Voor beginners is een speyside whisky vaak aantrekkelijk. In de categorie lekkere maar goed betaalbare whiskies zou ik de Cardhu 12 aanraden, geloof een euro of 30-35quote:Op woensdag 3 november 2010 18:28 schreef RacerDKB het volgende:
Wat is een aanrader voor iemand die pauper is en een fles Famous Grouse koopt als hij zin heeft in whisky, maar recentelijk Dimple heeft gedronken en dat toch erg lekker vond?
Dimple.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:28 schreef RacerDKB het volgende:
Wat is een aanrader voor iemand die pauper is en een fles Famous Grouse koopt als hij zin heeft in whisky, maar recentelijk Dimple heeft gedronken en dat toch erg lekker vond?
Als het in West-Terschelling te koop is dan kun je het overal wel vinden.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:23 schreef Sunnythesun het volgende:
Onze nieuwste aanwinst Bowmore Surf is trouwens ook een aanrader! Lekker droog en rokerig. Het is er een voor de tax-free markt gemaakt, dus niet overal verkrijgbaar, maar dan heb je wel meteen een liter.
Oh en in West-Terschelling dus te koop bij de plaatselijke slijter![]()
Ja ja.. da's wel een heel erg lange afdronkquote:Op donderdag 4 november 2010 08:32 schreef Detroit het volgende:
OT: die Highland Park 18yo is wel erg lekker.
trouwens een beetje vroeg om over whisky te beginnen, ik heb hem echt eerlijk gisterenavond gedronken
Een horlogepagina in een whiskyblad is toch gewoon een opgepimpte advertentie?quote:Op donderdag 4 november 2010 09:33 schreef ChickenSpikey het volgende:
Overigens bestaat er het idee om in 2011 een extra rubriek toe te voegen. We hebben in Whisky etc. magazine nu een vaste 'ETC' pagina en willen er een vaste horlogerubriek bijvoegen, op dezelfde wijze als de 'ETC' pagina.
Leuk of niet leuk? Vul de poll in:
http://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=187&t=1187&start=0
Nope.. Als je het magazine kent, ken je ook de 'ETC' pagina: Gewoon 4 leuke items die leuk zijn voor de doelgroep. Leuke achtergrond (houtmotief) en leuk opgemaakt. Datzelfde idee zal gelden voor de horloges: 4 op een pagina, telkens weer iets anders en...: we zijn bezig om ook een horloge te verloten onder de lezers!quote:Op donderdag 4 november 2010 09:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een horlogepagina in een whiskyblad is toch gewoon een opgepimpte advertentie?
Ik heb er wel een paar liggen, maar verder dan een beetje bladeren ben ik nooit gekomen. Ben wel de doelgroep (whisky), maar ik lees geen bladen, dus eigenlijk ook weer niet de doelgroep.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:47 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Nope.. Als je het magazine kent, ken je ook de 'ETC' pagina: Gewoon 4 leuke items die leuk zijn voor de doelgroep. Leuke achtergrond (houtmotief) en leuk opgemaakt. Datzelfde idee zal gelden voor de horloges: 4 op een pagina, telkens weer iets anders en...: we zijn bezig om ook een horloge te verloten onder de lezers!
Okay, ik beken schuld, *hik*.quote:Op donderdag 4 november 2010 08:46 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja ja.. da's wel een heel erg lange afdronk
Nou, vooruit dan maar.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:07 schreef ChickenSpikey het volgende:
Even los van het feit dat ik voor het magazine werk is het echt een heel leuk blad om te lezen. Erg toegankelijk en veel leuke verhalen. Moet je toch eens lezen
Ook als je geen whisky drinkt is het een leuk blad.
Probeer maar eens, dan ben ik benieuwd naar je reactie
Ik heb 'm gisteravond ook geproefd, erg lekkerquote:Op donderdag 4 november 2010 10:15 schreef Detroit het volgende:
[..]
Okay, ik beken schuld, *hik*.![]()
Heb jij 'm al geproefd, Intrepidity?
Was dat niet van Jameson?quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:48 schreef De_Hertog het volgende:
Er was een tijdje geleden een komische reclame, ik dacht dat het van een whiskeymerk was, over mensen die in een pub zaten en het zware leven daar bespraken - 'we passed his place on the way here' en dan zie je een huis langs vliegen, dat soort werk. Iemand een idee van welk merk dat was?
Grr. Waarom kon ik die nou niet vinden?quote:
Whisky en horloges dezelfde doelgroepquote:Op donderdag 4 november 2010 09:47 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Nope.. Als je het magazine kent, ken je ook de 'ETC' pagina: Gewoon 4 leuke items die leuk zijn voor de doelgroep. Leuke achtergrond (houtmotief) en leuk opgemaakt. Datzelfde idee zal gelden voor de horloges: 4 op een pagina, telkens weer iets anders en...: we zijn bezig om ook een horloge te verloten onder de lezers!
Mwa, die "Lagavulin 16 jaar 70cl. van 48.95 voor 41.99"quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:48 schreef xibalba het volgende:
Kwam dit net tegen: http://www.boschwijnhandel.nl/whiskyaanbiedingen.htm
Misschien leuk. Geen idee of het nog loopt.
Klinkt goed! Wil sowieso nog wel een keer een PC gaan halen, maar die prijs hequote:Op zondag 7 november 2010 17:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Gister deze gekregen:
[ afbeelding ]
Wat een heerlijke whisky zeg!
Beschrijving:
Bruichladdich Port Charlotte An Turas Mor
Een nieuwe (multi-vintage) botteling van Bruichladdichs Port Charlotte whisky, peated op 40 ppm en gerijpt in Amerikaanse eiken vaten. ( U weet misschien nog wel hoe geweldig de PC5, PC6, PC7 en PC8 waren?! )
De venige, rokerigheid, in combinatie met de vanille zoetheid van de Bourbon vaten is werkelijk magisch. Dit wordt gevolgd door een echte pittige zwarte peper en citroen kruidigheid, vergezeld door smaken en aromas van Islays heide en oude dennenbossen. De finish is een briljante mix van vanille zoetheid en turf, rook, met een splash van groene limonadesiroop en blijft lang hangen
Heftige smaken, even wennen bij de eerste slok maar echt heel erg lekker!!
Deze is best goed te betalen zag ik net met googelen!quote:Op zondag 7 november 2010 19:30 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Klinkt goed! Wil sowieso nog wel een keer een PC gaan halen, maar die prijs he
Valt me mee inderdaadquote:Op zondag 7 november 2010 19:31 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Deze is best goed te betalen zag ik net met googelen!Gemiddeld 40-45 euro, goede prijs voor een erg goede single malt
Zijn voorgangers zaten hoger qua prijs ja.. 55 en 70 of zo iets.. Dus niet zo gek gedachtquote:Op zondag 7 november 2010 19:42 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Valt me mee inderdaaddacht dat deze eerder tegen de 80 ofzo zou aanzitten (gut-feeling, no research
)
Dat was toch alleen vorige week? De actiepagina is weg, in ieder geval.quote:Op zondag 7 november 2010 17:12 schreef IbeBen het volgende:
ff een tvpMoet volgende week toch maar eens langs de Dirck III voor de actie. Iemand nog leuke tips welke aanbiedingen echt leuk zijn?
Nop. Volgens mij tot 13 november. Iig zie ik de actiepagina nog gewoon op de site van D3 staan.quote:Op maandag 8 november 2010 14:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat was toch alleen vorige week? De actiepagina is weg, in ieder geval.
Ik zag op de homepage een banner met 'Malt whisky spektakel' maar als je daar op klikt ga je naar een andere pagina. Onderaan staat echter ook nog een linkje en daar staat inderdaad nog de goede pagina, en inderdaad geldig tot 13 november. Beetje verwarrend maar je kunt dus nog inkopen gaan doenquote:Op maandag 8 november 2010 15:00 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Nop. Volgens mij tot 13 november. Iig zie ik de actiepagina nog gewoon op de site van D3 staan.
Drink je ook welleens wat anders dan vloeibare asbak?quote:Op zondag 7 november 2010 17:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Gister deze gekregen:
Beschrijving:
quote:Op maandag 8 november 2010 17:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Drink je ook welleens wat anders dan vloeibare asbak?
Moet je uiteraard he-le-maal zelf weten, maar imho doen alleen-Islaydrinkers zichzelf tekort.
Er zijn weinig "bijzondere" bottelingen. De double barrel van Laing zijn goed; een vatting twee vaten Bowmore en Highland Park, of Macallan en Laphroaig...quote:Op zondag 7 november 2010 17:12 schreef IbeBen het volgende:
ff een tvpMoet volgende week toch maar eens langs de Dirck III voor de actie. Iemand nog leuke tips welke aanbiedingen echt leuk zijn?
Natuurlijk mogen die verschillen. Graag zelfs, anders bestond er maar 1 soort drank en die vinden we dan allemaal lekker.quote:Op maandag 8 november 2010 17:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
want smaken mogen niet verschillen?
ok ok okquote:En nee, we drinken meer dan alleen Islay's (Macallan, Jura, Highland Park, Glenkinchie, Dalwhinnie, Oban, Cragganmore, Talisker.. zo even uit mijn hoofd). Maar die hebben hier wel absoluut de voorkeur ja. Er zit zo veel variatie binnen de Islay's (en lang niet allemaal rokerig!!) dat er genoeg te beleven valt
Nja ik vind het gewoon een beetje gek dat iemand zichzelf 'te kort zou doen' als hij/zij dingen niet drinkt die hij/zij misschien wel niet lekker vindtquote:Op woensdag 10 november 2010 09:49 schreef Boze_Appel het volgende:
ok ok ok... misschien kom ik hier ook te kort, maar het leek erop alsof je alleen aan asbaklikken deed en natuurlijk verschillen smaken, maar ik vind dat je jezelf als whiskydrinker tekort doet als je alleen daarbij blijft, maar dat doe je dus niet. Maar uiteraard moet je drinken wat je wil, ik zal wel de laatste zijn om je tegen te houden.
Ik ben zelf een asbaklikker, maar er is zoveel moois te ontdekken in de whiskywereld daaromheen, dat is eigenlijk wat ik probeer te zeggen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja ik vind het gewoon een beetje gek dat iemand zichzelf 'te kort zou doen' als hij/zij dingen niet drinkt die hij/zij misschien wel niet lekker vindtIs in mijn geval niet zo, genoeg whisky soorten die ik lekker vind dus. Maar stel dat ik bij proeverijen iedere keer alleen de Islays lekker vind en de rest echt niet, hoe kan dat dat 'jezelf te kort doen' zijn? Vind dat gewoon nergens op slaan.
Plus dat ik het nogal kortzichtig vind alle Islay's met asbakken te vergelijken (rare vergelijking btw, ik vind de rokerigheid die ze kunnen hebben meer dat van een vuurkorf). Noem Laga niet voor niets een 'glaasje pleister'![]()
Daar ben ik het persoonlijk helemaal mee eensquote:Op woensdag 10 november 2010 12:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben zelf een asbaklikker, maar er is zoveel moois te ontdekken in de whiskywereld daaromheen, dat is eigenlijk wat ik probeer te zeggen.
Morgen ook naar Leiden.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:40 schreef MadMaster het volgende:
Net terug in NL vanuit de USA.![]()
Vanavond een Adelphi-proeverij en morgenmiddag naar Leiden.
Eens kijken of dat dé manier is om een jetlag te verwerken...
Beetje late reactie, maar enig idee hoe die is t.o.v. de PC8? De PC8 viel mij namelijk een beetje tegen t.o.v. en flesje 6 jaar oude single cask PC die ik eerder heb geproefd (de PC8 heeft veel minder smaak).quote:Op zondag 7 november 2010 17:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Gister deze gekregen:
PC
Wat een heerlijke whisky zeg!
Beschrijving:
Nee geen idee, die heb ik nooit geproefdquote:Op zaterdag 13 november 2010 23:43 schreef Azreal het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar enig idee hoe die is t.o.v. de PC8? De PC8 viel mij namelijk een beetje tegen t.o.v. en flesje 6 jaar oude single cask PC die ik eerder heb geproefd (de PC8 heeft veel minder smaak).
Het festival die gisteren eindigde?quote:Op maandag 15 november 2010 22:29 schreef LostFormat het volgende:
Er kwam vandaag iemand heel lief een vrijkaartje voor het festival brengen.
Die in Leiden, ja.quote:Op maandag 15 november 2010 23:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Het festival die gisteren eindigde?, of die in Gent in februari?
* Boze_Appel is jaloers.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:18 schreef MadMaster het volgende:
En YES!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
De bevestiging voor onze Whisky Sail volgend jaar in mei is binnen!!!! We kunnen/mogen meevaren rondom Schotland en Noord-Ierland!!!![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Label 5 in de buurt van JD (jack Daniels)? Mmmm....proef ze eens naast elkaar zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:05 schreef junkiexp het volgende:
Mijn fles Majesty Highland Queen Islay was op, ik heb nu een Label 5 Blended.
Die is een stuk zachter en komt veel dichter in de buurt bij JD.
De Majesty was ook veel zilter van smaak.
Maar ik ben dan ook maar een beginner
Dit is de blended versie.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:13 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
Label 5 in de buurt van JD (jack Daniels)? Mmmm....proef ze eens naast elkaar zou ik zeggen.
Ik heb Whisky Etc. 1 van 2010 doorgewerkt, maar die leuke aanbieding kan je beter iemand anders blij mee maken.quote:Op donderdag 4 november 2010 11:19 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Bij interesse doe ik je wel een leuke abo-aanbieding, special Fok price
Aberlour?quote:Op zondag 21 november 2010 14:07 schreef junkiexp het volgende:
Gisteren in de kroeg Chivas Regal 12 gedronken, erg lekker.
Ook nog iets van Abedent oid ?
Was een single malt maar die was best pittig.
Nope, het was een woord met weinig klinkers.quote:
Ik hoop voor je dat het goede whisky is..en geen 12 jaar oude uilenzeik ofzoquote:Op zondag 21 november 2010 16:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb over drie kwartier een proevertije. Ik heb geen idee wat ik voor mijn neus ga krijgen.
Oh, neuh, het zal wel wat van enige kwaliteit zijn. Het is een proeverij in een kroeg waarvan ik goed bevriend ben met de eigenaar en diegene die het organiseert ook ken. Ik weet dus niet wat, maar uilenzeik zal het niet zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 16:21 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het goede whisky is..en geen 12 jaar oude uilenzeik ofzo
dat zou leuk zijnquote:Op zondag 21 november 2010 16:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh, neuh, het zal wel wat van enige kwaliteit zijn. Het is een proeverij in een kroeg waarvan ik goed bevriend ben met de eigenaar en diegene die het organiseert ook ken. Ik weet dus niet wat, maar uilenzeik zal het niet zijn.
Ik zal voor de eerste keer bij een proeverij eens bijhouden wat ik heb gedronken met 1-5 waardering erbij oid. Al die smaakpaletten kan ik meestal niet zoveel mee.
Volgens mij heb ik die Amrut staan. De alcohol is inderdaad veel te sterk aanwezig, maar als de smaak naar boven komt, vind ik 'm wel ok.quote:Op zondag 21 november 2010 22:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Terug!
Rondje wereld gedaan.
(Japan) The Yamazaki 18 jaar (schaal 4)
(India) Amrut 2005 (schaal 3)
Hij is niet rokerig en de nasmaak duurt echt superlang.quote:Op zondag 21 november 2010 23:22 schreef Azreal het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die Amrut staan. De alcohol is inderdaad veel te sterk aanwezig, maar als de smaak naar boven komt, vind ik 'm wel ok.
Ik geloof trouwens dat de Yamazaki hier in de buurt tussen de 80 en 100 euro kost, maar ik weet hoe lang ie dan gerijpt heeft. Het is er wel eentje die op m'n want list staat, Is ie een rokerig of juist helemaal niet?
Oeh, dat is een lekkerequote:Op maandag 22 november 2010 19:35 schreef Intrepidity het volgende:
Zojuist een Glenfiddich Snow Phoenix besteldVerwacht er niet gek veel van, maar het is een mooie voor in het rijtje Glenfiddich-flessen
![]()
ja, als je er veel van drinktquote:Op donderdag 25 november 2010 23:17 schreef akadoenka het volgende:
is whiskey een echte dikmaker of valt dat mee?
Meer dan door bier ofzo? Of is dat allemaal hetzelfde?quote:Op donderdag 25 november 2010 23:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ja, als je er veel van drinkt
Bij bier wordt je dik door de koolhydraten, bij whisky meer door de suikers die er in zitten. Of dat verschil maakt, geen idee. Whisky wordt over het algemeen ook minder gedronken dan bier, dus ik zou persoonlijk zeggen dat de effecten minder zijn.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:24 schreef akadoenka het volgende:
[..]
Meer dan door bier ofzo? Of is dat allemaal hetzelfde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |