Het is inderdaad de grote vraag dat het een keer niet loopt okee maar ze kunnen het dan blijkbaar niet opbrengen om in ieder geval er als een team voor te vechten. Dat valt mij nog het meeste op.quote:Op zondag 7 november 2010 23:15 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Jol is ook geen slechte coach. Want vorig seizoen draaide het gewoon wel goed. Maar wat er nu aan de hand is?
Ik weet het echt niet, buiten de werklust om dan. Want aan het team zelf is er niet heel veel veranderd.
Tja..Het is een vreemd iets man.quote:Op zondag 7 november 2010 23:17 schreef heloef het volgende:
[..]
Het is inderdaad de grote vraag dat het een keer niet loopt okee maar ze kunnen het dan blijkbaar niet opbrengen om in ieder geval er als een team voor te vechten. Dat valt mij nog het meeste op.
Het is te voorspelbaar geworden, vrijwel alles komt in de trechter bij Mounir en Luis en dat zijn beide wat rommelige voetballers en als het dan niet loopt helpen die je niet over het dode punt heen maar blijven hun eigen manier van spelen aanhouden, waardoor je het van toeval/gelukje moet hebben wat de laatste tijd uitblijft. En aan de zijkanten missen Urby en Gregory het lef/vertrouwen om er overheen te blijven gaan. Doen ze dit wel dan is er al meer onrust bij de verdediging van de tegenstander en ben je niet meer zo voorspelbaar. Nu is het gewoon heel erg makkelijk verdedigen voor tegenstanders en als ze dan ook nog een beetje kwaliteit hebben/een team zijn kun je gewoon resultaat halen tegen dit Ajax.quote:Op zondag 7 november 2010 23:15 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Jol is ook geen slechte coach. Want vorig seizoen draaide het gewoon wel goed. Maar wat er nu aan de hand is?
Ik weet het echt niet, buiten de werklust om dan. Want aan het team zelf is er niet heel veel veranderd.
Inderdaad zitten Mounir en Luis niet in de wedstrijd dan kan Ajax van iedereen verliezen.quote:Op zondag 7 november 2010 23:20 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Het is te voorspelbaar geworden, vrijwel alles komt in de trechter bij Mounir en Luis en dat zijn beide wat rommelige voetballers en als het dan niet loopt helpen die je niet over het dode punt heen maar blijven hun eigen manier van spelen aanhouden, waardoor je het van toeval/gelukje moet hebben wat de laatste tijd uitblijft. En aan de zijkanten missen Urby en Gregory het lef/vertrouwen om er overheen te blijven gaan. Doen ze dit wel dan is er al meer onrust bij de verdediging van de tegenstander en ben je niet meer zo voorspelbaar. Nu is het gewoon heel erg makkelijk verdedigen voor tegenstanders en als ze dan ook nog een beetje kwaliteit hebben/een team zijn kun je gewoon resultaat halen tegen dit Ajax.
Het tempo in De Kuip lag vandaag hoger dan in de Arena.quote:Op zondag 7 november 2010 20:08 schreef pberends het volgende:
wtf deed Ajax vandaag? De helft van de tijd stonden alle spelers stil. Nieuw positiespel van de broer van Jol ofzo?
Was voor het eerst dit seizoen.quote:Op maandag 8 november 2010 00:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het tempo in De Kuip lag vandaag hoger dan in de Arena.
Ja leuk, heb je een hele groep klaar staan die erin komt dan?quote:Cruijff: Ajax-bestuur moet opstappen
Wat ben ik achteraf blij, dat ik met mijn kritiek gekomen ben toen Ajax nog bovenaan stond. Dat heeft extra duidelijk gemaakt, dat de stand op de ranglijst niets met de huidige problemen te maken heeft. Inmiddels zijn we een maand verder en komt het 'spook Feyenoord' steeds dichterbij.
Zowel het kampioenschap als de tweede ronde van de Champions League wordt heel moeilijk en dat kan de club financieel niet hebben. Als het bestuur het daarom echt goed met Ajax meent, dan stapt het nu op. Hetzelfde geldt voor de directie. Ik zie het na één of twee zeperds weer gebeuren dat opnieuw de trainer geofferd wordt, de rest blijft zitten en er wordt weer niets opgelost.
Zo gaat Ajax gewoon verder zoals het al een jaar of tien heeft gedaan. Als je er goed over nadenkt is het echt onvoorstelbaar. Sinds de beursgang is er meer dan honderd miljoen verdwenen. Dat is een prestatie op zich. Toch blijven bestuur en directie volhouden dat het de goede kant op gaat. Dat bijna alle aanbevelingen in het Rapport Coronel zijn gehaald en het ergste achter de rug is.
Tot ik vorige week hoorde, dat mijn vroegere ploegmaat Theo van Duivenbode uit de ledenraad is gestapt. Theo was de enige speler in de ledenraad uit de jaren zestig, zeventig. Hij was zelfs de enige van de 24 leden die ooit het eerste elftal heeft gehaald. Van Duivenbode was verantwoordelijk voor het technische deel van het Rapport Coronel, volgens mij het belangrijkste hoofdstuk voor de voetbalclub Ajax. Terwijl bestuur en directie vertellen dat het rapport prima is uitgevoerd, is Van Duivenbode vertrokken omdat er volgens hem niets met de aanbevelingen over de opleiding, scouting, transfers en andere zaken is gedaan. Over wie er gelijk heeft, hoeven we het hier niet te hebben. Kijk maar naar de wedstrijden, zou ik zo zeggen.
Bij mij was de grens bereikt na de wanprestaties tegen Willem II en Real Madrid. Toen werd ik neergezet als negatief, terwijl mijn analyse niets met een eerste, derde of vijfde plaats te maken had. Dat blijkt een maand later wel. Net als toen heeft Ajax binnen een week een wedstrijd in de Champions League en tegen een middelmatige ploeg uit de eredivisie gespeeld. Helaas is het van kwaad tot erger geworden. Als je alleen al zag hoe de opstelling tegen Auxerre vanuit angst werd ingevuld. Hoe kan je zo aan een wedstrijd beginnen, terwijl je alleen zicht op de Champions League kunt houden als je wint? Voor de financiële situatie van de club een noodzaak. Alleen heb ik die noodzaak tegen Auxerre niet gezien en gevoeld.
Vier dagen later blijkt het spook, dat ook Feyenoord teistert, ineens heel dichtbij. De nederlaag tegen ADO maakt duidelijk, dat er na Willem II en Real Madrid helemaal niets is veranderd. En maar blijven roepen, dat alles onder controle is en stilhouden dat Van Duivenbode is opgestapt. Dat is nog het ergste van alles. Iedereen blijft elkaar de hand boven het hoofd houden, terwijl Ajax juist belangrijker hoort te zijn dan jezelf.
quote:Clubs in de rij voor 'gratis' Emanuelson
Urby Emanuelson (24) heeft de clubs voor het uitkiezen. De Ajacied is komende zomer transfervrij en maakte vorige week aan Rik van den Boog bekend zijn contract in Amsterdam niet te zullen verlengen. Veertien clubs in Spanje, Engeland, Duitsland, Italië en Portugal dingen al naar de handtekening van de Amsterdammer.
Everton, Liverpool en Birmingham City hopen de multifunctionele middenvelder ervan te overtuigen de overstap te maken naar de Premier League, terwijl Hoffenheim, HSV, Borussia Dortmund en het VFL Wolfsburg van Steve McClaren hem gratis naar de Bundesliga hopen te halen.
Vanuit Spanje toonden Villarreal en Malaga belangstelling en de Italiaanse interesse komt van Lazio Roma, Genoa en Juventus. Hoewel Benfica en Porto ook niet de minste clubs zijn, lijkt Emanuelsons voorkeur uit te gaan naar een vertrek naar één van de vier grote voetballanden.
"Er is volop belangstelling", bevestigt zaakwaarnemer Brian Berkleef. "Ik ga niet op namen in. Maar ik heb alle geïnteresseerde clubs aangegeven, dat er voor januari geen zaken valt te doen." Volgens Berkleef streeft het product van de eigen opleiding ernaar om het seizoen af te maken. "Een tussentijds vertrek is wat Urby betreft niet aan de orde. Hij wil heel goed vertrekken, met het landskampioenschap, en zal zich daar voor duizend procent voor inzetten."
Ajax-trainer Martin Jol betreurt het vertrek van Emanuelson, maar heeft zich daarbij neergelegd. "We weten waar we aan toe zijn. Of er in januari nog met hem wordt gesproken? Nee, we kunnen wel aan de gang blijven. Als hij elders wil spelen, kunnen we hoog of laag springen, maar beslist hij."
En rot eens op met die Eriksen als breekijzerquote:Op maandag 8 november 2010 08:42 schreef j0rdiiii het volgende:
Pantelic is er niet meer en kun je dus ook niet meer op de manier spelen hoe je het vorig jaar deed, bedenk maar iets wat wel werkt Jol... daar krijg je ook voor betaald
Oud nieuws laat Cruijff met concrete oplossingen komen of zijn bek houden.quote:Op maandag 8 november 2010 10:55 schreef pberends het volgende:
Cruijff: "Ajax-bestuur moet opstappen"
Cruijff.
Kan hij zelf geen trainer/directeur wordenquote:Op maandag 8 november 2010 11:03 schreef heloef het volgende:
[..]
Oud nieuws laat Cruijff met concrete oplossingen komen of zijn bek houden.
Ja ik snap dat ook nietquote:Op maandag 8 november 2010 10:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En rot eens op met die Eriksen als breekijzer.
Hij zal vast talent hebben, maar op dit moment is een een paspop in een Ajax shirt.
Nee, het zal vast een talentvol ventje zijn, maar tot nu toe heeft ie op1 goal na eigenlijk weinig toegevoegd elke keer als hij speelde.quote:Op maandag 8 november 2010 11:42 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja ik snap dat ook nietDie zal echt niet de stand ombuigen hoor
Neem de bank van gisteren:quote:Op maandag 8 november 2010 11:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het zal vast een talentvol ventje zijn, maar tot nu toe heeft ie op1 goal na eigenlijk weinig toegevoegd elke keer als hij speelde.
Waarom haal je die Fin uberhaupt dan? Waarom moest gabri weg, en pantelic?.
het is gewoon weer een zooitje, Cruijff heeft gewoon gelijk, Ajax doet maar wat, zowel op als buiten het veld.
Pantelic wou een drie jarig contract dat ging mij ook te ver hoor. Laat dan Mido maar als diepe spits spelen met El Ham erachter.quote:Op maandag 8 november 2010 11:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het zal vast een talentvol ventje zijn, maar tot nu toe heeft ie op1 goal na eigenlijk weinig toegevoegd elke keer als hij speelde.
het is gewoon weer een zooitje, Cruijff heeft gewoon gelijk, Ajax doet maar wat, zowel op als buiten het veld.
Hij was er in 2008 al, na een stage bij Chelsea en Barcelona in de jeugd gekomen. Dit gaat een drukke tijd worden rondom Ajax. Ik denk wel dat ze na de winterstop weer een inhaalrace gaan starten maar op het eind net iets te kort komen. Jol is na dit seizoen ook wegquote:Op maandag 8 november 2010 11:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De selectie is heel dun idd. Als er een rechtsback uitvalt dan, eeehmmm, nou ja, dan... dan nietsquote:Op maandag 8 november 2010 11:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Neem de bank van gisteren:
Verhoeven, Alderweireld, Enoh, Sulejmani, Eriksen, Oleguer, Mido
Van die spelers is hooguit Sulejmani in staat een wedstrijd om te buigen.....kortom wat is het idee hierachter? Mocht je met 1-0 voorkomen dan ram je er direct die verdedigende spelers in?
Tja de corners bij Ajax zijn natuurlijk lachwekkend.....het is altijd weer oppassen geblazen daar ze een ideaal counter-moment voor de tegenstander zijnquote:Op maandag 8 november 2010 11:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De selectie is heel dun idd. Als er een rechtsback uitvalt dan, eeehmmm, nou ja, dan... dan niets.
En over de tactiek "alles op luis en el ham" (incl steek met zijn dramatische uittrappen) en kijken wat ervan komt. Echt te triest voor woorden.
Waarom neemt je beste spits de corners?
Ze zijn ook allemaal 1,70 dus wat heb je aan hoge corners? Hopen dat Jantje of Ooijer zijn harses er tegen aan krijgt anders heeft het geen zin.quote:Op maandag 8 november 2010 11:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De selectie is heel dun idd. Als er een rechtsback uitvalt dan, eeehmmm, nou ja, dan... dan niets.
En over de tactiek "alles op luis en el ham" (incl steek met zijn dramatische uittrappen) en kijken wat ervan komt. Echt te triest voor woorden.
Waarom neemt je beste spits de corners?
Op basis van wat dan? Omdat dat al eerder zo is geweest? Nou, ik kan je vertellen dat er meer seizoenen zijn geweest dat er geen inhaalrace is gevolgd.quote:Op maandag 8 november 2010 11:55 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik denk wel dat ze na de winterstop weer een inhaalrace gaan starten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |