader dan zijn een paar minuten sneller om dan je denkt, vooral als je ook nog in je achterhoofd hebt dat je tegen een gereduceerd tarief belt.

Maar, zien jullie normaal gesproken maandelijks een specificatie van jullie rekening? Ik neem aan dat jullie die normaal gesproken niet krijgen dan wel bekijken, en dat het gewoon betaald wordt via automatische incasso?

Nu is er dus in 10 dagen een rekening ontstaan van 700 euro, en KPN brengt jullie daar netjes van op de hoogte. Dat jullie dat dan direct moeten betalen is niet netjes, maar ik betwijfel eerlijk gezegd of dat daadwerkelijk zo is gezegd, dat jullie NU moeten betalen. Ik vind het ook frappant dat het probleem blijkbaar is dat er geen specificatie is. Alsof het ineens wel prima is dat jullie 700 euro moeten betalen als jullie eerst een papiertje krijgen waar op staat op welke dagen voor hoe lang naar het buitenland is gebeld x tarief per minuut.

Het probleem is dat jullie blijkbaar toch niet via Belkampioen gebeld hebben, en ik denk niet dat dat de schuld is van KPN. Ik denk ook niet dat jullie spookrekeningen krijgen. Het is een geautomatiseerd iets. Het is niet zo dat een medewerker van KPN ineens maar denkt van 'goh laat ik die mensen eens vertellen dat ze 700 euro moeten betalen, gewoon voor de leuk'. Gevoerde gesprek vanuit jullie abonneenummer x tarief per minuut voor die aansluiting = totaalbedrag. Het is niet zo dat dat systeem zomaar dingen gaat verzinnen.

Het is zuur voor jullie, maar een gespecificeerde rekening gaat niets veranderen aan de hoogte van het bedrag, dus zitten te zeuren om een dergelijke specificatie levert ook niks op. Zorg gewoon dat die rekening betaald wordt, desnoods in termijnen, en zorg ervoor dat je moeder minder belt. Als je in 10 dagen 700 euro hebt verbeld dan bel je gemiddeld voor 70 euro per dag. Als je een euro per minuut moet betalen belt je moeder 1u10min per dag met je vader, maar ik vermoed dat het meer kost per minuut, dus als je niet oplet is die 700 euro helemaal niet zo gek.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 22 november 2010 @ 10:30:33 #37
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89004967
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:27 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ik vind betalen ook niet zo erg. Want als die ksoten daadwerkelijk gemaakt zijn dan so be it.
Maar per direct en zonder factuur ben ik het niet mee eens :)
Ik vind het maar een vaag verhaal eigenlijk.
kpn stuurt gewoonlijk einde van de maand een rekenening of automatische afschrijving.
Volgens mij moet toch betalingen gemist hebben of een vage betalingshistorie hebben wanneer ze zo gaan piepen.
pi_89004971
ok, KPN gaat dus niet mee werken aan een factuur. Want die kunnen ze niet maken.
En zij geven aan dat ze ons gewoon mogen afsluiten...En dat betwijfel ik.
Ze mogen volgens mij een melding maken over de te hoge kosten. Maar mogen ze dan ook afsluiten zonder dat we direct betalen? Ik wil namelijk toch echt eerst die rekening zien!
pi_89004981
Zij kunnen wel degelijk een gespecificeerde factuur toesturen. En vraag om een betalingsregeling en laat deze schriftelijk bevestigen.

[ Bericht 63% gewijzigd door vullis op 22-11-2010 10:32:38 (Edit vanwege niet alles gelezen te hebben.) ]
pi_89004991
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:27 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dit is precies wat je tegen de dame of heer van KPN moet zeggen.

Opgelost :)
Check mn laatste reactie. Dat heb ik net gezegd. Maar ze kunnen/willen dus geen factuur sturen. Dus moet hun geloven, betalen en daarna een factuur zoals die normaliter komt en dan controleren.
En anders gaan ze dus afsluiten...
  maandag 22 november 2010 @ 10:32:04 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89005010
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ok, KPN gaat dus niet mee werken aan een factuur. Want die kunnen ze niet maken.
En zij geven aan dat ze ons gewoon mogen afsluiten...En dat betwijfel ik.
Ze mogen volgens mij een melding maken over de te hoge kosten. Maar mogen ze dan ook afsluiten zonder dat we direct betalen? Ik wil namelijk toch echt eerst die rekening zien!
Ze kunnen geen specificatie afgeven? Dat lijkt mij baarlijke nonsens.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_89005036
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]



Ik vind het maar een vaag verhaal eigenlijk.
kpn stuurt gewoonlijk einde van de maand een rekenening of automatische afschrijving.
Volgens mij moet toch betalingen gemist hebben of een vage betalingshistorie hebben wanneer ze zo gaan piepen.
dat is beide niet het geval! :)
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 10:33:23 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_89005046
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ok, KPN gaat dus niet mee werken aan een factuur. Want die kunnen ze niet maken.
En zij geven aan dat ze ons gewoon mogen afsluiten...En dat betwijfel ik.
Ze mogen volgens mij een melding maken over de te hoge kosten. Maar mogen ze dan ook afsluiten zonder dat we direct betalen? Ik wil namelijk toch echt eerst die rekening zien!
Onzin. Die kunnen ze wel maken, want je kunt instellen dat je aan het eind van de maand gewoon een gespecificeerde rekening krijgt, en dat systeem kan die gegevens gewoon uitspugen. Of ze dat ook tussentijds kunnen weet ik niet, maar als ze een flag krijgen bij jullie aansluiting dat de kosten excessief oplopen dan kunnen ze ook zien waar dat door komt.

Ik denk dat je niet het hele verhaal vertelt. Er is vrijwel altijd een regeling te treffen, en als dat bij jullie niet gaat dan is daar een reden voor die ik hier niet lees. Ik denk daarom dat je niet het volledige verhaal vertelt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_89005061
quote:
11s.gif Op maandag 22 november 2010 10:32 schreef Copycat het volgende:

[..]


Ze kunnen geen specificatie afgeven? Dat lijkt mij baarlijke nonsens.
Nee kunnen ze niet. Zeggen ze. Ze kunnen zien blijkbaar dat de kosten tussen 9-19 november zo zijn opgelopen.
Ze kunnen het alleen niet versturen per mail/post de specificatie daarvan.
pi_89005079
Vraag om die betalingsregeling , hieraan moeten ze meewerken.Zo ben je niet direct alles kwijt bij eventuele fraude van een of ander vaag gebeuren.
pi_89005115
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]



Onzin. Die kunnen ze wel maken, want je kunt instellen dat je aan het eind van de maand gewoon een gespecificeerde rekening krijgt, en dat systeem kan die gegevens gewoon uitspugen. Of ze dat ook tussentijds kunnen weet ik niet, maar als ze een flag krijgen bij jullie aansluiting dat de kosten excessief oplopen dan kunnen ze ook zien waar dat door komt.

Ik denk dat je niet het hele verhaal vertelt. Er is vrijwel altijd een regeling te treffen, en als dat bij jullie niet gaat dan is daar een reden voor die ik hier niet lees. Ik denk daarom dat je niet het volledige verhaal vertelt.
Nou ik vertel wel degelijk het hele verhaal.
Er zijn nooit problemen met KPN geweest. Gem. hebben we maandkosten van tussen de 80-100e per maand. En dat wordt netjes afgeschreven zoals dit al jaren gebeurd.
Ik zou niet weten welke informatie ik niet verteld zou hebben. meer info is er gewoon echt niet.
De mensen van de collections afdeling zijn momenteel niet bereidwillig om mee te werken en denken aan hoe dit wel verder kan. Heb inmiddels wel een ander nummer gekregen waarmee ik nu ga bellen om te kijken wat daar de mogelijkheden van zijn!
  maandag 22 november 2010 @ 10:37:44 #47
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89005161
quote:
11s.gif Op maandag 22 november 2010 10:32 schreef Copycat het volgende:
Ze kunnen geen specificatie afgeven? Dat lijkt mij baarlijke nonsens.
Wat een prachtig woord O+

Ik vind het een raar verhaal... Owkee, ik snap dat KPN aan de bel trekt als er ineens onverwacht hoge kosten gemaakt worden. Ik snap dat KPN ze betaald wil hebben. Maar om om ¤ 700 zulke ophef te maken? Was het nou ¤ 7.000, dan kon ik het me voorstellen.

Hebben ze ook verteld hoe je het moet betalen zonder factuur? Ik neem aan naar P867600 o.v.v. het telefoonnnummer. Maar hoe gaat het superautomatische systeem van KPN dat verwerken? Als er geen openstaande factuur tegenover staat, wordt het net zo hard teruggestort.

Strange...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89005192
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:21 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:

[..]

Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.
Geprobeerd met de afdeling die de brief heeft gestuurd. Doen ze niet.
Heb nu een ander nr dus die ga ik zo proberen.

Iemand gaf hier een berekening van de gegevens/uren. En dat geloof ik ook wel. Maar ik vind het niet netjes dat ze nu per direct vragen om de betaling te doen terwijl ik verder niks weet/gezien heb van facturen/specificaties.
pi_89005223
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wat een prachtig woord O+

Ik vind het een raar verhaal... Owkee, ik snap dat KPN aan de bel trekt als er ineens onverwacht hoge kosten gemaakt worden. Ik snap dat KPN ze betaald wil hebben. Maar om om ¤ 700 zulke ophef te maken? Was het nou ¤ 7.000, dan kon ik het me voorstellen.

Hebben ze ook verteld hoe je het moet betalen zonder factuur? Ik neem aan naar P867600 o.v.v. het telefoonnnummer. Maar hoe gaat het superautomatische systeem van KPN dat verwerken? Als er geen openstaande factuur tegenover staat, wordt het net zo hard teruggestort.

Strange...
Het is iig een ander rekeningnr. iets met 2059... ovv vooruitbetaling telnr zou het moeten...
  maandag 22 november 2010 @ 10:40:30 #50
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89005236
Kun je die gespecificeerde factuur tegenwoording niet gewoon online bekijken op "mijnKPN" ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')