quote:Op woensdag 10 november 2010 10:09 schreef huuphuup het volgende:
Ik wilde wel bij de intocht gaan kijken maar het ziet er naar uit dat we niet kunnen dan.
De buren hier huren met zn allen altijd een sinterklaas maar ik weet nog niet helemaal wat we daarmee doen. Op zich is het heel leuk enzo maar t is wel zo'n gebeuren waarbij kind dan bij sint op schoot moet en zulks. Ze is niet altijd zo gezellig met vreemden zeg maardus ik weet nog niet of ik het nodig vindt om dat op te zoeken, misschien handiger als we eea wat beter uit kunnen leggen ofzo.
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:13 schreef oeke het volgende:
Niels, wat ben je toch een scheetje. Heerlijk!
En Sorbootje, wat lief, Doei!![]()
En Buurvrouw, hate to say it, maar mijn opvoeding was als hoe jij het nu aanpakt met je kinderen, en toen ik op kamers ging heb ik me ongans gevroten. Tot een paar jaar geleden zelfs. Avondeten met zakken chips en ontbijten met zakken drop.
Ik was zo'n gelukkige twintiger die alles kon eten zonder ook maar een grammetje vet extra.
Dat is nu wel anders.![]()
Volgens mij slaat er niemand door in een te gezond of te ongezond eetpatroon hier. Tenzij nadenken over wat je erin schuift al doorslaan is.![]()
Wij gaan wel naar de intocht, vorig jaar ook geweest en Ko vond het machtig mooi!
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier hoop ik wel naar de intocht te gaan, maar dat komt omdat ik de sinterklaas persoonlijk ken. Ik heb hem al tijden niet meer gezien, de laatste keer was ik zwanger. Maar ik beschouw hem nog steeds als een goede vriend en zou hem graag kennis laten maken met Annicka.
En we gaan naar het sinterklaasfeest van opa's werk, omdat ik weet dat hij zijn kleindochter wil showen...
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:45 schreef Chan het volgende:
Nielskiekeboe
Ik wil eigenlijk wel even naar de intocht, er is hier vlak bij een maar die dag kan ik niet.. Een week eerder is het in de stad, maar dat vind ik eigenlijk weer te druk. Nog even verder twijfelen dus.
ken jij sinterklaas persoonlijk??quote:Op woensdag 10 november 2010 10:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier hoop ik wel naar de intocht te gaan, maar dat komt omdat ik de sinterklaas persoonlijk ken. Ik heb hem al tijden niet meer gezien, de laatste keer was ik zwanger. Maar ik beschouw hem nog steeds als een goede vriend en zou hem graag kennis laten maken met Annicka.
En we gaan naar het sinterklaasfeest van opa's werk, omdat ik weet dat hij zijn kleindochter wil showen...
Geneuzel.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, met de binnenkomer "gewauwel" maak je wel een negatieve statement, zou je kunnen zeggen
Ik zie de zendingsdrang niet, maar kennelijk is voeding een onderwerp waar niet gewoon over gepraat kan worden.
ah ok jammerquote:Op woensdag 10 november 2010 10:55 schreef Chan het volgende:
Nee de 20ste Huup. En hier in t kleinere winkelcentrumpje is het de 27ste.
Hihi en Doeg! en Dagdag! en Hallo! Ze is nogal van het groetenquote:Op woensdag 10 november 2010 09:37 schreef Twinkly het volgende:
Isabeau!Ik blijf maar aan het "wow"-en over jouw taalontwikkeling!! "Doei" en "hoi"
![]()
Heej! Niels "zegt" "kiekeboe" tegen jullie hoorrrr![]()
zullen we het inmiddels maar gewoon stoppen? Ik heb er wel een beetje genoeg van en weet nu wel dat ik een rigide moeder ben die straks een kind aflevert dat hartstikke moddervet wordt, omdat ze nu ze nog geen anderhalf is niet al leert dat er ook snoepjes zijn.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:57 schreef Memmel het volgende:
[..]
Geneuzel.
En praten is niet hetzelfde als neuzelen. En een vraag stellen is ook niet hetzelfde als een statement maken.
Dat je de zendingsdrang niet ziet is ook de kern van mjjn laatste statement geloof ik?
Heel jammer dat je zo dichtklapt als de andere kant van de zaak eens belicht wordt. Het leven is niet zwart/ wit. Nog zo'n les die je je kind als van jongs af aan mee moet geven.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
zullen we het inmiddels maar gewoon stoppen? Ik heb er wel een beetje genoeg van en weet nu wel dat ik een rigide moeder ben die straks een kind aflevert dat hartstikke moddervet wordt, omdat ze nu ze nog geen anderhalf is niet al leert dat er ook snoepjes zijn.
Heel jammer dat je vindt dat je persoonlijk moet worden.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef Memmel het volgende:
[..]
Heel jammer dat je zo dichtklapt als de andere kant van de zaak eens belicht wordt. Het leven is niet zwart/ wit. Nog zo'n les die je je kind als van jongs af aan mee moet geven.
volgens mij is een forum daar ook voor hoor..quote:Op woensdag 10 november 2010 11:12 schreef Sorbootje het volgende:
Geen idee!quote:Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Memmel het volgende:
GWS kent de Sint? Mag ik je aanraken?
Sint weet alleen niet zo goed wat hij Morris moet geven. Toch lastiger als tweede kindje. Zoveel is al gegeven. Wat doen jullie?
quote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef bodpa09 het volgende:
Sjonge, die kriepkip van mij heeft honger vanmorgen. Sinds zes uur heeft hij 200 cc pap, twee boterhammen pindakaas, een cracker, een stuk onbijtkoek, en een krentenbol op. En een beker diksap. Ik schat hem nu op 90cm en een iets van 11,5 kg.
quote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef huuphuup het volgende:
oh! ik ruik alweer poep!
t is dat nou, gaan we nu 2 keer per dag poepen?
Of de een is een meisje meisje met teaparty's met de poppen en de andere een tomboy die hutten wil bouwen en zo.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Geen idee!![]()
dekbedovertrek anders misschien ofzo? Wel een beetje sufmaar ik neem aan dat hij niet onder Anna's roze dekbedjes slaapt zeg maar
![]()
Wat had je in gedachten qua prijs enzo grofweg? Misschien is zo'n soort auto-speelkleed een optie? Bij Ikea hebben ze ook zoiets dacht ik. Of eenspeelhuisje/tentje
![]()
t is hier ietwat offtopic maar ik vind het nú al lastig voor straks, met 2 meiden. Op een bepaald moment heb je alles wel zo'n beetjemisschien wordt het makkelijker als ze allebei hun eigen interesses gaan ontwikkelen en de een blij wordt van poppen en de ander van tekenen ofzoiets.
Het wordt wel steeds valser he? Ik hoop dat er nog iemand van geniet!quote:Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef Memmel het volgende:
Heel jammer dat je zo dichtklapt als de andere kant van de zaak eens belicht wordt. Het leven is niet zwart/ wit. Nog zo'n les die je je kind als van jongs af aan mee moet geven.
Ja dat hoop ik dan maar, zou wel makkelijk zijnquote:Op woensdag 10 november 2010 11:18 schreef Estrys het volgende:
[..]
Of de een is een meisje meisje met teaparty's met de poppen en de andere een tomboy die hutten wil bouwen en zo.
Helemaal met je eens, vandaar ook de streep onder naar. Ik vond het persoonlijk en akelig worden. Discussieren kan ook constructief en met respect voor elkaars standpunt.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
volgens mij is een forum daar ook voor hoor..
tis niet altijd maar rozegeur en maneschijn en het altijd maar met elkaar eens zijn.. zou wat zijn zeg al de hele wereld het alleen maar met elkaar eens was...
Dat vond ik ook wel duidelijk, hoor! Daarom had ik ook gehoopt dat er wat meer ervaringsverhalen zouden komen. Ik heb bijvoorbeeld het idee dat Mette hierin erg lijkt op mijn neefje, maarja, ik ken hem niet zo goed als zijn moeder en voel me ook bezwaard om haar ernaar te vragen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:39 schreef wickie het volgende:
Ik wilde nog even nuanceren dat ik me geen zorgen maak om mijn lieve dochter. Het alleen iets wat ons steeds meer opvalt en waar we alert op willen blijven (het contact maken).
En zoals eerder gezegd, ik heb geen referentiekader en hoor graag andermans belevingen (dat vond ik dus ook erg fijn gisteren).
Die van mij komt gewoon uit de speelgoedwinkelquote:Op woensdag 10 november 2010 12:11 schreef mefke79 het volgende:
oja, iemand al een gewone winkel gevonden waar je die kerststal van LP kan kopen? Ik kom alleen maar vage mp dingen tegen.
Ik heb hem bij Top1toys hier in het dorp zien staan, zelfs van de zomerquote:Op woensdag 10 november 2010 12:27 schreef mefke79 het volgende:
volgende keer dus geen bordje meer voor zijn neus, dan maar stukje voor stukje. Kijken of ie dat wel pikt. En het rare is, hij doet dat alleen bij mij, terwijl ik niet eens banaan lust!
Bij de Bart Smit ja? Raar, ik ben al een aantal keren verschillende speelgoedzaken binnengewandeld, maar ze hebben em telkens niet.
Mijn manneke vergaapt zijn verstand aan brandweerman Sam op tv..ziet er grappig uit. Eens kijken of ie ook thee lust, heb net wat gezet en het is nu aan het afkoelen.
Ja, daar was ik toch nog even.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Komt die verdraaide krentenbol weer aan. Dat was ik en Senna was 8 maanden en we hadden andere afspraken. Klaar met die krentenbol, please.
Ik vind niet dat ik rigide ben, en zelfs al zou ik dat in de ogen van anderen wel zijn, dan hoeft dat toch veroordeeld te worden? net zo min als de mensen veroordeeld hoeven te worden die het anders doen?
Zien jullie, verkondigers van meer vrijheid en lossere teugels, nou echt niet dat jullie nu net zo hard bezig zijn om andere te veroordelen als dat jullie zelf niet veroordeeld willen worden
Ik ga me niet verdedigen met lijstjes en gevallen dat ik met de hand over mijn te strenge hart streek en Senna wel wat lekkers-dat-van-mij-nog-niet-hoeft gegeten heeft.
Sorbootje, wat leuk! Ik vond de Hoi waarmee ze je begroet 's morgens ook zo leuk
Ja, dan ga ik toch nog heel even antwoorden, want ik vind het dus wel heel naar dat al mijn posts eruit worden gehaald.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:35 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, daar was ik toch nog even.![]()
Ieder mag doen wat hem goeddunkt. En ik snap hélemaal waarom je de dingen doet zoals je ze doet. ik deed ze niet veel anders bijvoorbeeld.
Maar het is toch gek dat meerdere mensen aangeven dat ze zich niet meer vrij voelen om te zeggen wat hun kind precies eet? Dat ze dan het gevoel hebben ontaard te zijn, of dat hun kop afgebeten wordt?
Er is denk ik geen waarheid in deze. En ik snap heel goed dat het pijnlijk is als je gewezen wordt op zendingsdrang.![]()
Dus verkondig ik lekker losse teugels; zo is er weer ruimte gekomen in het topic voor ook een ander geluid. Want dat mag ook gehoord. en gezien, en gedaan.
Ik zit al de hele ochtend op mijn handen. Tjemig, het was gewoon een discussie over TE DIKKE KINDEREN. Niet onze kinderen, niet of je een goede of slechte moeder bent. En als je daar zendingsdrang in leest, dan is dat je eigen opvatting. Ja, ik had vragen over suikers in sap, maar heb al verklaard waarom. Laat iedereen toch gewoon zijn eigen ding doen, om zijn eigen redenen. En ja, daar mag best een discussie over gevoerd worden, maar om nou de hele discussie niet mee te voeren en dan uiteindelijk met een botte conclusie binnen te komen walsen is duidelijk niet mijn stijl.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dan ga ik toch nog heel even antwoorden, want ik vind het dus wel heel naar dat al mijn posts eruit worden gehaald.
Ik heb niet gezegd en zal tegen niemand zeggen dat wat zijn/haar kind te eten krijgt, niet goed is. Behalve in gevallen als van die extreem dikke kinderen, maar dat is iets heel anders. Als er mensen zijn die niet durven zeggen wat ze hun kind geven, vind ik dat heel vervelend voor ze, maar voel ik mij niet aangesproken.
Als vertellen hoe je tegen dingen aankijkt gelijktstaat aan zendingsdrang, kun je het hele forum misschien beter meteen opdoeken.
En memmel: als het niet persoonlijk bedoeld is, moet je misschien geen persoonlijke opmerkingen maken.
Zo, en nu ben ik er helemaal klaar mee, met dit gezeik. Bah, zo gaat mijn plezier in posten ook wel weg, zeg...
Goed om te horen. Ik twijfelde een heel klein beetje omdat erbij staat vanaf drie jaar, maar ik denk toch dat ze hem al heel leuk zal vinden. En anders bewaar ik hem wel een tijdje op zolder.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:51 schreef Meimeltje het volgende:
Xenia: houten keukentje is ook erg leuk! Wij hebben er ook 1 voor Kyllian zn 2e verjaardag gegeven en daar speelt hij nog steeds mee. Dyon is er nu ook al weg van!
Zei mijn huisarts ook, ik moest het vooral gewoon blijven geven, geen voedingsmiddelen gaan ontwijken, het is de bedoeling dat ze leert poepen op een normaal voedingspatroon, dus mét af en toe een banaan zeg maar. Er is geen reden om banaan volledig te mijden en alleen nog maar pruimen te geven volgens hem.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:55 schreef mefke79 het volgende:
dat van banaan en niet poepen schijnt trouwens een fabeltje te zijn...banaan heeft veel vezels. Vraag me niet naar de details, die ken ik niet.
klopt!quote:Op woensdag 10 november 2010 13:14 schreef Memmel het volgende:
Volgens mij verkochten ze die LP kerststal vorig jaar ook bij Blokker?!
Mijn doos van Bol.com is net bezorgd hoorde ik, dus ik ben weer binnen voor de Sint!
quote:
tuurlijk kan dat voor een jongetjequote:Op woensdag 10 november 2010 13:23 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Waar koop je díe?![]()
Kan zoiets voor een jongetje? Ja toch? Mijn broertje moet nog een cadeau voor Stef's verjaardag..
Bij Karwei in de aanbieding a.s. vrijdagavond.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:23 schreef Incantrix het volgende:
Waar koop je díe?![]()
Kan zoiets voor een jongetje? Ja toch? Mijn broertje moet nog een cadeau voor Stef's verjaardag..
Karwei! Ze hebben er nog meer leuke houten dingen. A.s. vrijdag van 18u tot 21u extra korting wegens Ladies Night (quote:Op woensdag 10 november 2010 13:23 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Waar koop je díe?![]()
Huh? Dat hoor ik voor het eerst! Je hoort zo'n beetje overal dat banaan 'stopt'.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:55 schreef mefke79 het volgende:
dat van banaan en niet poepen schijnt trouwens een fabeltje te zijn...banaan heeft veel vezels. Vraag me niet naar de details, die ken ik niet.
quote:Op woensdag 10 november 2010 13:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat voor een jongetje![]()
![]()
oooooh BE heb je hem besteld?![]()
![]()
![]()
![]()
welke is het geworden? *jaloers*
Ik wist er ook niet van, heb er indertijd een klein onderzoek naar gepleegd en mefke heeft gelijk: het is een fabeltje dat banaan verstoppend werkt. Net als andere fruitsoorten zitten er vezels in en vezels zijn oké! Er is wel een reden om mate te houden met banaan, want banaan staat redelijk hoog op de glycemische index voor een fruitsoort.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Huh? Dat hoor ik voor het eerst! Je hoort zo'n beetje overal dat banaan 'stopt'.
Goed dat je het zegt. Mijn broodbakmachine staat al zeker drie jaar op zolderquote:Op woensdag 10 november 2010 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, Xenia: je moet wel weten dat een sapcentrifuge een apparaat is in de orde van broodbakmachine. Sommige mensen hebben er veel plezier van en zweren erbij, andere mensen gebruiken het een keer, vinden het te veel moeite en laten het verstoffen in een aanrechtkastje. Ik heb mijn broodbakmachine maar aan mijn schoonmoeder gegeven.
Helemaal niet aan gedacht maar Seb drinkt ook uit een gewone beker maar had vrijdag op het kdv ook een tuitbeker. waarschijnlijk met een reden.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:22 schreef Memmel het volgende:
Morris drinkt nu echt gewoon uit een bekertje. Had ik op de creche ook al laten weten. Maar daar hadden ze hem gewoon weer een tuitbeker gegeven, Die hij dus vervolgens openschroefde om uit de beker te drinken. Met als gevolg dat hij drijfnat was, omdat het niet helemaal wilde lukken.
Het nadeel van een sapcentrifuge is dat je de schil van fruitsoorten moet halen waarvan je de schil niet kunt eten, bijvoorbeeld sinaasappelen. Mijn apparaat werkt verder heel soepeltjes. Ik haal er 4 onderdelen vanaf waarvan 2 grote, moet de restanten weggooien en kan de onderdelen afspoelen en laten drogen op het aanrecht. Ik zou de onderdelen ook in de vaatwasmachine kunnen doen maar die staat dan wel meteen vol.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:40 schreef Xenia het volgende:
Eigenlijk kwam ik er al een beetje van terug toen je over het schoonmaken begon![]()
Maar ik twijfel toch nog, want groente als sapje lijkt me dan wel weer heel goed. Misschien krijg ik zelf dan ook eens wat meer groente binnen
Mijn broodbakmachine staat gewoon op de grond in de keuken. Opbergruimte heb ik er ook niet voorquote:Op woensdag 10 november 2010 13:46 schreef miss_sly het volgende:
Broodbakmachine en sapcentrifuge zou ik beiden wel willen, maar heb ik niet wegens ruimtegebrek. Ik kan ze gewoonweg nergens opbergen, helaas.
Mooi dat huisje BE
Dat keukentje is ook leuk. Senna had zich vrijdag kennelijk heel erg goed vermaakt op de peutergroep met het keukentje, dus het is hier ook een optie voor Sinterklaas.
Ja hiero, bijna onmogelijk om zelf te maken, maar oooohquote:Op woensdag 10 november 2010 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
Gietertje weet ik niet Huup, maar appeltjes wel bijvoorbeeld.
Ik had eerst een andere op het oog, maar heb toch voor een neutralere gekozen, deze past in elk fantasiespel zeg maar.
Speelkleed? Wiewatwaar?
haha, zelfs op de grond gaat hier niet lukkenquote:Op woensdag 10 november 2010 13:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Mijn broodbakmachine staat gewoon op de grond in de keuken. Opbergruimte heb ik er ook niet voor.
Gebruik je hem wel eens? Ik vind dat het brood zo snel oud smaakt, en ik vind het eigenlijk alleen lekker als het vers is. Ook invriezen bevalt me niet goed.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn broodbakmachine staat gewoon op de grond in de keuken. Opbergruimte heb ik er ook niet voor.
Alsof je niet af en toe vreselijk aan een kopje espresso toe bent met zo'n dreumes!quote:Op woensdag 10 november 2010 14:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh wacht, dit is het dreumestopic.
Ow dat kan ook nog natuurlijk, in de oven bakken. Maar deeg kneden is wel een heel gedoe met de hand natuurlijk. Lijkt me idd leuk om te doen met Senna als ze wat groter is. Of koekjes bakken, sapjes maken, pasta maken. Ik zal mijn pastamachine ook weer eens uit de kast plukken!quote:Op woensdag 10 november 2010 14:01 schreef Sorbootje het volgende:
Ik gebruik mijn broodbakmachine alleen om het deeg te kneden en te laten rijzen. Bakken doe ik in de oven, veel lekkerder! (en mooier)
Ik ben trouwens iemand die alle apparaten ook echt gebruikt. Is vrij zeldzaam geloof ikMet de kinderen ijs maken met de ijsmachine, samen verse pasta maken dat soort dingen. Da's echt mijn ding met de kinderen van B. en ik hoop dat I. dat ook leuk gaat vinden.
Tot nu toe weinig interesse... hoewel, opeten doet ze graag
Echt te gaaf!quote:Op woensdag 10 november 2010 13:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja hiero, bijna onmogelijk om zelf te maken, maar oooohom bij te kwijlen wel leuk
Oscar's car playmat
En hij had een auto-feestje. Ik vind vooral die krijtjes echt geniaal
Elk weekendquote:Op woensdag 10 november 2010 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gebruik je hem wel eens? Ik vind dat het brood zo snel oud smaakt, en ik vind het eigenlijk alleen lekker als het vers is. Ook invriezen bevalt me niet goed.
Die krijtjes zijn briljant!quote:Op woensdag 10 november 2010 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt te gaaf!![]()
![]()
Maar dan moet je gewoon heel veel restjes stof hebben liggen, dan is het wel te doen. Je moet niet om die reden gaan kopen zeg maar.
Mijn dochter vind niks leuker dan cakejes bakken (volgens omaomaomaoma's recept uiteraard), en waarom? Omdat ze dan zelf de eieren kapot mag meppen en erin gooienquote:Op woensdag 10 november 2010 14:06 schreef Sorbootje het volgende:
Och, lekker kneden is ook gewoon fijn om te doen hoor Miss. Ik voel me altijd helemaal oer als ik brood maak. En dan zo'n mooie inkeping op het brood...hmmm
Echt ik hoop zo dat ik mijn kook- en bakenthousiasme over kan brengen op Isabeau
(bakken we een Isabreaudje)
Dat durf ik helemaal niet. Gewoon lekker komen etenquote:Op woensdag 10 november 2010 14:04 schreef Claudia_x het volgende:
Kunnen we niet een keer een kookworkshop bij jou thuis doen, Sorbo?
quote:Op woensdag 10 november 2010 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die krijtjes zijn briljant!![]()
Echt een superidee zeg! Kan idd met van alles gedaan worden!
![]()
Dat beschouw ik als een uitnodiging.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:08 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat durf ik helemaal niet. Gewoon lekker komen eten
erg hè?quote:Op woensdag 10 november 2010 14:10 schreef Memmel het volgende:
Als ik die site van Jill zie, wil ik het liefst per direct mijn baan opzeggen en heel de dag met Morris en Anna gaan freubelen!
Mijn dochter doet bijna alles al zelf met cakejes bakken en die is 2,5 jaar oud.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef miss_sly het volgende:
Dat lijkt me echt zo leuk, samen koken of bakken. Vanaf welke leeftijd kun je ze iets mee laten doen en kunnen ze dat ook leuk vinden?
Ow, volgend jaar winter dusquote:Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Mijn dochter doet bijna alles al zelf met cakejes bakken en die is 2,5 jaar oud.
De enige manier om ervoor te zorgen dat ze met 2,5 jaar bjna alles zelf kunnen, is al vroeg beginnen met oefenenquote:Op woensdag 10 november 2010 14:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, volgend jaar winter dus
Dat duurt nog lang
Je kan het nu ook doen met haar, maar ik weet niet of je daar erg blij van gaat wordenquote:Op woensdag 10 november 2010 14:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, volgend jaar winter dus
Dat duurt nog lang
hehe, ja, maar hoe pak je zoiets aan dan?quote:Op woensdag 10 november 2010 14:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
De enige manier om ervoor te zorgen dat ze met 2,5 jaar bjna alles zelf kunnen, is al vroeg beginnen met oefenen.
Dat spelen met echt water is hier echt het favoriete spel van mijn dochter. En als ik spaghetti overheb, krijgt ze ook altijd wat om mee te spelenquote:Op woensdag 10 november 2010 14:18 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je kan het nu ook doen met haar, maar ik weet niet of je daar erg blij van gaat worden![]()
Seb kookt soms mee, die staat dan op een stoel en krijgt een pannetje met water op het aanrecht en een pollepel
Ja, precies. Ik laat Ivan bijvoorbeeld zijn bordjes uit de vaatwasser pakken, was in de wasmand gooien, dat soort dingen. Aim low, zeg maar.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:19 schreef Sorbootje het volgende:
Miss, ik denk dat je snel genoeg merkt of ze interesse heeft en of ze al echt iets kan doen. Kleintjes kunnen al apetrots zijn als ze een schep meel in de kom mogen doen oid.
1: Alles wat je in maatbeker hebt afgemeten door haar in de kom laten doen.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
hehe, ja, maar hoe pak je zoiets aan dan?
Ik bedoel: ik hoef haar nu nog niet met eieren aan de slag te laten gaan, denk ik, dat wordt een enorme puinhoopHoe laat je ze in het begin helpen?
Ze denkt de tafel mee, haalt placemets enzo, heel schattigquote:Op woensdag 10 november 2010 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik laat Ivan bijvoorbeeld zijn bordjes uit de vaatwasser pakken, was in de wasmand gooien, dat soort dingen. Aim low, zeg maar.En Senna kan natuurlijk al veel meer.
Ow, rommel maak ik me niet druk om, hoor, daar kan ik prima tegen.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
1: Alles wat je in maatbeker hebt afgemeten door haar in de kom laten doen.
2: Samen de mixer vasthouden.
3: Samen in de cakebakjes doen.
4: samen de eieren klutsen.
En dan langzaam dingetjes door haar laten doen. Maar een romelte wordt het nogsteeds hoor, dus daar moet je wel een beetje tegenkunnen.
Mijn dochter kan ook met de senseo een kopje koffie voor me zetten, geheel zelfstandigquote:Op woensdag 10 november 2010 14:29 schreef Sorbootje het volgende:
Het hendeltje van het espressoapparaat (daaristieweer Groofs) overhalen is ook serious business!
Nog even Claudia, nog even.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
En R. ligt er ook zo vrolijk bij. Ze hebben echt contact met elkaar, bijzonder om te zien.
Ja hoor, volgens mij kan dat prima!quote:Op woensdag 10 november 2010 15:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Voor de voedingskenners hier, kan ik suiker in een bakrecept gewoon vervangen door witte basterdsuiker? Voor cakejes gebruik ik altijd witte basterdsuiker, dus dat heb ik al in huis.
Lees dadelijk bij, maar wat fijn dat we Claudia hebben die alles uitzoekt!quote:Op woensdag 10 november 2010 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wist er ook niet van, heb er indertijd een klein onderzoek naar gepleegd en mefke heeft gelijk: het is een fabeltje dat banaan verstoppend werkt. Net als andere fruitsoorten zitten er vezels in en vezels zijn oké! Er is wel een reden om mate te houden met banaan, want banaan staat redelijk hoog op de glycemische index voor een fruitsoort.
Wat ik vaak doe is een schaaltje maken met bijvorobeeld 3 soorten fruit. Fruit kun je (in een plasatic zakje op de fruitschaal) best een paar dagen bewaren. Senna is ook gek op banaan, maar iedere dag een hele vind ik ook wat veel, dus doe ik vaak ene halve of 1/3 banaan en dan iets van een mandarijn en een stuk peer, of wat frambozen of druiven of appel of mango of wat dan ook. Zo'n schaaltje geniet ze dan ook echt vanquote:Op woensdag 10 november 2010 16:02 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Lees dadelijk bij, maar wat fijn dat we Claudia hebben die alles uitzoekt!Maar Jorja heeft graag een banaantje, dus dan krijgt ze er gewoon weer 1x per week een. (Wil er eigenlijk een sport van maken om iedere dag een andere fruitsoort te gaan geven)
Ja! Dat dikkere koppie!! Grappig, niemand zag dat ooit, maar nu zeg jij het!quote:Op woensdag 10 november 2010 17:59 schreef mefke79 het volgende:
Sorbo! Isabeau gaat echt als een speer. Hoef ik hier niet te proberen hoor!
Hij is wakker. Nou ja, ik heb em wakker gemaakt. Na dik 3 uur slapen. Ik vermoed nu helemaal dat ie aan het groeien is. Dat patroon herken ik nu: weekje onverzadigbaar zijn, dikker koppie krijgen, slapen, slapen, slapen en dan ineens langer zijn.
Ik vind die Ikeakeuken ook zoooo leuk!
Mijn zandkoekjes recept spreekt juist van basterdsuiker ipv gewone suiker.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Voor de voedingskenners hier, kan ik suiker in een bakrecept gewoon vervangen door witte basterdsuiker? Voor cakejes gebruik ik altijd witte basterdsuiker, dus dat heb ik al in huis.
Heel nonchalant en dan zelf aangenaam verrastquote:Op woensdag 10 november 2010 21:06 schreef Chan het volgende:
Kobus wat knapHij bladert gewoon naar de pagina met de baby!
Timo weigert trouwens koeien in boekjes aan te wijzenAls ik vraag waar de koe is wijst hij steevast geheel willekeurig iets anders aan, terwijl hij bij nagenoeg alle andere dingen die ik vraag wel het juiste aanwijst.
Het ligt er misschien aan wat voor jongens je hebt, maar de mijne vinden het echt super! Kyllian heeft van al zn speelgoed echt het meeste daarmee gespeeld. Ook heel leuk als er vriendjes/ vriendinnetjes komen spelen, ze gaan allemaal altijd gelijk op het keukentje afquote:Op woensdag 10 november 2010 21:16 schreef mikoxx het volgende:
Die keukentjesmaar, dat is toch echt een meisjesding? Toch?
Ik weet eigenlijk niet of het show is, maar die vormen heeft hij lang mee lopen stoeien, hij begint het nu door te krijgen. Ik vind dat klappen zo lief!quote:Op woensdag 10 november 2010 22:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, is dat hele eerste niet weten nou show? Lief, dat klappen en kijken naar jou.
P_iglet heeft ooit voor Pepijn een soort stoffen keukentje gemaakt herinner ik me. Ik weet niet helemaal zeker hoe het zat, misschien is het terug te zoeken nog ergens maar misschien is dat een optie voor bij jullie? Op te ruimen als het nodig is en tóch een keukentjequote:Op woensdag 10 november 2010 21:59 schreef oeke het volgende:
Oh, ik heb er nog eentje. Ik vind het zo leuk.
[ link | afbeelding ]
Met zijn spelotheek-vormen-herrieding.
Marie, lees maar niet terug, het is niet heel mooi.![]()
Mikoxx, wij willen ook een keukentje voor Ko hoor, twijfel nog tussen zelf maken en kopen. We hebben niet zoveel ruimte.
Mij hoor je niet zeggen dat het niets voor drukke zeer jongensachtige jongetjes is hoorquote:Op woensdag 10 november 2010 22:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou, ik weet niet hoor. Ik ken een heel druk, zeer jongensachtig jongetje en die vind het heerlijk om met z'n keukentje te spelen.![]()
Koks zijn toch ook meestal mannen.
Vanaf morgen heeft ie die gevoerde aapies slofjes, ik hoop dat ze goed blijven zittenquote:Op woensdag 10 november 2010 22:07 schreef Twinkly het volgende:
Wat doen jullie je kinderen aan hun voetjes op de fiets? Niels had ijskoude voeten toen we terugkwamen van de markt vanmiddagHij had katoenen sokjes in zijn bobuxjes, was verder wel goed warm gekleed en had beenwarmers aan. Wollen sokken passen niet in de slofjes.
Ja! Daar ben ik het helemaal mee eens. Had er nog niet op gereageerd, zat nog teveel in het nare gevoel dat ik overhield aan de voorafgaande discussie.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:09 schreef Twinkly het volgende:
Oh en Groofsken wat een heerlijke foto's postte je vanmiddagx 100
Vooral de pizza-beleg-foto
quote:Op woensdag 10 november 2010 22:08 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Mij hoor je niet zeggen dat het niets voor drukke zeer jongensachtige jongetjes is hoorOf was het geen reactie op mij?
Ik bedoelde met 'het ligt eraan wat voor jongens je hebt' meer of hun interesses daar liggen eigenlijk. Dat had ik net zo goed over een meisje kunnen zeggenquote:Op woensdag 10 november 2010 22:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
![]()
. Ja, het was een reactie op jou. Maar met een hele hoop onterechte aannames
.
Nou ja, algemener, ik kan me niet voorstellen dat het voor jongens minder leuk zou zijn.
Die vind ik ook leukquote:Op woensdag 10 november 2010 22:18 schreef Twinkly het volgende:
Dat keukentje van de Hema vind ik ook leuk, maar ik vind het zo stom dat hij roze is, net als het poppenhuis
Groofsken goed idee! Dan trek ik die gewoon over zijn sloffen heen.
Die soksloffen van de Hema met sterren zijn leuk
quote:Op woensdag 10 november 2010 22:21 schreef Meimeltje het volgende:
Kyllian zn lievelingskleur is nog steeds roze en voor zn verjaardag kreeg hij van oma een roze microfoonEn het is echt geen rustig meisjesachtig jongetje! Hij speelt ook met auto's, racebaan e.d. Ow en ook met babyspeelgoed
oh die is leuk zeg!quote:Op woensdag 10 november 2010 22:09 schreef oeke het volgende:
Haha Huup, daar denk ik vaak aan. Dat is best een optie ja.
Deze vind ik ook leuk en die is inklapbaar. En maar 28,95!![]()
[ afbeelding ]
ja! in mandjesquote:Op woensdag 10 november 2010 22:36 schreef wickie het volgende:
Bij de ikea hebben ze ook stoffen groente enzo, geloof ik gezien te hebben.
Nee hoor, ik begrijp precies wat je bedoelt!quote:
foto!! volgens mij heb ik die zijdelings bij je zien staan toen? kan dat?quote:Op woensdag 10 november 2010 23:09 schreef Memmel het volgende:
P_iglet heeft er idd een genaaid. Ik heb het zelf ook gedaan. Past om zo'n speeltafeltje van ikea. Morris is ook helemaal gek op het keukentje hier. Dan stopt hij zijn brood erin en roept ie 'klaar!!'
quote:Op donderdag 11 november 2010 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
Van 1 naar 2 is omdat hij gewoon zo vroeg wakker is dat hij het niet meer redt op de ochtend vanaf een uur of 5 tot half 1.
Dit gebeurde er vorige week op het kdv tijdens het boterhammen eten:
[ afbeelding ]Mijn lekkere vieskeesje!
Zeker weten! Ze kan sinds gisteren zelf zijn naam (Lapje) zeggen! Ik leg haar in bed, dan grijpt ze zelf onder een luid "Lappeeeeh" het poppetje, zwaait met Lapje in d'r hand en roept 'DOEI!!!'quote:Op donderdag 11 november 2010 10:57 schreef Xenia het volgende:
Is Isabeau nog steeds zo dol met haar popje, Sorbo?
nah, ik heb ook van 1 tot half 5 beneden gezeten hè, als je t zo bekijkt valt de luxe wel meequote:Op donderdag 11 november 2010 11:04 schreef Sorbootje het volgende:
Jee Huup, wat een luxeprobleem![]()
Dat wordt wel een lange ruk dan, tot 7 uur!
BE, die foto!
Owwwquote:Op donderdag 11 november 2010 11:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nah, ik heb ook van 1 tot half 5 beneden gezeten hè, als je t zo bekijkt valt de luxe wel mee
Ja gelukkig welquote:Op donderdag 11 november 2010 11:26 schreef Sorbootje het volgende:
Is Roy weer helemaal opgeknapt Bar?
Ik heb een rietjesbeker nooit geprobeerd, maar Ivan kan wel al een tijdje uit een beker met harde tuit drinken (zonder anti-leksysteem). Het is denk ik ook maar net wat je kind gewend is. Ik heb Ivan altijd gewoon uit een beker laten drinken dus hij begrijpt het anti-leksysteem niet.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:04 schreef _Bar_ het volgende:
hoelang duurde het bij jullie voordat de kindjes uit de rietjesbeker of uit een beker met harde tuut konden drinken?
Ik heb me ook voorgenomen om een zoutoplossing te gebruiken als zijn verkoudheid hem echt in de weg zou zitten. Hij ademt wel zwaar, maar wonderwel slaapt hij bijvoorbeeld bijzonder goed. Sterker nog, sinds de wintertijd werd hij telkens tussen 5 en 6 wakker en nu slaapt hij ineens uit tot 8 uur.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
Wat wij bij Oscar ook nog wel eens doen als het snot echt lang aan houdt en hij er last van lijkt te hebben is zijn neusje druppelen met zout water. Hij vindt het verschrikkelijk, maar het geeft wel verlichting.
Oh, en wat ook werkt als een trein is een ui onder zijn bedje zetten.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb me ook voorgenomen om een zoutoplossing te gebruiken als zijn verkoudheid hem echt in de weg zou zitten. Hij ademt wel zwaar, maar wonderwel slaapt hij bijvoorbeeld bijzonder goed. Sterker nog, sinds de wintertijd werd hij telkens tussen 5 en 6 wakker en nu slaapt hij ineens uit tot 8 uur.
Ik vind het heel sneu om die zoutoplossing toe te dienen. Bij mezelf probeer ik het ook wel eens als ik slecht slaap door een verstopte neus en ik vind het altijd zo moeilijk om er een goede dosis in te krijgen. Ik blijf dus maar klooien bij Ivan en hij vindt het flink waardeloos! Afijn, ik probeer het nu dus maar niet meer.
Xenia, dank voor de link! Ik had er toevallig net een mailtje over gekregen, verkoudheid. In die link staat dus bijvoorbeeld dat je beter zoveel mogelijk binnen kunt blijven, vooral met hoesten.
Eh ja, als je er zo over nadenkt wel ja, maar mss komt het door dat huilmechanisme, hoewel ik daar ook altijd een snotneus van krijg.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:41 schreef Sorbootje het volgende:
Ergens is het raar hè, BE? Dat van die uienstank je neus juist ópen gaat!
Grappig dat haar schema zo afwijkt! En hoe laat gaat ze dan 's avonds naar bed? Ivan zit nu heel comfortabel op 2 slaapjes, ongeveer van 9-10 (of 10-11) en van 13-15 (kan ook iets korter zijn). Hij gaat om 19:00 uur naar bed en is daar altijd wel aan toe. Hij heeft eigenlijk nog nooit overdag één slaapje gedaan.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:29 schreef wickie het volgende:
Hihi Oscar![]()
Mette gaat meestal rond 11 uur dutje doen, als het een lange dut is (soms wel 3 uur) dan slaapt ze 's middags niet meer. Maar meestal 2 uurtjes en dan rond half vijf nog een uurtje.
Wat fijn dat het met drinken zoveel beter gaat! Ik had het niet verwacht, maar hier ging het eten ineens veel slechter (misschien ook door zijn verkoudheid) en het teruggeven van de regie lijkt hier alle verschil te maken. Hij wil ineens gewoon zelf met een lepel eten. Ik heb dit zo vaak van anderen gehoord/gelezen, maar ik had om een of andere reden niet verwacht dat ik het met Ivan ook mee zou maken. Nou ja, het kan natuurlijk ook nog gewoon aan die verkoudheid liggen. Het is nog te vroeg om er iets definitiefs over te zeggen.quote:We hebben een maandje terug behoorlijk wat drinkproblemen (ze wilde geen flesvoeding meer, geen fles meer en uiteindelijk ook geen ander vocht meer, totale afkeer van alle vocht) gehad en de boel drastisch omgegooid, en nu gaat het dus super. Ook het eten gaat daardoor ineens veel beter.
Ja! Maar ik ben niet heel emotioneel of nostalgisch of zo. Ik vind het leuk dat onze families elkaar voor het eerst (!) treffen en ik wil Ivan gewoon graag op de wishbone bike zetten, haha. Op zijn verjaardag zelf gaan we zelfs nog even naar de keukenspecialist zonder hem. Het heeft haast, het kon niet op een andere dag en wonderwel vind ik het eigenlijk allemaal wel best.quote:Nog 2 nachtjes slapen en dan is Ivan jarig![]()
Heb je er zin in Claudia?
Ja, bizar eigenlijk, hè? We zijn niet getrouwd en vieren onze verjaardagen nooit echt (maar spreken meestal met de ouders apart af), dus er is nooit echt een gelegenheid toe. Alleen toen ik op de intensive care kwam te liggen hebben mijn schoonouders geloof ik mijn vader eens gezien.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:37 schreef wickie het volgende:
Ow wauw Claudia, voor het eerst? Da's wel spannend!
Ja, dat heb ik ook de hele tijd! Dan zie ik bijvoorbeeld dat ik iets gepost heb (huh, heb ik dat gezegd?) en dan blijkt het toch Groofsken te zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:34 schreef Sorbootje het volgende:
Hé Claudia, da's gek, in jouw quote staat iets wat ik gezegd heb, maar er staat nu Wickie.
Ivan is rond 17:00 uur geboren. Mijn schoonouders zijn meteen langsgekomen, maar mijn moeder woont in Valkenburg. Da's een behoorlijk eind rijden. Het had wel gekund, maar we hadden allemaal ook rust nodig (we waren lang bezig geweest). Zij is dus de dag erna meteen gekomen.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:22 schreef oeke het volgende:
Claudia, hebben jullie ouders elkaar ook niet gezien bij het kraambed?
Hier stond zowat iedereen in de kamer 6 uur nadat Ko geboren was. Ze hadden van P.'s kant een familiefeestje en mijn moeder en zus waren meteen in de auto gestapt.![]()
Gelukkig was echt iedereen na een half uur weer weg, behalve mijn beste vriendin die tot 10 uur 's avonds bleef zitten.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |