quote:Op woensdag 10 november 2010 12:35 schreef Blackviper het volgende:
Wij doen niet aan banden![]()
Maar succes
Wat zijn de gradaties eigenlijk dan?
Wit
Geel
Groen
Blauw
Rood
Zwart
??
Per band weet ik niet precies. Tegen de tijd dat ik voor blauw opga, train ik 2,5 jaar.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:24 schreef Lajoie het volgende:
[..]
Goed bezig! Hoe lang heb je er over gedaan (per band)?
Volgens mij bestaat IKMF nog wel, maar is Eyal Yanolov om een of andere reden weggegaan en heeft KMG opgericht. Hier en hier staat bijvoorbeeld niet dat IKMF is veranderd naar KMG maar dat Eyal Yanilov weg is gegaan bij IKMF om KMG op te zetten en onder die naam zijn systeem verder te ontwikkelen.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:21 schreef dapluiz het volgende:
Alleen inmiddels achterhaald, IKMF bestaat niet meerIs nu KMG geworden
Ja ok, IKMF is eigenlijk opgesplitst nu in IKMF en KMGquote:Op donderdag 18 november 2010 15:35 schreef Booomer het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat IKMF nog wel, maar is Eyal Yanolov om een of andere reden weggegaan en heeft KMG opgericht. Hier en hier staat bijvoorbeeld niet dat IKMF is veranderd naar KMG maar dat Eyal Yanilov weg is gegaan bij IKMF om KMG op te zetten en onder die naam zijn systeem verder te ontwikkelen.
Dit is er een, maar er zijn er vast meer. Als je zoekt op 'mma store amsterdam' of 'freefight store amsterdam' kom je wel e.e.a. tegen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:54 schreef Mieks het volgende:
Dag lieverds,
Weet er misschien iemand een winkel in Amsterdam waar ik van die schoenen kan kopen die je op de matten kunt gebruiken? Worstelschoenen ofzo noemen ze dat?
Maar goed, ik denk dat jullie ze wel kennen.
Ik woon in Oost, maar als je ergens in Amsterdam iets weet,
Heel erg bedankt.
Ik heb geen ervaring met Groningen Fightskool. Ik vond wel nog een andere krav maga school in Groningen. Ik zou gewoon bij beide een proefles nemen, en dan besluiten welke je het beste vindt.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:59 schreef Capt.Ortega het volgende:
*Geïnteresseerde meldt.
Ik denk erover om 3 januari te beginnen in Groningen. Ik zal zo de reeks even doorlezen maar heeft iemand hier ervaringen met Gron./Fightskool?
Ik heb enige ervaring met martial arts en wat KM mij zo op het eerste oog lijkt te missen is het spar/gevechts-element. Ik heb vele filmpjes gekeken maar het blijft mij maar overkomen als een demonstratie-sport. Hebben jullie dat gemis niet tijdens trainingen of kijk ik als newbie nu ergens overheen?
Zoals gezegd gewoon proefles nemen.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:59 schreef Capt.Ortega het volgende:
*Geïnteresseerde meldt.
Ik denk erover om 3 januari te beginnen in Groningen. Ik zal zo de reeks even doorlezen maar heeft iemand hier ervaringen met Gron./Fightskool?
Ik heb enige ervaring met martial arts en wat KM mij zo op het eerste oog lijkt te missen is het spar/gevechts-element. Ik heb vele filmpjes gekeken maar het blijft mij maar overkomen als een demonstratie-sport. Hebben jullie dat gemis niet tijdens trainingen of kijk ik als newbie nu ergens overheen?
IKMF hanteert Practitioner/Graduate/Expert/Master levels, KMW hanteert banden (al worden die niet gedragen). Hier staat hoe die verschillende gradatiesystemen overeenkomen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:10 schreef Capt.Ortega het volgende:
Ook vroeg ik mij af hoe de gradaties/diploma's bij Krav Maga werken. Ik lees termen als Master level 3 / Expert level 8 (Eyal Yanilov) en .... nevermind; heb de info al gevonden![]()
Welke gradaties hebben de FOK!kers hiero?
Klopt helemaal, daarom zijn seminars zo leuk. Ik hou gewoon een beetje de websites van Krav Maga Worldwide scholen in NL in de gaten (omdat ik zelf bij KMW train). In April komt Moshe Katz weer naar Nederland, gaat iemand daar nog naartoe? Ik ben vorig jaar geweest en vond het echt leerzaam, dus ik ga sowieso weer.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:10 schreef Capt.Ortega het volgende:
Boomer zei ook iets van seminars. Worden die vaak gegeven in NL of zijn die er alleen maar als een internationaal iemand als Yanilov NL bezoekt?
Lijkt me best spannend zo'n middag. Naast het feit dat je les krijgt van iemand anders dan je eigen instructeur is het toch een soort vergelijking van skills met een tegenstander die je niet kent. Want je hebt vrij snel in de gaten hoe goed de leden bij jouw vereniging zijn.
Dat wil ik ook nog steeds een keer doen, maar dat is best duur.. Komt wel een keer als ik klaar ben met studeren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:35 schreef gimgamgommetje het volgende:
Mijn vriendin en ik vliegen vanavond naar Israel voor een touring en training event van 10 dagen met Eyal Yanilov (KMG) We gaan ook een hoop gevarieerde dingen doen.
We hebben er veel zin in
Dan ben ik op wintersportquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:25 schreef gimgamgommetje het volgende:
In mijn geval zijn het gelukkig bedrijfskosten. Dat scheelt wel een stuk.
Voor mij is het lastig om doordeweeks ergens te trainen omdat ik 's avonds in de sportschool werk 5 dagen per week. Dus ik moet mensen inhuren voor priveles overdag, zoals met mma/bjj of intensief trainen gedurende een periode dat de sportschool even dicht kan. Vorig jaar hebben we een aantal weken in een kamp in Thailand getraind in muay thai en mma en een paar jaar terug in de VS voor Kidpower.
Er worden vrij veel events voor krav maga georganiseerd door de verschillende organisaties, dus je kunt de komende jaren je lol op wat dat betreft.
In januari is er weer een seminar met het thema: "multiple attackers". check www.kravmagatromp.nl als je interesse hebt.
Nee tenzij je een pimp abbo ofzo hebt. Maar dat heb ik er niet voor over hahaquote:Op dinsdag 28 december 2010 17:05 schreef Booomer het volgende:
Zat ik ook al aan te denken, probleem is dat je de OP niet kan aanpassen als er nieuwe seminars gegeven worden..
Website met die events toevallig?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:45 schreef Booomer het volgende:
Zaterdag 16 en zondag 17 april komt Itay Gil trouwens naar Amsterdam voor een seminar.. Nog mensen die daar heen gaan? Wordt wel duur maandje, want die seminar van Moshe Katz is ook eind april.
Haha ik weet jet mensen reageren ook anders. Maarkan je die dingen ook gewoon kopen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:03 schreef Booomer het volgende:
Gabriël Greenstein van G-Safe traint ermee. Hij heeft me het wel eens laten voelen, wel een kutgevoel.. Dan zorg je wel dat je je techniek goed doet, haha!
Ik had in de les al iets gehoord van dat seminar maar nog geen exacte data. Wsl ben ik er wel bij, ze staan iig vast in mn agenda.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:45 schreef Booomer het volgende:
Zaterdag 16 en zondag 17 april komt Itay Gil trouwens naar Amsterdam voor een seminar.. Nog mensen die daar heen gaan? Wordt wel duur maandje, want die seminar van Moshe Katz is ook eind april.
Die dingen zullen in NL wel niet te krijgen zijn dan.. Beetje jammer want ik vind het wel iets toevoegen aan je trainingquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:22 schreef gimgamgommetje het volgende:
Voor zover ik gehoord heb mogen ze niet omdat ze te veel lijken op een stungun.
Maar goed, het is relatief nieuw spul, dus het kan best dat er nog geen officiële uitspraak over is.
Ik durf daar mijn vingers dus niet aan te branden...
De blueguns en andere realistische trainingspistolen zijn trouwens ook gewoon officieel verboden , maar wel overal verkrijgbaar en algemeen gebruikt. Ik heb niet het idee dat er echt tegen opgetreden wordt.
Haha, zo sterk zijn ze ook weer niet..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:22 schreef gimgamgommetje het volgende:
Voor zover ik gehoord heb mogen ze niet omdat ze te veel lijken op een stungun.
Ik train idd in Leiden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:24 schreef l33uw het volgende:
Ik wil binnekort misschien ook met krav maga in leiden beginnen, maar vroeg me af of er hier ook mensen zijn die al in leiden trainen (blackviper?). en die mij kunnen vertellen hoe de samenstelling van de groep is. ben zelf namelijk een jongen van 18 en zou wel leuk zijn als er ook wat leeftijdsgenoten zouden zijn.
Je hebt meer kans ongeschonden van een belager met pistool af te komen, dan als je belager een mes heeft. Een pistool blokkeert als je de slede vastpakt, een mes blijft altijd snijden...quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:50 schreef tarantism het volgende:
Nu lees ik hier echter het verdedigen tegen vuurwapens. Alhoewel het ontwapenen van een vuurwapen drager me realistisch lijkt, vraag ik me toch af of je in het geval van pistolen niet sowieso kansloos bent als ongewapende.
zou het daarom niet beter zijn je trainingstijd te investeren in steekwapens en ongewapende verdediging? Wat dit betreft ben ik wellicht toch bekrompen door mijn eigen stijl, want ik heb nog nooit tegen vuurwapens verdedigd met de jits.
Wij hebben vanavond getraind met zo'n shockknife en het voegt zeker wat toe aan je training. Normaal met rubberen messen dan worden de meesten na een tijdje wat laconiek en ook slordiger met de defenses.quote:Op woensdag 12 januari 2011 07:21 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Die dingen zullen in NL wel niet te krijgen zijn dan.. Beetje jammer want ik vind het wel iets toevoegen aan je training
Waar train je? Wij hebben het maandag ook gedaan in Nieuwegein!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:11 schreef Lajoie het volgende:
[..]
Wij hebben vanavond getraind met zo'n shockknife en het voegt zeker wat toe aan je training.
Hm, nee niets van gehoord. Wat is dat dan?quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:34 schreef Lajoie het volgende:
Den Bosch. Instructeur vertelde al dat ze het in Nieuwegein ook al gedaan hadden ja. 20 feb wordt er trouwens één of andere crossfit circuit-training ofzo gegeven in Amsterdam door een gastdocent. Bij jullie ook iets van gehoord?
http://www.protectinvest.nl/nieuws.htmlquote:Op woensdag 26 januari 2011 10:35 schreef Booomer het volgende:
[..]
Hm, nee niets van gehoord. Wat is dat dan?
Volgens mij zag ik op de website van Den Bosch staan dat zij geen leerlingen meer aannemen. De school in Tilburg staat niet als erkend op www.ikmf.nl. Waarom is dat?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:32 schreef Booomer het volgende:
In Den Bosch zit Protect Invest, in Tilburg zit Impact Krav Maga. Beide scholen zijn aangesloten bij de internationale organisatie Krav Maga Worldwide, en beide scholen zijn van een black belt instructeur.
Omdat IKMF een andere organisatie is. De scholen die ik noemde zijn aangesloten bij Krav Maga Worldwide.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:34 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Volgens mij zag ik op de website van Den Bosch staan dat zij geen leerlingen meer aannemen. De school in Tilburg staat niet als erkend op www.ikmf.nl. Waarom is dat?
Welke organisatie is beter?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:36 schreef Booomer het volgende:
[..]
Omdat IKMF een andere organisatie is. De scholen die ik noemde zijn aangesloten bij Krav Maga Worldwide.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt, de meeste technieken lijken op elkaar. Ik denk persoonlijk dat de technieken van Krav Maga Worldwide iets harder en effectiever zijn.quote:
http://www.psdhbil.nl/ Rechtsonder staat dat het door omstandigheden niet mogelijk is om lessen te volgen bij psdhbilquote:Op zondag 13 maart 2011 15:36 schreef Booomer het volgende:
[..]
Omdat IKMF een andere organisatie is. De scholen die ik noemde zijn aangesloten bij Krav Maga Worldwide.
By the way, volgens mij neemt Protect Invest nog wel leden aan in Den Bosch hoor...
Dat is toch een heel andere school??quote:Op zondag 13 maart 2011 15:39 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
http://www.psdhbil.nl/ Rechtsonder staat dat het door omstandigheden niet mogelijk is om lessen te volgen bij psdhbil
Hoe lang volg jij het en waar? Heb je echt het gevoel dat het effectief is?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:39 schreef Booomer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het veel uitmaakt, de meeste technieken lijken op elkaar. Ik denk persoonlijk dat de technieken van Krav Maga Worldwide iets harder en effectiever zijn.
Ik train nu 3 jaar bij Protect Invest (in Nieuwegein) en ik denk zeker dat het effectief is..quote:Op zondag 13 maart 2011 15:40 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Hoe lang volg jij het en waar? Heb je echt het gevoel dat het effectief is?
Oh wat stom! haha ik zit er even op te kijken... Die leraren zijn dus allemaal gecertificeerd?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:40 schreef Booomer het volgende:
[..]
Dat is toch een heel andere school??![]()
Protect Invest geeft ook les in Den Bosch, en die nemen nog wel gewoon leerlingen aan.
Alle instructeurs zijn gecertificeerd ja, alleen Mario en Rob zijn het verst. Ik zie trouwens dat niet alle instructeurs erop staan nog.. Het is best wel hard, maar het is niet zo dat je elke training geblesseerd verlaat.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:44 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Oh wat stom! haha ik zit er even op te kijken... Die leraren zijn dus allemaal gecertificeerd?
Is het wel een beetje een harde sport? Ik wil namelijk niet zo'n vrouwencursus volgen voor als iemand mij van mijn tasje berooft maar ik wil wel ECHT iets kunnen op den duur. Het hoeft ook allemaal niet te soft.
Hoe lang doe je het al? want ik lees ook veel op internet dat het slechts een mooie aanvulling is op bijvoorbeeld kickboksen of iets. Maar ik wil helemaal niet kickboksenquote:Op zondag 13 maart 2011 15:49 schreef Booomer het volgende:
[..]
Alle instructeurs zijn gecertificeerd ja, alleen Mario en Rob zijn het verst. Ik zie trouwens dat niet alle instructeurs erop staan nog.. Het is best wel hard, maar het is niet zo dat je elke training geblesseerd verlaat.![]()
En ik heb het gelukkig nog niet hoeven gebruiken op straat.
Doe een proefles en neem je conditie meequote:Op zondag 13 maart 2011 15:44 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Oh wat stom! haha ik zit er even op te kijken... Die leraren zijn dus allemaal gecertificeerd?
Is het wel een beetje een harde sport? Ik wil namelijk niet zo'n vrouwencursus volgen voor als iemand mij van mijn tasje berooft maar ik wil wel ECHT iets kunnen op den duur. Het hoeft ook allemaal niet te soft.
Heb je het wel eens moeten toepassen?
Waar volg jij het?quote:Op zondag 13 maart 2011 16:58 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Doe een proefles en neem je conditie mee
Leiden maar die voldoet niet aan jou eisen. We zijn nergens bij aangesloten.quote:
Hmm.. hoe doe je dat? jezelf les geven?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:06 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Leiden maar die voldoet niet aan jou eisen. We zijn nergens bij aangesloten.
Mario (schouten) van protect invest weet wel eea van onze school hij heeft bij onze leraar getraind voordat hij voor zichzelf les ging geven.
voor zichzelf als in eigen schoolquote:Op zondag 13 maart 2011 17:07 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Hmm.. hoe doe je dat? jezelf les geven?
Oh op die fiets! Ja ik ga even kijken voor een proefles in Den Bosch na mijn tentamens. Ik fitness ook bij het Sportiom dus ben benieuwdquote:
Aah dat is een goeie idd! Hoe lang volg jij al Krav Maga?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:28 schreef gimgamgommetje het volgende:
De school in Tilburg is natuurlijk krav maga school 013 . we hebben een eigen locatie in hartje Tilburg.
www.kravmagaschool013.com
We zijn tegenwoordig aangesloten bij krav maga global www.kravmaga.nl
Het is zo hard als je het zelf maakt. Ik ben niet zo gek op blessures maar hou er wel van als iedereen alles geeft. we sparren ook op enige uitzonderingen na elke les.
Je kunt hier ook terecht bij sportooms en bij een school van IKI, dus je kunt je lol op.
In Den Bosch en omgeving kun je je ook op meerdere scholen terecht.
Wat dat betreft zit je in deze omgeving eigenlijk best luxe.
Ik zou gewoon proeflessen volgen binnen het gebied waarin je wilt/ kunt reizen en dan kiezen.
Wees er snel bij, want als je je deze maand inschrijft in Den Bosch dan kun je een ander lid een maand korting geven. Als dat geen buitenkansje is!quote:Op zondag 13 maart 2011 17:16 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Oh op die fiets! Ja ik ga even kijken voor een proefles in Den Bosch na mijn tentamens. Ik fitness ook bij het Sportiom dus ben benieuwd
Deze maand; as in; Maart? Want idd eind Maart zijn m'n tentamens afgelopen dus kan dan inschrijven.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:50 schreef Lajoie het volgende:
[..]
Wees er snel bij, want als je je deze maand inschrijft in Den Bosch dan kun je een ander lid een maand korting geven. Als dat geen buitenkansje is!
pick me, pick me!
Tot dinsdag!
Jep, maart idd, zal nog ff navragen of de actie in april ook geldt. Maareh... neem eerst een proefles voor je besluit of je inschrijftquote:Op zondag 13 maart 2011 22:54 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Deze maand; as in; Maart? Want idd eind Maart zijn m'n tentamens afgelopen dus kan dan inschrijven.
Wil je dan best die maand korting geven
Jij zit ook in Den Bosch begrijp ik? Is de manier van lesgeven hard?quote:Op maandag 14 maart 2011 00:47 schreef Lajoie het volgende:
[..]
Jep, maart idd, zal nog ff navragen of de actie in april ook geldt. Maareh... neem eerst een proefles voor je besluit of je inschrijft.
En wat blackviper zegt had ik ook al in gedachten.
Ik begrijp het niet helemaal..quote:Op maandag 14 maart 2011 11:23 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Jij zit ook in Den Bosch begrijp ik? Is de manier van lesgeven hard?
Als je mij je ervaring daar vertelt mag je van mij de gehele korting hebben
Ik wil het wel hard hebbenquote:Op maandag 14 maart 2011 11:52 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet helemaal..
wil je nou wel of juist niet hard? Het is namelijk een tamelijk harde sport
Hard is voor mij als ik compleet gebroken onder de blauwe plekken thuis kom en daadwerkelijk iets leer, zoals dat in echte situaties ook gaat.quote:
Coole sitequote:Op woensdag 13 april 2011 00:39 schreef gimgamgommetje het volgende:
@Blackviper. Het enige bedrijf in Nederland waarvan ik weet dat ze die verkopen is technisch bureau Mulder. Ik heb geen idee of ze die ook aan particulieren verkopen. http://www.tbm.nl/
Je kunt ze vast wel gewoon op de website bestellen en zelf het risico nemen of de douane het er mee eens is... www.shocknife.com
Zo email verstuurd ben benieuwd naar het antwoordquote:Op woensdag 13 april 2011 07:36 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Coole site![]()
Daar komen dus ook die blauwe guns vandaan. Zit een hoop tof spul tussen. Zal eens een mailtje dichten naar ze.
Wat niet weet wat niet deert?quote:Op woensdag 13 april 2011 22:52 schreef gimgamgommetje het volgende:
houd er rekening mee dat de blueguns verboden zijn in NL om zonder vergunning mee te trainen.
Ik weet dat je ze overal kunt kopen en dat er overal mee getraind wordt. , maar ze staan expliciet vermeld in de wapenwet. ook andere kleuren zoals geel en oranje mogen niet.
quote:Rings Manufacturing crafts the most detailed, accurate and extensive line of Firearm Simulators on the market today. All of our products are inert detailed replicas of actual weapons designed for Law Enforcement and Military Training.
Each product is made with strong, impact-resistant polyurethane with steel reinforcement. This prevents bending and flexing while maintaining the detail, handling and balance of the actual weapon they represent.
Heb zo een idee dat je hier nog best last mee zou kunnen krijgenquote:Op donderdag 14 april 2011 23:30 schreef gimgamgommetje het volgende:
Zo'n echt ijzeren ding met die scherpe puntjes en randjes voelt toch anders.
Maar ja... om die nou in je school te leggen is ook weer zo iets.
Wist ik ook niet. En die toko, TBM, reageert ook niet.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:15 schreef Booomer het volgende:
Hm wist niet dat je daar al een vergunning voor nodig hebt...
Tja als je buren gaan bellen als jij met dat ding in huis aan t spelen ben kan het nog wel eens naar worden.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:11 schreef Booomer het volgende:
Nja, ik dacht is misschien handig om thuis wat technieken door te kunnen nemen.. Maar als je er zo'n gezeik mee kan krijgen, laat maar dan.
Wat een ongelofelijke eikel is die vent. Dat je een advertentie zet voor commercieel gewin vind ik al op het randje. Maar dan (in een advertentie!) commentaar leveren op iemand die anderen probeerde te redden en daarbij zelf het leven liet is echt onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 14 april 2011 23:41 schreef gimgamgommetje het volgende:
Ja, ik waag me niet eens aan de blueguns etc.
Ik lees net dat ze die bij collega "ahum" Koos Kuijpers hebben afgepakt ivm verboden wapenbezit.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eerder__.html?p=12,1
Erg lastig als je voor een belangrijke cursus of klus een VOG (verklaring omtrent gedrag) nodig hebt.
Check die foto weet die gast veel hij ziet er al uit alsof hij niet helemaal 100% isquote:Op zaterdag 16 april 2011 10:01 schreef Lajoie het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke eikel is die vent. Dat je een advertentie zet voor commercieel gewin vind ik al op het randje. Maar dan (in een advertentie!) commentaar leveren op iemand die anderen probeerde te redden en daarbij zelf het leven liet is echt onbegrijpelijk.
Ik geloof dat ISS rijtje niet zo. Counter Terrorism Instructor wordt je daar alleen maar als je geboren en getogen Israelier bent en zoveel jaar zelf in counter terrorism teams dienst hebt gehad binnen de IDF.quote:Op maandag 18 april 2011 00:01 schreef gimgamgommetje het volgende:
Daar geeft Toon Stelling les. Dat is echt een absolute aanrader.
http://healthclubheijenoo(...)jenoord%20arnhem.pdf
Helemaal mee eens! Wat betreft die inzichten en ook de bont en blauwe armenquote:Op zaterdag 16 april 2011 17:53 schreef Booomer het volgende:
Travel Safe seminar van Itay Gil was vet! Heel m'n armen bont en blauw, maar wel nieuwe inzichten gekregen over een hoop technieken..
Helaas dus. Via daar ga ik er niet aankomen. Tenzij er aan zo een ontheffing is te komen.quote:Geachte heer xxxx
Helaas vallen deze trainingsmiddelen onder de Wet wapens en munitie en kunnen wij deze uitsluitend leveren aan de overheid of andere partijen, wie daarvoor een erkenning in hun bezit hebben.
Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag.
Met vriendelijke groet,
xxx TBM
http://www.kravmaga-vlc.nl/quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:17 schreef JoeSpeedboot het volgende:
Zijn hier mensen die in de regio Breda die aan Krav Maga doen? Of willen doen? Ik heb wel eens een aantal lessen gehad. Maar zou het weer op willen pakken. Liefst samen met iemand.
Ik weet niet wat je precies zoekt? Maar zo'n rubber trainingswapen kan je bij de meeste vechtsportwinkels wel krijgen (link).quote:Op maandag 18 april 2011 21:35 schreef Blackviper het volgende:
Antwoord van TBM:
[..]
Helaas dus. Via daar ga ik er niet aankomen. Tenzij er aan zo een ontheffing is te komen.
Rest de vraag hoe komen al die andere mensen eraan en hoe kom je aan een ontheffing
Dan moet je eens bij Impact Krav Maga kijken van Ernie van Gorp.. Een keer bij een seminar van hem geweest, die vent is echt een kast!quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:17 schreef JoeSpeedboot het volgende:
Zijn hier mensen die in de regio Breda die aan Krav Maga doen? Of willen doen? Ik heb wel eens een aantal lessen gehad. Maar zou het weer op willen pakken. Liefst samen met iemand.
Als je iets hoger had gekeken wist je hetquote:Op woensdag 20 april 2011 11:40 schreef Booomer het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je precies zoekt? Maar zo'n rubber trainingswapen kan je bij de meeste vechtsportwinkels wel krijgen (link).
quote:Rings Manufacturing crafts the most detailed, accurate and extensive line of Firearm Simulators on the market today. All of our products are inert detailed replicas of actual weapons designed for Law Enforcement and Military Training.
Each product is made with strong, impact-resistant polyurethane with steel reinforcement. This prevents bending and flexing while maintaining the detail, handling and balance of the actual weapon they represent.
Blijkbaar heb je er een ontheffing voor nodig in ons landje. Ik voel er weinig voor om er 1 uit canada te laten komen en vervolgens bij de douane hier er achter te komen dat ze niet het land in mogen naar mij toequote:Op woensdag 20 april 2011 11:45 schreef Booomer het volgende:
Oh ja, ik zie het. Die blue gun krijg je idd niet zomaar, of je moet je aanmelden bij een schietschool en een schietvergunning halen. Volgens mij mag je ze dan wel bestellen..
Die shockknife valt toch niet onder de wapenwet? Volgens mij kan je die gewoon bestellen via internet.
I know, maar voordat je een schietvergunning krijgt, heb je ook een verklaring omtrent goed gedrag enzo moeten aanvragen... En mij lijkt dat als je een echt geweer mag hebben, je ook zo'n blue gun mag hebben.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:47 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Je schietvergunning voor een gun die niet kan schieten![]()
Ik ken Victor en ben ook wel eens bij hem geweest. Het lijkt me alleen leuker samen met iemand te gaan.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:23 schreef gimgamgommetje het volgende:
Victor heeft daar net een mooie eigen locatie voor zijn krav maga school geopend . Daar kun je goed terecht.
Je hoeft inderdaad niet met iemand te gaan. Als het goed is oefen je toch steeds met andere mensen.
Je traint toch sowieso niet alleen?quote:Op woensdag 20 april 2011 13:52 schreef JoeSpeedboot het volgende:
[..]
Ik ken Victor en ben ook wel eens bij hem geweest. Het lijkt me alleen leuker samen met iemand te gaan.
Nee, dat is waar! Toch is het leuk als je af en toe nog eens met iemand kan sparren buiten lestijden etc.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:10 schreef Booomer het volgende:
[..]
Je traint toch sowieso niet alleen?
Sparren buiten lestijden en zonder toezicht.. Recept voor blessures.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:36 schreef JoeSpeedboot het volgende:
[..]
Nee, dat is waar! Toch is het leuk als je af en toe nog eens met iemand kan sparren buiten lestijden etc.
Ik ga daar binnenkort eens kijken dan! Tnx.quote:Op maandag 25 april 2011 11:22 schreef thecapeisalive het volgende:
HI JoeSpeedboot, waarom ga je niet eens kijken bij RetZef in Breda, ik train er zelf ook. Het is een professionele organisatie..met hele goede Krav Maga lessen! En je hoeft niemand mee te nemen..want iedereen is daar erg aardig...je voelt je zo op je gemak.
Kida
the cape
IKMF/KMG heeft levels, KMW heeft banden. Maar het komt redelijk overeen:quote:Op maandag 16 mei 2011 08:27 schreef dapluiz het volgende:
Ben ik nou de enige die bij KMG traint met Practitioner en Graduate levels ipv banden ?
Eyal Yanilov is weggegaan bij IKMF (ik geloof wat onenigheid in de top van de organisatie) en heeft KMG opgezet. Sommige scholen zijn bij IKMF gebleven, sommige scholen hebben zich aangesloten bij KMG. Jouw school behoort dus tot de laatste groep.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:31 schreef retorbrapi het volgende:
Wat is er met IKMF gebeurd? Mijn school (IKMF) is nu opeens KMG.
Dus hij heeft KMG opgericht omdat de andere directors hun vrienden en familie erbij hadden gehaald en er andere besluiten werden genomen?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:20 schreef dapluiz het volgende:
http://www.kravmaga.com/forum/showthread.php?t=4642
Complete uitleg van Eyal waarom IKMF nu is opgesplitst
Gehaald!quote:
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:41 schreef Booomer het volgende:
[..]
Gehaald!Maandag ging het er vooral om dat we lieten zien de technieken te beheersen, gisteren was het alleen maar sparren en vechten tegen één of twee tegenstanders, met mes, stok en pistool.. Was denk ik het zwaarste wat ik ooit gedaan heb!
Gefeliciteerd manquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:41 schreef Booomer het volgende:
[..]
Gehaald!Maandag ging het er vooral om dat we lieten zien de technieken te beheersen, gisteren was het alleen maar sparren en vechten tegen één of twee tegenstanders, met mes, stok en pistool.. Was denk ik het zwaarste wat ik ooit gedaan heb!
Hoe lang mag je niet trainen dan?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:19 schreef Blackviper het volgende:
Ik zit nog steeds met mijn knie dus sowieso niets voor mij momenteel
Ik mocht deze week weer. Heb 1 keer gedaan maar nog steeds lastquote:
Ja, ik heb in oktober 2010 een long-gun seminar van hem in Seraign (BE) gevolgd. Was een aardige man, jammer dat hij zelfmoord gepleegd heeft...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:58 schreef Lajoie het volgende:
Het ziet er naar uit dat Thierry Viatour is overleden (Chief instructor van Krav Maga Europe)
Diverse sites hebben een in memoriam geplaatst.
http://www.protectinvest.nl/nieuws.html
Iemand hier ooit lessen/seminars van hem gevolgd?
quote:Op zaterdag 10 september organiseerd IMPACT Krav Maga samen met Reflex-BMC de "Extreme Krav Maga Survival Dag". De hele dag staat in het teken van overleven in en rondom het water. In de ochtend staat het Fit to Fight programma centraal. Boksen en grondvechten van een hoog niveau (takedowns, flying scissors, sweeps e.d.). De ochtend wordt verzorgd door Rene de Bruijn (voormalig Zuid-Nederlands bokskampioen, 23 KO’s en A-klasse bokser in Duitsland) en Vincent Koolen (1e dan Hapkido, 2e dan Jiu-Jitsu en 3e dan Judo).
Na een uitgebreide en verdiende lunch staat Krav Maga op het programma. Onder de deskundige leiding van hoofdinstructeurs Ernie van Gorp (IMPACT Krav Maga) en Synthia Stoffer (Reflex BMC) leren we onszelf te verdedigen in het water tegen ... verwurgingen, klemmen, stoten, worpen. Kortom ..... Krav Maga Extreme. Neem je zwembroek / badpak mee !!!!!
We sluiten af met een groepsrace waarin al het geleerde op de proef wordt gesteld. Met een prachtige wisselbokaal in het vooruitzicht gaan we ten strijde.
Ziet er leuk uit! Helaas heb ik die dag al volgepland staan :/quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:05 schreef Booomer het volgende:
In een poging dit topic nieuw leven in te blazen: wie gaat er op 10 september naar de 'Extreme Krav Maga Survival' dag?
[..]
Link naar die seminars?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:52 schreef -Splash- het volgende:
Heb 2 weken later al de home invasion seminar van de IKMF staan.Ook wel zin in. Kon ook die met de bus doen, maar ik besloot om maar niet meer met het OV te gaan (just kidding).
Ik zou naar Impact Krav Maga gaan. De instructeur is super, van het weekend nog een seminar gevolgd waar hij les gaf!quote:Op zondag 11 september 2011 18:58 schreef Wokschotel het volgende:
Ik ga hier ook eens postenHeb in het verleden gethaiboxed, maar dat is me nu ouwe lul veel te blessuregevoelig. En ik heb geen zin in kampers en Marokkanen
Dus leek me Krav Maga wel erg aangenaam. Nu heb ik hier in Tilburg heb ik 3 verschillende scholen om te trainen
Denk dat ik bij alle drie maar eens een proeflesje neem. Zijn er hier mensen die in Tilburg deze sport beoefenen en ervaringen kunnen delen??
Lees dit nu pas, excuses!quote:
Thanks! Woon je in Duitsland, dat je daar heen gaat? Die van 24 en 25 september zijn voor mij al 2 en 3,5 uur rijden!quote:Op maandag 12 september 2011 23:49 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Lees dit nu pas, excuses!
http://www.ikmf-kravmaga.de/termine.html (de blauwe zijn interessant)
Nee... maar meestal carpoolen we.quote:Op dinsdag 13 september 2011 00:25 schreef Booomer het volgende:
[..]
Thanks! Woon je in Duitsland, dat je daar heen gaat? Die van 24 en 25 september zijn voor mij al 2 en 3,5 uur rijden!
jij traint daar zelf ook? Hoe zijn je ervaringen? Jammer dat het in Noord is... Dat is vanuit Reeshof toch wel een stukje rijden.quote:Op maandag 12 september 2011 22:56 schreef Booomer het volgende:
[..]
Ik zou naar Impact Krav Maga gaan. De instructeur is super, van het weekend nog een seminar gevolgd waar hij les gaf!
Zijn er mensen die ervaring hebben met de 2 verschillende lesmethoden en de verschillen een beetje kunnen beschrijven? Of onderstaand verhaal kunnen bevestigen, had zelf nog wat research gedaan..quote:Zeker weten. De Krav Maga Fighting lessen zijn inclusief sparren (met handschoenen en volledige hoofdbescherming) en worstelen. Het is een optionele les waar u uw gevechtsvaardigheden kunt testen met een partner die hetzelfde doel nastreeft. Deze les laat u misschien wat meer opgewonden met wat meer bulten en blauwe plekken, het behoud van de veiligheid van leerlingen wordt altijd benadrukt. Voor deze lessen heeft u tenminste 2 maanden gewone Krav Maga training nodig en de toestemming van de docent om deel te nemen
quote:I¥ve done both IKMF and KMWW (and some other self defense stuff), first IKMF outside the US and then in the US where KMWW is basically the only option you have. I¥ve been is some seminars with the Israeli Global Instructors from the IKMF and a seminar in Dallas with some good KMWW guys. Both are fun. here are the most important differences I noticed (this is a side by side comparison, im not saying one is better than the other, i dont like the politics of krav):
KMWW focuses on teaching perfect techniques with amazing detail. Level 1s punch, kick, elbow, etc. When you get to level 3 you start working with knives.
IKMF focuses on dealing with situations: Level 0s train for the most common situations: someone punching you or a knife/gun threat to the back which is the most common in the streets. But the level 0 punching/kicking techiques might not be as good as a level 1 KMWW student. You might have to get through 4 or 5 guys to reach a door for example.
So, KMWW is technique oriented, more martial art than IKMF. Less weapons, one oponent, fight then run focused. More MMA like. ITS FUN.
IKMF is a system: for a problem, a solution. Less martial art. Analize the situation, act, leave. Less MMA like, more military like. ITS ALSO FUN.
KMWW calls it Israeli Martial Art. And that¥s what they teach, a civilian martial art based on Imi¥s methods. You could use it in a MMA fight, it¥s more sport than anything else. It just dosent have katas and all that.
IKMF calls it tactical defense system (NOT martial art), and that¥s what they teach. Tactics (techniques are part of it, but tactics are more important). You can use IKMF in a MMA fight (not as good s KMWW probably) but it¥s better for dealing with "real" threats like knifes and guns.
KMWW will wait until your are level 3, 4, 5 to teach weapons defense.
IKMF teaches this from day 1, but with less detail on kicking, punching, and related defenses.
KMWW dosent include offensive use of weapons, at least on the levels I¥ve seen (guns, knives).
IKMF teaches offensive use of weapons, like hitting with a gun you took away or firing from level 0.
KMWW is more 1 on 1 at the beginner levels.
IKMF uses multiple oponents always.
Grading is different, KMWW starts from level 1, IKMF starts from level 0.
I like them both.
I recommend you try them both if possible... IKMF is more military style. KMWW is more civilian style. You will notice the difference the moment you walk into the second gym.
What I dont like? the politics of them both. Together, they would be better.
I will try Commando Krav Maga some day!
Bedankt voor de info. Mag ik vragen hoe vaak je in de week KM beoefent?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:15 schreef -Splash- het volgende:
Ik kan het alleen maar van de IKMF point of view beoordelen. En ik denk dat de beschrijving accuraat is. Het doel is jezelf in veiligheid kunnen brengen (wegrennen/verbaal/geweld). Ik lig er niet wakker van dat ik iemand zijn/haar knie op een mooiere manier kapot had kunnen trappen.
Echter, het hangt per club af hoeveel aandacht er gegeven wordt aan de techniek. Ik weet dat in Duitsland ze niet echt met mensen van mijn Krav club willen trainen met seminars. Waarom? Omdat de Duitsers niet gewend zijn dat ze ook echt in het kruis geschopt worden en dat wij vrij aggressief te werk gaan (attack the attacker).
Dus ook hier liggen duidelijk verschillen.
Het is echter niet zo dat er geen aandacht aan techniek wordt gegeven. Bij ons wordt er erg veel aandacht aan een correcte techniek besteed. Het is alleen niet zo dat je met een iets mindere schop je P1 examen niet zou halen. (als je maar laat zien dat je de techniek beheerst en het inzicht hebt; zie de door jou aangehaalde tekst). Dit is vanaf P3 een ander verhaal. Hier wordt wél naar de techniek gekeken en moet het wel allemaal kloppen.
Als extra hebben we op woensdag fightclass. Hier wordt hetgene beschreven wat je in de eerste quote aanhaalde. Sparren en veel aandacht voor techniek.
In Utrecht zit alleen Reflex inderdaad, je kan ook naar Nieuwegein bij Protect Invest trainen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:35 schreef HAL9000S het volgende:
Heeft iemand ervaring met plekken waar je Krav Maga kan beoefenen in Utrecht? Ik wil al een hele tijd een vechtsport volgen en ik denk dat Krav Maga voor mij het best geschikt is. Na wat google werk kwam ik bij deze school uit:
http://www.reflex-bmc.nl/
kent iemand die school/de instructeurs die er les geven??
Twee keer per week is wel het minimum imo.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:00 schreef HAL9000S het volgende:
Is 2 keer in de week genoeg om er fatsoenlijk 'voor te kunnen gaan'? Als ik ergens voor ga wil ik het namelijk wel goed doen.
Ben het er niet helemaal mee eens. Ik zit bij KMW, en train ook vanaf het begin tegen meerdere tegenstanders en tegen messen, stokken en pistolen. Het wordt op lagere levels alleen nog niet geëxamineerd..quote:Op woensdag 14 september 2011 11:58 schreef HAL9000S het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de 2 verschillende lesmethoden en de verschillen een beetje kunnen beschrijven? Of onderstaand verhaal kunnen bevestigen, had zelf nog wat research gedaan..
[..]
Martijn of Jan?quote:Op woensdag 14 september 2011 18:31 schreef Booomer het volgende:
Ben het er niet helemaal mee eens. Ik zit bij KMW, en train ook vanaf het begin tegen meerdere tegenstanders en tegen messen, stokken en pistolen. Het wordt op lagere levels alleen nog niet geëxamineerd..
En ik ken ook iemand die in Alphen bij IKMF zit en zijn instructeur let juist heel erg goed op kleine details.. Het is maar net van wie je les krijgt!
2 keer per week is prima... ik doe het alleen zo vaak omdat ik toch niets beters te doen heb in die uurtjes. :p Heb de sportschool opgezegd.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:00 schreef HAL9000S het volgende:
Zo dat is vrij veel... ik zit er aan te denken om voor 2 keer in de week te gaan. Ik squash er namelijk minimaal keer in de week bij en ik doe ook minimaal 2 dagen in de week aan cardio. Is 2 keer in de week genoeg om er fatsoenlijk 'voor te kunnen gaan'? Als ik ergens voor ga wil ik het namelijk wel goed doen.
quote:Op maandag 19 september 2011 17:02 schreef HAL9000S het volgende:
Donderdag proeflesIk ben erg benieuwd en heb er heel erg veel zin in.
Waar?quote:Op maandag 19 september 2011 17:02 schreef HAL9000S het volgende:
Donderdag proeflesIk ben erg benieuwd en heb er heel erg veel zin in.
Ik denk dat Reflex wel een stuk beter en professioneler is.quote:Op maandag 19 september 2011 18:44 schreef HAL9000S het volgende:
Het is toch http://www.reflex-bmc.nl/ geworden. Misschien neem ik ook nog een proefles bij V.U.I.S.T, eerst maar eens kijken hoe dit gaat lopen.
Klopt, martijn weet erg veel en vooral veel variaties op technieken!quote:Op zondag 18 september 2011 19:24 schreef -Splash- het volgende:
Ik heb nog nooit met Jan getraind. Wel met Martijn. Geweldige instructeur. Mag hem er graag.
Vind 57 euro dan wel weer veel geld voor 2x in de week een uurtje les. Betaal zelf namelijk 40 euro en dan hebben we sinds kort ook een les van een uur. Ze hebben er gewoon een kwartier afgesnoeptquote:
Jups! en Kettlebells!quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:36 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Klopt, martijn weet erg veel en vooral veel variaties op technieken!
Vertel!quote:Op woensdag 28 september 2011 11:19 schreef -Splash- het volgende:
Goed om te horen HAL9000S!
Ik ben dit weekend in Frankfurt geweest bij een seminar van Amnon Darsa (expert level 5, IKMF).
5 uur lang afzien. Het laatste uur was echt even afzien. Maar zo nuttig en leuk!
Gisteren mijn tweede training gehad en dat was vooral op het eind lekker bikkelen. Wat herhaling gehad van de eerste les (schaduwboxen etc.), daarna lekker mogen uitleven op het stootkussen met knieën en trappen in het kruis waarna we een nieuwe techniek tegen choken kregen.... naar achter stappen, met je ene hand de hand van je tegenstander pakken, andere arm recht omhoog, kwartslag draaien, met het uitgestrekte arm loodrecht naar beneden op de armen van tegenstander, elleboog in gezicht, naar voren stappen, 2 x knie in kruis, wegduwen en stoot/elleboon in gezicht.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:02 schreef mafkees10 het volgende:
Idd!
Sowieso is het begin wat rustiger! De ene heeft een goede conditie maar de ander misschien totaal niet. Dan jaag je die lui direct weg!
Als je wat langer bezig bent worden de trainingen steeds harder en moeilijker. Kwestie van tijd, men wordt natuurlijk steeds serieuzer!
Vooral blijven doen, de sport wordt ook steeds vetter!
Ik heb echt geen idee welke techiek dat is... behalve deze dan?quote:Op woensdag 28 september 2011 20:59 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Gisteren mijn tweede training gehad en dat was vooral op het eind lekker bikkelen. Wat herhaling gehad van de eerste les (schaduwboxen etc.), daarna lekker mogen uitleven op het stootkussen met knieën en trappen in het kruis waarna we een nieuwe techniek tegen choken kregen.... naar achter stappen, met je ene hand de hand van je tegenstander pakken, andere arm recht omhoog, kwartslag draaien, met het uitgestrekte arm loodrecht naar beneden op de armen van tegenstander, elleboog in gezicht, naar voren stappen, 2 x knie in kruis, wegduwen en stoot/elleboon in gezicht.
Wat wil je weten?quote:
Veel plezier!quote:Op donderdag 29 september 2011 11:18 schreef Jordyo2 het volgende:
Vorige week dinsdag eindelijk begonnen in Rotterdam, zat er al een hele tijd over na te denken om er mee te beginnen. Beviel goed en gelijk ingeschreven!
Het is deze maar dan zonder muur:quote:Op donderdag 29 september 2011 16:43 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee welke techiek dat is... behalve deze dan?
Alsnog zie ik een aantal elementen niet terugkomen. Kan je het uitleggen?
Ah, die komt mij niet bekend voor nog. Misschien vanzelf wel?quote:Op donderdag 29 september 2011 16:57 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Het is deze maar dan zonder muur:
dus ze pakken je beet van voren en duwen je naar achter, arm omhoog, kwartslag draaien, etc.
Ik heb wel wat vragen bij die techniek (as usual). Maar dat komt omdat ik hem eerst zelf zal moeten ervaren.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:43 schreef HAL9000S het volgende:
Moet zeggen dat de methode erg effectief is, op het moment dat die elleboog terecht komt op je gedraaide armen terwijl je hand daar vastgehouden wordt dan doet dat lelijk pijn en kun je onmogelijk vast blijven houden plus je hoofd is op dat moment ongedekt zodat je alle mogelijkheid hebt om je elleboog vol in iemands gezicht te plaatsen.
Met deze site heb ik het geleerd, staan verschillende methodes op: http://www.boxinggyms.com/tips/handwraps.htmquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:19 schreef HAL9000S het volgende:
Ik begin wel last te krijgen van mijn knokkels van het vele sparren dus ik heb vandaag van die linten aangeschaft maar dat is ook nog een kunst om die dingen fatsoenlijk om te wikkelen zeg, heb meerdere youtube filmpjes gezien maar ik kies denk ik voor een open palm variant omdat ik in de fighting stance altijd met mijn handen open sta en ivm afweren enzo.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:19 schreef HAL9000S het volgende:
Vandaag ook ff een mailtje gestuurd om mijn trainingsschema uit te breiden van 2 uur in de week naar 4 uur in de week, het is echt heel erg verslavend. Ik wil meer en sneller leren
quote:Goed bezig!Ik merk zelf dat ik steeds minder zin heb om te trainen, omdat we steeds vaker bezig zijn met combinaties en grappling dan met vette drills enzo...
Bedankt voor de link, je doet alleen niet om individuele vingers heen wrappen? Ik ga vanvond deze proberenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:57 schreef Booomer het volgende:
[..]
Met deze site heb ik het geleerd, staan verschillende methodes op: http://www.boxinggyms.com/tips/handwraps.htm
Edit: deze is misschien wat duidelijker: http://how-to-box.com/con(...)d-wraps-basic-method
[..]
Goed bezig!Ik merk zelf dat ik steeds minder zin heb om te trainen, omdat we steeds vaker bezig zijn met combinaties en grappling dan met vette drills enzo...
Jawel, je draait ze ook om je vingers, kijk anders die methode 2 op de eerste link. Je kan op de plaatjes klikken om ze groter te zien.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:16 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Bedankt voor de link, je doet alleen niet om individuele vingers heen wrappen? Ik ga vanvond deze proberen
Had ik vorige keer ook echt ergquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:08 schreef dapluiz het volgende:
Eindelijk weer eens geweest na heel lang niet
Was conditioneel wel ff zwaar, maar techniek zat er nog wel in, alleen nu spierpijn
En de bijbehorende link.quote:
Tis zowiezo wel uniek om van zo dicht bij de bron een keer les te krijgenquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:17 schreef Booomer het volgende:
[..]
En de bijbehorende link.Hm, ¤ 55 euro is wel het overwegen waard.. Ben wel benieuwd of het heel anders is dan wat we bij KMW leren!
Ja, ik vind het sowieso altijd mooi om van Israëliërs les te krijgen, die hebben vanwege al dat geweld daar toch een andere kijk op dingen dan wij.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:56 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Tis zowiezo wel uniek om van zo dicht bij de bron een keer les te krijgenEyal heeft alles van Imi geleerd
Train jij in USC leiden ook?quote:
Wauw ziet er goed uit! Toffe technieken en ook het sparren is lekker intens. Die Branimir Tudjan kan flink knokken volgens mijquote:
Ja van de uni Leiden als je dat bedoelt.quote:
Zo sparren gebeurt regelmatiger dan met die pakken inderdaad. Verder trainen alle niveaus door elkaar heen en kennen wij geen levels. Dus iedereen traint het zelfde.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:55 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Wauw ziet er goed uit! Toffe technieken en ook het sparren is lekker intens. Die Branimir Tudjan kan flink knokken volgens mijDat sparren zo rond de 05:00, is dat standaard bij jullie bij de trainingen? Op alle niveau's?
Ben alweer een tijdje 4 uur per week aan het trainen, deze week ben ik gevraagd om mee te trainen met level 1-2 en dat scheelt toch wel een stukje in intensiteit
Heb zaterdag een lesje in het USC meegedaan bij branimir. Achteraf even met hem staan praten en het is een erg goede en ervaren kerel!quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:34 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Ja van de uni Leiden als je dat bedoelt.
Dat was die zaal met die mooie wit blauwe gordijnen. Die andere zaal weet ik niet waar dat was. Aangezien ik er helaas niet bij kon zijn ivm blessures.Ben nog steeds niet 100% conditie is ook geheel fubar.
[..]
Zo sparren gebeurt regelmatiger dan met die pakken inderdaad. Verder trainen alle niveaus door elkaar heen en kennen wij geen levels. Dus iedereen traint het zelfde.
Eyal? Nee, was al vol hoorde ik..quote:Op maandag 21 november 2011 08:11 schreef dapluiz het volgende:
Niemad hier die er afgelopen zaterdag bij was ?
Was een leuk seminar en wat is het gaaf om iemand bezig te zien die zo goed is
Als je even op de site kijkt staat alles netjes uitgelegd. Basisconditie is gewenst, maar het gaan om je mentaliteit. Doorgaan en vooral niet opgeven, niet onderdoen voor de rest, dat is wat telt..quote:Op maandag 21 november 2011 16:21 schreef borbit het volgende:
ik heb jaren terug 2 proeflessen gedaan in Leiden. Het was behoorlijk intensief aangezien ik verder nooit sport en me te pletter rook en drink![]()
Nu wil ik binnenkort wel weer verder hier mee. Kan iemand beschrijven wat de warming up ongeveer inhoud? Ik wil zeg maar thuis alvast een beetje conditie oefenen ofzo.
Is misschien wel verstandig. Dan hoef ik niet halverwege naar de plee te rennen om te kotsen
Of 2 maanden sportschool van te voren misschien? Of gewoon doorbijten van die trainingen krijg je het snel genoeg?
Tevens weet iemand hoe duur het is, en wat voor kleding enz je allemaal nodig hebt?
Dit merk ik ook bij sommige mensen en dat is idd best irritant. Vandaar dat ik de 4 uur Krav Maga wil opsplitsen in 2 uur Krav Maga en 2 uur MMA in de week. Morgen mijn eerste proefles, ik hoop dat ik daar wat meer actie zal krijgen en ik vind het leuk om ook aanvallender te vechten.quote:Op maandag 21 november 2011 18:11 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Iedereen traint maar passief en slechts bij enkelen is de drive er echt om ervoor te knokken. Mijn huidige sportschool heeft dit niet echt en dat vind ik jammer.
Idd, maar het beste kan je dan switchen. Ik denk ook dat het goed is voor je ontwikkeling, iedere school legt de focus weer op andere aspecten. Je moet een beetje allround verdediger/vechter worden imo. 2 jaar is ook lang zat weer. Ik heb echt veel geleerd in de afgelopen 2 jaar, maar nu wil ik weer wat anders.. Als je instructeur rustig is, dan worden de leerlingen dat ook. Als het er niet inzit, zal het ook nooit komen. Dan zou ik gewoon switchen als ik jou wasquote:Op maandag 21 november 2011 19:09 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dit merk ik ook bij sommige mensen en dat is idd best irritant. Vandaar dat ik de 4 uur Krav Maga wil opsplitsen in 2 uur Krav Maga en 2 uur MMA in de week. Morgen mijn eerste proefles, ik hoop dat ik daar wat meer actie zal krijgen en ik vind het leuk om ook aanvallender te vechten.
Ow lachen. Zaterdag was ik er niet zat in de Ardennen.. Goed te lezen dat je het leuk vond. Dus nieuw lid erbij?quote:Op maandag 21 november 2011 18:11 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Heb zaterdag een lesje in het USC meegedaan bij branimir. Achteraf even met hem staan praten en het is een erg goede en ervaren kerel!
Ik train een ruime 2 jaar in Alphen a/d Rijn, maar ik vind het curriculum (IKMF) te langzaam gaan en ik mis echt het actieve in de sportschool. Iedereen traint maar passief en slechts bij enkelen is de drive er echt om ervoor te knokken. Mijn huidige sportschool heeft dit niet echt en dat vind ik jammer. Branimir is echt van het overleven: kosten wat het kost doorgaan, geen seconde opgeven en vechten voor je leven. En zo is het maar net!
Dat vind ik erg positief. Zo is het ook op straat en dit maakt het erg realistisch. Ik ga vrijwel zeker overstappen. Ik denk dat het goed is om meerdere sportscholen mee te maken en meerdere visies van instructeurs. Ik heb er erg veel zin in, lekker actief en hard trainen, daar word ik blij van
Yep, ik ga starten met mijn broertje over ongeveer twee weken aangezien ik nog moet klimmen op woensdag. Ik ken al twee mensen die daar trainen (Jan-Jaap en Mitch) en nu start ik daar ook met mijn broertje!quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:42 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Ow lachen. Zaterdag was ik er niet zat in de Ardennen.. Goed te lezen dat je het leuk vond. Dus nieuw lid erbij?
Aangezien ik nu geen conditie meer heb en toch iedere keer weer blij ben dat ik het overleefd hebt zou ik zeggen jaquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:49 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Yep, ik ga starten met mijn broertje over ongeveer twee weken aangezien ik nog moet klimmen op woensdag. Ik ken al twee mensen die daar trainen (Jan-Jaap en Mitch) en nu start ik daar ook met mijn broertje!
Zijn de lessen standaard lekker hard? Ik bedoel dan dus: hard en realistisch trainen en lekker tot het uiterste gaan?
Hoop het idd! Heb er iig flink zin inquote:Op dinsdag 22 november 2011 23:00 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Aangezien ik nu geen conditie meer heb en toch iedere keer weer blij ben dat ik het overleefd hebt zou ik zeggen ja
Volgend week woensdag begin ik ook weer.. ff 3 keer meedoen voordat ik op wintersport gaquote:Op donderdag 15 december 2011 00:16 schreef mafkees10 het volgende:
Ondertussen gestart bij branimir en dat bevalt me prima! Lessen zijn lekker actief en veel beter dan bij het IKMF. Die banden is leuk, maar uiteindelijk wordt het toch matten en daar besteedde mijn sportschool vrijwel geen aandacht aan.
Moet nog een hoop leren maar het is iig lekker actief. Das wel fijn
http://www.protectinvest.nl/locaties.htmlquote:Op woensdag 4 januari 2012 00:52 schreef OudeBok het volgende:
Hoi.
Krav Maga trekt mij ook al geruime tijd aan..
Ik heb echter geen idee of KM ook te beoefenen valt voor 17-jarigen, en dan ook nog eens in Amsterdam ?
Ik hoop dat jullie enig idee hebben !
Booomer traint in Nieuwegein en is daar wel tevreden over geloof!quote:Op maandag 2 januari 2012 14:23 schreef 16meter het volgende:
Ik doe al een tijdje aan krachttraining, dat is leuk en zo, maar ik denk er al een tijd over na om dit te gaan combineren met een vechtsport. Dit om mijn mentale weerbaarheid te verbeteren en natuurlijk om me beter te kunnen verdedigen in bedreigende situaties, die je helaas steeds vaker tegenkomt op straat.
De effectiviteit en compleetheid van Krav Maga spreken me zeer aan. Als ik het goed begrijp is er tijdens de lessen ook veel aandacht voor de opbouw van lichamelijke conditie/hardheid, is dat zodanig dat ik geen cardio training hoef te doen? Ik wilde weer wat cardio gaan doen de komende tijd, maar die conditie training doe ik dan liever in de vorm van iets als Krav Maga. Op een loopband staan vind ik helemaal niks.
Traint er hier toevallig iemand in Nieuwegein? Dat is voor mij de dichtstbijzijnde 'school'.
Klopt. Ik doe wel aan hardlopen omdat ik ook graag aan mijn duurconditie werk. Maar qua cardio is Krav genoeg. Ik doe wel krachttraining, alleen merkte ik na 3 uur examen de dagen erna dat je toch wel veel je spieren gebruikt.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:23 schreef 16meter het volgende:
Ik doe al een tijdje aan krachttraining, dat is leuk en zo, maar ik denk er al een tijd over na om dit te gaan combineren met een vechtsport. Dit om mijn mentale weerbaarheid te verbeteren en natuurlijk om me beter te kunnen verdedigen in bedreigende situaties, die je helaas steeds vaker tegenkomt op straat.
De effectiviteit en compleetheid van Krav Maga spreken me zeer aan. Als ik het goed begrijp is er tijdens de lessen ook veel aandacht voor de opbouw van lichamelijke conditie/hardheid, is dat zodanig dat ik geen cardio training hoef te doen? Ik wilde weer wat cardio gaan doen de komende tijd, maar die conditie training doe ik dan liever in de vorm van iets als Krav Maga. Op een loopband staan vind ik helemaal niks.
Traint er hier toevallig iemand in Nieuwegein? Dat is voor mij de dichtstbijzijnde 'school'.
Jammer. Ik denk dat je over Martijn praat in Alphen? Goede instructeur. Killer trojan workouts kan hij geven.quote:Op maandag 21 november 2011 18:11 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Heb zaterdag een lesje in het USC meegedaan bij branimir. Achteraf even met hem staan praten en het is een erg goede en ervaren kerel!
Ik train een ruime 2 jaar in Alphen a/d Rijn, maar ik vind het curriculum (IKMF) te langzaam gaan en ik mis echt het actieve in de sportschool. Iedereen traint maar passief en slechts bij enkelen is de drive er echt om ervoor te knokken. Mijn huidige sportschool heeft dit niet echt en dat vind ik jammer. Branimir is echt van het overleven: kosten wat het kost doorgaan, geen seconde opgeven en vechten voor je leven. En zo is het maar net!
Dat vind ik erg positief. Zo is het ook op straat en dit maakt het erg realistisch. Ik ga vrijwel zeker overstappen. Ik denk dat het goed is om meerdere sportscholen mee te maken en meerdere visies van instructeurs. Ik heb er erg veel zin in, lekker actief en hard trainen, daar word ik blij van
[..]
Eyal? Nee, was al vol hoorde ik..
[..]
Als je even op de site kijkt staat alles netjes uitgelegd. Basisconditie is gewenst, maar het gaan om je mentaliteit. Doorgaan en vooral niet opgeven, niet onderdoen voor de rest, dat is wat telt..
47,50quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:57 schreef ElDinosaur het volgende:
Goed om te lezen dat Branimir nog steeds les geeft.Zelf zo'n 6-7 jaar geleden daar ongeveer 2.5 jaar getraind en het was altijd top! Afgelopen jaar in omgeving Den Haag wat lessen gevolgd maar dat was toch een stuk minder vond ik. Meer gericht op geleidelijk technieken leren en minder op het afbeulende gedrill wat brani vaak in z'n lessen opnam.
Wellicht toch maar naar Leiden rijden om te gaan lessen dan.
Edit: Wat zijn de kosten per maand tegenwoordig? Kan het nergens vinden op z'n site.
Klopt! Met de instructeur is niets mis want Martijn weet echt veel en kan dit hoed overbrengen. Maar door de hele les heen heerst gewoon enorm veel passiviteit en dat vind ik jammer. Vrijwel na elke les had ik gewoon zin om mijn agressie kwijt te raken omdat ze les zo slap is. Dat hoort imo niet zo te zijn. Je moet echt het idee hebben dat je hebt getraind en dat had ik gewoon niet. Ik heb dit ook vaak gezegd maar er verandert feitelijk niets en dat is jammer.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:25 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Jammer. Ik denk dat je over Martijn praat in Alphen? Goede instructeur. Killer trojan workouts kan hij geven.Het is natuurlijk wel zo dat dingen in curriculums worden gegeven. Daar kan ik mij in vinden. Zorg eerst dat je de basis snapt, uiteindelijk worden dingen instinct ipv oefening. Dat merkte ik laatst.... en diegene die een grapje bij mij uit wou halen ook.
Mijn eigen sportschool heeft ook een curriculum (KMG), maar we hebben ook af en toe afwijkende oefeningen (of seminars met real life gerelateerde onderwerpen als een knife seminar of een sticklike seminar) en bootcamps. I <3 bootcamps.Dat is op een leger terrein een weekend lang Krav Maga (en reken maar dat je doodop bent op Zondag).
Daarnaast geven ze ook fightclasses waar veel wordt gesparred en in wordt gegaan op dingen die bij Krav minder aan bod komen.
http://www.kravmaga-nijmegen.nl/web2/
http://www.contact-combat.nl
Bij Branimir (ons) is het wel vrij hard inderdaad. Weet dat mensen ermee gestopt zijn daar en elders zijn gaan trainen omdat ze het te hard vonden. Of mensen die na een proefles gewoon nooit meer komen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:28 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Klopt! Met de instructeur is niets mis want Martijn weet echt veel en kan dit hoed overbrengen. Maar door de hele les heen heerst gewoon enorm veel passiviteit en dat vind ik jammer. Vrijwel na elke les had ik gewoon zin om mijn agressie kwijt te raken omdat ze les zo slap is. Dat hoort imo niet zo te zijn. Je moet echt het idee hebben dat je hebt getraind en dat had ik gewoon niet. Ik heb dit ook vaak gezegd maar er verandert feitelijk niets en dat is jammer.
Bovendien werden er geen enkele variaties gedaan en ga je altijd hetzelfde rondje. De lessen worden dan enorm statisch en verre van realiteit. Daarom stap ik nu over. Bij brani word je best afgebeuld maar dat vind ik juist fijn. Hoe kan je verder komen als je nooit tot je grenzen komt?
Overigens hoor ik van meerdere mensen dat krav maga in alphen best bekend staat als voor mietjes. Tuurlijk ligt het aan jezelf, maar ik kan dit niet ontkennen. Omwille van die reden had ik ook altijd dezelfde partner. Dan kan je tenminste realistisch trainen!
Idd ja hehe.. Vind dat wel goed, lekker hard trainen met die handel..quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:51 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Bij Branimir (ons) is het wel vrij hard inderdaad. Weet dat mensen ermee gestopt zijn daar en elders zijn gaan trainen omdat ze het te hard vonden. Of mensen die na een proefles gewoon nooit meer komen.
Zelf vind ik het juist wel fijn... Alleen is het soms nogal blessuregevoelig, in mijn geval iig
Jezus hoe krijg je dat voor elkaarquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:16 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Toen met links sloeg iemand iemand 3x vol op de oor van mijn broertje waarna dus zijn trommelvlies is gescheurd.
Ja nogal lomp ja.. gewoon niet nadenken en voluit slaan denk ik...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:12 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Jezus hoe krijg je dat voor elkaar
Ik heb mijzelf inmiddels ingeschreven.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:18 schreef Blackviper het volgende:
3 & 4 maart 2012 in Leiden
Een unieke seminar!
Voor het eerst in Nederland!
Mis het niet!
LEE MORRISON & BRANIMIR TUDJAN
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tijdens deze tweedaagse stage zal je o.a. leren:
· Verschillende stress/competitie drills (de wil om te winnen ontwikkelen)
· "Straatgevecht" voetwerk
· Verbale en non verbale deëscalatie technieken & strategieën
· "Streetwise" proactieve aanvallen en afleidingsmanoeuvres
· Hoe je een bevries en/of vlucht response bij een agressor kan "triggeren"
· Verdedegingsdrills met en zonder beschermende kleding (helm en vest)
· Omgaan met angst
· Simpele en effectieve grove motoriek stoten, trappen enz.
· Verschillende (instinctieve) reactie drills
Benodigdheden:
· Tok, bitje, mix fight/bokshandschoenen.
· Dagelijkse kleding (reality based) en (binnenzaal) sportschoenen
· Flesje water/drank & lunchpakket (kantine is aanwezig)
· Eventueel een oefenmes
· Douchen is mogelijk
Locatie en tijden:
· Zaterdag 3 maart 2012 van 12.00 tot 17.00 uur (incl. pauze)
· Zondag 4 maart 2012 van 11.00 tot 16.00 uur (incl. pauze)
Universitair Sportcentrum
Einsteinweg 6
2333 CC Leiden
Kosten:
Leden ¤80,-, niet leden ¤100,- voor beide dagen. In verband met de opbouw van de stage is inschrijving voor een dagtraining niet mogelijk.
Aanmeldingswijze:
Je kunt jezelf aanmelden voor deze unieke cursus tot 25 februari 2012 middels het deelnameformulier ingevuld (na aanvraag via mail) opsturen naar info@kravmaganederland.nl
Let wel: er is plek voor een beperkt aantal deelnemers.
Meer info hier.
Hoe train je dan?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:04 schreef HAL9000S het volgende:
Het programma ziet er goed uit, ben erg benieuwd naar dat 'omgaan met angst' element. Ik ben nooit echt angstig tijdens mijn training, uiteraard omdat je weet dat het 'nep'] is....benieuwd hoe ze dat gaan simuleren.
Ik train nog altijd vrolijk 5 uur in de week, nu op een hoger niveau zit er weer genoeg uitdaging in voor mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |