105 pk dus, had laatst de 2.0 tdi mee. Dat was toch wel wat beter, maar niet bijzonder snel.quote:Op zondag 28 november 2010 15:28 schreef joppie_saus het volgende:
Hmm, dit was een 1.6 TDi en die trok verdomde snel op.
Zekerheid van werk verschilt per periode. Zo kan je gerust 3x gebeld worden, maar bijvoorbeeld in december is de kans weer een stuk kleiner! Ik wordt vaak genoeg niet gebeld...En er wordt niet op zaterdag gewerkt.quote:Op zondag 28 november 2010 15:39 schreef CvHof het volgende:
Beste hikers en chauffeurs,
Ik zit eraan te denken om binnenkort te gaan solliciteren bij EW. Ik heb nu ruim 1,5 jaar mijn rijbewijs en plm. 15.000 kilometer ervaring. Wil met 2 jaar ook direct proberen om door te gaan voor chauffeur. Na het lezen van dit topic ben ik wel enthousiast geworden voor dit werk. Ik ga er qua salaris iets op achteruit tov mijn vorige werkgever maar ik denk dat dat hier goed te compenseren valt doordat ik meer kan werken doordat ik tijdens het reizen kan leren en ik bij de huidige werkgever uit moet klokken tijdens pauzes.
Ik heb nog wel een aantal vragen over dit werk.
- Hoe zeker ben ik van werk? Ik kan wel aangeven dat ik 3 dagen in de week beschikbaar ben maar hoe groot is de kans dat ik dan ook drie volle dagen kan maken?
- Wordt er op zaterdag gewerkt?
- Op basis waarvan wordt er betaald? Je hoeft tenslotte niet in- of uit te klokken? Gaat dit op basis van verwachte reistijd of moet je het zelf doorgeven?
- Is het een pré om een tijdje als Hiker te hebben gewerkt voor je als chauffeur solliciteert?
- Is er rond deze tijd van het jaar veel wachttijd als ik nu solliciteer?
- Welke adressen worden het vaakst bezocht door jullie als hiker? M.a.w. waar zitten de grote leasebedrijven waar iedereen regelmatig over de vloer komt?
- Zijn er toeslaguren? Bij mijn huidige baan wordt ik extra betaald oa in de avonden en ook als ik >10 uur op een dag maak.
Hoop dat jullie hier een beetje antwoord op kunnen geven zodat ik binnenkort mijn beslissing kan nemen.
Allen bedankt alvast!
Ik heb een keer Vlaardingen - Keulen gedaan. Was toen net een half jaartje in dienst. Verder nog nooit het land uit geweest (of je moet Friesland als buitenland rekenen natuurlijkquote:Op zondag 28 november 2010 14:33 schreef d_sc1 het volgende:
Gister (zaterdag) mijn eerste buitenlandrit gehad, Deventer - Antwerpen in een 207.
Heeft iemand hier weleens buitenlandritten gedaan? Dit was de eerste in de 2 jaar dat ik bij EW werk..
Terug met de trein was goed te doen. Ware het niet dat de trein pas twee uur later ging omdat er een paar uitvielenMooi station trouwens, dat Antwerpen Centraal.
quote:Op zondag 28 november 2010 15:39 schreef CvHof het volgende:
- Hoe zeker ben ik van werk? Ik kan wel aangeven dat ik 3 dagen in de week beschikbaar ben maar hoe groot is de kans dat ik dan ook drie volle dagen kan maken? Periode & regio afhankelijk en daarnaast kan je als privéchauffeur ook ingezet worden voor hikerwerkzaamheden
- Wordt er op zaterdag gewerkt? Voor privéchauffeurs volgens mij wel. Logischerwijs is de kans op werk natuurlijk wel kleiner
- Op basis waarvan wordt er betaald? Je hoeft tenslotte niet in- of uit te klokken? Gaat dit op basis van verwachte reistijd of moet je het zelf doorgeven? Ik geloof dat je als privéchauffeur je uren moet invullen die je voor de klant hebt gewerkt en deze laten ondertekenen door de klant. Daarnaast krijg je je reistijd ook betaald.
- Is het een pré om een tijdje als Hiker te hebben gewerkt voor je als chauffeur solliciteert? Volgens mij niet.
- Is er rond deze tijd van het jaar veel wachttijd als ik nu solliciteer? Regio afhankelijk.
- Welke adressen worden het vaakst bezocht door jullie als hiker? M.a.w. waar zitten de grote leasebedrijven waar iedereen regelmatig over de vloer komt? Door heel Nederland en per hiker ook weer regio afhankelijk, maar als privéchauffeur heb je daar doorgaans weinig mee te maken.
- Zijn er toeslaguren? Bij mijn huidige baan wordt ik extra betaald oa in de avonden en ook als ik >10 uur op een dag maak. Niet dat ik weet.
Hoop dat jullie hier een beetje antwoord op kunnen geven zodat ik binnenkort mijn beslissing kan nemen.
Allen bedankt alvast!
Je zult nog wel veel mooiere auto's meekrijgen.quote:Op zondag 28 november 2010 15:28 schreef joppie_saus het volgende:
Hmm, dit was een 1.6 TDi en die trok verdomde snel op.
Hoewel die leasebakken meestal een zuinige motor hebben. Heb je eindelijk een A4, dan zit er een 1.6je oid in.quote:Op zondag 28 november 2010 17:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Je zult nog wel veel mooiere auto's meekrijgen.
Maar ook mindere natuurlijk.
Ik heb dus gister wel een ritje gehad (ben hiker).. Gebeurd zeer sporadisch dat er een ritje op zaterdag is, maar het kan dus wel.quote:- Wordt er op zaterdag gewerkt?
Haha ja, of Born (Limburg). Kan ze nooit verstaan daar.quote:Ik heb een keer Vlaardingen - Keulen gedaan. Was toen net een half jaartje in dienst. Verder nog nooit het land uit geweest (of je moet Friesland als buitenland rekenen natuurlijk).
quote:Op maandag 29 november 2010 21:24 schreef joppie_saus het volgende:
Ik zit net wat oude topics door te lezen.. De transportformulieren moet je toch gewoon terugsturen naar EW samen met je ritbonnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |