abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88252038
oooh Nijna suf is dat hè? Gelukkig dat ze weer is gaan slapen.
Dat soort momenten zijn hier in huis volgens mijn auro ook altijd een uitgelezen gelegenheid om eens goed mn nek te breken over het traphekje ofzo. }:|

Hmm wat gek. Ik zit net ff mn groeicurves enzo in te vullen in het groeiboekje en online, maar hier zit ze met die 10 kg min of meer precies op de middenlijn bij alle curven, terwijl ze bij het cb tegen de allerbovenste lijn aan zat. Zou ie dan niet goed ingevuld zijn ofzo? Ik vond t al gek, ze heeft spekjes genoeg maar echt op de bovenste lijn had ik haar niet geschat.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88252319
Huup, dan heeft ze zeker iets fout gedaan.
Hier heb je de groeicurve die ze op het cb gebruiken:

groeicurve meisjes 0-15 maanden

En mag ik even *O* *O* Mijn luiwammes is gister zelf gaan staan *O* *O*

En nu ga ik even teruglezen want dat heb ik nog niet gedaan.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_88252433
Even snel teruggelezen en een dikke knuffel voor jou Bar.

Ik weet net als Ssserptent niet wat er met Thijs is gebeurd, zou je dat nog een keer kort willen schrijven? (als je daar geen zin in hebt moet je dat absoluut niet doen hoor)
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_88252463
ja die had ik ook gevonden. Wat stom?
Ze zat op de cb curve echt bij de +2 lijn, ik dacht al heuh zó bol is ze ook weer niet :P maar dan zou ze al 13 kg moeten wegen? Bij een lengte van bij de -1 lijn (die klopt wel :+ ) zou dat me wel opgevallen zijn denk k.

Nouja het zal wel. De wvk zei er verder ook niets van.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88252486
ik druk weer te snel op enter :')
yaaaaaaay voor je luiwammes!! *O* *O*
ze wachtte gewoon even het perfecte moment af joh :D <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88253104
Goed zo mini-sproet! *O*

En Bar, wat al gezegd is, blijf gewoon gezellig meeposten. Alles is hier welkom hoor, ook je verdriet en je angsten. :*
En wat goed dat Roy losstond vandaag, terwijl hij eigenlijk ziek is! *O*

Claudia, fijn dat je meepost. Je bent welkom hoor, met je grote baby. O+
En Aoraki ook! O+

FTA, ik rem Ko ook niet in zijn eten, maar ik doe het ook meer als Miss zegt.
Fruit mag hij altijd, crackers vaak zonder beleg, stukje komkommer of soms kaas.
Koek of ontbijtkoek ed geef ik niet, wel af en toe rozijntjes.
Maar hier wordt op het moment ook veel gegeten. Ik gok een groeispurtje.
En zolang hij niet uit balans is, maar gezond oogt, vind ik het ook niet erg.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88255334
Raissa, ik weet niet of je de HA al gebeld hebt maar mijn zoontje heeft precies hetzelfde gehad. Uiteindelijk via de dokter Forlax gekregen, hielp binnen 2 dagen en sindsdien gaat het allemaal prima. Even je dokter bellen dus! Sterkte ermee, ik vond het altijd superzielig voor dat ventje!
pi_88257866
Mini sproet wat goed!

Bar :* Wat knap dat Roy los stond!

Tylers gips is eraf! *O*

[ Bericht 28% gewijzigd door _Ingrid_ op 02-11-2010 19:05:19 ]
pi_88258576
Ingrid wat fijn *O*
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:58:24 #110
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88260665
He he, even wat tijd gehad om bij te lezen!

Sproetje, wat goed!! *O*

Willow en Amelie een dikke :* voor de prikjes.

FTA, ik hoef Joep niet te remmen met eten. Hij is geen grote eter. Brood is erg minimaal hier. Een croissant lust ie wel, maar dat krijgt ie tuurlijk niet iedere dag :+ Ik weet ook niet of ik hem zou remmen, zolang het gezond voedsel is... en hij niet dik wordt of lijkt dan zou ik er zelf het probleem niet van in zien eigenlijk. Al moeten het tuurlijk geen 10 boterhammen op een dag worden lijkt me.

Claudia, wat jij schrijft over dat begrijpen! Dat had ik precies zo een tijdje terug. Dan zei ik: ik ga de tafel dekken en ineens stond Joep al bij de koelkast :o Ik deed hem open en hij pakte netjes de spullen en bracht het naar de tafel. Toen dacht ik: ik onderschat mijn eigen kind!

Nijna :D gelukkig sliep ze snel verder!

Opvoedvraagje: ik ga de laatste tijd vaak samen met Joep de hond uitlaten. HIj mag dan "los" lopen, dus zonder buggy gaan we samen op stap. Hij begrijpt steeds beter dat hij op de stoep moet blijven, dat we met het oversteken even handen vast houden. Alleen soms dan wil ie ineens de andere kant op, dan dat we moeten. Als ik hem dan roep, dan rent ie weg (net alsof het een spelletje is). Als ik hem dan zeg dat ik nu geen pakkertje ga spelen, maar hij moet komen, dan kijkt ie heel ondeugend en trekt zich niks van mij aan. Ik zeg dan dat ik hem op ga tillen omdat hij moet luisteren en dan.... dan is het drama tot we thuis zijn. Gillen en huilen in mijn armen }:| Vandaag bleef hij zelfs thuis nog best wel lang boos. Ik ga dan op de grond zitten en leg dan uit dat hij op straat moet luisteren.

Doe ik dit goed? Zouden jullie iets anders doen? DIt gaat namelijk al een paar avonden zo en ik vind dat gegil enzo op straat zo vervelend. Bovendien vindt hij de hond mee uitlaten kei leuk en zo eindigd het voor ons beide niet echt gezellig zeg maar...
Niet mieten! Door gieten!
pi_88261185
Och ja Bar de BMR daar kunnen ze goed ziek van zijn. Ze maken dan een mazelen infectie door of zo heb ik vernomen van onze CB arts.
Wat goed dat hij gaat staan trouwens *O*

en Tyler zonder gips *O*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88261288
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:58 schreef seilram het volgende:

Opvoedvraagje: ik ga de laatste tijd vaak samen met Joep de hond uitlaten. HIj mag dan "los" lopen, dus zonder buggy gaan we samen op stap. Hij begrijpt steeds beter dat hij op de stoep moet blijven, dat we met het oversteken even handen vast houden. Alleen soms dan wil ie ineens de andere kant op, dan dat we moeten. Als ik hem dan roep, dan rent ie weg (net alsof het een spelletje is). Als ik hem dan zeg dat ik nu geen pakkertje ga spelen, maar hij moet komen, dan kijkt ie heel ondeugend en trekt zich niks van mij aan. Ik zeg dan dat ik hem op ga tillen omdat hij moet luisteren en dan.... dan is het drama tot we thuis zijn. Gillen en huilen in mijn armen }:| Vandaag bleef hij zelfs thuis nog best wel lang boos. Ik ga dan op de grond zitten en leg dan uit dat hij op straat moet luisteren.

Doe ik dit goed? Zouden jullie iets anders doen? DIt gaat namelijk al een paar avonden zo en ik vind dat gegil enzo op straat zo vervelend. Bovendien vindt hij de hond mee uitlaten kei leuk en zo eindigd het voor ons beide niet echt gezellig zeg maar...
Hier hetzelfde probleem... Onwijs vervelend vind ik dat gebrul op straat... Geen idee wat er aan te doen.. Maar wou je even laten weten dat er hier nog zo eentje rondloopt ;)
pi_88261307
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Mini sproet wat goed!

Bar :* Wat knap dat Roy los stond!

Tylers gips is eraf! *O*

Wat fijn! Mag hij nu ook weer naar huis?

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:43 schreef Grunsfan het volgende:
Raissa, ik weet niet of je de HA al gebeld hebt maar mijn zoontje heeft precies hetzelfde gehad. Uiteindelijk via de dokter Forlax gekregen, hielp binnen 2 dagen en sindsdien gaat het allemaal prima. Even je dokter bellen dus! Sterkte ermee, ik vond het altijd superzielig voor dat ventje!
Nee, nog niet gebeld, we kijken de komende paar dagen nog even aan.. Maar bedankt voor de tip!
pi_88261396
nee helaas. zie kleutertopic
pi_88261541
Tjee, Tyler dus nog steeds niet thuis! Hoe lang is hij nu al bij opa en oma? Hebben ze je een indicatie gegeven van hoelang het ongeveer nog gaat duren? Nare situatie zo -O-
pi_88261548
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:58 schreef seilram het volgende:

Opvoedvraagje: ik ga de laatste tijd vaak samen met Joep de hond uitlaten. HIj mag dan "los" lopen, dus zonder buggy gaan we samen op stap. Hij begrijpt steeds beter dat hij op de stoep moet blijven, dat we met het oversteken even handen vast houden. Alleen soms dan wil ie ineens de andere kant op, dan dat we moeten. Als ik hem dan roep, dan rent ie weg (net alsof het een spelletje is). Als ik hem dan zeg dat ik nu geen pakkertje ga spelen, maar hij moet komen, dan kijkt ie heel ondeugend en trekt zich niks van mij aan. Ik zeg dan dat ik hem op ga tillen omdat hij moet luisteren en dan.... dan is het drama tot we thuis zijn. Gillen en huilen in mijn armen }:| Vandaag bleef hij zelfs thuis nog best wel lang boos. Ik ga dan op de grond zitten en leg dan uit dat hij op straat moet luisteren.

Doe ik dit goed? Zouden jullie iets anders doen? DIt gaat namelijk al een paar avonden zo en ik vind dat gegil enzo op straat zo vervelend. Bovendien vindt hij de hond mee uitlaten kei leuk en zo eindigd het voor ons beide niet echt gezellig zeg maar...
Hier gaat het precies zo :D Seb loopt al-tijd de andere kant op en dan heb je zo'n dilemma. Als ik achter hem aanga dan moet hij heel hard lachen. Eerst ging ik altijd achter hem aan om hem te halen maar dan was het voor hem nog meer een spel. Ik loop tegenwoordig gewoon door (als het een hele rustige straat is dan, anders kan dat niet) en roep 'KOM, ik ga deze kant op Seb!' En dan begint hij te piepen en komt dan toch mijn kant op. Als hij niet wil luisteren en het duurt me te lang dan gaat hij ook onder mijn arm mee naar huis. En dan is het inderdaad draaama.

Het is ook een ontdekkingstocht natuurlijk buiten voor die dreumesjes. Denk niet dat er veel aan te doen is. Eigen willetje :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88261695
Mila loopt rustig de andere kant op zonder mij. Ik dacht dat het net zo zou werken als een puppy, als je te ver weg gaat dat ze vanzelf komen maar bij Mila heb ik dat trucje nog niet meegemaakt }:| En ik vind het doodeng als ze zelf een eind verderop loopt....
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:44:05 #118
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88262706
Maarten loopt ook gewoon de andere kant op :D En als het kan, laat ik hem wel wat verder gaan en loop ik alvast de andere kant op. De ene keer komt hij snel achter me aan, maar de andere keer ben ik zo ongeveer een half uur bezig als ik hem zou laten gaan!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_88263351
Ik zou op ooghoogte gaan met je kind, en duidelijk zeggen:
je moet nu even mijn hand vasthouden, we moeten oversteken en dat is gevaarlijk.
Straks mag je weer zelf lopen

Ofzoiets

Oeh wat klinkt dat naar met die BMR, Lars moet de 15e eraan geloven
Meike had altijd van alle prikken veel last, maar van de BMR juist helemaal niet
Lars heeft tot nu toe van geeneen prik last gehad, ik wou die trend wel doorzetten eigenlijk

Bar, meid, ik kan me voorstellen dat je het mega mega eng vindt dat roy zo'n koorts heeft,
ik zou ook echt aan de bel trekken hoor als je het ook maar enigszins niet vertrouwd.
Dappere....!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88263651
wij werden ook gewaarschuwd voor de BMR prik door het cb. Maar Driekus reageert ook op die andere prik al met flink koorts, dus ik hoop maar dat we nu overgeslagen worden.
Gelukkig loopt Driekus nog niet, toch handig hoor ik nu.
Bar, ik kan me zo goed en tegelijk helemaal niet voorstellen hoe je je moet voelen. Ik hoop dat Roy snel opknapt!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:05:44 #121
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88263778
Bar, ik denk juist als ik lees hoe je met de koorts van Roy zit: goed zo, ze praat er over! Ik kan me goed voorstellen dat het heel eng is voor je nu, maar juist door erover te blijven praten/schrijven krijg je zelf ook weer wat lucht. Dus gewoon fijn van je afschrijven hier!

Thomas is snip-snotje-verkouden, echt zo erg hebben we het nog niet gehad.
Gisternacht werd hij wakker en hij had gewoon een hele grote klodder groene snot op zijn wang en slaap zitten. Hij ligt ook echt te reutelen en hoesten, en gaat dan heel zielig jammeren in zijn slaap. Zo sneu vind ik dat.

Wat ik wel komisch vind is dat Thomas soort van slaapwandelt (slaapzit). Als hij half wakker wordt dan gaat hij rechtop zitten in bed. Maar als ik dan zeg ga maar lekker liggen, het is nu tijd om te slapen, dan gaat hij braaf liggen en slaapt weer verder. Het heeft wel even geduurd voordat ik dat in de gaten had, ik dacht vaak dat hij echt wakker was omdat zijn ogen open waren.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:57:17 #122
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88266521
Pfff, dames jullie gaan echt zo snel!
Even een :* voor _Bar_, en voel je niet bezwaard, daarom ben je toch niet op dit forum? Als ik met alles op mijn woorden zou moeten letten of anderen me wel of niet lastig vinden, dan kan ik beter een dagboek gaan schrijven. En als mensen er niet met je over willen praten, reageren ze toch niet, of lezen ze over je posts heen. En ziek of niet ziek, hij stond wel gewoon los!!!!!

Jorja staat al voor de vierde keer op het punt snotverkouden te worden, maar het zet maar niet echt door, ach ja, zelf heeft ze er geen last van, maar toch, het blijft zo kwakkelen!

Verder heb ik wel alles gelezen, maar geen puf meer om te reageren!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88268117
Lars zegt Bamba als hij Bumba ziet O+ O+ O+
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 22:29:22 #124
5428 crew  miss_sly
pi_88268522
wat goed van Lars *O* en schattig he O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88268664
Ja echt schattig ja, we zaten ook helemaal aaaaaah te roepen toen hij het zei....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:33:50 #126
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88268806
Agossie Lars :)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 3 november 2010 @ 08:49:33 #127
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88276994
O+ Lars, Bamba, wat klinkt dat lief!!

Goed, het hoort er dus een beetje bij... Estrys, je hebt helemaal gelijk, het is zeker spannend op straat, maar goed. Bij ons kan hij alleen op het veldje echt zelf de andere kant op. Voor de rest zijn er gewoon straten waar auto's rijden, al rijden ze niet hard, hij moet tuurlijk wel leren dat hij op de stoep moet blijven. MIsschien dat ik vanavond maar gewoon mee oversteek en dan gaan we een keer aan de andere kant van de weg wandelen, want daar schijnt hij steeds op af te willen.
Niet mieten! Door gieten!
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 09:31:32 #128
5428 crew  miss_sly
pi_88277747
Ik zag dat het in het grote baby'tjestopic voorbij kwam en wilde het hier ook eens in de groep gooein: hoe doen jullie het allemaal met Sitnerklaas, Kerst en Oud&Nieuw?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 november 2010 @ 09:41:45 #129
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88277973
Ik ben eens benieuwd wat het met Sinterklaas gaat geven. Vorig jaar was ze echt heul te klein om er iets van te snappen. Nu zal de voorpret er ook nog niet zijn, maar bij mij komt een Sinterklaas op het werk en in het buurthuis is ook een Sinterklaasviering voor alle kinderen in het dorp (dat is dan wel weer fijn van wonen in een dorp O+ ), dus ze komt nu er echt dichtbij.
Mijn moeders familie is heel erg pro-sint, dus daar wordt ook echt een middag Sinterklaas gevierd met iedereen die cadeau's voor iedereen koopt.
En met Kerst is het diner bij ons thuis, dus dat komt wel zo makkelijk uit met slapen enzo, zit ik niet ergens met een lastig kind bij anderen in huis.
Oud en Nieuw lekker met zijn drietjes thuis op de bank, nix speciaals verder.

Dit is onze planning
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88278270
Wij hebben enkel Sinterklaas nog maar gepland. Dat doen we gewoon hier thuis met mijn moeder en broertje erbij, want we hebben geen auto en met de trein zijn we veel te lang onderweg (en Niels slaapt niet in een vreemd bed).
Mijn moeder wil Niels een jongens babypop (wat zit zijn piemeltje hoog he :D) geven voor Sinterklaas, omdat ik de foto van Senna liet zien. Ik vind het een leuk cadeau O+ Ik ben heel benieuwd of Niels ook rollenspellen gaat spelen met een pop.

Lars O+ Bamba! En ook een stapje gezet *O*
Niels zette gisteren drie stapjes achter elkaar richting mijn moeder :o het gaat snel! En dat met zo'n hele droge uitdrukking op zijn gezicht "het is toch heel normaal dat ik dit doe :?"

Tyler's gips is eraf!!! *O* Hopelijk mag hij snel weer thuiskomen Ingrid.. :*

Claudia wat leuk dat je meepost! Ik zit stiekem de dagen voor Ivan's verjaardag af te tellen, ik vind het zo gek dat jullie nog in het andere topic zitten. Ivan en Niels horen bij elkaar in een topic :D

Niels is een beetje verkouden en zoals een echte man betaamd levert dat natuurlijk enorme drama's op ;) Vannacht werd hij om half 2 wakker, hij sliep weer om 6 uur....zucht. Ik vrees het ergste wanneer hij een keer echt ziek is :')
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88278708
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:19 schreef Raissa het volgende:
Tjee, Tyler dus nog steeds niet thuis! Hoe lang is hij nu al bij opa en oma? Hebben ze je een indicatie gegeven van hoelang het ongeveer nog gaat duren? Nare situatie zo -O-
Ik vroeg of hij dit jaar nog volledig thuis is, maar daar konden ze geen antwoord op geven.
Ligt eraan hoe het met de hulp(verlening) gaat. Gelukkig kan hij nog wel bij mijn ouders blijven.
Ik was van plan foto's in te plakken maar daar word ik erg emo van. Misschien raar. Wel heb ik 2 weken geleden een lijst met collagefoto's van hem opgehangen. (er hing al 1 van Kim)

Ik zag nog een zieke Thomas als ik het goed heb onthouden, beterschap! En Lars die iets voor het eerst zei, maar weet niet meer wat. Goedzo Lars!
En Niels die erg verkouden is, net als ik. Beterschap ook!

Sint weet ik niet hoe we dat doen, misschien wel bij mijn ouders, ligt eraan hoe alles loopt.
Dan is Kim 6 dec jarig en Tyler 8 dec dus is ook druk. Dat vieren we het weekend erop.
Kerst doen we altijd 1 dag bij mijn ouders en 1 dag thuis. Vaak gourmetten.
En O&N geen idee nog, zien we dan wel weer. Iig thuis of bij mijn ouders. Met hapjes en kinderen laten slapen en als ze wakker worden mogen ze eruit om mee te kijken.
pi_88279031
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik zag dat het in het grote baby'tjestopic voorbij kwam en wilde het hier ook eens in de groep gooein: hoe doen jullie het allemaal met Sitnerklaas, Kerst en Oud&Nieuw?
Wij deden nooit aan sinterklaas en ik denk dit jaar ook nog niet. Seb snapt er nog niet veel van. Misschien schoen zetten gewoon voor de leuk. Maar geen pakjesavond.

Met kerstavond doen we waarschijnlijk dobbelen met de schoonfam maar daar doet Seb dan niet aan mee, die eet wel mee maar met dobbelen slaapt hij al. Wij zijn eerste kerstdag bij een tante waar we een 6-gangen diner krijgen. Seb gaat dan 's middags even mee. Voor het eten gaat hij naar mijn ouders (die niets doen aan kerst) en slaapt daar. Want dat eten duurt echt te lang voor hem. Wij slapen dan bij mijn schoonvader die vlakbij woont. De volgende ochtend is mijn vader jarig en gaan we dus daar weer heen voor koffie en gebak en Seb ophalen en dan snel weer naar mijn schoonvader waar mijn man zijn verjaardag gaat vieren (fijn...op dezelfde dag jarig) en dan verjaardagsvisite ontvangen de rest van de dag. 's Avonds zijn we waarschijnlijk blij dat we niks hebben.

Met O&N zijn we vorig jaar thuis gebleven wat me enorm goed is bevallen. Seb slaapt gewoon door het vuurwerk heen waarschijnlijk. Ik ga hem er ook niet uithalen mocht hij niet wakker worden. Is hij wakker dan mag hij even kijken naar het vuurwerk.
Of ik blijf samen met hem onder de dekens, heel snel dit jaar vergeten.

En dan met drie koningen is de kleine vent alweer jarig O+ 2 jaar
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 3 november 2010 @ 10:42:39 #133
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88279399
Oe Sinterklaas O+ Dat is echt mijn ding! Ik heb nu alle kadootjes voor Joep, mijn lief en mijn moeder al hahaha.

Op 27-11 gaan we naar het Sinterklaasfeest van mijn werk, helemaal in het dolfinarium. En dan vieren we 5 december Sinterklaas thuis. Oja, we doen ook nog 26-11 een surprise avond met vrienden, maar dan is Joep er alleen met het eten bij en als hij naar bed is, dan beginnen we met de surprises.

Kerst, dan gaan we 1e kerstdag naar familie. Campingbedje mee en we zien wel. De 2e dag blijven we lekker met zijn 3-en thuis.

Oud en nieuw ook gewoon thuis. Als er vrienden langs willen komen zijn ze welkom, zo niet, ook prima. Vorig jaar was Joep wel even wakker, omdat zijn slaapkamer aan de straatkant is. Hij heeft heel even mee gekeken uit het raam en ging daarna weer lekker slapen.
Niet mieten! Door gieten!
pi_88279486
Goed om te lezen, de verhalen en tips over het wandelen.
Ik wandel nu vaak met Ko naar de bakker en de groentenman.
Maar vaak wil hij inderdaad toch de andere kant op.
Nu los ik het op, door hem een eindje te dragen en weer neer te zetten als hij het vergeten lijkt te zijn.
Maar ik denk dat dat over een tijdje niet meer werkt. :D

Tyler, wat fijn dat je gips eraf is! Fijn dat hij in elk geval bij je ouders kan blijven Ingrid. Het is al moeilijk genoeg allemaal. :*

Sint vieren we heel uitgebreid. Op 5 dec zelf met mijn moeder en zusje, gourmetten en wat kleine kado's en gedichten. En dan nog met de broer van mijn moeder en zijn gezin. Dat is al een oude traditie.
Maar goed, ik merk wel dat ik erover nadenk hoe nu verder. Op een bepaald moment wil ik het met mijn gezin vieren, en 3 keer sinterklaas is echt teveel.
Als kind vierden we het met het gezin en een keer bij opa met alle ooms. tantes, neefjes en nichtjes. Waar ik echt zulke goede herinneringen aan heb. O+
Waarschijnlijk groeien we daar vanzelf in.

Kerst vieren we waarschijnlijk op de boot van mijn ex-zwager, die heeft een grote rivierboot, waar hij groepen op rondvaart. Hij ligt elk jaar met Kerst en O/N op Terschelling en dit jaar helaas voor het laatst. Hij verkoopt de boot.

Oud en Nieuw moet P. werken, hij geeft een feest. Ko en ik gaan naar mijn moeder, die voor een week een aantal huisjes heeft gehuurd in een vakantiepark en daar met veel familie en vrienden zit.

Onze familie steunt enorm op tradities. P. moet zijn weg daar nog in vinden en ik zoek er nu ook in rond, sinds we zelf een gezinnetje zijn. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 3 november 2010 @ 11:08:24 #135
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88280092
Oeke, ik herken het wel hoor, dat jij van thuis uit veel tradities meeneemt, en je man/vriend dat niet gewend is.
Mijn man komt uit een horeca-gezin, dus daar was eigenlijk nooit tijd voor tradities (zij deden het kerstdiner vaak maar op 28 december of op 22 december omdat dan zijn ouders vrij zijn, en het kerstdiner is daar ook niet uren durend), terwijl ik uit een familie kom waar 3x sinterklaas gevierd werd, 2x bij de opa's en oma's en 1x thuis, met kerstavond was de hele familie bij opa en oma, eerste kerstdag met de hele familie eten en 2e kerstdag naar de andere familie.
Is ook een beetje veel van het goede, dus we zijn nu een tussenweg aan het vinden :D
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88280247
Ja Jeetjejom, dat precies, die tegenstelling tussen 2 families die in je nieuwe eigen gezin samen moeten smelten.
Tel daar bij op dat P. van huis uit niet gewend is om kadootjes te krijgen en daar heel veel moeite mee heeft. Krijgen en geven. Dat is ook een zoektocht als je uit een gezin komt met een moeder die dol is op kado's geven. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88280864
Hier met kerst rondomhuizen, lief heeft dienst dus we moeten in de buurt zijn. Heerlijk excuus ook ;). Oud en nieuw denk ik ook thuis met de buurtjes.
Sint vieren we denk ik niet.
Fake it till you make it...
pi_88280869
Wij gaan Sinterklaas vieren bij Nils' ouders, over kerst heb ik nog niet nagedacht en ik heb Nils nu alvast laten weten dat ik met O&N thuisblijf.

Normaalgesproken zijn we altijd de hort op met O&N en ik vind het al jaren een grote desillusie. Ik vind het een nostalgisch, onbevredigend feest waarop je de hele avond aftelt naar ledigheid. Blegh, elk jaar slepen we onszelf van hot naar her en het is elk jaar opnieuw een grote teleurstelling gebleken; dit jaar blijf ik lekker thuis dus, voor het eerst. Ik verheug me nu al op zoveel mogelijk proberen te doen alsof er niets aan de hand is. En Nils blijft ook thuis, da's wel zo gezellig. O+ Maar dan wil ie wel wat mensen uitnodigen... Ook prima, maar ik ga om een uur naar bed. :P :z

Als Lente trouwens ouder is, lijkt het me juist wel weer leuk om O&N te vieren, hoor. O+ Maar dan lekker gezellig met de buren of zo, zonder klem te staan in een donkere kroeg tussen een zuipende mensenmassa. :r
  woensdag 3 november 2010 @ 11:43:04 #139
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88281174
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:12 schreef oeke het volgende:
Ja Jeetjejom, dat precies, die tegenstelling tussen 2 families die in je nieuwe eigen gezin samen moeten smelten.
Tel daar bij op dat P. van huis uit niet gewend is om kadootjes te krijgen en daar heel veel moeite mee heeft. Krijgen en geven. Dat is ook een zoektocht als je uit een gezin komt met een moeder die dol is op kado's geven. :P
Kadootjes geven en krijgen is ook een probleem bij (8> . Best frustrerend soms, want ik geef snel een klein cadeautje zomaar, maar kreeg dat vroeger nooit van hem (niet dat ik nu zo'n figuur ben dat cadeautjes eist, maar het is leuk om het af en toe te krijgen.)
Heb het ondertussen een beetje kunnen aanleren hoor!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 11:45:15 #140
5428 crew  miss_sly
pi_88281242
Leuk om te lezen, de verschillende ideeen en manieren om die dagen in te vullen. Lastig lijkt me dat wel, Ingrid, met twee kinderen die zo dicht bij Sinterklaas jarig zijn.

Ik wil zelf niet te veel toestanden rondom Sinterklaas doen. Ik vind het idee van het Sinterklaasfeest wel leuk, maar het enorme gedoe eromheen staat me soms wat tegen. Dat het niet groot genoeg kan worden gevierd, met heel veel kado's en heel veel geld dat uitgegeven wordt.
Bij mijn familie doen we er niet aan. Mijn ouders geven liever zo gedurende het jaar eens iets als de kleinkidneren iets nodig hebben of als ze gewoon iets leuks zien.
Bij schaap doen ze er dus wel aan. Voorheen voor er kinderen waren, was het lootjes trekken, gedichten maken en voor iedereen dan nog extra kadootjes met extra gedichten. Heel leuk als je met alleen volwassenen bent, maar met kinderen is dat niet meer zo leuk, vind ik. Bovendien vind ik, als ik dan toch Sinterklaas vier, het leuk om er van te maken wat het van oorsprong is: een kinderfeest!
Bij de familie viel dit niet zo goed; zij willen 's middags kinderfeest en dan 's avonds gewoon het grote feest. Probleem is dat Senna niet slaapt daar, en die gaan we echt niet gezellig wakker houden tot een uur of 11. Dus hebben wij besloten alleen mee te doen met het kinderfeest 's middags. Kadootjes dus voor de kinderen, verder niets, denk ik.

kerst zullen we wel een dag bij beide ouders doorbrengen. kerstavond is onze avond, voor ons gezin. Schaap verheugt zich er al op te grillen met z'n drietjes O+ Voro Senna er was gingen we op kerstavond samen naar de Japanner, maar zxelf thuis is nog leuker, denk ik.

O&N gaan we met mijn ouders en zusje en haar gezin doorbrengen. Dat was vorig jaar ook al de bedoeling, maar door allerlei toestanden ging dat toen niet door. Ik begrijp trouwens jouw opmerking wel, Sserpente. Onze avond zal ook gewoon een gezellig avondje samen zijn, met wat lekkers, een spelletje, wat geklets. Vuurwerk kijken en waarschijnlijk niet al te laat naar bed :)

Tussendoor zijn schaap en ik ook nog eens jarig, maar daar heb ik dus echt geen zin in :N ik hou erniet zo van mijn verjaardag te vieren, dus ik hoop er dit jaar ook weer onderuit te komen :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88281268
Mijn (8> heeft niet zoveel met cadeautjes met kerst. Maar ik denk dat hij een trauma heeft van vroeger. Hij kreeg vroeger altijd cadeautjes met kerst en daar werd dan bij gezegd dat het OOK meteen zijn verjaardagscadeautjes waren. Dus die verjaardagscadeautjes kreeg hij altijd een dag voor hij jarig was. Dat is natuurlijk ook niet leuk voor een kind.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88281400
O ja, wat ik eigenlijk wilde zeggen. Ik ben vandaag voor het eerst(!) een hele dag alleen thuis! Ik ben ziek. ;(, heb Lente naar de kinderopvang gebracht en ga straks ff op bed liggen.

Gek hoor, alleen zijn. Ik heb de hele tijd een 'nog ff snel nog wat doen want straks wordt Lente wakker-gevoel'.
  woensdag 3 november 2010 @ 11:55:53 #143
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88281585
Serpente, wat je zegt over oud en nieuw, daar kan ik me helemaal in herkennen. Jarenlang op stap geweest, dure jurken gekocht, dure entree kaartjes en het viel echt altijd tegen... Het was nou nooit echt super fantastisch. Lekker thuis blijven bevalt mij iig heel erg goed! Heel veel beterschap trouwens, ik hoop dat je snel opgeknapt bent!! :*
Niet mieten! Door gieten!
pi_88281643
quote:
Op woensdag 3 november 2010 11:45 schreef miss_sly het volgende:
O&N gaan we met mijn ouders en zusje en haar gezin doorbrengen. Dat was vorig jaar ook al de bedoeling, maar door allerlei toestanden ging dat toen niet door. Ik begrijp trouwens jouw opmerking wel, Sserpente. Onze avond zal ook gewoon een gezellig avondje samen zijn, met wat lekkers, een spelletje, wat geklets. Vuurwerk kijken en waarschijnlijk niet al te laat naar bed :)
Psies, daar kan ik me dan wel weer op verheugen. O+

quote:
Op woensdag 3 november 2010 11:55 schreef seilram het volgende:
Serpente, wat je zegt over oud en nieuw, daar kan ik me helemaal in herkennen. Jarenlang op stap geweest, dure jurken gekocht, dure entree kaartjes en het viel echt altijd tegen... Het was nou nooit echt super fantastisch. Lekker thuis blijven bevalt mij iig heel erg goed! Heel veel beterschap trouwens, ik hoop dat je snel opgeknapt bent!! :*
Erg he? Het valt altijd tegen idd. Een spontaan avondje op stap of thuis een wijntje doen is honderd keer gezelliger! c_/
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 3 november 2010 @ 12:00:24 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88281734
even een vraagje tussendoor, Ik haal Jan net van de psz en dit was de 2e keer in een goeie week tijd dat hij geen schone luier om had gekregen daar. Het excuus is dat ze een (hele) drukke groep hebben :{ Nu heeft Jan nogal snel last van luieruitslag als hij z'n luier te lang omheeft, maar er werd dus gezegd: als we het ruiken verschonen we wel. Ligt het aan mij, of is dit niet normaal?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88281851
Zo gaat dat hier op de psz ook, ik heb er ook geen hoge pet van op.
Misschien als je aangeeft dat hij er echt last van heeft dat ze hem wel verschonen?
Stom is dat he!

Er komt hier geen kerstboom :P Die gaat geheid omver, en ook wel meer dan 1 keer :{
We versieren de boel wel op een andere manier.
Kerst vieren we bij beide ouders, standaard.
Oud en nieuw vieren we bij Mikoxx! O+ Nu al zin in, gezelllig!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88281862
Wat bedoel je met 'geen schone luier'? Heb je 'm 's ochtends gebracht en had ie 's avonds nog steeds dezelfde luier om, haalde je 'm op met een poepbroek van drie uur oud, of..?
pi_88281896
O ja, een kerstboom laten we hier ook wel uit ons hoofd. Ik zet wel wat vazen op de zuilen met lichtjes erin. O+
pi_88281996
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:04 schreef Ssserpente het volgende:
Wat bedoel je met 'geen schone luier'? Heb je 'm 's ochtends gebracht en had ie 's avonds nog steeds dezelfde luier om, haalde je 'm op met een poepbroek van drie uur oud, of..?
psz is maar een paar uurtjes he
Hier bijv van 9-11.30 uur
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88282034
O ja, tuurlijk. :|W En krijgen ze dan de hele ochtend geen schone luier?

Edit: hoewel, van 09:00 tot 11:30 is toch ook niet zo lang? Zonder poepbroek welteverstaan. :') Als je dan thuis voor vertrek een schone hebt omgedaan en je doet het bij thuiskomst weer meteen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')