Het is er een van Lion Brand: http://www.lionbrand.com/patterns/70704AD.html?noImages=quote:Op zondag 7 november 2010 18:25 schreef StefanieV het volgende:
Die is mooi Inu!! Kan ik het patroon ergens vinden op ravelry?
Hij is ook nog eens van Belgische wol gemaaktquote:Op zondag 7 november 2010 18:29 schreef StefanieV het volgende:
Dank je voor de link, ik heb hem opgeslagen :-) (so much to hook on my list)
Die lijkt qua model echt sprekend op mijn beer van vroeger.quote:Op zondag 7 november 2010 18:22 schreef Inu het volgende:
[ afbeelding ]Ik vind alleen zn neus een beetje scheef
Surf_bunny, altijd naar meoders luisteren als het ook handwerken gaanMaar veel hier gebruiken katoen, dat pluist idd veel minder
Bij de Zeeman en Wibra kun je acryl kopen, dat pluist al iets meer en wol pluist het meeste
ik was al zo aan het zoeken naar het stukje patroon van het roosje zelf... en het stond er echt niet...quote:Op zondag 7 november 2010 22:19 schreef trui het volgende:
ik heb m'n lievelingspop van vroeger nog, maar die is ook zielig. met kortgeknipte harenen de oogjes zijn echte spleet-oogjes geworden...
bovendien stinkt ze een beetje. maar ik kan 't maar niet over m'n hart verkrijgen om haar weg te doen. misschien was het toch beter geweest als de hond haar ooit half had opgevreten en ze 'gewoon' weg had gemoeten.
![]()
inu, je beertje is leuk!en wordt vast nóg leuker met hogere neus.
![]()
lyssa, fijn dat de verhuizing achter de rug is! heb je de haakspullen allemaal al uitgepakt?
mijsje, ik had nog helemaal niet gezien dat de helft van dat patroon er nog niet op staat. da's stom zeg! ik hoop wel dat 't snel aangevuld wordt!
Lyssa, gefeliciteerd!quote:2009/i/p/10s.gif[/img] Op zondag 7 november 2010 18:57 schreef Lyssa het volgende:
Vanuit nieuw huis! Met werkende tv en internet!
Ik ookquote:Ik vind het beertje cute Inu!
Nee, het wordt echt de achterkant... want zo is het wel een geinig kleedje, maar niet echt netjes afgewerkt... Zou er eventueel ook wel een soort fleece of zo achter kunnen maken, maar eerst toch maar zo proberen... volgende wordt misschien wel een kleedje. GOed idee!quote:Op maandag 8 november 2010 10:20 schreef trui het volgende:
lijnloos, kreadoe laat ik dit jaar eens aan me voorbij gaan.![]()
het begin is er, van de 2e up!(wordt dit echt de achterkant? of gewoon een tweede kleedje, dan kunnen ze lekker naast elkaar liggen.
)
haha jij leest wel met een heel optimistische bril op he!quote:
Internet was sowieso wel beschikbaar via onbeveiligd netwerk, haakspullen zijn nooit ingepakt geweest, zijn met bak zo vervoerd en stonden dus al klaar!quote:Op maandag 8 november 2010 10:28 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Lyssa, gefeliciteerd!
Maar waarom staat tv voor internet? En waarom staan beide voor "uitgepakte haakspullen"?
Je hebt heel wat uit te leggen![]()
Hij kan het net bijbenen. Wacht nog steeds op de gaskachel. Heb niet zo erg veel zin om deze maand mijn huur over te maken... (had voor de 5e gebeurd moeten zijn)quote:Op maandag 8 november 2010 12:55 schreef trui het volgende:
ik heb ook wel es geen zin ergens in, wist je dat? en zal ik dat ook elke keer op gaan schrijven hier?![]()
caroline, doet je verwarming het inmiddels beter?
Oh my godquote:Op maandag 8 november 2010 12:10 schreef trui het volgende:
[..]
haha jij leest wel met een heel optimistische bril op he!
succes met voorbereiden van de herkansing, whoopdidoo.
Ik krijg altijd een soort hoekjes in mn cirkel als ik meerder, dat vind ik ook zo lelijkquote:Op maandag 8 november 2010 13:10 schreef trui het volgende:
ik vind het ook lastig om zo'n mindering mooi te laten verlopen. dat trekt al gauw van die 'gaten'.
Mijn stem heb je!quote:Op maandag 8 november 2010 13:51 schreef LadyBlack het volgende:
Hoi allemaal!
Ik was na het haken van een aantal slofjes (heb er een paar verkocht aan vrienden, zó tof![]()
) het haken eventjes een beetje zat, maar nu ga ik verder aan nog een uiltje!
Mag ik jullie in de tussentijd om een gunst vragen? Ik zing in een koor, en we doen mee aan een competitie van Classic FM, dus we hebben stemmen nodig!!
Wie zo lief is, mag op de volgende link klikken en dan stemmen op Vocaal Ensemble A Capelli
http://www.classicfm.nl/s(...)dex.php?page=stemmen
(we staan op pagina 2 inmiddels)
Riep u mij? Moet de zweep er overheen?quote:Op maandag 8 november 2010 13:02 schreef trui het volgende:
dat klinkt in elk geval al een stuk interessanter. maar ik stel voor dat we het voornamelijk bij haken houden hier.
Dank!quote:Op maandag 8 november 2010 13:59 schreef trui het volgende:
ladyblack, tot nu toe heb ik nog geen echt geslaagd exemplaar van de sloffen gemaakt. dit is m'n laatste poging.
en jullie optreden klinkt mooi zeg! daar wil ik wel op stemmen. welke van de koorleden ben jij??
Lyssa heeft de prioriteiten op ordequote:Op maandag 8 november 2010 13:08 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Internet was sowieso wel beschikbaar via onbeveiligd netwerk, haakspullen zijn nooit ingepakt geweest, zijn met bak zo vervoerd en stonden dus al klaar!![]()
Euh, dit is een ander filmpje van ons, kun je kijken of het hetzelfde concert isquote:Op maandag 8 november 2010 14:03 schreef trui het volgende:
hahaha ik dacht ik doe 't dit keer maar zelf.maar je bent van harte welkom om mee te doen(dezemaar!)
ladyblack, ik zie helemaal geen blondines!heb ik wel het goede filmpje gezien?
Oh, dan heb ik het moeilijk omschrevenquote:Op maandag 8 november 2010 13:58 schreef trui het volgende:
dat doe ik ook lyssa, maar als je veel tegelijk moet minderen wordt het toch wel lelijk.
inu, jouw methode klinkt erg ingewikkeld. maar misschien moet ik 't eens proberen.
Ooh.. maar hoe trek je hem dan terug? Trek je hem dan door beide lusjes heen?quote:Op maandag 8 november 2010 14:11 schreef trui het volgende:
het hangt er van af wat je 'normaal' noemt. ik sla dus normaal gesproken niet de draad om na het insteken door (het voorste lusje van) de eerstvolgende steek, maar steek daarna meteen nog een keer door (het voorste lusje van) de tweede steek. zie instructie filmpje van lyssa.
hij is wel meteen een stuk groter uitgevallen!quote:Op maandag 8 november 2010 15:12 schreef Whoopdidoo het volgende:
links nieuwe manier, rechts oude:
[ link | afbeelding ]
(even klikken om het beter te zien)
En meteen het bewijs dat je savonds niet met wit moet beginnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gekuist... ehm... kuisheidsgordel... vast niet zoiets...quote:Op maandag 8 november 2010 16:40 schreef StefanieV het volgende:
Zo, de ganse benedenverdieping is gekuist (met keuken en badkamer) dus had k een cadeautje verdiend, ben k naar de lidl de naaikoffer gaan halenIk zal mijn spulletjes niet meer kwijt raken (geen idee of het handig is voor haakspullen, dat ga ik zo meteen uitproberen
)
Wol verkochten ze ook, maar daar hadden ze niets meer van (en ik mocht toch geen bijkopen hoor.)
Nu verder met Floortje!
een Snuggle!quote:Op maandag 8 november 2010 19:40 schreef Mynerfius het volgende:
Zo, ik lig ook weer in Snuggie () op de bank, klaar om verder te haken aan een giraffe. Het is voor het eerst dat ik een klein patroon heb uitvergroot en hoewel het even puzzelen was lijkt het te werken!
Zitten weer een boel leuke dingen tussen....ik vind die sloffen ook echt super! Gat in de markt?
Ben ook wel benieuwd naar Kreadoe-ervaringen, het lijkt me erg leuk - mits ik een boel geld zou hebben om uit te geven
Uhm nou t gaat em niet worden denk ik, ik snap er werkelijk niks van. Ik kan alleen 2D haken maar dat vind ik niet leuk.quote:Op maandag 8 november 2010 17:07 schreef Whoopdidoo het volgende:
Je kan ook een stekenmarkeerder of veiligheidspeld gebruiken voor ertussen, maar een draadje werkt ook.
Wat ben je aan het maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet te strak haken? Er zitten wss wat foutjes in, maar dat valt toch niet op, want het is fluffy dusja :-) Nu even poten haken en hopen dat ik hem vanavond nog in elkaar kan zetten :-)quote:
Ik werk met verstandelijk gehandicapten. En de (begeleid) zelfstandig wonenden, daarvan knutselen er veel en die geven in mijn ogen echt astronomische bedragen uit op de Kreadoe (en bij Pipoos).quote:Op maandag 8 november 2010 20:41 schreef trui het volgende:
zit je in de schuldhulpverlening?
![]()
ik heb er ook altijd hele foute associaties bij, bij de 'kreadoe'. ik vind de naam alleen al wat te debiliserend. maar misschien heel onterecht hoor, ik heb het nooit aan de realiteit getoetst, dat vooroordeel.
Offtopic, maar ik vind het altijd zo knap dat mensen dat kunnen, ikzelf kan echt niet met verstandelijk gehandicapten omgaan volgens mij.quote:Op maandag 8 november 2010 21:01 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik werk met verstandelijk gehandicapten. En de (begeleid) zelfstandig wonenden, daarvan knutselen er veel en die geven in mijn ogen echt astronomische bedragen uit op de Kreadoe (en bij Pipoos).
Wat gewoon erg goed helpt zijn deze dingen:quote:Op maandag 8 november 2010 20:41 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Uhm nou t gaat em niet worden denk ik, ik snap er werkelijk niks van. Ik kan alleen 2D haken maar dat vind ik niet leuk.
quote:Op maandag 8 november 2010 21:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Een afgeknipt touwtje werkt ook
Eerst deed ik altijd een andere kleur zodat je t goed kon zien, maar nu gaat dezelfde kleur ook.
Alleen heb je na je haakproces over draadjes liggen.
@TruiIk heb al dat die steek dingen eruit vallen, dus ik denk dat die draadjes er veel te makkelijk eruit vallen, ik leg mn haakwerk ook om de haverklap even weg, dus ik ga er niet heel voorzichtig mee omSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Toevallig heb ik het nu voor het eerst geprobeerdquote:Op maandag 8 november 2010 20:46 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zijn er eigenlijk andere mensen hier die patronen verdubbelen ofzo? om dus een grotere of kleiner model te krijgen?
Ik zat me echt een halve minuut lang af te vragen wat de relatie was tussen een begindraadje en een wetenschappelijke tekstquote:Op maandag 8 november 2010 21:15 schreef trui het volgende:
dat hangt een beetje van de beoordelaar af, whoop. ik vind het niet per definitie verboden, maar er zijn er die strenger zijn. meestal is het woord 'je' wel te omzeilen hoor. en het is een risico voor de zakelijkheid van een tekst, lijkt al gauw te informeel als je 't wel gebruikt.
ik gebruik juist vaak het begindraadje, dat er anders toch maar een beetje nutteloos bij hing.![]()
SPOILER: knitwitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: kachelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: dipOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles off topic maar labels spreken voor zich.
Spiegelei, je penguin is lief, wat heb je dat snel gedaan ook![]()
![]()
Pinguin is leuk geworden!!!!
Misschien toch maar het boekje kopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 8 november 2010 21:40 schreef caroline88 het volgende:
SPOILER: knitwitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: kachelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: dipOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles off topic maar labels spreken voor zich.
Spiegelei, je penguin is lief, wat heb je dat snel gedaan ookknuffel
![]()
@ WhoopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De blaren willen niet wegtrekkenNu doet het vlaggetjeshaken zo zeer. En ik heb morgen en overmorgen al geen tijd om te haken want dan hebben we dansles hierzo. Erg leuk maar zo tegen een optreden aan behoorlijk time-consuming!
@ CarolineSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
haha die 5 aardbeien is 1 halve geworden (alleen kroontje nog) maar woensdag weer een avond
oew blaren van het haken is wel heel naar! heb ik gelukkig nog niet gehad!
en dansen: leuk!heb je groote uitvoering??:D
@Caroline: ik sluit me helemaal aan bij Kirsten(ik dacht hetzelfde maar kan het nooit zo goed verwoorden en toen was Kirsten me voor
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jullie zijn schattenen Kirsten heeft het inderdaad goed verwoord om mij weer even op de juiste pootjes te zetten
![]()
![]()
quote:Op maandag 8 november 2010 22:12 schreef caroline88 het volgende:
Jullie zijn schattenen Kirsten heeft het inderdaad goed verwoord om mij weer even op de juiste pootjes te zetten
Mooizo
@ Essie: Nou het is niet van het haken maar van het naaien. De naald was iets te groot voor het kussen en het doortrekken ging dus heel slecht. Ik moest behoorlijk hard aan die naald trekken en dat doet na 4 kanten kussen best zeer![]()
![]()
![]()
voor Caroline
En hij is weg, niets meer aan te doen. Bah zeg.
Ik ga nog even naar de te schattige pinguin kijken en dan naar bed.
En morgen weer een nieuwe dag en dan is alles weer beter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mn beer is veel leuker met zn nieuwe neusNu wil ik hem niet meer weg doen
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.foto van zn nieuwe neus!
En de pinguin doet me heel erg denken aan een andere....morgen even opzoeken.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: