abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 september 2011 @ 11:58:01 #201
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_101933164
Bedankt voor deze informatie. Ik ben echter nog een andere gevonden:

http://www.kravmaga-nederland.eu/

die is aangesloten bij de IKMF, 't ziet er allemaal wat minder 'professioneel' uit dan op die andere, het is ook een stuk kleinschaliger dan reflex. Bij die van het IKMF zijn de disciplinaire regels enzo echter wat strakker en dat bevalt me dan wel weer. Ik denk dat ik een proefles bij allebei ga nemen en zo eens ga kijken wat me het beste bevalt.

Wat me dan weer wel aan reflex bevalt is de mogelijkheid tot sparren; uit de FAQ van de site:

quote:
Zeker weten. De Krav Maga Fighting lessen zijn inclusief sparren (met handschoenen en volledige hoofdbescherming) en worstelen. Het is een optionele les waar u uw gevechtsvaardigheden kunt testen met een partner die hetzelfde doel nastreeft. Deze les laat u misschien wat meer opgewonden met wat meer bulten en blauwe plekken, het behoud van de veiligheid van leerlingen wordt altijd benadrukt. Voor deze lessen heeft u tenminste 2 maanden gewone Krav Maga training nodig en de toestemming van de docent om deel te nemen
Zijn er mensen die ervaring hebben met de 2 verschillende lesmethoden en de verschillen een beetje kunnen beschrijven? Of onderstaand verhaal kunnen bevestigen, had zelf nog wat research gedaan..

quote:
I¥ve done both IKMF and KMWW (and some other self defense stuff), first IKMF outside the US and then in the US where KMWW is basically the only option you have. I¥ve been is some seminars with the Israeli Global Instructors from the IKMF and a seminar in Dallas with some good KMWW guys. Both are fun. here are the most important differences I noticed (this is a side by side comparison, im not saying one is better than the other, i dont like the politics of krav):

KMWW focuses on teaching perfect techniques with amazing detail. Level 1s punch, kick, elbow, etc. When you get to level 3 you start working with knives.

IKMF focuses on dealing with situations: Level 0s train for the most common situations: someone punching you or a knife/gun threat to the back which is the most common in the streets. But the level 0 punching/kicking techiques might not be as good as a level 1 KMWW student. You might have to get through 4 or 5 guys to reach a door for example.

So, KMWW is technique oriented, more martial art than IKMF. Less weapons, one oponent, fight then run focused. More MMA like. ITS FUN.

IKMF is a system: for a problem, a solution. Less martial art. Analize the situation, act, leave. Less MMA like, more military like. ITS ALSO FUN.

KMWW calls it Israeli Martial Art. And that¥s what they teach, a civilian martial art based on Imi¥s methods. You could use it in a MMA fight, it¥s more sport than anything else. It just dosent have katas and all that.

IKMF calls it tactical defense system (NOT martial art), and that¥s what they teach. Tactics (techniques are part of it, but tactics are more important). You can use IKMF in a MMA fight (not as good s KMWW probably) but it¥s better for dealing with "real" threats like knifes and guns.

KMWW will wait until your are level 3, 4, 5 to teach weapons defense.
IKMF teaches this from day 1, but with less detail on kicking, punching, and related defenses.

KMWW dosent include offensive use of weapons, at least on the levels I¥ve seen (guns, knives).
IKMF teaches offensive use of weapons, like hitting with a gun you took away or firing from level 0.

KMWW is more 1 on 1 at the beginner levels.
IKMF uses multiple oponents always.

Grading is different, KMWW starts from level 1, IKMF starts from level 0.

I like them both.

I recommend you try them both if possible... IKMF is more military style. KMWW is more civilian style. You will notice the difference the moment you walk into the second gym.

What I dont like? the politics of them both. Together, they would be better.

I will try Commando Krav Maga some day!

[ Bericht 27% gewijzigd door HAL9000S op 14-09-2011 12:32:32 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 14 september 2011 @ 16:15:04 #202
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_101941124
Ik kan het alleen maar van de IKMF point of view beoordelen. En ik denk dat de beschrijving accuraat is. Het doel is jezelf in veiligheid kunnen brengen (wegrennen/verbaal/geweld). Ik lig er niet wakker van dat ik iemand zijn/haar knie op een mooiere manier kapot had kunnen trappen. ;)

Echter, het hangt per club af hoeveel aandacht er gegeven wordt aan de techniek. Ik weet dat in Duitsland ze niet echt met mensen van mijn Krav club willen trainen met seminars. Waarom? Omdat de Duitsers niet gewend zijn dat ze ook echt in het kruis geschopt worden en dat wij vrij aggressief te werk gaan (attack the attacker).

Dus ook hier liggen duidelijk verschillen.

Het is echter niet zo dat er geen aandacht aan techniek wordt gegeven. Bij ons wordt er erg veel aandacht aan een correcte techniek besteed. Het is alleen niet zo dat je met een iets mindere schop je P1 examen niet zou halen. (als je maar laat zien dat je de techniek beheerst en het inzicht hebt; zie de door jou aangehaalde tekst). Dit is vanaf P3 een ander verhaal. Hier wordt wél naar de techniek gekeken en moet het wel allemaal kloppen.

Als extra hebben we op woensdag fightclass. Hier wordt hetgene beschreven wat je in de eerste quote aanhaalde. Sparren en veel aandacht voor techniek.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  woensdag 14 september 2011 @ 16:30:05 #203
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_101941797
Oh trouwens... binnenkort weer bootcamp!!!

Nu alweer zin in. Dat zeg ik nu. Als ik daar bezig ben dan denk ik: 'What was I thinking...'. Hehe. ;)
Maar echt heel leuk! Maar ook loodzwaar....
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  woensdag 14 september 2011 @ 16:32:50 #204
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_101941895
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:15 schreef -Splash- het volgende:
Ik kan het alleen maar van de IKMF point of view beoordelen. En ik denk dat de beschrijving accuraat is. Het doel is jezelf in veiligheid kunnen brengen (wegrennen/verbaal/geweld). Ik lig er niet wakker van dat ik iemand zijn/haar knie op een mooiere manier kapot had kunnen trappen. ;)

Echter, het hangt per club af hoeveel aandacht er gegeven wordt aan de techniek. Ik weet dat in Duitsland ze niet echt met mensen van mijn Krav club willen trainen met seminars. Waarom? Omdat de Duitsers niet gewend zijn dat ze ook echt in het kruis geschopt worden en dat wij vrij aggressief te werk gaan (attack the attacker).

Dus ook hier liggen duidelijk verschillen.

Het is echter niet zo dat er geen aandacht aan techniek wordt gegeven. Bij ons wordt er erg veel aandacht aan een correcte techniek besteed. Het is alleen niet zo dat je met een iets mindere schop je P1 examen niet zou halen. (als je maar laat zien dat je de techniek beheerst en het inzicht hebt; zie de door jou aangehaalde tekst). Dit is vanaf P3 een ander verhaal. Hier wordt wél naar de techniek gekeken en moet het wel allemaal kloppen.

Als extra hebben we op woensdag fightclass. Hier wordt hetgene beschreven wat je in de eerste quote aanhaalde. Sparren en veel aandacht voor techniek.
Bedankt voor de info. Mag ik vragen hoe vaak je in de week KM beoefent?
Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 14 september 2011 @ 16:52:09 #205
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_101942576
Ligt eraan hoeveel tijd ik heb. Ik ga in ieder geval op de donderdag, maandag en vrijdag. Zaterdag heb ik combat conditioning (loodzwaar). Als ik kan ga ik naar Fightclass op woensdag en Krav Maga op dinsdag.
  woensdag 14 september 2011 @ 17:00:11 #206
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_101942884
Zo dat is vrij veel... ik zit er aan te denken om voor 2 keer in de week te gaan. Ik squash er namelijk minimaal keer in de week bij en ik doe ook minimaal 2 dagen in de week aan cardio. Is 2 keer in de week genoeg om er fatsoenlijk 'voor te kunnen gaan'? Als ik ergens voor ga wil ik het namelijk wel goed doen.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_101946015
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:35 schreef HAL9000S het volgende:
Heeft iemand ervaring met plekken waar je Krav Maga kan beoefenen in Utrecht? Ik wil al een hele tijd een vechtsport volgen en ik denk dat Krav Maga voor mij het best geschikt is. Na wat google werk kwam ik bij deze school uit:

http://www.reflex-bmc.nl/

kent iemand die school/de instructeurs die er les geven??
In Utrecht zit alleen Reflex inderdaad, je kan ook naar Nieuwegein bij Protect Invest trainen.

quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:00 schreef HAL9000S het volgende:
Is 2 keer in de week genoeg om er fatsoenlijk 'voor te kunnen gaan'? Als ik ergens voor ga wil ik het namelijk wel goed doen.
Twee keer per week is wel het minimum imo.

quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:58 schreef HAL9000S het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de 2 verschillende lesmethoden en de verschillen een beetje kunnen beschrijven? Of onderstaand verhaal kunnen bevestigen, had zelf nog wat research gedaan..

[..]

Ben het er niet helemaal mee eens. Ik zit bij KMW, en train ook vanaf het begin tegen meerdere tegenstanders en tegen messen, stokken en pistolen. Het wordt op lagere levels alleen nog niet geëxamineerd..

En ik ken ook iemand die in Alphen bij IKMF zit en zijn instructeur let juist heel erg goed op kleine details.. Het is maar net van wie je les krijgt!

[ Bericht 23% gewijzigd door Booomer op 14-09-2011 18:41:54 ]
  woensdag 14 september 2011 @ 21:55:36 #208
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_101955921
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:31 schreef Booomer het volgende:

Ben het er niet helemaal mee eens. Ik zit bij KMW, en train ook vanaf het begin tegen meerdere tegenstanders en tegen messen, stokken en pistolen. Het wordt op lagere levels alleen nog niet geëxamineerd..

En ik ken ook iemand die in Alphen bij IKMF zit en zijn instructeur let juist heel erg goed op kleine details.. Het is maar net van wie je les krijgt!
Martijn of Jan?
  woensdag 14 september 2011 @ 21:56:09 #209
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_101955966
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:00 schreef HAL9000S het volgende:
Zo dat is vrij veel... ik zit er aan te denken om voor 2 keer in de week te gaan. Ik squash er namelijk minimaal keer in de week bij en ik doe ook minimaal 2 dagen in de week aan cardio. Is 2 keer in de week genoeg om er fatsoenlijk 'voor te kunnen gaan'? Als ik ergens voor ga wil ik het namelijk wel goed doen.
2 keer per week is prima... ik doe het alleen zo vaak omdat ik toch niets beters te doen heb in die uurtjes. :p Heb de sportschool opgezegd. ;)
  donderdag 15 september 2011 @ 14:06:55 #210
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_101975369
Ik heb iig reflex gemaild voor een proefles binnenkort dus ik ben benieuwd.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_102074779
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:55 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Martijn of Jan?
Jan vooral.. Martijn ook wel, maar de zaterdaglessen van Jan zijn altijd erg voor details :)
  zondag 18 september 2011 @ 19:24:56 #212
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102107712
Ik heb nog nooit met Jan getraind. Wel met Martijn. Geweldige instructeur. Mag hem er graag. :)
pi_102115307
Ben sinds kort geïnteresseerd geraakt in krav maga en wil na wat achtergrond info te hebben gelezen eigenlijk eens proefles nemen!

Ik heb zelf al wat gezocht, maar zijn er toevallig mensen die mij een Krav maga school in Eindhoven kunnen aanbevelen?

Alvast bedankt :)
'let me hit you with some knowledge' - White Goodman
  maandag 19 september 2011 @ 17:02:41 #214
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102143696
Donderdag proefles *O* Ik ben erg benieuwd en heb er heel erg veel zin in.
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 19 september 2011 @ 18:02:18 #215
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102146117
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 17:02 schreef HAL9000S het volgende:
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 17:02 schreef HAL9000S het volgende:
Waar? :)
  maandag 19 september 2011 @ 18:44:48 #216
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102147704
Het is toch http://www.reflex-bmc.nl/ geworden. Misschien neem ik ook nog een proefles bij V.U.I.S.T, eerst maar eens kijken hoe dit gaat lopen.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_102180909
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2011 18:44 schreef HAL9000S het volgende:
Het is toch http://www.reflex-bmc.nl/ geworden. Misschien neem ik ook nog een proefles bij V.U.I.S.T, eerst maar eens kijken hoe dit gaat lopen.
Ik denk dat Reflex wel een stuk beter en professioneler is. :)
  dinsdag 20 september 2011 @ 16:17:04 #218
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102183433
Die indruk kreeg ik ook inderdaad.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_102200655
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:24 schreef -Splash- het volgende:
Ik heb nog nooit met Jan getraind. Wel met Martijn. Geweldige instructeur. Mag hem er graag. :)
Klopt, martijn weet erg veel en vooral veel variaties op technieken!
pi_102200751
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:17 schreef HAL9000S het volgende:
Die indruk kreeg ik ook inderdaad.
Vind 57 euro dan wel weer veel geld voor 2x in de week een uurtje les. Betaal zelf namelijk 40 euro en dan hebben we sinds kort ook een les van een uur. Ze hebben er gewoon een kwartier afgesnoept :(
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:33:35 #221
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102203471
Ik betaal 75 euro.... maar dan mag ik 8 keer pw Krav Maga doen, 1x fight class en 1x combat conditioning. :9
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:33:53 #222
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102203482
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:36 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Klopt, martijn weet erg veel en vooral veel variaties op technieken!
Jups! en Kettlebells! :D
  donderdag 22 september 2011 @ 22:45:26 #223
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102281311
Zo, ik heb zojuist mijn eerste proefles gehad en ik ben erg enthousiast. We zaten in een klein klasje, een man of 7 waarvan een stuk of 4 die ook hun eerste les hadden. Vantevoren lessen bekeken van niveau 2/3 studenten en die waren me lekker aan het sparren/incasseren zeg! _O_

Onze instructeur was Synthia Stoffer, hoofd instructeur en volgens mij ook eigenaresse van de vechtschool, zeer prettig persoon en gaf zeer helder en fijn les. We gingen gelijk lekker dingen doen en mijn eerste les bestond voornamelijk uit de fighting stand aannemen, verdedigen op o.a. stoten, gelijk wat combo's loslaten op kussens (linkerstoot, naar voren rechterellebog, 3 x knie in het kruis, wegduwen en trap in kruis), diezelfde combo nadat je loskwam uit een wurggreep etc.

Ik heb lekker gezweet maar ik vond de les niet heel erg zwaar, maar mijn conditie is vrij goed. Een uur squashen is een stuk zwaarder maar dat ligt wsl ook aan het lage niveau van de lessen nog. Ik ga me iig aanmelden en 2 x per week trainen, erg tof! *O*
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_102415105
Leuk om te horen! :)
pi_102469229
Idd!
Sowieso is het begin wat rustiger! De ene heeft een goede conditie maar de ander misschien totaal niet. Dan jaag je die lui direct weg!
Als je wat langer bezig bent worden de trainingen steeds harder en moeilijker. Kwestie van tijd, men wordt natuurlijk steeds serieuzer!

Vooral blijven doen, de sport wordt ook steeds vetter!
  woensdag 28 september 2011 @ 11:19:41 #226
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102471254
Goed om te horen HAL9000S! :)
Ik ben dit weekend in Frankfurt geweest bij een seminar van Amnon Darsa (expert level 5, IKMF).

5 uur lang afzien. Het laatste uur was echt even afzien. Maar zo nuttig en leuk!

Ben wel helemaal blauw op het moment. Mijn Duitse sparringspartners hadden weinig techniek.. maar dat maakten ze goed met ferociteit (tegen het spastische aan soms :P). Ik had een trapkussen vast en hij een stok. Hij moest de stok gebruiken om het kussen te mishandelen (zich te verdedigen). Hij raakte mijn schouder (ook nog met een hammer punch), bovenarm, been...

Maar wel erg de moeite waard!
pi_102488045
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:19 schreef -Splash- het volgende:
Goed om te horen HAL9000S! :)
Ik ben dit weekend in Frankfurt geweest bij een seminar van Amnon Darsa (expert level 5, IKMF).

5 uur lang afzien. Het laatste uur was echt even afzien. Maar zo nuttig en leuk!

Vertel! :P
  woensdag 28 september 2011 @ 20:59:16 #228
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102490517
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:02 schreef mafkees10 het volgende:
Idd!
Sowieso is het begin wat rustiger! De ene heeft een goede conditie maar de ander misschien totaal niet. Dan jaag je die lui direct weg!
Als je wat langer bezig bent worden de trainingen steeds harder en moeilijker. Kwestie van tijd, men wordt natuurlijk steeds serieuzer!

Vooral blijven doen, de sport wordt ook steeds vetter!
Gisteren mijn tweede training gehad en dat was vooral op het eind lekker bikkelen. Wat herhaling gehad van de eerste les (schaduwboxen etc.), daarna lekker mogen uitleven op het stootkussen met knieën en trappen in het kruis waarna we een nieuwe techniek tegen choken kregen.... naar achter stappen, met je ene hand de hand van je tegenstander pakken, andere arm recht omhoog, kwartslag draaien, met het uitgestrekte arm loodrecht naar beneden op de armen van tegenstander, elleboog in gezicht, naar voren stappen, 2 x knie in kruis, wegduwen en stoot/elleboon in gezicht.

Tussendoor continu pushups etc. en op het eind 3 man, 1 stootkussen, 1 man 1 minuut lang knieën op het kussen terwijl je onderbroken wordt doordat ze je bij je keel grijpen of je moet stoten ontwijken waarna je weer verder gaat met knieën op het kussen. Echt heerlijk losgegaan en op het eind was ik mooi stuk.

Nu al zin in donderdagavond _O_
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_102506950
Vorige week dinsdag eindelijk begonnen in Rotterdam, zat er al een hele tijd over na te denken om er mee te beginnen. Beviel goed en gelijk ingeschreven!
  donderdag 29 september 2011 @ 16:43:16 #230
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102517554
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:59 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Gisteren mijn tweede training gehad en dat was vooral op het eind lekker bikkelen. Wat herhaling gehad van de eerste les (schaduwboxen etc.), daarna lekker mogen uitleven op het stootkussen met knieën en trappen in het kruis waarna we een nieuwe techniek tegen choken kregen.... naar achter stappen, met je ene hand de hand van je tegenstander pakken, andere arm recht omhoog, kwartslag draaien, met het uitgestrekte arm loodrecht naar beneden op de armen van tegenstander, elleboog in gezicht, naar voren stappen, 2 x knie in kruis, wegduwen en stoot/elleboon in gezicht.
Ik heb echt geen idee welke techiek dat is... behalve deze dan?

Alsnog zie ik een aantal elementen niet terugkomen. Kan je het uitleggen?
  donderdag 29 september 2011 @ 16:43:30 #231
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102517563
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:04 schreef Booomer het volgende:

[..]

Vertel! :P
Wat wil je weten? :)
  donderdag 29 september 2011 @ 16:45:39 #232
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102517628
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:18 schreef Jordyo2 het volgende:
Vorige week dinsdag eindelijk begonnen in Rotterdam, zat er al een hele tijd over na te denken om er mee te beginnen. Beviel goed en gelijk ingeschreven!
Veel plezier!
  donderdag 29 september 2011 @ 16:57:23 #233
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102518084
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:43 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee welke techiek dat is... behalve deze dan?

Alsnog zie ik een aantal elementen niet terugkomen. Kan je het uitleggen?
Het is deze maar dan zonder muur:

dus ze pakken je beet van voren en duwen je naar achter, arm omhoog, kwartslag draaien, etc.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 29 september 2011 @ 17:38:43 #234
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102519522
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:57 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Het is deze maar dan zonder muur:

dus ze pakken je beet van voren en duwen je naar achter, arm omhoog, kwartslag draaien, etc.
Ah, die komt mij niet bekend voor nog. Misschien vanzelf wel? :)
  donderdag 29 september 2011 @ 17:43:23 #235
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102519723
Moet zeggen dat de methode erg effectief is, op het moment dat die elleboog terecht komt op je gedraaide armen terwijl je hand daar vastgehouden wordt dan doet dat lelijk pijn en kun je onmogelijk vast blijven houden plus je hoofd is op dat moment ongedekt zodat je alle mogelijkheid hebt om je elleboog vol in iemands gezicht te plaatsen.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 29 september 2011 @ 18:21:33 #236
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102520766
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:43 schreef HAL9000S het volgende:
Moet zeggen dat de methode erg effectief is, op het moment dat die elleboog terecht komt op je gedraaide armen terwijl je hand daar vastgehouden wordt dan doet dat lelijk pijn en kun je onmogelijk vast blijven houden plus je hoofd is op dat moment ongedekt zodat je alle mogelijkheid hebt om je elleboog vol in iemands gezicht te plaatsen.
Ik heb wel wat vragen bij die techniek (as usual). Maar dat komt omdat ik hem eerst zelf zal moeten ervaren.

Maar het klonk als een erg leuke en goede les. :) Het bevalt je dus wel.
Hoe trainen ze daar? Ik geloof dat ze banden gebruiken? Train je met een beginners groep mee? Of gevorderden?
  donderdag 29 september 2011 @ 18:58:15 #237
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102521783
Ja het bevalt me heel erg goed, ik heb het idee dat ik alles redelijk snel oppak en ik kan me helemaal uitleven tijdens de training. Ik zit nu bij de beginners inderdaad maar ik merk wel dat er erg veel verschil is onderling qua conditie, kracht, inzet en hoe serieus mensen er mee bezig zijn, ik hoop dat ik snel met de 'normale' niveau 1 mee kan draaien want voor veel mensen is het nogal spannend allemaal.

Zo moest ik dinsdag een soort van schaduwboxen met een vrouwelijk opponent, een van de 2 beweegt vanuit de fighting stance en steekt linker of rechter hand op, de ander volgt en slaat met de vuist (kruislings) tegen de handpalm aan. Mijn tegenstander kreeg dat maar niet voor elkaar en verontschuldigde zich onder het mom van "sorry, ik heb even een totale black-out" :P

Je hebt dus verschillende niveau's en de lessen zijn onderverdeeld in niveau 1 beginners, niveau 1/2, niveau 2/3 en niveau 3/4. Die niveau's zitten inderdaad vast aan een bandensysteem:

Krav Maga niveau 1:
Gele Band Systeem
Krav Maga niveau 2:
Oranje Band Systeem
Krav Maga niveau 3:
Groene Band Systeem
Krav Maga niveau 4:
Blauwe Band Systeem
Krav Maga niveau 5:
Bruine en Zwarte Band Systeem
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_102527372
Bij ons trainen alle niveaus met elkaar. Toen ik begon vond ik dat erg fijn, door te trainen met gevorderden leer je immers veel sneller. Nu (na 3 jaar trainen) is het soms wel vervelend, als je een groot deel van de les tegen een beginner staat en er weinig doorgewisseld wordt. Maar meestal train ik toch met een vast trainingsmaatje, dus vind het prima zo. :)
  donderdag 29 september 2011 @ 22:38:05 #239
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102532150
Ja het zal zo wel z'n voordelen en nadelen hebben. Ik vond het de eerste les fijn om tussen allemaal andere beginners te zitten maar nu begin ik het al een beetje irritant te vinden soms. Vandaag veel herhaling gehad, stoten, knieën, trappen en uiteraard de combinaties daarvan.

We hadden een nieuwe instructeur die wat dieper inging op de technieken en dat was wel fijn, verder zat er een lekker tempo in, tussendoor vaak opdrukken etc. dus weer een heerlijk sportmomentje gehad. ^O^

Helaas weer 4 dagen wachten tot m'n volgende les.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_102558427
Zijn er nog mensen die van plan zijn de Touring and Training te doen aankomende december? Ik ben van plan me in te schrijven. Twijfel alleen nog of ik het bij KMG ga doen of IKMF. Programma en data zijn wel precies hetzelfde geloof ik.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:19:12 #241
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102973310
Zo heb er een flink aantal lessen op zitten en ik ben alleen nog maar enthousiaster geworden over deze sport. De intensiteit is ook behoorlijk opgevoerd, vorige week dinsdag zijn er 3 man kotsend de zaal uit gerend :')

Ik begin wel last te krijgen van mijn knokkels van het vele sparren dus ik heb vandaag van die linten aangeschaft maar dat is ook nog een kunst om die dingen fatsoenlijk om te wikkelen zeg, heb meerdere youtube filmpjes gezien maar ik kies denk ik voor een open palm variant omdat ik in de fighting stance altijd met mijn handen open sta en ivm afweren enzo.

Vandaag ook ff een mailtje gestuurd om mijn trainingsschema uit te breiden van 2 uur in de week naar 4 uur in de week, het is echt heel erg verslavend. Ik wil meer en sneller leren :Y
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_102980263
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:19 schreef HAL9000S het volgende:
Ik begin wel last te krijgen van mijn knokkels van het vele sparren dus ik heb vandaag van die linten aangeschaft maar dat is ook nog een kunst om die dingen fatsoenlijk om te wikkelen zeg, heb meerdere youtube filmpjes gezien maar ik kies denk ik voor een open palm variant omdat ik in de fighting stance altijd met mijn handen open sta en ivm afweren enzo.
Met deze site heb ik het geleerd, staan verschillende methodes op: http://www.boxinggyms.com/tips/handwraps.htm
Edit: deze is misschien wat duidelijker: http://how-to-box.com/con(...)d-wraps-basic-method

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:19 schreef HAL9000S het volgende:
Vandaag ook ff een mailtje gestuurd om mijn trainingsschema uit te breiden van 2 uur in de week naar 4 uur in de week, het is echt heel erg verslavend. Ik wil meer en sneller leren :Y
Goed bezig! :D Ik merk zelf dat ik steeds minder zin heb om te trainen, omdat we steeds vaker bezig zijn met combinaties en grappling dan met vette drills enzo...
pi_103037389
quote:
Goed bezig! :D Ik merk zelf dat ik steeds minder zin heb om te trainen, omdat we steeds vaker bezig zijn met combinaties en grappling dan met vette drills enzo...
O+ grappling. Trainde jij nou in Amsterdam of Nieuwegein?
Wou dat we dat juist wat vaker deden.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:16:48 #244
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_103040399
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:57 schreef Booomer het volgende:

[..]

Met deze site heb ik het geleerd, staan verschillende methodes op: http://www.boxinggyms.com/tips/handwraps.htm
Edit: deze is misschien wat duidelijker: http://how-to-box.com/con(...)d-wraps-basic-method

[..]

Bedankt voor de link, je doet alleen niet om individuele vingers heen wrappen? Ik ga vanvond deze proberen

Cop killer
Kill them, cop killer
pi_103053210
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:16 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Bedankt voor de link, je doet alleen niet om individuele vingers heen wrappen? Ik ga vanvond deze proberen

Jawel, je draait ze ook om je vingers, kijk anders die methode 2 op de eerste link. Je kan op de plaatjes klikken om ze groter te zien. :)
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:29:09 #246
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_103056697
Ah oke zo is het duidelijk, die ga ik proberen want vandaag schoot het lint af en toe los. Niet dat het uitmaakte want m'n hand ligt toch weer open :')

Vandaag de meest zware en toffe les tot nu toe gehad, hard en lang stoten op het kussen, knieën, trappen naar het kruis icm sadistische opdrukoefeningen, tijgeren etc. Nog een nieuwe techniek geleerd tegen verwurging van de zijnkant. En op het laatst een minuut volop stoten incasseren op je buikspieren O+

Nu lekker trillende handjes van vermoeidheid _O_
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_103066066
Eindelijk weer eens geweest na heel lang niet :)
Was conditioneel wel ff zwaar, maar techniek zat er nog wel in, alleen nu spierpijn :P
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:27:02 #248
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_103066442
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:08 schreef dapluiz het volgende:
Eindelijk weer eens geweest na heel lang niet :)
Was conditioneel wel ff zwaar, maar techniek zat er nog wel in, alleen nu spierpijn :P
Had ik vorige keer ook echt erg ;)
Bla Bla Bla :P
pi_103146404
19 november seminar met Eyal :)
pi_103184474
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:14 schreef dapluiz het volgende:
19 november seminar met Eyal :)
En de bijbehorende link. ;) Hm, ¤ 55 euro is wel het overwegen waard.. Ben wel benieuwd of het heel anders is dan wat we bij KMW leren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')