abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88355347
Vorig deel

De dreumesen

18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
pi_88355446
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Vicky het volgende:
Beterchap voor Lars!
Och Miss, het moet idd geen trauma worden!! Hopen dat het met het potje wel lukt!

Wij hadden vannacht weer een hele fijne NOT nacht... onrustig smurfje.. Ze heeft de halve nacht bij ons geslapen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:26 schreef miss_sly het volgende:
Ow en in het kader grenzeloos vertrouwen en onvoorwaardelijke liefde: ondanks dat ik haar nu 3 keer binnen een dag heb geplaagd met die plaszakjes, was ze vanochtend ontzettend lief en schattig op het kdv. Ik ging haar wegbrengen, ze bleef nog even bij me zitten, toen stond ze op en ging de andere kindjes begroeten ("aai aai" over een bolletje, een knuffel aan een ander kindje O+ ). Toen ik zei: mama gaat, Senna, krijgt mama nog een kus" kwam ze met getuite lipjes al hmmmmm doend naar me toe gerend om me een kus te geven O+
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:34 schreef Chan het volgende:
Och arme Senna..

Tess hopelijk zijn die tanden er snel door!

En arme zieke kindjes allemaal :o Timo is ook ziek, sinds gisteren. Telkens spugen, flinke koorts en alleen maar bij me willen plakken..
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:36 schreef Vicky het volgende:
Beterschap voor Timo!!
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:38 schreef Twinkly het volgende:
Jeetje, al die arme zieke kindjes hier -O- Beterschap hoor :* !!

Groot gelijk Miss_Sly! Arme Senna. Je wilt juist op die plek niet dat ze een nare associatie gaat ontwikkelen. Als je een nieuw potje haalt waar geen krassen inzitten waar bacteriën zich in kunnen gaan nestelen en van te voren het potje goed schoonmaakt met heet sodawater ofzo, dan kan er niet zoveel misgaan lijkt mij toch.
pi_88355453
Oeps, sorry :@
Dankjewel voor het openen van een nieuw topic Chan.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88355479
Ik heb maar even een nieuwe geopend voor je Twinkly ;)
pi_88355540
:D :@ :@ :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88355556
Senna :*
Miss gelijk heb je hoor, dan maar op een andere mannier.

Lars, gaat het alweer een klein beetje beter met je?
Devin en jij ook alweer op aan het knappen?

en nu weer vlug heel vlug aan het werk

Roy hier wilt tegenwoordig niet meer de hele nacht slapen, die word wakker tussen 22 en 23 uur en dan klaarwakker is en dus wilt spelen }:|
En dan vervolgens rond middernacht terug gaat slapen, maar dan wel weer wakker om 05.00/05.30 uur -O- Het was al nooit geen langslaper maar deze 2 weken maakt hij het wel erg bont :P ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_88357284
De poli deed ook niet moeilijk, gelukkig, dus maandag gaan we potty training doen :D

Mijn (mannelijk) collega zei: mja, als het niet anders kan, dan maar in de houdgreep hoor en die benen van elkaar.

En toch he, dat staat me zo vreselijk tegen. Hoe denken jullie daarover? Is dat overgevoelig? Is ze nog te jong om daar een trauma aan over te houden, vergeet ze dat weer heel snel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:23:15 #8
323940 Inne-pinup
Innepins sexy santa
pi_88357628
Innepins Santa volgt haar ook hier,
en leest haar berichtjes met veel plezier

Willows nieuwe kapsel is toch wel erg creatief
het staat haar wel erg lief

~:)
Jingle bells,jingle bells, jingle bells rocks
pi_88357689
Ow ja, Willow had ik gisteren langs zien komen. Ik vind haar kapsel wel schattig, innepin O+ valt me alles mee voor een zelfgeknipte pony :D
pi_88357763
Ik vind het helemaal niet overgevoelig..

En al is het overgevoelig, het is wel jouw gevoel en jij bent haar mama dus weet wat het beste voor haar is. En misschien zou ze het wel heel snel weer vergeten zijn, maar hoe dan ook krijgt ze nu wel in haar opvoeding mee dat respect hebben voor je eigen en andermans lijf belangrijk is.

Bovendien, er is een alternatief dus waarom zou je dat met die zakjes dan doorzetten?
pi_88359563
Miss ik vind dat helemaal niet overgevoelig hoor en zelfs eigenlijk een rare opmerking van die collega!
pi_88359854
Ik vind Willows pony ook juist hartstikke schattig, innepin! Leuke foto met een mooi verhaal voor later. Bewaar het mailtje er ook even bij. :+

Miss, ik geef je groot gelijk. Ik weet niet precies wat voor trauma's kinderen kunnen oplopen in welke levensfase. Ik stel me zo voor dat die bij jongeren kinderen wat meer primair of lichamelijk/zintuiglijk zijn. Zo herinner ik me dat Keshet het had over een bepaald trauma dat vaak bij prematuurtjes voorkomt vanwege de ziekenhuisperiode (volgens mij was het mondtrauma in verband met de beademing). Nu gaat het in zulke situaties om leven en dood en moet je als ouder je kind wel aan dat risico blootstellen, maar in jullie geval is dat anders. Je hebt het geprobeerd, het is niet gelukt. Senna geeft haar grens aan, jij voelt je er niet fijn bij, dus het klinkt me volstrekt logisch in de oren om het nu op een andere manier te proberen.

Het is misschien een suffe vergelijking, maar ik vond vroeger het idee van een pleister die er in één keer afgetrokken werd heel naar. Er waren telkens weer volwassenen die dat onzin vonden en voor mijn bestwil de pleister er in één keer aftrokken (mijn oma, een lerares). Als gevolg daarvan leerde ik dat je mensen niet kunt vertrouwen. Ik ben op dat moment pleisters gewoon gaan weigeren, en als er wel een nodig was dan trok ik me terug en peuterde hem er heel langzaam op mijn eigen manier vanaf. Ik heb er heus geen zwaar trauma aan overgehouden, maar ik vond het wel heel naar dat mijn gevoel niet serieus genomen werd.

Ik vind het fijn om te lezen dat jij juist zo empathisch bent. Wat een lieve moeder heeft Senna! :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 12:47:39 #13
5428 crew  miss_sly
pi_88360634
Dank allemaal :*

Ik had zelf ook wel het gevoel op het (voor ons!) goede spoor te zitten, maar begon even aan mezelf te twijfelen. Voor de goede orde: die collega heeft een dochtertje dat een half jaar ouder is dan Senna, dus het is niet een kindonvriendelijke man ofzo.

Maar idd, ik wil Senna, zo klein als ze is, serieus nemen (ik vind het voorbeeld vna je pleister helemaal niet gek, claudia!) en ik wil haar bijbrengen dat ze haar inbreng heeft, zeker als het gaa tom haar lichamelijke integriteit. Hoe kan ik dat nou doen, als ik haar wensen zo duidelijk terzijde schuif, als er ook een andere mogelijkheid is. Ik zal er iets harder mijn best voor moeten doen, wellicht wat extra dweilen, om het bewuste plasje te kijgen, maar het is voor haar wel fijner, lijkt me.
pi_88363113
Ik heb hier een hangerige, huilerige Isabeau. Geen koorts, maar ook niet fit. Ze heeft net een half uur tegen de box gezeten, gewoon een beetje naar haar speelgoed staren... Niets voor mijn stuiterbal!
pi_88363150
Gisteren was ze ook al niet in haar goede doen. Heeft ze vier uur aaneengesloten geslapen op het kdv. Een absoluut record voor overdag. En 's avonds huilerig.
pi_88363353
Ik merk dat koorts of verhoging hier ook niet altijd maatgevend is, Sorbootje. Dat wil zeggen, je hebt het meteen door als er iets niet helemaal oké zit. Ivan had gister wel koorts, vandaag nog maar amper verhoging, maar alleen al aan zijn ogen zie ik dat er iets is.

Beterschap voor De Beau. :*
pi_88363495
Oeh, Lente is ook niet helemaal lekker, die ligt ook al vanaf 1100 uur te slapen. Is vast hetzelfde virusje na die meet.

En ikzelf voel me ook nog steeds vaatdoek (sorry, Sorbo :P) .
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:12:04 #18
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_88363557
Even een vraagje hoe jullie hiermee omgaan.

Onze dreumes, jongen van 1 jaar en bijna 2 maanden, gaat altijd naar z'n mama. En is ook echt afhankelijk van haar. Als ik in de buurt ben, en hem op wil pakken, dan draait ie zich weg en zet het op een huilen.
Als mama weggaat, dan doet hetzelfde zich voor. En dan duurt het zo'n 10 minuten eer dat ie weer rustig is.

Wat kunnen we hieraan doen? Is hier iets aan te doen?
pi_88363822
Het is een faaaaaase. Stukje verlatingsangst, heel herkenbaar. Gaat vanzelf over (hier iig wel).
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 14:19:53 #20
5428 crew  miss_sly
pi_88363877
Senna heeft ook haar eenkennige momenten. Indien mogelijk, mag ze dat gewoon hebben en mag ze bij mij zijn als dat is wat ze wil.
Als ik weg moet, dan neem ik duidelijk afscheid, zeg dat ik echt weg moet maar straks weer terug kom en vertrek dan. Soms is ze dan idd even erg verdrietig, maar dat gaat wel over, omdat ze het prima naar haar zin heeft bij degene bij wie ze dan is.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:21:49 #21
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_88363967
Maar als ie echt verdrietig is, raden jullie aan dat mama hem oppakt en troost? Of gewoon laten en vanzelf over laten gaan?
pi_88364010
Afwisselen. Niet alleen door mama laten troosten maar ook door papa.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:23:31 #23
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_88364050
Ok, maar dat proberen we ook. Maar hij wil echt niet bij mij :D
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 14:27:02 #24
5428 crew  miss_sly
pi_88364217
Ow, dat zou ik dus niet doen, gedwongen laten troosten door een ander als mama er ook is. Die fase gaat best over, maar op dit moment kan mama hem kennelijk beter troosten dan wie dan ook. Die behoefte heeft hij op dit moment en waarom zou daaraan niet worden toegegeven als het kan?
pi_88364629
Wij hebben net een eenkennige fase achter de rug, maar ik weet niet in hoeverre die vergelijkbaar is met de eenkennigheid van een iets ouder kindje. (Ivan kreeg er last van toen hij 10-11 maanden oud was.) En het ging bij ons niet om vader versus moeder, maar meer ouders versus de rest van de wereld (zoals de opa's en oma's). Wel was het zo dat Ivan bij mijn schoonouders erg vastklampte aan zijn oma en niet alleen met zijn opa wilde zijn.

Wat mijn schoonouders hebben gedaan is mijn schoonvader meer betrekken bij alledaagse dingen. Mijn schoonmoeder gaf bijvoorbeeld altijd de fles en daarna zijn ze die taak meer gaan verdelen. Ook zorgden ze ervoor dat hij zo zijn eigen dingen had met Ivan, bijvoorbeeld met Ivan op schoot naar filmpjes op de laptop kijken. Dat deed hij echt alleen met opa. En mijn schoonmoeder verdween wat vaker uit zicht zodat Ivan toch (even) alleen was met zijn opa.

Kortom: dat troosten laat zich denk ik niet zo forceren. Het is een fase en hij gaat wel weer over (hier is hij inderdaad alweer voorbij, heeft maar een paar weken geduurd). Wel is het denk ik goed om ervoor te zorgen dat je als vader zoveel mogelijk betrokken blijft bij de opvoeding zodat eenzijdigheid niet op de loer ligt.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:41:55 #26
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_88364845
Ik denk dat ik ontzettend bij de opvoeding al betrokken ben. Ik geef de fles, verzorg hem, speel met hem...maar toch gaat hij naar mams toe.

Ach ja, ik ga er maar vanuit dat het een fase is en dat het weer overtrekt.
pi_88365066
Oh Miss, wat klinkt dat toch verdrietig, dat gedoe met die zakjes. Goed dat je daarin je eigen gevoel volgt. :Y
Hopelijk lukt het gewoon met een potje en is het gauw klaar allemaal. :*

Isabeau, dat je je maar gauw weer beter voelt. Lekker stuiteren!
Ko is vandaag ook erg huilerig, hij wil het liefst lekker bij mij hangen. Nu ligt hij voor zijn tweede slaapje in bed. :D

Timo, ben je alweer beter?

Iggyinthehouse, hier hebben we ook zulke fases gehad, dan was de mama in en een tijd later de papa. Ach, het hoort er blijkbaar bij.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:48:57 #28
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_88365150
En een ander zaak:

hij krabt zich ontzettend veel (koemelkallergie)....maar hij krijgt geen verboden voedingsmiddelen, wij wassen in neutral, we houden het huis heel goed schoon etc etc

Dus we houden het erop dat hij heel erg uit emoties krabt. Zou dat kunnen? Dat als hij ze zin niet krijgt (bovenstaande issue: ik pak hem op ipv moeder), dat hij zich gaat krabben? Is hier ook wat aan te doen?
pi_88365184
oh vervelend Iggy, het is een faaaaaase, gaat vanzelf weer over. Maar daar heb je op het moment weinig aan.
Volgens mijn eigen moeder heb ik dat zelf ook gehad naar mijn vader toe, was erg leuk voor hem :Y) :') maar wat Claudia zegt is een goeie. Niet geforceerd door een ander laten troosten, maar wel de alledaagse dingen doen en blijven doen.
Zie nu dat je dat al doet (verrekte handig die updates tussendoor! :D) ja afwachten maar. Komt goed!

Miss ik zie ook niet waarom je dat zou doen.
Of ze er een trauma aan over zal houden of niet boeit in dit geval niet, in die zin, er ís een alternatief, het ziekenhuis doet niet moeilijk dus waarom zou je. Gewoon die plaszakjes lekker laten zitten. Ik vond wat stiemie eerder zei van het badje ook wel een goeie. Senna in haar blootje in het badje (goed schoongemaakt) parkeren voor de tv en zodra ze geplast heeft kan ze eruit en kun je het overgieten. Dat geeft misschien net wat meer bewegingsruimte voor Senna ook, zo'n potje is best klein als ze niet zo heel erg lang stil blijven zitten :P

Wij zijn hier ook weer terug van een ronde huisarts.
Poepen en dergelijke is weer drama :X
het is echt te erg voor woorden, een bevalling is er serieus niks bij en ik vind het zo erg om te zien. De tranen springen me gewoon in de ogen ervan. De poep is gewoon te groot en te hard en kan nauwelijks door haar anus heen, gevolg is nu dus dat de huid gescheurd is ;( en dat doet uiteraard zeer. Toevallig zag ik het gister omdat ik haar liet poepen zonder luier, en ik zag ook dat ze behoorlijke (inwendige) aambeien had van het persen. Vorige week zag ik haar ook zo poepen en toen zaten de scheur en de aambeien er nog niet, of in elk geval niet zodanig zichtbaar. Dus ik heb vanmorgen gelijk de HA gebeld. Assistente wilde me eerst maandag pas laten komen maar na aandringen mocht k toch vandaag.
Zowaar was mn huisarts die normaal type met gebruiksaanwijzing is zeg maar, vandaag echt heel erg meedenkend en dergelijke.

Dus, lang verhaal kort, we zitten weer aan de zalfjes, poedertjes en klysma's en als t niet verbeterd direct terugkomen, de HA wilde niet te lang wachten met ingrijpen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88365258
oh en nog een :* voor alle zieke kindjes. Stom is het, snel beter worden!

En Iggy, dat krabben. Lastig. Nageltjes zo kort mogelijk houden zodat er in elk geval zo min mogelijk schade is. En daarnaast, drinken jullie zelf wel koemelk enzo? Er is hier een user met een kindje met heftige allergieën die ook last krijgt als iemand anders met melk enzo in aanraking is geweest. Soort contact-allergie dan dus.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88365548
Hè getver wat vreselijk sneu Huup! De tranen springen zelfs al in mijn ogen, dus ik kan me heel goed voorstellen hoe het voor je voelt. Arm Améliefje!
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 14:58:31 #32
5428 crew  miss_sly
pi_88365555
Och arme Amélie :'( de tranen springen mij al in de ogen als ik het alleen maar lees. fijn dat de huisarts echt goed meedenkt en de ernst ervan inziet. STerkte en een dikke :* voor je meisje en voor jou natuurlijk!

Wat Claudia zegt vind ik wel een goede idd. En aangezien je dat al doet, zou ik verder geen dingen gaan forceren. Veel kinderen hebben zulke fases en ze gaan allemaal over. Volgens mij moeder liep ik vroeger altijd om mijn vader te roepen als hij er niet was, en zo gauw hij dan thuis was van werk ofzo, wilde ik hem niet zien, knuffelen, wat dan ook :')
pi_88365823
Amelie, wat verdrietig en naar. Bah.
Hopelijk werken de medicijnen snel en fijn dat je ha zo meedenkt en meeleeft.
Het is ook niet niks voor zo'n klein lief meisje. :*
pi_88366322
Een :* voor alle zieke kindjes en mama's

Oh Huup wat zielig voor je meisje, fijn dat de huisarts direct wilde ingrijpen, ik duim dat het snel weer beter gaat :*
  vrijdag 5 november 2010 @ 16:41:07 #35
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88369753
Wat veel kwakkelende dreumesen hier. Speciaal een :* voor Amelie
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88372188
Oh jemig Huup wat een ellende met Amélie ;( Wat vreselijk sneu voor haar. -O- Sterkte met de zalfjes en smeersels. Dat ze maar gauw weer goed poepen kan..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_88375222
Tjee, Huup, ook hier schieten de tranen in mijn ogen. Dat doet zo'n enorm veel pijn (ik weet het helaas te goed). Ik hoop dat het snel beter gaat nu.
En een paar zieken. Beterschap!
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Driekus heeft nog nergens last van. Die is een wervelwind zonder bodem. Echt, dat kind eet me een hoop, ongelofelijk. Ik zelf ben wel een beetje blegh, ik merk wel dat mijn lichaam heel erg zijn best doet een virusje buiten de deur te houden.

Dat echte eenkennigheid is hier tot nu toe beperkt tot huilen bij het wegbrengen op het kdv en het wantrouwig kijken naar vreemden, die uiteindelijk wel lief zijn als mama dat maar zegt.

Miss, ik hoop dat het nu snel lukt met plassen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88375985
Och huup wat enorm sneu voor Amélie! Zo'n klein meisje met aambeien ;( Hoop dat alles wat je van de dokter hebt gekregen helpt! :*

Lente en Isabeau, beterschap!
Wat zijn kindjes toch vaak ziek hè. En wat blijft het zielig ;(

Op een vrolijkere noot: mijn kind zegt Nijnaaaaaaaa als ze Nijntje ziet :D O+ En dan heel druk wijzen enzo. Voor de rest is er nog altijd heel veel "bah!" en "buh!" enzo. Lang leve de b. Behalve bij kindjes, daar is ze ook gek op, maar dan roept ze deedie ipv baby :D
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 5 november 2010 @ 20:14:54 #39
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88376950
Huup :N wat vreselijk naar! Wat lijkt me dat zeer doen en vervelend dat je haar er niet bij kunt helpen. Goed dat je hebt aangedrongen bij de huisarts!!

Isabeau?! Beetje speelgoed staren? Lente ook al niet lekker. Hoop dat jullie goed slapen en morgen weer fit zijn dames!

MIss, ik zou hetzelfde doen als jij hoor! Hoe gaat het verder met Senna?

Willow O+ Nijna O+

Joep had vandaag zijn eerste dreumes zwemles!! Geen baby zwemmen meer, maar op naar de grote kindjes in het grote bad. Hij vond het spanned, dat kon ik aan zijn hele snoetje zien. Hij is ook niet zo groot, dus hij stond echt best diep in het water. In het water lopen aan mijn hand vond ie leuk, liedjes zingen was ook leuk en toen moesten we via de rand naar het diepe 2 meter bad.... nou dat ging wel, maar toen via het trapje en dan op de rand staan en eerst kijken hoe ik het diepe in sprong en toen hielden de juf en ik zijn armpjes vast en moest hij eigenlijk springen... maar we moesten hem wel een beetje trekken. Het stomme was, we kregen een onderdeel in het bad waar hij zelf kon staan met een hoepel. Hij moest in die hoepel lopen en hem vooruit duwen in het water, ik dacht dat vind ie vast leuk, maar hij moest echt niet van die hoepel hebben! Hij vond dat ding reuze eng en moest er zelfs van huilen.
Eenieweej, het is nog even wennen dus. Hij moet nu ook 1 keer in de maand met kleren aan zwemmen, dat is om hem aan het gevoel te leren wennen... want stel dat ie ooit in een vijver valt, dan heeft ie tuurlijk ook niet zijn zwembroek aan.
Niet mieten! Door gieten!
pi_88377271
Seilram, dan zijn ze ineens zo groot he. Wij zijn twee weken terug naar het grote bad overgegaan. We moeten beiden nog een beetje wennen aan de kou. Maar, hij vindt het wel heel leuk. Driekus kan nog niet lopen, maar kan wel prima van de kant af springen, zittend en dan met het koppie eerst en dan flink onder water. Heel leuk om te zien. En raar, want nu is ie ineens weer de kleinste.
  vrijdag 5 november 2010 @ 20:26:27 #41
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88377448
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 20:22 schreef mefke79 het volgende:
Seilram, dan zijn ze ineens zo groot he. Wij zijn twee weken terug naar het grote bad overgegaan. We moeten beiden nog een beetje wennen aan de kou. Maar, hij vindt het wel heel leuk. Driekus kan nog niet lopen, maar kan wel prima van de kant af springen, zittend en dan met het koppie eerst en dan flink onder water. Heel leuk om te zien. En raar, want nu is ie ineens weer de kleinste.
Ja inderdaad, naast die andere kindjes is het dan ineens weer een heel klein mannetje. Alle andere kindjes zingen volop mee en Joep roept: bila bila. Hahaha. Wat goed dat Driekus al kan springen! Dat kan Joep nog niet.
pi_88378147
Nijna! :D Grappig dat Willow dat zegt!

Wat stoer toch die zwemmende dreumessen. 8-)
pi_88378341
Ja, dat zwemmen is héél stoer! En ze zijn nog zo klein!
pi_88379235
Stoere zwemmende dreumesen! O+
Ik ben nog steeds nooit met Willow gaan zwemmen :@ Toch maar es doen binnenkort...
pi_88379380
Ik ga morgen zwemmen. Samen met een vriendin en haar peuter die zo jaloers is dat ze Lente wel zal proberen te verzuipen... :')
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 21:07:28 #46
5428 crew  miss_sly
pi_88379406
Dat zwemmen klinkt heel leuk, zeg! We hebben met Senna wel eens gezwommen, maar gewoon vrij zwemmen. Misschien toch eens gaan kijken naar iets structureels. Stoer hoor van Driekus dat hij zo het water in durft!

Senna's favoriete liedje op Babytv. Als ze dan op de bank zit te kijken, klimt ze er snel vanaf om mee te dansen O+

[ Bericht 23% gewijzigd door onlogisch op 20-06-2023 13:13:26 ]
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:07:38 #47
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88379417
Huup en Amelie wat enorm zielig en pijnlijk moet dit zijn een hele dikke :* en dat de zalfjes poedertjes en klysma's maar heel erg snel mogen helpen!!!

Willow O+ en ook je haartjes zijn ubercute :D

ik heb vandaag te horen gekregen dat ik bij een werkgever niet langer meer welkom ben in het kader van bezuinigingen, baal hier behoorlijk van, en helaas uitzendkracht daar dus hoef volgende week niet terug te komen (ja toch nog om m'n kleding ed in te leveren)

Roy is vandaag gelukkig braaf gaan slapen, hopelijk straks een goede nacht in.
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:09:15 #48
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88379516
Miss!! O+ Zo ook die teentjes ook O+
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:09:50 #49
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88379546
O+ Senna
En dreumes zwemmen ik wil ook nog steeds met Roy gaan zwemmen, alleen hier in de buurt is het helaas nogal duur voor een uurtje [sub] 11,50 per volwassene, en 6,50 per kind vanaf 1 jaar.
Zijn nog even zoekende voor een wat goedkoper bad om te gaan zwemmen
pi_88379651
Bar, wat onwijs balen. Hoe lang werk je er? En via welk uitzendbureau? Hou je er rekening mee dat de opdrachtgever mss een aanzegtermijn heeft, afhankelijk van hoelang je er werkt? Sla de CAO er even op na. :)

Aaah, Senna, die spekbeentjes. O+

Wanneer komen er eigenlijk leuke babyprogramma's?
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:12:12 #51
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88379659
Huup, veel sterkte met je kleine meid.
Hier is het poepen ook een drama, maar mevrouw heeft het te druk met lopen om genoeg te drinken te hele dag. We gaan vanaf morgen eens zwaar aan de pruimen en muesli met haar, en nog maar wat meer vezelrijkvoedsel. Hopelijk gaat het snel beter!

Jorja vind zwemmen echt geweldig. We gaan nu ook al een jaar iedere week met haar en ze krijgt nu eigenlijk een beetje privé-les omdat wij zo vaak komen. Helaas is het bij het zwembad waar wij gaan niet zo gebruikelijk dat je echt iedere week komt, veel ouders komen 5x en dan zie je ze nooit meer.
Ze heeft nu bandjes om en moet dan zelf van mij naar B. zwemmen/trappelen, zichzelf aan de kant vasthouden en zo langs de kant ook verplaatsen.
Alleen gaat haar juffrouw aan het einde van de maand weg, en ik weet nog niet wat ervoor in de plaats komt, maar ik zie het niet zitten als er een andere leraar komt die vindt dat ze hetzelfde moet doen als de baby's van een half jaar die dan weer eens wel en dan weer eens niet komen.
Het is ook zo jammer dat er geen echte dreumesgroep is, maar alleen baby- en peuterzwemmen. Met het peuterzwemmen kan ze echt nog niet mee. Sorry, beetje grote egopost geworden!

Maar Innepin, je moet echt eens met Willow gaan hoor, ze zal het heerlijk vinden!

Bar, wat balen zeg! Hopelijk heb je snel een vervangende baan!!!!! En het zwemmen kost ons 8,90 voor ons drieën (en dat is zelfs met een parkeerkaart) en dat is dan een half uurtje les en een half uurtje vrij zwemmen!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88379713
Ik vind het zo sneu voor Amelie. Arm meiske. ;(
pi_88379958
Bar, als je als uitzendkracht werkt (dus niet gedetacheerd bent) bij een uitzendbureau dat aangesloten is bij de ABU, dan geldt het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88380291
Even een hele snelle reactie, want wat is Senna een schatje zeg O+ O+ O+ O+ O+ . Ik ben zwaar fan!

Wat zal Amélie zich ellendig voelen huup, en jij erbij ;( . Arm klein meiske. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing! Heb je zelf enig idee hoe het ineens weer komt?
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:32:39 #55
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88380629
Ik kijk smorgens wel eens met Roy naar rtl8 vanaf 07.30 uur duurt tot 09.30 uur
en veder nl 3
Babytv hadden wij maar dat zijn wij helaas ineens kwijt.
En ik kijk ook graag met Roy naar ouder kind kanaal. is van nl3
pi_88380645
jore ik heb geen flauw idee. ik denk dat ze gewoon een moeilijke stoelgang heeft. Het is niet voor het eerst natuurlijk dus mja. :X
We moeten van de huisarts voorlopig ook écht nog wachten met zindelijkheidstrainen, ze moet nu vooral de controle over de ontlasting kwijtraken en het als reflex gaan zien en daaraan toegeven zeg maar. Dat gecontroleerde enz. dat komt wel volgens hem. Voorlopig komend jaar no potty-training dus.

Die zalf werkt als een trein *O* t is lidocaine, zelfde als dentinox zeg maar, dus ze is in elk geval redelijk pijnvrij. Klysma 1 is er net in gegaan en zo te horen ook weer uitgekomen :+ dat gaan we es bekijken. En de eerste fles met poedertje is er ook al in.
Hier is het probleem ook echt niet te weinig drinken, ze komt met gemak boven de liter uit aan vocht op een dag.

Nouja goed, ik ben heel blij dat ik het toevallig zag en dat er goed naar haar gekeken is.

Over zwemmen, das zo leuk O+ kleine waterratjes :D
Miss wat schattig toch dat dansen O+ babytv is hier ook een succes :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88382621
huup, ik zou toch ook niet te lang aankloten zo. Als je haar telkens moet 'helpen' met medicijnen, lijkt me niet de juiste weg. Bij veel ziekenhuizen hebben ze poep/plaspoli's. Je zou eens kunnen bellen of dit de juiste manier is om te handelen of dat het misschien toch anders moet. Niet dat ik er echt verstand van heb, dus trek je er niets van aan als je dat niet wilt, tis meer een gevoel zeg maar.

Hier gaat het babyzwemmen naadloos over in dreumes- en dan peuterzwemmen. Er wordt gewerkt met leeftijdsgroepen per jaar. Werkt op zich goed, al hebben wij hier ook het probleem dat sommige mensen maar een aantal keer komen en dan weer heel lang niet. Je ziet nu dus wel dat de kindjes die regelmatig komen, veel minder bang zijn en veel meer kunnen.
Vorige week zijn er foto's gemaakt, ook onder water. Ik ben benieuwd! Die komen trouwens pas volgende week geloof ik.
pi_88382773
Senna, wat enorm schattig! Op je teentjes dansen! O+

Fijn dat het zo goed werkt, Huup! Is in ieder geval de pijn nu weg. Verder vind ik er wel een waarheid in zitten, wat Mefke zegt. Misschien eens een second opinion vragen bij zo'n poli.

Ik moet zo lachen om Ko, hij weet steeds beter wat hij wil. vandaag kreeg hij crackers van mij. Maar hij ging heel hard huilen en boos doen. :?
Op een gegeven moment vroeg ik of hij iets op zijn cracker wilde. Ja! En meneer wandelt met cracker naar de keuken. O+
Of zelf zijn sokken uitdoen, en ze dan in de wasmachine gaan stoppen. :P
pi_88382829
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:13 schreef mefke79 het volgende:
huup, ik zou toch ook niet te lang aankloten zo. Als je haar telkens moet 'helpen' met medicijnen, lijkt me niet de juiste weg. Bij veel ziekenhuizen hebben ze poep/plaspoli's. Je zou eens kunnen bellen of dit de juiste manier is om te handelen of dat het misschien toch anders moet. Niet dat ik er echt verstand van heb, dus trek je er niets van aan als je dat niet wilt, tis meer een gevoel zeg maar.

Hier gaat het babyzwemmen naadloos over in dreumes- en dan peuterzwemmen. Er wordt gewerkt met leeftijdsgroepen per jaar. Werkt op zich goed, al hebben wij hier ook het probleem dat sommige mensen maar een aantal keer komen en dan weer heel lang niet. Je ziet nu dus wel dat de kindjes die regelmatig komen, veel minder bang zijn en veel meer kunnen.
Vorige week zijn er foto's gemaakt, ook onder water. Ik ben benieuwd! Die komen trouwens pas volgende week geloof ik.
das ook precies wat we doen hoor :)
wij gaan dus juist niet aan de gang met sapjes of andere dingen om te kijken of het werkt, er ligt een redelijk concreet plan-van-aanpak. We helpen haar niet met medicijnen het gaat er echt om dat ze het leert loslaten, daar zijn de klysma's in principe voor. Wat we daarna hebben aan een poedertje is hetzelfde principe als lactulose, het trekt vocht aan bij de ontlasting waardoor die soepeler blijft.

De huisarts wil dat we ons weer melden zodra er weer problemen zijn en dan gaat ie verder kijken voor een doorverwijzing. Hij zit er juist heel erg bovenop eigenlijk. De meeste huisartsen zijn geneigd om poepproblemen erg lang weg te bagatelliseren.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88382944
overigens, die scheur in de huid, dat duurt dus 3 tot 6 maanden voordat dat een keertje genezen is, daar is weinig aan te doen verder, omdat het zo'n lastig gebied is wat je moeilijk stil kunt houden qua huid en omdat de huid relatief dun is. Die zalf is niet voor het poepen an sich, maar wel om ervoor te zorgen dat ze geen poep op gaat houden omdat die scheur pijn doet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88383168
o huup, fijn dat de zalf werkt. Bij mij deed ie namelijk weinig tot niets...en het wordt er niet beter op nu ik weer zwanger ben.

Leuk he oeke, dat eigen willetje. Al levert het hier ook wel eens moeilijkheden op. Niet gevoerd willen worden en het dus zelf met handen willen eten. Ook als dat rijst is....
pi_88383520
Oja, hier ook. :D
Maar ik laat hem sinds kort zijn yoghurt zelf eten met lepel en wat deze week een ramp was omdat hij zijn lepel op zijn kop zijn mond inschoof, gaat het sinds vandaag helemaal goed!
Wel nog wat yoghurt op de slab, maar niet meer alles.

Eigenlijk voer ik hem verder nooit, dus leuk om te zien hoe het willen eten met bestek vanzelf gaat.
Hij eet normaal altijd met zijn handjes. En sinds kort dus met een eigen lepel of vorkje. :Y)
pi_88383661
oja, de lepel op z'n kop houden, klinkt bekend. Net als heel netjes uit een beker drinken, beker uit je mond halen en vervolgens voorover kiepen zodat alles er alsnog uitligt.
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:32:59 #64
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88383680
Heb met tranen in mijn ogen eerst het verhaal van Senna en toen die van Amélie gelezen...

Over 2 weken ben ik een topic doorgeschoven :D Mijn kleine grote man O+
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_88383811
Ohhw Huup wat naar voor Amélie zeg.. Hopelijk doen de klysma's hun werk!

Kindertjes met eigen wil O+ Timo heeft dat een tijdje geleden ook helemaal ontdekt, echt heerlijk :D Maar wel lastig soms :D

Ohw ja, ik las nog een troostprobleem, weet niet precies van wie, maar Timo wilde een hele tijd altijd door mij getroost worden, dus dat deed ik dan ook gewoon. Tegenwoordig wil hij liever door zn papa getroost worden, ook prima. Het zullen allemaal wel fases zijn en als het mogelijk is dat hij door de persoon getroost wordt die hij t liefst wil, dan vind ik het helemaal prima..

Hij is trouwens nog steeds flink ziek. Telkens overgeven, ook gal.. En toch per se willen eten elke keer.. Het eten van vanavond zit er wonderbaarlijk genoeg nog in en hij ligt al even te slapen, dus ik heb wel goede hoop dat het vanaf nu wat beter gaat..

Dikke :* voor alle andere zieke kindjes
pi_88383853
Ohw ja, ik zag nog een super lief filmpje van dansende Senna O+ Zó leuk :D
pi_88383917
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:32 schreef mefke79 het volgende:
oja, de lepel op z'n kop houden, klinkt bekend. Net als heel netjes uit een beker drinken, beker uit je mond halen en vervolgens voorover kiepen zodat alles er alsnog uitligt.
Nou, hier was/is favoriet, je mond vol water zuigen, rietje uit je mond en het water dan langs je kin uit je mond laten lopen. Over je kleren heen. }:|
Hij heeft het al even niet meer gedaan, misschien is de lol er eindelijk vanaf.

Jee Marie, alweer 2 jaar bijna. het gaat zo snel he?

Beterschapszoen voor Timo. Klinkt wel zielig hoor Chan. hopelijk kan hij lekker slapen. :*
pi_88384245
Timo ook beterschap :*

Zelf eten is hier ook zwaar favoriet, soms duwt ze mijn hand weg alsof ze geen eten wil, maar ze wil het wel zelf doen. Heb vandaag nog een filmpje van d'r gemaakt terwijl ze heel enthousiast haar danoontje opsmikkelt :9 O+
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:44:51 #69
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88384349
't Gaat veel te snel!

Vraagje, ik heb vanmiddag een dekbedje gekocht, is 2 jaar nou de minimum leeftijd dat ze daar onder mogen slapen? Of moet ik nog even wachten, ik twijfel namelijk wel...

O ja, over voorkeur, Maarten heeft het ook nog af en toe, en dan laat ik het gewoon zo... Laatst wilde W. even met Maarten op schoot zitten, alleen Maarten was het er niet mee eens. Hij gaat van zijn schoot af, loopt naar mij, klimt boven op mijn schoot en gaat lekker liggen :D
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:45:19 #70
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88384376
Zelf eten doen wij ook aan, alleen Roy weet zich soms geen raad met waar moet mijn boterham dan heen :)

van een lepeltje eten heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd.
misschien morgen maar eens proberen.
pi_88384594
Haha Kobus :D Volgens mij vinden meer kindjes dat leuk :P Timo deed het altijd alleen net wat anders, hij spuugde het water zo ver weg als hem maar lukte :D Maar dat doet hij ook al een tijdje niet meer gelukkig..

En hij eet zijn toetje ook al een tijdje met een lepeltje.. je moet niet zien hoe, maar hij doet het wel :D Ben benieuwd wanneer dat een beetje gecoordineerder gaat
pi_88384675
Oh dat weet ik niet Marie. Met 2 jaar mag een dekbedje is alles wat ik weet. Maar hoe dat precies zit? Geen idee.

Haha, die Roy. Stopt hij dan zijn brood in zijn oor? :P

Willow, lekker smikkelen. O+

Vanavond heeft Ko geholpen met de afwas. Hij was een beetje pieperig en alleen. P. was er niet en ik was de afwas aan het doen. Toen ik bijna klaar was, heb ik hem op het aanrecht gezet en hij kon zich niet bedwingen om ook door het sop te roeren. O+

Grappig Chan, dat ver spugen. :D
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:51:15 #73
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88384701
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:16 schreef oeke het volgende:
Senna, wat enorm schattig! Op je teentjes dansen! O+

Fijn dat het zo goed werkt, Huup! Is in ieder geval de pijn nu weg. Verder vind ik er wel een waarheid in zitten, wat Mefke zegt. Misschien eens een second opinion vragen bij zo'n poli.

Ik moet zo lachen om Ko, hij weet steeds beter wat hij wil. vandaag kreeg hij crackers van mij. Maar hij ging heel hard huilen en boos doen. :?
Op een gegeven moment vroeg ik of hij iets op zijn cracker wilde. Ja! En meneer wandelt met cracker naar de keuken. O+
Morris schuift zijn stoel naar het aanrecht, klimt erop en pakt de stroop/jam wat dan ook zelf. En roept dan mama!!! Die!!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88384783
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:51 schreef Memmel het volgende:
Morris schuift zijn stoel naar het aanrecht, klimt erop en pakt de stroop/jam wat dan ook zelf. En roept dan mama!!! Die!!!
:o Ojee, die van mij is net vandaag begonnen met klimmen, dus er staat me nog wat te wachten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 november 2010 @ 22:54:28 #75
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88384893
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:44 schreef Marie79 het volgende:
't Gaat veel te snel!

Vraagje, ik heb vanmiddag een dekbedje gekocht, is 2 jaar nou de minimum leeftijd dat ze daar onder mogen slapen? Of moet ik nog even wachten, ik twijfel namelijk wel...

O ja, over voorkeur, Maarten heeft het ook nog af en toe, en dan laat ik het gewoon zo... Laatst wilde W. even met Maarten op schoot zitten, alleen Maarten was het er niet mee eens. Hij gaat van zijn schoot af, loopt naar mij, klimt boven op mijn schoot en gaat lekker liggen :D
2 jaar word idd aangeraden als je dat wil. Jan slaapt er al een jaar onder, dekens schopte hij weg, en dekbedje liet hij liggen. Sja, je moet wat om ze warm te houden :+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:55:51 #76
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88384998
Hij kijkt echt alles af van Anna. En klimt dus ook overal bovenop, onderdoor. Zitten ze samen ineens op de tuintafel.
En ze stoeien ook zo hard samen. Gaat Anna liggen, loopt Morris over haar heen. Dat werk. Zeg ik: niet doen! Negint Morris te lachen en Anna zegt: is heel leuk hoor mama.
Een gekkenhuis zeg ik je!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88385136
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:16 schreef oeke het volgende:
Een man die zelf zijn sokken opruimt! *;

Ik had het al gezegd, Huup, maar ik vind het ook ontzettend sneu voor Amélie en ik vind het heel goed van jou en je huisarts dat jullie er kordaat op reageren. Fijn dat het zalfje lijkt te helpen!

En ooohhhhh dat filmpje van Senna! O+
pi_88385203
Memmel, wat een verschil dan he? Een eerste of een tweede kindje.
Ko moet het wat dat betreft echt hebben van kindjes die hij ontmoet of van ons of van zijn eigen vindingrijkheid.
Maar zo'n stoere grote zus zou hij ook wel willen!
pi_88385274
Nu maak je me nog ongeduldiger, Memmel! Het klinkt heel leuk (en ondeugend).
pi_88385407
Gister zei een vriendin tegen me, 1 is leuk, maar 2 is veel leuker.
En het eerste jaar is zwaar, maar dat is met een vers baby'tje sowieso.
Dus nu moeten wij er ook twee. :7
pi_88385493
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:03 schreef oeke het volgende:
Gister zei een vriendin tegen me, 1 is leuk, maar 2 is veel leuker.
En het eerste jaar is zwaar, maar dat is met een vers baby'tje sowieso.
Dus nu moeten wij er ook twee. :7
:o :D *O*
pi_88385576
O hemel, niks aan de hand hoor!
We zijn nog in de oefenfase. :P
pi_88385609
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:06 schreef oeke het volgende:
O hemel, niks aan de hand hoor!
We zijn nog in de oefenfase. :P
Nou en? Da's toch ook spannend genoeg om een cheerleadsmiley te rechtvaardigen? :P
pi_88385641
O+
pi_88385742
Ik wil ook!
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:17:30 #86
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88386080
Roy stopt het idd wel eens bijna in zijn oor ja het brood ;)

Leuk Oeke de oefenfase :P
Ik moet er echt nog niet aan denken nu al een 3de/2de , vind het nu nog veel te intens.

Morris O+
pi_88386201
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:09 schreef innepin het volgende:
Ik wil ook!
Je heb straks een extra kamertje volgens mij. Dus hup! ~O>

Ik twijfel ook nog hoor Bar. Vind het nu al zo bijzonder en we hebben nu zo'n lekker evenwicht met zijn drietjes, dat ik soms bang ben dat op het spel te zetten.
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:24:19 #88
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88386413
O+ ik hoor nu een wakkere Roy over de babyfoon :D

Dat evenwicht herken ik wel, en daar wil ik nog wel even van genieten, verder ben ik nu nog gewoon te onzeker voor een ander kindje erbij.
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:31:22 #89
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88386726
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:19 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik twijfel ook nog hoor Bar. Vind het nu al zo bijzonder en we hebben nu zo'n lekker evenwicht met zijn drietjes, dat ik soms bang ben dat op het spel te zetten.
Dat evenwicht heb je na 1 dag alweer gevonden hoor met een tweede (of derde, denk ik ook wel).
Maar je mag het wel een keer live komen bekijken hier hoor! Ko en Morris en dan Anna als een moederkloek eroverheen!
pi_88386833
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:19 schreef oeke het volgende:

[..]

:D Goed plan ;)
pi_88387139
Ik lees over toekomstige gezinsuitbreiding voor Oeke, leuk joh!

Arme Amelie met d'r chronische poep-ellende :'( Pijnlijk voor haar maar ook voor jullie om dat steeds aan te moeten zien zonder d'r pijn weg te kunnen nemen.

Beterschap Timo! En al zo goed je toetje met lepel eten, knap hoor.

Bar, da's mooi kut dan }:|

Memmel, klinkt heerlijk O+
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:43:22 #92
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88387283
Kersjes hoe is het met jou zieke thuis? of alweer aan het opknappen?
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:48:39 #93
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88387498
Kersjes hoe is dat met twee knullen? Fysieker of ook betuttelend?
pi_88387506
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:48 schreef iggyinthehouse het volgende:
En een ander zaak:

hij krabt zich ontzettend veel (koemelkallergie)....maar hij krijgt geen verboden voedingsmiddelen, wij wassen in neutral, we houden het huis heel goed schoon etc etc

Dus we houden het erop dat hij heel erg uit emoties krabt. Zou dat kunnen? Dat als hij ze zin niet krijgt (bovenstaande issue: ik pak hem op ipv moeder), dat hij zich gaat krabben? Is hier ook wat aan te doen?
Hier ook koemelkallergie (o.a.) en ik zie zeker een link tussen emoties en jeuk :Y
Zodra hij overstuur is staat hij zowel in- als uitwendig in vuur en vlam, rode plekken worden nog roder en hij krabt waar hij krabben kan.
Mijn zoontje sliep tot een paar weken terug altijd in 100% zijden pakjes. Nu nog maar sporadisch, het gaat tegenwoordig stukken beter met zijn huid. Het zijde kalmeert de huid en de handjes en voetjes zorgen dat hij niet kan krabben. We kregen de peperdure pakjes voorgeschreven door de dermatologe en kregen het dus volledig vergoed door de verzekering. We hebben er echt baat bij gehad en trokken ze soms ook overdags bij hem aan. Jeuk is zo gruwelijk, zonder die pakjes krabte hij zichzelf steeds helemaal stuk ;(
pi_88387816
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:40 schreef Kersjes het volgende:
Ik lees over toekomstige gezinsuitbreiding voor Oeke, leuk joh!
Oh help, dat klinkt wel erg serieus en volwassen!

Memmel, lijkt me leuk! :)

Ik kan het niet terugvinden Bar, maar is er iets kut? Je baan? :{

Kersjes, ik vond Toby er zo goed en vrolijk uitzien op de meet. Fijn dat de eczeem zoveel minder is. :)
pi_88388003
Beetje van allebei Memmel.
Devin is een best druk kind en speelt tegenwoordig de hele dag door circusje, is bijvoorbeeld dol op "kunstjes doen" op de zitzak. En vaak ook op zijn broertje :')
Hij wil hem nu ook steeds optillen, sleept hem over de plavuizen en neemt hem mee op ontdekkingstocht onder ons bed :D
Hij let er goed op dat Toby niks binnenkrijgt wat hij niet mag, zegt vaak ook uit zichzelf "Toby mag dit niet he, daar wordt hij ziek van" als hij een koekje eet of een bakje yoghurt naar binnen lepelt. "En Toby dan?" is een zin die ook vaak voorbij komt, hij komt echt voor hem op :Y
Maar zeker niet altijd, hij vindt zichzelf en zijn eigen behoeftes meestal nog het belangrijkt (is ook niet gek, hij is pas 3 :P ). Nu krijgt hij steeds vaker een koekje van eigen deeg nu Toby ontdekt heeft dat hij ook speelgoed van zijn grote broer kan afpakken.
En Toby kan bruut zijn hoor, gewoon "POK!" op Devin 's hoofd timmeren als hij iets wil, wetende dat hij niet sterk geneog is het van grote broer af te pakken _O-
pi_88393565
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:19 schreef oeke het volgende:

[..]

oeke, wat spannend! Ik herken dat ook heel erg, van dat evenwicht. Ik heb een hele tijd ernstig gerammeld, maar het voelt nu zo goed met z'n drietjes, dat dat grotendeels over is. Een enkele vlaag komt nog wel lnags hoor :D En als ik 10 jaar jonger was....

Maar wat Memmel zegt, kan ik wel geloven: dat evenwicht is er waarschijnlijk vrij snel weer. Dat voelt dan ineens weer als natuurlijk en goed en in balans.

Cham hoe is het met Timo? Gal spugen is zo zielig -O-

huup, klinkt als een goed plan van aanpak. Ik vind het zo zielig klinken, arme Amélie.
pi_88393627
Arme Timo, gal spugen zelfs :{ hopelijk voelt hij zich vandaag weer beter :*

Auch, Amélie :X Wat is dat toch met dat poepen van jou :{ Gelukkig werkt het zalfje goed. Laat ze het wel makkelijk toe dat je haar een klysma geeft Huup? Dat lijkt me echt een rotgevoel :X

Memmel en Kersjes wat klinkt dat leuk :)
Waar ik me druk om maak is dat als beide kinderen huilen je er eentje moet laten huilen. Maar het oudste kindje is na 9 maanden zwangerschap natuurlijk ook alweer een stukje ouder en begrijpt wat meer.

Oeke, wat ontzettend leuk dat jullie aan het "oefenen" zijn O+ O+ *O*

Dat filmpje van dansende Senna is zo schattig! O+

Ik heb vannacht maar 4 uur ofzo en erg onderbroken geslapen -O- Niels werd constant wakker. Geen idee wat er was :?
pi_88393842
He bah, Twinkly, nog steeds slapeloze nachten? :* (Ik heb niet heel goed opgelet, maar is je man inmiddels weer terug?)

oeke, wat spannend! Het is toch niet zo raar dat je daar ook twijfels over hebt? Het is weer een sprong in het diepe. Wij hebben een behoorlijk makkelijk eerste jaar gehad met Ivan en ik ben me ervan bewust dat het wel eens veel zwaarder kan worden. Het gaat nu allemaal zo soepeltjes, waarom het onszelf nog moeilijker maken? Wat je vaak van anderen hoort is dat de tweede ingevoegd wordt in een reeds bestaand ritme en daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik voel me inmiddels ook een geroutineerd moeder, dus voor de tweede ben ik op een bepaalde manier ook meer klaar. Maar het blijft spannend!
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:13:19 #100
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88393855
Ow Twinkly, wat vervelend, zo'n korte onderbroken nacht. Vanmiddag maar even slapen? :z

Ik las over tweede kindjes, als ik in mijn hart kijk, had ik er nu 2 gehad en dat is gelukkig ook W.'s wens, maar ja, het is bij Maarten dus ook niet zo vlotjes gegaan en nu ook niet... We wachten geduldig af en mocht het niet zo zijn, dan hebben we één hartstikke lieve gezonde stoere knul O+
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:17:42 #101
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88393888
Twinkly, soms, als je pech hebt... zitten ze allebei tegelijkertijd in jengel/drein/klier/bloed onder de nagels vandaan haal-modus. Meestal net als je aan het koken bent of 10 minuten ervoor al van huis had willen zijn. Dat zijn de wat minder gezellige momenten waarin het eten aanbrandt omdat je constant politie agentje moet spelen, je oren tuiten van het verschrikkelijke gegil van de oudste want "Nouououou, jij mag daar niet mee spelen, dat is van mijijijijiji", de jongste uit frustratie Een Driftbui krijgt, bovenop het TV-kastje klimt om de TV heen en weer te zwiepen en Oudste z'n veilig gestelde Duplo-bouwsel op de grond te tikken. Dusss... oudste over z'n toeren, duwt jongste omver die zijn hoofd tegen de tafel stoot, troostentroosten, flesje drinken erbij die niet goed dicht bleek te zitten dus complete inhoud over het speelgoed heen waar de hele woonkamer mee bezaaid ligt, oh shit, het eten brandt aan!!, allebei gillen ze weer verder terwijl je de boel opdweilt en dan belt je moeder en voel je je even de slechtste moeder en vrouw ooit :{
En oh ja, als je haast hebt om van huis te gaan moeten ze altijd allebei poepen, da's een ijzeren wet :Y

Maar het is geweldig hoor, broertjes O+
Terwijl ik nu op de bank zit zitten ze al zeker 10 minuten heel lief en vreedzaam te spelen. Oh, nu duikt oudste ineens op jongste om hem iets te hardhandig te knuffelen. Maar Toby is alweer weggekropen en speelt nu met oudste z'n keyboard. En nu geven ze kusjes aan elkaar *;
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 09:20:58 #102
5428 crew  miss_sly
pi_88393929
Twinkly wat een zware nacht. Is je vriend alweer thuis, trouwens?

Marie :*

Wat je zegt, klopt zeker wel, Claudia, maar over een tweede kindje heb ik twee verschillende versies gehoord: van 1 naar 2 kindjes was gemakkelijker dan van 0 naar 1, maar ook precies het tegenovergestelde. Het is gewoon weer helemaal nieuw, en dus weer aanpassen en ontdekken hoe dit nu met z'n viertjes werkt. Maar als dat evenwicht dan eenmaal gevonden is, zal die balans weer net zo voelen als de juiste balans en alsof het nooit anders geweest is, denk ik.
pi_88393931
oeks spannend! O+ O+

Marie dat t dan maar snel raak mag zijn!

Twinks wat naar zo'n nacht :X heb je de kans om vanmiddag even tegelijk met Niels te gaan liggen?
En dat van dat huilen herken ik wel, ik hou me maar voor dat je daar vanzelf wel een weg in vindt in wat het handigst is en wie er eventjes moet wachten enzo.

En die klysma vindt ze prima hoor gelukkig, ze merkt er niet gek veel van. Het grote voordeel van zo'n ding is dat het de poep eerst zacht maakt, dat is op t moment ook wel nodig nog. Daarna voelt ze gewoon een aandrang alsof ze moet poepen, en normaalgesproken geven kindjes daar dus ook grif aan toe als een reflex dus in die zin voelt het niet heel gek voor haar. T is voor ons volwassenen een naarder idee om de controle zo kwijt te zijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88393935
Haha, een live verslag vanuit huize Kersjes. Geweldig!
pi_88393984
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 09:20 schreef miss_sly het volgende:

Wat je zegt, klopt zeker wel, Claudia, maar over een tweede kindje heb ik twee verschillende versies gehoord: van 1 naar 2 kindjes was gemakkelijker dan van 0 naar 1, maar ook precies het tegenovergestelde. Het is gewoon weer helemaal nieuw, en dus weer aanpassen en ontdekken hoe dit nu met z'n viertjes werkt. Maar als dat evenwicht dan eenmaal gevonden is, zal die balans weer net zo voelen als de juiste balans en alsof het nooit anders geweest is, denk ik.
Oh, absoluut! Stiemie heeft vind ik ook eens heel eerlijk en treffend geschreven over hoe het leven met een tweede toch veel lastiger was geworden. Als je eens het huis uit wilt dan is dat met een tweede erbij nog veel meer gedoe, bijvoorbeeld, vooral als je alleen bent. De mentale stap van 0 naar 1 lijkt groot omdat je ineens moet 'rekening houden met', maar bij de overgang van 1 naar 2 heb je wel nog veel meer factoren om in te calculeren. Doet de één een slaapje, is de ander net wakker, en daar gaan je plannen.

Ik ben ook heel benieuwd hoe dat hier zal gaan. Zullen wij er lekker relaxed in zijn of is dat een illusie en is het maar gewoon afwachten hoe een tweede kindje is, bijvoorbeeld? Nou ja, binnenkort zullen we het weten.
pi_88394215
Kersjes :D Klinkt heftig, pfjew! Maar ook O+

Huup, ik bedoelde meer het inbrengen van de klysma-vloeistof zelf, dat lijkt me een erg onprettig gevoel.

Mijn man is woensdagavond teruggekomen maar moest direct weer door naar een managementcursus van twee dagen. Vandaag is hij halfdood en errug humeurig :P
Ik zal zo eens een foto maken van de kawaii stuffz0rs! <3 Hij heeft een hele cute beer meegenomen voor Niels!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88394260
jaaaaa foto!! :D O+

oh ik heb het idee dat ze daar weinig van merkt. Het tuutje is dunner dan een zetpil en ik krijg geen respons verder ofzo, t is ook niet zo heel veel wat erin gaat.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88394275
Het is deze beer!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 09:57:14 #109
5428 crew  miss_sly
pi_88394358
Wat schattig twinkly O+
pi_88394416
Gek, ik kan mijn post niet aanpassen.
Ik wilde vertellen dat Niels de beer steeds knuffelt en wil dat ik de slaapzak aan- en uittrek O+
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:00:59 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88394424
Oh wat schattig Twinkly!

Ik zag vorige week een baby met een kuikenpakje aan. Zachtgeel met een capuchon met daarbovenop een oranje snaveltje. Zo fout, maar zo schattig op een andere baby dan de mijne ;)

Hetgeen hierboven beschreven is natuurlijk geen dagelijkse kost he :@
Maar soms zijn er van die momenten....
pi_88394772
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 09:51 schreef Twinkly het volgende:
Het is deze beer!
[ afbeelding ]
rilakkuma!!! :o O+ O+ O+
relax-bear :D die is geniaal! een tekenfilmfiguurtje dat de hele dag niets anders doet dan chillen, slapen, relaxen, slapen, niksen, slapen :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88394787
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88394815
Die Rilakkuma is mijn soulmate.
pi_88395282
Twinkly, wat een leuke beer! In zijn slaapzakje. O+
Kan me voorstellen dat hij ietwat cranky is na zo'n reis en cursus.
Hopelijk kan je vandaag nog wat extra slaap pakken ergens. :*

Marie. :*

Kersjes, je verhaal is zo grappig en herkenbaar! O+

Bij een tweede zie ik veel praktische bezwaren, we wonen heel klein en kunnen ons eigenlijk niet iets groters veroorloven op dit moment, we wonen op 3 hoog, hoe ga ik met 2 kinderen de trap af in mijn eentje?
Het klinkt nu allemaal serieus maar we zijn daar nog niet heel erg mee bezig. In gedachten wel, aangezien het bijna 3 jaar duurde voor ik zwanger werd, zo het nu ook wel eens langer kunnen duren dan we willen, dus daar ben ik wel bang voor.
Eigenlijk zo het zo moeten zijn dat als je er klaar voor bent het ook gewoon lukt. Maar ik weet maar al te goed dat het helaas niet zo werkt. :{
pi_88395631
Tess roept regelmatig naar Amber. Gister toen we Amber van school gingen halen stond Tess al bij de deur van het klaslokaal te wachten en Abbe Abbe Abbe te roepen.

Kan iemand mijn dochter uitleggen dat 5.30 echt te vroeg is om wakker te worden... Om 5.30 hoorde ik dus mamaaaaa mamaaaaa. Heb d'r meegenomen naar ons bed. Ze gien niet meer slapen, maar wees naar de tv en zei tete. Dus ik: wil je Teletubbies kijken, Tess: *O* JAAAA *O*
en zo heeft ze een uur teletubbies gekeken in ons bed terwijl aan het doezelen waren :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88396143
Oeke :* Ik duim voor jullie dat je nu sneller zwanger raakt! Ze zeggen toch altijd dat wanneer je eenmaal zwanger bent je vanzelf oplossingen voor de practische bezwaren vindt? Misschien wordt Kobus wel het traplooptalent en hoef je er alleen maar achter te lopen voor de veiligheid met de baby in de doek :)

Die Tess weet wel wat ze leuk vindt :D

Kawaii Stuffz0rs!!! O+

-The making of Ponyo, de echte film zit er niet bij en we moeten Japans leren, oeps miskoopje :D O+
-Groene thee
-De mascotte van het bedrijf dat hij bezocht heeft
-Rilakkuma en daarboven de folder van een tempel in Kyoto
-Japanse soort van kindersurprises
-Totoro-sleutelhangers
-Mangaboekje
-Suikerwatertjes met kruidensmaakjes
-Folders van het exclusieve restaurant Saami
-Bento-vormpjes

En het bewijs dat Niels los kan staan, al gaat hij hier net weer door zijn knietjes :D

die broek vind ik zo stom :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 06-11-2010 11:54:34 ]
pi_88396226
Kersjes :o Gelukkig maar dat het niet elke dag zo gaat :D

Ik vind Tessje zo leuk :D Wat fijn dat ze nog rustig op bed tv heeft liggen kijken :)

Wat een leuke knuffelbeer! En fijn dat ie weer thuis is Twinkly :) Ohh en Nils die losstaat :D Knap!!

Timo is een heel eind opgeknapt :D Niet meer gespuugd en hij wil zowaar weer spelen :) Hij is nog wel heel gammel en ook heel mager ineens.. En vannacht nog flink aan de diarree geweest.. Alles zat eronder :o Maar nu weer een stuk beter dus :) Ben er wel erg blij om, manlief moet vannacht werken en dan met een ziek kind leek me wel zwaar..
pi_88396676
Fijn dat Timo weer opgeknapt is Chan! Wat sneu dat hij zo magertjes geworden is, wat gaat dat snel!
pi_88396774
Flinke buit Twinkly!

Hier lijkt het humeur wat op te knappen. Of het lijkt beter doordat dat van mij zo slecht is. Gisteren één van mijn katten naar nieuw baasje (gelukkig een vriendin) gebracht en dat doet pijn.

Maar goed zelfgemaakte kippensoep helpt tegen alle kwalen, ook hartezeer. Damn wat kan ik lekker koken ;) (dat vindt Isabeau ook om maar weer even ontopic te komen :P )
pi_88396804
Leuke spullen Twinkly!
Fijn dat Timo beter is!

Tess is gek op de Teletubbies en bumba. Als ze een plaatje van Bumba ziet loopt ze door het huis: buma bumabumaaaaaaaa O+

Ze gaat vandaag een nachtje logeren. Ben benieuwd hoe dat gaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88396814
En toen liep ik naar de pan en was hij leeg :(
pi_88399044
Haai everybody.

Nog meer zieken? Tjonge. Stom
Beterschap voor Timo

Jiha voor niels! Los staan!

Oeke met leuke berichten :P *O*

Miss heb je al een plasje van Senna? Ik vind dat je het goed oplost zo!

Lars is niet meer zo ziek als donderdag, maar goed gaat het nog niet echt.
Gelukkig drinkt hij wel wat, en eet hij een beetje.
Hij sleurt zijn doekje wel overal achter zich aan, en wil het liefst constant bij me zijn.
Ik kan er zo slecht tegen, als een van mijn kindjes ziek is...bluh
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:41:06 #124
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88399222
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:02 schreef Sorbootje het volgende:
En toen liep ik naar de pan en was hij leeg :(
Je vond de man in de pot? :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88402471
Wat sneu voor Amelie! Ik hoop dat er snel verbetering komt. Gelukkig helpt het zalfje!

Wij wachten ondertussen op Tyler die (pas) om 16.00 komt.
pi_88410713
Pfoe, 'nee' begint toch pas bij twee? Lente weet heel goed wat 'nee' betekent, vooral tijdens het eten. Voeren is echt geen optie meer; ze houdt d'r kaken stijf op elkaar en schudt 'nee'.

Dan maar zelf knoeien. :Y)
  zaterdag 6 november 2010 @ 20:13:28 #127
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88411697
Hoe was het met Tyler bij jullie Ingrid?

Ssserpente, Maarten zit er ook al een tijdje in en hoorde juist dat het puterpuberen met 2 op z'n hoogtepunt is :D Dus dan kan je nog wat verwachten...

We waren boodschappen aan het doen vanochtend en Maarten was steeds om zijn vader aan het roepen als hij even uit zicht was. En niet héél zachtjes nee... ;)
pi_88411924
Ik smelt! Een frisgebadderde dreumes in badjasje O+2
pi_88412661
Sorbo dat klinkt inderdaad om van te smelten O+

Ingrid hoe was het?

Sserpente leuk is dat he :D Timo doet het ook sinds een paar weken, hij heeft ineens héél goed door dat hij een eigen mening heeft en hoe hij die kenbaar kan maken :D

Pfoe, Timo is nog flink aan de diarree.. Hoop toch dat dat ook gauw over is..
Twinkly ja hij had al niet echt reservevetjes, altijd al aan de dunnige kant dus dan blijft er al gauw niet veel van over als hij zo ziek is.. zal hij wel van mij hebben..
pi_88412819
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 20:13 schreef Marie79 het volgende:
Hoe was het met Tyler bij jullie Ingrid?
Ging heel goed! Filmpje en foto's gemaakt meteen. Hij ziet en groter en dunner uit, koppie verandert snel lijkt wel. We hebben met zn allen veel geknuffeld en gespeeld. Hij slaapt nu bij ons. Morgen ochtend is hij nog hier en gaat hij zijn middagslaapje hier doen. Daarna moeten we hem weer terugbrengen.

Nee kan hij ook goed zeggen en duidelijk maken. Bij ons nog niet veel, bij mijn ouders regelmatig.
pi_88412839
Beterschap voor Timo :*
  zaterdag 6 november 2010 @ 20:50:39 #132
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88413165
Beterschap voor alle zieke kindjes en ik hoop dat Tyler snel weer thuis mag komen, Ingrid.
Niels, wat knap dat je kan los kan staan!

Ik ben me vanmiddag een ongeluk geschrokken. Ik wilde Bram van mijn schoot zetten om een boodschappenlijstje te kunnen schrijven, gooit ie zich zo voorover met z'n hoofdje tegen de rand van de tafel.
Een sneetje van ong 1-2 cm naast zijn oog. Bloedde natuurlijk verschrikkelijk.
Bij de HAP is het geplakt, maar weet iemand hoe lang dat droog moet blijven?

Bram voelt zich gelukkig al weer een stuk beter, kan weer lachen, gek doen en lekker spelen. Ik heb wel het idee dat hij af en toe een beetje duizelig is, struikelt dan over zijn eigen voetjes. Vannacht slaapt hij maar lekker in tussen ons in.
  zaterdag 6 november 2010 @ 20:57:09 #133
238474 Jeetjejom
pi_88413392
Ingrid, fijn dat je vannacht Tyler ook nog even bij je hebt! Hopelijk heb je hem idd snel voor altijd thuis!
En Sugarsnap, dat lijkt me inderdaad schrikken zeg! Gelukkig kan ie weer lekker gek doen!
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:52:22 #134
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88414948
Ingrid, wat heerlijk dat jullie Tyler vannacht bij jullie hebben, toch een stap weer naar zijn thuiskomst :)

Sugersnap wat een schrik! Het is iets wat Maarten ook zou kunnen overkomen.

Maarten zag er van de week uit... een blauw oogje (op het kdv gevallen of gestoten ws.), zijn andere wang zat ook een blauwe plek van een val tegen de stoel en hij had 4 muggenbultjes op zijn gezichtje... Hij had flink gevochten zeiden we...
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:56:25 #135
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88415045
Blauwe plekken, schrammetjes en bulten kijk ik al niet eens meer van op. Op de blauwe plekken en bulten gaat een lik Arnikind en klaar. Maar hier was ik ontzettend van geschrokken, stond helemaal te trillen toen ik J. belde. Daarna heb ik voor mijn gevoel een eeuwigheid staan te twijfelen over 112 bellen of de HAP. Volgens de telefoon heb ik er slechts 2 minuten over gedaan om uiteindelijk toch bij HAP uit te komen, na zelfs het nummer nog opgezocht te hebben op google.
pi_88415256
Oei sugarsnap logisch dat je daar flink van schrikt :X bah wat naar. Ik heb geen idee hoe dat zit met drooghouden.

Ingrid geniet van je dagje met Tyler <3 veel plezier morgen nog :*

Chan bah, beterschap joh, t houdt niet over dan voor Timo :{ hopelijk is dit de laatste stuiptrekking en is ie er hierna gewoon weer bovenop.

Niels aan het staan wat goehoeeed! *O*

wij zijn net pannenkoeken wezen eten ter ere van de verjaardag van een vriend en t was zo leuk :D ze heeft de hele (mini)pannenkoek zelf op :Y) en daarna de ananasjes van mijn bord gepikt }:|
Het viel me alles mee met hoe lang ze het volhield qua stilzitten enzo, ze heeft toch zeker anderhalf uur rustig gezeten en daarna nog een tijdje bij ons op schoot!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 6 november 2010 @ 22:07:12 #137
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88415417
Jeetje Sugarsnap, wat een schrik! Hou je mannetje maar goed in de gaten vannacht.
Wat je lijmvraag betreft heb ik geen idee, sorry.

Marie, je hebt toch zeker wel foto's gemaakt voor in zijn plakboek he? ;)

Ssserpente, zelf knoeien is toch ook veel leuker?
Toby heeft vanavond ook zijn vla zelf naar binnen gelepeld. Nou ja, hij bracht de lepel richting mond, stralend van trots en speel-eetgeluidjes makend, maar vergat steeds zijn mond goed open te doen. Alles zat onder _O-

Ingrid, ik weet niet precies hoe en wat, maar ik hoop dat alles snel weer goed komt en dat jullie gezin weer compleet zal zijn :*
  zaterdag 6 november 2010 @ 22:16:49 #138
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_88415771
Op het moment dat je het geplakte stukje natmaakt (douchen) valt de lijm eruit (ervaring). Je kan het beste een paar dagen wachten met natmaken tot het wondje weer wat meer geheeld is.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 6 november 2010 @ 22:21:21 #139
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88415922
Dank je k_i_m, dan moet z'n badje nog maar een paar dagen wachten. Lekkere poedelwasjes met een washandje
pi_88416192
Sugarsnap wat een schrik zeg!

Klinkt lekker en gezellig Huup!

Tnx allen! Sinds hij daar is, drink hij geen melk meer. Dus hopelijk eet (en drinkt) hij morgenochtend wel goed. En douchen doen we ook meteen, ook bijna 1,5 maand geleden. Mijn ouders wassen hem uiteraard wel. ;)
pi_88416664
Sugersnap wat een schrik :X Ik zou zeker ook niet meteen weten wat ik moet doen hoor :@ En dan is 2 minuten inclusief zoeken nog snel!

Arm Amelietepietje :* Wat erg dat het zo lastig blijft.

Oh en wat een leuke beer met slaapzak O+

En ik las over plannen voor gezinsuitbreiding bij de familie Oeke O+ Wat leuk! En volgens mij is er al heel veel over gezegd inmiddels. Ik was inderdaad diegene die van 1 naar 2 kindjes heel heftig vond. Maar dat kan ook gewoon iets heel persoonlijks zijn hoor :@ Ik vind baby's veel moeilijker te snappen dan peuters. Dus ik zat helemaal in mijn peuter-mama-rol en toen was daar weer een baby... met reflux dus alleen maar huilen, huilen, huilen. Urenlang... was heel heftig toen. Bovendien zat ik helemaal in het ritme dat Linde toen had en toen kwam er een baby bij die echt totaaaaaaaal geen ritme had... Maar nu gaat alles zo fijn, al hebben we dat ritme nog steeds niet echt gevonden :')
  zaterdag 6 november 2010 @ 23:15:14 #142
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88417837
Sugarsnap, volgens mij moet je dat een week droog houden. Iig tot de wond dicht lijkt te gaan. Anders plak je het af met iets (tape je er een stukje van een plastic zakje op), dan kan ie gewoon badderen?

Ik vond de tweede erbij juist echt heel makkelijk. Het liep gewoon, ging gewoon. Morris was dan ook wel heel makkelijk. Deed al vrij snel maar 1 slaapje enzo. Alleen met zijn oor- en longproblemen hebben we veel getobt. En dan nachten doorhalen en dan 's ochtends Anna ook weer wakker. Dat was wel moeilijk.

Ik vraag me nu echt wel eens af hoe het zou zijn met 3 kindjes... O-)

Oeke, we moeten een date plannen!
pi_88418279
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 23:15 schreef Memmel het volgende:
Sugarsnap, volgens mij moet je dat een week droog houden. Iig tot de wond dicht lijkt te gaan. Anders plak je het af met iets (tape je er een stukje van een plastic zakje op), dan kan ie gewoon badderen?

Ik vond de tweede erbij juist echt heel makkelijk. Het liep gewoon, ging gewoon. Morris was dan ook wel heel makkelijk. Deed al vrij snel maar 1 slaapje enzo. Alleen met zijn oor- en longproblemen hebben we veel getobt. En dan nachten doorhalen en dan 's ochtends Anna ook weer wakker. Dat was wel moeilijk.

Oh Memmel ga je toevallig ook binnenkort op vakantie? O-)

Ja dat nachten doorhalen met wakkere baby/dreumes en dan gezellig weer om 7 uur aan de ontbijttafel zitten met je klaarwakkere peuter is ook fijn ja :O :D
  zondag 7 november 2010 @ 09:13:40 #144
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88425165
Nee Stiemie, ik heb nog niks gepland! Ben wel 5 jaar getrouwd in maart, dus mss gaan we dan een weekendje weg! :9
  zondag 7 november 2010 @ 13:05:17 #145
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88430030
quote:

Goh, dat heb ik nou ook O-) Het lijkt met echt heel leuk, 3 kindjes, maar aan de andere kant is er in ons geval een behoooorlijke hobbel (het zouden ook nr 3 én 4 kunnen worden) en die hobbel kan ik nu iig nog niet nemen.

Hier een lopende dreumes, nu echt echt! Eerst liep hij van papa naar mama en terug enzo, maar nu gaat hij ook echt zelf staan, in de ruimte staan zeg maar. Heel knap!!!!
  zondag 7 november 2010 @ 14:22:54 #146
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88432344
Lopende dreumesjes O+
Ik blijf het een geweldig gezicht vinden. Met die korte beentjes en die dikke luierkont erboven. Heel wobblywobbly en tegelijkertijd zo vastbesloten lopen ze op hun doel af. Lopen!!! Maandenlang alleen maar gelegen en gerold, dan kruipen ze ineens en even later wandel je "gewoon" even een stukje met je kind!

Memmel, ook wel eens leuk om een jarig kind te hebben in december! Ik zeg: doen ^O^

Mikoxx, stel je toch 'ns voor joh: 2 tweelingen!
Hoe groot is de kans dat zoiets weer zal gebeuren in jullie geval?

Vanmorgen met mijn moeder aan de telefoon gezeten en voor het eerst liet ik aan haar doorschemeren dat ik nog niet uitgerammeld ben, dat het voor mij nog niet compleet voelt.
Ben er helemaal chagrijnig van, dat gepreek en getier... ik ben verdorie geen 15 meer :{w
pi_88432515
Zijn er meer kindjes die 'ineens' op hun tenen lopen?Thijs doet het regelmatig, niet altijd. Volgens mij is hij zijn balans ermee aan het testen ofzo?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 7 november 2010 @ 14:28:11 #148
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88432544
Oh Kersjes... :*

Erg toch? Maar echt? Zelfs na twee keer een toch wel heftige zwangerschap?

Morris is net een gillende keukenmeid. Wat kan die gillen zeg als hij zijn zin niet krijgt.
  zondag 7 november 2010 @ 14:29:02 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88432586
Laura, is volgens mij een normale ontwikkeling. Ze gaan vanzelf weer plat lopen. Anna heeft het ook gedaan.
pi_88432866
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:28 schreef Memmel het volgende:
Oh Kersjes... :*

Erg toch? Maar echt? Zelfs na twee keer een toch wel heftige zwangerschap?

Morris is net een gillende keukenmeid. Wat kan die gillen zeg als hij zijn zin niet krijgt.
Uh, hier is er ook zo één. Wij noemen hem dan onze Ultrazoon :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  zondag 7 november 2010 @ 14:46:12 #151
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88433091
Heel erg Memmel, maar verstand en gevoel liggen mijlenver bij elkaar vandaan helaas. Niet dat ik per direct zwanger wil worden hoor, maar over 'n jaar ofzo rustigjes gaan beginnen (duurde voorgaande keren ook even eer het raak was) lijkt me wel okay.
En dan maar heeeeeel hard hopen op een fijne zwangerschap :X

ultrazoon :D

Hier ook een krijsertje wanneer hij gedwarsboomd wordt door grote broer of wanneer hij z'n zin niet krijgt.
Hij heeft trouwens een nieuwe bijnaam, we noemen hem nu Toby-toast :Y)
  zondag 7 november 2010 @ 18:23:41 #152
238474 Jeetjejom
pi_88440598
Hier ook een tenenloopster! Maar ik loop ook op mijn tenen, dus ze heeft het gewoon van mij afgekeken!
Jouw warmte is genoeg
pi_88442525
crosspost

hier een gevalletje hand,voet en mond ziekte , kende t niet, geen mond en klauwzeer hoor :P

maar ik ontdekte wat blaasjes op r voetzolen en handen.. in r mond zijn ze amper te bekennen... schijnt nogal besmettelijk te zijn, dus waarschijnlijk is er een klein infectiehaardje op de meet geweest oid, aangezien ze verder weinig in contact komt met andere kindjes..dus wie er op de meet was, ff in de gaten houden, niet spectaculairs verder.
  zondag 7 november 2010 @ 19:26:06 #154
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88442628
Haha wat grappig! Ik wilde ook wat gaan posten over dat als monsieur zijn zin niet krijgt hij een enorme scheur los trekt. En gillen!!! Ik ken dat van B niet eigenlijk.
Vandaag was die kleine zelfs zo boos dat ie echt lag te trappelen op de grond zoals ze dat in de reclame ook doen! Dat had ik nog nooit gezien :D
En als zijn broer hem iets afpakt dan laat hij zich ook gelden tegenwoordig. Eigenlijk best lollig om te zien de hele dag door. Ook dat gesleep van B met L en dat dat allemaal wordt toegelaten ook O+
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 7 november 2010 @ 19:53:19 #155
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88443702
Kleurdoos, ik was niet op de meet, maar het zoontje van een collega van mij had het ook vorige week! Ik had er ook nog nooit van gehoord. Hij heeft er verder geen last van. Elin wel?

Kersjes, het lijkt mijn moeder wel. Die kan ook zo preken... *zucht* verder een schat van een mens hoor. Over dat soort dingen heeft niemand iets te zeggen vind ik, dat is tussen jou en je partner, klaar.

Memmel, hier kan het af en toe ook knallen als het woord Nee valt. Dat is echt het teken om jezelf totaal achterlijk te gedragen (lees: gillen, heel hard huilen, jezelf op de grond laten vallen).

Mikoxx! Een lopende en zelf opstaande dreumes! *O*

Ik had vanmiddag een kind wat ineens 3 uur ging slapen :o Van 12.00 tot 15.15! Ik kreeg er om 11.45 met moeite eten in en ineens waren die oogjes potdicht. Hij werd wel heeeel verdrietig wakker, ik denk eng gedroomd ofzo. Na een troetel en zing sessie op schoot was ie gelukkig gekalmeerd.

Ow en Ingrid! Wat fijn dat Tyler thuis is geweest! Was het weer wennen? voor hem of jullie?
pi_88444237
nope :) ze doet wat moeilijker met eten maar denk dat dat komt door r 4 prikkende hoektanden :)
pi_88445171
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:53 schreef seilram het volgende:

Ow en Ingrid! Wat fijn dat Tyler thuis is geweest! Was het weer wennen? voor hem of jullie?
Ff snel.
Heel ff wennen,maar ging snel goed en als vanouds. Veel geknuffeld en gespeeld.
Gelukkig amper driftbuien, ondanks soms nee zeggen ;)
Hij wil alleen echt geen melk of pap meer.
Wel yoghurt met pap er door, geen idee of dat erg is.
Na het terugbrengen wilde hij weer met ons mee, was wel sneu en Kim vond het ook maar raar.
Wat een ***layout ineens zeg!
  zondag 7 november 2010 @ 20:53:44 #158
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88447326
Wat fijn Ingrid dat het zo goed is gegaan!
Yoghurt met pap erdoor is helemaal niet erg hoor, dat krijgt Maarten ook nog steeds (of vla met brinta, scheelt een beetje wat voor toetje we in huis hebben). Hij eet verder ook geen gewone pap meer, maar gewoon een boterham 's morgens.

Brrr, dat klinkt toch niet fijn KD!

Hier ook een gillende keukenmeid, ik verdenk hem ervan dat hij het afgekeken heeft van de oudere meisjes op het kinderdagverblijf...
pi_88447849
KD, klinkt niet fijn die voet/mond/hand ziekte.... hoop dat het snel weer weg is voor Elin.
Ingrid, fijn dat je weer even wat tijd hebt door kunnen brengen met Tyler!
Sugarsnap, wat een schrik zeg....
Huup, was Amelie de afgelopen tijd nog steeds aan de lactulose? Minisproetje is er sinds twee maanden opeens van af. Ze kreeg diarree en sindsdien gaat het poepen als een speer. Ik blijf bij elke poepluier een feestje vieren. Het is idd zo sneu om je kindje vreselijk te zien persen en ik hoop echt dat we daar nu vanaf zijn. Hopelijk dat het nu in ieder geval weer even doorloopt bij Amelie.

Wij mogen ons morgenochtend weer melden op de dagbehandeling van het ziekenhuis. Het is weer tijd voor de provocatietest van koemelk. Kijk er best een beetje tegenop maar het zou natuurlijk best kunnen dat ze er overheen is gegroeid. In ieder geval hoop ik maar dat ze niet al te veel pijn krijgt.

En leuk hoor al die verhalen over gezinsuitbreiding, wij zijn er ook dapper over na aan het denken O-)
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_88448854
quote:
Lijkt me leuk! :)
Gaan we briques bakken. :9

Mikoxx, wat goed! Lopen! *O*

KD, beterschap voor Elin. :*

Fijn dat het gezellig was met Tyler, Ingrid.

Oh, en Ko loopt ook steeds op zijn teentjes. O+
pi_88449169
Mijn zus moest trouwens een hele tijd in het gips omdat ze altijd op haar tenen liep. Haar spieren waren daardoor te kort aan de achterkant. Ze was toen wel een stukje ouder hoor, dus ik denk niet het op deze leeftijd kwaad kan!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zondag 7 november 2010 @ 22:44:01 #162
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_88455421
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:29 schreef Twinkly het volgende:

-The making of Ponyo, de echte film zit er niet bij en we moeten Japans leren, oeps miskoopje :D O+
Tip: ik heb vorige week de dvd van Ponyo gekocht bij de Free Record Shop voor maar 4,99! Zo'n lieve film. O+
pi_88457681
KD, ik heb het laatst ook gehad. Geen pretje!
pi_88457950
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:26 schreef Sorbootje het volgende:
KD, ik heb het laatst ook gehad. Geen pretje!
Jij bent daar toch laatst geweest? Heb jij Elin dan niet per ongeluk aangestoken?
pi_88460698
Zow ik ben weer een klein beetje bijgelezen. Hier na de gezinsuitbreiding totaal geen ritme nog, dus ik heb een aantal delen gemist :P
Ik vond de overgang van 0 naar 1 kindje een stuk makkelijker dan van 1 naar 2 kindjes. Anna huilt vrij veel, alleen als ik haar vasthou is ze tevreden eigenlijk. Maar met een baby in je armen is het toch best lastig om achter je dreumes aan te rennen en te voorkomen dat hij het halve huis sloopt enzo :X
Maar het is ook super leuk, dubbel zo vaak een attaque d'amour O+ . En Graeme gaat heel vaak naast Anna zitten als ze op de bank ligt en da gaat hij haar aaien. Of hij probeert haar uit zijn rietjesbeker te laten drinken O+

De driftbuien zijn hier ook in volle gang. Als Graeme zn zin niet krijgt, dan stort hij ter aarde :') Hij laat zich echt vallen, en dan gaat ie ook met zn hoofd naar de grond. Meestal doet hij dat net ff iets te dramatisch, en dan knalt zijn hoofd dus echt op de plavuizen :X En dan is het echt huilen ipv nep en overdreven :'(
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 8 november 2010 @ 08:09:18 #166
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88462478
Elin beterschap :*
Tessie :*
Tyler weer een fijne dag thuis gehad :D

Ik ben gebroken nadat Roy besloten had om 3 keer vannacht wakker te worden, en aangezien Roy niet "gewoon"kan huilen, maar echt keihard is dat geen pretje.
En wat het nu geweest is geen idee, hij was enorm knuffelbaar, en daarna konden we hem zo terug leggen voor een uurtje of 2 en toen begonnen we weer van voor af aan.

Hij is nu bij oma, kan ik zo gaan werken, hoop dat hij daar beter van humeur is.
  maandag 8 november 2010 @ 09:03:46 #167
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88463020
Bar :* voor je nacht
Beterschap voor Elin

Tessie, klinkt zwaar, maar ook weer heel mooi.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88463904
Tessie, wat klinkt dat heerlijk en heftig! O+
Arme Graeme met zijn driftbuien, dat doet pijhijn! :'(

Bar, wat een nacht. Poeh en dat luide gehuil is altijd zo intens. Het snijdt door je oren heen he?
hopelijk is Roy vandaag beter te pas.

En 5 uur vind ik geen leuke tijd om wakker te worden. }:|
pi_88463971
oh Tessie, heftig die driftbuien... Hier ook zo'n drifkikkertje..

:o Tess deed een klokje rond! 18.45 naar bed en 6.45 wakker!!! :o
dat was ook niet zo gek aangezien mevrouw gistermiddag maar een half uurtje geslapen had... Ze was in de auto al in slaap gesukkeld maar mocht thuis niet naar bed van mij ja ik weet het, gemene moeder, maar het was 16.45 uur
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 10:23:47 #170
5428 crew  miss_sly
pi_88464798
pff tessie, mooi maar ook moeilijk dus. Zulke driftbuien als ik hier lees, heeft Senna gelukkig (nog) niet (gehad).

Ko al vroeg wakker. Zo nog maar even dutten dan?

Bar, zware nacht, hopelijk vannacht gewoon lekker slapen.

Hier hebben we al twee plasjes gemist :') Dus Senna loopt nog lekker in haar blote billen rond. Nu op de bank :') liever niet, maar ik kan haar moeilijk verbieden op de bank te zitten, als ze dat anders ookjg ewoon mag. Snapt ze niets van dat dat in je blote billen niet kan :D
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 10:54:45 #171
5428 crew  miss_sly
pi_88465673
drie gemiste plasjes en een drolletje op de grond :')
Ik heb geen badje, zoals Stiemie voorstelde, anders deed ik dat nog wel. Hoewel mevrouw momenteel ook gewoonweg niet stil wil zitten, natuurlijk...hooguit op de bank als ik de tv aanzet, maar dat is nu even geen goede optie :D
pi_88466814
Miss, doet Senna geen plasje als je 'r met d'r voetjes in warm water zet? Lente plast namelijk altijd zodra ik 'r in bad zet.
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 11:40:16 #173
5428 crew  miss_sly
pi_88466965
Ja, dat zei schaap idd ook al. Dus was ik net een bodempje water in het bad aan het doen, toen ze naast me begon te plassen :D

Nu even in bed, volgens mij is ze doodmoe, en dan gaan we straks daar maar even mee beginnen, denk ik. Wat een gedoe.
pi_88467016
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:44 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Tip: ik heb vorige week de dvd van Ponyo gekocht bij de Free Record Shop voor maar 4,99! Zo'n lieve film. O+
Oh, dankjewel voor de tip! :D

Haha, Senna :D Nou, dat is dus nog een hele toer om zo'n plasje op te vangen zeg.
Kun je haar niet op een potje op de bank zetten :+
Niels plast trouwens nooit als ik hem in bad zet. Maar ik heb altijd geleerd dat koude zorgt dat je moet plassen (dan trekken je aderen samen), dus misschien dat koud water werkt?
Succes Miss Sly!
pi_88467056
Haha, kun je geen pollepel in je kontzak steken? Die kun je er dan direct onder steken zodra ze aanstalten maakt. :P

Maar pff, wat een gedoe, zeg. Sterkte ermee! Senna vindt het wel lekker zeker, de hele ochtend in d'r blote kont? :N
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 11:44:03 #176
5428 crew  miss_sly
pi_88467074
Ik had haar net op een potje op de barkruk aan het kookeiland achter de laptop filmpje sop youtube kijken :D voor de tv werkt niet, want dan blijft ze niet zitten. Bovendien vindt ze het potje maar niets. Ik heb dus ook een paar goed afgewassen avent-bekers rondslingeren om vlug tussen de beentjes te stoppen op het moment supreme. Helaas, nog niet gelukt dus :')

Plaszakjes zouden ideaal zijn, als ze geen pijn zouden doen en de kindjes stil blijven zitten tot het netjes vol is :D
pi_88467295
Oh wacht, verkeerde smiley achter m'n laatste zin. Moest een :D zijn!
  maandag 8 november 2010 @ 11:52:58 #178
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88467352
hihi Senna je houd je moeder zo wel lekker bezig ja ;)
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 11:53:18 #179
5428 crew  miss_sly
pi_88467367
haha, nou, volgens mij vindt ze het nog niet eens echt fijn. Ik heb het idee dat ze dat blote helemaal niet prettig vindt met spelen en lopen enzo. Maar aangezien ze ook weer wat rode billtjes had, is het daar ook nog eens goed voor. Het enige nadeel is dat je de deur dus niet uit kunt. Dus zijn we aan huis gekluisterd tot ze een plasje op het juiste moment op de juiste plek doet :')
pi_88470192
Tjemig Sly, daar ben je wel even mee bezig vandaag. :D
Hopelijk lukt het na haar slaapje snel, en kunnen jullie nog even naar buiten.
Wel grappig om zo eens mee te maken wanneer je kind plast en poept, zonder luier zeg maar.
En bij een stromende kraan proberen?

Gelukkig hebben we hier ook (nog) niet van die dramatische driftbuien, alhoewel wij de buien die er zijn al enorm vinden. :D
Maar op de grond gaan liggen hebben we nog niet gehad. (oke wet van Fok kom er maar in.)

Ik vind Ko zijn taalonderzoek zo grappig. Hij praat mij echt na, en dan ontstaat er soms ineens een heel verstaanbaar groot woord.
Zoals vandaag kikker.

Ik had een engels babyboekje op de weggeefplank gevonden en daar stonden allemaal foto's van dingen in, op alfabet.
Zo ook een baby.
Hoor ik gister tijdens het koken steeds uit het boekenhoekje: Beebie, beebie, beebie.
Zat Ko op zijn knietjes de baby in het boekje aan te wijzen en te benoemen. O+
Zo'n leuk boekje is het met al die duidelijke foto's. :Y
  maandag 8 november 2010 @ 13:43:01 #181
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88470898
Ik ben nog steeds op zoek naar een echt leuk woordenboek met foto's voor Thomas. Iemand had mijn grote woordenboek aangeraden, maar dat is nog echt te ingewikkeld vind ik. Ik wil mijn kind eerst eens fatsoenlijk poes, hond, koe leren en niet meteen met kitten, puppy en kalf aan komen zetten bijvoorbeeld.
Er zijn dan wel weer leuke woordenboeken met tekeningen, maar ik had eigenlijk zo graag iets met gewoon foto's.

Ik heb als kraamkadootje een klein boekje gekregen dat wel gedeeltelijk leuk is, gaat over slapen gaan. Dus een fles, en pyjama, een lampje, een muziekdoosje, een knuffelbeer. Maar ook een koala... wat die er dan weer tussen doet weet ik niet. 8)7

Sly, heb je al een plasje weten te vangen? Wat een gedoe he!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 8 november 2010 @ 13:45:31 #182
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88470973
Als ik me niet vergis Ca.Ra heb ik bij d Bruna zoiets dergelijks zien liggen, misschien dat je daar eens kunt kijken.
Koala geen idee, wel grappig opzich, misschien een koala met dezelfde naam als Thomas.
pi_88471049
oh bij Action lagen van die boekjes, met dieren hebben wij ze, gewoon een foto van een giraf en daaronder giraf, dat idee. Niks ingewikkelds, geen rare kleuren of fancy gestileerde tekeningen ofzo. Hoe mooi ze ook zijn, voor zo'n kleintje is het geloof ik wel het handigst om het met foto's te leren.
Ze kosten 1,50 dacht ik en je hebt ze ook in andere thema's, eerste woordjes, dieren, boerderijdieren en nog wat dingen.
Zal dr zo eens naar kijken.

Miss wat een gedoe zeg met dat plasje! :o succes ermee...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 november 2010 @ 13:53:49 #184
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88471241
Oh Huup, ik ga zodra ik kan kijken! Bedankt voor de tip.

Tis toch maar handig, die hulp hier links en rechts O+
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88471450
Bij Zeeman liggen dat soort boekjes ook, Cara. :)
pi_88471500
Wij hebben deze:

Maar die is dus Engels. Maakt verder natuurlijk niks uit, Ko kan toch nog niet lezen. :P
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 14:03:22 #187
5428 crew  miss_sly
pi_88471559
Op zich snap ik wel dat je een boek je met foto's wil, Ca.ra, lijkt me ook handig. Waar ik zelf wel telkens weer verbaasd over ben, is hoeveel ze herkennen, ook al is het maar heel rudimentair getekend, bijvoorbeeld. Ze hebben zo weinig nodig om te snappen wat er bedoeld wordt. Maar met foto's is het natuurlijk wel duidleijker dan grappige tekeningetjes.

Nog geen plasje, ze slaapt al 2 uur :') We hebben ongeveer tot 4 uur de tijd, want voor haf 5 moet het in het lab zijn. Dus...anders gaan we donderdag maar weer verder :D
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 14:04:20 #188
5428 crew  miss_sly
pi_88471586
Ow, ze is wakker en ligt te kletsen O+
pi_88471791
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:00 schreef Ssserpente het volgende:
Bij Zeeman liggen dat soort boekjes ook, Cara. :)
Zouden zomaar dezelfde kunnen zijn :Y
heb hem hier naast me liggen, die wij hebben heet "baby's eerste diertjes" geel vierkant met een blauwe vlinder voorop.
Ze zijn er ook in het thema 'kleurtjes', 'speeltjes' en 'woordjes'.

Ik had dus juist begrepen dat het goed is om woorden te oefenen aan de hand van foto's en niet van tekeningen met fantasie erin (denk aan een paar gespikkeld schaap ofzo); ze zullen het wel herkennen maar dan vooral als ze al een "standaard" beeld van een schaap in hun hoofd hebben zitten en dat krijg je goed voor elkaar met foto's.
Of als je regelmatig naar de kinderboerderij gaat :+

achja, that having said liggen er hier ook tig andere prentenboeken, gewoon omdat ik die zo mooi vind :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88471863
Gewoon allebei aanbieden, toch? :s)
Ko vind het in elk geval een mooi boekje om in te kijken net als zijn getekende boekjes. O+
pi_88471902
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:12 schreef oeke het volgende:
Gewoon allebei aanbieden, toch? :s)
Ko vind het in elk geval een mooi boekje om in te kijken net als zijn getekende boekjes. O+
ja psies, ze liggen hier in de salontafel, onderop en ze trekt ze er zelf uit, maakt voor haar weinig uit verder. Zo schattig als ze dan echt zo hardop aan het lezen is O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88471980
Ja he? Of aan komen dribbelen met een boekje en dan die die die roepen.
Dat je moet voorlezen. O+
pi_88472212
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:15 schreef oeke het volgende:
Ja he? Of aan komen dribbelen met een boekje en dan die die die roepen.
Dat je moet voorlezen. O+
ja schetig is het O+

'lidelidelideli? '
:D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 november 2010 @ 14:41:48 #194
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88472918
Ik ECI of BOL mijn boeken meestal, dus ik moet bekennen dat ik in winkels nooit zo op boeken let...
Boeken met tekeningen hebben we wel een aantal, maar omdat hij juist het 'naar bed' boekje leuk vindt wou ik er toch ook graag een met foto's.
En die we nu hebben is eigenlijk ook te groot voor Thomas, dan kan hij de bladzijden niet goed omslaan. En de bladzijden zijn van dun karton dus iets te vouw-gevoelig voor mijn smaak.
Maar zodra ik beter ben maak ik een rondje Action en Zeeman. Ze liggen hier op loopafstand.
pi_88475103
Miss, is het al gelukt om een plasje op te vangen? Als ik zo lees wat een narigheid die zakjes geven, zou ik het ook niet meer doen inderdaad. Jammer dat daar nou geen goede oplossingen voor zijn. Voor katten heb je bijvoorbeeld speciaal kattengrint dat van kleur verandert als er teveel suiker in de plas zit. En je hebt toch ook van die strips die van kleur veranderen. Waarom hebben ze niet een luier met een kleurstrip erin ofzo }:|

Huub, wat naar voor Amelie dat ze toch nog altijd zoveel moeite heeft met poepen. En voor jou ook. Lijkt me dat je iedere keer weer even je hart vasthoudt als je ziet dat ze zit te poepen.

Twinkly die beer... O+! Ik werk voor een Japans bedrijf, dus regelmatig gaan mijn collega's naar Japan dus heb net aan de eerstevolgende gevraagd of hij even langs Kiddyland wil gaan en er eentje mee wil nemen O+

Over boekjes, Xeentje is dol op boekjes. We hebben inmiddels de hele serie baby-voelboekjes compleet en allerlei andere baby-boekjes waaronder die met foto's van dieren enzo. Maar ook folders, agenda's, brochures enzo vindt ze geweldig. Soms gaat het haar duidelijk puur en alleen om het oefenen met bladeren en soms kijkt ze ook echt naar de plaatjes.
Boekjes-tips die ik hier voorbij zie komen koop ik ook vaak. Zoals die Huub ooit tipte over die nachtvlinder met de lichtjes. En soms, als ze niet wil slapen, geef ik haar in bed een boekje waar ze dan lekker in gaat bladeren. En als ik dan het licht uit doe en ze merkt dat ze het niet meer kan zien gaat ze zonder mopperen slapen O+

Ze heeft een rood jurkje met een redelijk groot plaatje van Hello Kitty erop. Als ze dat jurkje aan heeft en ik vraag ''waar is Kitty'' gaat ze naar haar buik kijken en dan met twee vingertjes wijzen. Gisteren waren we op een verjaardag en deed ze het zowaar ook terwijl iedereen keek. Mama helemaal trots O+

Voor haar verjaardag had Xeentje een hamerspel gekregen. Ze vindt hem helemaal geweldig. Tegenwoordig mept ze de ballen er zelfs zonder hamer met vlakke hand vakkundig doorheen.
Zoiets, maar dan een andere.
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 15:49:50 #196
5428 crew  miss_sly
pi_88475288
We hebben twee kleine plasjes :o niet helemaal perfect verkregen, maar het is niet anders. Het eerste plasje heb ik van het stoeltje afgedruppeld in een bakje toen ze daarop had geplast. Het tweede hebben we gekregen door haar een uur lang in de tummytyb tv te laten kijken. En ein-de-lijk kwam daar een klein plasje.

We gaan het even inleveren en dan hoop ik maar dat het goed genoeg is. Wat een narigheid! Ik zat ook net te denken dat er toch andere manieren bedacht zouden moeten worden, Xenia. Een luier met een opvangzakje ofzo...Nou ja, hopen dat dit goed is!
  maandag 8 november 2010 @ 16:00:14 #197
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88475647
s6 Miss_sly
  maandag 8 november 2010 @ 16:02:27 #198
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88475719
Halleluja, miss! Heb je dan toch wat na een dag werk... :) En zo'n luier, je zal er wel geen nobelprijs voor krijgen, maar lijkt me toch zeker geen onnodige 'uitvinding'.

Kind heeft zich weer fantastisch misdragen op trouw/verlovingsfestijn van haar nicht. Alleen maar bij papa plakken en veel gehang, gejank en drama. Voor mij lekker rustig, maar de man werd er helemaal kriegel van. Die schoot zelfs een beetje uit zijn slof, en heeft daar nu nog spijt van. Arme man, want zo erg was het allemaal ook niet.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88476059
Jeumig miss pfff wat een gedoe!
Is dat geen idee voor het beste idee van Nederland? ;) wie weet win je er dan nog een leuk bedrag mee ook :D

Xenia ik vind het inderdaad maar niks dat poepen :{ maar er is zo weinig wat we kunnen doen. Ze moet het zelf doen zeg maar. We bieden oeverloos roosvicee laxo aan als drinken maar ze wil het gewoon níet. Niet zo, niet door de melk, niet puur van een lepeltje, niet gemengd door de yoghurt. Van die zakjes forlax die we nu hebben zijn we blij dat ze die in elk geval wel gewoon drinkt, gemengd door de melk. Nu maar hopen dat t werkt.
En ik ben nog steeds blij met die verdovende zalf omdat zelfs scheetjes laten gewoon ronduit zielig was. Die scheur in de huid doet zo'n enorme pijn dat ze het helemaal in paniek uitschreeuwde en de lucht in ging houden, en ja daar krijg je dan vervolgens weer buikpijn van enzo... Nu we die zalf hebben is de pijn daar in elk geval geen issue meer, nu maar hopen dat het snel heelt.
Nouja goed, we gaan dit eerst komende week eens bekijken hoe het gaat met de forlax en daarna weer overleggen met de HA en de wvk van het cb. Ik ben blij dat ze zo meedenken en het serieus nemen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88478145
Ach wat ontzettend zielig voor Amelie dat zelfs scheetjes zoveel pijn deden :'(
Heel fijn dat ze de forlax wel drinkt en dat de zalf ook werkt. Ik ga duimen dat het nu heel snel helemaal goed komt.

Miss, hoera dat het gelukt is met de plas! Was het goed en genoeg inderdaad?
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 17:17:27 #201
5428 crew  miss_sly
pi_88478913
Ingeleverd *O* het was in ieder geval genoeg, daar was ik ook nog even bang voor, want het ene potje was 20 cc en het andere ietsje minder zelfs, maar het was toch genoeg. Goed horen we later nog, en ik hoop het van harte. Anders gaan we iig weer voor de truc met de tummytub, alleen dan meteen in de ochtend ;)

huup, wat klinkt het toch heel naar. En idd is het echt zoiets waar je zo vreselijk weinig aan kunt doen -O- ik weet niet of je het kent en al geprobeerd hebt misschien, maar ik zag net bij de Etos ook iets van Buikjespap, dat is een soort pyjama/dreumespapje met pruimen voor een betere stoelgang. Geen idee of je nog iets doet in die richting nu je ook die zalfjes en klysma's hebt, maar ik dacht: ik kan het op z'n minst even melden!
pi_88479353
oh fijn dat het genoeg was sly!

die pap ken ik ja, maar t is pap en dat blijft mn mevrouwtje niet }:| nouja goed, we komen er wel. ooit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 17:38:18 #203
5428 crew  miss_sly
pi_88479668
ow ja, dan houdt het een beetje op he. Ze kunnen zo klein als ze zijn al erg duidelijk zijn en een eigen wil hebben...doe je weinig aan!
  maandag 8 november 2010 @ 17:52:51 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88480235
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 17:29 schreef huuphuup het volgende:
oh fijn dat het genoeg was sly!

die pap ken ik ja, maar t is pap en dat blijft mn mevrouwtje niet }:| nouja goed, we komen er wel. ooit.
En gewoon pruimen dan? extra veel fruit geven? alles behalve banaan? fruit op de boterham, fruit tussendoor, fruit na het eten.... geen idee hoor, ik probeer ook maar mee te denken. :@
Misschien vind ze een beetje bouillon wel lekker? veel extra vocht zegt mijn boerenverstand. Maar goed, geen idee wat de oorzaak is.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88480466
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 17:52 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En gewoon pruimen dan? extra veel fruit geven? alles behalve banaan? fruit op de boterham, fruit tussendoor, fruit na het eten.... geen idee hoor, ik probeer ook maar mee te denken. :@
Misschien vind ze een beetje bouillon wel lekker? veel extra vocht zegt mijn boerenverstand. Maar goed, geen idee wat de oorzaak is.
ze drinkt ruim anderhalve liter op een dag :X flessen melk en bekers met water zijn dat dan.
2 tot 3 keer per dag fruit waarbij ze eigk van alles eet, van mandarijntjes tot mango tot pruimen en ze eet voldoende qua brood en 's avonds een groentehap om dus maar te zorgen dat ze voldoende aan groente/vezels binnen krijgt.

De HA sluit eigenlijk een beetje uit dat het met het voedselpatroon te maken heeft omdat ze wel gewoon goed eet en vooral ook ruim vocht binnen krijgt. En daarnaast speelt dit natuurlijk al vanaf dat ze 2,5 maand oud was, toen was er nog niet echt sprake van een eetpatroon ofzo behalve de borstvoeding.

We kijken nu of het met die forlax weer een beetje op gang komt, die fissuur speelt ook mee natuurlijk nu, dat maakt het gewoon lastig om echt goed te beoordelen waar het aan ligt want ze houdt het (onbewust) ook gewoon op omdat poepen pijn doet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 november 2010 @ 18:07:33 #206
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88480731
ja, nou ja, daar is je vicieuse cirkel natuurlijk. Pijn, ophouden, ontlasting wordt harder, meer pijn nog meer ophouden..... zó zielig. Hopelijk helpt dat wat je nu krijgt. En hopelijk geneest die fissuur een beetje snel. Arme kleine ding... :'(
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88480858
Ja psies, t is ook een cirkel nu, daarom zijn die zalf en klysma's en poeders nu best belangrijk om dat cirkeltje hopelijk te doorbreken. Met name die zalf is van belang nu, die klysma's waren vooral om het opgehoopte kwijt te raken.
Gister is voorlopig de laatste klysma erin gegaan dus ze moet nu weer zelf gaan poepen hopelijk, voorlopig nog niets maar goed misschien is ze ook best leeg nu :')
Ze is vannacht in elk geval niet zo hard huilen wakker geworden van de pijn, dat is al een stap vooruit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88481337
oh wat hou ik van de fok wet soms O+

ik ruik poep! :D *O* O+

nee grapjurken ik ben et niet zelf :')

-edit-
zo :D dat was een optimaal benutte luier _O-

smiley-overkill maar ik ben blij *O* yay!

[ Bericht 25% gewijzigd door huuphuup op 08-11-2010 18:34:06 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88482823
*O* Voor Amélie ^O^

Wat een opluchting Huup! Nu hopen dat het goed blijft gaan en niet terug valt in het oude patroon ;(
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 19:07:01 #210
5428 crew  miss_sly
pi_88483077
Wat goed van Amélie *O*
pi_88484088
thnx *O*
t is idd een opluchting, t is maar afwachten of het natuurlijk op gang komt enzo. Yay dus *O*

Kijk nou, ik zag het net op tv, okay onze kindjes zijn nog wat te klein om met beroepen bezig te zijn, maar hey, ies graties :+ bij 4 blueband producten een 'beroepen-kookboek'
Ik de kookboek-verzamelaar gaat em uiteraard halen :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 november 2010 @ 19:28:14 #212
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88484200
Oh huup, wens je veel volle luiers en stank toe! Zou lekker zijn als het een goed op gang zou komen, arm kind....
pi_88484362
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:28 schreef Basboussa het volgende:
Oh huup, wens je veel volle luiers en stank toe! Zou lekker zijn als het een goed op gang zou komen, arm kind....
haha dank dank :+

en dat je man maar snel over zn schuldgevoel heen mag zijn ;)
hij klinkt wel superlief altijd haha, Beisan is echt zn prinsesje hè?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 november 2010 @ 19:38:36 #214
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88484828
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]

haha dank dank :+

en dat je man maar snel over zn schuldgevoel heen mag zijn ;)
hij klinkt wel superlief altijd haha, Beisan is echt zn prinsesje hè?
Mijn hemel, begin er niet over, ik heb hem al drie keer aan de telefoon gehad... Of hij haar een trauma heeft gegeven.... Het enige wat hij deed is te hard: Nu is het genoeg (in het Arabisch) zeggen en haar op de grond zetten. Als dat alles is, werkelijk, en voldoende voor een jeugdtrauma, dan ben ik een ontspoorde moeder
pi_88485042
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:38 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Mijn hemel, begin er niet over, ik heb hem al drie keer aan de telefoon gehad... Of hij haar een trauma heeft gegeven.... Het enige wat hij deed is te hard: Nu is het genoeg (in het Arabisch) zeggen en haar op de grond zetten. Als dat alles is, werkelijk, en voldoende voor een jeugdtrauma, dan ben ik een ontspoorde moeder
haha och germ :D
ja dan ben je niet eens meer ontaard maar gewoon compleet van de pot gerukt ontspoord :+ wij vast allemaal wel eens dan...
Gelukkig is er meer nodig voor een trauma :D en Beisan zal hem vast nog wel een superpapa vinden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88486628
O jee die Amélie, wat zielig zeg.....arm meiske!
Miss heeft een plasje! Yeah! Maar wat een gedoe zo zeg,.....hopelijk is de uitslag goed, en hoef je niet nog een keer weer aan de slag ermee.
Wanneer moet je naar de kinderarts?

Hier is het zozo, nog geen poch. Koorts is weg, maar Lars ziet er uit alsof hij een kater tot en met heeft....echt geen gezicht. En dan ook overal snot, traanoogjes, en hij hoest als een schorre zeehond. nu ik dit typ ligt hij in bed zich suf te hoesten. Tis steeds een poosje stil, en dan komt er weer een hoestbui....wat kan ik daar nou aan doen om hem te helpen?
Tips zijn welkom
pi_88487621
Karin, bij ons hielp Luuf. Maar dat zal je waarschijnlijk al geprobeerd hebben.

Huup gefeliciteerd met de Poep!!! Jompel, Jompel!!

Hier alles niet helemaal geweldig... Ik ziek, En Mette is een living nightmare de laatste 2 weken. Heel erg chaggo, heel erg uittesterig, slecht slapen, ineens eenkennig. Pfff... Het is een faaaaasse, het gaat wel weer over. Maar prettig is anders.

Ben dus beetje afwezig geweest de afgelopen tijd, maar wilde nog wel even zeggen: Oeke wat leuk dat jullie in de oefenfase zijn :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88487690
Shit Luuf, nooit aan gedacht
Ik heb alleen niet Luuf baby, alleen Luuf voor kinderen (voor Meike)
Zou ik dat ook op Lars kunnen smeren?
  maandag 8 november 2010 @ 20:35:35 #219
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88487894
Karin, wij gebruik ook luuf baby, volgens mij is dat wel minder sterk dan de gewone luuf. En een opengesneden ui bij het bedje wil ook nog wel eens helpen. Evt het bedje een beetje omhoog bij het hoofdje, als je plat ligt heb je ook vaak meer last. Beterschap!
pi_88487914
*O* *O* *O* voor de POEP van Amélie. Pff, Huup, wat een gedoe zo.
Miss, je hebt een plasje! Het was van afstand best leuk om te lezen (ik zat overdag via de telefoon bij te lezen). Hopelijk komt er gewoon niets uit.
Karin, Luuf en stomen. Al moet ik zeggen dat ik zelf ook erg van het hoesten in bed ben, maar er dan verder de rest van de dag weinig last heb. Wij doen hier een voorzichtige *O* het lijkt erop dat Driekus toch iets sterkere luchtwegen heeft dan gedacht. Hij heeft nog geen pufjes nodig gehad terwijl ie echt goed verkouden is.
Oeke, aan de oefen! Leuk!

en de rest ben, sorry allemaal, echt vergeten. Ik gooi 't op hormonen, goed :P
pi_88487962
Een ui? Ook voor het hoesten?

Fijn Mef, geen pufjes voor Driekus!!
  maandag 8 november 2010 @ 20:43:43 #222
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88488287
:Y hij heeft toch ook een snotterneus? En een ui helpt bij verkoudheid, is mij verteld..
pi_88488384
De volgende tekst zul je mij echt alleen maar op dit forum zien zeggen...

Hoera voor poep van Amélie *O*
Hoera voor plas van Senna *O*

En Mette en Lars, gauw opknappen hoor! :*

Mijn meiske heeft besloten weer verder te gaan met taal oefenen... ze zegt nu echt bah, bal, poeh (poes) , iets dat lijkt op 'eten', deedie is baby, broem is fiets of auto ( :') ), en ze zegt nu bumba terwijl ze dat nooit kijkt :') En oma en opa incidenteel. Oh en dih is dicht... ze heeft wat moeite met de laatste letters van woorden :P Maar het wordt ineens zo veel, zo leuk! O+
pi_88488473
Nog even nagezocht, Luuf kind is vanaf 3 jaar. Dus dat smeer ik maar niet op Lars.
Heb ik morgen weer wat te doen in mijn pauze.....
  maandag 8 november 2010 @ 20:55:51 #225
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88488940
Driewerf hoera voor Amélie, Senna en Driekus! Jeej! w/

Als je dreumes zelf gaat staan in de ruimte en daarna flinke stukken zelfstandig loopt, dan loopt hij toch he? Ja toch? O-) *O*
pi_88488964
Karin, likje luuf pakken, op een schoteltje doen en op z'n kamer zetten. Stinkt wel een beetje, maar werkt wel. Wij stomen ook met luuf op die manier (want om het kind nou te plagen met rinocaps)
pi_88488999
Mikoxx, ja dat is volgens mij de definitie van lopen ;) *O*
Beiden?
  maandag 8 november 2010 @ 20:58:30 #228
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88489072
*O* Voor de plas van Senna *O* en voor de poep van Amélie *O* en ook voor de rest van de kindjes die het kunnen gebruiken *O*

Maarten heeft een nieuw woordje: "obbelee" O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 november 2010 @ 20:59:26 #229
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88489122
[quote]1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:57 schreef mefke79 het volgende:
Beiden?
[quote]

Nope, alleen T.
  maandag 8 november 2010 @ 21:00:13 #230
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88489160
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:59 schreef mikoxx het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 8 november 2010 20:57 schreef mefke79 het volgende:
Beiden?
Nope, alleen T.

grrrr... die nieuwe lay-out ook ;)
pi_88489193
Mikoxx, dat is toch alvast een score van 50%
(sorry, ik ben echt melig)
  maandag 8 november 2010 @ 21:02:05 #232
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88489275
quote:
[img]http://i.fokzine.net/templates/
forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op maandag 8 november 2010 21:00 schreef mefke79 het volgende:
Mikoxx, dat is toch alvast een score van 50%
(sorry, ik ben echt melig)
Oh god, nee he? We krijgen er nu niet achteraan: 'dat zal druk worden met twee lopende dreumessen, maak je borst maar nat' ofzo he? NEEEEEEEE ;) :D
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 21:02:09 #233
5428 crew  miss_sly
pi_88489281
mikoxx, dat is echt wel lopen *O* wat goed!

Maarten en Willow verder met praten *O* leuk he O+

Senna babbelt ook rustig verder, en er komen soms woorden langs die ik nog niet had verwacht. En soms hoor je jezelf nogal terug. Ik zeg heel vaak (blijkbaar :') ) 'hoppa' als ik Senna ergens op of af til. Dus hoor ik sinds gisteren al de hele tijd als ze getild wordt 'hoppa' :D
En 'klaar' zit er nu ineens ook in, samen met dat grappige gebaartje met de handjes wat ik hier ook al las, ik geloof van Isabeau?
pi_88489458
Mikoxx...dat zal wel....gezellig worden met 1 lopende dreumes en eentje die er achteraan kruipt!

Mijn moeder heeft Driekus hoppatee geleerd. En ik zeg dat schijnbaar ook vaak..want soms hoor ik ineens, opateeee als ie zijn knuffel optilt ofzo.
Ik ga het trouwens even opzoeken, maar zit er weer een sprongetje op iets van bijna 14 maanden? Hij groeit niet alleen fysiek, maar lijkt ook ineens weer zo wijs.
  maandag 8 november 2010 @ 21:06:16 #235
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88489523
Mefke ;)

Is er trouwens ook een sprongetje rond 17 maanden :o :(
  maandag 8 november 2010 @ 21:15:32 #236
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88490088
Deze heb ik een tijd terug ergens opgeslagen, leek me wel handig :)

5 weken (1 maand) tussen de 4-6 weken
8 weken (2 maanden) tussen de 7-10 weken
12 weken (3 maanden) tussen de 11-13 weken
19 weken ( 4,5 maanden) tussen de 14-20 weken
26 weken (6 maanden) tussen de 22-27 weken
37 weken (8,5 maanden) tussen de 33-38 weken
46 weken (11 maanden) tussen de 41-47 weken
55 weken (13 maanden) tussen 50-55 weken
64 weken (15 maanden) tussen 59-65 weken
75 weken (17 maanden) tussen de 70-76 weken

De complete sprongetjes-lijst, voor zover ik weet :) (En nu ik het zo zie snap ik ineens waarom Stef de afgelopen dagen inseens zó vreselijk hard gaat..)

En even dikke *O* *O* voor Amélie! Och Huup, wat vreselijk zielig toch, ik hoop echt dat het snel beter zal gaan.. :* voor jullie allebei!

Miss_Sly, ik duim dat je niet nog eens aan de trucerij moet, dit was wel weer genoeg he? :)
3!
pi_88490153
Ha Trix! Wanneer is Stef jarig?
pi_88490179
aha, dan zitten wij tussen sprong 13 maanden en sprong 15 maanden. De fijne rustige periode dus. Thanks! Vanavond toch maar weer eens dat boek er op na slaan.
  maandag 8 november 2010 @ 21:20:28 #239
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88490407
N/p, Mefke! :* Alles k daro?

Ssserpente! Stef is de 24e jarig *O* Wel raar hoor, da's best snel al wel.. Zit nu een beetje heen en weer te klikken tot ik genoeg moed heb verzameld om zijn cadeau te bestellen. En dat terwijl er een gratis rupsje nooitgenoeg-dvd bij zit! o|O Met jou en Lente alles goed ook? Ik lurk hier echt al weken mee, maar ik mis de laatste tijd nogal veel..
3!
  maandag 8 november 2010 @ 21:21:14 #240
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88490461
Oh bij 17 maanden ook? Nou dan weet ik genoeg hoor....
  maandag 8 november 2010 @ 21:26:00 #241
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88490778
Memmel: shake hands... Enne, ná 17 mnd geen sprongetjes meer? ;) jeej!!
pi_88491204
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:02 schreef miss_sly het volgende:
mikoxx, dat is echt wel lopen *O* wat goed!

Maarten en Willow verder met praten *O* leuk he O+

Senna babbelt ook rustig verder, en er komen soms woorden langs die ik nog niet had verwacht. En soms hoor je jezelf nogal terug. Ik zeg heel vaak (blijkbaar :') ) 'hoppa' als ik Senna ergens op of af til. Dus hoor ik sinds gisteren al de hele tijd als ze getild wordt 'hoppa' :D
En 'klaar' zit er nu ineens ook in, samen met dat grappige gebaartje met de handjes wat ik hier ook al las, ik geloof van Isabeau?
Van Willow ook, dat gebaartje. Beide handjes omhoog :P Gebruikt ze heel graag. Als iets opgeruimd is of weggegooid of opgegeten of aangekleed of of of ....

Mikoxx wat goed woeiii *O*

Mijn kind is trouwens geobsedeerd door vuilnisbakken _O- Ze zit heel vaak bezig bij onze vuilnisbak, wil 'm openkrijgen, wil er dingen ingooien, het liefst haar eigen (opgerolde en dichtgeplakte) vieze luier :P . Als ze de prullenbak in onze slaapkamer spot roept ze ook, al wijzend, bah! bah! :')
Misschien evolueert het nog tot heel netjes zijn en opruimen? O-)
pi_88491636
oh das beter dan hier. Je een breuk zoeken naar je telefoon en er dan achterkomen dat de vuilnisbak rinkelt zeg maar :')
En speelgoed doet het ook leuk in de bak...

Wat leuk al die kindjes zo aan het praten enzo O+ wat gaat het hard dan ineens!

En T. aan de wandel *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 november 2010 @ 21:39:45 #244
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88491699
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:26 schreef mikoxx het volgende:
Memmel: shake hands... Enne, ná 17 mnd geen sprongetjes meer? ;) jeej!!
Enkel de puberteit :D

Gefeliciteerd Mikoxx, een lopende man! Op naar de volgende!

Kind zit boekje te lezen vna rupsje nooitgenoeg. Eerste pagina, met dat blad en het eitje, denk ik, er is wat mis met het plaatje. Heeft kind met haar fantastische motoriek heel nauwkeurig het eitje zwartgekladderd met een pen. LEEEEEEEEEEEEEEEEEEUK!
pi_88492203
Poep voor Amélie!!! :Y) *O* Hopelijk zet het zo door...

Xenia wat leuk! Die beer is echt een enorm succes: slaapzak aan, slaapzak uit, slaapzak aan, etc O+ Je zou ze eigenlijk moeten vragen om meer cute dingetjes mee te nemen, als ze daar toch zijn :P

Miss_Sly, wat fijn dat het uiteindelijk gelukt is om plasjes op te vangen. Haha, komt zo'n tummytub toch nog van pas _O- Hopelijk hoeven jullie niet opnieuw plasjes in te leveren en komt hieruit dat de ontsteking weg is.

Erg herkenbaar, overal dingen terug vinden _O- Niels zit erg in de spullen-in-andere-spullen-stop-fase. Zo was ik al een tijdje een tuitbeker kwijt, die bleek vanmorgen in zijn speelgoedmand te zitten.
pi_88492577
Amelie, goed meis! *O*
Hopelijk heeft ze ook gauw weer vertrouwen in haar lijfje. :*

Wickie, beterschap! :*

Mikoxx, al een aan de wandel! *O*

Al die kletskousjes! O+

Sleutels zijn hier favoriet, in mijn schoenen, in de deur, in de kastdeur, in het raam. Pfft daar kun je nerveus van worden zeg, als je sleutels kwijt zijn. :D
Oh, en 17 maandensprong? Zitten we dan zeker midden in, aangezien Ko gister 17 maanden werd. Niks van gemerkt nog. O-)
  maandag 8 november 2010 @ 21:57:28 #247
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88492921
Jawel hoor na de 17 maanden wordt het veel erger, maar het boek houdt op bij de 17'maanden sprong. Om je verder niet te ontmoedigen ;)
pi_88493209
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:38 schreef huuphuup het volgende:
oh das beter dan hier. Je een breuk zoeken naar je telefoon en er dan achterkomen dat de vuilnisbak rinkelt zeg maar :')
En speelgoed doet het ook leuk in de bak...
:D Whaha zie het al helemaal voor me. Wij hebben zo'n hippe vuilnisbak met een redelijk zwaar voetpedaal dus die krijgt ze niet zomaar open (not for lack of trying....)
Één keer stond de emmer van de vuilnisbak na even wassen en bij gebrek aan vuilniszakken :') even los en toen lag er inderdaad al heel gauw een assortiment aan spulletjes in. Eten, een beker, een knuffel.... :X
pi_88493304
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:52 schreef oeke het volgende:
Oh, en 17 maandensprong? Zitten we dan zeker midden in, aangezien Ko gister 17 maanden werd. Niks van gemerkt nog. O-)
17 maanden alweer? Tegen de tijd dat ik hier eindelijk mee mag posten is Ko gewoon bijna 2 jaar oud!
pi_88493393
quote:
11s.gif Op maandag 8 november 2010 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
17 maanden alweer? Tegen de tijd dat ik hier eindelijk mee mag posten is Ko gewoon bijna 2 jaar oud!
Ja, schiet nou eens op! ~O>
pi_88493432
tss!

Ivan is bijna jarig!!!!!!!! *O* *O* *O* *O*
pi_88493534
Ik heb een truc bedacht om de tijd sneller te laten gaan. Ik zoek gewoon GEEN taart uit. Daardoor denk ik elke dag: Help! Ik moet nog een taart uitzoeken! Ik heb nog maar X dagen! En zo lijkt het net alsof hij zo één jaar wordt. 8-)

En inmiddels is het nog maar 4 nachtjes slapen! Hij is wel ziek en sneu momenteel, al vanaf donderdag/vrijdag. Ik hoop dat hij tegen die tijd beter is.
pi_88493576
_O- Je houdt gewoon van stress dus
pi_88493673
Het zou me niets verbazen als er gewoon geen taart komt maar hij een stuk banaan krijgt met een kaarsje erin. :')
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 22:12:03 #255
5428 crew  miss_sly
pi_88493729
Ivan bijna 1 *O*
En Stef ook bijna *O*

Wow, komen jullie ook gezellig weer hier O+

We hadden vandaag ook een klein mijlpaaltje: ze zei voor het eerst 'lamp' ipv 'mmpwah' zoals ze al een dik half jaar doet *O*
  maandag 8 november 2010 @ 22:12:35 #256
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88493763
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou me niets verbazen als er gewoon geen taart komt maar hij een stuk banaan krijgt met een kaarsje erin. :')
Kindermishandeling... En taart? Wij deden heul geen taart... Of wel, maar kind hoefde het niet... Ik ben het vergeten!
pi_88493823
Beetje slagroom op die banaan en het feest kan beginnen! *O*

Oh, als jullie dan eindelijk over 4 dagen hier bent, dan kunnen we nog een half jaar samen posten! *O*
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 22:14:33 #258
5428 crew  miss_sly
pi_88493875
Banaan met slagroom :9~
pi_88493949
Niels lust ineens geen banaan meer :? Dus hij komt geen "taartje" eten :P
pi_88494040
Maar Niels lust vast wel slagroom! :P

Miss O+
pi_88494339
Ivan bijna jarig *O* *O* *O*
En Stef ook *O* *O*

En taart, Mette vond het vies, die had ik meer blij gemaakt met een banaan (ze is een banaanmonster).
Maar ja dan hadden we niet zulke leuke foto's gehad.
pi_88494529
Ohja, dat had ik gelezen, wickie! Dat Mette taart niet lekker vond. Ik vond het grappig omdat jullie ook niet van taart houden. Da's vast geen toeval!

Mijn moeder neemt naar Ivans feestje wel wat Limburgse specialiteiten mee, maar ik weet nog steeds niet of ik het oké vind dat Ivan daarvan eet. :+

Miss, dat vraagt om een filmpje!
pi_88494856
Ik was eigenlijk een beetje huiverig om madam zoveel suiker en ranzigheid aan te bieden, maar 'de taart' was toch wel een beetje een ding geworden wat toch moest een soort van in mijn hoofd.

Vond het ook erg grappig dat ze er niks aan vond.

Maar ben zoooo blij met de foto's

Stiekem nog 1 foto erbij
pi_88494966
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:14 schreef miss_sly het volgende:
Banaan met slagroom nutella :9~
:Y)

Mette O+
die foto's zijn ook superleuk wickie O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 22:33:03 #265
5428 crew  miss_sly
pi_88495012
whaha huup, maar jij bent zwanger :P
pi_88495171
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:33 schreef miss_sly het volgende:
whaha huup, maar jij bent zwanger :P
daar hoef ik niet zwanger voor te zijn hoor :P

nutella is op (bijna) alles lekker.
Vooral op pannenkoeken :9
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 november 2010 @ 22:37:28 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88495283
Tosti banaan nutella :9

sorry voor de nutteloze bijdrage :@
pi_88495358
Oeh, warme pannekoeken met nutella! O+ O+ O+

Hoi Buuf! :W

Mette, lekker ding!
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 22:39:11 #269
5428 crew  miss_sly
pi_88495402
Ik ben heel raar, geloof ik, want ik vind nutella dus niet lekker. Ik ken verder niet veel mensen die het met me eens zijn, dus het zal best aan mij liggen :')
pi_88495486
Ik vind Nutella ook niet lekker. Maar als ik vannacht weer niet kan slapen ga ik uit pure frustratie aan banaan-met-chocopasta-van-vriendlief. Dankzij jullie. }:|
pi_88495629
Oh, ik vond nutella vroeger ook niet lekker. Vooral omdat mijn allereerste vriendje altijd boterhammen met chocopasta mee naar school nam en dan wou zoenen na het eten van die boterhammen. :X
Tot ik het eens op een hete pannenkoek at! :9~

Niet doen hoor, Claudia. :N ;)
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 22:47:16 #272
5428 crew  miss_sly
pi_88495872
chocopasta wel, maar alleen pure en dan alleen het huismerk van vomar of plus :P

maar, over dreumesjes dus :P
Wij hadden ineens een meisje dat niet meer in bad wilde. Zomaar, out of the blue :? Toen hebben we bij Hema krijtjes en vingerverf voor in bad gekocht, en dat is een echte hit :D Dat vindt ze zo leuk. Ze gaat nog steeds niet zitten in bad, maar ze staat iig niet meer de hele tijd te huilen *O*
pi_88496105
Oh, wat een goed idee! Dat ga ik kopen voor Sinterklaas! Daar zal mijn dreumesje enorm van genieten.

Fijn dat het werkt Miss. :)
Waarom wilde ze niet meer in bad? Enig vermoeden? Dat lijkt me niet fijn, als iets ineens zo verdrietig wordt terwijl het zo leuk is. ;(
  maandag 8 november 2010 @ 22:54:17 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88496278
Wat sneu Miss_Sly.
Wij hebben dat hier ook een tijd gehad met Sasha. Altijd dol op badderen en ineens... Bij ons bleek, na wat terugdenken, dat het was vanaf het moment dat hij per ongeluk in bad plaste. Hij wees toen ook vaak naar zijn piemeltje. Met wat coachen en samen met papa, eerst op schoot, dan tussen zijn benen zitten etc. etc. is het weer over gegaan, maar het was echt heel erg naar.
Wel een slim idee, van dat badderspul! :Y
  maandag 8 november 2010 @ 22:56:23 #275
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88496380
Miss, mss heeft ze toch een beetje last van plassen etc en wil ze daarom niet in bad?

Krijtjes voor in bad? Lijkt me super! *op lijstje zetten gaat*

En in D H zit een pizzeria waar je kennelijk nutella-pizza kan eten. Mijn collega doet er in stomdronken toestand (elk weekend dus) een moord voor.
pi_88496403
Wat sneu Miss. Misschien wat BE zegt? Soms kan het iets heel kleins zijn lijkt wel.

Tof die badspulletjes O+
Ik wil binnenkort een keer zo'n watergeval halen voor Amélie. Gewoon een simpele, dat je ergens met een bekertje water in moet gooien en dat er dan wat gaat draaien ofzo. Ik merk dat ze uitgekeken is op de badbeestjes. Ze is nog te klein om er een soort fantasie-spelletje mee te spelen dat de krab de duikboot aanvalt ofzo :') maar ze is te groot om schaapachtig te lachen naar die suffe dingen. Ze smijt ze er nu alleen maar uit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88496483
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:56 schreef Memmel het volgende:
Miss, mss heeft ze toch een beetje last van plassen etc en wil ze daarom niet in bad?

Krijtjes voor in bad? Lijkt me super! *op lijstje zetten gaat*

En in D H zit een pizzeria waar je kennelijk nutella-pizza kan eten. Mijn collega doet er in stomdronken toestand (elk weekend dus) een moord voor.
nutella-pizza? :o maar dan dus zonder de tomatensaus enzo hoop ik?
Buuf tosti met nutella is ook een goeie :9

Ik hou van nutella O+ maar ik ben niet kieskeurig verder, ik hou van alle soorten chocopasta :D merk/soort/kleur maakt me allemaal niets uit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 november 2010 @ 23:01:04 #278
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88496643
Huup, ik merk dat Morris' beste vrienden in bad de lege shampoofles 1 en 2 zijn en een paar plastic bekertjes. Hoeft niet eens een echt speeltje te zijn!

Ja, zonder tomatensaus natuurlijk....
pi_88496686
Het zal vast met haar blaasontsteking te maken hebben, inderdaad. Maar echt sneu. ;(

Chocopizza, brrrr.

Huup, ik had ook zo'n waterradje gekocht voor Ko voor op de tuin, maar hij vond er geen biet aan. Maar misschien kan Amelie er wel wat mee.
Hier zijn van die stapelbakjes erg populair in bad. Overgieten, eruit drinken, ze vol op het randje zetten, etc.
En een oude fles inderdaad!
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 08:07:44 #280
5428 crew  miss_sly
pi_88503983
In Frankrijk kun je toch ook crepes met nutella krijgen bij die stalletjes? :D

Zo'n waterradje zochten we eigenlijk, maar konden we niet vinden. Dus als iemand een idee heeft waar we die kunnen halen, hoor ik het graag.
Schaap doet Senna altijd in bad en hij kon zich niet echt iets herinneren. Later zei hij dat ze een keer wel een beetje uitgegleden was, en ik denk dus dat het daaraan lag, maar iets met de blaasontsteking zou ook best kunnen, want toen is het zo'n beetje begonnen. Nou ja, maakt niet uit waar het vandaan komt, we moeten het weer even veranderen, want het badje eind van de dag moet idd gewoon leuk zijn. Vorige week donderdag hing ze met haar armpje som mijn nek aan de badrand, huilend. Dat is geen pretje. Dat ze dus niet meer huilt en pret heeft, is al een grote stap voorwaarts!
pi_88504065
Miss, heb je het babybadje nog staan? Misschien kun je het daar in proberen? Of eerst zonder water?

Sneu voor Senna zeg ;( Hoop dat het gauw weer beter gaat :*
pi_88504118
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:01 schreef oeke het volgende:
.
Hier zijn van die stapelbakjes erg populair in bad. Overgieten, eruit drinken, ze vol op het randje zetten, etc.
En een oude fles inderdaad!
Hier ook : 6 gekleurde bekers voor een euro bij Ikea, en Thijs kijkt niet meer om naar de badeendjes :D
pi_88504459
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 08:07 schreef miss_sly het volgende:

Zo'n waterradje zochten we eigenlijk, maar konden we niet vinden. Dus als iemand een idee heeft waar we die kunnen halen, hoor ik het graag.
Wij hebben er een die bij een zandbaksetje zat. :Y En verder zijn de bademmertjes die we ooit van Davinia hebben gekregen een groooooooot succes!

dinsdag 9 november 2010 @ 08:53:12 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88504535
Bij ons hebben ze bij de hoogvliet stapelbekers voor 4 euro. Een groot succes.
Zo groot dat we vanwege dikke ruzies nu 2 setjes boven en 2 setjes beneden hebben. :') :@
Die zijn dus ook in bad favoriet. :Y

In het kader van 'die kleintjes snappen vaak veel meer dan je denkt' zei ik vanmorgen tegen Oscar (we waren op onze slaapkamer) 'Ga je muis maar in je bedje leggen', om eens te zien wat er gebeurde en hij ging idd heel netjes zijn slaapmuis in zijn bedje leggen! O+
Echt zo schattig!
Hij brengt ook heel netjes zijn beker naar de keuken als hij klaar is met drinken en ook koekjes die hij niet lekker vindt legt hij netjes op het aanrecht! :o O+
pi_88504597
Je bent Oscar tot een man aan het maken waar elke vrouw mee wil trouwen, BE! *;
  dinsdag 9 november 2010 @ 08:59:13 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88504633
:D Idd ja! _O-
Mss komt het door de 'cursus' die laatst in een doorstuurmail voorbij kwam: 'Toiletrollen, nee, ze groeien niet vanzelf aan - lezing' en 'Het verschil tussen de vloer en de wasmand - groepsdiscussie'. :D ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 09-11-2010 09:12:13 ]
pi_88504842
BE Oscar wordt een droomman O+ Wat netjes dat hij dat doet zeg!
pi_88505067
Aaah die Oscar <3 wat lief!

Claudia, banaan met pindakaas is ook lekker! (vooral op een krentenbol, kaarsje erin en hoppaaa!)

Beuh, ben ziekjes. Gisteren migraine, vandaag nog helemaal slap en bibberig. Lief heeft Isabeau naar het kdv gebracht en ik kom thuis even op krachten.
  dinsdag 9 november 2010 @ 09:46:26 #289
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88505605
Bekertjes en eendjes zijn hier ook favoriet in bad. Ik heb deze nog op het lijstje staan voor Thomas, leken me ook leuk.
pi_88506012
Lotte heeft deze, ook een hit hier :Y
Lotte!
Noah!
pi_88506445
ik zou zweren dat ik gisteravond nog een bericht geplaatst had :o

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 08:07 schreef miss_sly het volgende:

Ik heb in Frankrijk gewoond en gewerkt, dus waar mn afwijking vandaan komt laat zich raden :+ :D

Bekertjes zijn hier ook favoriet voor in bad ja, ik heb van die rode en blauwe die in de babydump-doos zaten, inderdaad, overgieten enzo. En alle shampooflessen móeten van de badrand af, dat werk.
Maar er moet straks een kado-suggestie worden gegeven voor onder de kerstboom dus eigk vind ik zo'n watergeval dan wel prima. Leeftijd-geschikt speelgoed voor in de woonkamer hebben we al ruuuuim zeg maar :P en dan is t nog geen sint geweest :') Bekertjes hebben we dus wel, gewone bekers maar och, dan voor de variatie vind ik zo'n water-geval-iets wel leuk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88506510
BE knap is het hè? :D <3

Ze snappen inderdaad veel meer dan je denkt, hier hebben we een schaap-knuffel, zelfde verhaal. Als ik zeg waar is schaap? gaat ze hem echt zoeken :D en "is schaap lief?" dan krijgt ie knuffels en kusjes (en ik moet dan altijd even aan Sly denken :') haha)

Zelfde verhaal met waar is je navel? Waar is je neus? Dat kan ze allemaal prima aanwijzen.
zo poepig <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:26:21 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88506686
We kunnen bij Oscar ook heel goed merken dat hij, nu de horde van het lopen genomen is, veel meer met taal bezig is weer. Het enige echt herkenbare is 'Bah' overigens, maar gisteren dacht ik een voorzichtige poes te horen en 'mij' lijkt er ook te zijn. Oh, en Mama lijkt ook weer terug te zijn! O+

Oh, nog zoiets trouwens, vannacht om 4 uur was hij klaarwakker. Kletsen, mopperen, mieren. Dus ik erheen, ik dacht dat zijn muis mss op de grond lag, maar die lag in bed. Hij bleef maar naar de wasmand wijzen. Ik snapte het niet.
Terug in bed viel mijn kwartje, de luiers staan achter de wasmand, mss is hij wel nat? (Hij had een extra fles gekregen om 11 uur, toen werd hij ook al wakker.)
En idd. Hij was dus doorgelekt! :o Mss ga ik nu te ver, maar ik heb echt het idee dat hij mij dus iets duidelijk probeerde te maken! :D O+
pi_88507029
Wat knap! :D ja waarom niet op zich, hij moet het toch een keer gaan doen, verbanden leggen en dingen aanwijzen enzo dus t zou zomaar kunnen hoor. Slim is ie duidelijk in elk geval genoeg :
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:42:45 #295
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88507143
Die waterrad dingen kun je bij de Action krijgen!

En Morris babbelt ook lekker. Mijn smeltmomentje is echt als ie binnenkomt, doorloopt naar de garage en de hond gedag gaat zeggen: 'Kijk! Haaaaaai"
En dan de toon waarop. Ik word gewoon week als ik eraan denk!
pi_88507146
Wat knap van Oscar!!

Wij zaten gister aan tafel en Tess had geen zin om te eten. Ze wees naar de fruitschaal. M zegt: wil je een banaan, Tess: ja. M pelt banaan, geefr m aan Tess eb ze zegt heel resoluut NEE! M vraagt: wil je een mandarijn. Tess: neeeej. M zegt, nou dan weet ik het niet hoor. Tess wijst naar de fruitschaal en zegt appel! M pakt de appel en vraagt: wil je die?? Tess: *O* JAAAAAAA *O*. Ze heeft m bijna helemaal, prikkend op een vorkje, opgegeten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:47:41 #297
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88507308
Wat goed van Oscar en Tess!
pi_88507414
Die praatverhalen zijn ongelooflijk schattig! Ik smelt al als ik Ivan vanuit onze slaapkamer wakker hoor worden terwijl hij tegen zijn knuffels praat. Die-da. Die-da! Ja, goed, het is nog wat rudimentair, maar er gaat me een belevingswereld achter schuil! :Y)
pi_88507498
Wat heerlijk al die trotse verhalen. O+

Ko staat hier op zijn teentjes voor het raam, te kijken naar een kraan die bouwmaterialen over ons huis heen takelt. Heel interessant natuurlijk! O+
pi_88507555
Tess heeft een knuffelkat maar dat is geen poesje maar een pisje _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88507706
Haha, Tess. :D

Ko neemt nu vaak een slok water en zegt daarna Aaah! Alsof het bloedheet is en hij blij is met een koele cocktail. >:O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')