He he, even wat tijd gehad om bij te lezen!
Sproetje, wat goed!!
Willow en Amelie een dikke

voor de prikjes.
FTA, ik hoef Joep niet te remmen met eten. Hij is geen grote eter. Brood is erg minimaal hier. Een croissant lust ie wel, maar dat krijgt ie tuurlijk niet iedere dag

Ik weet ook niet of ik hem zou remmen, zolang het gezond voedsel is... en hij niet dik wordt of lijkt dan zou ik er zelf het probleem niet van in zien eigenlijk. Al moeten het tuurlijk geen 10 boterhammen op een dag worden lijkt me.
Claudia, wat jij schrijft over dat begrijpen! Dat had ik precies zo een tijdje terug. Dan zei ik: ik ga de tafel dekken en ineens stond Joep al bij de koelkast

Ik deed hem open en hij pakte netjes de spullen en bracht het naar de tafel. Toen dacht ik: ik onderschat mijn eigen kind!
Nijna

gelukkig sliep ze snel verder!
Opvoedvraagje: ik ga de laatste tijd vaak samen met Joep de hond uitlaten. HIj mag dan "los" lopen, dus zonder buggy gaan we samen op stap. Hij begrijpt steeds beter dat hij op de stoep moet blijven, dat we met het oversteken even handen vast houden. Alleen soms dan wil ie ineens de andere kant op, dan dat we moeten. Als ik hem dan roep, dan rent ie weg (net alsof het een spelletje is). Als ik hem dan zeg dat ik nu geen pakkertje ga spelen, maar hij moet komen, dan kijkt ie heel ondeugend en trekt zich niks van mij aan. Ik zeg dan dat ik hem op ga tillen omdat hij moet luisteren en dan.... dan is het drama tot we thuis zijn. Gillen en huilen in mijn armen

Vandaag bleef hij zelfs thuis nog best wel lang boos. Ik ga dan op de grond zitten en leg dan uit dat hij op straat moet luisteren.
Doe ik dit goed? Zouden jullie iets anders doen? DIt gaat namelijk al een paar avonden zo en ik vind dat gegil enzo op straat zo vervelend. Bovendien vindt hij de hond mee uitlaten kei leuk en zo eindigd het voor ons beide niet echt gezellig zeg maar...