Booomer traint in Nieuwegein en is daar wel tevreden over geloof!quote:Op maandag 2 januari 2012 14:23 schreef 16meter het volgende:
Ik doe al een tijdje aan krachttraining, dat is leuk en zo, maar ik denk er al een tijd over na om dit te gaan combineren met een vechtsport. Dit om mijn mentale weerbaarheid te verbeteren en natuurlijk om me beter te kunnen verdedigen in bedreigende situaties, die je helaas steeds vaker tegenkomt op straat.
De effectiviteit en compleetheid van Krav Maga spreken me zeer aan. Als ik het goed begrijp is er tijdens de lessen ook veel aandacht voor de opbouw van lichamelijke conditie/hardheid, is dat zodanig dat ik geen cardio training hoef te doen? Ik wilde weer wat cardio gaan doen de komende tijd, maar die conditie training doe ik dan liever in de vorm van iets als Krav Maga. Op een loopband staan vind ik helemaal niks.
Traint er hier toevallig iemand in Nieuwegein? Dat is voor mij de dichtstbijzijnde 'school'.
Klopt. Ik doe wel aan hardlopen omdat ik ook graag aan mijn duurconditie werk. Maar qua cardio is Krav genoeg. Ik doe wel krachttraining, alleen merkte ik na 3 uur examen de dagen erna dat je toch wel veel je spieren gebruikt.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:23 schreef 16meter het volgende:
Ik doe al een tijdje aan krachttraining, dat is leuk en zo, maar ik denk er al een tijd over na om dit te gaan combineren met een vechtsport. Dit om mijn mentale weerbaarheid te verbeteren en natuurlijk om me beter te kunnen verdedigen in bedreigende situaties, die je helaas steeds vaker tegenkomt op straat.
De effectiviteit en compleetheid van Krav Maga spreken me zeer aan. Als ik het goed begrijp is er tijdens de lessen ook veel aandacht voor de opbouw van lichamelijke conditie/hardheid, is dat zodanig dat ik geen cardio training hoef te doen? Ik wilde weer wat cardio gaan doen de komende tijd, maar die conditie training doe ik dan liever in de vorm van iets als Krav Maga. Op een loopband staan vind ik helemaal niks.
Traint er hier toevallig iemand in Nieuwegein? Dat is voor mij de dichtstbijzijnde 'school'.
Jammer. Ik denk dat je over Martijn praat in Alphen? Goede instructeur. Killer trojan workouts kan hij geven.quote:Op maandag 21 november 2011 18:11 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Heb zaterdag een lesje in het USC meegedaan bij branimir. Achteraf even met hem staan praten en het is een erg goede en ervaren kerel!
Ik train een ruime 2 jaar in Alphen a/d Rijn, maar ik vind het curriculum (IKMF) te langzaam gaan en ik mis echt het actieve in de sportschool. Iedereen traint maar passief en slechts bij enkelen is de drive er echt om ervoor te knokken. Mijn huidige sportschool heeft dit niet echt en dat vind ik jammer. Branimir is echt van het overleven: kosten wat het kost doorgaan, geen seconde opgeven en vechten voor je leven. En zo is het maar net!
Dat vind ik erg positief. Zo is het ook op straat en dit maakt het erg realistisch. Ik ga vrijwel zeker overstappen. Ik denk dat het goed is om meerdere sportscholen mee te maken en meerdere visies van instructeurs. Ik heb er erg veel zin in, lekker actief en hard trainen, daar word ik blij van
[..]
Eyal? Nee, was al vol hoorde ik..
[..]
Als je even op de site kijkt staat alles netjes uitgelegd. Basisconditie is gewenst, maar het gaan om je mentaliteit. Doorgaan en vooral niet opgeven, niet onderdoen voor de rest, dat is wat telt..
47,50quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:57 schreef ElDinosaur het volgende:
Goed om te lezen dat Branimir nog steeds les geeft.Zelf zo'n 6-7 jaar geleden daar ongeveer 2.5 jaar getraind en het was altijd top! Afgelopen jaar in omgeving Den Haag wat lessen gevolgd maar dat was toch een stuk minder vond ik. Meer gericht op geleidelijk technieken leren en minder op het afbeulende gedrill wat brani vaak in z'n lessen opnam.
Wellicht toch maar naar Leiden rijden om te gaan lessen dan.
Edit: Wat zijn de kosten per maand tegenwoordig? Kan het nergens vinden op z'n site.
Klopt! Met de instructeur is niets mis want Martijn weet echt veel en kan dit hoed overbrengen. Maar door de hele les heen heerst gewoon enorm veel passiviteit en dat vind ik jammer. Vrijwel na elke les had ik gewoon zin om mijn agressie kwijt te raken omdat ze les zo slap is. Dat hoort imo niet zo te zijn. Je moet echt het idee hebben dat je hebt getraind en dat had ik gewoon niet. Ik heb dit ook vaak gezegd maar er verandert feitelijk niets en dat is jammer.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:25 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Jammer. Ik denk dat je over Martijn praat in Alphen? Goede instructeur. Killer trojan workouts kan hij geven.Het is natuurlijk wel zo dat dingen in curriculums worden gegeven. Daar kan ik mij in vinden. Zorg eerst dat je de basis snapt, uiteindelijk worden dingen instinct ipv oefening. Dat merkte ik laatst.... en diegene die een grapje bij mij uit wou halen ook.
Mijn eigen sportschool heeft ook een curriculum (KMG), maar we hebben ook af en toe afwijkende oefeningen (of seminars met real life gerelateerde onderwerpen als een knife seminar of een sticklike seminar) en bootcamps. I <3 bootcamps.Dat is op een leger terrein een weekend lang Krav Maga (en reken maar dat je doodop bent op Zondag).
Daarnaast geven ze ook fightclasses waar veel wordt gesparred en in wordt gegaan op dingen die bij Krav minder aan bod komen.
http://www.kravmaga-nijmegen.nl/web2/
http://www.contact-combat.nl
Bij Branimir (ons) is het wel vrij hard inderdaad. Weet dat mensen ermee gestopt zijn daar en elders zijn gaan trainen omdat ze het te hard vonden. Of mensen die na een proefles gewoon nooit meer komen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:28 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Klopt! Met de instructeur is niets mis want Martijn weet echt veel en kan dit hoed overbrengen. Maar door de hele les heen heerst gewoon enorm veel passiviteit en dat vind ik jammer. Vrijwel na elke les had ik gewoon zin om mijn agressie kwijt te raken omdat ze les zo slap is. Dat hoort imo niet zo te zijn. Je moet echt het idee hebben dat je hebt getraind en dat had ik gewoon niet. Ik heb dit ook vaak gezegd maar er verandert feitelijk niets en dat is jammer.
Bovendien werden er geen enkele variaties gedaan en ga je altijd hetzelfde rondje. De lessen worden dan enorm statisch en verre van realiteit. Daarom stap ik nu over. Bij brani word je best afgebeuld maar dat vind ik juist fijn. Hoe kan je verder komen als je nooit tot je grenzen komt?
Overigens hoor ik van meerdere mensen dat krav maga in alphen best bekend staat als voor mietjes. Tuurlijk ligt het aan jezelf, maar ik kan dit niet ontkennen. Omwille van die reden had ik ook altijd dezelfde partner. Dan kan je tenminste realistisch trainen!
Idd ja hehe.. Vind dat wel goed, lekker hard trainen met die handel..quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:51 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Bij Branimir (ons) is het wel vrij hard inderdaad. Weet dat mensen ermee gestopt zijn daar en elders zijn gaan trainen omdat ze het te hard vonden. Of mensen die na een proefles gewoon nooit meer komen.
Zelf vind ik het juist wel fijn... Alleen is het soms nogal blessuregevoelig, in mijn geval iig
Jezus hoe krijg je dat voor elkaarquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:16 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Toen met links sloeg iemand iemand 3x vol op de oor van mijn broertje waarna dus zijn trommelvlies is gescheurd.
Ja nogal lomp ja.. gewoon niet nadenken en voluit slaan denk ik...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:12 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Jezus hoe krijg je dat voor elkaar
Ik heb mijzelf inmiddels ingeschreven.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:18 schreef Blackviper het volgende:
3 & 4 maart 2012 in Leiden
Een unieke seminar!
Voor het eerst in Nederland!
Mis het niet!
LEE MORRISON & BRANIMIR TUDJAN
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tijdens deze tweedaagse stage zal je o.a. leren:
· Verschillende stress/competitie drills (de wil om te winnen ontwikkelen)
· "Straatgevecht" voetwerk
· Verbale en non verbale deëscalatie technieken & strategieën
· "Streetwise" proactieve aanvallen en afleidingsmanoeuvres
· Hoe je een bevries en/of vlucht response bij een agressor kan "triggeren"
· Verdedegingsdrills met en zonder beschermende kleding (helm en vest)
· Omgaan met angst
· Simpele en effectieve grove motoriek stoten, trappen enz.
· Verschillende (instinctieve) reactie drills
Benodigdheden:
· Tok, bitje, mix fight/bokshandschoenen.
· Dagelijkse kleding (reality based) en (binnenzaal) sportschoenen
· Flesje water/drank & lunchpakket (kantine is aanwezig)
· Eventueel een oefenmes
· Douchen is mogelijk
Locatie en tijden:
· Zaterdag 3 maart 2012 van 12.00 tot 17.00 uur (incl. pauze)
· Zondag 4 maart 2012 van 11.00 tot 16.00 uur (incl. pauze)
Universitair Sportcentrum
Einsteinweg 6
2333 CC Leiden
Kosten:
Leden ¤80,-, niet leden ¤100,- voor beide dagen. In verband met de opbouw van de stage is inschrijving voor een dagtraining niet mogelijk.
Aanmeldingswijze:
Je kunt jezelf aanmelden voor deze unieke cursus tot 25 februari 2012 middels het deelnameformulier ingevuld (na aanvraag via mail) opsturen naar info@kravmaganederland.nl
Let wel: er is plek voor een beperkt aantal deelnemers.
Meer info hier.
Hoe train je dan?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:04 schreef HAL9000S het volgende:
Het programma ziet er goed uit, ben erg benieuwd naar dat 'omgaan met angst' element. Ik ben nooit echt angstig tijdens mijn training, uiteraard omdat je weet dat het 'nep'] is....benieuwd hoe ze dat gaan simuleren.
Ik train nog altijd vrolijk 5 uur in de week, nu op een hoger niveau zit er weer genoeg uitdaging in voor mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |