Leuk om te lezen, de verschillende ideeen en manieren om die dagen in te vullen. Lastig lijkt me dat wel, Ingrid, met twee kinderen die zo dicht bij Sinterklaas jarig zijn.
Ik wil zelf niet te veel toestanden rondom Sinterklaas doen. Ik vind het idee van het Sinterklaasfeest wel leuk, maar het enorme gedoe eromheen staat me soms wat tegen. Dat het niet groot genoeg kan worden gevierd, met heel veel kado's en heel veel geld dat uitgegeven wordt.
Bij mijn familie doen we er niet aan. Mijn ouders geven liever zo gedurende het jaar eens iets als de kleinkidneren iets nodig hebben of als ze gewoon iets leuks zien.
Bij schaap doen ze er dus wel aan. Voorheen voor er kinderen waren, was het lootjes trekken, gedichten maken en voor iedereen dan nog extra kadootjes met extra gedichten. Heel leuk als je met alleen volwassenen bent, maar met kinderen is dat niet meer zo leuk, vind ik. Bovendien vind ik, als ik dan toch Sinterklaas vier, het leuk om er van te maken wat het van oorsprong is: een kinderfeest!
Bij de familie viel dit niet zo goed; zij willen 's middags kinderfeest en dan 's avonds gewoon het grote feest. Probleem is dat Senna niet slaapt daar, en die gaan we echt niet gezellig wakker houden tot een uur of 11. Dus hebben wij besloten alleen mee te doen met het kinderfeest 's middags. Kadootjes dus voor de kinderen, verder niets, denk ik.
kerst zullen we wel een dag bij beide ouders doorbrengen. kerstavond is onze avond, voor ons gezin. Schaap verheugt zich er al op te grillen met z'n drietjes

Voro Senna er was gingen we op kerstavond samen naar de Japanner, maar zxelf thuis is nog leuker, denk ik.
O&N gaan we met mijn ouders en zusje en haar gezin doorbrengen. Dat was vorig jaar ook al de bedoeling, maar door allerlei toestanden ging dat toen niet door. Ik begrijp trouwens jouw opmerking wel, Sserpente. Onze avond zal ook gewoon een gezellig avondje samen zijn, met wat lekkers, een spelletje, wat geklets. Vuurwerk kijken en waarschijnlijk niet al te laat naar bed

Tussendoor zijn schaap en ik ook nog eens jarig, maar daar heb ik dus echt geen zin in

ik hou erniet zo van mijn verjaardag te vieren, dus ik hoop er dit jaar ook weer onderuit te komen