SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:About2Break1, hiker regio Rotterdam
Enpe, hiker regio Eindhoven
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Keuzer, hiker regio Tilburg
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker in de regio Leeuwarden
Mallet, hiker in de regio in Doetinchem
Obama, hiker in de regio Amsterdam
RTS91, hiker in de regio Groningen
Sobajo, hiker in de regio Eindhoven
Zuunigerd, hiker in de regio Zwolle
Voorgaande topics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP is hier te vinden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Viezze op 19-11-2010 13:19:19 ]
Een keer heb ik ook een grote schade aan een dorpel over het hoofd gezien, die auto stond langs een hoge stoep en op dat moment was ik de dorpel gewoon vergeten te controleren, pas op de afleverlocatie zag ik die grote schade zitten. Gelukkig zat de auto al helemaal onder de schade die ik wel correct had genoteerd. Verder nooit meer iets van gehoord trouwens.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:02 schreef Mallet het volgende:
Ik heb een keer heel veel schade's over het hoofd gezien omdat ze auto zeiknat was en ik het uitgifteformulier van de dealer wel vertrouwde.. Gelukkig nooit meer wat van gehoord maar heb sindsdien wel geleerd om altijd: auto nat / sneeuw / ijs / vies lastig te controleren op te schrijven om mezelf in te dekken.. Tipje van de meiden :p
Ik kwam er dus achter toen de nieuwe bestuurder de auto kwam controleren. Vervolgens maar Easy Way gebeld maar die zeggen dan gewoon dat je de dealer moet bellen en het daarmee moet regelen.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:27 schreef About2Break1 het volgende:
[..]
Een keer heb ik ook een grote schade aan een dorpel over het hoofd gezien, die auto stond langs een hoge stoep en op dat moment was ik de dorpel gewoon vergeten te controleren, pas op de afleverlocatie zag ik die grote schade zitten. Gelukkig zat de auto al helemaal onder de schade die ik wel correct had genoteerd. Verder nooit meer iets van gehoord trouwens.
Die moest een auto innemen die zo geparkeerd stond dat je een grote schade niet kon zien zonder de auto te verplaatsen. De eigenaar van de auto had haast en geen tijd om de auto te verplaatsen. Chauffeur meldt op zijn formulier dat er geen schade was en komt er bij het afleveradres achter dat 'ie een grote schade gemist heeft...quote:Op donderdag 18 november 2010 20:18 schreef Viezze het volgende:
En wat was er met die hiker uit de mail?
Afgelopen winter was dat natuurlijk heel erg. Volgens mij vroeg ik gewoon bij elk adres iets van een krabber om de ruiten eerst vrij te maken.. Vervolgens beetje oppervlakkig sneeuw eraf halen op de plekken waar vaak krassen zitten, maar echt duidelijk wordt het niet. Gewoon op het transportformulier zetten dat de auto bijna niet te controleren valt.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:31 schreef Fireblast het volgende:
Misschien een tipje om de topics in de spoiler in de startpost onder elkaar te zetten?
Da's iets duidelijker dan nu denk.Verder is 't een mooie OP.
![]()
[..]
Maareh hoe doen jullie het dan met sneeuw? Ik neem aan dat je niet kunt zeggen van "ja sorry, hier ligt sneeuw en ik zie daar ook sneeuw, dus ik kan m niet meenemen!".. Ik maak zelden mee dat een auto binnen staat - niet dat ik al zo lang dit werk doe, maar toch.
Vorige keer was ie gewoon goed. Viezze kan het gewoon niet. Grapje Viezze. Ik zal de wiki wel even checken. Vorig topic ging hard trouwens.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:31 schreef Fireblast het volgende:
Misschien een tipje om de topics in de spoiler in de startpost onder elkaar te zetten?
Da's iets duidelijker dan nu denk.Verder is 't een mooie OP.
![]()
[..]
Ja inderdaad. Dat viel me altijd al op. Fucking triest eigenlijk, want zo moeilijk is dat Nederlands toch niet.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:33 schreef Mallet het volgende:
Wat betreft die spel- en grammaticafouten.. Over het algemeen kunnen de gedeeltes met de aanvullende klantinformatie er ook wat van zeg.
Op dit moment maximaal één dag vanwege studie maar normaal meestal 2 dagen en als ik geen colleges heb zoveel mogelijk, het liefst richting de 100 uren per maandquote:Op vrijdag 19 november 2010 08:23 schreef MisterPK het volgende:
Hoeveel werken jullie gemiddeld per week?
Vergeet vooral de "!!!!!!!!!!!!!!!!" niet ghehe!quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:13 schreef Zuunigerd het volgende:
En dan ook nog die hoofdletters. VERGEET NIET DE KILOMETERSTAND DOOR TE BELLEN. Lekker vriendelijk.
en dan alsnog vergeten te doen hahaquote:Op vrijdag 19 november 2010 00:13 schreef Zuunigerd het volgende:
En dan ook nog die hoofdletters. VERGEET NIET DE KILOMETERSTAND DOOR TE BELLEN. Lekker vriendelijk.
Topics staan onder elkaar hoorquote:Op donderdag 18 november 2010 22:31 schreef Fireblast het volgende:
Misschien een tipje om de topics in de spoiler in de startpost onder elkaar te zetten?
Da's iets duidelijker dan nu denk.Verder is 't een mooie OP.
![]()
[..]
Die moest een auto innemen die zo geparkeerd stond dat je een grote schade niet kon zien zonder de auto te verplaatsen. De eigenaar van de auto had haast en geen tijd om de auto te verplaatsen. Chauffeur meldt op zijn formulier dat er geen schade was en komt er bij het afleveradres achter dat 'ie een grote schade gemist heeft...
Maareh hoe doen jullie het dan met sneeuw? Ik neem aan dat je niet kunt zeggen van "ja sorry, hier ligt sneeuw en ik zie daar ook sneeuw, dus ik kan m niet meenemen!".. Ik maak zelden mee dat een auto binnen staat - niet dat ik al zo lang dit werk doe, maar toch.
Valt me trouwens wel op dat er een boel grammaticale fouten in de mail staan.![]()
quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:05 schreef Mcnick1 het volgende:
Ik kreeg vanochtend een ritje van Lunteren naar Goes aangeboden in een Jaguar(!).
Alleen woon ik in Apeldoorn en dan zou ik 9 uur onderweg zijn geweest ongeveer totaal, allemaal hartstikke leuk geweest enzo. Maar ze belden pas om 11 uur:( en ik heb vanavond een afspraak om 8 uur, dus als ze 2 uur eerder gebeld hadden:(
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:56 schreef joppie_saus het volgende:
Zet mij er nu ook maar bij. Studentchauffeur regio Groningen
Reken daar maar niet op, december is altijd rustig.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:31 schreef Obama het volgende:
Heb nu 2 weken niet gewerkt vanwege omstandigheden, ik hoop dat ik in de kerstvakantie genoeg uren kan werken.
Dat is ook mijn ervaring. Jammer maar helaas.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Reken daar maar niet op, december is altijd rustig.
Gefeliciteerd! Misschien kom ik je nog wel eens tegen ( bij ING Groningen bijv., daar kom ik erg vaak). En sterkte aan iedereen die via Utrecht CS reist.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:56 schreef joppie_saus het volgende:
Zet mij er nu ook maar bij. Studentchauffeur regio Groningen
De hendel van de automaat achter het stuur vind ik juist vet stoer. Dat hoort echt bij Amerikaanse bakken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:51 schreef RTS91 het volgende:
Gefeliciteerd!
Vandaag een Passat 2.0 TDI en een Chrysler Ram Van, wat een hok!Automaat, dus duurt even voordat ie reageert, en de automaat zit achter het stuur
Dat is nog altijd beter dan een handgeschakelde Amerikaan. Ik had een keer een handgeschakelde Dodge Journey. Na 4 uur rijden, waarvan meer dan 2 uur in een langzaamrijdende file (steeds optrekken en weer remmen) was ik die vervelende versnellingsbak wel zat.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:51 schreef RTS91 het volgende:
Gefeliciteerd!
Vandaag een Passat 2.0 TDI en een Chrysler Ram Van, wat een hok!Automaat, dus duurt even voordat ie reageert, en de automaat zit achter het stuur
Het is wel typisch Amerikaans, maar daar ben ik niet zo vanquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:19 schreef Mallet het volgende:
[..]
De hendel van de automaat achter het stuur vind ik juist vet stoer. Dat hoort echt bij Amerikaanse bakken.
En gered door Obamaquote:Op vrijdag 19 november 2010 22:03 schreef Obama het volgende:
Tsja GM is niet zomaar failliet gegaan.
Ja die rijd wel ja, had ik ook. Met Ad van Aert ernaast...quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:02 schreef joppie_saus het volgende:
Ik moest trouwens die rijtest in een Mercedes S-Klasse doen. Wat een heerlijke auto
Gefeliciteerd man!quote:Op maandag 22 november 2010 14:41 schreef Keuzer het volgende:
In mijn boekje gewoon het liefst altijd een automaat... geen gezanik (ik kan best goed roeren met dat stokkie) lekker de auto het werk laten doen...
Net terug van mijn motorexamen... die mag ik er nu ook bij laten schrijven op het gemeentehuis ^^
Ja klopt, kon het trouwens prima vinden met die man.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:44 schreef guru033 het volgende:
[..]
Ja die rijd wel ja, had ik ook. Met Ad van Aert ernaast...
Ik had ook Ad van Aert. Gelukkig parkeerde hij toen de BMW achter het hek, in plaats van dat ik dat hoefde te doen. Dat was met toch krap, zeg.quote:Op maandag 22 november 2010 16:02 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ja klopt, kon het trouwens prima vinden met die man.
Ik moest de BMW wel achteruit inparkeren tussen dat hek en de auto van de directeur.quote:Op maandag 22 november 2010 17:21 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Ik had ook Ad van Aert. Gelukkig parkeerde hij toen de BMW achter het hek, in plaats van dat ik dat hoefde te doen. Dat was met toch krap, zeg.
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 22 november 2010 14:41 schreef Keuzer het volgende:
In mijn boekje gewoon het liefst altijd een automaat... geen gezanik (ik kan best goed roeren met dat stokkie) lekker de auto het werk laten doen...
Net terug van mijn motorexamen... die mag ik er nu ook bij laten schrijven op het gemeentehuis ^^
College'squote:Op maandag 22 november 2010 19:10 schreef RocketRonny het volgende:
Motorrijbewijs, leuk! Gefeliciteerd.
Morgen helaas geen ritten voor mij. Hopelijk word ik 's ochtends nog gebeld. En anders maar eens college's bezoeken
Vorig jaar ging dat inderdaad zo. November was toen nog redelijk bij mij, maar in december vorig jaar heb ik 4 uur gemaaktquote:Op maandag 22 november 2010 19:28 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Aan het eind van het jaar sluiten leasemaatschappijen natuurlijk geen nieuwe contracten meer af, en zijn er ook geen aflopende contracten.Maar dan zal het in januari pas weer druk worden.
Hoe weet jij dat nou weer?quote:Op maandag 22 november 2010 20:20 schreef Karelhoi het volgende:
Ik ben ook niet gebeld voor morgen, misschien dat ik maar vast met de voorbereiding van tentamens ga beginnen :p. Over die derde medewerker: Joyce was er als vervanging voor degene die personeelszaken doet, omdat diegene met zwangerschapsverlof was.
Hahahaha! Dan die nickname er ook bij hè... Karelhoiquote:Op dinsdag 23 november 2010 11:34 schreef Karelhoi het volgende:
Nee ik ben de mol, stiekem ben ik J. van EW!
Haha nee, ik geloof dat ze me zoiets verteld hebben tijdens de sollicitatie, of dat het in het berichtje stond met die drie nieuwe medewerkers.
Leuk is dat ja! Natuurlijk doe ik altijd voorzichtig, maar soms..quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:45 schreef Keuzer het volgende:
Oeh jippie tegen het weekend sneeuwdan is EW twee keer zoveel pret! (als je achterwielaandrijving hebt ^^)
Zo heb ik ooit in amstelveen een bmw 3 serie moeten ophalen. Zei die man, rustig gas he! anders gaan niet alleen je wieletjes in de rondte XD...
Haha als je denkt dat het een feest is... Maak kennis met het OV dan!quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:00 schreef joppie_saus het volgende:
Vandaag inloggegevens ontvangen. Snel ingeschreven voor volgende week, dan kan het beginnen
Grevenbicht, dan heb je voor Koopman gereden wss.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:29 schreef Jorian29 het volgende:
Goh, daar zit je dan, een half uur te wachten in een gehucht genaamd Grevenbicht. OV gaf aan dat ik hier van bus 19 naar bus 18 moest overstappen. Dus ik uitstappen, kijk nog eens naar de bus die wegrijdt, en verrek, bus 18. Waarom staat dat nou even niet aangegeven op die mobiele versie van 9292ov.nl...
Koopmanquote:Op woensdag 24 november 2010 01:16 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Grevenbicht, dan heb je voor Koopman gereden wss.
Koopman
Groningen of in de buurt zeker? Ik had ook een keer een rit van Koopman naar Groningen, terug OV'en.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:44 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Koopman![]()
Vier en een half uur met het OV, van Koopman naar huis.
No try, no loss. Of hoe zeg je dat in het Engels.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:10 schreef joppie_saus het volgende:
Heeft het ook zin om donderdag einde van de dag zelf te bellen voor een eventueel ritje op de vrijdag?
Elburg. Eerst van Koopman naar Sittard, dan met de trein naar Utrecht, dan met de stoptrein naar Nunspeet en dan nog een half uur met de bus.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:06 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Groningen of in de buurt zeker? Ik had ook een keer een rit van Koopman naar Groningen, terug OV'en.
Wow, doe je goed als 1e ritje.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:11 schreef joppie_saus het volgende:
Net gebeld
In een Fiat Panda van Groningen naar Hengelo, en dan in een VW Passat terug van Zwolle naar Drachten
Passat krijg je er vaak mee. Maar mooi dat je gelijk ritjes hebt gekregen, ik sta ook op beschikbaar maar heb niks gehoord nog.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:11 schreef joppie_saus het volgende:
Net gebeld
In een Fiat Panda van Groningen naar Hengelo, en dan in een VW Passat terug van Zwolle naar Drachten
De laatste paar maanden heb ik eigenlijk iedere keer dat ik beschikbaar was 'gewoon' werk gehad. Slechts 1 keer niet, maar toen had ik uiteindelijk toch een spoedje..quote:Op donderdag 25 november 2010 18:10 schreef Fireblast het volgende:
Ik ook niks
maarja heb me ook niet opgegeven![]()
@ irritatie100: heb je vaak spoedjes? ik word bijna nooit gebeld voor dezelfde dag
Ja 1 formulier. Alleen de schade bij ophalen schrijf je op, schade die onderweg ontstaat is voor jou rekening (eigen risico van 75 eu). De schade die jij op het ophalen constateert schrijf je op en hierdoor laat je zien dat die schade niet door jou is veroorzaakt (jezelf indekken).quote:Op donderdag 25 november 2010 21:12 schreef joppie_saus het volgende:
Ik snap der nu al geen zak van. Voor ING Car Lease hoef ik maar 1 formulier in te vullen? Dan kan ik toch nooit eventuele schade die onderweg ontstaat ergens invullen?
Raar, dat ze jou nu al deze rit geven terwijl je nog niet eens een pas hebt...quote:Op donderdag 25 november 2010 21:18 schreef joppie_saus het volgende:
Oh en godver, ik moet bij mijn tweede rit gelijk aftanken en wassen, maar ik heb die tankpas van hun nog niet
Easy Way betaald 1x per maand uit en dat is altijd rond de 15e. Je moet 2x per maand je ritbonnen opsturen.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:31 schreef joppie_saus het volgende:
Oke, bedankt!
Nja ik schiet het wel voor en stuur de bonnetjes mee, als het goed is krijg ik dit 1 december gelijk uitbetaald dus ik neem aan ook mijn onkosten..
Nog één vraagje,
Dit ritbon van Easyway, bij vertrek uit Groningen vul ik startadres (station) in: Groningen CS, maar ik moet naar Hengelo. Vanuit Hengelo naar Zwolle voor de volgende auto. Dan is mijn startadres (station) toch het adres waar ik op dat moment ben om mijn 'eerste' auto af te leveren?
Mijn eerste rit was een Espace aftanken die vrijwel leeg was, en ik had toen ook nog geen Essopas. Toen moest ik gelijk 105 euro voorschietenquote:Op donderdag 25 november 2010 21:26 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Ja 1 formulier. Alleen de schade bij ophalen schrijf je op, schade die onderweg ontstaat is voor jou rekening (eigen risico van 75 eu). De schade die jij op het ophalen constateert schrijf je op en hierdoor laat je zien dat die schade niet door jou is veroorzaakt (jezelf indekken).
[..]
Raar, dat ze jou nu al deze rit geven terwijl je nog niet eens een pas hebt...
Je moet toch bij ING Groningen beginnen? Daar staan de meeste auto's binnen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 06:30 schreef joppie_saus het volgende:
Ghehe controleren op schade wordt gelijk al leuk , zo met die sneeuw!
onderweg moet je geen schade laten ontstaanquote:Op donderdag 25 november 2010 21:12 schreef joppie_saus het volgende:
Ik snap der nu al geen zak van. Voor ING Car Lease hoef ik maar 1 formulier in te vullen? Dan kan ik toch nooit eventuele schade die onderweg ontstaat ergens invullen?
Als ik 2 ritjes achter elkaar heb dan laat ik de startlocatie en starttijd enzo leeg bij de 2e rit, ik ga dat niet allemaal 2x opschrijvenquote:Op donderdag 25 november 2010 22:03 schreef Mallet het volgende:
Als je twee ritten hebt.. Bijvoorbeeld van Groningen naar Almere en dan van Almere naar Groningen, dan is je startadres van de 2e rit de afleverlocatie van je 1e rit. Je moet het gewoon zo zien.. Zodra je auto is afgeleverd is die rit afgelopen.. Je begint dan met een nieuwe rit (dus nieuwe bon) en dan is je startadres inderdaad waar je op dat moment bent. Dat kan dus bij de dealer zijn waar je auto 1 hebt afgeleverd of waar dan ook.
Ik denk Prive-Chauffeur. StudentChauffeur is een OV-kaart zeker vereist. Aangezien EasyWay met studenten werkt die geen onkostenvergoedingen hebben. In dit geval zou jij dat wel hebben met je auto.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:01 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
In hoeverre is een OV kaart een absolute vereiste? Ik zie namelijk een aantal student chauffeur sites waar dat niet wordt aangemerkt. Ze vragen wel dat je een student bent dus misschien ligt daar de link.
Wat ik eigenlijk afvraag, is er soortgelijk werk, waarbij een 10 jaar rij-ervaring, een eigen auto, 5 dagen in de week & 12 maanden per jaar beschikbaarheid, voldoende opweegt tegen het missen van een huidige studie en OV kaart?
Is het al zover ja? Hier in Edinburgh is nog geen sneeuw gevallen. Ik geloof dat al wel The Highlands van Schotland vol liggen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 06:30 schreef joppie_saus het volgende:
Ghehe controleren op schade wordt gelijk al leuk , zo met die sneeuw!
Dat is wel zo relaxt! Maandag helaas niksquote:Op vrijdag 26 november 2010 16:35 schreef joppie_saus het volgende:
Weer terug! Voorbij Assen lag geen sneeuw, en de auto kwam uit een loods. Beide hagelnieuwe auto's, geen schades. Service van de laatste klant, die bracht mij terug naar het station
Hebben ze daar nog niet naar gevraagd dan???quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:42 schreef Maharbal het volgende:
Oja, moet m'n tankpas denk ik nog opsturen
Nou, volgens mij willen ze dat wel weten. Een beetje kijken of je wel goed zit met de tijd die je nodig hebt per rit, en of dat een beetje matcht met de afstand.quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:41 schreef Fireblast het volgende:
Als ik 2 ritjes achter elkaar heb dan laat ik de startlocatie en starttijd enzo leeg bij de 2e rit, ik ga dat niet allemaal 2x opschrijven
en werkze allemaal vandaag
Dan ben je inderdaad zo goed als binnen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:59 schreef xquzive het volgende:
Vrijdag sollicitatie, volgens mij doen ze niet echt moeilijk als je in de juiste kleding komt (hemd/pantalon) en fatsoenlijk kan rijden?
Bij mij vonden ze het juist positief dat ik 'sportief' reed. Al kun je natuurlijk defensief en sportief tegelijk rijden.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:57 schreef joppie_saus het volgende:
Juh. Je moet alleen wel een beetje defensief rijden kwam ik achter tijdens mijn sollicitatie vorige week. Die jongen voor mij deed dat te weinig en die werd afgebrand, maar is uiteindelijk wel aangenomen..
Idd, dat doe ik dus ook nooitquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:49 schreef Obama het volgende:
Same here, nooit welk station enz., dat is is veels te veel werk :p .
Nopquote:Op vrijdag 26 november 2010 18:43 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Hebben ze daar nog niet naar gevraagd dan???
"Defensief rijden wil zeggen dat je jouw auto en de verkeerssituaties de baas bent. Je overziet verkeerssituaties, je weet wat er eventueel kan gaan gebeuren en je reageert adequaat."quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:31 schreef xquzive het volgende:
Wat bedoel je met defensief rijden? Mijn rijgedrag zit wel snor denk ik, ben gewend om in veel verschillende auto's te rijden, houd me gewoon aan de toegestane snelheid, trek wel wat sportiever op en voor de rest let ik altijd goed op, zo heb ik al meerdere malen een verkeersongeluk weten te voorkomen omdat ik optijd reageerde.
105 pk dus, had laatst de 2.0 tdi mee. Dat was toch wel wat beter, maar niet bijzonder snel.quote:Op zondag 28 november 2010 15:28 schreef joppie_saus het volgende:
Hmm, dit was een 1.6 TDi en die trok verdomde snel op.
Zekerheid van werk verschilt per periode. Zo kan je gerust 3x gebeld worden, maar bijvoorbeeld in december is de kans weer een stuk kleiner! Ik wordt vaak genoeg niet gebeld...En er wordt niet op zaterdag gewerkt.quote:Op zondag 28 november 2010 15:39 schreef CvHof het volgende:
Beste hikers en chauffeurs,
Ik zit eraan te denken om binnenkort te gaan solliciteren bij EW. Ik heb nu ruim 1,5 jaar mijn rijbewijs en plm. 15.000 kilometer ervaring. Wil met 2 jaar ook direct proberen om door te gaan voor chauffeur. Na het lezen van dit topic ben ik wel enthousiast geworden voor dit werk. Ik ga er qua salaris iets op achteruit tov mijn vorige werkgever maar ik denk dat dat hier goed te compenseren valt doordat ik meer kan werken doordat ik tijdens het reizen kan leren en ik bij de huidige werkgever uit moet klokken tijdens pauzes.
Ik heb nog wel een aantal vragen over dit werk.
- Hoe zeker ben ik van werk? Ik kan wel aangeven dat ik 3 dagen in de week beschikbaar ben maar hoe groot is de kans dat ik dan ook drie volle dagen kan maken?
- Wordt er op zaterdag gewerkt?
- Op basis waarvan wordt er betaald? Je hoeft tenslotte niet in- of uit te klokken? Gaat dit op basis van verwachte reistijd of moet je het zelf doorgeven?
- Is het een pré om een tijdje als Hiker te hebben gewerkt voor je als chauffeur solliciteert?
- Is er rond deze tijd van het jaar veel wachttijd als ik nu solliciteer?
- Welke adressen worden het vaakst bezocht door jullie als hiker? M.a.w. waar zitten de grote leasebedrijven waar iedereen regelmatig over de vloer komt?
- Zijn er toeslaguren? Bij mijn huidige baan wordt ik extra betaald oa in de avonden en ook als ik >10 uur op een dag maak.
Hoop dat jullie hier een beetje antwoord op kunnen geven zodat ik binnenkort mijn beslissing kan nemen.
Allen bedankt alvast!
Ik heb een keer Vlaardingen - Keulen gedaan. Was toen net een half jaartje in dienst. Verder nog nooit het land uit geweest (of je moet Friesland als buitenland rekenen natuurlijkquote:Op zondag 28 november 2010 14:33 schreef d_sc1 het volgende:
Gister (zaterdag) mijn eerste buitenlandrit gehad, Deventer - Antwerpen in een 207.
Heeft iemand hier weleens buitenlandritten gedaan? Dit was de eerste in de 2 jaar dat ik bij EW werk..
Terug met de trein was goed te doen. Ware het niet dat de trein pas twee uur later ging omdat er een paar uitvielenMooi station trouwens, dat Antwerpen Centraal.
quote:Op zondag 28 november 2010 15:39 schreef CvHof het volgende:
- Hoe zeker ben ik van werk? Ik kan wel aangeven dat ik 3 dagen in de week beschikbaar ben maar hoe groot is de kans dat ik dan ook drie volle dagen kan maken? Periode & regio afhankelijk en daarnaast kan je als privéchauffeur ook ingezet worden voor hikerwerkzaamheden
- Wordt er op zaterdag gewerkt? Voor privéchauffeurs volgens mij wel. Logischerwijs is de kans op werk natuurlijk wel kleiner
- Op basis waarvan wordt er betaald? Je hoeft tenslotte niet in- of uit te klokken? Gaat dit op basis van verwachte reistijd of moet je het zelf doorgeven? Ik geloof dat je als privéchauffeur je uren moet invullen die je voor de klant hebt gewerkt en deze laten ondertekenen door de klant. Daarnaast krijg je je reistijd ook betaald.
- Is het een pré om een tijdje als Hiker te hebben gewerkt voor je als chauffeur solliciteert? Volgens mij niet.
- Is er rond deze tijd van het jaar veel wachttijd als ik nu solliciteer? Regio afhankelijk.
- Welke adressen worden het vaakst bezocht door jullie als hiker? M.a.w. waar zitten de grote leasebedrijven waar iedereen regelmatig over de vloer komt? Door heel Nederland en per hiker ook weer regio afhankelijk, maar als privéchauffeur heb je daar doorgaans weinig mee te maken.
- Zijn er toeslaguren? Bij mijn huidige baan wordt ik extra betaald oa in de avonden en ook als ik >10 uur op een dag maak. Niet dat ik weet.
Hoop dat jullie hier een beetje antwoord op kunnen geven zodat ik binnenkort mijn beslissing kan nemen.
Allen bedankt alvast!
Je zult nog wel veel mooiere auto's meekrijgen.quote:Op zondag 28 november 2010 15:28 schreef joppie_saus het volgende:
Hmm, dit was een 1.6 TDi en die trok verdomde snel op.
Hoewel die leasebakken meestal een zuinige motor hebben. Heb je eindelijk een A4, dan zit er een 1.6je oid in.quote:Op zondag 28 november 2010 17:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Je zult nog wel veel mooiere auto's meekrijgen.
Maar ook mindere natuurlijk.
Ik heb dus gister wel een ritje gehad (ben hiker).. Gebeurd zeer sporadisch dat er een ritje op zaterdag is, maar het kan dus wel.quote:- Wordt er op zaterdag gewerkt?
Haha ja, of Born (Limburg). Kan ze nooit verstaan daar.quote:Ik heb een keer Vlaardingen - Keulen gedaan. Was toen net een half jaartje in dienst. Verder nog nooit het land uit geweest (of je moet Friesland als buitenland rekenen natuurlijk).
quote:Op maandag 29 november 2010 21:24 schreef joppie_saus het volgende:
Ik zit net wat oude topics door te lezen.. De transportformulieren moet je toch gewoon terugsturen naar EW samen met je ritbonnen?
Bij sommige leasemaatschappijen krijg je een retourenvelop waarmee je het formulier direct moet terugsturen. Bij het afleveren van een huurauto (doe ik regelmatig voor ING) bij een particulier moet je vaak 2 huurovereenkomsten laten tekenen, één voor de klant, en één voor ING. Die huurovereenkomsten kun je ook opsturen naar EW, maar ik geef ze ook wel eens af bij ING Groningen als ik later in dezelfde week nog eens kom.quote:Op maandag 29 november 2010 21:54 schreef joppie_saus het volgende:
Nice, dan heb ik het goed gedaan. Ik las al wat posts over opsturen naar de leasemij waar je voor reed enzo.. En als je nou bij een particulier aflevert? Wat dan?
Nee dat klopt niet, ik werk ook vanuit amsterdam en ja inderdaad je krijgt vaak korte ritten maar dat betekent ook dat je vaker in het OV zit(vaak meerdere ritten), ik maak zeer zelden dagen van 5 uur mee.quote:Op maandag 29 november 2010 01:55 schreef Keuzer het volgende:
Reken vooral in de randstad op veeleer korte ritten. Dus niet altijd lange dagen maar ook bijvoorbeeld 5 uur. Bovendien komt uit voorgaande topics naar voren dat daar een redelijk lange wachttijd staat voor nieuwe gegadigden. Hikers declareren zelf de daadwerkelijk gewerkte uren. Dus niet verwachte, maar gemaakte reistijd. Hierbij wordt gerekend vanaf het dichtstbijzijnde busstation
Ik heb het zelf als heel tof werk ervaren maar het is zo onvoorspelbaar als maar zijn kan... alleen als je echt een grote beschikbaarheid hebt zul je 3 dagen in de week werken.
Volgens mij proberen ze iedereen toch wel voor een hele dag in te plannen, dat is wel zo voordelig. Ik heb eigenlijk alleen in de (zomer)vakantie wel eens dagen van rond de 5 uur.quote:Op maandag 29 november 2010 22:37 schreef Obama het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet, ik werk ook vanuit amsterdam en ja inderdaad je krijgt vaak korte ritten maar dat betekent ook dat je vaker in het OV zit(vaak meerdere ritten), ik maak zeer zelden dagen van 5 uur mee.
Een pak is wat overdreven, dat heb ik alleen bij mijn sollicitatie gedaan. Ik werk altijd met een nette broek en een overhemd aan.quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:37 schreef Lekiamh het volgende:
Steken jullie je altijd strak in het pak, of kan het ook iets losser?
Het lijkt me wel een leuk bijbaantje naast de studie voor een of twee dagen per week. Flexibiliteit spreekt me wel aan.
Loopt dat allemaal goed bij jullie?
Overmorgen is het misschien omgedraaid.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:04 schreef Obama het volgende:
Ik heb juist schijtwagens voor morgen, een 107 en een Vivaro.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:00 schreef Hojdhopper het volgende:
Houten - Rotterdam in een 7 serie (740Li, 4.0, 306pk)
Succes ermee! Als je naar Breda mag kan je er volgens mij wel van uitgaan dat je collega bent. Tenzij je die BMW/Mercedes om een boom heen vouwt.quote:Op woensdag 1 december 2010 09:19 schreef Viezze het volgende:
Ben nu op weg naar Breda, half 2 sollicitatie
Wel een aardig eind met de trein, gelukkig dat het maar eenmalig is
Dat is zeker geen straf, oi oi oi. Eigenlijk jammer dat het met maar één bezoekje aan Breda blijft..quote:Op woensdag 1 december 2010 12:57 schreef RocketRonny het volgende:
Als je wat eerder naar het kantoor gaat, dan kun je de dames die je verder alleen maar telefonisch spreekt eens goed bekijken
Ik kwam er nog wel eens, formulier voor de heffingskorting en nog eens voor iets.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:20 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Dat is zeker geen straf, oi oi oi. Eigenlijk jammer dat het met maar één bezoekje aan Breda blijft..![]()
Daar staan ook foto'tjes van op de websitequote:Op woensdag 1 december 2010 12:57 schreef RocketRonny het volgende:
Als je wat eerder naar het kantoor gaat, dan kun je de dames die je verder alleen maar telefonisch spreekt eens goed bekijken
Goh ik had toch wel wat andere gezichten verwacht bij sommige stemmenquote:Op woensdag 1 december 2010 15:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Daar staan ook foto'tjes van op de website
Kreeg vanmiddag nog een smsje of ik een Den Haag - Meerkerk wilde doen, maar zat net in college
Ik had toen eens in ritje naar ING Breda, en heb een omweggetje gemaakt langs EW. Want idd, voor zo'n formuliertje ga je geen grote afstand afleggen.quote:Op woensdag 1 december 2010 14:47 schreef joppie_saus het volgende:
Ja ik ga niet vanuit Groningen naar Breda voor een lomp formuliertje
De eerste persoon die een 7-serie met een handbak heeft moet ik nog tegenkomenquote:Op woensdag 1 december 2010 18:44 schreef joppie_saus het volgende:
Automaat zeker? Heerlijke bak in ieder geval!
Haha, is dat even een tegenvaller? Regio Groningen?quote:Op woensdag 1 december 2010 21:10 schreef Viezze het volgende:
Aangenomen
Rijtest was in een Golf 5, de BMW was weg
nice, welkomquote:Op woensdag 1 december 2010 21:10 schreef Viezze het volgende:
Aangenomen
Rijtest was in een Golf 5, de BMW was weg
Wilde zeker wel! Tank was alleen bijna leeg bij ophalen. En na eens goed doortrekken op de oprit van de snelweg zag ik gewoon het metertje (digitaal dan) zakken.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:28 schreef enpe het volgende:
Nice Hojdhopper, trok hij een beetje lekker op
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 1 december 2010 21:10 schreef Viezze het volgende:
Aangenomen
Rijtest was in een Golf 5, de BMW was weg
Dat wordt behelpen in al die Polo's Bluemotion die ik altijd toegeworpen krijgquote:Op woensdag 1 december 2010 23:53 schreef RTS91 het volgende:
Inderdaad wat vreemd, heb zelf ook niet het idee dat het erg druk is in de regio Groningen.
Goed nieuws; vanaf maart de eerste wegen naar 130km/u!
Nou, het is me wel gelukt van Groningen naar Amsterdam. Windkracht 7 over de afsluitdijk, lekker onzuinig rijden, heerlijk! Wat heb ik een hekel aan die auto met z'n verschrikkelijk zuinig afgestelde versnellingen.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:01 schreef Fleauris het volgende:
[..]
Dat wordt behelpen in al die Polo's Bluemotion die ik altijd toegeworpen krijg
Ja dat was wel een tegenvaller, had graag in de BMW geredenquote:Op woensdag 1 december 2010 21:42 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Haha, is dat even een tegenvaller? Regio Groningen?
Dank!quote:
Ook dank! en inderdaad Groningenquote:Op woensdag 1 december 2010 22:12 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Welkom Viezze! Volgende keer in de OP. Regio Groningen neem ik aan?
Zal misschien voor volgend jaar zijn? Grote kans dat het steeds rustiger wordt nu toch?quote:Op woensdag 1 december 2010 23:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Wel apart, ze nemen nu mensen aan in Groningen, terwijl ik al 3 weken op rij niet ben gebeld.
Ja, het zal vanaf januari vast wel beter worden, maar ik heb in januari weer tentamens.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja dat was wel een tegenvaller, had graag in de BMW geredenMaar goed dit was wel lekker simpel, dus had verder weinig te klagen. Regio Groningen inderdaad
[..]
Dank!
[..]
Ook dank! en inderdaad Groningen
[..]
Zal misschien voor volgend jaar zijn? Grote kans dat het steeds rustiger wordt nu toch?
Morgen even VOG aanvragen, en dan zsm aan het werk (maar of het dit jaar nog wat wordt is dus de vraag)
Ja ik ook, eind januari. Zit je aan de Hanze of aan de RuG?quote:Op donderdag 2 december 2010 00:26 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ja, het zal vanaf januari vast wel beter worden, maar ik heb in januari weer tentamens.
RUG. Jij?quote:Op donderdag 2 december 2010 00:27 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja ik ook, eind januari. Zit je aan de Hanze of aan de RuG?
Zet mij er ook maar in, regio Leiden (al heb ik ook voor Amsterdam gesolliciteerd, maar ik gok dat ze me op Leiden hebben gezetquote:Op woensdag 1 december 2010 22:12 schreef Hojdhopper het volgende:
Welkom Viezze! Volgende keer in de OP. Regio Groningen neem ik aan?
Klinkt goed...quote:Op woensdag 1 december 2010 22:46 schreef Karelhoi het volgende:
Helse dag voor mij. 20 minuten wachten, 15 minuten lopen, en nog eens 25 minuten wachten bij gevoelstemperaturen van -15 is echt niet chill. Tot overmaat van ramp m'n eerste bekeuring in 2 jaar rijbewijs gekregen(leuk, "politie volgen", mag binnenkort 170 euro aftikken). Ook nog 2 keer langs radarcontrole gereden die op dat moment (nog) niet op de radio waren geweest, 1 keer keihard op de rem, 1 totaal niet gezien. Hoop dat die twee nog met een sisser aflopen, anders lekker een maandje voor niks gewerkt..
![]()
Oja, ook nog een waarschuwing voor bumperkleven terwijl dat gewoon dikke bullshit was. Meneer agent: "dat heb ik niet lang genoeg gezien dus dat blijft bij een waarschuwing". ...die zak wilde me er gewoon niet tussenlaten en dan moet je plekje veroveren!![]()
Om positief af te sluiten:
-twee kilometer meer te hard en het was1e punt als beginnend bestuurder;
-vanaf nu ga ik beter opletten en minder doorgassen;
-bij Athlon zo maar precies op tijd gekomen voor de bus! Gisteren 25 minuten in de teringtyfuskou moeten wachten. Eind goed, al goed dan maar!
Ik ook! Nu nog wachten op de gegevens.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Toch nog een ritje voor vandaag.
Ik weet niet of het nog steeds zo werkt, maar toen ik mijn VOG had aangevraagd heb ik gelijk daarna het aanvraagformulier door de scanner gegooid en naar Easy Way gemaild. Kon de volgende dag gelijk aan het werk.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:28 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ook aan de RuG.
Net VOG opgevraagd, dat ook weer gehad
Ik denk dat ze nog niet eens zijn begonnen....quote:Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef joppie_saus het volgende:
Hmm, das zeker wel mooi. Nou, EasyWay, schiet eens op met bellen
Heb ik ook gedaan. Heb in de mail gezet dat ik dinsdag beschikbaar ben..maar denk dat ik komende week nog niet aan het werk kan.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:37 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik weet niet of het nog steeds zo werkt, maar toen ik mijn VOG had aangevraagd heb ik gelijk daarna het aanvraagformulier door de scanner gegooid en naar Easy Way gemaild. Kon de volgende dag gelijk aan het werk.
Maar wel TNT Groningen hoop ik voor je?quote:Op donderdag 2 december 2010 17:03 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Pfff. Vandaag 30 minuten vertraging gehad met de trein en een uur vertraging met de bus. Wat een beetje sneeuw al met het OV kan doen.Ik heb ook nog een gênante actie (ook een beetje de schuld van EW): In mijn ritgegevens stond dat ik naar ING Groningen moest, ik keek verder niet naar het adres, dus ik reed mooi naar ING. Daar keken ze me verbaasd aan; bleek dat ik naar TNT moest.
Ja, gelukkig niet naar Breda.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:53 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Maar wel TNT Groningen hoop ik voor je?
Nee, dat gebeurt bijna nooit.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:03 schreef Viezze het volgende:
Inlogcode ontvangen
Op dit moment heb ik twee vragen;
- Krijg je elke week een herinneringsmail? Zou voor mij wel ideaal zijn, dit is iets wat ik zo vergeet
Ja, dat kan, maar ik zou het niet al te vaak doen.quote:- Stel je stelt je beschikbaar, kan je de rit nog afwijzen als je ze belt?
- Ik kreeg wel eens een smsje als ik mijn beschikbaarheid nog niet had ingevuld. Eerder ging er dan één rit van je ritteller af. Die teller bestaat nu niet meer. Eerder kon je met een x aantal ritten een, door Easy Way georganiseerde, anti slipcursus doen. Wel jammer voor nieuwe chauffeurs, want ik vond het echt leuk en handig.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:03 schreef Viezze het volgende:
Inlogcode ontvangen
Op dit moment heb ik twee vragen;
- Krijg je elke week een herinneringsmail? Zou voor mij wel ideaal zijn, dit is iets wat ik zo vergeet
- Stel je stelt je beschikbaar, kan je de rit nog afwijzen als je ze belt?
Op het station slapen.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:00 schreef stoeltafel het volgende:
Maar ik heb alleen vervoer nodig voor een terug reis. Taxi kost zeker ook veel geld. Heen kan met het openbaar vervoer
Easy Way chauffeurs rijden in de auto van de klant. Ze gebruiken geen eigen auto's om opdrachten uit te voeren.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:00 schreef stoeltafel het volgende:
Maar ik heb alleen vervoer nodig voor een terug reis. Taxi kost zeker ook veel geld. Heen kan met het openbaar vervoer
Heb je mij er ook al bijgezet? Regio Groningenquote:Op donderdag 2 december 2010 19:14 schreef Hojdhopper het volgende:
Overigens: Viezze en Fireblast zijn toegevoegd aan de OP, meteen ook even weer netjes gemaakt want het was echt een rommeltje. Voortaan als je een nieuw topic opent graag de tekst uit de wiki staat kopieren en plakken!
Nadeel als je maar 1 dag beschikbaar bent per week. Ik plan mezelf maandag altijd in, als er dan geen werk is schuif ik gewoon op naar dinsdag of woensdag. Heb toch geen verplicht college.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:45 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Heb je mij er ook al bijgezet? Regio Groningen
Echt kut dat ik morgen niet hoef.. misschien volgende week maar een dagje vrij nemen van stage om te werken.
Heeft het nog zin om halverwege de week je beschikbaarheid aan te passen? Als ik bijv. woensdag invul dat ik vrijdag toch beschikbaar ben?quote:Op donderdag 2 december 2010 20:25 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Nadeel als je maar 1 dag beschikbaar bent per week. Ik plan mezelf maandag altijd in, als er dan geen werk is schuif ik gewoon op naar dinsdag of woensdag. Heb toch geen verplicht college.
Dat weet ik maar er zijn toch ook chauffers die op eigen vervoer komen en dan terug rijden via openbaar vervoer. Maar ik ga wel bobben, veel makkelijkerquote:Op donderdag 2 december 2010 19:15 schreef Mallet het volgende:
[..]
Easy Way chauffeurs rijden in de auto van de klant. Ze gebruiken geen eigen auto's om opdrachten uit te voeren.
Voila, next time.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:43 schreef guru033 het volgende:
Je kan mij ook wel in de OP zetten!
Hiker, regio Utrecht
Anders moet je EW even bellen, als je geen wachtgeld hoeft te betalen dan scheelt dat weer wat. Maar je betaalt denk ik wel een weekendtarief ofzo.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:01 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dat weet ik maar er zijn toch ook chauffers die op eigen vervoer komen en dan terug rijden via openbaar vervoer. Maar ik ga wel bobben, veel makkelijker
Eigenlijk is mij dat ook nog niet helemaal duidelijk. Van waaruit moet je nou je starttijd opschrijven. Bij de ritten die ik tot nu toe heb gehad heb ik de bushalte waar ik opstap als starttijd gebruikt. Het zou toch niet zo zijn dat ik het dichtsbijzijnde station moet gebruiken? Dat treinstation is namelijk 28 minuten hiervandaan...quote:Op vrijdag 3 december 2010 01:39 schreef Mcnick1 het volgende:
Ik kreeg vandaag een mail over dat mijn tijden van deze maand niet kloppen omdat ze denken dat ik de tijd opschrijf dat ik wegga van huis ipv vanaf het station ( niet dat het veel uitmaakt, ik woon 10 min van het station). Daarnaast meldden ze ook even dat ik wel vaak vertraging had.
Mij is verteld dat het moet gaan om een (bus)halte waar minstens 2 lijnen stoppen. Waarom een halte waar 1 lijn stopt niet mag, is voor mij een raadsel.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:45 schreef guru033 het volgende:
[..]
Eigenlijk is mij dat ook nog niet helemaal duidelijk. Van waaruit moet je nou je starttijd opschrijven. Bij de ritten die ik tot nu toe heb gehad heb ik de bushalte waar ik opstap als starttijd gebruikt. Het zou toch niet zo zijn dat ik het dichtsbijzijnde station moet gebruiken? Dat treinstation is namelijk 28 minuten hiervandaan...
Ik had deze maand geloof ik 6 van de 7 x pech, van een half uur tot 2 uur vertraging. Meestal door de busaansluiting in Barneveld naar Apeldoorn.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:26 schreef Fireblast het volgende:
[..]
@ Mcnick: hm da's wel apart idd.. hoeveel vertraging had je ongeveer dan?
Ik was al bang dat ze mij ook al zouden bellen omdat ik die planning ook gewoon echt bijna nooit haal, maar dat hebben ze gelukkig nog niet gedaan..
Zo daar ben je lekker mee dan :S. Ik schrijf altijd vanaf het dichtsbijzijnde busstation op. Daar stopt ook maar één lijn maar wat willen ze.. Overigens als ik vertraging / problemen bij ophalen of afleveren / veel ov-problemen heb / verkeerde ritgegevens heb gekregen.. Maak ik daar altijd een notitie van en die stop ik bij de betreffende ritten.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:28 schreef Mcnick1 het volgende:
[..]
Ik had deze maand geloof ik 6 van de 7 x pech, van een half uur tot 2 uur vertraging. Meestal door de busaansluiting in Barneveld naar Apeldoorn.
Verder is dit eigenlijk wat ze min of meer zeiden in de mail:
Bij het verwerken van jou ritbonnen valt het mij op dat jij je starttijd niet vanaf het station in Apeldoorn schrijft.
Wij betalen de chauffeurs uit vanaf het station in de woonplaats of het dichtstbijzijnde station.
Het komt bij jou ook vaak voor dat je vertraging hebt met het openbaar vervoer.
Het is bij ons bekend dat het openbaar vervoer niet altijd op tijd rijdt.
Dit is misschien gedeeltelijk te voorkomen door je ritten goed voor te bereiden.
Wij verwerken veel ritbonnen en iedere chauffeur heeft wel eens vertraging maar niemand zoals bij jou iedere dag.
Wij zijn er met de verwerking van de uren van en tot het station in Apeldoorn uitgegaan
Het is mij verteld tijdens de sollicitatie; het is om de postzegels, telefoonkosten, enzovoort te betalen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:41 schreef Viezze het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik hier ooit heb gelezen dat je een bepaalde onkostenvergoeding krijgt per rit, maar hier kan ik niets over vinden in de arbeidsovereenkomst. Klopt dit?
Dat laatstequote:Op vrijdag 3 december 2010 23:24 schreef joppie_saus het volgende:
Wat moet je doen om die onkostenvergoeding te krijgen of gebeurd dat automatisch bij het uitbetalen van je loon?
Hahaha is dat echt waar? Ik heb zovaak die meiden aan de telefoon gehad op één dag.. Ik weet nog goed dat ik een keer drie ritten had en er nog een had geaccepteerd op de dag zelf.. Alleen toen zaten ze al middenin de planning en waren natuurlijk heel druk. Ik moest toen transportformulieren + ritinfo + ov-info gefaxt krijgen en tot 4x toe kreeg ik de verkeerde informatie gefaxt (verspreid over twee locaties) en heb ik ze 14x aan de telefoon gehad. Toen ik wederom moest bellen omdat ik weer de verkeerde formulieren had gekregen was ik het zo zat.. Toen zei ze.. Je bent boos op X hè? Nu zeker ook op X want die heb je als laatst aan de telefoon gehad..quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:00 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Het is mij verteld tijdens de sollicitatie; het is om de postzegels, telefoonkosten, enzovoort te betalen.
Als je telefoonkosten voor een rit hoger waren dan kon je dat ook nog declareren als je het kon bewijzen.
Tsja moet je maar niet zo hard rijden... is ook niet netjes om dat te doen met andermans auto. 170 hakt er wel in...quote:Op woensdag 1 december 2010 22:46 schreef Karelhoi het volgende:
Helse dag voor mij. 20 minuten wachten, 15 minuten lopen, en nog eens 25 minuten wachten bij gevoelstemperaturen van -15 is echt niet chill. Tot overmaat van ramp m'n eerste bekeuring in 2 jaar rijbewijs gekregen(leuk, "politie volgen", mag binnenkort 170 euro aftikken). Ook nog 2 keer langs radarcontrole gereden die op dat moment (nog) niet op de radio waren geweest, 1 keer keihard op de rem, 1 totaal niet gezien. Hoop dat die twee nog met een sisser aflopen, anders lekker een maandje voor niks gewerkt..
![]()
Oja, ook nog een waarschuwing voor bumperkleven terwijl dat gewoon dikke bullshit was. Meneer agent: "dat heb ik niet lang genoeg gezien dus dat blijft bij een waarschuwing". ...die zak wilde me er gewoon niet tussenlaten en dan moet je plekje veroveren!![]()
Om positief af te sluiten:
-twee kilometer meer te hard en het was1e punt als beginnend bestuurder;
-vanaf nu ga ik beter opletten en minder doorgassen;
-bij Athlon zo maar precies op tijd gekomen voor de bus! Gisteren 25 minuten in de teringtyfuskou moeten wachten. Eind goed, al goed dan maar!
Karelhoi schrijft dat hij binnenkort ¤ 170,- kan gaan betalen. Hij heeft niet genoemd hoe hard hij heeft gereden op het moment.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:00 schreef RTS91 het volgende:
170? Volgens mij heeft hij 28 te hard gereden...
Je kan er wel achter komen door te rekenenquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:51 schreef Mallet het volgende:
[..]
Karelhoi schrijft dat hij binnenkort ¤ 170,- kan gaan betalen. Hij heeft niet genoemd hoe hard hij heeft gereden op het moment.
Met deze koude dagen stap ik gewoon op de bus hier vlakbij mijn huis, en laat mij naar het station ov'en. Die tijd dat ik op het station kom schrijf ik op op m'n ritbon, omdat daar staat: Gestart vanaf (bus)station.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:28 schreef Mcnick1 het volgende:
[..]
Ik had deze maand geloof ik 6 van de 7 x pech, van een half uur tot 2 uur vertraging. Meestal door de busaansluiting in Barneveld naar Apeldoorn.
Verder is dit eigenlijk wat ze min of meer zeiden in de mail:
Bij het verwerken van jou ritbonnen valt het mij op dat jij je starttijd niet vanaf het station in Apeldoorn schrijft.
Wij betalen de chauffeurs uit vanaf het station in de woonplaats of het dichtstbijzijnde station.
Het komt bij jou ook vaak voor dat je vertraging hebt met het openbaar vervoer.
Het is bij ons bekend dat het openbaar vervoer niet altijd op tijd rijdt.
Dit is misschien gedeeltelijk te voorkomen door je ritten goed voor te bereiden.
Wij verwerken veel ritbonnen en iedere chauffeur heeft wel eens vertraging maar niemand zoals bij jou iedere dag.
Wij zijn er met de verwerking van de uren van en tot het station in Apeldoorn uitgegaan
Ik meen mij te herinneren dat het iets met 0.05 cent was, iets met de telefoontjes die je moest plegen naar easyway, en nog meer ongein. Dit was op mijn sollicitatie in augustus nog gezegd. Vind het bar weinig, maargoed, beter iets dan niets.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:44 schreef Mallet het volgende:
Je krijgt ¤ 0,35 per rit aan onkostenvergoeding. Dit staat wel ergens genoemd, maar ik heb geen toegang meer tot de inlogomgeving en kan het zo niet opzoeken. Begin 2010 zijn ze overgestapt op de ritbonnen die je nu zelf moet printen (eerder kreeg je deze via de post). Toen is het bedrag omhoog gegaan naar ¤ 0,35.
Ik ga met de bus omdat ik dan bij Paleis het Loo uit kan stappen, dan kan ik gewoon naar huis lopen namelijk, ipv op de bus naar huis te wachten.quote:Op zondag 5 december 2010 16:43 schreef Jorian29 het volgende:
[..]
Met deze koude dagen stap ik gewoon op de bus hier vlakbij mijn huis, en laat mij naar het station ov'en. Die tijd dat ik op het station kom schrijf ik op op m'n ritbon, omdat daar staat: Gestart vanaf (bus)station.
En ga jij altijd met de bus vanuit Barneveld naar Apeldoorn? Ik pak altijd de trein bij Barneveld-noord, dat is die Vallei-lijn, die gaat elk kwartier volgens mij. En op Amersfoort pak ik dan de intercity. Is sneller dan de bus, en als je dus de bus gemist hebt, ga je gewoon met de trein, die gaat dan 10 min. later.
[ afbeelding ]
[..]
Ik meen mij te herinneren dat het iets met 0.05 cent was, iets met de telefoontjes die je moest plegen naar easyway, en nog meer ongein. Dit was op mijn sollicitatie in augustus nog gezegd. Vind het bar weinig, maargoed, beter iets dan niets.
Hoe kunnen wij dat nou weten?quote:Op maandag 6 december 2010 21:21 schreef Ruuddd het volgende:
Is deze job denk je geschikt voor mij?
Mijn vraag ging er over, ik bedoelde of iedereen (dus ophaaladres,afleveradres en ikzelf) een "natte" handtekening moest hebben, maar dat hoeft dus niet..als ik die zelf maar hou.quote:Op maandag 6 december 2010 21:23 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Hoe kunnen wij dat nou weten?
@ De rest: Is de procedure bij Athlon gewijzigd? Ik heb een paar weken geleden voor het laatst voor Athlon gereden, maar toen was 1 formulier nog genoeg. Geen gezeur met natte en droge handtekeningen.
Ja dat is wel te doen.. moet alleen in Tiel 30-40 minuten lopenquote:Op maandag 6 december 2010 21:13 schreef Jorian29 het volgende:
Leuke afstanden, hopelijk rij je wel in leuke auto's, Groningen-Nijmegen in een C1 is geen pretje kan ik je vertellen..
De transportformulieren met de 'natte' handtekening moet je opsturen naar Easyway, Athlon krijgt altijd de kopie.
En doe het maar gewoon voor beiden apart, ben je er zeker van dat je later niet op de een of andere manier gezeur krijgt.
Voor dat laatste is het dan een idee om gewoon twee formulieren in te vullen ipv een kopie. Dan heeft ieder zijn 'natte' (wat is dat toch ineens voor woord?) versie.quote:Op maandag 6 december 2010 22:23 schreef joppie_saus het volgende:
Moest ik in Amsterdam, 40 minuten lopen. Was geen pretje in de sneeuw
Ik heb trouwens van mijn rit naar Amsterdam een kopie meegekregen, omdat dat bedrijf waar ik de auto af moest leveren de auto weer in nam voor SIXT-Autoverhuur. Zij zouden het origineel naar SIXT sturen. Ging er vanuit dat het zo wel goed was.. Hoop dat ik geen gezeik krijg met EasyWay erover. En de transportbonnen toch samen met je ritbonnen 1x per halve maand naar hun opsturen?
Voor hikers in Groningen zijn dat normale afstandenquote:Op maandag 6 december 2010 21:13 schreef Jorian29 het volgende:
Leuke afstanden, hopelijk rij je wel in leuke auto's, Groningen-Nijmegen in een C1 is geen pretje kan ik je vertellen..
Privé man.quote:Op maandag 6 december 2010 23:41 schreef Obama het volgende:
Naar munchen voor EW of prive ?
Als het voor EW was, than im jealous.
Voortaan dus een eigen krabber meenemen hèquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:27 schreef Viezze het volgende:
Sta nu te wachten op de bus in Almere..eerste dag zit er op :-)
Genoeg problemem gehad, contactpersoon niet aanwezig, geen krabber voor de ruiten, een auto die op de snelweg aangeeft dat er een band lek is..maar het is allemaal goed gekomen :-P
Gewoon bij ING vragen, daar hebben ze van die gratis dingen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:28 schreef Mallet het volgende:
[..]
Voortaan dus een eigen krabber meenemen hè
Meestal ligt er zo n plastic dingetje in het handschoenenkastje of anders in het mapje van de auto... En dat met die lekke band, was dat toevallig een Renault?quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:27 schreef Viezze het volgende:
Sta nu te wachten op de bus in Almere..eerste dag zit er op :-)
Genoeg problemem gehad, contactpersoon niet aanwezig, geen krabber voor de ruiten, een auto die op de snelweg aangeeft dat er een band lek is..maar het is allemaal goed gekomen :-P
ING Breda bedoel je gewoon? Of een ING bank vestiging?quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Gewoon bij ING vragen, daar hebben ze van die gratis dingen.
Kon er geen vinden, heb de verwarming vol aangezet en na even wachten met de parkeerkaart het ijs eraf geschovenquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:25 schreef Keuzer het volgende:
[..]
Meestal ligt er zo n plastic dingetje in het handschoenenkastje of anders in het mapje van de auto... En dat met die lekke band, was dat toevallig een Renault?![]()
Trouwens contactpersonen zijn heel vaak niet aanwezig, vaak liggen de sleutels al bij de receptie en zitten ze zelf in een andere stad ofzo...
Gewoon bij een ING Car Lease Rental Services vestiging. Bij ING Breda ben ik nog nooit geweest, maar daar hebben ze die dingen vast ook wel.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:31 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
ING Breda bedoel je gewoon? Of een ING bank vestiging?
Oh oke, nee vroeg het even want ik heb ook niet zo'n krabber en ik kan in mijn glazen bol ook niet zien wanneer ik weer bij ING kom.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:13 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Gewoon bij een ING Car Lease Rental Services vestiging. Bij ING Breda ben ik nog nooit geweest, maar daar hebben ze die dingen vast ook wel.
Volvo V50quote:Op woensdag 8 december 2010 13:37 schreef joppie_saus het volgende:
Lekkere tijd ook..Nou ja, wat voor auto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |