abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88423888
Mijn zusje is 23, studeert en is sinds een paar weken zwanger van een of ander vaag sekscontact.
Ze wil het kind houden omdat dat 'natuurlijk' is.
Ze woont nog thuis, maar gaat er van uit dat ze urgentie krijgt bij een huurwoning. Geen spaargeld what so ever.
Die vent vindt het geweldig, maar ze hebben geen vaste relatie en hij geen geld/inkomen.
Ze denkt ook dat haar vriendinnen het kindje wel op zullen vangen terwijl zij verder studeert. Dream on...

Dit gaat ongelooflijk kut worden, denk ik dan. Een alleenstaande moeder zonder afgemaakte studie ergens op een flatje met een uitkering.
Of klaag ik te hard?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88423910
Ik vind het vooral erg bitter voor het aanstaande kind. Wat die onverantwoordelijke ouders er voor een hinder van hebben, zal mij een worst wezen to be honest.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88423915
Hoe lang moet ze nog studeren is mijn vraag eerder.
  zondag 7 november 2010 @ 03:03:52 #4
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_88423944
Grote kans dat ze urgentie kan vergeten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_88423946
Als ze maar gelukkig is, zeggen veel mensen dan.
life goes by...
pi_88423976
Ter adoptie afstaan kan voor het kind beter uitpakken.
pi_88423984
quote:
Op zondag 7 november 2010 02:59 schreef Lo-Fi het volgende:
Ik vind het vooral erg bitter voor het aanstaande kind. Wat die onverantwoordelijke ouders er voor een hinder van hebben, zal mij een worst wezen to be honest.
Eens. Maar ik krijg dat niet tot haar doorgedrongen.
Ik zei 'je kunt dan zonder oppas niet stappen', antwoord 'ik heb als een week niet gestapt, ging prima'.
Dammit...het gaat niet over een week maar over 18 jaar...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88423997
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:00 schreef Krantenman het volgende:
Hoe lang moet ze nog studeren is mijn vraag eerder.
6 jarige studie. Heeft net bachelor, moet nog 3 jaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424005
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens. Maar ik krijg dat niet tot haar doorgedrongen.
Ik zei 'je kunt dan zonder oppas niet stappen', antwoord 'ik heb als een week niet gestapt, ging prima'.
Dammit...het gaat niet over een week maar over 18 jaar...
Denkt ze dat ze ooit een serieuze relatie zal krijgen met de biologische vader? Of iig contact met hem blijft houden?
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88424007
Groot leeftijdsverschil tussen jou en je zusje overigens.
life goes by...
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 03:25:56 #11
236264 crew  capricia
pi_88424103
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:10 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Denkt ze dat ze ooit een serieuze relatie zal krijgen met de biologische vader? Of iig contact met hem blijft houden?
Nee. Ik denk dat zij ook wel inziet dat hij het leuk vindt..maar geen inkomen heeft.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 03:29:15 #12
236264 crew  capricia
pi_88424117
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:11 schreef Wing het volgende:
Groot leeftijdsverschil tussen jou en je zusje overigens.
Ja, 14 jaar om precies te zijn. Zelfde ouders zelfs. Ze had mijn dochter kunnen zijn :)
Tussen haar en mij zat nog een broer, die helaas een paar jaar geleden overleden is aan leukemie.
Dingen kunnen klote lopen in een familie, en nu dit!
Hoe moet ik met haar praten? Wat moet ik hiervan vinden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424122
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Ik denk dat zij ook wel inziet dat hij het leuk vindt..maar geen inkomen heeft.
Speelt het voor haar niet mee dat het kind dan zonder biologische vader moet opgroeien? Niet echt ideaal.
pi_88424167
waarom open je er 2 topics over?
Nothing to see here, carry on
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 03:49:37 #15
236264 crew  capricia
pi_88424184
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:42 schreef RijstNatie het volgende:
waarom open je er 2 topics over?
De crosspost heb ik in het andere topic al aangegeven.
Hier klaag ik, daar zoek ik advies. Snap je dat?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 03:53:23 #16
236264 crew  capricia
pi_88424200
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:30 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Speelt het voor haar niet mee dat het kind dan zonder biologische vader moet opgroeien? Niet echt ideaal.
Oh, dat weet ze wel, maar het heeft kennelijk ook met moederschapsgevoelens te maken. Als ik haar spreek gaat het nooit over de vader. Ze vindt het niet echt interessant. Het is HAAR kimd, zo voelt zij dat.
Ik vind het zelf eig. wel een heel heftige subklacht..wat die vent wil, doet er niet echt toe.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424206
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Die vent vindt het geweldig, maar ze hebben geen vaste relatie en hij geen geld/inkomen.
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 03:05 schreef capricia het volgende:
Ze heeft nog nooit gewerkt en vind dat ook nu niet nodig.
:').
  zondag 7 november 2010 @ 03:59:15 #18
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88424217
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Mijn zusje is 23, studeert en is sinds een paar weken zwanger van een of ander vaag sekscontact.
Ze woont nog thuis, maar gaat er van uit dat ze urgentie krijgt bij een huurwoning. Geen spaargeld what so ever.
Ze denkt ook dat haar vriendinnen het kindje wel op zullen vangen terwijl zij verder studeert. Dream on...

Dit gaat ongelooflijk kut worden, denk ik dan. Een alleenstaande moeder zonder afgemaakte studie ergens op een flatje met een uitkering.
Of klaag ik te hard?
Die klacht is precies verwoord.

Juist nu vind ik dat iedereen marginalen en overbodigen op hun nummer moet zetten. Tegenwoordig is het geaccepteerd dat debielen wel gewaardeerd en normale mensen niet beloond worden, dat moet anders... :|W
  zondag 7 november 2010 @ 04:00:53 #19
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88424223
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 03:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je vertrouwen in de echtgenoot van je zusje? Gezien jouw zorgen moet hij wel iets kwaads in de zin hebben...
pi_88424226
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 04:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Heb je vertrouwen in de echtgenoot van je zusje? Gezien jouw zorgen moet hij wel iets kwaads in de zin hebben...
Echtgenoot. :').
  zondag 7 november 2010 @ 04:07:06 #21
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_88424248
Het lijkt erop dat je zusje haar aankomende moederschap niet zo serieus neemt. Een kind groeit niet vanzelf op, je zult haar dat op de een of andere manier in moeten prenten.

Probeer haar eens in contact te laten komen met mensen die pas een baby hebben. Ze moet met eigen ogen zien hoeveel tijd en aandacht een kind opeist. Zelfs voor twee ouders is het zwaar: laat staan voor een alleenstaande moeder zonder inkomen maar wel een tijdrovende studie.

Sorry, maar als zij van plan is om het kind op te voeden terwijl ze liever studeert en uitgaat en nu al intenties heeft om het kind bij vriendinnen te dumpen, zal ze nooit een goede moeder worden. Veel mensen nemen in een opwelling een huisdier of een kind, om later spijt te krijgen. Vaak doen dit soort mensen het huisdier na twee weken weer weg op Marktplaats, maar met een kind gaat dat niet.
This isn't even my final form.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:10:42 #22
236264 crew  capricia
pi_88424259
Ik zal de klacht nog even wat specifieker maken:
Ze denkt dat het van een vriend van haar ex is, omdat het AL 4 weken uit was. Maar het kan ook van haar ex zelf zijn.
Dat ziet ze wel aan de kleur van het kindje, zegt ze zelf.

Dus laten we zeggen dat de vent er niet echt toe doet
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424267
Het begint steeds meer te klinken als een domme breezer ipv een volwassen studente.

Volgens mij beseft ze het allemaal nog niet zo en is ze nu vooral bezig haar kop in het zand te steken.
  zondag 7 november 2010 @ 04:15:16 #24
236046 NotYou
tigerblood
pi_88424268
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 04:10 schreef capricia het volgende:
Ze denkt dat het van een vriend van haar ex is, omdat het AL 4 weken uit was. Maar het kan ook van haar ex zelf zijn.

Het wordt alsmaar smeuïger. :o Spreekt je zusje ook straattaal en/of heeft ze zich een Marokkaans/Antilliaans accent aangemeten? Heeft ze vaker geslachtsgemeenschap met vrienden van haar (ex)partner? :o
Je suis Charlie Sheen
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:18:43 #25
236264 crew  capricia
pi_88424279
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:14 schreef Lo-Fi het volgende:
Het begint steeds meer te klinken als een domme breezer ipv een volwassen studente.

Volgens mij beseft ze het allemaal nog niet zo en is ze nu vooral bezig haar kop in het zand te steken.
Ja.
Ik vind het ook voelen als aandachtstrekkerij.
Maar, met een zwangerschap of kind spot je niet. Lijkt mij zo.
En het bizarre is dat ze dus 2 universitaire studies doet, maar kennelijk hierin heel dom is of zo?
Laten we zeggen dat ze iets anders in elkaar zit als TS.
Ik vind dit afschuwelijk!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424290
Ja, ik kan je nu al vertellen, ze gaat ongelukkig worden. Niet vanwege haar kindje, maar vanwege de situatie.
  zondag 7 november 2010 @ 04:21:52 #27
236046 NotYou
tigerblood
pi_88424293
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 04:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
En het bizarre is dat ze dus 2 universitaire studies doet, maar kennelijk hierin heel dom is of zo?
wtf :D insane :D
Je suis Charlie Sheen
pi_88424301
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Uiteindelijk gaat ze de bezwaren etc. wel inzien, maar voorlopig lijkt ze er nog niet aan toe om haar zwangerschap echt onder ogen te komen. Ze spot er dan wel mee, maar het zou me weinig verbazen als ze het eigenlijk een enorme klotesituatie vindt.
  zondag 7 november 2010 @ 04:26:19 #29
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_88424316
Zo te lezen heeft je zusje een flinke ass whoopin' nodig van paps.
This isn't even my final form.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:48:58 #30
236264 crew  capricia
pi_88424378
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:21 schreef NotYou het volgende:

[..]

wtf :D insane :D
Wij, haar directe familie, hebben ook al een paar keer aangedrongen op een persoonlijkheidstest. Het advies tot die test komende van de huisarts.
En ja, beide studies kosten haar niet veel moeite, maar ze is al zolang bezig met de zelfkant van de samenleving.
Vanaf dat ze 18 was heeft ze al meerdere prijzen gewonnen (word je niet rijk van, 250 euro netto) vanwege mantelzorg en stervensbegeleiding. Die prijzen komen bij de gemeente en uitkeringsinstanties vandaan.
De brieven daarvan heeft ze bij haar cv, omdat het haar een half jaar stufi zou kosten. En dus heeft ze er een jaar bijgekregen van de overheid, om te studeren.

Wat dat soort dingen betreft is het echt een mooi mens.
Al is ze niet echt praktisch.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 07-11-2010 04:54:57 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 05:51:07 #31
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 06:31:30 #32
236264 crew  capricia
pi_88424597
quote:
Op zondag 7 november 2010 05:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Die twee universitaire studies zullen wel twee softe hbo achtige alfa studies zijn als ik het zo inschat :7
Want?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 06:47:38 #33
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_88424611
Het is betreurenswaardig, enerzijds, dat er weer een kind op de wereld gezet wordt zonder goed eerstelijns sociaal vangnet. Anderzijds, hoe meer kinderen hoger opgeleiden (of i.i.g. tot de universiteit toegelatenen) krijgen hoe beter. Hoe hoger opgeleid een vrouw is, hoe later (qua leeftijd) en hoe minder kinderen ze krijgt, de dommere mensen fokken dus de gemiddelde intelligentie omlaag ;)

Maar aangezien de ZUS van de aanstaande moeder (TS) en zo zich er druk over maken heb ik alle vertrouwen in het tweedelijns sociaal vangnet :) gaat goed komen jochie!

edit; geslacht TS gecorrigeerd .... ZUS dus
pi_88424646
Had ze misschien verwacht dat jij t enig zou vinden om tante te worden,
en is ze nog maar kortgeleden uit de droom geholpen?
En je moeder? Heeft tie dr zin in?/ ziet tie de leuke kanten eraan wel?
uiteindelijk lukt altijd alles
  zondag 7 november 2010 @ 07:10:25 #35
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424660
quote:
Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:

Of klaag ik te hard?
Dit is idd. zwaar shit, ook voor jou natuurlijk want je snapt wel waar de baby wordt gelaten als moeders uit moet. Aan de andere kant, je kunt het ook positief zien, zij is 23 en dat lijkt me een prima leeftijd om moeder te worden, er zijn ook zoveel vrouwen die te lang wachten en dan uiteindelijk de boot missen.
Ik zou zeggen, ga ervoor en tob niet teveel.

^O^
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 07:10:41 #36
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_88424661
Hmja, kutte situatie.

Begrijp alleen niet waarom iedereen het raar schijnt te vinden dat universitair opgeleiden óók domme levenskeuzes kunnen maken. Het is niet alsof je op de uni beter een kind leert opvoeden dan op de verpleegstersopleiding.

Integendeel. :')
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:18:53 #37
236264 crew  capricia
pi_88424673
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:03 schreef eigendeegcookie het volgende:
Had ze misschien verwacht dat jij t enig zou vinden om tante te worden,
en is ze nog maar kortgeleden uit de droom geholpen?
En je moeder? Heeft tie dr zin in?/ ziet tie de leuke kanten eraan wel?
Niemand, behalve mijn zusje kennelijk, zit op dat kind te wachten (jezus, het is ook nog helemaal geen kind!) Mijn ouders zijn nog niet eens zonder 'kinderen'. Immers, zij woont grotendeels nog thuis.
Ze hadden gedacht om, als ze echt uit huis is, samen mooie reizen te maken. Ze zijn beiden nu in de 60. En hebben gespaard om over 2 a 3 jaar samen weg te gaan...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88425464
Mijn milf-alarm gaat af...
  zondag 7 november 2010 @ 09:58:04 #39
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_88425527
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 05:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Die twee universitaire studies zullen wel twee softe hbo achtige alfa studies zijn als ik het zo inschat :7
Juist niet, mensen die alfa studies doen hebben juist een beter sociaal inzicht dan die autistische beta studenten :P
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_88425652
Ik denk dat je zusje heel snel met haar neus op de feiten moet worden gedrukt.
Ik denk dat ze het nogal romantiseert, ze is wel op de hoogte dat als ze een kind heeft echt niet meer kan studeren en een of ander lutser baantje moet nemen bij de plaatselijke AH om Euroshopper babyvoeding te kunnen betalen en 3 jaar van haar studie dus weggegooid heeft?

Persoonlijkheidsonderzoek lijkt me ook niet slecht.

Is je zusje erg impulsief?
Op dinsdag 15 februari 2011 01:47 schreef skattebaut het volgende:
Dat vieze genetisch afval ligt nog steeds hiernaast op de bank met een uitkering.
Hoezo?
pi_88425689
quote:
Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Dus om te studeren heb je geen gezond verstand meer nodig?
pi_88425790
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:07 schreef Mrs.Vixen het volgende:
...ze is wel op de hoogte dat als ze een kind heeft echt niet meer kan studeren en...
Waarom niet? Zat moeders op de wereld die naast hun baan nog een studie doen en thuis 3 kinderen hebben lopen.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  zondag 7 november 2010 @ 10:48:47 #43
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_88426286
quote:
13s.gif Op zondag 7 november 2010 03:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

:').
JA! EN TIS NOG EEN WERKLOZE BLOWENDE NEGER OOK!! :D
Whehehehe.. Of all the fucked up situations..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_88426347
laat je zusje eens een paar afleveringen van 16 and pregnant kijken :') geestelijk zit ze nog wel op die leeftijd geloof ik :')
pi_88426374
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:18 schreef capricia het volgende:
En hebben gespaard om over 2 a 3 jaar samen weg te gaan...
als ik je ouders was zou ik dat plan 2 a 3 jaar vervroegen
  zondag 7 november 2010 @ 11:17:29 #46
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_88426857
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:26 schreef Levolution het volgende:
Zo te lezen heeft je zusje een flinke ass whoopin' nodig van paps.
dat idd

waarom vertelt die haar niet dat ze d'r kop moet gebruiken en dat ze het eruit moet laten schrapen?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 7 november 2010 @ 11:18:05 #47
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_88426871
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:11 schreef eRKa het volgende:

[..]

Dus om te studeren heb je geen gezond verstand meer nodig?
kijk eens wat er rondloopt op de gemiddelde natuurkunde faculteit.
  zondag 7 november 2010 @ 11:20:01 #48
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_88426923
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Immers, zij woont grotendeels nog thuis.
Ze hadden gedacht om, als ze echt uit huis is, samen mooie reizen te maken. Ze zijn beiden nu in de 60. En hebben gespaard om over 2 a 3 jaar samen weg te gaan...
ik denk dat ze wat duidelijker moeten zijn in hoe serieus ze zijn met hun wensen en dat zij er tegen die tijd met baby en al uitgevlogen is (en ze dus zelf zal moeten babysitten), idem voor jou en mogelijk ook haar vriendinnen.
pi_88426998
Het lijkt me dat dit inderdaad erg vervelend en alles gaat worden, TS. Vertrouwen op je vriendinnen om je kind op te voeden terwijl mama... juist, verder studeert. :')

Tevens, pics van je zus, ik zeg dit niet vaak, maar toch.
  zondag 7 november 2010 @ 11:25:27 #50
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88427036
Dit lijkt me de eerste stap naar een leven waar je zus zichzelf iedere dag vraagt: "Waarom is het leven zo crappy."
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_88427056
hoe lang is ze zwanger en hoe lang weet ze zelf het al?
en hoe lang weten jullie (het gezin) het al?
pi_88427104
Flink erop losharken met die kleerhanger.
Bruin brood, wit brood.
  zondag 7 november 2010 @ 11:29:06 #53
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_88427126
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:28 schreef Broodmongool het volgende:
Flink erop losharken met die kleerhanger.
  zondag 7 november 2010 @ 11:30:18 #54
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88427165
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:10 schreef kitao het volgende:

[..]

Dit is idd. zwaar shit, ook voor jou natuurlijk want je snapt wel waar de baby wordt gelaten als moeders uit moet. Aan de andere kant, je kunt het ook positief zien, zij is 23 en dat lijkt me een prima leeftijd om moeder te worden, er zijn ook zoveel vrouwen die te lang wachten en dan uiteindelijk de boot missen.
Ik zou zeggen, ga ervoor en tob niet teveel.

^O^
Dit kun je niet menen. :')
  zondag 7 november 2010 @ 11:33:23 #55
48067 neo2000
pi_88427257
Ik denk dat je idd gewoon echt duidelijk moet maken wat ze wel en voornamelijk niet van je kan verwachten. In duidelijke straattaal, zodat ze exact weer waar ze aan toe is.
Ik zou ook met m'n ouders babbelen om te kijken hoe die er over denken en hun toch ook hetzelfde adviseren: aangeven dat je best wilt helpen, maar niet voor haar eigen gemaakte shit op gaat draaien. Hoe staan je ouders er eigenlijk in? Zijn die wel duidelijk naar haar?

Eventueel kan je nog op het schuldgevoel van je zus inpraten. Misschien niet helemaal fair (emotionele chantage) maar ik denk zo dat je zusje, als ze eenmaal 'mama' is, exact hetzelfde zal doen richting jou en richting je moeder. Simpelweg omdat het de gemakkelijkste weg is zeg maar. Je kan er op zinspelen dat je ouders al oud zijn en dat ze niet kan verwachten dat die elke keer (financieeel) bijspringen etc etc..

Lijkt mij ook goed eens face 2 face met haar te gaan praten i.p.v. telefonisch indien mogelijk. ook al zit je er een paar uur voor in de auto desnoods, ik zou het er wel voor over hebben. Tijd is natuurlijk in dit stadium cruciaal. Je vergeeft het jezelf nooit als dat kind straks van de ene naar de andere instantie gaat en je hebt niet eens geprobeerd wat common sense in het hoofd van je zus te praten
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_88427361
Vegiftig haar baby.
Bruin brood, wit brood.
pi_88428244
Een nieuw kinderopvang kindje die zichzelf op moet voeden komt eraan
pi_88428273
Ik denk dat het verstandig is eens goed uit te zoeken of dat vangnet van oppas er wel is, hierin nu al je eigen grensen en die van familie en vrienden aan te geven.
Dan kan gekeken worden of het mogelijk is en een kind groot te brengen en de studie af te ronden en daarna te gaan werken.

Ik zou niet zo zeer alleen negatief ertegenover staan, maar vooral erg realistisch, alle voors en tegens eens goed op een rij zetten.
Soms is het prima mogelijk, soms wordt het meer dan lastig, alles hangt hierin van een vangnet af waarop echt vertrouwd kan worden, de zus in deze moet erg zeker zijn van dat vangnet, niet dat het een paar vriendinnen nu wel leuk lijkt zo'n baby over de vloer, maar dat ze het zat zijn nadat het plurkje 2 keer niet zo'n schattig wolkje van een baby was(of na 3 maanden omdat het wel veel wordt zo).
En ze moet zich realiseren dat als ze al gebruik maakt van oppas omdat ze naar school moet het fiks lastiger wordt om uit te gaan, dat dat iig geen wekelijks gebeuren meer zal zijn.
Ook moet ze zich realiseren dat baby's lang niet altijd wolkjes zijn en dat studie en nachtvoeding bv alleen al een zware combi is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 7 november 2010 @ 12:06:36 #59
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88428310
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:05 schreef erodome het volgende:
Ik denk dat het verstandig is eens goed uit te zoeken of dat vangnet van oppas er wel is, hierin nu al je eigen grensen en die van familie en vrienden aan te geven.
Dan kan gekeken worden of het mogelijk is en een kind groot te brengen en de studie af te ronden en daarna te gaan werken.

Ik zou niet zo zeer alleen negatief ertegenover staan, maar vooral erg realistisch, alle voors en tegens eens goed op een rij zetten.
Soms is het prima mogelijk, soms wordt het meer dan lastig, alles hangt hierin van een vangnet af waarop echt vertrouwd kan worden, de zus in deze moet erg zeker zijn van dat vangnet, niet dat het een paar vriendinnen nu wel leuk lijkt zo'n baby over de vloer, maar dat ze het zat zijn nadat het plurkje 2 keer niet zo'n schattig wolkje van een baby was(of na 3 maanden omdat het wel veel wordt zo).
En ze moet zich realiseren dat als ze al gebruik maakt van oppas omdat ze naar school moet het fiks lastiger wordt om uit te gaan, dat dat iig geen wekelijks gebeuren meer zal zijn.
Ook moet ze zich realiseren dat baby's lang niet altijd wolkjes zijn en dat studie en nachtvoeding bv alleen al een zware combi is.
Kan allemaal wel zijn maar als ik 23 was en nog met twee studies bezig zou zijn ging de abortus morgen nog van start. Je zit er gewoon aan vast en zult veel moeten opofferen als je een kind neemt. Het lijkt wel of mensen zich dat niet meer realiseren.
pi_88428492
Nou staat er hier een topic en en R&P en ik zie het fucking probleem niet, ze is 23 en studeert dus heeft een prima kans op een goede baan straks. Tot die tijd zal ze het wat krap hebben maar ze krijgt extra stufi om dat kind te onderhouden en heeft recht op kinderopvangtoeslag dus dat kind kan naar een kinderdagverblijf terwijl je zusje haar studie afmaakt.
  zondag 7 november 2010 @ 12:15:02 #61
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88428538
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nou staat er hier een topic en en R&P en ik zie het fucking probleem niet, ze is 23 en studeert dus heeft een prima kans op een goede baan straks. Tot die tijd zal ze het wat krap hebben maar ze krijgt extra stufi om dat kind te onderhouden en heeft recht op kinderopvangtoeslag dus dat kind kan naar een kinderdagverblijf terwijl je zusje haar studie afmaakt.
En toch lijkt het me makkelijker een kind te nemen als de studie achter de rug is en moeders in een fijn huisje zit met een man die eventueel een hoop taken kan overnemen.
pi_88428626
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:15 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

En toch lijkt het me makkelijker een kind te nemen als de studie achter de rug is en moeders in een fijn huisje zit met een man die eventueel een hoop taken kan overnemen.
Financieel makkelijker ja, en emotioneel is het uiteraard enorm zwaar maar ik ken meerdere mensen die tijdens hun studie een kind kregen en als student kun je veel flexibeler zijn als je kind bijvoorbeeld ziek is. En bovendien gaat het kind naar school tegen de tijd dat je over een serieuze carriere na kunt gaan denken.
  zondag 7 november 2010 @ 12:19:07 #63
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_88428671
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:17 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Financieel makkelijker ja, en emotioneel is het uiteraard enorm zwaar maar ik ken meerdere mensen die tijdens hun studie een kind kregen en als student kun je veel flexibeler zijn als je kind bijvoorbeeld ziek is. En bovendien gaat het kind naar school tegen de tijd dat je over een serieuze carriere na kunt gaan denken.
als je rechten studeert misschien, maar niet als je een echte voltijd studie doet, laat staan 2 studies.
pi_88428694
Tokkieeeeeee-alert
  zondag 7 november 2010 @ 12:20:47 #65
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88428716
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:17 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Als je de keuze hebt tussen de twee lijkt het me echt dom als je deze optie neemt. Een studie lijdt er uiteraard ook onder en krijg je dat walhalla met goede baan en goed verdienen niet eens. En het zijn ook nog eens twee studies.
pi_88428739
quote:
4s.gif Op zondag 7 november 2010 12:19 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

als je rechten studeert misschien, maar niet als je een echte voltijd studie doet, laat staan 2 studies.
Het was geen rechten. Eén ervan deed zelfs voltijd HBO pabo, dan wordt je dus echt 40 uur per week aan het handje bezig gehouden. Misschien zal ze inderdaad voor één studie moeten kiezen, life sucks zou ik zeggen, als zij dat kind wil zal ze ergens offers moeten maken. Ik wil alleen maar aangeven dat het echt wel te doen is als je het echt wilt.
  zondag 7 november 2010 @ 12:22:53 #67
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88428766
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het was geen rechten. Eén ervan deed zelfs voltijd HBO pabo, dan wordt je dus echt 40 uur per week aan het handje bezig gehouden. Misschien zal ze inderdaad voor één studie moeten kiezen, life sucks zou ik zeggen, als zij dat kind wil zal ze ergens offers moeten maken. Ik wil alleen maar aangeven dat het echt wel te doen is als je het echt wilt.
Het is echt wel te doen als het op je pad komt, maar je bent niet echt intelligent bezig als je hier voor kiest.
  zondag 7 november 2010 @ 12:23:11 #68
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_88428776
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

offtopic, maar pabo een echt zware studie willen noemen... voor zover zwaar ligt het in het gebrek aan taal- en rekenkundige kennis van die kneuzen die niet eens de norm van basisschoolonderwijs kunnen halen :')
  zondag 7 november 2010 @ 12:23:48 #69
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88428796
quote:
9s.gif Op zondag 7 november 2010 12:23 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

offtopic, maar pabo een echt zware studie willen noemen :')
Dit inderdaad. :')
pi_88428858
quote:
9s.gif Op zondag 7 november 2010 12:23 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

offtopic, maar pabo een echt zware studie willen noemen... voor zover zwaar ligt het in het gebrek aan taal- en rekenkundige kennis van die kneuzen die niet eens de norm van basisschoolonderwijs kunnen halen :')
Ik noem het zeker geen zware opleiding, ik doelde op de tijdsinvestering. Als je ergens meer dan 40 uur per week bezig wordt gehouden + "huiswerk" is het daar wel. Het niveau is om te janken, daar gaat het niet om.
  zondag 7 november 2010 @ 12:28:52 #71
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_88428938
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:25 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik noem het zeker geen zware opleiding, ik doelde op de tijdsinvestering. Als je ergens meer dan 40 uur per week bezig wordt gehouden + "huiswerk" is het daar wel. Het niveau is om te janken, daar gaat het niet om.
wederom offtopic:

bezig worden gehouden als in: verteld worden wanneer in en weer uit te ademen?

althans getuige het niveau van het eindproduct van tegenwoordig blijft er weinig meer hangen.
pi_88428980
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Mja ze krijgt wel extra geld voor het kind bovenop de studiefinanciering en sommige universiteiten hebben voorzieningen voor zwangere studentes. O.a. langer collegegeld uit een speciaal potje (moet ze dan wel NU aanvragen nu ze zwanger is en niet over een paar jaar als haar collegegeld op is en ze nog geen diploma heeft). Alleen heeft ze wrsch geen besef van hoe weinig dat geld voorstelt.

Overigens vraag ik me af of ze zich realiseert hoezeer ze haar eigen kansen op een relatie hiermee gaat sabboteren. Geen man die meteen een baby van een jaar of zo erbij wil hoor! Zo tot ongeveer haar dertigste kan ze een relatie op deze manier wel op haar - almaar dikker wordende buik - schrijven.
pi_88429018
Ach, wat kan jij er aan doen als ze vast besloten is?
Liej
  zondag 7 november 2010 @ 12:31:24 #74
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88429027
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:25 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het niveau is om te janken, daar gaat het niet om.
Misschien hebben ze allemaal een kind en studeren ze nog?
pi_88429090
TS moet dadelijk voor 't kindje van d'r vervelende domme zusje zorgen, dat zit er dik in. :')
Hallon!
  zondag 7 november 2010 @ 12:33:51 #76
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88429104
quote:
8s.gif Op zondag 7 november 2010 12:33 schreef BlueMage het volgende:
TS moet dadelijk voor 't kindje van d'r vervelende domme zusje zorgen, dat zit er dik in. :')
Ik vrees het ook voor TS. ;(
pi_88429384
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:25 schreef Id_do_her het volgende:
Dit lijkt me de eerste stap naar een leven waar je zus zichzelf iedere dag vraagt: "Waarom is het leven zo crappy."
Compleet met shag en trainingspakje ja...
  zondag 7 november 2010 @ 12:44:17 #78
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88429411
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:43 schreef Sessy het volgende:

[..]

Compleet met shag en trainingspakje ja...
Dat laat ik in het midden. :P
  Redactie Frontpage zondag 7 november 2010 @ 12:45:31 #79
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_88429445
Zusje mag wel opschieten als ze abortus wil. PVV wil de zwangerschapsduur voor abortus drastisch verkorten
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_88429453
Ze gaat het heel zwaar krijgen. Ook een leuke jongen ontmoeten voor een vaste relatie gaat niet zomaar meer. Het kindje komt altijd op de eerste plaats natuurlijk en het is van een ander. Vergeet het maar dat een man van 35 jaar of jonger iets vasts wilt. Die hebben zoiets van ben nog jong ik kan ook een leuke meid zoeken die nog geen vervelend aanhangsel heeft.
  zondag 7 november 2010 @ 12:47:36 #81
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_88429501
LOL @ "chatten en daten met alleenstaande mama's" ad onder dit topic.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 7 november 2010 @ 12:52:16 #82
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88429638
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 04:10 schreef capricia het volgende:

:{
En mogen ze ook beide bij de zwangerschap aanwezig zijn om het ff af te wachten? Kunnen ze elkaar mooi feliciteren. Soort voice of holland battle zeg maar.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_88429660
haha wat een soap! TS NEUKT ZE ZUSJE!
  zondag 7 november 2010 @ 12:58:59 #84
236046 NotYou
tigerblood
pi_88429842
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:45 schreef Noisiv het volgende:
Ze gaat het heel zwaar krijgen. Ook een leuke jongen ontmoeten voor een vaste relatie gaat niet zomaar meer. Het kindje komt altijd op de eerste plaats natuurlijk en het is van een ander. Vergeet het maar dat een man van 35 jaar of jonger iets vasts wilt. Die hebben zoiets van ben nog jong ik kan ook een leuke meid zoeken die nog geen vervelend aanhangsel heeft.
Dat hangt er maar net vanaf in wat voor kringen je verkeert..

vanaf 4.33

quote:
Het is Naldje, hou je moeder thuis want ik bal 'r.
Bitch doe normaal, ik word je kaulo stiefvader.
Fuck je kinderbijslag. Op! Houd het voor mezelf; besteed de helft in de shoppa.
Ik ben een klootzak, ik ben een nietsnut. Ik ben de type die de bel van je fiets plukt.
Noem me dienstmeubilair van de streets, noem me Naldje. De Ciske de rat type. (sic)
*O*
Je suis Charlie Sheen
pi_88429913
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:06 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Kan allemaal wel zijn maar als ik 23 was en nog met twee studies bezig zou zijn ging de abortus morgen nog van start. Je zit er gewoon aan vast en zult veel moeten opofferen als je een kind neemt. Het lijkt wel of mensen zich dat niet meer realiseren.
Dat is jouw keuze, maar als je bv toch al wel kinderen wilde, niet zo'n uitgaanstype bent dat je dat heel erg gaat missen en een goed vangnet hebt/alles goed geregeld hebt kan het ook juist heel fijn zijn.
Het is maar net hoe je eigen insteek is hierin, het is niet onmogelijk om het goed op te lossen, je moet alleen echt goed kijken of je ook de wil en mogelijkheid daartoe hebt.
Er veranderd een hoop, of dat als opoffering voelt hangt heel erg van het persoon af.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 7 november 2010 @ 13:07:00 #86
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88430079
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is jouw keuze, maar als je bv toch al wel kinderen wilde, niet zo'n uitgaanstype bent dat je dat heel erg gaat missen en een goed vangnet hebt/alles goed geregeld hebt kan het ook juist heel fijn zijn.
Het is maar net hoe je eigen insteek is hierin, het is niet onmogelijk om het goed op te lossen, je moet alleen echt goed kijken of je ook de wil en mogelijkheid daartoe hebt.
Er veranderd een hoop, of dat als opoffering voelt hangt heel erg van het persoon af.
Dan heb ik het niet over uitgaan want dat doe ik niet vaak, daar gaat het mij niet om. Ik ben eerder voorzichtig dat ik niet de verkeerde beslissingen maak, iets wat ik in mijn verleden wel gedaan heb en er nu van geleerd heb.

Maar ieder persoon moet dat gewoon voor zichzelf uitmaken, ik projecteer enkel mijn mening. :) Onmogelijk is het zeker niet, mensen verwarren 'zwaar' vaak met 'onmogelijk' denk ik, dat wanneer iets te zwaar is ze er niet eens aan beginnen.

Een zorgvuldige planning, zelfopoffering en een ijzeren discipline zullen in dit geval wel echt nodig zijn.

Als ik een kind zou hebben zou ik die laten komen op een moment in mijn leven waarin alles optimaal geregeld is, dus voor het kind ook. Ik wil mijn kind een zorgeloze, voorspoedige jeugd en opgroeicyclus kunnen garanderen zonder ruzies, scheidingen, geld tekort of pappa die er nooit is.
pi_88430139
Tis KLB toch? Wat dacht je ervan haar vd trap te douwen?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 7 november 2010 @ 13:13:10 #88
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88430259
Wat een treurige reacties hier zeg :')
The truth was in here.
  zondag 7 november 2010 @ 13:14:00 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88430281
quote:
Een zorgvuldige planning, zelfopoffering en een ijzeren discipline zullen in dit geval wel echt nodig zijn.
Dat zijn zaken die essentieel zijn, dat ontkent ook niemand, maar het feit dat die zaken nodig zijn wil niet zeggen dat het dus op voorhand al onmogelijk is.

Een ander dusdanig onder druk zetten dat zij een abortus ondergaat die ze niet wil is echter geen alternatief, duidelijk zijn en aangeven dat de gevolgen van haar keuze toch echt haar verantwoordelijkheid zijn, en de familie dus niet permanent beschikbaar is als achtervang is net zo essentieel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 november 2010 @ 13:15:27 #90
236046 NotYou
tigerblood
pi_88430326
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:13 schreef Bastard het volgende:
Wat een treurige reacties hier zeg :')
Jouw reacties in 't andere topic vond ik anders ook vrij sad. :D
Je suis Charlie Sheen
  zondag 7 november 2010 @ 13:16:29 #91
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88430357
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2010 13:15 schreef NotYou het volgende:

[..]

zondag 7 november 2010 @ 13:17:05 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88430368
quote:
Als ik een kind zou hebben zou ik die laten komen op een moment in mijn leven waarin alles optimaal geregeld is, dus voor het kind ook. Ik wil mijn kind een zorgeloze, voorspoedige jeugd en opgroeicyclus kunnen garanderen zonder ruzies, scheidingen, geld tekort of pappa die er nooit is.
Hoe lief en naïef, misschien moet je wachten tot je 55 bent... dan heb je alleen wel het nadeel dat de kwaliteit van je zaad wellicht al zo beroerd is dat het wat lastiger wordt een kind te verwekken.

Je kunt altijd alles wel willen uitstellen tot het moment dat de ideale omstandigheden er zijn, maar dat geeft nog geen enkele garantie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88430379
Ja eigen schuld, moet ze maar niet de slet uithangen met haar sexcontacten.
  zondag 7 november 2010 @ 13:18:01 #94
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88430409
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe lief en naïef, misschien moet je wachten tot je 55 bent... dan heb je alleen wel het nadeel dat de kwaliteit van je zaad wellicht al zo beroerd is dat het wat lastiger wordt een kind te verwekken.

Je kunt altijd alles wel willen uitstellen tot het moment dat de ideale omstandigheden er zijn, maar dat geeft nog geen enkele garantie.
Niet DE ideale omstandigheden maar zo ideaal mogelijk, dat bedoelde ik er meer mee te zeggen. :)
  zondag 7 november 2010 @ 13:19:40 #95
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88430460
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zijn zaken die essentieel zijn, dat ontkent ook niemand, maar het feit dat die zaken nodig zijn wil niet zeggen dat het dus op voorhand al onmogelijk is.

Een ander dusdanig onder druk zetten dat zij een abortus ondergaat die ze niet wil is echter geen alternatief, duidelijk zijn en aangeven dat de gevolgen van haar keuze toch echt haar verantwoordelijkheid zijn, en de familie dus niet permanent beschikbaar is als achtervang is net zo essentieel.
Ik zeg ook helemaal niet dat het onmogelijk is. En ik zou niemand onder druk zetten om een abortus te doen, dat is sick.

Je familie erin meetrekken is ook wel erg slecht, daarom dat je het helemaal zelf zou moeten kunnen doen naar mijn idee.
pi_88430481
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:18 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Niet DE ideale omstandigheden maar zo ideaal mogelijk, dat bedoelde ik meer te zeggen. :)
Kan toch ook prima? Wanneer je allebei klaar bent met je studie, een paar jaartjes hebt gewerkt, een woning hebt en een vaste baan hoef je echt geen 55 te zijn. Dan kan je nog gewoon voor je 30e kinderen hebben.
  zondag 7 november 2010 @ 13:21:33 #97
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88430516
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:20 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Kan toch ook prima? Wanneer je allebei klaar bent met je studie, een paar jaartjes hebt gewerkt, een woning hebt en een vaste baan hoef je echt geen 55 te zijn. Dan kan je nog gewoon voor je 30e kinderen hebben.
Ja precies, dat is eigenlijk wat ik voor ogen had. En de dingen die jij noemt vind ik wel een must voor wanneer je een baby de wereld op helpt, en dat kan makkelijk in een paar jaar.
pi_88430599
Inderdaad, daar zat ik ook aan te denken. Enige nadeel is dat ik nu 24 ben en m'n vriendin 18, dus tegen de tijd dat zij klaar is met haar studie en een baan heeft, ben ik toch al weer 32 ofzo :') . Maarja nog steeds niks aan de hand, heb ik gewoon een paar jaar langer om te sparen :P .
  zondag 7 november 2010 @ 13:27:38 #99
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88430686
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:24 schreef Sapstengel het volgende:
Inderdaad, daar zat ik ook aan te denken. Enige nadeel is dat ik nu 24 ben en m'n vriendin 18, dus tegen de tijd dat zij klaar is met haar studie en een baan heeft, ben ik toch al weer 32 ofzo :') . Maarja nog steeds niks aan de hand, heb ik gewoon een paar jaar langer om te sparen :P .
Hm ja inderdaad, dat is wel wat minder.. Ik zou die tijd gebruiken om flink veel te sparen voor wanneer het moment wel daar is.

Mijn vriendin is zelfs ouder dan ik maar ik weet niet of het nog wel lang stand houdt. :') :@
  zondag 7 november 2010 @ 13:28:54 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88430723
Gelukkig weet je op je 30ste ook al dat je een perfecte relatie hebt waarin je nooit ruzie maakt...

Om het nog maar niet te hebben over de druk die je op die leeftijd beiden op het werk hebt omdat er carrière gemaakt moet worden; dan blijft er weinig tijd over voor de kinderen als je ook nog eens een leuk huis wilt hebben...

Succes, met de vermeende garantie dat het dan allemaal probleemloos zal gaan ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2010 @ 13:31:26 #101
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88430802
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:28 schreef Leandra het volgende:
Gelukkig weet je op je 30ste ook al dat je een perfecte relatie hebt waarin je nooit ruzie maakt...

Om het nog maar niet te hebben over de druk die je op die leeftijd beiden op het werk hebt omdat er carrière gemaakt moet worden; dan blijft er weinig tijd over voor de kinderen als je ook nog eens een leuk huis wilt hebben...

Succes, met de vermeende garantie dat het dan allemaal probleemloos zal gaan ^O^
Ik ben niet echt zo'n carrieretijger, dat heeft bij mij niet echt een prioriteit nu. En probleemloos gaat het nooit dat weet ik ook wel.

Hoe is het eigenlijk met jou gegaan? Want je bent van 1966 staat in je profiel, hoe pakte jij het aan back in the day?
pi_88430893
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:28 schreef Leandra het volgende:

Ja als vrouw ligt het iets lastiger als je carriere wil maken en je bent ondertussen een half jaar uit de roulatie bent ivm zwangerschap. Maarja mijn vriendin gaat een docentenopleiding doen, dat moet wel te combineren zijn.

Qua relatie, tjah ruzies heb je wel eens toch? En verder, mjah we zijn alweer een half jaar verloofd en gaan sowieso eerst trouwen voordat de kinderen er zijn. Niet dat het een garantie is voor een succesvolle relatie natuurlijk, maar het gaat in ieder geval prima tussen ons en het is geen random idee om eens kinderen te nemen terwijl we niet serieus met elkaar verder willen gaan ofzo.
pi_88431054
Verplicht abortus doen voor haar, dat lost het wel op.
De Republiek
  zondag 7 november 2010 @ 13:48:36 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88431304
quote:
Hoe is het eigenlijk met jou gegaan? Want je bent van 1966 staat in je profiel, hoe pakte jij het aan back in the day?
Ik werd in 1991 zeer ongewenst zwanger en wilde niets met de vader van doen hebben, mijn zoon heb ik alleen opgevoed en dat is prima gegaan.
Ik had echter in die tijd wel de "luxe" dat dat opvoeden ook door mijzelf moest en kon gebeuren, want de kinderopvang was dusdanig beperkt en duur dat het zo ongeveer 3 jaar strijd kostte voor ik eindelijk een plek op een kinderdagverblijf had, en dus weer aan het werk kon.

Overigens was dat geen probleem, men vond het een groter probleem dat ik graag (part-time) wilde werken, want dat was toch helemaal niet nodig tot hij 12 was?!

Een vergelijking van toen alleen een kind krijgen, en nu alleen een kind krijgen is dus niet heel eenvoudig te maken, al was het alleen maar omdat het toen vrijwel onmogelijk was om te blijven werken.

Hoewel ik graag een plek voor halve dagen op een KDV zou hebben gehad, ben ik achteraf wel blij dat het mogelijk was hem zelf gewoon volledig op te voeden... als ik nu zou moeten kiezen tussen full-time KDV of moederen.

Ik ben nu trouwens hoogzwanger van de tweede, een zeer gewenste zwangerschap, waar niet alleen mijn partner en ik erg gelukkig mee zijn, maar ook mijn zoon van bijna 19 erg blij mee is.

Enne... wat ik in dit en het andere topic las over nooit meer een relatie kunnen krijgen valt nogal mee hoor, ik ben nooit ongewenst vrijgezel geweest, en wie mij met kind niet wilde hebben was me zonder kind niet waard.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2010 @ 13:53:33 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88431467
Ik zal trouwens niemand adviseren alleen een kind te krijgen, want het is niet makkelijk, en een normale gezinssituatie is in principe altijd te preferen boven het alleenstaand ouderschap...

Echter, wetende wat ik nu weet zou ik met de kennis van nu in mijn situatie van 1991 weer dezelfde keuze maken.
Ik heb er geen spijt van, Jr. is erg leuk opgedroogd en ondanks het feit dat het soms heel zwaar was, was het zeker niet onmogelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2010 @ 13:54:32 #106
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88431510
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik werd in 1991 zeer ongewenst zwanger en wilde niets met de vader van doen hebben, mijn zoon heb ik alleen opgevoed en dat is prima gegaan.
Ik had echter in die tijd wel de "luxe" dat dat opvoeden ook door mijzelf moest en kon gebeuren, want de kinderopvang was dusdanig beperkt en duur dat het zo ongeveer 3 jaar strijd kostte voor ik eindelijk een plek op een kinderdagverblijf had, en dus weer aan het werk kon.

Overigens was dat geen probleem, men vond het een groter probleem dat ik graag (part-time) wilde werken, want dat was toch helemaal niet nodig tot hij 12 was?!

Een vergelijking van toen alleen een kind krijgen, en nu alleen een kind krijgen is dus niet heel eenvoudig te maken, al was het alleen maar omdat het toen vrijwel onmogelijk was om te blijven werken.

Hoewel ik graag een plek voor halve dagen op een KDV zou hebben gehad, ben ik achteraf wel blij dat het mogelijk was hem zelf gewoon volledig op te voeden... als ik nu zou moeten kiezen tussen full-time KDV of moederen.

Ik ben nu trouwens hoogzwanger van de tweede, een zeer gewenste zwangerschap, waar niet alleen mijn partner en ik erg gelukkig mee zijn, maar ook mijn zoon van bijna 19 erg blij mee is.

Enne... wat ik in dit en het andere topic las over nooit meer een relatie kunnen krijgen valt nogal mee hoor, ik ben nooit ongewenst vrijgezel geweest, en wie mij met kind niet wilde hebben was me zonder kind niet waard.
Dan begrijp ik je standpunten al wat beter. Voor mij lijkt het echt vreselijk om een kind wat je in de eerste plaats niet wilde moet opvoeden en ook nog hemel en aarde moet bewegen om alles in goede banen te lijden. Ik maak trouwens ook op dat je zelf dus eigenlijk geen planning had en dat het leven vanuit daar gevorderd is, kun je dan door je eigen ervaringen niet begrijpen dat wij liever een planning aanhouden en het beste moment kiezen?

Maarrr dat neemt niet weg dat ik die verantwoordelijkheid niet op me neem, mocht het zich voordoen. :)
  zondag 7 november 2010 @ 13:55:11 #107
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88431533
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:53 schreef Leandra het volgende:
Ik zal trouwens niemand adviseren alleen een kind te krijgen, want het is niet makkelijk, en een normale gezinssituatie is in principe altijd te preferen boven het alleenstaand ouderschap...

Echter, wetende wat ik nu weet zou ik met de kennis van nu in mijn situatie van 1991 weer dezelfde keuze maken.
Ik heb er geen spijt van, Jr. is erg leuk opgedroogd en ondanks het feit dat het soms heel zwaar was, was het zeker niet onmogelijk.
Alleenstaand ouderschap lijkt mij dan ook mateloos zwaar.
  zondag 7 november 2010 @ 13:57:46 #108
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_88431614
Ze is 23, niets mis mee om een dan een kind te krijgen. Al zal ze nu wel wat inkomsten moeten genereren, om de aankomende baby te kunnen verzorgen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 7 november 2010 @ 13:58:07 #109
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88431631
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2010 13:15 schreef NotYou het volgende:

[..]

Gewoon een scherpe analyse maar ja, als een modje het zegt is het boe-roepen natuurlijk.
The truth was in here.
  zondag 7 november 2010 @ 14:04:20 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88431792
quote:
Dan begrijp ik je standpunten al wat beter. Voor mij lijkt het echt vreselijk om een kind wat je in de eerste plaats niet wilde moet opvoeden en ook nog hemel en aarde moet bewegen om alles in goede banen te lijden. Ik maak trouwens ook op dat je zelf dus eigenlijk geen planning had en dat het leven vanuit daar gevorderd is, kun je dan door je eigen ervaringen niet begrijpen dat wij liever een planning aanhouden en het beste moment kiezen?
Ik snap wel dat je het liefst hebt dat je leven helemaal aan alle ideaalplaatjes voldoet, maar zodra je kinderen hebt leer je vooral heel snel dat een planning aanhouden over het verloop van het leven je basis niet meer kan zijn.

Het is niet alsof je op voorhand al weet hoe zaken zullen verlopen. Als je denkt dat je alles kunt plannen is dat het eerste wat je moet leren over ouderschap... je hebt geen garanties, geen garantie dat je kind gezond is, geen garantie dat hij net zo goed in rekenen is als jij, of net zo goed in taal als je vriendin, zelfs geen garantie dat hij niet bang is voor water terwijl jij 5 zwemdiploma's hebt.

Ik vind het bijna vertederend dat een hoop mensen denken dat ze het allemaal wel kunnen sturen als ze maar met de juiste basis beginnen, omdat ze met de juiste basis beginnen.
Maar opvoeden leer je al doende, en dat is bij ieder kind weer anders....

Ik heb zelfs de arrogantie niet om te denken dat ik het deze keer wel weer "even" allemaal goed zal doen, ondanks het feit dat de huidige basis (goede relatie, leuk huis, uitstekende financiële positie, enz. enz.) beduidend beter is dan de basis van 19 jaar geleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2010 @ 14:10:28 #111
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88431972
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je het liefst hebt dat je leven helemaal aan alle ideaalplaatjes voldoet, maar zodra je kinderen hebt leer je vooral heel snel dat een planning aanhouden over het verloop van het leven je basis niet meer kan zijn.

Het is niet alsof je op voorhand al weet hoe zaken zullen verlopen. Als je denkt dat je alles kunt plannen is dat het eerste wat je moet leren over ouderschap... je hebt geen garanties, geen garantie dat je kind gezond is, geen garantie dat hij net zo goed in rekenen is als jij, of net zo goed in taal als je vriendin, zelfs geen garantie dat hij niet bang is voor water terwijl jij 5 zwemdiploma's hebt.

Ik vind het bijna vertederend dat een hoop mensen denken dat ze het allemaal wel kunnen sturen als ze maar met de juiste basis beginnen, omdat ze met de juiste basis beginnen.
Maar opvoeden leer je al doende, en dat is bij ieder kind weer anders....

Ik heb zelfs de arrogantie niet om te denken dat ik het deze keer wel weer "even" allemaal goed zal doen, ondanks het feit dat de huidige basis (goede relatie, leuk huis, uitstekende financiële positie, enz. enz.) beduidend beter is dan de basis van 19 jaar geleden.
Maar dat is regel 1 van het leven an sich, niks is gegarandeerd. En mij zal je echt niet betrappen op denken dat ik alles wel aan kan, ik ben nog maar 22 maar ik weet dat het leven nooit ideaal zal worden, die naïeve sprookjesdroom heb ik lang geleden laten varen.

Ideaalplaatjes heten ook zo om een reden, dat ze het onbereikbare ideaal zijn. Ik impliceerde overigens ook niet dat ik het allemaal wel kan sturen want dat soort mensen ken ik en die vallen vaak ook flink op hun neus voordat ze erachter komen hoe het allemaal echt in zijn werk gaat. :)
pi_88432129
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:58 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dat hangt er maar net vanaf in wat voor kringen je verkeert..

vanaf 4.33

[..]

*O*
In mijn omgeving zijn ook 2 moeders van 22 en 24 alleenstaand. Die hebben zowat elke week een ander omdat geen enkele man het aandurft om iets serieus aan te gaan. Hierdoor worden ze alleen maar wanhopiger en ongelukkiger en gaan nog harder op zoek.

Je kan ook nooit meer iets leuks doen want dan zit je kind alleen thuis. Dus dates zijn dan gezellig elke dag thuis met een huilende baby in het huis.
pi_88432179
Het verhaal over die overtijdbehandeling klinkt mij veel te simplistisch. Ten eerste kan een overtijdbehandeling tot ongeveer zes weken, geteld dus vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Je hebt sowieso een gesprek waarbij vooral wordt bekeken of je wel echt achter een zwangerschapsonderbreking staat (en daar is hier dus al niet echt sprake van). Ook wordt er een echo gemaakt en soms laten ze je die ook bewust zien zodat je goed beseft dat je echt zwanger bent (bij zes weken zie je weliswaar nog heel weinig maar toch).

Een overtijdbehandeling d.m.v. de abortuspil is helemaal niet makkelijk en simpel. Door die pillen wordt een miskraam opgewekt en dat onderga je allemaal heel bewust en dat kan een behoorlijk heftige (en bloederige) ervaring zijn. Artsen raden dat eerder af dan aan. Een overtijdbehandeling waarbij het vruchtje wordt weggezogen, onder meestal volledige narcose, is een gewone abortus. Het enige verschil tussen een overtijdbehandeling en een abortus is dat je, als je langer dan zes weken zwanger bent, een week bedenktijd krijgt.

In dit geval moet dus eerst door een arts worden vastgesteld hoe lang de zwangerschap op gang is. Pas dan kan worden besloten of een overtijdbehandeling van toepassing is. Maar als een arts de indruk heeft dat de vrouw in kwestie niet zeker is van haar zaak, en de vrouw precies op de grens tussen zes en zeven weken zit (dus zes weken en twee of drie dagen) dan zal ook dan worden aangedrongen op een week bedenktijd.
Kortom, dit is allemaal niet zo eenvoudig te regelen. En een abortuspil zou ik ook niet zomaar doen, het kan echt een traumatische ervaring zijn. Het is alleen maar een goed idee als de vrouw zelf er echt helemaal achter staat.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_88432205
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Leandra, TS d'r zus heeft nooit gewerkt, woont nog thuis, en heeft schijnbaar in 2 weken tijd met 2 kerels seks gehad zonder condoom (anders had ze in elk geval geweten van wie het kind was). Getuigt dat volgens jou van een voldoende verantwoordelijke instelling om een kind op te voeden?
  zondag 7 november 2010 @ 14:19:50 #115
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88432241
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:18 schreef Sessy het volgende:

[..]

Leandra, TS d'r zus heeft nooit gewerkt, woont nog thuis, en heeft schijnbaar in 2 weken tijd met 2 kerels seks gehad zonder condoom (anders had ze in elk geval geweten van wie het kind was). Getuigt dat volgens jou van een voldoende verantwoordelijke instelling om een kind op te voeden?
Zo had ik het nog niet bekeken. :P
pi_88432317
Iets met eigen verantwoordelijkheid enzo.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  zondag 7 november 2010 @ 14:22:23 #117
48067 neo2000
pi_88432327
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:19 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Zo had ik het nog niet bekeken. :P
Zo MOET je het wel bekijken. We hebben het over iemand die nog niet voor zichzelf kan zorgen en schijnbaar geestelijk nog niet zo ver is, maar die wel opeens een kind neemt, bewust, omdat het waarsch. zo leuk is. Nog maar net zwanger en ook al denken dat ze verantwoordelijkheden af kan schuiven.. :') Ik zeg, probeer het over 10 jaar nog eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door neo2000 op 07-11-2010 14:55:17 ]
pi_88432434
Het zal wellicht zo'n vaart niet lopen denk ik :
Ze weet t nog maar pas , heeft niet genoeg tijd gehad een beslissing te nemen,
maar de tijd dringt , dat weet ze.
Met veel discussieren dr over hoopt ze tot een besluit te komen.
Ze kan alleen veel discussieren met mensen die t niet OK vinden ,
want als ze t buurvrouw zegt bv, zal die zeggen : meid wat leuk!
Dus ze is al snel op jou aan gewezen voor een beetje repliek.
Ze is ook min of meer gedwongen zich bij haar eerste standpunt te houden om te kunnen blijven discussieren,
want als ze zou zeggen tegen jou bv : ik heb me niet zo gerealiseerd wat een verandering het zou zijn in mijn leven, dan ben jij klaar met overtuigen , en stopt de discussie.

Dus: ze is slim genoeg om snel alle denkbare senario's te doorspreken/doordenken met jou ,
en kan dat alleen blijven doen als ze vasthoudt aan haar oorspronkelijke standpunt.
Het gevaar is dan alleen dat ze dr zelf steeds meer in gaat geloven om dat ze haar standpunt op alle mogelijke manieren wil verdedigen , terwijl ze wil praten met jou omdat ze twijfelt.
Zeg dr dat maar
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_88432511
quote:
Op zondag 7 november 2010 14:22 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Zo MOET je het wel bekijken. We hebben het over iemand die nog niet voor zichzelf kan zorgen en schijnbaar geestelijk nog niet zo ver is, maar die wel opeens een kind neemt, bewust, omdat het waarsch. zo leuk is. Nog maar net zwanger en ook al denken dat ze verantwoordelijkheden af kan schuiven.. :') Ik zeg, probeer het over 1-0 jaar nog eens.
Omdat zij gewend is dat zij alleen de dingen doet die ze leuk vindt (de studie, zich "maatschappelijk inzetten" etc) en dat de minder leuke dingen voor haar opgeknapt worden. Dus zij denkt dat zij haar leuke pop krijgt die ze beeldige kleertjes aan kan doen terwijl de slapeloze nachten wel door ma opgeknapt gaan worden.

Dat is het probleem, niet zo zeer dat ze 23 is. Als ze 23 was en een baan had en een woning en ondertussen precies al had uitgezocht waar ze allemaal recht op heeft aan geld en opvang etc en met de hele familie had besproken wie waarmee bereid is te helpen etc dan had TS er denk ik ook niet zo'n probleem van gemaakt.

Overigens kan je tot ik dacht 24 weken een abortus krijgen in Nederland en is adoptie ook nog een optie, dus.
  zondag 7 november 2010 @ 14:42:26 #120
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_88432981
Ik blijf het altijd vreemd vinden dat iemand die zo intelligent is (uit het andere topic blijkt dat dit zusje 2 studies doet met goede resultaten) tegelijkertijd ook zo ontzettend dom kan zijn...
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')