Ik heb iig erg veel respect voor vrouwen die zo'n uitdaging niet uit de weg gaanquote:Op zondag 7 november 2010 13:53 schreef Leandra het volgende:
Ik zal trouwens niemand adviseren alleen een kind te krijgen, want het is niet makkelijk, en een normale gezinssituatie is in principe altijd te preferen boven het alleenstaand ouderschap...
Echter, wetende wat ik nu weet zou ik met de kennis van nu in mijn situatie van 1991 weer dezelfde keuze maken.
Ik heb er geen spijt van, Jr. is erg leuk opgedroogd en ondanks het feit dat het soms heel zwaar was, was het zeker niet onmogelijk.
Het zou toch woensdag zijn? Morgen is het dinsdag.quote:Op maandag 8 november 2010 11:08 schreef capricia het volgende:
Morgen gaat ze met mijn moeder naar een kliniek.
Ik hoor het achteraf wel, wat ze besloten heeft.
Ze twijfelt nog steeds.
Ja logisch toch ookquote:Op maandag 8 november 2010 11:08 schreef capricia het volgende:
Ze twijfelt nog steeds.
23 jaar en geen kind kunnen opvoeden. Zwak!quote:Op maandag 8 november 2010 11:08 schreef capricia het volgende:
Ze twijfelt nog steeds.
23 jaar en door je moeder aan de hand worden meegenomen naar een abortuskliniek, en niet omdat je daar zelf om gevraagd hebt, maar omdat je familie heeft besloten dat de huisarts met je psycholoog moest bellen om de afspraak bij die kliniek te regelen.quote:Op maandag 8 november 2010 11:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
23 jaar en geen kind kunnen opvoeden. Zwak!
Ja, dit dus.quote:Op maandag 8 november 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
23 jaar en door je moeder aan de hand worden meegenomen naar een abortuskliniek, en niet omdat je daar zelf om gevraagd hebt, maar omdat je familie heeft besloten dat de huisarts met je psycholoog moest bellen om de afspraak bij die kliniek te regelen.
Het zal je familie zijn....![]()
Het is iig geen wonder dat de familie vindt dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft, ze gedraagt zich zoals de familie haar behandelt: als een kleuter.
Nou dat dus.quote:Op maandag 8 november 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
23 jaar en door je moeder aan de hand worden meegenomen naar een abortuskliniek, en niet omdat je daar zelf om gevraagd hebt, maar omdat je familie heeft besloten dat de huisarts met je psycholoog moest bellen om de afspraak bij die kliniek te regelen.
Het is iig geen wonder dat de familie vindt dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft, ze gedraagt zich zoals de familie haar behandelt: als een kleuter.
Ergens heb je natuurlijk volkomen gelijk maar mijns inziens wordt dit meisje (én haar eventuele toekomstige kind) toch een grote dienst bewezen.quote:Op maandag 8 november 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie nog even wat meer psychologische chantage en druk moeten uitvoeren als ze nog wat 'twijfelt'quote:Op maandag 8 november 2010 11:08 schreef capricia het volgende:
Ze twijfelt nog steeds.
Nee hoor, een kind kan best opgevoed worden door een 23-jarige zoals het zusje van TS. Maar ze is blijkbaar te zwak om dat te kunnen. Tja, da's dan jammer. Ze zal altijd te zwak blijven.quote:Op maandag 8 november 2010 11:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ergens heb je natuurlijk volkomen gelijk maar mijns inziens wordt dit meisje (én haar eventuele toekomstige kind) toch een grote dienst bewezen.
Het gaat hier natuurlijk niet om haar leeftijd; er zijn ongetwijfeld 23-jarigen met een stabiele relatie, een eigen huis, werk en een verantwoordelijk volwassen leefpatroon maar dit meisje heeft niets van dat alles. En let wel, dan noem ik een kinderwens niet eens als voorwaarde.quote:Op maandag 8 november 2010 11:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee hoor, een kind kan best opgevoed worden door een 23-jarige zoals het zusje van TS. Maar ze is blijkbaar te zwak om dat te kunnen. Tja, da's dan jammer. Ze zal altijd te zwak blijven.
Dan moet ze dat voor dat kind gaan creëren!quote:Op maandag 8 november 2010 11:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk niet om haar leeftijd; er zijn ongetwijfeld 23-jarigen met een stabiele relatie, een eigen huis, werk en een verantwoordelijk volwassen leefpatroon maar dit meisje heeft niets van dat alles. En let wel, dan noem ik een kinderwens niet eens als voorwaarde.
Bij mij hebben ze juist aan respect gewonnen; met zo'n heftig verleden ook nog eens dit voor je kiezen krijgen en dan het lef en de verantwoordelijkheid hebben het realistisch ipv zoetsappig en onbezonnen te benaderen, op een manier die bij veel buitenstaanders bij voorbaat al grote weerzin zal oproepen.quote:Op maandag 8 november 2010 11:30 schreef Maanvis het volgende:
In ieder geval ben ik mijn respect voor Capricia en haar familie compleet verloren dankzij dit topique.
Laat 't kind eerst maar eens haar studie afmaken en een paar maanden ervaren hoe het is voor alleen zichzelf te zorgen. Bij de zorg voor/over een kind komt nog heel veel meer kijken.quote:Op maandag 8 november 2010 11:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan moet ze dat voor dat kind gaan creëren!.
Dan nog moet de keuze tot abortus altijd een eigen keuze zijn.quote:Op maandag 8 november 2010 11:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk niet om haar leeftijd; er zijn ongetwijfeld 23-jarigen met een stabiele relatie, een eigen huis, werk en een verantwoordelijk volwassen leefpatroon maar dit meisje heeft niets van dat alles. En let wel, dan noem ik een kinderwens niet eens als voorwaarde.
Daarmee stel je dus dat het wél prima is dat een kind voortkomt uit twijfel/passiviteit/het onvermogen tijdig wél een keuze te maken. Niet kiezen heeft tenslotte dezelfde uitkomst als wel voor een kind kiezen.quote:Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan nog moet de keuze tot abortus altijd een eigen keuze zijn.
Dat dus, en zeker bij iemand die meerderjarig is zou daar helemaal geen sprake mogen zijn van inmenging door ouders en een zus die het vooral "vervelend" vinden dat die zwangerschap niet binnen een normale relatie tot stand gekomen is.quote:Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan nog moet de keuze tot abortus altijd een eigen keuze zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |