quote:Op zondag 7 november 2010 03:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Ter adoptie afstaan kan voor het kind beter uitpakken.
Bedoel je niet wat je moeder besloten heeft?quote:Op maandag 8 november 2010 11:08 schreef capricia het volgende:
Morgen gaat ze met mijn moeder naar een kliniek.
Ik hoor het achteraf wel, wat ze besloten heeft.
Ze twijfelt nog steeds.
Jup inderdaad. Je kan en mag nooit een ander dwingen tot abortus over te gaan. En dan vind ik dit serieus nog flutredenen allemaal. Puur luxe-geouwehoer. Ze heeft geen huisje en vast relatie. Dikke boehoehoe zeg.quote:Op maandag 8 november 2010 11:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Daarmee stel je dus dat het wél prima is dat een kind voortkomt uit twijfel/passiviteit/het onvermogen tijdig wél een keuze te maken. Niet kiezen heeft tenslotte dezelfde uitkomst als wel voor een kind kiezen.
Dat lijkt mij geen juist uitgangspunt.
Ik denk niet dat je er blij van wordt als donker kind uit een blanke alleenstaande moeder geboren te worden die zelf nog meer kind dan volwassen is en dagelijks nog verzorgd en onderhouden wordt door haar eigen ouders. Geen dag gewerkt heeft, geen eigen huis heeft, studies nog niet heeft afgemaakt, niet eens weet wat het is op eigen voeten te staan en voor zichzelf te zorgen.quote:Op maandag 8 november 2010 11:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus, en zeker bij iemand die meerderjarig is zou daar helemaal geen sprake mogen zijn van inmenging door ouders en een zus die het vooral "vervelend" vinden dat die zwangerschap niet binnen een normale relatie tot stand gekomen is.
Zij kiest ervoor om het kind te houden, maar denkt dat haar vriendinnen wel voor de opvang zorgen!? Yeah right.quote:Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Mijn zusje is 23, studeert en is sinds een paar weken zwanger van een of ander vaag sekscontact.
Ze wil het kind houden omdat dat 'natuurlijk' is.
Ze woont nog thuis, maar gaat er van uit dat ze urgentie krijgt bij een huurwoning. Geen spaargeld what so ever.
Die vent vindt het geweldig, maar ze hebben geen vaste relatie en hij geen geld/inkomen.
Ze denkt ook dat haar vriendinnen het kindje wel op zullen vangen terwijl zij verder studeert. Dream on...
Dit gaat ongelooflijk kut worden, denk ik dan. Een alleenstaande moeder zonder afgemaakte studie ergens op een flatje met een uitkering.
Of klaag ik te hard?
En voor de moeder zelf, als ze nu al zo twijfelt is er een goede kans dat die abortus een levenslang trauma blijft.quote:
Dan ga je leuk met haar langs een opvang voor alleenstaande tienermoeders. Van een levensvatbaar kindje is nu nog lang geen sprake, zou dit wel zo zijn dan is het uiteraard een ander verhaal.quote:Op maandag 8 november 2010 11:44 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En voor de moeder zelf, als ze nu al zo twijfelt is er een goede kans dat die abortus een levenslang trauma blijft.
Je zou je misschien eens af moeten vragen waarom ze nog dagelijks verzorgd wordt door haar ouders.... dat zij zich daar nog niet aan ontworsteld heeft kun je haar misschien kwalijk nemen, maar vergeet dan niet haar ouders (en zus) te verwijten dat ze haar zo krampachtig vast blijven houden.quote:Op maandag 8 november 2010 11:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je er blij van word als donker kind uit een blanke alleenstaande moeder geboren te worden die zelf nog meer kind dan volwassen is en dagelijks nog verzorgd en onderhouden wordt door haar eigen ouders. Geen dag gewerkt heeft, geen eigen huis heeft, studies nog niet heeft afgemaakt, niet eens weet wat het is op eigen voeten te staan en voor zichzelf te zorgen.
Maar goed, misschien ben je wel dom of door het roken/drinken tijdens de zwangerschap gehandicapt. Dan kun je chill hangen met je matties op straat en misschien zelfs rappen over je struggle.
Is boeng, jeweettoch.
Ik ben 14, joh.quote:Op maandag 8 november 2010 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
Ik vraag me af: hoeveel van de mensen die nu reageren hebben zelf kinderen? Zal me niks verbazen als dat 10 procent is, of zo.
Hoe zou je dan überhaupt kunnen oordelen over een stabiele relatie en zwangerschap?quote:
Het is geen verwijt maar de feitelijke situatie. Ik denk dat de sprong naar een zelfstandig bestaan al gigantisch genoeg zal zijn zonder een kind daarbij.quote:Op maandag 8 november 2010 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou je misschien eens af moeten vragen waarom ze nog dagelijks verzorgd wordt door haar ouders.... dat zij zich daar nog niet aan ontworsteld heeft kun je haar misschien kwalijk nemen, maar vergeet dan niet haar ouders (en zus) te verwijten dat ze haar zo krampachtig vast blijven houden.
Het is niet alleen het kind zelf te verwijten dat ze door haar ouders verzorgd wordt, dus om haar nu te gaan verwijten dat ze dat wel makkelijk vindt is helemaal simpel.
Het wil helemaal niet zeggen dat ze niet voor zichzelf kan zorgen, het wil alleen maar zeggen dat zij lekker geniet van het feit dat anderen het kennelijk prettiger vinden om haar te blijven verzorgen.
In plaats van het zusje een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel te verwijten, zouden ze zich eens moeten afvragen waarom ze het kind graag zo vertroetelen...
Precies, want als je geen kinderen hebt mag je geen mening hebben. Blijf toch eens weg uit KLB mens, je kan er duidelijk niet mee omgaan. Ga weer even dwepen in MUZ over MJ. Of lig je er daar ook al uit?quote:Op maandag 8 november 2010 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
Ik vraag me af: hoeveel van de mensen die nu reageren hebben zelf kinderen? Zal me niks verbazen als dat 10 procent is, of zo.
Dat zegt die zus.... maar ondertussen claimt de zwangere wel exact te weten hoe lang ze zwanger is op basis van het seksuele contact.quote:Op maandag 8 november 2010 11:49 schreef NotYou het volgende:
Verder is dit nog echt een meisje; veel stappen, losse seksuele contacten, geen werk/eigen inkomen.
quote:Op maandag 8 november 2010 12:00 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ga zo door, met je grote mond. Internetheld.
Ik stel voor dat je deze kinderachtige onderneming nu staakt. Het vervuilt het topic nogal en is daarnaast ronduit meelijwekkend.quote:Op maandag 8 november 2010 12:00 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Pleur nou eens op uit KLB met je misplaatste superioriteit op basis van leeftijd. Terwijl je gewoon een oude verlepte vrouw bent met een huishoudschool diploma, kort pittig kapsel met rode highlights en slaapt onder een MJ-dekbed.quote:Op maandag 8 november 2010 12:00 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Maar goed, behalve je post over het vermeende trollen van TS en het miepen over de leeftijden van de posters in het topic heb je nog niets inhoudelijks neergezet, want je leeftijd-opmerking was uiteraard (weer eens) topicverneukend.quote:Op maandag 8 november 2010 11:57 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Inhoud zonder dat je weet waarover je praat
Whahaha. Daar kan je al aan zien hoe jong jullie nog zijn. Invullen, invullen invullen. Maar ondertussen wel willen mengen in een topic waar jullie nog helemaal niet aan toe zijn. Maar goed, ga door inderdaad. Als ik de TS was geweest en het serieus had gemeend, had ik hem zeker niet in KB geopend, het subforum van de pubers, immers.quote:Op maandag 8 november 2010 12:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Pleur nou eens op uit KLB met je misplaatste superioriteit op basis van leeftijd. Terwijl je gewoon een oude verlepte vrouw bent met een huishoudschool diploma, kort pittig kapsel met rode highlights en slaapt onder een MJ-dekbed.
Wat doe je hier dan als dit 'KB' (?) subforum het forum van 'de pubers' is, en jij zoooo blij bent dat je zo ver boven al dat jonge grut uitstijgt op basis van je leeftijdquote:Op maandag 8 november 2010 12:07 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Whahaha. Daar kan je al aan zien hoe jong jullie nog zijn. Invullen, invullen invullen. Maar ondertussen wel willen mengen in een topic waar jullie nog helemaal niet aan toe zijn. Maar goed, ga door inderdaad. Als ik de TS was geweest en het serieus had gemeend, had ik hem zeker niet in KB geopend, het subforum van de pubers, immers.
Ik weet het, Leandra. Ik ben het alleen helemaal niet met je eens.quote:Op maandag 8 november 2010 12:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar goed, behalve je post over het vermeende trollen van TS en het miepen over de leeftijden van de posters in het topic heb je nog niets inhoudelijks neergezet, want je leeftijd-opmerking was uiteraard (weer eens) topicverneukend.
Dus ik stel voor dat je gewoon inhoudelijk gaat meeposten, het is immers wel makkelijk een ander gebrek aan inhoud op basis van gebrek aan kennis te verwijten, maar ik heb jou inhoudelijk nog helemaal niets zien posten in dit topic (of andere topics for that matter).
Dus wellicht zou je idd gewoon weg kunnen blijven of normaal (lees: inhoudelijk) mee kunnen posten?!
Oh, en voor je tegen mij begint te miepen: als je je maar een beetje ingelezen hebt in dit topic dan weet je dat ik niet alleen in een andere leeftijdscategorie val dan "amper 20" maar dat ik ook nog eens ervaringsdeskundige ben, want ik heb al een kind in m'n eentje opgevoed.
Nou, kssstttt. Opzouten dan!quote:Op maandag 8 november 2010 12:08 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik weet het, Leandra. Ik ben het alleen helemaal niet met je eens.
Maar dat geeft niet. En ja, ik vertrek hier heel snel, in het subforum van de pubers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |