abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88547443
vorige deel

De dreumesen

18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
pi_88547630
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:09 schreef huuphuup het volgende:
Ik wilde wel bij de intocht gaan kijken maar het ziet er naar uit dat we niet kunnen dan.
De buren hier huren met zn allen altijd een sinterklaas maar ik weet nog niet helemaal wat we daarmee doen. Op zich is het heel leuk enzo maar t is wel zo'n gebeuren waarbij kind dan bij sint op schoot moet en zulks. Ze is niet altijd zo gezellig met vreemden zeg maar :') dus ik weet nog niet of ik het nodig vindt om dat op te zoeken, misschien handiger als we eea wat beter uit kunnen leggen ofzo.
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:13 schreef oeke het volgende:
Niels, wat ben je toch een scheetje. Heerlijk!

En Sorbootje, wat lief, Doei! O+

En Buurvrouw, hate to say it, maar mijn opvoeding was als hoe jij het nu aanpakt met je kinderen, en toen ik op kamers ging heb ik me ongans gevroten. Tot een paar jaar geleden zelfs. Avondeten met zakken chips en ontbijten met zakken drop.
Ik was zo'n gelukkige twintiger die alles kon eten zonder ook maar een grammetje vet extra.
Dat is nu wel anders. :'(

Volgens mij slaat er niemand door in een te gezond of te ongezond eetpatroon hier. Tenzij nadenken over wat je erin schuift al doorslaan is. :{

Wij gaan wel naar de intocht, vorig jaar ook geweest en Ko vond het machtig mooi!
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier hoop ik wel naar de intocht te gaan, maar dat komt omdat ik de sinterklaas persoonlijk ken. Ik heb hem al tijden niet meer gezien, de laatste keer was ik zwanger. Maar ik beschouw hem nog steeds als een goede vriend en zou hem graag kennis laten maken met Annicka. :)

En we gaan naar het sinterklaasfeest van opa's werk, omdat ik weet dat hij zijn kleindochter wil showen... :D
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:45 schreef Chan het volgende:
Niels O+ kiekeboe :D

Ik wil eigenlijk wel even naar de intocht, er is hier vlak bij een maar die dag kan ik niet.. Een week eerder is het in de stad, maar dat vind ik eigenlijk weer te druk. Nog even verder twijfelen dus.
pi_88547634
Oh Chan die bij jou in de stad, is dat de 13e toevallig?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88547681
Nee de 20ste Huup. En hier in t kleinere winkelcentrumpje is het de 27ste.
pi_88547682
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier hoop ik wel naar de intocht te gaan, maar dat komt omdat ik de sinterklaas persoonlijk ken. Ik heb hem al tijden niet meer gezien, de laatste keer was ik zwanger. Maar ik beschouw hem nog steeds als een goede vriend en zou hem graag kennis laten maken met Annicka. :)

En we gaan naar het sinterklaasfeest van opa's werk, omdat ik weet dat hij zijn kleindochter wil showen... :D
ken jij sinterklaas persoonlijk?? *O* wauw O+ :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 10 november 2010 @ 10:57:56 #6
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88547761
quote:
Op woensdag 10 november 2010 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, met de binnenkomer "gewauwel" maak je wel een negatieve statement, zou je kunnen zeggen :')

Ik zie de zendingsdrang niet, maar kennelijk is voeding een onderwerp waar niet gewoon over gepraat kan worden.
Geneuzel.
En praten is niet hetzelfde als neuzelen. En een vraag stellen is ook niet hetzelfde als een statement maken.
Dat je de zendingsdrang niet ziet is ook de kern van mjjn laatste statement geloof ik?

Sinterklaas komt bij ons de 2e op de creche. Ik heb ons niet ingeschreven voor de verschillende feesten van ons werk. Het wordt allemaal wat veel dan. 5 dec komt ie wel bij ons thuis! Hoop ik. Als we lief zijn...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:58:12 #7
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88547770
Ja, ik ken hem persoonlijk. :D :P
*fluistert* Hij is rechercheur bij de politie. :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88547784
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:55 schreef Chan het volgende:
Nee de 20ste Huup. En hier in t kleinere winkelcentrumpje is het de 27ste.
ah ok jammer :D
B. moet met 2 japanners op sleeptouw de 13e, had wel leuk geweest op zich zo'n intocht haha :D

Hier ook de 20e idd en dan is de verjaardag ook van een neefje, begint vanaf 1 uur en t is in Utrecht dus we moeten bijtijds weg hier. Wel jammer, misschien gaan we toch even kijken en dan een pietsje later naar die verjaardag.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88547826
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:37 schreef Twinkly het volgende:
Isabeau! O+ Ik blijf maar aan het "wow"-en over jouw taalontwikkeling!! "Doei" en "hoi" _O_

Heej! Niels "zegt" "kiekeboe" tegen jullie hoorrrr :P ;)
Hihi en Doeg! en Dagdag! en Hallo! Ze is nogal van het groeten :)

Isabeau zegt kiekeboe terug Niels! (wat is Niels toch een prachtig joch!)

pi_88547849
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:57 schreef Memmel het volgende:

[..]

Geneuzel.
En praten is niet hetzelfde als neuzelen. En een vraag stellen is ook niet hetzelfde als een statement maken.
Dat je de zendingsdrang niet ziet is ook de kern van mjjn laatste statement geloof ik?
zullen we het inmiddels maar gewoon stoppen? Ik heb er wel een beetje genoeg van en weet nu wel dat ik een rigide moeder ben die straks een kind aflevert dat hartstikke moddervet wordt, omdat ze nu ze nog geen anderhalf is niet al leert dat er ook snoepjes zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88547877
O+ mijn dochter was vanmorgen visje visje te zingen O+ maar accu van de camera is leeg dus kon het niet filmen :(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88547885
Isabeau O+ dat snoetje O+

Ik vind trouwens die trui die Niels aan heeft hem zo leuk staan, Twinkly O+
pi_88547903
Oh ja jammer wel dan huup!

Isabeau :D Ook al aan het kiekeboe spelen O+ Wat een schitterend meisje is het toch :)
pi_88547955
Wat een leuk filmpje, Isabeau! En ik vind haar haartjes zo grappig! Het lijkt net coupe soleil. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 10 november 2010 @ 11:06:28 #15
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88547997
GWS kent de Sint? Mag ik je aanraken?

Sint weet alleen niet zo goed wat hij Morris moet geven. Toch lastiger als tweede kindje. Zoveel is al gegeven. Wat doen jullie?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88548020
Ik heb nog geen flauw idee Mems, ik heb nog neit echt gekeken naar kadootjes..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88548033
Ik heb begrepen dat het zaterdag heel erg gaat regenen en dan komt bij ons de Sint. Ik denk niet dat ik Isabeau daar een plezier mee doe.

Ik vind die trui van Niels ook briljant leuk.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:08:53 #18
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88548069
quote:
Op woensdag 10 november 2010 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

zullen we het inmiddels maar gewoon stoppen? Ik heb er wel een beetje genoeg van en weet nu wel dat ik een rigide moeder ben die straks een kind aflevert dat hartstikke moddervet wordt, omdat ze nu ze nog geen anderhalf is niet al leert dat er ook snoepjes zijn.
Heel jammer dat je zo dichtklapt als de andere kant van de zaak eens belicht wordt. Het leven is niet zwart/ wit. Nog zo'n les die je je kind als van jongs af aan mee moet geven.
pi_88548179

Zo, onder deze streep geen naar gediscussieer meer.
pi_88548205
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef Memmel het volgende:

[..]

Heel jammer dat je zo dichtklapt als de andere kant van de zaak eens belicht wordt. Het leven is niet zwart/ wit. Nog zo'n les die je je kind als van jongs af aan mee moet geven.
Heel jammer dat je vindt dat je persoonlijk moet worden.

Ik klap niet dicht, ik vind de manier waarop de andere kant wordt belicht niet erg prettig gedaan in dit geval.

Ik sta altijd open voor andere meningen, wat niet wil zeggen dat ik de mijne moet bijstellen, maar het is nog altijd de toon die de muziek maakt.

en nogmaals: ik voel me niet genoodzaakt om hier dmv lijstjes en voorbeelden aan te gaan geven dat ik niet rigide ben.
pi_88548248
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:12 schreef Sorbootje het volgende:

Zo, onder deze streep geen naar gediscussieer meer.
volgens mij is een forum daar ook voor hoor..
tis niet altijd maar rozegeur en maneschijn en het altijd maar met elkaar eens zijn.. zou wat zijn zeg al de hele wereld het alleen maar met elkaar eens was...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88548264
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Memmel het volgende:
GWS kent de Sint? Mag ik je aanraken?

Sint weet alleen niet zo goed wat hij Morris moet geven. Toch lastiger als tweede kindje. Zoveel is al gegeven. Wat doen jullie?
Geen idee! :o
dekbedovertrek anders misschien ofzo? Wel een beetje suf :P maar ik neem aan dat hij niet onder Anna's roze dekbedjes slaapt zeg maar :D

Wat had je in gedachten qua prijs enzo grofweg? Misschien is zo'n soort auto-speelkleed een optie? Bij Ikea hebben ze ook zoiets dacht ik. Of een O+ speelhuisje/tentje O+

t is hier ietwat offtopic maar ik vind het nú al lastig voor straks, met 2 meiden. Op een bepaald moment heb je alles wel zo'n beetje :') misschien wordt het makkelijker als ze allebei hun eigen interesses gaan ontwikkelen en de een blij wordt van poppen en de ander van tekenen ofzoiets.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88548283
Sjonge, die kriepkip van mij heeft honger vanmorgen. Sinds zes uur heeft hij 200 cc pap, twee boterhammen pindakaas, een cracker, een stuk onbijtkoek, en een krentenbol op. En een beker diksap. Ik schat hem nu op 90cm en een iets van 11,5 kg.

Wij gaan wel bij de intocht kijken. Haske leuk. M. is ook druk aan t oefenen, zegt 'Oppeklaas' ipv Sinterklaas.
pi_88548292
oh! ik ruik alweer poep!
t is dat nou, gaan we nu 2 keer per dag poepen? :o
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88548310
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef bodpa09 het volgende:
Sjonge, die kriepkip van mij heeft honger vanmorgen. Sinds zes uur heeft hij 200 cc pap, twee boterhammen pindakaas, een cracker, een stuk onbijtkoek, en een krentenbol op. En een beker diksap. Ik schat hem nu op 90cm en een iets van 11,5 kg.
_O- lekker ding ben je ook
pi_88548323
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef huuphuup het volgende:
oh! ik ruik alweer poep!
t is dat nou, gaan we nu 2 keer per dag poepen? :o
*O* go Amelie!! *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88548370
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

_O- lekker ding ben je ook
Ik bedoelde verder niks vervelends, ben me oprecht aan het verbazen wat er allemaal in gaat.
pi_88548378
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:14 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Geen idee! :o
dekbedovertrek anders misschien ofzo? Wel een beetje suf :P maar ik neem aan dat hij niet onder Anna's roze dekbedjes slaapt zeg maar :D

Wat had je in gedachten qua prijs enzo grofweg? Misschien is zo'n soort auto-speelkleed een optie? Bij Ikea hebben ze ook zoiets dacht ik. Of een O+ speelhuisje/tentje O+

t is hier ietwat offtopic maar ik vind het nú al lastig voor straks, met 2 meiden. Op een bepaald moment heb je alles wel zo'n beetje :') misschien wordt het makkelijker als ze allebei hun eigen interesses gaan ontwikkelen en de een blij wordt van poppen en de ander van tekenen ofzoiets.
Of de een is een meisje meisje met teaparty's met de poppen en de andere een tomboy die hutten wil bouwen en zo. O+
pi_88548450
ow huup, ik zie inderdaad bij mijn zusje dat dat zich vanzelf wel wijst als ze groter worden. Zij heeft natuurlijk 3 jongens, maar de oudste twee hebben inmiddels echt al duidelijk hun voorkeuren voor bepaalde dingen die ze niet delen. Dan wordt het wat gemakkelijker.

En wat goed, alweer poep *O*
pi_88548522
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef Memmel het volgende:
Het wordt wel steeds valser he? Ik hoop dat er nog iemand van geniet!

Oh Huup dat wordt luiers inslaan! *O*

Oh Bodpa, wat een hoop he? Die van mij kan ook zo eten, dat ik ervan achterover sla. En dan weer dagen helemaal niks. Tenminste bij het avondeten. Boterhammen en fruit gaat eigenlijk altijd wel goed. :)
pi_88548580
Seb is helemaal into Bob de Bouwer en Duplo (tot grote vreugde van zijn vader) Vorige week tweedehands voor weinig geld veel Duplo gekocht voor zijn verjaardag en kerst enzo. en de vuilniswagen en tractor en autoooooo's zijn ook geweldig, een echt kereltje dus.

En sesamstraat kijkt hij nu ook graag. Bert en Ernie zijn trouwens echt fantastisch. Ik was het vergeten maar echt zo geweldig die humor. Seb zegt nu steeds Ieniemienie. Althans hij doet pogingen: miemie niemie, niemie ienie O+ Te schattig.

Hij zegt nu alles na, dus opletten geblazen :o
pi_88548629
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

Of de een is een meisje meisje met teaparty's met de poppen en de andere een tomboy die hutten wil bouwen en zo. O+
Ja dat hoop ik dan maar, zou wel makkelijk zijn :+
maar vooral nu ze nog wat kleiner zijn is het lastig denk ik. Dan is het speelgoed wat eh universeler zeg maar. Een bal, een stapel blokken, een pop, knuffel eventueel. Dat werk.

Nouja het wijst zich vast vanzelf wel, maar ik kan me wel voorstellen wat Memmel zegt dat je op een bepaald punt gewoon niet meer weet hoe en wat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88548686
Ik denkt dat hij op brood leeft, avondeten blijft een lastig punt. Sommige dingen eet hij, andere dingen weigert hij zelfs te bekijken. Nouja, het is niet anders.

M. vindt Sesamstraat ook geweldig. En t zandkasteel en Bob de Bouwer. Ik heb hetzelfde als jij gedaan, Estrys, een hele zooi Bob de Bouwer Duplo en politie Duplo via MP gescoord. Voor zijn verjaardag en Klaas.
pi_88548689
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:14 schreef Vicky het volgende:

[..]

volgens mij is een forum daar ook voor hoor..
tis niet altijd maar rozegeur en maneschijn en het altijd maar met elkaar eens zijn.. zou wat zijn zeg al de hele wereld het alleen maar met elkaar eens was...
Helemaal met je eens, vandaar ook de streep onder naar. Ik vond het persoonlijk en akelig worden. Discussieren kan ook constructief en met respect voor elkaars standpunt.
pi_88548702
Ik vind de sint cadeaus voor Merel ook heel lastig. Vooral omdat ze 10 december ook jarig is, en we dus dubbel moeten verzinnen :P En inderdaad, veel dingen hebben we al.
Voor Merel doen we iets van een poppenwagentje (die van de hema, rood met witte stippies :D) en wat klei en knutselspul. En dat speeltentje van de Hema voor de meisjes samen.
Maar verder ben ik ook wat inspiratieloos.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88548754
Lastig he met tweede kindjes en wat je dan moet vragen/geven.
Als anderen vragen wat Dyon voor zn 1e verjaardag wil hebben zeg ik dan toch maar liever centjes voor bij iets groters aangezien we echt al zoveel 'klein' speelgoed hebben.
Kyllian kreeg ook wat geld voor zn verjaardag en daar hebben we bijv een slee voor gekocht. Liever zoiets dan als het speelgoed waar even mee gespeeld wordt en daarna op zolder belandt.
Spelletjes blijven hier ook altijd wel populair, kun je ook gezellig met zn allen doen, maar voor een 1 jarige natuurlijk wel lastig.
pi_88548770
Ik vind het vooral voor stiefzoon van 8 moelijk. Hij gelooft nog net... of hij wil het gewoon nog geloven
pi_88548994
Wij gaan wel naar de intocht. Ik vond dat zelf vroeger altijd zo leuk/ gezellig/ spannend. Ging altijd naar Vreeswijk in Ngein waar hij met de boot aankomt en daar gaan we nu dus ook naartoe. Met Kyllian ook vanaf 1 jaar gegaan en hij keek toen al zn ogen uit, vond het allemaal interessant.
pi_88549018
Ow en verder hoor ik hier (nog) niet, maar eigenlijk lees ik wel steeds vaker mee :P
pi_88549028
Wij hebben inmiddels zoveel Duplo, thuis en bij mijn schoonvader, maar je kan er best veel mee.

Ik vind zelf Little People ook zooo leuk, maar Seb heeft er al zoveel van en om nou het hele huis vol te zetten met een huis, garage, paardestal, boerderij en weet ik het. Dat zie ik ook niet zo zitten. Dus houden we het bij de garage en de paardestal. en auto's. En de kerststal natuurlijk.

Ik ben fan van de kerststal van LP: Kindje Jezus op het dak, Jozef onder de bank, de os en de ezel in de garage en Maria in een takelwagen O+ O+ Heerlijk zo'n eigen kerstverhaal
pi_88549078
Ja de LP Kerststal staat hier op het lijstje als sintkado :Y
pi_88549137
In de Karwei folder stond leuke houten speelgoed. Ik wil de autokogelbaan (zo'n knikkerbaan zeg maar) gaan halen.
pi_88549160
*O* Poep! *O*
Go Amelie! Laat je ouders zich lekker blauw gaan betalen aan luiers :s)

Sinterklaas, wij gaan niet naar de intocht. Volgens mij gaat Mette keihard janken, die huilt momenteel bij elk gezicht wat ze niet kent wat bij haar in de buurt komt.
Maar er wordt wel Sinterklaas gevierd, beide grootouders en de daarbij behorende familie is helemaal door het dolle heen, er MOET weer Sinterklaas gevierd worden.

Ik wilde nog even nuanceren dat ik me geen zorgen maak om mijn lieve dochter. Het alleen iets wat ons steeds meer opvalt en waar we alert op willen blijven (het contact maken).
En zoals eerder gezegd, ik heb geen referentiekader en hoor graag andermans belevingen (dat vond ik dus ook erg fijn gisteren).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88549244
Voor een tweede kindje lijkt het me ook heel lastig, en helemaal als ze van t zelfde geslacht zijn..

Timo krijgt van Sint de LP schoolbus. Hij had bij mn zus met het LP vliegtuig gespeeld en vond die echt helemaal geweldig, dus ik ben nu om. Daarvoor vond ik LP maar stom eigenlijk :@

Ohw! En ik las zomaar over de poepluier van Amélie heen! Super! Ik hoop dat het op gang blijft nu! Zat net nog terug te denken aan toen het net begon bij Amélie, die poepproblemen, dat was tegelijkertijd met dat Timo het had. Was echt niet leuk.. En nu heeft je meisje er gewoon nog steeds gedoe mee.. vind het zo sneu voor dr :*
pi_88549247
wickie, lastig kan dat zijn, dat je geen referentiekader hebt. Ervaringen van anderen kunnen dan heel fijn zijn :Y
pi_88549507
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:39 schreef wickie het volgende:
Ik wilde nog even nuanceren dat ik me geen zorgen maak om mijn lieve dochter. Het alleen iets wat ons steeds meer opvalt en waar we alert op willen blijven (het contact maken).
En zoals eerder gezegd, ik heb geen referentiekader en hoor graag andermans belevingen (dat vond ik dus ook erg fijn gisteren).
Dat vond ik ook wel duidelijk, hoor! Daarom had ik ook gehoopt dat er wat meer ervaringsverhalen zouden komen. Ik heb bijvoorbeeld het idee dat Mette hierin erg lijkt op mijn neefje, maarja, ik ken hem niet zo goed als zijn moeder en voel me ook bezwaard om haar ernaar te vragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:51:27 #47
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88549556
Morris is ook dol op Little People, ja! Anna moest er niks van hebben.

Zo'n kleed is wel een goed idee, Huup!
En misschien een uitbreidingssetje voor zijn houten treinbaan.
En anders idd rompers ofzo. Heel practisch, maar wel handig.

En het laatste wat ik er over wil zeggen: als iemand zich persoonlijk aangevallen voelt, dat is niet mijn bedoeling. Maar als er gediscussieerd wordt, kunnen er ook dingen gezegd worden die je niet zo leuk vindt. Geldt voor mij ook. Maar..if you can't take the heat...
pi_88549631
Oscar:D wat je eet je daar voor lekkers :D

En we hebben 2 kiesjes :D erbij!!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:54:53 #49
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88549693
Pfff, ik vind het ook moeilijk om iets voor Bram te verzinnen, vooral omdat we het financieel niet echt ruim hebben op het moment.

Maar we hebben iig al 1 cadeau en ik weet wel zeker dat hij het helemaal geweldig gaat vinden.

pi_88549881
Sugarsnap, ik ben vorige week nog naar een tweedehands beurs geweest voor kleding en speelgoed. Laatst heb ik daar een LP dierentuin gekocht (ow ja die hebben we ook nog) voor 2 euro :o *O* Kind blij, bankrekening blij, mama blij. Ik weet niet of het bij jou in de buurt ook is , maar volgens mij worden dat soort dingen overal wel gehouden toch? Daar heb je vaak leuke dingen voor weinig geld. Tip is om tot het einde te blijven hangen, aan het einde doen veel mensen vanalles weg voor heel weinig omdat ze geen zin hebben om het mee naar huis te nemen.
pi_88549903
Dat is zeker een leuk cadeau :D

Hier toevallig gisteravond besloten om toch maar al een keertje sinterklaas te vieren, zomaar een leuk kadootje kopen, aangezien hij voor z'n verjaardag van ons ook nog niks gekregen heeft, vinden we dit nu wel een mooie gelegenheid.

Nu alleen nog iets leuks verzinnen, en wat ook gelijk praktisch is.
  woensdag 10 november 2010 @ 12:06:11 #52
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88550095
Ach, we hebben op dit moment 1 ding en hij heeft vorig jaar al zoveel gekregen dat het al snel teveel werd.

Van mijn schoonzusje krijgt hij iig een speelhuis van LP en van de opa's en oma's weet ik het nog niet

Maar zo'n beurs is natuurlijk wel ideaal, we hebben met koninginnedag ook al lekker goedkoop speelgoed op de rommelmarkt kunnen scoren!
pi_88550199
En het is ook ideaal voor kleertjes, babyspullen etc. :Y Ik heb er zoveel kleertjes en babyspullen vandaan. En veel merkspul voor weinig geld *O* Ik ben gek op merkspul voor weinig geld :P
pi_88550247
wij hebben besloten sint dit jaar gewoon over te slaan. Hij is nog zo klein, hij snapt er toch niets van. Dus hij mist ook niet echt iets. We hebben nog cadeautjes over van zijn verjaardag die we toen op zolder gezet hebben, die halen we tzt wel een keer naar beneden.
Op 4 december gaan we lekker naar de winter Efteling met mijn familie en dan vieren we op tweede kerstdag kerst met mijn schoonfamilie op MIJN manier. Dus we blijven lekker thuis, ik ga niet koken en het manneke kan dan lekker gewoon spelen. Dan zal ie vast nog wel wat cadeau's krijgen, schat ik zo in.

Hoe geven jullie trouwens banaan? Driekus krijgt van ons normaal een banaan in schijfjes op een bordje. Maar de laatste dagen is dat proppen geblazen. Er gaan stukken tegelijk in, hij krijgt het amper weg. Dus ik denk, mooi, dan krijg je gewoon 1 schijfje per keer, maar toen was het brullen. Dus dat is ook niet de oplossing (want brullen = krijsen = kokhalzen). Iemand een idee?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88550278
En nog kleinere stukjes geven Mefke?
pi_88550296
oja, iemand al een gewone winkel gevonden waar je die kerststal van LP kan kopen? Ik kom alleen maar vage mp dingen tegen.
pi_88550316
Op een bordje in stukjes. Madam wilde daarstraks geen banaan, het bord werd met grof geweld weggeduwd terwijl ze gek is op bnaantje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88550338
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:11 schreef mefke79 het volgende:
oja, iemand al een gewone winkel gevonden waar je die kerststal van LP kan kopen? Ik kom alleen maar vage mp dingen tegen.
Die van mij komt gewoon uit de speelgoedwinkel :) Top1toys volgens mij

Wij geven een banaan in zijn geheel in zijn hand, anders wil Seb hem niet :D
  woensdag 10 november 2010 @ 12:13:11 #59
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88550356
Wij hebben hem vorig jaar gewoon bij Bart Smit gekocht, Mefke. En wat de banaan betreft ben ik geen hulp, want Bram krijgt een halve banaan in 1 keer.
pi_88550582
Timo krijgt gewoon een hele banaan en eet die netjes rustig op. Als t een erg grote is dan wel in 2 stukken. Hij is als ik hem stukjes geef wel sneller geneigd te gaan proppen..
pi_88550779
volgende keer dus geen bordje meer voor zijn neus, dan maar stukje voor stukje. Kijken of ie dat wel pikt. En het rare is, hij doet dat alleen bij mij, terwijl ik niet eens banaan lust!

Bij de Bart Smit ja? Raar, ik ben al een aantal keren verschillende speelgoedzaken binnengewandeld, maar ze hebben em telkens niet.
Mijn manneke vergaapt zijn verstand aan brandweerman Sam op tv..ziet er grappig uit. Eens kijken of ie ook thee lust, heb net wat gezet en het is nu aan het afkoelen.
  woensdag 10 november 2010 @ 12:29:38 #62
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88550851
Wij hebben hem vorig jaar volgens mij een week voor 5 dec gekocht bij Bart Smit in Winkelcentrum Woensel. Misschien eens vragen of ze hem dit jaar wel binnen krijgen?
pi_88550906
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:27 schreef mefke79 het volgende:
volgende keer dus geen bordje meer voor zijn neus, dan maar stukje voor stukje. Kijken of ie dat wel pikt. En het rare is, hij doet dat alleen bij mij, terwijl ik niet eens banaan lust!

Bij de Bart Smit ja? Raar, ik ben al een aantal keren verschillende speelgoedzaken binnengewandeld, maar ze hebben em telkens niet.
Mijn manneke vergaapt zijn verstand aan brandweerman Sam op tv..ziet er grappig uit. Eens kijken of ie ook thee lust, heb net wat gezet en het is nu aan het afkoelen.
Ik heb hem bij Top1toys hier in het dorp zien staan, zelfs van de zomer :D
pi_88550974
ah, die in woensel kan ik eens bellen, daar ben ik zo. En ik ga maar eens zoeken waar er een top1toys zit. Desnoods stuur ik mijn ouders naar jouw dorp Estrys, dat is voor hen een kwartiertje.
  woensdag 10 november 2010 @ 12:35:29 #65
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88551032
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Komt die verdraaide krentenbol weer aan. Dat was ik en Senna was 8 maanden en we hadden andere afspraken. Klaar met die krentenbol, please.

Ik vind niet dat ik rigide ben, en zelfs al zou ik dat in de ogen van anderen wel zijn, dan hoeft dat toch veroordeeld te worden? net zo min als de mensen veroordeeld hoeven te worden die het anders doen?

Zien jullie, verkondigers van meer vrijheid en lossere teugels, nou echt niet dat jullie nu net zo hard bezig zijn om andere te veroordelen als dat jullie zelf niet veroordeeld willen worden :?

Ik ga me niet verdedigen met lijstjes en gevallen dat ik met de hand over mijn te strenge hart streek en Senna wel wat lekkers-dat-van-mij-nog-niet-hoeft gegeten heeft.

Sorbootje, wat leuk! Ik vond de Hoi waarmee ze je begroet 's morgens ook zo leuk O+
Ja, daar was ik toch nog even. :@

Ieder mag doen wat hem goeddunkt. En ik snap hélemaal waarom je de dingen doet zoals je ze doet. ik deed ze niet veel anders bijvoorbeeld.

Maar het is toch gek dat meerdere mensen aangeven dat ze zich niet meer vrij voelen om te zeggen wat hun kind precies eet? Dat ze dan het gevoel hebben ontaard te zijn, of dat hun kop afgebeten wordt?
Er is denk ik geen waarheid in deze. En ik snap heel goed dat het pijnlijk is als je gewezen wordt op zendingsdrang. ;)
Dus verkondig ik lekker losse teugels; zo is er weer ruimte gekomen in het topic voor ook een ander geluid. Want dat mag ook gehoord. en gezien, en gedaan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88551222
Ik snoep zelf ook wel eens wat, en Julian ziet dat dan en wil nu ook! Dan ga ik echt niet stiekem snoepen. Belangrijkste is dat er mate wordt gehouden.
Als kind snoepte ik ook, maar er waren gewoon afspraken over. Je niet volproppen dus. En dat doe ik nu nog steeds niet. En zo leer ik het Julian ook.

En als we uit eten gaan krijgt ie een fristi. We gaan hooguit een keer in de twee maanden uit eten, dus dan mag dat van mij best.
pi_88551246
hee, wij schijnen ook een top1toys te hebben hier in de stad. Weer wat geleerd. Dan ga ik die maar eens bellen. Thanks!
pi_88551274
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:35 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ja, daar was ik toch nog even. :@

Ieder mag doen wat hem goeddunkt. En ik snap hélemaal waarom je de dingen doet zoals je ze doet. ik deed ze niet veel anders bijvoorbeeld.

Maar het is toch gek dat meerdere mensen aangeven dat ze zich niet meer vrij voelen om te zeggen wat hun kind precies eet? Dat ze dan het gevoel hebben ontaard te zijn, of dat hun kop afgebeten wordt?
Er is denk ik geen waarheid in deze. En ik snap heel goed dat het pijnlijk is als je gewezen wordt op zendingsdrang. ;)
Dus verkondig ik lekker losse teugels; zo is er weer ruimte gekomen in het topic voor ook een ander geluid. Want dat mag ook gehoord. en gezien, en gedaan.
Ja, dan ga ik toch nog heel even antwoorden, want ik vind het dus wel heel naar dat al mijn posts eruit worden gehaald.

Ik heb niet gezegd en zal tegen niemand zeggen dat wat zijn/haar kind te eten krijgt, niet goed is. Behalve in gevallen als van die extreem dikke kinderen, maar dat is iets heel anders. Als er mensen zijn die niet durven zeggen wat ze hun kind geven, vind ik dat heel vervelend voor ze, maar voel ik mij niet aangesproken.
Als vertellen hoe je tegen dingen aankijkt gelijktstaat aan zendingsdrang, kun je het hele forum misschien beter meteen opdoeken.

En memmel: als het niet persoonlijk bedoeld is, moet je misschien geen persoonlijke opmerkingen maken.

Zo, en nu ben ik er helemaal klaar mee, met dit gezeik. Bah, zo gaat mijn plezier in posten ook wel weg, zeg...
  woensdag 10 november 2010 @ 12:44:11 #69
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88551299
Mefke, bij ToysXl verkopen ze 'm ook maar daar zie ik 'm nu even niet op de website staan. Woensel is Eindhoven toch? Daar zit ook een ToysXL!
A grand adventure has begun.
pi_88551338
Wat gaan jullie snel :o

*O* voor de poep van Amelie. Fijn dat er nu al resultaat lijkt te zijn, hopelijk zet het zich zo voort ^O^

Miss, ik kan op mijn werk geen filmpjes kijken, dus dat doe ik dan pas later thuis en dan vergeet ik vaak erop te reageren. Maar ik heb dat fimpje waar Senna aan het dansen is drie keer bekeken. Zo schattig! En vriend heeft hem ook gekeken en begon na 5 seconden over jullie boxen en dat jullie ook wel weten wat goed geluid is... mannen... ;)

Mefke, ik snijd de banaan in lange reepjes, dat gaat goed, dan eet ze ze hetzelfde als bijvoorbeeld een soepstengel. Hoewel, sinds een week eet ze met haar eigen vorkje en dat vindt ze helemaal de bom. Erg handig, want als ze niet wil eten, gaat hij toch helemaal op zodra ze met haar eigen vorkje in de weer mag. O+

En de eetdiscussies vind ik juist altijd erg interessant. Ik heb me voor ik Xeentje kreeg nooit verdiept in eten (eten en koken heb ik nooit leuk gevonden), en ik ben juist blij met de informatie die ik hier en elders opdoe. Zo heb ik besloten dat ik binnenkort amandelmelk ga maken en dat ik me eens ga verdiepen in zo'n sapcentrifuge.

Meimeltje, die kogelbaan willen wij ook gaan halen vrijdagavond :) En het houten keukentje ook O+ Xeentje is in tegenstelling tot vriend en ikzelf reuze geinteresseerd in koken. Als iemand in de keuken bezig is gaat ze er bij staan zitten kijken en wordt helemaal gelukkig als ze dan haar eigen (lege) plastic beker en lepel krijgt. En maar roeren... :D

Als het weer niet al te slecht is, willen we zaterdag naar de intocht van Sinterklaas. Ik ben er zelf nooit bijgeweest en het lijkt me superleuk. Verheug me er al weken op :@
En ik heb ook al een hele lijst kadootjes gemaakt die me leuk lijken voor Sinterklaas. Maar ik moet daar 1 van doorgeven op mijn werk en ik kan gewoon niet kiezen. Zoveel leuks O+
  woensdag 10 november 2010 @ 12:49:43 #71
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88551503
Heb niet helemaal mee kunnen lezen, maar even over de banaan:
Gewoon in een keer geven en dan zit ze als een kleine aap ervan te eten:

(Maar banaan is nu even uit the picture, totdat het poepen weer wat beter gaat)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 10 november 2010 @ 12:49:56 #72
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88551509
Wij vieren dit jaar ook nog sinterklaas met mijn familie, maar ik heb daar ook al een lijstje voor klaar. Vooral praktische dingen, zoals een regenjas/pak, skibroek, ed. Speelgoed koop ik dan zelf wel.
pi_88551570
Xenia: houten keukentje is ook erg leuk! Wij hebben er ook 1 voor Kyllian zn 2e verjaardag gegeven en daar speelt hij nog steeds mee. Dyon is er nu ook al weg van!
pi_88551614
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dan ga ik toch nog heel even antwoorden, want ik vind het dus wel heel naar dat al mijn posts eruit worden gehaald.

Ik heb niet gezegd en zal tegen niemand zeggen dat wat zijn/haar kind te eten krijgt, niet goed is. Behalve in gevallen als van die extreem dikke kinderen, maar dat is iets heel anders. Als er mensen zijn die niet durven zeggen wat ze hun kind geven, vind ik dat heel vervelend voor ze, maar voel ik mij niet aangesproken.
Als vertellen hoe je tegen dingen aankijkt gelijktstaat aan zendingsdrang, kun je het hele forum misschien beter meteen opdoeken.

En memmel: als het niet persoonlijk bedoeld is, moet je misschien geen persoonlijke opmerkingen maken.

Zo, en nu ben ik er helemaal klaar mee, met dit gezeik. Bah, zo gaat mijn plezier in posten ook wel weg, zeg...
Ik zit al de hele ochtend op mijn handen. Tjemig, het was gewoon een discussie over TE DIKKE KINDEREN. Niet onze kinderen, niet of je een goede of slechte moeder bent. En als je daar zendingsdrang in leest, dan is dat je eigen opvatting. Ja, ik had vragen over suikers in sap, maar heb al verklaard waarom. Laat iedereen toch gewoon zijn eigen ding doen, om zijn eigen redenen. En ja, daar mag best een discussie over gevoerd worden, maar om nou de hele discussie niet mee te voeren en dan uiteindelijk met een botte conclusie binnen te komen walsen is duidelijk niet mijn stijl.
Ik kan me alleen maar aansluiten bij Miss, de lol om de posten wordt er wel minder door.
(en voor er nou weer mensen over vallen: als we dan toch gaan indelen in slechte en goede moeders, dan zou ik zeker ingedeeld worden bij de slechte want mijn kind eet frietjes, een potjes en knijpfruit....)
pi_88551682
dat van banaan en niet poepen schijnt trouwens een fabeltje te zijn...banaan heeft veel vezels. Vraag me niet naar de details, die ken ik niet.
pi_88551686
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:51 schreef Meimeltje het volgende:
Xenia: houten keukentje is ook erg leuk! Wij hebben er ook 1 voor Kyllian zn 2e verjaardag gegeven en daar speelt hij nog steeds mee. Dyon is er nu ook al weg van!
Goed om te horen. Ik twijfelde een heel klein beetje omdat erbij staat vanaf drie jaar, maar ik denk toch dat ze hem al heel leuk zal vinden. En anders bewaar ik hem wel een tijdje op zolder.
  woensdag 10 november 2010 @ 12:55:23 #77
238474 Jeetjejom
pi_88551702
Mefke, slechte ontaarde moeder meldt zich dan ook!!!!
Ze heeft gisteren na het zwemmen zelfs een stukje snickers (2mm bij 2mm toch wel hoor) gehad, hoe slecht zijn wij dan!
En tja, diksap en vruchtensap is slechter dan water, maar volgens mij nog altijd net iets beter dan gewoon niet drinken, want water drinkt ze niet, ze spuugt het keihard weer uit...
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 10 november 2010 @ 12:56:58 #78
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88551759
Mefke, hier wordt banaan gewoon afgehapt. En ik zag dat je de thee liet afkoelen.. ik doe er altijd een beetje melk bij (dan slaat het minder snel aan in de fles) en dan een klein beetje koud water. Dan is t ook snel op de juiste temperatuur. Hoe vond Driekus het?

Jeetjejom :o :Y) _O- ^O^
pi_88551852
Hee, ik zie hier aardige rideetjes voor baby's zoals hierboven. Apart. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88551875
pi_88552226
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:55 schreef mefke79 het volgende:
dat van banaan en niet poepen schijnt trouwens een fabeltje te zijn...banaan heeft veel vezels. Vraag me niet naar de details, die ken ik niet.
Zei mijn huisarts ook, ik moest het vooral gewoon blijven geven, geen voedingsmiddelen gaan ontwijken, het is de bedoeling dat ze leert poepen op een normaal voedingspatroon, dus mét af en toe een banaan zeg maar. Er is geen reden om banaan volledig te mijden en alleen nog maar pruimen te geven volgens hem.
Maar then again, dat is een advies dat ik kreeg voor mijn specifieke situatie dus wie weet gaat die vlieger nie altijd op :)

ik geef banaan ook zo, in zn geheel, vindt ze leuk geloof ik. Maar dus wel zonder schil, de banaan gaat al schoon op, als ik met schil zou geven gaat die schil volgens mij ook schoon op :')

En over speelgoed, Amélie krijgt van ons de LP kerststal van de sint, omdat ik die leuk vindt vooral :P en ze was op het CB zo leuk in de weer met een pop, dat heb k aan mn moeder verteld en die heeft nu een pop gekocht voor haar voor de sint. Dus dat, verder weet ik het niet.

Voor kerst doen mn schoonouders meestal 1 groter kado en we willen daar graag een slee voor vragen, zo'n houten met zo'n rekje achterop zeg maar dat ze zelf erop kan blijven zitten. Moet t wel sneeuwen dit jaar, maar niet te vroeg anders zijn al die baggersleeën weer uitverkocht :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 november 2010 @ 13:14:23 #82
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88552370
Volgens mij verkochten ze die LP kerststal vorig jaar ook bij Blokker?!
Mijn doos van Bol.com is net bezorgd hoorde ik, dus ik ben weer binnen voor de Sint!
pi_88552417
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:00 schreef Xenia het volgende:
[ afbeelding ]
O+ Die ga ik ook proberen te scoren vrijdag O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88552434
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:14 schreef Memmel het volgende:
Volgens mij verkochten ze die LP kerststal vorig jaar ook bij Blokker?!
Mijn doos van Bol.com is net bezorgd hoorde ik, dus ik ben weer binnen voor de Sint!
klopt!

of althans, de mijne komt nu van de blokker. Mn moeder had er naar gevraagd aan een kassadame toen die dingen nog niet in de winkel stonden dus het zou zomaar kunnen dat ik er hier eentje heb die vorig jaar in de winkel stond.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88552670
Driekus vond de thee in een rietjesbeker vooral leuk om mee te spelen. Toen deksel eraf en zo drinken, dat was vooral leuk om alles ernaast te gieten. Toen dus nog maar even wat in een fles gedaan en daar heeft ie zowaar wat van gedronken. Zonder een vies gezicht te trekken overigens. Mooi, weten we dat ook weer. Het was trouwens groene thee met citroen, best een uitgesproken smaak, maar ja hij houdt van zuur dus dan doen we het maar.
  woensdag 10 november 2010 @ 13:21:08 #86
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88552683
Eigenlijk wil ik ook een LP kerststal. Maar gewoon omdat ik die leuk vind.
  woensdag 10 november 2010 @ 13:22:55 #87
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88552769
Morris drinkt nu echt gewoon uit een bekertje. Had ik op de creche ook al laten weten. Maar daar hadden ze hem gewoon weer een tuitbeker gegeven, Die hij dus vervolgens openschroefde om uit de beker te drinken. Met als gevolg dat hij drijfnat was, omdat het niet helemaal wilde lukken. :')
  woensdag 10 november 2010 @ 13:23:05 #88
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88552772
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:00 schreef Xenia het volgende:
[ afbeelding ]
:o

Waar koop je díe? O+

Kan zoiets voor een jongetje? Ja toch? Mijn broertje moet nog een cadeau voor Stef's verjaardag..
3!
pi_88552835
incantrix, tuurlijk kan dat voor een jongen. Je kan niet vroeg genoeg beginnen met een man leren koken, toch?
  woensdag 10 november 2010 @ 13:25:49 #90
95408 Incantrix
pi_88552906
:D

Mijn gedachte ;)

Ik dacht alleen meer aan die kleuren zeg maar, maar deze is echt zo blij! Die van de ikea vind ik zo saai :S
3!
pi_88553019
Mefke, Ivan is een echte banaanpropper. Ik had er toevallig net iets over geschreven in het Rapleytopic. Ik hanteer twee verschillende methodes. Eigenlijk vind ik dat hij gewoon zelf moet leren dat hij niet te veel in zijn mond moet stoppen i.v.m. verslikken, dus ik laat hem zijn gang gaan en hoop dat hij ervan leert. Ik zie het maar als oefenen.

Als het me te gortig wordt of als ik er zelf niet tegen kan dan pak ik het anders aan. Dan ga ik samen met hem eten en nemen we telkens samen een stukje, hij een stukje banaan en jij een stukje appel bijvoorbeeld. Eigenlijk probeer ik de situatie zo dus te vermijden door er op een positieve manier mee bezig te zijn. Wij doen het vaak samen in bad, banaan eten!
  woensdag 10 november 2010 @ 13:29:04 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88553058
Sasha en Oscar krijgen ook een keukentje van de Sint, tenzij het vilten speelhuis dat ik heb besteld dan al binnen is, dan krijgt Sasha het keukentje voor zijn verjaardag. :)
pi_88553089
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:23 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Waar koop je díe? O+

Kan zoiets voor een jongetje? Ja toch? Mijn broertje moet nog een cadeau voor Stef's verjaardag..
tuurlijk kan dat voor een jongetje :D :Y

oooooh BE heb je hem besteld? :o O+ O+ O+
welke is het geworden? *jaloers* :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88553156
quote:

Waar koop je díe? O+

Bij Karwei in de aanbieding a.s. vrijdagavond.
pi_88553163
quote:

[..]

Waar koop je díe? O+

Karwei! Ze hebben er nog meer leuke houten dingen. A.s. vrijdag van 18u tot 21u extra korting wegens Ladies Night ( :') )
pi_88553172
Vijf seconden te laat ;(
  woensdag 10 november 2010 @ 13:33:12 #97
95408 Incantrix
pi_88553243
Oh, dank jullie wel! Hummerdehum, ik heb vrijdagavond eigenlijk al een bios-afspraak.. Misschien mijn moeder maar inschakelen ofzo, hij is nog netjes geprijsd ook :) Nadeel van mijn moeder sturen: die is minder kritsch op de kwaliteit van speelgoed..

Naja, thnx dames :*
3!
pi_88553316
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:55 schreef mefke79 het volgende:
Huh? Dat hoor ik voor het eerst! Je hoort zo'n beetje overal dat banaan 'stopt'.
pi_88553319
Oh, Xenia: je moet wel weten dat een sapcentrifuge een apparaat is in de orde van broodbakmachine. Sommige mensen hebben er veel plezier van en zweren erbij, andere mensen gebruiken het een keer, vinden het te veel moeite en laten het verstoffen in een aanrechtkastje. Ik heb mijn broodbakmachine maar aan mijn schoonmoeder gegeven. :Y)
  woensdag 10 november 2010 @ 13:39:40 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88553532
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:29 schreef huuphuup het volgende:

[..]

tuurlijk kan dat voor een jongetje :D :Y

oooooh BE heb je hem besteld? :o O+ O+ O+
welke is het geworden? *jaloers* :+
:Y Way over de top en veel te duur, maar ik vond ze zo enorm gaaf. :Y :@

http://www.etsy.com/listi(...)card-table-playhouse
Met wat aanpassinkjes zoals een donkergrijze bovenkant (wat minder besmettelijk) en geen hartje op de deur enzo. ;)
Ze hoopte hem eind deze week of volgende week af te hebben. *O*
Vriendinnetje en ik hebben de zelfmaak-optie heel goed overwogen en berekend enzo en het zou nauwelijks goedkoper geweest zijn en of het dan ook zo mooi zou worden...

Zoals gezegd geeft ik hem het liefst met Sinterklaas aan beide kinderen en dan krijgt Sasha een keukentje voor zijn verjaardag (en ergens in het voorjaar/zomer een fietsje met trappers).

Verder heb ik dus een paar kleine dingetjes voor Sint voor Oscar, zo'n speelgoed fotocamera waarbij een poppetje omhoog springt (kruidvat) en een auto. Hij is gek van auto's en speelt bijv. meer met Sasha's LP garage dan hij ooit zelf deed. ;) :D
pi_88553540
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Huh? Dat hoor ik voor het eerst! Je hoort zo'n beetje overal dat banaan 'stopt'.
Ik wist er ook niet van, heb er indertijd een klein onderzoek naar gepleegd en mefke heeft gelijk: het is een fabeltje dat banaan verstoppend werkt. Net als andere fruitsoorten zitten er vezels in en vezels zijn oké! Er is wel een reden om mate te houden met banaan, want banaan staat redelijk hoog op de glycemische index voor een fruitsoort.
pi_88553576
Die garage in het Karwei krantje lijkt me wel wat voor Tyler. Vrijdag kijken of die er nog is. Zo niet, dan kijken we wel in de stad naar een andere.

Ik heb begrepen dat hij amper avondeten eet. In het begin wel snel een koekje, zo'n dubbele met spul ertussen omdat hij snel boos kan worden bij mijn ouders.Nu doen ze dat niet meer zo snel.
En veel taxi en vruchtensappen.
Nu heb ik uitgelegd dat ik dat niet verstandig vind de hele dag door, is ook niet goed voor zijn tanden.
  woensdag 10 november 2010 @ 13:40:36 #103
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88553583
Ow BE, hij is geweldig!!
pi_88553590
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, Xenia: je moet wel weten dat een sapcentrifuge een apparaat is in de orde van broodbakmachine. Sommige mensen hebben er veel plezier van en zweren erbij, andere mensen gebruiken het een keer, vinden het te veel moeite en laten het verstoffen in een aanrechtkastje. Ik heb mijn broodbakmachine maar aan mijn schoonmoeder gegeven. :Y)
Goed dat je het zegt. Mijn broodbakmachine staat al zeker drie jaar op zolder :Y)
Gekocht, 1 keer geprobeerd - ik kwam er tijdens het bakken achter dat ik geen eieren had en dacht dat brood vast ook wel zonder eieren gebakken kon worden... niet dus }:|
Eigenlijk kwam ik er al een beetje van terug toen je over het schoonmaken begon :@
Maar ik twijfel toch nog, want groente als sapje lijkt me dan wel weer heel goed. Misschien krijg ik zelf dan ook eens wat meer groente binnen :@
pi_88553605
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:22 schreef Memmel het volgende:
Morris drinkt nu echt gewoon uit een bekertje. Had ik op de creche ook al laten weten. Maar daar hadden ze hem gewoon weer een tuitbeker gegeven, Die hij dus vervolgens openschroefde om uit de beker te drinken. Met als gevolg dat hij drijfnat was, omdat het niet helemaal wilde lukken. :')
Helemaal niet aan gedacht maar Seb drinkt ook uit een gewone beker maar had vrijdag op het kdv ook een tuitbeker. waarschijnlijk met een reden. :D Zal het eens vragen. Net zoals alle kindjes los op het bankje zitten en Seb als enige in een tuigje vast, heeft ook een reden _O-
  woensdag 10 november 2010 @ 13:41:55 #106
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88553641
Ja, Morris moet ook in een tuigje! En hij klimt daar ook op de kast. Mag ook niet. Flauw he?
pi_88553770
BE wat mooi!

Hier komt de sint eerst in de stad en gaat dan door naar onze wijk. Dus gaan we hier in de wijk kijken. Ik heb voor allebei al heel wat sintcadeautjes, ook wat voor in de schoen.
pi_88553911
Broodbakmachine en sapcentrifuge zou ik beiden wel willen, maar heb ik niet wegens ruimtegebrek. Ik kan ze gewoonweg nergens opbergen, helaas.

Mooi dat huisje BE O+

Dat keukentje is ook leuk. Senna had zich vrijdag kennelijk heel erg goed vermaakt op de peutergroep met het keukentje, dus het is hier ook een optie voor Sinterklaas.
pi_88554006
Zo de kust is weer veilig hier

Vanmorgen even op visite bij een vriendin met een baby, en Lars vond dat uiteraard weer erg boeiend, en mepte de baby op zijn neus :{ Hij doet het bij mij ook steeds, en ik zeg wel standaard NEE en dat het zeer doet enzo, maar mijn kleine boefje moet dan alleen maar lachen. Ze hebben ook echt geen idee he...
Maar die vriendin keek zo boos naar Lars en naar mij.... :{w dat voelde echt heel vervelend....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88554110
Ooooh BE O+ O+ hij is echt geniaal O+
Superleuk! En dat gietertje enzo kan er dan ook af?

geweldig O+
ik snap precies wat je bedoelt over dat zelf maken, de prijs is niet zo absurd als je nagaat wat er aan stof en zulks ingaat. Tuurlijk zijn er goedkopere maak-opties maar vraag is of ie dna net zo leuk wordt. Ik wil het wel ooit nog eens doen maar das dan meer om mezelf bezig te houden hahaha

Heb je dat ene speelkleed gezien trouwens van dat weblog-mevrouwke met een Oscar?
*ff linkje zoeken*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88554141
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:40 schreef Xenia het volgende:

Eigenlijk kwam ik er al een beetje van terug toen je over het schoonmaken begon :@
Maar ik twijfel toch nog, want groente als sapje lijkt me dan wel weer heel goed. Misschien krijg ik zelf dan ook eens wat meer groente binnen :@
Het nadeel van een sapcentrifuge is dat je de schil van fruitsoorten moet halen waarvan je de schil niet kunt eten, bijvoorbeeld sinaasappelen. Mijn apparaat werkt verder heel soepeltjes. Ik haal er 4 onderdelen vanaf waarvan 2 grote, moet de restanten weggooien en kan de onderdelen afspoelen en laten drogen op het aanrecht. Ik zou de onderdelen ook in de vaatwasmachine kunnen doen maar die staat dan wel meteen vol.

Het kost al met al dus best wel wat moeite. Maar de sapjes zijn wel waanzinnig lekker! En zoals ik al zei, ik houd niet zo van groentes maar de groentesapjes zijn heerlijk!
pi_88554182
Julian heeft ook nog wel eens dat ie z'n handjes laat wapperen. Vorige maand sloeg ie het dochtertje van een vriendin in haar gezicht toen ze hem een kusje wilde geven.
Niet leuk nee.
  woensdag 10 november 2010 @ 13:54:12 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88554334
Gietertje weet ik niet Huup, maar appeltjes wel bijvoorbeeld.
Ik had eerst een andere op het oog, maar heb toch voor een neutralere gekozen, deze past in elk fantasiespel zeg maar. ;)

Speelkleed? Wiewatwaar?
pi_88554505
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:46 schreef miss_sly het volgende:
Broodbakmachine en sapcentrifuge zou ik beiden wel willen, maar heb ik niet wegens ruimtegebrek. Ik kan ze gewoonweg nergens opbergen, helaas.

Mooi dat huisje BE O+

Dat keukentje is ook leuk. Senna had zich vrijdag kennelijk heel erg goed vermaakt op de peutergroep met het keukentje, dus het is hier ook een optie voor Sinterklaas.
Mijn broodbakmachine staat gewoon op de grond in de keuken. Opbergruimte heb ik er ook niet voor :N .
pi_88554603
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
Gietertje weet ik niet Huup, maar appeltjes wel bijvoorbeeld.
Ik had eerst een andere op het oog, maar heb toch voor een neutralere gekozen, deze past in elk fantasiespel zeg maar. ;)

Speelkleed? Wiewatwaar?
Ja hiero, bijna onmogelijk om zelf te maken, maar ooooh O+ om bij te kwijlen wel leuk :+

Oscar's car playmat

En hij had een auto-feestje. Ik vind vooral die krijtjes echt geniaal :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88554610
Nu was ik ook wel nieuwsgierig naar het huisje van BE. die is echt leuk zeg!!!!
En een keukentje kan zeker wel voor een jongentje!
Meike heeft er eentje, maar sinds Lars staat is hij er niet meer bij weg te slaan
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88554650
Ik gebruik mijn broodbakmachine alleen om het deeg te kneden en te laten rijzen. Bakken doe ik in de oven, veel lekkerder! (en mooier)

Ik ben trouwens iemand die alle apparaten ook echt gebruikt. Is vrij zeldzaam geloof ik :D Met de kinderen ijs maken met de ijsmachine, samen verse pasta maken dat soort dingen. Da's echt mijn ding met de kinderen van B. en ik hoop dat I. dat ook leuk gaat vinden.

Tot nu toe weinig interesse :P... hoewel, opeten doet ze graag
pi_88554664
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Mijn broodbakmachine staat gewoon op de grond in de keuken. Opbergruimte heb ik er ook niet voor :N .
haha, zelfs op de grond gaat hier niet lukken :D
Ja, midden in de kamer, maar dat lijkt me niet optimaal :P

Mochten we gaan verhuizen, dan komt er een, en een sapcentrifuge :Y
pi_88554697
Ik wil nog een luxe expressoapparaat, eigenlijk.
pi_88554725
Oh wacht, dit is het dreumestopic.
pi_88554731
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Gebruik je hem wel eens? Ik vind dat het brood zo snel oud smaakt, en ik vind het eigenlijk alleen lekker als het vers is. Ook invriezen bevalt me niet goed.
pi_88554771
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh wacht, dit is het dreumestopic.
Alsof je niet af en toe vreselijk aan een kopje espresso toe bent met zo'n dreumes!
pi_88554788
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:01 schreef Sorbootje het volgende:
Ik gebruik mijn broodbakmachine alleen om het deeg te kneden en te laten rijzen. Bakken doe ik in de oven, veel lekkerder! (en mooier)

Ik ben trouwens iemand die alle apparaten ook echt gebruikt. Is vrij zeldzaam geloof ik :D Met de kinderen ijs maken met de ijsmachine, samen verse pasta maken dat soort dingen. Da's echt mijn ding met de kinderen van B. en ik hoop dat I. dat ook leuk gaat vinden.

Tot nu toe weinig interesse :P... hoewel, opeten doet ze graag
Ow dat kan ook nog natuurlijk, in de oven bakken. Maar deeg kneden is wel een heel gedoe met de hand natuurlijk. Lijkt me idd leuk om te doen met Senna als ze wat groter is. Of koekjes bakken, sapjes maken, pasta maken. Ik zal mijn pastamachine ook weer eens uit de kast plukken!
  woensdag 10 november 2010 @ 14:04:36 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88554817
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:59 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ja hiero, bijna onmogelijk om zelf te maken, maar ooooh O+ om bij te kwijlen wel leuk :+

Oscar's car playmat

En hij had een auto-feestje. Ik vind vooral die krijtjes echt geniaal :D
Echt te gaaf! :Y O+
Maar dan moet je gewoon heel veel restjes stof hebben liggen, dan is het wel te doen. Je moet niet om die reden gaan kopen zeg maar.
pi_88554824
Kunnen we niet een keer een kookworkshop bij jou thuis doen, Sorbo?
pi_88554883
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gebruik je hem wel eens? Ik vind dat het brood zo snel oud smaakt, en ik vind het eigenlijk alleen lekker als het vers is. Ook invriezen bevalt me niet goed.
Elk weekend :Y . En ik vries wel in. Maar ik heb niet zo'n kritische smaak of verfijnd, of hoe zeg je dat :') .
pi_88554890
Mijn schoonvader heeft ook een broodbakmachine. Was er destijds lyrisch over. En wat ik toen al zei tegen hem gebeurde ook: twee keer gebruikt en het ding staat in de kast.

Mijn moeder heeft wel zoveel restjes stof :Y Maar ik denk dat Seb dat kleed niks aan zal vinden, die laat zich niet op een kleedje zetten met zijn auto's :P Ik wil wel iets van een opberzak maken voor kleine speelgoedjes.
pi_88554913
Och, lekker kneden is ook gewoon fijn om te doen hoor Miss. Ik voel me altijd helemaal oer als ik brood maak. En dan zo'n mooie inkeping op het brood...hmmm

Echt ik hoop zo dat ik mijn kook- en bakenthousiasme over kan brengen op Isabeau

(bakken we een Isabreaudje)
  woensdag 10 november 2010 @ 14:07:43 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88554954
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Echt te gaaf! :Y O+
Maar dan moet je gewoon heel veel restjes stof hebben liggen, dan is het wel te doen. Je moet niet om die reden gaan kopen zeg maar.
Die krijtjes zijn briljant! :o _O_ Echt een superidee zeg! Kan idd met van alles gedaan worden! :Y _O_
pi_88554965
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:06 schreef Sorbootje het volgende:
Och, lekker kneden is ook gewoon fijn om te doen hoor Miss. Ik voel me altijd helemaal oer als ik brood maak. En dan zo'n mooie inkeping op het brood...hmmm

Echt ik hoop zo dat ik mijn kook- en bakenthousiasme over kan brengen op Isabeau

(bakken we een Isabreaudje)
Mijn dochter vind niks leuker dan cakejes bakken (volgens omaomaomaoma's recept uiteraard), en waarom? Omdat ze dan zelf de eieren kapot mag meppen en erin gooien :+ .
pi_88554979
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:04 schreef Claudia_x het volgende:
Kunnen we niet een keer een kookworkshop bij jou thuis doen, Sorbo?
Dat durf ik helemaal niet. Gewoon lekker komen eten :D
  woensdag 10 november 2010 @ 14:10:15 #132
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88555046
Als ik die site van Jill zie, wil ik het liefst per direct mijn baan opzeggen en heel de dag met Morris en Anna gaan freubelen!
pi_88555051
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die krijtjes zijn briljant! :o _O_ Echt een superidee zeg! Kan idd met van alles gedaan worden! :Y _O_
:D quote/edit :+ :P

ja ze had ook ooit ergens een post waarin ze dat met restjes krijtjes had gedaan, van die frutjes die eigenlijk te klein zijn geworden. En dan in zijn ster-vormige ijsblokjesdinges gieten. Bij ikea hebben ze die oa.
Ik vond het zo'n leuk idee <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88555086
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:08 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat durf ik helemaal niet. Gewoon lekker komen eten :D
Dat beschouw ik als een uitnodiging. *O*
pi_88555092
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:10 schreef Memmel het volgende:
Als ik die site van Jill zie, wil ik het liefst per direct mijn baan opzeggen en heel de dag met Morris en Anna gaan freubelen!
erg hè?
en dan maak ik weer iets en ben ik weer hop terug in de realiteit. :D

net als met van die kung-fu films ofzo, of tomb-raiderfilms. Ik voel me altijd heel flexibel en sportief na zo'n film. Maar als je dan opstaat van de bank is t weer voorbij :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88555164
Dat lijkt me echt zo leuk, samen koken of bakken. Vanaf welke leeftijd kun je ze iets mee laten doen en kunnen ze dat ook leuk vinden?
pi_88555185
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef miss_sly het volgende:
Dat lijkt me echt zo leuk, samen koken of bakken. Vanaf welke leeftijd kun je ze iets mee laten doen en kunnen ze dat ook leuk vinden?
Mijn dochter doet bijna alles al zelf met cakejes bakken en die is 2,5 jaar oud.
pi_88555272
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Mijn dochter doet bijna alles al zelf met cakejes bakken en die is 2,5 jaar oud.
Ow, volgend jaar winter dus *O*
Dat duurt nog lang -O-
pi_88555369
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat duurt nog lang -O-
De enige manier om ervoor te zorgen dat ze met 2,5 jaar bjna alles zelf kunnen, is al vroeg beginnen met oefenen :P .
pi_88555386
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat duurt nog lang -O-
Je kan het nu ook doen met haar, maar ik weet niet of je daar erg blij van gaat worden :+
Seb kookt soms mee, die staat dan op een stoel en krijgt een pannetje met water op het aanrecht en een pollepel O+
pi_88555407
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

De enige manier om ervoor te zorgen dat ze met 2,5 jaar bjna alles zelf kunnen, is al vroeg beginnen met oefenen :P .
hehe, ja, maar hoe pak je zoiets aan dan?
Ik bedoel: ik hoef haar nu nog niet met eieren aan de slag te laten gaan, denk ik, dat wordt een enorme puinhoop :D Hoe laat je ze in het begin helpen?
pi_88555426
Je bent welkom hoor Claudia!

Miss, ik denk dat je snel genoeg merkt of ze interesse heeft en of ze al echt iets kan doen. Kleintjes kunnen al apetrots zijn als ze een schep meel in de kom mogen doen oid.
pi_88555430
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je kan het nu ook doen met haar, maar ik weet niet of je daar erg blij van gaat worden :+
Seb kookt soms mee, die staat dan op een stoel en krijgt een pannetje met water op het aanrecht en een pollepel O+
Dat spelen met echt water is hier echt het favoriete spel van mijn dochter. En als ik spaghetti overheb, krijgt ze ook altijd wat om mee te spelen ^O^
pi_88555493
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:19 schreef Sorbootje het volgende:
Miss, ik denk dat je snel genoeg merkt of ze interesse heeft en of ze al echt iets kan doen. Kleintjes kunnen al apetrots zijn als ze een schep meel in de kom mogen doen oid.
Ja, precies. Ik laat Ivan bijvoorbeeld zijn bordjes uit de vaatwasser pakken, was in de wasmand gooien, dat soort dingen. Aim low, zeg maar. :+ En Senna kan natuurlijk al veel meer.
pi_88555501
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

hehe, ja, maar hoe pak je zoiets aan dan?
Ik bedoel: ik hoef haar nu nog niet met eieren aan de slag te laten gaan, denk ik, dat wordt een enorme puinhoop :D Hoe laat je ze in het begin helpen?
1: Alles wat je in maatbeker hebt afgemeten door haar in de kom laten doen.
2: Samen de mixer vasthouden.
3: Samen in de cakebakjes doen.
4: samen de eieren klutsen.

En dan langzaam dingetjes door haar laten doen. Maar een romelte wordt het nogsteeds hoor, dus daar moet je wel een beetje tegenkunnen :X .
pi_88555535
Amélie zit meestal op de grond in de keuken met een bakje met iets. Ene keer cherrytomaatjes, andere keer komkommer ofzo.

In t bakje, eruit, er weer in, bakje ondersteboven, weer in het bakje, hapje voor Amélie, hapje voor het keukenkastje, enz enz :D
ik vind het wel gezellig. Als ze ietsjes groter is dan misschien een keer koekjes bakken.

Of bananenflappen net als Yppy en Anna :D O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88555759
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies. Ik laat Ivan bijvoorbeeld zijn bordjes uit de vaatwasser pakken, was in de wasmand gooien, dat soort dingen. Aim low, zeg maar. :+ En Senna kan natuurlijk al veel meer.
Ze denkt de tafel mee, haalt placemets enzo, heel schattig O+
Maar ik zal eens een regenachtige zaterdagmiddag (die komen er nu vast aan, helaas) lekker met haar wat gaan bakken ofzo :Y
  woensdag 10 november 2010 @ 14:28:07 #148
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88555762
Oh, Beisan helpt me hier al regelmatig, aardappels schillen bijvoorbeeld, mag zij de aardappels in het vergiet leggen. Serieuze taak, en gaat heel goed. Ze kan met maken van cakes ook heel goed even roeren, rozijntjes erin doen, ze mag ook rozijntjes proeven en hoe nuttelozer haar inbreng is, deste interessanter ze het vindt :) Ook mag ze het lichtje van de oven aandoen, ook een belangrijke taak.

Ik liet vroeger, toen ik nog een substituut mama was voor kinderen van mijn vriendin, een 2 jarige altijd tomaat snijden. Nu was het mesje een smeermesje voor peuters, en de tomaat was moes, hij was er altijd reuze trots op. Hij was toen net 2 denk ik.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88555790
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

1: Alles wat je in maatbeker hebt afgemeten door haar in de kom laten doen.
2: Samen de mixer vasthouden.
3: Samen in de cakebakjes doen.
4: samen de eieren klutsen.

En dan langzaam dingetjes door haar laten doen. Maar een romelte wordt het nogsteeds hoor, dus daar moet je wel een beetje tegenkunnen :X .
Ow, rommel maak ik me niet druk om, hoor, daar kan ik prima tegen.

*Handleiding opslaat :P
pi_88555811
Het hendeltje van het espressoapparaat (daaristieweer Groofs) overhalen is ook serious business!
pi_88555861
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:29 schreef Sorbootje het volgende:
Het hendeltje van het espressoapparaat (daaristieweer Groofs) overhalen is ook serious business!
Mijn dochter kan ook met de senseo een kopje koffie voor me zetten, geheel zelfstandig :Y (met een strenge en wakende moeder aan haar zjde uiteraard ;) ).

Ik ben even wat kind-kook-foto-s aan het uploaden... :P
pi_88555874
Oh ja leuk Groofs!
pi_88555926
Leuk groofs O+

Ja, ik zal Senna ook eens op knopjes gaan laten drukken, idd! En we moeten even naar de Ikea om zo'n trapkrukje te halen. Mijn ouders hebben dat, en dat is echt ideaal!
pi_88556013
... en weer weg...

[ Bericht 97% gewijzigd door groofskendezoveelste op 10-11-2010 21:07:05 ]
pi_88556101
Groofs O+ ik ga ervan rammelen....dat Senna maar gauw nog ietsje groter mag worden O+
  woensdag 10 november 2010 @ 14:41:17 #156
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88556155
Miss, cakejes of koekjes decoreren was hier favoriet. Anna was volgens mij anderhalf toen ze de taart voor haar vader voorzag van allerhande strooisels.

Aardappels wassen is ook leuk

Huup, flexibel en gespierd na een vechtfilm. Wahaha.
pi_88556181
Geweldige foto's, Groofsken! Ik vind vooral die vierde leuk, heerlijk zootje!

Arme Ssserpente.
pi_88556209
Wat is er met Sserpente?
pi_88556236
Ssserptente? Waar? Mis ik iets?
  woensdag 10 november 2010 @ 14:44:52 #160
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88556285
Ik kan de foto's nu niet zien, Groofsken, dus ik hoop dat ze er nog staan als ik vanavond thuis kom.

Bram heeft mij eergisteren geholpen met koken, hij zat op mijn rug in de MeiTai, en heeft me het pakje aardappelpuree e.d. aangegeven. Ik vond het heel gezellig, binnenkort maar eens laten helpen met cakejes versieren.
pi_88556305
Ssserpente kan toch slecht tegen troep?
pi_88556321
Ow haha, op die manier :D

Ja, klopt, die kan daar niet zo goed tegen, geloof ik :D
pi_88556332
Er lag alleen maar wat meel op de grond. Echt, twee minuten stofzuigen en je zag er niks meer van O-) .
pi_88556366
En R. ligt er ook zo vrolijk bij. Ze hebben echt contact met elkaar, bijzonder om te zien.
pi_88556393
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
En R. ligt er ook zo vrolijk bij. Ze hebben echt contact met elkaar, bijzonder om te zien.
Nog even Claudia, nog even. O+
pi_88556408
o, dan moet Ssserpente hier nu even niet binnenwandelen, is verstandig.
pi_88556456
Zo lief die foto's!
pi_88556554
Ik krijg zelf ook weer zin om wat te koken/ bakken met haar.
  woensdag 10 november 2010 @ 15:03:16 #169
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88556989
Awww wat een lieve foto's !!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88557129
Groof O+ O+
pi_88557236
Ik weet het al, we krijgen zondag bezoek met drie kinderen, dus dan gaan we maar eens zandkoekjes bakken ^O^ (met de kindjes, niet voor de kindjes). En dan zelf poppetjes maken enzo :Y . Dat heb ik nog niet met S gedaan.
pi_88557462
Voor de voedingskenners hier, kan ik suiker in een bakrecept gewoon vervangen door witte basterdsuiker? Voor cakejes gebruik ik altijd witte basterdsuiker, dus dat heb ik al in huis.
pi_88558158
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Voor de voedingskenners hier, kan ik suiker in een bakrecept gewoon vervangen door witte basterdsuiker? Voor cakejes gebruik ik altijd witte basterdsuiker, dus dat heb ik al in huis.
Ja hoor, volgens mij kan dat prima!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88558197
Die pizza vind ik trouwens een heel goed idee!
We hebben laatst voor het eerst pizza op, en Senna vond dat wel wat, geloof ik. Ze roept tenminste regelmatig 'pita' als we gaan eten :D
pi_88558571
Oh Groof wat heerlijk O+
Ik kan niet wachten om met Rienk koekjes te bakken. Dat kan ik me nog zo goed van toen ik klein was herinneren, met mijn moeder cakes en koekjes bakken :Y) (en dan vooral het deeg uitslikken :9~ )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 10 november 2010 @ 15:50:31 #176
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88558895
Groof, kan prima, is zelfs nog fijner dan kristalsuiker
  woensdag 10 november 2010 @ 16:02:04 #177
238474 Jeetjejom
pi_88559319
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wist er ook niet van, heb er indertijd een klein onderzoek naar gepleegd en mefke heeft gelijk: het is een fabeltje dat banaan verstoppend werkt. Net als andere fruitsoorten zitten er vezels in en vezels zijn oké! Er is wel een reden om mate te houden met banaan, want banaan staat redelijk hoog op de glycemische index voor een fruitsoort.
Lees dadelijk bij, maar wat fijn dat we Claudia hebben die alles uitzoekt! _O_ Maar Jorja heeft graag een banaantje, dus dan krijgt ze er gewoon weer 1x per week een. (Wil er eigenlijk een sport van maken om iedere dag een andere fruitsoort te gaan geven)
Jouw warmte is genoeg
pi_88559417
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:02 schreef Jeetjejom het volgende:

[..]

Lees dadelijk bij, maar wat fijn dat we Claudia hebben die alles uitzoekt! _O_ Maar Jorja heeft graag een banaantje, dus dan krijgt ze er gewoon weer 1x per week een. (Wil er eigenlijk een sport van maken om iedere dag een andere fruitsoort te gaan geven)
Wat ik vaak doe is een schaaltje maken met bijvorobeeld 3 soorten fruit. Fruit kun je (in een plasatic zakje op de fruitschaal) best een paar dagen bewaren. Senna is ook gek op banaan, maar iedere dag een hele vind ik ook wat veel, dus doe ik vaak ene halve of 1/3 banaan en dan iets van een mandarijn en een stuk peer, of wat frambozen of druiven of appel of mango of wat dan ook. Zo'n schaaltje geniet ze dan ook echt van :Y
  woensdag 10 november 2010 @ 16:08:10 #179
238474 Jeetjejom
pi_88559525
Die foto's!!!! O+ O+ O+ O+

En Miss_sly, ik merk dat Jorja dol is op dingen die ze zelf geheel op kan eten, zoals mandarijntjes, rode bessen, aardbeien en druiven. Gewoon het principe dat ze ons niet nodig heeft om ze in stukken te snijden (dat wij de mandarijn schillen, weet ze volgens mij niet. Mandarijntjes zijn voor Jorja gewoon zonder schil :) )
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 10 november 2010 @ 16:16:14 #180
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88559820
Voor Bram zijn mandarijntjes ook zonder schil en druiven door de helft 8-)
pi_88560501
goh..mijn kind slaapt al sinds half drie. Ik weet niet wat ik meemaak. Ik ben bijna geneigd te gaan kijken of ie het nog wel doet....Volgens mij was ie moe. Wel onhandig, dat wordt geen nieuwe schoenen vandaag. Ach, dat doen we dan zaterdag maar.
  woensdag 10 november 2010 @ 16:40:00 #182
238474 Jeetjejom
pi_88560773
Mefke, geniet ervan zolang het kan!
Jorja slaapt nu ook nog maar 1x per dag en hoe egoïstisch het ook klinkt, ik haal haar bij mijn moeder op als ik terugkom van het werk om half 1 en kan haar om half 2 weer erin gooien en dan heb ik lekker tot 4 uur de tijd voor mezelf. Huis een beetje aan kant brengen en dan lekker op de bank wat fokken ofzow.
En dan is ze 's avonds ook weer lekker lang wakker zodat we ook nog daar iets aan hebben.
Jouw warmte is genoeg
pi_88561009
dat is het dus, Driekus is aan het experimenteren met 1 slaapje. Ik vind alles best. Het zat alleen niet echt in mijn planning zeg maar.
  woensdag 10 november 2010 @ 16:48:08 #184
238474 Jeetjejom
pi_88561149
Houdt Driekus zich normaal dan wel aan jouw planning? ;)
Jouw warmte is genoeg
pi_88561212
nou, nee dat niet. Maar als ie twee keer slaapt, dan slaapt ie tussen 11 en 12 (ongeveer) en ergens tussen 3 en 4. Daar valt prima om heen te plannen.
pi_88562298
Wij hebben dit keukentje en echt enorm veel plezier mee gehad (en nog steeds ;)):

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 10-11-2010 17:26:23 ]
pi_88562967
ooohh meimel wat is dat een ontzettend leuk keukentje!!!
tis dat wij niet zoveel ruimte hebben, ik zou ook graag tzt een keukentje of een winkeltje voor Evie hebben... O+

en Groofs; wat een heerlijke foto's!! ik krijg ook spontaan zin om zulke dingen met Evie te doen... nog even geduld hebben dus.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88563364
Ik vind hm ook erg leuk, maar wil eigenlijk nu toch liever die Ikea keuken, lekker neutraal. Kijk nu al zolang tegen het kleurige keukentje aan hihi. Deze zetten we dan wel op Marktplaats ofzo.
pi_88563392
We hadden het toch onlangs over dat kinderen meer begrijpen dan je denkt? Ik zei net tegen Isabeau: waar is je auto en ze kruipt als een speer naar haar hello kitty auto ( :') )

Ik heb het nóóit met haar over auto's en lief ook niet. Was gewoon weer even zo'n momentje..
pi_88563447
Ok, dweil mij maar op. Ze kroop net naar haar LP boerderij: "Boe-jij Boe-jij!"

:D :D
pi_88563802
Sorbo! Isabeau gaat echt als een speer. Hoef ik hier niet te proberen hoor!

Hij is wakker. Nou ja, ik heb em wakker gemaakt. Na dik 3 uur slapen. Ik vermoed nu helemaal dat ie aan het groeien is. Dat patroon herken ik nu: weekje onverzadigbaar zijn, dikker koppie krijgen, slapen, slapen, slapen en dan ineens langer zijn.

Ik vind die Ikeakeuken ook zoooo leuk!
  woensdag 10 november 2010 @ 18:02:12 #192
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88563868
quote:
Op woensdag 10 november 2010 17:59 schreef mefke79 het volgende:
Sorbo! Isabeau gaat echt als een speer. Hoef ik hier niet te proberen hoor!

Hij is wakker. Nou ja, ik heb em wakker gemaakt. Na dik 3 uur slapen. Ik vermoed nu helemaal dat ie aan het groeien is. Dat patroon herken ik nu: weekje onverzadigbaar zijn, dikker koppie krijgen, slapen, slapen, slapen en dan ineens langer zijn.

Ik vind die Ikeakeuken ook zoooo leuk!
Ja! Dat dikkere koppie!! Grappig, niemand zag dat ooit, maar nu zeg jij het!
pi_88564019
nou ja, Memmel, ik heb het ook alleen ontdekt door naar foto's te kijken. Dan keek je foto's van een week ervoor terug en dan dacht je: dik koppie! Terwijl je dan ook net een groter maat kleding nodig had. En het is hier ook makkelijk te spotten omdat Driekus van zichzelf juist helemaal geen dik koppie heeft.
pi_88564178
Verrek, nu je het zegt :D
idd echt zo'n patroontje.
Amélie staat alweer een tijdje 'stil' qua groei maar dat bollere toetje dan is me idd wel eens opgevallen, zo ineens trekt dat je oog dan :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 november 2010 @ 19:50:33 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88567955
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn zandkoekjes recept spreekt juist van basterdsuiker ipv gewone suiker. :Y

Koekjes bakken doen we hier regelmatig, alleen ze zijn zo vreselijk lekker... :X :X :D
Leuk met van die vormpjes, Sasha vind het prachtig. :Y Oscar doet nog niet echt mee...
pi_88568081
Tahnks voor alle reacties ^O^ . Dan hoef ik er niet meer voor naar de winkel. Dit wordt de eerste keer koekjes bakken hier, ik ben heel benieuwd.
pi_88571259
Beebie! O+
pi_88571401
Kobus O+ .
pi_88571410
Kobus wat knap :D Hij bladert gewoon naar de pagina met de baby! :D

Timo weigert trouwens koeien in boekjes aan te wijzen :P Als ik vraag waar de koe is wijst hij steevast geheel willekeurig iets anders aan, terwijl hij bij nagenoeg alle andere dingen die ik vraag wel het juiste aanwijst.
pi_88571531
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:06 schreef Chan het volgende:
Kobus wat knap :D Hij bladert gewoon naar de pagina met de baby! :D

Timo weigert trouwens koeien in boekjes aan te wijzen :P Als ik vraag waar de koe is wijst hij steevast geheel willekeurig iets anders aan, terwijl hij bij nagenoeg alle andere dingen die ik vraag wel het juiste aanwijst.
Heel nonchalant en dan zelf aangenaam verrast :o volgens mij.
pi_88571833
Ko :D O+ wat knap!!

beebíe haha die intonatie is keischattig <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 november 2010 @ 21:16:27 #202
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88571895
Kobus, haha! Goed zo!

Die keukentjes O+ maar, dat is toch echt een meisjesding? Toch? O-)
pi_88571907
Wat klinkt dat lief, beebiee :D
Kan nu niet meer wachten tot er hier echte woordjes gaan komen :P
  woensdag 10 november 2010 @ 21:49:51 #204
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88573516
Zeg dames :{ Hoe komt het dat jullie zoveel in 2 dagen gepost hebben? (1 1/2 topic) Heb geen tijd om helemaal bij te lezen, dus hoor graag van jullie wat ik gemist heb...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_88573863
Kobus, beebie O+ O+
pi_88574045
Oh, ik heb er nog eentje. Ik vind het zo leuk.

Met zijn spelotheek-vormen-herrieding.

Marie, lees maar niet terug, het is niet heel mooi. ;)

Mikoxx, wij willen ook een keukentje voor Ko hoor, twijfel nog tussen zelf maken en kopen. We hebben niet zoveel ruimte.
pi_88574181
Haha, is dat hele eerste niet weten nou show? Lief, dat klappen en kijken naar jou O+ .
pi_88574255
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:16 schreef mikoxx het volgende:
Die keukentjes O+ maar, dat is toch echt een meisjesding? Toch? O-)
Het ligt er misschien aan wat voor jongens je hebt, maar de mijne vinden het echt super! Kyllian heeft van al zn speelgoed echt het meeste daarmee gespeeld. Ook heel leuk als er vriendjes/ vriendinnetjes komen spelen, ze gaan allemaal altijd gelijk op het keukentje af :) Samen kokkerelen voor de mama's :P Ik heb al heel wat eitjes, soep en pannenkoeken gegeten!
pi_88574332
Nou, ik weet niet hoor. Ik ken een heel druk, zeer jongensachtig jongetje en die vind het heerlijk om met z'n keukentje te spelen. :Y

Koks zijn toch ook meestal mannen :P .
pi_88574470
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, is dat hele eerste niet weten nou show? Lief, dat klappen en kijken naar jou O+ .
Ik weet eigenlijk niet of het show is, maar die vormen heeft hij lang mee lopen stoeien, hij begint het nu door te krijgen. Ik vind dat klappen zo lief!
pi_88574485
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:59 schreef oeke het volgende:
Oh, ik heb er nog eentje. Ik vind het zo leuk.
[ link | afbeelding ]
Met zijn spelotheek-vormen-herrieding.

Marie, lees maar niet terug, het is niet heel mooi. ;)

Mikoxx, wij willen ook een keukentje voor Ko hoor, twijfel nog tussen zelf maken en kopen. We hebben niet zoveel ruimte.
P_iglet heeft ooit voor Pepijn een soort stoffen keukentje gemaakt herinner ik me. Ik weet niet helemaal zeker hoe het zat, misschien is het terug te zoeken nog ergens maar misschien is dat een optie voor bij jullie? Op te ruimen als het nodig is en tóch een keukentje O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88574552
Kobus O+ O+ Wat een enorm schattige uitspraak en dat stemmetje!

Die keukentjes zijn super leuk! Vooral die van Meimeltje vind ik heel mooi.

Ik vind het lastig te bedenken wat we Niels voor Sinterklaas kunnen geven, hij is net jarig geweest en ik vind dat hij al zoveel heeft. Met duplo kan hij nog niet zoveel, Little People ken ik niet eigenlijk. Misschien koop ik wel een mooi prentenboek.

Wat doen jullie je kinderen aan hun voetjes op de fiets? Niels had ijskoude voeten toen we terugkwamen van de markt vanmiddag :{ Hij had katoenen sokjes in zijn bobuxjes, was verder wel goed warm gekleed en had beenwarmers aan. Wollen sokken passen niet in de slofjes.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88574597
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou, ik weet niet hoor. Ik ken een heel druk, zeer jongensachtig jongetje en die vind het heerlijk om met z'n keukentje te spelen. :Y

Koks zijn toch ook meestal mannen :P .
Mij hoor je niet zeggen dat het niets voor drukke zeer jongensachtige jongetjes is hoor :P Of was het geen reactie op mij? ;)
pi_88574662
Haha Huup, daar denk ik vaak aan. Dat is best een optie ja.
Deze vind ik ook leuk en die is inklapbaar. En maar 28,95! ;)
pi_88574677
Oh en Groofsken wat een heerlijke foto's postte je vanmiddag O+ x 100
Vooral de pizza-beleg-foto :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88574749
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:07 schreef Twinkly het volgende:
Wat doen jullie je kinderen aan hun voetjes op de fiets? Niels had ijskoude voeten toen we terugkwamen van de markt vanmiddag :{ Hij had katoenen sokjes in zijn bobuxjes, was verder wel goed warm gekleed en had beenwarmers aan. Wollen sokken passen niet in de slofjes.
Vanaf morgen heeft ie die gevoerde aapies slofjes, ik hoop dat ze goed blijven zitten :)
pi_88574779
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:09 schreef Twinkly het volgende:
Oh en Groofsken wat een heerlijke foto's postte je vanmiddag O+ x 100
Vooral de pizza-beleg-foto :D
Ja! Daar ben ik het helemaal mee eens. Had er nog niet op gereageerd, zat nog teveel in het nare gevoel dat ik overhield aan de voorafgaande discussie.
Maar het lijkt me heerlijk om zo lekker met je kind te koken! Was meteen geinspireerd en Ko heeft geholpen de aardappels en de spruiten te wassen. :D
pi_88574799
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:08 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Mij hoor je niet zeggen dat het niets voor drukke zeer jongensachtige jongetjes is hoor :P Of was het geen reactie op mij? ;)
:D :X . Ja, het was een reactie op jou. Maar met een hele hoop onterechte aannames :@ .

Nou ja, algemener, ik kan me niet voorstellen dat het voor jongens minder leuk zou zijn.
pi_88574922
Twinkly, zie fototopic :P . R draagt buiten van die soksloffen over zijn gewone sokken en soms zelfs over zijn leren schoenslofjes zeg maar. En binnen ook wel vaker, maar dan zonder sokken en/of schoentjes). Hij had na een uurtje kinderboerderij nog lekker warme voetjes in elk geval. :Y
pi_88574969
Ik heb ook Aapies gekocht, ze komen ergens binnen deze week (via marktplaats). Ze lijken me echt heel erg fijn. Ben benieuwd.

Die keukentjes vind ik echt geweldig. Bij de Hema zag ik ze ook staan,die vond ik ook erg mooi.
pi_88575001
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:D :X . Ja, het was een reactie op jou. Maar met een hele hoop onterechte aannames :@ .

Nou ja, algemener, ik kan me niet voorstellen dat het voor jongens minder leuk zou zijn.
Ik bedoelde met 'het ligt eraan wat voor jongens je hebt' meer of hun interesses daar liggen eigenlijk. Dat had ik net zo goed over een meisje kunnen zeggen :P
Je hebt vast wel kinderen erbij die echt liever met andere dingen spelen, alhoewel ik hier dus echt altijd iedereen met het keukentje zie spelen.
pi_88575166
Dat keukentje van de Hema vind ik ook leuk, maar ik vind het zo stom dat hij roze is, net als het poppenhuis :(

Groofsken goed idee! Dan trek ik die gewoon over zijn sloffen heen.
Die soksloffen van de Hema met sterren zijn leuk O+
pi_88575226
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:18 schreef Twinkly het volgende:
Dat keukentje van de Hema vind ik ook leuk, maar ik vind het zo stom dat hij roze is, net als het poppenhuis :(

Groofsken goed idee! Dan trek ik die gewoon over zijn sloffen heen.
Die soksloffen van de Hema met sterren zijn leuk O+
Die vind ik ook leuk O+ . Maar ik ga toch maar niet een tweede paar kopen.
pi_88575320
Kyllian zn lievelingskleur is nog steeds roze en voor zn verjaardag kreeg hij van oma een roze microfoon :P En het is echt geen rustig meisjesachtig jongetje! Hij speelt ook met auto's, racebaan e.d. Ow en ook met babyspeelgoed O-)
pi_88575382
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:21 schreef Meimeltje het volgende:
Kyllian zn lievelingskleur is nog steeds roze en voor zn verjaardag kreeg hij van oma een roze microfoon :P En het is echt geen rustig meisjesachtig jongetje! Hij speelt ook met auto's, racebaan e.d. Ow en ook met babyspeelgoed O-)
O+
  woensdag 10 november 2010 @ 22:22:24 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88575390
Slim idee om soksloffen over de gewone sokken aan te doen Groof! Ik vind het voor Oscar eig. te koud met sokjes en dan een soort van zootjes aan op de fiets. Maar ik heb van Sasha nog van die dingen die ik er overheen zou kunnen doen en dan over zijn beentjes, dan is het al een stuk beter. :Y

En ook ik ben geinspireerd door je foto's! :Y
Zelf pizza maken moeten we hier ook maar snel weer eens doen. :Y
pi_88575700
Pizzadeeg maak ik trouwens in de broodbakmachine :) . Scheelt een hééééle hoop werk. oO<
pi_88575750
Ohh ja de foto's van Groofs, heel leuk! Ik zou er zelf alleen niet zo goed tegen kunnen geloof ik, de situatie op de 4e foto :+

Ko met vormenstoof, wat super lief op t eind dat ie zelf begint te klappen :D Jemig zeg, ik vind hem echt al zo groot en Timo nog maar zo klein als ik hem zo bezig zie!
pi_88575851
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:09 schreef oeke het volgende:
Haha Huup, daar denk ik vaak aan. Dat is best een optie ja.
Deze vind ik ook leuk en die is inklapbaar. En maar 28,95! ;)
[ afbeelding ]
oh die is leuk zeg! O+
kun je er eventueel van vilt zelf nog fruitjes of groente ofzo bij maken.

Of zo'n boterham die hij dan zelf met kaas en sla en tomaatjes enzo kan beleggen. Van die plakjes enzo met klittenband.
Ik klink weer veel te warrig :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88576111
Bij de ikea hebben ze ook stoffen groente enzo, geloof ik gezien te hebben.
pi_88576204
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:36 schreef wickie het volgende:
Bij de ikea hebben ze ook stoffen groente enzo, geloof ik gezien te hebben.
ja! in mandjes O+ die zijn zo leuk <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88576210
En bij de Hema hebben ze heel veel houten eten O+

Wickie, had ik al gezegd dat ik je avatar zo leuk vind? O+
pi_88576235
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:30 schreef huuphuup het volgende:
Ik klink weer veel te warrig :P
Nee hoor, ik begrijp precies wat je bedoelt! :7

Chan, hij is groot he? Vond ik vandaag ook ineens.
Ik vond Timo ook zo groot op de meet hoor. O+
pi_88576450
Twinkly, dank je :*
Het is van Mettes geboorte kaartje, het vogeltje dat ben ik.

Ik wil over een tijdje ook een keukentje voor Mette met stoffen eten.
pi_88576528
Ohhh, wat een super leuk kaartje! O+ O+ Hebben jullie het zelf ontworpen?
pi_88577338
Nee om ruzies te voorkomen (beide ontwerpers), hebben we besloten het door een kennis te laten doen. En we wilden beide dat zei het deed omdat we haar stijl echt helemaal geweldig vinden en ze is een geweldig mens :)

Wat ik tof vind is dat ze echt een kaartje heeft gemaakt die bij ons past, die vogeltjes, zo zijn wij ook echt. Lekker gezapige huismusjes O+
We hadden haar echt helemaal de vrije hand gegeven, ik had er ook niks op aan te merken (das best knap, want het is me werk om overal altijd iets ergens van te moeten vinden, dus ben enorm goed geworden in commentaar op dingen te hebben)
  woensdag 10 november 2010 @ 23:09:30 #237
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88577578
P_iglet heeft er idd een genaaid. Ik heb het zelf ook gedaan. Past om zo'n speeltafeltje van ikea. Morris is ook helemaal gek op het keukentje hier. Dan stopt hij zijn brood erin en roept ie 'klaar!!'
pi_88578108
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 23:09 schreef Memmel het volgende:
P_iglet heeft er idd een genaaid. Ik heb het zelf ook gedaan. Past om zo'n speeltafeltje van ikea. Morris is ook helemaal gek op het keukentje hier. Dan stopt hij zijn brood erin en roept ie 'klaar!!'
foto!! volgens mij heb ik die zijdelings bij je zien staan toen? kan dat?

Wat een leuk kaartje zeg wickie! O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 november 2010 @ 23:30:29 #239
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88578399
Van het genaaide keukentje niet, huup, die staat bij
mijn ouders. Wij hebben een houten keukentje. Volgens mij dezelfde als xxxkarinxxx voor Meike?

Ik heb ff geen foto van mijn genaaide keukentje hier.
  woensdag 10 november 2010 @ 23:41:00 #240
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88578844
Kom ik weer als mosterd na de maaltijd aankakken ;)
Ik heb gister nepuggies/sloffies gekocht voor L. voor 10 euro! Vandaag 3x met hem door dikke buien geweest, alles kletsnat, de uggies niet en zijn voetjes waren ook echt nog lekker warm.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_88583272
Rocka, mag ik vragen waar je die hebt gekocht?
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_88583407
Mogge!

Isabeau heeft laatst van vrienden van ons een ernorme doos met allemaal plastic keukenspulletjes gekregen. Echt een enorme shitload. Dus nu moet ze eigenlijk ook wel een keukentje, maar we wachten nog even, omdat ze tot nu toe vooral graag dingen door de kamer smijt of tegen elkaar mept. Ik vind het wel verschrikkelijk schattig en een beetje culinaire basis leg je toch in het speelgoedkeukentje ;)

Komend weekend gaat Isabeau uit logeren. Blijft toch altijd even spannend, hoewel ik weet dat zij het vreselijk leuk vindt bij haar oom en tante en opa en oma (die wonen op het zelfde adres). En het is voor een goed doel, want wij gaan naar Armin Only! :D Niet he-le-maal mijn favoriete muziek, maar één groot feest, dus altijd goed.
pi_88583429
Ik wil ook een Ko <3
pi_88584465
Zeg slapen alle dreumesjes nog ofzo?!
  donderdag 11 november 2010 @ 09:42:26 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88584556
I wish :D Die van mij was om 05.15 wakker vanmorgen. :+
Alleen zit hij nu lekker aan het fruit op de creche en zit ik op mijn werk. :O ;)
pi_88584600
Mijn kind van nog geen twee noemt me bij mijn voornaam :o Gewoon zomaar ineens vanuit de keuken hoor ik mijn naam. Sinds twee dagen zegt hij eindelijk mama tegen me, ik blij. Gaat ie me bij mijn voornaam noemen }:|

en hij heeft het van opa en oma want hij zegt er ONS voor _O-
pi_88584617
Zo! Dat zijn nog eens tijden!

Heb je hem verteld dat hij daar geen gewoonte van moet maken? Die van mij was ook om half 6 wakker, maar na een fles heeft ze me nog een uur laten slapen <3
pi_88584649
Whahaha Estrys, wat briljant! :D
  donderdag 11 november 2010 @ 09:46:12 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88584676
Helaas... de gewoonte was 05.40 (echt hoor, vrijwel elke ochtend stipt) dus ik vrees het ergste...
Ik laat hem sinds een tijdje wel in zijn bedje mieren en doen tot 6 uur. Ik vind dat hij toch wel 'moet' leren dat er zoiets is als bedtijd. ;)
Ik ga alleen vanavond maar even wat speelgoed aan zijn voeteneind zetten als hij slaapt, dan heeft hij iets te doen als hij wakker wordt. ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 09:46:32 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88584687
Wat schattig Estrys! :D O+
pi_88584721
Hopelijk werkt dat BE... best vroeg namelijk!
  donderdag 11 november 2010 @ 09:56:23 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88584953
Ja, echt te vroeg. :Y

Nu komt hij ook de ochtend niet meer door zonder slapen, dus dinsdag op de creche heeft hij 's ochtends geslapen en toen 's middags van 15.45-17.00. Dus toen is hij ook later naar bed gegaan idd, want dan hoef ik het om 19 uur echt niet meer te proberen. ;)
pi_88585311
Sliep hij eerst nog maar één keer?
En nee, 19.00u is vrij kansloos als hij tot 17.00u geslapen heeft :)
  donderdag 11 november 2010 @ 10:16:03 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88585506
:Y Van 12.30-15.00 meestal.
En dat ging prima. En dan ging hij meteen met Sasha mee naar bed om 19.00.
Maar goed, dan nu maar weer even 2 slaapjes. :)
pi_88585738
Wij hebben dat ook geprobeerd een tijdje terug. Als Isabeau 's morgens goed had geslapen vertikte ze het 's middags namelijk, maar dat was geen succes. Dan bracht ik haar om half 1 naar bed en werd ze gewoon na een uur wakker (meestal met een poepluier }:| ) en was ze de rest van de dag niet te genieten.

Maar ze lijkt het nu ook gewoon echt weer nodig te hebben, want ze gaat nu 's middags ook zonder problemen slapen.
pi_88586645
Ivan heeft nu al een week last van verkoudheid en een nare hoest. Inmiddels heeft hij gelukkig geen koorts meer, anders was ik gister of vandaag naar de huisarts gegaan. Maar is het normaal dat dit zolang duurt? Behalve het verdwijnen van de koorts heb ik namelijk niet het idee dat er progressie in zit (d.w.z., het wordt niet slechter maar ook niet beter).
  donderdag 11 november 2010 @ 10:56:27 #257
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88586790
Toen Annicka een jaar was, was ze minstens twee maanden continue verkouden. Van hoesten had ze niet zoveel last, geloof ik. Ze was gewoon vrolijk, dus ik heb me er niet zoveel zorgen over gemaakt. Het heeft wel een paar bomen gekost, denk ik, want ze had continue een loopneus... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88586816
Is Isabeau nog steeds zo dol met haar popje, Sorbo?
Xeentje doet helemaal niks meer met knuffeltjes, popjes, sophietje :N Geef haar een cola-dop of een puzzelstukje en ze laat het nooit meer los, maar iets zachts of knuffeligs interesseert haar niet. Als ik een knuffel bij haar in bed leg, gooit ze die er meteen uit :') Vind ik soms best wel jammer.

Claudia, als ik het zelf goed te pakken heb, ben ik altijd exact 14 dagen verkouden en hoesten gaat zelfs nog wat langer door dan. Niks 1 week zoals de dokter altijd zegt :N Maar daarentegen, bij Xeentje duurt het wel meestal maar 1 week (gelukkig). Hmm, je hebt dus niks aan mijn antwoord.
pi_88586817
Goedemorgen!
Mijn kind werd pas vlak voor half 9 wakker O+ O+

Oei BE dat is wel minder -O- wat apart dat hij ineens van één naar twee slaapjes gaat :?

Estrys :D _O-

Claudia, in mijn ervaring duren verkoudheden echt eindeloos... hier ook een keer een ruime maand snipverkouden geweest (Willow dan hè). Wel naar de dokter geweest maar die deed er niks aan/kon er niets aan doen.
  donderdag 11 november 2010 @ 10:59:32 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88586898
Van 1 naar 2 is omdat hij gewoon zo vroeg wakker is dat hij het niet meer redt op de ochtend vanaf een uur of 5 tot half 1. ;)

Dit gebeurde er vorige week op het kdv tijdens het boterhammen eten:

O+ Mijn lekkere vieskeesje! O+

Claudia_X op zich kan het idd wel, dat het langer duurt dan een week.
Bij hoest gebruik ik wel eig. altijd meteen 'Tussikind' druppeltjes van VSM. Of het nou daardoor is weet ik niet, maar snot is er vaak en lang, maar hoesten is meestal echt maar eventjes.
pi_88586923
Mijn kind slaapt nog steeds :{

ik twijfel over haar laten liggen en dan proberen 1 ruk te maken tot een uur of 7 zodat ze weer in een pietsje normaal ritme komt. Of nu eruit halen en een kort slaapje in de namiddag en dan rond 10 uur 11 uur weer naar bed. Maar dat laatste geeft wel het risico dat ze er dan weer pas rond 10 uur op zn vroegst uit is morgen.
T moet geen omgekeerd ritme gaan worden...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88586954
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
Van 1 naar 2 is omdat hij gewoon zo vroeg wakker is dat hij het niet meer redt op de ochtend vanaf een uur of 5 tot half 1. ;)

Dit gebeurde er vorige week op het kdv tijdens het boterhammen eten:

[ afbeelding ]

O+ Mijn lekkere vieskeesje! O+
:D O+
geweldig! haha <3

Hier varieert het ook hoor, als ze het niet gaat redden dan zijn het ineens weer 2 slaapjes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88587052
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:57 schreef Xenia het volgende:
Is Isabeau nog steeds zo dol met haar popje, Sorbo?
Zeker weten! Ze kan sinds gisteren zelf zijn naam (Lapje) zeggen! Ik leg haar in bed, dan grijpt ze zelf onder een luid "Lappeeeeh" het poppetje, zwaait met Lapje in d'r hand en roept 'DOEI!!!'

Maar ik heb wel de gewoonte ontwikkeld dat Lapje in bed hoort. Dus hij gaat niet overal meer mee naartoe. 's Ochtends leggen we Lapje terug in bed en dan roept Isabeau weer DOEI!!
O+

Misschien is een stoffen puzzelstukje iets voor Xeentje? :P
pi_88587069
hoelang duurde het bij jullie voordat de kindjes uit de rietjesbeker of uit een beker met harde tuut konden drinken?

Roy krijgt normaal drinken uit de nubyflessen met zachte tuut, alleen die bijt die tegenwoordig stuk, waardoor het niet fijn meer drinkt en het ook geen antilek meer is.

Nu hebben wij de harde nijntjes beker liggen en roy wel al eens vaker uit proberen laten drinken, maar hij snapt het niet, hij bijt ook gewoon ipv zuigen.
pi_88587078
Jee Huup, wat een luxeprobleem :P

Dat wordt wel een lange ruk dan, tot 7 uur!

BE, die foto! O+
pi_88587102
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:04 schreef Sorbootje het volgende:
Jee Huup, wat een luxeprobleem :P

Dat wordt wel een lange ruk dan, tot 7 uur!

BE, die foto! O+
nah, ik heb ook van 1 tot half 5 beneden gezeten hè, als je t zo bekijkt valt de luxe wel mee :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 11 november 2010 @ 11:05:17 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88587116
Dat doen we hier ook Sorbo, Muis blijft in bed. Hij pakt hem zelf altijd demonstratief nog even vast tot ik hem op til en dan gooit hij hem zelf weer in bed. :Y O+ Heel lief!
Vanmorgen was hij hem even kwijt bij het pap-eten bij ons op bed en toen kwam er echt iets als 'Mui? Mui?' uit! Zo cute! O+
pi_88587152
Leuke foto van Oscar O+

Hier hebben we trouwens geslapen tot 10.00 uur vanmorgen :D waren we beide wel erg aan toe moet ik zeggen.
pi_88587232
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nah, ik heb ook van 1 tot half 5 beneden gezeten hè, als je t zo bekijkt valt de luxe wel mee :+
Owww :o
pi_88587292
Bar, de rietjesbeker had Isabeau toen ze een maand of 7 was onder de knie. Ongeveer tegelijk met de fles.... (maar daar had ze zeven maanden over gedaan, de rietjesbeker snapte ze in één keer }:| )
pi_88587423
Rietjesbeker had Tess met een mnd of 8 onder de knie.

Tess slaapt nog 1x overdag. Eerst van 10 tot uiterlijk 13 maar dat ben ik nu aan het proberen te verleggen me een uur, dus van ongeveer 11 tot uiterlijk 14.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88587552
dan toch straks maar even halen denk ik, dan kan Roy alvast oefenen.
pi_88588003
Is Roy weer helemaal opgeknapt Bar?
pi_88588082
Bedankt voor de antwoorden! Ik ben zelf ook vrij lang verkouden, maar Ivan is wel heel behoorlijk verkouden en heeft een nare hoest. Ik maak me geen zorgen omdat hij zich verder wel redelijk oké lijkt te voelen en goed eet.

Zouden jullie in deze situatie ook bepaalde situaties vermijden, zoals buiten in een speeltuin laten spelen bij slecht weer of een kleine baby op bezoek uitnodigen? De afgelopen week hebben we hem namelijk zoveel mogelijk binnengehouden, maar als de verkoudheid voort blijft duren lijkt me dat juist niet echt gezond. (Ik ventileer zijn kamer wel goed elke dag, maarja, binnen heb je toch altijd zo'n verwarmingstemperatuur.)
pi_88588121
Hihi Oscar O+

Mette gaat meestal rond 11 uur dutje doen, als het een lange dut is (soms wel 3 uur) dan slaapt ze 's middags niet meer. Maar meestal 2 uurtjes en dan rond half vijf nog een uurtje.

Ze drinkt nu sinds een maandje uit de rietjesbeker. Ook drinkt ze goed uit de tuitbeker en uit een glas drinken kan ze ook goed (ook zelfstandig) maar ze gaat er daarna altijd mee gooien, dus ik hou de beker dan maar voor de zekerheid vast.
Ik ben deze week begonnen met dat ze zelfstandig uit de rietjesbeker drinkt (dus niet meer aanbieden, gewoon neerzetten). Dit gaat echt fantastisch, ze drinkt ineens veel meer. Ik geef haar ook haar karnemelk erin.
We hebben een maandje terug behoorlijk wat drinkproblemen (ze wilde geen flesvoeding meer, geen fles meer en uiteindelijk ook geen ander vocht meer, totale afkeer van alle vocht) gehad en de boel drastisch omgegooid, en nu gaat het dus super. Ook het eten gaat daardoor ineens veel beter.

Maar met de rietjesbeker ben ik heel blij, ik verkies het boven de tuitbeker (die echt veel makkelijker lekt).

Nog 2 nachtjes slapen en dan is Ivan jarig *O* *O* Heb je er zin in Claudia?
pi_88588157
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:26 schreef Sorbootje het volgende:
Is Roy weer helemaal opgeknapt Bar?
Ja gelukkig wel :D
pi_88588181
Oh fijn Bar!
  donderdag 11 november 2010 @ 11:31:33 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88588218
Kleine baby zou ik aan de moeder van die baby overlaten. Wel melden, maar niet zelf dingen vermijden zeg maar. En naar buiten wel, maar dan lekker ingepakt.

Wat wij bij Oscar ook nog wel eens doen als het snot echt lang aan houdt en hij er last van lijkt te hebben is zijn neusje druppelen met zout water. Hij vindt het verschrikkelijk, maar het geeft wel verlichting.
pi_88588250
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:04 schreef _Bar_ het volgende:
hoelang duurde het bij jullie voordat de kindjes uit de rietjesbeker of uit een beker met harde tuut konden drinken?
Ik heb een rietjesbeker nooit geprobeerd, maar Ivan kan wel al een tijdje uit een beker met harde tuit drinken (zonder anti-leksysteem). Het is denk ik ook maar net wat je kind gewend is. Ik heb Ivan altijd gewoon uit een beker laten drinken dus hij begrijpt het anti-leksysteem niet. :Y)
pi_88588281
Oscar O+

Claudia, ik vind dit wel een handig overzicht m.b.t. verkoudheid: http://www.oeiikgroei.nl/babytijdinfo.asp?id=662
pi_88588339
Roy is nogal een gooien met spullen waaronder ook bekers, vandaar maar antilek, in het begin ook niet gedaan hoor, maar toen bleef ik de woonkamer dweilen.
pi_88588430
Rietjesbeker (en dan niet op de antilek stand) ging hier met een maand of 11 prima. Harde tuitbeker (of elk ander type tuit of antilek beker) snapt hij niks van. Maar ik zelf ook niet, dus nou ja hij zal het wel van mij hebben :P

Huup ik zou dr lekker laten slapen, dat zou voor Timo in elk geval het beste werken. Maar dat zegt natuurlijk niet zoveel over Amélie..

Oscar :D Mooie foto BE :)
pi_88588447
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:31 schreef Brighteyes het volgende:

Wat wij bij Oscar ook nog wel eens doen als het snot echt lang aan houdt en hij er last van lijkt te hebben is zijn neusje druppelen met zout water. Hij vindt het verschrikkelijk, maar het geeft wel verlichting.
Ik heb me ook voorgenomen om een zoutoplossing te gebruiken als zijn verkoudheid hem echt in de weg zou zitten. Hij ademt wel zwaar, maar wonderwel slaapt hij bijvoorbeeld bijzonder goed. Sterker nog, sinds de wintertijd werd hij telkens tussen 5 en 6 wakker en nu slaapt hij ineens uit tot 8 uur.

Ik vind het heel sneu om die zoutoplossing toe te dienen. Bij mezelf probeer ik het ook wel eens als ik slecht slaap door een verstopte neus en ik vind het altijd zo moeilijk om er een goede dosis in te krijgen. Ik blijf dus maar klooien bij Ivan en hij vindt het flink waardeloos! Afijn, ik probeer het nu dus maar niet meer.

Xenia, dank voor de link! Ik had er toevallig net een mailtje over gekregen, verkoudheid. In die link staat dus bijvoorbeeld dat je beter zoveel mogelijk binnen kunt blijven, vooral met hoesten.
pi_88588495
Oja verkoudheid.

Mette heeft bijna altijd een snotneus/loopneus. Soms heel erg soms helemaal niet.
Ik heb dat ook, dus we houden dat beiden in stand, maar beiden hebben we er niet echt last van.

Het hoesten: hier zijn we naar de dokter gegaan toen ze na een maand nog steeds hoestte (nare hoest, waar ze ook wakker van werd). Ze kreeg toen inhaler, geen AB, maar om de luchtwegen meer open te zetten. Hierdoor kan het slijm makkelijker weg. Dit heeft toen geholpen (ze was toen 6 maanden).
Vrienden van ons zijn na 2 weken hoesten toch maar naar de dokter gegaan, hun zoontje sliep 's nachts niet meer door het hoesten. Hij heeft AB gekregen, wat niet goed aansloeg en er wordt nu een 2de kuur gegeven (ook hij had geen koorts, even oud als Ivan)

Moraal van het verhaal :)
Kijk waar jij/jullie je prettig bij voelen. Houd het aan en slaapt hij slecht dan gewoon even langs de dokter of even opbellen en het voorleggen. Als hij zich gewoon goed voelt, lekker alles doen.
  donderdag 11 november 2010 @ 11:40:01 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88588599
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb me ook voorgenomen om een zoutoplossing te gebruiken als zijn verkoudheid hem echt in de weg zou zitten. Hij ademt wel zwaar, maar wonderwel slaapt hij bijvoorbeeld bijzonder goed. Sterker nog, sinds de wintertijd werd hij telkens tussen 5 en 6 wakker en nu slaapt hij ineens uit tot 8 uur.

Ik vind het heel sneu om die zoutoplossing toe te dienen. Bij mezelf probeer ik het ook wel eens als ik slecht slaap door een verstopte neus en ik vind het altijd zo moeilijk om er een goede dosis in te krijgen. Ik blijf dus maar klooien bij Ivan en hij vindt het flink waardeloos! Afijn, ik probeer het nu dus maar niet meer.

Xenia, dank voor de link! Ik had er toevallig net een mailtje over gekregen, verkoudheid. In die link staat dus bijvoorbeeld dat je beter zoveel mogelijk binnen kunt blijven, vooral met hoesten.
Oh, en wat ook werkt als een trein is een ui onder zijn bedje zetten. :Y Je huis ruikt verschrikkelijk dan, maar het helpt hem echt. :Y Gewoon een ui even in 4-en of 8en snijden.
pi_88588657
Ik zweer bij Xylometazoline neusspray als Xeentje erg verkouden is. Het opent de neus en stopt het snot gedurende een paar uur. Erg fijn vind ik het en werkt beter dan Otrivin baby of zoutoplossing.
pi_88588709
Ergens is het raar hè, BE? Dat van die uienstank je neus juist ópen gaat!
  donderdag 11 november 2010 @ 11:43:09 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88588771
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:41 schreef Sorbootje het volgende:
Ergens is het raar hè, BE? Dat van die uienstank je neus juist ópen gaat!
Eh ja, als je er zo over nadenkt wel ja, maar mss komt het door dat huilmechanisme, hoewel ik daar ook altijd een snotneus van krijg. 8)7
pi_88588782
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:29 schreef wickie het volgende:
Hihi Oscar O+

Mette gaat meestal rond 11 uur dutje doen, als het een lange dut is (soms wel 3 uur) dan slaapt ze 's middags niet meer. Maar meestal 2 uurtjes en dan rond half vijf nog een uurtje.
Grappig dat haar schema zo afwijkt! En hoe laat gaat ze dan 's avonds naar bed? Ivan zit nu heel comfortabel op 2 slaapjes, ongeveer van 9-10 (of 10-11) en van 13-15 (kan ook iets korter zijn). Hij gaat om 19:00 uur naar bed en is daar altijd wel aan toe. Hij heeft eigenlijk nog nooit overdag één slaapje gedaan.

quote:
We hebben een maandje terug behoorlijk wat drinkproblemen (ze wilde geen flesvoeding meer, geen fles meer en uiteindelijk ook geen ander vocht meer, totale afkeer van alle vocht) gehad en de boel drastisch omgegooid, en nu gaat het dus super. Ook het eten gaat daardoor ineens veel beter.
Wat fijn dat het met drinken zoveel beter gaat! Ik had het niet verwacht, maar hier ging het eten ineens veel slechter (misschien ook door zijn verkoudheid) en het teruggeven van de regie lijkt hier alle verschil te maken. Hij wil ineens gewoon zelf met een lepel eten. Ik heb dit zo vaak van anderen gehoord/gelezen, maar ik had om een of andere reden niet verwacht dat ik het met Ivan ook mee zou maken. Nou ja, het kan natuurlijk ook nog gewoon aan die verkoudheid liggen. Het is nog te vroeg om er iets definitiefs over te zeggen.

quote:
Nog 2 nachtjes slapen en dan is Ivan jarig *O* *O* Heb je er zin in Claudia?
Ja! Maar ik ben niet heel emotioneel of nostalgisch of zo. Ik vind het leuk dat onze families elkaar voor het eerst (!) treffen en ik wil Ivan gewoon graag op de wishbone bike zetten, haha. Op zijn verjaardag zelf gaan we zelfs nog even naar de keukenspecialist zonder hem. Het heeft haast, het kon niet op een andere dag en wonderwel vind ik het eigenlijk allemaal wel best.
pi_88588883
Die slaapfoto van Oscar is trouwens te schattig. Wat heeft hij toch een ontzettend lief gezichtje.
pi_88588946
Claudia, hier is hem momenteel precies andersom. Isabeau wil juist ineens gevoerd worden. Ze eet wel iets minder (qua hoeveelheid, ze lust wel nog steeds alles), maar dat schijnt zo rond 1 jaar normaal te zijn.
pi_88588975
Ow wauw Claudia, voor het eerst? Da's wel spannend!
pi_88589183
Ze gaat tussen 7 en 8 naar bed. Over het algemeen slaapt ze dan als een roosje. Aangezien ze nu erg eenkennig is, huilt ze wel voordat ze slaapt.

Het drinkprobleem sluimerde als een tijdje, maar door haar oorpijn werd dat ineens heel heftig. Dus een lichamelijke kwetsuur heeft daar denk ik wel mee te maken, bij ons werd daardoor het probleem en de verandering uitvergroot.

Grappig dat jullie families elkaar voor het eerst gaan treffen :)
Wij zijn op Mette's verjaardag ook naar een huis wezen kijken, daar was ze ook niet bij. Kon niet anders.
pi_88589191
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:37 schreef wickie het volgende:
Ow wauw Claudia, voor het eerst? Da's wel spannend!
Ja, bizar eigenlijk, hè? We zijn niet getrouwd en vieren onze verjaardagen nooit echt (maar spreken meestal met de ouders apart af), dus er is nooit echt een gelegenheid toe. Alleen toen ik op de intensive care kwam te liggen hebben mijn schoonouders geloof ik mijn vader eens gezien.

En onze families zijn zo ontzettend verschillend. Ik ben benieuwd hoe het gaat, ben zelfs een beetje bang dat mijn moeder het niet zo leuk gaat vinden om te zien dat Ivan zo aan zijn andere opa en oma gehecht is (die ziet hij immers elke week) en dat mijn schoonmoeder geconfronteerd wordt met het feit dat mijn moeder een idiote lading hysterische cadeaus koopt. :+
pi_88589563
Oscar O+ wat een lieve foto!

Voor het eerst, Claudia? dat is best spannend, toch? Nou moet ik zeggen dat onze families elkaar ook maar 1 of 2 keer gezien hebben. en aangezien mijn schoonouders niet kwamen toen we Senna's verjaardag vierden, maar later, is het echt al een aantal jaren geleden dat ze elkaar gezien hebben. Ach, ik vind het wel best.

Senna is erg verkouden, het snot komt letterlijk uit haar ogen. Ze is nog vrij vrolijk, maar kan iets minder goed met teleurstelling omgaan nu :') Gisteravond was slapen ook erg moeilijk en ze is uiteindleijk om een uur of 1 bij ons in bed terechtgekomen. En ze heeft veel willen drinken vannacht, dus ik ben moe :P maar Senna heeft nog geen behoefte aan een middagdut, dus even bijslapen zit er nog niet in.
pi_88590831
Hé Claudia, da's gek, in jouw quote staat iets wat ik gezegd heb, maar er staat nu Wickie.
pi_88592326
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:34 schreef Sorbootje het volgende:
Hé Claudia, da's gek, in jouw quote staat iets wat ik gezegd heb, maar er staat nu Wickie.
Ja, dat heb ik ook de hele tijd! Dan zie ik bijvoorbeeld dat ik iets gepost heb (huh, heb ik dat gezegd?) en dan blijkt het toch Groofsken te zijn.
pi_88592436
Vaag!

Je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen :D
pi_88592531
Wickie, wat fijn dat Mette nu weer meer wil drinken en eten! Wat hebben jullie een maand geleden gedaan? Om het roer om te gooien?

Estrys, ik moest lachen om Seb, die je naam zegt, met 'ons' ervoor nog wel. O+

Huup, wat een zware nacht. Dan vielen die paar uren van gister hier reuze mee. Ik zou proberen haar wakker te houden. Dat is wel moeilijk, maar kan misschien net de verandering brengen om weer 's nachts te gaan slapen. Bluh, zulke nachten zijn niet fijn! :*

Claudia, hebben jullie ouders elkaar ook niet gezien bij het kraambed?
Hier stond zowat iedereen in de kamer 6 uur nadat Ko geboren was. Ze hadden van P.'s kant een familiefeestje en mijn moeder en zus waren meteen in de auto gestapt. :D
Gelukkig was echt iedereen na een half uur weer weg, behalve mijn beste vriendin die tot 10 uur 's avonds bleef zitten. :X O+

Beterschap voor Senna! :*

Xenia, ik snap wat je bedoelt met dat je het ergens wel jammer vind dat Xeentje niet zo knuffelig is met poppen en knuffels. Ko ook niet, en toen we laatst bij Amelie waren en haar zo lief zagen knuffelen met schaap, vond ik dat zo lief.
Nu is hij gek van baby's dus we waren net in de speelgoedwinkel en daar waren allemaal baby's! Dus we gaan een pop voor hem kopen. O+

Ko heeft vandaag eindelijk weer wat langer geslapen. Om 5 uur was hij alweer wakker maar gelukkig sliep hij na wat drinken door tot 8 uur. Wat waren we daaraan toe zeg! :D
pi_88592714
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:22 schreef oeke het volgende:
Claudia, hebben jullie ouders elkaar ook niet gezien bij het kraambed?
Hier stond zowat iedereen in de kamer 6 uur nadat Ko geboren was. Ze hadden van P.'s kant een familiefeestje en mijn moeder en zus waren meteen in de auto gestapt. :D
Gelukkig was echt iedereen na een half uur weer weg, behalve mijn beste vriendin die tot 10 uur 's avonds bleef zitten. :X O+
Ivan is rond 17:00 uur geboren. Mijn schoonouders zijn meteen langsgekomen, maar mijn moeder woont in Valkenburg. Da's een behoorlijk eind rijden. Het had wel gekund, maar we hadden allemaal ook rust nodig (we waren lang bezig geweest). Zij is dus de dag erna meteen gekomen.
pi_88592866
Oja, dat is wel een vervelende tijd om nog lang in de auto te gaan zitten.
Ko is om 13.13 geboren en we waren om 18.00 thuis.

Dat gaf iedereen ruimte/tijd om te komen.
P.'s familie zaten bij zijn broer, de verjaardag van Ko zijn nichtje te vieren en zijn broer zette na het eten en voor het toetje zijn glas op tafel en zei dat hij naar zijn nieuwe neefje ging kijken.
Waarop iedereen opstond om mee te gaan. (hele grote familie trouwens)
De volgende dag is hij nog eens komen kijken. Zo stoere kerel vol tattoo's met kleine Ko in zijn armen. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')