Ik vind hem leukquote:Op zondag 7 november 2010 17:17 schreef Oognip het volgende:
Niet zo'n heel boeiend filmpje + slechte kwaliteit
Hihi jij ook lekker slapenquote:Op dinsdag 9 november 2010 01:13 schreef Mama_Mia het volgende:
En ze is er weerslaap lekker Luna
en jij ook Oognip
Geen ideequote:Op dinsdag 9 november 2010 01:27 schreef Oognip het volgende:
[..]
Hihi jij ook lekker slapen
Hoop alleen niet dat ze zwanger is. Heb pas geld om haar over 6 weken te laten sterilliseren en als ze dan zwanger is, gaan ze ze niet meer weghalen en dan wil ik dat ook niet.Geen idee hoe er achter te komen is.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 02:01 schreef vronie het volgende:
Ik kom voorlopig niet meer,op flora& fauna.
Ik zet me niet meer,om iemand na ieder instantie te verwijzen,
Jaaaaquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Die updates!
En Luna is ook weer terug begreep ik?
![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:48 schreef Oognip het volgende:
[..]
JaaaaEn Prins is heel blij dat ze er weer is (en ik ook trouwens
)
[ link | afbeelding ]
Wordt dat van je gevraagd dan?quote:Op dinsdag 9 november 2010 02:01 schreef vronie het volgende:
Ik kom voorlopig niet meer,op flora& fauna.
Ik zet me niet meer,om iemand na ieder instantie te verwijzen,
Goed idee! Heb meteen ff gemaild naar de vrouw die de site beheert. De foto van Sam op de site is een soortgelijke dus dan kan het niet lang meer durenquote:Op woensdag 10 november 2010 14:37 schreef Mama_Mia het volgende:
Haha ow die laatste foto van Mees moet je op de site zettendie is echt onweerstaanbaar!
quote:Op donderdag 11 november 2010 15:45 schreef Oognip het volgende:
Sam en Mees krijgen morgen bezoekHet is me niet helemaal duidelijk of ze er 1 of 2 willen maar dat zien we morgen wel.
Idd! Het zijn iig mensen die een katje voor hun bijna jarige dochter uit komen zoeken en het katje moet zo jong mogelijk zijn. Sam mag pas over 2 weken mee en de verjaardag van hun dochter over 1.5 week. Tja, kan er niks aan doen maar mag helaas voor hun, niet eerder mee!quote:Op donderdag 11 november 2010 17:33 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
tof!!! Hopelijk nemen ze ze allebei
quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Prinsen vandaag komen toch bezoekers voor Sam en Mees?
Hmmm das niet helemaal waar. Doe even via pm hoor!quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:46 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik hoop dat ze ze allebei adopteren![]()
Ik vind het een beetje klinken alsof je opvang gewoon even op een bureaucratische manier besluit dat in theorie geen schimmel kan zijn . Als dat zo is dan vind ik dat ze dat niet kunnen maken. Zo kunnen ze jou en adoptanten van jouw kittens met een oeverloos gezeik aan schimmelbehandelingen opzadelen als het in de praktijk wel schimmel blijkt te zijn.
Laten we het in elk geval maar niet hopen.
Hmmm.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:22 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nee anders had ik dat er wel bij gezet natuurlijk
He? Dat vind ik helemaal niet minder erg. Ik vind het sowieso niet "erg" als jij hem neemt. Jij bent toch degene die maar 1 kat wilde? Ik weet gewoon dat Prins nu dol is op spelen met andere katten dus ik weet niet of hij en jij wel gelukkig worden als hij maar in zijn eentje is. Als hij zich verveelt en hij sloopt jouw meubels dan word jij daar ook niet blij van lijkt. Je kunt ook zeggen dat je het probeert en als hij dan echt ongelukkig wordt, dat je dan alsnog een kat erbij neemt. Ik zou iig niet gaan van proberen en als het niet lukt naar het asiel.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:03 schreef PaarsBeestje het volgende:
Prins naar het asiel...
(ik vind het best apart dat je dat minder erg vindt dan dat ik 'm neem, maar ok.. tis jouw kat)
Hoe kunnen ze dat nu ineens wel weten terwijl ze hem niet gezien hebben?quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:38 schreef Oognip het volgende:
Ze hebben nu overlegd dat hij blijkbaar toch geen schimmel kan hebben. We gaan het aanstaande donderdag wel zien.
Prins heeft volgens mij geen last van die kale plekjes. Ze weten dat omdat toen Prins bij het vorige gezin in de opvang zat, dachten ze dat Mara (een ander opvangkitten) schimmel had. Ze hebben toen Mara en Prins drie weken lang gewassen en een kweek laten maken. Hieruit bleek dat ze allebei geen schimmel haden. Hij is toen naar mij toe verhuisd zonder schimmel. Mijn katten hebben geen schimmel en ook mijn andere 2 kittens niet. Zodoende kan hij volgens hun geen schimmel hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:07 schreef indaha het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze dat nu ineens wel weten terwijl ze hem niet gezien hebben?
Heeft Prins geen last van die kale plekjes?
Wat fijn een huisje voor Samen hopelijk ook snel baasjes voor Prins en Mees
Tof om te horen dat je het zo leuk vindt!quote:Op zondag 14 november 2010 00:16 schreef Mama_Mia het volgende:
Heb het voorrecht om dit weekend op te passenkittens knuffelen
Sammie is echt te lief. Begint al te spinnen als je naar m kijkt
Haha net of ze nooit wat krijgenquote:Op zondag 14 november 2010 21:13 schreef Mama_Mia het volgende:
Dit was ongeveer wat er gebeurde trouwens toen ik ze ging voerenzelfs Luna klom zowat in me
Ja was echt zo lief, ik liep naar de keuken, pakte het blikje en schaaltjes, en tjoeps, zes katten in de keuken, mauwen en bozig kijken als het niet snel genoeg gingquote:
Geweldig filmpjequote:Op zondag 14 november 2010 21:13 schreef Mama_Mia het volgende:
Dit was ongeveer wat er gebeurde trouwens toen ik ze ging voerenzelfs Luna klom zowat in me
Wat jammer dat Prins naar het asiel moetquote:Op maandag 15 november 2010 14:37 schreef Oognip het volgende:
Ik was nog in overleg met PaarsBeestje over Prins wel of niet daar naar toe doen ivm fulltime werken en maar 1 kat. Heb contact gehad met de coordinator en die adviseert het toch niet te doen. Prins gaat dus woensdag of donderdag naar het asiel. Het plaatsen vanuit het asiel gaat op het moment heel goed, zo zijn er zaterdag 8 katten geplaatst dus ik heb goede moed!
Sam krijgt zondag bezoek van zijn nieuwe baasje. De ouders van het meisje willen graag een keer langskomen met hun dochter (voor wie Sam is). Erg leuk.
Dat ga ik wel vragen ja. Maar misschien is het daar te druk voor. Ik ga gewoon af en toe even bellen en misschien kom ik er nog wel eens als ik nieuwe kittens heb en zoek ik hem opquote:Op maandag 15 november 2010 17:08 schreef indaha het volgende:
[..]
Wat jammer dat Prins naar het asiel moetmaar laten ze het jou wel weten als hij een baasje krijgt?
Met een paperclip een briefje aan de nieuwe eigenaren in zijn entboekje hangen dat je Prins een hele tijd thuis verzorgd hebt, met je contactgegevens erbij "voor als ze zijn kittenfoto's willen hebben"quote:Op maandag 15 november 2010 17:46 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat ga ik wel vragen ja. Maar misschien is het daar te druk voor. Ik ga gewoon af en toe even bellen en misschien kom ik er nog wel eens als ik nieuwe kittens heb en zoek ik hem op
Haha dat is wel een goede. Het nare is alleen dat het DOC zijn inentingenboekje heeft totdat er nieuwe eigenaren zijn gevonden. Ik zal iig wel vragen of ze mijn gegevens door willen geven, das wel een goede!quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:37 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Met een paperclip een briefje aan de nieuwe eigenaren in zijn entboekje hangen dat je Prins een hele tijd thuis verzorgd hebt, met je contactgegevens erbij "voor als ze zijn kittenfoto's willen hebben"![]()
Ik heb geregeld met het asiel dat Prins nog een nachtje langer mag blijvenquote:Op woensdag 17 november 2010 12:30 schreef -moppie- het volgende:
Ik hoop het zo voor Prins... laat die mensen alsjeblieft vandaag beslissen zodat ie niet naar het asiel hoeft....
in de duimstand voor Prins
Ja ja jaaaaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 17 november 2010 19:48 schreef Oognip het volgende:
Whaa! Ik ben zo blij, ik kan wel janken!! Prins heeft waarschijnlijk toch een nieuw baasje gevonden!Toch nog!
De vrouw die hem eerst wilde hebben kon het niet eens worden met haar vriend dus die is het niet geworden maar ze heeft het hele verhaal van Prins vertelt aan haar moeder en haar moeder wil hem heel graag hebben!
Haar moeder heeft al 4 katten en een mopshond. Ze wonen op een bovenwoning maar gaan elke avond met de katten aan de wandelhaha. Nu nog ff afspraak maken met moeder om te kijken of ze hem in het echt ook wel zo graag wil hebben
Haha er komen vast wel weer nieuwequote:Op woensdag 17 november 2010 19:56 schreef indaha het volgende:
Ik duim ook dat het gaat lukken ,het zou geweldig zijn op het laatste moment.![]()
Ik zal wel de verhaaltjes missen als ze dadelijk alledrie een nieuw huisje hebben.
Ik hoop het ook en een gouden mandje krijg hij zeker!quote:Op donderdag 18 november 2010 22:36 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik hoop zo dat het met mn afspraak lukt dat ik erbij kan zijnmaar hij krijgt echt een gouden mandje daar zoals het klinkt
fijn dat met Prins alles goed afloopt en veel sterkte met Luna vandaag, dat ze maar snel weer thuis mag zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2010 06:38 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik hoop het ook en een gouden mandje krijg hij zeker!
Normaal gesproken komen de katten en kittens 's nachts niet op m'n slaapkamer, alleen als het de laatste nacht bij mij is.
Prins mocht het dus ook proberen maar ik dacht dat het nooit lang ging duren voor hij er uit wou. Hij is altijd zo wild en wil altijd veel spelen maar nu niet. De schat lag heerlijk op mijn buik te slapen. En ik bleef maar liggen terwijl het helemaal niet lekker lag en amper kon slapenmaar dat is bijzaak. Prins is gewoon een heerlijk mannetje!
Ga zo eerst maar is Luna naar de dierenarts brengen, bah!
quote:Op donderdag 18 november 2010 22:13 schreef Oognip het volgende:
Prinsje wordt morgenmiddag dus opgehaald. Mijn bezorgde moederhart gaat ervoor zorgen dat er een tasje voor hem klaar staat met zijn lievelingsspulletjesHij krijgt een kruik + handdoekje mee, wat voer en een paar speeltjes
Allemaal in overleg met de nieuwe baasjes natuurlijk. Maar het geeft me een goed gevoel dat hij toch nog wat van mij bij zich heeft, dat ik toch nog een beetje voor hem kan zorgen.
Ze gaan de eerste paar dagen voor hem elke avond een kruik maken net zoals wij hierZe doen er alles aan om hem lekker op zijn gemak te stellen.
De nieuwe baasjes hebben erg veel zin dat Prins bij hen woont. Ze moeten ook wel 2.5 uur reizen voor hem, hopen dat Prins dat niet heel erg vindt. Het is allemaal erg spannend.
Leuk dat jullie iig katten uit het asiel/via een asiel willenquote:Op vrijdag 19 november 2010 12:55 schreef Sulley02 het volgende:
Het zijn inderdaad dotjes!![]()
Ik denk dat ik deze topics maar actief ga volgen in plaats van lurken, in februari krijgenen ik de sleutel van onze nieuwe woning en dan willen we ook graag katten. Deze topics vind ik zo ontzettend leuk om te lezen en ik vind het ontzettend goed dat er gastgezinnen zijn waar zulke kleintjes opgevangen kunnen worden. Als er tegen februari nog van zulke reeksen lopen en er katten zijn die een nieuw huisje nodig hebben... En anders halen we ze sowieso uit het asiel.
Is goed! Luna heeft het gelukkig overleefd en ze was niet zwanger. Om half 4/4 uur is ze wakker genoeg om mee naar huis te nemen.quote:
Ohhh topquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:39 schreef Oognip het volgende:
[..]
Is goed! Luna heeft het gelukkig overleefd en ze was niet zwanger. Om half 4/4 uur is ze wakker genoeg om mee naar huis te nemen.
Gelukkig maar dat dat weer achter de rug isquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:39 schreef Oognip het volgende:
[..]
Is goed! Luna heeft het gelukkig overleefd en ze was niet zwanger. Om half 4/4 uur is ze wakker genoeg om mee naar huis te nemen.
Nee hoorquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:46 schreef CantFazeMe het volgende:
ben ik nou de enigste man die dit topic volgt?
Ik krijg hier tranen van in mijn ogen!quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:32 schreef Oognip het volgende:
Prins is een uurtje geleden verhuisd. De man die hem op kwam halen kwam binnen en Prins liep vrijwel meteen het mandje in, hij was er klaar voor.
Doei lieve Prins.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:32 schreef Oognip het volgende:
Prins is een uurtje geleden verhuisd. De man die hem op kwam halen kwam binnen en Prins liep vrijwel meteen het mandje in, hij was er klaar voor.
Doei lieve Prins.
...toch? *zucht*quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:50 schreef Oognip het volgende:
Ik mis Prinshij was zo aanwezig en nu is het zo stil
Luna is inmiddels weer thuis maar ik kan weer rechtsomkeert maken want ze trekt aan haar hechtingen. Moet nu een kraag ophalen
Nee was 3 euro maar ging om het principe.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:11 schreef Mama_Mia het volgende:
Naja nog betalen ook?hopelijk niet te veel
![]()
Hoe gaat het nu metLuna
trouwens?
Het gaat wel goed maar niet met Pingoo. Pingoo wil op haar duiken en gedoe dus die hou ik in de gaten of doe ik even apart. Ze heeft zelf ook geen zin in andere katten. Ze slaat naar ze. Ik ga denk zo maar even kijken of ze nog aan haar hechtingen trekt als ik het kapje er af haal. Het is beter als ze ook zonder kapje kan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:03 schreef Mama_Mia het volgende:
Zo, al lekker naast het baasje? Tof
Vind idd dat je niet had hoeven betalen maar ok
Je hebt Luna nu dus wel gewoon in de woonkamer bij de andere katten? Gaat dat goed?
Hopelijk gaat het allemaal goedquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:12 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het gaat wel goed maar niet met Pingoo. Pingoo wil op haar duiken en gedoe dus die hou ik in de gaten of doe ik even apart. Ze heeft zelf ook geen zin in andere katten. Ze slaat naar ze. Ik ga denk zo maar even kijken of ze nog aan haar hechtingen trekt als ik het kapje er af haal. Het is beter als ze ook zonder kapje kan.
Haha nou kan, kan.... Afscheid van de kittens nemen is wel erg moeilijk hoor maar ik vind het te mooi om te stoppen met opvangenquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:43 schreef -moppie- het volgende:
Oh, geweldige Prins ondanks het geblaas toch het beste plaatsje verovert.![]()
Nogmaals Oognip, ik heb zoveel respect voor jou dat je dit kan!
Sam wordt woensdag opgehaald en voor Mees komen maandag mensen kijken. Als zij Mees leuk vinden en ik vind hen geschikt voor Mees dan moeten we een afspraak maken om hem op te halen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:30 schreef indaha het volgende:
Wat fijn dat de nieuwe baasjes je laten weten hoe het met Prins gaat.![]()
Wanneer worden Sam en Mees opgehaald door hun nieuwe baasjes?
Doe Luna maar lekker verwennen vandaag.
Ik verwacht dat dit ongeveer het laatste nestje is geweest van dit jaar. De kittens die nu nog op straat worden geboren overleven het geen nacht. Misschien dat ik er nog een paar krijg van 8 weken ofzo. Maar weet nog niks.quote:Op zondag 21 november 2010 12:03 schreef CantFazeMe het volgende:
Leuk, wat veel contact ook!Wanneer verwacht je weer nieuwe kittens denk je?
Mja ik bedoel eigenlijk meer dat ik tegen die tijd serieuzer wil gaan kijken en dat als het kittenseizoen weer echt begint, hier 2 monsters gaan komen. Het is niet zo dat ze direct in huis worden gehaald, eerst zelf verhuizen en wennenquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:13 schreef Oognip het volgende:
[..]
Leuk dat jullie iig katten uit het asiel/via een asiel willenFebruari is niet echt kittenseizoen maar wie weet en anders even geduld
Luna heeft helemaal niet meer gekrabd aan de hechtingen dus de kraag blijft afquote:Op maandag 22 november 2010 08:28 schreef Sulley02 het volgende:
[..]
Mja ik bedoel eigenlijk meer dat ik tegen die tijd serieuzer wil gaan kijken en dat als het kittenseizoen weer echt begint, hier 2 monsters gaan komen. Het is niet zo dat ze direct in huis worden gehaald, eerst zelf verhuizen en wennen![]()
En nu ga ik het topic even verder lezen, las gisteren al dat Luna een kraag kreeg maar later al niet meer aan de hechtingen krabde? Hopelijk kan de kraag af blijven
Ooh en fijn dat het zo goed gaat met Prins! Leuk ook dat ze contact met je houden![]()
Negeren die lui dus als ze weer opbellenquote:Op donderdag 25 november 2010 20:28 schreef Oognip het volgende:
Pff vandaag zouden geïnteresseerden voor Mees komen kijken, maar die zijn mooi niet op komen dagenTelefoon staat ook uit, beetje jammer!
Eeh nee. Ik wil eerst wel weten wat er aan de hand was.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:33 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Negeren die lui dus als ze weer opbellen
Hij is niet echt dominant, maar als hij iets lekkers eet dan moer je hem met rust latenquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:48 schreef CantFazeMe het volgende:
Haha Mees kijkt altijd zo chaggie inderdaad, maar zal vast wel een hele lieve kat zijn.Is hij ook een beetje dominant of lijkt dat zo?
quote:Hier weer even een update van Prins (hij is nu omgedoopt tot Tommie, aangezien de namen van alle andere katten ook eindigen op 'ie' vonden ze het leuk als het bij de nieuwe aanwinst ook zo was )
Ik heb vanavond geprobeerd foto's te maken, maar het was zo donker dat je amper wat ziet. (voor de verduidelijking, hij is hier aan het spelen met een andere kat, ik gooide de muis en zij vingen hem, maar dat is helemaal niet te zien.) Ik heb echt mijn best gedaan om goede foto's te maken, alle lichten aangedaan, maar het lukte echt niet. Sorry! De volgende keer ga ik wel wat vroeger, dan is er meer daglicht
Ik heb ze wel toegevoegd, maar er komen nog betere aan. Omdat ik het erg druk heb op mijn werk ben ik ook niet vaak bij mijn ouders op bezoek de komende tijd, dus dit zal denk ik pas volgend weekend zijn.
Ik heb hem vandaag weer even gezien, en het gaat echt super. Wat een deugniet haha, heerlijk druk en constant aan het spelen. Als mijn moeder een muis gooit, komt hij hem terugbrengen en mag ze hem opnieuw gooien, en dit gaat dan zo lekker een tijdje door. Een andere kat van mijn ouders doet dat ook, dus erg grappig dat Tommie/Prins dat ook doet!
Verder heb ik lekker even met hem mogen knuffelen, dat vond hij wel prima, helemaal niet bang, maar hij was eigenlijk veel te druk bezig met spelen om echt even te komen zitten bij me.
Hij is ontzettend nieuwsgierig, als je hem roept komt hij meteen op je af en begint je dan te besnuffelen. Ook mijn spullen (tas en schoenen) vond hij erg interessant, ik denk omdat hij onze kat rook.
Hij ligt ook 's avonds vaak even bij mijn moeder en stiefvader, als ze hem roepen komt hij even 'kroelen' maar als hij dan een andere kat zien of hoort dan sjeest hij weg om weer lekker verder te spelen met ze.
Nou, al met al gaat het dus gewoon hartstikke goed. Je benkt altijd welkom om even langs te komen als je in de buurt bent.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:15 schreef Oognip het volgende:
Ik heb trouwens net een weekendje weggeboekt naar Den Haag. Even later bedacht ik me dat, dat heel dicht bij Prins is. We gaan dus ook even op bezoek bij Tommie en heb er veel zin in!
Wat een lekker kereltjequote:Hier een paar foto's van Sam.
Je zou niet zeggen dat hij pas sinds woensdagavond bij ons is, want hij bepaald al wanneer hij eten krijgt( dan gaat hij miauwend bij z'n bakje zitten).
Hij heeft z'n vaste plekjes in de woonkamer en regelmatig de gekke vijf minuten.
Dan racet hij het hele huis door.hij is erg ondeugend maar weet precies wat hij wel en niet mag.
De dingen die hij niet mag doet hij alleen als er niemand in de kamer is zoals proberen op het aquarium te klimmen.
De vissen vindt hij bijzonder interesant maar hij kan er toch niet bij.
Als hij moe is dan kruipt hij bij iemand op schoot en slaapt direkt.
Ik weet niet of hij is aangekomen maar hij eet bijzonder goed.
Ik maak me daarover dan ook geen zorgen.
We zijn erg blij dat alles zo goed gaat en dat hij zo snel gewend is.
Dat hij direkt op de kattenbak ging en wist waar zijn mandje stond en eten was erg prettig.
Dank je voor jullie zorgen.
Wij houden jullie op de hoogte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank jequote:Op dinsdag 30 november 2010 16:46 schreef Claire-l het volgende:
Wat een leuke topic heb het even helemaal doorgelezen!
En super dat Sam en Prins een huisje hebben. Als het aan mij lag had ik Mees bij je vandaan gehaald maar ik denk niet dat m'n vriend dat erg op prijs gaat stellen.
Ik hoop dan ook maar dat je snel een leuk baasje voor hem vind
Haha en jij weet net zo goed als ik dat als Mees ooit naar het asiel zou moeten, dat hij dan sowieso bij jou komt wonenquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:24 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik ben best wel verliefd op Meeshet is zo'n schatje. Werd helemaal blij toen hij vorige week bij me op schoot lag te slapen
quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:33 schreef Oognip het volgende:
[..]
Haha en jij weet net zo goed als ik dat als Mees ooit naar het asiel zou moeten, dat hij dan sowieso bij jou komt wonen
Morgen krijgt hij zijn tweede inenting en dan nog 4 weken.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:58 schreef indaha het volgende:
wat een schatje toch![]()
hoelang mag hij nog bij jou blijven voor hij naar het asiel moet?
quote:Op woensdag 1 december 2010 12:18 schreef Oognip het volgende:
Whoeptiedoe ze komen vanavond om 7 uurDe inenting is ook goed gegaan dus dan mag Mees volgende week woensdag verhuizen.
De mensen hebben al 1 kat en zoeken gezelschap voor hem, perfecto voor Mees. En die mensen komen ook nog eens uit dezelfde plaats als waar Sam nu woont dus misschien kunnen ze buurten
Haha het is nog niet zeker dat ze hem willen hèquote:Op woensdag 1 december 2010 15:42 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]![]()
zie je wel
oh ik ga m wel missen hoor
maar ik mag m dit weekend knuffelen als jullie weg zijn dus dat komt best goed
Omdat we al 2 kleine guppen hebben rondlopen en hij vind dat genoeg helaasquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:36 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dank jehaha waarom denk je dat je vriend het niet op prijs zou stellen? Hij is heel lief hoor (Mees bedoel ik
)
Reactie op de enting? Of kan dat niet zo snel?quote:Op woensdag 1 december 2010 21:21 schreef Oognip het volgende:
Bah, Mees voelt zich echt niet lekker. Hij ademt met geluid erbij, soort van geknor en ik zie aan zijn oogjes dat hij zich niet lekker voelt. Ik heb een kruik voor hem gemaakt waar hij nu lekker op ligt en vannacht slaapt hij bij mij. Hopelijk is het niks ergs.
Mwoah weet niet of het kan, is wel erg snel. Een uurtje erna ofzo al en als ik nu nadenk was hij gister ook een keer aan het kokhalzen, maar daar bleef het toen bij. En er is maar een hele kleine kans dat een kitten wel op de 2e inenting reageert maar niet op de 1e.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:35 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Reactie op de enting? Of kan dat niet zo snel?
quote:Op woensdag 1 december 2010 21:39 schreef Oognip het volgende:
[..]
Mwoah weet niet of het kan, is wel erg snel. Een uurtje erna ofzo al en als ik nu nadenk was hij gister ook een keer aan het kokhalzen, maar daar bleef het toen bij. En er is maar een hele kleine kans dat een kitten wel op de 2e inenting reageert maar niet op de 1e.
Hmm mij is verteld dat als ze niet op de 1e enting reageren, de kans dan erg klein is dat ze op de 2e wel reageren. Maar ja er is natuurlijk altijd een kans.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:51 schreef indaha het volgende:
We beginnen de kittens te vaccineren op 9 weken leeftijd. Deze kittenenting is tegen:
* Kattenziekte
* Niesziekte
Meestal wordt deze vaccinatie uitgevoerd met een dode entstof omdat de kans op een ent-reactie hiermee kleiner is. De volgende vaccinatie vindt plaats op 12 weken. Dit is dezelfde vaccinatie als de jaarlijkse enting. Dit vaccin bevat:
* Kattenziekte
* Niesziekte
Deze vaccinatie wordt uitgevoerd met levend entstoffen voor een goede opbouw van de afweer. De kat wordt vervolgens jaarlijks gevaccineerd. Deze jaarlijkse enting
Hier in dit stuk wat ik gekopieerd heb staat dat de 1e enting met dode entstof is en de 2e met levende entstof, misschien dat daarom de reactie heftiger is.
Haha ja idd, gaan we ook niet doen maar tis idd toevallig.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:04 schreef indaha het volgende:
Het gaat natuurlijk te ver om je moeder te vragen om naar huis te gaan tot Mees beter is, maar toevallig is het wel.
Ja ik weet het niet zo goed, want bij oorontsteking hoort ook roodheid. Maar goed ik hou het in de gaten, maar zou aankomend weekend wel weggaan maar daar voel ik me nu ook niet zo prettig bij al heb ik wel een hele goede opppas...quote:Op donderdag 2 december 2010 11:01 schreef Barbaaf het volgende:
Dat lijkt alsof er iets geirriteerd is in luchtwegen/gehoorgang? Maar goed dat je Mees niet geschopt hebt vannacht, vriendje kan er vast wel tegen
quote:Op donderdag 2 december 2010 11:21 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja ik weet het niet zo goed, want bij oorontsteking hoort ook roodheid. Maar goed ik hou het in de gaten, maar zou aankomend weekend wel weggaan maar daar voel ik me nu ook niet zo prettig bij al heb ik wel een hele goede opppas...
Vriendjes!
[ link | afbeelding ]
Ik heb mijn spul ook de tweede keer moeten laten enten. Geen heftige reacties gezien, maar het viel me wel op dat ze tot 2 dagen erna een stuk minder aten. Dus ik denk dat die tweede enting toch best heftig is.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:39 schreef Oognip het volgende:
[..]
Mwoah weet niet of het kan, is wel erg snel. Een uurtje erna ofzo al en als ik nu nadenk was hij gister ook een keer aan het kokhalzen, maar daar bleef het toen bij. En er is maar een hele kleine kans dat een kitten wel op de 2e inenting reageert maar niet op de 1e.
Maar Meesje is mijn verantwoordelijkheid dus als jij het niet vertrouwd kom ik natuurlijk meteen terug! Mees heeft het vandaag prima gedaan. Ga hem vannacht nog bij me houden om te kijken of ie weer snurkt, als hij dat niet doet ga ik gewoon weg en anders ga ik nog even nadenkenquote:Op donderdag 2 december 2010 20:40 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]als je weg wilt, en ik vertrouw het niet, kan ik altijd de DA bellen en met Meesje er heen natuurlijk
Haha dat is waarquote:Op donderdag 2 december 2010 21:16 schreef Oognip het volgende:
[..]
Maar Meesje is mijn verantwoordelijkheid dus als jij het niet vertrouwd kom ik natuurlijk meteen terug! Mees heeft het vandaag prima gedaan. Ga hem vannacht nog bij me houden om te kijken of ie weer snurkt, als hij dat niet doet ga ik gewoon weg en anders ga ik nog even nadenken
En ik ga over een uurtje of twee eens lekker alle schatjes knuffelen en controleren op alle dingen die mij opgedragen zijnquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:26 schreef Oognip het volgende:
Mees heeft zich goed gedragen vannacht en verder dus geen gekke dingen meer gedaan. Over een uurtje draag ik de zorg over en vertrek ik voor een weekend naar Bo! O'nee naar mijn schoonouders en heel toevallig woont Bo daar ook
Wel foto's maken!!quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:26 schreef Oognip het volgende:
Mees heeft zich goed gedragen vannacht en verder dus geen gekke dingen meer gedaan. Over een uurtje draag ik de zorg over en vertrek ik voor een weekend naar Bo! O'nee naar mijn schoonouders en heel toevallig woont Bo daar ook
Ze komen woensdagavond om 20:00 uurquote:Op maandag 6 december 2010 19:33 schreef Mama_Mia het volgende:
Mara lijkt echt veel op Prins ja
Ik ga Mees missen trouwens
wanneer komen ze m ophalen? Kan ik nog een keertje komen knuffelen?
Morgenavond zit ik in het stadion dus dan ben ik er vanaf 7 tot half 12 ofzo niet. Dan kom ik Woensdagmiddag anders wel even. Eerst uitslapen/bijkomen van de wedstrijd, dus niet gelijk om half 1quote:Op maandag 6 december 2010 19:39 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ze komen woensdagavond om 20:00 uurWoensdag heb ik tijd van half 1 tot 4 en morgen mag je 's avonds wel langskomen. Kies maar
Ik ga Mees ook missen, maar hij is op dit moment heel erg met zichzelf en andere katten bezig en zo min mogelijk met mij. Hij komt nog wel is op schoot liggen, maar niet zo vaak meer. Eerst ging hij al spinnen als ik hem aankeek, nu ook niet vaak meer als ik hem aai. Maar goed, ik ben er wel blij mee want dat is makkelijker afscheid nemen
Oh bah, wat vervelendquote:Op woensdag 8 december 2010 20:00 schreef Oognip het volgende:
Mees zijn oogje doet steeds meer pijn, hij heeft hem nu echt heel veel dicht en is helemaal waterigIk was een beetje in paniek omdat die mensen er bijna zijn en ik geen zieke kat mee wil geven. Mees moet morgen naar de dierenarts en die mensen krijgen de keuze dat ze hem meenemen en morgen met hem naar de dierenarts gaan op kosten van het asiel of ik hou hem nog een paar dagen en ga met hem naar de dierenarts. Dan kunnen ze hem het weekend ophalen en eventueel met zalf. Het kan ook zo zijn dat het beginnende niesziekte is en dus hun eigen kat ook besmet wordt.
Bah vind het zo moeilijk om dit zometeen te moeten vertellen
Ik hoorde ze weggaan ja. *knuffff* ze zullen vast heel goed voor m zorgenquote:Op woensdag 8 december 2010 20:28 schreef Oognip het volgende:
Nou Mees is verhuisd. Ik heb het heel duidelijk uitgelegd en ze gaan vandaag met hem naar de dierenarts. Tegenover hen zit een dierenarts die altijd tot laat aanwezig is. Als hij er nog is dan gaan ze vandaag nog en anders morgen. Maar wat voel ik me kutIk wil zo graag voor kittens (mensen ook) zorgen als ze ziek zijn en dat kan nu niet. Hij heeft het heel goed daar, dat weet ik. Maar toch ik wilde hem graag gezond afleveren en dat is nu niet gebeurd.
En helemaal geen kittens meer, bah!
Jep dat laten ze zeker weten. Het meisje was ook een beetje geëmotioneerd, omdat ze met mij te doen had (ook al huilde ik toen niet eensquote:Op woensdag 8 december 2010 21:13 schreef indaha het volgende:
Ach wat jammer dat hij nu ziekjes bij je weggaat.![]()
Zouden die mensen jou nog laten weten hoe het met hem is als ze naar de dierenarts zijn geweest?
En ook knuffels voor jou voor de goede zorgen voor alle kittens die je opgevangen hebt.![]()
Ik heb erg genoten van alle verhaaltjes
quote:De dierenarts was er helaas niet meer. Het gaat aardig goed hier.. Shilo en hij zijn elkaar aan het aftasten. Mees laat zich in ieder geval niet op z'n kop zitten :xd:
En z'n oogje is tot nu toe niet echt heel vies.. maar ik ga morgen sowieso naar de dierenarts.
Knuffel terug van Mees ;-)
Jaquote:Op donderdag 9 december 2010 18:11 schreef Oognip het volgende:
Haha hoezo wil je dat? Voor als dit topic vol is bedoel je?
Mensen gaan vanavond naar de dierenarts en dan laten ze het weten!
De knuffelhoerquote:Op donderdag 9 december 2010 18:33 schreef Oognip het volgende:
Haha helemaal mee eens. Toevallig vandaag even wat foto's van Muis bekeken. Check dit:![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Oeh ik hou van hem! En ook van mn andere 2 poekies hoor
quote:Hoii,
Het oog van Mees is goed ontstoken volgens de Dierenarts, maar verder is alles in orde met hem. (longen, hart, enz) Dus dat is positief he :-d We hebben druppels meegekregen en daar moet het mee weggaan.
Ben je een beetje gerustgesteld nu?
Arm moppiequote:Op donderdag 9 december 2010 21:31 schreef Oognip het volgende:
Mailtje van baasjes van Mees, ik moest een beetje huilen
[..]
Nee ze weten niet waardoor, kan van alles zijn.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:35 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Arm moppieweten ze ook waardoor?
En meis, jij hebt alles gedaan voor hem (en alle andere poezels) wat je kon. Dankzij jou gaat hij een super leventje tegemoet bij die mensen
Dat blijft altijd moeilijk, maar het maakt het nog moeilijker dat hij ziek was. Ik wil graag voor zieke wezens zorgen, dus dat vond ik heel erg. Gelukkig heb ik wel de goede studie gekozen merk ik nuquote:Op donderdag 9 december 2010 22:01 schreef indaha het volgende:
Maar dus geen niesziekte gelukkig.![]()
Ik kan me voorstellen dat je hem mist, ik heb ook wel eens over kittenopvang gedacht maar ik ben bang dat ik ze niet meer af wil geven dan
Welke studie dierverzorging of zoiets?quote:Op donderdag 9 december 2010 22:51 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat blijft altijd moeilijk, maar het maakt het nog moeilijker dat hij ziek was. Ik wil graag voor zieke wezens zorgen, dus dat vond ik heel erg. Gelukkig heb ik wel de goede studie gekozen merk ik nu
Nee HBO-verpleegkundequote:Op donderdag 9 december 2010 23:14 schreef indaha het volgende:
[..]
Welke studie dierverzorging of zoiets?
De foto's uploaden gaat op dit moment niet zo goed, want internet in de trein is langzaamquote:Het gaat super hier. Het oog van Mees is niet meer rood en er komt ook geen troep meer uit. Maar we blijven nog wel even door druppelen voor de zekerheid. Tussen hem en Shilo gaat het steeds beter. Ze zijn zeker aan elkaar gewaagd, haha.
Zie de foto's maar
quote:Een paar foto's van Sam.
Zijn favoriete speeltje : een simpel zwart muisje die hij kreeg bij zijn dierenartsbezoek voor zijn spuit en ontwormingskuur.
We hebben veel lol om zijn capriolen.
Hij ligt graag op de plavuizen want die zijn verwarmt met vloerverwarming.
quote:Op zondag 19 december 2010 19:41 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja ik zou wel willen maar kan het kabeltje nergens meer vindenMorgen maar een nieuwe kopen.
Ik vrees dat ze het kabeltje inderdaad hebben ontvoerdquote:Op zondag 19 december 2010 20:24 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]katten het kabeltje ontvoerd?
Fijn dat je iig weer thuis bent ondanks de vertraginghebben Pingoo en Muis zich al op je gestort?
Ik kreeg elke keer als ik wegging zo'n zielige blik van Pingoo, dan duwde hij het gordijn voor de voordeur weg en ging naar me zitten kijken met een pootje tegen het glas. Lekker dier
Haha duvelsquote:Op zondag 19 december 2010 21:54 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze het kabeltje inderdaad hebben ontvoerdZo had ik vorig jaar ook een pincet waar ze lekker mee speelden, heb hem nooit meer terug gevonden
![]()
Muis lag net al lekker op schoot op zijn rug te rollen en Pingoo in een mandjeZe zijn zo lief
En wat aandoenlijk als jij dan weggaat en ze je zo aan zitten te kijken, haha super lief!
Moet je is naar buiten kijken wat een sneeuw!
Nope, het seizoen is voorbij...quote:Op maandag 20 december 2010 13:26 schreef Scully het volgende:
Leuke foto's
Krijg je binnenkort weer nieuwe katjes?
quote:Op woensdag 22 december 2010 15:01 schreef Tha_Bartman het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben geregeerd op een herplaatsingskat![]()
en we mogen binnenkort gaan kijken
Het is een Ragdoll
Hahaquote:Op woensdag 22 december 2010 17:29 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
![]()
Ragdolls
Ik zal blij zijn als het nieuwe seizoen begint, kan ik weer mn mama instinct uitleven op Oognip dr katten, totdat ze zat van me wordt![]()
Dan maak je een Oognips katten en ex-katten topic?quote:Op woensdag 22 december 2010 18:04 schreef Oognip het volgende:
[..]
Haha
Het topic is bijna volNu kan ik niet meer updaten over de kittens, want om er nou een nieuw topic over te openen is ook een beetje overdreven
Haha ik vraag me af hoeveel mensen dat interessant vinden maar gaat goed komenquote:Op woensdag 22 december 2010 18:49 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Dan maak je een Oognips katten en ex-katten topic?krijgen we Muis, Luna en Pingoo updates en updates over de kleintjes
quote:Met haar gaat het heel goed en is heel ondeugend maar wel lief.
Wij hebben haar naam veranderd, zij heet nu kitty want daar luistert daar veel beter naar.
Op 14 december word zij gesteriliseert en kan moet zij 8 dagen een kapje om hebben.
In onze ogen vinden wij haar niet veel groeien want zij is kleiner dan benji van
onze dochter.
Helaas hebben wij geen foto`s van haar maar je weet je mag altijd komen kijken.
quote:De sterillisatie is perfect verlopen maar het kapje was een echte ramp.
Zij had dezelfde middag het kapje er al af getrokken en wilde het niet meer om hebben.
We zijn met haar terug gegaan naar de dokter en zij kreeg toen een soort truitje aan.
Door dit truitje is zij behoorlijk rustig geworden en wil niet meer spelen.
Maar morgen om 18.00 u gaan de hechtjes er uit dus dat zal voor haar een feest zijn om weer zonder truitje rond te huppelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |