quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Vicky het volgende:
Beterchap voor Lars!
Och Miss, het moet idd geen trauma worden!! Hopen dat het met het potje wel lukt!
Wij hadden vannacht weer een hele fijne NOT nacht... onrustig smurfje.. Ze heeft de halve nacht bij ons geslapen.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:26 schreef miss_sly het volgende:
Ow en in het kader grenzeloos vertrouwen en onvoorwaardelijke liefde: ondanks dat ik haar nu 3 keer binnen een dag heb geplaagd met die plaszakjes, was ze vanochtend ontzettend lief en schattig op het kdv. Ik ging haar wegbrengen, ze bleef nog even bij me zitten, toen stond ze op en ging de andere kindjes begroeten ("aai aai" over een bolletje, een knuffel aan een ander kindje). Toen ik zei: mama gaat, Senna, krijgt mama nog een kus" kwam ze met getuite lipjes al hmmmmm doend naar me toe gerend om me een kus te geven
quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:34 schreef Chan het volgende:
Och arme Senna..
Tess hopelijk zijn die tanden er snel door!
En arme zieke kindjes allemaalTimo is ook ziek, sinds gisteren. Telkens spugen, flinke koorts en alleen maar bij me willen plakken..
quote:
quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:38 schreef Twinkly het volgende:
Jeetje, al die arme zieke kindjes hierBeterschap hoor
!!
Groot gelijk Miss_Sly! Arme Senna. Je wilt juist op die plek niet dat ze een nare associatie gaat ontwikkelen. Als je een nieuw potje haalt waar geen krassen inzitten waar bacteriën zich in kunnen gaan nestelen en van te voren het potje goed schoonmaakt met heet sodawater ofzo, dan kan er niet zoveel misgaan lijkt mij toch.
Ja inderdaad, naast die andere kindjes is het dan ineens weer een heel klein mannetje. Alle andere kindjes zingen volop mee en Joep roept: bila bila. Hahaha. Wat goed dat Driekus al kan springen! Dat kan Joep nog niet.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:22 schreef mefke79 het volgende:
Seilram, dan zijn ze ineens zo groot he. Wij zijn twee weken terug naar het grote bad overgegaan. We moeten beiden nog een beetje wennen aan de kou. Maar, hij vindt het wel heel leuk. Driekus kan nog niet lopen, maar kan wel prima van de kant af springen, zittend en dan met het koppie eerst en dan flink onder water. Heel leuk om te zien. En raar, want nu is ie ineens weer de kleinste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
das ook precies wat we doen hoorquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:13 schreef mefke79 het volgende:
huup, ik zou toch ook niet te lang aankloten zo. Als je haar telkens moet 'helpen' met medicijnen, lijkt me niet de juiste weg. Bij veel ziekenhuizen hebben ze poep/plaspoli's. Je zou eens kunnen bellen of dit de juiste manier is om te handelen of dat het misschien toch anders moet. Niet dat ik er echt verstand van heb, dus trek je er niets van aan als je dat niet wilt, tis meer een gevoel zeg maar.
Hier gaat het babyzwemmen naadloos over in dreumes- en dan peuterzwemmen. Er wordt gewerkt met leeftijdsgroepen per jaar. Werkt op zich goed, al hebben wij hier ook het probleem dat sommige mensen maar een aantal keer komen en dan weer heel lang niet. Je ziet nu dus wel dat de kindjes die regelmatig komen, veel minder bang zijn en veel meer kunnen.
Vorige week zijn er foto's gemaakt, ook onder water. Ik ben benieuwd! Die komen trouwens pas volgende week geloof ik.
Nou, hier was/is favoriet, je mond vol water zuigen, rietje uit je mond en het water dan langs je kin uit je mond laten lopen. Over je kleren heen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:32 schreef mefke79 het volgende:
oja, de lepel op z'n kop houden, klinkt bekend. Net als heel netjes uit een beker drinken, beker uit je mond halen en vervolgens voorover kiepen zodat alles er alsnog uitligt.
Morris schuift zijn stoel naar het aanrecht, klimt erop en pakt de stroop/jam wat dan ook zelf. En roept dan mama!!! Die!!!quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:16 schreef oeke het volgende:
Senna, wat enorm schattig! Op je teentjes dansen!![]()
Fijn dat het zo goed werkt, Huup! Is in ieder geval de pijn nu weg. Verder vind ik er wel een waarheid in zitten, wat Mefke zegt. Misschien eens een second opinion vragen bij zo'n poli.
Ik moet zo lachen om Ko, hij weet steeds beter wat hij wil. vandaag kreeg hij crackers van mij. Maar hij ging heel hard huilen en boos doen.![]()
Op een gegeven moment vroeg ik of hij iets op zijn cracker wilde. Ja! En meneer wandelt met cracker naar de keuken.![]()
Of zelf zijn sokken uitdoen, en ze dan in de wasmachine gaan stoppen.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:51 schreef Memmel het volgende:
Morris schuift zijn stoel naar het aanrecht, klimt erop en pakt de stroop/jam wat dan ook zelf. En roept dan mama!!! Die!!!
2 jaar word idd aangeraden als je dat wil. Jan slaapt er al een jaar onder, dekens schopte hij weg, en dekbedje liet hij liggen. Sja, je moet wat om ze warm te houdenquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:44 schreef Marie79 het volgende:
't Gaat veel te snel!
Vraagje, ik heb vanmiddag een dekbedje gekocht, is 2 jaar nou de minimum leeftijd dat ze daar onder mogen slapen? Of moet ik nog even wachten, ik twijfel namelijk wel...
O ja, over voorkeur, Maarten heeft het ook nog af en toe, en dan laat ik het gewoon zo... Laatst wilde W. even met Maarten op schoot zitten, alleen Maarten was het er niet mee eens. Hij gaat van zijn schoot af, loopt naar mij, klimt boven op mijn schoot en gaat lekker liggen
Een man die zelf zijn sokken opruimt!quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:16 schreef oeke het volgende:
Of zelf zijn sokken uitdoen, en ze dan in de wasmachine gaan stoppen.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:03 schreef oeke het volgende:
Gister zei een vriendin tegen me, 1 is leuk, maar 2 is veel leuker.
En het eerste jaar is zwaar, maar dat is met een vers baby'tje sowieso.
Dus nu moeten wij er ook twee.
Nou en? Da's toch ook spannend genoeg om een cheerleadsmiley te rechtvaardigen?quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:06 schreef oeke het volgende:
O hemel, niks aan de hand hoor!
We zijn nog in de oefenfase.
Je heb straks een extra kamertje volgens mij. Dus hup!quote:
Dat evenwicht heb je na 1 dag alweer gevonden hoor met een tweede (of derde, denk ik ook wel).quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:19 schreef oeke het volgende:
[..]
Je heb straks een extra kamertje volgens mij. Dus hup!![]()
Ik twijfel ook nog hoor Bar. Vind het nu al zo bijzonder en we hebben nu zo'n lekker evenwicht met zijn drietjes, dat ik soms bang ben dat op het spel te zetten.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:19 schreef oeke het volgende:
[..]
Hier ook koemelkallergie (o.a.) en ik zie zeker een link tussen emoties en jeukquote:Op vrijdag 5 november 2010 14:48 schreef iggyinthehouse het volgende:
En een ander zaak:
hij krabt zich ontzettend veel (koemelkallergie)....maar hij krijgt geen verboden voedingsmiddelen, wij wassen in neutral, we houden het huis heel goed schoon etc etc
Dus we houden het erop dat hij heel erg uit emoties krabt. Zou dat kunnen? Dat als hij ze zin niet krijgt (bovenstaande issue: ik pak hem op ipv moeder), dat hij zich gaat krabben? Is hier ook wat aan te doen?
Oh help, dat klinkt wel erg serieus en volwassen!quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:40 schreef Kersjes het volgende:
Ik lees over toekomstige gezinsuitbreiding voor Oeke, leuk joh!
oeke, wat spannend! Ik herken dat ook heel erg, van dat evenwicht. Ik heb een hele tijd ernstig gerammeld, maar het voelt nu zo goed met z'n drietjes, dat dat grotendeels over is. Een enkele vlaag komt nog wel lnags hoorquote:Op vrijdag 5 november 2010 23:19 schreef oeke het volgende:
[..]
Ik twijfel ook nog hoor Bar. Vind het nu al zo bijzonder en we hebben nu zo'n lekker evenwicht met zijn drietjes, dat ik soms bang ben dat op het spel te zetten.
Oh, absoluut! Stiemie heeft vind ik ook eens heel eerlijk en treffend geschreven over hoe het leven met een tweede toch veel lastiger was geworden. Als je eens het huis uit wilt dan is dat met een tweede erbij nog veel meer gedoe, bijvoorbeeld, vooral als je alleen bent. De mentale stap van 0 naar 1 lijkt groot omdat je ineens moet 'rekening houden met', maar bij de overgang van 1 naar 2 heb je wel nog veel meer factoren om in te calculeren. Doet de één een slaapje, is de ander net wakker, en daar gaan je plannen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:20 schreef miss_sly het volgende:
Wat je zegt, klopt zeker wel, Claudia, maar over een tweede kindje heb ik twee verschillende versies gehoord: van 1 naar 2 kindjes was gemakkelijker dan van 0 naar 1, maar ook precies het tegenovergestelde. Het is gewoon weer helemaal nieuw, en dus weer aanpassen en ontdekken hoe dit nu met z'n viertjes werkt. Maar als dat evenwicht dan eenmaal gevonden is, zal die balans weer net zo voelen als de juiste balans en alsof het nooit anders geweest is, denk ik.
rilakkuma!!!quote:
Je vond de man in de pot?quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:02 schreef Sorbootje het volgende:
En toen liep ik naar de pan en was hij leeg
Ging heel goed! Filmpje en foto's gemaakt meteen. Hij ziet en groter en dunner uit, koppie verandert snel lijkt wel. We hebben met zn allen veel geknuffeld en gespeeld. Hij slaapt nu bij ons. Morgen ochtend is hij nog hier en gaat hij zijn middagslaapje hier doen. Daarna moeten we hem weer terugbrengen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:13 schreef Marie79 het volgende:
Hoe was het met Tyler bij jullie Ingrid?
Oh Memmel ga je toevallig ook binnenkort op vakantie?quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:15 schreef Memmel het volgende:
Sugarsnap, volgens mij moet je dat een week droog houden. Iig tot de wond dicht lijkt te gaan. Anders plak je het af met iets (tape je er een stukje van een plastic zakje op), dan kan ie gewoon badderen?
Ik vond de tweede erbij juist echt heel makkelijk. Het liep gewoon, ging gewoon. Morris was dan ook wel heel makkelijk. Deed al vrij snel maar 1 slaapje enzo. Alleen met zijn oor- en longproblemen hebben we veel getobt. En dan nachten doorhalen en dan 's ochtends Anna ook weer wakker. Dat was wel moeilijk.
Ik vraag me nu echt wel eens af hoe het zou zijn met 3 kindjes...![]()
Oeke, we moeten een date plannen!
Goh, dat heb ik nou ookquote:Op zaterdag 6 november 2010 23:15 schreef Memmel het volgende:
Ik vraag me nu echt wel eens af hoe het zou zijn met 3 kindjes...![]()
Uh, hier is er ook zo één. Wij noemen hem dan onze Ultrazoonquote:Op zondag 7 november 2010 14:28 schreef Memmel het volgende:
Oh Kersjes...
Erg toch? Maar echt? Zelfs na twee keer een toch wel heftige zwangerschap?
Morris is net een gillende keukenmeid. Wat kan die gillen zeg als hij zijn zin niet krijgt.
Ff snel.quote:Op zondag 7 november 2010 19:53 schreef seilram het volgende:
Ow en Ingrid! Wat fijn dat Tyler thuis is geweest! Was het weer wennen? voor hem of jullie?
Lijkt me leuk!quote:
Tip: ik heb vorige week de dvd van Ponyo gekocht bij de Free Record Shop voor maar 4,99! Zo'n lieve film.quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:29 schreef Twinkly het volgende:
-The making of Ponyo, de echte film zit er niet bij en we moeten Japans leren, oeps miskoopje![]()
![]()
Jij bent daar toch laatst geweest? Heb jij Elin dan niet per ongeluk aangestoken?quote:Op zondag 7 november 2010 23:26 schreef Sorbootje het volgende:
KD, ik heb het laatst ook gehad. Geen pretje!
Oh, dankjewel voor de tip!quote:Op zondag 7 november 2010 22:44 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Tip: ik heb vorige week de dvd van Ponyo gekocht bij de Free Record Shop voor maar 4,99! Zo'n lieve film.
Zouden zomaar dezelfde kunnen zijnquote:Op maandag 8 november 2010 14:00 schreef Ssserpente het volgende:
Bij Zeeman liggen dat soort boekjes ook, Cara.
ja psies, ze liggen hier in de salontafel, onderop en ze trekt ze er zelf uit, maakt voor haar weinig uit verder. Zo schattig als ze dan echt zo hardop aan het lezen isquote:Op maandag 8 november 2010 14:12 schreef oeke het volgende:
Gewoon allebei aanbieden, toch?![]()
Ko vind het in elk geval een mooi boekje om in te kijken net als zijn getekende boekjes.
ja schetig is hetquote:Op maandag 8 november 2010 14:15 schreef oeke het volgende:
Ja he? Of aan komen dribbelen met een boekje en dan die die die roepen.
Dat je moet voorlezen.
En gewoon pruimen dan? extra veel fruit geven? alles behalve banaan? fruit op de boterham, fruit tussendoor, fruit na het eten.... geen idee hoor, ik probeer ook maar mee te denken.quote:Op maandag 8 november 2010 17:29 schreef huuphuup het volgende:
oh fijn dat het genoeg was sly!
die pap ken ik ja, maar t is pap en dat blijft mn mevrouwtje nietnouja goed, we komen er wel. ooit.
ze drinkt ruim anderhalve liter op een dagquote:Op maandag 8 november 2010 17:52 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En gewoon pruimen dan? extra veel fruit geven? alles behalve banaan? fruit op de boterham, fruit tussendoor, fruit na het eten.... geen idee hoor, ik probeer ook maar mee te denken.![]()
Misschien vind ze een beetje bouillon wel lekker? veel extra vocht zegt mijn boerenverstand. Maar goed, geen idee wat de oorzaak is.
haha dank dankquote:Op maandag 8 november 2010 19:28 schreef Basboussa het volgende:
Oh huup, wens je veel volle luiers en stank toe! Zou lekker zijn als het een goed op gang zou komen, arm kind....
Mijn hemel, begin er niet over, ik heb hem al drie keer aan de telefoon gehad... Of hij haar een trauma heeft gegeven.... Het enige wat hij deed is te hard: Nu is het genoeg (in het Arabisch) zeggen en haar op de grond zetten. Als dat alles is, werkelijk, en voldoende voor een jeugdtrauma, dan ben ik een ontspoorde moederquote:Op maandag 8 november 2010 19:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha dank dank![]()
en dat je man maar snel over zn schuldgevoel heen mag zijn![]()
hij klinkt wel superlief altijd haha, Beisan is echt zn prinsesje hè?
haha och germquote:Op maandag 8 november 2010 19:38 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Mijn hemel, begin er niet over, ik heb hem al drie keer aan de telefoon gehad... Of hij haar een trauma heeft gegeven.... Het enige wat hij deed is te hard: Nu is het genoeg (in het Arabisch) zeggen en haar op de grond zetten. Als dat alles is, werkelijk, en voldoende voor een jeugdtrauma, dan ben ik een ontspoorde moeder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.18-11-2008 Maarten Alexander
Nope, alleen T.quote:Op maandag 8 november 2010 20:59 schreef mikoxx het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 8 november 2010 20:57 schreef mefke79 het volgende:
Mikoxx, ja dat is volgens mij de definitie van lopen![]()
![]()
Beiden?
Oh god, nee he? We krijgen er nu niet achteraan: 'dat zal druk worden met twee lopende dreumessen, maak je borst maar nat' ofzo he? NEEEEEEEEquote:[img]http://i.fokzine.net/templates/
forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op maandag 8 november 2010 21:00 schreef mefke79 het volgende:
Mikoxx, dat is toch alvast een score van 50%
(sorry, ik ben echt melig)
Van Willow ook, dat gebaartje. Beide handjes omhoogquote:Op maandag 8 november 2010 21:02 schreef miss_sly het volgende:
mikoxx, dat is echt wel lopenwat goed!
Maarten en Willow verder met pratenleuk he
Senna babbelt ook rustig verder, en er komen soms woorden langs die ik nog niet had verwacht. En soms hoor je jezelf nogal terug. Ik zeg heel vaak (blijkbaar) 'hoppa' als ik Senna ergens op of af til. Dus hoor ik sinds gisteren al de hele tijd als ze getild wordt 'hoppa'
En 'klaar' zit er nu ineens ook in, samen met dat grappige gebaartje met de handjes wat ik hier ook al las, ik geloof van Isabeau?
Enkel de puberteitquote:Op maandag 8 november 2010 21:26 schreef mikoxx het volgende:
Memmel: shake hands... Enne, ná 17 mnd geen sprongetjes meer?jeej!!
quote:Op maandag 8 november 2010 21:38 schreef huuphuup het volgende:
oh das beter dan hier. Je een breuk zoeken naar je telefoon en er dan achterkomen dat de vuilnisbak rinkelt zeg maar
En speelgoed doet het ook leuk in de bak...
17 maanden alweer? Tegen de tijd dat ik hier eindelijk mee mag posten is Ko gewoon bijna 2 jaar oud!quote:Op maandag 8 november 2010 21:52 schreef oeke het volgende:
Oh, en 17 maandensprong? Zitten we dan zeker midden in, aangezien Ko gister 17 maanden werd. Niks van gemerkt nog.
Ja, schiet nou eens op!quote:Op maandag 8 november 2010 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
17 maanden alweer? Tegen de tijd dat ik hier eindelijk mee mag posten is Ko gewoon bijna 2 jaar oud!
Kindermishandeling... En taart? Wij deden heul geen taart... Of wel, maar kind hoefde het niet... Ik ben het vergeten!quote:Op maandag 8 november 2010 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou me niets verbazen als er gewoon geen taart komt maar hij een stuk banaan krijgt met een kaarsje erin.
quote:
nutella-pizza?quote:Op maandag 8 november 2010 22:56 schreef Memmel het volgende:
Miss, mss heeft ze toch een beetje last van plassen etc en wil ze daarom niet in bad?
Krijtjes voor in bad? Lijkt me super! *op lijstje zetten gaat*
En in D H zit een pizzeria waar je kennelijk nutella-pizza kan eten. Mijn collega doet er in stomdronken toestand (elk weekend dus) een moord voor.
Hier ook : 6 gekleurde bekers voor een euro bij Ikea, en Thijs kijkt niet meer om naar de badeendjesquote:Op maandag 8 november 2010 23:01 schreef oeke het volgende:
.
Hier zijn van die stapelbakjes erg populair in bad. Overgieten, eruit drinken, ze vol op het randje zetten, etc.
En een oude fles inderdaad!
Wij hebben er een die bij een zandbaksetje zat.quote:Op dinsdag 9 november 2010 08:07 schreef miss_sly het volgende:
In Frankrijk kun je toch ook crepes met nutella krijgen bij die stalletjes?
Zo'n waterradje zochten we eigenlijk, maar konden we niet vinden. Dus als iemand een idee heeft waar we die kunnen halen, hoor ik het graag.
Ik heb in Frankrijk gewoond en gewerkt, dus waar mn afwijking vandaan komt laat zich radenquote:Op dinsdag 9 november 2010 08:07 schreef miss_sly het volgende:
In Frankrijk kun je toch ook crepes met nutella krijgen bij die stalletjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |