abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 december 2010 @ 14:40:33 #251
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_89476265
Nu weer in de trein terug uit Amsterdam. Zopas even 40 minuten gelopen omdat die doos van het bedrijf waar ik zijn moest mij de verkeerde kant op had gestuurd....
#26 || Luciano da Silva
pi_89481491
Ritje voor maandag, Octavia naar Born. Dat wordt dus lekker uren terug OV-en :{
  vrijdag 3 december 2010 @ 19:01:09 #253
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_89487320
Octavia's zijn wel O+

Die Fiesta vandaag had leren bekleding, met verwarming. Was wel zo fijn in de kou O+
#26 || Luciano da Silva
pi_89489896
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:41 schreef Viezze het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik hier ooit heb gelezen dat je een bepaalde onkostenvergoeding krijgt per rit, maar hier kan ik niets over vinden in de arbeidsovereenkomst. Klopt dit?
Het is mij verteld tijdens de sollicitatie; het is om de postzegels, telefoonkosten, enzovoort te betalen.
Als je telefoonkosten voor een rit hoger waren dan kon je dat ook nog declareren als je het kon bewijzen. :P
pi_89490369
Vandaag voor het eerst een kilometerstand via die online mogelijkheid doorgegeven.
Is m.i. niet heel veel makkelijker dan bellen, maar scheelt wel weer wat beltegoed :P

En eindelijk een keer goed op tijd voor de bus bij ING Breda :P Dat vind ik zo'n rotomgeving, als je die bus mist kan je naar de volgende halte lopen (bus 7), waar je dan ook een tijdje op moet wachten..
  vrijdag 3 december 2010 @ 23:24:58 #256
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_89501092
Wat moet je doen om die onkostenvergoeding te krijgen of gebeurd dat automatisch bij het uitbetalen van je loon?
#26 || Luciano da Silva
pi_89501215
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 23:24 schreef joppie_saus het volgende:
Wat moet je doen om die onkostenvergoeding te krijgen of gebeurd dat automatisch bij het uitbetalen van je loon?
Dat laatste
pi_89502054
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:00 schreef Fireblast het volgende:

[..]

Het is mij verteld tijdens de sollicitatie; het is om de postzegels, telefoonkosten, enzovoort te betalen.
Als je telefoonkosten voor een rit hoger waren dan kon je dat ook nog declareren als je het kon bewijzen. :P
Hahaha is dat echt waar? Ik heb zovaak die meiden aan de telefoon gehad op één dag.. Ik weet nog goed dat ik een keer drie ritten had en er nog een had geaccepteerd op de dag zelf.. Alleen toen zaten ze al middenin de planning en waren natuurlijk heel druk. Ik moest toen transportformulieren + ritinfo + ov-info gefaxt krijgen en tot 4x toe kreeg ik de verkeerde informatie gefaxt (verspreid over twee locaties) en heb ik ze 14x aan de telefoon gehad. Toen ik wederom moest bellen omdat ik weer de verkeerde formulieren had gekregen was ik het zo zat.. Toen zei ze.. Je bent boos op X hè? Nu zeker ook op X want die heb je als laatst aan de telefoon gehad..

Ik heb ook wel eens gehad dat ik om iemand vroeg, omdat dat nou eenmaal makkelijk was na 3x bellen op zo'n dag dat alles fout gaat, en diegene niet wist dat ze de telefoon al had "opgenomen".. Dus ik kon haar al horen.. Ik weet niet meer precies wat het was, maar echt positief was het niet dus toen zei ik.. JA HOI ik hoorde je al! Dat was echt heel ongemakkelijk.
pi_89509404
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:46 schreef Karelhoi het volgende:
Helse dag voor mij. 20 minuten wachten, 15 minuten lopen, en nog eens 25 minuten wachten bij gevoelstemperaturen van -15 is echt niet chill. Tot overmaat van ramp m'n eerste bekeuring in 2 jaar rijbewijs gekregen *O* (leuk, "politie volgen", mag binnenkort 170 euro aftikken). Ook nog 2 keer langs radarcontrole gereden die op dat moment (nog) niet op de radio waren geweest, 1 keer keihard op de rem, 1 totaal niet gezien. Hoop dat die twee nog met een sisser aflopen, anders lekker een maandje voor niks gewerkt.. ^O^
Oja, ook nog een waarschuwing voor bumperkleven terwijl dat gewoon dikke bullshit was. Meneer agent: "dat heb ik niet lang genoeg gezien dus dat blijft bij een waarschuwing". ...die zak wilde me er gewoon niet tussenlaten en dan moet je plekje veroveren! :9
Om positief af te sluiten:
-twee kilometer meer te hard en het was :W 1e punt als beginnend bestuurder;
-vanaf nu ga ik beter opletten en minder doorgassen;
-bij Athlon zo maar precies op tijd gekomen voor de bus! Gisteren 25 minuten in de teringtyfuskou moeten wachten. Eind goed, al goed dan maar!
Tsja moet je maar niet zo hard rijden... is ook niet netjes om dat te doen met andermans auto. 170 hakt er wel in...

Ik kreeg een mailtje dat ik al paar maandjes niet meer beschikbaar ben geweest :P of ik ze even wilde bellen.. Ik heb het retedruk gehad met motorrijbewijs, tweede bijbaan en nu tentamens.. maargoed ik zal wel aangeven dat ik in januari wil werken..
pi_89522010
170? Volgens mij heeft hij 28 te hard gereden...
pi_89522418
dan rijd je > 160 op de teller als het om een 120 weg ging :')
pi_89522728
Kan makkelijk toch :7
pi_89523932
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:00 schreef RTS91 het volgende:
170? Volgens mij heeft hij 28 te hard gereden...
Karelhoi schrijft dat hij binnenkort ¤ 170,- kan gaan betalen. Hij heeft niet genoemd hoe hard hij heeft gereden op het moment.
pi_89525396
Helemaal correct. Is inderdaad niet erg netjes, maar wilde gewoon gauw naar huis na 2 keer een half uur met gevoelstemperaturen van -15 in the middle of nowhere gestaan te hebben.
Ging om het stuk waar de A30 overgaat in de A1. Is het geen snelweg meer, max 90, max 70, max 50 km/h. Liet hem uitrollen, en reed (blijkbaar) 102 op het stuk waar je 70 mocht.
Niks aan te doen, klaag ook niet dat ik het onterecht vind ofzo, gewoon tegenvallertje :9.
pi_89530515
Na correctie 28 te hard dus...
pi_89530581
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:51 schreef Mallet het volgende:

[..]

Karelhoi schrijft dat hij binnenkort ¤ 170,- kan gaan betalen. Hij heeft niet genoemd hoe hard hij heeft gereden op het moment.
Je kan er wel achter komen door te rekenen ;)
pi_89554351
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:28 schreef Mcnick1 het volgende:

[..]

Ik had deze maand geloof ik 6 van de 7 x pech, van een half uur tot 2 uur vertraging. Meestal door de busaansluiting in Barneveld naar Apeldoorn.
Verder is dit eigenlijk wat ze min of meer zeiden in de mail:

Bij het verwerken van jou ritbonnen valt het mij op dat jij je starttijd niet vanaf het station in Apeldoorn schrijft.
Wij betalen de chauffeurs uit vanaf het station in de woonplaats of het dichtstbijzijnde station.
Het komt bij jou ook vaak voor dat je vertraging hebt met het openbaar vervoer.
Het is bij ons bekend dat het openbaar vervoer niet altijd op tijd rijdt.
Dit is misschien gedeeltelijk te voorkomen door je ritten goed voor te bereiden.
Wij verwerken veel ritbonnen en iedere chauffeur heeft wel eens vertraging maar niemand zoals bij jou iedere dag.

Wij zijn er met de verwerking van de uren van en tot het station in Apeldoorn uitgegaan
Met deze koude dagen stap ik gewoon op de bus hier vlakbij mijn huis, en laat mij naar het station ov'en. Die tijd dat ik op het station kom schrijf ik op op m'n ritbon, omdat daar staat: Gestart vanaf (bus)station.

En ga jij altijd met de bus vanuit Barneveld naar Apeldoorn? Ik pak altijd de trein bij Barneveld-noord, dat is die Vallei-lijn, die gaat elk kwartier volgens mij. En op Amersfoort pak ik dan de intercity. Is sneller dan de bus, en als je dus de bus gemist hebt, ga je gewoon met de trein, die gaat dan 10 min. later.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 13:44 schreef Mallet het volgende:
Je krijgt ¤ 0,35 per rit aan onkostenvergoeding. Dit staat wel ergens genoemd, maar ik heb geen toegang meer tot de inlogomgeving en kan het zo niet opzoeken. Begin 2010 zijn ze overgestapt op de ritbonnen die je nu zelf moet printen (eerder kreeg je deze via de post). Toen is het bedrag omhoog gegaan naar ¤ 0,35.
Ik meen mij te herinneren dat het iets met 0.05 cent was, iets met de telefoontjes die je moest plegen naar easyway, en nog meer ongein. Dit was op mijn sollicitatie in augustus nog gezegd. Vind het bar weinig, maargoed, beter iets dan niets.
pi_89556404
Ik heb gewoon mazzel denk ik, op de kruising van mijn plein zit een bushalte waar 6 lijnen stoppen. Op 5 mins lopen is station Tilburg west van de ns... dus ik kan al heel gauw declareren.
Verder zorg ik wel altijd dat ik alternatieven open heb staan voor als ik eens een aansluiting mis. Ben ook niet te flauw om zo nu en dan een sprintje te trekken.. vind het eigenlijk wel wat hebben als je dan toch je bus haalt :P Heb zelfs een keer mijn buschauffeur de volgende bus laten oproepen omdat die maar eens in het uur zou rijden en ik wist dat het krap ging worden. Daardoor uiteindelijk gehaald :)

Maargoed ik kreeg op mijn lazer omdat ik al 3 maanden niet gewerkt heb XD
pi_89557299
Ik heb altijd gewoon de bushalte opgeschreven in mijn straat.. Vanaf daar vertrek ik ook altijd. Nooit problemen mee gehad. Het station is 15minuten verder. Soms moet ik met de bus naar Enschede en dan kan ik juist bij mij in de buurt op de bus stappen die vanaf het CS is vertrokken, dus tsjah.

@Jorian29.. Ik kan mezelf niet voorstellen dat ze het bedrag van 0,35 naar 0,05 hebben verlaagd. Ik kreeg (t/m loonbetaling oktoober dit jaar toen ik voor het laatst heb gewerkt) gewoon 0,35 cent per transportopdracht aan onkostenvergoeding.

@Keuzer.. Heb je ze gebeld? Waren ze geïrriteerd dat je drie maanden niet beschikbaar was? Ik spreek zovaak hikers die gewoon op stage gaan en vijf maanden hun beschikbaarheid dichtgooien en dan opeens weer ff een dagje aan de slag gaan.. Ik heb het nu volgens het boekje gedaan en mezelf uit laten schrijven, maar ik hoop wel dat ik dan in februari weer aan de slag mag.
pi_89559260
Ik heb nog niet gebeld.. ik kreeg donderdag een telefoontje maar was toen bezig met andere baantje dus had toen niet opgenomen. Was een geheim nr en meestal is dat EW. Kreeg vrijdag een mailtje waarin ze me vroeg even terug te bellen maar die las ik pas savonds. Bel morgenmiddag wel even en dan laat ik het weten. Ik zal in elk geval aangeven dat ik graag het dienstverband laat bestaan, dat ik in januari waarschijnlijk (als ik tentamens niet hoef te herkansen) wat meer kan werken en dat ik tevens dan met colleges wat meer ruimte heb om af en toe voor ze te werken. Dus dan zie ik wel wat ze daarmee doen.
pi_89572764
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:43 schreef Jorian29 het volgende:

[..]

Met deze koude dagen stap ik gewoon op de bus hier vlakbij mijn huis, en laat mij naar het station ov'en. Die tijd dat ik op het station kom schrijf ik op op m'n ritbon, omdat daar staat: Gestart vanaf (bus)station.

En ga jij altijd met de bus vanuit Barneveld naar Apeldoorn? Ik pak altijd de trein bij Barneveld-noord, dat is die Vallei-lijn, die gaat elk kwartier volgens mij. En op Amersfoort pak ik dan de intercity. Is sneller dan de bus, en als je dus de bus gemist hebt, ga je gewoon met de trein, die gaat dan 10 min. later.

[ afbeelding ]

[..]

Ik meen mij te herinneren dat het iets met 0.05 cent was, iets met de telefoontjes die je moest plegen naar easyway, en nog meer ongein. Dit was op mijn sollicitatie in augustus nog gezegd. Vind het bar weinig, maargoed, beter iets dan niets.
Ik ga met de bus omdat ik dan bij Paleis het Loo uit kan stappen, dan kan ik gewoon naar huis lopen namelijk, ipv op de bus naar huis te wachten.

Over je opmerking van station enzo, zo duidelijk is dat niet aangezien sommige zeggen dat het een station is zodra er meer dan 2 bussen stoppen en anderen gewoon haltes, dus dat is een beetje vaag van EW.
pi_89580493
Nou met de belofte dat ik in januari zal werken en vervolgens ongeveer 2 keer per maand zou ze het nog even aanzien ;)
pi_89584882
Ik heb door een zeer ongunstig rooster ook wel eens een paar maanden achter elkaar niet gewerkt, maar mij hebben ze nooit gebeld of gemaild ofzo.... Eerste keer dat ik WEL weer beschikbaar was werd ik meteen gebeld om te werken en kreeg ik ook geen preek ofzo :P
pi_89595793
Pff ik zit nog te twijfelen of ik m'n stage door zal geven, ben van februari tot half juli niet beschikbaar :D
pi_89596859
Morgen eerste twee ritjes :)
Groningen -> Nijmegen en Tiel -> Almere
Allebei de ritten voor Athlon, hier hoef je (als ik het goed begrijp) dus geen schaden te noteren?
En hoe zit het nou precies met die transportformulieren..is het de bedoeling dat je altijd een "natte" handtekening hebt of is dit alleen nodig voor de bonnen van Easyway (en kan je voor de rest dus een kopie maken)?

En de bonnen van Nijmegen / Almere zijn bijna hetzelfde, kan je deze gewoon bij allebei gebruiken of moet het echt specifiek?

[ Bericht 12% gewijzigd door Viezze op 06-12-2010 19:26:02 ]
pi_89605422
Leuke afstanden, hopelijk rij je wel in leuke auto's, Groningen-Nijmegen in een C1 is geen pretje kan ik je vertellen..

De transportformulieren met de 'natte' handtekening moet je opsturen naar Easyway, Athlon krijgt altijd de kopie.

En doe het maar gewoon voor beiden apart, ben je er zeker van dat je later niet op de een of andere manier gezeur krijgt.
  maandag 6 december 2010 @ 21:21:58 #277
322370 Ruuddd
Cultivé son jardin
pi_89606248
Ik heb een vraag:

Ik ben 19 en in maart ben ik een jaar in het bezit van mijn rijbewijs. Is deze job denk je geschikt voor mij? Momenteel werk ik als bezorger & reclame medewerker bij een supermarkt.
pi_89606381
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:21 schreef Ruuddd het volgende:
Is deze job denk je geschikt voor mij?
Hoe kunnen wij dat nou weten? :')

@ De rest: Is de procedure bij Athlon gewijzigd? Ik heb een paar weken geleden voor het laatst voor Athlon gereden, maar toen was 1 formulier nog genoeg. Geen gezeur met natte en droge handtekeningen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2010 21:27:53 ]
pi_89606968
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:23 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Hoe kunnen wij dat nou weten? :')

@ De rest: Is de procedure bij Athlon gewijzigd? Ik heb een paar weken geleden voor het laatst voor Athlon gereden, maar toen was 1 formulier nog genoeg. Geen gezeur met natte en droge handtekeningen.
Mijn vraag ging er over, ik bedoelde of iedereen (dus ophaaladres,afleveradres en ikzelf) een "natte" handtekening moest hebben, maar dat hoeft dus niet..als ik die zelf maar hou.

quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:13 schreef Jorian29 het volgende:
Leuke afstanden, hopelijk rij je wel in leuke auto's, Groningen-Nijmegen in een C1 is geen pretje kan ik je vertellen..

De transportformulieren met de 'natte' handtekening moet je opsturen naar Easyway, Athlon krijgt altijd de kopie.

En doe het maar gewoon voor beiden apart, ben je er zeker van dat je later niet op de een of andere manier gezeur krijgt.
Ja dat is wel te doen.. moet alleen in Tiel 30-40 minuten lopen
pi_89609433
Prima toch, een frisse winterwandeling op kosten van de baas?
  maandag 6 december 2010 @ 22:23:10 #281
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_89611023
Moest ik in Amsterdam, 40 minuten lopen. Was geen pretje in de sneeuw :')

Ik heb trouwens van mijn rit naar Amsterdam een kopie meegekregen, omdat dat bedrijf waar ik de auto af moest leveren de auto weer in nam voor SIXT-Autoverhuur. Zij zouden het origineel naar SIXT sturen. Ging er vanuit dat het zo wel goed was.. Hoop dat ik geen gezeik krijg met EasyWay erover. En de transportbonnen toch samen met je ritbonnen 1x per halve maand naar hun opsturen?
#26 || Luciano da Silva
pi_89615640
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:23 schreef joppie_saus het volgende:
Moest ik in Amsterdam, 40 minuten lopen. Was geen pretje in de sneeuw :')

Ik heb trouwens van mijn rit naar Amsterdam een kopie meegekregen, omdat dat bedrijf waar ik de auto af moest leveren de auto weer in nam voor SIXT-Autoverhuur. Zij zouden het origineel naar SIXT sturen. Ging er vanuit dat het zo wel goed was.. Hoop dat ik geen gezeik krijg met EasyWay erover. En de transportbonnen toch samen met je ritbonnen 1x per halve maand naar hun opsturen?
Voor dat laatste is het dan een idee om gewoon twee formulieren in te vullen ipv een kopie. Dan heeft ieder zijn 'natte' (wat is dat toch ineens voor woord?) versie.

Dit weekend naar München geweest, toch altijd tof om daar voor 60% omringd te worden door Mercedessen, BMW's en Audi's. Tegen een 10% die het hier is. :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 6 december 2010 @ 23:41:30 #283
207863 Obama
Barack Hussein
pi_89616235
Naar munchen voor EW of prive ?

Als het voor EW was, than im jealous.
pi_89616240
Relaxt, wist vandaag pas vanaf 16u of ik morgen kon werken, mezelf beschikbaar gezet en een half uur later werd ik al gebeld voor werk 8-).
pi_89617310
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:13 schreef Jorian29 het volgende:
Voor hikers in Groningen zijn dat normale afstanden :) Vandaag Groningen - Born gedaan, ook een lekker stukkie (dik 300 km). Bij Koopman krijg ik trouwens altijd de kopie mee, zij houden het orgineel.
pi_89619499
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:41 schreef Obama het volgende:
Naar munchen voor EW of prive ?

Als het voor EW was, than im jealous.
Privé man. :P Voor EW, dat zou wat zijn. Dan had ik het hier al wel luidkeels verkondigd uiteraard. :')
pi_89636737
Sta nu te wachten op de bus in Almere..eerste dag zit er op :-)

Genoeg problemem gehad, contactpersoon niet aanwezig, geen krabber voor de ruiten, een auto die op de snelweg aangeeft dat er een band lek is..maar het is allemaal goed gekomen :-P
pi_89636773
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:27 schreef Viezze het volgende:

Genoeg problemem gehad, contactpersoon niet aanwezig, geen krabber voor de ruiten, een auto die op de snelweg aangeeft dat er een band lek is..maar het is allemaal goed gekomen :-P
Voortaan dus een eigen krabber meenemen hè ;)
pi_89637205
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:28 schreef Mallet het volgende:

[..]

Voortaan dus een eigen krabber meenemen hè ;)
Gewoon bij ING vragen, daar hebben ze van die gratis dingen. :)
pi_89641206
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:27 schreef Viezze het volgende:

Meestal ligt er zo n plastic dingetje in het handschoenenkastje of anders in het mapje van de auto... En dat met die lekke band, was dat toevallig een Renault? ;)
Trouwens contactpersonen zijn heel vaak niet aanwezig, vaak liggen de sleutels al bij de receptie en zitten ze zelf in een andere stad ofzo...
pi_89641465
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Gewoon bij ING vragen, daar hebben ze van die gratis dingen. :)
ING Breda bedoel je gewoon? Of een ING bank vestiging? :P
pi_89641613
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 18:25 schreef Keuzer het volgende:

[..]

Meestal ligt er zo n plastic dingetje in het handschoenenkastje of anders in het mapje van de auto... En dat met die lekke band, was dat toevallig een Renault? ;)
Trouwens contactpersonen zijn heel vaak niet aanwezig, vaak liggen de sleutels al bij de receptie en zitten ze zelf in een andere stad ofzo...
Kon er geen vinden, heb de verwarming vol aangezet en na even wachten met de parkeerkaart het ijs eraf geschoven

En ja, het was een Renault. Blijkbaar een bekend probleem want ik kreeg die vraag ookal van iemand anders :-P

Ik heb EW gebeld en ze zeiden idd dat iemand anders ook mag tekenen. Maar ik heb eerst gewacht, die vrouw zei de hele tijd dat hij zo kwam, maar hij had geen gsm mee en het duurde toch vrij lang :-P
pi_89643242
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:31 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

ING Breda bedoel je gewoon? Of een ING bank vestiging? :P
Gewoon bij een ING Car Lease Rental Services vestiging. Bij ING Breda ben ik nog nooit geweest, maar daar hebben ze die dingen vast ook wel.
pi_89646257
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:13 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Gewoon bij een ING Car Lease Rental Services vestiging. Bij ING Breda ben ik nog nooit geweest, maar daar hebben ze die dingen vast ook wel.
Oh oke, nee vroeg het even want ik heb ook niet zo'n krabber en ik kan in mijn glazen bol ook niet zien wanneer ik weer bij ING kom. :P
pi_89674023
Toch nog een ritje, Emmen - Lelystad, om 16:00 8)7
  woensdag 8 december 2010 @ 13:37:08 #296
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_89674204
Lekkere tijd ook..Nou ja, wat voor auto?
#26 || Luciano da Silva
pi_89674613
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 13:37 schreef joppie_saus het volgende:
Lekkere tijd ook..Nou ja, wat voor auto?
Volvo V50
  woensdag 8 december 2010 @ 14:04:31 #298
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_89675282
Oh, dan ben je er ook zo. Nice.
#26 || Luciano da Silva
pi_89679735
Niet als je de 1.6D krijgt, wat 9 van de 10 keer het geval is :D
  woensdag 8 december 2010 @ 16:52:18 #300
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89682854
Weet iemand wat je kwijt bent aan een vrachtwagen rijbewijs? (enkel bakwagen).
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')