abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 november 2010 @ 12:36:44 #1
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_88551066
En nummer 4.

Wellicht moeten we toch maar eens een echte op maken..

Misschien van de week ff kijken ;)

Laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:35 schreef Blackviper het volgende:
Wij doen niet aan banden :D

Maar succes :D

Wat zijn de gradaties eigenlijk dan?

Wit
Geel
Groen
Blauw
Rood
Zwart
??
Bla Bla Bla :P
pi_88552339
Wij ook niet, wel gradaties :P
Dus Practitioner 1 t/m 5, graduate 1 t/m 5 en dan expert 1t/m 5 dacht ik :)
Zit zelf nu op P4, maar door klussen en dergelijke nog niet zo vaak kunnen gaan dat ik vertrouwen heb ik examen, misschien ergens in het voorjaar weer ofzo :)
Welke organisatie zitten degene met de banden eigenlijk ? Ik bij IKMF, wat straks KMG word.
pi_88554429
Bij Krav Maga Worldwide wordt een bandensysteem gehanteerd, met de gradaties geel-oranje-groen-blauw-bruin-zwart.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat geel gelijk is aan P1+2, oranje gelijk is aan P3+4, groen gelijk is aan P5+G1, blauw gelijk is aan G2+G3, bruin gelijk is aan G4+G5, en zwart gelijk is aan E1.

Edit: hier staat dat: http://www.kravmaga.no/about.htm
pi_88575535
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:50 schreef Booomer het volgende:

[..]

In februari op voor blauw! :P
Goed bezig! Hoe lang heb je er over gedaan (per band)?
pi_88580624
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:24 schreef Lajoie het volgende:

[..]

Goed bezig! Hoe lang heb je er over gedaan (per band)?
Per band weet ik niet precies. Tegen de tijd dat ik voor blauw opga, train ik 2,5 jaar. :)
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:20:56 #6
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_88628286
Hoi!

Leuk een KM topic. :) Waar trainen jullie? :)

edit:

Al via het vorige topic een beetje terug kunnen zien. :) Ik train in Amersfoort.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_88812274
Vond laatst deze website. Staat wel interessante info op over de 5 grootste Krav Maga organisaties. :)
pi_88817125
Alleen inmiddels achterhaald, IKMF bestaat niet meer :) Is nu KMG geworden :)
pi_88864682
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:21 schreef dapluiz het volgende:
Alleen inmiddels achterhaald, IKMF bestaat niet meer :) Is nu KMG geworden :)
Volgens mij bestaat IKMF nog wel, maar is Eyal Yanolov om een of andere reden weggegaan en heeft KMG opgericht. Hier en hier staat bijvoorbeeld niet dat IKMF is veranderd naar KMG maar dat Eyal Yanilov weg is gegaan bij IKMF om KMG op te zetten en onder die naam zijn systeem verder te ontwikkelen.
pi_88888263
Dag lieverds,

Weet er misschien iemand een winkel in Amsterdam waar ik van die schoenen kan kopen die je op de matten kunt gebruiken? Worstelschoenen ofzo noemen ze dat?
Maar goed, ik denk dat jullie ze wel kennen.
Ik woon in Oost, maar als je ergens in Amsterdam iets weet,

Heel erg bedankt.
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:34:40 #11
76625 Blackviper
pi_88892128
mm nee weet er allen 1 in Utrecht en 1 in den haag.
pi_88899691
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:35 schreef Booomer het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat IKMF nog wel, maar is Eyal Yanolov om een of andere reden weggegaan en heeft KMG opgericht. Hier en hier staat bijvoorbeeld niet dat IKMF is veranderd naar KMG maar dat Eyal Yanilov weg is gegaan bij IKMF om KMG op te zetten en onder die naam zijn systeem verder te ontwikkelen.
Ja ok, IKMF is eigenlijk opgesplitst nu in IKMF en KMG :)
pi_88929831
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 00:54 schreef Mieks het volgende:
Dag lieverds,

Weet er misschien iemand een winkel in Amsterdam waar ik van die schoenen kan kopen die je op de matten kunt gebruiken? Worstelschoenen ofzo noemen ze dat?
Maar goed, ik denk dat jullie ze wel kennen.
Ik woon in Oost, maar als je ergens in Amsterdam iets weet,

Heel erg bedankt.
Dit is er een, maar er zijn er vast meer. Als je zoekt op 'mma store amsterdam' of 'freefight store amsterdam' kom je wel e.e.a. tegen. :)
  maandag 29 november 2010 @ 00:46:55 #14
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_89283804
Aikibudo in Amsterdam heeft ze vast wel. Ze zitten in West.
Burgemeester van Meeuwenlaan oid meen ik me te herinneren.
Het is iig de grootste vechtsportwinkel die ik ken.
pi_90076470
Donderdagavond Gele Band gehaald!!!! :D
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:46:40 #16
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_90089923
gefeliciteerd!!! heb je er hard voor moeten knokken?
pi_90287259
*Geïnteresseerde meldt.

Ik denk erover om 3 januari te beginnen in Groningen. Ik zal zo de reeks even doorlezen maar heeft iemand hier ervaringen met Gron./Fightskool?

Ik heb enige ervaring met martial arts en wat KM mij zo op het eerste oog lijkt te missen is het spar/gevechts-element. Ik heb vele filmpjes gekeken maar het blijft mij maar overkomen als een demonstratie-sport. Hebben jullie dat gemis niet tijdens trainingen of kijk ik als newbie nu ergens overheen?
Be that as it may
pi_90318216
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:59 schreef Capt.Ortega het volgende:
*Geïnteresseerde meldt.

Ik denk erover om 3 januari te beginnen in Groningen. Ik zal zo de reeks even doorlezen maar heeft iemand hier ervaringen met Gron./Fightskool?

Ik heb enige ervaring met martial arts en wat KM mij zo op het eerste oog lijkt te missen is het spar/gevechts-element. Ik heb vele filmpjes gekeken maar het blijft mij maar overkomen als een demonstratie-sport. Hebben jullie dat gemis niet tijdens trainingen of kijk ik als newbie nu ergens overheen?
Ik heb geen ervaring met Groningen Fightskool. Ik vond wel nog een andere krav maga school in Groningen. Ik zou gewoon bij beide een proefles nemen, en dan besluiten welke je het beste vindt.

Het spar/gevechts-element verschilt echt per school heb ik gemerkt. Wij sparren bijna elke les wel, dus zijn er ook redelijk goed in. Ik heb op seminars wel eens tegenover mensen gestaan die nooit sparren tijdens hun reguliere lessen en dat merk je wel.. Die laat je bij wijze van spreken alle hoeken van de zaal zien. :P

Ik vind veel sparren ook wel belangrijk, omdat je dan veel leert over de technieken die je anders alleen statisch zou oefenen. IKMF (waarbij Groningen Fightskool bij aan is gesloten) bijvoorbeeld doet weinig aan sparren en oefenen de technieken vooral statisch. Dat zou voor mij een reden zijn om zeker naar die andere school te gaan kijken.. :)
  donderdag 23 december 2010 @ 08:02:25 #19
76625 Blackviper
pi_90329216
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:59 schreef Capt.Ortega het volgende:
*Geïnteresseerde meldt.

Zoals gezegd gewoon proefles nemen.

Wij sparren ook regelmatig. Maakt het wel zo leuk. :D
  donderdag 23 december 2010 @ 11:54:14 #20
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_90335035
Het is niet waar dat ze bij IKMF weinig sparren. Ook daar verschilt het erg per school.
Als wij een les niet sparren is dat echt een uitzondering. Sparren is naar mijn mening gewoon onmisbaar. Sparren is bij ons ook gewoon vanaf de eerste les als de leerling iig de bescherming heeft. Op de hogere levels bij de IKMF wordt je er ook op getest op examens.

Verder zou ik ook gewoon bij verschillende scholen een proefles volgen.
In Groningen wordt ook lesgegeven door Steven Klaarmond. Steven is ook een zeer gedreven en ervaren instructeur.
http://www.kravmaga.nl/nl(...)ngen-sports4all.html

Dus dan heb je nu al 3 adressen om een proefles aan te vragen.

Veel succes.
pi_90430867
Toppers, erg bedankt voor de linkjes ^O^

Het lijkt mij sterk dat elke school aangesloten bij het IKMF standaard weinig spart; alsof het een policy van de federatie is. Dit zal volledig aan de instructeur liggen en zal daarom idd bij alle 3 wel een proeflesje gaan volgen.

Ik zie ook steeds de term Commando Krav Maga terugkomen.
Is dit een andere/vernieuwde vorm van de traditionele Krav Maga of zit hier geen verschil in?

Ook vroeg ik mij af hoe de gradaties/diploma's bij Krav Maga werken. Ik lees termen als Master level 3 / Expert level 8 (Eyal Yanilov) en .... nevermind; heb de info al gevonden :P
Welke gradaties hebben de FOK!kers hiero?

Boomer zei ook iets van seminars. Worden die vaak gegeven in NL of zijn die er alleen maar als een internationaal iemand als Yanilov NL bezoekt?
Lijkt me best spannend zo'n middag. Naast het feit dat je les krijgt van iemand anders dan je eigen instructeur is het toch een soort vergelijking van skills met een tegenstander die je niet kent. Want je hebt vrij snel in de gaten hoe goed de leden bij jouw vereniging zijn.
Hoe groot zijn de groepen waar jullie trainen?
Be that as it may
  zaterdag 25 december 2010 @ 14:49:04 #22
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_90432013
Sinds vorige week ben ik G3. De lessen hier in Tilburg zijn gemiddeld met 15 a 20 mensen.
Af en toe is er wat meer drukte en af en toe is het wat rustiger (zoals door sneeuw afgelopen week)

Seminars worden ook door de Nederlandse instructeurs gegeven, maar die worden meestal meer op lokaal niveau gepromoot en niet echt op de nationale website. Althans dat is zo bij IKMF-NL/KMG. Ik heb weinig ervaring met de andere bonden zoals IKMA en KMWW.

Over commando krav maga is wel eea te vinden op internet.
http://www.kravmaga.com/forum/showthread.php?t=2838
pi_90483899
Ik zit zelf bij IKMF en ik heb hele wisselende lessen qua sparren, soms is de hele les alleen maar technisch ja, maarja, het is ook wel belangrijk dat de techniek er goed in zit natuurlijk.
Daarnaast hebben we ook regelmatig dat we dan die technieken onder stress gaan oefenen, dus met meerdere aanvallers bijv. En ook wel eens een les met bijna alleen maar sparren, ik vind het zelf afwisselend genoeg. Ook worden de lessen vaak afgesloten met grondgevechten.
  maandag 27 december 2010 @ 11:00:48 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_90486373
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-messengevecht.dhtml

Worstelkampioen ernstig gewond bij messengevecht

Mihail Ganev is regerend wereldkampioen vrije stijl in de categorie tot 84 kilogram

De Bulgaar Mihail Ganev, regerend wereldkampioen worstelen vrije stijl in de categorie tot 84 kg, is ernstig gewond geraakt bij een gevecht in een nachtclub in Gabrovo. Dat maakte de Bulgaarse politie bekend. Volgens zijn trainer Simeon Chterev kreeg Ganev verschillende messteken in de buik toen hij wilde tussenkomen bij een ruzie en ligt hij in het ziekenhuis. Hij kon nog niet zeggen of zijn poulain in 2011 zal kunnen worstelen. Ook de broer en een vriend van Ganev geraakten gewond bij het incident. De dader werd opgepakt.
=============================================
Wel weer een reminder voor de mensen onder ons die aan vechtsport doen: buiten de dojo zijn er geen regels en tegen een messenvechter die onverwachts aanvalt en wild om zich heen steekt doe je weinig ook al ben je een wereldkampioen. Hier waren ze zelfs met z'n 3en tegen 1 gewapende.

Maar met Krav Maga kennis heb je wel een ietsie betere kans om het te overleven (belangrijke lichaamsdelen beschermen, eerst focussen op ontwapenen ipv te gaan boksen of takedowns doen, zelf ook 'valsspelen' door in z'n ballen te schoppen, strottenhoofd rammen, etc...).
pi_90499569
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:10 schreef Capt.Ortega het volgende:
Ook vroeg ik mij af hoe de gradaties/diploma's bij Krav Maga werken. Ik lees termen als Master level 3 / Expert level 8 (Eyal Yanilov) en .... nevermind; heb de info al gevonden :P
Welke gradaties hebben de FOK!kers hiero?
IKMF hanteert Practitioner/Graduate/Expert/Master levels, KMW hanteert banden (al worden die niet gedragen). Hier staat hoe die verschillende gradatiesystemen overeenkomen.

quote:
10s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:10 schreef Capt.Ortega het volgende:
Boomer zei ook iets van seminars. Worden die vaak gegeven in NL of zijn die er alleen maar als een internationaal iemand als Yanilov NL bezoekt?
Lijkt me best spannend zo'n middag. Naast het feit dat je les krijgt van iemand anders dan je eigen instructeur is het toch een soort vergelijking van skills met een tegenstander die je niet kent. Want je hebt vrij snel in de gaten hoe goed de leden bij jouw vereniging zijn.
Klopt helemaal, daarom zijn seminars zo leuk. Ik hou gewoon een beetje de websites van Krav Maga Worldwide scholen in NL in de gaten (omdat ik zelf bij KMW train). In April komt Moshe Katz weer naar Nederland, gaat iemand daar nog naartoe? Ik ben vorig jaar geweest en vond het echt leerzaam, dus ik ga sowieso weer. :)
  maandag 27 december 2010 @ 22:20:23 #26
76625 Blackviper
pi_90513424
Ik wil ook een keer meedoen met zo een seminar :D ben wel nieuwsgierig.. vorige keer kwam echt slecht uit. Hoor die dingen altijd 1 dag van te voren ofzo.
pi_90527348
Seminars zijn altijd leuk ja, afgelopen zondag nog een compleet KM weekend gehad, inclusief (rijdende) bus en zwembad sessie, dat was ook wel leuk als afwisseling :)
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:35:53 #28
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_90528345
Mijn vriendin en ik vliegen vanavond naar Israel voor een touring en training event van 10 dagen met Eyal Yanilov (KMG) We gaan ook een hoop gevarieerde dingen doen.
We hebben er veel zin in :)
pi_90535293
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:35 schreef gimgamgommetje het volgende:
Mijn vriendin en ik vliegen vanavond naar Israel voor een touring en training event van 10 dagen met Eyal Yanilov (KMG) We gaan ook een hoop gevarieerde dingen doen.
We hebben er veel zin in :)
Dat wil ik ook nog steeds een keer doen, maar dat is best duur.. Komt wel een keer als ik klaar ben met studeren. :P
pi_90536557
Dat wil ik ook nog eens doen ja, maar dat doe ik wel over een paar jaar als ik wat verder ben :)
Moet ook nog steeds leren om KMG te typen ipv IKMF :)

[ Bericht 28% gewijzigd door dapluiz op 28-12-2010 14:27:33 ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:25:23 #31
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_90536708
In mijn geval zijn het gelukkig bedrijfskosten. Dat scheelt wel een stuk.
Voor mij is het lastig om doordeweeks ergens te trainen omdat ik 's avonds in de sportschool werk 5 dagen per week. Dus ik moet mensen inhuren voor priveles overdag, zoals met mma/bjj of intensief trainen gedurende een periode dat de sportschool even dicht kan. Vorig jaar hebben we een aantal weken in een kamp in Thailand getraind in muay thai en mma en een paar jaar terug in de VS voor Kidpower.

Er worden vrij veel events voor krav maga georganiseerd door de verschillende organisaties, dus je kunt de komende jaren je lol op wat dat betreft.
In januari is er weer een seminar met het thema: "multiple attackers". check www.kravmagatromp.nl als je interesse hebt.
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:32:39 #32
76625 Blackviper
pi_90539191
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:25 schreef gimgamgommetje het volgende:
In mijn geval zijn het gelukkig bedrijfskosten. Dat scheelt wel een stuk.
Voor mij is het lastig om doordeweeks ergens te trainen omdat ik 's avonds in de sportschool werk 5 dagen per week. Dus ik moet mensen inhuren voor priveles overdag, zoals met mma/bjj of intensief trainen gedurende een periode dat de sportschool even dicht kan. Vorig jaar hebben we een aantal weken in een kamp in Thailand getraind in muay thai en mma en een paar jaar terug in de VS voor Kidpower.

Er worden vrij veel events voor krav maga georganiseerd door de verschillende organisaties, dus je kunt de komende jaren je lol op wat dat betreft.
In januari is er weer een seminar met het thema: "multiple attackers". check www.kravmagatromp.nl als je interesse hebt.
Dan ben ik op wintersport :{ (Is eigenlijk ook gewoon ^O^ :D)

Is het wat op een lijstje bij te gaan houden? Dan kunnen we die bij het volgende topic in de OP zetten.
pi_90543195
Zat ik ook al aan te denken, probleem is dat je de OP niet kan aanpassen als er nieuwe seminars gegeven worden..
  dinsdag 28 december 2010 @ 17:13:01 #34
76625 Blackviper
pi_90543520
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 17:05 schreef Booomer het volgende:
Zat ik ook al aan te denken, probleem is dat je de OP niet kan aanpassen als er nieuwe seminars gegeven worden..
Nee tenzij je een pimp abbo ofzo hebt. Maar dat heb ik er niet voor over haha :D
pi_90641068
Of gewoon ff melden in de FB ;)
Be that as it may
pi_90718079
Morgen weer in Almere naar de training.. :)
pi_90766171
En ik dinsdag weer in Den Haag :)
  maandag 3 januari 2011 @ 07:28:33 #38
76625 Blackviper
pi_90780862
Ik woensdag weer in Leiden :)
  zondag 9 januari 2011 @ 23:32:07 #39
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_91096148
weer terug uit israel.. morgen weer beginnen in Tilburg met een hoop nieuwe drills :)
pi_91117537
En hoe was het ? :)
Nog les gehad van Eyal zelf ?
  maandag 10 januari 2011 @ 16:20:12 #41
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_91119155
Het was leuk. Het is een verschrikkelijk mooi land als je geinteresseerd bent in geschiedenis.
Ik heb inderdaad bijna dagelijks les gehad van Eyal. Maar er waren ook lessen door instructeurs die ik nog niet kende. Zo kregen we op een kibbutz les van Sjachal (vergeef me spellingsfoutjes) die bijna 20 jaar hoofd was van het krav maga in de IDF.
We hadden verder getraind met en tegen gebruiksvoorwerpen zoals stenen en stoelen.
Daar zaten voor mij ook wel nieuwe dingen tussen.
We pistoolverdedigingen gedaan met airsoftpistolen wat het wel een extra dimensie gaf etc.

Niet om jullie jaloers te maken hoor maar... Het water in de dode zee was 26 graden...
We zaten 's avonds heerlijk met een sorbet op het terras ... Het was erg fijn om er even tussenuit te zijn. We hebben toch nog even een paar weekjes zomer mee kunnen pakken ;)
Ik zie het wel zitten om vaker tijdelijk te overwinteren in Israel.
pi_91149540
En was het ook echt zwaar of was het gewoon goed vol te houden ? :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:46:19 #43
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_91150138
Het was heel goed vol te houden.
pi_91153035
Zaterdag 16 en zondag 17 april komt Itay Gil trouwens naar Amsterdam voor een seminar.. Nog mensen die daar heen gaan? Wordt wel duur maandje, want die seminar van Moshe Katz is ook eind april. :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:45:46 #45
76625 Blackviper
pi_91155380
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:45 schreef Booomer het volgende:
Zaterdag 16 en zondag 17 april komt Itay Gil trouwens naar Amsterdam voor een seminar.. Nog mensen die daar heen gaan? Wordt wel duur maandje, want die seminar van Moshe Katz is ook eind april. :P
Website met die events toevallig?
pi_91163968
Hier staat meer info over de seminar van Moshe Katz: http://www.kravtilburg.eu/news.htm

De seminar van Itay Gil wordt georganiseerd door Protect Invest, maar er staat nog niets over op de site..
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:01:49 #47
76625 Blackviper
pi_91165205
Weet iemand, wellicht 1 van de instructeurs, of shock knives mogen en verkrijgbaar zijn in NL?

We hebben ooit wel eens getraind met zo een ding:

pi_91170878
Gabriël Greenstein van G-Safe traint ermee. Hij heeft me het wel eens laten voelen, wel een kutgevoel.. Dan zorg je wel dat je je techniek goed doet, haha!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:02:33 #49
76625 Blackviper
pi_91176577
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:03 schreef Booomer het volgende:
Gabriël Greenstein van G-Safe traint ermee. Hij heeft me het wel eens laten voelen, wel een kutgevoel.. Dan zorg je wel dat je je techniek goed doet, haha!
Haha ik weet jet mensen reageren ook anders. Maarkan je die dingen ook gewoon kopen?
pi_91183072
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:45 schreef Booomer het volgende:
Ik had in de les al iets gehoord van dat seminar maar nog geen exacte data. Wsl ben ik er wel bij, ze staan iig vast in mn agenda.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:22:57 #51
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_91189674
Voor zover ik gehoord heb mogen ze niet omdat ze te veel lijken op een stungun.
Maar goed, het is relatief nieuw spul, dus het kan best dat er nog geen officiële uitspraak over is.
Ik durf daar mijn vingers dus niet aan te branden...

De blueguns en andere realistische trainingspistolen zijn trouwens ook gewoon officieel verboden , maar wel overal verkrijgbaar en algemeen gebruikt. Ik heb niet het idee dat er echt tegen opgetreden wordt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 07:21:04 #52
76625 Blackviper
pi_91198333
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:22 schreef gimgamgommetje het volgende:
Maar goed, het is relatief nieuw spul, dus het kan best dat er nog geen officiële uitspraak over is.
Ik durf daar mijn vingers dus niet aan te branden...

De blueguns en andere realistische trainingspistolen zijn trouwens ook gewoon officieel verboden , maar wel overal verkrijgbaar en algemeen gebruikt. Ik heb niet het idee dat er echt tegen opgetreden wordt.
Die dingen zullen in NL wel niet te krijgen zijn dan.. Beetje jammer want ik vind het wel iets toevoegen aan je training :D
pi_91198683
Kan je ze niet importeren uit omringende landen ? :)
Gister eindelijk weer eens geweest na een half jaar. Tering, me conditie is toch wel even wat minder geworden :P Gelukkig merkte ik dat me technieken er nog wel in zitten :)
  woensdag 12 januari 2011 @ 08:02:56 #54
76625 Blackviper
pi_91198779
Ik kwam alleen aanbieder tegen vanuit Canada. En ik zag daar op de site geen optie te verzenden naar NL. Überhaupt waren ze nogal prijzig :( 500 Canadian dollar ongeveer 390 euro..
pi_91202772
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:22 schreef gimgamgommetje het volgende:
Haha, zo sterk zijn ze ook weer niet.. ;) Je moet het zien als een opgevoerde elektrische vliegenmepper. :P
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:03:07 #56
76625 Blackviper
pi_91203042
Je hebt ook nog een stressblade.. die is "maar" 232 euro...

Duur spul zeg.
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:15:40 #57
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_91205541
Ik weet dat ze niet zooh sterk zijn, maar ik ben niet degene die in Nederland bepaalt wat mag en niet mag.
(Dat zijn meestal mensen die er nog minder verstand van hebben.... ;) )

maar zo is het mij uitgelegd en daar moet ik het voorlopig mee doen, tot dat er een jurispredentie komt oid.

Maar ik zou ze graag aanschaffen als ik zeker wist dat ik er geen problemen mee krijg.
pi_91566904
Ik wil binnekort misschien ook met krav maga in leiden beginnen, maar vroeg me af of er hier ook mensen zijn die al in leiden trainen (blackviper?). en die mij kunnen vertellen hoe de samenstelling van de groep is. ben zelf namelijk een jongen van 18 en zou wel leuk zijn als er ook wat leeftijdsgenoten zouden zijn.
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:45:31 #59
76625 Blackviper
pi_91585522
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:24 schreef l33uw het volgende:
Ik wil binnekort misschien ook met krav maga in leiden beginnen, maar vroeg me af of er hier ook mensen zijn die al in leiden trainen (blackviper?). en die mij kunnen vertellen hoe de samenstelling van de groep is. ben zelf namelijk een jongen van 18 en zou wel leuk zijn als er ook wat leeftijdsgenoten zouden zijn.
Ik train idd in Leiden.
Groep is vrij divers van jong tot oud. Kom een keer een proefles doen zou ik zeggen ;)
Ik ga eerst op wintersport vakantie februari ben ik er weer.
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:50:27 #60
294141 tarantism
hups in die kont
pi_91585967
hallo,

Ik beoefen zelf japans jiu jitsu(traditioneel), maar ik ben altijd op zoek naar efficiënte, no-nonsense zelfverdedegingsstijlen.

Nu lees ik hier echter het verdedigen tegen vuurwapens. Alhoewel het ontwapenen van een vuurwapen drager me realistisch lijkt, vraag ik me toch af of je in het geval van pistolen niet sowieso kansloos bent als ongewapende.

zou het daarom niet beter zijn je trainingstijd te investeren in steekwapens en ongewapende verdediging? Wat dit betreft ben ik wellicht toch bekrompen door mijn eigen stijl, want ik heb nog nooit tegen vuurwapens verdedigd met de jits.
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:20:20 #61
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_91595378
We trainen het ontwapenen van iemand met een vuurwapen op een afstand die realistisch is.
Dat is zeg maar (in de meeste gevallen) binnen de lengte van 1 arm.
Binnen die afstand is een vuurwapen zeker niet gevaarlijker dan een steekwapen.

Op grotere afstand zou je eerst dichterbij moeten komen. Ik zou me dat alleen voor kunnen stellen als ik het idee heb dat ze toch al gaan schieten. beter iets dan niets in dat geval.
Denk aan een schietpartij zoals op columbine.

Er zijn altijd een hoop "MAAR" s en "What ifs" bij verdedigingen tegen alle soorten wapens.
Je zit inderdaad in een zeer nadelige situatie en er zijn zeker grenzen aan wat je kunt en moet willen verdedigen en wat niet.

Jouw vraag over hoeveel trainingstijd je er in investeert is hartstikke terecht. Het is ook een vraag die voor alles moet gelden wat je doet.
Wanneer je het puur praktisch bekijkt moet je dus nagaan wat er zoal voor komt aan soort geweld en je daar het meest op richten. Daarbij moet je rekening houden met het feit dat sommige dingen wat meer tijd kosten om te leren dan andere waardoor die verhouding wat kan verschillen.
Wanneer ik cursussen geef aan specifieke doelgroepen probeer ik ook zo precies mogelijk te achterhalen wat voor agressie ze zoal mee te maken krijgen en in welke mate. Dan moet je weer kijken wat ze in hun functie het beste kunnen doen.
Met gewoon een groepsles is dat lastig, maar het curriculum heeft een logische opbouw.

Krav maga begint dan ook gewoon bij de basis. De basis is stevig staan, goed bewegen , goed leren stoten, trappen, verdedigingen daartegen, verdedigingen tegen verschillende verwurgingen/ pakkingen etc en dat breidt zich uit.

Gevorderde technieken zijn niet persee altijd moeilijk, maar hebben vaak wat minder prioriteit.
Pistool ontwapeningstechnieken komen in principe pas later aan bod. Je kunt ze de eerste paar jaar wel als extra krijgen in de les of op seminars , maar waarschijnlijk niet vast in je pakket.

Voor mesontwapeningen geldt hetzelfde. Wordt pas heel laat echt getest (iig bij de IKMF) omdat het in de praktijk ontzettend moeilijk is tegen een erg tegenwerkende persoon, terwijl het meestal veiliger is te blokken, counteren en te zorgen dat je weg bent zodra je de kans hebt gecreëerd. Pas als de basis okay en je kunt jezelf in veiligheid brengen, ga je meer oefenen op het controleren van de situatie.

Zo zit er wel een behoorlijk duidelijke opbouw in.
pi_91600138
Korte impressie van afgelopen Krav Maga kamp in kijkduin :)
pi_91607026
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:50 schreef tarantism het volgende:
Nu lees ik hier echter het verdedigen tegen vuurwapens. Alhoewel het ontwapenen van een vuurwapen drager me realistisch lijkt, vraag ik me toch af of je in het geval van pistolen niet sowieso kansloos bent als ongewapende.

zou het daarom niet beter zijn je trainingstijd te investeren in steekwapens en ongewapende verdediging? Wat dit betreft ben ik wellicht toch bekrompen door mijn eigen stijl, want ik heb nog nooit tegen vuurwapens verdedigd met de jits.
Je hebt meer kans ongeschonden van een belager met pistool af te komen, dan als je belager een mes heeft. Een pistool blokkeert als je de slede vastpakt, een mes blijft altijd snijden...
pi_91871220
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 07:21 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Die dingen zullen in NL wel niet te krijgen zijn dan.. Beetje jammer want ik vind het wel iets toevoegen aan je training :D
Wij hebben vanavond getraind met zo'n shockknife en het voegt zeker wat toe aan je training. Normaal met rubberen messen dan worden de meesten na een tijdje wat laconiek en ook slordiger met de defenses.
De instructeur merkte dat vanavond op en riep de groep bij elkaar en zette het shockknife aan. De vonken kwamen er van af. Toen hij daarna iemand ermee raakte om het effect te laten zien en meededeelde dat iedereen in de groep zo aangevallen zou worden met dit mes stond men met grote ogen te kijken en lachte niemand meer.

Tijdens die aanvallen met het shockknife kon je zien dat men echt bang was van het mes en dat er echt anders op gereageerd werd. Dat eerste rondje langs iedereen was er maar een enkeling die zonder schok te krijgen weg wist te komen van die mesaanval. En dat bij een aanval die men vooraf vele malen geoefend had en bovendien nog aan zag komen.
Ook later met drills onder stress werden de meesten nog geraakt (al waren het vaak geen vitale delen). Het maakte wel duidelijk dat als je aangevallen word met een mes dat je in 90% van de gevallen iig geraakt word.

De schok die je voelt is nog behoorlijk pittig. Groot genoeg om mensen achteruit te laten springen door de instant pijn die het veroorzaakt.

Men traint wel een stuk serieuzer als ze weten dat ze aangevallen kunnen worden met een shockknife iig. :P
pi_91875093
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:11 schreef Lajoie het volgende:

[..]

Wij hebben vanavond getraind met zo'n shockknife en het voegt zeker wat toe aan je training.
Waar train je? Wij hebben het maandag ook gedaan in Nieuwegein! :)
pi_91879252
Den Bosch. Instructeur vertelde al dat ze het in Nieuwegein ook al gedaan hadden ja. 20 feb wordt er trouwens één of andere crossfit circuit-training ofzo gegeven in Amsterdam door een gastdocent. Bij jullie ook iets van gehoord?
pi_91885396
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:34 schreef Lajoie het volgende:
Den Bosch. Instructeur vertelde al dat ze het in Nieuwegein ook al gedaan hadden ja. 20 feb wordt er trouwens één of andere crossfit circuit-training ofzo gegeven in Amsterdam door een gastdocent. Bij jullie ook iets van gehoord?
Hm, nee niets van gehoord. Wat is dat dan?
pi_92045855

:7
pi_92544172
Bij koffietijd was vandaag mijn instructeur en directeur van IKMF Franklyn Hartkamp :)
Vanaf ongeveer 30:00 bij rtlgemist :)
pi_92893830
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:35 schreef Booomer het volgende:

[..]

Hm, nee niets van gehoord. Wat is dat dan?
http://www.protectinvest.nl/nieuws.html

Helaas kan ik niet zo mooi linken als jij in je voorgaande post hebt gedaan :/
pi_94047971
Eventjes hier mijn vraag stellen dan. Ik wil ook graag beginnen met Krav Maga, maar wel echt alleen bij een erkende school. Liefst omgeving Den Bosch, maar Tilburg en Eindhoven mag ook. Is er hier iemand die in deze steden traint en hoe bevalt dat? is Krav Maga ook echt zo effectief als ze beweren?
pi_94048100
In Den Bosch zit Protect Invest, in Tilburg zit Impact Krav Maga. Beide scholen zijn aangesloten bij de internationale organisatie Krav Maga Worldwide, en beide scholen zijn van een black belt instructeur. :)
pi_94048222
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:32 schreef Booomer het volgende:
In Den Bosch zit Protect Invest, in Tilburg zit Impact Krav Maga. Beide scholen zijn aangesloten bij de internationale organisatie Krav Maga Worldwide, en beide scholen zijn van een black belt instructeur. :)
Volgens mij zag ik op de website van Den Bosch staan dat zij geen leerlingen meer aannemen. De school in Tilburg staat niet als erkend op www.ikmf.nl. Waarom is dat?
pi_94048292
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:34 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Volgens mij zag ik op de website van Den Bosch staan dat zij geen leerlingen meer aannemen. De school in Tilburg staat niet als erkend op www.ikmf.nl. Waarom is dat?
Omdat IKMF een andere organisatie is. De scholen die ik noemde zijn aangesloten bij Krav Maga Worldwide. ;)

By the way, volgens mij neemt Protect Invest nog wel leden aan in Den Bosch hoor...
pi_94048328
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:36 schreef Booomer het volgende:

[..]

Omdat IKMF een andere organisatie is. De scholen die ik noemde zijn aangesloten bij Krav Maga Worldwide. ;)
Welke organisatie is beter? :9

Oh, en begrijp ik het nu goed dat er dus twee scholen zijn in Tilburg?
pi_94048412
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:37 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Welke organisatie is beter? :9
Ik denk niet dat het veel uitmaakt, de meeste technieken lijken op elkaar. Ik denk persoonlijk dat de technieken van Krav Maga Worldwide iets harder en effectiever zijn.
pi_94048427
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:36 schreef Booomer het volgende:

[..]

By the way, volgens mij neemt Protect Invest nog wel leden aan in Den Bosch hoor...
http://www.psdhbil.nl/ Rechtsonder staat dat het door omstandigheden niet mogelijk is om lessen te volgen bij psdhbil
pi_94048441
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:39 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

http://www.psdhbil.nl/ Rechtsonder staat dat het door omstandigheden niet mogelijk is om lessen te volgen bij psdhbil
Dat is toch een heel andere school?? :') ;)

Protect Invest geeft ook les in Den Bosch, en die nemen nog wel gewoon leerlingen aan.
pi_94048442
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:39 schreef Booomer het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het veel uitmaakt, de meeste technieken lijken op elkaar. Ik denk persoonlijk dat de technieken van Krav Maga Worldwide iets harder en effectiever zijn.
Hoe lang volg jij het en waar? Heb je echt het gevoel dat het effectief is?
pi_94048520
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:40 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Hoe lang volg jij het en waar? Heb je echt het gevoel dat het effectief is?
Ik train nu 3 jaar bij Protect Invest (in Nieuwegein) en ik denk zeker dat het effectief is.. :)
pi_94048629
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:40 schreef Booomer het volgende:

[..]

Dat is toch een heel andere school?? :') ;)

Protect Invest geeft ook les in Den Bosch, en die nemen nog wel gewoon leerlingen aan.
Oh wat stom! haha ik zit er even op te kijken... Die leraren zijn dus allemaal gecertificeerd?

Is het wel een beetje een harde sport? Ik wil namelijk niet zo'n vrouwencursus volgen voor als iemand mij van mijn tasje berooft maar ik wil wel ECHT iets kunnen op den duur. Het hoeft ook allemaal niet te soft.

Heb je het wel eens moeten toepassen? :@
pi_94048877
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:44 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Oh wat stom! haha ik zit er even op te kijken... Die leraren zijn dus allemaal gecertificeerd?

Is het wel een beetje een harde sport? Ik wil namelijk niet zo'n vrouwencursus volgen voor als iemand mij van mijn tasje berooft maar ik wil wel ECHT iets kunnen op den duur. Het hoeft ook allemaal niet te soft.
Alle instructeurs zijn gecertificeerd ja, alleen Mario en Rob zijn het verst. Ik zie trouwens dat niet alle instructeurs erop staan nog.. Het is best wel hard, maar het is niet zo dat je elke training geblesseerd verlaat. :+

En ik heb het gelukkig nog niet hoeven gebruiken op straat. :)
pi_94049001
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:49 schreef Booomer het volgende:

[..]

Alle instructeurs zijn gecertificeerd ja, alleen Mario en Rob zijn het verst. Ik zie trouwens dat niet alle instructeurs erop staan nog.. Het is best wel hard, maar het is niet zo dat je elke training geblesseerd verlaat. :+

En ik heb het gelukkig nog niet hoeven gebruiken op straat. :)
Hoe lang doe je het al? want ik lees ook veel op internet dat het slechts een mooie aanvulling is op bijvoorbeeld kickboksen of iets. Maar ik wil helemaal niet kickboksen :(
  zondag 13 maart 2011 @ 16:58:34 #84
76625 Blackviper
pi_94052236
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:44 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Heb je het wel eens moeten toepassen? :@
Doe een proefles en neem je conditie mee ;)
pi_94052547
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:58 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Doe een proefles en neem je conditie mee ;)
Waar volg jij het?
  zondag 13 maart 2011 @ 17:06:22 #86
76625 Blackviper
pi_94052643
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:04 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Waar volg jij het?
Leiden maar die voldoet niet aan jou eisen. We zijn nergens bij aangesloten.

Mario (schouten) van protect invest weet wel eea van onze school hij heeft bij onze leraar getraind voordat hij voor zichzelf les ging geven.
pi_94052700
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:06 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Leiden maar die voldoet niet aan jou eisen. We zijn nergens bij aangesloten.

Mario (schouten) van protect invest weet wel eea van onze school hij heeft bij onze leraar getraind voordat hij voor zichzelf les ging geven.
Hmm.. hoe doe je dat? jezelf les geven? :9
  zondag 13 maart 2011 @ 17:09:33 #88
76625 Blackviper
pi_94052784
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:07 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Hmm.. hoe doe je dat? jezelf les geven? :9
voor zichzelf als in eigen school :P
pi_94053105
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:09 schreef Blackviper het volgende:

[..]

voor zichzelf als in eigen school :P
Oh op die fiets! Ja ik ga even kijken voor een proefles in Den Bosch na mijn tentamens. Ik fitness ook bij het Sportiom dus ben benieuwd :D
  zondag 13 maart 2011 @ 18:28:21 #90
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_94056411
De school in Tilburg is natuurlijk krav maga school 013 . we hebben een eigen locatie in hartje Tilburg.
www.kravmagaschool013.com

We zijn tegenwoordig aangesloten bij krav maga global www.kravmaga.nl

Het is zo hard als je het zelf maakt. Ik ben niet zo gek op blessures maar hou er wel van als iedereen alles geeft. we sparren ook op enige uitzonderingen na elke les.

Je kunt hier ook terecht bij sportooms en bij een school van IKI, dus je kunt je lol op.
In Den Bosch en omgeving kun je je ook op meerdere scholen terecht.
Wat dat betreft zit je in deze omgeving eigenlijk best luxe.

Ik zou gewoon proeflessen volgen binnen het gebied waarin je wilt/ kunt reizen en dan kiezen.
pi_94057000
quote:
Op zondag 13 maart 2011 18:28 schreef gimgamgommetje het volgende:
De school in Tilburg is natuurlijk krav maga school 013 . we hebben een eigen locatie in hartje Tilburg.
www.kravmagaschool013.com

We zijn tegenwoordig aangesloten bij krav maga global www.kravmaga.nl

Het is zo hard als je het zelf maakt. Ik ben niet zo gek op blessures maar hou er wel van als iedereen alles geeft. we sparren ook op enige uitzonderingen na elke les.

Je kunt hier ook terecht bij sportooms en bij een school van IKI, dus je kunt je lol op.
In Den Bosch en omgeving kun je je ook op meerdere scholen terecht.
Wat dat betreft zit je in deze omgeving eigenlijk best luxe.

Ik zou gewoon proeflessen volgen binnen het gebied waarin je wilt/ kunt reizen en dan kiezen.
Aah dat is een goeie idd! Hoe lang volg jij al Krav Maga?
  zondag 13 maart 2011 @ 19:40:40 #92
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_94060310
ik nu zo'n 7 jaar.
pi_94073728
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:16 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Oh op die fiets! Ja ik ga even kijken voor een proefles in Den Bosch na mijn tentamens. Ik fitness ook bij het Sportiom dus ben benieuwd :D
Wees er snel bij, want als je je deze maand inschrijft in Den Bosch dan kun je een ander lid een maand korting geven. Als dat geen buitenkansje is!

pick me, pick me! :P

Tot dinsdag!
pi_94073944
quote:
Op zondag 13 maart 2011 22:50 schreef Lajoie het volgende:

[..]

Wees er snel bij, want als je je deze maand inschrijft in Den Bosch dan kun je een ander lid een maand korting geven. Als dat geen buitenkansje is!

pick me, pick me! :P

Tot dinsdag!
Deze maand; as in; Maart? Want idd eind Maart zijn m'n tentamens afgelopen dus kan dan inschrijven.
Wil je dan best die maand korting geven :9
  maandag 14 maart 2011 @ 00:03:28 #95
76625 Blackviper
pi_94076949
Klinkt als een mooie fifty fifty deal.
pi_94078458
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:54 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Deze maand; as in; Maart? Want idd eind Maart zijn m'n tentamens afgelopen dus kan dan inschrijven.
Wil je dan best die maand korting geven :9
Jep, maart idd, zal nog ff navragen of de actie in april ook geldt. Maareh... neem eerst een proefles voor je besluit of je inschrijft :).

En wat blackviper zegt had ik ook al in gedachten.
pi_94086300
quote:
Op maandag 14 maart 2011 00:47 schreef Lajoie het volgende:

[..]

Jep, maart idd, zal nog ff navragen of de actie in april ook geldt. Maareh... neem eerst een proefles voor je besluit of je inschrijft :).

En wat blackviper zegt had ik ook al in gedachten.
Jij zit ook in Den Bosch begrijp ik? Is de manier van lesgeven hard?
Als je mij je ervaring daar vertelt mag je van mij de gehele korting hebben :9
  maandag 14 maart 2011 @ 11:52:18 #98
76625 Blackviper
pi_94087515
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:23 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Jij zit ook in Den Bosch begrijp ik? Is de manier van lesgeven hard?
Als je mij je ervaring daar vertelt mag je van mij de gehele korting hebben :9
Ik begrijp het niet helemaal..

wil je nou wel of juist niet hard? Het is namelijk een tamelijk harde sport ;)
pi_94088571
quote:
Op maandag 14 maart 2011 11:52 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet helemaal..

wil je nou wel of juist niet hard? Het is namelijk een tamelijk harde sport ;)
Ik wil het wel hard hebben :9
  maandag 14 maart 2011 @ 13:13:25 #100
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_94090377
hoe hard is voor jou hard?
pi_94090936
quote:
Op maandag 14 maart 2011 13:13 schreef gimgamgommetje het volgende:
hoe hard is voor jou hard?
Hard is voor mij als ik compleet gebroken onder de blauwe plekken thuis kom en daadwerkelijk iets leer, zoals dat in echte situaties ook gaat. :D

Maar ik hoorde van de andere user al dat dat zeker goed gaat komen.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:43:32 #102
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_94093927
dat komt wel goed ja :)
pi_94094032
Morgen een proefles in Den Bosch :D
  maandag 14 maart 2011 @ 14:48:21 #104
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_94094097
succes en sterkte
pi_94100661
Laat maar even weten hoe het geweest is. :)
  maandag 14 maart 2011 @ 17:10:07 #106
76625 Blackviper
pi_94100715
Inderdaad.. en of je wat gebroken hebt want dat is het doel :P
pi_94939005
Stil hier... Nog mensen die naar seminar met Gerwin Kranenburg gaan 15 mei?

zaterdag 2 april 2011 @ 14:24:40 #108
76625 Blackviper
pi_94940945
@Goodluck_Charm Leef je nog? of was het te zwaar ;)

Zo maar in mijn motorpak hijsen en op naar training.
pi_95398963
Topic is zo goed als dood. :')
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:23:35 #110
76625 Blackviper
pi_95401158
Ja wilt niet echt vlotten :(
pi_95425808
Zondag naar Itay Gil! :)
pi_95426342
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:05 schreef Lajoie het volgende:
Zondag naar Itay Gil! :)
Me 2. *O*
  woensdag 13 april 2011 @ 00:39:56 #113
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_95427137
@Blackviper. Het enige bedrijf in Nederland waarvan ik weet dat ze die verkopen is technisch bureau Mulder. Ik heb geen idee of ze die ook aan particulieren verkopen. http://www.tbm.nl/
Je kunt ze vast wel gewoon op de website bestellen en zelf het risico nemen of de douane het er mee eens is... www.shocknife.com
  woensdag 13 april 2011 @ 07:36:04 #114
76625 Blackviper
pi_95430026
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:39 schreef gimgamgommetje het volgende:
@Blackviper. Het enige bedrijf in Nederland waarvan ik weet dat ze die verkopen is technisch bureau Mulder. Ik heb geen idee of ze die ook aan particulieren verkopen. http://www.tbm.nl/
Je kunt ze vast wel gewoon op de website bestellen en zelf het risico nemen of de douane het er mee eens is... www.shocknife.com
Coole site ;)

Daar komen dus ook die blauwe guns vandaan. Zit een hoop tof spul tussen. Zal eens een mailtje dichten naar ze.
pi_95430052
Gister weer een lekkere les, ben blij dat ik weer begonnen ben :)
  woensdag 13 april 2011 @ 08:02:11 #116
76625 Blackviper
pi_95430295
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 07:36 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Coole site ;)

Daar komen dus ook die blauwe guns vandaan. Zit een hoop tof spul tussen. Zal eens een mailtje dichten naar ze.
Zo email verstuurd ben benieuwd naar het antwoord ;).
  woensdag 13 april 2011 @ 22:52:21 #117
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_95469705
houd er rekening mee dat de blueguns verboden zijn in NL om zonder vergunning mee te trainen.
Ik weet dat je ze overal kunt kopen en dat er overal mee getraind wordt. , maar ze staan expliciet vermeld in de wapenwet. ook andere kleuren zoals geel en oranje mogen niet.
  woensdag 13 april 2011 @ 22:53:36 #118
76625 Blackviper
pi_95469789
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:52 schreef gimgamgommetje het volgende:
houd er rekening mee dat de blueguns verboden zijn in NL om zonder vergunning mee te trainen.
Ik weet dat je ze overal kunt kopen en dat er overal mee getraind wordt. , maar ze staan expliciet vermeld in de wapenwet. ook andere kleuren zoals geel en oranje mogen niet.
Wat niet weet wat niet deert? ;) :P

ps zit jij nou ook gewoon te blaten op mixfight? :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Blackviper op 13-04-2011 23:21:45 ]
  donderdag 14 april 2011 @ 08:05:40 #119
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_95478343
ja, ik zit daar meer dan hier :)
pi_95482054
Zijn die blue guns massief? Je hebt er ook waarvan de loop doorbuigt bij het trainen, dat is echt irritant...

[ Bericht 18% gewijzigd door Booomer op 15-04-2011 11:10:18 ]
  donderdag 14 april 2011 @ 16:39:26 #121
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_95496882
Volgens mij heb je ook blueguns die buigen, of iig blauwe nepwapens die buigen.
Ik weet niet of het verschil ook binnen een merk is of dat er gewoon verschillende merken zijn.

Maar de meesten waar ik mee getraind heb geven gelukkig niet mee.
  donderdag 14 april 2011 @ 22:23:27 #122
76625 Blackviper
pi_95517572
Paar keer met de FSMP5A2 H&K MP5A2 getraind.

Voelt aardig echt aan en buigt niet:

quote:
Rings Manufacturing crafts the most detailed, accurate and extensive line of Firearm Simulators on the market today. All of our products are inert detailed replicas of actual weapons designed for Law Enforcement and Military Training.

Each product is made with strong, impact-resistant polyurethane with steel reinforcement. This prevents bending and flexing while maintaining the detail, handling and balance of the actual weapon they represent.
  donderdag 14 april 2011 @ 23:30:38 #123
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_95522098
Zo'n echt ijzeren ding met die scherpe puntjes en randjes voelt toch anders.
Maar ja... om die nou in je school te leggen is ook weer zo iets.
  donderdag 14 april 2011 @ 23:35:53 #124
76625 Blackviper
pi_95522394
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:30 schreef gimgamgommetje het volgende:
Zo'n echt ijzeren ding met die scherpe puntjes en randjes voelt toch anders.
Maar ja... om die nou in je school te leggen is ook weer zo iets.
Heb zo een idee dat je hier nog best last mee zou kunnen krijgen :)
  donderdag 14 april 2011 @ 23:41:35 #125
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_95522709
Ja, ik waag me niet eens aan de blueguns etc.
Ik lees net dat ze die bij collega "ahum" Koos Kuijpers hebben afgepakt ivm verboden wapenbezit.

http://www.telegraaf.nl/b(...)eerder__.html?p=12,1

Erg lastig als je voor een belangrijke cursus of klus een VOG (verklaring omtrent gedrag) nodig hebt.
pi_95531788
Hm wist niet dat je daar al een vergunning voor nodig hebt...
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:09:22 #127
76625 Blackviper
pi_95533892
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:15 schreef Booomer het volgende:
Hm wist niet dat je daar al een vergunning voor nodig hebt...
Wist ik ook niet. En die toko, TBM, reageert ook niet.
pi_95533979
Nja, ik dacht is misschien handig om thuis wat technieken door te kunnen nemen.. Maar als je er zo'n gezeik mee kan krijgen, laat maar dan. :P
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:33:47 #129
76625 Blackviper
pi_95534881
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:11 schreef Booomer het volgende:
Nja, ik dacht is misschien handig om thuis wat technieken door te kunnen nemen.. Maar als je er zo'n gezeik mee kan krijgen, laat maar dan. :P
Tja als je buren gaan bellen als jij met dat ding in huis aan t spelen ben kan het nog wel eens naar worden.

Zolang je het in de Dojo doet is er ws geen haan die er naar kraait. Maar je moet hem ook vervoeren dus het wordt weer vervelend het moment als je in een (random)controle rijdt..
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:21:38 #130
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_95549000
In de dojo moet je ook uitkijken. Wanneer een van de studenten cq ex studenten kwaad wil kan die je behoorlijk pesten met 1 telefoontje.
Nu denk ik wel dat er in 99,99% van de gevallen er inderdaad geen haan naar kraait. Ik ken genoeg scholen die er al jaren mee werken.
pi_95574129
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:41 schreef gimgamgommetje het volgende:
Ja, ik waag me niet eens aan de blueguns etc.
Ik lees net dat ze die bij collega "ahum" Koos Kuijpers hebben afgepakt ivm verboden wapenbezit.

http://www.telegraaf.nl/b(...)eerder__.html?p=12,1

Erg lastig als je voor een belangrijke cursus of klus een VOG (verklaring omtrent gedrag) nodig hebt.
Wat een ongelofelijke eikel is die vent. Dat je een advertentie zet voor commercieel gewin vind ik al op het randje. Maar dan (in een advertentie!) commentaar leveren op iemand die anderen probeerde te redden en daarbij zelf het leven liet is echt onbegrijpelijk.
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:28:24 #132
76625 Blackviper
pi_95578901
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:01 schreef Lajoie het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke eikel is die vent. Dat je een advertentie zet voor commercieel gewin vind ik al op het randje. Maar dan (in een advertentie!) commentaar leveren op iemand die anderen probeerde te redden en daarbij zelf het leven liet is echt onbegrijpelijk.
Check die foto weet die gast veel hij ziet er al uit alsof hij niet helemaal 100% is :)
pi_95586937
Travel Safe seminar van Itay Gil was vet! Heel m'n armen bont en blauw, maar wel nieuwe inzichten gekregen over een hoop technieken.. :)
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:47:25 #134
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_95588555
zo hoor ik dat graag :) Ik heb een tijd terug een leuke seminar van hem bijgewoond
  zaterdag 16 april 2011 @ 23:16:28 #135
76625 Blackviper
pi_95601674
Ben nog nooit naar een seminar van Krav Maga geweest. Altijd op dagen dat ik niet kan..
pi_95646267
Wellicht binnenkort een keer een proefles nemen in Arnhem bij Healthclub Heijenoord, iemand ervaring?
  maandag 18 april 2011 @ 00:01:47 #137
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_95650340
Daar geeft Toon Stelling les. Dat is echt een absolute aanrader.

http://healthclubheijenoo(...)jenoord%20arnhem.pdf
pi_95651540
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 00:01 schreef gimgamgommetje het volgende:
Daar geeft Toon Stelling les. Dat is echt een absolute aanrader.

http://healthclubheijenoo(...)jenoord%20arnhem.pdf
Ik geloof dat ISS rijtje niet zo. Counter Terrorism Instructor wordt je daar alleen maar als je geboren en getogen Israelier bent en zoveel jaar zelf in counter terrorism teams dienst hebt gehad binnen de IDF.
  maandag 18 april 2011 @ 08:06:06 #139
76625 Blackviper
pi_95654494
Krav Maga in een healthclub komt bij mij altijd over als een soort van bodycombat/fit shape achtig iets. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar voor je het weet zit je bij zo een sportschool rage. Weet dat in Utrecht ook zo een soort van tour langs sportscholen geweest is.
pi_95656748
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:53 schreef Booomer het volgende:
Travel Safe seminar van Itay Gil was vet! Heel m'n armen bont en blauw, maar wel nieuwe inzichten gekregen over een hoop technieken.. :)
Helemaal mee eens! Wat betreft die inzichten en ook de bont en blauwe armen :P

Gisteren hebben we onder andere ook full contact knife fights gedaan in van die pakken. Dan zie je pas hoe moeilijk het is als de aanvaller echt agressief is. Zeker 80% vd mensen zou dood zijn gegaan en praktisch iedereen is wel geraakt. Dat mogen we van mij elke week wel trainen.
  maandag 18 april 2011 @ 12:28:26 #141
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_95662093
@boomer, klopt niet , Toon is wel degelijk instructeur bij de ISS
Daarbij is het een vechter en instructeur in hart en nieren.
  maandag 18 april 2011 @ 21:35:26 #142
76625 Blackviper
pi_95688605
Antwoord van TBM:

quote:
Geachte heer xxxx

Helaas vallen deze trainingsmiddelen onder de Wet wapens en munitie en kunnen wij deze uitsluitend leveren aan de overheid of andere partijen, wie daarvoor een erkenning in hun bezit hebben.

Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

xxx TBM
Helaas dus. Via daar ga ik er niet aankomen. Tenzij er aan zo een ontheffing is te komen.

Rest de vraag hoe komen al die andere mensen eraan en hoe kom je aan een ontheffing ;)
pi_95738412
Zijn hier mensen die in de regio Breda die aan Krav Maga doen? Of willen doen? Ik heb wel eens een aantal lessen gehad. Maar zou het weer op willen pakken. Liefst samen met iemand.
  woensdag 20 april 2011 @ 00:08:06 #144
76625 Blackviper
pi_95744805
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:17 schreef JoeSpeedboot het volgende:
Zijn hier mensen die in de regio Breda die aan Krav Maga doen? Of willen doen? Ik heb wel eens een aantal lessen gehad. Maar zou het weer op willen pakken. Liefst samen met iemand.
http://www.kravmaga-vlc.nl/

Dat is in Breda.. Ken het zelf verder niet maar er zullen vast andere mensen ook lid zijn. Echt alleen zul je dus niet zijn.. ;)
  woensdag 20 april 2011 @ 00:23:26 #145
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_95745487
Victor heeft daar net een mooie eigen locatie voor zijn krav maga school geopend . Daar kun je goed terecht.
Je hoeft inderdaad niet met iemand te gaan. Als het goed is oefen je toch steeds met andere mensen.
pi_95754848
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:35 schreef Blackviper het volgende:
Antwoord van TBM:

[..]

Helaas dus. Via daar ga ik er niet aankomen. Tenzij er aan zo een ontheffing is te komen.

Rest de vraag hoe komen al die andere mensen eraan en hoe kom je aan een ontheffing ;)
Ik weet niet wat je precies zoekt? Maar zo'n rubber trainingswapen kan je bij de meeste vechtsportwinkels wel krijgen (link).
pi_95754923
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:17 schreef JoeSpeedboot het volgende:
Dan moet je eens bij Impact Krav Maga kijken van Ernie van Gorp.. Een keer bij een seminar van hem geweest, die vent is echt een kast! :D
  woensdag 20 april 2011 @ 11:44:21 #148
76625 Blackviper
pi_95754994
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:40 schreef Booomer het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je precies zoekt? Maar zo'n rubber trainingswapen kan je bij de meeste vechtsportwinkels wel krijgen (link).
Als je iets hoger had gekeken wist je het ;)

Ik wil een shockknife en bleugun:

quote:
Rings Manufacturing crafts the most detailed, accurate and extensive line of Firearm Simulators on the market today. All of our products are inert detailed replicas of actual weapons designed for Law Enforcement and Military Training.

Each product is made with strong, impact-resistant polyurethane with steel reinforcement. This prevents bending and flexing while maintaining the detail, handling and balance of the actual weapon they represent.
pi_95755041
Oh ja, ik zie het. Die blue gun krijg je idd niet zomaar, of je moet je aanmelden bij een schietschool en een schietvergunning halen. Volgens mij mag je ze dan wel bestellen..

Die shockknife valt toch niet onder de wapenwet? Volgens mij kan je die gewoon bestellen via internet.
  woensdag 20 april 2011 @ 11:47:15 #150
76625 Blackviper
pi_95755103
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:45 schreef Booomer het volgende:
Oh ja, ik zie het. Die blue gun krijg je idd niet zomaar, of je moet je aanmelden bij een schietschool en een schietvergunning halen. Volgens mij mag je ze dan wel bestellen..

Die shockknife valt toch niet onder de wapenwet? Volgens mij kan je die gewoon bestellen via internet.
Blijkbaar heb je er een ontheffing voor nodig in ons landje. Ik voel er weinig voor om er 1 uit canada te laten komen en vervolgens bij de douane hier er achter te komen dat ze niet het land in mogen naar mij toe :(

Je schietvergunning voor een gun die niet kan schieten :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')