Hopen dat Cruijf nog een keer de kans krijgt om de schop er door heen te halen...quote:Op zondag 7 november 2010 20:42 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Wanneer worden we nou eindelijk eens kampioen van Nederland?
Dan wordt Heracles zeker ook gematst, aangezien Fledderus niet is geschorst na zijn tik in het gezicht bij Enoh..quote:Op zondag 7 november 2010 20:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
En Brama wordt niet geschorst op basis van beelden en Berg bijvoorbeeld wel.
Dat Ajax steeds om half1 moet voetballen en de net genoemde dingen blijven toch dubieus...quote:Op zondag 7 november 2010 20:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dan wordt Heracles zeker ook gematst, aangezien Fledderus niet is geschorst na zijn tik in het gezicht bij Enoh..![]()
Fledderus had zeker geschorst moeten worden, maar een complot, daar geloof ik niet in.
Ach hou toch op... Leuk is het niet, maar dat mag toch nooit een excuus zijn.quote:Op zondag 7 november 2010 20:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat Ajax steeds om half1 moet voetballen en de net genoemde dingen blijven toch dubieus...
Ach begin er gewoon niet over.Is nutteloos.quote:Op zondag 7 november 2010 20:48 schreef Vjenne12345 het volgende:
Is ook geen excuus maar deze dingen blijven toch opmerkelijk of niet?
'In deze vorm' zou ik toe willen voegen aan je laatste zin.quote:Op zondag 7 november 2010 20:49 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Ach begin er gewoon niet over.Is nutteloos.
Twente speelde niet goed, maar winnen wel. En dat kenmerkt een topteam.Dat is Ajax niet.
maar ja wat is er nadelig aan half 1 voetballen? Als voetballer zou ik het wel prettig vinden, mooi op tijd weer klaarquote:Op zondag 7 november 2010 20:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat Ajax steeds om half1 moet voetballen en de net genoemde dingen blijven toch dubieus...
Niks aan toe te voegen.quote:Op zondag 7 november 2010 20:31 schreef DR-w.brink het volgende:
[..]
bedoel je nu dat Ajax last heeft van het feit dat ze altijd maar weer blazen dat ze de beste zijn?
misschien zou twente met de begroting van Ajax tot nog meer instaat zijn. maar dan is er vast weer een ander k** verhaal over altijd bagger spelen, invloed van de KNVB die pro-Twente is de scheidsrechter die uit twente komt. de lager staande zon in het oosten enz.
Ajax is gewoon wisselvallig dit seizoen, en heeft geen sterk elftal zoals verwacht mag worden van Ajax, de "topclub"van Nederland qua prestaties en spelersaankoop en beloningen
Nou voetballers zijn jong en willen af en toe dus uit gaan nu moeten ze om 10 uur al in bed liggen omdat ze om half 1 moeten spelen.quote:Op zondag 7 november 2010 20:54 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
maar ja wat is er nadelig aan half 1 voetballen? Als voetballer zou ik het wel prettig vinden, mooi op tijd weer klaar
dit bedoel je toch als grapje of niet? Als profvoetballer ga je toch niet zwaar lopen stappen als je de volgende dag speelt in Ajax1quote:Op zondag 7 november 2010 20:57 schreef heloef het volgende:
[..]
Nou voetballers zijn jong en willen af en toe dus uit gaan nu moeten ze om 10 uur al in bed liggen omdat ze om half 1 moeten spelen.
Ik voel me niet aangevallen, het stoort me dat niet gewoon gezegd kan worden dat Ajax op dit moment gewoon niet goed genoeg is.quote:Op zondag 7 november 2010 20:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
Sorry... maar waarom voel je je zo aangevallen? Fc Twente krijgt hier meestal de complimenten hoor... (althans van velen) Dat KNVB gereutel is onzin, altijd geweest. Wel is Fc Twente door de scheids gematst tegen ADO. Dat is geen mening, maar een feit. Dat geeft elke Twente-fan die ik ken (en ik woon in Twente) ook gewoon toe.
Nee ik zeg ook af en toe he als ze zich helemaal kapot willen zuipen rotten ze maar op.quote:Op zondag 7 november 2010 20:59 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
dit bedoel je toch als grapje of niet? Als profvoetballer ga je toch niet zwaar lopen stappen als je de volgende dag speelt in Ajax1
Ze zijn wel goed genoeg ze spelen alleen niet goed genoeg.quote:Op zondag 7 november 2010 21:12 schreef DR-w.brink het volgende:
[..]
Ik voel me niet aangevallen, het stoort me dat niet gewoon gezegd kan worden dat Ajax op dit moment gewoon niet goed genoeg is.
en natuurlijk kan dat wel veranderen potentieel genoeg lijkt me. maar ik vindt niet dat het bij de Nederlandse topclub past om continue excuses aan te geven waarom er ondermaats gepresteerd wordt en daarbij blijven wijzen naar de factoren die niet beïnvloedbaar zijn door Ajax.
dat zou niet zo moeten zijn bij een topclub of bij zijn supporters.
of je bent goed en je wint of je hebt pech en je verliest. natuurlijk kan fouten van scheidsrechters invloed hebben, maar dit mag niet de doorslag hebben.
Uitzonderingen nagelaten, maar uitzonderingen gebeuren niet wekelijks.
Wat een baas op 0;53.quote:Op zondag 7 november 2010 22:52 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[Video] Verdriet om verlies van Ajax
Zo Mooi om dit te zien, en ben het helemaal met de ECHTE!! Fans eens
Respect voor deze mensen. En hun teksten,stuk voor stuk hebben ze gelijkquote:Op zondag 7 november 2010 22:57 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Wat een baas op 0;53.![]()
Die gast die met 294 km per uur richting Amsterdam gaat is wel een echte.![]()
Komt recht uit het hart, ze zijn zichtbaar aangeslagen door de matige prestaties.quote:Op zondag 7 november 2010 23:06 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Respect voor deze mensen. En hun teksten,stuk voor stuk hebben ze gelijk
En dat ben ik ook, nog steeds.quote:Op zondag 7 november 2010 23:08 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Komt recht uit het hart, ze zijn zichtbaar aangeslagen door de matige prestaties.
Inderdaad voel me net zo kut als deze mensen. Dit zijn de echte fans hoor respect voor deze mensen die jaar in jaar uit teleurgesteld worden door hun club maar toch blijven komen.quote:Op zondag 7 november 2010 23:08 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Komt recht uit het hart, ze zijn zichtbaar aangeslagen door de matige prestaties.
Jep het kan snel gaan inderdaad, ik heb het hier volgens mij vorige week al gezegd dat ik het erg vreemd vind hoe Ajax getransformeerd is in een paar maanden van een geoliede machine die tegenstanders geen schijn van kans liet en ze stuk voor stuk oprolden, naar een zeer zwak team, zonder passie,werklust,durf,initiatief,lef, frivoliteit etc. En Jol die nu begint te miepen over buitenspelers moeten ze helemaal een schop onder zijn reet geven.quote:Op zondag 7 november 2010 23:09 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
En dat ben ik ook, nog steeds.
Het begon allemaal nog vrij aardig. Goed meedraaien in CL
Goed in Compo. Zo zie je maar weer hoe het in 1 week tijd kan verandere.
Jol is ook geen slechte coach. Want vorig seizoen draaide het gewoon wel goed. Maar wat er nu aan de hand is?quote:Op zondag 7 november 2010 23:13 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Jep het kan snel gaan inderdaad, ik heb het hier volgens mij vorige week al gezegd dat ik het erg vreemd vind hoe Ajax getransformeerd is in een paar maanden van een geoliede machine die tegenstanders geen schijn van kans liet en ze stuk voor stuk oprolden, naar een zeer zwak team, zonder passie,werklust,durf,initiatief,lef, frivoliteit etc. En Jol die nu begint te miepen over buitenspelers moeten ze helemaal een schop onder zijn reet geven.
Het is inderdaad de grote vraag dat het een keer niet loopt okee maar ze kunnen het dan blijkbaar niet opbrengen om in ieder geval er als een team voor te vechten. Dat valt mij nog het meeste op.quote:Op zondag 7 november 2010 23:15 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Jol is ook geen slechte coach. Want vorig seizoen draaide het gewoon wel goed. Maar wat er nu aan de hand is?
Ik weet het echt niet, buiten de werklust om dan. Want aan het team zelf is er niet heel veel veranderd.
Tja..Het is een vreemd iets man.quote:Op zondag 7 november 2010 23:17 schreef heloef het volgende:
[..]
Het is inderdaad de grote vraag dat het een keer niet loopt okee maar ze kunnen het dan blijkbaar niet opbrengen om in ieder geval er als een team voor te vechten. Dat valt mij nog het meeste op.
Het is te voorspelbaar geworden, vrijwel alles komt in de trechter bij Mounir en Luis en dat zijn beide wat rommelige voetballers en als het dan niet loopt helpen die je niet over het dode punt heen maar blijven hun eigen manier van spelen aanhouden, waardoor je het van toeval/gelukje moet hebben wat de laatste tijd uitblijft. En aan de zijkanten missen Urby en Gregory het lef/vertrouwen om er overheen te blijven gaan. Doen ze dit wel dan is er al meer onrust bij de verdediging van de tegenstander en ben je niet meer zo voorspelbaar. Nu is het gewoon heel erg makkelijk verdedigen voor tegenstanders en als ze dan ook nog een beetje kwaliteit hebben/een team zijn kun je gewoon resultaat halen tegen dit Ajax.quote:Op zondag 7 november 2010 23:15 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Jol is ook geen slechte coach. Want vorig seizoen draaide het gewoon wel goed. Maar wat er nu aan de hand is?
Ik weet het echt niet, buiten de werklust om dan. Want aan het team zelf is er niet heel veel veranderd.
Inderdaad zitten Mounir en Luis niet in de wedstrijd dan kan Ajax van iedereen verliezen.quote:Op zondag 7 november 2010 23:20 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Het is te voorspelbaar geworden, vrijwel alles komt in de trechter bij Mounir en Luis en dat zijn beide wat rommelige voetballers en als het dan niet loopt helpen die je niet over het dode punt heen maar blijven hun eigen manier van spelen aanhouden, waardoor je het van toeval/gelukje moet hebben wat de laatste tijd uitblijft. En aan de zijkanten missen Urby en Gregory het lef/vertrouwen om er overheen te blijven gaan. Doen ze dit wel dan is er al meer onrust bij de verdediging van de tegenstander en ben je niet meer zo voorspelbaar. Nu is het gewoon heel erg makkelijk verdedigen voor tegenstanders en als ze dan ook nog een beetje kwaliteit hebben/een team zijn kun je gewoon resultaat halen tegen dit Ajax.
Het tempo in De Kuip lag vandaag hoger dan in de Arena.quote:Op zondag 7 november 2010 20:08 schreef pberends het volgende:
wtf deed Ajax vandaag? De helft van de tijd stonden alle spelers stil. Nieuw positiespel van de broer van Jol ofzo?
Was voor het eerst dit seizoen.quote:Op maandag 8 november 2010 00:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het tempo in De Kuip lag vandaag hoger dan in de Arena.
Ja leuk, heb je een hele groep klaar staan die erin komt dan?quote:Cruijff: Ajax-bestuur moet opstappen
Wat ben ik achteraf blij, dat ik met mijn kritiek gekomen ben toen Ajax nog bovenaan stond. Dat heeft extra duidelijk gemaakt, dat de stand op de ranglijst niets met de huidige problemen te maken heeft. Inmiddels zijn we een maand verder en komt het 'spook Feyenoord' steeds dichterbij.
Zowel het kampioenschap als de tweede ronde van de Champions League wordt heel moeilijk en dat kan de club financieel niet hebben. Als het bestuur het daarom echt goed met Ajax meent, dan stapt het nu op. Hetzelfde geldt voor de directie. Ik zie het na één of twee zeperds weer gebeuren dat opnieuw de trainer geofferd wordt, de rest blijft zitten en er wordt weer niets opgelost.
Zo gaat Ajax gewoon verder zoals het al een jaar of tien heeft gedaan. Als je er goed over nadenkt is het echt onvoorstelbaar. Sinds de beursgang is er meer dan honderd miljoen verdwenen. Dat is een prestatie op zich. Toch blijven bestuur en directie volhouden dat het de goede kant op gaat. Dat bijna alle aanbevelingen in het Rapport Coronel zijn gehaald en het ergste achter de rug is.
Tot ik vorige week hoorde, dat mijn vroegere ploegmaat Theo van Duivenbode uit de ledenraad is gestapt. Theo was de enige speler in de ledenraad uit de jaren zestig, zeventig. Hij was zelfs de enige van de 24 leden die ooit het eerste elftal heeft gehaald. Van Duivenbode was verantwoordelijk voor het technische deel van het Rapport Coronel, volgens mij het belangrijkste hoofdstuk voor de voetbalclub Ajax. Terwijl bestuur en directie vertellen dat het rapport prima is uitgevoerd, is Van Duivenbode vertrokken omdat er volgens hem niets met de aanbevelingen over de opleiding, scouting, transfers en andere zaken is gedaan. Over wie er gelijk heeft, hoeven we het hier niet te hebben. Kijk maar naar de wedstrijden, zou ik zo zeggen.
Bij mij was de grens bereikt na de wanprestaties tegen Willem II en Real Madrid. Toen werd ik neergezet als negatief, terwijl mijn analyse niets met een eerste, derde of vijfde plaats te maken had. Dat blijkt een maand later wel. Net als toen heeft Ajax binnen een week een wedstrijd in de Champions League en tegen een middelmatige ploeg uit de eredivisie gespeeld. Helaas is het van kwaad tot erger geworden. Als je alleen al zag hoe de opstelling tegen Auxerre vanuit angst werd ingevuld. Hoe kan je zo aan een wedstrijd beginnen, terwijl je alleen zicht op de Champions League kunt houden als je wint? Voor de financiële situatie van de club een noodzaak. Alleen heb ik die noodzaak tegen Auxerre niet gezien en gevoeld.
Vier dagen later blijkt het spook, dat ook Feyenoord teistert, ineens heel dichtbij. De nederlaag tegen ADO maakt duidelijk, dat er na Willem II en Real Madrid helemaal niets is veranderd. En maar blijven roepen, dat alles onder controle is en stilhouden dat Van Duivenbode is opgestapt. Dat is nog het ergste van alles. Iedereen blijft elkaar de hand boven het hoofd houden, terwijl Ajax juist belangrijker hoort te zijn dan jezelf.
quote:Clubs in de rij voor 'gratis' Emanuelson
Urby Emanuelson (24) heeft de clubs voor het uitkiezen. De Ajacied is komende zomer transfervrij en maakte vorige week aan Rik van den Boog bekend zijn contract in Amsterdam niet te zullen verlengen. Veertien clubs in Spanje, Engeland, Duitsland, Italië en Portugal dingen al naar de handtekening van de Amsterdammer.
Everton, Liverpool en Birmingham City hopen de multifunctionele middenvelder ervan te overtuigen de overstap te maken naar de Premier League, terwijl Hoffenheim, HSV, Borussia Dortmund en het VFL Wolfsburg van Steve McClaren hem gratis naar de Bundesliga hopen te halen.
Vanuit Spanje toonden Villarreal en Malaga belangstelling en de Italiaanse interesse komt van Lazio Roma, Genoa en Juventus. Hoewel Benfica en Porto ook niet de minste clubs zijn, lijkt Emanuelsons voorkeur uit te gaan naar een vertrek naar één van de vier grote voetballanden.
"Er is volop belangstelling", bevestigt zaakwaarnemer Brian Berkleef. "Ik ga niet op namen in. Maar ik heb alle geïnteresseerde clubs aangegeven, dat er voor januari geen zaken valt te doen." Volgens Berkleef streeft het product van de eigen opleiding ernaar om het seizoen af te maken. "Een tussentijds vertrek is wat Urby betreft niet aan de orde. Hij wil heel goed vertrekken, met het landskampioenschap, en zal zich daar voor duizend procent voor inzetten."
Ajax-trainer Martin Jol betreurt het vertrek van Emanuelson, maar heeft zich daarbij neergelegd. "We weten waar we aan toe zijn. Of er in januari nog met hem wordt gesproken? Nee, we kunnen wel aan de gang blijven. Als hij elders wil spelen, kunnen we hoog of laag springen, maar beslist hij."
En rot eens op met die Eriksen als breekijzerquote:Op maandag 8 november 2010 08:42 schreef j0rdiiii het volgende:
Pantelic is er niet meer en kun je dus ook niet meer op de manier spelen hoe je het vorig jaar deed, bedenk maar iets wat wel werkt Jol... daar krijg je ook voor betaald
Oud nieuws laat Cruijff met concrete oplossingen komen of zijn bek houden.quote:Op maandag 8 november 2010 10:55 schreef pberends het volgende:
Cruijff: "Ajax-bestuur moet opstappen"
Cruijff.
Kan hij zelf geen trainer/directeur wordenquote:Op maandag 8 november 2010 11:03 schreef heloef het volgende:
[..]
Oud nieuws laat Cruijff met concrete oplossingen komen of zijn bek houden.
Ja ik snap dat ook nietquote:Op maandag 8 november 2010 10:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En rot eens op met die Eriksen als breekijzer.
Hij zal vast talent hebben, maar op dit moment is een een paspop in een Ajax shirt.
Nee, het zal vast een talentvol ventje zijn, maar tot nu toe heeft ie op1 goal na eigenlijk weinig toegevoegd elke keer als hij speelde.quote:Op maandag 8 november 2010 11:42 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja ik snap dat ook nietDie zal echt niet de stand ombuigen hoor
Neem de bank van gisteren:quote:Op maandag 8 november 2010 11:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het zal vast een talentvol ventje zijn, maar tot nu toe heeft ie op1 goal na eigenlijk weinig toegevoegd elke keer als hij speelde.
Waarom haal je die Fin uberhaupt dan? Waarom moest gabri weg, en pantelic?.
het is gewoon weer een zooitje, Cruijff heeft gewoon gelijk, Ajax doet maar wat, zowel op als buiten het veld.
Pantelic wou een drie jarig contract dat ging mij ook te ver hoor. Laat dan Mido maar als diepe spits spelen met El Ham erachter.quote:Op maandag 8 november 2010 11:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het zal vast een talentvol ventje zijn, maar tot nu toe heeft ie op1 goal na eigenlijk weinig toegevoegd elke keer als hij speelde.
het is gewoon weer een zooitje, Cruijff heeft gewoon gelijk, Ajax doet maar wat, zowel op als buiten het veld.
Hij was er in 2008 al, na een stage bij Chelsea en Barcelona in de jeugd gekomen. Dit gaat een drukke tijd worden rondom Ajax. Ik denk wel dat ze na de winterstop weer een inhaalrace gaan starten maar op het eind net iets te kort komen. Jol is na dit seizoen ook wegquote:Op maandag 8 november 2010 11:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De selectie is heel dun idd. Als er een rechtsback uitvalt dan, eeehmmm, nou ja, dan... dan nietsquote:Op maandag 8 november 2010 11:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Neem de bank van gisteren:
Verhoeven, Alderweireld, Enoh, Sulejmani, Eriksen, Oleguer, Mido
Van die spelers is hooguit Sulejmani in staat een wedstrijd om te buigen.....kortom wat is het idee hierachter? Mocht je met 1-0 voorkomen dan ram je er direct die verdedigende spelers in?
Tja de corners bij Ajax zijn natuurlijk lachwekkend.....het is altijd weer oppassen geblazen daar ze een ideaal counter-moment voor de tegenstander zijnquote:Op maandag 8 november 2010 11:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De selectie is heel dun idd. Als er een rechtsback uitvalt dan, eeehmmm, nou ja, dan... dan niets.
En over de tactiek "alles op luis en el ham" (incl steek met zijn dramatische uittrappen) en kijken wat ervan komt. Echt te triest voor woorden.
Waarom neemt je beste spits de corners?
Ze zijn ook allemaal 1,70 dus wat heb je aan hoge corners? Hopen dat Jantje of Ooijer zijn harses er tegen aan krijgt anders heeft het geen zin.quote:Op maandag 8 november 2010 11:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De selectie is heel dun idd. Als er een rechtsback uitvalt dan, eeehmmm, nou ja, dan... dan niets.
En over de tactiek "alles op luis en el ham" (incl steek met zijn dramatische uittrappen) en kijken wat ervan komt. Echt te triest voor woorden.
Waarom neemt je beste spits de corners?
Op basis van wat dan? Omdat dat al eerder zo is geweest? Nou, ik kan je vertellen dat er meer seizoenen zijn geweest dat er geen inhaalrace is gevolgd.quote:Op maandag 8 november 2010 11:55 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik denk wel dat ze na de winterstop weer een inhaalrace gaan starten
Die hou je elk seizoen weer, al 15 seizoenen langquote:Op maandag 8 november 2010 12:15 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gooi jij er weer eens iets positiefs in
Dat hoop ik ook maar dat zal het bestuur nooit toelaten. Wil je echt schoon schip maken moet gewoon het voltallige bestuur weg. Daar zitten nu mensen die daar niet horen.quote:Op maandag 8 november 2010 13:16 schreef ajacied4lf het volgende:
AUB AUB AUB AUB ..
Ajax, neem die Cruijff .. en laat hem iets proberen!
quote:Op maandag 8 november 2010 12:15 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gooi jij er weer eens iets positiefs in
Dat is Jol zijn taak om er met dit team weer een goed seizoen van te maken, ik denk ook wel dat ie het weer op de rails krijgt... alleen te laat. We zijn al 13 speelronden bezigquote:Op maandag 8 november 2010 13:25 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Met alles afzeiken kom je er wel .. Jol kan er niks van..Spelers kunnen niet voetballen ..
etc.
Ze hebben vorig jaar laten zien dat ze het kunnen, 100+ doelpunten in 1 seizoen en maar een paar tegen.
Natuurlijk gaat het fucking slecht, en zit er geen voetbal in de ploeg .. maar vorig seizoen lukte het wel, dus je kunt beter kijken waarom het toen wel lukte en nu niet.
Er is niks veranderd .. Ja, alleen Pantelic weg, en El Hamdaoui erin. Hoe moet je dan spelen?quote:Op maandag 8 november 2010 13:35 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dat is Jol zijn taak om er met dit team weer een goed seizoen van te maken, ik denk ook wel dat ie het weer op de rails krijgt... alleen te laat. We zijn al 13 speelronden bezig
Dat maakt toch wel verschil. Pantelic was misschien niet de mooist voetballende spits, maar hij was wel complementair aan Suarez, waar El Hamdaoui Suarez meer in de weg zit.quote:Op maandag 8 november 2010 13:43 schreef ajacied4lf het volgende:
Er is niks veranderd .. Ja, alleen Pantelic weg, en El Hamdaoui erin.
Mido is gewoon een miskoop.quote:Als die Mido nou eens fit wordt kunnen we net als vorig jaar spelen met een aanspeelpunt, maar dat zal nog wel even duren met mido.
Klopt dat maakt het verschil, Pantelic was een teamspeler die de bal bij zich hield en v.d Wiel en Siem mee liet komen waardoor Suarez meer ruimte kreeg en dus gevaarlijk werd.quote:Op maandag 8 november 2010 13:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat maakt toch wel verschil. Pantelic was misschien niet de mooist voetballende spits, maar hij was wel complementair aan Suarez, waar El Hamdaoui Suarez meer in de weg zit.
[..]
Mido is gewoon een miskoop.
Ik had hem ook een whopper in ajaxtenue kunnen noemen, maar de term miskoop leek net iets beter te passen... net...quote:Op maandag 8 november 2010 13:54 schreef ajacied4lf het volgende:
En Mido is geen aankoop, dus een miskoop kan het niet zijn.
Dat gaat Cruijff niet doen. Hij wil misschien wel adviseren. Maar dat vind ik ook erg vrijblijvend.quote:
Wel wandelgangen geruchten maar is denk ik wel een feit dat er meerdere interesse hebben in Mounir. Hopen dat er in de winterstop een club met 20miljoen komt en dan Met Urby -- Suarez -- Micky spelen lijkt me.quote:De lijst met clubs die (voorzichtige) belangstelling voor Mounir El Hamdaoui hebben, groeit gestaag. In navolging van Chelsea, Sevilla, Manchester City, Olympique Lyon en Atlético Madrid zou nu ook Juventus wel een poging willen wagen om de aanvaller van Ajax aan te trekken. Onduidelijk is nog wanneer de Turijnse club precies concreet wil worden. Luigi Delneri heeft het bestuur al om de komst van een aanvaller gevraagd.
Naja, adviseren is ook al goed genoeg .. Want als je zo lang geen kampioen wordt, en je gebruikt zoveel verschillende trainers dan zit er toch iets fout.quote:Op maandag 8 november 2010 14:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat gaat Cruijff niet doen. Hij wil misschien wel adviseren. Maar dat vind ik ook erg vrijblijvend.
Dat kan hij niet? Hij moet zich maar aanpassenquote:Op maandag 8 november 2010 13:54 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Klopt dat maakt het verschil, Pantelic was een teamspeler die de bal bij zich hield en v.d Wiel en Siem mee liet komen waardoor Suarez meer ruimte kreeg en dus gevaarlijk werd.
Dat kan El Hamdaoui niet.
En Mido is geen aankoop, dus een miskoop kan het niet zijn.
2 duels? Er was niet veel aan de hand, vind het best veel.quote:Op maandag 8 november 2010 14:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
Reis 2 duels geschorst is er tegen Ajax gewoon weer bij.
Dat gaat niet zo makkelijkquote:Op maandag 8 november 2010 14:10 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dat kan hij niet? Hij moet zich maar aanpassen
Ja dus?quote:Op maandag 8 november 2010 14:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik meld het gewoon even.quote:Op maandag 8 november 2010 14:14 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Ja dus?
Ajax moet maar bewijzen dat ze kunnen winnen van PSV
Heb liever dat ze in de sterkste opstelling spelen hoor.
Eigenlijk heel sneaky van de knvb. Ze weten dat PSV het risico niet loopt dat hij tegen ajax niet mee mag doen, dus op deze manier lijkt het net alsof wegereef wel eens een spelregelboek heeft gezien....quote:Op maandag 8 november 2010 14:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
Nouja, was best erg wat Reis deed hé. Het leek mee te vallen ..quote:Op maandag 8 november 2010 14:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenlijk heel sneaky van de knvb. Ze weten dat PSV het risico niet loopt dat hij tegen ajax niet mee mag doen, dus op deze manier lijkt het net alsof wegereef wel eens een spelregelboek heeft gezien....
Maar het is belachelijk dat er niet hetzelfde mee omgegaan wordt als met Anita.
Nja het is verder nergens officieelquote:Op maandag 8 november 2010 15:05 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Wou net zeggen man
Dat heb je mis
Hij zet zich gewoon af.quote:Op maandag 8 november 2010 14:23 schreef ajacied4lf het volgende:
Hij kwam met z'n elleboog in, dan kan en mag nog, maar je ziet dat hij zien elleboog extra omhoog doet zodat hij de andere speler raakt.
Probleem bij Mido: als hij hem terug legt, zie de bal dan nog maar eens om Mido heen te krullen...quote:Op maandag 8 november 2010 14:59 schreef heloef het volgende:
Laat die Mido (als ie fit is) gewoon in de spits spelen met 1 opdracht hou die bal vast. Zet El Ham daar achter en laat die zijn ding doen. Daar door kan van der Wiel vaker opkomen komt Suarez beter in zijn spel wordt Ajax gevaarlijker en zal het beter gaan.
Mwah Cvitanich was redelijk balvast maar als El Hamdaoui wordt gevraagd zo te spelen kan hij dat minimaal net zo goed. Hij kon verrassend goed koppen voor zo een klein ventje maar in de punt staan deed tie niet echt.quote:Op maandag 8 november 2010 15:34 schreef ajacied4lf het volgende:
Cvitanich was wel balvast vond ik .. bleef in de punt staan en kon redelijk koppen. of heb ik het helemaal mis?
Suarez heeft wel een goede curve in z'n schoten, hij zal er geen last van hebben. De Jong en De Zeeuw wel.quote:Op maandag 8 november 2010 15:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Probleem bij Mido: als hij hem terug legt, zie de bal dan nog maar eens om Mido heen te krullen...
Jol wou Rommendahl en Pantelic houden.quote:Op maandag 8 november 2010 16:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
Jol zit ook steeds te zeggen dat Micky meer een spits of een 10 is. Op welke positie was hij steeds zo goed bij Heerenveen? Juist op linksbuiten, maar meneer Jol heeft geen goede vleugelspeler en laat vervolgens Rommedahl gaan om er 4e garnituur spits voor terug te halen (Mido).
Dat gaat ie niet doen en daar ligt ook niet zijn kwaliteit desnoods Suk in de spits met de opdracht bal vast houden.quote:Op maandag 8 november 2010 21:47 schreef j0rdiiii het volgende:
El Ham veel meer in dienst van het elftal spelen aub
ja, waarom niet?quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:27 schreef appelvla het volgende:
Er gaat nu een petitie rond op het internet met de oproep om het bestuur op te laten stappen. In korte tijd al 400 keer ondertekend. Heb het net zelf ook ondertekend. Mag ik de link hier gewoon plaatsen?
PM het anders even.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:27 schreef appelvla het volgende:
Er gaat nu een petitie rond op het internet met de oproep om het bestuur op te laten stappen. In korte tijd al 400 keer ondertekend. Heb het net zelf ook ondertekend. Mag ik de link hier gewoon plaatsen?
Doe maar hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:27 schreef appelvla het volgende:
En dan komt er een nieuw bestuur en dan?quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:27 schreef appelvla het volgende:
Ach die lui hebben allemaal een enorm salaris, ze kunnen nergens zoveel verdienen als bij Ajax. Natuurlijk blijven die lui gewoon zitten, en natuurlijk gaat Ajax nooit akkoord met de ideeën van Cruijf om de schop er door heen te halen. Misschien is Ajax wel een zinkend schip aan het worden wat hun hele traditie aan het verkloten is.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weheh wat een kansloze actie. Net of dat die bestuurders hun baan opzeggen omdat er 1000 van die klootviolen een petitie tekent.
Dan moet je je toch echt eens meer verdiepen... Ze zitten daar voor meerdere eer en glorie voor zichzelf. Niet voor het geld.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ach die lui hebben allemaal een enorm salaris, ze kunnen nergens zoveel verdienen als bij Ajax.
Wat kwam er laatst ook al weer in de media over wat Rick van der Boog zou verdienen aan bonussen bij Ajax?quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan moet je je toch echt eens meer verdiepen... Ze zitten daar voor meerdere eer en glorie voor zichzelf. Niet voor het geld.
Geen schokkend bedrag, want ik kan mij het niet meer herinneren.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:09 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat kwam er laatst ook al weer in de media over wat Rick van der Boog zou verdienen aan bonussen bij Ajax?
Nou dat weet ik niet hoor. Oke, het zal niet hun grootste inkomsten bron zijn omdat ze al jaren incompetent werk leveren. Maar heb wel het idee als ze wat achterover kunnen drukken dat ze dat wel doen.Ik zie ze niet 1 of 2 keer modaal mee naar huis nemen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan moet je je toch echt eens meer verdiepen... Ze zitten daar voor meerdere eer en glorie voor zichzelf. Niet voor het geld.
Die kant gaan we idd in een rap tempo op, helaas.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Misschien is Ajax wel een zinkend schip aan het worden wat hun hele traditie aan het verkloten is.
Waarom wordt er in zin 4 gesproken over het machtsvoetbal van de ploeg van Henk ten Cate? Konden ze geen grotere namen verzinnen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:50 schreef appelvla het volgende:
Ok, de petitie is hier te vinden:
http://www.petitiononline.com/1243824/petition.html
Inmiddels al de 600 gepasseerd
De stelling was dat ze bij ajax veel meer konden verdienen dan elders. 2x modaal is geen bestuurderssalaris. Dat is een manager. Een hele lage....quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zie ze niet 1 of 2 keer modaal mee naar huis nemen.
Adriaanse ook niet verdient genoeg in de zandbak is nu enkel bezig met zijn zakken te vullen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:05 schreef ajacied4lf het volgende:
Wil Ajax met mooi voetbal kampioen worden dan zal Cruijff, Jol moeten adviseren.
Een andere mogelijkheid is een trainer als Van Gaal, Co Adriaanse te halen. Van Gaal zal het niet doen, Adriaanse wel.
Helemaal niet man, hij zorgt voor 50% van alle humor die er in de Arena gebeurd.quote:
Joh, doe eens niet zo kansloos.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weheh wat een kansloze actie. Net of dat die bestuurders hun baan opzeggen omdat er 1000 van die klootviolen een petitie tekent.
Die heeft niet de ervaring dat Sulejmani heeftquote:Op dinsdag 9 november 2010 22:09 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
En waar zijn vleugelspelers uit de jeugd zoals josefszoon?
Alle buitenspelers worden verkocht zodat we kunnen klagen dat we geen buitenspelers hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:09 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Die wissels van Jol waren wel weer om te huilen trouwens. Hield Emanuelson nog enigszins de breedte erin, zet hij sulejmani er in in de 2e helft en toen ging het nog 2x zo slecht.
En waarom haalde hij de Zeeuw die tenminste nog een beetje redelijk speelde eruit, terwijl hij eigenlijk lindgren of de jong had moeten wisselen?
En waar zijn vleugelspelers uit de jeugd zoals josefszoon?
Ik vind Mido beter een bal vasthouden en een aanspeel punt dan El Hamlap. Van mij mag Mido blijven staan en El Hamlap op de bankquote:Op donderdag 11 november 2010 20:33 schreef Vjenne12345 het volgende:
Gaat een zware pot worden tegen AZ...![]()
Was vrij moeizaam tegen Veendam.
Tweede helft was aardig eerste helft was inderdaad vreselijk onder de maat. Maar Mido moet er zondag wel in want het begon na zijn binnenkomst meteen te lopen. Suljiemani speelde trouwens een meer dan prima wedstrijd.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:33 schreef Vjenne12345 het volgende:
Gaat een zware pot worden tegen AZ...![]()
Was vrij moeizaam tegen Veendam.
El Ham gewoon achter Mido zetten als schaduwspits.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind Mido beter een bal vasthouden en een aanspeel punt dan El Hamlap. Van mij mag Mido blijven staan en El Hamlap op de bank
Of El Ham op links.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:35 schreef heloef het volgende:
[..]
El Ham gewoon achter Mido zetten als schaduwspits.
Nee joh Mickey heeft vandaag laten zien dat ie daar gevaarlijk kan zijn.quote:
Emanuelson ipv van Enoh en ik deel je mening. Ik vraag me echter wel af of Mido fit genoeg is om te beginnen. Zo niet, dan zie ik graag De Jong ipv Mido in de basisopstelling.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:42 schreef heloef het volgende:
[..]
Nee joh Mickey heeft vandaag laten zien dat ie daar gevaarlijk kan zijn.
De beste opstelling op dit moment(naar mijn mening):
---------------------------Mido----------------------------
-----Suljemani------El Ham---------Suarez------
-----------------Enoh----------De Zeeuw-------------
Anita-Verthongen-Alderweireld-Van der Wiel
-------------------Stekelenburg-------------------------
Emanuelson i.p.v Enoh? Hoe aanvallend wil je spelen joh.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Emanuelson ipv van Enoh en ik deel je mening. Ik vraag me echter wel af of Mido fit genoeg is om te beginnen. Zo niet, dan zie ik graag De Jong ipv Mido in de basisopstelling.
dan wordt je compleet overlopen uit tegen AZquote:Op donderdag 11 november 2010 21:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Emanuelson ipv van Enoh en ik deel je mening. Ik vraag me echter wel af of Mido fit genoeg is om te beginnen. Zo niet, dan zie ik graag De Jong ipv Mido in de basisopstelling.
Emanuelson kan daar niet eens spelen je moet sowieso met Enoh of Lindgren spelen of nog beter met Bonevacia.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Okquote:Op donderdag 11 november 2010 22:25 schreef OreO het volgende:
Trieste conclusie is gewoon dat het elftal niet goed genoeg is.
Lulkoek het hele team is gebleven op Pantelic na en dat is dus hetzelfde elftal dat vorig jaar 106 keer scoorde en 85 punten haalde in de competitie.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:25 schreef OreO het volgende:
Trieste conclusie is gewoon dat het elftal niet goed genoeg is.
De Zeeuw kan toch die taak overnemen? Emanuelson zou ik zeker opstellen en Enoh is uit vorm dus die niet.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:03 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Emanuelson i.p.v Enoh? Hoe aanvallend wil je spelen joh.
Maar er is wel elk jaar op championsleague begroot.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:38 schreef heloef het volgende:
[..]
Lulkoek het hele team is gebleven op Pantelic na en dat is dus hetzelfde elftal dat vorig jaar 106 keer scoorde en 85 punten haalde in de competitie.
quote:Op donderdag 11 november 2010 23:01 schreef OreO het volgende:
[..]
Maar er is wel elk jaar op championsleague begroot.
En ajacied4lf... suckmyballs4lf:) ty
quote:Jol: 'Mido is nu klaar voor een helftje'
Mido zette Ajax tegen BV Veendam op het goede spoor. Voorlopig moet de Egyptische aanvaller zich schikken in een reserverol.
Mido moest in het KNVB-bekerduel met BV Veendam het worstelende Ajax vlottrekken. De ingreep sorteerde effect. 'We hadden een aanspeelpunt. Net als vorig seizoen met Marko Pantelic. Christian Eriksen en Miralem Sulejmani gingen daardoor ook meteen beter spelen', aldus trainer Martin Jol.
Maar een basisplaats is nog niet weggelegd voor Mido. 'Hij is al acht kilo afgevallen. Maar toen ik hem zijn shirtje zag uittrekken... Nee, maar dat is flauw. Hij is nu klaar voor een helftje. Dat moet meer worden.'
Mido zelf was ook blij met zijn treffer, die het 3-0 verlies van BV Veendam inluidde. 'Dit was een belangrijke overwinning, zeker na het slechte resultaat van afgelopen weekeinde. Maar die goal en assist waren ook erg belangrijk voor mij persoonlijk, het is een bevestiging dat ik op de goede weg ben.'
Jan Vertonghen verdween een klein kwartier voor het einde naar de kant. het was een wissel uit voorzorg, zo vertelde Jol na afloop. De Belgische verdediger kampte met hamstringklachten. 'Maar we waren net op tijd. Hij kan zondag tegen AZ gewoon meedoen.'
Je moeder, ty.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:01 schreef OreO het volgende:
[..]
De Zeeuw is niet zo explosief als Enoh. Enoh onderschept veel meer ballen.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
De Zeeuw kan toch die taak overnemen? Emanuelson zou ik zeker opstellen en Enoh is uit vorm dus die niet.
Jawel .. Ziet er nu redelijk goed uit. Kan natuurlijk veel beter.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:27 schreef Self-Catering het volgende:
Ik heb het neit gezien, maar hoe dik was Mido vandaag? Is hij al afgevallen sinds vorige invalbeurt?
quote:Op donderdag 11 november 2010 23:34 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Jawel .. Ziet er nu redelijk goed uit. Kan natuurlijk veel beter.
Echt héquote:Op donderdag 11 november 2010 23:52 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
![]()
net paul de leeuw in een voetbalshirt....dikke vette homo.
wereldscouting, dat ajax....echt!
Paul de Leeuw niet eerder Robert Jensen in een voetbalshirt.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:52 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
![]()
net paul de leeuw in een voetbalshirt....dikke vette homo.
wereldscouting, dat ajax....echt!
Ja er is Champions League begroot ja maar zoals van de Boog al zei we moeten een Europa League pak aan trekken.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:01 schreef OreO het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat niveau gaat halen. Vandaag kon hij meekomen, maar verder... ben ik niet onder de indruk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:32 schreef ajacied4lf het volgende:
Pluspunt is dat Mido de rol van Pantelic kan vervullen (als hij helemaal fit is).
Maar dat was ook het geval bij Pantelic.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat niveau gaat halen. Vandaag kon hij meekomen, maar verder... ben ik niet onder de indruk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |