abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88224470
Vorig deel

De dreumesen

18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
pi_88224590
Ik zei dit tegen Miss Sly:

Haha ja inderdaad. Maar weet je wat het mooie is? Ze lijkt er niet onder te lijden, want als die persoon niet meteen in katzwijm valt, ziet ze jou dat alsnog doen en dan is het allemaal weer prima! <3
pi_88224700
Ja, ik las het en dat is idd het mooie: zolang wij, ouders, er maar zijn, is alles goed voor en met ze, he? O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88224824
Poppenmoedertje Senna O+ Ik had nooit verwacht dat kindjes al zo snel met rollenspellen zouden beginnen!

Oh, die kimono is zo schetig bij Amélie O+ Dragen de kindjes in Japan dat ook echt wel in de zomer, of is het meer iets toeristisch?

Nou, ik dacht slim te zijn door Niels een half uurtje later naar bed te brengen dan normaal (19 uur nieuwe tijd dus). Maar hij slaapt nu nog steeds niet en zit hier hyperblijhuilerig te zijn in de huiskamer :') Ik heb hem na tig troostsessies, waarna hij tenslotte totaal hysterisch was, maar uit bed gehaald. We zitten nu in het donker, op een heel klein lampje en de laptop na, maar het wil nog niet echt werken geloof ik.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88224949
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Ja, ik las het en dat is idd het mooie: zolang wij, ouders, er maar zijn, is alles goed voor en met ze, he? O+
Ja, en dan zijn ze straks 16 en dan moeten ze niks meer van ons hebben... maar daar moet ik nog maar even niet aan denken. :')
pi_88224994
Ow Twinkly, wat rot, zeker nu je alleen bent. Misschien juist niet temperen nu, maar gewoon even zijn gang laten gaan, wat spelen en rondbanjeren en dan straks een nieuwe poging doen?
pi_88225068
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:02 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ja, en dan zijn ze straks 16 en dan moeten ze niks meer van ons hebben... maar daar moet ik nog maar even niet aan denken. :')
Nee joh, wij zijn van die uitzonderlijke moeders waarmee de dochter een hele fijne band heeft. Als nog gaan ze dan wel hun eigen weg, dan is gezond, maar ze blijven aan ons hangen. Echt waar :Y
  maandag 1 november 2010 @ 21:16:53 #8
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88225865
Over vervelende mensen gesproken: een week terug stapte papa met Annicka de lift in, en zoals ieder kind wil ze graag op het knopje drukken. Stond er zo'n irritante vrouw die snel zelf het knopje indrukte toen ze doorkreeg dat papa Annicka wilde helpen met dat knopje. Annicka keek nogal beteuterd/teleurgesteld heb ik begrepen. Maar hoe sneu ben je dan als je niet even 5 seconden geduld hebt... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88225975
hahaha, nou moet ik denken aan een scene uit Sex and the City waarin Miranda dus ook schoon genoeg had van de ouders met kind waarvan het kind zo nodig op het knopje van de lift wilde drukken en zij het snel deed _O-

Geweldige scene, maar idd neit zo heel leuk als je dit voor je neus ziet gebeuren bij je eigen kind.
pi_88226022
Pff, verbitterde, ouwe graftak. Daar zou ik echt pissig van worden, GWS.
pi_88226173
GWS wat een zielig figuur die vrouw :')

Ik liet hem inderdaad wel gewoon spelen, maar dan wel in het schermlicht. Hij was heel hyper met de duplo aan het spelen om telkens wanneer er iets "mis" ging heel hard te gaan piepen :')
Maar nu slaapt hij bijna!! *O* Misschien is hij nu wel gereset zodat hij morgen aan de wintertijd kan wennen :+
Helaas weer van mijn plannen voor de avond, ik wilde twee paar slofjes maken en met Wolfs' bloesje aan de slag.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 1 november 2010 @ 21:23:20 #12
12913 GreatWhiteSilence
pi_88226281
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:18 schreef miss_sly het volgende:
hahaha, nou moet ik denken aan een scene uit Sex and the City waarin Miranda dus ook schoon genoeg had van de ouders met kind waarvan het kind zo nodig op het knopje van de lift wilde drukken en zij het snel deed _O-

Geweldige scene, maar idd neit zo heel leuk als je dit voor je neus ziet gebeuren bij je eigen kind.
Ik kan het me enigszins voorstellen als je in een flat woont en dat kind iedere dag tegenkomt, of zelfs nog meerdere kinderen die iedere keer dat knopje in willen drukken, maar dit was in de bibliotheek... -O-
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88226481
we hebben driekus op de normale tijd in bed gelegd, hij lijkt zichzelf gisteren al aangepast te hebben. Hij heeft er iig minder last van dan ik. Mijn man had em net in bed gelegd terwijl ik in bad lag. En zo kon ik mooi horen dat ie eerst lag te kletsen, toen ging zingen oid en tot slot ging neuriën, wat ie altijd doet als ie bijna slaapt. Leuk om zo te horen.
Hij heeft vandaag ook heerlijk gegeten, groentensoep (zelfgemaakte) ging er prima in en daarna de hartige taart ook al. Leuk om te zien dat ie dan echt wil mee-eten. Hij moest even wachten tot een van ons de soep op had, zodat zijn soep kon afkoelen, maar daar was meneer het niet mee eens. En boos dat ie dan kan worden, echt verbaasd me nog elke keer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88226643
gws, je hebt er inderdaad van die zuurpruimen bij. Laatst ook zoiets, we stonden het winkelcentrum in E'hoven met buggy op verdieping 3. Er zijn 2 liften en een zooitje roltrappen. We stonden serieus met 3 kinderwagens op alleen die verdieping en een stel met kind van een jaar of 10. Stel zegt tegen elkaar en kind: wij nemen lekker de lift, heb geen zin om met die roltrap te gaan. En dat staat daar dan te mopperen dat het zo lang duurt. Uiteindelijk kon alleen mijn man en de kinderwagen mee en ben ik met de trap gegaan. Zag ik dus dat er echt op alle verdiepingen mensen aan het wachten waren met kinderwagens en rolstoelen...en alleen maar omdat zij niet willen lopen, pfff.
pi_88226762
Oeh Mefke, ik voel me wel eens vreselijk bezwaard als ik tussen de kinderwagens in de lift sta, maar ik durf gewoon echt niet de roltrap te nemen. Stom fobietje!
  maandag 1 november 2010 @ 21:33:40 #16
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88226867
Thomas deed daarstraks broem-broem toen hij met zijn nijntje-auto aan het rijden was... *smelt*
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator maandag 1 november 2010 @ 21:35:09 #17
5428 crew  miss_sly
pi_88226953
Ow Ca.ra wat schattig O+

mefke, leuk he, dat mee-eten O+ ik vind het ook echt zo ontzettend gezellig, met z'n drietjes. zo rot als schaap dadelijk weer weg is, dan is het meteen een stuk ongezelliger en stiller. Ook lastig het gesprek gaande houden met je dochter die nog niets terugzegt :')
pi_88226979
Even ego-en, omdat ik zo trots ben!

Thijs speelt zelf kiekeboe! Hij gaat achter de stoelleuning staan, aan beide kant een handje, begint te giechelen en steekt zijn koppie om de hoek. Als ik dan ook nog 'heeeee kiekeboe!' roep, ligt hij helemaal in een deuk O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator maandag 1 november 2010 @ 21:36:32 #19
5428 crew  miss_sly
pi_88227025
Ah, wat lief O+
hoe is het met zijn pokjes gegaan? Alles weg en is hij er erg ziek van geweest?
pi_88227097
Ze zijn allemaal (uh, alle weinig) ingedroogd nu, en hij is weer zichzelf! Hij was wat huilerig en hangerig, maar niet ziek.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_88227193
Oh, wat schattig is dat he McLaura O+
Ik probeer steeds een filmpje te maken van Niels die dat doet met het gordijn, maar als als hij de camera zit stopt hij ermee.

Herkenbaar Miss Sly, die van mij antwoord standaard met "jajaja" en "neeneenee". Meestal "nee" en dan antwoord ik "echt wel!" maar dan is het nog steeds "nee". tssk :P
pi_88227350
Thijs heeft het bijzondere talent om soms op het goede moment 'ja' of 'njee' te zeggen. Geeft een leuk effect :)

'Thijs, je mag niet aan de Playstation komen, dat weet je toch'
'Ja'
'Maar je luistert niet echt hè?'
'Njee'.
  Moderator maandag 1 november 2010 @ 21:42:33 #23
5428 crew  miss_sly
pi_88227395
Ow, foto's maken is hier ook een crime. Behalve als ik met haar plastic fototoestelletje zogenaamd een foto van haar maak, dan blijft ze heel lief staan wachten tot ik "Klik...kiekeboe" (er komt een clown uit) zeg :')

als ik vraag of het eten lekker is, zegt ze "ja". En dat is ongeveer het einde van het gesprek :')
Ze kan wel al 'grapjes' maken: dan vraag ik "is Senna mama's meisje?"en dan kijkt ze me ondeugend aan en zegt "Nee!". Dus dan vraag ik teleurgesteld "Nee, echt niet" en dan zegt ze snel "Jaaa!" O+
pi_88227407
McLaura, Driekus pakt zelf alles wat rondslingert om kiekeboe mee te spelen. Gisteren was het mijn sjaal van zeg anderhalve meter bij 50cm. En hij was er helemaal ingewikkeld en een lol dat ie had. Dat vind ik ook zo leuk om te zien, dat hij enorme lol kan hebben met bijna niets.
pi_88227479
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:42 schreef miss_sly het volgende:
Ow, foto's maken is hier ook een crime. Behalve als ik met haar plastic fototoestelletje zogenaamd een foto van haar maak, dan blijft ze heel lief staan wachten tot ik "Klik...kiekeboe" (er komt een clown uit) zeg :')
Haaaa die van Ambitoys zeker :D Is hier ook een hit!
  maandag 1 november 2010 @ 21:44:32 #26
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88227500
Jee, ik val er maar gewoon tussenin...
Bar, wat moeilijk voor je zo met Roy! Hopelijk wordt het beter als hij wat ouder is...
Wat vervelend, als zo'n mens snel het knopje indrukt als je ziet dat er een kind is, die dat wil doen :(
Thijs, wat weet hij al goed wat hij moet antwoorden :D
Ik ben trots op mijn jongetje, hij drinkt uit een "gewone" beker *O* (Het is zo'n beker van difrax, met een 'hap' eruit zeg maar) Hij krijgt hem alleen nog maar als hij in de kinderstoel zit, en vanavond had hij ook wel wat gemorst, maar over het algemeen gaat het vrij netjes :)
O ja, en hij staat gewoon BOVENAAN (of had ik dat nou al eens gezegd? :@ ) en is bijna 2!
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 1 november 2010 @ 21:46:33 #27
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88227612
Oh ja Bar.... ik vergeet je helemaal.
:* Hopelijk is je boefje snel weer beter.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 1 november 2010 @ 21:48:55 #28
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88227754
Meet me dochter met haar beeeeeeeeeeejbies.

Dit zijn haar populairste beejbies, ze ligt nu op de bank met beejbie pop naar bob de bouwer te kijken, oftewel, beejbie moet kijken, mevrouw is bezig met dekentjes en kussentjes ;)

Praten gaat overigens steeds beter hier, nog geen meerdere woordjes samen (behalve haaaaaaaaaaai beeeeeeeeejbie), maar hebben tegenwoordig wel een op, een uit, een appel en mai (water in arabisch, maar dat is eigenlijk synoniem voor drinken)

Vinnik al heel wat, want dit is van de laatste week, dit zijn nieuwe woordjes voor haar :) Maar grapjes maken (hoe kjoet ook), dat doet ze niet echt. Het is nog wel echt primair communiceren.... :)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88227881
basboussa, wat een schatje!
Driekus ligt ook tussen enorm veel knuffels in bed. En elke keer pak ik er 1 of 2 uit, maar dan ligt ie op het aankleedkussen en grijpt ze toch weer en sleept ze mee naar bed. Hij houd ze ook echt vast in zijn slaap.
pi_88227898
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over vervelende mensen gesproken: een week terug stapte papa met Annicka de lift in, en zoals ieder kind wil ze graag op het knopje drukken. Stond er zo'n irritante vrouw die snel zelf het knopje indrukte toen ze doorkreeg dat papa Annicka wilde helpen met dat knopje. Annicka keek nogal beteuterd/teleurgesteld heb ik begrepen. Maar hoe sneu ben je dan als je niet even 5 seconden geduld hebt... :')
Dan zou ik Seb alle andere knopjes in laten drukken. Kan ze mooi op iedere verdieping stoppen. Zo evil ben ik dan haha
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 1 november 2010 @ 21:53:07 #31
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88227996
Lol Estrys :D
Basboussa, wat een scheetje heb je daar! En dan krijg je er binnenkort nog zo één! :)
  maandag 1 november 2010 @ 21:54:12 #32
12913 GreatWhiteSilence
pi_88228068
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dan zou ik Seb alle andere knopjes in laten drukken. Kan ze mooi op iedere verdieping stoppen. Zo evil ben ik dan haha
Ow, dat is wel een goeie, ja! }) Papa die hield het bij opmerkingen over hoe ongeduldig sommige mensen zijn... :P
pi_88228069
Miss_Sly, wij hadden toen Devin zo klein was meestal een CD met kinderliedjes aanstaan tijdens het eten. Toen we nog kinderloos waren hadden we ook altijd de radio aan en vanaf het moment dat Devin met ons mee ging eten dus muziek die ook voor hem leuk was.
Tegenwoordig hebben we een peuter die je de oren van je kop kletst en een luidkeels brabbelende dreumes aan tafel, De radio staat nu dus ook nooit meer aan en mijn eigen CD's zijn sinds onze verhuizing (vandaag exact 1 jaar geleden *) ) nog niet eens uit de verhuisdoos geweest :')
.... met gevoel voor drama....
  maandag 1 november 2010 @ 22:26:45 #34
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88230027
Morris staat al een paar dagen op standje gillen en driftbui...
Niet normaal.

Wat wel heel lief is, is dat ie onze eigenste hondenfluisteraar is! En nu nooit meer zeggen dat Dobermann's en Duitse Herders eng zijn, hè?!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88231645
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:35 schreef McLaura het volgende:
Even ego-en, omdat ik zo trots ben!

Thijs speelt zelf kiekeboe! Hij gaat achter de stoelleuning staan, aan beide kant een handje, begint te giechelen en steekt zijn koppie om de hoek. Als ik dan ook nog 'heeeee kiekeboe!' roep, ligt hij helemaal in een deuk O+
Schattig!

Tyler deed dat vandaag ook, maar dan ging hij zich in de keuken verstoppen. En dan dat koppie om de hoek en maar lachen.

Basboussa wat een schatje!
pi_88231759
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Van mij had ze dan alle tussenliggende knopjes tot de etage van die mevrouw in mogen drukken >:)
pi_88231789
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hahaha dat dachten we dus hetzelfde :D
  maandag 1 november 2010 @ 23:07:42 #38
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88231802
Zou Bram ook in de OP mogen? 31 maart 2009 - Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap

Ik ben ff supertrots op mijn ventje. Hij is eindelijk met precies 19 maanden helemaal los in het lopen!!! *O*
Hij deed al wel regelmatig kleine stukjes, maar nu is het de hele tijd niets anders. Banjert gewoon door het hele huis.
pi_88237845
Bram loopt *O* Mooie naam!

Morris, lieve mooie krullebol O+

Basboussa wat een schatje O+

Niels werd vannacht nog een keer heel hard huilend wakker en wilde helemaal niets. Na een afleidingsmaneuvre-toer door het huis ging hij gelukkig wel weer slapen, maar vanmorgen was hij zo oververmoeid dat hij om alles huilde. Hij lag dus al na ruim een uur weer in bed.
Ik bedacht me dat ik het nog het zwaarste vind dat ik nu geen koffie krijg van mijn man op bed ( O+ ) voordat ik Niels aankleed.
pi_88240589
Haai!

Basboussa, wat een leuke foto van je knapperdje!

Thijs die kiekeboet, dat kan hij dan leuk met Isabeau doen, het is haar lievelingsspelletje!

En dat zure mens in de lift.. BAH!
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:37:00 #41
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88241297
Lopende dreumesen *O*

Basbousa wat een scheet is het zeg!!!

Morris O+

Hier nog een ziek meisje. Weinig geslapen, want dat lukt haar bijna niet door haar verstopte neus. Na zoutoplossing, luuf, uitje langs het bed nog niets, bed omhoog. Elke keer wakker na een half uur.

En douchen/stomen voor het slapen gaan is lastig, ivm oorontsteking. Hoe sneu kunnen ze zijn :'(
Vanochtend maar even een neuspeertje gehaald en extra spray. Hopen dat de penicelline kuur snel aanslaat ;(

Mochten jullie nog tips hebben, ik heur ze graag!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 11:46:45 #42
5428 crew  miss_sly
pi_88241607
Takkembah, volgens mij moeten ze toch wel met 2-2,5 dag echt opknappen! Tegen ons zeiden ze tenminste dat als ze op dag 3 niet opgeknapt was, we terug moesten komen. Beterschap voor je arme meisje :*
pi_88242420
Oh Takkembah bah wat naar! Zo sneu ook voor je meisje zelf :{
Beterschap! Ik hoop dat het snel verbeterd.

Beisan met de beejbies :D O+ wat schattig!

Wie zijn weer goedgekeurd bij het CB. Ik heb zo'n prettig cb O+ ze waren helemaal enthousiast van mn zwangere buik! haha. De wvk feliciteerde me heel uitgebreid en ze vond het zó leuk dat we een tweede kregen enzo. <3 lief!

Het verschil tussen de cb-curve en de bv-curve wordt wel groter zeg! Bij de bv-curve ligt ze met de lengte ietsje onder de middenlijn en met het gewicht ietsje erboven.
Bij de cb-curve is het meer wáy eronder en wáy erboven :+ De wvk kon het niets schelen die bleef maar ooooh wat ben jij een leukerd, wat ben jij een heerlijk spekkie roepen :D mij best, de babyvetjes gaan er straks vanzelf wel vanaf. Prikken zitten er ook weer in, zo sneu ;( en nu ligt ze uitgeput te slapen, ben benieuwd of ze er last van gaat krijgen. Ik ben er in elk geval wel voor gewaarschuwd.

Oh en ik sprak een leuke moeder met dito kind ( :+ ) maar dan ben ik weer zo'n doos dat k niet even vraag om een mailadres ofzo of dat we best es een kopje thee kunnen doen en de kindjes laten spelen als haar dat leuk lijkt. Da durf k dan weer niet :') /muts-in-mij
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88242683
Leuk dat ze op je CB zo enthousiast zijn Huup! En geef Amélie straks maar een kusje van me. Arm meiske aan de prikken.

(en dat mutsige gedoe herken ik heel erg)
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:21:43 #45
12913 GreatWhiteSilence
pi_88242795
Ik ben ook zo'n ongelooflijke muts. ;( Mijn nichtje woont op 1 minuut lopen afstand, maar ik durf gewoon geen contact te leggen... :X (Hele) grote familie, dus een groot deel waar ik nooit echt contact mee heb (gehad).
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 12:24:03 #46
5428 crew  miss_sly
pi_88242876
Fijn dat ze weer goedgekeurd is huup. Vervelend he, die prikjes -O- hoop dat ze er geen last van krijgt!

Hier ook een muts met die dingen, hoor.

Het was vanmorgen alweer zo gezellig thuis, zo jammer dat ik weg moest. Mijn ouders waren er om op te passen. Mijn moeder, omi, is mima O+ En die had een bus met grote houten kralen meegenomen. Zaten ze samen een grote kralenketting te maken O+ En Senna, echte meid als ze is, kwam die dus meteen showen he. Ding om haar nek, nog goed vasthouden met beide handjes, en dan heel trots komen showen O+
pi_88243071
Ik herken het mutsige ook hoor Huup :Y
Fijn dat Amelie weer goed gekeurd is!! Tess had helaas wel wat last van de prikjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88243078
haha wat schattig miss :D
lekker tutten met zulke dingen O+

en ik ben blij dat ik niet de enige muts ben met zulke dingen :+
maar goed, als die moeder net zo'n muts is als ik ben dan schiet het ook niet op uiteindelijk hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88243107
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:29 schreef Vicky het volgende:
Ik herken het mutsige ook hoor Huup :Y
Fijn dat Amelie weer goed gekeurd is!! Tess had helaas wel wat last van de prikjes.
oh wat sneu.

hier hebben we er tot nu toe nog geen last van gehad maar ze waarschuwden wel dat die meningokokken dinges wat heftigere reacties uitlokt. We gaan t zien.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 12:32:10 #50
5428 crew  miss_sly
pi_88243153
huup, wij werden ook gewaarschuwd, maar ze heeft echt helemaal nergens last van gehad! De mazelen kan 7-10 dagen later dus een reactie geven, maar ook daar niets van gemerkt.
pi_88243200
Huup, bij Isabeau op het KDV is een meisje met een heel leuke moeder. Al heel vaak mee gepraat en ze heeft zelfs een keer gezegd dat ik eens langs moest komen. Maar toen kreeg ze een andere baan en nu brengt haar man hun dochter. En nu durf ik dus niet contact te zoeken via bv een briefje in het mandje van dat meisje... ga ik mezelf wijsmaken dat ze dat alleen maar uit beleefdheid heeft voorgesteld enzo... :')
pi_88243313
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:33 schreef Sorbootje het volgende:
Huup, bij Isabeau op het KDV is een meisje met een heel leuke moeder. Al heel vaak mee gepraat en ze heeft zelfs een keer gezegd dat ik eens langs moest komen. Maar toen kreeg ze een andere baan en nu brengt haar man hun dochter. En nu durf ik dus niet contact te zoeken via bv een briefje in het mandje van dat meisje... ga ik mezelf wijsmaken dat ze dat alleen maar uit beleefdheid heeft voorgesteld enzo... :')
oh gewoon doen!
Maar ik ken het gevoel wel ja haha.

ik zit op zich niet om contacten verlegen ofzo maar dit was gewoon écht een leuk mens, net zo oud als ik, duidelijk op dezelfde golflengte enzo. Maarja, leuk gepraat toen werd ik naar binnen geroepen en toen k terugkwam was zij al bij de arts binnen dus mja. En ik vond het zo stom inderdaad om een briefje neer te leggen of iets in die geest.
Idd wat je zegt, krijg je het gevoel van ja, misschien vond ze jou helemaaaaal niet leuk en was ze blij dat je naar binnen was :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88243378
Precies dat ja!

(en ik zat wel een beetje om contacten verlegen, dichtbij huis that is.) Ken mensen door heel het land, maar in FRL is het dungezaaid. Maar is tegenwoordig véél beter! :D Toch ga ik het nog een keer doen, dat briefje. HEUS
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 12:42:48 #54
5428 crew  miss_sly
pi_88243480
Ik hoop niet dat er iemand via een briefje in het mandje van Senna probeert contact te leggen, want daar kom ik echt nooit in :@
Het is echt brengen en halen, even praten met de leidsters hoe het is gegaan, en klaar.
pi_88243525
Ik prop het wel in de luier van haar dochter, ok? :P
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 12:44:49 #56
5428 crew  miss_sly
pi_88243551
Ow, dat zou succesvol moten zijn, daar kom ik ook nog wel eens :')
pi_88243782
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:44 schreef miss_sly het volgende:
Ow, dat zou succesvol moten zijn, daar kom ik ook nog wel eens :')
_O-
en dat je er dan pas een paar uur later achter komt waarom Senna toch zo moeilijk zit te wiebelen de hele tijd :? en dat dan de inkt al van t briefje afgeplast is c_/
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88244088
Hihi, dat het telefoonnr als een tattoo op haar billetjes is gedrukt. :D

Fijn dat alles goed was Huup. Hier ook weinig last van de prikken, dus dat hoop ik ook voor jouw meiske. :*
Hier ook een muts. Duh.

Beisan, wat heerlijk zit je daar in je stoel met al je bebies. Leuk om je weer eens te zien! O+

En Morris, stoere hondentemmer met je mooie ogen! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88244215
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh wat sneu.

hier hebben we er tot nu toe nog geen last van gehad maar ze waarschuwden wel dat die meningokokken dinges wat heftigere reacties uitlokt. We gaan t zien.
De koorts kwam bij tess na een dag of 7. Precies zoals ze voorspeld hadden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:05:42 #60
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88244285
Hier kwam de koorts ook na een dag of 7.Tussen 7 en tien dagen hadden ze voorspeld, dus dat klopte precies. Helaas....
pi_88244518
Aww Beisan met beejbies O+
Thijs die kiekeboe doet O+ Leuk is dat he! Grappig hoe vrijwel alle kindjes dat zo'n leuk spelletje vinden. Willow doet het ook graag, ook met kledingstukken enzo. O+
Bram aan het loslopen! *O*
Amélie helemaal goedgekeurd *O*
Huup, ik ben ook zo'n doos die dat niet durft hoor. Was laatst een leuke vrouw met leuk kind tegengekomen, praatje gemaakt, kindjes in de speeltuin enzo. Lekker gekletst, we bleken vlakbij elkaar te wonen en de kinderen gaan naar hetzelfde kdv (op andere dagen). En vervolgens denk ik: ja, ik kan wel naar een nummer vragen, maar ik vond het wel gezellig, maar zij misschien helemaal niet :@ En toen durfde ik niet meer :') Maarrrr toen bleek dat zij het ook gezellig vond en had ze een leuk kaartje in Willows bakje op het kdv gedaan met haar nummer met de vraag of haar zoontje een keertje mocht komen spelen :D O+ Zo leuk! En nu heb ik er een vriendin bij en Willow een vriendje O+
Dus Sorbo, gewoon doen! :Y

Willow is ook weer goedgekeurd bij het CB *O* 10,7 kilo en 79 cm. De arts was helemaal enthousiast. Ik weet dat ze dat waarschijnlijk bij alle kindjes is, maar ze deed het zo leuk! Willow vond alle onderzoekjes reuze interessant en zat gebiologeerd toe te kijken terwijl de stethoscoop op haar borst stond enzo, heeeel kalm. En toen zei de arts dat het zo'n perfect kindje was, en ondanks dat ik dat een beetje raar compliment vind, vond ik het toch ook wel leuk :D :@

Prikjes waren alleen echt niet leuk -O- Ze moeten nu in haar arm ipv been, was een andere prik ook, en dat was echt geen succes. Ik was er al een beetje bang voor... ook omdat ik na de mexicaanse griepprik een week lang met een grote rode bult op m'n arm heb gelopen. En ja hoor, 't arme kind had binnen no time twee grote rode bulten ;( We moesten maar even langer blijven van de arts zodat ze na tien minuutjes nog even kon kijken (en na twintig minuten nog een keer), da's dan wel weer prettig. Gelukkig zakt het een klein beetje weg.
En zo ben je ineens een dik uur bezig op het cb :o
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88245067
Hier misschien wat vervelend geweest van de BMR, maar niet echt ziek gelukkig!
Fake it till you make it...
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:34:53 #63
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88245353
Roy ligt nu op bed met 38.5 niet zo heel hoog meer invergelijking met vorige dagen (39.7) Hij gedraagd zich verre van ziek, speelt er vrolijk op los, drinkt en eet nog steeds goed.
In feite niks om me direct zorgen om te maken.

Maar omwille de richtlijnen heeft je kindje 3 dagen koorts bel dan met je ha, ook omdat je in feite maar 2 dagen zetpillen mag geven.
Is het nou verstandig om te bellen, ondanks dat we de 39 graden gepasseerd zijn, en we nu in de 38.5 hangen, en het toch al speelt sinds zaterdagavond.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:37:24 #64
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88245453
Innepin spiroflor gel erop smeren anders, dikke kus voor Willow :*
Bram *O*
Amelie *O* voor je stickertje
En ik zie een leuke foto van Beisan O+

Hier is Roy hoogstwaarschijnlijk ziek door de mbr 10 dagen na het zetten van de prik kreeg Roy Koorts.
pi_88246121
Fijn dat Roy zich wel ok voelt ondanks dat ie nog steeds koorts heeft! Bedankt voor de tip over spiroflor, dat heb ik niet volgens mij :@ Zo maar even kopen.
En waarom zou je niet bellen Bar? Al is het maar even om een klankbord te hebben, te weten dat de dokter er ook van af weet, beetje extra geruststelling kan nooit kwaad toch? :*
pi_88246192
Ook hier koorts na een dag of 10 na de BMR prik.

Amélie en Willow goedkeurd fijn! *O*

_Bar_ ik zou er gewoon even de HA bellen. Dan kunnen zij inschatten of het nodig is om hem even te zien.

Remmen jullie die kleintjes al met eten? Ik heb echt het idee dat Finn de hele dag door honger heeft.
Gister heeft hij 's ochtends 2 boterhammen op, tussendoor druiven, 's middags 2 boterhammen en een kiwi, tussendoor een stukje ontbijtkoek en een flinke portie avondeten. Toch loopt hij tussendoor nog de hele tijd naar de koelkast of de kast met koekjes etc.
Ik probeer het dan vaak af te doen met een stukje komkommer of iets anders wat in ieder geval gezond is, maar het lijkt mij al best veel wat hij eet op een dag.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:59:29 #67
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88246274
Hier krijgt Roy alleen op gezette tijden eten, als in ontbijt- tussendoortje-middageten-tussendoortje-avondeten.
Daar hangen overgens geen vaste tijden aan, ik kijk naar Roy.
Maar als ik echt op Roy af moet gaan, dan blijf ik die ook eten geven Flower, dus hier echt bovenstaande.
pi_88246390
Ik rem niks, ik ben elke keer weer blij als ze wat eet :')
pi_88246431
Ik ben er zo aan toe om hier mee te posten. Wat een leuke, nuttige dingen heb ik in het vorige topic gelezen! Vooral over hoe om te gaan met het verbieden van dingen. Leuk ook om te lezen hoe jullie kindjes reageren op 'nee'.

Ik heb zelf het idee dat Ivan veel meer begrijpt dan ikzelf in eerste instantie vermoed. Daarom heb ik er een gewoonte van gemaakt om flink tegen hem te praten en om bijvoorbeeld ook uit te leggen hoe ik me zelf bij bepaalde acties voel. Gister was ik even alleen met mijn neefje (dat ongeveer zo oud is als Ko) en zat ik hele verhalen tegen hem op te hangen. Ene oor in, andere oor uit. Ik merkte ook dat hij helemaal niet reageerde op zijn naam. Als Ivan "Ivan" hoort dan draait hij zich meteen om. Ik vond het een rare gewaarwording.

Anyhow, even juichen voor het eerste stapje van Niels! *O* Wat geweldig knap. Jammer dat zijn vader het niet mee heeft gemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88246502
FTA, de een heeft nou eenmaal meer eetlust en een sneller werkende spijsvertering dan een ander. En vergeet niet dat hij de hele dag door in beweging is en van alles aan het ontdekken is. Dat vreet energie en calorieën!! Maakt hij geen groeispurtje door nu? Zou ook nog kunnen.
Ik vind het trouwens niet abnormaal veel wat hij eet hoor.
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:06:48 #71
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88246556
Zo heb gebeld en afgesproken dat als het morgenochtend nog steeds verhoging is om dan opnieuw te bellen en dan mogen we langskomen.
Moeten alleen wel hoesten in de gaten houden.
En zodra ik me nog meer zorgen maak gelijk terug belen.
pi_88246605
Oh arme Amelie en Willow met prikjes :'( Pff ben blij als dat achter de rug is... Nog maar 1 en dan een hele tijd niet...

Ik ben vandaag thuis met terrordreumes. :@ Alles is piepen, zeuren en huilen. Erg vermoeiend. Gelukkig net even met Linde verse pesto gemaakt voor morgen door de pasta dus nu eerst maar even de keuken een hogedrukspuitbeurtje geven ;)
pi_88246616
Willow ook goedgekeurd yay! *O*
hier ging de ene prik in het been en de andere in de bovenarm, sneu vond ik het die laatste, die vloeistof was naar zei de wvk.

Bar fijn dat je gebeld hebt, ik wilde het net zeggen gewoon bellen hoor, beter een keertje te vaak. En gezien je geschiedenis is het helemaal niet gek dat je je zorgen maakt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88246632
Bar fijn dat je toch gebeld hebt! Hopelijk gaat het morgen weer beter!
pi_88246641
Groeispurtje zat ik ook aan te denken Kersjes, dat kan hij wel gebruiken mijn kleinduimpje :)

Ik zag bijv. op de website van het voedingscentrum dat ze vanaf een jaar 1-3 boterhammer per dag adviseren, dus vandaar dat ik het allemaal best wel veel vond!

Hebben jullie trouwens gister de aflevering gezien van Radar over gifstoffen in groente en fruit? Ik schok er best wel van eigenlijk, het heeft me ook echt aan het denken gezet. Ik ga er nu zeker op letten wat ik koop voor Finn (en ook wel voor mezelf) en misschien wel over op helemaal biologisch.
pi_88246643
Alsof het nog niet erg genoeg is als je kleintje ziek is... Brrr Bar, jij hebt er dan zoveel extra zorgen bij :*
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 14:13:24 #77
5428 crew  miss_sly
pi_88246784
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben er zo aan toe om hier mee te posten. Wat een leuke, nuttige dingen heb ik in het vorige topic gelezen! Vooral over hoe om te gaan met het verbieden van dingen. Leuk ook om te lezen hoe jullie kindjes reageren op 'nee'.

Ik heb zelf het idee dat Ivan veel meer begrijpt dan ikzelf in eerste instantie vermoed. Daarom heb ik er een gewoonte van gemaakt om flink tegen hem te praten en om bijvoorbeeld ook uit te leggen hoe ik me zelf bij bepaalde acties voel. Gister was ik even alleen met mijn neefje (dat ongeveer zo oud is als Ko) en zat ik hele verhalen tegen hem op te hangen. Ene oor in, andere oor uit. Ik merkte ook dat hij helemaal niet reageerde op zijn naam. Als Ivan "Ivan" hoort dan draait hij zich meteen om. Ik vond het een rare gewaarwording.

Anyhow, even juichen voor het eerste stapje van Niels! *O* Wat geweldig knap. Jammer dat zijn vader het niet mee heeft gemaakt.
Op een bepaald moment ben je klaar he, is het gewoon geen baby meer!
En dat praten, dat doe ik dus ook de hele tijd. En echt niet het ene oor in en het andere uit, daar ben ik van overtuigd. Ze snapt echt heel veel en reageert ook echt, dus blijf ik maar praten. Sommige mensen zullen het best raar vinden wat ik allemaal tegen haar vertel en van haar vraag, maar het lijkt toch echt wel aan te komen en te werken :Y
pi_88246856
Claudia, gezellig dat je alvast meepost. Ik had dat ook hoor, dat je je kind echt niet meer als baby ziet en dus hier maar vast meeleest. En gek is dat hè, dat een ander kind dan je eigen kind zo anders op dingen kan reageren. Ik had dat laatst toen ik een soort kiekeboe spelletje deed bij de dochter van een vriendin. Isabeau moet daar altijd vreselijk om lachen, zij keek me aan alsof ze water zag branden...

Bar, goed dat je gebeld hebt!

FTA, ik heb geen idee of je dat af moet remmen. Ken het niet. Isabeau kan wel vreselijk schooien als ík iets eet, ongeacht wat het is, maar ze vraagt nooit uit zichzelf om eten. (of ik herken het niet :') )
pi_88246893
Miss, ik praat me ook suf en het heeft écht effect. Daar ben ik van overtuigd!
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:17:33 #80
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88246947
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:09 schreef Kersjes het volgende:
Alsof het nog niet erg genoeg is als je kleintje ziek is... Brrr Bar, jij hebt er dan zoveel extra zorgen bij :*
Het is angst om weer een kindje te verliezen, en als het nou aan iets heel anders was waaraan Thijs overleden is, dan zou dat angst opleveren, maar nee Thijs had koorts.
En dus maak ik me extra veel zorgen.
Je wilt niet weten hoevaak ik nu naar Roy zijn kamertje ga, dat ik zijn temperatuur scherp in de gaten houd, waar ik wel al heel blij om ben is dat Roy gewoon speelt, gewoon vrolijk is, normaal eet en drinkt.
Thijs was toen een hoopje mens, zat niets in.

Van de assistente mochten we ook nog zetpil geven als het weer stijgt, ze zei nog een nadrukkelijk, dit is je 2de zoon, en een heel ander persoontje, heb vertrouwen, en daar sta je dan weer met tranen in je ogen.

Komt er ook nog eens bij dat we vanavond naar de kerk gaan ivm allerheiligen vanwege m'n broer, en dan de koorts van Roy denk ik weer meer en meer aan Thijs.

Ach het komt ook wel goed, zeg ik maar tig keer tegen mezelf.
pi_88246999
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:57 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Remmen jullie die kleintjes al met eten?
Ja, al vrij snel na Ivans geboorte zelfs (toen hij ongeveer 3 maanden oud was en we langzaam op flesvoeding overstapten). Eerst kon hij wel flessen leeg blijven drinken en nu zou hij gerust kunnen blijven eten. Heel soms zie ik wel iets van een verzadigingsgevoel.

quote:
Ik heb echt het idee dat Finn de hele dag door honger heeft.
Gister heeft hij 's ochtends 2 boterhammen op, tussendoor druiven, 's middags 2 boterhammen en een kiwi, tussendoor een stukje ontbijtkoek en een flinke portie avondeten. Toch loopt hij tussendoor nog de hele tijd naar de koelkast of de kast met koekjes etc.
Ik probeer het dan vaak af te doen met een stukje komkommer of iets anders wat in ieder geval gezond is, maar het lijkt mij al best veel wat hij eet op een dag.
Het klinkt mij als best veel in de oren, maar het kan natuurlijk heel goed dat hij het (even) nodig heeft. Als hij niet te zwaar is zou ik me in ieder geval geen zorgen maken en hem lekker laten eten. Als hij wel stevig is dan zou ik proberen om te kijken of ik het wat zou kunnen remmen, zonder hem honger te laten lijden vanzelfsprekend. Ik laat Ivan ook nooit honger hebben, maar ik heb wel gemerkt dat er manieren zijn waarop ik hem minder kan laten eten waar hijzelf niet onder gebukt gaat.
pi_88247083
Ik heb echt heel met je te doen Bar. Dit is een angst die in je zit, die niemand kan verlichten, behalve Roy zelf door snel beter te worden. En dat gebeurt ook wel, maar tot die tijd drukt het maar op je schouders.

Dikke kus van mij!
pi_88247139
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:15 schreef Sorbootje het volgende:
Claudia, gezellig dat je alvast meepost. Ik had dat ook hoor, dat je je kind echt niet meer als baby ziet en dus hier maar vast meeleest. En gek is dat hè, dat een ander kind dan je eigen kind zo anders op dingen kan reageren. Ik had dat laatst toen ik een soort kiekeboe spelletje deed bij de dochter van een vriendin. Isabeau moet daar altijd vreselijk om lachen, zij keek me aan alsof ze water zag branden...
Haha, nou, precies! En ik voelde me echt heel suf. Hij zat heel erg te snotteren en kuchen en ik zei dingen als: "Ach arme jongen, wat zit je te kuchen! Oeh, dat was een nare kuch! Nu zit je helemaal onder het snot. Zal ik een zakdoek voor je pakken?" Hij keek niet op of om! Het was net alsof ik niet bestond.

Sowieo vallen me de verschillen tussen de neefjes steeds meer op.

Ik las over je roltrapfobie! Daar heb ik ook last van! *;
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 14:23:12 #84
5428 crew  miss_sly
pi_88247180
FTA, ik rem niet, hoor. Ik heb Senna de regie gegeven over haar eigen eten en daar hoor ik dan niet in te remmen, vind ik. Wat ik wel doe is inderdaad hetgeen aangeboden wordt een beetje in de gaten houden, zowel wat ze op brood krijgt, als de tussendoortjes. Met fruit probeer ik dan als ze extra krijgt, fruit met minder fruitsuikers te geven (frambozen, blauwe besjes, aardbeien) of ze krijgt een crackertje met geitensmeerkaas.

Bar, goed dat je gebeld hebt!
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:25:02 #85
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88247262
Basboussa wat een schatje, ik weet eigenlijk niet hoe ik dacht dat jouw meissie eruit zou zien, maar nu weet ik het zeker, helemaal zoals ze eruit ziet.

En dat mutserige he, ik wou dat ik er eens vanaf kwam. Ben nieuw in het dorp hier (vrij klein dorp, gesloten gemeenschap, je kent het wel), van mijn vriendinnen heeft er maar 1 nog een kindje, maar die werkt precies op de dagen dat ik vrij heb (en andersom), directe collega's hebben geen kinderen, dus eigenlijk zie ik maar weinig andere mama's. Zou het zo graag willen, maar heb geen idee waar ik moet beginnen :(
(klinkt wel errug sneu he)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88247271
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:06 schreef _Bar_ het volgende:
Zo heb gebeld en afgesproken dat als het morgenochtend nog steeds verhoging is om dan opnieuw te bellen en dan mogen we langskomen.
Moeten alleen wel hoesten in de gaten houden.
En zodra ik me nog meer zorgen maak gelijk terug belen.
Ik kan mezelf niet eens toestaan om me in je situatie in te leven omdat de gedachte eenvoudigweg te pijnlijk is. Ik wil alleen even zeggen dat ik vind dat je het super doet, je zorgen delen, alert blijven, proberen te blijven kijken hoe realistisch je zorgen zijn maar jezelf ook je gevoelens gunnen. En dan is het wachten tot Roy weer de oude is, jij een positieve ervaring rijker bent (in die zin dat je voelt dat het meestal gewoon goedkomt) en je met wat meer vertrouwen de toekomst tegemoet kunt.
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 14:28:59 #87
5428 crew  miss_sly
pi_88247437
ja, Claudia, dat zeg je goed, die eerste zin.

Bar, ik hoop dat Roy snel opknapt :*
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:32:24 #88
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88247563
Ik vraag me wel eens af of het voor jullie niet vervelend is dat ik weer kom met "rare"gedachten, mijn angsten.
Soms dingen doe waar jullie misschien niet aan moeten denken (bv je kindje niet kunnen knuffelen)

Had ik trouwens al verteld dat Roy wel ondanks de koorts los staat, okay een minuutje maar, maar toch het begin is er nu :D
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 14:33:08 #89
5428 crew  miss_sly
pi_88247590
Ow Bar, je moet dat toch kunnen delen? Anders is het voor jou ook te zwaar! Gewoon doen, hoor :*
pi_88247636
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las over je roltrapfobie! Daar heb ik ook last van! *;
Erg hè? Die fobie heeft zijn hoogtepunt bereikt toen mijn exvriend, toen ik al mijn moed had verzameld om de roltrap naar beneden te nemen en er nèt op stond, me eraf trok met de mededeling dat hij nog even ergens anders op die verdieping wilde kijken. Blinde paniek!
pi_88247664
Ik ben juist blij dat we een beetje een klankbord voor je kunnen zijn Bar. Voel je niet bezwaard!
pi_88248120
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:32 schreef _Bar_ het volgende:
Ik vraag me wel eens af of het voor jullie niet vervelend is dat ik weer kom met "rare"gedachten, mijn angsten.
Soms dingen doe waar jullie misschien niet aan moeten denken (bv je kindje niet kunnen knuffelen)
Ik merk aan mezelf dat ik een soort blokkade opwerp als ik vreselijke verhalen over kinderen hoor of lees. Pas ging het bijvoorbeeld over een kindje dat in slaap viel op de fiets en overleed aan een gebroken nek (wat al dan niet een urban legend is). Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet. Als ik het tot me door zou laten dringen zou het me immens verlammen.

Dat heb ik nu soms al. Dan stapt Ivans vader bijvoorbeeld met hem in de auto en dan vind ik het ineens heel naar dat ik er niet bij ben. Wat als er iets misgaat, dan ben ik iedereen kwijt waar ik van houd. Soms begrijp ik ook niet waarom ik aan kinderen begonnen ben, want het maakt me kwetsbaarder dan ik had kunnen vermoeden. Ik moet mezelf op momenten dat ik zulke gedachten heb echt tot de orde roepen.

Als je al eens hebt meegemaakt dat het mis kan gaan, dat niet alles heus wel weer goedkomt, dan lijkt het me zoveel moeilijker om negatieve gedachtes en gevoelens uit te bannen. Je hebt er zo weinig aan, ze verpesten het vermogen om van het heden te genieten, maar hoe zou je ze redelijkerwijs niet kunnen hebben? En aangezien je ze hebt kun je ze denk ik maar beter niet te zeer onderdrukken maar proberen om ze te kanaliseren. Dat kun je doen als je onder mensen bent die iets soortgelijks hebben meegemaakt, maar daarmee word je ook altijd herinnerd aan een mogelijke slechte afloop. Het lijkt me voor jou juist zo fijn om in een groep doodnormale - ach, wat is normaal? - ouders je zorgen te kunnen bespreken. Daardoor word je ook geconfronteerd met de andere kant van het verhaal, namelijk dat er meestal niks ergs is, kinderen nu eenmaal ziek worden (de een vaker dan de ander) en een happy end geen illusie is.

Maar ik zei het zelf al: wat is normaal? Het gaat niet bij alle gezinnen over rozen en die verhalen hebben ook bestaansrecht, hoe beladen ze ook zijn.
pi_88248346
Bar, ik sluit me aan bij Sorbo, voel je vooral niet bezwaard!

Heel offtopic maar die roltrapfobie vind ik echt heel grappig :@ Sorry :@

Claudia, ik denk dat iedereen kwetsbaarder wordt met kinderen. Veel van je gedachten begrijp ik heel goed. Ik kan ook niet meer verhalen lezen over kinderen waarbij het slecht afloopt. En ik zap weg bij Law & Order als er een kindje dood of ontvoerd ofzo is, kan het echt niet aan. Maar ik denk dat omdat het bij Bar wat dichterbij is, bij mij het gevoel van "ik wou dat ik iets kon doen" de overhand neemt over het "aaaahhhhstruisvogel!' idee.

Op een luchtigere noot, mijn dochter heeft vandaag een bad hair day _O- Er staat echt een grote pluk vrijwel horizontaal en ik krijg 'm niet meer omlaag :')
Ze staat wel heel lief piano te spelen nu O+
pi_88248749
Ik lees hier ook alvast illegaal mee :@
Mijn baby is ook baby-af en meer dreumes. Hij is opeens zo wijs enzo... maar goed, nog 2 weken dan is hij officieel dreumes. Nu overigens ziek van zijn prikjes van gisteren. Hij heeft er nog nooit last van gehad, maar vandaag heeft hij echt hoge koorts... Maar als ik hier zo lees is die van 14 maanden erger?
pi_88248987
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen, Bar, gewoon erover blijven posten! Maar ik voel dan weer een moeilijk te onderdrukken behoefte om uit te leggen wat er in mijn hoofd omgaat. :+

Het is misschien een stomme vergelijking, maar toen de vader van een collega van me overleed heerste er een beetje een rare sfeer bij ons op de werkkamer. Wij deden alsof er niks gebeurd was omdat wij dachten dat ze het vervelend zou vinden om op haar werk geconfronteerd te worden met haar verdriet, en zij voelde zich juist ongemakkelijk omdat ze het gevoel had mooi weer te moeten spelen. Bij ons klaarde de sfeer enorm op toen het verzwegene bespreekbaar werd, wij erkenden dat we geen benul hadden wat ze doormaakte en niet wisten hoe we ermee om moesten gaan en zij gewoon verdrietig kon zijn. Eigenlijk werd er helemaal niks mee opgelost, maar kon iedereen gewoon zichzelf zijn en was dat genoeg.
pi_88249075
@Claudia, Finn is zeker niet te stevig, dus dat scheel inderdaad wel!

Miss een crackertje met zoiets erop is dat lekker smeergeitenkaas? Ik hou zelf niet zo van geitenkaas, niet door een salade bijv. is inderdaad ook wel een goed idee!

@Bar, Eigenlijk hebben de anderen alles al gezegd :*
pi_88249175
Bar, gewoon blijven schrijven hoor wat er in je omgaat! Helemaal als het jezelf wat lucht geeft, laat je dan niet weerhouden om je zorgen e.d. van je af te schrijven.
Iedereen heeft zo zn zorgen om zn kind. Groot of klein en wat voor de een groot is, is voor een ander misschien kleiner en andersom... Blijf schrijven!
Wel knap trouwens dat Roy ondanks het niet fit zijn wel ff gaat staan! Bikkel, knap maar gauw op hoor!!!

Iris ligt steeds te protesteren in bed, wel moe maar niet echt willen slapen overdag...
pi_88249792
Bar, ik vind ook dat je hier moet blijven posten, hoor. En ook al kan ik me er zo weinig bij voorstellen, ik begrijp je angsten. Waaraan is Thijs overleden?

Wat goed dat Roy stapt! Met koorts nog wel, grote vent!
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:26:54 #99
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88249848
Lieve dames,

Het gaat me soms iets te hard om op alles te reageren, maar ik lees wel alles!

Ik wil alleen Bar even een dikke digitale knuffel geven.
Niet mieten! Door gieten!
pi_88251527
Hmmpf, ligt Iris lekker te slapen laat ik een kopje kapot vallen, kind schrok zich wild volgens mij... begon gelijk weer te brullen, maar is ook weer stil...
pi_88252038
oooh Nijna suf is dat hè? Gelukkig dat ze weer is gaan slapen.
Dat soort momenten zijn hier in huis volgens mijn auro ook altijd een uitgelezen gelegenheid om eens goed mn nek te breken over het traphekje ofzo. }:|

Hmm wat gek. Ik zit net ff mn groeicurves enzo in te vullen in het groeiboekje en online, maar hier zit ze met die 10 kg min of meer precies op de middenlijn bij alle curven, terwijl ze bij het cb tegen de allerbovenste lijn aan zat. Zou ie dan niet goed ingevuld zijn ofzo? Ik vond t al gek, ze heeft spekjes genoeg maar echt op de bovenste lijn had ik haar niet geschat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88252319
Huup, dan heeft ze zeker iets fout gedaan.
Hier heb je de groeicurve die ze op het cb gebruiken:

groeicurve meisjes 0-15 maanden

En mag ik even *O* *O* Mijn luiwammes is gister zelf gaan staan *O* *O*

En nu ga ik even teruglezen want dat heb ik nog niet gedaan.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_88252433
Even snel teruggelezen en een dikke knuffel voor jou Bar.

Ik weet net als Ssserptent niet wat er met Thijs is gebeurd, zou je dat nog een keer kort willen schrijven? (als je daar geen zin in hebt moet je dat absoluut niet doen hoor)
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_88252463
ja die had ik ook gevonden. Wat stom?
Ze zat op de cb curve echt bij de +2 lijn, ik dacht al heuh zó bol is ze ook weer niet :P maar dan zou ze al 13 kg moeten wegen? Bij een lengte van bij de -1 lijn (die klopt wel :+ ) zou dat me wel opgevallen zijn denk k.

Nouja het zal wel. De wvk zei er verder ook niets van.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88252486
ik druk weer te snel op enter :')
yaaaaaaay voor je luiwammes!! *O* *O*
ze wachtte gewoon even het perfecte moment af joh :D <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88253104
Goed zo mini-sproet! *O*

En Bar, wat al gezegd is, blijf gewoon gezellig meeposten. Alles is hier welkom hoor, ook je verdriet en je angsten. :*
En wat goed dat Roy losstond vandaag, terwijl hij eigenlijk ziek is! *O*

Claudia, fijn dat je meepost. Je bent welkom hoor, met je grote baby. O+
En Aoraki ook! O+

FTA, ik rem Ko ook niet in zijn eten, maar ik doe het ook meer als Miss zegt.
Fruit mag hij altijd, crackers vaak zonder beleg, stukje komkommer of soms kaas.
Koek of ontbijtkoek ed geef ik niet, wel af en toe rozijntjes.
Maar hier wordt op het moment ook veel gegeten. Ik gok een groeispurtje.
En zolang hij niet uit balans is, maar gezond oogt, vind ik het ook niet erg.
pi_88255334
Raissa, ik weet niet of je de HA al gebeld hebt maar mijn zoontje heeft precies hetzelfde gehad. Uiteindelijk via de dokter Forlax gekregen, hielp binnen 2 dagen en sindsdien gaat het allemaal prima. Even je dokter bellen dus! Sterkte ermee, ik vond het altijd superzielig voor dat ventje!
pi_88257866
Mini sproet wat goed!

Bar :* Wat knap dat Roy los stond!

Tylers gips is eraf! *O*

[ Bericht 28% gewijzigd door _Ingrid_ op 02-11-2010 19:05:19 ]
pi_88258576
Ingrid wat fijn *O*
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:58:24 #110
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88260665
He he, even wat tijd gehad om bij te lezen!

Sproetje, wat goed!! *O*

Willow en Amelie een dikke :* voor de prikjes.

FTA, ik hoef Joep niet te remmen met eten. Hij is geen grote eter. Brood is erg minimaal hier. Een croissant lust ie wel, maar dat krijgt ie tuurlijk niet iedere dag :+ Ik weet ook niet of ik hem zou remmen, zolang het gezond voedsel is... en hij niet dik wordt of lijkt dan zou ik er zelf het probleem niet van in zien eigenlijk. Al moeten het tuurlijk geen 10 boterhammen op een dag worden lijkt me.

Claudia, wat jij schrijft over dat begrijpen! Dat had ik precies zo een tijdje terug. Dan zei ik: ik ga de tafel dekken en ineens stond Joep al bij de koelkast :o Ik deed hem open en hij pakte netjes de spullen en bracht het naar de tafel. Toen dacht ik: ik onderschat mijn eigen kind!

Nijna :D gelukkig sliep ze snel verder!

Opvoedvraagje: ik ga de laatste tijd vaak samen met Joep de hond uitlaten. HIj mag dan "los" lopen, dus zonder buggy gaan we samen op stap. Hij begrijpt steeds beter dat hij op de stoep moet blijven, dat we met het oversteken even handen vast houden. Alleen soms dan wil ie ineens de andere kant op, dan dat we moeten. Als ik hem dan roep, dan rent ie weg (net alsof het een spelletje is). Als ik hem dan zeg dat ik nu geen pakkertje ga spelen, maar hij moet komen, dan kijkt ie heel ondeugend en trekt zich niks van mij aan. Ik zeg dan dat ik hem op ga tillen omdat hij moet luisteren en dan.... dan is het drama tot we thuis zijn. Gillen en huilen in mijn armen }:| Vandaag bleef hij zelfs thuis nog best wel lang boos. Ik ga dan op de grond zitten en leg dan uit dat hij op straat moet luisteren.

Doe ik dit goed? Zouden jullie iets anders doen? DIt gaat namelijk al een paar avonden zo en ik vind dat gegil enzo op straat zo vervelend. Bovendien vindt hij de hond mee uitlaten kei leuk en zo eindigd het voor ons beide niet echt gezellig zeg maar...
pi_88261185
Och ja Bar de BMR daar kunnen ze goed ziek van zijn. Ze maken dan een mazelen infectie door of zo heb ik vernomen van onze CB arts.
Wat goed dat hij gaat staan trouwens *O*

en Tyler zonder gips *O*
pi_88261288
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:58 schreef seilram het volgende:

Opvoedvraagje: ik ga de laatste tijd vaak samen met Joep de hond uitlaten. HIj mag dan "los" lopen, dus zonder buggy gaan we samen op stap. Hij begrijpt steeds beter dat hij op de stoep moet blijven, dat we met het oversteken even handen vast houden. Alleen soms dan wil ie ineens de andere kant op, dan dat we moeten. Als ik hem dan roep, dan rent ie weg (net alsof het een spelletje is). Als ik hem dan zeg dat ik nu geen pakkertje ga spelen, maar hij moet komen, dan kijkt ie heel ondeugend en trekt zich niks van mij aan. Ik zeg dan dat ik hem op ga tillen omdat hij moet luisteren en dan.... dan is het drama tot we thuis zijn. Gillen en huilen in mijn armen }:| Vandaag bleef hij zelfs thuis nog best wel lang boos. Ik ga dan op de grond zitten en leg dan uit dat hij op straat moet luisteren.

Doe ik dit goed? Zouden jullie iets anders doen? DIt gaat namelijk al een paar avonden zo en ik vind dat gegil enzo op straat zo vervelend. Bovendien vindt hij de hond mee uitlaten kei leuk en zo eindigd het voor ons beide niet echt gezellig zeg maar...
Hier hetzelfde probleem... Onwijs vervelend vind ik dat gebrul op straat... Geen idee wat er aan te doen.. Maar wou je even laten weten dat er hier nog zo eentje rondloopt ;)
pi_88261307
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Mini sproet wat goed!

Bar :* Wat knap dat Roy los stond!

Tylers gips is eraf! *O*

Wat fijn! Mag hij nu ook weer naar huis?

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:43 schreef Grunsfan het volgende:
Raissa, ik weet niet of je de HA al gebeld hebt maar mijn zoontje heeft precies hetzelfde gehad. Uiteindelijk via de dokter Forlax gekregen, hielp binnen 2 dagen en sindsdien gaat het allemaal prima. Even je dokter bellen dus! Sterkte ermee, ik vond het altijd superzielig voor dat ventje!
Nee, nog niet gebeld, we kijken de komende paar dagen nog even aan.. Maar bedankt voor de tip!
pi_88261396
nee helaas. zie kleutertopic
pi_88261541
Tjee, Tyler dus nog steeds niet thuis! Hoe lang is hij nu al bij opa en oma? Hebben ze je een indicatie gegeven van hoelang het ongeveer nog gaat duren? Nare situatie zo -O-
pi_88261548
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:58 schreef seilram het volgende:

Hier gaat het precies zo :D Seb loopt al-tijd de andere kant op en dan heb je zo'n dilemma. Als ik achter hem aanga dan moet hij heel hard lachen. Eerst ging ik altijd achter hem aan om hem te halen maar dan was het voor hem nog meer een spel. Ik loop tegenwoordig gewoon door (als het een hele rustige straat is dan, anders kan dat niet) en roep 'KOM, ik ga deze kant op Seb!' En dan begint hij te piepen en komt dan toch mijn kant op. Als hij niet wil luisteren en het duurt me te lang dan gaat hij ook onder mijn arm mee naar huis. En dan is het inderdaad draaama.

Het is ook een ontdekkingstocht natuurlijk buiten voor die dreumesjes. Denk niet dat er veel aan te doen is. Eigen willetje :P
pi_88261695
Mila loopt rustig de andere kant op zonder mij. Ik dacht dat het net zo zou werken als een puppy, als je te ver weg gaat dat ze vanzelf komen maar bij Mila heb ik dat trucje nog niet meegemaakt }:| En ik vind het doodeng als ze zelf een eind verderop loopt....
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:44:05 #118
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88262706
Maarten loopt ook gewoon de andere kant op :D En als het kan, laat ik hem wel wat verder gaan en loop ik alvast de andere kant op. De ene keer komt hij snel achter me aan, maar de andere keer ben ik zo ongeveer een half uur bezig als ik hem zou laten gaan!
pi_88263351
Ik zou op ooghoogte gaan met je kind, en duidelijk zeggen:
je moet nu even mijn hand vasthouden, we moeten oversteken en dat is gevaarlijk.
Straks mag je weer zelf lopen

Ofzoiets

Oeh wat klinkt dat naar met die BMR, Lars moet de 15e eraan geloven
Meike had altijd van alle prikken veel last, maar van de BMR juist helemaal niet
Lars heeft tot nu toe van geeneen prik last gehad, ik wou die trend wel doorzetten eigenlijk

Bar, meid, ik kan me voorstellen dat je het mega mega eng vindt dat roy zo'n koorts heeft,
ik zou ook echt aan de bel trekken hoor als je het ook maar enigszins niet vertrouwd.
Dappere....!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88263651
wij werden ook gewaarschuwd voor de BMR prik door het cb. Maar Driekus reageert ook op die andere prik al met flink koorts, dus ik hoop maar dat we nu overgeslagen worden.
Gelukkig loopt Driekus nog niet, toch handig hoor ik nu.
Bar, ik kan me zo goed en tegelijk helemaal niet voorstellen hoe je je moet voelen. Ik hoop dat Roy snel opknapt!
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:05:44 #121
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88263778
Bar, ik denk juist als ik lees hoe je met de koorts van Roy zit: goed zo, ze praat er over! Ik kan me goed voorstellen dat het heel eng is voor je nu, maar juist door erover te blijven praten/schrijven krijg je zelf ook weer wat lucht. Dus gewoon fijn van je afschrijven hier!

Thomas is snip-snotje-verkouden, echt zo erg hebben we het nog niet gehad.
Gisternacht werd hij wakker en hij had gewoon een hele grote klodder groene snot op zijn wang en slaap zitten. Hij ligt ook echt te reutelen en hoesten, en gaat dan heel zielig jammeren in zijn slaap. Zo sneu vind ik dat.

Wat ik wel komisch vind is dat Thomas soort van slaapwandelt (slaapzit). Als hij half wakker wordt dan gaat hij rechtop zitten in bed. Maar als ik dan zeg ga maar lekker liggen, het is nu tijd om te slapen, dan gaat hij braaf liggen en slaapt weer verder. Het heeft wel even geduurd voordat ik dat in de gaten had, ik dacht vaak dat hij echt wakker was omdat zijn ogen open waren.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:57:17 #122
238474 Jeetjejom
pi_88266521
Pfff, dames jullie gaan echt zo snel!
Even een :* voor _Bar_, en voel je niet bezwaard, daarom ben je toch niet op dit forum? Als ik met alles op mijn woorden zou moeten letten of anderen me wel of niet lastig vinden, dan kan ik beter een dagboek gaan schrijven. En als mensen er niet met je over willen praten, reageren ze toch niet, of lezen ze over je posts heen. En ziek of niet ziek, hij stond wel gewoon los!!!!!

Jorja staat al voor de vierde keer op het punt snotverkouden te worden, maar het zet maar niet echt door, ach ja, zelf heeft ze er geen last van, maar toch, het blijft zo kwakkelen!

Verder heb ik wel alles gelezen, maar geen puf meer om te reageren!
Jouw warmte is genoeg
pi_88268117
Lars zegt Bamba als hij Bumba ziet O+ O+ O+
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 22:29:22 #124
5428 crew  miss_sly
pi_88268522
wat goed van Lars *O* en schattig he O+
pi_88268664
Ja echt schattig ja, we zaten ook helemaal aaaaaah te roepen toen hij het zei....
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:33:50 #126
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88268806
Agossie Lars :)
  woensdag 3 november 2010 @ 08:49:33 #127
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88276994
O+ Lars, Bamba, wat klinkt dat lief!!

Goed, het hoort er dus een beetje bij... Estrys, je hebt helemaal gelijk, het is zeker spannend op straat, maar goed. Bij ons kan hij alleen op het veldje echt zelf de andere kant op. Voor de rest zijn er gewoon straten waar auto's rijden, al rijden ze niet hard, hij moet tuurlijk wel leren dat hij op de stoep moet blijven. MIsschien dat ik vanavond maar gewoon mee oversteek en dan gaan we een keer aan de andere kant van de weg wandelen, want daar schijnt hij steeds op af te willen.
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 09:31:32 #128
5428 crew  miss_sly
pi_88277747
Ik zag dat het in het grote baby'tjestopic voorbij kwam en wilde het hier ook eens in de groep gooein: hoe doen jullie het allemaal met Sitnerklaas, Kerst en Oud&Nieuw?
  woensdag 3 november 2010 @ 09:41:45 #129
238474 Jeetjejom
pi_88277973
Ik ben eens benieuwd wat het met Sinterklaas gaat geven. Vorig jaar was ze echt heul te klein om er iets van te snappen. Nu zal de voorpret er ook nog niet zijn, maar bij mij komt een Sinterklaas op het werk en in het buurthuis is ook een Sinterklaasviering voor alle kinderen in het dorp (dat is dan wel weer fijn van wonen in een dorp O+ ), dus ze komt nu er echt dichtbij.
Mijn moeders familie is heel erg pro-sint, dus daar wordt ook echt een middag Sinterklaas gevierd met iedereen die cadeau's voor iedereen koopt.
En met Kerst is het diner bij ons thuis, dus dat komt wel zo makkelijk uit met slapen enzo, zit ik niet ergens met een lastig kind bij anderen in huis.
Oud en Nieuw lekker met zijn drietjes thuis op de bank, nix speciaals verder.

Dit is onze planning
Jouw warmte is genoeg
pi_88278270
Wij hebben enkel Sinterklaas nog maar gepland. Dat doen we gewoon hier thuis met mijn moeder en broertje erbij, want we hebben geen auto en met de trein zijn we veel te lang onderweg (en Niels slaapt niet in een vreemd bed).
Mijn moeder wil Niels een jongens babypop (wat zit zijn piemeltje hoog he :D) geven voor Sinterklaas, omdat ik de foto van Senna liet zien. Ik vind het een leuk cadeau O+ Ik ben heel benieuwd of Niels ook rollenspellen gaat spelen met een pop.

Lars O+ Bamba! En ook een stapje gezet *O*
Niels zette gisteren drie stapjes achter elkaar richting mijn moeder :o het gaat snel! En dat met zo'n hele droge uitdrukking op zijn gezicht "het is toch heel normaal dat ik dit doe :?"

Tyler's gips is eraf!!! *O* Hopelijk mag hij snel weer thuiskomen Ingrid.. :*

Claudia wat leuk dat je meepost! Ik zit stiekem de dagen voor Ivan's verjaardag af te tellen, ik vind het zo gek dat jullie nog in het andere topic zitten. Ivan en Niels horen bij elkaar in een topic :D

Niels is een beetje verkouden en zoals een echte man betaamd levert dat natuurlijk enorme drama's op ;) Vannacht werd hij om half 2 wakker, hij sliep weer om 6 uur....zucht. Ik vrees het ergste wanneer hij een keer echt ziek is :')
pi_88278708
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:19 schreef Raissa het volgende:
Tjee, Tyler dus nog steeds niet thuis! Hoe lang is hij nu al bij opa en oma? Hebben ze je een indicatie gegeven van hoelang het ongeveer nog gaat duren? Nare situatie zo -O-
Ik vroeg of hij dit jaar nog volledig thuis is, maar daar konden ze geen antwoord op geven.
Ligt eraan hoe het met de hulp(verlening) gaat. Gelukkig kan hij nog wel bij mijn ouders blijven.
Ik was van plan foto's in te plakken maar daar word ik erg emo van. Misschien raar. Wel heb ik 2 weken geleden een lijst met collagefoto's van hem opgehangen. (er hing al 1 van Kim)

Ik zag nog een zieke Thomas als ik het goed heb onthouden, beterschap! En Lars die iets voor het eerst zei, maar weet niet meer wat. Goedzo Lars!
En Niels die erg verkouden is, net als ik. Beterschap ook!

Sint weet ik niet hoe we dat doen, misschien wel bij mijn ouders, ligt eraan hoe alles loopt.
Dan is Kim 6 dec jarig en Tyler 8 dec dus is ook druk. Dat vieren we het weekend erop.
Kerst doen we altijd 1 dag bij mijn ouders en 1 dag thuis. Vaak gourmetten.
En O&N geen idee nog, zien we dan wel weer. Iig thuis of bij mijn ouders. Met hapjes en kinderen laten slapen en als ze wakker worden mogen ze eruit om mee te kijken.
pi_88279031
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik zag dat het in het grote baby'tjestopic voorbij kwam en wilde het hier ook eens in de groep gooein: hoe doen jullie het allemaal met Sitnerklaas, Kerst en Oud&Nieuw?
Wij deden nooit aan sinterklaas en ik denk dit jaar ook nog niet. Seb snapt er nog niet veel van. Misschien schoen zetten gewoon voor de leuk. Maar geen pakjesavond.

Met kerstavond doen we waarschijnlijk dobbelen met de schoonfam maar daar doet Seb dan niet aan mee, die eet wel mee maar met dobbelen slaapt hij al. Wij zijn eerste kerstdag bij een tante waar we een 6-gangen diner krijgen. Seb gaat dan 's middags even mee. Voor het eten gaat hij naar mijn ouders (die niets doen aan kerst) en slaapt daar. Want dat eten duurt echt te lang voor hem. Wij slapen dan bij mijn schoonvader die vlakbij woont. De volgende ochtend is mijn vader jarig en gaan we dus daar weer heen voor koffie en gebak en Seb ophalen en dan snel weer naar mijn schoonvader waar mijn man zijn verjaardag gaat vieren (fijn...op dezelfde dag jarig) en dan verjaardagsvisite ontvangen de rest van de dag. 's Avonds zijn we waarschijnlijk blij dat we niks hebben.

Met O&N zijn we vorig jaar thuis gebleven wat me enorm goed is bevallen. Seb slaapt gewoon door het vuurwerk heen waarschijnlijk. Ik ga hem er ook niet uithalen mocht hij niet wakker worden. Is hij wakker dan mag hij even kijken naar het vuurwerk.
Of ik blijf samen met hem onder de dekens, heel snel dit jaar vergeten.

En dan met drie koningen is de kleine vent alweer jarig O+ 2 jaar
  woensdag 3 november 2010 @ 10:42:39 #133
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88279399
Oe Sinterklaas O+ Dat is echt mijn ding! Ik heb nu alle kadootjes voor Joep, mijn lief en mijn moeder al hahaha.

Op 27-11 gaan we naar het Sinterklaasfeest van mijn werk, helemaal in het dolfinarium. En dan vieren we 5 december Sinterklaas thuis. Oja, we doen ook nog 26-11 een surprise avond met vrienden, maar dan is Joep er alleen met het eten bij en als hij naar bed is, dan beginnen we met de surprises.

Kerst, dan gaan we 1e kerstdag naar familie. Campingbedje mee en we zien wel. De 2e dag blijven we lekker met zijn 3-en thuis.

Oud en nieuw ook gewoon thuis. Als er vrienden langs willen komen zijn ze welkom, zo niet, ook prima. Vorig jaar was Joep wel even wakker, omdat zijn slaapkamer aan de straatkant is. Hij heeft heel even mee gekeken uit het raam en ging daarna weer lekker slapen.
pi_88279486
Goed om te lezen, de verhalen en tips over het wandelen.
Ik wandel nu vaak met Ko naar de bakker en de groentenman.
Maar vaak wil hij inderdaad toch de andere kant op.
Nu los ik het op, door hem een eindje te dragen en weer neer te zetten als hij het vergeten lijkt te zijn.
Maar ik denk dat dat over een tijdje niet meer werkt. :D

Tyler, wat fijn dat je gips eraf is! Fijn dat hij in elk geval bij je ouders kan blijven Ingrid. Het is al moeilijk genoeg allemaal. :*

Sint vieren we heel uitgebreid. Op 5 dec zelf met mijn moeder en zusje, gourmetten en wat kleine kado's en gedichten. En dan nog met de broer van mijn moeder en zijn gezin. Dat is al een oude traditie.
Maar goed, ik merk wel dat ik erover nadenk hoe nu verder. Op een bepaald moment wil ik het met mijn gezin vieren, en 3 keer sinterklaas is echt teveel.
Als kind vierden we het met het gezin en een keer bij opa met alle ooms. tantes, neefjes en nichtjes. Waar ik echt zulke goede herinneringen aan heb. O+
Waarschijnlijk groeien we daar vanzelf in.

Kerst vieren we waarschijnlijk op de boot van mijn ex-zwager, die heeft een grote rivierboot, waar hij groepen op rondvaart. Hij ligt elk jaar met Kerst en O/N op Terschelling en dit jaar helaas voor het laatst. Hij verkoopt de boot.

Oud en Nieuw moet P. werken, hij geeft een feest. Ko en ik gaan naar mijn moeder, die voor een week een aantal huisjes heeft gehuurd in een vakantiepark en daar met veel familie en vrienden zit.

Onze familie steunt enorm op tradities. P. moet zijn weg daar nog in vinden en ik zoek er nu ook in rond, sinds we zelf een gezinnetje zijn. O+
  woensdag 3 november 2010 @ 11:08:24 #135
238474 Jeetjejom
pi_88280092
Oeke, ik herken het wel hoor, dat jij van thuis uit veel tradities meeneemt, en je man/vriend dat niet gewend is.
Mijn man komt uit een horeca-gezin, dus daar was eigenlijk nooit tijd voor tradities (zij deden het kerstdiner vaak maar op 28 december of op 22 december omdat dan zijn ouders vrij zijn, en het kerstdiner is daar ook niet uren durend), terwijl ik uit een familie kom waar 3x sinterklaas gevierd werd, 2x bij de opa's en oma's en 1x thuis, met kerstavond was de hele familie bij opa en oma, eerste kerstdag met de hele familie eten en 2e kerstdag naar de andere familie.
Is ook een beetje veel van het goede, dus we zijn nu een tussenweg aan het vinden :D
Jouw warmte is genoeg
pi_88280247
Ja Jeetjejom, dat precies, die tegenstelling tussen 2 families die in je nieuwe eigen gezin samen moeten smelten.
Tel daar bij op dat P. van huis uit niet gewend is om kadootjes te krijgen en daar heel veel moeite mee heeft. Krijgen en geven. Dat is ook een zoektocht als je uit een gezin komt met een moeder die dol is op kado's geven. :P
pi_88280864
Hier met kerst rondomhuizen, lief heeft dienst dus we moeten in de buurt zijn. Heerlijk excuus ook ;). Oud en nieuw denk ik ook thuis met de buurtjes.
Sint vieren we denk ik niet.
pi_88280869
Wij gaan Sinterklaas vieren bij Nils' ouders, over kerst heb ik nog niet nagedacht en ik heb Nils nu alvast laten weten dat ik met O&N thuisblijf.

Normaalgesproken zijn we altijd de hort op met O&N en ik vind het al jaren een grote desillusie. Ik vind het een nostalgisch, onbevredigend feest waarop je de hele avond aftelt naar ledigheid. Blegh, elk jaar slepen we onszelf van hot naar her en het is elk jaar opnieuw een grote teleurstelling gebleken; dit jaar blijf ik lekker thuis dus, voor het eerst. Ik verheug me nu al op zoveel mogelijk proberen te doen alsof er niets aan de hand is. En Nils blijft ook thuis, da's wel zo gezellig. O+ Maar dan wil ie wel wat mensen uitnodigen... Ook prima, maar ik ga om een uur naar bed. :P :z

Als Lente trouwens ouder is, lijkt het me juist wel weer leuk om O&N te vieren, hoor. O+ Maar dan lekker gezellig met de buren of zo, zonder klem te staan in een donkere kroeg tussen een zuipende mensenmassa. :r
  woensdag 3 november 2010 @ 11:43:04 #139
238474 Jeetjejom
pi_88281174
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:12 schreef oeke het volgende:
Ja Jeetjejom, dat precies, die tegenstelling tussen 2 families die in je nieuwe eigen gezin samen moeten smelten.
Tel daar bij op dat P. van huis uit niet gewend is om kadootjes te krijgen en daar heel veel moeite mee heeft. Krijgen en geven. Dat is ook een zoektocht als je uit een gezin komt met een moeder die dol is op kado's geven. :P
Kadootjes geven en krijgen is ook een probleem bij (8> . Best frustrerend soms, want ik geef snel een klein cadeautje zomaar, maar kreeg dat vroeger nooit van hem (niet dat ik nu zo'n figuur ben dat cadeautjes eist, maar het is leuk om het af en toe te krijgen.)
Heb het ondertussen een beetje kunnen aanleren hoor!
Jouw warmte is genoeg
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 11:45:15 #140
5428 crew  miss_sly
pi_88281242
Leuk om te lezen, de verschillende ideeen en manieren om die dagen in te vullen. Lastig lijkt me dat wel, Ingrid, met twee kinderen die zo dicht bij Sinterklaas jarig zijn.

Ik wil zelf niet te veel toestanden rondom Sinterklaas doen. Ik vind het idee van het Sinterklaasfeest wel leuk, maar het enorme gedoe eromheen staat me soms wat tegen. Dat het niet groot genoeg kan worden gevierd, met heel veel kado's en heel veel geld dat uitgegeven wordt.
Bij mijn familie doen we er niet aan. Mijn ouders geven liever zo gedurende het jaar eens iets als de kleinkidneren iets nodig hebben of als ze gewoon iets leuks zien.
Bij schaap doen ze er dus wel aan. Voorheen voor er kinderen waren, was het lootjes trekken, gedichten maken en voor iedereen dan nog extra kadootjes met extra gedichten. Heel leuk als je met alleen volwassenen bent, maar met kinderen is dat niet meer zo leuk, vind ik. Bovendien vind ik, als ik dan toch Sinterklaas vier, het leuk om er van te maken wat het van oorsprong is: een kinderfeest!
Bij de familie viel dit niet zo goed; zij willen 's middags kinderfeest en dan 's avonds gewoon het grote feest. Probleem is dat Senna niet slaapt daar, en die gaan we echt niet gezellig wakker houden tot een uur of 11. Dus hebben wij besloten alleen mee te doen met het kinderfeest 's middags. Kadootjes dus voor de kinderen, verder niets, denk ik.

kerst zullen we wel een dag bij beide ouders doorbrengen. kerstavond is onze avond, voor ons gezin. Schaap verheugt zich er al op te grillen met z'n drietjes O+ Voro Senna er was gingen we op kerstavond samen naar de Japanner, maar zxelf thuis is nog leuker, denk ik.

O&N gaan we met mijn ouders en zusje en haar gezin doorbrengen. Dat was vorig jaar ook al de bedoeling, maar door allerlei toestanden ging dat toen niet door. Ik begrijp trouwens jouw opmerking wel, Sserpente. Onze avond zal ook gewoon een gezellig avondje samen zijn, met wat lekkers, een spelletje, wat geklets. Vuurwerk kijken en waarschijnlijk niet al te laat naar bed :)

Tussendoor zijn schaap en ik ook nog eens jarig, maar daar heb ik dus echt geen zin in :N ik hou erniet zo van mijn verjaardag te vieren, dus ik hoop er dit jaar ook weer onderuit te komen :P
pi_88281268
Mijn (8> heeft niet zoveel met cadeautjes met kerst. Maar ik denk dat hij een trauma heeft van vroeger. Hij kreeg vroeger altijd cadeautjes met kerst en daar werd dan bij gezegd dat het OOK meteen zijn verjaardagscadeautjes waren. Dus die verjaardagscadeautjes kreeg hij altijd een dag voor hij jarig was. Dat is natuurlijk ook niet leuk voor een kind.
pi_88281400
O ja, wat ik eigenlijk wilde zeggen. Ik ben vandaag voor het eerst(!) een hele dag alleen thuis! Ik ben ziek. ;(, heb Lente naar de kinderopvang gebracht en ga straks ff op bed liggen.

Gek hoor, alleen zijn. Ik heb de hele tijd een 'nog ff snel nog wat doen want straks wordt Lente wakker-gevoel'.
  woensdag 3 november 2010 @ 11:55:53 #143
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88281585
Serpente, wat je zegt over oud en nieuw, daar kan ik me helemaal in herkennen. Jarenlang op stap geweest, dure jurken gekocht, dure entree kaartjes en het viel echt altijd tegen... Het was nou nooit echt super fantastisch. Lekker thuis blijven bevalt mij iig heel erg goed! Heel veel beterschap trouwens, ik hoop dat je snel opgeknapt bent!! :*
pi_88281643
quote:
Op woensdag 3 november 2010 11:45 schreef miss_sly het volgende:
O&N gaan we met mijn ouders en zusje en haar gezin doorbrengen. Dat was vorig jaar ook al de bedoeling, maar door allerlei toestanden ging dat toen niet door. Ik begrijp trouwens jouw opmerking wel, Sserpente. Onze avond zal ook gewoon een gezellig avondje samen zijn, met wat lekkers, een spelletje, wat geklets. Vuurwerk kijken en waarschijnlijk niet al te laat naar bed :)
Psies, daar kan ik me dan wel weer op verheugen. O+

quote:
Op woensdag 3 november 2010 11:55 schreef seilram het volgende:
Serpente, wat je zegt over oud en nieuw, daar kan ik me helemaal in herkennen. Jarenlang op stap geweest, dure jurken gekocht, dure entree kaartjes en het viel echt altijd tegen... Het was nou nooit echt super fantastisch. Lekker thuis blijven bevalt mij iig heel erg goed! Heel veel beterschap trouwens, ik hoop dat je snel opgeknapt bent!! :*
Erg he? Het valt altijd tegen idd. Een spontaan avondje op stap of thuis een wijntje doen is honderd keer gezelliger! c_/
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 november 2010 @ 12:00:24 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88281734
even een vraagje tussendoor, Ik haal Jan net van de psz en dit was de 2e keer in een goeie week tijd dat hij geen schone luier om had gekregen daar. Het excuus is dat ze een (hele) drukke groep hebben :{ Nu heeft Jan nogal snel last van luieruitslag als hij z'n luier te lang omheeft, maar er werd dus gezegd: als we het ruiken verschonen we wel. Ligt het aan mij, of is dit niet normaal?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88281851
Zo gaat dat hier op de psz ook, ik heb er ook geen hoge pet van op.
Misschien als je aangeeft dat hij er echt last van heeft dat ze hem wel verschonen?
Stom is dat he!

Er komt hier geen kerstboom :P Die gaat geheid omver, en ook wel meer dan 1 keer :{
We versieren de boel wel op een andere manier.
Kerst vieren we bij beide ouders, standaard.
Oud en nieuw vieren we bij Mikoxx! O+ Nu al zin in, gezelllig!
pi_88281862
Wat bedoel je met 'geen schone luier'? Heb je 'm 's ochtends gebracht en had ie 's avonds nog steeds dezelfde luier om, haalde je 'm op met een poepbroek van drie uur oud, of..?
pi_88281896
O ja, een kerstboom laten we hier ook wel uit ons hoofd. Ik zet wel wat vazen op de zuilen met lichtjes erin. O+
pi_88281996
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:04 schreef Ssserpente het volgende:
Wat bedoel je met 'geen schone luier'? Heb je 'm 's ochtends gebracht en had ie 's avonds nog steeds dezelfde luier om, haalde je 'm op met een poepbroek van drie uur oud, of..?
psz is maar een paar uurtjes he
Hier bijv van 9-11.30 uur
pi_88282034
O ja, tuurlijk. :|W En krijgen ze dan de hele ochtend geen schone luier?

Edit: hoewel, van 09:00 tot 11:30 is toch ook niet zo lang? Zonder poepbroek welteverstaan. :') Als je dan thuis voor vertrek een schone hebt omgedaan en je doet het bij thuiskomst weer meteen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 november 2010 @ 12:11:27 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88282103
van circa half negen tot kwart voor twaalf. Ik heb al aangegeven dat Jan snel last heeft van luieruitslag, maar ik kreeg als antwoord dat Jan al extra aandacht nodig had omdat hij zo jong is, en dat zal ook best, dat geloof ik meteen. Maar dan nog, dan zit hij wel dik vier uur met dezelfde luier, en dat vind ik lang :{
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_88282139
Vier uur is idd best lang ja...
pi_88283156
Ik vind het een beetje raar excuus waar jij niks mee kunt of hoeft, volgens mij is het ''normaal'' dat ze daar iig 1 verschoonronde hebben, ook buiten de poepbroeken om
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 november 2010 @ 12:49:01 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88283240
in het begin was het ook zo poppejans, maar vanmorgen bij het ophalen had ik echt zoiets van: waarom geef ik schone luiers mee? jullie doen er toch niks mee -O-

Maar het zou dus niet raar zijn om dit aan te kaarten bij het hoofdkantoor?

pi_88283295
Nu dit je vaker opvalt zou ik er wel wat van zeggen inderdaad. En vooral benadrukken dat je het juist zo vervelend vindt omdat hij al snel kapotte billen heeft.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 13:03:57 #156
5428 crew  miss_sly
pi_88283731
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:49 schreef DJMO het volgende:
in het begin was het ook zo poppejans, maar vanmorgen bij het ophalen had ik echt zoiets van: waarom geef ik schone luiers mee? jullie doen er toch niks mee -O-

Maar het zou dus niet raar zijn om dit aan te kaarten bij het hoofdkantoor?
Is het iets dat dus iedere keer zo is, of is dit vandaag een keer gebeurd?

Het erover hebben kan natuurlijk nooit kwaad, maar als het een keer zo gebeurd is, zou ik het laten bij de opmerking dat het waarschijnlijk erg druk was, en dat je je kunt voorstellen dat dat lastig is, maar dat je toch graag zou zien dat hij veschoond wordt, zeker omdat hij al snel kapotte billetjes heeft.
  woensdag 3 november 2010 @ 13:05:10 #157
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88283771
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oud en nieuw vieren we bij Mikoxx! O+ Nu al zin in, gezelllig!
*O* :Y

Hier ook niet echt Sint hoor, al hebben we al wel aan de opa's en oma's aangegeven dat we sinterklaasavond graag voor onszelf willen houden, als gezin zeg maar. Kerst is hier standaard de ene dag de ene ouders, de andere dag de andere. Vind ik altijd wel gezellig ook, hoort er voor mijn gevoel ook een beetje bij. En ja, O&N dus met vrienden O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 november 2010 @ 13:08:00 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88283856
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is het iets dat dus iedere keer zo is, of is dit vandaag een keer gebeurd?

Het erover hebben kan natuurlijk nooit kwaad, maar als het een keer zo gebeurd is, zou ik het laten bij de opmerking dat het waarschijnlijk erg druk was, en dat je je kunt voorstellen dat dat lastig is, maar dat je toch graag zou zien dat hij veschoond wordt, zeker omdat hij al snel kapotte billetjes heeft.
het is de 2e keer in een week tijd. Toen ik ernaar vroeg, was het antwoord: "we verschonen wel als we het ruiken". En met dat antwoord was ik niet zo blij .. vandaar mijn vraag hier.

pi_88283933
Dan geef je nogmaals bij de psz aan dat je graag wil dat ze Jan tussendoor nog een keer verschonen. Meer kan je volgens mij niet doen. Town Amber op de psz zat hadden ze een plasmoment en dan werden ook de luiers van de jongste peutera verschoond.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88284129
Da's best lang zonder schone luier, DJMO.. ik sluit me aan bij Vicky.

Tylers gips mag eraf, woohoo! *O*

Wb Sint en Kerst... Ik zit met een familie en een schoonfamilie die allebei per se Sinterklaas willen vieren en allebei per se op vijf december en anders niet. *zucht* Dus nu gaan we ws 's middags naar m'n broer voor een Sinterklaas-kinderfeestje, en dan 's avonds bij ons thuis surprises met D's familie (allemaal (semi-)volwassen).
Kerst weet ik nog niet, ik denk dat ik dan met Willow bij m'n moeder slaap ofzo. Ik vind Kerst altijd een leuk kneuterig gezelligheidsfeest en kan nog niet zo goed tegen het idee van alleen (met Willow) thuis zitten met kerstmis. D. moet natuurlijk beide kerstdagen werken. :( Muh.
Ik zit me al wel druk te maken hoe we in hemelsnaam een kerstboom gaan neerzetten met zo'n ondeugende, ontdekkende, allesslopende dreumes in huis :o Tips?
  woensdag 3 november 2010 @ 13:18:19 #161
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88284179
Innepin ---> niet zetten? Ik denk dat wij dit jaar overslaan, maar ik zie t eigenlijk niet zo zitten met twee klimgeitjes en vier grijpgrage handjes. Ik denk dat ik een klein boompje op het dressoir ga zetten oid. En natuurlijk verder de boel wel versieren met lichtjes ed.
pi_88284198
Ik twijfel ook over een kerstboom. Ik hou er wel van, vind het gezellig.
Misschien een kleintje op de kast.
pi_88284265
Ik twijfel ook heel erg over een kerstboom. Tess is zo verschrikkelijk ondeugend momenteel. We hebben wel onbreekbare ballen en maken de boom vast aan de muur, maar dan nog....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 november 2010 @ 13:22:22 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88284323
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:16 schreef innepin het volgende:
Da's best lang zonder schone luier, DJMO.. ik sluit me aan bij Vicky.

Tylers gips mag eraf, woohoo! *O*

Wb Sint en Kerst... Ik zit met een familie en een schoonfamilie die allebei per se Sinterklaas willen vieren en allebei per se op vijf december en anders niet. *zucht* Dus nu gaan we ws 's middags naar m'n broer voor een Sinterklaas-kinderfeestje, en dan 's avonds bij ons thuis surprises met D's familie (allemaal (semi-)volwassen).
Kerst weet ik nog niet, ik denk dat ik dan met Willow bij m'n moeder slaap ofzo. Ik vind Kerst altijd een leuk kneuterig gezelligheidsfeest en kan nog niet zo goed tegen het idee van alleen (met Willow) thuis zitten met kerstmis. D. moet natuurlijk beide kerstdagen werken. :( Muh.
Ik zit me al wel druk te maken hoe we in hemelsnaam een kerstboom gaan neerzetten met zo'n ondeugende, ontdekkende, allesslopende dreumes in huis :o Tips?
op een tafeltje, in de box, ik had dat probleem ook, maar wonder boven wonder bleef jan er keurig vanaf, hij zat er alleen maar stil naar te staren, zo mooi vond hij het :Y

Ik ga het maandag nog wel een keer aangeven dat ik toch graag wil dat hij een schone luier omkrijgt. Ik voel er nl weinig voor om straks met een krijsende peuter te zitten die pijn aan z'n billen heeft vanwege zo'n grapje. Ik heb m nu uit voorzorg ingesmeerd met bepanthen, maar dat zou niet de oplossing moeten zijn imo.

thnx all

pi_88284613
Bar??? Kom je even vertellen hoe het met Roy gaat?
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 13:31:44 #166
5428 crew  miss_sly
pi_88284621
Ik ga zeker wel een kerstboom zetten O+ We gaan maar gewoon goed opletten en Senna leren dat ze er naar mag kijken, maar niet aankomen en hopen dat het goed gaat. Maar een kerstboom hoort er echt bij :Y
  woensdag 3 november 2010 @ 13:38:49 #167
238474 Jeetjejom
pi_88284875
Wij gaan ook gewoon de kerstboom opzetten. Ik heb ivm de katten al 'onbreekbare' ballen gekocht en ik vind eigenlijk ook dat ze maar moet leren dat ze overal vanaf moet blijven als wij dat zeggen.
Zo staan bij ons ook altijd de glazen gewoon op de 'rand' van de salontafel, waar ze dus bij kan komen. Maar ze weet dat ze er niet aan mag komen, dus het gaat tot nu toe goed (natuurlijk houden we haar altijd wel in de gaten, maar anders leert ze het nooit)
Jouw warmte is genoeg
pi_88284976
Ik vind ook dat Lars moet leren dat hij van dingen moet afblijven :Y
Lars denkt daar alleen anders over :{w

* XXXKarinXXXziet zichzelf al 4 keer op een dag de kerstboom opnieuw optuigen om hem vervolgens de container in te smijten uit ergernis
en daarbij ben ik geen kerstbomen-fan, wat een gekke traditie, een boom IN huis!
Bomen horen buiten :P
  woensdag 3 november 2010 @ 13:42:30 #169
238474 Jeetjejom
pi_88285006
XXXKarinXXX, je gebruikt Lars gewoon als smoesje om van de Kerstboom af te komen :6
Jouw warmte is genoeg
pi_88285016
Grrr heel bericht getikt druk ik op een verkeerde knop :')

takkembah hoe is het met je zieke meisje nu?
en Bar hoe is het met Roy?

Innepin kun je niet een boompje formaat compact halen zeg maar en die op dat bardinges zetten? Of is dat dicht of weg ofzo inmiddels?

Wij kwamen vroeger volgens mn moeder nooit in de buurt van de boom, zij vertelde dat zij er nooit problemen mee hebben gehad. Geeft natuurlijk geen garantie voor hier :+ maar we gaan het wel proberen. Ik kies wel expres een wat kleiner boompje denk ik. Mocht het niet gaan dan kan ie nog in de box gezet worden.

En over kerst/sinterklaas, dat is dit jaar nog niet zo'n punt, volgend jaar wordt t lastiger maar dat zien we dan wel. Dit jaar hebben we lootjes getrokken en vieren we het 5 dec s middags en rond het avondeten. Wie wil is vrij om wat kleins voor Amélie te halen maar het hoeft voor ons niet een groot kado-feest te zijn. Niet dat het dat uiteindelijk niet toch wordt maar goed :P
Van ons krijgt ze de little people kerststal, gewoon, omdat mama die zo leuk vindt :') :D en gister bij het CB was ze enorm in de weer met een pop die daar lag, in het wagentje eruit enz enz, dus ik heb mn moeder erover verteld en die heeft nu een pop gekocht, deze zou het moeten zijn geloof ik. http://online.kruidvat.nl/product/58169/BabyBornpopinwieg.html
leuk, kan die in het poppenwagentje enzo O+

Kerst wordt uiteraard weer een vreetfeest galore :9 bij beide families en ook gewoon met zn drietjes nog. Mn schoonouders geven altijd 1 groter kado zeg maar, naast de lootjes die getrokken worden voor mij hoeft dat dus niet zo, lootjes met kerst, maar goed :P ; we hebben een slee gevraagd, ik hoop dat we em krijgen, lijkt me zo leuk :D

en met oud en nieuw ga k nergens heen. B. is vrij om te gaan als hij dat wil, maar ik ben dan ruim 35 weken zwanger en ik zie het niet zo zitten om dan echt nog op pad te gaan. Ik knoedel rond een uur of 10 helemaal af lately dus ik zie mezelf al helemaal ingekakt zitten op een tof feest :') maar ik geloof dat B. liever hier thuis bij mij bleef dus het zal wel sterretjes afsteken in de tuin worden ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88285051
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:42 schreef Jeetjejom het volgende:
XXXKarinXXX, je gebruikt Lars gewoon als smoesje om van de Kerstboom af te komen :6
je hebt me door O-)
pi_88285077
karin :D
dan zet je de kerstboom in de tuin voor het raam! :D probleem opgelost :+
wel even waterdichte lichtjes zoeken...

Oh en over luiers. Het zou zomaar kunnen dat hier altijd een uur of 4 tussen het verschonen zit.
We verschonen niet zo vaak hier eigk, ze heeft geen last van luieruitslag of iets verder dus daar prijs ik me gelukkig mee. En ze miept of moppert ook niet om een plasje of poepluier. (en die poepluiers verschoon ik uiteraard wel gelijk want stink enzo :P maar das hooguit 1 keer per dag.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88285177
Tess loopt ook wel eens langer in een luier... Poep doen we wel uiterard meteen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 3 november 2010 @ 13:48:10 #174
238474 Jeetjejom
pi_88285223
Dat van het verschonen van luiers herken ik ook wel. Sowieso krijgt ze een luier voor en na ieder slaapje (maar ja dat is er tegenwoordig nog maar 1 per dag) en verder als ik eraan denk (of als ik het ruik), poepluiers wel meteen, maar dat moet (8> doen (ze poept meestal 's avonds)
Jouw warmte is genoeg
pi_88285336
Wat goed van je (8> dat hij de poepluiers voor zijn rekening neemt
Hier weet er eentje altijd rap te ontsnappen als er een poeparoma de kop opsteekt :{w
pi_88285383
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

het is de 2e keer in een week tijd. Toen ik ernaar vroeg, was het antwoord: "we verschonen wel als we het ruiken". En met dat antwoord was ik niet zo blij .. vandaar mijn vraag hier.
Misschien kan je (desnoods steeds als je hem brengt de komende tijd) vragen of ze hem in elk geval een keer willen verschonen halverwege de ochtend? Ook als hij geen poepluier heeft, omdat zijn billen zo snel stuk gaan...
Ik moet zeggen dat toen ik nog op de psz werkte, we ook niet standaard alle kinderen verschoonden, alleen als er gepoept werd. Maar er waren een aantal kinderen die erg veel plasten of inderdaad last kregen als ze "te lang" met een natte luier liepen, als de ouders dan vroegen of we ze tussendoor een keer extra wilden verschonen, was dat geen probleem.
En volgens mij doen ze op de psz waar de oudste zit, ook geen standaard verschoon rondje. Nou plast ze ook niet zoveel, dat scheelt en thuis loopt ze ook regelmatig de hele ochtend met 1 luier...
pi_88285408
@huup dat kan idd wel, op de bar, maar dat moet dan echt een ukkie worden. En ik denk dat ie binnen een uur op de vloer ligt dankzij stomme poezen. :+
*drammodus* ik wil gewoon een groohooteeee ;( */dram* :')
Nou ja, we zien wel. We proberen het en anders ehhh verhuist ie naar de tuin :+

Oh karin, echt? Ik vind dat zo stom! Tis toch ook zijn kind :? D. heeft daar echt geen probleem mee, gelukkig. Ik zou daar ook echt niet tegenkunnen, iemand die weigert z'n kind een schone luier aan te doen stelt zich gewoon enorm aan. Vind ik dan.
pi_88285475
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:52 schreef innepin het volgende:

Oh karin, echt? Ik vind dat zo stom! Tis toch ook zijn kind :? D. heeft daar echt geen probleem mee, gelukkig. Ik zou daar ook echt niet tegenkunnen, iemand die weigert z'n kind een schone luier aan te doen stelt zich gewoon enorm aan. Vind ik dan.
Ach het kan mij niet zo boeien hoor, dan doe ik het wel.
En als ik er niet ben laat hij Lars er niet in rondlopen hoor, dan verschoont hij wel.
Maar als hij er onderuit kan komen dan graag zeg maar
pi_88285490
Kerstboom O+ Met kerst 2011 ga ik helemaal los met de kerstversiering :Y Een echte boom voor het eerst en lichtjes en kerstmannen en springende rendieren op het dak (nou ja, die dan niet, je kan ook te ver gaan) Dit jaar zal het mij benieuwen waar mijn moeder de boom wil zetten, de woonkamer staat mutje vol met speelgoed en spullen van ons erbij.
pi_88285567
quote:
Op woensdag 3 november 2010 13:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier weet er eentje altijd rap te ontsnappen als er een poeparoma de kop opsteekt :{w
Mijn menee probeert ook altijd te ontsnappen als er poep in het spel is :) maar hii verschoont ze ook wel hoor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 3 november 2010 @ 13:57:07 #181
238474 Jeetjejom
pi_88285580
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Komt door de zwangerschap, ik kan de lucht echt niet meer hebben zonder totaal over mijn nek te gaan. Na de bevalling moet ik 9 maanden dubbele poepdiensten draaien :D
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 3 november 2010 @ 14:06:56 #182
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88286002
Hier ook een luier ontwijkende man, maar kind had vannacht wel haar pyama aan en haar slaapzak :)

Hier geen kerstboom. Noch grootse plannen voor welk feest dan ook, hoeven we niet over na te denken :) Als oma komt, doen we een vroege 'sinterklaas', en dat zal wel supergezellig worden... Maar ik weet dat de man het helemaal niet zo ziet zitten..... Hij vindt het allemaal maar erg bizar en ingewikkeld, Sinterklaas...
pi_88286058
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:57 schreef Jeetjejom het volgende:

[..]

Komt door de zwangerschap, ik kan de lucht echt niet meer hebben zonder totaal over mijn nek te gaan. Na de bevalling moet ik 9 maanden dubbele poepdiensten draaien :D
:D herkenbaar, hoewel hier met kots, poep heb ik geen problemen mee maar met spugen komt alles op B. neer helaas voor hem -O- ik kan er niets aan doen maar ik ga zelf net zo hard tegenwoordig.

en qua poepen tsja, ze poept meestal overdag, dus dan heeft ie mazzel :+
hij draait er zn hand niet voor om maar overdrijft wel graag haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 3 november 2010 @ 14:10:33 #184
238474 Jeetjejom
pi_88286157
(8> (toevallig ook B.) boeit het ook helemaal niet om een poepluier te verschonen. En Jorja heeft nog nooit overgegeven (HEEL HARD AFKLOPPEN), dus dat weet ik niet.
Ik moet wel altijd ruiken of ze gepoept heeft en als ik dan al kokhalzende bewegingen maak, weet hij genoeg. Dus ik heb wel een functie in het verschonen!
Jouw warmte is genoeg
pi_88286394
Uh oh.
Ik krijg net een mailtje van D.

"Ik heb Willows haartjes geknipt. Nou ja, d'r pony. Niet zo netjes, wel heel schattig. Net of ze het zelf heeft gedaan."

:X
pi_88286515
Uhh oops... :X

Ik moet De deurkruk van Tess' slaapkamerdeur omzetten. Mevrouw maakt haar kamerdeur open vanuit haar bed.

Vanmorgen was ze al wakker maar Amber nog niet. Ze stond voor Ambers deur Abbe Abbe te roepen. Dus ik zeg: wil je Amber wakker maken. Toen kwamer een hele harde jaaaaaaaaaaaa. Ik deed de deur open, ze stormde naar binnen en dook Ambera bed in :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88286522
hahahhahaha :D
net of ze het zelf heeft gedaan :') dus...
ben benieuwd!

Ooooh ze hebben bij blokker een rupsje nooitgenoeg bordspel!! O+ O+ O+
moet-hebben!!
natuurlijk heeft Amélie er nog lang niks aan maar ik vind het wel superleuk :D
zo vind ik al die meuk van dat huis Anubis ook zo leuk :D ik kan me daar echt nu al op verheugen om met onze kinders straks naar zulke films te gaan of zulke series op tv te volgen enzo O+ wij keken vroeger met onze ouders Q & Q en de legende van de bokkenrijders en dat soort dingen. Dat was zo leuk altijd O+ mn moeder werd helemaal nostalgisch van de dvdbox van de bokkenrijders :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 3 november 2010 @ 14:22:35 #188
238474 Jeetjejom
pi_88286636
Vicky, wat lief!!!!!! (Daarom hoop ik ook op een meisje, zo'n zusjesliefde is O+ O+ O+ , maar een jongen is ook weer zo leuk!)

Wij hebben Jorja haar pony ook al geknipt, ook schots en scheef, maar haar hele haar groeit schots en scheef, dus het past precies!
Jouw warmte is genoeg
pi_88286881
Aww Vicky wat lief! O+

Huup bedankt voor de tip, lijkt me nou een leuk cadeautje voor Sinterklaas. Gewoon in de jutezak erbij. Voor over een jaar of wat, samen spelletje doen O+
  woensdag 3 november 2010 @ 14:30:29 #190
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88286942
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:22 schreef Jeetjejom het volgende:
Vicky, wat lief!!!!!! (Daarom hoop ik ook op een meisje, zo'n zusjesliefde is O+ O+ O+ , maar een jongen is ook weer zo leuk!)

Wij hebben Jorja haar pony ook al geknipt, ook schots en scheef, maar haar hele haar groeit schots en scheef, dus het past precies!
Mijn kind heeft sinds kort een knotje achter op haar hoofd... Kan met de kam niet eer door de krullen komen. Misschien is haar knippen toch een keer een optie... Ik durf zelf niet zo hard....

Lijkt me zo makkelijk, een jongetje: tondeuse erover en het ziet er allemaal weer fantastisch uit :D
pi_88287481
lol Innepin, ohjee! Dat wordt nog spannend straks bij het thuiskomen dus.

Basboussa brr nee, ik hou helemaal niet van tondeusehaar bij jongetjes, vind ik zo zonde. Ik hoop dat Niels later zo'n coupe als Driekus of David krijgt O+

Verplichtingen met de feestdagen vind ik maar stom, mijn lief ook gelukkig, dus daar doen wij lekker niet aan :P Het is een feestdag hoor, daarom vind ik dat het ook leuk moet blijven. Langskomen hoeft helemaal niet perse op een Kerstdag zelf, kan ook wel twee weken later.
Ik denk dat we Sinterklaas als gezin later wel echt gaan vieren op de avond zelf. Ik vind de Sinterklaastijd zelf ook zo leuk O+
pi_88287760
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:30 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Mijn kind heeft sinds kort een knotje achter op haar hoofd... Kan met de kam niet eer door de krullen komen. Misschien is haar knippen toch een keer een optie... Ik durf zelf niet zo hard....

Lijkt me zo makkelijk, een jongetje: tondeuse erover en het ziet er allemaal weer fantastisch uit :D
Ik vind bij Seb die langere haartjes juist zo leuk O+ Ik zou nooit de tondeuse doen, zo jammer van zijn krullen. Ik ga gewoon naar de kapper met hem. En dan moet ik zijn hoofd zowat in de houtgreep nemen soms, wat dan weer een beetje jammer is :P
pi_88287837
oh ja of die haartjes van Morris van Memmel O+ zo leuk! :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88287880
Jaah O+ Of van Toby. Maar ik zal heel raar staan te kijken wanneer Niels ineens krullen krijgt :P
  woensdag 3 november 2010 @ 14:56:17 #195
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88287912
Ja is wel leuk, enzo, maar dan zou ik toch eerder voor gemak gaan denk ik :D

En ik heb keistijl haar, en ook al geen krullos in de familios, dus dit is echt heel alien voor mij... :)
  woensdag 3 november 2010 @ 14:57:25 #196
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88287952
innepin :D:D foto???

Sinterklaas doen we hier (voorlopig) niets aan. Kerst wel, dat is zoals bij huup een vreetfestijn, maar ik vind het ook gezellig en heerlijk. Kom wel vaak bij mijn ouders, bijv., maar we zijn maar weinig met alle zussen bij elkaar.

Alexa gaat een stukje beter, gelukkig slaat penicelline lekker aan. Vanochtend ook al een ochtend op het KDV geweest. Had gisteren wel een middag dat ik haar, zoals mijn moeder altijd tegen mij zei :')achter het behang had willen plakken. Niets goed, uitdagen, en bijna twee uur alleen krijsend op de grond gekropen (videobewijs komt eraan). Maar ik merk vanmiddag wel dat haar spraak opeens een vooruitgang heeft gemaakt ^O^ . Zegmaar van: ohruie naar opruimen, oraaa naar doooraaa, etc. Lijkt bij haar altijd het geval te zijn.

DJMO ik zou je gevoel wel aankaarten. Desnoods bij vestigingsmanager, ik vind het een beetje een afschuifreactie die je hebt gekregen. Maar misschien ben ik wel verwend met ons KDV.
Alexa en Seth zijn lief
pi_88287960
hahaha :D
wie weet, verborgen genen dan ofzo? :P

Amélie krijgt ook krullen. Of nouja, krullen is een groot woord, maar het krult wel nu. De bovenste laag haar is stijl maar eronder zitten dikke krullen. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt!

B. heeft krullen maar zijn haar is zo kort dat je dat niet ziet. En zijn vader heeft ook (kroes)krullen. Mijn vader heeft ook krullen en mn broertje heeft coupe bob ross als ie geen gel ofzo in doet :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 3 november 2010 @ 15:00:50 #198
238474 Jeetjejom
pi_88288070
Mijn B. en ik hebben allebei stijl haar, maar Jorja heeft van die ondeugdkrulletjes.....
Jouw warmte is genoeg
pi_88288073
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:57 schreef huuphuup het volgende: en mn broertje heeft coupe bob ross als ie geen gel ofzo in doet :')
Foto! ;) Nou, misschien zet hij wel een trend, haha!

Amélie met halflang krullend haar O+
pi_88288125
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 15:00 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Foto! ;) Nou, misschien zet hij wel een trend, haha!

Amélie met halflang krullend haar O+
noh, als ik bij mn broertje met een camera in de buurt kom als ie zn haar nog niet gedaan heeft dan vallen er doden :D
tegenwoordig is zn haar ook wat korter trouwens hoor, dan is het al snel wat minder ontploft.

Wat schattig Jeetjejom O+ ondeugend haar :D

-edit-
ha, toch wat gevonden :D
Mn broertje en ik samen, hier heeft ie een shitload gel in zn haar, maar je kunt je er vast een voorstelling van maken hoe dat zonder gel zit :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 3 november 2010 @ 15:05:59 #201
238474 Jeetjejom
pi_88288258
Wat een schattig broer heb jij Huup!!!!!
Jouw warmte is genoeg
pi_88288287
Ik heb een zwak voor mannen met zulk haar geloof ik O+
Jullie lijken heel erg op elkaar trouwens!
pi_88288416
Leuke foto van jullie huup.

Seb heeft krullen maar we hebben geen idee waar die vandaan komen. Wij hebben allebei steil haar en onze ouders en broers en zussen ook. Ik denk dat het nog wel steil zal worden het haar van Seb. Als hij nu 's ochtends opstaat is het meer een vogelnestje achter op zijn hoofd :D
pi_88288426
met ei natuurlijk
  woensdag 3 november 2010 @ 15:11:57 #205
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88288516
De man had onlangs het plan opgevat om zijn haar lang te laten groeien, zodat hij een hippe vader kon zijn. Had ie vroeger ook, zei ie, lang haar. (Nooit foto's van gezien, maar hij was en een supermodel en een zeer getalenteerde voetballer en een homo universalis, als het aan hem ligt iig.) Ik prijs me gelukkig dat hij daar van afgezien heeft. Niet dat ik lang haar niet duld ofzo, maar het hele proces waarmee dat gepaard zou zijn gegaan, verschillende shampootjes, kappers ed.... Niets voor mij...

En vogelnestjes, dat is 24/7 bij dochter... Blij dat het koud is, dan kan ik haar haar verstoppen :D
pi_88288531
haha vogelnestje :D dat hebben we hier ook ja, je kunt aan de haartjes zien dat ze het hele bedje doorgaat 's nachts. Coupe ontploft O+ ik hou ervan!

En ja mn broertje en ik lijken op elkaar :Y
mn zusje en ik lijken minder op elkaar. Des te nieuwsgieriger maakt het mij naar de baby die nu op komst is of ze wel of niet op Amélie zal lijken enzo :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88289507
Innepin... fotoooooo ;).

Iris heeft gewoon van dat haar wat echt alle kanten op staat. Het is ook met geen mogelijkheid een beetje in model te krijgen ofzo. Ik hoop dat als het wat langer wordt, het wat meer naar beneden valt ;)
pi_88289631
Niels brengt zijn lange golvende lokken altijd in model met een geheim mengsel van banaan en appelstroop.
pi_88289734
Wat een leukerd, huup :) die broer van jou. En net als jij zo'n symphatieke uitstraling!
  woensdag 3 november 2010 @ 15:44:37 #210
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88289819
Hihi, ik lurk hier stiekum ook al een paar weken mee O+ Maarehm, Huup, ik kon één ding toch niet nalaten om te zeggen, maar als je alleen (of alleen met B.) zit met oud en nieuw wil ik je wel oliebollen komen brengen hoor! :* Misschien hebben wij in de avond dan wel visite, maar in de middag kan ik vast wel even in de auto springen naar jou toe! (En in de avond ben je ook welkom, maar ik begrijp heel goed dat jij liever thuis bent :))
3!
pi_88289839
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:57 schreef Takkembah het volgende:
innepin :D:D foto???
Ik ben nog niet thuis, ik heb het dus zelf ook nog niet gezien :X
Kreeg al wel een omschrijving van hoe het knippen ging:
*knipknip*
oeh scheef.
dan maar een stukje meer ervan af aan die kant.
*knipknip*
shit weer scheef.
bijknippen kan niet hè?
dan maar weer iets eraf.

;(

Zegt Alexa al dingen als "opruimen" joh? :o
Echt ik verbaas me over de woordenschat van de kindjes hier! Mijn kind kletst de hele dag door maar echte woorden zijn het bijna nooit...

Leuk broertje heb je huup! :P
pi_88290353
Mijn dochter heeft supersteil haar, met een paar verdwaalde haartjes die opstandig zijn en in een soort van krulletje zitten.
En soms, zoals gister, zit er ineens een pluk opzij ipv naar beneden. Of omhoog. Het is ook uiterst geschikt voor hanekammen en dergelijke. Niet voor staartjes want t is zo slap dat alles er weer uitzakt -O- ze heeft duidelijk mijn haar ;(
  woensdag 3 november 2010 @ 16:15:22 #213
238474 Jeetjejom
pi_88290869
Mijn dochter heeft nog te kort haar voor staartjes en knotjes! En te lang voor hanekammen!
Jouw warmte is genoeg
pi_88291255
Jemig wat een hoop weer bij te lezen!

Wij vieren dit jaar wel sinterklaas bij mijn schoonouders, zij hebben nu een pleegkindje van bijna 4 in huis, dus voor haar is het echt leuk. Mijn moeder heeft ook nog een cadeautje voor Finn gekocht. Ik heb zoiezo iedereen op het hart gedrukt geen grote en dure cadeaus te kopen, we hebben er gewoon geen plek voor in huis.
Kerstavond gaan we met z'n drietjes uiteten, 1ste kerstdag schoonouders, 2e kerstdag naar mijn moeder.
Oud & Nieuw vieren we thuis omdat mijn vriend de volgende dag om 07.00uur moet werken. Het is hier in de straat altijd gezellig met alle buren bij elkaar enzo dus dat komt wel goed!

Finn is vandaag weer naar de peuterspeelzaal geweest en het was weer een groot succes
  woensdag 3 november 2010 @ 16:31:47 #215
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88291493
Ik zal niet heel snel oorlog maken met mijn hubbie, maar wél als ie aan de haren van de kinderen komt! Doet 'ie ook niet, omdat hij weet dat hij dan....oorlog heeft.

Anna ging toen ze vier maanden was voor het eerst naar de kapper. Morris is afgelopen weekend voor het eerst geweest:

En Anna zag er toen ze 1 was zó uit wanneer ze uit bed kwam:
_O- _O-
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 3 november 2010 @ 16:32:58 #216
238474 Jeetjejom
pi_88291542
FTA, wat ziet hij er schattig uit! Hoe oud is hij eigenlijk dat hij al naar de psz gaat? En wat lijkt hij klein daar....
Jouw warmte is genoeg
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 16:34:30 #217
5428 crew  miss_sly
pi_88291608
FTA O+ wat een schattige foto, je grote kleine man met zijn rugtasje O+
pi_88291662
Jeetjejom hij is nu bijna 16 maanden. We gaan naar een Ukkiegroep op de peuterspeelzaal speciaal voor kinderen van 1 tot 2 jaar, samen met de ouders.

Ik vond het ook zo schattig dat ik echt even een foto moest maken miss! Echt zo'n hey tas waar ga je met het kindje heen idee haha
  woensdag 3 november 2010 @ 16:37:42 #219
238474 Jeetjejom
pi_88291717
Ik wil ook een Ukkiegroep!!!!!
En inderdaad zo schattig die rugtas!
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 3 november 2010 @ 18:49:04 #220
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88296579
wat een lieve foto's allemaal

Sinterklaas is bij ons altijd een heel gedoe met de dagen. Familie en schoonfamilie willen het liefst allebei het op 5 dec vieren, wat gewoon heel lastig gaat qua afstand. Dit jaar gaat de eer naar mijn ouders, die waren eerder met regelen/vragen (en het valt op een zondag, dus makkelijker om naar Drenthe te gaan.) Schoonouders zou dan op waarschijnlijk de donderdag daarvoor zijn.
Sinterklaas bij mijn familie is ook ontzettend gezellig. Vorig jaar voor het eerst sinds jaren weer met de hele familie gevierd, volwassenen lootjes trekken en de kleintjes (vorig jaar waren het er 3, Bram, dochter van nichtje van 2 jaar en neefje van 10) kregen van iedereen kleine cadeautjes. Dit jaar is er 1tje extra bij, nichtje heeft nog een dochter gekregen dit jaar en ik heb al vernomen dat buikbaby ook cadeautjes gaat krijgen.
Kerst gaan we dit jaar erg rustig aan doen, ik ben dan 37 weken zwanger. Een dag is het bij de schoonouders en de andere dag zijn we lekker thuis met z'n 3tjes. Mijn ouders moeten allebei werken met kerst en willen ook niet dat ik nog naar Drenthe kom.
O&N vieren we altijd met ons vriendengroepje. Dat is nog een stel met een kindje van 2,5 en vriendinnetje is dan 36 weken (ik 38 weken) zwanger en nog een 'losse' vrijgezelle vriend. Dit jaar bij ons thuis met allemaal lekkere hapjes/tapas en spelletjes. Kindjes allebei lekker slapen en als ze wakker zijn/worden om 0.00 uur mogen ze kijken.
pi_88296719
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:36 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Jeetjejom hij is nu bijna 16 maanden. We gaan naar een Ukkiegroep op de peuterspeelzaal speciaal voor kinderen van 1 tot 2 jaar, samen met de ouders.

Ik vond het ook zo schattig dat ik echt even een foto moest maken miss! Echt zo'n hey tas waar ga je met het kindje heen idee haha
Ik heb het nagevraagd op mijn CB hier naar aanleiding van jouw verhalen maar volgens de wvk was dat niet meer hier. -O- Wel jammer want het leek me erg leuk, dus ik ga nog even verder zoeken of er iets vergelijkbaars is op fietsafstand.

En die foto O+ O+ kleine grote vent met zn rugzakje <3

Anna _O- :D stampertje!! hahaha geweldige foto
Morris zn haartjes zijn zo leuk Memmel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88298204
Aaahw, die foto is idd wel erg schattig, FTA. Je Kleine man de Grote wereld in. O+

Haha, Huup heeft gelijk: Stampertje! :D

Lente heeft een nieuw dierenboekje. En ze wist zo de auto, de poes, het konijn, de hond, het schaap het paard en de kip te benoemen. Dwz, op haar manier, vnml met geluiden dus. Maar wel knap! O+
  woensdag 3 november 2010 @ 19:47:41 #223
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88299112
Oh, knap van Lente hoor! Hier zijn alle dieren eigenlijk gewoon het geluid wat haar dan het meest interessant in de oren klinkt. Veel gegrom enzo. Maar poesjes zeggen wel vaak mauw, en hondje wawa, en koetjes boe. De rest is 1 pot nat, werkelijk. En monstertje hier is al 19 maanden inmiddels ;)

En altijd lastig nieuwe woordjes, als ze het even niet weet dan gooit ze er een ie in. Appie? Ehm, nee, appe?

Ik vind oepies nog wel het grappigste, oeps. :D
pi_88305310
Takkembah, ik viel ook even steil achterover van de woordenschat van alexa...opruimen...goeiendag even! :D
Knap zeg! En fijn dat ze opknapt!

En Lente, ook al zo knap! Klein boerinnetje kent haar vee!

FTA wat schattig die foto.... O+

Ik had nog een mail terug gehad van de dietiste.
Eenzijdig eten was niet erg, het zijn de ouders die daar last van hebben.
Ik kon het voorlopig gewoon laten hoe het nu is, idem met vlees.
Melk echt niet eerder als zijn tweede jaar proberen.
En wb drinken, ze adviseerde een liter aan vocht per dag
  woensdag 3 november 2010 @ 21:55:41 #225
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88305520
Huup! Haha dank, ja stampertje! Gij mooie vrouw! :')
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 22:03:11 #226
5428 crew  miss_sly
pi_88305933
Jeuh Karin, een liter? :o dat haalt Senna hier echt geen enkele dag.
Ik ben al, geheel tegen mijn principes maar je moet toch wat, karvam cevitam aan het aanbieden. Senna drinkt echt heel weinig en volgens mij is de bv op het eind aan het lopen, dus drinkt ze bij die twee drinkmomenten ook geen volledige voeding meer. Ze drinkt daarnaast een flesje pyjamapap van 200 cc, soms leeg, soms de helft. En tot voor kort had ze dus de hele dag door een rietjesberker water tot haar beschikking, maar daaruit drinkt ze maar mondjesmaat. Ze drinkt geen thee, melk, karnemelk, diksap of yoghurtdrink. Wel appelsap en dus karvam cevitam. Ik wil niet iedere dag appelsap geven, dus maak ik nu ieder ochtend 250 cc ranja. In de andere rietjesbeker 250 cc water en dan maar proberen beide bekers 's avonds leeg te hebben....dat lukt echt vrijwel nooit! De laatste tijd is de ranja tegen de avond grotendeels leeg, maar ook neit helemaal.

iemand nog tips?
pi_88306082
Miss, je kunt appelsap ook aanlengen met water he.
Of diksap appel misschien?
Vergeet niet dat in fruit en yoghurt enzo ook wel vocht zit.
Lars komt ook niet aan die liter, en ze wees me er wel op dat hij echt te weinig vocht krijgt....
Dus ik ga hem maar vaker wat aanbieden.
Het scheelt dat hij nu wel zelf kan drinken, dan laat ik het gewoon op tafel staan, kan hij het zelf pakken
pi_88306130
Tess drinkt momenteel ook niet supergoed. 's ochtends en 's avonds zo'n 150 cc melk en met moeite een drinkbeker. Ik blijf het neerzetten voor dr maar kan/ga dr niet dwingen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 3 november 2010 @ 22:07:54 #229
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88306166
Miss, Anna dronk ook heel slecht. Wat ze helemaal super vond was toen ze uit een gewone beker mocht drinken. Steeds een laagje water erin en dan laten drinken. Gaat het ongemerkt heel snel.
Werkt bij Morris nu ook, alhoewel die een halve liter (twee flessen) achter elkaar weg klokt.

En diksap, karvam, maakt het uit. Als ze maar drinkt. Ik zou daar niet zo moeilijk over doen.
pi_88306192
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:55 schreef Memmel het volgende:
Huup! Haha dank, ja stampertje! Gij mooie vrouw! :')
:7

*lebber*

mooi mens
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88306217
Miss, ik leng appelsap inderdaad aan met water. En wat voor soort thee bied je aan? Daar zou je ook nog mee kunnen experimenteren.
Wij maken her vaak Himalayathee. Kruidenthee, en Ko is er gek op.
En bij de natuurwinkel kun je ook diksap in andere smaken kopen. Rode vruchten etc.
pi_88306263
Zo was ik niet zo blij met het feit dat Lars alleen maar ranja wil...zo zoet enzo...
Maar de arts van het CB maakte er geen enkel probleem van...moest blij zijn dat hij in ieder geval dronk nu
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 22:21:14 #233
5428 crew  miss_sly
pi_88306976
appelsap met water aanlengen, dat kan ik ook nog doen idd. Ik krijg maar niet uit mijn hoofd dat appelsap bijan net zo slecht is als cola, en ik ga haar toch ook geen cola aanbieden. Maar aangelengd met water scheelt wel veel, natuurlijk!
Diksap heb ik al een aantal geprobeerd, maar ze wil ze geen van allen. Maar idd er is ook diksap appel, toch? Kan ik die ook nog eens proberen.

De bekers staan hier ook de hele dag voor het grijpen, op haar eigen tafeltje, maar toch bied ik het tegenwoordig ieder uur ofzo aan. Dan drinkt ze iig wel een paar slokken. En ik drink zelf een glas, zodat ze het goede vorobeeld krijgt :)

Een bekertje met een bodempje, ook een goede tip, thanks!

Morgen naar d ekinderarts, dus ook maar eens vragen wat hij ervan denkt en of hij nog tips heeft.
pi_88307156
Misschien wil ze wel drinken als ze in bad speelt met een bekertje miss_sly? Lieuwe drinkt heel veel (warm :') ) water als we samen aan het douchen zijn, echt wel ruim een beker denk ik.
pi_88307239
Wat hier ook nog helpt is om tijdens het eten telkens een slokje aan te bieden. Ivan drinkt in dat geval meer dan wanneer ik alleen water voor en/of na de maaltijd aanbied.
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 22:27:24 #236
5428 crew  miss_sly
pi_88307355
De beker staat hier altijd tijdens de maaltijd bij haar bord. Ze wijst er zelf wel eens naar, en ik bied het regelmatig aan tijdens het eten. Een slokje drinkt ze dan wel, maar niet heel veel.

In bad, tja...in het bad zit weltrustenbadje van Etos. Ik heb geen idee hoe slecht dat is als ze dat drinkt. schaap denkt heel slecht, ik denk dat ze vast geen vreselijk slecht badschuim voor kleine baby'tjes maken, aangezien die toch regelmatig een slok water binnen krijgen. Maar dus drinkt ze in bad eigenlijk niet.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:08:51 #237
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88309532
Kan ook Miss, dat ze liever warmer drinkt. Leng je de diksap op siroop aan met warmer water?
En mss niet continue een fles in de buurt? Merr op vaste tijden? Niet drinken, fles weg. Dan leert ze dat ze moet drinken wanneer het er is. Is ooknweer beter voor de tanden.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:09:29 #238
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88309563
Wat typ ik slecht op die iPhone...
pi_88314627
Gisteren kon ik niet online komen (werken,carnaval en de voetval) De Koorts is weg *O* gisterochtend hadden we nog verhoging gistermiddag was het bij oma weer normaal, gisteravond liep het weer even op naar 38,2, en vanmorgen niets meer *O*

Ik reageer nu even op Miss, Roy dronk tot een paar maand terug ook geen "koude"dranken, daar gruwelde hij zelfs van.
Dus bood ik lauw aan (thee- en zelfs roosvicee)
En dat steeds beetje kouder aanbieden.
Hier komen wij overgens ook zeker niet aan die liter althans dat gok ik toch.
Zo drinkt Roy ook niet graag melk meer, bij de boterham smorgens wilt hij het nog wel, maar smiddags bij de boterham wilt hij het echt niet, daar krijgt hij nu yoghurtdrink bij.
en zijn flesjes met "limonade"laat hij vaak ook nog een kwart in achter.

Ik ving een stukje op over sinterklaas ed vieren.
Sinterklaas alleen met het gezin, en een keertje bij opa en oma (daar ligt een kadootje, drinken koffie en gaan weer naar huis)
Kerst ben ik mee bezig om het een en ander te organiseren, wil m'n pa in elk geval tot grote steun zijn die tijden.
pi_88314680
Oh Bar wat fijn dat de koorts weg is! *O*
pi_88314759
Het bewijs: mijn dochters nieuwe kapsel :')

pi_88314808
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:08 schreef Memmel het volgende:
Kan ook Miss, dat ze liever warmer drinkt. Leng je de diksap op siroop aan met warmer water?
En mss niet continue een fles in de buurt? Merr op vaste tijden? Niet drinken, fles weg. Dan leert ze dat ze moet drinken wanneer het er is. Is ooknweer beter voor de tanden.
idd, ik dronk vroeger warme roosvicee :X
(moet er nu niet meer aan denken :P)
pi_88314927
Bar wat fijn dat de koorts gezakt is!! *O*

Miss ik geef Finn zo af en toe een pakje appelsap van appelsientje groeifruit. Daar is geen suiker toegevoegd en 100% puur sap, het smaakt ook echt flauw. Finn vindt het drinken uit een pakje reuze interessant, ik doe het dan in zo'n pakjes houder die hebben ze bij kruidvat & trekpleister van sesamstraat voor iets van een euro!

Succes vandaag bij de kinderarts!

De haartjes van Anna, geweldig! Met het haar van Finn is momenteel niks te beginnen, we moeten nodig weer naar de kapper.

Willow O+
pi_88315936
Willow ben je er zelf ook blij mee...? ;) Het zit best ok :)

Een liter...? Nou daar komen mijn beide dames niet aan...
Iris drinkt meer dan haar zus, maar ook geen liter denk ik...
pi_88316463
Mogge!

Willow, als je haar maar goed zit!

Ik tart de fokwet waarschijnlijk vreselijk, maar Isabeau slaap momenteel zo ongelovelijk goed! Ik weet niet wat 't is, maar het is net of ze dieper slaapt. Normaal wordt ze altijd half en half wakker als ik 's avonds even check of ze lekker ligt. De laatste dagen blijft ze gewoon in een diepe slaap snurken en hoor ik haar pas weer als wij 's ochtends opstaan. Wat een genot! Ze sliep al wel door, maar soms wel eens een gil of huiltje in haar slaap en dat ik haar dan even recht moest leggen.
pi_88317170
Finn O+ Die enorme rugzak! <3
Morris O+ mooie haartjes

Ik vind Willow's kapsel nog wel meevallen, ietsjes te korte pony. Zelf vindt ze het geloof ik wel erg treurig :D

Wat fijn dat Isabeau ineens zo goed slaapt Sorbootje! Het zal wel te maken hebben met de ontwikkeling.

Niels was vannacht van 2 tot 4 uur klaarwakker }:| Ik denk omdat hij de nacht daarvoor ook zo lang wakker was omdat hij toen wat snotterig was. Gelukkig kon ik hem nog wel troosten in zijn bedje, hopelijk is het geen patroon geworden!
En hij stond net echt mega lang los :o Wel nog wiebeldewiebel en met gebogen knietjes O+
pi_88317888
Haha, geknipte dreumesjes :D
Hier stellen we het eerste kappersbezoek nog uit hoor, ik vind zijn lange haar veel te mooi! Dinsdagavond had ik zoiets stoms gedaan na het badderen, ik had zijn haar geborsteld. Toen droogde het heel raar op, stijle stukken die horizontaal gingen staan en bijna al z'n krullen weg :o

Finn naar de psz O+ Wat enorm schattig!

Bar, wat een geruststelling dat Roy weer beter is *O*

Sinterklaas komt bij ons op visite dit jaar *O*
Hij neemt 2 pieten mee en een grote zak kadootjes. We vieren het net als voorgaande jaren met mijn schoonfamilie. Devin, Toby, hun 3 neefjes en 1 babynichtje zullen het vast geweldig vinden :Y En ik nog het meest geloof ik, ben zelf dol op de magie van Sinterklaas! Echt he, ik heb zelfs Sint-slingers in huis gehaald. Vroeger ook zelf meerdere malen zwarte piet gespeeld, ik zing alle liedjes luidkeels mee en verheug me ook al weken op de intocht van 13 november, het Sint-feest op de plaatstelijke kinderboerderij en uiteraard pakjesmiddag zelf. Sint O+

Toby is ziek :{
Gisteravond de hele tijd uit z'n doen geweest, wilde ook bijna niet eten en alleen maar plakken. Maar ik dacht dat het door vermoeidheid van een lange dag kdv was. Niet dus, hij voelt ook warm en is aan het overgeven. Arm kleintje ligt nu weer in bed.
pi_88317954
Arme Toby, overgeven zelfs :{ Beterschap :*
Wolf was ook al ziekjes las ik en Niels dus wat snotterig. Het komt vast door de meet (ik zat er al op te wachten :P)
pi_88318175
Het is echt sneu joh, hij is overduidelijk misselijk. Oprispingen enzo.
Maar als het door de meet kwam zullen er nog wel wat meer zieken moeten zijn, al die kleintjes die aan elkaar spenen en drinkbekers aan het lurken waren _O-
pi_88318184
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:36 schreef Kersjes het volgende:
Maar als het door de meet kwam zullen er nog wel wat meer zieken moeten zijn, al die kleintjes die aan elkaars spenen en drinkbekers aan het lurken waren _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Kersjes op 04-11-2010 10:38:05 (oops, ik ga steeds de fout in met die nieuwe layou) ]
  donderdag 4 november 2010 @ 10:49:03 #251
238474 Jeetjejom
pi_88318480
Toby, wat vervelend dat je zo ziek bent zeg!
*O* *O* voor Isabeau haar slapen!
En Willow, ik vind je haren best leuk hoor, niet zo sipjes kijken!

Jorja drinkt denk ik ook geen liter, maar hier weigert ze uberhaupt water te drinken, zelfs uit een gewone beker (wat ze wel heel spannend altijd vindt), neemt ze een klein slokje om het vervolgens uit haar mond te laten lopen.
Jouw warmte is genoeg
pi_88318974
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:36 schreef Kersjes het volgende:
Maar als het door de meet kwam zullen er nog wel wat meer zieken moeten zijn, al die kleintjes die aan elkaar spenen en drinkbekers aan het lurken waren _O-
Inderdaad, ik wacht nog even af :+ (al hoop ik natuurlijk van niet :P)
  donderdag 4 november 2010 @ 11:08:25 #253
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88319083
Een hele dikke kus voor de zieke Toby en Niels!

En ik las dat Roy weer aan de beterende hand is! Fijn.

Ik reageer even snel, want ik ben op het werk en vroeg me af: Miss, waarom is appelsap net zo slecht als cola?? Dat wist ik dus echt niet! Joep drinkt niet iedere dag appelsap maar toch wel zo'n 3 keer per week een volle beker.
pi_88319318
Ik gok vanwege de hoeveelheid suikers en fruitzuren?
pi_88319339
Ik geef Isabeau trouwens alleen water en melk. Ze hoeven toch niet persé iets anders? Of maak ik nu een grote fout? :)
pi_88319382
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 11:16 schreef Sorbootje het volgende:
Ik gok vanwege de hoeveelheid suikers en fruitzuren?
Maar dan lijkt het me alsnog beter dan cola :? Of ben ik nu heel naief? :+
pi_88319398
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 11:17 schreef Sorbootje het volgende:
Ik geef Isabeau trouwens alleen water en melk. Ze hoeven toch niet persé iets anders? Of maak ik nu een grote fout? :)
Lijkt mij ook. Ik geef ook alleen maar water. Volgens mij zijn smaakjes alleen voor de lekker, vitamine C halen ze wel uit fruit en groente. In appelsap zit trouwens helemaal niets gezonds, kun je beter sinaasappelsap geven, daar zit tenminste nog wat vitamine C in ;) Al lijkt het me beter dan cola, cola is misschien wel net zo zuur als appelsap en sinaasappelsap, maar er zit ook nog koolzuur in wat ook een aanslag op het glazuur is.
pi_88319414
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 11:17 schreef Sorbootje het volgende:
Nee hoor, zolang ze dat pikt zou ik dat lekker blijven doen!
pi_88319444
Ik weet het niet Raissa, ik heb het me nooit afgevraagd, omdat Isabeau het toch niet krijgt. Ik zat hardop te denken.

En mooi, dan blijf ik dit volhouden, zolang ze het lekker vindt.
  donderdag 4 november 2010 @ 11:20:17 #260
238474 Jeetjejom
pi_88319448
Jorja krijgt hier eigenlijk allerlei soorten sap, appelsap, sinaasappelsap, ananassap maar ook roosvicee en smoothies. Omdat ze al geen grote drinker is, ben ik al blij als er iets ingaat (maar ja van de andere kant, ze eet wel heel veel fruit, dus daar krijgt ze ook vocht van binnen natuurlijk).
Denk dat ze dat van haar moeder heeft, ik drink ook veel te weinig.
Jouw warmte is genoeg
pi_88319487
Lente drinkt ook alleen melk en water. Thuis tenminste, want op het kdv geven ze diksap. Prima voor daar, maar zolang ze thuis water drinkt, wil ik 'r niet laten wennen aan zoete smaakjes.
pi_88319542
quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:17 schreef Sorbootje het volgende:
Moet je je eens voorstellen wat voor stuiterbal ze zou zijn als je haar zoete drankjes zou geven. O+

Ik kan eigenlijk alleen bedenken dat bepaalde soorten thee misschien wel nuttig zijn om te geven vanuit het idee dat je je kind vroeg wil laten wennen aan een rijk palet aan smaken. Ik heb zelf ook nog nooit iets anders gegeven dan melk en water.
pi_88319679
Isabeau eet verder echt álles. En wij eten héél gevarieerd. Dus over die smaken maak ik me niet echt veel zorgen. (hoewel ik me realiseer dat ze van de ene op de andere dag ineens slechter kan gaan eten)

En idd, ze is nu al stuiterbal genoeg. We hadden gisteren visite, je had haar moeten zien, uitslovertje. Ze ging op de salontafel zitten en gek doen, ze heeft letterlijk een podium nodig. Héél herkenbaar, zo was ik vroeger ook... hoewel......vroeger... :')
pi_88319839
Mijn kind is verwend, kraanwater drinkt hij niet :N
Tenzij ik er een beetje diksap doorheen doe. Op vakantie dronk hij heel veel omdat het zo warm was en dat was meestal mineraalwater, hij vindt dat Hollandse leidingwater dus gewoon niet lekker!
Sojamelk en havermelk gruwelt hij van, rijstemelk drinkt hij wel af en toe. Soms krijgt hij flink aangelengde (sinaas)appelsap of perensap, En druivensap en mangosap vindt hij heerlijk!!
pi_88320173
Wij eten eigenlijk helemaal niet zo gevarieerd. Komt vooral omdat Nils tegenwoordig bijna altijd kookt en die is van de aardappel-, groente- vleesbrigade. En af en toe pasta. Maar tnt lust ze alles gelukkig.

Naast water geef ik 'r de laatste tijd trouwens vaak verse sinaasappelsap. Maar da's omdat ze niet zo'n beste fruiteter is. Potjes en prakjes fruit wel overigens, maar met stukjes doet ze balletje-balletje. :')
pi_88324472
Miss moet je vandaag met Senna naar de kinderarts? zo ja s6 en hopelijk valt het mee
pi_88324950
Ik ben voor Senna op zoek naar alternatieven, omdat ze dus niet voldoende drinkt als ze alleen water krijgt. Ze is echter nogal kieskeurig, dus ik kan haar niet zomaar alles voorzetten.

We moesten vanochtend naar de kinderarts. Fysiek onderzoek leverde geen lichamelijke problemen op. Dus nu wilden ze een nieuw kweekje van urine die nu schoon moet zijn en zonder antibiotica. Dus het arme kind heeft weer een plaszakje vastgeplakt zitten ;( Drama en ze wil maar niet plassen...dus ieder kwartier die luier open, geen plasje, luier dicht...en als ze niet opschiet, moet dit plaszakje eraf want dan zit het te lang, en moet er een ander op. Stom gedoen.
pi_88325076
wat een gedoe Miss! Hopelijk gaat ze snel plassen!

Tess maakt momenteel een potje vaan haarmdidagslaapje. Sliep ze voorheen 2 tot 3 uur, de laatste dagen is het max een uurtje met als gevolg dat mevrouw oerchagarijnig uit bed komt....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88325227
Oh Vicky, dat was hier een week en gisteren deed ze wel weer een fatsoenlijke... ik weet niet wat het is/was...
pi_88325253
Senna wil je aub even plassen voor de dokter :*
pi_88325303
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:02 schreef Nijna het volgende:
Oh Vicky, dat was hier een week en gisteren deed ze wel weer een fatsoenlijke... ik weet niet wat het is/was...
ik gok hier de 4 hoektanden die tegelijkertijd doorkomen... en daarbij steeds vlinke poepbroeken tot d'r oksels.. :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88325433
Miss, als ik op Xeentjes naveltje druk tijdens het verschonen gaat ze bijna altijd plassen :') Misschien eens proberen?

Xeentje krijgt alleen melk en water. Op het kdv wilden ze haar ook diksap geven, maar dat hebben we gestopt. Zolang ze water lust ga ik haar nog niet wijzer maken dan ze al is met zoetigheid. Ik merk wel dat het soort beker veel verschil maakt hoeveel ze drinkt. Uit een gewone fles drinkt ze serieuzer dan uit een tuitbeker of rietjesbeker. Tuitbeker is blijkbaar alleen voor de leuk, want alles wat ze daaruit drinkt laat ze meteen weer uit haar mond lopen. Ze moet minstens 500ml drinken volgens het cb. Dat haalt ze eigenlijk alleen als ik haar 's avonds laat nog wakker zou maken voor een derde fles, maar die geef ik alleen als ze er zelf om komt (eigenljik bijna nooit meer).
pi_88325485
Tess 4 hoektanden.... ai ai ai meisje
pi_88325524
Arme Senna, weer zo'n plaszakje ;(
Laten we hopen dat ze snel plast en het onding weer af mag!
pi_88325615
Arme Senna! Dat is ook niet leuk, die plaszakjes ;(
Tess, oei, vier hoektanden :o Arm kind!

Willow krijgt wel andere dingen te drinken. Ze weigert gewoon water te drinken, en gewone melk wil ze ook niet. Dus dan maar diksap, vruchtensap, en af en toe yokispul wat wel vreselijk zoet is en vast heel slecht maar ze vindt het wel heerlijk :P En dankzij al die dingen zijn we eindelijk van de vier flessen af, en dat vind ik ook wel fijn.
pi_88325705
Tess drinkt ook geen water hoor.. Als ik water neerzet in een beker gooit ze d'r beker de andere kant op. Melk is ze gek op maar krijgt ze maar 2x per dag. Verder ishet eigenlijk een beetje diksap met heel veel water of een pakje appelsap of soms zelfgemaakte chocomelk. Thee blieft mevrouw ook niet. Ze krijgt wel eens dubbelfris maar daar gooi ik heel veel water bij zodat het niet zo megazoet is. Dat doe ik zelfs nog bij Amber.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 4 november 2010 @ 17:43:38 #277
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88333519
Tess vier hoektanden aaaahgrr!!!!!

Senna :* voor jou, meisje!

Alexa drinkt hier altijd water of appelsap uit een beker. En dan meestal een kleine beker of drie. Met hulp dus, en soms ook zonder (als mama niet goed oplet :') :@ En ze krijgt 's ochtends (melk) en 's avonds nog een fles (pap).
Alexa en Seth zijn lief
pi_88334100
senna, al geplast?
Driekus drinkt voornamelijk water en dat met plezier. Melk lust ie niet, karnemelk wel. Ook gaan er elke dag 2 papflessen van 220cc in. Op het kdv krijgt ie geloof ik ook diksap, thuis nooit. Is er nog een smaak thee waar je als eerste mee kunt beginnen, of maakt dat niet uit? Want dat ga ik dan maar eens proberen, iets warms. Warme karnemelk smaakt namelijk niet, lijkt me zo.
pi_88335458
2 plaszakjes en een hoop drama later, nog steeds geen monster om in te leveren morgen -O-
Toen ze ziek was, bleef dat zakje goed zitten, want ze bewoog bijna niet. Vandaag bleef ze maar bezig, ondanks dat ik de tv aan had gezet om haar even rustig te krijgen.
Gelukkig had ik zelf nog plaszakjes, dus morgenvroeg als ze wakker wordt, direct een zakje om en dan pas bij mij voor een voeding. Hopelijk levert dat een goed gevuld plaszakje op.
Wat een ellende die dingen. En ik zei nog: zal ik anders een potje kopen, maar dat vond ze geen goed idee, omdat dat toch ook vervuild/besmet kan zijn en dus een verkeerde uitslag kan geven.
pi_88335566
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:40 schreef miss_sly het volgende:
2 plaszakjes en een hoop drama later, nog steeds geen monster om in te leveren morgen -O-
Toen ze ziek was, bleef dat zakje goed zitten, want ze bewoog bijna niet. Vandaag bleef ze maar bezig, ondanks dat ik de tv aan had gezet om haar even rustig te krijgen.
Gelukkig had ik zelf nog plaszakjes, dus morgenvroeg als ze wakker wordt, direct een zakje om en dan pas bij mij voor een voeding. Hopelijk levert dat een goed gevuld plaszakje op.
Wat een ellende die dingen. En ik zei nog: zal ik anders een potje kopen, maar dat vond ze geen goed idee, omdat dat toch ook vervuild/besmet kan zijn en dus een verkeerde uitslag kan geven.
Och wat een drama die zakjes. Heeft Seb ook een paar keer gehad maar bij jongens blijven die volgens mij toch beter zitten. Succes ermee hoor. Hopelijk snel een goed plasje om in te leveren.
pi_88336992
Miss wat een drama he die zakjes. Heb je nog instructie gekregen hoe je die het beste op kunt plakken?
Gaat ook nog heel precies weet ik nog.
Sterkte ermee :*
pi_88337495
Morgen dus weer zo'n 'fijn' plaszakje.. -O- Wat balen Miss! Wat zou je dan graag gewoon even de plek van je kindje kunnen innemen hè?
pi_88338576
Die stomme zakjes ook... hopelijk heb je morgen met de eerste poging een mooie plas Miss :*.
Zet em op Senna!
pi_88338777
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:40 schreef miss_sly het volgende:
miss ik waste het potje met allesreiniger, daarna met heeeeeel heet water naspeoeln. Veeeeel water en afdrogen met keukenrol. Dan ging het bijna altijd goed. Die zakjes zijn zo zielig ;( Senna :*
pi_88338931
wat balen Miss!! Hopelijk snel een goed plasje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88340435
Wij hebben helemaal nog geen potje Stiemie. En toen ze zei dat ze liever neit via een potje had, heb ik er ook maar geen gehaald vanmiddag. Dus morgenvroeg een nieuwe poging.
Het arme ding is door vandaag echt van de leg. Vanaf het moment dat ik haar uitkleedde om in bad te gaan tot ik haar aanlegde voor de laatste bv voor het slapen gaan, heeft ze gehuild. In bad niet gaan zitten, maar met haar armpjes om mijn nek aan de rand blijven staan en maar huilen -O-

Hoop dat ze zich morgen weer een stuk beter voelt en dat het plaszakje kort en goed zal gaan.
pi_88340588
Arme Senna :* en arme mama :*
pi_88340713
Oh gossie, arme Senna ;(

De hele dag een ziek vogeltje aan me vastgeplakt gehad en toch nog een superblij mannetje naar bed gebracht :o
Hij heeft best goed gegeten vanavond, zelfs nog toetje waar hij zelf mee aan kwam zetten! Na een spetterfestijn in bad ligt hij nu in bed. En hij lijkt gelukkig weer helemaal in orde *O*
pi_88340821
Oh Senna toch. :'(
Hopelijk morgen een betere en snellere poging. :*
pi_88340890
niet echt bijgelezen, even snel overheen gescrolled, zag dat Roy beter was, en toby ziek was, en later weer beter. Hiephoi!
De haartjes van Willow, hmm die pony heeft wel iets van een trap weg he....

Lars is ziek -O-
Echt ziek
Vanmiddag 39.5 koorts, en huilen huilen huilen
ik vind het zo zielig
En dan heb ik morgen een verplichte cursus }:|
pi_88340951
Beterschap voor Lars :* och en nu mis ik de kleine man van kersjes ook nog :*

Verkeerd gelezen Oeke ;) gelukkig maar dat je kleine man niet ziek is :)

[ Bericht 23% gewijzigd door _Bar_ op 04-11-2010 21:16:25 ]
pi_88341039
Ko is niet ziek hoor Bar.
Hij ligt lekker te slapen, na een dag met papa. Zo lief, die stralende ogen als hij je dan weer ziet: Mama! O+

Beterschap voor alle zieke kindjes! :*
pi_88341288
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 20:45 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben helemaal nog geen potje Stiemie. En toen ze zei dat ze liever neit via een potje had, heb ik er ook maar geen gehaald vanmiddag. Dus morgenvroeg een nieuwe poging.
Het arme ding is door vandaag echt van de leg. Vanaf het moment dat ik haar uitkleedde om in bad te gaan tot ik haar aanlegde voor de laatste bv voor het slapen gaan, heeft ze gehuild. In bad niet gaan zitten, maar met haar armpjes om mijn nek aan de rand blijven staan en maar huilen -O-

Hoop dat ze zich morgen weer een stuk beter voelt en dat het plaszakje kort en goed zal gaan.
Agos arm ding. Mocht je je bedenken, dan kan je het weekend altijd een potje komen halen hoor miss. Hoef je 'm nu niet speciaal te kopen. Al gaat het morgen gewoon lukken. In het ziekenhuis knijpen ze trouwens een nat washandje boven het plaszakplakrandje uit als ze 'm erafhalen. Dat scheelt misschien wat in de pijn?
pi_88341294
Hocus pocus pilatus pas....

....ik wou dat er niet een kindje ziek meer was :*
  donderdag 4 november 2010 @ 21:04:51 #295
238474 Jeetjejom
pi_88341352
Lars beterschap!!! En Miss_sly succes morgen met het plaszakje. Wat een ellende voor je kleine meid zeg!
Jouw warmte is genoeg
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 09:23:46 #296
5428 crew  miss_sly
pi_88353967
Het is niet gelukt en ik heb de plazakjes opgegeven.
Ik vind het zoo naar en ik wil echt niet dat ze nu al een traumatische ervaring opdoet door pijn en dwang in de schaamstreek. En overdreven of niet, maar als ze daar op dat aankleedkussen ligt, hard huilt en de hele tijd 'nee nee nee nee' roept en met haar hoofd schudt, lijkt het me toch echt traumatisch als ik met dwang haar beentjes van elkaar doe om iets op te plakken. En het weghalen doet pijn, hoe voorzichtig ik het ook probeer.

Dus ik heb gebeld met de poli en gezegd dat ik het met die plaszakjes niet meer ga proberen en maandag aan de slag ga met een potje. Nar het ontbijt mag ze gewoon lekker in haar blote billen ronddartelen, en zo gauw er een plasje komt, gaat ze even op het potje en klaar.

Nooit meer plaszakjes, echt niet :{w

Zo, hoe is het met de andere kindjes? De zieken een beetje opgeknapt? Hoe is het met Lars nu, Karin?
pi_88354003
Beterchap voor Lars!
Och Miss, het moet idd geen trauma worden!! Hopen dat het met het potje wel lukt!

Wij hadden vannacht weer een hele fijne NOT nacht... onrustig smurfje.. Ze heeft de halve nacht bij ons geslapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 09:26:10 #298
5428 crew  miss_sly
pi_88354031
Ow en in het kader grenzeloos vertrouwen en onvoorwaardelijke liefde: ondanks dat ik haar nu 3 keer binnen een dag heb geplaagd met die plaszakjes, was ze vanochtend ontzettend lief en schattig op het kdv. Ik ging haar wegbrengen, ze bleef nog even bij me zitten, toen stond ze op en ging de andere kindjes begroeten ("aai aai" over een bolletje, een knuffel aan een ander kindje O+ ). Toen ik zei: mama gaat, Senna, krijgt mama nog een kus" kwam ze met getuite lipjes al hmmmmm doend naar me toe gerend om me een kus te geven O+
pi_88354191
Och arme Senna..

Tess hopelijk zijn die tanden er snel door!

En arme zieke kindjes allemaal :o Timo is ook ziek, sinds gisteren. Telkens spugen, flinke koorts en alleen maar bij me willen plakken..
pi_88354244
Beterschap voor Timo!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')