Eens. Maar ik krijg dat niet tot haar doorgedrongen.quote:Op zondag 7 november 2010 02:59 schreef Lo-Fi het volgende:
Ik vind het vooral erg bitter voor het aanstaande kind. Wat die onverantwoordelijke ouders er voor een hinder van hebben, zal mij een worst wezen to be honest.
6 jarige studie. Heeft net bachelor, moet nog 3 jaar.quote:Op zondag 7 november 2010 03:00 schreef Krantenman het volgende:
Hoe lang moet ze nog studeren is mijn vraag eerder.
Denkt ze dat ze ooit een serieuze relatie zal krijgen met de biologische vader? Of iig contact met hem blijft houden?quote:Op zondag 7 november 2010 03:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Maar ik krijg dat niet tot haar doorgedrongen.
Ik zei 'je kunt dan zonder oppas niet stappen', antwoord 'ik heb als een week niet gestapt, ging prima'.
Dammit...het gaat niet over een week maar over 18 jaar...
Nee. Ik denk dat zij ook wel inziet dat hij het leuk vindt..maar geen inkomen heeft.quote:Op zondag 7 november 2010 03:10 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Denkt ze dat ze ooit een serieuze relatie zal krijgen met de biologische vader? Of iig contact met hem blijft houden?
Ja, 14 jaar om precies te zijn. Zelfde ouders zelfs. Ze had mijn dochter kunnen zijnquote:Op zondag 7 november 2010 03:11 schreef Wing het volgende:
Groot leeftijdsverschil tussen jou en je zusje overigens.
Speelt het voor haar niet mee dat het kind dan zonder biologische vader moet opgroeien? Niet echt ideaal.quote:Op zondag 7 november 2010 03:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat zij ook wel inziet dat hij het leuk vindt..maar geen inkomen heeft.
De crosspost heb ik in het andere topic al aangegeven.quote:
Oh, dat weet ze wel, maar het heeft kennelijk ook met moederschapsgevoelens te maken. Als ik haar spreek gaat het nooit over de vader. Ze vindt het niet echt interessant. Het is HAAR kimd, zo voelt zij dat.quote:Op zondag 7 november 2010 03:30 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Speelt het voor haar niet mee dat het kind dan zonder biologische vader moet opgroeien? Niet echt ideaal.
quote:Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Die vent vindt het geweldig, maar ze hebben geen vaste relatie en hij geen geld/inkomen.
quote:Op zondag 7 november 2010 03:05 schreef capricia het volgende:
Ze heeft nog nooit gewerkt en vind dat ook nu niet nodig.
Die klacht is precies verwoord.quote:Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Mijn zusje is 23, studeert en is sinds een paar weken zwanger van een of ander vaag sekscontact.
Ze wil het kind houden omdat dat 'natuurlijk' is.
Ze woont nog thuis, maar gaat er van uit dat ze urgentie krijgt bij een huurwoning. Geen spaargeld what so ever.
Die vent vindt het geweldig, maar ze hebben geen vaste relatie en hij geen geld/inkomen.
Ze denkt ook dat haar vriendinnen het kindje wel op zullen vangen terwijl zij verder studeert. Dream on...
Dit gaat ongelooflijk kut worden, denk ik dan. Een alleenstaande moeder zonder afgemaakte studie ergens op een flatje met een uitkering.
Of klaag ik te hard?
Heb je vertrouwen in de echtgenoot van je zusje? Gezien jouw zorgen moet hij wel iets kwaads in de zin hebben...quote:Op zondag 7 november 2010 03:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat zij ook wel inziet dat hij het leuk vindt..maar geen inkomen heeft.
Echtgenoot.quote:Op zondag 7 november 2010 04:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Heb je vertrouwen in de echtgenoot van je zusje? Gezien jouw zorgen moet hij wel iets kwaads in de zin hebben...
Het wordt alsmaar smeuïger.quote:Op zondag 7 november 2010 04:10 schreef capricia het volgende:
Ik zal de klacht nog even wat specifieker maken:
Ze denkt dat het van een vriend van haar ex is, omdat het AL 4 weken uit was. Maar het kan ook van haar ex zelf zijn.
Dat ziet ze wel aan de kleur van het kindje, zegt ze zelf.
Dus laten we zeggen dat de vent er niet echt toe doet
Ja.quote:Op zondag 7 november 2010 04:14 schreef Lo-Fi het volgende:
Het begint steeds meer te klinken als een domme breezer ipv een volwassen studente.
Volgens mij beseft ze het allemaal nog niet zo en is ze nu vooral bezig haar kop in het zand te steken.
wtfquote:Op zondag 7 november 2010 04:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Ik vind het ook voelen als aandachtstrekkerij.
Maar, met een zwangerschap of kind spot je niet. Lijkt mij zo.
En het bizarre is dat ze dus 2 universitaire studies doet, maar kennelijk hierin heel dom is of zo?
Laten we zeggen dat ze iets anders in elkaar zit als TS.
Ik vind dit afschuwelijk!
Uiteindelijk gaat ze de bezwaren etc. wel inzien, maar voorlopig lijkt ze er nog niet aan toe om haar zwangerschap echt onder ogen te komen. Ze spot er dan wel mee, maar het zou me weinig verbazen als ze het eigenlijk een enorme klotesituatie vindt.quote:Op zondag 7 november 2010 04:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
En het bizarre is dat ze dus 2 universitaire studies doet, maar kennelijk hierin heel dom is of zo?
Wij, haar directe familie, hebben ook al een paar keer aangedrongen op een persoonlijkheidstest. Het advies tot die test komende van de huisarts.quote:
Want?quote:Op zondag 7 november 2010 05:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Die twee universitaire studies zullen wel twee softe hbo achtige alfa studies zijn als ik het zo inschat
Dit is idd. zwaar shit, ook voor jou natuurlijk want je snapt wel waar de baby wordt gelaten als moeders uit moet. Aan de andere kant, je kunt het ook positief zien, zij is 23 en dat lijkt me een prima leeftijd om moeder te worden, er zijn ook zoveel vrouwen die te lang wachten en dan uiteindelijk de boot missen.quote:Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Mijn zusje is 23, studeert en is sinds een paar weken zwanger van een of ander vaag sekscontact.
Ze woont nog thuis, maar gaat er van uit dat ze urgentie krijgt bij een huurwoning. Geen spaargeld what so ever.
Ze denkt ook dat haar vriendinnen het kindje wel op zullen vangen terwijl zij verder studeert. Dream on...
Dit gaat ongelooflijk kut worden, denk ik dan. Een alleenstaande moeder zonder afgemaakte studie ergens op een flatje met een uitkering.
Of klaag ik te hard?
Niemand, behalve mijn zusje kennelijk, zit op dat kind te wachten (jezus, het is ook nog helemaal geen kind!) Mijn ouders zijn nog niet eens zonder 'kinderen'. Immers, zij woont grotendeels nog thuis.quote:Op zondag 7 november 2010 07:03 schreef eigendeegcookie het volgende:
Had ze misschien verwacht dat jij t enig zou vinden om tante te worden,
en is ze nog maar kortgeleden uit de droom geholpen?
En je moeder? Heeft tie dr zin in?/ ziet tie de leuke kanten eraan wel?
Juist niet, mensen die alfa studies doen hebben juist een beter sociaal inzicht dan die autistische beta studentenquote:Op zondag 7 november 2010 05:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Die twee universitaire studies zullen wel twee softe hbo achtige alfa studies zijn als ik het zo inschat
Dus om te studeren heb je geen gezond verstand meer nodig?quote:Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Waarom niet? Zat moeders op de wereld die naast hun baan nog een studie doen en thuis 3 kinderen hebben lopen.quote:Op zondag 7 november 2010 10:07 schreef Mrs.Vixen het volgende:
...ze is wel op de hoogte dat als ze een kind heeft echt niet meer kan studeren en...
JA! EN TIS NOG EEN WERKLOZE BLOWENDE NEGER OOK!!quote:
als ik je ouders was zou ik dat plan 2 a 3 jaar vervroegenquote:Op zondag 7 november 2010 07:18 schreef capricia het volgende:
En hebben gespaard om over 2 a 3 jaar samen weg te gaan...
dat iddquote:Op zondag 7 november 2010 04:26 schreef Levolution het volgende:
Zo te lezen heeft je zusje een flinke ass whoopin' nodig van paps.
kijk eens wat er rondloopt op de gemiddelde natuurkunde faculteit.quote:Op zondag 7 november 2010 10:11 schreef eRKa het volgende:
[..]
Dus om te studeren heb je geen gezond verstand meer nodig?
ik denk dat ze wat duidelijker moeten zijn in hoe serieus ze zijn met hun wensen en dat zij er tegen die tijd met baby en al uitgevlogen is (en ze dus zelf zal moeten babysitten), idem voor jou en mogelijk ook haar vriendinnen.quote:Op zondag 7 november 2010 07:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Immers, zij woont grotendeels nog thuis.
Ze hadden gedacht om, als ze echt uit huis is, samen mooie reizen te maken. Ze zijn beiden nu in de 60. En hebben gespaard om over 2 a 3 jaar samen weg te gaan...
quote:Op zondag 7 november 2010 11:28 schreef Broodmongool het volgende:
Flink erop losharken met die kleerhanger.
Dit kun je niet menen.quote:Op zondag 7 november 2010 07:10 schreef kitao het volgende:
[..]
Dit is idd. zwaar shit, ook voor jou natuurlijk want je snapt wel waar de baby wordt gelaten als moeders uit moet. Aan de andere kant, je kunt het ook positief zien, zij is 23 en dat lijkt me een prima leeftijd om moeder te worden, er zijn ook zoveel vrouwen die te lang wachten en dan uiteindelijk de boot missen.
Ik zou zeggen, ga ervoor en tob niet teveel.
Kan allemaal wel zijn maar als ik 23 was en nog met twee studies bezig zou zijn ging de abortus morgen nog van start. Je zit er gewoon aan vast en zult veel moeten opofferen als je een kind neemt. Het lijkt wel of mensen zich dat niet meer realiseren.quote:Op zondag 7 november 2010 12:05 schreef erodome het volgende:
Ik denk dat het verstandig is eens goed uit te zoeken of dat vangnet van oppas er wel is, hierin nu al je eigen grensen en die van familie en vrienden aan te geven.
Dan kan gekeken worden of het mogelijk is en een kind groot te brengen en de studie af te ronden en daarna te gaan werken.
Ik zou niet zo zeer alleen negatief ertegenover staan, maar vooral erg realistisch, alle voors en tegens eens goed op een rij zetten.
Soms is het prima mogelijk, soms wordt het meer dan lastig, alles hangt hierin van een vangnet af waarop echt vertrouwd kan worden, de zus in deze moet erg zeker zijn van dat vangnet, niet dat het een paar vriendinnen nu wel leuk lijkt zo'n baby over de vloer, maar dat ze het zat zijn nadat het plurkje 2 keer niet zo'n schattig wolkje van een baby was(of na 3 maanden omdat het wel veel wordt zo).
En ze moet zich realiseren dat als ze al gebruik maakt van oppas omdat ze naar school moet het fiks lastiger wordt om uit te gaan, dat dat iig geen wekelijks gebeuren meer zal zijn.
Ook moet ze zich realiseren dat baby's lang niet altijd wolkjes zijn en dat studie en nachtvoeding bv alleen al een zware combi is.
En toch lijkt het me makkelijker een kind te nemen als de studie achter de rug is en moeders in een fijn huisje zit met een man die eventueel een hoop taken kan overnemen.quote:Op zondag 7 november 2010 12:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nou staat er hier een topic en en R&P en ik zie het fucking probleem niet, ze is 23 en studeert dus heeft een prima kans op een goede baan straks. Tot die tijd zal ze het wat krap hebben maar ze krijgt extra stufi om dat kind te onderhouden en heeft recht op kinderopvangtoeslag dus dat kind kan naar een kinderdagverblijf terwijl je zusje haar studie afmaakt.
Financieel makkelijker ja, en emotioneel is het uiteraard enorm zwaar maar ik ken meerdere mensen die tijdens hun studie een kind kregen en als student kun je veel flexibeler zijn als je kind bijvoorbeeld ziek is. En bovendien gaat het kind naar school tegen de tijd dat je over een serieuze carriere na kunt gaan denken.quote:Op zondag 7 november 2010 12:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
En toch lijkt het me makkelijker een kind te nemen als de studie achter de rug is en moeders in een fijn huisje zit met een man die eventueel een hoop taken kan overnemen.
als je rechten studeert misschien, maar niet als je een echte voltijd studie doet, laat staan 2 studies.quote:Op zondag 7 november 2010 12:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Financieel makkelijker ja, en emotioneel is het uiteraard enorm zwaar maar ik ken meerdere mensen die tijdens hun studie een kind kregen en als student kun je veel flexibeler zijn als je kind bijvoorbeeld ziek is. En bovendien gaat het kind naar school tegen de tijd dat je over een serieuze carriere na kunt gaan denken.
Als je de keuze hebt tussen de twee lijkt het me echt dom als je deze optie neemt. Een studie lijdt er uiteraard ook onder en krijg je dat walhalla met goede baan en goed verdienen niet eens. En het zijn ook nog eens twee studies.quote:Op zondag 7 november 2010 12:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Financieel makkelijker ja, en emotioneel is het uiteraard enorm zwaar maar ik ken meerdere mensen die tijdens hun studie een kind kregen en als student kun je veel flexibeler zijn als je kind bijvoorbeeld ziek is. En bovendien gaat het kind naar school tegen de tijd dat je over een serieuze carriere na kunt gaan denken.
Het was geen rechten. Eén ervan deed zelfs voltijd HBO pabo, dan wordt je dus echt 40 uur per week aan het handje bezig gehouden. Misschien zal ze inderdaad voor één studie moeten kiezen, life sucks zou ik zeggen, als zij dat kind wil zal ze ergens offers moeten maken. Ik wil alleen maar aangeven dat het echt wel te doen is als je het echt wilt.quote:Op zondag 7 november 2010 12:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
als je rechten studeert misschien, maar niet als je een echte voltijd studie doet, laat staan 2 studies.
Het is echt wel te doen als het op je pad komt, maar je bent niet echt intelligent bezig als je hier voor kiest.quote:Op zondag 7 november 2010 12:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het was geen rechten. Eén ervan deed zelfs voltijd HBO pabo, dan wordt je dus echt 40 uur per week aan het handje bezig gehouden. Misschien zal ze inderdaad voor één studie moeten kiezen, life sucks zou ik zeggen, als zij dat kind wil zal ze ergens offers moeten maken. Ik wil alleen maar aangeven dat het echt wel te doen is als je het echt wilt.
offtopic, maar pabo een echt zware studie willen noemen... voor zover zwaar ligt het in het gebrek aan taal- en rekenkundige kennis van die kneuzen die niet eens de norm van basisschoolonderwijs kunnen halenquote:Op zondag 7 november 2010 12:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het was geen rechten. Eén ervan deed zelfs voltijd HBO pabo, dan wordt je dus echt 40 uur per week aan het handje bezig gehouden. Misschien zal ze inderdaad voor één studie moeten kiezen, life sucks zou ik zeggen, als zij dat kind wil zal ze ergens offers moeten maken. Ik wil alleen maar aangeven dat het echt wel te doen is als je het echt wilt.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 7 november 2010 12:23 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
offtopic, maar pabo een echt zware studie willen noemen
Ik noem het zeker geen zware opleiding, ik doelde op de tijdsinvestering. Als je ergens meer dan 40 uur per week bezig wordt gehouden + "huiswerk" is het daar wel. Het niveau is om te janken, daar gaat het niet om.quote:Op zondag 7 november 2010 12:23 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
offtopic, maar pabo een echt zware studie willen noemen... voor zover zwaar ligt het in het gebrek aan taal- en rekenkundige kennis van die kneuzen die niet eens de norm van basisschoolonderwijs kunnen halen
wederom offtopic:quote:Op zondag 7 november 2010 12:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik noem het zeker geen zware opleiding, ik doelde op de tijdsinvestering. Als je ergens meer dan 40 uur per week bezig wordt gehouden + "huiswerk" is het daar wel. Het niveau is om te janken, daar gaat het niet om.
Mja ze krijgt wel extra geld voor het kind bovenop de studiefinanciering en sommige universiteiten hebben voorzieningen voor zwangere studentes. O.a. langer collegegeld uit een speciaal potje (moet ze dan wel NU aanvragen nu ze zwanger is en niet over een paar jaar als haar collegegeld op is en ze nog geen diploma heeft). Alleen heeft ze wrsch geen besef van hoe weinig dat geld voorstelt.quote:Op zondag 7 november 2010 04:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Misschien hebben ze allemaal een kind en studeren ze nog?quote:Op zondag 7 november 2010 12:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het niveau is om te janken, daar gaat het niet om.
Ik vrees het ook voor TS.quote:Op zondag 7 november 2010 12:33 schreef BlueMage het volgende:
TS moet dadelijk voor 't kindje van d'r vervelende domme zusje zorgen, dat zit er dik in.
Compleet met shag en trainingspakje ja...quote:Op zondag 7 november 2010 11:25 schreef Id_do_her het volgende:
Dit lijkt me de eerste stap naar een leven waar je zus zichzelf iedere dag vraagt: "Waarom is het leven zo crappy."
Dat laat ik in het midden.quote:Op zondag 7 november 2010 12:43 schreef Sessy het volgende:
[..]
Compleet met shag en trainingspakje ja...
quote:Op zondag 7 november 2010 04:10 schreef capricia het volgende:
Ik zal de klacht nog even wat specifieker maken:
Ze denkt dat het van een vriend van haar ex is, omdat het AL 4 weken uit was. Maar het kan ook van haar ex zelf zijn.
Dat ziet ze wel aan de kleur van het kindje, zegt ze zelf.
Dus laten we zeggen dat de vent er niet echt toe doet
Dat hangt er maar net vanaf in wat voor kringen je verkeert..quote:Op zondag 7 november 2010 12:45 schreef Noisiv het volgende:
Ze gaat het heel zwaar krijgen. Ook een leuke jongen ontmoeten voor een vaste relatie gaat niet zomaar meer. Het kindje komt altijd op de eerste plaats natuurlijk en het is van een ander. Vergeet het maar dat een man van 35 jaar of jonger iets vasts wilt. Die hebben zoiets van ben nog jong ik kan ook een leuke meid zoeken die nog geen vervelend aanhangsel heeft.
quote:Het is Naldje, hou je moeder thuis want ik bal 'r.
Bitch doe normaal, ik word je kaulo stiefvader.
Fuck je kinderbijslag. Op! Houd het voor mezelf; besteed de helft in de shoppa.
Ik ben een klootzak, ik ben een nietsnut. Ik ben de type die de bel van je fiets plukt.
Noem me dienstmeubilair van de streets, noem me Naldje. De Ciske de rat type. (sic)
Dat is jouw keuze, maar als je bv toch al wel kinderen wilde, niet zo'n uitgaanstype bent dat je dat heel erg gaat missen en een goed vangnet hebt/alles goed geregeld hebt kan het ook juist heel fijn zijn.quote:Op zondag 7 november 2010 12:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Kan allemaal wel zijn maar als ik 23 was en nog met twee studies bezig zou zijn ging de abortus morgen nog van start. Je zit er gewoon aan vast en zult veel moeten opofferen als je een kind neemt. Het lijkt wel of mensen zich dat niet meer realiseren.
Dan heb ik het niet over uitgaan want dat doe ik niet vaak, daar gaat het mij niet om. Ik ben eerder voorzichtig dat ik niet de verkeerde beslissingen maak, iets wat ik in mijn verleden wel gedaan heb en er nu van geleerd heb.quote:Op zondag 7 november 2010 13:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is jouw keuze, maar als je bv toch al wel kinderen wilde, niet zo'n uitgaanstype bent dat je dat heel erg gaat missen en een goed vangnet hebt/alles goed geregeld hebt kan het ook juist heel fijn zijn.
Het is maar net hoe je eigen insteek is hierin, het is niet onmogelijk om het goed op te lossen, je moet alleen echt goed kijken of je ook de wil en mogelijkheid daartoe hebt.
Er veranderd een hoop, of dat als opoffering voelt hangt heel erg van het persoon af.
Dat zijn zaken die essentieel zijn, dat ontkent ook niemand, maar het feit dat die zaken nodig zijn wil niet zeggen dat het dus op voorhand al onmogelijk is.quote:Een zorgvuldige planning, zelfopoffering en een ijzeren discipline zullen in dit geval wel echt nodig zijn.
quote:Op zondag 7 november 2010 13:15 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jouw reacties in 't andere topic vond ik anders ook vrij sad.
Hoe lief en naïef, misschien moet je wachten tot je 55 bent... dan heb je alleen wel het nadeel dat de kwaliteit van je zaad wellicht al zo beroerd is dat het wat lastiger wordt een kind te verwekken.quote:Als ik een kind zou hebben zou ik die laten komen op een moment in mijn leven waarin alles optimaal geregeld is, dus voor het kind ook. Ik wil mijn kind een zorgeloze, voorspoedige jeugd en opgroeicyclus kunnen garanderen zonder ruzies, scheidingen, geld tekort of pappa die er nooit is.
Niet DE ideale omstandigheden maar zo ideaal mogelijk, dat bedoelde ik er meer mee te zeggen.quote:Op zondag 7 november 2010 13:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe lief en naïef, misschien moet je wachten tot je 55 bent... dan heb je alleen wel het nadeel dat de kwaliteit van je zaad wellicht al zo beroerd is dat het wat lastiger wordt een kind te verwekken.
Je kunt altijd alles wel willen uitstellen tot het moment dat de ideale omstandigheden er zijn, maar dat geeft nog geen enkele garantie.
Ik zeg ook helemaal niet dat het onmogelijk is. En ik zou niemand onder druk zetten om een abortus te doen, dat is sick.quote:Op zondag 7 november 2010 13:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn zaken die essentieel zijn, dat ontkent ook niemand, maar het feit dat die zaken nodig zijn wil niet zeggen dat het dus op voorhand al onmogelijk is.
Een ander dusdanig onder druk zetten dat zij een abortus ondergaat die ze niet wil is echter geen alternatief, duidelijk zijn en aangeven dat de gevolgen van haar keuze toch echt haar verantwoordelijkheid zijn, en de familie dus niet permanent beschikbaar is als achtervang is net zo essentieel.
Kan toch ook prima? Wanneer je allebei klaar bent met je studie, een paar jaartjes hebt gewerkt, een woning hebt en een vaste baan hoef je echt geen 55 te zijn. Dan kan je nog gewoon voor je 30e kinderen hebben.quote:Op zondag 7 november 2010 13:18 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Niet DE ideale omstandigheden maar zo ideaal mogelijk, dat bedoelde ik meer te zeggen.
Ja precies, dat is eigenlijk wat ik voor ogen had. En de dingen die jij noemt vind ik wel een must voor wanneer je een baby de wereld op helpt, en dat kan makkelijk in een paar jaar.quote:Op zondag 7 november 2010 13:20 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Kan toch ook prima? Wanneer je allebei klaar bent met je studie, een paar jaartjes hebt gewerkt, een woning hebt en een vaste baan hoef je echt geen 55 te zijn. Dan kan je nog gewoon voor je 30e kinderen hebben.
Hm ja inderdaad, dat is wel wat minder.. Ik zou die tijd gebruiken om flink veel te sparen voor wanneer het moment wel daar is.quote:Op zondag 7 november 2010 13:24 schreef Sapstengel het volgende:
Inderdaad, daar zat ik ook aan te denken. Enige nadeel is dat ik nu 24 ben en m'n vriendin 18, dus tegen de tijd dat zij klaar is met haar studie en een baan heeft, ben ik toch al weer 32 ofzo. Maarja nog steeds niks aan de hand, heb ik gewoon een paar jaar langer om te sparen
.
Ik ben niet echt zo'n carrieretijger, dat heeft bij mij niet echt een prioriteit nu. En probleemloos gaat het nooit dat weet ik ook wel.quote:Op zondag 7 november 2010 13:28 schreef Leandra het volgende:
Gelukkig weet je op je 30ste ook al dat je een perfecte relatie hebt waarin je nooit ruzie maakt...
Om het nog maar niet te hebben over de druk die je op die leeftijd beiden op het werk hebt omdat er carrière gemaakt moet worden; dan blijft er weinig tijd over voor de kinderen als je ook nog eens een leuk huis wilt hebben...
Succes, met de vermeende garantie dat het dan allemaal probleemloos zal gaan
Ja als vrouw ligt het iets lastiger als je carriere wil maken en je bent ondertussen een half jaar uit de roulatie bent ivm zwangerschap. Maarja mijn vriendin gaat een docentenopleiding doen, dat moet wel te combineren zijn.quote:Op zondag 7 november 2010 13:28 schreef Leandra het volgende:
Gelukkig weet je op je 30ste ook al dat je een perfecte relatie hebt waarin je nooit ruzie maakt...
Om het nog maar niet te hebben over de druk die je op die leeftijd beiden op het werk hebt omdat er carrière gemaakt moet worden; dan blijft er weinig tijd over voor de kinderen als je ook nog eens een leuk huis wilt hebben...
Succes, met de vermeende garantie dat het dan allemaal probleemloos zal gaan
Ik werd in 1991 zeer ongewenst zwanger en wilde niets met de vader van doen hebben, mijn zoon heb ik alleen opgevoed en dat is prima gegaan.quote:Hoe is het eigenlijk met jou gegaan? Want je bent van 1966 staat in je profiel, hoe pakte jij het aan back in the day?
Dan begrijp ik je standpunten al wat beter. Voor mij lijkt het echt vreselijk om een kind wat je in de eerste plaats niet wilde moet opvoeden en ook nog hemel en aarde moet bewegen om alles in goede banen te lijden. Ik maak trouwens ook op dat je zelf dus eigenlijk geen planning had en dat het leven vanuit daar gevorderd is, kun je dan door je eigen ervaringen niet begrijpen dat wij liever een planning aanhouden en het beste moment kiezen?quote:Op zondag 7 november 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik werd in 1991 zeer ongewenst zwanger en wilde niets met de vader van doen hebben, mijn zoon heb ik alleen opgevoed en dat is prima gegaan.
Ik had echter in die tijd wel de "luxe" dat dat opvoeden ook door mijzelf moest en kon gebeuren, want de kinderopvang was dusdanig beperkt en duur dat het zo ongeveer 3 jaar strijd kostte voor ik eindelijk een plek op een kinderdagverblijf had, en dus weer aan het werk kon.
Overigens was dat geen probleem, men vond het een groter probleem dat ik graag (part-time) wilde werken, want dat was toch helemaal niet nodig tot hij 12 was?!
Een vergelijking van toen alleen een kind krijgen, en nu alleen een kind krijgen is dus niet heel eenvoudig te maken, al was het alleen maar omdat het toen vrijwel onmogelijk was om te blijven werken.
Hoewel ik graag een plek voor halve dagen op een KDV zou hebben gehad, ben ik achteraf wel blij dat het mogelijk was hem zelf gewoon volledig op te voeden... als ik nu zou moeten kiezen tussen full-time KDV of moederen.
Ik ben nu trouwens hoogzwanger van de tweede, een zeer gewenste zwangerschap, waar niet alleen mijn partner en ik erg gelukkig mee zijn, maar ook mijn zoon van bijna 19 erg blij mee is.
Enne... wat ik in dit en het andere topic las over nooit meer een relatie kunnen krijgen valt nogal mee hoor, ik ben nooit ongewenst vrijgezel geweest, en wie mij met kind niet wilde hebben was me zonder kind niet waard.
Alleenstaand ouderschap lijkt mij dan ook mateloos zwaar.quote:Op zondag 7 november 2010 13:53 schreef Leandra het volgende:
Ik zal trouwens niemand adviseren alleen een kind te krijgen, want het is niet makkelijk, en een normale gezinssituatie is in principe altijd te preferen boven het alleenstaand ouderschap...
Echter, wetende wat ik nu weet zou ik met de kennis van nu in mijn situatie van 1991 weer dezelfde keuze maken.
Ik heb er geen spijt van, Jr. is erg leuk opgedroogd en ondanks het feit dat het soms heel zwaar was, was het zeker niet onmogelijk.
Gewoon een scherpe analyse maar ja, als een modje het zegt is het boe-roepen natuurlijk.quote:Op zondag 7 november 2010 13:15 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jouw reacties in 't andere topic vond ik anders ook vrij sad.
Ik snap wel dat je het liefst hebt dat je leven helemaal aan alle ideaalplaatjes voldoet, maar zodra je kinderen hebt leer je vooral heel snel dat een planning aanhouden over het verloop van het leven je basis niet meer kan zijn.quote:Dan begrijp ik je standpunten al wat beter. Voor mij lijkt het echt vreselijk om een kind wat je in de eerste plaats niet wilde moet opvoeden en ook nog hemel en aarde moet bewegen om alles in goede banen te lijden. Ik maak trouwens ook op dat je zelf dus eigenlijk geen planning had en dat het leven vanuit daar gevorderd is, kun je dan door je eigen ervaringen niet begrijpen dat wij liever een planning aanhouden en het beste moment kiezen?
Maar dat is regel 1 van het leven an sich, niks is gegarandeerd. En mij zal je echt niet betrappen op denken dat ik alles wel aan kan, ik ben nog maar 22 maar ik weet dat het leven nooit ideaal zal worden, die naïeve sprookjesdroom heb ik lang geleden laten varen.quote:Op zondag 7 november 2010 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je het liefst hebt dat je leven helemaal aan alle ideaalplaatjes voldoet, maar zodra je kinderen hebt leer je vooral heel snel dat een planning aanhouden over het verloop van het leven je basis niet meer kan zijn.
Het is niet alsof je op voorhand al weet hoe zaken zullen verlopen. Als je denkt dat je alles kunt plannen is dat het eerste wat je moet leren over ouderschap... je hebt geen garanties, geen garantie dat je kind gezond is, geen garantie dat hij net zo goed in rekenen is als jij, of net zo goed in taal als je vriendin, zelfs geen garantie dat hij niet bang is voor water terwijl jij 5 zwemdiploma's hebt.
Ik vind het bijna vertederend dat een hoop mensen denken dat ze het allemaal wel kunnen sturen als ze maar met de juiste basis beginnen, omdat ze met de juiste basis beginnen.
Maar opvoeden leer je al doende, en dat is bij ieder kind weer anders....
Ik heb zelfs de arrogantie niet om te denken dat ik het deze keer wel weer "even" allemaal goed zal doen, ondanks het feit dat de huidige basis (goede relatie, leuk huis, uitstekende financiële positie, enz. enz.) beduidend beter is dan de basis van 19 jaar geleden.
In mijn omgeving zijn ook 2 moeders van 22 en 24 alleenstaand. Die hebben zowat elke week een ander omdat geen enkele man het aandurft om iets serieus aan te gaan. Hierdoor worden ze alleen maar wanhopiger en ongelukkiger en gaan nog harder op zoek.quote:Op zondag 7 november 2010 12:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf in wat voor kringen je verkeert..
vanaf 4.33
[..]
Leandra, TS d'r zus heeft nooit gewerkt, woont nog thuis, en heeft schijnbaar in 2 weken tijd met 2 kerels seks gehad zonder condoom (anders had ze in elk geval geweten van wie het kind was). Getuigt dat volgens jou van een voldoende verantwoordelijke instelling om een kind op te voeden?quote:Op zondag 7 november 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik werd in 1991 zeer ongewenst zwanger en wilde niets met de vader van doen hebben, mijn zoon heb ik alleen opgevoed en dat is prima gegaan.
Zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op zondag 7 november 2010 14:18 schreef Sessy het volgende:
[..]
Leandra, TS d'r zus heeft nooit gewerkt, woont nog thuis, en heeft schijnbaar in 2 weken tijd met 2 kerels seks gehad zonder condoom (anders had ze in elk geval geweten van wie het kind was). Getuigt dat volgens jou van een voldoende verantwoordelijke instelling om een kind op te voeden?
Zo MOET je het wel bekijken. We hebben het over iemand die nog niet voor zichzelf kan zorgen en schijnbaar geestelijk nog niet zo ver is, maar die wel opeens een kind neemt, bewust, omdat het waarsch. zo leuk is. Nog maar net zwanger en ook al denken dat ze verantwoordelijkheden af kan schuiven..quote:
Omdat zij gewend is dat zij alleen de dingen doet die ze leuk vindt (de studie, zich "maatschappelijk inzetten" etc) en dat de minder leuke dingen voor haar opgeknapt worden. Dus zij denkt dat zij haar leuke pop krijgt die ze beeldige kleertjes aan kan doen terwijl de slapeloze nachten wel door ma opgeknapt gaan worden.quote:Op zondag 7 november 2010 14:22 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Zo MOET je het wel bekijken. We hebben het over iemand die nog niet voor zichzelf kan zorgen en schijnbaar geestelijk nog niet zo ver is, maar die wel opeens een kind neemt, bewust, omdat het waarsch. zo leuk is. Nog maar net zwanger en ook al denken dat ze verantwoordelijkheden af kan schuiven..Ik zeg, probeer het over 1-0 jaar nog eens.
Ze studeert en heeft dankzij een overbemoeizuchtige TS en ouders nog nooit iets zelf hoeven doen, en daaruit concludeer jij dat ze dus onverantwoordelijk moet zijn?quote:Op zondag 7 november 2010 14:18 schreef Sessy het volgende:
[..]
Leandra, TS d'r zus heeft nooit gewerkt, woont nog thuis, en heeft schijnbaar in 2 weken tijd met 2 kerels seks gehad zonder condoom (anders had ze in elk geval geweten van wie het kind was). Getuigt dat volgens jou van een voldoende verantwoordelijke instelling om een kind op te voeden?
Shit, ik wilde net vanavond iets met m'n vriendin gaan bespreken waarbij de meningen verschillen. Toch maar niet doen, voor je het weet is ze voor de rest van d'r leven getraumatiseerd.quote:Op zondag 7 november 2010 16:33 schreef Zoheetik het volgende:
Zij wil iets, jij wil iets niet. Als je haar gaat dwingen kweek je trauma. Als je zo van je zusje houdt doe je dat onvoorwaardelijk.
Ja euh dat is toch iets heel anders dan een kind weg laten halen. Bovendien wil ik niet zeggen dat ze sowieso een trauma krijgt, maar de kans is groot.quote:Op zondag 7 november 2010 17:28 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Shit, ik wilde net vanavond iets met m'n vriendin gaan bespreken waarbij de meningen verschillen. Toch maar niet doen, voor je het weet is ze voor de rest van d'r leven getraumatiseerd.
Ik geloof er echt niets van maar als het echt zo is...dan heb je geen vijanden meer nodig met zo'n familiequote:Op zondag 7 november 2010 17:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze studeert en heeft dankzij een overbemoeizuchtige TS en ouders nog nooit iets zelf hoeven doen, en daaruit concludeer jij dat ze dus onverantwoordelijk moet zijn?
Kennelijk heeft ze er geen behoefte aan TS te vertellen wie de vader is, want de zwangerschapsduur schijnt ze wel exact te weten op basis van haar seksuele activiteiten... Ik denk dat de zwangere zus het eeuwige gebemoei van haar ouders en surrogaatmoeder meer dan zat is en daarom geen zin heeft om te vertellen wie de vader is.
Laat haar gewoon haar eigen leven opknappen, in plaats van voor een meerderjarig kind de huisarts met de psycholoog te laten bellen en achterbaks een afspraak bij een kliniek te regelen.
Ik vind het al te zot voor woorden dat de huisarts en psycholoog daar mee akkoord gaan terwijl de zwangere zelf geen behoefte heeft aan ingrijpen.
Het gaat over iemand die gezien haar studieniveau bovengemiddeld intelligent moet zijn, niet om een zwakbegaafde die werkelijk geen benul heeft wat het allemaal inhoudt.
Sorry, maar je reaktie kwam bij mij nogal emotiekipperig over. Ik snap dat veel mensen hier reageren uit gevoel, maar van gevoelens kan een klein mensje niet leven. Zeker niet als de moeder liever de onverantwoordelijke, werkloze nog studerende lang leven de lol-puber uit hangt. Ik snap niet wat daar rocket science aan is. Kindje zal af en toe wat moeten eten, heeft luiers nodig etc etc. In een normale situatie IS er meer dan 1 ouder en IS er een eigen onderkomen en IS er een stabiele bron van inkomsten. Mocht dat bij 1 van de 2 ouders onverhoopt wegvallen, dan heb je altijd nog het salaris van de ander om op terug te vallen.quote:Op zondag 7 november 2010 18:02 schreef Zoheetik het volgende:
[..]
Ja euh dat is toch iets heel anders dan een kind weg laten halen. Bovendien wil ik niet zeggen dat ze sowieso een trauma krijgt, maar de kans is groot.
Hoe weet je nu dat het kind een paupertoekomst krijgt? Goed, de moeder is 23 en niet op de meest liefdevolle manier zwanger geraakt, maar heeft volgens TS wel een goed hart gezien de manier van werken en de prijzen die ze daarmee heeft gewonnen. Daaruit valt helemaal niet te concluderen dat ze een slechte moeder zal zijn en het kind een pauper-toekomst zal krijgen.quote:Op zondag 7 november 2010 19:16 schreef AwesomeFace het volgende:
Dit is echt de eerste keer dat ik hierbij stil sta maar inderdaad...abortus tering dat voelt best kut om zo te zeggenmaarja wat dat Kind later voor pauper toekomst krijgt...
Ze heeft geen werk, is niet van plan om te werken en verwacht haar baby wel bij iemand te droppen terwijl zij uitgaat/shopt etc en haar 2 studies afmaakt. Natuurlijk weet je niet of het kind een paupertoekomst krijgt, maar je weet ook niet dat het een goede toekomst gaat worden.quote:Op zondag 7 november 2010 19:31 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Hoe weet je nu dat het kind een paupertoekomst krijgt? Goed, de moeder is 23 en niet op de meest liefdevolle manier zwanger geraakt, maar heeft volgens TS wel een goed hart gezien de manier van werken en de prijzen die ze daarmee heeft gewonnen. Daaruit valt helemaal niet te concluderen dat ze een slechte moeder zal zijn en het kind een pauper-toekomst zal krijgen.
Het zal hooguit een kut-tante krijgen, want ik vind dat zij zich nogal gepikeerd opstelt terwijl ik er ook wel van overtuigd ben dat als het kindje er eenmaal is dat ze toch trots zal zijn op dr kleine neefje/nichtje. Het is meer het idee dat op dit moment raar is denk ik.
Je kunt je ook een andere vraag stellen: wat is traumatischer? Een kindje aborteren en altijd met die wetenschap leven of net even wat jonger dan gepland moeder worden, even doorbikkelen?
Ik ken 2 personen die <18 jaar ouders geworden zijn. Met beide gaat het goed, beide kinderen lijken gelukkig en opa en oma genieten met volle teugen.
Condoompje en pil...quote:Op zondag 7 november 2010 19:34 schreef GoWithIt het volgende:
Ik vraag me af wat je ouders de afgelopen 23 jaar gedaan hebben.
Je zusje heeft kennelijk geen enkel verantwoordelijkheids gevoel.
Ze heeft ook nog nooit gewerkt en gaat niet echt goed met mensen om.
Het kan van twee jongens zijn, gaat echt lekker.
Dat kind (de baby dus) gaat voor galg en rad opgroeien, great.
Misschien moeten dit soort typetjes gewoon even bedenken dat een condoompje gebruiken toch een stuk makkelijker is. Scheelt een hoop sores.
Ja, wij als mannen hebben het wat makkelijker. Wij kunnen inderdaad wat makkelijker weglopen in het geval dat.quote:Op zondag 7 november 2010 20:08 schreef GoWithIt het volgende:
Ja ok, de man is vaak ook maar wat aan het kloten.
Maar hij komt niet met een buik vol te zitten he?
Hij kan gewoon weglopen, soms zelfs zonder dat hij ervan weet.
Het meisje zit vaak toch met de echte problemen.
Dus een beetje beter nadenken lijkt mij dan niet verkeerd.
Ik denk dat je niet echt lekker met mensen omgaat als je zo met je familie omgaat, en je laat je vriendinnen wel oppassen als je uitgaat. En ze gaat kennelijk ook niet zo goed met jongens om, anders had je wel zeker geweten wie de vader was...
Je zou verwachten dat mensen die zo'n studie doen wel wat slimmer zijnquote:Op zondag 7 november 2010 03:09 schreef capricia het volgende:
[..]
6 jarige studie. Heeft net bachelor, moet nog 3 jaar.
Als dat de manier is waarop het werkt dan geldt dat natuurlijk niet alleen voor de zwangere zus, maar ook voor TS en de ouders van TS....quote:Op zondag 7 november 2010 21:13 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
Ze zal het helaas wel verdiend hebben. Sorry TS.
Things happen for a reason
was grapje hequote:Op zondag 7 november 2010 21:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als dat de manier is waarop het werkt dan geldt dat natuurlijk niet alleen voor de zwangere zus, maar ook voor TS en de ouders van TS....
Je moet het positief zien.quote:Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Dit gaat ongelooflijk kut worden, denk ik dan.
Het is een fokking klompje cellen wat parasiteert op de reserves van het lichaam van de moeder. Nou, wat een reden voor een trauma. Het heeft nog niet eens een eigen hart momenteel.quote:Op zondag 7 november 2010 18:02 schreef Zoheetik het volgende:
[..]
Ja euh dat is toch iets heel anders dan een kind weg laten halen. Bovendien wil ik niet zeggen dat ze sowieso een trauma krijgt, maar de kans is groot.
Ik heb iig erg veel respect voor vrouwen die zo'n uitdaging niet uit de weg gaanquote:Op zondag 7 november 2010 13:53 schreef Leandra het volgende:
Ik zal trouwens niemand adviseren alleen een kind te krijgen, want het is niet makkelijk, en een normale gezinssituatie is in principe altijd te preferen boven het alleenstaand ouderschap...
Echter, wetende wat ik nu weet zou ik met de kennis van nu in mijn situatie van 1991 weer dezelfde keuze maken.
Ik heb er geen spijt van, Jr. is erg leuk opgedroogd en ondanks het feit dat het soms heel zwaar was, was het zeker niet onmogelijk.
Het zou toch woensdag zijn? Morgen is het dinsdag.quote:Op maandag 8 november 2010 11:08 schreef capricia het volgende:
Morgen gaat ze met mijn moeder naar een kliniek.
Ik hoor het achteraf wel, wat ze besloten heeft.
Ze twijfelt nog steeds.
Ja logisch toch ookquote:Op maandag 8 november 2010 11:08 schreef capricia het volgende:
Ze twijfelt nog steeds.
23 jaar en geen kind kunnen opvoeden. Zwak!quote:Op maandag 8 november 2010 11:08 schreef capricia het volgende:
Ze twijfelt nog steeds.
23 jaar en door je moeder aan de hand worden meegenomen naar een abortuskliniek, en niet omdat je daar zelf om gevraagd hebt, maar omdat je familie heeft besloten dat de huisarts met je psycholoog moest bellen om de afspraak bij die kliniek te regelen.quote:Op maandag 8 november 2010 11:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
23 jaar en geen kind kunnen opvoeden. Zwak!
Ja, dit dus.quote:Op maandag 8 november 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
23 jaar en door je moeder aan de hand worden meegenomen naar een abortuskliniek, en niet omdat je daar zelf om gevraagd hebt, maar omdat je familie heeft besloten dat de huisarts met je psycholoog moest bellen om de afspraak bij die kliniek te regelen.
Het zal je familie zijn....![]()
Het is iig geen wonder dat de familie vindt dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft, ze gedraagt zich zoals de familie haar behandelt: als een kleuter.
Nou dat dus.quote:Op maandag 8 november 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
23 jaar en door je moeder aan de hand worden meegenomen naar een abortuskliniek, en niet omdat je daar zelf om gevraagd hebt, maar omdat je familie heeft besloten dat de huisarts met je psycholoog moest bellen om de afspraak bij die kliniek te regelen.
Het is iig geen wonder dat de familie vindt dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft, ze gedraagt zich zoals de familie haar behandelt: als een kleuter.
Ergens heb je natuurlijk volkomen gelijk maar mijns inziens wordt dit meisje (én haar eventuele toekomstige kind) toch een grote dienst bewezen.quote:Op maandag 8 november 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie nog even wat meer psychologische chantage en druk moeten uitvoeren als ze nog wat 'twijfelt'quote:Op maandag 8 november 2010 11:08 schreef capricia het volgende:
Ze twijfelt nog steeds.
Nee hoor, een kind kan best opgevoed worden door een 23-jarige zoals het zusje van TS. Maar ze is blijkbaar te zwak om dat te kunnen. Tja, da's dan jammer. Ze zal altijd te zwak blijven.quote:Op maandag 8 november 2010 11:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ergens heb je natuurlijk volkomen gelijk maar mijns inziens wordt dit meisje (én haar eventuele toekomstige kind) toch een grote dienst bewezen.
Het gaat hier natuurlijk niet om haar leeftijd; er zijn ongetwijfeld 23-jarigen met een stabiele relatie, een eigen huis, werk en een verantwoordelijk volwassen leefpatroon maar dit meisje heeft niets van dat alles. En let wel, dan noem ik een kinderwens niet eens als voorwaarde.quote:Op maandag 8 november 2010 11:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee hoor, een kind kan best opgevoed worden door een 23-jarige zoals het zusje van TS. Maar ze is blijkbaar te zwak om dat te kunnen. Tja, da's dan jammer. Ze zal altijd te zwak blijven.
Dan moet ze dat voor dat kind gaan creëren!quote:Op maandag 8 november 2010 11:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk niet om haar leeftijd; er zijn ongetwijfeld 23-jarigen met een stabiele relatie, een eigen huis, werk en een verantwoordelijk volwassen leefpatroon maar dit meisje heeft niets van dat alles. En let wel, dan noem ik een kinderwens niet eens als voorwaarde.
Bij mij hebben ze juist aan respect gewonnen; met zo'n heftig verleden ook nog eens dit voor je kiezen krijgen en dan het lef en de verantwoordelijkheid hebben het realistisch ipv zoetsappig en onbezonnen te benaderen, op een manier die bij veel buitenstaanders bij voorbaat al grote weerzin zal oproepen.quote:Op maandag 8 november 2010 11:30 schreef Maanvis het volgende:
In ieder geval ben ik mijn respect voor Capricia en haar familie compleet verloren dankzij dit topique.
Laat 't kind eerst maar eens haar studie afmaken en een paar maanden ervaren hoe het is voor alleen zichzelf te zorgen. Bij de zorg voor/over een kind komt nog heel veel meer kijken.quote:Op maandag 8 november 2010 11:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan moet ze dat voor dat kind gaan creëren!.
Dan nog moet de keuze tot abortus altijd een eigen keuze zijn.quote:Op maandag 8 november 2010 11:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk niet om haar leeftijd; er zijn ongetwijfeld 23-jarigen met een stabiele relatie, een eigen huis, werk en een verantwoordelijk volwassen leefpatroon maar dit meisje heeft niets van dat alles. En let wel, dan noem ik een kinderwens niet eens als voorwaarde.
Daarmee stel je dus dat het wél prima is dat een kind voortkomt uit twijfel/passiviteit/het onvermogen tijdig wél een keuze te maken. Niet kiezen heeft tenslotte dezelfde uitkomst als wel voor een kind kiezen.quote:Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan nog moet de keuze tot abortus altijd een eigen keuze zijn.
Dat dus, en zeker bij iemand die meerderjarig is zou daar helemaal geen sprake mogen zijn van inmenging door ouders en een zus die het vooral "vervelend" vinden dat die zwangerschap niet binnen een normale relatie tot stand gekomen is.quote:Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan nog moet de keuze tot abortus altijd een eigen keuze zijn.
quote:Op zondag 7 november 2010 03:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Ter adoptie afstaan kan voor het kind beter uitpakken.
Bedoel je niet wat je moeder besloten heeft?quote:Op maandag 8 november 2010 11:08 schreef capricia het volgende:
Ze twijfelt nog steeds.
Jup inderdaad. Je kan en mag nooit een ander dwingen tot abortus over te gaan. En dan vind ik dit serieus nog flutredenen allemaal. Puur luxe-geouwehoer. Ze heeft geen huisje en vast relatie. Dikke boehoehoe zeg.quote:Op maandag 8 november 2010 11:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Daarmee stel je dus dat het wél prima is dat een kind voortkomt uit twijfel/passiviteit/het onvermogen tijdig wél een keuze te maken. Niet kiezen heeft tenslotte dezelfde uitkomst als wel voor een kind kiezen.
Dat lijkt mij geen juist uitgangspunt.
Ik denk niet dat je er blij van wordt als donker kind uit een blanke alleenstaande moeder geboren te worden die zelf nog meer kind dan volwassen is en dagelijks nog verzorgd en onderhouden wordt door haar eigen ouders. Geen dag gewerkt heeft, geen eigen huis heeft, studies nog niet heeft afgemaakt, niet eens weet wat het is op eigen voeten te staan en voor zichzelf te zorgen.quote:Op maandag 8 november 2010 11:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus, en zeker bij iemand die meerderjarig is zou daar helemaal geen sprake mogen zijn van inmenging door ouders en een zus die het vooral "vervelend" vinden dat die zwangerschap niet binnen een normale relatie tot stand gekomen is.
Zij kiest ervoor om het kind te houden, maar denkt dat haar vriendinnen wel voor de opvang zorgen!? Yeah right.quote:Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Of klaag ik te hard?
En voor de moeder zelf, als ze nu al zo twijfelt is er een goede kans dat die abortus een levenslang trauma blijft.quote:
Dan ga je leuk met haar langs een opvang voor alleenstaande tienermoeders. Van een levensvatbaar kindje is nu nog lang geen sprake, zou dit wel zo zijn dan is het uiteraard een ander verhaal.quote:Op maandag 8 november 2010 11:44 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En voor de moeder zelf, als ze nu al zo twijfelt is er een goede kans dat die abortus een levenslang trauma blijft.
Je zou je misschien eens af moeten vragen waarom ze nog dagelijks verzorgd wordt door haar ouders.... dat zij zich daar nog niet aan ontworsteld heeft kun je haar misschien kwalijk nemen, maar vergeet dan niet haar ouders (en zus) te verwijten dat ze haar zo krampachtig vast blijven houden.quote:Op maandag 8 november 2010 11:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je er blij van word als donker kind uit een blanke alleenstaande moeder geboren te worden die zelf nog meer kind dan volwassen is en dagelijks nog verzorgd en onderhouden wordt door haar eigen ouders. Geen dag gewerkt heeft, geen eigen huis heeft, studies nog niet heeft afgemaakt, niet eens weet wat het is op eigen voeten te staan en voor zichzelf te zorgen.
Maar goed, misschien ben je wel dom of door het roken/drinken tijdens de zwangerschap gehandicapt. Dan kun je chill hangen met je matties op straat en misschien zelfs rappen over je struggle.
Is boeng, jeweettoch.
Ik ben 14, joh.quote:Op maandag 8 november 2010 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
Ik vraag me af: hoeveel van de mensen die nu reageren hebben zelf kinderen? Zal me niks verbazen als dat 10 procent is, of zo.
Hoe zou je dan überhaupt kunnen oordelen over een stabiele relatie en zwangerschap?quote:
Het is geen verwijt maar de feitelijke situatie. Ik denk dat de sprong naar een zelfstandig bestaan al gigantisch genoeg zal zijn zonder een kind daarbij.quote:Op maandag 8 november 2010 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou je misschien eens af moeten vragen waarom ze nog dagelijks verzorgd wordt door haar ouders.... dat zij zich daar nog niet aan ontworsteld heeft kun je haar misschien kwalijk nemen, maar vergeet dan niet haar ouders (en zus) te verwijten dat ze haar zo krampachtig vast blijven houden.
Het is niet alleen het kind zelf te verwijten dat ze door haar ouders verzorgd wordt, dus om haar nu te gaan verwijten dat ze dat wel makkelijk vindt is helemaal simpel.
Het wil helemaal niet zeggen dat ze niet voor zichzelf kan zorgen, het wil alleen maar zeggen dat zij lekker geniet van het feit dat anderen het kennelijk prettiger vinden om haar te blijven verzorgen.
In plaats van het zusje een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel te verwijten, zouden ze zich eens moeten afvragen waarom ze het kind graag zo vertroetelen...
Precies, want als je geen kinderen hebt mag je geen mening hebben. Blijf toch eens weg uit KLB mens, je kan er duidelijk niet mee omgaan. Ga weer even dwepen in MUZ over MJ. Of lig je er daar ook al uit?quote:Op maandag 8 november 2010 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
Ik vraag me af: hoeveel van de mensen die nu reageren hebben zelf kinderen? Zal me niks verbazen als dat 10 procent is, of zo.
Dat zegt die zus.... maar ondertussen claimt de zwangere wel exact te weten hoe lang ze zwanger is op basis van het seksuele contact.quote:Op maandag 8 november 2010 11:49 schreef NotYou het volgende:
Verder is dit nog echt een meisje; veel stappen, losse seksuele contacten, geen werk/eigen inkomen.
quote:Op maandag 8 november 2010 12:00 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ga zo door, met je grote mond. Internetheld.
Ik stel voor dat je deze kinderachtige onderneming nu staakt. Het vervuilt het topic nogal en is daarnaast ronduit meelijwekkend.quote:Op maandag 8 november 2010 12:00 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Pleur nou eens op uit KLB met je misplaatste superioriteit op basis van leeftijd. Terwijl je gewoon een oude verlepte vrouw bent met een huishoudschool diploma, kort pittig kapsel met rode highlights en slaapt onder een MJ-dekbed.quote:Op maandag 8 november 2010 12:00 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Maar goed, behalve je post over het vermeende trollen van TS en het miepen over de leeftijden van de posters in het topic heb je nog niets inhoudelijks neergezet, want je leeftijd-opmerking was uiteraard (weer eens) topicverneukend.quote:Op maandag 8 november 2010 11:57 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Inhoud zonder dat je weet waarover je praat
Whahaha. Daar kan je al aan zien hoe jong jullie nog zijn. Invullen, invullen invullen. Maar ondertussen wel willen mengen in een topic waar jullie nog helemaal niet aan toe zijn. Maar goed, ga door inderdaad. Als ik de TS was geweest en het serieus had gemeend, had ik hem zeker niet in KB geopend, het subforum van de pubers, immers.quote:Op maandag 8 november 2010 12:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Pleur nou eens op uit KLB met je misplaatste superioriteit op basis van leeftijd. Terwijl je gewoon een oude verlepte vrouw bent met een huishoudschool diploma, kort pittig kapsel met rode highlights en slaapt onder een MJ-dekbed.
Wat doe je hier dan als dit 'KB' (?) subforum het forum van 'de pubers' is, en jij zoooo blij bent dat je zo ver boven al dat jonge grut uitstijgt op basis van je leeftijdquote:Op maandag 8 november 2010 12:07 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Whahaha. Daar kan je al aan zien hoe jong jullie nog zijn. Invullen, invullen invullen. Maar ondertussen wel willen mengen in een topic waar jullie nog helemaal niet aan toe zijn. Maar goed, ga door inderdaad. Als ik de TS was geweest en het serieus had gemeend, had ik hem zeker niet in KB geopend, het subforum van de pubers, immers.
Ik weet het, Leandra. Ik ben het alleen helemaal niet met je eens.quote:Op maandag 8 november 2010 12:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar goed, behalve je post over het vermeende trollen van TS en het miepen over de leeftijden van de posters in het topic heb je nog niets inhoudelijks neergezet, want je leeftijd-opmerking was uiteraard (weer eens) topicverneukend.
Dus ik stel voor dat je gewoon inhoudelijk gaat meeposten, het is immers wel makkelijk een ander gebrek aan inhoud op basis van gebrek aan kennis te verwijten, maar ik heb jou inhoudelijk nog helemaal niets zien posten in dit topic (of andere topics for that matter).
Dus wellicht zou je idd gewoon weg kunnen blijven of normaal (lees: inhoudelijk) mee kunnen posten?!
Oh, en voor je tegen mij begint te miepen: als je je maar een beetje ingelezen hebt in dit topic dan weet je dat ik niet alleen in een andere leeftijdscategorie val dan "amper 20" maar dat ik ook nog eens ervaringsdeskundige ben, want ik heb al een kind in m'n eentje opgevoed.
Nou, kssstttt. Opzouten dan!quote:Op maandag 8 november 2010 12:08 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik weet het, Leandra. Ik ben het alleen helemaal niet met je eens.
Maar dat geeft niet. En ja, ik vertrek hier heel snel, in het subforum van de pubers.
Hou op met je gedram en quote even tenminste één inhoudelijke post van jezelf in dit topic.quote:Op maandag 8 november 2010 12:07 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Whahaha. Daar kan je al aan zien hoe jong jullie nog zijn. Invullen, invullen invullen. Maar ondertussen wel willen mengen in een topic waar jullie nog helemaal niet aan toe zijn. Maar goed, ga door inderdaad. Als ik de TS was geweest en het serieus had gemeend, had ik hem zeker niet in KB geopend, het subforum van de pubers, immers.
Dat wil je dat kind toch niet aandoen?quote:Op maandag 8 november 2010 12:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Robijn48, voor al uw baby en opvoedingsvragen. Misschien kan ze het kind van de zus van TS adopteren? Dan weet je iig zeker dat het goed komt door haar schat aan ervaring. De rest van de wered ziet het verkeerd en zou dat niet kunnen.
Dat heb ik gisteren al gedaan, in het andere topic. Okee pardon, ik verdwijn hier al snel.quote:Op maandag 8 november 2010 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hou op met je gedram en quote even tenminste één inhoudelijke post van jezelf in dit topic.
Want die zijn er niet, er zijn alleen maar topicverneukende off-topic posts over andere users
Ze is toch de alwetende messias die even wat spaarzame tijd heeft vrijgemaakt om ons plebs hier in dit subforum wat levenslessen te leren? Dan moet zo'n kindje opvoeden toch peanuts zijnquote:Op maandag 8 november 2010 12:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wil je dat kind toch niet aandoen?
Uit het sub-forum van de pubers.quote:Op maandag 8 november 2010 12:10 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat heb ik gisteren al gedaan, in het andere topic. Okee pardon, ik verdwijn hier al snel.
Juist voor mensen die begin twintig zijn is dit topic reuze interessant en nuttig om eens te bekijken. Misschien dat er dan meer wordt stil gestaan bij de eventuele gevolgen van seksuele contacten en wordt er zelfs vooraf het één en ander besproken, mocht het ondanks voorzorgsmaatregelen toch 'misgaan'.quote:Op maandag 8 november 2010 12:07 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh shit... moet ik nou ook weg?quote:Op maandag 8 november 2010 12:11 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Uit het sub-forum van de pubers.
QFT.quote:Op maandag 8 november 2010 12:12 schreef Scorpie het volgende:
Arm kind dat nog geboren moet worden. Die staat al 2-0 achter terwijl de wedstrijd van het Leven nog niet eens is begonnen. Je zou er bijna verdrietig van worden.
Lijkt me een goed plan, hier is geen plaats voor uitgezakte verlepte dorre betweterige moeders met pittig kort kapsel en dito sexleven. Dus wieber maar weer op.quote:Op maandag 8 november 2010 12:08 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik weet het, Leandra. Ik ben het alleen helemaal niet met je eens.
Maar dat geeft niet. En ja, ik vertrek hier heel snel, in het subforum van de pubers.
Je zou dat gedrocht dat zich Robijn48 noemt maar naast je op de bank hebben zitten. Godsamme, dan is je leven als vent zijnde echt verkloot. Dan zou ik er serieus over nadenken om er een eind aan te maken, de hele godganse dag zo`n betweter aan moeten horen die denkt alles beter te weten, maar ondertussen meer virtuele poep uit haar keyboard weet te persen dan een stal met koeien bij elkaar.quote:Op maandag 8 november 2010 12:13 schreef NotYou het volgende:
[..]
Juist voor mensen die begin twintig zijn is dit topic reuze interessant en nuttig om eens te bekijken. Misschien dat er dan meer wordt stil gestaan bij de eventuele gevolgen van seksuele contacten en wordt er zelfs vooraf het één en ander besproken, mocht het ondanks voorzorgsmaatregelen toch 'misgaan'.
Verder vind ik het toch wel erg typisch dat een volwassen vrouw op (van oorsprong) een jongerenforum, compleet met MJ usericon en post die begint met "Whahaha", meent dat zij op grond van haar leeftijd - en ondanks het uitblijven van echt inhoudelijke reacties - bijzonder serieus genomen moet worden.
Ik hoop dat ik me op die leeftijd anders zal gedragen en bovendien dat ik dan wel wat beters te doen zal hebben.
En natuurlijk heel de dag MJ op repeat, en een echte 'inzinking' gehad hebben toen hij dood ging. Tranen met tuiten, weken niet uit bed geweest dat wijf. Zit je dan als kerel.quote:Op maandag 8 november 2010 12:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zou dat gedrocht dat zich Robijn48 noemt maar naast je op de bank hebben zitten. Godsamme, dan is je leven als vent zijnde echt verkloot. Dan zou ik er serieus over nadenken om er een eind aan te maken, de hele godganse dag zo`n betweter aan moeten horen die denkt alles beter te weten, maar ondertussen meer virtuele poep uit haar keyboard weet te persen dan een stal met koeien bij elkaar.
Ik kan alleen maar hopen dat hij niet op zijn verzuurde moeder lijkt.quote:Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef Robijn48 het volgende:
Weet je...dit bevestigt alleen maar wat ik al dacht. Niet opgevoed, en enkel internetneld.
Ik heb een zoon van jullie leeftijd. Wat denk je nou werkelijk.
Dat probeer ik, maar een of ander oud raar wijf komt er maar tussen met dr offtopic gezwam. Als je de rest nou even met rust laat, gaan wij gewoon verder waar we gebleven waren zonder hinderlijke trollpogingen van jouw kant.quote:En nu ben ik weg hier, ga rustig door met oordelen over een zwangerschap waar jullie de ballen van weten. En ook of die helemaal waar is of niet, ga rustig door.
Je bent niet de enige met een zoon van die leeftijd, maar dat er zo op je gereageerd wordt roep je toch echt over jezelf af...quote:Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef Robijn48 het volgende:
Weet je...dit bevestigt alleen maar wat ik al dacht. Niet opgevoed, en enkel internetneld.
En nu ben ik weg hier, ga rustig door met oordelen over een zwangerschap waar jullie de ballen van weten. En ook of die helemaal waar is of niet, ga rustig door.
ik heb medelijden met je zoon.quote:Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef Robijn48 het volgende:
En nu ben ik weg hier, ga rustig door met oordelen over een zwangerschap waar jullie de ballen van weten. En ook of die helemaal waar is of niet, ga rustig door.
Sowieso lekker belangrijk of iemand een kind heeft van die leeftijd, het is een nutteloos autoriteitsargument. Echt weer zo'n typische OUD reactie, waarbij kritiek altijd op die manier met een snauw wordt weggewuifd. "Iedereen die het met me eens is heeft de juiste ervaring en iedereen die een andere mening heeft kan er niet over oordelen". Nee zo komen we er wel.quote:Op maandag 8 november 2010 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent niet de enige met een zoon van die leeftijd, maar dat er zo op je gereageerd wordt roep je toch echt over jezelf af...
Het gaat inmiddels al bijna 50 post over het al dan niet superieur zijn van Robijn, omdat zij vindt dat pubers geen mening mogen hebben over iets waar ze geen ervaring mee hebben.
Inhoudelijk was het een prima topic, en dat heb je met je nutteloze flutopmerkingen de strot omgedraaid....
Dit.quote:Op maandag 8 november 2010 12:12 schreef Scorpie het volgende:
Arm kind dat nog geboren moet worden. Die staat al 2-0 achter terwijl de wedstrijd van het Leven nog niet eens is begonnen. Wat een tokkies lopen er ook rond op deze wereld. Je zou er bijna verdrietig van worden.
Ik dank OLH op m'n blote knieen dat Robijn niet in OUD post....quote:Op maandag 8 november 2010 12:27 schreef kingmob het volgende:
[..]
Sowieso lekker belangrijk of iemand een kind heeft van die leeftijd, het is een nutteloos autoriteitsargument. Echt weer zo'n typische OUD reactie, waarbij kritiek altijd op die manier met een snauw wordt weggewuifd. "Iedereen die het met me eens is heeft de juiste ervaring en iedereen die een andere mening heeft kan er niet over oordelen". Nee zo komen we er wel.
Aan de hand van dergelijke reacties begin ik inmiddels te geloven dat kinderlozen er zelfs beter over kunnen oordelen, zij hebben tenminste een onafhankelijke en ongekleurde mening.
Oh ja? En dat baseer je waarop? Ben benieuwd.quote:Op maandag 8 november 2010 12:23 schreef IkHeb2Vaders het volgende:
[..]
ik heb medelijden met je zoon.
Zeg dame. Ik post niet in oud omdat ik dus niet meer in de kleine kinderen zit. En hou je ongebaseerde opmerkingen voortaan voor je, wil je.quote:Op maandag 8 november 2010 12:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik dank OLH op m'n blote knieen dat Robijn niet in OUD post....
Hoewel ik vermoed dat ze daar zeer snel en vakkundig weggewerkt zou worden
Topics in KLB van deze aard zijn bijna altijd troll-topics. Daarom word er niet serieus gereageerd en inderdaad, de leeftijd is hier niet zo heel hoog, maar dat weet iedereen die hier post ook. Dat je dus loopt te zeuren dat het niveau hier laag is getuigt van zeer weinig intelligentie van jouw kant.quote:Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef Robijn48 het volgende:
Ga es wegquote:Op maandag 8 november 2010 12:32 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Zeg dame. Ik post niet in oud omdat ik dus niet meer in de kleine kinderen zit. En hou je ongebaseerde opmerkingen voortaan voor je, wil je.
Dit soort standjes uitdelen doe je maar bij je eigen kind. Niet op Fokquote:Op maandag 8 november 2010 12:32 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Zeg dame. Ik post niet in oud omdat ik dus niet meer in de kleine kinderen zit. En hou je ongebaseerde opmerkingen voortaan voor je, wil je.
Niets ongebaseerd, ik vind je al tijden een verschrikkelijk irritante user, ongeacht het subforum waar ik je zie posten.quote:Op maandag 8 november 2010 12:32 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 november 2010 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niets ongebaseerd, ik vind je al tijden een verschrikkelijk irritante user, ongeacht het subforum waar ik je zie posten.
En als ik dankbaar ben dat je niet in OUD post dan mag ik dat zijn.
Normaal zou ik dat soort opmerkingen voor me houden, maar gezien dit topic inmiddels ook volledig verpest is door jouw off-topic geblaat over andere users, en ook volstrekt ongebaseerd, zou ik niet weten waarom ik me nog in moet houden.
Misschien zou je eens moeten beginnen je woord te houden en te verdwijnen uit dit topic.
Als je op het roze "Stop volgen" blokje onderaan klikt dan is het ook gelijk uit je MyAT weg.
Dat is dan wederzijds, enkel gebasseerd op wat ik je zie posten over andersmans familie. Want je bekijkt alles alleen maar uit je eigen oogpunt.quote:Op maandag 8 november 2010 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niets ongebaseerd, ik vind je al tijden een verschrikkelijk irritante user, ongeacht het subforum waar ik je zie posten.
En als ik dankbaar ben dat je niet in OUD post dan mag ik dat zijn.
Normaal zou ik dat soort opmerkingen voor me houden, maar gezien dit topic inmiddels ook volledig verpest is door jouw off-topic geblaat over andere users, en ook volstrekt ongebaseerd, zou ik niet weten waarom ik me nog in moet houden.
Misschien zou je eens moeten beginnen je woord te houden en te verdwijnen uit dit topic.
Als je op het roze "Stop volgen" blokje onderaan klikt dan is het ook gelijk uit je MyAT weg.
Waar ik mijn medelijden op baseer?quote:Op maandag 8 november 2010 12:31 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh ja? En dat baseer je waarop? Ben benieuwd.
Dat is toch de bedoeling hier? Dat mensen hun kijk op de zaak geven?quote:Op maandag 8 november 2010 12:41 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat is dan wederzijds, enkel gebasseerd op wat ik je zie posten over andersmans familie. Want je bekijkt alles alleen maar uit je eigen oogpunt.
Ik volg je raad op, en klik op stop volgen.
En hoeveel meiden die het niet redden staan er tegenover één zo'n succes?quote:Op maandag 8 november 2010 12:42 schreef takkelam het volgende:
Het gaat lastig worden zeker. Maar een sterke alleenstaande moeder kan makkelijk uit een flatje groeien en zichzelf scholen. Daar is wel motivatie voor nodig en ja, het feestje is wel zo'n beetje afgelopen.
Met het verschil dat mijn posts gewoon on-topic zijn en geen off-topic getroll over de leeftijd van mijn mede-posters.... plus dat ik niet al drie keer aangekondigd heb te zullen vertrekken.quote:Op maandag 8 november 2010 12:41 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat is dan wederzijds, enkel gebasseerd op wat ik je zie posten over andersmans familie. Want je bekijkt alles alleen maar uit je eigen oogpunt.
Ik volg je raad op, en klik op stop volgen.
Robijn is nooit uit onze gedachtenquote:Op maandag 8 november 2010 14:58 schreef Noek het volgende:
Robijn! Ik had het vanochtend nog over je. Michael heeft een nieuwe plaat. Heus!
2 weken terugrekenen vanaf de eerste keer "overtijd"? Niet zo moeilijk verder. Ok, je hebt mensen die nog ongesteld kunnen zijn als ze al zwanger zijn maar daar gaan we even niet vanuit. En in de week eromheen (soms meer) kan je dan zwanger worden. Als je dan met meer dan 1 persoon seks hebt gehad weet je in principe wel hoe lang je zwanger bent maar schijnbaar niet wanneer van wie je het bent geworden.quote:Op maandag 8 november 2010 11:54 schreef Leandra het volgende:
Dat zegt die zus.... maar ondertussen claimt de zwangere wel exact te weten hoe lang ze zwanger is op basis van het seksuele contact.
En dat is redelijk uitzonderlijk.
Dat is ook!quote:
Ah, zulke mensen. Ik zou mezelf distancieren van je hele achterlijke kutfamilie nu het nog kan. Ik zou mn lievve zusje echt zó hard haten, ughh.quote:Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Onder druk misschien straks een abortus plegen, een grote dienst bewezen?quote:Op maandag 8 november 2010 11:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ergens heb je natuurlijk volkomen gelijk maar mijns inziens wordt dit meisje (én haar eventuele toekomstige kind) toch een grote dienst bewezen.
Ieder keer als je over straat loopt en een kind zien dat net zo oud is als het weggehaalde kindje zou zijn.. en je afvragen 'hoe zou het er nu hebben uitgezien' *ril*quote:Op maandag 8 november 2010 18:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Onder druk misschien straks een abortus plegen, een grote dienst bewezen?
Vind dat je verdomde op moet passen hiermee, advies(ook negatief) prima, je grensen aangeven(bv ik ga niet oppassen) meer dan verstandig.
Maar afgedwongen naar een kliniek met misschien veel druk van buitenaf om te aborteren, erg fout!
Ook al is het vroeg in de zwangerschap, hormonen stuiteren al en gaan crashen, depressies en erger loeren als ze hier niet zelf echt achterstaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 november 2010 19:18 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ieder keer als je over straat loopt en een kind zien dat net zo oud is als het weggehaalde kindje zou zijn.. en je afvragen 'hoe zou het er nu hebben uitgezien' *ril*
Moet er niet aan denken![]()
En het is nog helemaal niet gezegd dat baby=uitkering, onafgemaakte studie en flatje driehoog-achter. Er zijn genoeg studentes die hun studie met de zorg van een baby combineren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier is de vader echter wel betrouwbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Precies, helemaal mee eens! Dat bedoelde ik ook.quote:Op maandag 8 november 2010 18:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Onder druk misschien straks een abortus plegen, een grote dienst bewezen?
Vind dat je verdomde op moet passen hiermee, advies(ook negatief) prima, je grensen aangeven(bv ik ga niet oppassen) meer dan verstandig.
Maar afgedwongen naar een kliniek met misschien veel druk van buitenaf om te aborteren, erg fout!
Ook al is het vroeg in de zwangerschap, hormonen stuiteren al en gaan crashen, depressies en erger loeren als ze hier niet zelf echt achterstaat.
Naar een kliniek.quote:
En was ze op eigen initiatief naar de huisarts gegaan?quote:Op maandag 8 november 2010 20:30 schreef capricia het volgende:
Vandaag heeft ze een verwijsbrief van de huisarts gekregen, met als tekst dat 'de psycho sociale omstandigheden onstabiel zijn'.
Ik denk dat hij het goed inschat.
De keuze blijft echter die van haar.
Bij die Lonneke zie ik zo geen vader.quote:Op maandag 8 november 2010 20:09 schreef Zith het volgende:
[..]
Hier is de vader echter wel betrouwbaar
Lijkt me nogal vanzelfsprekend, niet?quote:Op maandag 8 november 2010 20:36 schreef Zoheetik het volgende:
Wat voor kliniek?
Sorry als je dat in afgelopen pagina's al hebt vermeld, ik ga niet alles meer doorlezen.
Beetje een goed intake met een psycholoog lijkt me verder niks mis mee gezien o.a. de dood van haar broer en zo, helemaal als ze het kind besluit te houden.quote:Op maandag 8 november 2010 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
En was ze op eigen initiatief naar de huisarts gegaan?
Want zo'n briefje zou nog hele vervelende gevolgen kunnen hebben als ze besluit het te houden.... voor je het weet ben je vaste klant van jeugdzorg omdat de familie graag voor een ander beslist wat ze moet doen.
Daar help je haar pas echt mee
Ze loopt inderdaad al een tijdje bij een psycholoog.quote:Op maandag 8 november 2010 22:21 schreef Sessy het volgende:
[..]
Beetje een goed intake met een psycholoog lijkt me verder niks mis mee gezien o.a. de dood van haar broer en zo, helemaal als ze het kind besluit te houden.
falcon punchquote:
Eigen initiatief. Ze heeft de huisarts vorige week ook al gezien en daarvoor nog een keer (ivm test) en ook nog telefonisch. Ze neemt het gelukkig wel serieus wat zij samen besproken hebben.quote:Op maandag 8 november 2010 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
En was ze op eigen initiatief naar de huisarts gegaan?
Want zo'n briefje zou nog hele vervelende gevolgen kunnen hebben als ze besluit het te houden.... voor je het weet ben je vaste klant van jeugdzorg omdat de familie graag voor een ander beslist wat ze moet doen.
Daar help je haar pas echt mee
Hoe luidt de diagnose dan?quote:Op maandag 8 november 2010 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze loopt inderdaad al een tijdje bij een psycholoog.
Zover ik weet is er geen diagnose. Moet dat dan?quote:
Omdat zij zelf daarop aandrong, gezien het feit dat ze onveilig gevreeen heeft.quote:Op maandag 8 november 2010 22:52 schreef Jojogirl het volgende:
Waarom heeft de huisarts eigenlijk die test gedaan bij je zus? Lijkt me niet echt standaard procedure bij een 23-jarige die nog amper een dag overtijd is (gezien de zwangerschapsduur bij ontdekking)?
Ik ben het op zekere hoogte met je eens, was het maar zo makkelijk.quote:Op maandag 8 november 2010 23:07 schreef GoodGawd het volgende:
Het is jouw probleem toch niet, als ze niet wilt luisteren moet ze het maar lekker zelf weten. Zeg in ieder geval dat je er niks mee te maken wilt hebben als er opgepast moet worden en dergelijke. Zodat ze dat kind niet straks bij jou dumpt.
Hij of zij stelt een diagnose ja. Zomaar wat vrijblijvend babbelen na een tegenslag in het leven leidt iig nergens toe. Er is altijd een reden voor waarom iemand gesprekken voert.quote:Op maandag 8 november 2010 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Zover ik weet is er geen diagnose. Moet dat dan?
Ik ken wel meer mensen die wel eens een tijdje bij een psycholoog gelopen hebben.
Ik zelf ook na het overlijden van mijn broertje. Heeft me veel geholpen! Maar daar was geen diagnose of zo voor nodig...hoor.
Dat is toch wat anders dan een diagnose stellen?quote:Op maandag 8 november 2010 23:13 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Hij of zij stelt een diagnose ja. Zomaar wat vrijblijvend babbelen na een tegenslag in het leven leidt iig nergens toe. Er is altijd een reden voor waarom iemand gesprekken voert.
Nee, dat is niet wat anders. Jij komt daar niet omdat het je wel gezellig lijkt en je verveelt, maar omdat er bepaalde zaken spelen waar jij of anderen last van hebben. Het is allereerst de taak van een psycholoog om te achterhalen waarom je daar komt.quote:Op maandag 8 november 2010 23:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch wat anders dan een diagnose stellen?
Niet iedereen die met een psycholoog praat is te duiden via DSMIV.
Dit gaat wellicht wat off topic, maar ik ging daar heen om dingen voor mijzelf wat meer op een rijtje te zetten. En zo ken ik wel wat meer mensen die, als het psychisch tegenzit, naar een psycholoog gaan. Ik heb ook collega's die dat doen. Soms gewoon om echt even op psychisch vlak bij te praten. Hoe ga ik met mijn doelen om? Balans tussen werk en gezin. Wat vind ik ervan dat een collega mij gepasseerd heeft met promotie? Noem maar op.quote:Op maandag 8 november 2010 23:24 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat anders. Jij komt daar niet omdat het je wel gezellig lijkt en je verveelt, maar omdat er bepaalde zaken spelen waar jij of anderen last van hebben. Het is allereerst de taak van een psycholoog om te achterhalen waarom je daar komt.
Tuurlijk ga je met een reden, maar jouw vraag was 'Wat is de diagnose?'. En die is er niet. Behalve als jij 'ik zit al een tijdje niet lekker in mijn vel' een diagnose wilt noemen.quote:Op maandag 8 november 2010 23:43 schreef Lo-Fi het volgende:
Je zegt het zelf al "als het psychisch tegen zit". Een psycholoog zal allereerst kijken of hij/zij kan achterhalen wat de oorzaak daarvan is / wat er speelt. Het doet er niet toe of dat in de DSM-IV wordt beschreven.
Net zoals jouw zusje niet voor de gezelligheid gesprekken voerde. Ze was daar met een reden.
Ik zal dat dus wel even goed duidelijk maken, dat anderen niet voor haar keuzes op moeten draaien straks. Volgens mij moet ze goed bedenken wat een kind wel niet voor een tijd kost vooral als je nog zo jong bent en nog geen studie hebt afgerond. Inkomsten etc. Je wenst toch ook het beste voor je kind, echt een domme keuze dit.quote:Op maandag 8 november 2010 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben het op zekere hoogte met je eens, was het maar zo makkelijk.
Want als er straks een nieuw mens is, dan weet ik dat ik dat nieuwe mensje niet de 'fouten' van mijn zusje ga kwalijk nemen. Dan hou ik daar straks ook heel veel van. En ik weet zeker dat mijn ouders en ik uiteindelijk grotendeels voor dit kindje op gaan draaien.
Ik ben blij dat vandaag niet direct heb kunnen reageren.quote:Op maandag 8 november 2010 11:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee hoor, een kind kan best opgevoed worden door een 23-jarige zoals het zusje van TS. Maar ze is blijkbaar te zwak om dat te kunnen. Tja, da's dan jammer. Ze zal altijd te zwak blijven.
In ieder geval ben ik mijn respect voor Capricia en haar familie compleet verloren dankzij dit topique.
ja de op getuigt van veel respect jaquote:Op maandag 8 november 2010 23:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben blij dat vandaag niet direct heb kunnen reageren.
Laat ik je een ding zeggen: het is en blijft haar keuze, niemand dwingt haar.
En ze voert met zoveel mogelijk mensen om haar heen, mensen die er echt toe doen voor haar, gesprekken.
Dat zijn haar beste vriendinnen, de huisarts, haar ouders en ik, in niet specifieke volgorde.
Zij weet kennelijk niet goed wat te besluiten, ze is er kennelijk niet in 1 dag uit. En dat vind ik voor haar pleiten.
Het zal voor niemand een makkelijke beslissing zijn.
Of een 23 jarige wel of niet een kind alleen op kan voeden, lijkt mij van veel factoren afhankelijk. En opgroeien zal het wel. Maar ik denk niet dat zij die toekomst voor ogen heeft. Niet voor zichzelf en al zeker niet voor eventueel kind.
Het blijft hoe dan ook haar beslissing, en ik zal daar altijd respect voor hebben. Iedereen in mijn familie.
De OP was een klacht.quote:Op maandag 8 november 2010 23:59 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja de op getuigt van veel respect ja
sowieso zo praten over je familie op een forum is zwaar respectloosquote:Op dinsdag 9 november 2010 00:04 schreef capricia het volgende:
[..]
De OP was een klacht.
In de R&P sectie heb ik tegelijkertijd wel een andere discussie gevoerd.
Toen die vol was, ging de discussie hier verder.
En om duidelijk te zijn: ja, ik baal ervan dat ze zwanger is.
En zij ook. Vervloekt zichzelf.
Die vind ik interessant!quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:06 schreef PeZu het volgende:
[..]
sowieso zo praten over je familie op een forum is zwaar respectloos
lees eens lezen leive schat, er staat ZO praten dat betekent dat ik heb over dit topic.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Die vind ik interessant!
Dus een groot gedeelte van R&P is respectloos?
En praten over het overlijden van een famililid?
En praten over je partner? Over je jinderen in OUD?
Allemaal respectloos?
Waar ligt de grens voor jou?
(je NL is niet altijd even goed, vandaar)quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:10 schreef PeZu het volgende:
[..]
lees eens lezen leive schat, er staat ZO praten dat betekent dat ik heb over dit topic.
tevens vind ik idd veel dingen in r&p kansloos omdat over anderen lullen niet zo sjiek isquote:Op dinsdag 9 november 2010 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Prima, ieder zijn ding. Dat maakt fok ook interessant.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:06 schreef PeZu het volgende:
[..]
sowieso zo praten over je familie op een forum is zwaar respectloos
ja dat is zoquote:Op dinsdag 9 november 2010 00:17 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Is dat zo?
Dat vindt jij misschien, maar als je het topic had gelezen had je ook kunnen lezen dat TS het beste met haar familie voor heeft en hier niet alleen maar is gekomen om te schofferen.
Laat ik hem er maar niet inkoppen...quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:16 schreef PeZu het volgende:
[..]
tevens vind ik idd veel dingen in r&p kansloos omdat over anderen lullen niet zo sjiek is
Ok sorry, ik wist niet dat jouw mening een feit was.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:19 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja dat is zo![]()
familiezaken bespreek je met je familie
wat wil je inkoppen dan? dat ik hier over jou lul? zijn wij familie? zijn wij goede bekenden? neequote:Op dinsdag 9 november 2010 00:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Laat ik hem er maar niet inkoppen...
ja man, wen er maar aanquote:Op dinsdag 9 november 2010 00:20 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ok sorry, ik wist niet dat jouw mening een feit was.
Ik denk ook dat we beter naar voor de jaren 50 terug kunnen, waarin dit soort zaken alleen binnen de familie besproken en opgelost wordt...quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:20 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ok sorry, ik wist niet dat jouw mening een feit was.
het is idd een fantastische ontwikkeling om zulke zaken op een forum te bespreken, heb je het ook al getwitterd?quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk ook dat we beter naar voor de jaren 50 terug kunnen, waarin dit soort zaken alleen binnen de familie besproken en opgelost wordt...
Lees je eigen post eens na...je hebt het over 'lullen over anderen'.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:21 schreef PeZu het volgende:
[..]
wat wil je inkoppen dan? dat ik hier over jou lul? zijn wij familie? zijn wij goede bekenden? nee
[..]
ik heb het over alles, alles wat niet jij is is een ander dus ook familie, en dus zeker dit soort zaken. Ik heb geen probleem hoor en als ik ze had zou ik ze niet hier delen!quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees je eigen post eens na...je hebt het over 'lullen over anderen'.
En nu heb je het over 'dit soort zaken'.
Wat is nou eigenlijk je probleem?
Het praten over familie?
Het praten over dit soort 'zaken'?
Het 'lullen over anderen'?
Btw: als dit je allemaal stoort (want dat schrijf jij), wat doe je dan op fok, als ik vragen mag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |